Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusová soutěž roku: Praha shání 500 nových vozidel za tři miliardy

Dopravní podnik hlavního města Prahy po nedávném fiasku výběru nových autobusů vypsal hned tři nové zakázky na dodávky nových vozů. Ty mají nahradit stávající přestárlý vozový park. Hodnota tendrů na celkem pět set nových autobusů dosahuje tří miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S40t64a45n96i84s73l95a15v 47T52e29s36a53ř 9587174772814

ještě tak před 10 lety byla v každém novém autobusu v Praze, u předních dveří, hrdá cedulka, že DPP ten autobus koupil za více než 12 milionů korun. Nyní podobný autobus stojí už jen 5,5 milionu? To se na tom tenkrát někdo hezky pakoval.

0/0
15.7.2016 16:59

M81a42r15e91k 23H34r92u90b30y 6667972161188

6 mio za kus bez klimatizace, na klasicka fosilni paliva? Na DPP nekdo zaspal stoleti:-PRv

0/−3
12.7.2016 13:49

J92i43ř76í 90E50r26b43e74n 1703704226877

Co byste za tu cenu pořídil Vy, aby to dokázalo uvézt 50 až 150 lidí najednou?

To není jako práce s busolou, děti!

0/0
12.7.2016 14:58

J93i37ř11í 46K15o60c56u19r40e71k 6105924415278

To je běžná cena všude ve světě. Ale můžete si místo těch zastaralých nafťáků koupit elektrobusy po 8 mil/kus a vzít si na každý ještě 3 mega dotaci od státu. Plus jich budete muset koupit o 1/4 víc a nebo zřídit dobíjecí místa po cestě. Nojo, když tam v té Praze "moudře" zrušili tolejbusy ...

+2/0
12.7.2016 15:01

J39i52ř15í 63E16r97b98e38n 1593854586627

Závislá trakce se v 50. až 70. letech rušila prakticky všude na světě, v zámoří i v Evropě. Tehdy to byl prostě trend. Na webu je někde záznam zasedání MěNV v Ústí nad Labem v 60. letech, kde pro rušení tramvají byly 3/4 občanů s tím, že moderní busy Karosy ŠM 11 jsou ve všem lepší než tramvaje Tatra MT6 a T2 a že aspoň přestanou všude překážet koleje a troleje...

0/0
12.7.2016 15:06

J18i89ř44í 17K21o71c92u13r28e96k 6915534255168

Trolejbusový provoz v Praze skončil k 16. říjnu 1972 (wiki). O rok později přišla ropná krize.

0/0
12.7.2016 15:10

J50i95ř76í 30E42r83b58e32n 1853904686167

Vzhledem k tehdejšímu plánování na pětiletky pochybuji o tom, že by SPK a ÚNV věděly předem, že k té ropné krizi dojde. Navíc ceny v RVHP se nehýbaly zdaleka tak zběsile, jako ve zbytku světa :-)

0/0
12.7.2016 15:32

J63i23ř88í 64E77r24b87e52n 1523664746337

Mimochodem trolejbus stojí ještě víc než autobus, možná i dvojnásobek. Přitom je elektropohon konstrukčně jednodušší než naftový...

0/0
12.7.2016 15:40

M60i38c98h37a98l 42N59e60z48b10e57d12a 6611381531732

A co se podívat, jak cestují ve světě, autobusy na CNG ( už je mají i v Jablonci,tolik nesmrdí, levnější provoz), standardní je klimatizace, (včera na idnes bylo, že Praha do x let má středomořské podnebí), hladina hluku, atd. Ale to to něco stojí a zisk na autobusu nebude cca 50%, že. Takže za 32 Kč v 45C, autobusem, co snad ani nemá tlumiče( zlatý Ikarus, ten sice jel pomalu, ale nevymlátil Vám zuby), všechno se tam třepe, zoufalý řidiči nastrkávají papírky do škvír po celém autobuse, k pobavení cizinců, občas shoří, nevětrají. Děkujeme paní Krnáčová, Dolínku atd. Nelze se divit, když na MHP jsou i úředně uznaní zloději. ( Odsouzený Březina).

+1/−4
12.7.2016 11:00

J13i84ř13í 52E48r14b18e78n 1243634286767

Ano, není nad to obvinit Krnáčovou, že ovlivnila stav autobusů nakoupených před 5 až 20 lety ;-D

+1/0
12.7.2016 12:09

M64i72r63o82s30l53a69v 14Z83i31k33m53u40n17d 6678632657858

Klimatizace je dobrá na dálkový BUS, nikoli na vozidlo co často zastavuje a otvírá dveře, takže teplý vzduch "teče" do vozidla na každá zastávce ... provoz klimatizace j náročnější na spotřebu nafty, resp. zvyšuje náklady na údržbu vozidla ... a pochopitelně pořizovací cenu. Postačuje malá klimatizace pro řidičský prostor.

0/−3
12.7.2016 12:19

T13o49m69á24š 48H66r62ů32z83a 2553307303234

Pokud jste řidič městského autobusu, tak chápu že Vám postačuje malá klimatizace pro řidičský prostor. Pokud byste cestoval v prostoru pro cestující, měl byste jiný názor. Jen co člověk nastoupí do autobusu už se koupe ve vlastním potu a to je prostě špatně. V těch autobusech je hodně přes 30 stupňů. V létě se po Praze autobusem prostě jezdit nedá. V každém autobusu by měla být klimatizace i pro cestující, je jedno jak to technologicky vyřeší ( třeba instalace neregeticky nenáročných vzduchových clon do dveří). Ať chceme nebo ne, počasí bude už jen teplejší a za pár let bude jízda městským autobusem o život.

0/0
12.7.2016 12:26

J45i23ř81í 94E75r45b73e80n 1173684496887

Jak jen to ti naši předkové dělali, že dokázali provozovat i mnohem nepohodlnější vozidla. Jablonecké busy Škoda 706 RTO jezdily i v subtropech, nejen v Praze... ;-)

Technicky jednodušší a provozně levnější řešení je třeba zdvojená střecha "tropico" a determální skla.

0/0
12.7.2016 14:39

R81o60m59a21n 40P46o53l23á37č60e78k 5166509335

Zkuste vystrčit někdy paty na jih Evropy ;-).

0/0
12.7.2016 12:30

J95i30n97d68ř24i82c63h 17M87o39r57á21v91e27k 90M 3145943795306

Plně s Vámi souhlasím, klimatizaci si také většina lidí nepouští na 20 min. cestu autem i když jsou i tací šílenci..Podle mě by bylo naprosto vyhovující mít klimu v metru a nikoliv v nadzemním MHD. Navíc v našich klimatických podmínkách, kdy opravdu extrémních teplot je řádově max. 20- 30 dní v roce..

0/0
13.7.2016 6:21

F35r66a15n13t20i52š18e75k 17K84o84u44d74e54l51k49a 3537827483

Já ten Libchavskej zázrak denně řídim, popsal jste ho dokonale, nejste kolega? :-)

0/0
13.7.2016 0:05

M54a65r34e73k 72T29u62r29n54o36v31e33c 7645972850256

Takže 75 % cena, 25 % spotřeba? Já bych jako další kritérium dal i nehořlavost, v poslední době mám pocit, že ty autobusy v Praze hoří jak pochodně...

+3/0
12.7.2016 9:11

J65i89n26d87ř25i15c17h 55M32o12r94á81v66e49k 77M 3475313555356

Jestli má cena váhu 75 % a 25 % spotřeba, je vítěz předem dán..V Libchavách mohou oslavovat..Teda pokud zas Iveco nebude brečet a nebude tahat za nitky našich politických kašpárků..

0/0
12.7.2016 9:31

R64o10m92a41n 82P56o33l63á48č84e61k 5296459885

Hoří autobusy hlavně od IVECA ;-D

+1/0
12.7.2016 11:21

M39i84r58o36s93l32a48v 57Z77i51k69m34u79n62d 6148582837118

Kolik jich hoří denně ? Nejen v Praze, ale třeba v dalších městech ...

Požár může být způsobem úsporami při údržbě ... v rámci úspor se zruší "nejhůře" placené funkce "šmudly s hadrem", který má otřít jednotlivé části motoru a odstranit nalepený mastný prach apod ..

+3/0
12.7.2016 12:22

J19i71ř30í 24K72o57c42u41r91e50k 6675694695828

Kdepak, pro některé je to prostě konstrukční závada, která se projeví u všech vyrobených autobusů ... takže očekávejme, že podle "kvalitářů" by mělo shořet něvo mezi 1000 až 5000 autobusy značky Iveco po 10 letech provozu.

To aby se vůbec dalo o technické vadě uvažovat. Vyrobili jich snad 20.000

+1/0
12.7.2016 15:04

V58a92c36l64a29v 20P37e33r85o17u31t51k71a 6588757704581

No hlavně koupit něco v čem cestující stojícího v uličce nelze obejít /Karosa/, a sedačky nad nápravami ,tam bylo možné se jen nasoukat.

0/0
12.7.2016 8:19

V89í11t 60P20a73v67l24i22š 3101929620401

Člověk si nemůže vybrat ani dovolenou (17 dní loňskej), kolik je práce kvůli výrobě těhlech pixlí. Ještě toto.

+5/0
12.7.2016 8:02

M97a88r17t80i86n75a 86L35e49v39á 6726738849

Tak teď jen vymyslet, jak to legálně přihrát Křetinskému.

+4/0
12.7.2016 7:58

M84a23r91e30k 85K83a64l30i90n77a 3689184725848

TAk Křetínský to se zákazníky umí... On Vám to bez kvalitního předchozího account managementu nikdo jen tak neudělá pro Vaše modré oči... Za tím je dost práce i peněz...

0/0
12.7.2016 8:02

V34i22k51y28r 26B74o91h87u27m23i69l 83S82t87r45a19n60s37k86y 9347878546319

Bude mít odvahu Magistrát napříště /pokud tak učiní pro soukromníky/ vyloučit tyto přestárlé a emise nesplňující autobusy z centra jako vozidla do Euro 3?

0/−3
12.7.2016 7:31

J90i23ř19í 96E19r16b21e48n 1713234906627

Otázkou je, jestli k takovému kroku mají právo magistrát, jednotlivé městské části nebo vůbec nikdo. Trochu si pamatuji ten řev obyvatel, obchodníků, řemeslníků a právníků, když to minule zkusili :-)

0/0
12.7.2016 7:40

M23i97r20o56s97l92a96v 95Z78i60k12m11u76n84d 6818262407318

Magistrát nemůže nic, tohle by mohl udělat ROPID v rámci smluv s dopravci ...

0/0
12.7.2016 12:23

M48a95r79e89k 60H15r17u77b82y 6807162741968

Magistrat jako vlastnik komunikaci (treba v ramci NEZ) samozrejme muze - jenze to by nekdo musel mit odvahu.

0/0
12.7.2016 13:51

J69i91ř35í 32E21r50b80e87n 1413904576527

No, možnosti omezovat vjezd na veřejné komunikace jsou dané zákonem a nevím, zda je možné to regulovat jen podle emisní normy. Z centra by tak zmizely zejména historické pragovky a erťáky pro turisty, plus všechny zbývající obyvatele byste donutil koupit si novější vozidla jen kvůli úřední (z)vůli.

Navíc ty emise jsou rozlišitelné jen podle homologačních papírů od výrobce, nikoliv podle skutečnosti z STK. Favorit na LPG má emise srovnatelné s kuchyňským sporákem, na rozdíl od VW Passat TDI.

0/0
12.7.2016 15:03

M40i21r17o29s33l34a93v 17B50r74o93z81i32k 7461159484307

Ale hlavně, v produktivních a bohatých městech jako je Praha, by autobusy neměly být starší než 4 roky..

0/−13
12.7.2016 7:29

J19i25ř88í 13E62r41b19e50n 1623704756597

Proč 4 roky?

A proč jen autobusy?

A vztáhl byste stejné podmínky i na tramvaje, metro, přívozy a služební auta magistrátu a městských částí? ;-)

+3/0
12.7.2016 7:42

J43i17ř14í 31K47o29c92u98r57e58k 6565224665568

Já bch to vztáhl i na inženýrské sítě. Prostě bude každá ulice rozkopaná každé 4 roky. A na Metro - vždy po 20 letech se bude muset jezidt v nové trase a nevyhovující stará se vyřadí. Jen tak světu ukážeme, jak jsme bohatí. Nebo to bylo jiné slovo od bé?

+2/0
12.7.2016 15:08

J94a96n 52K98o73ť45á41t66k31o 9755685482769

Hlavně ať se tam daj pořádně otevírat okna! Tyhle myší průlezy, co jsou tam teď jsou na dvě věci.

+3/0
12.7.2016 7:27

M79i97l78a70n 62Š27e57l16i67g88a 7601844273213

No hlavne aby ty autobusy nemely klimatizaci, jeste by z toho mohli byt cesi rozmazleni.

+7/−1
12.7.2016 7:21

J48i72n60d67ř76i45c16h 45M21o96r62á96v40e27k 76M 3845383625976

Tak lepší rozmazlení než neustále nemocní z překlimatiovaných dopravních prostředků..

+3/−6
12.7.2016 7:25

M52i23r11o77s87l92a93v 19B49r36o17z91i24k 7561339914927

Akorát že na rýmu se neumírá, na přehřátí organismu bohužel ano.

A když to na Vás bude foukat, tak si to vypnete.

+2/−5
12.7.2016 7:31

J70i17ř90í 13E70r43b86e80n 1173654866397

Kolik lidí umřelo v pražských busech za posledních dvacet let na přehřátí, nemáte někde podklady? ;-)

To víc lituju tramvajáky v těch "nejlepších tramvajích na světě" T3, kde si nemůžou ani otevřít okýnko kabiny...

+4/0
12.7.2016 7:34

M39a81r60e97k 86K74a97l47i93n71a 3739824365658

Tak Ti snad mají klimošku, ne?

+1/−1
12.7.2016 8:01

M18i13l15a48n 50M16a34j82e24r31č70í94k 1800780234966

V kabinách (pro řidiče) tramvají typu T3klimatizace nebyla a v Praze dosud není - až na výjimku tzv. rekonstrukce 33vozů na nízkopodlažní (pod)typ T3R.PLF tzv. wany ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2007040801 ),kam byly z části instalovány hned při výrobě a z části dodatečně doplněny(ovšem jiný výrazně méně výkonný a spolehlivý typ)!!

V ostatních původních T3i rekonstruovaných T3R.P (T3R.PV - mající jako tzv. wany novou vozovou skříň)mají řidiči pouze jedno posuvné okénko vlevo za sebou a 2 druhy nikterak mocúčinných větráků - proto v parných dnech mají oficiálně povoleno nechat si otevřenédveře kabiny (vedoucí do salónu)!

S větráním kabiny řidičejsou na tom v Praze nejlépe asi TRAMvaje typu T6A5 ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040826 )a KT8D5.RN2P ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040801 ) které mají po stranách čelních oken dvě (posuvem) otevíratelná okénka a 2. z uvedených typů má i (od doby rekonstrukce - přestavby z původního typu KT8D5) instalovanou klimatizaci kabiny (jejíž jednotka není nad kabinou, ale středem vozu - slouží pro kteroukoliv ze dvou kabin na opačných koncích/čelech vozu).

+1/0
12.7.2016 11:26

J80i37ř16í 78E20r54b56e93n 1373804356537

Vy umíte bejt táák ftipnej, když chcete ;-D

0/0
12.7.2016 12:11

J98i97n42d17ř75i15c34h 82M75o67r25á79v14e56k 67M 3395363915926

Kdyby jste trochu hledal, tak rýma je úplně ta nejmenší a nejméně závažná zdravotní komplikace z klimatizace..A propo, kde se může v centrální klimatizace ve vozu vypnout??? To je fakt blábol..

+1/−1
12.7.2016 8:31

M28i34c96h90a46l 75N56e54z63b56e21d21a 6681801801822

Tak ona se dá klimatizace i nastavit na různé teploty, to je takovej čudlík, a na něm se přidává, nebo ubírá. A když je venku 30C, tak v buse je cca40C. Takže je to stejný teplotní šok, když z toho vylezu do 30C, jak z přechlazeného auta. Kdyby to nastavil na 28C, tak rozdíl je 2C a pojedu jako Evropan a né blb z východu, co platí a drží hubu. Když můžou být klimatizované autobusy např. ve Španělsku, proč ne v Praze?

+3/−1
12.7.2016 11:05

J26i87ř62í 28E74r53b40e30n 1223214356737

Drobnost: pokud vím, nenastavuje se teplota vzduchu na výstupu z klimatizace, ale cílová teplota vzduchu v salonu.

Takže když si nastavím cílovou teplotu 28 °C, tak mi z větráku fičí klidně i jen 15 °C do doby, než se na čidle uprostřed salonu ta zprůměrovaná teplota sníží ze 40 na 28 °C.

Nebo se mýlím? Rád se nechám opravit...

+1/0
12.7.2016 12:14

M63a86r27e66k 45H87r16u29b11y 6167952411288

Pardon, + samozrejme.

0/0
12.7.2016 13:52

M59a70r35e64k 56H56r98u33b72y 6517502721728

Existuji normy na klimatizovani verejne pristupnych prostor, obecne se uvadi -6 stupnu oproti vnejsi teplote. Z toho by nikdo tepelny sok mit nemel:-P

0/0
12.7.2016 13:53

J27i74n92d75ř78i34c50h 81M90o76r39á53v75e80k 74M 3605813195916

Tak pokud by to bylo jen 6 stupňu je to akceptovatelné. Spíše se obávám, že je to těžko dosažitelné. Třeba v USA jsem jel busem a venku 40 a v buse 18. To samé tam platilo i pro nadzemní metro. Rozdíl 6 stupňů tam byl vždy několikanásobně překročen..

0/0
14.7.2016 7:09

F31i98l25i82p 15S65i65r64o36t50e89k 9442759922711

Ješte byste mohli napsat, v jakém odporném nátěru, co si vymyslel ropid, ty autobusy budou.

0/−4
12.7.2016 7:08

J69i41ř36í 35V37o70n89d45r68á92č95e20k 5796754330724

Natírají se vrata

+2/0
12.7.2016 7:12

F90i41l58i50p 72S12i90r87o20t23e69k 9232419102411

Potrefená husa?

0/−3
12.7.2016 7:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.