Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další rána pro hotely. AirBnB nově cílí už i na byznysmeny na cestách

Hoteliéři zřejmě přijdou o kus koláče, který dosud patřil jen jim. Ubytovací platforma AirBnB totiž buduje web pro byznysmeny. V USA také začala spolupracovat s velkými cestovními agenturami, které budou ubytování v soukromých bytech nabízet svým firemním klientům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S11i57l35v18i16a 56S96u92t27o 7845380779510

No, zkusit to můžou, otázkou je, s jakým výsledkem. U většiny velkých firem hotely řeší specializované oddělení. Nyní si představte, že jim cestovka nabídne: "A chcete ten pokoj na hausbótu, nebo ten podkrovní pokojíček u té starší paní s pejskem?" U soukromých bytů nikdy nevíte, jak to ve skutečnosti bude vypadat, nakolik budou standardy splněny, jestli bude fungovat wifi, jestli na unaveného pana ředitele ráno ve čtyři nevleze dítě majitelky, nebo mu oblek od Armaniho nepočurá kocour. Mám zkušenosti se vším i jako host i jako ubytovatel. Jedna ubytovaná (ze západní Evropy) nás okradla, mě jako hostovi majitel bytu jeden den před cestou pobyt zrušil a v důsledku zničil dovolenou. Za 14 dnů jsem musela vystřídat troje ubytování s útratou kolem 300 dolarů.

Byt je supr, když nikam nespěcháte, chcete si pokecat s místníma a ulovit od nich pár tipů, kam se jít levně opít. Když cestujete pracovně, potřebujete, aby vše klaplo napoprvé a nemuseli jste řešit problém s parkováním u bytu, nefungující teplou vodu, rušení majitelů nebo majiteli. V hotelu najdete i jídlo-pití i v pokročilou večerní dobu, nemusíte vařit. Uklidí vám pokoj a neřešíte, že jste ráno ve spěchu nechali bordel, v kufru nenajdete nakvartýrovanou kočku a o koupelnu nebojujete s rodinou. Nemusíte odpovídat na dotazy, kterým je dost těžké se vyhnout u airbnb, jinak budete platit za divnolidi a studené čumáky a dostanete blbé hodnocení.

Otázkou je, kolik firemních cestujících akceptuje ubytování třeba i v prázdných apartmánech bez rušení majiteli (což se již ve mnoha městech začíná omezovat), ale pak i bez služeb (v cizím městě nebo i státě budete musel sami zjišťovat, kam na jídlo, jak objednat taxíka, po vyčerpávajícím jednání neusnete, protože u sousedů je hlučný večírek a naštve vás, že wifi nedosáhne na záchod, kam se přesunete po neidentifikovatelně chutnající večeři v místní divné restauraci.

Na druhou stranu, uvidíme nakolik budou firmy lidi nutit tato ubytování využívat v rámci snižování nákladů.

+2/−1
14.7.2016 0:43

Š24t21e54f71a42n 43F63r82i38č38a 7672978303396

A u hotelu víte?

0/0
4.8.2016 19:52
Foto

M40i53r22e60k 29J34a70r76o51š 6452948138

Konečně závan, který provětrání strnulý hotelový byznys. Konkurence je přeci zdravá, ne?

+3/−1
13.7.2016 20:37

V87l81a37d30i87m55i37r 29N46i53k11l 8504164875829

Konkurence je zdravá, to ano. Ale jen pokud (jak jsem tu už psal) budou mit všichni (hotelieři i AirBnB) stejný podmínky (daně, poplatky, povolení k podnikání, kontroly od stát. úřadů atp.)

+5/0
13.7.2016 20:48

Š37t28e29f95a49n 17F35r66i62č72a 7722778573266

To si myslím, že stejné podmínky mají. Pokud ubytováváte soukromě, máte stejné povinnosti - , musíte mít živnost, odevzdávat daňové přiznání, vztahuje se na Vás ZDP, i povinnost odvádět turistické poplatky. Dům musí odpovídat požárním a hygienickým předpisům, atd., atd. Navíc, FÚ první co udělá, zkontroluje rezervační systém. Přes rezervační systémy finanční úřad snadno zjistí jména ubytovatelů i to, zda šidíte nebo ne.

+1/−2
13.7.2016 21:30
Foto

P52e44t12r 35K47r40e74n11ž10e18l79o52k 5929207

Jaký rezervační systém? Myslíte servírku na telefonu? Protože znám xy ubytovacích zařízení, kde prostě online nic nemají, natož pak nějaká soukromá osoba ...

0/0
14.7.2016 19:55
Foto

J92a10n 20M19a22r45e87č48e33k 2250979629802

Hádám narážíte na všemožné povinnosti, které musí hoteliéři splňovat zatímco domácí ubytování nikoliv. V tomhle ohledu souhlasím, že se jedná o nerovné podmínky. Nicméně není lepší je tedy zmírnit také pro hoteliéry, než se přidávat další a další restrikce?

0/0
14.7.2016 7:35

V55l70a67d24i81m58i71r 29N10i66k48l 8804504515619

Máte pravdu. Taky nejsem příznivcem restrikcí a pak z nich různých výjimek...

0/0
14.7.2016 13:40

M27a28r87e69k 64Š42i56m69o72n 2614687448798

Hotelieři se musí smířit s tím, že jejich byznys končí.

+2/−2
13.7.2016 19:53

V64l94a77d19i48m77i93r 54N39i49k64l 8694434485729

Také je tu otázka daní: já jich jako hoteliér platím spousty: DPH (na rozdíl od AirBnB), daň z příjmů, daň silniční, daň spotřební, daň z nemovitostí, poplatky za odpady, poplatky za autorská práva (TV, rozhlas, repro, projektory, notebooky). Platí toto vše i poskytovatelé bytů AirBnB? NE! Také byste chtěli aby Váš soused neplatil na rozdíl od Vás z výplaty žádné daně??? A to už nemluvím o tom, že dávám práci desítkám lidí a u mých dodavatelů zprostředkovaně dalším desítkám!

+6/−3
13.7.2016 19:12

M10i53l70a41n 94K45r85á16l 8963198911251

Tak nebrečte a skončete. Zeměkoule se bude točit stejně rychle

0/−1
13.7.2016 20:12

V23l24a96d50i30m89i36r 48N44i70k69l 8704114735679

Jde jen o to aby měli všichni stejný podmínky. Nic víc nic míň!

+1/0
13.7.2016 20:36
Foto

M71i88r47e14k 93J97a17r96o72š 6182978128

Poplatky za odpady, energie, vodné, stočné, poplatky za rozhlas, televizi a internet apod. musím jako uživatel bytu platit také. Zrovna tak daň z příjmu. A všichni provozovatelé hotelů a penzionů patrně DPH také neplatí. Navíc Air b'n'b v bytě nikdy nebude možné provozovat masivně-těžko v jednom bytě umístím například 10 lidí, takže jde o trochu jinou "ligu" (nebo spíš okresní přebor).Nikdy patrně nepůjde o náhražku hotelového ubytování, spíš je o drobný doplněk.

0/0
13.7.2016 20:45

V84l28a18d70i22m39i85r 77N40i25k52l 8244494525219

Autorské poplatky, lázeňské poplatky, živnostenské povolení, kontroly úřadů a další... Pokud ten Business (AirBnB) generuje 80milionů nocí ročně tak to podle mě není doplněk.

+2/0
13.7.2016 20:54

M33a64r82e10k 70T93u71r28n43o17v71e86c 7315242160106

Když tu tak opakujete to o těch autorských poplatcích - a zmínil jste třeba ty notebooky - tak zrovna tyhle poplatky musí platit všichni, kdo si notebooky (nebo nějaká paměťová média) kupují. Takže to je dost blbý příklad. A podobně je to se spoustou dalších poplatků a daní, co zmiňujete. Tak třeba ty odpady. Ty musí majitel bytu platit tak jako tak. Když tam sám není, tak sám asi moc opdadu nevyprodukuje, vyprodukují ho ubytovaní. Takže ve výsledku asi nula od nuly pojde.

Nebo ta DPH - u té, pokud jste si toho ještě nevšiml, ji platíme všichni v ceně zboží a služeb. Jen neplátci (tzn. kdo podniká a má obrat pod milion ročně) nemůžou daň účtovat.

Živnostenské povolení - to myslíte tu tisícovku jednorázově? Daň z nemovitosti? Ale to také platí i nepodnikající fyzické osoby. Takže sorry, ale přijde mi, že většina Vašich argumentů nemá moc váhu...

+1/0
13.7.2016 21:43

V76l21a91d33i63m26i61r 97N57i71k87l 8884404735949

Musím se přiznat ze jsem si myslel, že jsou to obecně známý věci, tak jen upresním: autorský poplatky nejsou těch pár korun v ceně zboží, ale každý měsíc (příp. jednou ročně) platba za každý TV přístroj, radio přijímač, atp. za každý pokoj). Daň z nemovitosti: sazby daně pro nemovitosti sloužící pro podnikání jsou skoro 10x vyšší než pro nepodnikatele. DPH: všichni platí v ceně nákupů, ale hotel navíc ješte ze všech svých prodejů (po odvedení DPH nám tedy zbývá míň). U živn. povolení nejde o tu tisícovku, ale o administrativní náročnost a neustálé kontroly od živn. úřadu. Lázeňské/městské poplatky jsou bez diskuze. A je toho mnohem víc: hlášení cizinců na policii, ubytovací kniha na městský úřad a další povinnosti které stojí čas a peníze. Já nemám problém s AirBnB, osobně se našeho hotelu nedotýká jako konkurence. Pokud ale nebudou mit stejné povinnosti a podmínky, tak to není fér hospodářská soutěž.

+3/0
13.7.2016 23:16

M89a54r54e94k 72T18u35r96n41o90v55e89c 7365152670976

Vy jste explicitně zmiňoval notebook. Tak to by mě opravdu zajímalo, jak jste to myslel. Jste hotel, který má na každém pokoji notebook, který půjčuje hostům?

Pokud Vám jde o poplatky za televizní přístroj - ten pokud vím je asi 150 Kč ať už máte televizi doma, nebo někde v hotelu. Jediný rozdíl je v tom, že za domácnost se platí poplatek jen jednou, i když má televizí víc, ale pokud ty televize někdo "používá k podnikání" (s touto definicí mám sám osobně také problém, ale to sem teď nepatří), tak musí platit za každý přístroj. Ale pokud někdo pronajímá byt přes AirBnB, tak tam ta televize bude stejně asi jen jedna, takže je to podle mě jedno.

Sazby daní z nemovitosti se pokud vím mezi různými obcemi liší (a někdy i docela dost). Stejně ta krůzné mohou být i ony rozdíly mezi sazbou pro podnikatele - pokud je ten rozdíl někde takto velký (což se mi také moc nelíbí), zkuste začít nějak působit na své místní zastupitele, nebo bych se možná zkusil poohlížet po nějakém jiném městě.

Neustále kontroly od živnostenského úřadu? A co přesně kontrolují? A asi se ta frekvence také dost liší podle města.

Ale asi bych se s Vámi shodl na tom, že té různé administrativy je pro ty, kteří v tomto oboru chtějí podnikat v souladu se všemi zákony a pravidly prostě moc a asi by se s tím mělo něco dělat. Obávám se, že uhlídat, aby tyhle všechny buzerace byly uplatňovány i u těch "malých" pronajímatelů je asi nereálné - a tak by asi bylo jednodušší to trochu zjednodušit třeba právě pro ty větší... V tomhle bych byl celkem s Vámi, ale ten výčet, co jste uváděl, tam prostě o některých bodech mám pochybnosti. :-)

0/0
15.7.2016 23:08

V56l26a19d51i46m37i60r 87N68i47k31l 8124234315839

To jsem uvedl trochu nepřesně: platíme za notebooky/PC/monitory/projektory/repro/rádia/TV za veřejné prostory za každý měsíc a každý kus (kongresové sály, restaurace, recepce atp.). To se asi AirBnB pokojů netýká. Krom toho ale platíme autorským svazů za TV/rádia/repro za každý pokoj a každý kus měsíčně! Toto nemá nic společného s pár sto korunami ročně za TV a rozhlas. Ty platíme samozřejmě také. Zde bychom měli platit všichni bez rozdílu to i to. Souhlasím s Vámi, že tolik kontrol by AirBnB pokoj nemusel mít, ale zatím nemá ani tu povinnost (my máme kontrolu/revizi cca 2x měsíčně!) k tomu několik revizí ročně (hasičáky, el. rozvody a zařízení). To AirBnB pokoj opět nemusí...

0/0
16.7.2016 14:12
Foto

P39e12t43r 75K96r75e68n20ž36e68l85o94k 5919727

Nezlobte se, ale toto je naprosto dementní reakce ....

0/0
14.7.2016 19:58

P69a70v70e52l 14P88o41s24p64í52š52i27l 3931174133695

Pronajimani pres Airbnb je podnikani jako kazdy jiny, takze ano, kazdy plati resp. by mel platit dane, plati poplatky za TV, rozhlas atd, tak tu prestan psat bachorky.

0/−1
13.7.2016 22:27

P14e93t27r 68A71s60c33h70e90n11b80r56e97n24n77e50r 6655953952771

Jasně, pronajmou si byt v paneláku :-)

0/0
13.7.2016 18:52
Foto

O59n40d70r27e94j 96B87o78c33e53k 1580745134338

Co to je za blbost. Byznysmen, i já nebyznysmen jsme rádi že si můžeme přijet do hotelu kdy chceme a nemusíme dopředu hlásit jako kdy přijedu. Recepci mám pár pater výtahem nonstop, jídlo kdyžtak donesou do pokoje, po příchodu nemusím hnout pusou a jsem ubytován a nemusím se vybavovat a další...Rv

+10/−1
13.7.2016 18:23

P97e81t10r 73M13a97r20e46č80e22k 1863601679658

Taky nechápu toho , kdo se na služebce bude chtít cpát někomu do bytu. :-P Notabene byznysmen na volné noze.

Osobně dávám přednost anonymitě a soukromí hotelového pokoje.

+3/0
13.7.2016 18:45

M38i73l75a38n 21K16r90á53l 8633568511751

Jsou bytnysmeni a byznysmeni, třeba byznysmen který má "kancelář" a schůzky v McDonaldu a ještě sosá jejich Wifinu tak ten uvítá ubytování někde v panelákovým pokojíčku.;-D

+1/0
13.7.2016 20:15

J62a45k91u67b 56R32o80u94s 3903790674642

Sranda je, že mám na AirBNB účtu pětikilo, který jsem dostal za použití referal linku přímo od tebe, Bočku. Ještě jsem ho nepoužil ;-D

0/0
25.7.2016 15:23

P31e92t79r 48S93c89h14w17a45r29z 7228939783811

Na rozdíl od Uberu je AirBnB už dost na hraně. Problém je v bytových domech - pokud se bude takhle pronajímat víc bytů, v domě se bude pohybovat spousta cizích lidí o kterých nevíte, zda to není zloděj.

+1/0
13.7.2016 16:45

B46e91n 26P16a37v46k27a 1617313567101

To si myslím, že na to máme docela dobré zákony. Prakticky si dneska nemůžete z bytovky udělat ubytovnu.

0/−2
13.7.2016 16:54

M87a54r40t38i86n 70S46e93d17o72n88a 5237213150699

Zakon je jedna vec, realita druha.

+1/0
13.7.2016 17:45

L66u46k68á27š 26Š78l72e76h49o44f13e74r 1723409285149

Vy ne, ale v jednom domě může své byty pronajímat více majitelů, každý ten svůj. A to je zcela legální... ;-)

+2/0
13.7.2016 18:06

B41e58n 90P92a11v58k76a 1177413517571

No to legální není, protože to naplňuje podstatu podnikání. Takže živnostenský list. A jelikož se jedná o ubytovací zařízení, tak se to celé musí rekolaudovat... No, je toho hodně.

+2/0
13.7.2016 18:36

M84a73r72i12e 13V94a32ř75e59k24o61v39á 3827189814621

I krátkodobí pronájem, pokud se obejde bez servisu ze strany majitele může být daněn podle paragrafu 9, tudíž bez živnosti.

0/0
13.7.2016 22:40

M87a52r66i71e 31V76a54ř83e80k62o24v75á 3647869914201

...krátkodobý...

0/0
13.7.2016 22:42

B84e37n 24P91a75v70k10a 1717773187511

Tím samozřejmě myslím, když se vám tam začnou nájemníci střídat ob týden.

0/0
13.7.2016 18:37

M53a26r95e61k 19K91a76l24i28n88a 3839844625958

...to je hnus...

+1/−4
13.7.2016 16:39

J28a28n 31N41o17v98á94k 7365694298977

Naopak je to velmi dobře. Konečně budou mít ty hotely konkurenci. V mnoha evropských městech nejde najít použitelný hotel pod 150 euro za noc. A pokud tam třeba chci zůstat pár týdnů tak už to celkem leze do peněz.

+7/−2
13.7.2016 16:43

M80a66r69t22i81n 66S10e53d68o12n39a 5637663620669

AirBnB NENI pro skutecny hotel konkurence, mozna pro 2 a 3* spelunky.

+4/−3
13.7.2016 17:52

P71e20t76r 91M94a53r39e38č78e51k 1813491459108

Tak nějak :-) už vidím byznysmeny jak se mohou přetrhnout ..

+1/−1
13.7.2016 18:47

J51a58n 89N35o41v20á21k 7195534158177

Náhodou, dostal jsem nádherné vybaveny apartmán s úžasným výhledem za cenu tretinovou než hotel.

0/0
13.7.2016 19:21

R27a84d19e37k 26B87e66r74a54n42e32k 2268915374135

Ano občas to možné je, ale principiálně to míří na klientelu 2*-3*.

0/0
13.7.2016 19:25

P36a37v40e43l 39P83o59s17p68í59š80i73l 3401304563595

Principialne to miri na klientelu, kterou nebavi v hotelu... ja pronajimam a troufam si rict, ze krome bazenu a posilovny mam vsechno ostatni na vyssi urovni nez 4 nebo 5*... A ano, vim jak to vypada v Hiltonu ci Mariottu ci podobnych retezcich...

0/0
13.7.2016 22:30

P11a33v85e87l 35P53o29s51p35í93š82i70l 3541194353735

na to jsi prisel jak?

0/0
13.7.2016 22:29

K42a14r17e84l 80M22o71k76r42y35k 3116678653

to bych tedy prosil příklad,kde se v hotelu neubytuji pod 150 éček ..

0/0
13.7.2016 18:52

R16a91d43e34k 84B72e24r68a50n24e11k 2838215904145

Tak slušný hotel (dobrý 4*)v širším centru Londýna např.

0/0
13.7.2016 19:27

J89a75n 46N24o49v54á10k 7965254498747

No naposledy v Ženevě.

0/0
13.7.2016 20:25

P29a20v23e20l 92P28o27s82p68í86š89i36l 3291334623585

Pariz, Londyn, Amsterdam... beznou 4* pod tuhle cenu nesezenes...

0/0
13.7.2016 22:31

P73e62t91r 82Č96e10r80n72ý 8527581644536

Nemůžete si to dovolit, smutné 8-o;-D

0/0
13.7.2016 22:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.