Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největšímu letadlu docházejí objednávky, výroba A380 se omezí na polovinu

Zájem aerolinek o největší osobní letadlo na světě upadá a jeho výrobce na to musí začít reagovat. Airbus od roku 2018 omezí roční produkci svých letadel A380 na polovinu kvůli slabé poptávce. Mezi dopravci totiž roste zájem o středně velká letadla s kapacitou mezi 200 až 300 cestujícími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T69o80m46á27š 77B15u42r31a 4782396124

To jsem netušil, že u Airbusu jsou dnes už tak daleko, že jejich marketing a plánování řídí největší letadlo. Ovšem je možné, že právě tato skutečnost má lví podíl na onom padesátiprocentním omezení výroby A 380.

0/0
17.7.2016 1:22
Foto

S74t61a73n82i25s46l65a14v 62T56e57s64a35ř 9927964392684

Airbus sníží produkci a francouzské odbory vyhlásí stávku za zachování platů i pracovních míst. R^

+1/0
15.7.2016 17:20
Foto

J75i13r31i 60B60i10l28i72n20a 5278860917

Zda se, ze sazka Boeingu na 777 a 787 mela ekonomicky opravdu smysl. R^

0/0
15.7.2016 3:31

P12a80v67e12l 33Ř74a24p91e98k 7122706719855

Nevíte kde se dá najít info o obsazenosti A380, které létá do Prahy?

0/0
13.7.2016 12:33

P19e40t64r 47M25a47r47e13č66e68k 1153551859388

Zajímavé že amíci nekoupili ani jednu A380 . Kdoví zda vůbec kdy koupili nějaký Airbus. Evropští dopravci by také měli kupovat pouze Airbus.

+1/−6
13.7.2016 12:07

L95u68k30a68s 87C11o77d69r 6588272940591

Samozrejme ze Americani Airbusy kupujou, modely A320 se dokonce sestavujou i v Alabame v Mobile. Akorat se nikomu nechce do A380...

+6/0
13.7.2016 12:12

M75i78c17h74a83l 57M50i43l22l36e70r 9396582839672

nejspis to bude tim, ze Americani davaji prednost maximalnimu vyberu leteckych spoju pred mensim poctem spoju velkymi letadly.

0/0
18.7.2016 5:49

J37a65n 74S13k31ý14p52a16l88a 7717162332691

Letos v dubnu jsem letěl do Ameriky - tam B787 United, zpět A380 Lufthansa. Jednoznačným vítězem pro mě byla zpáteční cesta - tišší let, více místa, pohlednější posádka.

Ale chápu, že ekonomicky vychází lépe kategorie A350/B787 než A380/B747.

+4/0
13.7.2016 11:49

V70í91t 61V79ý56m42o91l26a 8388714454355

Dreamliner není konkurentem A380, patří do jiné kategorie, takže se to nedá porovnávat. Proti Dreamlineru jde A350.

+7/0
13.7.2016 11:42

J27a49n 94S89k60ý19p69a15l28a 7787822482871

Všechna letadla se ucházejí o jedny peníze aerolinek. A těm třeba může vyjít levnější dvě A350/B787 než jedna A380. Takže to klidně lze považovat za konkurenci.

+2/0
13.7.2016 11:51

V83ě15r28a 37M73a62c57k86o21v83á 7373681420739

Boeing to lépe vychytal s tím Dreamlinerem

+2/−2
13.7.2016 11:13

M82i80c45h33a22l 68B23e58n96e29š 6469278782546

Až jich prodá tolik, co Airbus A380, pak bych o tom psal, navíc proti Dreamlineru nastupuje teď A350, který ho zdrtí...

0/−1
13.7.2016 22:22

T52o22m38á10š 44Š51t83e96m65p97r88o76k 1548742188785

Cestovat s tímto letadlem (A380) je prostě extra třída. Kam se namáčkávání cestujících do letadel dostalo, snižování bagáže a její předrahé připlácení a to v zájmu levných letenek, je hnus a z létání nedělá zážitek ale víceméně trauma. To se u A380 nemůže řict.

+2/−2
13.7.2016 11:04

L89u71k80a35s 30C26o43d73r 6648212240311

V economy je to prast jako uhod. Jedina vyhoda je, ze je v kabine mensi hluk nez u predchozi generace letadel...

+4/0
13.7.2016 11:29

R57o41m26a88n 34P87o53l47á10č56e32k 5196609245

Pořád je to o dopravci... Myslím, že i A380 se vyrábí v modifikaci "dobytčák" pokud si ji někdo objedná...

+8/0
13.7.2016 11:39

G67e85o35r92g 31K94o79m52b76e33r88e78c 9194111386411

vsichni cekaj na A380 Neo do kteryho se zatim Airbusu nechce

0/0
13.7.2016 11:01

R43a46d61e16k 51H90o89l19e86c82e92k 3816570728371

Nějak nechápu ty počty. Ročně vyrobí 24 letadel, mají objednávky na víc jak 100 a přesto ohlašují omezení výroby, které nastane za dva roky? K čemu je to dobré?

+2/0
13.7.2016 10:58

P17a70v19e12l 22R25e33z93n34i95c68e86k 3785884774652

rika se tomu strategicke planovani. takto obrovska firma proste potrebuje vedet na jak dlouho dopredu ma jiste zakazky (podle toho se treba muze i zadluzit - at uz pujcenim penez z jine divize, ci od externiho subjektu), dale je to dulezite pro akcionare aby meli predstavu o dalsich krocich a aby lepe porozumeli krokum ktere jim management predlozi ke schvalovani atd atd atd...

+4/0
13.7.2016 11:18

J43i85ř84í 87K45u83l67í91k 3716167820257

Částečně souhlasím, ale spíš jde Airbusu o to udržet kontinuální výrobu modelu do doby než se, jak stále doufají, opět zvedne poptávka po letadlech ve VLA segmentu. Zakonzervovat veškerý tooling a pak třeba v 2025 znovu rozjíždět výrobu by bylo horší než snížit výrobu na 12ks/rok. Podobný krok už udělal vloni i Boeing u 747 i 777.

0/0
13.7.2016 22:28

P97a15v10e42l 75R93e57z44n72i48c31e88k 3525564524292

ano, s vasim pridavkem plne souhlasim. Firme i jejim technologiim rozhodne svedci vice to kdyz probiha vyroba v mensim objemu ale porad bezi (tedy procesy funguji, technologie jedou a jsou udrzovane). V opacnem pripade, tedy dokonceni planovane vyroby a pak konzervace je fakt spatna cesta... znovu to rozjet je totiz moc velke usili, ktere se ne vzdy oplati

0/0
15.7.2016 10:26
Foto

P68e96t17r 61Š23r54a85i20e47r 9703252902477

Což o to, letadlo dobré, jenomže doopravdy zdaleka ne pro každého (dopravce) a nasadit ho má smysl jen na dálkové lety ....

+1/0
13.7.2016 10:46

L25u76k25á56š 45M24a45l28v13i53n92s13k88y 2298594283918

No jo, Evropa. Nejprve vymyslí Concorde, pak A380, projekty jak kráva a v podstatě fail. To je tak, když je někdo línej sáhnout po kalkulačce a vše si nejdřív propočítat.

+3/−16
13.7.2016 10:29

V25l38a11s51t93i66m15i49l 49J13a57n64d69á37s72e67k 1912263953122

Pošlete jim dopis, že jim to na své kalkulačce všechno dopředu spočítáte. Jistě takového odborníka postrádají ;-)

+27/0
13.7.2016 10:49

A30n54t48o89n15i24n 20B96l23a52z38e94k 4718322937101

Ve stejne dobe Boeing vsadil na vyrobu mensiho a usprnejsiho 787 a Airbus vsadil na megalonsky A380, kde se vleze pul maleho mesta. Cas ukazal ,ze amici meli pravdu.

+1/−1
13.7.2016 11:43

M44i12c10h41a96l 52M90i31l41l38e82r 9936732219732

a co je podle tebe A350? nebo o nem nevis?;-D

0/0
15.7.2016 13:13

R89o57m75a97n 58P32o60l12á89č18e50k 5786229405

Ono to je celkem logické. Přece jenom poptávka po takhle velkých letadlech tak velká není a trh se poměrně rychle naplní...

+5/0
13.7.2016 10:09

D88a72n53i40e70l 47K47r77o15n95e15r 7434504766627

Logicke to je, ale kdyz jsem to tu pred asi 6 lety psal, tak se mnou (skoro) nikdo nesouhlasil s tim, ze prepravovat lid ve velkokapacitnich letadlech je efektivnejsi...To samozrejme je...ale jen za predpokladu, ze se ta letadla zaplni, k cemuz dojde jen na par trasach.

+4/0
13.7.2016 10:13

J84á25n 34B90a57d38i60o69v31s61k12ý 2909204776106

ten Matěj je hotová vědma... ;-)

0/0
13.7.2016 9:40

J67á69n 96B56a30d64i91o45v97s22k24ý 2679954736186

http://echo24.cz/a/i5p9s/neni-normalni-aby-80--cechu-litalo-na-dovolenou

0/0
13.7.2016 9:41

R50o81m81a88n 58Š28e76s34t80á69k 5514349753353

Ten je fakt mimo.

0/0
13.7.2016 10:43

V73á41c13l36a38v 42K30o28p25t84a 4144553642

otázkou je jestli jim nedojde volné nebe a volná parkovací místa na letištích. s rostoucím počtem letů a omezenpu kapacitou letišť a omezenou kapacitou volného nebe, se může stát že bude potřeba větších letadel i na model poit to point. Zatím se zdá že meší letadla vyhrávají.

+1/0
13.7.2016 9:35

P64e68t95r 35F68e58i52g61l 5448303230302

A350 a B787 budou ted hlavni tahaky si myslim...dlouhy dolet, ekonomicky mene nakladny provoz a kapacita tak akorat...diky vyssi obsazenosti by jim to mohlo drzet ceny letenek na zajimave urovni...

+8/0
13.7.2016 9:32

J79a13n 77H61e58r17o49u34d48e34k 9148732843241

I trh s letadlama není nafukovací ;)

+5/0
13.7.2016 9:25

J83a58k31u14b 56Ř17í88h76a 4525579552941

No základní myšlenku Airbasu chápu. V době, kdy rozhodoval o vývoji A380 se trh s B474 jen rozrůstal. Celkově letecká doprava směřovala k centralizaci. I Praha svého času chtěla být cenrálním letištěm pro přestupy pro cesty po Evropě. Teprve po zahájení vývoje A380 se trendy změnilya nikdo nevěděl jak to bude vypadat, až A380 bude létat. A teď po nějakých 10 letech od zahájení výroby se zdá, že je trend přesně opačný.

Na druhou stranu, po světě létá obrovské množství B747, které budou muset být nahrazeny. O ty bude usilovat A380 i B748.

+6/0
13.7.2016 9:32

J19o31z49e96f 41K21o84s20t52e37l73a62n60s26k18ý 8305942169256

Zdá sa, že nakoniec mal pravdu Boeing, ktorý už pri predstavení A380-ky hovoril, že budúcnosť patrí menším lietadlám ako je 747-ka a 380-ka, ktoré však budú lietať bez prestupovania.

Airbus naopak tvrdil, že v budúcnosti bude hlavne záujem o veľkokapacitné lietadlá, ktoré budú nasadené na hlavných trasách a až po prestúpení sa cestujúci v menších lietadlách dopravia do svojho cieľa.

+3/0
13.7.2016 9:06
Foto

T43o90m48a44s 32C81a40b52a61k 8715715634529

Nějak jste se do toho zamotal, ne?

+4/−1
13.7.2016 9:21

J22a34k13u74b 49Ř33í49h54a 4515799662761

Ani ne. Boeing to tvrdil. Sice zmodernizoval svou 747, ale zároveň šel cestou menšího Dreamlineru, což je momentálně pro něj vlajkové letadlo. A dlouhá léta tvrdí, že Dreamliner je budoucnost. Dolet přes půl světa, na 1 cestujícího mnohem úspornější, než co bylo vyrobeno před ním, pokud se nepletu i než A380. Takže Dreamliner přesně splňuje, co pán zmiňoval. Budoucnost je v letadlech menších, s velkým doletem, než A380 a B748.

+9/0
13.7.2016 9:27

J69i54ř61í 98K61u93l66í30k 3186577630967

Podle tohohle zdroje https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft je spotřeba A380 a 787-9 při letu 12000km a plném obsazení podobná tj okolo 3.2L/100km a osobu. Ono je to ale podstatně složitější. Aerolinky musí započítat spoustu dalších nákladů než jenom spotřebu paliva.

0/0
13.7.2016 22:54

O46n38d53ř13e47j 31Z58d36e29r53a67d54i10č74k38a 6564705923608

Menším letadlům jako 747 a 380... Jojo, prcci..

+1/−6
13.7.2016 9:24

J60a94r82o59m20i75r 98F48a47r68e87k 4132873847

IMHO byl mysleno nez 747 a 380....

+4/0
13.7.2016 9:26

P57e33t68r 66P71o84l95á27k 1677245746878

Ako znamena v tomto pripade ve slovenstine NEZ. Tedy vyznam je: patri mensim letadlum nez je 747 a 380. ;-)

+6/0
13.7.2016 9:27

M41i89c13h40a68l 83Š78t13ě59p59a24n78o27v82s93k62ý 5141351536

Chyba bude ve vašem překladu - menším lietadlám ako je 747-ka a 380-ka - myšleno menším než 747 a 380:-)

+6/0
13.7.2016 9:28

O24n21d82ř16e23j 77Z60d86e43r50a83d95i44č22k50a 6874945593618

že by to znamenalo "menší jak"....? ha...

0/0
13.7.2016 10:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.