Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příspěvek na dojíždění získal málokdo. Úřad práce podmínky zmírnil

Nahnat poslední nezaměstnané do práce přijde státní kasu na další peníze. Úřad práce zmírňuje od července podmínky, za kterých nezaměstnaní dostanou až 3,5 tisíce na dojíždění do práce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T33o38m74á96š 88S10e13d93l21á88k 3928431312287

Pracovní místa nejsou a pokud jsou, jsou jen fiktivní. Zřejmě to má účel donutit vládu, aby sem dotáhla cizince, kteří budou ochotní makat za méně než polovinu. Rv

0/0
7.8.2016 22:21

J80a81r30o18s54l33a57v 71Š20k90u39d92r27n88a 7471205986135

Dalsi kupovani volicu :/ Nemely by to platit firmy kdyz zamestnance potrebuji a ne danovy poplatnici? Jsem zvedavy jestli ty lidi co ten prispevek berou a do prace dojedou tam taky budou neco delat ;-D

0/0
14.7.2016 17:19

J83i42ř22í 98K45o97c64u36r56e63k 6405784345958

Nejprve stát zdaní převod nemovistoti, aby se člověk náhodou nepřestěhoval za prací. Předtím mu ještě zvednou daň z příjmu. A když se člověku nevyplatí dojíždět za prací, tak mu začnou dávat dotace. Co kdyby snížili daně, aby člověku zbylo více peněz z výplaty, ze které to dojíždění platí?

+3/0
14.7.2016 16:49

T45o33m98á72š 96D50o64l29e30ž60a28l 3829665954825

Boha jeho to je system....ja dam ma benzin mesacne okolo 3000kc na dochadzanie do prace a nikto mi ma to neprispeje ani korunu....preco niekomu inemu ano???

0/0
14.7.2016 15:31

J23i55ř10í 88K88ü58h87r 2160806460316

Protože nejste (nebyl jste) nezaměstnaný.

Teda tak to je nastaveno a já s tím taky moc nesouhlasím.

0/0
15.7.2016 0:10

V53l28a76d93i41m40i66r 43S56m93u88t73n23y 1582479644228

Jsem proti příspěvku.. at si to každý může pěkně odepsat z daní pěkně jako v Německu. To by byla podpora mobility zaměstnanců, tohle je alibismus..

+9/0
14.7.2016 13:01

J61a80n 61K40u68č53e42r17a 2407892446473

"Řada uchazečů o práci měla o příspěvek zájem, ale nesplňovali podmínky pro přiznání. Dochází proto k jejich úpravě".

Aha. Takže smyslem příspěvku je rozdat peníze, nebo dát skutečně tomu, kdo ho potřebuje?

+5/0
14.7.2016 12:22

M56i26r27o36s75l95a45v 52Z36i28k87m26u33n48d 6888332807868

Pro toho, kdo bude dojíždět vlakem více než 24 km denně (250 pracovních dní) je nejvýhodnější roční jízdenka IN 100 za 19990 Kč, tj. cca 80 Kč / den ... , tj. měsíčně cca 1 700 Kč ...

Bohužel autobusoví dopravci nějaké časové jízdenky neposkytují, škoda, že tohle není součástí výběrových řízení na dopravce - mít v nabídce týdenní, měsíční nebo čtvrtletní jízdenku s přiměřeným % slevy ...

+6/0
14.7.2016 11:45

P40a51v92e75l 53P10r83o90k84o74p 6438852115490

I tato výhoda železnice nezadržitelně padá s postupným ukrajováním spojů soukromými dopravci, ať již jezdícími na komerční riziko nebo v rámci budoucích/probíhajících soutěží na rychlíkové spoje.

0/0
14.7.2016 12:02

P32a94v10e76l 70Ř47a46p61e12k 7222846429915

Protože podmínkou vstupu soukromých dopravců mělo být uznávání jízdenek. Tohle jsme zase pěkně provařili, na rozdíl od skutečně vyspělých zemí.

+2/−1
14.7.2016 12:20

R45a17d29i63m 18P36o53l59á92š53e80k 9716273519839

Navíc je dnes uznávání jízdenek technicky velice jednoduše proveditelné.

Stačí ve vlacích načíst individuální kód jízdenky nastupujícího cestujícího, počítačový systém pak zrekonstruruje trasu cestujícího mezi jednotlivými vlaky a prodejci si zaplacenou částku rozdělí podle počtu odjetých kilometrů a dalších kritérií.

+1/0
14.7.2016 13:11

M21a69t18ě49j 27K47o93n37v48a21l61i42n49a 8779495803

"Dobrý" kraj má svůj integrovaný systém, který má toto ošetřeno. Můžete si koupit měsíční jízdenku a jezdit libovolně autobusem, vlakem apod. Takže v tomhle nutně problém nebude.....

+1/0
14.7.2016 12:29

J89a21n 17V48a83l64a20l34í59k 6576899390516

a co když dojíždíte do jiného kraje...

0/0
14.7.2016 13:08

P28e14t53r 95Č62e50r41v13e45n24ý 3536511782795

Váš výpočet je nějaký zvláštní.

Traťová jízdenka čtvrtletní na 24 km (jeden směr) stojí 2.331 Kč se slevou IN25, která stojí při zakoupení na 1 rok 450 Kč, celkem tedy 9.774 Kč.

IN100 se Vám vyplatí od 60 km, kdy by traťová jízdenka IN25 stála 4.995 Kč, celkem tedy včetně IN25 na rok 20.430 Kč.

A to ještě existuje sleva IN50, s tou byste pravděpodobně dojel na čtvrtletní traťovky ještě dál.

0/0
14.7.2016 12:50

J52i55ř92í 13K81o52c71u89r60e19k 6135104555598

A nebo IDS a roční lístek na 4 zóny za polovic. Jenže to je v jihomoravském kraji a jinak bída.

0/0
14.7.2016 16:51

R83a89d69i57m 63P85o29l17á18š46e86k 9376173779549

Dámy a pánové, jak to vidíte s autobusáky? Autobusáci berou mizerné peníze a za to jsou denně i s čekacími dobami na jízdy 15 hodin v práci, takže chtějí v září stávkovat za zvýšení platů.

Které asi vystávkují, protože ty platy za tu práci jsou skutečně mizerné.

Následně asi bude muset významně stoupnout jízdné v hromadné dopravě, snad mimo vlaků.

Potom možná budou ti s nízkými platy, co dojíždějí daleko, zvažovat jestli kvůli vysokému jízdnému neskončí taky.

0/0
14.7.2016 11:41

R95o63m95a14n 84V67a77v65ř53í18č85e78k 7386535438914

Jízdné na trasách mezi městy, například v rámci tzv. integrovaných dopravních systémů, je součástí tendru, takže do konce platnosti podepsané smlouvy měnit nejde.

Tendr vypisují příslušném územně správní celky, takže pokud mají autobusáci problém s platy, tak ať se stížností obrátí někam jinam, než na svého zaměstnavatele.

0/0
14.7.2016 12:07

R61a93d81i28m 55P54o95l86á92š59e44k 9476563269539

No, bude to v září asi zajímavé.

0/0
14.7.2016 12:12

I44v93a 45K63r55i16s95t70o90f15o33v25á 7495773162902

Rozhazovali jsme málo, to by nešlo. Šup šup, změnit podmínky a fofrovat penězi. !!

0/0
14.7.2016 11:37

P63e73t53r 34Č43t35v58r98t50l67í19k 7211346330400

Ja jsem rok a tri ctvrte dojizdel denne z Olomouce do Ostravy za plat cca 13,5 tis. Bylo to v mem zivote obdobi temna, protoze jsem byl v praci temer porad a domu se chodil akorat vyspat. Ale prekonal jsem to. A zkusenosti nabyte v Ostrave mi pomohly sehnat praci zpet v Olomouci. Kdyz uz nic, aspon me to posunulo dale. Ted jsem spokojeny. A nikdo mi na dojizdeni penize nedaval. A najem v Ostrave se nevyplatil.

+8/0
14.7.2016 11:28

P19e36t63r 50N83o92v88o87t85n65y 1321890231

To je zas výhoda, že se to dá jezdit za 1700,- měsíčně.

0/0
14.7.2016 11:33

P31e38t55r 18Č85t68v80r72t12l91í20k 7191446460220

No mě to stálo zhruba 2.400 Kč vlak + nějakých 1.500 Kč auto z domu do Olomouce. Takže cca nějaké 4.000 Kč. Ztracený čas, ale i tak za 4.000 Kč jsem v Ostravě nájem nesehnal.

0/0
14.7.2016 11:36

P87e96t83r 46N67o73v24o88t85n37y 1321970731

Tak to jste za tem vlak platil nějak zbytečně moc, ne?

+2/0
14.7.2016 11:38

P84e67t67r 20Č45t44v77r22t21l10í34k 7641516660170

Ne, vždy tu nejnižší cenu. Tam jsem vždy musel ČD, protože ráno nic soukromého nejelo. Zpět, když se zadařilo, tak i za 40 Kč. Povětšinou ale jedna cesta 55-60 Kč. Dvě cesty denně 120 Kč krát 20 dní a jsme na těch 2.400 Kč. U všech se slevovými kartičkami a s jízdenkami na 3-4 týdny dopředu.

0/0
14.7.2016 11:40

P44e52t41r 49N55o75v10o88t80n84y 1321480161

in100 stojí 19990,- na rok, to je 1666,- na měsíc. A nemusíte řešit jízdenky dopředu.

+2/0
14.7.2016 11:48

M49i69r80o63s69l16a86v 43Z33i98k73m10u67n10d 6758952597818

A navíc se na to dá jezdit i mimo pracovní dny ... ve srovnání s týdenkami, měsíčkami nebo čtvrtletkami je to docela směšná cena = 55 Kč / den ... Stát by podpořil národního dopravce a byl by vyvíjen tlak na "ostatní (soukromé) dopravce" z hlediska uznávání těchto jízdenek ... získat podíl z ceny této jízdenky je věc jednoduchého podílovacího vzorečku, který zvládne žák základní školy ...

0/0
14.7.2016 11:52

P25e16t17r 53Č42t95v82r51t97l84í78k 7861356220940

Ale jsem vázán na vlaky ČD. A to jsem nechtěl. Pracovní doba mi končila v takovém čase, kdy zrovna jel soukromník a na ČD bych musel čekat třeba další 3/4 hodinu až hodinu.

0/0
14.7.2016 12:00

R70a71d51i28m 70P93o44l79á72š20e52k 9676493879749

Co jsem zvažoval práci při dojíždění na větší vzdálenost vlakem, tak mně vždy vyšlo, že by bylo velice vhodné mít možnost u zaměstnavatele domluvit posun pracovní doby. Půl hodiny až hodinu by v menších firmách neměl být problém.

Ale čekat 3/4 hodinu až hodinu je nad 10 - 20 kilometrů dojíždění docela obvyklé, mimo zapadákov, kde nic není. Člověk si může zaskočit nakoupit jídlo, buďto ráno na svačinu nebo i oběd do práce nebo po práci na doma nebo něco vyřídit či zakoupit a přitom se nemuset dovolovat skončit dříve.

Málokdy je takové štěstí, že doprava MHD navazuje ihned na práci a pokud ano, jsou zas problémy ráno se zpožděním spoje nebo ke konci, když je třeba něco dodělávat.

A při čekání není problém něco najít na práci. Třeba učení do současné práce, pokud je ta práce co k čemu . Nebo do budoucí práce, pokud ta současní je jen pro přežití.

+1/0
14.7.2016 13:25

R34a91d31i13m 16P42o97l94á36š84e80k 9286183129649

V Olomouci a Ostravě stojí i Pendolino, i Leo Expres i Jančura.

Každý z nicjh tam má dopoledne i odpoledne několik spojů. Do Ostravy i z Ostravy.

0/0
14.7.2016 11:48

P46e73t60r 14Č96t38v34r77t88l86í80k 7361446430880

Na 7:30 hod. do Ostravy se žádným soukromým spojem nedostanu.

0/0
14.7.2016 11:59

R38a42d63i32m 60P85o65l31á15š62e71k 9756243439889

Máte pravdu, tam je zrovna díra.

0/0
14.7.2016 12:19

J75o35s76e17f 73P78o16r44t90i46k 8987249424

pokud to bylo v roce 2000 těch 13,5 tis tak to chápu

0/0
14.7.2016 12:12

R26a35d15i63m 61P47o56l47á64š84e51k 9786803519549

Příspěvěk na dojíždění do práce je zbytečný.

Hlavní problém je ten, že firmy dlouhodobě nezaměstnané evidované na ÚP v podstatě odepsaly. Manažeři a personalisté těchto firem už téměř veřejně tvrdí, že ti, co na ÚP nyní jsou, jsou šmahem všichni pro zaměstnávání na klasický pracovní úvazek nepoužitelní a není možné je tedy přijímat.

Evidovaní na ÚP, pokud o nějakou práci projeví zájem, snad mimo nenáročné brigády, jsou dnes firmami automaticky odmítáni a tudíž vůbec nemají šanci zmíněný příspěvek na dojíždění využít.

Pokud se to má zlepšit, nemá smysl něco dělat na straně ÚP a nezamětsnaných, ale je třeba něco dělat na straně firem inzerujících volná pracovní místa.

Třeba zavést povinnost přijetí nezaměstnaného evidovaného na ÚP, který splňuje podmínky kvalifikace a praxe předepsané na to pracovní místo nebo je bude splňovat po absolvování rekvalifikace.

Nebo zavést sankce pro firmy, které bezdůvodně nepřijímají starší uchazeče o práci.

+2/0
14.7.2016 11:25

R50o34m61a20n 43V98a21v54ř59í36č68e20k 7316975728854

Takže budete soukromé společnosti nařizovat koho má zaměstnat? Opravdu to myslíte vážně, nebo to byl jen pokus o vtip?

+1/0
14.7.2016 11:32

R60a71d32i15m 79P57o18l24á76š86e51k 9216493359389

Tak ať si soukromá společnost vychovává a shání lidi sama a neřve po státu, zatímco na druhé straně stát zbytečně platí na ÚP nezaměstnaného vhodného pro tu práci. Buď jedno nebo druhé.

Nelze přece dlouhodobě socializovat náklady a privatizovat zisky.;-D

+1/0
14.7.2016 11:34

R92o36m60a93n 65V83a88v79ř43í14č79e55k 7366925368344

Ok, takže soukromé firmy si budou zakládat školy, kde si budou vychovávat budoucí pracovníky? Tomu říkám nápad. Vy budete ale hlava pane vachmajstr.

Ona si ta firma lidí schání sama, víte. Že má poptávku i na pracáku, je totiž povinnost. Firmy pro pracákách nechtějí schánět lidi, ony to dokážou samy. A kdo nezaměstnanému brání procházet nabídky na nternetu a nespoléhat jen na to co mu dají na pracáku?

0/−1
14.7.2016 11:40

R49a90d98i89m 17P57o45l74á92š25e47k 9426563569989

Vážený pane, firmy lidi z pracáku obvykle ignorují, takže mohou hledat inzeráty a odpovídat na ně do aleluja a nic z toho.

Ty volná pracovní místa ve firmách jsou připravena čistě jen pro absolventy nebo pro dovezení ukrajince. Případně maximálně proé hledajícícho práci tak do 30 - 35 let, pokud zrovna náhodou končí někde u konkurence a shání novou práci.

případně to je pouze nátlak na současnou vládu, ab\y sáhla do kešeně a házela další miliardy, by firmám přistrčila pod noso zadarmo hotové lidi.

0/0
14.7.2016 11:45

R15a33d97i74m 82P70o13l16á12š71e90k 9886113109119

Teda já jsem tam nasekal překlepů. Takhle to dopadá, když to člověk po sobě nepřečte.a nezkontroluje.

0/0
14.7.2016 11:51

R80o30m49a61n 12V29a50v45ř30í45č90e85k 7116505468554

Pokud to platilo, tak práci seženou jen absolventi, ukrajinci a lidé od konkurence. Tak to potom, nechápu jak je možné, že nezaměstnanost se snižuje. Že by nezaměstaní vymírali na smutek?

Evidentně vůbec nevíte, takříkajíc, která páčka. Žádná firma neignoruje lidi podle toho odkud ní přichází, ale podle toho, co jim může ten člověk nabídnout. A je pravdou, že absolvent technického oboru, prodejce od jiné firmy, či jen pracovitý ukrajinec, dokážou nabídnout víc, než absolvent oboru knihovnická studia, nechachčenko z pracáku co je na něm evidován 5 let a někdo kdo má soupis pracovních zkušeností z CV delší něž víkendový nákup pro pětihlavou rodinu.

0/0
14.7.2016 12:00

R33a85d14i73m 31P37o27l53á63š45e84k 9966283269679

Přestaňte už číst tu TOP sebrankovou progandu. Anebo sebechválu Marksové.

Spousta zájjemců o práci vyššího věku nebo jinak znevýhodněných s vhodnou kvalifikací a praxí prostě uvázla v pasti na ÚP, protože současní manažeři a personalisté rozšířili tvrzení, že všichni v současně době evidovaní na ÚP jsou pro zaměstnávání nevhodní a nemá cenu se jimi zabývat.

Prostě ti mladí absolventi a ti dovezení ukrajinci jsou pro firmu vhodnější a levnější a pro manažery to znamená io trošku méně práce než pracovat se starším podřízeným. To je všechno. A kvůli tomu má stát každý rok zbytečné náklady v odhadované výši nad 10 miliard Kč, protože příslušní nezaměstnaní jsou úplně zbytečně na ÚP, v případě zájmu firem by mohli okamžitě začít pracovat.

0/0
14.7.2016 12:11

R44o73m90a43n 26V92a94v54ř79í63č87e77k 7396905838124

Pokud firma radši vezme, někoho kdo ji dokáže nabídnout méně, tak je problém té firmy, který musí řešit majitel. Pořád jí ale nelze nařizovat, aby přijala do pracovního poměru toho či onoho.

A jak jako méně práce, než se starším uchazečem? To jako s někým kdo nemá praxi, bude méně práce než s někým, kdo ji naopak má a o dané práce ví hodně? Nebo s ukrajincem, který sice práci rozumí, ale nemluví česky, bude míň práce, než s někým kdo práci rozumí a česky mluví?

0/0
14.7.2016 12:32

J65a64k25u66b 12K95n35e79c53h13t95o96v65s44k53ý 3260146761562

Pane, ldié jsou na pracáku taky proto, aby nemuseli platit zdr. pojištění. Kdo nemá práci, tak nemá i peníze že? Jinak by za neplacená skončili v exekuci. Drtivá většina lidí na pracáku si práci aktivně hledá a kdyby jim stát neplatit zdr. pojištění, tka tam nejsou.

+1/0
14.7.2016 17:55

J21a20k16u29b 62K38n41e34c20h43t59o87v61s78k43ý 3280416121582

To jsou hrozné nesmysly, že jsou nezaměstnaní u firem automaticky odmítnáni. Já byl před lety taky chvíli bez práce a odmítnut jsem automaticky nebyl.

+1/−1
14.7.2016 17:53

P64a48v48e20l 89Ř22a96p96e87k 7442206709725

Příspěvek na dojíždění do práce je další v řadě socialistických nesmyslů. Kdyby místo toho radši snížili daňové zatížení. Takhle lidi vydělají peníze, 2/3 z nich odevzdají na různých daních a odvodech státu a pak potupně prosí, aby aspoň něco dostali zpět. Navíc tímto příspěvkem stát podporuje neefektivitu spočívající ve stále větších vzdálenostech mezi místem zaměstnání a bydlištěm. Každé ráno a odpoledne se masy lidí potkávají v protisměru. Je to jak u blbejch na dvorku.

+12/0
14.7.2016 11:07

P61e44t72r 90Č58t44v62r38t70l70í25k 7451926250440

Do urcite miry s Vami souhlasim. Nicmene opravdu si myslite, ze kdyz klesne danove zatizeni, ze zamestavatele usporene prostredky investuji do lidskych zdroju?

+1/0
14.7.2016 11:16

J27a32n 25T21a24r55a22b17a 4726986259169

Jednoznačně ano. Limitujícím prvkem č. 1 pro rozvoj podnikání je poměr mezi tím, co pozře stát a co firmám zůstane. A limitujícím prvkem číslo 2. je v současné době totální nedostatek lidí, ochotných a schopných pracovat. Pokud na 10 nových pracovních pozic, které vytvořím a prezentuji na pracovních webech a ÚP, přijde 5 zájemců, z nichž 5 je totálně nepoužitelných, a z toho ještě 4 dají jasně najevo, že pracovat rozhodně nemají v úmyslu a přišli jen pro razítko, napíšu jim "Odmítl nabízenou práci" a pošlu je zpět na ÚP.

+2/0
14.7.2016 11:20

M64i40r53o88s98l71a86v 35Z26i16k51m69u95n48d 6298932767328

Odmítl nabízenou práci = nárok na sociální podporu v ceně 1 kg chleba denně ... takový stravovací luxus neměli obyvatelé obleženého Leningradu ...

+1/0
14.7.2016 11:48

R74a96d96i61m 78P65o29l98á56š26e49k 9366983919429

Mě by zajímalo, jak poznáte podle pohledu bez zkušební doby nebo aspoň nějakého konkrétního vyzkoušení, že 4 z pěti zájemců jsou totálně nepoužitelní. Pokud se nejedná o jedince o na první pohled hmotnosti 200 kilo nebo s umělou nohou atd na práci, kde je třeba se hýbat a chodit.

Spíš se Vám ti zájemci o práci nelibí a nechcete se s nimi vybavovat, takže razítko typu "nechtěli nabídnutou práci" Vám to jistí.

0/0
14.7.2016 13:05

J37i96ř96í 27K80o25c72u16r88e27k 6205794555248

Přileze a neumí ani pozdravit. Co s ním? Takového nechcou ani v hospodě jako hosta.

+1/0
14.7.2016 16:58

R74a36d27i40m 49P34o28l19á13š61e86k 9696103259699

Já si nemyslím, že by zaměstnavatelé investovali do lidských zdrojů.

Když jsem přímo svědkem toho, jak na jedné straně manažeři takových firem řvou, že nemají lidi a drze lobují u státu za další "odchovy" technických absolventů nebo za dovozy a doslova stejnou hubou na technická volná místa odmítají zájemce o práci třeba vyššího věku evidované na ÚP nebo je přímo ignorují. ;-€

Pokud takoví zaměstnavatelé ušetří na daních, jenom ty ušetřené peníze vrazí do urychlení třeba dovozu Ukrajinců s příslušnou odborností a lidi na pracáku budou i nadále ignorovat a bojkotovat.

Nebo rovnou ty peníze vrazí do vymístění výroby mimo ČR.

0/0
14.7.2016 11:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.