Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největšímu letadlu docházejí objednávky, výroba A380 se omezí na polovinu

Zájem aerolinek o největší osobní letadlo na světě upadá a jeho výrobce na to musí začít reagovat. Airbus od roku 2018 omezí roční produkci svých letadel A380 na polovinu kvůli slabé poptávce. Mezi dopravci totiž roste zájem o středně velká letadla s kapacitou mezi 200 až 300 cestujícími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T57o75m93á32š 60B12u51r17a 4632256664

To jsem netušil, že u Airbusu jsou dnes už tak daleko, že jejich marketing a plánování řídí největší letadlo. Ovšem je možné, že právě tato skutečnost má lví podíl na onom padesátiprocentním omezení výroby A 380.

0/0
17.7.2016 1:22
Foto

S37t11a70n81i74s91l10a95v 60T97e27s67a57ř 9667534302504

Airbus sníží produkci a francouzské odbory vyhlásí stávku za zachování platů i pracovních míst. R^

+1/0
15.7.2016 17:20
Foto

J79i80r44i 79B13i43l91i72n51a 5578760697

Zda se, ze sazka Boeingu na 777 a 787 mela ekonomicky opravdu smysl. R^

0/0
15.7.2016 3:31

P16a34v45e38l 10Ř67a13p69e47k 7242486109185

Nevíte kde se dá najít info o obsazenosti A380, které létá do Prahy?

0/0
13.7.2016 12:33

P33e90t82r 82M92a36r10e14č33e48k 1153571229168

Zajímavé že amíci nekoupili ani jednu A380 . Kdoví zda vůbec kdy koupili nějaký Airbus. Evropští dopravci by také měli kupovat pouze Airbus.

+1/−6
13.7.2016 12:07

L60u89k11a39s 22C95o61d67r 6358752200801

Samozrejme ze Americani Airbusy kupujou, modely A320 se dokonce sestavujou i v Alabame v Mobile. Akorat se nikomu nechce do A380...

+6/0
13.7.2016 12:12

M96i47c95h15a50l 79M75i75l42l94e77r 9336502499522

nejspis to bude tim, ze Americani davaji prednost maximalnimu vyberu leteckych spoju pred mensim poctem spoju velkymi letadly.

0/0
18.7.2016 5:49

J77a33n 50S51k12ý98p63a79l31a 7417652362921

Letos v dubnu jsem letěl do Ameriky - tam B787 United, zpět A380 Lufthansa. Jednoznačným vítězem pro mě byla zpáteční cesta - tišší let, více místa, pohlednější posádka.

Ale chápu, že ekonomicky vychází lépe kategorie A350/B787 než A380/B747.

+4/0
13.7.2016 11:49

V63í65t 88V12ý34m70o37l29a 8238554624485

Dreamliner není konkurentem A380, patří do jiné kategorie, takže se to nedá porovnávat. Proti Dreamlineru jde A350.

+7/0
13.7.2016 11:42

J79a22n 94S21k62ý22p95a57l91a 7197862792781

Všechna letadla se ucházejí o jedny peníze aerolinek. A těm třeba může vyjít levnější dvě A350/B787 než jedna A380. Takže to klidně lze považovat za konkurenci.

+2/0
13.7.2016 11:51

V54ě37r66a 84M33a92c17k15o60v83á 7103921690899

Boeing to lépe vychytal s tím Dreamlinerem

+2/−2
13.7.2016 11:13

M34i43c18h52a75l 31B66e96n40e60š 6639918112496

Až jich prodá tolik, co Airbus A380, pak bych o tom psal, navíc proti Dreamlineru nastupuje teď A350, který ho zdrtí...

0/−1
13.7.2016 22:22

T49o50m51á12š 76Š15t76e77m27p41r43o75k 1188202238365

Cestovat s tímto letadlem (A380) je prostě extra třída. Kam se namáčkávání cestujících do letadel dostalo, snižování bagáže a její předrahé připlácení a to v zájmu levných letenek, je hnus a z létání nedělá zážitek ale víceméně trauma. To se u A380 nemůže řict.

+2/−2
13.7.2016 11:04

L71u28k55a17s 45C73o90d26r 6278892540211

V economy je to prast jako uhod. Jedina vyhoda je, ze je v kabine mensi hluk nez u predchozi generace letadel...

+4/0
13.7.2016 11:29

R29o23m19a11n 35P19o73l98á30č18e91k 5296499835

Pořád je to o dopravci... Myslím, že i A380 se vyrábí v modifikaci "dobytčák" pokud si ji někdo objedná...

+8/0
13.7.2016 11:39

G90e15o75r70g 53K88o78m97b27e86r82e89c 9354231776331

vsichni cekaj na A380 Neo do kteryho se zatim Airbusu nechce

0/0
13.7.2016 11:01

R56a69d69e13k 85H11o24l52e31c96e90k 3986270708911

Nějak nechápu ty počty. Ročně vyrobí 24 letadel, mají objednávky na víc jak 100 a přesto ohlašují omezení výroby, které nastane za dva roky? K čemu je to dobré?

+2/0
13.7.2016 10:58

P45a42v45e53l 82R33e96z49n69i29c24e46k 3485564454402

rika se tomu strategicke planovani. takto obrovska firma proste potrebuje vedet na jak dlouho dopredu ma jiste zakazky (podle toho se treba muze i zadluzit - at uz pujcenim penez z jine divize, ci od externiho subjektu), dale je to dulezite pro akcionare aby meli predstavu o dalsich krocich a aby lepe porozumeli krokum ktere jim management predlozi ke schvalovani atd atd atd...

+4/0
13.7.2016 11:18

J75i80ř42í 34K12u92l36í16k 3676587160107

Částečně souhlasím, ale spíš jde Airbusu o to udržet kontinuální výrobu modelu do doby než se, jak stále doufají, opět zvedne poptávka po letadlech ve VLA segmentu. Zakonzervovat veškerý tooling a pak třeba v 2025 znovu rozjíždět výrobu by bylo horší než snížit výrobu na 12ks/rok. Podobný krok už udělal vloni i Boeing u 747 i 777.

0/0
13.7.2016 22:28

P50a12v77e82l 74R64e85z98n36i94c17e40k 3205364334582

ano, s vasim pridavkem plne souhlasim. Firme i jejim technologiim rozhodne svedci vice to kdyz probiha vyroba v mensim objemu ale porad bezi (tedy procesy funguji, technologie jedou a jsou udrzovane). V opacnem pripade, tedy dokonceni planovane vyroby a pak konzervace je fakt spatna cesta... znovu to rozjet je totiz moc velke usili, ktere se ne vzdy oplati

0/0
15.7.2016 10:26
Foto

P12e77t27r 12Š61r76a76i62e78r 9233562152667

Což o to, letadlo dobré, jenomže doopravdy zdaleka ne pro každého (dopravce) a nasadit ho má smysl jen na dálkové lety ....

+1/0
13.7.2016 10:46

L63u20k58á31š 13M23a62l61v64i39n47s15k43y 2628914163768

No jo, Evropa. Nejprve vymyslí Concorde, pak A380, projekty jak kráva a v podstatě fail. To je tak, když je někdo línej sáhnout po kalkulačce a vše si nejdřív propočítat.

+3/−16
13.7.2016 10:29

V47l12a66s40t98i37m48i78l 76J90a98n10d65á71s13e18k 1322723263922

Pošlete jim dopis, že jim to na své kalkulačce všechno dopředu spočítáte. Jistě takového odborníka postrádají ;-)

+27/0
13.7.2016 10:49

A83n14t69o68n48i53n 55B23l88a97z25e21k 4328412177221

Ve stejne dobe Boeing vsadil na vyrobu mensiho a usprnejsiho 787 a Airbus vsadil na megalonsky A380, kde se vleze pul maleho mesta. Cas ukazal ,ze amici meli pravdu.

+1/−1
13.7.2016 11:43

M52i73c57h42a20l 28M45i81l63l33e26r 9606702249432

a co je podle tebe A350? nebo o nem nevis?;-D

0/0
15.7.2016 13:13

R61o35m44a73n 39P79o92l24á15č53e43k 5196179525

Ono to je celkem logické. Přece jenom poptávka po takhle velkých letadlech tak velká není a trh se poměrně rychle naplní...

+5/0
13.7.2016 10:09

D55a53n52i81e15l 91K21r50o84n84e70r 7604954216157

Logicke to je, ale kdyz jsem to tu pred asi 6 lety psal, tak se mnou (skoro) nikdo nesouhlasil s tim, ze prepravovat lid ve velkokapacitnich letadlech je efektivnejsi...To samozrejme je...ale jen za predpokladu, ze se ta letadla zaplni, k cemuz dojde jen na par trasach.

+4/0
13.7.2016 10:13

J42á37n 76B16a43d91i93o71v69s92k78ý 2899484226686

ten Matěj je hotová vědma... ;-)

0/0
13.7.2016 9:40

J80á47n 51B67a57d79i81o50v62s70k86ý 2189824616676

http://echo24.cz/a/i5p9s/neni-normalni-aby-80--cechu-litalo-na-dovolenou

0/0
13.7.2016 9:41

R46o68m52a39n 30Š82e82s22t94á47k 5224269743753

Ten je fakt mimo.

0/0
13.7.2016 10:43

V71á10c26l78a24v 90K90o69p57t98a 4454613882

otázkou je jestli jim nedojde volné nebe a volná parkovací místa na letištích. s rostoucím počtem letů a omezenpu kapacitou letišť a omezenou kapacitou volného nebe, se může stát že bude potřeba větších letadel i na model poit to point. Zatím se zdá že meší letadla vyhrávají.

+1/0
13.7.2016 9:35

P34e48t84r 21F21e30i17g32l 5908813640592

A350 a B787 budou ted hlavni tahaky si myslim...dlouhy dolet, ekonomicky mene nakladny provoz a kapacita tak akorat...diky vyssi obsazenosti by jim to mohlo drzet ceny letenek na zajimave urovni...

+8/0
13.7.2016 9:32

J10a43n 78H98e37r37o96u98d38e67k 9338742913171

I trh s letadlama není nafukovací ;)

+5/0
13.7.2016 9:25

J85a95k46u51b 72Ř25í38h90a 4225649952111

No základní myšlenku Airbasu chápu. V době, kdy rozhodoval o vývoji A380 se trh s B474 jen rozrůstal. Celkově letecká doprava směřovala k centralizaci. I Praha svého času chtěla být cenrálním letištěm pro přestupy pro cesty po Evropě. Teprve po zahájení vývoje A380 se trendy změnilya nikdo nevěděl jak to bude vypadat, až A380 bude létat. A teď po nějakých 10 letech od zahájení výroby se zdá, že je trend přesně opačný.

Na druhou stranu, po světě létá obrovské množství B747, které budou muset být nahrazeny. O ty bude usilovat A380 i B748.

+6/0
13.7.2016 9:32

J59o37z50e36f 85K87o15s58t17e68l98a87n91s48k44ý 8285202359206

Zdá sa, že nakoniec mal pravdu Boeing, ktorý už pri predstavení A380-ky hovoril, že budúcnosť patrí menším lietadlám ako je 747-ka a 380-ka, ktoré však budú lietať bez prestupovania.

Airbus naopak tvrdil, že v budúcnosti bude hlavne záujem o veľkokapacitné lietadlá, ktoré budú nasadené na hlavných trasách a až po prestúpení sa cestujúci v menších lietadlách dopravia do svojho cieľa.

+3/0
13.7.2016 9:06
Foto

T56o24m21a91s 49C97a26b89a57k 8735145954369

Nějak jste se do toho zamotal, ne?

+4/−1
13.7.2016 9:21

J35a22k98u15b 85Ř72í70h31a 4245639662581

Ani ne. Boeing to tvrdil. Sice zmodernizoval svou 747, ale zároveň šel cestou menšího Dreamlineru, což je momentálně pro něj vlajkové letadlo. A dlouhá léta tvrdí, že Dreamliner je budoucnost. Dolet přes půl světa, na 1 cestujícího mnohem úspornější, než co bylo vyrobeno před ním, pokud se nepletu i než A380. Takže Dreamliner přesně splňuje, co pán zmiňoval. Budoucnost je v letadlech menších, s velkým doletem, než A380 a B748.

+9/0
13.7.2016 9:27

J20i58ř46í 24K18u68l91í34k 3726577650407

Podle tohohle zdroje https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft je spotřeba A380 a 787-9 při letu 12000km a plném obsazení podobná tj okolo 3.2L/100km a osobu. Ono je to ale podstatně složitější. Aerolinky musí započítat spoustu dalších nákladů než jenom spotřebu paliva.

0/0
13.7.2016 22:54

O26n24d26ř38e72j 92Z66d67e69r81a96d44i73č40k32a 6824985973568

Menším letadlům jako 747 a 380... Jojo, prcci..

+1/−6
13.7.2016 9:24

J19a35r29o77m76i12r 35F89a24r93e46k 4882213147

IMHO byl mysleno nez 747 a 380....

+4/0
13.7.2016 9:26

P40e23t60r 98P23o65l82á46k 1517425806848

Ako znamena v tomto pripade ve slovenstine NEZ. Tedy vyznam je: patri mensim letadlum nez je 747 a 380. ;-)

+6/0
13.7.2016 9:27

M53i57c50h97a19l 37Š38t82ě35p18a43n25o27v80s63k67ý 5471881926

Chyba bude ve vašem překladu - menším lietadlám ako je 747-ka a 380-ka - myšleno menším než 747 a 380:-)

+6/0
13.7.2016 9:28

O79n71d53ř59e46j 84Z93d86e92r26a95d73i29č64k20a 6284875473808

že by to znamenalo "menší jak"....? ha...

0/0
13.7.2016 10:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.