Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Myslivecký zákon se odkládá, petici proti němu podepsalo 40 tisíc lidí

Projednávání sporné novely mysliveckého zákona, která ulehčuje vyhlášení zákazu vstupu do honitby a výrazně zvyšuje pokuty za jeho porušení, se odkládá do září. Důvodem je množství připomínek a skutečnost, že petici proti zákonu podepsalo 40 tisíc lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11i47r70e59k 17Ř53í93h77a 8855181105193

A ještě něco málo pro ty těžce neinformované odborníky. Spolek který združuje vlastníky půdy je HONEBNÍ SPOLEČENSTVO to mohou, ale nemusí být myslivci - jsou to vlastníci. Toto společenstvo pronajímá HONITBU Mysliveckému spolku, což mohou ale nemusí být ti samí lidé (někdo má pozemky, ale nemá mysivecké povolení nebo nemá zájem myslivost provozovat). V extrémním případě (u velké většiny lesních honiteb kde je majitelem pozemlů stát jako pozemkový fond nebo Lesy ČR) nepatří Mysliveckému spolku ani hektar a pouze platí majitelům dohodnutou částku.

Stát může za určitých podmínek přiřadit k existující honitbě pozemek který není honební, nebo třeba zbyl po zaniklé honitbě a majitelé nechtěli být členy společenstva - ale to je zájem státu a pokud vím může HONEBNÍ SPOLEČENSTVO toto přiřazení i odmítnout. Majiteli takového pozemku přinaláží náhrada za pronájem stejná jako všem členům Honebního společenstva. Takže takové ty řeči že se mi pozemku prohání myslivci které jsme si tam nepozval nebo nechtěl neberu, případně je to výsledek toho že majitel takových pozemků ani neví jak má postupovat nebo s myslivci jednat nechce. Ale pořád se jedná o nadřazený zájem státu, aby se myslivecky hospodařilo na každém pozemku kde je to možné. Protože zvěř neoatří majiteli pozemku ale státu.

0/0
10.7.2016 18:23

P25e69t86r 93K23o33v59a25ř44í85k 1951363939527

Sáhodlouze vysvětlujte, ale to nic nemění na faktu, že majitelé lesa nemají možnost volby nebýt honitbou, nemůžou si určit cenu za pronájem, oboje jim přikazuje zákon. Ani to nic nemění na faktu, že nemají rádi a nechtějí na svém pozemku myslivce (jak jste se mohl z příspěvků v diskuzi přesvědčit), a to hlavně díky přístupu a chování myslivců.

Dokonce jste ani slůvkem nevysvětlil, proč by se měl dle nového zákona na žádost myslivců uzavírat les veřejnosti na více jak jeden den (hon).

0/0
11.7.2016 10:54

M14i23r67e83k 96Ř19í36h42a 8425851685523

Umíte pochoopit psaný text. Jde nadřazený zájem státu provádět péči o zvěř a ted ji i lovit.Pokud se stát rozhodne. pokud máte nehonební pozemek a stát tam lov nepovolí myslivci tam nemohou. ozhodovat vlastník může (o výši to nájemného) záleží na tom jaký má podíl a tím i váhu hlas v hlasování. Co se týká to uzavírání za sebe mohu říxt že nikdo z myslivců co znám to nepodporuje. Většinou podporují omezení typu, pohybovat se jen po cestách, pohybovat se v rčitém času, omezit vstup psů, motorok čtyřkolek a podobně. Hlveně v době vyvádění mladých a také v době lovů.

0/0
11.7.2016 14:43

Š35t11ě28p37á59n 11F87r78a58n49c51l 8614989764350

Prima. Tak když je tak super a nikoho to vlastně neomezuje, tak mi řekněte:

1) Jak mohu odmítnout lov myslivců v mém lesa, který byl bez mého souhlasu zařazen do honebního revíru?

2) jak mohu docílit toho, aby byl můj les z tohoto revíru opět vyjmut?

3) Pokud vstoupí tenhle nový paskvil v platnost, jak mohu efektivně zabránit uzavření mého lesa na několik dní, protože si tam pár exotů chce zastřílet? To, že si můžu na úřadě dodatečně stěžovat neberu - to zavření lesa nezabrání.

0/0
11.7.2016 11:32

M54i21r25e50k 44Ř65í64h49a 8805201125213

1) nemůžete, jde o nadřazený zájem státu v péči o zvěř chcete li v nakládání s majetkem (zvěř je státu). myslivci vám samozřejmě musí platit za vaše pozemky

2) musíte požádat příslušný orgán státní správy (řeknou vám na obecním úřadě kam se obrátit) a mít argumenty typu že myslivci vám například činností působí škody. omezují výkon vlastnických práv atd ...samozřjmě pak budete těžko kdy uplatňovat škody způsobené zvěří já nemám osobní ani sdílenou zkušenost z nejbližšího okolí a tak nemohu předjímat o průběhu řízení

3) o uzavření lesa nebude rozhodovat myslivec ale orgán státní správy kam musí myslivci žádost podat, může podat odvolání s argumenty atd zatím zákon není takže přesný mechanismus bych řešil až po vydání zákona těžko předjímat jak to bude vypadat v reálu

0/0
11.7.2016 14:51

P89e82t82r 36Č11e34r69n96ý 8582962172367

Takže nezbývá , než požádat o vynětí pozemků z honitby.

0/0
10.7.2016 4:36

M94i48r25e92k 64Ř70í16h83a 8305831805303

To můžete samozřejmě udělat ale je to značně složitý proces a pokud by to narušilo celistvost honebního areálu dost těžké. Navíc pokud to uděláte a budou se na vašem pozemu soustřeďovat prasata (jsou chytrá a zjistí že se tam neloví) budou moci myslivci "hodit" případné škody na na nich uplatněné na Vás.

0/0
10.7.2016 18:01

P27a45v34e86l 70K61a47r27e56s 8890963956753

Proč, když zvěř patří státu?

0/0
11.7.2016 21:43

M22i50r36e39k 78Ř75í56h14a 8885541955493

Protože když myslivci neloví platí za škody, vy zamezíte lovu a když se třeba prasat budou držet u vás bude to váš problém...

0/0
12.7.2016 12:43

V70ě83r19a 13B27e89n15o11v61á 7197640105819

Pokud bude často zakázán vstup na honební pozemek majitelům, tak nevím, kdo na nich bude pracovat - myslivci, které zajímá jen honitba a nemají vztah k pozemku, když jej nevlastní (členství se většinou dědí z otce na syna a vnuka, také pro přátele). Jak se to doví majitelé - budou muset hledat veřejné vývěsky, zda mohou do lesa plnit přikázané práce od příslušných nadřízených orgánů? Myslivci kdykoliv vstupují na cizí pozemky a jaká práva mají majitelé? Pokud vím, jen povinnosti a plnit direktivní nařízení pod hrozbou finančního postihu

+1/−3
9.7.2016 18:38

M35i96r58e89k 78Ř14í50h29a 8275521295793

Nešiřte poplašnou správu. Na vesnici je myslivec většinou i majitel pozemku a často i hospodář na tomtéž takže majitele nikdo neomezuje A v lesních honitbách je většinový majitel stát takže tam majitel také není omezen. Chcete něco vědět něž se k problematice začnete vyjadřovat.

0/−5
9.7.2016 19:32

P54e50t18r 34K26o38v89a38ř46í98k 1761373239387

Myslivec je majitel pozemku? Stát je majitelem lesa? Co to tu plácáte za bludy? 8-o

+1/−3
9.7.2016 22:30

V10l90a93d23a 12S84i35m56o53n78i96k 3249193503545

Co třeba Lesy České republiky? To je státní podnik, celkem bez debat. Zemědělec na vesnici je většinou i myslivec, na tom není nic divného.

+2/−1
10.7.2016 9:47

P30e53t41r 89K33o72v48a96ř76í45k 1801743719457

Ne, většinou zemědělec na vesnici myslivcem není. Jak jste přišel na to vaše "většinou"?

Ano, stát vlastní některé lesy, stejně tak ale soukromí majitelé. Takže stát rozhodně není majitelem lesa, je to jen jeden z majitelů.

0/0
11.7.2016 10:57

M36i29r31e75k 49Ř14í58h34a 8145491435533

Na vesnici dost běžný jev ale chápu že je lepší blábolit něý si něco zjistit. A co se týká lesních honiteb už jsem to tu psal vícekrát tam je majitelem stát a pronajímá je..Soukromých vlastníků je také mnoho ale co co výměry je jejich podíl marginální.

0/0
10.7.2016 17:52

P97e96t38r 36K12o28v49a82ř25í55k 1451473889657

Ano, to je přesně váš přístup. Jejich podíl je marginální. Máte komfort a volnost ve státních lesích, takže stejný přístup POŽADUJETE i od soukromých vlastníků, viďte? A nelíbí se vám, když není po vašem. Rv

0/0
11.7.2016 10:59

M60i92r27e76k 31Ř20í63h20a 8265581755473

Jaké po našem. Podíl státu ve vlastnictví lesa je většinový proti soukromým vlastníkům. I řada soukormých vlastníků lesa jsou myslivci (osobně znám takové).

Poznal jsem jediného člověka co si stěžoval jako vy, vlastnil asi pět hektarů lesa a divil se když ostatní vlastnící odhlasovali nějakou cenu za hektar a on chtěl násobně tolik že to nedostal...

0/0
11.7.2016 14:56

S68e45i94d95l 49P91e55t78r 1741501685504

A teď upřímně pane Řího.

Kolik pozemků ve "vaší" honitbě (poměr celková výměra honitby vs, Váš podíl) Vy osobně vlastníte?

Děkuji za odpověď.

+1/0
9.7.2016 23:04

M43i61r35e88k 29Ř80í83h82a 8865831525653

Dobrý den já konkrétně žádný moje rodina asi 10 procent členů je 17 stačí? A máme tam i statní pozemky.

0/0
10.7.2016 17:50

S16e36i27d33l 89P86e80t78r 1591631595134

Jen dotaz:

Kolik pozemků ve "vaší" honitbě Vy osobně vlastníte?

Pokud se svými druhy ve spolku dohromady alespoň 90% beru svůj dotaz pokorně zpět, pokud nikoli pak Vám opravdu připadá normální se prohánět s flintou po cizím a ještě se cítit jako jakýsi geroj? 8-o8-o

+1/−3
9.7.2016 23:14

M86i28r15e53k 91Ř19í90h19a 8345761435693

Vlastníme přes 60 procent a stát cca dalších 30 stačí?

0/0
10.7.2016 17:53

M83i73r90e45k 74Ř91í60h84a 8915391895223

A ještě já se jako nemajitel v zásadě proháním po cizím celý život (přesněji letos to je 25 let) buď u nás nebo tam kam mne pozvou kamarádi. Jako geroj sem se nikdy necítil a pokud mohu pozorovat ani nikdo kolem mne. Myslivost provozoval už můj praděda stejně tak děda a otec. Nejlepší zážitky v přírodě mám z myslivosti, lov je pro mne integrální součást života stejně tak péče o zvěř. Dnešní doba je povrchní a každý se rád vyjadřuje ke všemu ale udivuje že se k tomu vyjadřuje každý jako odborník a přitom nikdy nebyl ani na jednom honu natož aby vůbec chápal co to myslivost je.

+1/0
10.7.2016 18:09

P73e32t88r 86K69o88v89a78ř12í32k 1111103749397

Myslivost je chov zvěře pro maximální výtěžnost na cizích pozemcích za symbolický pronájem (jak se tu tímto stylem někdo z vás vyjádřil).

0/0
11.7.2016 11:04

M90i76r91e43k 40Ř38í92h57a 8485251955443

Víte já chodil s tátou ještě jsem neměl papíry a bylo to před revolcí. Nikdy jsem neřešil kolik z toho budu mít, řeknu vám že čistě z ekonomického hlediska je to pro mě prodělečná činnost. Já myslivost nepoměřuju nějakou cenou nebo výdělkem případně kily masa, možná mám štěstí ale nikdo kolem mne to tak neposuzuje. Pro mě to jsou nádherné chvíle v přírodě, s kamarády , s otcem ..

0/0
11.7.2016 15:00

J13i66n13d73ř21i57c38h 91Š78k69o30p14e49k 4455861630675

majiteé zákaz vstupu mít nebudou, doporučuji přečíst článek před zahájením poplachu ;-D

Sám bych na své pozemky mohl, protože na nich hospodařím. Kdybyste ale za mnou přišel na návštěvu, tak byste porušil zákon, protože sem nejdete za pracovní činností,“ vysvětlil v rozhovoru pro MF DNES soukromý zemědělec Daniel Pitek, iniciátor petice proti novele, kterou podepsalo čtyřicet tisíc lid

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/projednani-mysliveckeho-zakona-se-odklada-na-zari-petice-pep-/ekonomika.aspx?c=A160708_184216_ekonomika_ozr

0/0
10.7.2016 10:02
Foto

O61n72d89ř70e44j 10V82a91r58o98š61č29á25k 3824727903

Myslivci by asi sami potrebovali zakazat honitbu...

+1/−1
9.7.2016 16:51

M34i84r32e75k 37Ř20í53h71a 8815601315553

Podle sebe soudím Tebe? ;-D

+1/−1
9.7.2016 17:06
Foto

O87n92d94ř51e38j 89V86a52r16o73š68č66á29k 3814617583

Jistě, ale já nezakazuju nikomu přijít když honím...

+1/−1
10.7.2016 14:58

M76i72r62e85k 57Ř23í24h59a 8635871405503

Jinak, už to tu někde zaznělo ale, každý pozemek má bonitní třídu která říká kolik by tam té které zvěře mělo být, to určuje normované a také minimální stavy v honitbě. Tyhle čísla ale neurčují myslivci, ale stát, který je vlastníkem veškeré zvěře Stát určuje podmínky jak střílet ale také i pečovat o zvěř. Stát je také největším pronajímatelem honebních pozemků. Je to miliardový "biznis" pro stát i další soukormé subjekty, ať už jde o pronájmy ploch, výkupy ulovené zvěře, prodeje zbraní střeliva atd. Pokud váš sokroný pozemek přiřadí do nějaké honitby (z důvodu celistvosti plochy, pípadně že se na něm musí myslivecky hospodařit (což se musí na všech pozemcích které nejsou uznányjako nehonební a i pro ně může být vyjednána vyjímka) tak máte jako člen honebního společenstva nárok na platbu za pronájem té plochy, případně na naturálie (záleží jak se společenstvo dohodne).

+3/0
9.7.2016 14:03

R29a27d87i83m 77P37o14l64á13š19e90k 9356953299839

Ale musí to být někde, kde je ještě původní příroda a hodně zvěře. Jedině tam dává honitba takový výnos, aby někdo, kdo má pár hektarů lesa, ty peníze za pronájem nějak pocítil. Ať už z množství ulovené zvěře nebo třeba z vývozu živých zajíců nebo třeba z plateb odstřelů pro trofej prodaných bohatým lovcům.

V běžné zemědělsky intenzívně využívané krajině s kousky lesa majitel pozemku od myslivců vyinkasuje nájem za pár hektarů a za ty si potom v hospodě koupí tak dvě piva.;-D

+1/0
9.7.2016 14:12

M60i26r65e55k 54Ř58í94h94a 8195961455963

No pokud máte "tři hektary" tak to platí. Nájem se může počítat z bonity a tím i stavů zvěře, ale myslivecky hospodařit se musí i tam kde jsou ty stavy zvěře menší a tím je malé i nájemné. To je přímá úměra. je to takový zařarovaný kruh. Větší nájemné přinese jen víc zvěře což ale není žadoucí ;-D

0/0
9.7.2016 14:29

R74a78d44i86m 50P59o45l33á87š84e83k 9876913769959

No, ani si nepamatuji,, kolik je u nás teď nájem, jestli 5 nebo 10 Kč za hektar nebo tak nějak.

Honitba má k 1200 hektarů spíš polí a potom menších lesíků, z toho, protože je napůl uvnitř vesnice , je polovina do 500 metrů od baráků, takže hluk, toulavé kočky, puštění psi a chalupnící, co hned za zahradou mají les, kde denně chodí na houby, toho dost vyplaší. A ve zbytku máme 20 hektarovou vodní plochu, kde jsou od jara do podzimu rybáři a v létě výletníci, volně puštění psi, případně i diskotéka...

Jen asi odhadem tak 150 hektarů lesa a nesekaných travních ploch a dalších 200 pole je tak klidných, aby to "produkovalo" nějakou zvěř.

Takže výnosnost je hodně malá.

0/0
9.7.2016 15:14

M54i66r80e37k 89Ř38í38h62a 8435961415843

To byste mohli střílet tak 150 bažantů, 80 zajíců a 20 kusů srnčího nějaké kachny možná...

0/0
9.7.2016 17:08

P91e34t31r 78K86o42v40a39ř85í68k 1311493759597

Toto není normální! Vy přepočítáváte rozlohu honitby na výnosnost? 8-o Tady je vidět, o co jde myslivcům v první řadě. Rv

+1/−2
9.7.2016 22:37

M95i95r75e41k 77Ř63í77h61a 8495381375683

Ne to je zákaon. Bonita - výnosnost půdy je daná státem. Stát říká kolik a jaké zvěře kde má být ale chápu že odborník jako vy o tom ví úplné nic

0/0
10.7.2016 17:55

P54e68t46r 25K10o89v18a74ř53í98k 1651153959547

Já neříkám, že bonitu určujete! Jak říkám, mně se pouze hnusí, jak přepočítáváte rozlohu honitby na výnosnost a kolik si toho picnete. :-(

0/0
11.7.2016 11:07

M61i47r20e84k 44Ř40í61h39a 8415421865113

To musíte, je to uloženo zákonem. Podle toho si mohou vlastníci pozemků určovat výši nájmu, stát vám určuje kolik té které zvěře musíte ulovit, jaké jsou normované stavy zvěře i jaké jsou minimální..Myslivci dodržují zákon tak jak je. Dnešní zákon nepovažuji za dobrý, měnil bych v něm řadu věcí, ale s tímto bych asi nehýbal, Myslivost je ekonomická činnost a tím já ani vy ani nikdo jiný nic neudělá...

0/0
11.7.2016 15:07

J29i77n16d39ř83i92c51h 28Š87k70o91p70e67k 4415411100165

to sice ano, ale myslivci v rámc sčítání dodají takové počty, že úřadům se počty zvěře jeví v pořádku, nepřemnožené

0/0
10.7.2016 10:03

M95i39r69e45k 33Ř12í39h51a 8645921955163

A na to jste přišl jak? Z Blesku nebo v televizi? Účastnil jste se někdy sčítání zvěře? Víte jak často se to provádí? Víte, že o každém úlovku musíte informovat orgán statní správy (né jednotlově ale eriodicky za určité období), že existujé plomby na ulovenou zvěř a podobně.

0/0
10.7.2016 17:57

M24i36r13e37k 98Ř69í39h67a 8235251725633

Je vidět že tomu nerozumíte. Těch 500 ha je opravdové minimum a když chcete odpovědně myslivecky hospodařit se vysokou tak by měla být taková výměra alespoň 1500 ha. Každý vidí jen ten svůj lesíček, ale ví úplné kulové jak žije zvěř v lese.

+2/−1
9.7.2016 13:50

M77i66r89e54k 49Ř27í12h98a 8605331445133

To byla reakce ne jednoho rádoby odborníka ale blbě se zařadila.

0/0
9.7.2016 13:52

P26e65t95r 75K76o87v28a98ř54í21k 1721433889427

Vážně se ukájíte v tom, že sám sebe prohlašujete za 25letého experta přes život zvěře a všechny okolo máte automaticky za pitomce a musíte je poučovat? To je tak trochu k politování ...

0/0
11.7.2016 11:11

M68i71r11e42k 92Ř80í66h16a 8665651215833

Koukám, že tady toe samej odborník, na vlastnictví honiteb, péče o zvěř a podobně.

Největší vlastník leních ploch je zatím stát (Lesy ČR, pozemkový fond) a tak tyto subjekty pronajímají honitby mysliveckým spolkům za slušné peníze. V řadě případů a u polních honiteb jsou majitelé pozemků a myslivci tatáž skupina takže střílí a často i zemědělsky hospodaří na vlastním. Osobně s nějakým omezením přístupu nijak zvlášť nesouhlasím, ale rozhodně bych v určité době (třeba jdyž jsou mláďata) spřísnil podmínky pro vstup lidí se psem, omezil vjzed čtyřkolek a podobně. Mnoho příspěvků myslivcům předhazje to že nestřílí prasata. 2 se letos stalo pouze jednou brzo ráno že mi pod posed nikdo nepřišel jiank sem za 3 hodiny viděl průměrně víc něž deset lidí pěšky na kolech a každý druhý se psem. Pak se radši balím protože střílet v takovém provozu je o hubu...

+3/−1
9.7.2016 13:11

R12a47d90e95k 55Č90e90r10v21e43n73k63a 5904341954722

takže jak na prasata? pokud je to tak jak píšete, tak jsou v podstatě jen těžko lovitelná

0/0
9.7.2016 13:20

M18i66r92e55k 65Ř16í58h40a 8975281395633

Ano lovit prasata je někdy věda. Praata jsou dost chytrá, umí se dobře přizpůsobit okolnostem,jejich aktivity se přesouvají do pozdních nočních a brzkých ranních hodin. Potřebujete jasnou noc, ale ne úplněk,na sněhu to jde, na okrajích polí těsně po žních a a podobně. Naháňky často nepřinesou očekávaný efekt, hlavně při větším pohybu lidí.

0/0
9.7.2016 13:25

R45a20d97i39m 63P91o85l80á18š58e65k 9806523879319

Co si pamatuji, tak už asi rok mají myslivci povoleno používat přístroje na noční vidění.

To by mohlo odstřely prasat dost usnadnit.

0/−2
9.7.2016 13:32

M34i96r46e50k 68Ř84í92h96a 8105721655283

Jo to je hezké, ale za a považuju to za neetické, za b jen málokterý myslivec dokáže přes noktovizor poznat jestli střílí na to správné prase snad jen podle velikosti čili střílet na ty nejmenší. Řeším snížení stavu prasat je kombinace odstřelu, snížení počtu velkolánů řepky do nafty a kkuřice do bioplinek atd je to komplexní problém a jen opravdu hloupý člověk si může myslet že ho vyřeší "kulka"...

+3/0
9.7.2016 13:41

R94a88d59i97m 36P60o37l63á10š45e43k 9986983479249

No tak předpokládat, že množství prasat se významně sníží jejich vymřením asi není ta správná cesta. A velké lány na drobné se asi taky tak hned dělit nebudou.

Myslivci prostě musí zvýšit počet odstřelů prasat nad schopností jejich reprodukce, má li se zvládnout. Stejně jako to bylo před takovými 100 lety, kdy u nás prasata zůstala jen v neprostupných lužních lesích Dyje, Moravy a Dunaje, jinde byla vyhubena. (My pak, coby majitelé pozemků, budeme mít na schůzích Honebního společenstva víc vepřového guláše;-D)

Jasně že noční vidění není samospasitelné, že dost důležité taky bude umožnit v těch lánech ty prasata vidět třeba udržováním pásů bez porostu.

Ostatně co se týká etiky, jaký je rozdíl mezi tím, kdy Vám úřednice od stolu předepíše počet odstřelů a když někde v kravíně tamní zootechnik vybírá, které krávy s horší dojivostí poslat na porážku a které nechat.

Noční vidění Vám to akorát umožní dělat efektivněji.

0/0
9.7.2016 14:04

M63i59r10e21k 13Ř77í84h33a 8425601775703

To máte dost pomotané. -noční vidění žádnou efeltivitu nepřinese. Jen to přinese větší možnost chybné identifikace při střelbě. Naopak snížení osevní plochy řepky a kukuřice a snížení velikosti lánů a jejich důsledné rozdělení sprůseky na střelbu (což se u řepky nedělá vůbec) vyřeší počty prasat "skoro samo" a ještě by pomohla normální zima a ne ty parodie co teď jsou, ale to bohožel ovlivnit myslivec ani zemědělec nemůže

+2/0
9.7.2016 14:23

R78a52d23i96m 66P97o72l90á91š58e59k 9386293249339

No, řepka se trošku snižuje, ale málo, a kukuřice asi vůbec.

Spíš to vidím na dotace na provozování těch bezporostových pásů, kde by ta prasata poto mmělo jít střílet.

0/0
9.7.2016 15:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.