Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největšímu letadlu docházejí objednávky, výroba A380 se omezí na polovinu

Zájem aerolinek o největší osobní letadlo na světě upadá a jeho výrobce na to musí začít reagovat. Airbus od roku 2018 omezí roční produkci svých letadel A380 na polovinu kvůli slabé poptávce. Mezi dopravci totiž roste zájem o středně velká letadla s kapacitou mezi 200 až 300 cestujícími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T91o67m43á68š 37B17u70r27a 4802466584

To jsem netušil, že u Airbusu jsou dnes už tak daleko, že jejich marketing a plánování řídí největší letadlo. Ovšem je možné, že právě tato skutečnost má lví podíl na onom padesátiprocentním omezení výroby A 380.

0/0
17.7.2016 1:22
Foto

S89t92a56n58i36s37l94a95v 87T17e47s38a67ř 9737334192884

Airbus sníží produkci a francouzské odbory vyhlásí stávku za zachování platů i pracovních míst. R^

+1/0
15.7.2016 17:20
Foto

J75i30r52i 15B62i89l52i80n29a 5428810877

Zda se, ze sazka Boeingu na 777 a 787 mela ekonomicky opravdu smysl. R^

0/0
15.7.2016 3:31

P49a76v38e16l 41Ř31a95p66e29k 7202216199485

Nevíte kde se dá najít info o obsazenosti A380, které létá do Prahy?

0/0
13.7.2016 12:33

P33e91t14r 60M95a40r68e42č46e18k 1913691389478

Zajímavé že amíci nekoupili ani jednu A380 . Kdoví zda vůbec kdy koupili nějaký Airbus. Evropští dopravci by také měli kupovat pouze Airbus.

+1/−6
13.7.2016 12:07

L86u92k68a83s 56C74o62d16r 6288972600391

Samozrejme ze Americani Airbusy kupujou, modely A320 se dokonce sestavujou i v Alabame v Mobile. Akorat se nikomu nechce do A380...

+6/0
13.7.2016 12:12

M67i91c86h91a19l 10M41i92l53l51e28r 9876252819842

nejspis to bude tim, ze Americani davaji prednost maximalnimu vyberu leteckych spoju pred mensim poctem spoju velkymi letadly.

0/0
18.7.2016 5:49

J57a79n 44S90k96ý48p61a67l29a 7427262522351

Letos v dubnu jsem letěl do Ameriky - tam B787 United, zpět A380 Lufthansa. Jednoznačným vítězem pro mě byla zpáteční cesta - tišší let, více místa, pohlednější posádka.

Ale chápu, že ekonomicky vychází lépe kategorie A350/B787 než A380/B747.

+4/0
13.7.2016 11:49

V91í58t 39V96ý41m97o78l39a 8738544314985

Dreamliner není konkurentem A380, patří do jiné kategorie, takže se to nedá porovnávat. Proti Dreamlineru jde A350.

+7/0
13.7.2016 11:42

J60a37n 15S92k49ý27p64a67l58a 7807302702271

Všechna letadla se ucházejí o jedny peníze aerolinek. A těm třeba může vyjít levnější dvě A350/B787 než jedna A380. Takže to klidně lze považovat za konkurenci.

+2/0
13.7.2016 11:51

V26ě48r69a 52M35a33c88k67o24v50á 7273591690589

Boeing to lépe vychytal s tím Dreamlinerem

+2/−2
13.7.2016 11:13

M27i49c86h77a50l 69B45e75n48e10š 6399238482756

Až jich prodá tolik, co Airbus A380, pak bych o tom psal, navíc proti Dreamlineru nastupuje teď A350, který ho zdrtí...

0/−1
13.7.2016 22:22

T35o70m33á98š 58Š76t70e79m62p90r13o12k 1958742708695

Cestovat s tímto letadlem (A380) je prostě extra třída. Kam se namáčkávání cestujících do letadel dostalo, snižování bagáže a její předrahé připlácení a to v zájmu levných letenek, je hnus a z létání nedělá zážitek ale víceméně trauma. To se u A380 nemůže řict.

+2/−2
13.7.2016 11:04

L89u52k32a67s 93C19o40d40r 6428912760551

V economy je to prast jako uhod. Jedina vyhoda je, ze je v kabine mensi hluk nez u predchozi generace letadel...

+4/0
13.7.2016 11:29

R12o93m13a34n 93P75o29l48á25č56e35k 5706109505

Pořád je to o dopravci... Myslím, že i A380 se vyrábí v modifikaci "dobytčák" pokud si ji někdo objedná...

+8/0
13.7.2016 11:39

G77e16o24r58g 65K43o79m73b39e69r32e94c 9534661756231

vsichni cekaj na A380 Neo do kteryho se zatim Airbusu nechce

0/0
13.7.2016 11:01

R67a27d43e78k 13H17o87l19e97c70e80k 3936500518371

Nějak nechápu ty počty. Ročně vyrobí 24 letadel, mají objednávky na víc jak 100 a přesto ohlašují omezení výroby, které nastane za dva roky? K čemu je to dobré?

+2/0
13.7.2016 10:58

P74a41v33e19l 89R61e36z76n27i88c68e23k 3395934344532

rika se tomu strategicke planovani. takto obrovska firma proste potrebuje vedet na jak dlouho dopredu ma jiste zakazky (podle toho se treba muze i zadluzit - at uz pujcenim penez z jine divize, ci od externiho subjektu), dale je to dulezite pro akcionare aby meli predstavu o dalsich krocich a aby lepe porozumeli krokum ktere jim management predlozi ke schvalovani atd atd atd...

+4/0
13.7.2016 11:18

J33i93ř57í 80K22u12l81í16k 3986137170707

Částečně souhlasím, ale spíš jde Airbusu o to udržet kontinuální výrobu modelu do doby než se, jak stále doufají, opět zvedne poptávka po letadlech ve VLA segmentu. Zakonzervovat veškerý tooling a pak třeba v 2025 znovu rozjíždět výrobu by bylo horší než snížit výrobu na 12ks/rok. Podobný krok už udělal vloni i Boeing u 747 i 777.

0/0
13.7.2016 22:28

P56a44v18e91l 44R28e79z67n77i35c51e14k 3765654174112

ano, s vasim pridavkem plne souhlasim. Firme i jejim technologiim rozhodne svedci vice to kdyz probiha vyroba v mensim objemu ale porad bezi (tedy procesy funguji, technologie jedou a jsou udrzovane). V opacnem pripade, tedy dokonceni planovane vyroby a pak konzervace je fakt spatna cesta... znovu to rozjet je totiz moc velke usili, ktere se ne vzdy oplati

0/0
15.7.2016 10:26
Foto

P84e27t28r 94Š67r76a56i50e26r 9573792932287

Což o to, letadlo dobré, jenomže doopravdy zdaleka ne pro každého (dopravce) a nasadit ho má smysl jen na dálkové lety ....

+1/0
13.7.2016 10:46

L30u36k82á61š 32M68a56l42v33i15n46s59k15y 2728654253318

No jo, Evropa. Nejprve vymyslí Concorde, pak A380, projekty jak kráva a v podstatě fail. To je tak, když je někdo línej sáhnout po kalkulačce a vše si nejdřív propočítat.

+3/−16
13.7.2016 10:29

V38l18a34s26t98i97m27i89l 51J60a75n41d45á92s11e32k 1872833163302

Pošlete jim dopis, že jim to na své kalkulačce všechno dopředu spočítáte. Jistě takového odborníka postrádají ;-)

+27/0
13.7.2016 10:49

A76n93t13o83n41i38n 84B94l89a31z26e50k 4768602417571

Ve stejne dobe Boeing vsadil na vyrobu mensiho a usprnejsiho 787 a Airbus vsadil na megalonsky A380, kde se vleze pul maleho mesta. Cas ukazal ,ze amici meli pravdu.

+1/−1
13.7.2016 11:43

M64i20c94h19a82l 63M14i78l14l80e56r 9736112659132

a co je podle tebe A350? nebo o nem nevis?;-D

0/0
15.7.2016 13:13

R50o77m41a25n 17P40o40l23á25č65e88k 5156569705

Ono to je celkem logické. Přece jenom poptávka po takhle velkých letadlech tak velká není a trh se poměrně rychle naplní...

+5/0
13.7.2016 10:09

D54a24n94i26e50l 89K40r28o95n34e67r 7204494786617

Logicke to je, ale kdyz jsem to tu pred asi 6 lety psal, tak se mnou (skoro) nikdo nesouhlasil s tim, ze prepravovat lid ve velkokapacitnich letadlech je efektivnejsi...To samozrejme je...ale jen za predpokladu, ze se ta letadla zaplni, k cemuz dojde jen na par trasach.

+4/0
13.7.2016 10:13

J34á13n 47B26a30d60i46o35v82s10k41ý 2579784646956

ten Matěj je hotová vědma... ;-)

0/0
13.7.2016 9:40

J67á96n 25B73a57d20i11o58v16s49k62ý 2609474226286

http://echo24.cz/a/i5p9s/neni-normalni-aby-80--cechu-litalo-na-dovolenou

0/0
13.7.2016 9:41

R81o72m29a73n 45Š13e63s11t18á54k 5344639573893

Ten je fakt mimo.

0/0
13.7.2016 10:43

V67á88c97l70a26v 69K70o52p51t62a 4874763912

otázkou je jestli jim nedojde volné nebe a volná parkovací místa na letištích. s rostoucím počtem letů a omezenpu kapacitou letišť a omezenou kapacitou volného nebe, se může stát že bude potřeba větších letadel i na model poit to point. Zatím se zdá že meší letadla vyhrávají.

+1/0
13.7.2016 9:35

P45e66t24r 20F83e74i44g87l 5228743160442

A350 a B787 budou ted hlavni tahaky si myslim...dlouhy dolet, ekonomicky mene nakladny provoz a kapacita tak akorat...diky vyssi obsazenosti by jim to mohlo drzet ceny letenek na zajimave urovni...

+8/0
13.7.2016 9:32

J32a31n 92H60e71r48o65u76d93e57k 9598932713481

I trh s letadlama není nafukovací ;)

+5/0
13.7.2016 9:25

J51a12k22u11b 76Ř31í82h25a 4865199712861

No základní myšlenku Airbasu chápu. V době, kdy rozhodoval o vývoji A380 se trh s B474 jen rozrůstal. Celkově letecká doprava směřovala k centralizaci. I Praha svého času chtěla být cenrálním letištěm pro přestupy pro cesty po Evropě. Teprve po zahájení vývoje A380 se trendy změnilya nikdo nevěděl jak to bude vypadat, až A380 bude létat. A teď po nějakých 10 letech od zahájení výroby se zdá, že je trend přesně opačný.

Na druhou stranu, po světě létá obrovské množství B747, které budou muset být nahrazeny. O ty bude usilovat A380 i B748.

+6/0
13.7.2016 9:32

J20o52z72e24f 32K11o84s94t20e34l48a30n58s11k25ý 8375362689716

Zdá sa, že nakoniec mal pravdu Boeing, ktorý už pri predstavení A380-ky hovoril, že budúcnosť patrí menším lietadlám ako je 747-ka a 380-ka, ktoré však budú lietať bez prestupovania.

Airbus naopak tvrdil, že v budúcnosti bude hlavne záujem o veľkokapacitné lietadlá, ktoré budú nasadené na hlavných trasách a až po prestúpení sa cestujúci v menších lietadlách dopravia do svojho cieľa.

+3/0
13.7.2016 9:06
Foto

T65o60m89a13s 94C46a20b62a14k 8675115484779

Nějak jste se do toho zamotal, ne?

+4/−1
13.7.2016 9:21

J62a75k77u65b 50Ř83í44h70a 4705639552901

Ani ne. Boeing to tvrdil. Sice zmodernizoval svou 747, ale zároveň šel cestou menšího Dreamlineru, což je momentálně pro něj vlajkové letadlo. A dlouhá léta tvrdí, že Dreamliner je budoucnost. Dolet přes půl světa, na 1 cestujícího mnohem úspornější, než co bylo vyrobeno před ním, pokud se nepletu i než A380. Takže Dreamliner přesně splňuje, co pán zmiňoval. Budoucnost je v letadlech menších, s velkým doletem, než A380 a B748.

+9/0
13.7.2016 9:27

J86i62ř55í 71K80u98l59í81k 3136247540917

Podle tohohle zdroje https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft je spotřeba A380 a 787-9 při letu 12000km a plném obsazení podobná tj okolo 3.2L/100km a osobu. Ono je to ale podstatně složitější. Aerolinky musí započítat spoustu dalších nákladů než jenom spotřebu paliva.

0/0
13.7.2016 22:54

O82n21d36ř63e73j 42Z16d66e47r81a80d37i62č60k57a 6124305803268

Menším letadlům jako 747 a 380... Jojo, prcci..

+1/−6
13.7.2016 9:24

J28a41r41o89m28i74r 50F21a38r66e77k 4232793727

IMHO byl mysleno nez 747 a 380....

+4/0
13.7.2016 9:26

P63e21t58r 11P32o44l16á88k 1237845306248

Ako znamena v tomto pripade ve slovenstine NEZ. Tedy vyznam je: patri mensim letadlum nez je 747 a 380. ;-)

+6/0
13.7.2016 9:27

M73i90c53h46a97l 34Š10t92ě72p75a64n79o94v73s55k66ý 5641541196

Chyba bude ve vašem překladu - menším lietadlám ako je 747-ka a 380-ka - myšleno menším než 747 a 380:-)

+6/0
13.7.2016 9:28

O24n13d23ř81e86j 92Z89d71e78r92a82d35i51č76k43a 6544355473468

že by to znamenalo "menší jak"....? ha...

0/0
13.7.2016 10:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.