Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva vyměnila v Česku vlak, z Německa přivezla novější Desiro

Společnost Arriva vlaky začala nasazovat na spěšné vlaky mezi Prahou a Benešovem novější soupravy než dosud. Nástup modernějších vlaků paradoxně urychlila dnešní nehoda dopravce, při které jejich vlak usmrtil v Uhříněvsi osobu v kolejišti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A81n38t93o11n69í60n 89K37l70e47c21a79n50d76a 2660967745281

Řekněme si to na rovinu. Arriva je dceřinou společností DB, DB se zavázalo v Německu vyřadit neekologické vlaky. Neví kam s nimi, tak je dává na tratě do ČR. Když byl požadavek na kratší interval u vlaků Praha-Benešov, tak to nešlo kvůli prý přetížené trati. Nyní tam pustí Arrivu s těmito vlaky ... Osobně si raději počkám na elektrifikovaný vlak, než jet tímto. Jsem rád, že Praha nepodpořila integraci těchto dopravců na plně elektrifikované trati a je smutné, že je tam SŽDC pustila.

+7/−5
11.7.2016 19:47

J31i98ř81í 51K52o36c51u30r10e62k 6335754365178

Jenže tenhle "starý" "neekologický" vlak je stále po všech stránkách lepší než všechny ostatní motoráky v ČR. No dobře, sólo 810 žere míň. Ale to i autobus.

+3/−4
11.7.2016 20:55

J30a47n 14S63ů73r80a 4365193423972

Máte někde prosím odkaz na ten závazek o vyřazení neekologických vlaků a jejich seznam? díky moc

+5/−3
11.7.2016 21:18

L12u93c95i19a41n 52P73a22p83a77z81i62a86n 5404847661585

To si najděte sám, není to vůbec těžké.

+2/−2
11.7.2016 23:38

M48i59r36o13s93l20a14v 58Z13i71k13m33u93n91d 6228662827498

V Německu jezdí Desira u mnoha "jiných" dopravců, s tím vyřazováním bych byl opatrný ...

+8/0
12.7.2016 7:45

F57r40a42n88t57i88š20e91k 58M34a67t59ě73j78č16e31k 7863592153931

No byl bych raději, kdyby si s ní jezdila v Německu!

+1/−4
11.7.2016 18:04
Foto

M17a83r90t59i37n 79K70o87p88á85s69e94k 9133900369364

Vy co křičíte na Arrivu, že jezdí pod dráty, mrkněte se na to, kudy do Třenčína jede. Za Hradištěm už dráty nejsou a asi si tam nebude pronajímat jinou mašinu, když má svoji ;-)

+10/−6
11.7.2016 17:03

J25i59ř11í 47K91o12c61u78r90e52k 6975344275718

Správně by se měla přeprahat elektrická mašina ve Třebové, v Hulíně na vícesystém a ve Starém městě teprve na Diesel. Tak se to vždycky dělalo. Šotoušům vadí brejlovec Brno-Jihlava, že jezdí pod dráty. Celých 2,5 km.

0/−6
11.7.2016 20:52
Foto

J15i61ř60í 87I41n73c48z82é60d77y 2284325121719

Onehdy jsem v olomouci cekal na pendolino a prijela nejaka zelena regionova, ani se mi nechtelo verit, ze to jede snad s Trencina do Prahy, smrdelo to a nikdo do toho nenastoupil.:-)

+9/−6
11.7.2016 16:55

F64i71l55i82p 51H79r16ů37z57a 6678125156318

Viděl jste někdy Regionovu? A čím to prosím Vás smrdělo? A když do toho nikdo nenastoupil ani nevystoupil, tak jste určitě musel vědět jaká byla obsazenost ... :-)

0/0
12.7.2016 20:47

V22l67a84s80t46i70m26i79l 18S43v25o58b62o86d42a 7973328295694

Super R^.

+1/0
11.7.2016 16:14

J98i88ř24í 28N95e24v81r47l65a 8762133929857

Když pominu to, že mi přijde jako vyložená prasárna vůči přírodě na plně elektrifikované trať nasadit motorové jednotky, tak jaktože tady Arriva neuvádí svou obsazenost? Jezdím na té trati do Benešova často a vidím běžně jednoho dva lidi v celém jejich vlaku, občas pět, NIKDY však plno. Ať žije ekologický přístup, aneb Arriva se na této trať opravdu vyplatí...

+24/−3
11.7.2016 15:43

R36o51m36a24n 75P95o81l61á84č90e55k 5386409345

MHD už dávno není o ekologii, ale o tom, kdo co zaplatí to se odjezdí i kdyby jsme měli jezdit jenom s řidičem;-)

+1/0
11.7.2016 16:20

J88i91ř72í 38K34o48c41u15r42e97k 6495874655638

Správně by tedy tento vlak jezdit neměl a místo něj co? Autobusy?

+2/0
11.7.2016 20:56

J33a60n 13S14ů50r39a 4315203603272

Elektřina se u nás vyrábí z čeho? Z ekologického uhlí? Dieselové soupravy ČD na plně elektrizovaných tratích nevadí?

+6/−6
11.7.2016 21:19

F31r36a46n18t23i96š67e89k 65V89a92n54ě91k 1487784547537

Nejen z uhlí, třeba i z jaderné energie či větrných a solárních elektráren.

+2/0
12.7.2016 8:35

M31a19t37ú74š 87E39l27i37a34š 3870516864115

Ja som myslel, že v Česku sú aj atómové reaktory a vodné priehrady... Tie totiž znižujú celkovú uhlíkovú stopu v prípade výroby energie. Konkrétne je to 36% v prípade jadrovej energie a k tomu treba prirátať vodnú, veternú a drobný podiel solárnej energie. Mimochodom, kde jazdia naftové rušne pod elektrickým vedením?

+3/0
12.7.2016 9:06

J12o77s41e55f 17T97r11ö33g90l 8449392596316

Třeba osobáky na trase Most-Chomutov-Klášterec n.O.- Karlovy Vary, jezdí tu RegioShark popř. Regionova a trasa je komplet pod dráty. Předpokládám, že je to kvůli tomu, že mezi Kadaní a Kláštercem je styk soustav (ze stejnosměrných 3000V na střídavých 25 000 V, 50 hz) a ČD nemají žádnou vícesystémovou soupravu, tak holt jezdí dieslem, lepší než zbytečný přestup v pustině u prunéřovské elektrárny.

JInak část trasy se najde leckde, např. rychlíky Praha-Hradec Králové-Trutnov přepřahají (logicky) už v Hradci a jedou tedy Hradec-Jaroměř pod dráty, rychlíky Ústí n.L.-Liberec (opět zcela správně) nepřepřahají nikde a jedou pod dráty ÚL-Děčín východ atd.

+3/0
12.7.2016 9:37

J74i69ř78í 67E64r34b94e85n 1103114326527

Já pamatuju časy, kdy rychlíky Most-Liberec přepřahaly z peršingů a plecháčů na bardotky a brejlovce v Děčíně, obdobně přepřahaly v Jaroměři všechny vlaky Pardubice-Liberec i Hradec-Trutnov...

+2/−1
12.7.2016 15:50

J43i95r28k79a 88D18v25o12ř64á87k 4245220463408

A jelo to tejden.

+1/−1
12.7.2016 17:19

J79a53n 29H39o73r97a 6247651636

Uhlí se těží a je to přírodní surovina a nevyrábí se z něho elektřina.....;-D

0/0
14.7.2016 16:52

M57i58r66o33s26l91a25v 11Z76i19k13m73u12n81d 6538122357238

Motorové soupravy jezdí "pod dráty" nejen v Německu, ale také v Itálii.

Dvouvozové Desiro nebo 628 vyjde provozně levněji než elektrická lokomotiva s jedním nebo dvěma vozy. Je to tak.

Elektrická Desira v Německu nemají (mají je ve Slovinsku dvou nebo třívozová - 3 kV =, či v Bulharsku - tří nebo čtyřvozová na 25 kV ~).

Na kombinaci jezdící do Trenčína by byl ideální francouzský hybrid od Alstomu. Jednotky mají spalovací motor i sběrač.

Třeba ČD by potřebovaly "trojhybrid" na vlaky z Prahy do Českých Budějovic přes Písek. Do/z Berouna 3 kV =, z/do Písku 25 kV ~, mezi Berounem a Pískem motorově ...

V Maďarsku je to podobně, dokonce motorová souprava jede z Budapešti do Szegedu, ačkoli celé trať je elektrifikovaná ....

+3/0
12.7.2016 10:22

I57v66a86n 55M65a30r33e54k 6514658702

Cestující z Prahy do Trenčína a zpět by si zcela jistě tuto soupravu zasloužili ? ! R^ [>-]

+8/0
11.7.2016 15:20

M36a34t37ú76š 41B70e30n31a84k 9978194492863

Pri tom kde ju v Trenčíne nechávajú sa čudujem, že nieje celovozovo posprejovaná...

0/−1
11.7.2016 21:37
Foto

O46n13d43r66e77j 70V74a36l47o83u66s97e76k 4110921457101

Furt nechápu jak se někomu může rentovat jezdit pod dráty dieselovou jednotkou 8-o?

+13/−5
11.7.2016 15:14
Foto

V71o49j58t40ě50c84h 74P95a69v20l33í79k 5504251474278

Třeba spotřeba není hlavní provozní náklad.

+1/0
11.7.2016 15:16

J10i18r62k86a 65D75v79o89ř43á87k 4495690773638

Omyl, elektřina je dražší, když započítáte i složitost pohonu.

+1/0
12.7.2016 17:20

R68a37d85e83k 36J69a89n55a95t28a 9675696174602

Jednoduše - mírně vyšší provozní náklady vyváží fakt, že jednotka samotná je levnější a především ji lze sehnat. Zatímco ojeté elektrické jednotky k dispozici nejsou nebo nejsou kompatibilní s českou sítí.

Zdůraznují slovo ojeté. Jezdit s novými je v ČR dost nerentabilní. Tuto linku Arrivě nikdo nedotuje a cestující v ČR nejsou ochotni platit více než cca 1 Kč/km.

+12/0
11.7.2016 15:28
Foto

O51n56d96r68e29j 80V76a92l40o57u43s94e69k 4670961617441

Hmm, třeba Poláci by jim mohli přenechat nějaké jeté "dřevolíno" co s ním zajíždejí z Wroclawi do Ústí nad Orlicí. Ale chápu, že normální cestující by pak asi moc nejásal ;-D. Každopádně dík za vysvětlení...

+3/−2
11.7.2016 15:37

R15a28d16e50k 94J93a66n87a77t37a 9535216434292

Nejsem si jist, zda je vůbec dřevolíno schváleno v ČR a nemá jen vyjímku na té trati do Ústí. Ale taky by nejspíš na benešovské trati nestíhalo jízdní doby :-)

+2/0
11.7.2016 16:02
Foto

A95l68a29n 48Ř86e90p80k49a 4965866

Dřevolíno je jednotka EN57? Tu jsem kdysi viděl i ve Svinově, směr na Těšín. Teď už , bohužel tady nezajíždí a tenkrát jsem jel ze Svinova večer domů tramvají.

+1/0
11.7.2016 17:42

R75o95m37a49n 40B98í31l57ý 5440835615517

V článku je jasně napsaný, že je to náhradní souprava.

+1/−1
11.7.2016 16:50

M11a19t55ú61š 40E79l51i52a32š 3810956384475

a?

0/0
12.7.2016 9:08

O36l49d29ř20i70c62h 65J30a28n74e98č66e26k 8569776153941

náhrada za jiný diesel...

0/0
13.7.2016 9:25

J75a59n 66V53a66l19o91u34c60h 6112967538630

Pořád lepší než za půl miliardy elektrifikovat Šumperk - Kouty nad Desnou, kde dvouvozová Regionova jezdí jen proto, že sólo modornizace vozu 810 se nedělají, a pak tam v rámci "ekologického provozu" (aby se nemusely vracet dotace) jezdí 80 tunová lokomotiva se dvěma vagony (tedy místo 34t Regionovy s motorem Euro3 musíme elektricky rozhýbat nějakých tun 140, přičemž rekuperace samozřejmě nehrozí). A samozřejmě o slibovaném přímém spojení do Olomouce až Nezamyslic si tamní mohou nechat jen zdát...

+4/−2
11.7.2016 18:52

M92a10t97ě12j 14V59o12n47d73ř30i95č31k81a 4434560948246

Přímé spojení s Olomoucí bude od letošního prosince, a Regiopantery ;)

+1/−1
11.7.2016 23:29

J32o73s47e36f 15T45r71ö93g68l 8399372846196

Může. Spotřeba dieslového vlaku je velmi hrubě 1 litr nafty / 1 tun / 1 km, takže takové 80 tunové Desiro (i s cestujícími) spotřebuje na 100 km nějakých 80 l nafty, když jezdí rychlíkově s méně zastávkami, tka možná i více. Elektrická energie se dá pořídit levněji hrubě za nějakých 30-40% ceny, nicméně musíte mít jednotku. A v tom je předpokládám kámen úrazu. Elektrická jednotka ovlivňuje významně více zabezpečovací zařízen (hlavně kolejové obvody), které se na západě moc nepoužívají. Schválit diesel je jednoduší, stačí si dohledat martiria se schvalováním Pendolin nebo Taurusů. Pro takto "výdělečnou" trasu se nová jednotka bez dotací nevyplatí a stará elektrická kompatibilní s Českým systémem není. Alternativou by byla klasická souprava (lokomotiva+2 vagóny), ale ta by zase svou hmotností byla nejméně dvojnásobná a i s přihlídnutím k poplatku za použití železniční dopravní cesty.

+3/0
12.7.2016 9:50

M61i67r75o63s81l97a67v 24Z52i28k13m57u12n38d 6698322847748

Před řadou let byl "poslední osobák daného dne" mezi Pardubicemi a Prahou (žabotlam 451/452) nahrazen M 810, který obracel na "půlnoční rozjezd" z Prahy hl.n. do Kolína a po ránu do Pardubic. Na frekvenci to stačilo ...

Ten motorák je zkrátka zkrátka lehčí, měrná spotřeba nafty na kolem 10 l/ 1 000 tunokilometrů, spotřeba elektrické energie u lokomotivy - včetně napájení vozových zařízení se v osobní dopravě pohybuje kolem 34 kWh / 1 000 tunokilometrů ... jeden osobní vůz váží obsazený cca 45 tun ...

V Dánsku jsou běžné vlaky z Kodaně "na západ", které tvoří spojená elektrická a motorová jednotka řízená jedním strojvedoucím. Motorová jednotka má v chodu spalovací motor a je řízena z té elektrické. V určité stanici se souprava rozpojí, elektrická jednotka pokračuje pod dráty, motorová po nezatrolejované trati ...

Motorové jednotka DSB (dříve DB) řady 605 (ICE-D) jezdila z Berlína do Arhusu přes Hamburg, po většině trasy pod trolejí ... Část jedoucí do Kodaně jede pod trolejí až z / do Lübecku ...

+3/0
12.7.2016 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.