Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusová soutěž roku: Praha shání 500 nových vozidel za tři miliardy

Dopravní podnik hlavního města Prahy po nedávném fiasku výběru nových autobusů vypsal hned tři nové zakázky na dodávky nových vozů. Ty mají nahradit stávající přestárlý vozový park. Hodnota tendrů na celkem pět set nových autobusů dosahuje tří miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S33t40a72n92i50s83l30a69v 30T71e54s37a60ř 9817854912294

ještě tak před 10 lety byla v každém novém autobusu v Praze, u předních dveří, hrdá cedulka, že DPP ten autobus koupil za více než 12 milionů korun. Nyní podobný autobus stojí už jen 5,5 milionu? To se na tom tenkrát někdo hezky pakoval.

0/0
15.7.2016 16:59

M72a54r18e80k 79H54r48u72b35y 6297902581718

6 mio za kus bez klimatizace, na klasicka fosilni paliva? Na DPP nekdo zaspal stoleti:-PRv

0/−3
12.7.2016 13:49

J21i82ř97í 38E11r50b47e17n 1413754266587

Co byste za tu cenu pořídil Vy, aby to dokázalo uvézt 50 až 150 lidí najednou?

To není jako práce s busolou, děti!

0/0
12.7.2016 14:58

J74i44ř48í 80K77o78c95u60r22e43k 6815324905538

To je běžná cena všude ve světě. Ale můžete si místo těch zastaralých nafťáků koupit elektrobusy po 8 mil/kus a vzít si na každý ještě 3 mega dotaci od státu. Plus jich budete muset koupit o 1/4 víc a nebo zřídit dobíjecí místa po cestě. Nojo, když tam v té Praze "moudře" zrušili tolejbusy ...

+2/0
12.7.2016 15:01

J85i34ř30í 25E63r38b20e58n 1603714386327

Závislá trakce se v 50. až 70. letech rušila prakticky všude na světě, v zámoří i v Evropě. Tehdy to byl prostě trend. Na webu je někde záznam zasedání MěNV v Ústí nad Labem v 60. letech, kde pro rušení tramvají byly 3/4 občanů s tím, že moderní busy Karosy ŠM 11 jsou ve všem lepší než tramvaje Tatra MT6 a T2 a že aspoň přestanou všude překážet koleje a troleje...

0/0
12.7.2016 15:06

J79i44ř53í 21K41o78c91u31r14e20k 6105904565508

Trolejbusový provoz v Praze skončil k 16. říjnu 1972 (wiki). O rok později přišla ropná krize.

0/0
12.7.2016 15:10

J97i58ř77í 10E75r46b57e64n 1233864266217

Vzhledem k tehdejšímu plánování na pětiletky pochybuji o tom, že by SPK a ÚNV věděly předem, že k té ropné krizi dojde. Navíc ceny v RVHP se nehýbaly zdaleka tak zběsile, jako ve zbytku světa :-)

0/0
12.7.2016 15:32

J86i48ř26í 82E75r51b55e97n 1613174116127

Mimochodem trolejbus stojí ještě víc než autobus, možná i dvojnásobek. Přitom je elektropohon konstrukčně jednodušší než naftový...

0/0
12.7.2016 15:40

M13i40c69h49a74l 33N39e67z23b43e22d98a 6821711621842

A co se podívat, jak cestují ve světě, autobusy na CNG ( už je mají i v Jablonci,tolik nesmrdí, levnější provoz), standardní je klimatizace, (včera na idnes bylo, že Praha do x let má středomořské podnebí), hladina hluku, atd. Ale to to něco stojí a zisk na autobusu nebude cca 50%, že. Takže za 32 Kč v 45C, autobusem, co snad ani nemá tlumiče( zlatý Ikarus, ten sice jel pomalu, ale nevymlátil Vám zuby), všechno se tam třepe, zoufalý řidiči nastrkávají papírky do škvír po celém autobuse, k pobavení cizinců, občas shoří, nevětrají. Děkujeme paní Krnáčová, Dolínku atd. Nelze se divit, když na MHP jsou i úředně uznaní zloději. ( Odsouzený Březina).

+1/−4
12.7.2016 11:00

J32i78ř40í 33E25r67b14e82n 1863364336487

Ano, není nad to obvinit Krnáčovou, že ovlivnila stav autobusů nakoupených před 5 až 20 lety ;-D

+1/0
12.7.2016 12:09

M11i51r42o89s57l75a96v 45Z76i17k88m88u57n57d 6978522357268

Klimatizace je dobrá na dálkový BUS, nikoli na vozidlo co často zastavuje a otvírá dveře, takže teplý vzduch "teče" do vozidla na každá zastávce ... provoz klimatizace j náročnější na spotřebu nafty, resp. zvyšuje náklady na údržbu vozidla ... a pochopitelně pořizovací cenu. Postačuje malá klimatizace pro řidičský prostor.

0/−3
12.7.2016 12:19

T10o14m88á69š 75H81r75ů76z85a 2443357863614

Pokud jste řidič městského autobusu, tak chápu že Vám postačuje malá klimatizace pro řidičský prostor. Pokud byste cestoval v prostoru pro cestující, měl byste jiný názor. Jen co člověk nastoupí do autobusu už se koupe ve vlastním potu a to je prostě špatně. V těch autobusech je hodně přes 30 stupňů. V létě se po Praze autobusem prostě jezdit nedá. V každém autobusu by měla být klimatizace i pro cestující, je jedno jak to technologicky vyřeší ( třeba instalace neregeticky nenáročných vzduchových clon do dveří). Ať chceme nebo ne, počasí bude už jen teplejší a za pár let bude jízda městským autobusem o život.

0/0
12.7.2016 12:26

J18i24ř88í 51E75r66b69e60n 1563694356287

Jak jen to ti naši předkové dělali, že dokázali provozovat i mnohem nepohodlnější vozidla. Jablonecké busy Škoda 706 RTO jezdily i v subtropech, nejen v Praze... ;-)

Technicky jednodušší a provozně levnější řešení je třeba zdvojená střecha "tropico" a determální skla.

0/0
12.7.2016 14:39

R58o41m75a60n 24P80o88l61á19č88e55k 5506879665

Zkuste vystrčit někdy paty na jih Evropy ;-).

0/0
12.7.2016 12:30

J90i36n51d14ř74i92c39h 71M60o60r91á34v11e29k 74M 4741402905220

Plně s Vámi souhlasím, klimatizaci si také většina lidí nepouští na 20 min. cestu autem i když jsou i tací šílenci..Podle mě by bylo naprosto vyhovující mít klimu v metru a nikoliv v nadzemním MHD. Navíc v našich klimatických podmínkách, kdy opravdu extrémních teplot je řádově max. 20- 30 dní v roce..

0/0
13.7.2016 6:21

F81r40a34n93t49i17š69e27k 22K18o29u68d48e62l18k75a 3427187523

Já ten Libchavskej zázrak denně řídim, popsal jste ho dokonale, nejste kolega? :-)

0/0
13.7.2016 0:05

M93a42r87e86k 79T24u67r88n79o68v85e43c 7585632380166

Takže 75 % cena, 25 % spotřeba? Já bych jako další kritérium dal i nehořlavost, v poslední době mám pocit, že ty autobusy v Praze hoří jak pochodně...

+3/0
12.7.2016 9:11

J35i65n41d12ř96i14c74h 27M62o41r91á53v70e91k 53M 4421662875950

Jestli má cena váhu 75 % a 25 % spotřeba, je vítěz předem dán..V Libchavách mohou oslavovat..Teda pokud zas Iveco nebude brečet a nebude tahat za nitky našich politických kašpárků..

0/0
12.7.2016 9:31

R78o93m53a54n 78P80o27l89á57č36e73k 5696149195

Hoří autobusy hlavně od IVECA ;-D

+1/0
12.7.2016 11:21

M56i81r19o10s15l54a88v 66Z69i33k48m32u24n28d 6868252537768

Kolik jich hoří denně ? Nejen v Praze, ale třeba v dalších městech ...

Požár může být způsobem úsporami při údržbě ... v rámci úspor se zruší "nejhůře" placené funkce "šmudly s hadrem", který má otřít jednotlivé části motoru a odstranit nalepený mastný prach apod ..

+3/0
12.7.2016 12:22

J70i66ř58í 22K81o21c61u31r78e24k 6265904885708

Kdepak, pro některé je to prostě konstrukční závada, která se projeví u všech vyrobených autobusů ... takže očekávejme, že podle "kvalitářů" by mělo shořet něvo mezi 1000 až 5000 autobusy značky Iveco po 10 letech provozu.

To aby se vůbec dalo o technické vadě uvažovat. Vyrobili jich snad 20.000

+1/0
12.7.2016 15:04

V86a43c24l19a43v 41P60e42r16o21u33t29k16a 6568667984131

No hlavně koupit něco v čem cestující stojícího v uličce nelze obejít /Karosa/, a sedačky nad nápravami ,tam bylo možné se jen nasoukat.

0/0
12.7.2016 8:19

V42í81t 96P98a47v60l44i10š 3971479830751

Člověk si nemůže vybrat ani dovolenou (17 dní loňskej), kolik je práce kvůli výrobě těhlech pixlí. Ještě toto.

+5/0
12.7.2016 8:02

M74a49r78t44i76n45a 79L13e76v80á 6216268389

Tak teď jen vymyslet, jak to legálně přihrát Křetinskému.

+4/0
12.7.2016 7:58

M59a46r88e61k 14K15a63l79i20n83a 3189914715498

TAk Křetínský to se zákazníky umí... On Vám to bez kvalitního předchozího account managementu nikdo jen tak neudělá pro Vaše modré oči... Za tím je dost práce i peněz...

0/0
12.7.2016 8:02

V82i79k19y45r 92B75o66h41u71m53i84l 39S20t85r94a35n60s70k79y 9697868236559

Bude mít odvahu Magistrát napříště /pokud tak učiní pro soukromníky/ vyloučit tyto přestárlé a emise nesplňující autobusy z centra jako vozidla do Euro 3?

0/−3
12.7.2016 7:31

J47i92ř42í 30E94r64b65e70n 1523144956957

Otázkou je, jestli k takovému kroku mají právo magistrát, jednotlivé městské části nebo vůbec nikdo. Trochu si pamatuji ten řev obyvatel, obchodníků, řemeslníků a právníků, když to minule zkusili :-)

0/0
12.7.2016 7:40

M33i66r45o27s50l71a28v 74Z44i76k74m93u77n84d 6838322467218

Magistrát nemůže nic, tohle by mohl udělat ROPID v rámci smluv s dopravci ...

0/0
12.7.2016 12:23

M12a61r69e33k 71H51r60u55b70y 6757152811418

Magistrat jako vlastnik komunikaci (treba v ramci NEZ) samozrejme muze - jenze to by nekdo musel mit odvahu.

0/0
12.7.2016 13:51

J35i24ř89í 70E68r25b53e39n 1973674476207

No, možnosti omezovat vjezd na veřejné komunikace jsou dané zákonem a nevím, zda je možné to regulovat jen podle emisní normy. Z centra by tak zmizely zejména historické pragovky a erťáky pro turisty, plus všechny zbývající obyvatele byste donutil koupit si novější vozidla jen kvůli úřední (z)vůli.

Navíc ty emise jsou rozlišitelné jen podle homologačních papírů od výrobce, nikoliv podle skutečnosti z STK. Favorit na LPG má emise srovnatelné s kuchyňským sporákem, na rozdíl od VW Passat TDI.

0/0
12.7.2016 15:03

M69i28r47o51s19l79a42v 33B40r11o43z36i98k 7931929654947

Ale hlavně, v produktivních a bohatých městech jako je Praha, by autobusy neměly být starší než 4 roky..

0/−13
12.7.2016 7:29

J10i51ř69í 61E44r49b79e87n 1233254176927

Proč 4 roky?

A proč jen autobusy?

A vztáhl byste stejné podmínky i na tramvaje, metro, přívozy a služební auta magistrátu a městských částí? ;-)

+3/0
12.7.2016 7:42

J81i13ř93í 31K23o12c33u23r13e60k 6955714585118

Já bch to vztáhl i na inženýrské sítě. Prostě bude každá ulice rozkopaná každé 4 roky. A na Metro - vždy po 20 letech se bude muset jezidt v nové trase a nevyhovující stará se vyřadí. Jen tak světu ukážeme, jak jsme bohatí. Nebo to bylo jiné slovo od bé?

+2/0
12.7.2016 15:08

J33a80n 62K71o73ť31á86t43k97o 9255775572349

Hlavně ať se tam daj pořádně otevírat okna! Tyhle myší průlezy, co jsou tam teď jsou na dvě věci.

+3/0
12.7.2016 7:27

M78i67l63a95n 63Š35e40l58i97g49a 7151854913693

No hlavne aby ty autobusy nemely klimatizaci, jeste by z toho mohli byt cesi rozmazleni.

+7/−1
12.7.2016 7:21

J52i91n48d55ř96i13c43h 25M97o34r51á51v84e16k 47M 4151772525640

Tak lepší rozmazlení než neustále nemocní z překlimatiovaných dopravních prostředků..

+3/−6
12.7.2016 7:25

M76i53r54o48s64l42a46v 27B51r35o41z57i84k 7811619434517

Akorát že na rýmu se neumírá, na přehřátí organismu bohužel ano.

A když to na Vás bude foukat, tak si to vypnete.

+2/−5
12.7.2016 7:31

J58i69ř80í 54E89r62b68e39n 1543214496337

Kolik lidí umřelo v pražských busech za posledních dvacet let na přehřátí, nemáte někde podklady? ;-)

To víc lituju tramvajáky v těch "nejlepších tramvajích na světě" T3, kde si nemůžou ani otevřít okýnko kabiny...

+4/0
12.7.2016 7:34

M20a91r70e61k 31K24a25l96i52n83a 3229594845918

Tak Ti snad mají klimošku, ne?

+1/−1
12.7.2016 8:01

M89i66l75a65n 69M33a71j94e55r17č70í20k 1860900854196

V kabinách (pro řidiče) tramvají typu T3klimatizace nebyla a v Praze dosud není - až na výjimku tzv. rekonstrukce 33vozů na nízkopodlažní (pod)typ T3R.PLF tzv. wany ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2007040801 ),kam byly z části instalovány hned při výrobě a z části dodatečně doplněny(ovšem jiný výrazně méně výkonný a spolehlivý typ)!!

V ostatních původních T3i rekonstruovaných T3R.P (T3R.PV - mající jako tzv. wany novou vozovou skříň)mají řidiči pouze jedno posuvné okénko vlevo za sebou a 2 druhy nikterak mocúčinných větráků - proto v parných dnech mají oficiálně povoleno nechat si otevřenédveře kabiny (vedoucí do salónu)!

S větráním kabiny řidičejsou na tom v Praze nejlépe asi TRAMvaje typu T6A5 ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040826 )a KT8D5.RN2P ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040801 ) které mají po stranách čelních oken dvě (posuvem) otevíratelná okénka a 2. z uvedených typů má i (od doby rekonstrukce - přestavby z původního typu KT8D5) instalovanou klimatizaci kabiny (jejíž jednotka není nad kabinou, ale středem vozu - slouží pro kteroukoliv ze dvou kabin na opačných koncích/čelech vozu).

+1/0
12.7.2016 11:26

J20i30ř96í 93E40r42b69e94n 1633664456457

Vy umíte bejt táák ftipnej, když chcete ;-D

0/0
12.7.2016 12:11

J97i74n57d30ř68i97c71h 11M62o87r51á25v61e25k 46M 4621892205370

Kdyby jste trochu hledal, tak rýma je úplně ta nejmenší a nejméně závažná zdravotní komplikace z klimatizace..A propo, kde se může v centrální klimatizace ve vozu vypnout??? To je fakt blábol..

+1/−1
12.7.2016 8:31

M34i21c43h72a91l 62N90e60z57b95e80d12a 6121871351952

Tak ona se dá klimatizace i nastavit na různé teploty, to je takovej čudlík, a na něm se přidává, nebo ubírá. A když je venku 30C, tak v buse je cca40C. Takže je to stejný teplotní šok, když z toho vylezu do 30C, jak z přechlazeného auta. Kdyby to nastavil na 28C, tak rozdíl je 2C a pojedu jako Evropan a né blb z východu, co platí a drží hubu. Když můžou být klimatizované autobusy např. ve Španělsku, proč ne v Praze?

+3/−1
12.7.2016 11:05

J79i59ř50í 51E87r28b83e55n 1313784816427

Drobnost: pokud vím, nenastavuje se teplota vzduchu na výstupu z klimatizace, ale cílová teplota vzduchu v salonu.

Takže když si nastavím cílovou teplotu 28 °C, tak mi z větráku fičí klidně i jen 15 °C do doby, než se na čidle uprostřed salonu ta zprůměrovaná teplota sníží ze 40 na 28 °C.

Nebo se mýlím? Rád se nechám opravit...

+1/0
12.7.2016 12:14

M25a95r17e15k 52H39r21u34b64y 6117652671768

Pardon, + samozrejme.

0/0
12.7.2016 13:52

M47a24r14e81k 84H48r36u35b28y 6657122491688

Existuji normy na klimatizovani verejne pristupnych prostor, obecne se uvadi -6 stupnu oproti vnejsi teplote. Z toho by nikdo tepelny sok mit nemel:-P

0/0
12.7.2016 13:53

J48i15n36d86ř51i22c80h 58M44o61r88á74v59e72k 76M 4111412785930

Tak pokud by to bylo jen 6 stupňu je to akceptovatelné. Spíše se obávám, že je to těžko dosažitelné. Třeba v USA jsem jel busem a venku 40 a v buse 18. To samé tam platilo i pro nadzemní metro. Rozdíl 6 stupňů tam byl vždy několikanásobně překročen..

0/0
14.7.2016 7:09

F81i73l50i13p 78S73i46r39o54t16e96k 9392149642821

Ješte byste mohli napsat, v jakém odporném nátěru, co si vymyslel ropid, ty autobusy budou.

0/−4
12.7.2016 7:08

J89i15ř96í 76V59o52n86d28r12á62č25e16k 5356754590344

Natírají se vrata

+2/0
12.7.2016 7:12

F85i86l17i67p 94S97i11r57o23t15e82k 9352519462311

Potrefená husa?

0/−3
12.7.2016 7:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.