Diskuze

Lidé přestávají jezdit autobusem. Naopak vlakem cestují více a dál

Veřejná doprava v Česku prochází zajímavou proměnou. Zatímco na kratší vzdálenosti volí lidé čím dál častěji auto, na delší vlak. Doplácí na to především regionální autobusové linky, kde za pět let ubyla téměř sedmina cestujících.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DH

Kde jste na to přišli?Já jsem turista a při svých cestách jezdím z 50% vlakem,40% autobusem a 10% MHD+lanovka.Za sebe nemohu říct,že autobusem nejezdím.

0 0
možnosti
PS

Vlak je 2x tak drahý než autobus.

No ale když vás to baví....

1 4
možnosti
KM

je vidět že o tom prd víš ;-D

2 2
možnosti
MH

M50a16r65e60k 39H79r98u62b58y

13. 7. 2016 16:13

V clanku nevidim ani jediny udaj, podle ktereho by bylo mozne porovnat vykony zeleznicni a autobusove dopravy. Takze nejspis dalsi clanek z kategorie zboznych prani milovniku zeleznic;-)

(ony totiz existuji i dalsi druhy dopravy, ze:-P)

0 3
možnosti
DB

Mám úspornější naftové auto, jezdit sám tímto autem mi vyjde nastejno, jako autobusem nebo vlakem, se spolucestujícím dvakrát levněji, tak proč bych ještě vůbec jezdil autobusem nebo vlakem? A ještě k tomu různá omezení kvůli jižním řádům, umístnění zástavek, čekání v zimě atd...

1 2
možnosti
MR

M10a16r40t56i89n 41R15a58m

13. 7. 2016 9:54

Nejde jen o cenu a rychlost autobusu, ale např. v Ústí nad Labem není autobusové nádraží. Chceš jet autobusem? Zjisti si, odkud, z kterého místa na ulici, ti to jede. Děkuju, nechci.

1 0
možnosti
VB

Dobrá zpráva,pokud to jde preferuji v dopravě vlaky,během pár let došlo k výraznému zlepšení cestování do Budějovic, za což jsem rád,využívám vlaky na cestě do Beskyd,taktéž spokojenost:-)

4 0
možnosti
MG

Krome jineho to dokazuje take mou tezi, ze nelze planovat rozvoj verejne dopravy podle stavajiciho mnozstvi cestujicich, ale spis pouzitim slozitejsich matematickych modelu a zahranicnich zkusenosti. Napriklad nove zrizenou linku, ktera zkrati cas prepravy z mesta A do mesta B nevyuziji jen cestujici, kteri z A do B jiz cestuji, ale take mnoho novych, kterym tento spoj umozni, co drive kvuli pomalemu spoji nemohli delat. A take to dava moznost otevreni novych provozu firmam, ktere by to drive neudelaly, protoze v omezenejsim okruhu dojizdejicich nemohly sehnat dostatek potrebnych zamestnancu.

2 0
možnosti
JF

J74a28n 33F30r96o73l14í96k

13. 7. 2016 14:11

Podle zahraničních zkušeností? Snad rumunských. Já se vyhýbám jízdě po silnicích (tedy i autobusem) na D1, D2 a místních komunikacích, které jsou ucpané, plné objížděk a omezení. Vlakem nejezdím, protože dostat se cca 40 km z míst bydliště kombinací MHD a vlak je na víc jak tři hodiny a takový luxus si nemohu dovolit.

0 1
možnosti
JT

Částečně je to ale také dané tím, že kraje organizují dopravu po železnici jako páteřní a autobusovou jako k ní návaznou (ne všechny kraje to tak dělají, ale většina ano). A ve většině případů je doprava nejintenzivnější do krajského města a pak do menších center. A to je přesně charakter, kde se místo přímých autobusů do města dají udělat autobusy přípojné na vlak do města. Za stejné peníze tak lze pořídit více dopravy, rychlejší a kapacitnější.

1 1
možnosti
ZJ

Vlak ničí životní prostředí 6x méně než autobus. A pak je v něm větší pohodlí - prostor. Ještě by to chtělo mít ve vlaku prodejce občerstvení a novin nebo alespoň automaty na občerstvení.R^

5 0
možnosti
TK

Jak jste došel na to číslo?

2 0
možnosti