Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusová soutěž roku: Praha shání 500 nových vozidel za tři miliardy

Dopravní podnik hlavního města Prahy po nedávném fiasku výběru nových autobusů vypsal hned tři nové zakázky na dodávky nových vozů. Ty mají nahradit stávající přestárlý vozový park. Hodnota tendrů na celkem pět set nových autobusů dosahuje tří miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S43t42a90n73i67s68l85a54v 54T76e36s56a42ř 9127144192974

ještě tak před 10 lety byla v každém novém autobusu v Praze, u předních dveří, hrdá cedulka, že DPP ten autobus koupil za více než 12 milionů korun. Nyní podobný autobus stojí už jen 5,5 milionu? To se na tom tenkrát někdo hezky pakoval.

0/0
15.7.2016 16:59

M60a15r36e79k 11H21r13u73b88y 6327612411178

6 mio za kus bez klimatizace, na klasicka fosilni paliva? Na DPP nekdo zaspal stoleti:-PRv

0/−3
12.7.2016 13:49

J70i53ř25í 25E85r67b10e80n 1123524396247

Co byste za tu cenu pořídil Vy, aby to dokázalo uvézt 50 až 150 lidí najednou?

To není jako práce s busolou, děti!

0/0
12.7.2016 14:58

J68i84ř66í 25K85o93c72u49r85e60k 6955624705418

To je běžná cena všude ve světě. Ale můžete si místo těch zastaralých nafťáků koupit elektrobusy po 8 mil/kus a vzít si na každý ještě 3 mega dotaci od státu. Plus jich budete muset koupit o 1/4 víc a nebo zřídit dobíjecí místa po cestě. Nojo, když tam v té Praze "moudře" zrušili tolejbusy ...

+2/0
12.7.2016 15:01

J31i87ř10í 77E46r34b22e47n 1153814416277

Závislá trakce se v 50. až 70. letech rušila prakticky všude na světě, v zámoří i v Evropě. Tehdy to byl prostě trend. Na webu je někde záznam zasedání MěNV v Ústí nad Labem v 60. letech, kde pro rušení tramvají byly 3/4 občanů s tím, že moderní busy Karosy ŠM 11 jsou ve všem lepší než tramvaje Tatra MT6 a T2 a že aspoň přestanou všude překážet koleje a troleje...

0/0
12.7.2016 15:06

J25i46ř18í 27K57o61c96u65r41e35k 6455574125388

Trolejbusový provoz v Praze skončil k 16. říjnu 1972 (wiki). O rok později přišla ropná krize.

0/0
12.7.2016 15:10

J87i90ř31í 20E57r62b53e54n 1463224796337

Vzhledem k tehdejšímu plánování na pětiletky pochybuji o tom, že by SPK a ÚNV věděly předem, že k té ropné krizi dojde. Navíc ceny v RVHP se nehýbaly zdaleka tak zběsile, jako ve zbytku světa :-)

0/0
12.7.2016 15:32

J16i15ř11í 31E78r83b83e68n 1783364416677

Mimochodem trolejbus stojí ještě víc než autobus, možná i dvojnásobek. Přitom je elektropohon konstrukčně jednodušší než naftový...

0/0
12.7.2016 15:40

M12i44c65h15a98l 94N51e52z75b17e45d30a 6261941341772

A co se podívat, jak cestují ve světě, autobusy na CNG ( už je mají i v Jablonci,tolik nesmrdí, levnější provoz), standardní je klimatizace, (včera na idnes bylo, že Praha do x let má středomořské podnebí), hladina hluku, atd. Ale to to něco stojí a zisk na autobusu nebude cca 50%, že. Takže za 32 Kč v 45C, autobusem, co snad ani nemá tlumiče( zlatý Ikarus, ten sice jel pomalu, ale nevymlátil Vám zuby), všechno se tam třepe, zoufalý řidiči nastrkávají papírky do škvír po celém autobuse, k pobavení cizinců, občas shoří, nevětrají. Děkujeme paní Krnáčová, Dolínku atd. Nelze se divit, když na MHP jsou i úředně uznaní zloději. ( Odsouzený Březina).

+1/−4
12.7.2016 11:00

J72i70ř98í 95E46r34b55e90n 1633204556607

Ano, není nad to obvinit Krnáčovou, že ovlivnila stav autobusů nakoupených před 5 až 20 lety ;-D

+1/0
12.7.2016 12:09

M72i43r59o60s59l62a18v 22Z95i48k54m50u69n36d 6578972687798

Klimatizace je dobrá na dálkový BUS, nikoli na vozidlo co často zastavuje a otvírá dveře, takže teplý vzduch "teče" do vozidla na každá zastávce ... provoz klimatizace j náročnější na spotřebu nafty, resp. zvyšuje náklady na údržbu vozidla ... a pochopitelně pořizovací cenu. Postačuje malá klimatizace pro řidičský prostor.

0/−3
12.7.2016 12:19

T15o83m59á16š 94H17r37ů44z31a 2763887733504

Pokud jste řidič městského autobusu, tak chápu že Vám postačuje malá klimatizace pro řidičský prostor. Pokud byste cestoval v prostoru pro cestující, měl byste jiný názor. Jen co člověk nastoupí do autobusu už se koupe ve vlastním potu a to je prostě špatně. V těch autobusech je hodně přes 30 stupňů. V létě se po Praze autobusem prostě jezdit nedá. V každém autobusu by měla být klimatizace i pro cestující, je jedno jak to technologicky vyřeší ( třeba instalace neregeticky nenáročných vzduchových clon do dveří). Ať chceme nebo ne, počasí bude už jen teplejší a za pár let bude jízda městským autobusem o život.

0/0
12.7.2016 12:26

J88i49ř89í 79E41r57b83e70n 1623864216817

Jak jen to ti naši předkové dělali, že dokázali provozovat i mnohem nepohodlnější vozidla. Jablonecké busy Škoda 706 RTO jezdily i v subtropech, nejen v Praze... ;-)

Technicky jednodušší a provozně levnější řešení je třeba zdvojená střecha "tropico" a determální skla.

0/0
12.7.2016 14:39

R34o26m57a36n 20P75o56l31á82č14e71k 5116669475

Zkuste vystrčit někdy paty na jih Evropy ;-).

0/0
12.7.2016 12:30

J51i33n25d41ř40i33c32h 96M64o11r78á55v25e49k 84M 4191512955470

Plně s Vámi souhlasím, klimatizaci si také většina lidí nepouští na 20 min. cestu autem i když jsou i tací šílenci..Podle mě by bylo naprosto vyhovující mít klimu v metru a nikoliv v nadzemním MHD. Navíc v našich klimatických podmínkách, kdy opravdu extrémních teplot je řádově max. 20- 30 dní v roce..

0/0
13.7.2016 6:21

F33r70a90n78t18i20š10e41k 52K66o83u77d88e23l93k16a 3597547313

Já ten Libchavskej zázrak denně řídim, popsal jste ho dokonale, nejste kolega? :-)

0/0
13.7.2016 0:05

M56a86r59e37k 60T56u56r63n60o16v46e73c 7625742620426

Takže 75 % cena, 25 % spotřeba? Já bych jako další kritérium dal i nehořlavost, v poslední době mám pocit, že ty autobusy v Praze hoří jak pochodně...

+3/0
12.7.2016 9:11

J76i59n54d17ř30i39c91h 79M39o80r33á89v42e31k 43M 4341642295490

Jestli má cena váhu 75 % a 25 % spotřeba, je vítěz předem dán..V Libchavách mohou oslavovat..Teda pokud zas Iveco nebude brečet a nebude tahat za nitky našich politických kašpárků..

0/0
12.7.2016 9:31

R59o73m43a40n 32P60o56l49á34č15e92k 5316129355

Hoří autobusy hlavně od IVECA ;-D

+1/0
12.7.2016 11:21

M80i26r55o15s47l11a26v 94Z78i96k79m32u65n31d 6388722217188

Kolik jich hoří denně ? Nejen v Praze, ale třeba v dalších městech ...

Požár může být způsobem úsporami při údržbě ... v rámci úspor se zruší "nejhůře" placené funkce "šmudly s hadrem", který má otřít jednotlivé části motoru a odstranit nalepený mastný prach apod ..

+3/0
12.7.2016 12:22

J42i34ř12í 67K43o29c31u55r72e88k 6665734455598

Kdepak, pro některé je to prostě konstrukční závada, která se projeví u všech vyrobených autobusů ... takže očekávejme, že podle "kvalitářů" by mělo shořet něvo mezi 1000 až 5000 autobusy značky Iveco po 10 letech provozu.

To aby se vůbec dalo o technické vadě uvažovat. Vyrobili jich snad 20.000

+1/0
12.7.2016 15:04

V30a64c60l14a86v 28P27e28r32o64u93t45k60a 6988947354201

No hlavně koupit něco v čem cestující stojícího v uličce nelze obejít /Karosa/, a sedačky nad nápravami ,tam bylo možné se jen nasoukat.

0/0
12.7.2016 8:19

V60í92t 83P87a77v32l23i82š 3361839900371

Člověk si nemůže vybrat ani dovolenou (17 dní loňskej), kolik je práce kvůli výrobě těhlech pixlí. Ještě toto.

+5/0
12.7.2016 8:02

M37a37r15t60i30n12a 11L69e34v85á 6926908239

Tak teď jen vymyslet, jak to legálně přihrát Křetinskému.

+4/0
12.7.2016 7:58

M11a47r72e96k 67K31a60l47i77n15a 3799614705528

TAk Křetínský to se zákazníky umí... On Vám to bez kvalitního předchozího account managementu nikdo jen tak neudělá pro Vaše modré oči... Za tím je dost práce i peněz...

0/0
12.7.2016 8:02

V41i47k31y59r 43B35o89h94u36m88i83l 40S96t92r64a85n74s10k91y 9737758846499

Bude mít odvahu Magistrát napříště /pokud tak učiní pro soukromníky/ vyloučit tyto přestárlé a emise nesplňující autobusy z centra jako vozidla do Euro 3?

0/−3
12.7.2016 7:31

J84i67ř61í 39E89r58b32e35n 1983584596697

Otázkou je, jestli k takovému kroku mají právo magistrát, jednotlivé městské části nebo vůbec nikdo. Trochu si pamatuji ten řev obyvatel, obchodníků, řemeslníků a právníků, když to minule zkusili :-)

0/0
12.7.2016 7:40

M32i12r36o58s65l33a15v 21Z82i23k37m34u67n82d 6908402797688

Magistrát nemůže nic, tohle by mohl udělat ROPID v rámci smluv s dopravci ...

0/0
12.7.2016 12:23

M95a75r56e96k 45H90r81u95b10y 6467142631848

Magistrat jako vlastnik komunikaci (treba v ramci NEZ) samozrejme muze - jenze to by nekdo musel mit odvahu.

0/0
12.7.2016 13:51

J80i46ř33í 41E83r48b50e36n 1503694726657

No, možnosti omezovat vjezd na veřejné komunikace jsou dané zákonem a nevím, zda je možné to regulovat jen podle emisní normy. Z centra by tak zmizely zejména historické pragovky a erťáky pro turisty, plus všechny zbývající obyvatele byste donutil koupit si novější vozidla jen kvůli úřední (z)vůli.

Navíc ty emise jsou rozlišitelné jen podle homologačních papírů od výrobce, nikoliv podle skutečnosti z STK. Favorit na LPG má emise srovnatelné s kuchyňským sporákem, na rozdíl od VW Passat TDI.

0/0
12.7.2016 15:03

M71i40r37o71s16l66a90v 55B39r62o82z22i35k 7651449764687

Ale hlavně, v produktivních a bohatých městech jako je Praha, by autobusy neměly být starší než 4 roky..

0/−13
12.7.2016 7:29

J33i68ř17í 29E37r56b86e43n 1503174916387

Proč 4 roky?

A proč jen autobusy?

A vztáhl byste stejné podmínky i na tramvaje, metro, přívozy a služební auta magistrátu a městských částí? ;-)

+3/0
12.7.2016 7:42

J41i54ř16í 82K40o73c60u54r33e92k 6785224185548

Já bch to vztáhl i na inženýrské sítě. Prostě bude každá ulice rozkopaná každé 4 roky. A na Metro - vždy po 20 letech se bude muset jezidt v nové trase a nevyhovující stará se vyřadí. Jen tak světu ukážeme, jak jsme bohatí. Nebo to bylo jiné slovo od bé?

+2/0
12.7.2016 15:08

J28a63n 21K16o27ť13á73t67k27o 9105655462439

Hlavně ať se tam daj pořádně otevírat okna! Tyhle myší průlezy, co jsou tam teď jsou na dvě věci.

+3/0
12.7.2016 7:27

M83i49l38a64n 59Š98e26l97i17g76a 7381934913823

No hlavne aby ty autobusy nemely klimatizaci, jeste by z toho mohli byt cesi rozmazleni.

+7/−1
12.7.2016 7:21

J31i45n39d89ř93i21c81h 38M33o32r44á89v87e63k 73M 4371152275930

Tak lepší rozmazlení než neustále nemocní z překlimatiovaných dopravních prostředků..

+3/−6
12.7.2016 7:25

M39i76r14o94s37l29a23v 90B56r20o86z81i21k 7351309514317

Akorát že na rýmu se neumírá, na přehřátí organismu bohužel ano.

A když to na Vás bude foukat, tak si to vypnete.

+2/−5
12.7.2016 7:31

J86i20ř70í 34E60r55b26e15n 1303694206627

Kolik lidí umřelo v pražských busech za posledních dvacet let na přehřátí, nemáte někde podklady? ;-)

To víc lituju tramvajáky v těch "nejlepších tramvajích na světě" T3, kde si nemůžou ani otevřít okýnko kabiny...

+4/0
12.7.2016 7:34

M33a78r70e21k 10K61a16l26i49n12a 3699804305358

Tak Ti snad mají klimošku, ne?

+1/−1
12.7.2016 8:01

M27i45l50a32n 64M67a21j51e50r93č56í68k 1780310874886

V kabinách (pro řidiče) tramvají typu T3klimatizace nebyla a v Praze dosud není - až na výjimku tzv. rekonstrukce 33vozů na nízkopodlažní (pod)typ T3R.PLF tzv. wany ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2007040801 ),kam byly z části instalovány hned při výrobě a z části dodatečně doplněny(ovšem jiný výrazně méně výkonný a spolehlivý typ)!!

V ostatních původních T3i rekonstruovaných T3R.P (T3R.PV - mající jako tzv. wany novou vozovou skříň)mají řidiči pouze jedno posuvné okénko vlevo za sebou a 2 druhy nikterak mocúčinných větráků - proto v parných dnech mají oficiálně povoleno nechat si otevřenédveře kabiny (vedoucí do salónu)!

S větráním kabiny řidičejsou na tom v Praze nejlépe asi TRAMvaje typu T6A5 ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040826 )a KT8D5.RN2P ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040801 ) které mají po stranách čelních oken dvě (posuvem) otevíratelná okénka a 2. z uvedených typů má i (od doby rekonstrukce - přestavby z původního typu KT8D5) instalovanou klimatizaci kabiny (jejíž jednotka není nad kabinou, ale středem vozu - slouží pro kteroukoliv ze dvou kabin na opačných koncích/čelech vozu).

+1/0
12.7.2016 11:26

J16i59ř12í 37E32r40b25e70n 1213724246347

Vy umíte bejt táák ftipnej, když chcete ;-D

0/0
12.7.2016 12:11

J80i84n49d88ř14i35c37h 79M64o96r15á52v51e80k 38M 4761632405820

Kdyby jste trochu hledal, tak rýma je úplně ta nejmenší a nejméně závažná zdravotní komplikace z klimatizace..A propo, kde se může v centrální klimatizace ve vozu vypnout??? To je fakt blábol..

+1/−1
12.7.2016 8:31

M83i38c60h94a20l 77N91e12z85b30e79d20a 6901531851692

Tak ona se dá klimatizace i nastavit na různé teploty, to je takovej čudlík, a na něm se přidává, nebo ubírá. A když je venku 30C, tak v buse je cca40C. Takže je to stejný teplotní šok, když z toho vylezu do 30C, jak z přechlazeného auta. Kdyby to nastavil na 28C, tak rozdíl je 2C a pojedu jako Evropan a né blb z východu, co platí a drží hubu. Když můžou být klimatizované autobusy např. ve Španělsku, proč ne v Praze?

+3/−1
12.7.2016 11:05

J65i53ř66í 63E52r93b18e33n 1193544596857

Drobnost: pokud vím, nenastavuje se teplota vzduchu na výstupu z klimatizace, ale cílová teplota vzduchu v salonu.

Takže když si nastavím cílovou teplotu 28 °C, tak mi z větráku fičí klidně i jen 15 °C do doby, než se na čidle uprostřed salonu ta zprůměrovaná teplota sníží ze 40 na 28 °C.

Nebo se mýlím? Rád se nechám opravit...

+1/0
12.7.2016 12:14

M51a12r48e16k 80H89r39u95b30y 6887382201228

Pardon, + samozrejme.

0/0
12.7.2016 13:52

M33a51r59e84k 86H23r97u64b20y 6717322951768

Existuji normy na klimatizovani verejne pristupnych prostor, obecne se uvadi -6 stupnu oproti vnejsi teplote. Z toho by nikdo tepelny sok mit nemel:-P

0/0
12.7.2016 13:53

J39i89n29d36ř85i65c27h 16M60o82r80á72v39e10k 23M 4881492755250

Tak pokud by to bylo jen 6 stupňu je to akceptovatelné. Spíše se obávám, že je to těžko dosažitelné. Třeba v USA jsem jel busem a venku 40 a v buse 18. To samé tam platilo i pro nadzemní metro. Rozdíl 6 stupňů tam byl vždy několikanásobně překročen..

0/0
14.7.2016 7:09

F56i51l29i51p 58S48i32r40o61t30e40k 9392269192141

Ješte byste mohli napsat, v jakém odporném nátěru, co si vymyslel ropid, ty autobusy budou.

0/−4
12.7.2016 7:08

J59i49ř76í 93V13o71n92d16r71á67č77e22k 5566224840754

Natírají se vrata

+2/0
12.7.2016 7:12

F70i95l17i49p 34S20i47r70o87t63e35k 9652849292531

Potrefená husa?

0/−3
12.7.2016 7:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.