Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraje mají dostat 45 miliard na provoz vlaků, dopravce soutěžit nemusí

Tři roky před koncem desetiletých smluv s kraji se České dráhy o další krok přiblížily tomu, aby uhájily pokračování většiny z nich na dalších patnáct let. Kraje mají získat jistotu peněz na regionální vlaky, smlouvy s Českými drahami mohou uzavřít bez soutěže – navzdory kritice soukromníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D80a73v75i51d 48K67o44p65a94l 5513342234499

Jde o veřejnou službu a ta by zisková být nemusela/neměla? Tak nač soukromníka? Netvrdím, že stát je ten nejlepší hospodář, ovšem u veř.služeb bych to raději jako zákazník (stát) chtěl mít pod dohledem (ČD).

+2/−3
14.7.2016 1:37

J66a67n 60P76a33ř79í66z90e10k 9946670857566

A pokud by soukromník za stejnou službu nabídl nižší cenu?

+3/0
14.7.2016 10:31

M79i63r25o72s39l80a88v 56Z23i17k50m42u11n52d 6158332397608

a nabízí soukromník stejnou nabídku uznávání jízdenek jako ČD, např. akceptace mezistátních jízdenek ... V Německu či Švýcarsku jsou "desítky" dalších dopravců řídících se stejnými přepravními pravidly a normálně akceptují mezistátní jízdenku zakoupenou třeba v Praze ...

0/0
14.7.2016 13:08

I25v19a27n 82H51o24l45a38s 5227497128807

A to je chyba soukromých dopravců, nebo spíš MD, že ta jednotná pravidla nestanoví i tady?

+2/0
15.7.2016 0:33

M77i18r65o91s87l79a49v 32Z22i53k34m91u52n60d 6208442317378

Chyba jiných dopravců (ČD a.s. jsou z hlediska práva taky "soukromník") to není.

Z jejich hlediska je ovšem nemravné, že v rámci své nabídky neuvedou, jaké jízdenky nebudou uznávat a jak jsou na tom s akceptací jízdenek jiných dopravců, zda budou vydávány / akceptovány jízdenky ve formě "přímého jízdného" nebo tzv. lomeného jízdného ...

Chyba je na straně politiků, ministrem dopravy (bez ohledu na politickou příslušnost) počínaje, že se v podstatě nedělá nic pro "jednotný tarifní systém" (ve vlastních vlacích ať poskytují lákadla jaká chtějí, třeba ženský personál "nahoře bez" ...)

Dále pak na výkonných úřednících objednavatele dopravy - jak na úrovni ministerstva, tak na úrovni krajů, že v podmínkách soutěží není stanovena akceptace mezistátních jízdenek, resp. vnitro jízdenek za nelomené jízdné ...

Dopravce může jezdit třeba za akční korunové jízdné, ale musí uznávat jízdenku IN 100 nebo mezistátní jízdenku ...

Krajští úředníci se zajímají pouze o to, jak co nejmíň zaplatit za dopravu, ale nezajímá je koncový zákazník (občan), mimo jiné i to, jak se z hraniční stanice kraje, kde vlak končí dostane do sousedního kraje, protože platit provoz vlaků do hraniční stanice sousedního kraje žádný kraj nechce ... i když hejtmané jsou z téže politické strany ...

0/0
15.7.2016 11:23

J61a67n 69J44e51m75e38l95k21a 1115360

Ovšem pouze na straně dotace, kraje, nikoliv Vaší peněženky.. Kdyby to tak bylo, tak by se uznávalo a byla snaha uznat TR 10, IN25, IN 50, IN 100.. Ale to by ta nabídková cena pro kraj pak byla nejspíš vyšší :-)

0/0
15.7.2016 10:30

V11l67a48s54t42a 38V42r75á19n64o34v82á 7168483715837

ja chci nove nizkopodlazni vlaky !!!!!!!!ne repasovane vagony z NDR kam s kocarkem, kolem, popr starsi clovek nedostane !!!!!!!!

+2/−2
13.7.2016 21:56

R34o39m90a14n 11J16e84s86c44h20k43e 9668885627905

Kde máte repasované vozy z NDR ? Kupují se nové nízkopodlažní vozy. Podívejte se na Jančuru, kolik má nízkopodlažních vozů ? Ten kupuje ojeté vozy

z ciziny. Že není 100 % nízkopodlažních - je logické. Je to o penězích.

+1/−1
14.7.2016 17:15

V68l48a95s21t85a 85V47r20á31n76o67v22á 7728363835637

http://www.vagony.cz/vagony/typy_vozu.html po repasovani modre

0/0
14.7.2016 21:25

V94l79a91s14t65a 29V95r35á93n82o60v20á 7318943755857

ja chci nizkopodlazni vlaky...ne renovovany vagony, kam starsi clovek, nebo zena s kocarkem nema sanci

+1/−1
13.7.2016 21:51

M56i72r65o43s19l37a85v 97Z86i28k69m36u42n93d 6218602597568

Ale muži s kočárkem nemají problém ...

+3/−1
14.7.2016 13:12

V47l85a96d57i34m48í51r 70F26i12b34i36g88e36r 5114811641104

Nulových inovací jsem si nevšiml. Na naší trati jezdí 3 rok Regiopanter to je skvělý příměstský vlak. Pohodlný tichý, celkem komfotrní dokonce má wifi s internetem. Rychlíky Praha-Trutnov jsou stále dost otřesné ale to je díky velmi pomalé renovaci vozů. Až koncem srpna skončí výluka, měly by jezdit modernizované vozy.

Největší chybu vidím v Regionovách. Vozy jsou sice moderně vypadající, ale jsou to staré krámy, takže to v nich bouchá a hlučí.

Myslím že soutěžit by se nemělo dříve než dojednají vzájemné uznávání jízdenek a ne aby kdo jede někam s přestupem musel kupovat třeba 3x jízdenku protože každý kus jede jiný dopravce.

+6/0
13.7.2016 17:20

T69o49m53á67š 93H93r26ů46z59a 2693917103704

Pokud soutěž jihočeského kraje napadají ČD úspěšně, znamená to, že tu soutěž vypsal kraj špatně. Jenže v článku je to napsaný jako že ČD jsou špatný, že tu soutěž napadaj. Proč? Protože Sůrobulvár o dopravě ;-D

+6/0
13.7.2016 15:35

J10i59ř74í 56P88r88ů97š47a 7275912485209

Opět velmi bulvárně napsaný nesmysl. Ano stát garantuje krajům že jim na objednanou dopravu dá nějaké peníze. Nikde není napsáno že soutěžit nesmějí, nikde není napsáno že smlouvu dostanou jen ČD ač se pan Sůra snaží tvrdit. Naopak pro jakéhokoliv dopravce je velké plus že stát deklaruje že krajům ti peníze pošle.

+4/0
13.7.2016 13:03

J82a73n 59K39r43i34e60g38l21e89r 4201127795916

no ja z clanku pochopil, ze krome kraje libereckeho a jihoceskeho se k tomu nikdo nechysta... no uvidime po volbach

+1/0
13.7.2016 13:38

J13a41n 86J87e81m77e26l40k33a 1755240

Trochu mě už začínají soukromí dopravci štvát. Neustále řvou, co stát může za své peníze, kam může vlakem jezdit, co může dotovat. Žalují stát. Atd. Začínají být dost otravní. Původně deklarovali, že budou jezdit bez dotací, že ČD nebude zapotřebí. A není to tak. V Anglii mají takový systém a mají nejdražší jízdné snad na světě. Dále si cestující ztěžují na nedostatek kapacit ve špičce. Vozový park v Angli na pohled občas taky, žádná sláva. Pokud 12 miliard stojí dotace ČD, 2 miliardy jsou z toho platby, které se vrací státu za poplatek dopravní cesty. K tomu beztak DPH a spotřební daně. Příjem státu je 1000 mld ročně, 12 mld je zcela zanedbatelná částka. K tomu díky pseudomodernizacím bude na každé regionální trati vyhozeno cca 20-30 lidí. Tedy náklady půjdou dolu se soukromými dopravci nebo bez nich.

Jihočeské lokálky jsou zářný příklad, proč je špatné nechat rozhodovat o železnici regionálním politikům. Přesně jak jsem si myslel. U soutěží nikoho nezajímá co má nakoupeno státní dopravce, co zaměstnanci, nádraží, nějaký logická obnova a životní cyklus vlaků. Veřejná soutěž? Kde je dostupné zadání každému na internetu? To že leží někde v papírové podobě na úřadě pro opravdové zájemce a pár novinářů není veřejná soutěž.

Parametry - požadavek 100 km/h, Jel jsem na té trati a vlak tam jezdí 30, 40, 50, 60, 100 km/h úsek je pár set metrů. Bylo to podle mě mířeno proti 810kám, které by by byly třeba i levnější, že p. Sůro.

Údajný požadavek na obrat soupravy 3 minuty. - požadavek proti ČD a jejich 842 843, lokomotiva + vagony. Ve výsledku je to požadavek proti zákazníkům, protože standardní soupravy lze prodlužovat, což v letní sezóně výhoda. Leo má 4 minuty obrat a to je co dělat, musí se dělat bezpečnostní úkony. Není takový požadavek proti bezpečnosti? Zajimavé, že nevadí, že jim jinde souprava za 150 milionům klidně leží hodinu ve Strakonících, protože tam prostě končí území kraje. Ne aby vlak jel dál aspoň o zastávku, aby byla návaznost na další osobák, jiné tratě.

+11/−2
13.7.2016 11:53

J78a22n 92J66e61m52e57l15k56a 1205290

Parametry

- ze soutěže se neví, čím se vlastně bude jezdit, ale podle parametrů soutěže si myslím, že to bylo míněno na 845.

- neví se za kolik bude zákazník jezdit.

Modelová situace. Praha - Šumava, Horní Planná. ČD, jedna jízdenka, jeden Eshop, jedny podmínky, jeden systém na nádražích 237 Km, cca 190 Kč.

ČB – Horní Planá jiný dopravce, odhaduje se jízdné mezi In 25 a bez, tedy cca 1,35 Kč/km, tedy cca 92 Kč. To je cca 60% zdražení v tomto úseku? Proti 54 Kč. Ne že by to někoho zabilo. Ale pak je netřeba se divit, že potřebují menší dotace.

- řeší soutěž, provize jízdenek sždc na nádražích? Obávám se, že ne, prostě ty malebná nádraží zavřou.. je nejlevnější na dotace, že.. Viz Německo za Libereckem a nádraží jak z Černobylu.

Tedy horší flexibilita, horší podmínky pro čekání na vlak, ČD bike půjde.. personál, nakoupené přístroje státního dopravce půjde do..

- dnes ČD jezdí loko + 3 vagony, některé dvoupatrové. Tedy tak 200 míst? spousta míst na kola.

Uvidíme.. Každopádně 15 let s tím nikdo nic neudělá.. Pak už se tam ČD vracet nebude, technika za 15 let nebude..

- A ejhle vyhrál dvorní dodavatel. S nejnižší cenou, ovšem při tomto zadání.

+2/−1
13.7.2016 12:18

J66a17n 26J44e41m70e59l19k49a 1715760

A není to kraj, kde vlaky jezdily velmi málo? Přesto že má velmi dobré tratě? Třeba trať 225.

Není to kraj, kde autobusové nádraží je na střeše soukromého obchodního centra? A zákazník státem dotovaných spojů přes něj podle mě musí chodit?

Jsou to státní prachy. Stát by neměl podkopávat za své peníze vlastního dopravce. Nebo by si neměl půjčovat na modernizace od 3. stran a pak říkat, že ten majetek a dopravce nechce.

Stát by neměl ničit torzo švýcarského systému - jednotný státní lístek, In 25, IN 50 a IN 100. To není karta ČD, to je systém, který je ve Švýcarsku, Rakousku i Německu.

Krajské soutěže by měly být jasně procentuálně zastropovány. Měly by být vycházet z nějaké státní šablony - uznávání TR 10 a stát by měl dohlížet, co za jeho peníze kraje dělají.

0/−1
13.7.2016 12:33

J95a84n 66K59r38i19e70g93l51e49r 4831257635226

a me zase stvou kraje, ze nechteji vypisovat souteze... a ja se ptam proc? Co je to statni dopravce...tim myslite soukromou akciovou spolecnost CD?

+2/0
13.7.2016 13:37

J66a71n 59V47a62l96a32l81í82k 6736799710466

at si vypisují soutěže ale nejdříve at se vyřeší uznávání jízdného....

+1/0
13.7.2016 13:44

M45i55r80o24s36l51a12v 25Z17i98k11m23u47n44d 6618672797818

Bohužel nejsme ve Švýcarsku, kde se jezdí v podstatě podle "not" někdejšího "státního dopravce - SBB", dnes jednoho dopravce z množiny "soukromníků", přičemž SBB vlastní akcie "jiných dopravců" nebo vykonávají akcionářská práva jimiž disponuje "stát - tedy konfederace" ...

Ono by to šlo celkem jednoduše - přepravní předpisy Národního dopravce by se staly vyhláškami Ministerstva dopravy a byly by jednotné pro všechny dopravce s "pravidelnou" přepravou osob, dále jednotné "obyčejné" jízdné jako ve Švýcarsku, jednotný systém slev částečně akceptovaný i dopravci v silniční, lodní nebo "lanovkové" dopravě ... svým způsobem nadiktovaná "diktatura" v níž se "čeští soukromníci" se svými představami nechytili ...

Jednotný systém nebrání zvláštnímu jízdnému u příležitostných jízd pro "šotouše a další veřejnost" ... nicméně i tyto jízdy poskytují slevy držitelům jízdenek GA nebo slevy HalbTax ...

0/0
14.7.2016 13:22

J91o62s32e73f 97B98r71o86ž74e53k 7243125912791

Jedna lež za druhou. Na tyhle bláboly a lži se nedá ani reagovat.

0/0
13.7.2016 16:37

J66a71n 34C48e70p34e56k 1724606950

Z jakého popudu, nároku mají ČD téměř monopol a to státem řízený na provozování osobní vlakové dopravy? To to Bruselu nevadí?

+2/−2
13.7.2016 10:31

F59r72a57n33t24i62š70e23k 12V91a86n18ě24k 1707564807517

Ono i v Belgii většinu veřejné železniční dopravy zajišťují SNCB - což jsou Belgické dráhy. Ono je to efektivnější mít jednoho dopravce na celé území, než 20 dopravců a pak je v tom neskutečný chaos.

+4/−1
13.7.2016 15:12
Foto

M48i76l58o10s15l16a31v 55Z75í19t23k96a 8540354297120

Neuznávání jízdenek mezi dopravci měl stát řešit dávno a mělo už být dávno vyřešené. Toto je velká brzda tomu, aby celkově bylo víc cestujících ve veřejné dopravě. Až pak řešit kdo bude jaké linky jezdit. Opačně je to špatně.

+8/−1
13.7.2016 9:43

J35a24n 35C51e47p72e21k 1824116980

To jako že by třeba taxikář uznával lístek z MHD? Dopravce jako dopravce. Nejvíce tohle neuznávání vadí právě cestovatelům ČD. Lidé, kteří jezdí s Leem nebo s Jančurou problém si lístek na svůj spoj nemají.

0/−7
13.7.2016 10:32

J10a91n 57V57a62l90a88l82í17k 6946119940546

no cestující co jezdí s RJ nebo LEO asi jezdí jen na hlavní trase že...

koupíte si lístek z bodu A do bodu B a máte tam tři přestupy z bodu A do bodu A1 vám jede Franta z bodu A1 do bodu A2 vám jede Lojza z bodu A2 do A3 vám pojede Pepík a z bodu A3 do B vám pojede Karel a vy jak blb protože se neuznává jízdné si musíte koupit každý lístek zvlášť a ještě ani není zaručeno že bude nějaká návaznost...

A u Jančury a LEO máte puze povinné místenky a tudíž když by jste zaspal tak už ani jiným vlakem jet nemůžete a musíte si koupit novou jízdenku...

+2/0
13.7.2016 10:55

J65a35n 76C48e52p56e26k 1574666670

Ano to je ale trošku komunismus. Když zmeškáte autobus nebo letadlo, tak vás také do dalšího nevezmou. Druhou věcí je proč by měla být garantována nějaká návaznost a proč by měl někdo uznávat lístek jiného dopravce? Proč, pro pohodlí pana Valalíka? To je stejné, jako když si babičky na vesnici stěžují, že jim do jejich vísky o 50 obyvatelích jedou jen dva autobusy denně a že ony byly zvyklé z dob komunismu na autobus co hodinu.

+1/−6
13.7.2016 11:01

J16a88n 56V31a38l14a75l64í75k 6986159160396

Co sem pletete letadlo??? A proč to funguje ve Švýcarsku asi proto že to tam dle vás řídí komunisti že.

+4/−1
13.7.2016 11:05

J97a28n 56V32a17l71a27l33í10k 6396689680266

Ve Švýcarsku se na jednu jízdenku dá cestovat nejen vlakem, ale i lodí, autobusy či lanovkam.

+1/0
13.7.2016 11:15

J69a33n 68C35e83p51e43k 1334516670

A proč bych sem nedával letadlo či autobus, to že zrovna pan Valík si myslí, že on může jezdit jak se mu zachce a kdy se mu bude chtít přijít. Pokud vám to nějaký dopravce umožnuje, OK, ale nechtějte to po ostatních. A protože to je ve Švýcarsku, tak jako co? Komunismus je to, že si tu pane Valalík neustále v celé diskusi vynucujete něco po soukromnících. Proč? Jak by se vám líbilo, kdyby někdo něco vynucoval po vás, protože Franta od vedle to dělá taky. A nezapomeňte mi dát mínus. Tím mě vrcholově raníte. ;-D

+1/−5
13.7.2016 14:13

M16a68r59t77i41n 39Š34u95l49c 2597949780305

Mínus Vám dám já a to s panem Valalíkem ve většině věcí nesouhlasim.

Nemáte pravdu, to není vynucování si něčeho na soukromnících. To jsou podmínky pro to, aby někdo mohl provozovat drážní dopravu na státních kolejích (navíc na objednávku někoho, kdo si to platí). Tak jako musí třeba dodržovat rychlost a nemůže jezdit 100 tam, kde je 30, tak by měl dodržovat i cenotvorbu, aby byl udržen síťový charakter drážní dopravy.

Uznávání jízdného mezi dopravci navíc funguje i u nás v několika krajských integrovaných systémech... jedete autobusem jednoho dopravce, potom vlakem ČD, autobusem dalšího dopravce a pořád na jeden lístek. Ostatně v pražské MHD také neřešíte, jestli vás veze autovus dopravního podniku nebo jiného dopravce.

Takže uznávání jízdného, respektive daný základní tarif, je něco naprosto logického a kvůli nečinnosti MD to u nás už dlouho chybí.

+6/0
13.7.2016 14:35

J95a33n 19V84a48l43a15l58í86k 6626229430516

Víte on p. Cepek asi nezná například lístek Labe-Elbe kde na ten lístek se dá jet vlakem,autobusem,přívozem do Německa a z Německa vlakem.

+1/0
13.7.2016 15:20

J95a50n 25V62a71l15a55l59í49k 6626569930846

Jo dostal jste mínus ale kvůli tomu že sem cpete nějaký komunismus který nevím co je :-P

Dle vaší teorie o komunismu jak zde píšete je tedy komunismus i v Německu protože tam vláda vnutí soukromníkům co mají dodržovat a je to tudíž ve všech zemích že ;-D

Když nechápete smysl jednotného jízdného tak to je váš problém nikoliv můj...

+1/0
13.7.2016 15:27

L93u75b43o29š 19R30y89c13h71n11a 1749668931881

Jinak se povinně soutěží i tuhy do propisovaček ,ještě k tomu na povinných portálech

pochybných příbuzných politiků. A tady protečou miliardy do díry zvané ČD bez soutěží. Do plusu je to nikdy nedostane. Kdo to tam saje ty miliardy. Odborový předáci ČSSD nebo komo.?

ŠCECHIA je divná zemně plná paradoxů.RvRvRv

+4/−7
13.7.2016 9:19

T45o19m28a16s 47A43u88g43u83s80t85y86n 6887326701550

Co to je za obrat, soutěžit bez soutěže?

+1/0
13.7.2016 7:58

R69o61m90a62n 49P39o25l66á52č91e53k 5486339485

Dokud nebude uznávání jizdenek nařízene tak ať jdou se soutěžemi do kytek...

+6/−7
13.7.2016 7:41

R49o95m77a26n 20P50o30l56á19č59e95k 5596909625

Opravdu mínusáři chtějí na jedné trati jezdit na dva druhy jízdenek? A nebo nejet vlakem jenom proto, že mám "tratovou" na modrého, ale už ne zeleného dopravce?

+1/0
13.7.2016 10:10

J43a32n 40V66a42l25a40l23í75k 6406499160926

mínusáři znají jen cestu z Prahy do Ostravy a zpět a to bud s Jančurou nebo LEO

+3/−1
13.7.2016 11:23

K61a62r55e89l 50Z19a45v40ř88e18l 2727224290

Lepší příklad socialismu nejen tady ale v celé slavné Unii se bude těžko hledat. Vezmou Vám peníze na daních a bez soutěže je dají největšímu a nejhoršímu molochu co tu je. Říkám to stále. Dotace křiví trh a posouvají nás zpět v konkurenceschopnosti inovacích a kvalitěslužeb nejen na drahách.

+10/−17
13.7.2016 6:22

J34i23n52d40ř66i89c47h 62Š32k30o60p85e15k 4175171360305

jo české dráhy jsou špatné, protože jsou státní a jezdí se starými soupravami.

Takový Jančura je ideál, protože sice teď kupuje taky olítaný vagony z 80. let, ale to nevadí, je to přece soukromník

+11/−4
13.7.2016 7:23

J46o76s14e56f 68K93o62z68e55l 1506556315545

Jo, jenomže olítanej Jančura musí jezdit bez tučných dotací, které ČD pokrývají cca 70 pct. příjmů !

+8/−12
13.7.2016 7:31

J23i66n54d22ř89i27c69h 44Š73k58o67p39e38k 4415931140445

nesmysl

ČD nedostává žádné extra dotace, na které by neměl nárok jakýkoli jiný dopravce jezdící na téže trase

+7/−4
13.7.2016 7:46

L11u37b14o68š 71R95y18c72h65n29a 1889708201481

A kdo myslíte zalepuje každoročně ty miliardový díry v hospodaření ČD.???RvRv

+1/−5
13.7.2016 9:20

J91i41ř77í 17K92ü41h91r 2270886650846

Majitel. Kdo jiný?

0/0
13.7.2016 9:42

J72i27n45d26ř39i61c67h 64Š21k48o27p26e85k 4505701450495

nemají náhodou právě kvůli dlouhům velké úvěry ?

0/0
13.7.2016 10:29

M34a97r79t72i63n 20H75a97n60z34a11l 8728519839485

Fakt si myslíte, že by Jančura tu regionálku jezdil bez dotací? Naivko...

+11/−3
13.7.2016 7:47

M47a82r98t78i71n 55R35u66z30i16c98k10a 1732248916657

Ja myslim, ze nejde o to zda dotace ano ci ne, ale v jake vysi... Soutez muze totiz jasne ukazat, kdo bude levnejsi...

+1/0
13.7.2016 9:24
Foto

D32a94v52i91d 90K85o21p19a17l 5693282784369

Jo a pak tady budou brecet ze jim chybi zamestnanci neb soutezni cenu stlacili s vedomim ze to oskudli na zame!

0/−1
14.7.2016 1:41

J66a91n 68V64a78l77a12l51í91k 6726929970406

si myslíte že nedostává peníze za studenty a důchodce....

+2/0
13.7.2016 9:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.