Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O auta na naftu je v Česku rekordní zájem. Kterých se prodává nejvíce?

Obavy automobilek, že se po aféře Dieselgate přestanou kupovat auta na naftu, se na českém trhu zatím nenaplňují. Češi mají dieselové motory naopak čím dál více v oblibě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K53a88r50e22l 87V57a86c67h28u10t 9483712819953

Zájem Čechů o naftu se dá nazvat též zájmem o to co nejvíce si zničit naše zdraví!

;-€:-(Rv ... brzo bude 100% populace patřit mezi alergiky !!!!!! ... ta přemíra expozice se zkrátka projevuje - dříve či později zkolabuje imunita každého z nás. :-/

+1/−1
15.7.2016 10:30

K67a84r51e16l 21V33a14c20h74u32t 9873482779693

Pochopitelně že za všechno nemůže jen samotná nafta - zbytek mají na svědomí všechna ta "Éčka", které výrobci cpou do potravin namísto původních a jedině správných surovin! + všechny ty jedy, kterými zemědělci stříkají své výpěstky + všechny ty jedy a léčiva, kterými krmí chovaná zvířata určená ke konzumaci.

0/0
15.7.2016 10:33

K84a20r17e22l 85V83a20c76h68u40t 9643882229423

= prosperita ZA KAŽDOU CENU. ;-€

0/0
15.7.2016 10:34

J84i76n12d79ř70i44c42h 12Š98k94o89p32e39k 4435241270345

chyba.

Alergie je naopak důsledkem výchovy dítěte v extrémně čistém prostředí. Organismus se totiž naprogramovaný na boj s cizími látkami a když tyto látky (v rozumném množství) nemá, tak bojuje s běžnými látkami, kterých by si za normálních okolností nevšímal

0/−2
15.7.2016 17:54

L48a78d27i82s18l91a36v 85K96a85l89o26u21s 7505316201700

Pokud se na to budete dívat jako marketingový spotřebitel, tak nafta je úžasná. Na druhou stranu, až pak budete řešit problémy s DPF,EGR,žhavícími svíčkami, vstřikovačema, palivovým filtrem,STK, shánět speciální aditiva, příp. řešit prasklé bloky motorů, nebo problémy s turbem, tak pak se rádi budete vracet k benzinu.

0/0
15.7.2016 9:49
Foto

I34v97a30n 17K76o43p36t82a 5207222311637

No jezdím s naftou už dlouho. Čtyři auta, dokupy zhruba 1,3mil km a netuším proč bych měl řešit uvedené problémy.

Obzvlášť třeba proč shánět speciální aditiva či mít problémy na STK?

Snad jen o tom DPF mluvit moc zatím nemůžu, ale zatím o něm prakticky nevím (135.000km). Ovšem kolega ho měl na Passatu 2.0TDI a nájezd když šel pryč s původním DPF 350.000km.

0/0
15.7.2016 10:19

A54n76t62o50n15i25n 19D94e59c76h83l75e93r 9735587520843

Jo sohlasím, sice jsem najel na dieslu jen něco přes 250 000km, ale ani jeden z uvedených problému mne nepostihl. S PDF a katalizátorem bych diesel neviděl jako nejvěší eko průšvih...

0/0
27.7.2016 13:35

V86á53c67l22a67v 18J26e96b26a71v45ý 8890989963786

Osobně to na mě spíše působí tak, že automobilky masivně investovaly do vývoje dieselových motorů a potřebují si to nechat zaplatit...jinak nedává žádný smysl, že méně ekologická nafta má o cca 2 koruny nižší spotřební daň. To je právě ten rozdíl v ceně nafty a benzinu u pumpy a nebýt této podezřelé disproporce, tak si naftové motory u osobáků moc neškrtnou. :-P

0/0
14.7.2016 16:05

J15i32n52d18ř36i74c15h 35Š22k25o21p57e23k 4535221130845

argumentovat rozdílnou výší daně v Kč/l u paliv, kde je různá výtěžnost energie, je trochu nepřesné.

0/0
14.7.2016 16:59

P83e97t32r 68B62á51č85a 8685466535875

No kterypak asi jiny, nez tuctovou nehezkou nemeckou krabici Schade.

A jeste si mysli co jim doma nestoji na dvorku za "chloubu".;-D

0/−2
14.7.2016 15:43

A53n72t14o59n78í15n 70S71v31o49b25o19d81a 3274553959562

běžná automobilová konfekce není nikdy chloubou , jen si to někteří myslí a mají na podznačníku AAA či něco podobné :-)

0/0
14.7.2016 16:21

P60e12t52r 14B67á60č15a 8115746195515

No mit tam AAA je docela trapne, to mate pravdu :-)

0/0
14.7.2016 16:22

A79n65t49o88n31í27n 80S49v20o60b77o17d82a 3494813449682

ale to jsou na silnici často největší hrdinové :-(

0/0
14.7.2016 16:24

M87a50r50e17k 54J39a17n43e10č83k84a 1227976573131

Inu všeho do času ;-)

0/0
14.7.2016 15:40
Foto

Z94b28y90n64ě10k 35M86e63l46i16c84h94a82r 9945697635859

emise tu nikoho nezajímají, důležitá je spotřeba a cena nafty...

+1/0
14.7.2016 15:37

V26á46c23l34a68v 44J35e36b41a55v30ý 8420949363226

Teoreticky nezajímají, ale cena za zdraví lidí, kteří tím trpí to možná vůbec nevyváží. Zdravotní pojištění platíme (skoro) všichni :-P

Ona taková léčba rakoviny stojí desetitisíce až statisíce.

0/0
14.7.2016 16:08

P13e73t22r 63N57ě26m44e42č10e85k 1142114692433

Jak tak koukám, tak zrovna vozy, u kterých dle tabulky, majitelé upřednostňují benzín, nejvíc na silnici překážejí.....:-/

0/0
14.7.2016 14:47

A34n48t40o29n98í95n 61S44v78o36b83o65d38a 3674793669302

a na dálnici zase překáží spořiví s TDI či jinou naftou (běžně jezdí dost pod 130 )

0/0
14.7.2016 15:22

B50l78a72ž91e18j 81M15o15t68y80č14k22a 8477637435650

to je kekel, co jste pronesl. Spořit se dá jen s benzínem, u nafty je jedno jak jedete:-)

0/0
14.7.2016 22:50

A91n17t16o89n23í95n 40S60v67o93b85o79d91a 3874753619432

:-), kdybych nejezdil s TDI, tak bych vám věřil

0/0
14.7.2016 23:53
Foto

I64v62a31n 95K51o26p66t34a 5237402241567

130kmh je max povolená. Nějaký důvod proč by museli jet 130kmh?

A klidně i supersport šinoucí si to v pravém pruhu 120kmh není ani v německu nic mimořádného.

0/0
15.7.2016 10:22

A32n41t71o49n10í45n 59S72v75o17b54o47d22a 3334233959352

TDI je nejefektivnější do 110 km/h, proto jezdí často na spotřebu pomaleji než HTP, ve vesnicích zase jezdí víc, protože 50 km/h je málo. Ekojezdci :-(

0/0
15.7.2016 16:13

A23n80t15o51n77í81n 10S21v68o49b90o49d65a 3984643269132

to je myšleno na 1,9 TDI a 1,6 TDI s manualem, s kterými mám zkušenost :-)

0/0
15.7.2016 16:16

P45a62v23e39l 90Ř51a25p87e67k 7572186839835

Vznětový motor v osobních automobilech je nesmysl vzniklý jen zvrhlou daňovou politikou státu. Je to až absurdní, kolik peněz se investuje do něčeho, co by bez státních zásahů nikdy ani nevzniklo a co je zjevně slepou uličkou vývoje. A takhle je to s celým masovým automobilismem.

+1/−4
14.7.2016 14:25

T27o12m69á97š 98M59a19t15ě53j 9595708383412

Ta slepá ulička vývoje má vyšší efektivitu než zážehový motor...

+1/0
14.7.2016 15:31

A95n68t33o20n17í88n 31S18v86o60b81o95d32a 3384883629202

výhřevnost nafty je vyšší než benzínu a LPG ji má menší než benzín, takže to není o efektivitě motoru, ale hlavně o palivu

0/0
14.7.2016 15:40

P33e91t36r 83N31o88v78o66t98n15y 1161970911

Samozřejmě že vznětový motor má větší účinnost.

0/0
14.7.2016 23:49

A12n52t11o59n55í56n 64S56v49o28b62o74d40a 3504873129762

dnešní benzínové turbomotory pracují při nízkých otáčkách, přímo vstřikují palivo a účinnosti dotahují naftové, ale pro nižší výkon benzínu na litr nemohou nikdy dosáhnout spotřeby naftového motoru

0/0
15.7.2016 0:23

M30i30l51a42n 35K78r11á56l 8733798531531

Rád bych koupil 2,5 l atmosféru v V6 ale není nabídka ;-(

+1/0
14.7.2016 13:51

A17n83t24o20n94í57n 38S94v72o82b41o97d63a 3824723739182

nabídka je, ale za větší peníze, za mega a pár drobných je pětilitr mustang V8, V6 mívají větší objem než 2,5 litru :-)

0/0
14.7.2016 14:16

M90i47l89a64n 32K84r85á55l 8583768721981

měl jsem mazdu 626 2,5l, bralo to cca 9l/100km a jelo to neskutečně,

0/0
14.7.2016 17:29

A12n81t76o20n13í42n 44S48v64o44b91o58d17a 3144473879532

bylo to pěkný auto, ale měli jsme na služebním 2,5 V6 opravu na motoru za 80 000 Kč :-(, ty slabší vydrželi víc horší zacházení bez servisu

0/0
14.7.2016 18:07
Foto

B78o51h15u36m47i81l 41P63r88o84c97h37á63z45k80a 2643941693111

Tady je krasne videt, jak i slepa ulicka evoluce muze na nejakou dobu najit svuj zivotni prostor.

+3/0
14.7.2016 13:15

T63o86m60á50š 38K35u53c56h55a40ř 3567271478961

V benzínu vedou skoro jen Fábie a Rapidy. A to jen proto, že tam škodovka použitelnou naftu nenabízí. Kdyby do Rapida dávali 1.9, nebo aspoň levnou 1.6 TDI, tak jim lidi rvou ruce. To by ale nejspíš platilo i kdyby do těchto malých aut nabízeli odpovídající 1,6 benzínovou atmosféru..:-/

0/−1
14.7.2016 11:48

T12o79m34á67š 71M63a10t45ě56j 9245568453202

1) U lehkého auta je rozdíl ve spotřebě benzín x nafta poměrně malý. Takže lidi spíše sáhnou po benzínu (tam ta nafta žádnou velkou výhodu nepřináší)

2) Jedná se o levná auta - která si z větší části berou lidi "domů" - a nepočítá se tam s tak velkým nájezdem, aby se nafta vyplatila.

3) Jsou to levná auta... příplatek za diesel je většinou pevná částka (třeba 50 000 Kč), což na autě za 300 000 dělá 15% ceny - u auta za 700 000 je to 7%.. (nemluvě o "hraničních" penězích - tedy u auta domů častěji narazíš na nějakou "magickou hranici" nad kterou už nechceš platit)... atd.

+10/0
14.7.2016 11:58

M11a97r21t92i22n 43F45i34l65i28p10c75z11y93k 3341841325413

80% prodejů Škody v ČR tvoří prodeje firmám. Čili i u té Fábie tvoří nezanedbatelné procento prodejů benzínové verze, ten bod 2 není tak jistý, ale řekl bych, že to může být způsobeno tím, že i firmy využívají operativní leasing nebo něco na ten způsob a tam jsou benzíny asi vhodnější vzhledem k limitu ročního nájezdu.

0/0
14.7.2016 12:48

A66n60t39o61n65í55n 96S32v16o10b28o39d45a 3934913249522

vidím hodně služebních benzínových fabií jezdit po Praze, to je ideální provoz pro benzín, časté startování a popojíždění, pro diesel problém s filtrem pevných částic, nemá kdy vypalovat

0/0
14.7.2016 13:26

V57á44c46l44a82v 11J72e45b61a34v90ý 8700689743596

Fakt by mě zajímalo, jestli si s vypalováním filtru daleko od lidí někdo láme hlavu. Úplně běžný jev je, že se na křižovatce rozsvítí zelená a z dieselu se vyvalí oblak černé rakoviny. Diesel prostě nepatří do osobáků, vědí to v USA, Japonsku i Austrálii.

+2/0
14.7.2016 16:14
Foto

M34i81r88o83s80l48a42v 64S95t88e37i45n16e35r 6818164833855

Mně spíše vadí benzin s přísadou ředidel, která sice zvýší oktanové číslo, ale ve studeném motoru neshoří a výfukem zamořují město. Benzol nebo aceton nejsou zrovna to pravé ořechové pro vaše zdraví.

0/0
14.7.2016 17:11

A51n75t50o84n95í82n 59S66v25o13b31o15d60a 3464353679152

proto jezdím na plyn, Praha slibovala pro taková auta výhodné parkování a dodnes nic :-(, líbí se mně Psota ve Znojmě, tomu jezdí několik autobusů na CNG

0/0
14.7.2016 17:41
Foto

I63v14a17n 43K13o25p78t50a 5557552651667

Do rapida tu 1.6TDI davaj.

+2/0
14.7.2016 12:24

A19n79t27o17n83í26n 97S18v49o84b15o34d23a 3334393439892

ale ta cena rapida 1,6 TDI je šílená :-)

+1/0
14.7.2016 12:42

T37o90m19á47š 30K27u12c75h52a48ř 3607711438501

Aha, tak to zřejmě nově, protože dřív byl 1.6 TDI v nabídce pouze s automatem.

0/0
14.7.2016 13:37
Foto

I37v92a98n 16K33o13p97t76a 5297362581657

Ambition 1.6 TDI s manuálem 85kW od 436.000Kč.

Active má pouze 1,4TDI od tuším 375.000.

0/0
15.7.2016 10:00

M77a97r82t29i79n 84F44i59l27i63p55c28z88y61k 3251411415773

Pochybuji, že automobilky nějaké obavy měly. Neznám jediný případ, kdyby něco podobného nějaký představitel nějaké automobilky, říkal.

Maximálně tak nějací "odborníci" a samozvaní "experti".

Řekl bych, že si autor článku trošku zafantazíroval.

+2/0
14.7.2016 11:43

P47e46t15r 44K76r40á23t27k16ý 5409916606701

tak u nových aut je to vcelku pochopitelné, roli hraje nižší spotřeba a auto je ještě v záruce, takže není třeba se obávat vysokých nákladů na servis. Coby ojetiny jsou pak ale tato auto pastí na peněženky, kdy obvykle jsou prodávány v momentě, kdy vyžadují vysoké investice na údržbu a servis a oproti benzínu mají většinou daleko větší nájezdy...U ojetiny jedině benzín (pokud tedy nenajezdím desítky tisíc km po dálnici ročně)!!

+3/0
14.7.2016 11:42

A82n88t64o49n13í91n 32S68v74o36b83o33d73a 3474803269702

ono je na trhu spousta skvělých málo jetých nafťáků, některé mají i několikrát stočený tachometr :-)

+1/0
14.7.2016 11:53

A87n65t44o51n87í22n 59S43v30o51b15o62d78a 3144663669912

Originální auta na LPG mají jeden problém, mizernou kvalitu u nás prodávaného LPG :-(

+1/0
14.7.2016 11:31

M71a39r33e22k 21J48a19n18e71č19k30a 1207136923421

Kvalita pravda trošku pokulhává, ale není to žádný extrém. Přirovnal bych to ke kvalitě klasických pohonných, která se liší dle čerpací stanice. Problém u nových motorů je spíše ten, že se u nich šetří i tam, kde by nemělo a jelikož při spalování LPG dochází k vyššímu teplotnímu namáhání součástí v motoru, pak to může být problém. Navíc návratnost u dnešních oturbených pidi kubatur je díky nutnému přístřiku benzínu i citelně delší.

0/0
14.7.2016 15:34

A10n44t51o36n25í29n 93S76v14o15b82o50d26a 3164953329272

kolik jste toho najezdil s originálním autem na LPG? Ve filtru jsme měli zelený sliz z LPG, zalepené vstřikovače, tankováno pouze Benzina, Shell, Eurooil, Agip, ve Španělsku Repsol. Problémy má u nás Hyundai, Dacia, Renault s přesnými vstřikovači Landi Renzo :-(

0/0
14.7.2016 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.