Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největšímu letadlu docházejí objednávky, výroba A380 se omezí na polovinu

Zájem aerolinek o největší osobní letadlo na světě upadá a jeho výrobce na to musí začít reagovat. Airbus od roku 2018 omezí roční produkci svých letadel A380 na polovinu kvůli slabé poptávce. Mezi dopravci totiž roste zájem o středně velká letadla s kapacitou mezi 200 až 300 cestujícími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T20o49m45á21š 29B76u37r94a 1639726

To jsem netušil, že u Airbusu jsou dnes už tak daleko, že jejich marketing a plánování řídí největší letadlo. Ovšem je možné, že právě tato skutečnost má lví podíl na onom padesátiprocentním omezení výroby A 380.

0/0
17.7.2016 1:22
Foto

S74t19a77n44i89s93l41a42v 72T72e40s35a30ř 9497394472534

Airbus sníží produkci a francouzské odbory vyhlásí stávku za zachování platů i pracovních míst. R^

+1/0
15.7.2016 17:20
Foto

J30i50r35i 58B85i60l91i29n97a 5438740247

Zda se, ze sazka Boeingu na 777 a 787 mela ekonomicky opravdu smysl. R^

0/0
15.7.2016 3:31

P45a34v28e52l 49Ř32a60p90e63k 7192926199355

Nevíte kde se dá najít info o obsazenosti A380, které létá do Prahy?

0/0
13.7.2016 12:33

P87e16t15r 84M29a94r80e81č32e16k 1543381239888

Zajímavé že amíci nekoupili ani jednu A380 . Kdoví zda vůbec kdy koupili nějaký Airbus. Evropští dopravci by také měli kupovat pouze Airbus.

+1/−6
13.7.2016 12:07

L58u85k25a90s 60C66o28d36r 6488212810801

Samozrejme ze Americani Airbusy kupujou, modely A320 se dokonce sestavujou i v Alabame v Mobile. Akorat se nikomu nechce do A380...

+6/0
13.7.2016 12:12

M26i78c56h89a20l 56M26i33l97l53e85r 9436782479922

nejspis to bude tim, ze Americani davaji prednost maximalnimu vyberu leteckych spoju pred mensim poctem spoju velkymi letadly.

0/0
18.7.2016 5:49

J41a23n 27S72k24ý35p43a12l14a 7477282412511

Letos v dubnu jsem letěl do Ameriky - tam B787 United, zpět A380 Lufthansa. Jednoznačným vítězem pro mě byla zpáteční cesta - tišší let, více místa, pohlednější posádka.

Ale chápu, že ekonomicky vychází lépe kategorie A350/B787 než A380/B747.

+4/0
13.7.2016 11:49

V17í60t 67V92ý13m47o78l12a 8348424954965

Dreamliner není konkurentem A380, patří do jiné kategorie, takže se to nedá porovnávat. Proti Dreamlineru jde A350.

+7/0
13.7.2016 11:42

J21a89n 90S15k98ý80p21a23l72a 7857232302471

Všechna letadla se ucházejí o jedny peníze aerolinek. A těm třeba může vyjít levnější dvě A350/B787 než jedna A380. Takže to klidně lze považovat za konkurenci.

+2/0
13.7.2016 11:51

V67ě54r82a 75M51a51c91k25o73v26á 7463841920409

Boeing to lépe vychytal s tím Dreamlinerem

+2/−2
13.7.2016 11:13

M41i67c90h17a79l 31B75e12n45e51š 6959148652166

Až jich prodá tolik, co Airbus A380, pak bych o tom psal, navíc proti Dreamlineru nastupuje teď A350, který ho zdrtí...

0/−1
13.7.2016 22:22

T28o77m30á46š 46Š54t44e92m94p35r81o90k 1148812478735

Cestovat s tímto letadlem (A380) je prostě extra třída. Kam se namáčkávání cestujících do letadel dostalo, snižování bagáže a její předrahé připlácení a to v zájmu levných letenek, je hnus a z létání nedělá zážitek ale víceméně trauma. To se u A380 nemůže řict.

+2/−2
13.7.2016 11:04

L53u29k16a50s 79C54o81d78r 6438982710641

V economy je to prast jako uhod. Jedina vyhoda je, ze je v kabine mensi hluk nez u predchozi generace letadel...

+4/0
13.7.2016 11:29

R18o40m78a47n 84P84o95l95á94č98e47k 5476949475

Pořád je to o dopravci... Myslím, že i A380 se vyrábí v modifikaci "dobytčák" pokud si ji někdo objedná...

+8/0
13.7.2016 11:39

G72e65o34r87g 26K92o64m71b97e76r97e25c 9364721956501

vsichni cekaj na A380 Neo do kteryho se zatim Airbusu nechce

0/0
13.7.2016 11:01

R13a47d81e78k 83H64o55l44e16c28e84k 3516770548801

Nějak nechápu ty počty. Ročně vyrobí 24 letadel, mají objednávky na víc jak 100 a přesto ohlašují omezení výroby, které nastane za dva roky? K čemu je to dobré?

+2/0
13.7.2016 10:58

P67a54v41e81l 25R54e54z81n78i10c46e42k 3125484684582

rika se tomu strategicke planovani. takto obrovska firma proste potrebuje vedet na jak dlouho dopredu ma jiste zakazky (podle toho se treba muze i zadluzit - at uz pujcenim penez z jine divize, ci od externiho subjektu), dale je to dulezite pro akcionare aby meli predstavu o dalsich krocich a aby lepe porozumeli krokum ktere jim management predlozi ke schvalovani atd atd atd...

+4/0
13.7.2016 11:18

J33i98ř53í 94K10u65l26í63k 3176197880817

Částečně souhlasím, ale spíš jde Airbusu o to udržet kontinuální výrobu modelu do doby než se, jak stále doufají, opět zvedne poptávka po letadlech ve VLA segmentu. Zakonzervovat veškerý tooling a pak třeba v 2025 znovu rozjíždět výrobu by bylo horší než snížit výrobu na 12ks/rok. Podobný krok už udělal vloni i Boeing u 747 i 777.

0/0
13.7.2016 22:28

P96a17v23e92l 52R95e39z70n93i90c79e95k 3585644134772

ano, s vasim pridavkem plne souhlasim. Firme i jejim technologiim rozhodne svedci vice to kdyz probiha vyroba v mensim objemu ale porad bezi (tedy procesy funguji, technologie jedou a jsou udrzovane). V opacnem pripade, tedy dokonceni planovane vyroby a pak konzervace je fakt spatna cesta... znovu to rozjet je totiz moc velke usili, ktere se ne vzdy oplati

0/0
15.7.2016 10:26
Foto

P46e31t53r 94Š46r69a61i51e33r 9583792122387

Což o to, letadlo dobré, jenomže doopravdy zdaleka ne pro každého (dopravce) a nasadit ho má smysl jen na dálkové lety ....

+1/0
13.7.2016 10:46

L77u73k16á64š 71M84a70l86v53i88n16s18k97y 2638424283578

No jo, Evropa. Nejprve vymyslí Concorde, pak A380, projekty jak kráva a v podstatě fail. To je tak, když je někdo línej sáhnout po kalkulačce a vše si nejdřív propočítat.

+3/−16
13.7.2016 10:29

V46l45a62s47t26i84m65i92l 44J36a55n70d68á93s25e37k 1412253263732

Pošlete jim dopis, že jim to na své kalkulačce všechno dopředu spočítáte. Jistě takového odborníka postrádají ;-)

+27/0
13.7.2016 10:49

A40n85t78o41n90i92n 42B46l85a48z16e29k 4328752227441

Ve stejne dobe Boeing vsadil na vyrobu mensiho a usprnejsiho 787 a Airbus vsadil na megalonsky A380, kde se vleze pul maleho mesta. Cas ukazal ,ze amici meli pravdu.

+1/−1
13.7.2016 11:43

M49i89c61h88a49l 70M37i57l25l25e83r 9946902809652

a co je podle tebe A350? nebo o nem nevis?;-D

0/0
15.7.2016 13:13

R47o25m54a26n 59P65o30l55á32č52e28k 5166959305

Ono to je celkem logické. Přece jenom poptávka po takhle velkých letadlech tak velká není a trh se poměrně rychle naplní...

+5/0
13.7.2016 10:09

D35a47n91i81e80l 87K50r63o37n33e68r 7584314266747

Logicke to je, ale kdyz jsem to tu pred asi 6 lety psal, tak se mnou (skoro) nikdo nesouhlasil s tim, ze prepravovat lid ve velkokapacitnich letadlech je efektivnejsi...To samozrejme je...ale jen za predpokladu, ze se ta letadla zaplni, k cemuz dojde jen na par trasach.

+4/0
13.7.2016 10:13

J19á47n 55B15a82d67i13o77v59s61k77ý 2289444396456

ten Matěj je hotová vědma... ;-)

0/0
13.7.2016 9:40

J30á64n 41B36a88d77i90o22v19s91k24ý 2839874306566

http://echo24.cz/a/i5p9s/neni-normalni-aby-80--cechu-litalo-na-dovolenou

0/0
13.7.2016 9:41

R10o43m14a80n 22Š15e72s11t22á62k 5314699423303

Ten je fakt mimo.

0/0
13.7.2016 10:43

V12á68c16l34a90v 12K14o27p94t36a 4964273342

otázkou je jestli jim nedojde volné nebe a volná parkovací místa na letištích. s rostoucím počtem letů a omezenpu kapacitou letišť a omezenou kapacitou volného nebe, se může stát že bude potřeba větších letadel i na model poit to point. Zatím se zdá že meší letadla vyhrávají.

+1/0
13.7.2016 9:35

P45e22t67r 83F25e56i12g60l 5438243630262

A350 a B787 budou ted hlavni tahaky si myslim...dlouhy dolet, ekonomicky mene nakladny provoz a kapacita tak akorat...diky vyssi obsazenosti by jim to mohlo drzet ceny letenek na zajimave urovni...

+8/0
13.7.2016 9:32

J40a57n 62H28e73r66o18u58d91e17k 9328172593961

I trh s letadlama není nafukovací ;)

+5/0
13.7.2016 9:25

J28a51k82u48b 76Ř82í94h79a 4365879542781

No základní myšlenku Airbasu chápu. V době, kdy rozhodoval o vývoji A380 se trh s B474 jen rozrůstal. Celkově letecká doprava směřovala k centralizaci. I Praha svého času chtěla být cenrálním letištěm pro přestupy pro cesty po Evropě. Teprve po zahájení vývoje A380 se trendy změnilya nikdo nevěděl jak to bude vypadat, až A380 bude létat. A teď po nějakých 10 letech od zahájení výroby se zdá, že je trend přesně opačný.

Na druhou stranu, po světě létá obrovské množství B747, které budou muset být nahrazeny. O ty bude usilovat A380 i B748.

+6/0
13.7.2016 9:32

J16o22z39e68f 68K54o52s18t59e54l51a98n30s68k88ý 8685422389896

Zdá sa, že nakoniec mal pravdu Boeing, ktorý už pri predstavení A380-ky hovoril, že budúcnosť patrí menším lietadlám ako je 747-ka a 380-ka, ktoré však budú lietať bez prestupovania.

Airbus naopak tvrdil, že v budúcnosti bude hlavne záujem o veľkokapacitné lietadlá, ktoré budú nasadené na hlavných trasách a až po prestúpení sa cestujúci v menších lietadlách dopravia do svojho cieľa.

+3/0
13.7.2016 9:06
Foto

T60o33m27a38s 59C77a93b47a79k 8305605304749

Nějak jste se do toho zamotal, ne?

+4/−1
13.7.2016 9:21

J72a93k59u94b 28Ř33í47h77a 4645519462721

Ani ne. Boeing to tvrdil. Sice zmodernizoval svou 747, ale zároveň šel cestou menšího Dreamlineru, což je momentálně pro něj vlajkové letadlo. A dlouhá léta tvrdí, že Dreamliner je budoucnost. Dolet přes půl světa, na 1 cestujícího mnohem úspornější, než co bylo vyrobeno před ním, pokud se nepletu i než A380. Takže Dreamliner přesně splňuje, co pán zmiňoval. Budoucnost je v letadlech menších, s velkým doletem, než A380 a B748.

+9/0
13.7.2016 9:27

J10i82ř27í 18K93u35l47í96k 3976937540877

Podle tohohle zdroje https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft je spotřeba A380 a 787-9 při letu 12000km a plném obsazení podobná tj okolo 3.2L/100km a osobu. Ono je to ale podstatně složitější. Aerolinky musí započítat spoustu dalších nákladů než jenom spotřebu paliva.

0/0
13.7.2016 22:54

O83n78d89ř73e17j 72Z86d98e33r75a35d36i18č92k49a 6194895213948

Menším letadlům jako 747 a 380... Jojo, prcci..

+1/−6
13.7.2016 9:24

J81a80r64o58m93i76r 38F84a94r23e32k 4762783497

IMHO byl mysleno nez 747 a 380....

+4/0
13.7.2016 9:26

P70e21t48r 42P73o70l90á63k 1467495346578

Ako znamena v tomto pripade ve slovenstine NEZ. Tedy vyznam je: patri mensim letadlum nez je 747 a 380. ;-)

+6/0
13.7.2016 9:27

M90i98c10h85a37l 17Š85t97ě71p17a28n29o94v96s77k86ý 5901851106

Chyba bude ve vašem překladu - menším lietadlám ako je 747-ka a 380-ka - myšleno menším než 747 a 380:-)

+6/0
13.7.2016 9:28

O98n55d85ř46e81j 10Z75d26e49r14a27d44i25č34k46a 6844395843188

že by to znamenalo "menší jak"....? ha...

0/0
13.7.2016 10:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.