Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příspěvek na dojíždění získal málokdo. Úřad práce podmínky zmírnil

Nahnat poslední nezaměstnané do práce přijde státní kasu na další peníze. Úřad práce zmírňuje od července podmínky, za kterých nezaměstnaní dostanou až 3,5 tisíce na dojíždění do práce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T89o87m53á26š 68S44e46d50l21á78k 3288441242507

Pracovní místa nejsou a pokud jsou, jsou jen fiktivní. Zřejmě to má účel donutit vládu, aby sem dotáhla cizince, kteří budou ochotní makat za méně než polovinu. Rv

0/0
7.8.2016 22:21

J31a89r49o79s72l34a56v 55Š44k66u40d24r24n72a 7321685106205

Dalsi kupovani volicu :/ Nemely by to platit firmy kdyz zamestnance potrebuji a ne danovy poplatnici? Jsem zvedavy jestli ty lidi co ten prispevek berou a do prace dojedou tam taky budou neco delat ;-D

0/0
14.7.2016 17:19

J16i38ř60í 51K30o71c87u32r82e53k 6545924215658

Nejprve stát zdaní převod nemovistoti, aby se člověk náhodou nepřestěhoval za prací. Předtím mu ještě zvednou daň z příjmu. A když se člověku nevyplatí dojíždět za prací, tak mu začnou dávat dotace. Co kdyby snížili daně, aby člověku zbylo více peněz z výplaty, ze které to dojíždění platí?

+3/0
14.7.2016 16:49

T65o70m10á77š 88D95o52l84e44ž13a96l 3269775164585

Boha jeho to je system....ja dam ma benzin mesacne okolo 3000kc na dochadzanie do prace a nikto mi ma to neprispeje ani korunu....preco niekomu inemu ano???

0/0
14.7.2016 15:31

J35i71ř60í 92K62ü82h83r 2200176650446

Protože nejste (nebyl jste) nezaměstnaný.

Teda tak to je nastaveno a já s tím taky moc nesouhlasím.

0/0
15.7.2016 0:10

V34l29a36d54i20m79i77r 35S91m18u56t70n66y 1312409624738

Jsem proti příspěvku.. at si to každý může pěkně odepsat z daní pěkně jako v Německu. To by byla podpora mobility zaměstnanců, tohle je alibismus..

+9/0
14.7.2016 13:01

J82a98n 82K46u26č23e83r19a 2437432936943

"Řada uchazečů o práci měla o příspěvek zájem, ale nesplňovali podmínky pro přiznání. Dochází proto k jejich úpravě".

Aha. Takže smyslem příspěvku je rozdat peníze, nebo dát skutečně tomu, kdo ho potřebuje?

+5/0
14.7.2016 12:22

M21i54r66o53s34l65a15v 44Z48i77k94m57u40n32d 6188252717658

Pro toho, kdo bude dojíždět vlakem více než 24 km denně (250 pracovních dní) je nejvýhodnější roční jízdenka IN 100 za 19990 Kč, tj. cca 80 Kč / den ... , tj. měsíčně cca 1 700 Kč ...

Bohužel autobusoví dopravci nějaké časové jízdenky neposkytují, škoda, že tohle není součástí výběrových řízení na dopravce - mít v nabídce týdenní, měsíční nebo čtvrtletní jízdenku s přiměřeným % slevy ...

+6/0
14.7.2016 11:45

P25a97v79e24l 55P40r55o74k59o74p 6188492435580

I tato výhoda železnice nezadržitelně padá s postupným ukrajováním spojů soukromými dopravci, ať již jezdícími na komerční riziko nebo v rámci budoucích/probíhajících soutěží na rychlíkové spoje.

0/0
14.7.2016 12:02

P75a71v36e79l 87Ř67a27p49e89k 7392806959315

Protože podmínkou vstupu soukromých dopravců mělo být uznávání jízdenek. Tohle jsme zase pěkně provařili, na rozdíl od skutečně vyspělých zemí.

+2/−1
14.7.2016 12:20

R41a72d13i84m 44P66o52l52á98š97e41k 9566823759519

Navíc je dnes uznávání jízdenek technicky velice jednoduše proveditelné.

Stačí ve vlacích načíst individuální kód jízdenky nastupujícího cestujícího, počítačový systém pak zrekonstruruje trasu cestujícího mezi jednotlivými vlaky a prodejci si zaplacenou částku rozdělí podle počtu odjetých kilometrů a dalších kritérií.

+1/0
14.7.2016 13:11

M57a55t94ě23j 63K54o72n37v53a32l43i41n55a 8129675253

"Dobrý" kraj má svůj integrovaný systém, který má toto ošetřeno. Můžete si koupit měsíční jízdenku a jezdit libovolně autobusem, vlakem apod. Takže v tomhle nutně problém nebude.....

+1/0
14.7.2016 12:29

J32a81n 67V15a13l60a50l94í66k 6616729620856

a co když dojíždíte do jiného kraje...

0/0
14.7.2016 13:08

P50e86t38r 76Č51e59r71v73e73n73ý 3216481962565

Váš výpočet je nějaký zvláštní.

Traťová jízdenka čtvrtletní na 24 km (jeden směr) stojí 2.331 Kč se slevou IN25, která stojí při zakoupení na 1 rok 450 Kč, celkem tedy 9.774 Kč.

IN100 se Vám vyplatí od 60 km, kdy by traťová jízdenka IN25 stála 4.995 Kč, celkem tedy včetně IN25 na rok 20.430 Kč.

A to ještě existuje sleva IN50, s tou byste pravděpodobně dojel na čtvrtletní traťovky ještě dál.

0/0
14.7.2016 12:50

J76i48ř85í 37K14o74c24u35r59e86k 6325244385418

A nebo IDS a roční lístek na 4 zóny za polovic. Jenže to je v jihomoravském kraji a jinak bída.

0/0
14.7.2016 16:51

R83a79d35i84m 60P60o71l86á69š39e13k 9366753749899

Dámy a pánové, jak to vidíte s autobusáky? Autobusáci berou mizerné peníze a za to jsou denně i s čekacími dobami na jízdy 15 hodin v práci, takže chtějí v září stávkovat za zvýšení platů.

Které asi vystávkují, protože ty platy za tu práci jsou skutečně mizerné.

Následně asi bude muset významně stoupnout jízdné v hromadné dopravě, snad mimo vlaků.

Potom možná budou ti s nízkými platy, co dojíždějí daleko, zvažovat jestli kvůli vysokému jízdnému neskončí taky.

0/0
14.7.2016 11:41

R37o59m95a26n 90V45a31v94ř93í78č68e89k 7266715988724

Jízdné na trasách mezi městy, například v rámci tzv. integrovaných dopravních systémů, je součástí tendru, takže do konce platnosti podepsané smlouvy měnit nejde.

Tendr vypisují příslušném územně správní celky, takže pokud mají autobusáci problém s platy, tak ať se stížností obrátí někam jinam, než na svého zaměstnavatele.

0/0
14.7.2016 12:07

R81a78d24i86m 53P51o83l49á57š90e15k 9106293469589

No, bude to v září asi zajímavé.

0/0
14.7.2016 12:12

I58v59a 96K84r96i92s73t52o55f53o73v67á 7705333282412

Rozhazovali jsme málo, to by nešlo. Šup šup, změnit podmínky a fofrovat penězi. !!

0/0
14.7.2016 11:37

P89e77t96r 50Č55t98v87r57t66l90í79k 7381256530690

Ja jsem rok a tri ctvrte dojizdel denne z Olomouce do Ostravy za plat cca 13,5 tis. Bylo to v mem zivote obdobi temna, protoze jsem byl v praci temer porad a domu se chodil akorat vyspat. Ale prekonal jsem to. A zkusenosti nabyte v Ostrave mi pomohly sehnat praci zpet v Olomouci. Kdyz uz nic, aspon me to posunulo dale. Ted jsem spokojeny. A nikdo mi na dojizdeni penize nedaval. A najem v Ostrave se nevyplatil.

+8/0
14.7.2016 11:28

P96e14t60r 69N15o90v95o54t14n84y 1381240731

To je zas výhoda, že se to dá jezdit za 1700,- měsíčně.

0/0
14.7.2016 11:33

P90e57t75r 92Č32t67v68r28t45l21í98k 7961686350110

No mě to stálo zhruba 2.400 Kč vlak + nějakých 1.500 Kč auto z domu do Olomouce. Takže cca nějaké 4.000 Kč. Ztracený čas, ale i tak za 4.000 Kč jsem v Ostravě nájem nesehnal.

0/0
14.7.2016 11:36

P44e84t49r 33N98o20v93o54t32n47y 1191740591

Tak to jste za tem vlak platil nějak zbytečně moc, ne?

+2/0
14.7.2016 11:38

P58e77t34r 96Č65t39v37r91t15l77í32k 7311166120720

Ne, vždy tu nejnižší cenu. Tam jsem vždy musel ČD, protože ráno nic soukromého nejelo. Zpět, když se zadařilo, tak i za 40 Kč. Povětšinou ale jedna cesta 55-60 Kč. Dvě cesty denně 120 Kč krát 20 dní a jsme na těch 2.400 Kč. U všech se slevovými kartičkami a s jízdenkami na 3-4 týdny dopředu.

0/0
14.7.2016 11:40

P78e77t68r 33N43o86v24o63t79n71y 1501470841

in100 stojí 19990,- na rok, to je 1666,- na měsíc. A nemusíte řešit jízdenky dopředu.

+2/0
14.7.2016 11:48

M45i14r80o96s74l74a73v 45Z49i71k44m56u96n66d 6738322457908

A navíc se na to dá jezdit i mimo pracovní dny ... ve srovnání s týdenkami, měsíčkami nebo čtvrtletkami je to docela směšná cena = 55 Kč / den ... Stát by podpořil národního dopravce a byl by vyvíjen tlak na "ostatní (soukromé) dopravce" z hlediska uznávání těchto jízdenek ... získat podíl z ceny této jízdenky je věc jednoduchého podílovacího vzorečku, který zvládne žák základní školy ...

0/0
14.7.2016 11:52

P73e41t51r 51Č85t70v98r34t73l79í54k 7121896630660

Ale jsem vázán na vlaky ČD. A to jsem nechtěl. Pracovní doba mi končila v takovém čase, kdy zrovna jel soukromník a na ČD bych musel čekat třeba další 3/4 hodinu až hodinu.

0/0
14.7.2016 12:00

R57a24d45i54m 88P44o90l47á91š17e36k 9316473979819

Co jsem zvažoval práci při dojíždění na větší vzdálenost vlakem, tak mně vždy vyšlo, že by bylo velice vhodné mít možnost u zaměstnavatele domluvit posun pracovní doby. Půl hodiny až hodinu by v menších firmách neměl být problém.

Ale čekat 3/4 hodinu až hodinu je nad 10 - 20 kilometrů dojíždění docela obvyklé, mimo zapadákov, kde nic není. Člověk si může zaskočit nakoupit jídlo, buďto ráno na svačinu nebo i oběd do práce nebo po práci na doma nebo něco vyřídit či zakoupit a přitom se nemuset dovolovat skončit dříve.

Málokdy je takové štěstí, že doprava MHD navazuje ihned na práci a pokud ano, jsou zas problémy ráno se zpožděním spoje nebo ke konci, když je třeba něco dodělávat.

A při čekání není problém něco najít na práci. Třeba učení do současné práce, pokud je ta práce co k čemu . Nebo do budoucí práce, pokud ta současní je jen pro přežití.

+1/0
14.7.2016 13:25

R43a66d15i96m 76P11o45l72á69š33e98k 9186103519989

V Olomouci a Ostravě stojí i Pendolino, i Leo Expres i Jančura.

Každý z nicjh tam má dopoledne i odpoledne několik spojů. Do Ostravy i z Ostravy.

0/0
14.7.2016 11:48

P58e96t12r 15Č54t80v12r33t21l27í93k 7851486610310

Na 7:30 hod. do Ostravy se žádným soukromým spojem nedostanu.

0/0
14.7.2016 11:59

R14a50d20i37m 35P65o67l97á26š73e50k 9866243169899

Máte pravdu, tam je zrovna díra.

0/0
14.7.2016 12:19

J61o57s79e86f 20P59o29r12t34i22k 8197669954

pokud to bylo v roce 2000 těch 13,5 tis tak to chápu

0/0
14.7.2016 12:12

R43a95d93i59m 88P87o20l17á43š59e69k 9536583959949

Příspěvěk na dojíždění do práce je zbytečný.

Hlavní problém je ten, že firmy dlouhodobě nezaměstnané evidované na ÚP v podstatě odepsaly. Manažeři a personalisté těchto firem už téměř veřejně tvrdí, že ti, co na ÚP nyní jsou, jsou šmahem všichni pro zaměstnávání na klasický pracovní úvazek nepoužitelní a není možné je tedy přijímat.

Evidovaní na ÚP, pokud o nějakou práci projeví zájem, snad mimo nenáročné brigády, jsou dnes firmami automaticky odmítáni a tudíž vůbec nemají šanci zmíněný příspěvek na dojíždění využít.

Pokud se to má zlepšit, nemá smysl něco dělat na straně ÚP a nezamětsnaných, ale je třeba něco dělat na straně firem inzerujících volná pracovní místa.

Třeba zavést povinnost přijetí nezaměstnaného evidovaného na ÚP, který splňuje podmínky kvalifikace a praxe předepsané na to pracovní místo nebo je bude splňovat po absolvování rekvalifikace.

Nebo zavést sankce pro firmy, které bezdůvodně nepřijímají starší uchazeče o práci.

+2/0
14.7.2016 11:25

R39o89m35a15n 50V63a19v44ř34í32č29e59k 7556665438794

Takže budete soukromé společnosti nařizovat koho má zaměstnat? Opravdu to myslíte vážně, nebo to byl jen pokus o vtip?

+1/0
14.7.2016 11:32

R48a36d80i67m 97P14o46l27á28š84e10k 9846233489379

Tak ať si soukromá společnost vychovává a shání lidi sama a neřve po státu, zatímco na druhé straně stát zbytečně platí na ÚP nezaměstnaného vhodného pro tu práci. Buď jedno nebo druhé.

Nelze přece dlouhodobě socializovat náklady a privatizovat zisky.;-D

+1/0
14.7.2016 11:34

R96o19m80a12n 41V73a56v27ř13í83č35e50k 7116925928794

Ok, takže soukromé firmy si budou zakládat školy, kde si budou vychovávat budoucí pracovníky? Tomu říkám nápad. Vy budete ale hlava pane vachmajstr.

Ona si ta firma lidí schání sama, víte. Že má poptávku i na pracáku, je totiž povinnost. Firmy pro pracákách nechtějí schánět lidi, ony to dokážou samy. A kdo nezaměstnanému brání procházet nabídky na nternetu a nespoléhat jen na to co mu dají na pracáku?

0/−1
14.7.2016 11:40

R27a18d54i29m 88P48o61l69á16š69e74k 9586833299399

Vážený pane, firmy lidi z pracáku obvykle ignorují, takže mohou hledat inzeráty a odpovídat na ně do aleluja a nic z toho.

Ty volná pracovní místa ve firmách jsou připravena čistě jen pro absolventy nebo pro dovezení ukrajince. Případně maximálně proé hledajícícho práci tak do 30 - 35 let, pokud zrovna náhodou končí někde u konkurence a shání novou práci.

případně to je pouze nátlak na současnou vládu, ab\y sáhla do kešeně a házela další miliardy, by firmám přistrčila pod noso zadarmo hotové lidi.

0/0
14.7.2016 11:45

R94a97d51i60m 61P50o29l26á60š63e35k 9946543599769

Teda já jsem tam nasekal překlepů. Takhle to dopadá, když to člověk po sobě nepřečte.a nezkontroluje.

0/0
14.7.2016 11:51

R48o17m46a81n 68V20a65v31ř33í23č83e40k 7116475808754

Pokud to platilo, tak práci seženou jen absolventi, ukrajinci a lidé od konkurence. Tak to potom, nechápu jak je možné, že nezaměstnanost se snižuje. Že by nezaměstaní vymírali na smutek?

Evidentně vůbec nevíte, takříkajíc, která páčka. Žádná firma neignoruje lidi podle toho odkud ní přichází, ale podle toho, co jim může ten člověk nabídnout. A je pravdou, že absolvent technického oboru, prodejce od jiné firmy, či jen pracovitý ukrajinec, dokážou nabídnout víc, než absolvent oboru knihovnická studia, nechachčenko z pracáku co je na něm evidován 5 let a někdo kdo má soupis pracovních zkušeností z CV delší něž víkendový nákup pro pětihlavou rodinu.

0/0
14.7.2016 12:00

R98a94d38i15m 60P61o41l32á73š56e43k 9946453699199

Přestaňte už číst tu TOP sebrankovou progandu. Anebo sebechválu Marksové.

Spousta zájjemců o práci vyššího věku nebo jinak znevýhodněných s vhodnou kvalifikací a praxí prostě uvázla v pasti na ÚP, protože současní manažeři a personalisté rozšířili tvrzení, že všichni v současně době evidovaní na ÚP jsou pro zaměstnávání nevhodní a nemá cenu se jimi zabývat.

Prostě ti mladí absolventi a ti dovezení ukrajinci jsou pro firmu vhodnější a levnější a pro manažery to znamená io trošku méně práce než pracovat se starším podřízeným. To je všechno. A kvůli tomu má stát každý rok zbytečné náklady v odhadované výši nad 10 miliard Kč, protože příslušní nezaměstnaní jsou úplně zbytečně na ÚP, v případě zájmu firem by mohli okamžitě začít pracovat.

0/0
14.7.2016 12:11

R65o71m64a18n 22V17a63v12ř77í41č71e55k 7166125738804

Pokud firma radši vezme, někoho kdo ji dokáže nabídnout méně, tak je problém té firmy, který musí řešit majitel. Pořád jí ale nelze nařizovat, aby přijala do pracovního poměru toho či onoho.

A jak jako méně práce, než se starším uchazečem? To jako s někým kdo nemá praxi, bude méně práce než s někým, kdo ji naopak má a o dané práce ví hodně? Nebo s ukrajincem, který sice práci rozumí, ale nemluví česky, bude míň práce, než s někým kdo práci rozumí a česky mluví?

0/0
14.7.2016 12:32

J19a24k80u65b 84K87n38e52c34h32t16o80v30s39k89ý 3310386841772

Pane, ldié jsou na pracáku taky proto, aby nemuseli platit zdr. pojištění. Kdo nemá práci, tak nemá i peníze že? Jinak by za neplacená skončili v exekuci. Drtivá většina lidí na pracáku si práci aktivně hledá a kdyby jim stát neplatit zdr. pojištění, tka tam nejsou.

+1/0
14.7.2016 17:55

J79a48k16u57b 12K51n60e42c69h89t51o75v59s18k48ý 3300866811662

To jsou hrozné nesmysly, že jsou nezaměstnaní u firem automaticky odmítnáni. Já byl před lety taky chvíli bez práce a odmítnut jsem automaticky nebyl.

+1/−1
14.7.2016 17:53

P41a33v10e18l 12Ř20a43p81e91k 7632596159705

Příspěvek na dojíždění do práce je další v řadě socialistických nesmyslů. Kdyby místo toho radši snížili daňové zatížení. Takhle lidi vydělají peníze, 2/3 z nich odevzdají na různých daních a odvodech státu a pak potupně prosí, aby aspoň něco dostali zpět. Navíc tímto příspěvkem stát podporuje neefektivitu spočívající ve stále větších vzdálenostech mezi místem zaměstnání a bydlištěm. Každé ráno a odpoledne se masy lidí potkávají v protisměru. Je to jak u blbejch na dvorku.

+12/0
14.7.2016 11:07

P28e73t30r 55Č86t18v10r45t54l97í16k 7241496530360

Do urcite miry s Vami souhlasim. Nicmene opravdu si myslite, ze kdyz klesne danove zatizeni, ze zamestavatele usporene prostredky investuji do lidskych zdroju?

+1/0
14.7.2016 11:16

J41a24n 81T86a78r76a51b18a 4886966409969

Jednoznačně ano. Limitujícím prvkem č. 1 pro rozvoj podnikání je poměr mezi tím, co pozře stát a co firmám zůstane. A limitujícím prvkem číslo 2. je v současné době totální nedostatek lidí, ochotných a schopných pracovat. Pokud na 10 nových pracovních pozic, které vytvořím a prezentuji na pracovních webech a ÚP, přijde 5 zájemců, z nichž 5 je totálně nepoužitelných, a z toho ještě 4 dají jasně najevo, že pracovat rozhodně nemají v úmyslu a přišli jen pro razítko, napíšu jim "Odmítl nabízenou práci" a pošlu je zpět na ÚP.

+2/0
14.7.2016 11:20

M92i13r40o55s86l33a20v 51Z59i10k46m20u53n98d 6738772737938

Odmítl nabízenou práci = nárok na sociální podporu v ceně 1 kg chleba denně ... takový stravovací luxus neměli obyvatelé obleženého Leningradu ...

+1/0
14.7.2016 11:48

R47a82d46i22m 36P15o55l59á69š25e29k 9666163159429

Mě by zajímalo, jak poznáte podle pohledu bez zkušební doby nebo aspoň nějakého konkrétního vyzkoušení, že 4 z pěti zájemců jsou totálně nepoužitelní. Pokud se nejedná o jedince o na první pohled hmotnosti 200 kilo nebo s umělou nohou atd na práci, kde je třeba se hýbat a chodit.

Spíš se Vám ti zájemci o práci nelibí a nechcete se s nimi vybavovat, takže razítko typu "nechtěli nabídnutou práci" Vám to jistí.

0/0
14.7.2016 13:05

J80i67ř31í 72K20o37c46u97r45e46k 6445824835938

Přileze a neumí ani pozdravit. Co s ním? Takového nechcou ani v hospodě jako hosta.

+1/0
14.7.2016 16:58

R75a46d94i30m 64P86o88l46á92š66e30k 9126873589429

Já si nemyslím, že by zaměstnavatelé investovali do lidských zdrojů.

Když jsem přímo svědkem toho, jak na jedné straně manažeři takových firem řvou, že nemají lidi a drze lobují u státu za další "odchovy" technických absolventů nebo za dovozy a doslova stejnou hubou na technická volná místa odmítají zájemce o práci třeba vyššího věku evidované na ÚP nebo je přímo ignorují. ;-€

Pokud takoví zaměstnavatelé ušetří na daních, jenom ty ušetřené peníze vrazí do urychlení třeba dovozu Ukrajinců s příslušnou odborností a lidi na pracáku budou i nadále ignorovat a bojkotovat.

Nebo rovnou ty peníze vrazí do vymístění výroby mimo ČR.

0/0
14.7.2016 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.