Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O auta na naftu je v Česku rekordní zájem. Kterých se prodává nejvíce?

Obavy automobilek, že se po aféře Dieselgate přestanou kupovat auta na naftu, se na českém trhu zatím nenaplňují. Češi mají dieselové motory naopak čím dál více v oblibě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K27a92r98e95l 69V80a92c12h56u66t 9143372489703

Zájem Čechů o naftu se dá nazvat též zájmem o to co nejvíce si zničit naše zdraví!

;-€:-(Rv ... brzo bude 100% populace patřit mezi alergiky !!!!!! ... ta přemíra expozice se zkrátka projevuje - dříve či později zkolabuje imunita každého z nás. :-/

+1/−1
15.7.2016 10:30

K61a88r85e59l 79V30a20c56h27u36t 9233152969203

Pochopitelně že za všechno nemůže jen samotná nafta - zbytek mají na svědomí všechna ta "Éčka", které výrobci cpou do potravin namísto původních a jedině správných surovin! + všechny ty jedy, kterými zemědělci stříkají své výpěstky + všechny ty jedy a léčiva, kterými krmí chovaná zvířata určená ke konzumaci.

0/0
15.7.2016 10:33

K80a11r70e27l 79V47a55c16h23u54t 9833182949453

= prosperita ZA KAŽDOU CENU. ;-€

0/0
15.7.2016 10:34

J95i24n65d50ř14i54c79h 60Š43k84o87p86e98k 4705751710815

chyba.

Alergie je naopak důsledkem výchovy dítěte v extrémně čistém prostředí. Organismus se totiž naprogramovaný na boj s cizími látkami a když tyto látky (v rozumném množství) nemá, tak bojuje s běžnými látkami, kterých by si za normálních okolností nevšímal

0/−2
15.7.2016 17:54

L64a83d82i30s55l95a85v 56K11a25l55o75u40s 7755716351730

Pokud se na to budete dívat jako marketingový spotřebitel, tak nafta je úžasná. Na druhou stranu, až pak budete řešit problémy s DPF,EGR,žhavícími svíčkami, vstřikovačema, palivovým filtrem,STK, shánět speciální aditiva, příp. řešit prasklé bloky motorů, nebo problémy s turbem, tak pak se rádi budete vracet k benzinu.

0/0
15.7.2016 9:49
Foto

I59v13a69n 72K10o52p39t30a 5677842381927

No jezdím s naftou už dlouho. Čtyři auta, dokupy zhruba 1,3mil km a netuším proč bych měl řešit uvedené problémy.

Obzvlášť třeba proč shánět speciální aditiva či mít problémy na STK?

Snad jen o tom DPF mluvit moc zatím nemůžu, ale zatím o něm prakticky nevím (135.000km). Ovšem kolega ho měl na Passatu 2.0TDI a nájezd když šel pryč s původním DPF 350.000km.

0/0
15.7.2016 10:19

A47n83t39o50n71i28n 34D21e25c50h27l79e92r 9135387330843

Jo sohlasím, sice jsem najel na dieslu jen něco přes 250 000km, ale ani jeden z uvedených problému mne nepostihl. S PDF a katalizátorem bych diesel neviděl jako nejvěší eko průšvih...

0/0
27.7.2016 13:35

V12á19c26l60a35v 20J72e11b19a63v40ý 8520109863206

Osobně to na mě spíše působí tak, že automobilky masivně investovaly do vývoje dieselových motorů a potřebují si to nechat zaplatit...jinak nedává žádný smysl, že méně ekologická nafta má o cca 2 koruny nižší spotřební daň. To je právě ten rozdíl v ceně nafty a benzinu u pumpy a nebýt této podezřelé disproporce, tak si naftové motory u osobáků moc neškrtnou. :-P

0/0
14.7.2016 16:05

J57i63n63d40ř26i34c67h 56Š46k24o58p19e84k 4895791960245

argumentovat rozdílnou výší daně v Kč/l u paliv, kde je různá výtěžnost energie, je trochu nepřesné.

0/0
14.7.2016 16:59

P16e45t65r 74B21á41č21a 8735656495625

No kterypak asi jiny, nez tuctovou nehezkou nemeckou krabici Schade.

A jeste si mysli co jim doma nestoji na dvorku za "chloubu".;-D

0/−2
14.7.2016 15:43

A64n92t68o24n62í17n 31S38v49o96b17o60d43a 3624783469762

běžná automobilová konfekce není nikdy chloubou , jen si to někteří myslí a mají na podznačníku AAA či něco podobné :-)

0/0
14.7.2016 16:21

P10e87t20r 38B66á26č46a 8645316455455

No mit tam AAA je docela trapne, to mate pravdu :-)

0/0
14.7.2016 16:22

A31n51t65o59n83í15n 90S53v54o43b55o77d67a 3504573269982

ale to jsou na silnici často největší hrdinové :-(

0/0
14.7.2016 16:24

M84a31r22e41k 94J44a73n77e38č33k97a 1757326593411

Inu všeho do času ;-)

0/0
14.7.2016 15:40
Foto

Z70b85y16n96ě41k 56M75e38l70i35c90h43a53r 9205517875189

emise tu nikoho nezajímají, důležitá je spotřeba a cena nafty...

+1/0
14.7.2016 15:37

V10á46c79l98a33v 13J36e17b91a81v55ý 8800929763326

Teoreticky nezajímají, ale cena za zdraví lidí, kteří tím trpí to možná vůbec nevyváží. Zdravotní pojištění platíme (skoro) všichni :-P

Ona taková léčba rakoviny stojí desetitisíce až statisíce.

0/0
14.7.2016 16:08

P82e24t16r 81N44ě59m83e51č18e92k 1502164132113

Jak tak koukám, tak zrovna vozy, u kterých dle tabulky, majitelé upřednostňují benzín, nejvíc na silnici překážejí.....:-/

0/0
14.7.2016 14:47

A29n67t85o45n88í75n 84S79v42o47b81o78d88a 3484743299562

a na dálnici zase překáží spořiví s TDI či jinou naftou (běžně jezdí dost pod 130 )

0/0
14.7.2016 15:22

B76l57a68ž59e39j 13M69o52t57y25č94k70a 8157817965330

to je kekel, co jste pronesl. Spořit se dá jen s benzínem, u nafty je jedno jak jedete:-)

0/0
14.7.2016 22:50

A16n71t23o68n44í14n 11S47v13o80b67o10d64a 3704443769872

:-), kdybych nejezdil s TDI, tak bych vám věřil

0/0
14.7.2016 23:53
Foto

I45v72a57n 44K50o89p63t26a 5927402591897

130kmh je max povolená. Nějaký důvod proč by museli jet 130kmh?

A klidně i supersport šinoucí si to v pravém pruhu 120kmh není ani v německu nic mimořádného.

0/0
15.7.2016 10:22

A19n36t64o83n55í82n 76S60v59o22b72o56d31a 3564573449682

TDI je nejefektivnější do 110 km/h, proto jezdí často na spotřebu pomaleji než HTP, ve vesnicích zase jezdí víc, protože 50 km/h je málo. Ekojezdci :-(

0/0
15.7.2016 16:13

A87n86t79o27n81í68n 19S48v87o64b80o58d52a 3514733509572

to je myšleno na 1,9 TDI a 1,6 TDI s manualem, s kterými mám zkušenost :-)

0/0
15.7.2016 16:16

P92a54v12e25l 18Ř86a67p26e37k 7332106109235

Vznětový motor v osobních automobilech je nesmysl vzniklý jen zvrhlou daňovou politikou státu. Je to až absurdní, kolik peněz se investuje do něčeho, co by bez státních zásahů nikdy ani nevzniklo a co je zjevně slepou uličkou vývoje. A takhle je to s celým masovým automobilismem.

+1/−4
14.7.2016 14:25

T93o42m29á56š 14M52a79t71ě36j 9665558453672

Ta slepá ulička vývoje má vyšší efektivitu než zážehový motor...

+1/0
14.7.2016 15:31

A28n94t11o17n69í97n 16S72v62o12b41o52d78a 3104223119532

výhřevnost nafty je vyšší než benzínu a LPG ji má menší než benzín, takže to není o efektivitě motoru, ale hlavně o palivu

0/0
14.7.2016 15:40

P44e18t47r 74N70o48v39o94t46n30y 1701840661

Samozřejmě že vznětový motor má větší účinnost.

0/0
14.7.2016 23:49

A86n55t79o50n68í71n 24S30v63o11b93o49d41a 3394863149352

dnešní benzínové turbomotory pracují při nízkých otáčkách, přímo vstřikují palivo a účinnosti dotahují naftové, ale pro nižší výkon benzínu na litr nemohou nikdy dosáhnout spotřeby naftového motoru

0/0
15.7.2016 0:23

M52i66l69a81n 31K47r96á91l 8573558701211

Rád bych koupil 2,5 l atmosféru v V6 ale není nabídka ;-(

+1/0
14.7.2016 13:51

A32n77t44o87n95í25n 84S71v38o41b49o86d33a 3804163539342

nabídka je, ale za větší peníze, za mega a pár drobných je pětilitr mustang V8, V6 mívají větší objem než 2,5 litru :-)

0/0
14.7.2016 14:16

M38i19l52a90n 21K77r13á25l 8833658181821

měl jsem mazdu 626 2,5l, bralo to cca 9l/100km a jelo to neskutečně,

0/0
14.7.2016 17:29

A57n21t25o52n19í40n 33S58v61o44b24o11d41a 3964203269822

bylo to pěkný auto, ale měli jsme na služebním 2,5 V6 opravu na motoru za 80 000 Kč :-(, ty slabší vydrželi víc horší zacházení bez servisu

0/0
14.7.2016 18:07
Foto

B58o50h40u53m66i28l 46P27r29o21c98h41á71z22k59a 2763881793291

Tady je krasne videt, jak i slepa ulicka evoluce muze na nejakou dobu najit svuj zivotni prostor.

+3/0
14.7.2016 13:15

T33o43m24á49š 82K93u72c93h94a51ř 3597231668851

V benzínu vedou skoro jen Fábie a Rapidy. A to jen proto, že tam škodovka použitelnou naftu nenabízí. Kdyby do Rapida dávali 1.9, nebo aspoň levnou 1.6 TDI, tak jim lidi rvou ruce. To by ale nejspíš platilo i kdyby do těchto malých aut nabízeli odpovídající 1,6 benzínovou atmosféru..:-/

0/−1
14.7.2016 11:48

T41o34m24á77š 39M89a92t78ě35j 9885298333272

1) U lehkého auta je rozdíl ve spotřebě benzín x nafta poměrně malý. Takže lidi spíše sáhnou po benzínu (tam ta nafta žádnou velkou výhodu nepřináší)

2) Jedná se o levná auta - která si z větší části berou lidi "domů" - a nepočítá se tam s tak velkým nájezdem, aby se nafta vyplatila.

3) Jsou to levná auta... příplatek za diesel je většinou pevná částka (třeba 50 000 Kč), což na autě za 300 000 dělá 15% ceny - u auta za 700 000 je to 7%.. (nemluvě o "hraničních" penězích - tedy u auta domů častěji narazíš na nějakou "magickou hranici" nad kterou už nechceš platit)... atd.

+10/0
14.7.2016 11:58

M88a32r64t33i51n 26F90i92l49i44p10c56z59y93k 3341501755693

80% prodejů Škody v ČR tvoří prodeje firmám. Čili i u té Fábie tvoří nezanedbatelné procento prodejů benzínové verze, ten bod 2 není tak jistý, ale řekl bych, že to může být způsobeno tím, že i firmy využívají operativní leasing nebo něco na ten způsob a tam jsou benzíny asi vhodnější vzhledem k limitu ročního nájezdu.

0/0
14.7.2016 12:48

A96n42t54o39n86í44n 98S59v88o36b54o18d34a 3304593759822

vidím hodně služebních benzínových fabií jezdit po Praze, to je ideální provoz pro benzín, časté startování a popojíždění, pro diesel problém s filtrem pevných částic, nemá kdy vypalovat

0/0
14.7.2016 13:26

V70á40c27l17a95v 75J92e91b89a23v30ý 8780959683376

Fakt by mě zajímalo, jestli si s vypalováním filtru daleko od lidí někdo láme hlavu. Úplně běžný jev je, že se na křižovatce rozsvítí zelená a z dieselu se vyvalí oblak černé rakoviny. Diesel prostě nepatří do osobáků, vědí to v USA, Japonsku i Austrálii.

+2/0
14.7.2016 16:14
Foto

M58i29r31o90s72l58a45v 29S34t91e37i63n47e41r 1195795968833

Mně spíše vadí benzin s přísadou ředidel, která sice zvýší oktanové číslo, ale ve studeném motoru neshoří a výfukem zamořují město. Benzol nebo aceton nejsou zrovna to pravé ořechové pro vaše zdraví.

0/0
14.7.2016 17:11

A20n62t20o57n61í10n 65S60v47o96b30o78d79a 3924673269582

proto jezdím na plyn, Praha slibovala pro taková auta výhodné parkování a dodnes nic :-(, líbí se mně Psota ve Znojmě, tomu jezdí několik autobusů na CNG

0/0
14.7.2016 17:41
Foto

I15v97a68n 12K33o35p20t92a 5257682211547

Do rapida tu 1.6TDI davaj.

+2/0
14.7.2016 12:24

A60n79t43o32n94í84n 15S27v10o67b30o34d22a 3214473979552

ale ta cena rapida 1,6 TDI je šílená :-)

+1/0
14.7.2016 12:42

T22o43m95á31š 82K14u80c38h80a85ř 3377981648451

Aha, tak to zřejmě nově, protože dřív byl 1.6 TDI v nabídce pouze s automatem.

0/0
14.7.2016 13:37
Foto

I40v54a15n 86K26o86p55t83a 5177622981577

Ambition 1.6 TDI s manuálem 85kW od 436.000Kč.

Active má pouze 1,4TDI od tuším 375.000.

0/0
15.7.2016 10:00

M47a77r43t89i22n 86F21i46l13i35p25c33z77y75k 3611931235983

Pochybuji, že automobilky nějaké obavy měly. Neznám jediný případ, kdyby něco podobného nějaký představitel nějaké automobilky, říkal.

Maximálně tak nějací "odborníci" a samozvaní "experti".

Řekl bych, že si autor článku trošku zafantazíroval.

+2/0
14.7.2016 11:43

P77e27t45r 31K88r79á16t34k31ý 5219986376351

tak u nových aut je to vcelku pochopitelné, roli hraje nižší spotřeba a auto je ještě v záruce, takže není třeba se obávat vysokých nákladů na servis. Coby ojetiny jsou pak ale tato auto pastí na peněženky, kdy obvykle jsou prodávány v momentě, kdy vyžadují vysoké investice na údržbu a servis a oproti benzínu mají většinou daleko větší nájezdy...U ojetiny jedině benzín (pokud tedy nenajezdím desítky tisíc km po dálnici ročně)!!

+3/0
14.7.2016 11:42

A42n31t34o65n13í93n 90S73v49o87b27o42d15a 3384813189492

ono je na trhu spousta skvělých málo jetých nafťáků, některé mají i několikrát stočený tachometr :-)

+1/0
14.7.2016 11:53

A35n61t70o18n84í81n 21S26v87o63b83o86d65a 3104473749982

Originální auta na LPG mají jeden problém, mizernou kvalitu u nás prodávaného LPG :-(

+1/0
14.7.2016 11:31

M81a11r52e19k 57J98a31n35e37č38k27a 1877836503331

Kvalita pravda trošku pokulhává, ale není to žádný extrém. Přirovnal bych to ke kvalitě klasických pohonných, která se liší dle čerpací stanice. Problém u nových motorů je spíše ten, že se u nich šetří i tam, kde by nemělo a jelikož při spalování LPG dochází k vyššímu teplotnímu namáhání součástí v motoru, pak to může být problém. Navíc návratnost u dnešních oturbených pidi kubatur je díky nutnému přístřiku benzínu i citelně delší.

0/0
14.7.2016 15:34

A25n80t85o47n66í27n 57S49v22o49b25o39d17a 3854833879792

kolik jste toho najezdil s originálním autem na LPG? Ve filtru jsme měli zelený sliz z LPG, zalepené vstřikovače, tankováno pouze Benzina, Shell, Eurooil, Agip, ve Španělsku Repsol. Problémy má u nás Hyundai, Dacia, Renault s přesnými vstřikovači Landi Renzo :-(

0/0
14.7.2016 15:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.