- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kde jste na to přišli?Já jsem turista a při svých cestách jezdím z 50% vlakem,40% autobusem a 10% MHD+lanovka.Za sebe nemohu říct,že autobusem nejezdím.
Vlak je 2x tak drahý než autobus.
No ale když vás to baví....
V clanku nevidim ani jediny udaj, podle ktereho by bylo mozne porovnat vykony zeleznicni a autobusove dopravy. Takze nejspis dalsi clanek z kategorie zboznych prani milovniku zeleznic
(ony totiz existuji i dalsi druhy dopravy, ze)
Mám úspornější naftové auto, jezdit sám tímto autem mi vyjde nastejno, jako autobusem nebo vlakem, se spolucestujícím dvakrát levněji, tak proč bych ještě vůbec jezdil autobusem nebo vlakem? A ještě k tomu různá omezení kvůli jižním řádům, umístnění zástavek, čekání v zimě atd...
Nejde jen o cenu a rychlost autobusu, ale např. v Ústí nad Labem není autobusové nádraží. Chceš jet autobusem? Zjisti si, odkud, z kterého místa na ulici, ti to jede. Děkuju, nechci.
Dobrá zpráva,pokud to jde preferuji v dopravě vlaky,během pár let došlo k výraznému zlepšení cestování do Budějovic, za což jsem rád,využívám vlaky na cestě do Beskyd,taktéž spokojenost
Krome jineho to dokazuje take mou tezi, ze nelze planovat rozvoj verejne dopravy podle stavajiciho mnozstvi cestujicich, ale spis pouzitim slozitejsich matematickych modelu a zahranicnich zkusenosti. Napriklad nove zrizenou linku, ktera zkrati cas prepravy z mesta A do mesta B nevyuziji jen cestujici, kteri z A do B jiz cestuji, ale take mnoho novych, kterym tento spoj umozni, co drive kvuli pomalemu spoji nemohli delat. A take to dava moznost otevreni novych provozu firmam, ktere by to drive neudelaly, protoze v omezenejsim okruhu dojizdejicich nemohly sehnat dostatek potrebnych zamestnancu.
Podle zahraničních zkušeností? Snad rumunských. Já se vyhýbám jízdě po silnicích (tedy i autobusem) na D1, D2 a místních komunikacích, které jsou ucpané, plné objížděk a omezení. Vlakem nejezdím, protože dostat se cca 40 km z míst bydliště kombinací MHD a vlak je na víc jak tři hodiny a takový luxus si nemohu dovolit.
Částečně je to ale také dané tím, že kraje organizují dopravu po železnici jako páteřní a autobusovou jako k ní návaznou (ne všechny kraje to tak dělají, ale většina ano). A ve většině případů je doprava nejintenzivnější do krajského města a pak do menších center. A to je přesně charakter, kde se místo přímých autobusů do města dají udělat autobusy přípojné na vlak do města. Za stejné peníze tak lze pořídit více dopravy, rychlejší a kapacitnější.
Vlak ničí životní prostředí 6x méně než autobus. A pak je v něm větší pohodlí - prostor. Ještě by to chtělo mít ve vlaku prodejce občerstvení a novin nebo alespoň automaty na občerstvení.