Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraje mají dostat 45 miliard na provoz vlaků, dopravce soutěžit nemusí

Tři roky před koncem desetiletých smluv s kraji se České dráhy o další krok přiblížily tomu, aby uhájily pokračování většiny z nich na dalších patnáct let. Kraje mají získat jistotu peněz na regionální vlaky, smlouvy s Českými drahami mohou uzavřít bez soutěže – navzdory kritice soukromníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D24a50v53i58d 75K10o47p58a26l 5273372444819

Jde o veřejnou službu a ta by zisková být nemusela/neměla? Tak nač soukromníka? Netvrdím, že stát je ten nejlepší hospodář, ovšem u veř.služeb bych to raději jako zákazník (stát) chtěl mít pod dohledem (ČD).

+2/−3
14.7.2016 1:37

J35a52n 10P17a84ř52í87z55e46k 9956900277136

A pokud by soukromník za stejnou službu nabídl nižší cenu?

+3/0
14.7.2016 10:31

M10i93r61o73s33l97a80v 59Z78i48k38m94u72n37d 6828242687918

a nabízí soukromník stejnou nabídku uznávání jízdenek jako ČD, např. akceptace mezistátních jízdenek ... V Německu či Švýcarsku jsou "desítky" dalších dopravců řídících se stejnými přepravními pravidly a normálně akceptují mezistátní jízdenku zakoupenou třeba v Praze ...

0/0
14.7.2016 13:08

I66v76a64n 87H36o80l68a23s 5247307918767

A to je chyba soukromých dopravců, nebo spíš MD, že ta jednotná pravidla nestanoví i tady?

+2/0
15.7.2016 0:33

M53i61r40o71s98l52a96v 52Z92i39k62m31u55n14d 6708212227258

Chyba jiných dopravců (ČD a.s. jsou z hlediska práva taky "soukromník") to není.

Z jejich hlediska je ovšem nemravné, že v rámci své nabídky neuvedou, jaké jízdenky nebudou uznávat a jak jsou na tom s akceptací jízdenek jiných dopravců, zda budou vydávány / akceptovány jízdenky ve formě "přímého jízdného" nebo tzv. lomeného jízdného ...

Chyba je na straně politiků, ministrem dopravy (bez ohledu na politickou příslušnost) počínaje, že se v podstatě nedělá nic pro "jednotný tarifní systém" (ve vlastních vlacích ať poskytují lákadla jaká chtějí, třeba ženský personál "nahoře bez" ...)

Dále pak na výkonných úřednících objednavatele dopravy - jak na úrovni ministerstva, tak na úrovni krajů, že v podmínkách soutěží není stanovena akceptace mezistátních jízdenek, resp. vnitro jízdenek za nelomené jízdné ...

Dopravce může jezdit třeba za akční korunové jízdné, ale musí uznávat jízdenku IN 100 nebo mezistátní jízdenku ...

Krajští úředníci se zajímají pouze o to, jak co nejmíň zaplatit za dopravu, ale nezajímá je koncový zákazník (občan), mimo jiné i to, jak se z hraniční stanice kraje, kde vlak končí dostane do sousedního kraje, protože platit provoz vlaků do hraniční stanice sousedního kraje žádný kraj nechce ... i když hejtmané jsou z téže politické strany ...

0/0
15.7.2016 11:23

J14a40n 77J14e34m50e48l22k67a 1805150

Ovšem pouze na straně dotace, kraje, nikoliv Vaší peněženky.. Kdyby to tak bylo, tak by se uznávalo a byla snaha uznat TR 10, IN25, IN 50, IN 100.. Ale to by ta nabídková cena pro kraj pak byla nejspíš vyšší :-)

0/0
15.7.2016 10:30

V19l82a60s67t12a 94V76r63á10n37o39v27á 7258973365237

ja chci nove nizkopodlazni vlaky !!!!!!!!ne repasovane vagony z NDR kam s kocarkem, kolem, popr starsi clovek nedostane !!!!!!!!

+2/−2
13.7.2016 21:56

R43o41m32a19n 56J11e98s26c60h98k49e 9378895337855

Kde máte repasované vozy z NDR ? Kupují se nové nízkopodlažní vozy. Podívejte se na Jančuru, kolik má nízkopodlažních vozů ? Ten kupuje ojeté vozy

z ciziny. Že není 100 % nízkopodlažních - je logické. Je to o penězích.

+1/−1
14.7.2016 17:15

V84l25a47s83t55a 12V63r53á18n92o56v21á 7868733235617

http://www.vagony.cz/vagony/typy_vozu.html po repasovani modre

0/0
14.7.2016 21:25

V15l96a36s14t80a 44V70r57á18n83o44v16á 7128543495737

ja chci nizkopodlazni vlaky...ne renovovany vagony, kam starsi clovek, nebo zena s kocarkem nema sanci

+1/−1
13.7.2016 21:51

M76i50r54o12s77l24a80v 20Z79i86k23m26u98n88d 6218512477478

Ale muži s kočárkem nemají problém ...

+3/−1
14.7.2016 13:12

V44l39a63d28i15m50í53r 88F74i71b67i56g50e63r 5534821431454

Nulových inovací jsem si nevšiml. Na naší trati jezdí 3 rok Regiopanter to je skvělý příměstský vlak. Pohodlný tichý, celkem komfotrní dokonce má wifi s internetem. Rychlíky Praha-Trutnov jsou stále dost otřesné ale to je díky velmi pomalé renovaci vozů. Až koncem srpna skončí výluka, měly by jezdit modernizované vozy.

Největší chybu vidím v Regionovách. Vozy jsou sice moderně vypadající, ale jsou to staré krámy, takže to v nich bouchá a hlučí.

Myslím že soutěžit by se nemělo dříve než dojednají vzájemné uznávání jízdenek a ne aby kdo jede někam s přestupem musel kupovat třeba 3x jízdenku protože každý kus jede jiný dopravce.

+6/0
13.7.2016 17:20

T29o21m83á90š 26H25r34ů92z31a 2543587293714

Pokud soutěž jihočeského kraje napadají ČD úspěšně, znamená to, že tu soutěž vypsal kraj špatně. Jenže v článku je to napsaný jako že ČD jsou špatný, že tu soutěž napadaj. Proč? Protože Sůrobulvár o dopravě ;-D

+6/0
13.7.2016 15:35

J91i68ř64í 20P19r20ů58š45a 7135572875489

Opět velmi bulvárně napsaný nesmysl. Ano stát garantuje krajům že jim na objednanou dopravu dá nějaké peníze. Nikde není napsáno že soutěžit nesmějí, nikde není napsáno že smlouvu dostanou jen ČD ač se pan Sůra snaží tvrdit. Naopak pro jakéhokoliv dopravce je velké plus že stát deklaruje že krajům ti peníze pošle.

+4/0
13.7.2016 13:03

J19a52n 32K46r59i71e25g54l75e31r 4361637535236

no ja z clanku pochopil, ze krome kraje libereckeho a jihoceskeho se k tomu nikdo nechysta... no uvidime po volbach

+1/0
13.7.2016 13:38

J47a92n 22J28e98m40e55l98k74a 1875850

Trochu mě už začínají soukromí dopravci štvát. Neustále řvou, co stát může za své peníze, kam může vlakem jezdit, co může dotovat. Žalují stát. Atd. Začínají být dost otravní. Původně deklarovali, že budou jezdit bez dotací, že ČD nebude zapotřebí. A není to tak. V Anglii mají takový systém a mají nejdražší jízdné snad na světě. Dále si cestující ztěžují na nedostatek kapacit ve špičce. Vozový park v Angli na pohled občas taky, žádná sláva. Pokud 12 miliard stojí dotace ČD, 2 miliardy jsou z toho platby, které se vrací státu za poplatek dopravní cesty. K tomu beztak DPH a spotřební daně. Příjem státu je 1000 mld ročně, 12 mld je zcela zanedbatelná částka. K tomu díky pseudomodernizacím bude na každé regionální trati vyhozeno cca 20-30 lidí. Tedy náklady půjdou dolu se soukromými dopravci nebo bez nich.

Jihočeské lokálky jsou zářný příklad, proč je špatné nechat rozhodovat o železnici regionálním politikům. Přesně jak jsem si myslel. U soutěží nikoho nezajímá co má nakoupeno státní dopravce, co zaměstnanci, nádraží, nějaký logická obnova a životní cyklus vlaků. Veřejná soutěž? Kde je dostupné zadání každému na internetu? To že leží někde v papírové podobě na úřadě pro opravdové zájemce a pár novinářů není veřejná soutěž.

Parametry - požadavek 100 km/h, Jel jsem na té trati a vlak tam jezdí 30, 40, 50, 60, 100 km/h úsek je pár set metrů. Bylo to podle mě mířeno proti 810kám, které by by byly třeba i levnější, že p. Sůro.

Údajný požadavek na obrat soupravy 3 minuty. - požadavek proti ČD a jejich 842 843, lokomotiva + vagony. Ve výsledku je to požadavek proti zákazníkům, protože standardní soupravy lze prodlužovat, což v letní sezóně výhoda. Leo má 4 minuty obrat a to je co dělat, musí se dělat bezpečnostní úkony. Není takový požadavek proti bezpečnosti? Zajimavé, že nevadí, že jim jinde souprava za 150 milionům klidně leží hodinu ve Strakonících, protože tam prostě končí území kraje. Ne aby vlak jel dál aspoň o zastávku, aby byla návaznost na další osobák, jiné tratě.

+11/−2
13.7.2016 11:53

J53a43n 72J83e10m25e62l94k51a 1165720

Parametry

- ze soutěže se neví, čím se vlastně bude jezdit, ale podle parametrů soutěže si myslím, že to bylo míněno na 845.

- neví se za kolik bude zákazník jezdit.

Modelová situace. Praha - Šumava, Horní Planná. ČD, jedna jízdenka, jeden Eshop, jedny podmínky, jeden systém na nádražích 237 Km, cca 190 Kč.

ČB – Horní Planá jiný dopravce, odhaduje se jízdné mezi In 25 a bez, tedy cca 1,35 Kč/km, tedy cca 92 Kč. To je cca 60% zdražení v tomto úseku? Proti 54 Kč. Ne že by to někoho zabilo. Ale pak je netřeba se divit, že potřebují menší dotace.

- řeší soutěž, provize jízdenek sždc na nádražích? Obávám se, že ne, prostě ty malebná nádraží zavřou.. je nejlevnější na dotace, že.. Viz Německo za Libereckem a nádraží jak z Černobylu.

Tedy horší flexibilita, horší podmínky pro čekání na vlak, ČD bike půjde.. personál, nakoupené přístroje státního dopravce půjde do..

- dnes ČD jezdí loko + 3 vagony, některé dvoupatrové. Tedy tak 200 míst? spousta míst na kola.

Uvidíme.. Každopádně 15 let s tím nikdo nic neudělá.. Pak už se tam ČD vracet nebude, technika za 15 let nebude..

- A ejhle vyhrál dvorní dodavatel. S nejnižší cenou, ovšem při tomto zadání.

+2/−1
13.7.2016 12:18

J11a56n 71J82e42m73e95l70k41a 1115660

A není to kraj, kde vlaky jezdily velmi málo? Přesto že má velmi dobré tratě? Třeba trať 225.

Není to kraj, kde autobusové nádraží je na střeše soukromého obchodního centra? A zákazník státem dotovaných spojů přes něj podle mě musí chodit?

Jsou to státní prachy. Stát by neměl podkopávat za své peníze vlastního dopravce. Nebo by si neměl půjčovat na modernizace od 3. stran a pak říkat, že ten majetek a dopravce nechce.

Stát by neměl ničit torzo švýcarského systému - jednotný státní lístek, In 25, IN 50 a IN 100. To není karta ČD, to je systém, který je ve Švýcarsku, Rakousku i Německu.

Krajské soutěže by měly být jasně procentuálně zastropovány. Měly by být vycházet z nějaké státní šablony - uznávání TR 10 a stát by měl dohlížet, co za jeho peníze kraje dělají.

0/−1
13.7.2016 12:33

J95a71n 64K32r84i57e56g92l20e76r 4441607155376

a me zase stvou kraje, ze nechteji vypisovat souteze... a ja se ptam proc? Co je to statni dopravce...tim myslite soukromou akciovou spolecnost CD?

+2/0
13.7.2016 13:37

J52a69n 74V15a72l67a11l16í74k 6906649560266

at si vypisují soutěže ale nejdříve at se vyřeší uznávání jízdného....

+1/0
13.7.2016 13:44

M97i81r13o14s55l83a85v 47Z10i29k76m40u15n48d 6578952947668

Bohužel nejsme ve Švýcarsku, kde se jezdí v podstatě podle "not" někdejšího "státního dopravce - SBB", dnes jednoho dopravce z množiny "soukromníků", přičemž SBB vlastní akcie "jiných dopravců" nebo vykonávají akcionářská práva jimiž disponuje "stát - tedy konfederace" ...

Ono by to šlo celkem jednoduše - přepravní předpisy Národního dopravce by se staly vyhláškami Ministerstva dopravy a byly by jednotné pro všechny dopravce s "pravidelnou" přepravou osob, dále jednotné "obyčejné" jízdné jako ve Švýcarsku, jednotný systém slev částečně akceptovaný i dopravci v silniční, lodní nebo "lanovkové" dopravě ... svým způsobem nadiktovaná "diktatura" v níž se "čeští soukromníci" se svými představami nechytili ...

Jednotný systém nebrání zvláštnímu jízdnému u příležitostných jízd pro "šotouše a další veřejnost" ... nicméně i tyto jízdy poskytují slevy držitelům jízdenek GA nebo slevy HalbTax ...

0/0
14.7.2016 13:22

J95o65s54e88f 13B30r65o68ž42e64k 7883965722671

Jedna lež za druhou. Na tyhle bláboly a lži se nedá ani reagovat.

0/0
13.7.2016 16:37

J37a41n 57C21e16p72e87k 1754296880

Z jakého popudu, nároku mají ČD téměř monopol a to státem řízený na provozování osobní vlakové dopravy? To to Bruselu nevadí?

+2/−2
13.7.2016 10:31

F52r50a97n73t67i28š53e20k 78V33a68n90ě70k 1197784817477

Ono i v Belgii většinu veřejné železniční dopravy zajišťují SNCB - což jsou Belgické dráhy. Ono je to efektivnější mít jednoho dopravce na celé území, než 20 dopravců a pak je v tom neskutečný chaos.

+4/−1
13.7.2016 15:12
Foto

M86i50l31o58s12l55a19v 13Z72í90t46k88a 8310784297450

Neuznávání jízdenek mezi dopravci měl stát řešit dávno a mělo už být dávno vyřešené. Toto je velká brzda tomu, aby celkově bylo víc cestujících ve veřejné dopravě. Až pak řešit kdo bude jaké linky jezdit. Opačně je to špatně.

+8/−1
13.7.2016 9:43

J64a46n 61C31e90p11e24k 1204786270

To jako že by třeba taxikář uznával lístek z MHD? Dopravce jako dopravce. Nejvíce tohle neuznávání vadí právě cestovatelům ČD. Lidé, kteří jezdí s Leem nebo s Jančurou problém si lístek na svůj spoj nemají.

0/−7
13.7.2016 10:32

J48a97n 45V70a48l41a34l34í11k 6346969400496

no cestující co jezdí s RJ nebo LEO asi jezdí jen na hlavní trase že...

koupíte si lístek z bodu A do bodu B a máte tam tři přestupy z bodu A do bodu A1 vám jede Franta z bodu A1 do bodu A2 vám jede Lojza z bodu A2 do A3 vám pojede Pepík a z bodu A3 do B vám pojede Karel a vy jak blb protože se neuznává jízdné si musíte koupit každý lístek zvlášť a ještě ani není zaručeno že bude nějaká návaznost...

A u Jančury a LEO máte puze povinné místenky a tudíž když by jste zaspal tak už ani jiným vlakem jet nemůžete a musíte si koupit novou jízdenku...

+2/0
13.7.2016 10:55

J69a93n 37C17e30p56e54k 1484546150

Ano to je ale trošku komunismus. Když zmeškáte autobus nebo letadlo, tak vás také do dalšího nevezmou. Druhou věcí je proč by měla být garantována nějaká návaznost a proč by měl někdo uznávat lístek jiného dopravce? Proč, pro pohodlí pana Valalíka? To je stejné, jako když si babičky na vesnici stěžují, že jim do jejich vísky o 50 obyvatelích jedou jen dva autobusy denně a že ony byly zvyklé z dob komunismu na autobus co hodinu.

+1/−6
13.7.2016 11:01

J71a26n 59V55a84l36a20l78í84k 6166209660126

Co sem pletete letadlo??? A proč to funguje ve Švýcarsku asi proto že to tam dle vás řídí komunisti že.

+4/−1
13.7.2016 11:05

J51a14n 64V95a76l94a48l34í96k 6656429300166

Ve Švýcarsku se na jednu jízdenku dá cestovat nejen vlakem, ale i lodí, autobusy či lanovkam.

+1/0
13.7.2016 11:15

J85a13n 57C69e93p58e90k 1644756250

A proč bych sem nedával letadlo či autobus, to že zrovna pan Valík si myslí, že on může jezdit jak se mu zachce a kdy se mu bude chtít přijít. Pokud vám to nějaký dopravce umožnuje, OK, ale nechtějte to po ostatních. A protože to je ve Švýcarsku, tak jako co? Komunismus je to, že si tu pane Valalík neustále v celé diskusi vynucujete něco po soukromnících. Proč? Jak by se vám líbilo, kdyby někdo něco vynucoval po vás, protože Franta od vedle to dělá taky. A nezapomeňte mi dát mínus. Tím mě vrcholově raníte. ;-D

+1/−5
13.7.2016 14:13

M78a25r97t86i60n 63Š88u77l13c 2917849120655

Mínus Vám dám já a to s panem Valalíkem ve většině věcí nesouhlasim.

Nemáte pravdu, to není vynucování si něčeho na soukromnících. To jsou podmínky pro to, aby někdo mohl provozovat drážní dopravu na státních kolejích (navíc na objednávku někoho, kdo si to platí). Tak jako musí třeba dodržovat rychlost a nemůže jezdit 100 tam, kde je 30, tak by měl dodržovat i cenotvorbu, aby byl udržen síťový charakter drážní dopravy.

Uznávání jízdného mezi dopravci navíc funguje i u nás v několika krajských integrovaných systémech... jedete autobusem jednoho dopravce, potom vlakem ČD, autobusem dalšího dopravce a pořád na jeden lístek. Ostatně v pražské MHD také neřešíte, jestli vás veze autovus dopravního podniku nebo jiného dopravce.

Takže uznávání jízdného, respektive daný základní tarif, je něco naprosto logického a kvůli nečinnosti MD to u nás už dlouho chybí.

+6/0
13.7.2016 14:35

J60a77n 53V16a80l74a60l27í34k 6786509160316

Víte on p. Cepek asi nezná například lístek Labe-Elbe kde na ten lístek se dá jet vlakem,autobusem,přívozem do Německa a z Německa vlakem.

+1/0
13.7.2016 15:20

J24a22n 60V75a46l75a88l89í27k 6616969600726

Jo dostal jste mínus ale kvůli tomu že sem cpete nějaký komunismus který nevím co je :-P

Dle vaší teorie o komunismu jak zde píšete je tedy komunismus i v Německu protože tam vláda vnutí soukromníkům co mají dodržovat a je to tudíž ve všech zemích že ;-D

Když nechápete smysl jednotného jízdného tak to je váš problém nikoliv můj...

+1/0
13.7.2016 15:27

L42u76b64o27š 23R10y11c91h19n26a 1159838821111

Jinak se povinně soutěží i tuhy do propisovaček ,ještě k tomu na povinných portálech

pochybných příbuzných politiků. A tady protečou miliardy do díry zvané ČD bez soutěží. Do plusu je to nikdy nedostane. Kdo to tam saje ty miliardy. Odborový předáci ČSSD nebo komo.?

ŠCECHIA je divná zemně plná paradoxů.RvRvRv

+4/−7
13.7.2016 9:19

T63o56m53a45s 56A79u39g49u76s26t36y54n 6197236741420

Co to je za obrat, soutěžit bez soutěže?

+1/0
13.7.2016 7:58

R25o56m54a18n 41P82o61l16á64č50e15k 5396149945

Dokud nebude uznávání jizdenek nařízene tak ať jdou se soutěžemi do kytek...

+6/−7
13.7.2016 7:41

R55o90m62a74n 34P43o73l25á49č79e42k 5926109485

Opravdu mínusáři chtějí na jedné trati jezdit na dva druhy jízdenek? A nebo nejet vlakem jenom proto, že mám "tratovou" na modrého, ale už ne zeleného dopravce?

+1/0
13.7.2016 10:10

J90a68n 89V87a27l76a10l58í39k 6746689800936

mínusáři znají jen cestu z Prahy do Ostravy a zpět a to bud s Jančurou nebo LEO

+3/−1
13.7.2016 11:23

K46a80r16e74l 10Z44a80v69ř44e90l 2447874400

Lepší příklad socialismu nejen tady ale v celé slavné Unii se bude těžko hledat. Vezmou Vám peníze na daních a bez soutěže je dají největšímu a nejhoršímu molochu co tu je. Říkám to stále. Dotace křiví trh a posouvají nás zpět v konkurenceschopnosti inovacích a kvalitěslužeb nejen na drahách.

+10/−17
13.7.2016 6:22

J68i10n16d73ř74i48c82h 23Š25k95o59p27e22k 4375941960615

jo české dráhy jsou špatné, protože jsou státní a jezdí se starými soupravami.

Takový Jančura je ideál, protože sice teď kupuje taky olítaný vagony z 80. let, ale to nevadí, je to přece soukromník

+11/−4
13.7.2016 7:23

J87o15s53e48f 36K43o43z15e42l 1576286775555

Jo, jenomže olítanej Jančura musí jezdit bez tučných dotací, které ČD pokrývají cca 70 pct. příjmů !

+8/−12
13.7.2016 7:31

J76i55n98d85ř17i98c51h 64Š10k30o97p80e30k 4835551570875

nesmysl

ČD nedostává žádné extra dotace, na které by neměl nárok jakýkoli jiný dopravce jezdící na téže trase

+7/−4
13.7.2016 7:46

L17u84b72o82š 13R38y44c91h41n65a 1729688411891

A kdo myslíte zalepuje každoročně ty miliardový díry v hospodaření ČD.???RvRv

+1/−5
13.7.2016 9:20

J63i45ř69í 29K14ü28h35r 2290956540966

Majitel. Kdo jiný?

0/0
13.7.2016 9:42

J87i84n54d67ř16i59c86h 56Š54k49o43p14e71k 4735261630935

nemají náhodou právě kvůli dlouhům velké úvěry ?

0/0
13.7.2016 10:29

M75a42r77t94i67n 39H43a45n60z64a51l 8398619869885

Fakt si myslíte, že by Jančura tu regionálku jezdil bez dotací? Naivko...

+11/−3
13.7.2016 7:47

M28a85r24t53i88n 33R35u16z85i22c86k49a 1302408966547

Ja myslim, ze nejde o to zda dotace ano ci ne, ale v jake vysi... Soutez muze totiz jasne ukazat, kdo bude levnejsi...

+1/0
13.7.2016 9:24
Foto

D86a63v41i53d 62K75o11p30a54l 5213312554939

Jo a pak tady budou brecet ze jim chybi zamestnanci neb soutezni cenu stlacili s vedomim ze to oskudli na zame!

0/−1
14.7.2016 1:41

J44a27n 92V62a53l85a85l58í72k 6736699500366

si myslíte že nedostává peníze za studenty a důchodce....

+2/0
13.7.2016 9:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.