Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva vyměnila v Česku vlak, z Německa přivezla novější Desiro

Společnost Arriva vlaky začala nasazovat na spěšné vlaky mezi Prahou a Benešovem novější soupravy než dosud. Nástup modernějších vlaků paradoxně urychlila dnešní nehoda dopravce, při které jejich vlak usmrtil v Uhříněvsi osobu v kolejišti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A89n48t78o76n88í75n 48K10l11e78c53a84n77d84a 2780757585981

Řekněme si to na rovinu. Arriva je dceřinou společností DB, DB se zavázalo v Německu vyřadit neekologické vlaky. Neví kam s nimi, tak je dává na tratě do ČR. Když byl požadavek na kratší interval u vlaků Praha-Benešov, tak to nešlo kvůli prý přetížené trati. Nyní tam pustí Arrivu s těmito vlaky ... Osobně si raději počkám na elektrifikovaný vlak, než jet tímto. Jsem rád, že Praha nepodpořila integraci těchto dopravců na plně elektrifikované trati a je smutné, že je tam SŽDC pustila.

+7/−5
11.7.2016 19:47

J19i57ř28í 94K42o88c57u42r74e47k 6155924685238

Jenže tenhle "starý" "neekologický" vlak je stále po všech stránkách lepší než všechny ostatní motoráky v ČR. No dobře, sólo 810 žere míň. Ale to i autobus.

+3/−4
11.7.2016 20:55

J89a79n 20S10ů85r68a 4655103503632

Máte někde prosím odkaz na ten závazek o vyřazení neekologických vlaků a jejich seznam? díky moc

+5/−3
11.7.2016 21:18

L94u19c95i14a15n 12P85a71p37a12z77i61a82n 5784917361585

To si najděte sám, není to vůbec těžké.

+2/−2
11.7.2016 23:38

M40i55r74o23s32l46a27v 21Z62i76k33m88u83n72d 6398462277198

V Německu jezdí Desira u mnoha "jiných" dopravců, s tím vyřazováním bych byl opatrný ...

+8/0
12.7.2016 7:45

F72r32a56n91t21i52š94e95k 64M18a86t92ě47j72č83e89k 7143272703701

No byl bych raději, kdyby si s ní jezdila v Německu!

+1/−4
11.7.2016 18:04
Foto

M68a60r65t57i39n 87K63o35p19á89s25e84k 9583890179624

Vy co křičíte na Arrivu, že jezdí pod dráty, mrkněte se na to, kudy do Třenčína jede. Za Hradištěm už dráty nejsou a asi si tam nebude pronajímat jinou mašinu, když má svoji ;-)

+10/−6
11.7.2016 17:03

J28i92ř38í 65K50o10c88u35r10e19k 6805374345758

Správně by se měla přeprahat elektrická mašina ve Třebové, v Hulíně na vícesystém a ve Starém městě teprve na Diesel. Tak se to vždycky dělalo. Šotoušům vadí brejlovec Brno-Jihlava, že jezdí pod dráty. Celých 2,5 km.

0/−6
11.7.2016 20:52
Foto

J85i46ř97í 53I34n82c28z39é31d49y 2834445401169

Onehdy jsem v olomouci cekal na pendolino a prijela nejaka zelena regionova, ani se mi nechtelo verit, ze to jede snad s Trencina do Prahy, smrdelo to a nikdo do toho nenastoupil.:-)

+9/−6
11.7.2016 16:55

F77i97l39i22p 63H93r74ů29z68a 6808635156418

Viděl jste někdy Regionovu? A čím to prosím Vás smrdělo? A když do toho nikdo nenastoupil ani nevystoupil, tak jste určitě musel vědět jaká byla obsazenost ... :-)

0/0
12.7.2016 20:47

V71l29a73s47t62i46m83i89l 15S13v31o64b40o76d81a 7933838405664

Super R^.

+1/0
11.7.2016 16:14

J80i58ř14í 59N35e45v95r27l97a 8862173859887

Když pominu to, že mi přijde jako vyložená prasárna vůči přírodě na plně elektrifikované trať nasadit motorové jednotky, tak jaktože tady Arriva neuvádí svou obsazenost? Jezdím na té trati do Benešova často a vidím běžně jednoho dva lidi v celém jejich vlaku, občas pět, NIKDY však plno. Ať žije ekologický přístup, aneb Arriva se na této trať opravdu vyplatí...

+24/−3
11.7.2016 15:43

R40o18m98a70n 49P85o77l13á67č86e14k 5596759755

MHD už dávno není o ekologii, ale o tom, kdo co zaplatí to se odjezdí i kdyby jsme měli jezdit jenom s řidičem;-)

+1/0
11.7.2016 16:20

J79i13ř68í 25K46o25c33u37r59e77k 6445424795818

Správně by tedy tento vlak jezdit neměl a místo něj co? Autobusy?

+2/0
11.7.2016 20:56

J86a78n 40S78ů66r34a 4475423883732

Elektřina se u nás vyrábí z čeho? Z ekologického uhlí? Dieselové soupravy ČD na plně elektrizovaných tratích nevadí?

+6/−6
11.7.2016 21:19

F18r93a98n58t81i87š63e72k 56V42a38n40ě93k 1367414207197

Nejen z uhlí, třeba i z jaderné energie či větrných a solárních elektráren.

+2/0
12.7.2016 8:35

M36a48t82ú33š 33E62l49i52a89š 3510706784925

Ja som myslel, že v Česku sú aj atómové reaktory a vodné priehrady... Tie totiž znižujú celkovú uhlíkovú stopu v prípade výroby energie. Konkrétne je to 36% v prípade jadrovej energie a k tomu treba prirátať vodnú, veternú a drobný podiel solárnej energie. Mimochodom, kde jazdia naftové rušne pod elektrickým vedením?

+3/0
12.7.2016 9:06

J87o10s72e88f 57T22r77ö90g48l 8849682506426

Třeba osobáky na trase Most-Chomutov-Klášterec n.O.- Karlovy Vary, jezdí tu RegioShark popř. Regionova a trasa je komplet pod dráty. Předpokládám, že je to kvůli tomu, že mezi Kadaní a Kláštercem je styk soustav (ze stejnosměrných 3000V na střídavých 25 000 V, 50 hz) a ČD nemají žádnou vícesystémovou soupravu, tak holt jezdí dieslem, lepší než zbytečný přestup v pustině u prunéřovské elektrárny.

JInak část trasy se najde leckde, např. rychlíky Praha-Hradec Králové-Trutnov přepřahají (logicky) už v Hradci a jedou tedy Hradec-Jaroměř pod dráty, rychlíky Ústí n.L.-Liberec (opět zcela správně) nepřepřahají nikde a jedou pod dráty ÚL-Děčín východ atd.

+3/0
12.7.2016 9:37

J31i10ř97í 25E66r32b34e95n 1163484626427

Já pamatuju časy, kdy rychlíky Most-Liberec přepřahaly z peršingů a plecháčů na bardotky a brejlovce v Děčíně, obdobně přepřahaly v Jaroměři všechny vlaky Pardubice-Liberec i Hradec-Trutnov...

+2/−1
12.7.2016 15:50

J97i84r71k19a 97D64v40o20ř16á89k 4475870323568

A jelo to tejden.

+1/−1
12.7.2016 17:19

J47a31n 18H62o59r35a 6207541716

Uhlí se těží a je to přírodní surovina a nevyrábí se z něho elektřina.....;-D

0/0
14.7.2016 16:52

M11i67r30o11s37l57a92v 89Z84i16k66m33u26n71d 6528842517708

Motorové soupravy jezdí "pod dráty" nejen v Německu, ale také v Itálii.

Dvouvozové Desiro nebo 628 vyjde provozně levněji než elektrická lokomotiva s jedním nebo dvěma vozy. Je to tak.

Elektrická Desira v Německu nemají (mají je ve Slovinsku dvou nebo třívozová - 3 kV =, či v Bulharsku - tří nebo čtyřvozová na 25 kV ~).

Na kombinaci jezdící do Trenčína by byl ideální francouzský hybrid od Alstomu. Jednotky mají spalovací motor i sběrač.

Třeba ČD by potřebovaly "trojhybrid" na vlaky z Prahy do Českých Budějovic přes Písek. Do/z Berouna 3 kV =, z/do Písku 25 kV ~, mezi Berounem a Pískem motorově ...

V Maďarsku je to podobně, dokonce motorová souprava jede z Budapešti do Szegedu, ačkoli celé trať je elektrifikovaná ....

+3/0
12.7.2016 10:22

I64v69a21n 12M42a83r55e25k 6434578272

Cestující z Prahy do Trenčína a zpět by si zcela jistě tuto soupravu zasloužili ? ! R^ [>-]

+8/0
11.7.2016 15:20

M25a15t94ú75š 75B18e59n71a54k 9848484152323

Pri tom kde ju v Trenčíne nechávajú sa čudujem, že nieje celovozovo posprejovaná...

0/−1
11.7.2016 21:37
Foto

O27n86d93r98e53j 41V33a56l92o11u93s82e28k 4260251587451

Furt nechápu jak se někomu může rentovat jezdit pod dráty dieselovou jednotkou 8-o?

+13/−5
11.7.2016 15:14
Foto

V67o46j90t56ě10c60h 51P88a68v53l36í79k 5564941884608

Třeba spotřeba není hlavní provozní náklad.

+1/0
11.7.2016 15:16

J60i39r87k98a 16D20v21o39ř40á31k 4165500443528

Omyl, elektřina je dražší, když započítáte i složitost pohonu.

+1/0
12.7.2016 17:20

R61a66d69e59k 12J29a87n17a67t51a 9365616624832

Jednoduše - mírně vyšší provozní náklady vyváží fakt, že jednotka samotná je levnější a především ji lze sehnat. Zatímco ojeté elektrické jednotky k dispozici nejsou nebo nejsou kompatibilní s českou sítí.

Zdůraznují slovo ojeté. Jezdit s novými je v ČR dost nerentabilní. Tuto linku Arrivě nikdo nedotuje a cestující v ČR nejsou ochotni platit více než cca 1 Kč/km.

+12/0
11.7.2016 15:28
Foto

O32n95d51r22e35j 39V91a45l67o63u55s16e84k 4600671117531

Hmm, třeba Poláci by jim mohli přenechat nějaké jeté "dřevolíno" co s ním zajíždejí z Wroclawi do Ústí nad Orlicí. Ale chápu, že normální cestující by pak asi moc nejásal ;-D. Každopádně dík za vysvětlení...

+3/−2
11.7.2016 15:37

R40a76d38e22k 15J72a16n59a46t98a 9935686374962

Nejsem si jist, zda je vůbec dřevolíno schváleno v ČR a nemá jen vyjímku na té trati do Ústí. Ale taky by nejspíš na benešovské trati nestíhalo jízdní doby :-)

+2/0
11.7.2016 16:02
Foto

A85l31a14n 71Ř88e93p54k86a 4605296

Dřevolíno je jednotka EN57? Tu jsem kdysi viděl i ve Svinově, směr na Těšín. Teď už , bohužel tady nezajíždí a tenkrát jsem jel ze Svinova večer domů tramvají.

+1/0
11.7.2016 17:42

R65o24m57a34n 71B37í52l48ý 5130945305757

V článku je jasně napsaný, že je to náhradní souprava.

+1/−1
11.7.2016 16:50

M11a25t30ú51š 20E44l95i26a86š 3720606144195

a?

0/0
12.7.2016 9:08

O16l90d91ř40i14c66h 19J71a66n33e20č28e28k 8989266423781

náhrada za jiný diesel...

0/0
13.7.2016 9:25

J20a13n 34V58a78l65o68u92c73h 6772857448970

Pořád lepší než za půl miliardy elektrifikovat Šumperk - Kouty nad Desnou, kde dvouvozová Regionova jezdí jen proto, že sólo modornizace vozu 810 se nedělají, a pak tam v rámci "ekologického provozu" (aby se nemusely vracet dotace) jezdí 80 tunová lokomotiva se dvěma vagony (tedy místo 34t Regionovy s motorem Euro3 musíme elektricky rozhýbat nějakých tun 140, přičemž rekuperace samozřejmě nehrozí). A samozřejmě o slibovaném přímém spojení do Olomouce až Nezamyslic si tamní mohou nechat jen zdát...

+4/−2
11.7.2016 18:52

M24a14t23ě38j 55V49o78n86d97ř84i23č84k19a 4844260838106

Přímé spojení s Olomoucí bude od letošního prosince, a Regiopantery ;)

+1/−1
11.7.2016 23:29

J91o76s53e42f 15T92r73ö21g80l 8369792186406

Může. Spotřeba dieslového vlaku je velmi hrubě 1 litr nafty / 1 tun / 1 km, takže takové 80 tunové Desiro (i s cestujícími) spotřebuje na 100 km nějakých 80 l nafty, když jezdí rychlíkově s méně zastávkami, tka možná i více. Elektrická energie se dá pořídit levněji hrubě za nějakých 30-40% ceny, nicméně musíte mít jednotku. A v tom je předpokládám kámen úrazu. Elektrická jednotka ovlivňuje významně více zabezpečovací zařízen (hlavně kolejové obvody), které se na západě moc nepoužívají. Schválit diesel je jednoduší, stačí si dohledat martiria se schvalováním Pendolin nebo Taurusů. Pro takto "výdělečnou" trasu se nová jednotka bez dotací nevyplatí a stará elektrická kompatibilní s Českým systémem není. Alternativou by byla klasická souprava (lokomotiva+2 vagóny), ale ta by zase svou hmotností byla nejméně dvojnásobná a i s přihlídnutím k poplatku za použití železniční dopravní cesty.

+3/0
12.7.2016 9:50

M16i97r39o45s50l42a63v 27Z28i74k96m73u77n18d 6988772697188

Před řadou let byl "poslední osobák daného dne" mezi Pardubicemi a Prahou (žabotlam 451/452) nahrazen M 810, který obracel na "půlnoční rozjezd" z Prahy hl.n. do Kolína a po ránu do Pardubic. Na frekvenci to stačilo ...

Ten motorák je zkrátka zkrátka lehčí, měrná spotřeba nafty na kolem 10 l/ 1 000 tunokilometrů, spotřeba elektrické energie u lokomotivy - včetně napájení vozových zařízení se v osobní dopravě pohybuje kolem 34 kWh / 1 000 tunokilometrů ... jeden osobní vůz váží obsazený cca 45 tun ...

V Dánsku jsou běžné vlaky z Kodaně "na západ", které tvoří spojená elektrická a motorová jednotka řízená jedním strojvedoucím. Motorová jednotka má v chodu spalovací motor a je řízena z té elektrické. V určité stanici se souprava rozpojí, elektrická jednotka pokračuje pod dráty, motorová po nezatrolejované trati ...

Motorové jednotka DSB (dříve DB) řady 605 (ICE-D) jezdila z Berlína do Arhusu přes Hamburg, po většině trasy pod trolejí ... Část jedoucí do Kodaně jede pod trolejí až z / do Lübecku ...

+3/0
12.7.2016 12:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.