Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kraje mají dostat 45 miliard na provoz vlaků, dopravce soutěžit nemusí

Tři roky před koncem desetiletých smluv s kraji se České dráhy o další krok přiblížily tomu, aby uhájily pokračování většiny z nich na dalších patnáct let. Kraje mají získat jistotu peněz na regionální vlaky, smlouvy s Českými drahami mohou uzavřít bez soutěže – navzdory kritice soukromníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D84a26v63i70d 58K70o67p13a75l 5343942454129

Jde o veřejnou službu a ta by zisková být nemusela/neměla? Tak nač soukromníka? Netvrdím, že stát je ten nejlepší hospodář, ovšem u veř.služeb bych to raději jako zákazník (stát) chtěl mít pod dohledem (ČD).

+2/−3
14.7.2016 1:37

J36a23n 64P38a86ř43í60z18e24k 9446630517956

A pokud by soukromník za stejnou službu nabídl nižší cenu?

+3/0
14.7.2016 10:31

M79i89r46o26s13l38a92v 78Z17i38k41m98u15n91d 6638762357748

a nabízí soukromník stejnou nabídku uznávání jízdenek jako ČD, např. akceptace mezistátních jízdenek ... V Německu či Švýcarsku jsou "desítky" dalších dopravců řídících se stejnými přepravními pravidly a normálně akceptují mezistátní jízdenku zakoupenou třeba v Praze ...

0/0
14.7.2016 13:08

I54v36a81n 48H55o65l56a92s 5337407728707

A to je chyba soukromých dopravců, nebo spíš MD, že ta jednotná pravidla nestanoví i tady?

+2/0
15.7.2016 0:33

M80i10r28o61s89l77a66v 58Z30i65k52m32u28n83d 6328392807508

Chyba jiných dopravců (ČD a.s. jsou z hlediska práva taky "soukromník") to není.

Z jejich hlediska je ovšem nemravné, že v rámci své nabídky neuvedou, jaké jízdenky nebudou uznávat a jak jsou na tom s akceptací jízdenek jiných dopravců, zda budou vydávány / akceptovány jízdenky ve formě "přímého jízdného" nebo tzv. lomeného jízdného ...

Chyba je na straně politiků, ministrem dopravy (bez ohledu na politickou příslušnost) počínaje, že se v podstatě nedělá nic pro "jednotný tarifní systém" (ve vlastních vlacích ať poskytují lákadla jaká chtějí, třeba ženský personál "nahoře bez" ...)

Dále pak na výkonných úřednících objednavatele dopravy - jak na úrovni ministerstva, tak na úrovni krajů, že v podmínkách soutěží není stanovena akceptace mezistátních jízdenek, resp. vnitro jízdenek za nelomené jízdné ...

Dopravce může jezdit třeba za akční korunové jízdné, ale musí uznávat jízdenku IN 100 nebo mezistátní jízdenku ...

Krajští úředníci se zajímají pouze o to, jak co nejmíň zaplatit za dopravu, ale nezajímá je koncový zákazník (občan), mimo jiné i to, jak se z hraniční stanice kraje, kde vlak končí dostane do sousedního kraje, protože platit provoz vlaků do hraniční stanice sousedního kraje žádný kraj nechce ... i když hejtmané jsou z téže politické strany ...

0/0
15.7.2016 11:23

J96a40n 88J68e19m25e24l40k43a 1795690

Ovšem pouze na straně dotace, kraje, nikoliv Vaší peněženky.. Kdyby to tak bylo, tak by se uznávalo a byla snaha uznat TR 10, IN25, IN 50, IN 100.. Ale to by ta nabídková cena pro kraj pak byla nejspíš vyšší :-)

0/0
15.7.2016 10:30

V20l15a61s15t46a 57V41r79á53n12o84v19á 7758543875827

ja chci nove nizkopodlazni vlaky !!!!!!!!ne repasovane vagony z NDR kam s kocarkem, kolem, popr starsi clovek nedostane !!!!!!!!

+2/−2
13.7.2016 21:56

R58o30m71a43n 26J21e82s43c41h81k21e 9908135477585

Kde máte repasované vozy z NDR ? Kupují se nové nízkopodlažní vozy. Podívejte se na Jančuru, kolik má nízkopodlažních vozů ? Ten kupuje ojeté vozy

z ciziny. Že není 100 % nízkopodlažních - je logické. Je to o penězích.

+1/−1
14.7.2016 17:15

V43l85a88s19t60a 90V27r81á35n89o58v37á 7478213305227

http://www.vagony.cz/vagony/typy_vozu.html po repasovani modre

0/0
14.7.2016 21:25

V24l30a41s64t20a 71V46r52á97n31o27v73á 7638463505757

ja chci nizkopodlazni vlaky...ne renovovany vagony, kam starsi clovek, nebo zena s kocarkem nema sanci

+1/−1
13.7.2016 21:51

M15i53r51o33s86l44a36v 91Z41i47k45m52u66n83d 6448322207688

Ale muži s kočárkem nemají problém ...

+3/−1
14.7.2016 13:12

V96l69a71d81i47m71í49r 45F21i38b72i52g28e88r 5484811311934

Nulových inovací jsem si nevšiml. Na naší trati jezdí 3 rok Regiopanter to je skvělý příměstský vlak. Pohodlný tichý, celkem komfotrní dokonce má wifi s internetem. Rychlíky Praha-Trutnov jsou stále dost otřesné ale to je díky velmi pomalé renovaci vozů. Až koncem srpna skončí výluka, měly by jezdit modernizované vozy.

Největší chybu vidím v Regionovách. Vozy jsou sice moderně vypadající, ale jsou to staré krámy, takže to v nich bouchá a hlučí.

Myslím že soutěžit by se nemělo dříve než dojednají vzájemné uznávání jízdenek a ne aby kdo jede někam s přestupem musel kupovat třeba 3x jízdenku protože každý kus jede jiný dopravce.

+6/0
13.7.2016 17:20

T68o96m35á78š 93H48r33ů72z35a 2923847233864

Pokud soutěž jihočeského kraje napadají ČD úspěšně, znamená to, že tu soutěž vypsal kraj špatně. Jenže v článku je to napsaný jako že ČD jsou špatný, že tu soutěž napadaj. Proč? Protože Sůrobulvár o dopravě ;-D

+6/0
13.7.2016 15:35

J62i93ř48í 80P14r33ů15š79a 7835502335969

Opět velmi bulvárně napsaný nesmysl. Ano stát garantuje krajům že jim na objednanou dopravu dá nějaké peníze. Nikde není napsáno že soutěžit nesmějí, nikde není napsáno že smlouvu dostanou jen ČD ač se pan Sůra snaží tvrdit. Naopak pro jakéhokoliv dopravce je velké plus že stát deklaruje že krajům ti peníze pošle.

+4/0
13.7.2016 13:03

J28a87n 29K55r13i84e62g49l63e23r 4431277745336

no ja z clanku pochopil, ze krome kraje libereckeho a jihoceskeho se k tomu nikdo nechysta... no uvidime po volbach

+1/0
13.7.2016 13:38

J58a74n 45J55e59m96e51l78k89a 1335490

Trochu mě už začínají soukromí dopravci štvát. Neustále řvou, co stát může za své peníze, kam může vlakem jezdit, co může dotovat. Žalují stát. Atd. Začínají být dost otravní. Původně deklarovali, že budou jezdit bez dotací, že ČD nebude zapotřebí. A není to tak. V Anglii mají takový systém a mají nejdražší jízdné snad na světě. Dále si cestující ztěžují na nedostatek kapacit ve špičce. Vozový park v Angli na pohled občas taky, žádná sláva. Pokud 12 miliard stojí dotace ČD, 2 miliardy jsou z toho platby, které se vrací státu za poplatek dopravní cesty. K tomu beztak DPH a spotřební daně. Příjem státu je 1000 mld ročně, 12 mld je zcela zanedbatelná částka. K tomu díky pseudomodernizacím bude na každé regionální trati vyhozeno cca 20-30 lidí. Tedy náklady půjdou dolu se soukromými dopravci nebo bez nich.

Jihočeské lokálky jsou zářný příklad, proč je špatné nechat rozhodovat o železnici regionálním politikům. Přesně jak jsem si myslel. U soutěží nikoho nezajímá co má nakoupeno státní dopravce, co zaměstnanci, nádraží, nějaký logická obnova a životní cyklus vlaků. Veřejná soutěž? Kde je dostupné zadání každému na internetu? To že leží někde v papírové podobě na úřadě pro opravdové zájemce a pár novinářů není veřejná soutěž.

Parametry - požadavek 100 km/h, Jel jsem na té trati a vlak tam jezdí 30, 40, 50, 60, 100 km/h úsek je pár set metrů. Bylo to podle mě mířeno proti 810kám, které by by byly třeba i levnější, že p. Sůro.

Údajný požadavek na obrat soupravy 3 minuty. - požadavek proti ČD a jejich 842 843, lokomotiva + vagony. Ve výsledku je to požadavek proti zákazníkům, protože standardní soupravy lze prodlužovat, což v letní sezóně výhoda. Leo má 4 minuty obrat a to je co dělat, musí se dělat bezpečnostní úkony. Není takový požadavek proti bezpečnosti? Zajimavé, že nevadí, že jim jinde souprava za 150 milionům klidně leží hodinu ve Strakonících, protože tam prostě končí území kraje. Ne aby vlak jel dál aspoň o zastávku, aby byla návaznost na další osobák, jiné tratě.

+11/−2
13.7.2016 11:53

J67a77n 97J87e87m23e84l55k96a 1295440

Parametry

- ze soutěže se neví, čím se vlastně bude jezdit, ale podle parametrů soutěže si myslím, že to bylo míněno na 845.

- neví se za kolik bude zákazník jezdit.

Modelová situace. Praha - Šumava, Horní Planná. ČD, jedna jízdenka, jeden Eshop, jedny podmínky, jeden systém na nádražích 237 Km, cca 190 Kč.

ČB – Horní Planá jiný dopravce, odhaduje se jízdné mezi In 25 a bez, tedy cca 1,35 Kč/km, tedy cca 92 Kč. To je cca 60% zdražení v tomto úseku? Proti 54 Kč. Ne že by to někoho zabilo. Ale pak je netřeba se divit, že potřebují menší dotace.

- řeší soutěž, provize jízdenek sždc na nádražích? Obávám se, že ne, prostě ty malebná nádraží zavřou.. je nejlevnější na dotace, že.. Viz Německo za Libereckem a nádraží jak z Černobylu.

Tedy horší flexibilita, horší podmínky pro čekání na vlak, ČD bike půjde.. personál, nakoupené přístroje státního dopravce půjde do..

- dnes ČD jezdí loko + 3 vagony, některé dvoupatrové. Tedy tak 200 míst? spousta míst na kola.

Uvidíme.. Každopádně 15 let s tím nikdo nic neudělá.. Pak už se tam ČD vracet nebude, technika za 15 let nebude..

- A ejhle vyhrál dvorní dodavatel. S nejnižší cenou, ovšem při tomto zadání.

+2/−1
13.7.2016 12:18

J52a78n 88J10e60m46e40l49k60a 1315160

A není to kraj, kde vlaky jezdily velmi málo? Přesto že má velmi dobré tratě? Třeba trať 225.

Není to kraj, kde autobusové nádraží je na střeše soukromého obchodního centra? A zákazník státem dotovaných spojů přes něj podle mě musí chodit?

Jsou to státní prachy. Stát by neměl podkopávat za své peníze vlastního dopravce. Nebo by si neměl půjčovat na modernizace od 3. stran a pak říkat, že ten majetek a dopravce nechce.

Stát by neměl ničit torzo švýcarského systému - jednotný státní lístek, In 25, IN 50 a IN 100. To není karta ČD, to je systém, který je ve Švýcarsku, Rakousku i Německu.

Krajské soutěže by měly být jasně procentuálně zastropovány. Měly by být vycházet z nějaké státní šablony - uznávání TR 10 a stát by měl dohlížet, co za jeho peníze kraje dělají.

0/−1
13.7.2016 12:33

J80a74n 40K43r37i89e35g55l49e97r 4941157455166

a me zase stvou kraje, ze nechteji vypisovat souteze... a ja se ptam proc? Co je to statni dopravce...tim myslite soukromou akciovou spolecnost CD?

+2/0
13.7.2016 13:37
Foto

J63a61n 74V98a58l70a76l13í23k 6316659650596

at si vypisují soutěže ale nejdříve at se vyřeší uznávání jízdného....

+1/0
13.7.2016 13:44

M46i14r48o50s72l28a60v 96Z33i56k53m85u93n30d 6518792467578

Bohužel nejsme ve Švýcarsku, kde se jezdí v podstatě podle "not" někdejšího "státního dopravce - SBB", dnes jednoho dopravce z množiny "soukromníků", přičemž SBB vlastní akcie "jiných dopravců" nebo vykonávají akcionářská práva jimiž disponuje "stát - tedy konfederace" ...

Ono by to šlo celkem jednoduše - přepravní předpisy Národního dopravce by se staly vyhláškami Ministerstva dopravy a byly by jednotné pro všechny dopravce s "pravidelnou" přepravou osob, dále jednotné "obyčejné" jízdné jako ve Švýcarsku, jednotný systém slev částečně akceptovaný i dopravci v silniční, lodní nebo "lanovkové" dopravě ... svým způsobem nadiktovaná "diktatura" v níž se "čeští soukromníci" se svými představami nechytili ...

Jednotný systém nebrání zvláštnímu jízdnému u příležitostných jízd pro "šotouše a další veřejnost" ... nicméně i tyto jízdy poskytují slevy držitelům jízdenek GA nebo slevy HalbTax ...

0/0
14.7.2016 13:22

J72o52s93e95f 84B64r49o12ž60e38k 7763605192761

Jedna lež za druhou. Na tyhle bláboly a lži se nedá ani reagovat.

0/0
13.7.2016 16:37

J70a40n 88C50e11p56e32k 1864846190

Z jakého popudu, nároku mají ČD téměř monopol a to státem řízený na provozování osobní vlakové dopravy? To to Bruselu nevadí?

+2/−2
13.7.2016 10:31

F14r30a23n63t50i35š33e75k 73V92a22n65ě49k 1287824107707

Ono i v Belgii většinu veřejné železniční dopravy zajišťují SNCB - což jsou Belgické dráhy. Ono je to efektivnější mít jednoho dopravce na celé území, než 20 dopravců a pak je v tom neskutečný chaos.

+4/−1
13.7.2016 15:12
Foto

M67i32l29o71s47l75a24v 63Z41í10t77k88a 8340854677830

Neuznávání jízdenek mezi dopravci měl stát řešit dávno a mělo už být dávno vyřešené. Toto je velká brzda tomu, aby celkově bylo víc cestujících ve veřejné dopravě. Až pak řešit kdo bude jaké linky jezdit. Opačně je to špatně.

+8/−1
13.7.2016 9:43

J64a80n 43C36e47p19e12k 1534846450

To jako že by třeba taxikář uznával lístek z MHD? Dopravce jako dopravce. Nejvíce tohle neuznávání vadí právě cestovatelům ČD. Lidé, kteří jezdí s Leem nebo s Jančurou problém si lístek na svůj spoj nemají.

0/−7
13.7.2016 10:32
Foto

J83a57n 73V48a31l27a56l61í29k 6616889680656

no cestující co jezdí s RJ nebo LEO asi jezdí jen na hlavní trase že...

koupíte si lístek z bodu A do bodu B a máte tam tři přestupy z bodu A do bodu A1 vám jede Franta z bodu A1 do bodu A2 vám jede Lojza z bodu A2 do A3 vám pojede Pepík a z bodu A3 do B vám pojede Karel a vy jak blb protože se neuznává jízdné si musíte koupit každý lístek zvlášť a ještě ani není zaručeno že bude nějaká návaznost...

A u Jančury a LEO máte puze povinné místenky a tudíž když by jste zaspal tak už ani jiným vlakem jet nemůžete a musíte si koupit novou jízdenku...

+2/0
13.7.2016 10:55

J53a97n 10C19e34p54e85k 1484176530

Ano to je ale trošku komunismus. Když zmeškáte autobus nebo letadlo, tak vás také do dalšího nevezmou. Druhou věcí je proč by měla být garantována nějaká návaznost a proč by měl někdo uznávat lístek jiného dopravce? Proč, pro pohodlí pana Valalíka? To je stejné, jako když si babičky na vesnici stěžují, že jim do jejich vísky o 50 obyvatelích jedou jen dva autobusy denně a že ony byly zvyklé z dob komunismu na autobus co hodinu.

+1/−6
13.7.2016 11:01
Foto

J80a83n 47V48a73l32a57l29í74k 6866129910656

Co sem pletete letadlo??? A proč to funguje ve Švýcarsku asi proto že to tam dle vás řídí komunisti že.

+4/−1
13.7.2016 11:05
Foto

J88a91n 78V59a42l72a65l16í94k 6956249890376

Ve Švýcarsku se na jednu jízdenku dá cestovat nejen vlakem, ale i lodí, autobusy či lanovkam.

+1/0
13.7.2016 11:15

J47a10n 77C97e97p95e76k 1134926640

A proč bych sem nedával letadlo či autobus, to že zrovna pan Valík si myslí, že on může jezdit jak se mu zachce a kdy se mu bude chtít přijít. Pokud vám to nějaký dopravce umožnuje, OK, ale nechtějte to po ostatních. A protože to je ve Švýcarsku, tak jako co? Komunismus je to, že si tu pane Valalík neustále v celé diskusi vynucujete něco po soukromnících. Proč? Jak by se vám líbilo, kdyby někdo něco vynucoval po vás, protože Franta od vedle to dělá taky. A nezapomeňte mi dát mínus. Tím mě vrcholově raníte. ;-D

+1/−5
13.7.2016 14:13

M83a78r81t38i70n 42Š23u80l63c 2617419210265

Mínus Vám dám já a to s panem Valalíkem ve většině věcí nesouhlasim.

Nemáte pravdu, to není vynucování si něčeho na soukromnících. To jsou podmínky pro to, aby někdo mohl provozovat drážní dopravu na státních kolejích (navíc na objednávku někoho, kdo si to platí). Tak jako musí třeba dodržovat rychlost a nemůže jezdit 100 tam, kde je 30, tak by měl dodržovat i cenotvorbu, aby byl udržen síťový charakter drážní dopravy.

Uznávání jízdného mezi dopravci navíc funguje i u nás v několika krajských integrovaných systémech... jedete autobusem jednoho dopravce, potom vlakem ČD, autobusem dalšího dopravce a pořád na jeden lístek. Ostatně v pražské MHD také neřešíte, jestli vás veze autovus dopravního podniku nebo jiného dopravce.

Takže uznávání jízdného, respektive daný základní tarif, je něco naprosto logického a kvůli nečinnosti MD to u nás už dlouho chybí.

+6/0
13.7.2016 14:35
Foto

J55a94n 53V75a50l47a85l87í33k 6586459840576

Víte on p. Cepek asi nezná například lístek Labe-Elbe kde na ten lístek se dá jet vlakem,autobusem,přívozem do Německa a z Německa vlakem.

+1/0
13.7.2016 15:20
Foto

J51a75n 88V15a24l62a94l37í93k 6806599430946

Jo dostal jste mínus ale kvůli tomu že sem cpete nějaký komunismus který nevím co je :-P

Dle vaší teorie o komunismu jak zde píšete je tedy komunismus i v Německu protože tam vláda vnutí soukromníkům co mají dodržovat a je to tudíž ve všech zemích že ;-D

Když nechápete smysl jednotného jízdného tak to je váš problém nikoliv můj...

+1/0
13.7.2016 15:27

L72u80b24o59š 37R94y35c82h31n13a 1539308361641

Jinak se povinně soutěží i tuhy do propisovaček ,ještě k tomu na povinných portálech

pochybných příbuzných politiků. A tady protečou miliardy do díry zvané ČD bez soutěží. Do plusu je to nikdy nedostane. Kdo to tam saje ty miliardy. Odborový předáci ČSSD nebo komo.?

ŠCECHIA je divná zemně plná paradoxů.RvRvRv

+4/−7
13.7.2016 9:19

T17o75m60a29s 45A52u23g90u46s91t58y46n 6787256881600

Co to je za obrat, soutěžit bez soutěže?

+1/0
13.7.2016 7:58

R92o41m55a74n 14P72o72l31á50č58e73k 5296719445

Dokud nebude uznávání jizdenek nařízene tak ať jdou se soutěžemi do kytek...

+6/−7
13.7.2016 7:41

R84o87m96a86n 60P43o61l23á89č80e81k 5436329115

Opravdu mínusáři chtějí na jedné trati jezdit na dva druhy jízdenek? A nebo nejet vlakem jenom proto, že mám "tratovou" na modrého, ale už ne zeleného dopravce?

+1/0
13.7.2016 10:10
Foto

J89a25n 20V92a69l89a59l87í80k 6896139130866

mínusáři znají jen cestu z Prahy do Ostravy a zpět a to bud s Jančurou nebo LEO

+3/−1
13.7.2016 11:23

K96a94r93e48l 70Z73a56v72ř58e81l 2377384260

Lepší příklad socialismu nejen tady ale v celé slavné Unii se bude těžko hledat. Vezmou Vám peníze na daních a bez soutěže je dají největšímu a nejhoršímu molochu co tu je. Říkám to stále. Dotace křiví trh a posouvají nás zpět v konkurenceschopnosti inovacích a kvalitěslužeb nejen na drahách.

+10/−17
13.7.2016 6:22

J60i79n51d73ř91i70c50h 70Š40k34o48p79e59k 4815841950175

jo české dráhy jsou špatné, protože jsou státní a jezdí se starými soupravami.

Takový Jančura je ideál, protože sice teď kupuje taky olítaný vagony z 80. let, ale to nevadí, je to přece soukromník

+11/−4
13.7.2016 7:23

J16o83s56e56f 63K28o95z41e21l 1686746375415

Jo, jenomže olítanej Jančura musí jezdit bez tučných dotací, které ČD pokrývají cca 70 pct. příjmů !

+8/−12
13.7.2016 7:31

J42i82n64d52ř38i79c45h 16Š97k41o61p26e65k 4695541680205

nesmysl

ČD nedostává žádné extra dotace, na které by neměl nárok jakýkoli jiný dopravce jezdící na téže trase

+7/−4
13.7.2016 7:46

L91u71b76o50š 75R52y80c69h96n60a 1559418801111

A kdo myslíte zalepuje každoročně ty miliardový díry v hospodaření ČD.???RvRv

+1/−5
13.7.2016 9:20

J75i42ř98í 90K64ü25h16r 2520146590106

Majitel. Kdo jiný?

0/0
13.7.2016 9:42

J18i51n94d39ř96i57c50h 72Š10k76o12p60e89k 4665391830815

nemají náhodou právě kvůli dlouhům velké úvěry ?

0/0
13.7.2016 10:29

M41a28r89t74i27n 40H85a82n66z78a89l 8538149489665

Fakt si myslíte, že by Jančura tu regionálku jezdil bez dotací? Naivko...

+11/−3
13.7.2016 7:47

M26a50r67t10i85n 40R98u13z14i68c79k34a 1722808196347

Ja myslim, ze nejde o to zda dotace ano ci ne, ale v jake vysi... Soutez muze totiz jasne ukazat, kdo bude levnejsi...

+1/0
13.7.2016 9:24
Foto

D35a40v33i21d 84K69o35p89a21l 5183552404789

Jo a pak tady budou brecet ze jim chybi zamestnanci neb soutezni cenu stlacili s vedomim ze to oskudli na zame!

0/−1
14.7.2016 1:41
Foto

J60a28n 95V37a45l44a49l98í39k 6966519410256

si myslíte že nedostává peníze za studenty a důchodce....

+2/0
13.7.2016 9:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.