Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva vyměnila v Česku vlak, z Německa přivezla novější Desiro

Společnost Arriva vlaky začala nasazovat na spěšné vlaky mezi Prahou a Benešovem novější soupravy než dosud. Nástup modernějších vlaků paradoxně urychlila dnešní nehoda dopravce, při které jejich vlak usmrtil v Uhříněvsi osobu v kolejišti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A14n44t46o20n61í84n 40K90l55e62c94a58n50d21a 2770107445341

Řekněme si to na rovinu. Arriva je dceřinou společností DB, DB se zavázalo v Německu vyřadit neekologické vlaky. Neví kam s nimi, tak je dává na tratě do ČR. Když byl požadavek na kratší interval u vlaků Praha-Benešov, tak to nešlo kvůli prý přetížené trati. Nyní tam pustí Arrivu s těmito vlaky ... Osobně si raději počkám na elektrifikovaný vlak, než jet tímto. Jsem rád, že Praha nepodpořila integraci těchto dopravců na plně elektrifikované trati a je smutné, že je tam SŽDC pustila.

+7/−5
11.7.2016 19:47

J96i55ř65í 52K36o86c88u17r13e96k 6865344665138

Jenže tenhle "starý" "neekologický" vlak je stále po všech stránkách lepší než všechny ostatní motoráky v ČR. No dobře, sólo 810 žere míň. Ale to i autobus.

+3/−4
11.7.2016 20:55

J10a98n 40S74ů49r95a 4665573733842

Máte někde prosím odkaz na ten závazek o vyřazení neekologických vlaků a jejich seznam? díky moc

+5/−3
11.7.2016 21:18

L38u95c58i45a32n 33P55a76p20a43z21i85a77n 5474917201325

To si najděte sám, není to vůbec těžké.

+2/−2
11.7.2016 23:38

M71i77r36o93s68l37a38v 55Z50i21k46m34u94n37d 6408962907668

V Německu jezdí Desira u mnoha "jiných" dopravců, s tím vyřazováním bych byl opatrný ...

+8/0
12.7.2016 7:45

F96r90a40n70t79i72š41e57k 55M68a87t22ě62j36č57e84k 7433852953571

No byl bych raději, kdyby si s ní jezdila v Německu!

+1/−4
11.7.2016 18:04
Foto

M44a36r30t17i76n 82K43o39p85á48s82e55k 9793560349224

Vy co křičíte na Arrivu, že jezdí pod dráty, mrkněte se na to, kudy do Třenčína jede. Za Hradištěm už dráty nejsou a asi si tam nebude pronajímat jinou mašinu, když má svoji ;-)

+10/−6
11.7.2016 17:03

J41i41ř16í 55K30o37c78u81r85e62k 6975834965468

Správně by se měla přeprahat elektrická mašina ve Třebové, v Hulíně na vícesystém a ve Starém městě teprve na Diesel. Tak se to vždycky dělalo. Šotoušům vadí brejlovec Brno-Jihlava, že jezdí pod dráty. Celých 2,5 km.

0/−6
11.7.2016 20:52
Foto

J94i18ř62í 63I19n63c13z89é96d28y 2694305151669

Onehdy jsem v olomouci cekal na pendolino a prijela nejaka zelena regionova, ani se mi nechtelo verit, ze to jede snad s Trencina do Prahy, smrdelo to a nikdo do toho nenastoupil.:-)

+9/−6
11.7.2016 16:55

F81i79l32i72p 12H53r88ů11z23a 6988505346898

Viděl jste někdy Regionovu? A čím to prosím Vás smrdělo? A když do toho nikdo nenastoupil ani nevystoupil, tak jste určitě musel vědět jaká byla obsazenost ... :-)

0/0
12.7.2016 20:47

V30l45a54s87t11i40m58i67l 61S25v58o76b31o52d52a 7403398605224

Super R^.

+1/0
11.7.2016 16:14

J56i40ř11í 27N24e78v93r67l15a 8172483639677

Když pominu to, že mi přijde jako vyložená prasárna vůči přírodě na plně elektrifikované trať nasadit motorové jednotky, tak jaktože tady Arriva neuvádí svou obsazenost? Jezdím na té trati do Benešova často a vidím běžně jednoho dva lidi v celém jejich vlaku, občas pět, NIKDY však plno. Ať žije ekologický přístup, aneb Arriva se na této trať opravdu vyplatí...

+24/−3
11.7.2016 15:43

R38o23m69a60n 72P80o29l73á18č24e28k 5176239345

MHD už dávno není o ekologii, ale o tom, kdo co zaplatí to se odjezdí i kdyby jsme měli jezdit jenom s řidičem;-)

+1/0
11.7.2016 16:20

J31i46ř58í 82K69o89c21u35r72e14k 6535694855618

Správně by tedy tento vlak jezdit neměl a místo něj co? Autobusy?

+2/0
11.7.2016 20:56

J63a10n 55S18ů20r22a 4635233393702

Elektřina se u nás vyrábí z čeho? Z ekologického uhlí? Dieselové soupravy ČD na plně elektrizovaných tratích nevadí?

+6/−6
11.7.2016 21:19

F77r86a41n44t82i32š86e97k 17V64a69n45ě67k 1577654937777

Nejen z uhlí, třeba i z jaderné energie či větrných a solárních elektráren.

+2/0
12.7.2016 8:35

M26a86t95ú55š 29E20l42i22a53š 3240716974135

Ja som myslel, že v Česku sú aj atómové reaktory a vodné priehrady... Tie totiž znižujú celkovú uhlíkovú stopu v prípade výroby energie. Konkrétne je to 36% v prípade jadrovej energie a k tomu treba prirátať vodnú, veternú a drobný podiel solárnej energie. Mimochodom, kde jazdia naftové rušne pod elektrickým vedením?

+3/0
12.7.2016 9:06

J22o67s33e29f 22T90r12ö79g89l 8899802666716

Třeba osobáky na trase Most-Chomutov-Klášterec n.O.- Karlovy Vary, jezdí tu RegioShark popř. Regionova a trasa je komplet pod dráty. Předpokládám, že je to kvůli tomu, že mezi Kadaní a Kláštercem je styk soustav (ze stejnosměrných 3000V na střídavých 25 000 V, 50 hz) a ČD nemají žádnou vícesystémovou soupravu, tak holt jezdí dieslem, lepší než zbytečný přestup v pustině u prunéřovské elektrárny.

JInak část trasy se najde leckde, např. rychlíky Praha-Hradec Králové-Trutnov přepřahají (logicky) už v Hradci a jedou tedy Hradec-Jaroměř pod dráty, rychlíky Ústí n.L.-Liberec (opět zcela správně) nepřepřahají nikde a jedou pod dráty ÚL-Děčín východ atd.

+3/0
12.7.2016 9:37

J78i95ř93í 63E86r60b53e27n 1853954516737

Já pamatuju časy, kdy rychlíky Most-Liberec přepřahaly z peršingů a plecháčů na bardotky a brejlovce v Děčíně, obdobně přepřahaly v Jaroměři všechny vlaky Pardubice-Liberec i Hradec-Trutnov...

+2/−1
12.7.2016 15:50

J31i67r30k12a 69D78v71o36ř18á61k 4565770443378

A jelo to tejden.

+1/−1
12.7.2016 17:19

J53a13n 74H46o96r16a 6747611486

Uhlí se těží a je to přírodní surovina a nevyrábí se z něho elektřina.....;-D

0/0
14.7.2016 16:52

M63i25r59o59s83l47a58v 93Z81i36k77m48u68n44d 6598872297128

Motorové soupravy jezdí "pod dráty" nejen v Německu, ale také v Itálii.

Dvouvozové Desiro nebo 628 vyjde provozně levněji než elektrická lokomotiva s jedním nebo dvěma vozy. Je to tak.

Elektrická Desira v Německu nemají (mají je ve Slovinsku dvou nebo třívozová - 3 kV =, či v Bulharsku - tří nebo čtyřvozová na 25 kV ~).

Na kombinaci jezdící do Trenčína by byl ideální francouzský hybrid od Alstomu. Jednotky mají spalovací motor i sběrač.

Třeba ČD by potřebovaly "trojhybrid" na vlaky z Prahy do Českých Budějovic přes Písek. Do/z Berouna 3 kV =, z/do Písku 25 kV ~, mezi Berounem a Pískem motorově ...

V Maďarsku je to podobně, dokonce motorová souprava jede z Budapešti do Szegedu, ačkoli celé trať je elektrifikovaná ....

+3/0
12.7.2016 10:22

I93v44a69n 43M46a85r52e32k 6104238202

Cestující z Prahy do Trenčína a zpět by si zcela jistě tuto soupravu zasloužili ? ! R^ [>-]

+8/0
11.7.2016 15:20

M59a54t66ú56š 15B80e47n53a29k 9228514702123

Pri tom kde ju v Trenčíne nechávajú sa čudujem, že nieje celovozovo posprejovaná...

0/−1
11.7.2016 21:37
Foto

O61n95d18r59e15j 44V39a85l18o86u71s67e13k 4920811227731

Furt nechápu jak se někomu může rentovat jezdit pod dráty dieselovou jednotkou 8-o?

+13/−5
11.7.2016 15:14
Foto

V41o25j58t79ě70c76h 33P80a21v38l77í49k 5744821814928

Třeba spotřeba není hlavní provozní náklad.

+1/0
11.7.2016 15:16

J98i40r84k89a 43D72v94o78ř80á72k 4455790843478

Omyl, elektřina je dražší, když započítáte i složitost pohonu.

+1/0
12.7.2016 17:20

R76a54d71e17k 47J19a55n53a80t34a 9415356334332

Jednoduše - mírně vyšší provozní náklady vyváží fakt, že jednotka samotná je levnější a především ji lze sehnat. Zatímco ojeté elektrické jednotky k dispozici nejsou nebo nejsou kompatibilní s českou sítí.

Zdůraznují slovo ojeté. Jezdit s novými je v ČR dost nerentabilní. Tuto linku Arrivě nikdo nedotuje a cestující v ČR nejsou ochotni platit více než cca 1 Kč/km.

+12/0
11.7.2016 15:28
Foto

O11n18d68r21e87j 85V20a93l50o36u83s97e52k 4630111897131

Hmm, třeba Poláci by jim mohli přenechat nějaké jeté "dřevolíno" co s ním zajíždejí z Wroclawi do Ústí nad Orlicí. Ale chápu, že normální cestující by pak asi moc nejásal ;-D. Každopádně dík za vysvětlení...

+3/−2
11.7.2016 15:37

R87a11d35e90k 10J93a13n75a43t82a 9535866134642

Nejsem si jist, zda je vůbec dřevolíno schváleno v ČR a nemá jen vyjímku na té trati do Ústí. Ale taky by nejspíš na benešovské trati nestíhalo jízdní doby :-)

+2/0
11.7.2016 16:02

A12l46a70n 55Ř79e64p75k68a 4955606

Dřevolíno je jednotka EN57? Tu jsem kdysi viděl i ve Svinově, směr na Těšín. Teď už , bohužel tady nezajíždí a tenkrát jsem jel ze Svinova večer domů tramvají.

+1/0
11.7.2016 17:42

R66o60m30a79n 63B21í12l89ý 5790445375477

V článku je jasně napsaný, že je to náhradní souprava.

+1/−1
11.7.2016 16:50

M32a96t19ú17š 73E18l22i51a36š 3490636334285

a?

0/0
12.7.2016 9:08

O94l16d91ř55i20c48h 21J41a39n40e43č43e81k 8949796713501

náhrada za jiný diesel...

0/0
13.7.2016 9:25

J95a33n 29V74a97l48o57u69c56h 6122607828180

Pořád lepší než za půl miliardy elektrifikovat Šumperk - Kouty nad Desnou, kde dvouvozová Regionova jezdí jen proto, že sólo modornizace vozu 810 se nedělají, a pak tam v rámci "ekologického provozu" (aby se nemusely vracet dotace) jezdí 80 tunová lokomotiva se dvěma vagony (tedy místo 34t Regionovy s motorem Euro3 musíme elektricky rozhýbat nějakých tun 140, přičemž rekuperace samozřejmě nehrozí). A samozřejmě o slibovaném přímém spojení do Olomouce až Nezamyslic si tamní mohou nechat jen zdát...

+4/−2
11.7.2016 18:52

M39a20t66ě56j 44V26o95n96d34ř34i88č36k89a 4674780728406

Přímé spojení s Olomoucí bude od letošního prosince, a Regiopantery ;)

+1/−1
11.7.2016 23:29

J36o27s71e64f 97T66r98ö98g30l 8179532966496

Může. Spotřeba dieslového vlaku je velmi hrubě 1 litr nafty / 1 tun / 1 km, takže takové 80 tunové Desiro (i s cestujícími) spotřebuje na 100 km nějakých 80 l nafty, když jezdí rychlíkově s méně zastávkami, tka možná i více. Elektrická energie se dá pořídit levněji hrubě za nějakých 30-40% ceny, nicméně musíte mít jednotku. A v tom je předpokládám kámen úrazu. Elektrická jednotka ovlivňuje významně více zabezpečovací zařízen (hlavně kolejové obvody), které se na západě moc nepoužívají. Schválit diesel je jednoduší, stačí si dohledat martiria se schvalováním Pendolin nebo Taurusů. Pro takto "výdělečnou" trasu se nová jednotka bez dotací nevyplatí a stará elektrická kompatibilní s Českým systémem není. Alternativou by byla klasická souprava (lokomotiva+2 vagóny), ale ta by zase svou hmotností byla nejméně dvojnásobná a i s přihlídnutím k poplatku za použití železniční dopravní cesty.

+3/0
12.7.2016 9:50

M90i19r80o55s31l14a32v 24Z48i45k54m53u98n98d 6948852717578

Před řadou let byl "poslední osobák daného dne" mezi Pardubicemi a Prahou (žabotlam 451/452) nahrazen M 810, který obracel na "půlnoční rozjezd" z Prahy hl.n. do Kolína a po ránu do Pardubic. Na frekvenci to stačilo ...

Ten motorák je zkrátka zkrátka lehčí, měrná spotřeba nafty na kolem 10 l/ 1 000 tunokilometrů, spotřeba elektrické energie u lokomotivy - včetně napájení vozových zařízení se v osobní dopravě pohybuje kolem 34 kWh / 1 000 tunokilometrů ... jeden osobní vůz váží obsazený cca 45 tun ...

V Dánsku jsou běžné vlaky z Kodaně "na západ", které tvoří spojená elektrická a motorová jednotka řízená jedním strojvedoucím. Motorová jednotka má v chodu spalovací motor a je řízena z té elektrické. V určité stanici se souprava rozpojí, elektrická jednotka pokračuje pod dráty, motorová po nezatrolejované trati ...

Motorové jednotka DSB (dříve DB) řady 605 (ICE-D) jezdila z Berlína do Arhusu přes Hamburg, po většině trasy pod trolejí ... Část jedoucí do Kodaně jede pod trolejí až z / do Lübecku ...

+3/0
12.7.2016 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.