Diskuze

Kraje mají dostat 45 miliard na provoz vlaků, dopravce soutěžit nemusí

Tři roky před koncem desetiletých smluv s kraji se České dráhy o další krok přiblížily tomu, aby uhájily pokračování většiny z nich na dalších patnáct let. Kraje mají získat jistotu peněz na regionální vlaky, smlouvy s Českými drahami mohou uzavřít bez soutěže – navzdory kritice soukromníků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jde o veřejnou službu a ta by zisková být nemusela/neměla? Tak nač soukromníka? Netvrdím, že stát je ten nejlepší hospodář, ovšem u veř.služeb bych to raději jako zákazník (stát) chtěl mít pod dohledem (ČD).

2 3
možnosti

A pokud by soukromník za stejnou službu nabídl nižší cenu?

3 0
možnosti

ja chci nove nizkopodlazni vlaky !!!!!!!!ne repasovane vagony z NDR kam s kocarkem, kolem, popr starsi clovek nedostane !!!!!!!!

2 2
možnosti

Kde máte repasované vozy z NDR ? Kupují se nové nízkopodlažní vozy. Podívejte se na Jančuru, kolik má nízkopodlažních vozů ? Ten kupuje ojeté vozy

z ciziny. Že není 100 % nízkopodlažních - je logické. Je to o penězích.

1 1
možnosti

ja chci nizkopodlazni vlaky...ne renovovany vagony, kam starsi clovek, nebo zena s kocarkem nema sanci

1 1
možnosti

Ale muži s kočárkem nemají problém ...

3 1
možnosti

Nulových inovací jsem si nevšiml. Na naší trati jezdí 3 rok Regiopanter to je skvělý příměstský vlak. Pohodlný tichý, celkem komfotrní dokonce má wifi s internetem. Rychlíky Praha-Trutnov jsou stále dost otřesné ale to je díky velmi pomalé renovaci vozů. Až koncem srpna skončí výluka, měly by jezdit modernizované vozy.

Největší chybu vidím v Regionovách. Vozy jsou sice moderně vypadající, ale jsou to staré krámy, takže to v nich bouchá a hlučí.

Myslím že soutěžit by se nemělo dříve než dojednají vzájemné uznávání jízdenek a ne aby kdo jede někam s přestupem musel kupovat třeba 3x jízdenku protože každý kus jede jiný dopravce.

6 0
možnosti

Pokud soutěž jihočeského kraje napadají ČD úspěšně, znamená to, že tu soutěž vypsal kraj špatně. Jenže v článku je to napsaný jako že ČD jsou špatný, že tu soutěž napadaj. Proč? Protože Sůrobulvár o dopravě ;-D

6 0
možnosti

J25i87ř71í 77P77r21ů33š83a

13. 7. 2016 13:03

Opět velmi bulvárně napsaný nesmysl. Ano stát garantuje krajům že jim na objednanou dopravu dá nějaké peníze. Nikde není napsáno že soutěžit nesmějí, nikde není napsáno že smlouvu dostanou jen ČD ač se pan Sůra snaží tvrdit. Naopak pro jakéhokoliv dopravce je velké plus že stát deklaruje že krajům ti peníze pošle.

4 0
možnosti

no ja z clanku pochopil, ze krome kraje libereckeho a jihoceskeho se k tomu nikdo nechysta... no uvidime po volbach

1 0
možnosti

J24a15n 41J23e62m70e90l63k46a

13. 7. 2016 11:53

Trochu mě už začínají soukromí dopravci štvát. Neustále řvou, co stát může za své peníze, kam může vlakem jezdit, co může dotovat. Žalují stát. Atd. Začínají být dost otravní. Původně deklarovali, že budou jezdit bez dotací, že ČD nebude zapotřebí. A není to tak. V Anglii mají takový systém a mají nejdražší jízdné snad na světě. Dále si cestující ztěžují na nedostatek kapacit ve špičce. Vozový park v Angli na pohled občas taky, žádná sláva. Pokud 12 miliard stojí dotace ČD, 2 miliardy jsou z toho platby, které se vrací státu za poplatek dopravní cesty. K tomu beztak DPH a spotřební daně. Příjem státu je 1000 mld ročně, 12 mld je zcela zanedbatelná částka. K tomu díky pseudomodernizacím bude na každé regionální trati vyhozeno cca 20-30 lidí. Tedy náklady půjdou dolu se soukromými dopravci nebo bez nich.

Jihočeské lokálky jsou zářný příklad, proč je špatné nechat rozhodovat o železnici regionálním politikům. Přesně jak jsem si myslel. U soutěží nikoho nezajímá co má nakoupeno státní dopravce, co zaměstnanci, nádraží, nějaký logická obnova a životní cyklus vlaků. Veřejná soutěž? Kde je dostupné zadání každému na internetu? To že leží někde v papírové podobě na úřadě pro opravdové zájemce a pár novinářů není veřejná soutěž.

Parametry - požadavek 100 km/h, Jel jsem na té trati a vlak tam jezdí 30, 40, 50, 60, 100 km/h úsek je pár set metrů. Bylo to podle mě mířeno proti 810kám, které by by byly třeba i levnější, že p. Sůro.

Údajný požadavek na obrat soupravy 3 minuty. - požadavek proti ČD a jejich 842 843, lokomotiva + vagony. Ve výsledku je to požadavek proti zákazníkům, protože standardní soupravy lze prodlužovat, což v letní sezóně výhoda. Leo má 4 minuty obrat a to je co dělat, musí se dělat bezpečnostní úkony. Není takový požadavek proti bezpečnosti? Zajimavé, že nevadí, že jim jinde souprava za 150 milionům klidně leží hodinu ve Strakonících, protože tam prostě končí území kraje. Ne aby vlak jel dál aspoň o zastávku, aby byla návaznost na další osobák, jiné tratě.

11 2
možnosti

J39a55n 20J94e30m96e45l11k69a

13. 7. 2016 12:18

Parametry

- ze soutěže se neví, čím se vlastně bude jezdit, ale podle parametrů soutěže si myslím, že to bylo míněno na 845.

- neví se za kolik bude zákazník jezdit.

Modelová situace. Praha - Šumava, Horní Planná. ČD, jedna jízdenka, jeden Eshop, jedny podmínky, jeden systém na nádražích 237 Km, cca 190 Kč.

ČB – Horní Planá jiný dopravce, odhaduje se jízdné mezi In 25 a bez, tedy cca 1,35 Kč/km, tedy cca 92 Kč. To je cca 60% zdražení v tomto úseku? Proti 54 Kč. Ne že by to někoho zabilo. Ale pak je netřeba se divit, že potřebují menší dotace.

- řeší soutěž, provize jízdenek sždc na nádražích? Obávám se, že ne, prostě ty malebná nádraží zavřou.. je nejlevnější na dotace, že.. Viz Německo za Libereckem a nádraží jak z Černobylu.

Tedy horší flexibilita, horší podmínky pro čekání na vlak, ČD bike půjde.. personál, nakoupené přístroje státního dopravce půjde do..

- dnes ČD jezdí loko + 3 vagony, některé dvoupatrové. Tedy tak 200 míst? spousta míst na kola.

Uvidíme.. Každopádně 15 let s tím nikdo nic neudělá.. Pak už se tam ČD vracet nebude, technika za 15 let nebude..

- A ejhle vyhrál dvorní dodavatel. S nejnižší cenou, ovšem při tomto zadání.

2 1
možnosti

J86a11n 48C76e88p66e19k

13. 7. 2016 10:31

Z jakého popudu, nároku mají ČD téměř monopol a to státem řízený na provozování osobní vlakové dopravy? To to Bruselu nevadí?

2 2
možnosti

Ono i v Belgii většinu veřejné železniční dopravy zajišťují SNCB - což jsou Belgické dráhy. Ono je to efektivnější mít jednoho dopravce na celé území, než 20 dopravců a pak je v tom neskutečný chaos.

4 1
možnosti
Foto

Neuznávání jízdenek mezi dopravci měl stát řešit dávno a mělo už být dávno vyřešené. Toto je velká brzda tomu, aby celkově bylo víc cestujících ve veřejné dopravě. Až pak řešit kdo bude jaké linky jezdit. Opačně je to špatně.

8 1
možnosti

J89a91n 25C42e47p70e64k

13. 7. 2016 10:32

To jako že by třeba taxikář uznával lístek z MHD? Dopravce jako dopravce. Nejvíce tohle neuznávání vadí právě cestovatelům ČD. Lidé, kteří jezdí s Leem nebo s Jančurou problém si lístek na svůj spoj nemají.

0 7
možnosti

Jinak se povinně soutěží i tuhy do propisovaček ,ještě k tomu na povinných portálech

pochybných příbuzných politiků. A tady protečou miliardy do díry zvané ČD bez soutěží. Do plusu je to nikdy nedostane. Kdo to tam saje ty miliardy. Odborový předáci ČSSD nebo komo.?

ŠCECHIA je divná zemně plná paradoxů.RvRvRv

4 7
možnosti