Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příspěvek na dojíždění získal málokdo. Úřad práce podmínky zmírnil

Nahnat poslední nezaměstnané do práce přijde státní kasu na další peníze. Úřad práce zmírňuje od července podmínky, za kterých nezaměstnaní dostanou až 3,5 tisíce na dojíždění do práce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T39o78m89á55š 79S92e55d24l28á26k 3628191412277

Pracovní místa nejsou a pokud jsou, jsou jen fiktivní. Zřejmě to má účel donutit vládu, aby sem dotáhla cizince, kteří budou ochotní makat za méně než polovinu. Rv

0/0
7.8.2016 22:21

J23a74r83o90s76l73a92v 20Š52k34u59d26r65n55a 7481605176565

Dalsi kupovani volicu :/ Nemely by to platit firmy kdyz zamestnance potrebuji a ne danovy poplatnici? Jsem zvedavy jestli ty lidi co ten prispevek berou a do prace dojedou tam taky budou neco delat ;-D

0/0
14.7.2016 17:19

J26i50ř84í 67K27o52c85u51r53e55k 6315604595518

Nejprve stát zdaní převod nemovistoti, aby se člověk náhodou nepřestěhoval za prací. Předtím mu ještě zvednou daň z příjmu. A když se člověku nevyplatí dojíždět za prací, tak mu začnou dávat dotace. Co kdyby snížili daně, aby člověku zbylo více peněz z výplaty, ze které to dojíždění platí?

+3/0
14.7.2016 16:49

T69o66m40á10š 76D39o84l58e77ž86a54l 3399385234475

Boha jeho to je system....ja dam ma benzin mesacne okolo 3000kc na dochadzanie do prace a nikto mi ma to neprispeje ani korunu....preco niekomu inemu ano???

0/0
14.7.2016 15:31

J17i63ř20í 68K46ü67h56r 2580946320976

Protože nejste (nebyl jste) nezaměstnaný.

Teda tak to je nastaveno a já s tím taky moc nesouhlasím.

0/0
15.7.2016 0:10

V49l32a28d71i58m92i82r 88S59m34u54t70n30y 1322979474638

Jsem proti příspěvku.. at si to každý může pěkně odepsat z daní pěkně jako v Německu. To by byla podpora mobility zaměstnanců, tohle je alibismus..

+9/0
14.7.2016 13:01

J39a37n 87K38u47č44e89r44a 2617232916943

"Řada uchazečů o práci měla o příspěvek zájem, ale nesplňovali podmínky pro přiznání. Dochází proto k jejich úpravě".

Aha. Takže smyslem příspěvku je rozdat peníze, nebo dát skutečně tomu, kdo ho potřebuje?

+5/0
14.7.2016 12:22

M20i70r18o12s37l17a65v 86Z29i92k71m50u77n88d 6918452427878

Pro toho, kdo bude dojíždět vlakem více než 24 km denně (250 pracovních dní) je nejvýhodnější roční jízdenka IN 100 za 19990 Kč, tj. cca 80 Kč / den ... , tj. měsíčně cca 1 700 Kč ...

Bohužel autobusoví dopravci nějaké časové jízdenky neposkytují, škoda, že tohle není součástí výběrových řízení na dopravce - mít v nabídce týdenní, měsíční nebo čtvrtletní jízdenku s přiměřeným % slevy ...

+6/0
14.7.2016 11:45

P70a98v13e26l 31P16r92o59k15o41p 6828192455100

I tato výhoda železnice nezadržitelně padá s postupným ukrajováním spojů soukromými dopravci, ať již jezdícími na komerční riziko nebo v rámci budoucích/probíhajících soutěží na rychlíkové spoje.

0/0
14.7.2016 12:02

P87a77v88e25l 51Ř42a23p65e20k 7282696679855

Protože podmínkou vstupu soukromých dopravců mělo být uznávání jízdenek. Tohle jsme zase pěkně provařili, na rozdíl od skutečně vyspělých zemí.

+2/−1
14.7.2016 12:20

R20a49d55i97m 57P56o89l24á87š77e88k 9636253529329

Navíc je dnes uznávání jízdenek technicky velice jednoduše proveditelné.

Stačí ve vlacích načíst individuální kód jízdenky nastupujícího cestujícího, počítačový systém pak zrekonstruruje trasu cestujícího mezi jednotlivými vlaky a prodejci si zaplacenou částku rozdělí podle počtu odjetých kilometrů a dalších kritérií.

+1/0
14.7.2016 13:11

M74a82t76ě82j 91K83o72n88v72a49l12i29n31a 8609805423

"Dobrý" kraj má svůj integrovaný systém, který má toto ošetřeno. Můžete si koupit měsíční jízdenku a jezdit libovolně autobusem, vlakem apod. Takže v tomhle nutně problém nebude.....

+1/0
14.7.2016 12:29
Foto

J57a44n 95V53a14l16a83l36í28k 6306229190886

a co když dojíždíte do jiného kraje...

0/0
14.7.2016 13:08

P35e10t98r 20Č47e82r43v44e76n83ý 3236301752155

Váš výpočet je nějaký zvláštní.

Traťová jízdenka čtvrtletní na 24 km (jeden směr) stojí 2.331 Kč se slevou IN25, která stojí při zakoupení na 1 rok 450 Kč, celkem tedy 9.774 Kč.

IN100 se Vám vyplatí od 60 km, kdy by traťová jízdenka IN25 stála 4.995 Kč, celkem tedy včetně IN25 na rok 20.430 Kč.

A to ještě existuje sleva IN50, s tou byste pravděpodobně dojel na čtvrtletní traťovky ještě dál.

0/0
14.7.2016 12:50

J94i37ř34í 39K42o54c29u53r66e70k 6475254905568

A nebo IDS a roční lístek na 4 zóny za polovic. Jenže to je v jihomoravském kraji a jinak bída.

0/0
14.7.2016 16:51

R57a62d79i74m 83P62o72l49á91š80e48k 9266463659739

Dámy a pánové, jak to vidíte s autobusáky? Autobusáci berou mizerné peníze a za to jsou denně i s čekacími dobami na jízdy 15 hodin v práci, takže chtějí v září stávkovat za zvýšení platů.

Které asi vystávkují, protože ty platy za tu práci jsou skutečně mizerné.

Následně asi bude muset významně stoupnout jízdné v hromadné dopravě, snad mimo vlaků.

Potom možná budou ti s nízkými platy, co dojíždějí daleko, zvažovat jestli kvůli vysokému jízdnému neskončí taky.

0/0
14.7.2016 11:41

R31o74m77a97n 21V55a11v88ř87í66č88e44k 7676385608934

Jízdné na trasách mezi městy, například v rámci tzv. integrovaných dopravních systémů, je součástí tendru, takže do konce platnosti podepsané smlouvy měnit nejde.

Tendr vypisují příslušném územně správní celky, takže pokud mají autobusáci problém s platy, tak ať se stížností obrátí někam jinam, než na svého zaměstnavatele.

0/0
14.7.2016 12:07

R56a35d84i81m 96P19o39l67á12š64e12k 9566853229959

No, bude to v září asi zajímavé.

0/0
14.7.2016 12:12

I88v55a 32K90r92i48s14t44o54f68o73v22á 7845483932442

Rozhazovali jsme málo, to by nešlo. Šup šup, změnit podmínky a fofrovat penězi. !!

0/0
14.7.2016 11:37

P87e97t34r 22Č41t64v67r64t90l17í74k 7431186980250

Ja jsem rok a tri ctvrte dojizdel denne z Olomouce do Ostravy za plat cca 13,5 tis. Bylo to v mem zivote obdobi temna, protoze jsem byl v praci temer porad a domu se chodil akorat vyspat. Ale prekonal jsem to. A zkusenosti nabyte v Ostrave mi pomohly sehnat praci zpet v Olomouci. Kdyz uz nic, aspon me to posunulo dale. Ted jsem spokojeny. A nikdo mi na dojizdeni penize nedaval. A najem v Ostrave se nevyplatil.

+8/0
14.7.2016 11:28

P75e90t77r 42N21o76v44o22t89n21y 1801260171

To je zas výhoda, že se to dá jezdit za 1700,- měsíčně.

0/0
14.7.2016 11:33

P83e33t89r 72Č67t75v14r31t72l80í41k 7301896410830

No mě to stálo zhruba 2.400 Kč vlak + nějakých 1.500 Kč auto z domu do Olomouce. Takže cca nějaké 4.000 Kč. Ztracený čas, ale i tak za 4.000 Kč jsem v Ostravě nájem nesehnal.

0/0
14.7.2016 11:36

P28e15t94r 45N39o92v82o43t51n37y 1271980751

Tak to jste za tem vlak platil nějak zbytečně moc, ne?

+2/0
14.7.2016 11:38

P18e23t41r 25Č57t83v41r10t44l16í66k 7131776510940

Ne, vždy tu nejnižší cenu. Tam jsem vždy musel ČD, protože ráno nic soukromého nejelo. Zpět, když se zadařilo, tak i za 40 Kč. Povětšinou ale jedna cesta 55-60 Kč. Dvě cesty denně 120 Kč krát 20 dní a jsme na těch 2.400 Kč. U všech se slevovými kartičkami a s jízdenkami na 3-4 týdny dopředu.

0/0
14.7.2016 11:40

P59e57t52r 79N92o25v16o93t74n50y 1331330501

in100 stojí 19990,- na rok, to je 1666,- na měsíc. A nemusíte řešit jízdenky dopředu.

+2/0
14.7.2016 11:48

M80i62r54o68s98l95a17v 40Z64i82k46m58u40n48d 6228472907678

A navíc se na to dá jezdit i mimo pracovní dny ... ve srovnání s týdenkami, měsíčkami nebo čtvrtletkami je to docela směšná cena = 55 Kč / den ... Stát by podpořil národního dopravce a byl by vyvíjen tlak na "ostatní (soukromé) dopravce" z hlediska uznávání těchto jízdenek ... získat podíl z ceny této jízdenky je věc jednoduchého podílovacího vzorečku, který zvládne žák základní školy ...

0/0
14.7.2016 11:52

P96e32t85r 98Č56t34v82r69t23l47í90k 7911336430600

Ale jsem vázán na vlaky ČD. A to jsem nechtěl. Pracovní doba mi končila v takovém čase, kdy zrovna jel soukromník a na ČD bych musel čekat třeba další 3/4 hodinu až hodinu.

0/0
14.7.2016 12:00

R46a88d46i67m 17P69o21l39á75š21e92k 9496533129689

Co jsem zvažoval práci při dojíždění na větší vzdálenost vlakem, tak mně vždy vyšlo, že by bylo velice vhodné mít možnost u zaměstnavatele domluvit posun pracovní doby. Půl hodiny až hodinu by v menších firmách neměl být problém.

Ale čekat 3/4 hodinu až hodinu je nad 10 - 20 kilometrů dojíždění docela obvyklé, mimo zapadákov, kde nic není. Člověk si může zaskočit nakoupit jídlo, buďto ráno na svačinu nebo i oběd do práce nebo po práci na doma nebo něco vyřídit či zakoupit a přitom se nemuset dovolovat skončit dříve.

Málokdy je takové štěstí, že doprava MHD navazuje ihned na práci a pokud ano, jsou zas problémy ráno se zpožděním spoje nebo ke konci, když je třeba něco dodělávat.

A při čekání není problém něco najít na práci. Třeba učení do současné práce, pokud je ta práce co k čemu . Nebo do budoucí práce, pokud ta současní je jen pro přežití.

+1/0
14.7.2016 13:25

R12a17d62i35m 11P63o80l16á29š84e39k 9816693499729

V Olomouci a Ostravě stojí i Pendolino, i Leo Expres i Jančura.

Každý z nicjh tam má dopoledne i odpoledne několik spojů. Do Ostravy i z Ostravy.

0/0
14.7.2016 11:48

P59e12t97r 92Č58t75v79r83t96l75í67k 7551736150170

Na 7:30 hod. do Ostravy se žádným soukromým spojem nedostanu.

0/0
14.7.2016 11:59

R80a79d11i21m 39P38o66l31á78š78e40k 9686603389349

Máte pravdu, tam je zrovna díra.

0/0
14.7.2016 12:19

J10o70s65e26f 18P94o55r93t36i88k 8277199854

pokud to bylo v roce 2000 těch 13,5 tis tak to chápu

0/0
14.7.2016 12:12

R66a55d88i74m 97P48o14l37á70š39e21k 9166373339289

Příspěvěk na dojíždění do práce je zbytečný.

Hlavní problém je ten, že firmy dlouhodobě nezaměstnané evidované na ÚP v podstatě odepsaly. Manažeři a personalisté těchto firem už téměř veřejně tvrdí, že ti, co na ÚP nyní jsou, jsou šmahem všichni pro zaměstnávání na klasický pracovní úvazek nepoužitelní a není možné je tedy přijímat.

Evidovaní na ÚP, pokud o nějakou práci projeví zájem, snad mimo nenáročné brigády, jsou dnes firmami automaticky odmítáni a tudíž vůbec nemají šanci zmíněný příspěvek na dojíždění využít.

Pokud se to má zlepšit, nemá smysl něco dělat na straně ÚP a nezamětsnaných, ale je třeba něco dělat na straně firem inzerujících volná pracovní místa.

Třeba zavést povinnost přijetí nezaměstnaného evidovaného na ÚP, který splňuje podmínky kvalifikace a praxe předepsané na to pracovní místo nebo je bude splňovat po absolvování rekvalifikace.

Nebo zavést sankce pro firmy, které bezdůvodně nepřijímají starší uchazeče o práci.

+2/0
14.7.2016 11:25

R62o88m24a50n 58V96a15v12ř38í65č20e61k 7856535228924

Takže budete soukromé společnosti nařizovat koho má zaměstnat? Opravdu to myslíte vážně, nebo to byl jen pokus o vtip?

+1/0
14.7.2016 11:32

R30a51d10i75m 88P13o41l30á55š10e63k 9696593599879

Tak ať si soukromá společnost vychovává a shání lidi sama a neřve po státu, zatímco na druhé straně stát zbytečně platí na ÚP nezaměstnaného vhodného pro tu práci. Buď jedno nebo druhé.

Nelze přece dlouhodobě socializovat náklady a privatizovat zisky.;-D

+1/0
14.7.2016 11:34

R83o75m92a14n 21V47a67v21ř80í63č26e33k 7646465618604

Ok, takže soukromé firmy si budou zakládat školy, kde si budou vychovávat budoucí pracovníky? Tomu říkám nápad. Vy budete ale hlava pane vachmajstr.

Ona si ta firma lidí schání sama, víte. Že má poptávku i na pracáku, je totiž povinnost. Firmy pro pracákách nechtějí schánět lidi, ony to dokážou samy. A kdo nezaměstnanému brání procházet nabídky na nternetu a nespoléhat jen na to co mu dají na pracáku?

0/−1
14.7.2016 11:40

R25a76d19i68m 15P60o43l25á30š68e67k 9506943379549

Vážený pane, firmy lidi z pracáku obvykle ignorují, takže mohou hledat inzeráty a odpovídat na ně do aleluja a nic z toho.

Ty volná pracovní místa ve firmách jsou připravena čistě jen pro absolventy nebo pro dovezení ukrajince. Případně maximálně proé hledajícícho práci tak do 30 - 35 let, pokud zrovna náhodou končí někde u konkurence a shání novou práci.

případně to je pouze nátlak na současnou vládu, ab\y sáhla do kešeně a házela další miliardy, by firmám přistrčila pod noso zadarmo hotové lidi.

0/0
14.7.2016 11:45

R52a49d80i43m 67P81o41l74á35š18e70k 9456593659479

Teda já jsem tam nasekal překlepů. Takhle to dopadá, když to člověk po sobě nepřečte.a nezkontroluje.

0/0
14.7.2016 11:51

R93o67m94a83n 86V60a90v53ř37í50č60e71k 7446535958724

Pokud to platilo, tak práci seženou jen absolventi, ukrajinci a lidé od konkurence. Tak to potom, nechápu jak je možné, že nezaměstnanost se snižuje. Že by nezaměstaní vymírali na smutek?

Evidentně vůbec nevíte, takříkajíc, která páčka. Žádná firma neignoruje lidi podle toho odkud ní přichází, ale podle toho, co jim může ten člověk nabídnout. A je pravdou, že absolvent technického oboru, prodejce od jiné firmy, či jen pracovitý ukrajinec, dokážou nabídnout víc, než absolvent oboru knihovnická studia, nechachčenko z pracáku co je na něm evidován 5 let a někdo kdo má soupis pracovních zkušeností z CV delší něž víkendový nákup pro pětihlavou rodinu.

0/0
14.7.2016 12:00

R83a35d21i75m 51P31o77l79á29š50e51k 9116963699119

Přestaňte už číst tu TOP sebrankovou progandu. Anebo sebechválu Marksové.

Spousta zájjemců o práci vyššího věku nebo jinak znevýhodněných s vhodnou kvalifikací a praxí prostě uvázla v pasti na ÚP, protože současní manažeři a personalisté rozšířili tvrzení, že všichni v současně době evidovaní na ÚP jsou pro zaměstnávání nevhodní a nemá cenu se jimi zabývat.

Prostě ti mladí absolventi a ti dovezení ukrajinci jsou pro firmu vhodnější a levnější a pro manažery to znamená io trošku méně práce než pracovat se starším podřízeným. To je všechno. A kvůli tomu má stát každý rok zbytečné náklady v odhadované výši nad 10 miliard Kč, protože příslušní nezaměstnaní jsou úplně zbytečně na ÚP, v případě zájmu firem by mohli okamžitě začít pracovat.

0/0
14.7.2016 12:11

R76o35m11a72n 66V18a76v62ř97í22č40e81k 7956465878774

Pokud firma radši vezme, někoho kdo ji dokáže nabídnout méně, tak je problém té firmy, který musí řešit majitel. Pořád jí ale nelze nařizovat, aby přijala do pracovního poměru toho či onoho.

A jak jako méně práce, než se starším uchazečem? To jako s někým kdo nemá praxi, bude méně práce než s někým, kdo ji naopak má a o dané práce ví hodně? Nebo s ukrajincem, který sice práci rozumí, ale nemluví česky, bude míň práce, než s někým kdo práci rozumí a česky mluví?

0/0
14.7.2016 12:32

J61a33k44u34b 83K23n25e25c86h75t42o45v58s93k82ý 3360716831462

Pane, ldié jsou na pracáku taky proto, aby nemuseli platit zdr. pojištění. Kdo nemá práci, tak nemá i peníze že? Jinak by za neplacená skončili v exekuci. Drtivá většina lidí na pracáku si práci aktivně hledá a kdyby jim stát neplatit zdr. pojištění, tka tam nejsou.

+1/0
14.7.2016 17:55

J43a79k39u63b 17K72n22e62c21h49t81o43v41s72k88ý 3760616451262

To jsou hrozné nesmysly, že jsou nezaměstnaní u firem automaticky odmítnáni. Já byl před lety taky chvíli bez práce a odmítnut jsem automaticky nebyl.

+1/−1
14.7.2016 17:53

P23a96v33e72l 27Ř68a25p85e67k 7962586129175

Příspěvek na dojíždění do práce je další v řadě socialistických nesmyslů. Kdyby místo toho radši snížili daňové zatížení. Takhle lidi vydělají peníze, 2/3 z nich odevzdají na různých daních a odvodech státu a pak potupně prosí, aby aspoň něco dostali zpět. Navíc tímto příspěvkem stát podporuje neefektivitu spočívající ve stále větších vzdálenostech mezi místem zaměstnání a bydlištěm. Každé ráno a odpoledne se masy lidí potkávají v protisměru. Je to jak u blbejch na dvorku.

+12/0
14.7.2016 11:07

P48e97t25r 71Č21t31v12r75t43l53í43k 7691556800410

Do urcite miry s Vami souhlasim. Nicmene opravdu si myslite, ze kdyz klesne danove zatizeni, ze zamestavatele usporene prostredky investuji do lidskych zdroju?

+1/0
14.7.2016 11:16

J47a19n 17T33a36r30a82b15a 4906896139969

Jednoznačně ano. Limitujícím prvkem č. 1 pro rozvoj podnikání je poměr mezi tím, co pozře stát a co firmám zůstane. A limitujícím prvkem číslo 2. je v současné době totální nedostatek lidí, ochotných a schopných pracovat. Pokud na 10 nových pracovních pozic, které vytvořím a prezentuji na pracovních webech a ÚP, přijde 5 zájemců, z nichž 5 je totálně nepoužitelných, a z toho ještě 4 dají jasně najevo, že pracovat rozhodně nemají v úmyslu a přišli jen pro razítko, napíšu jim "Odmítl nabízenou práci" a pošlu je zpět na ÚP.

+2/0
14.7.2016 11:20

M76i52r51o32s40l33a33v 89Z61i89k33m94u61n83d 6758682627628

Odmítl nabízenou práci = nárok na sociální podporu v ceně 1 kg chleba denně ... takový stravovací luxus neměli obyvatelé obleženého Leningradu ...

+1/0
14.7.2016 11:48

R26a45d37i76m 75P60o73l32á81š33e42k 9166353679239

Mě by zajímalo, jak poznáte podle pohledu bez zkušební doby nebo aspoň nějakého konkrétního vyzkoušení, že 4 z pěti zájemců jsou totálně nepoužitelní. Pokud se nejedná o jedince o na první pohled hmotnosti 200 kilo nebo s umělou nohou atd na práci, kde je třeba se hýbat a chodit.

Spíš se Vám ti zájemci o práci nelibí a nechcete se s nimi vybavovat, takže razítko typu "nechtěli nabídnutou práci" Vám to jistí.

0/0
14.7.2016 13:05

J53i58ř33í 20K23o19c46u65r29e50k 6235244545488

Přileze a neumí ani pozdravit. Co s ním? Takového nechcou ani v hospodě jako hosta.

+1/0
14.7.2016 16:58

R59a61d29i51m 73P53o75l30á10š91e76k 9106583109899

Já si nemyslím, že by zaměstnavatelé investovali do lidských zdrojů.

Když jsem přímo svědkem toho, jak na jedné straně manažeři takových firem řvou, že nemají lidi a drze lobují u státu za další "odchovy" technických absolventů nebo za dovozy a doslova stejnou hubou na technická volná místa odmítají zájemce o práci třeba vyššího věku evidované na ÚP nebo je přímo ignorují. ;-€

Pokud takoví zaměstnavatelé ušetří na daních, jenom ty ušetřené peníze vrazí do urychlení třeba dovozu Ukrajinců s příslušnou odborností a lidi na pracáku budou i nadále ignorovat a bojkotovat.

Nebo rovnou ty peníze vrazí do vymístění výroby mimo ČR.

0/0
14.7.2016 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.