Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O auta na naftu je v Česku rekordní zájem. Kterých se prodává nejvíce?

Obavy automobilek, že se po aféře Dieselgate přestanou kupovat auta na naftu, se na českém trhu zatím nenaplňují. Češi mají dieselové motory naopak čím dál více v oblibě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K54a77r31e14l 14V65a55c27h80u13t 9533202149553

Zájem Čechů o naftu se dá nazvat též zájmem o to co nejvíce si zničit naše zdraví!

;-€:-(Rv ... brzo bude 100% populace patřit mezi alergiky !!!!!! ... ta přemíra expozice se zkrátka projevuje - dříve či později zkolabuje imunita každého z nás. :-/

+1/−1
15.7.2016 10:30

K26a54r78e55l 51V45a86c65h76u79t 9743372329893

Pochopitelně že za všechno nemůže jen samotná nafta - zbytek mají na svědomí všechna ta "Éčka", které výrobci cpou do potravin namísto původních a jedině správných surovin! + všechny ty jedy, kterými zemědělci stříkají své výpěstky + všechny ty jedy a léčiva, kterými krmí chovaná zvířata určená ke konzumaci.

0/0
15.7.2016 10:33

K13a82r91e65l 65V90a49c88h74u93t 9393242409813

= prosperita ZA KAŽDOU CENU. ;-€

0/0
15.7.2016 10:34

J86i76n30d14ř83i82c64h 87Š39k53o42p65e79k 4325861280305

chyba.

Alergie je naopak důsledkem výchovy dítěte v extrémně čistém prostředí. Organismus se totiž naprogramovaný na boj s cizími látkami a když tyto látky (v rozumném množství) nemá, tak bojuje s běžnými látkami, kterých by si za normálních okolností nevšímal

0/−2
15.7.2016 17:54

L21a98d88i35s40l23a77v 26K73a41l84o71u91s 7785306411120

Pokud se na to budete dívat jako marketingový spotřebitel, tak nafta je úžasná. Na druhou stranu, až pak budete řešit problémy s DPF,EGR,žhavícími svíčkami, vstřikovačema, palivovým filtrem,STK, shánět speciální aditiva, příp. řešit prasklé bloky motorů, nebo problémy s turbem, tak pak se rádi budete vracet k benzinu.

0/0
15.7.2016 9:49
Foto

I82v21a90n 44K83o89p33t33a 5607142471447

No jezdím s naftou už dlouho. Čtyři auta, dokupy zhruba 1,3mil km a netuším proč bych měl řešit uvedené problémy.

Obzvlášť třeba proč shánět speciální aditiva či mít problémy na STK?

Snad jen o tom DPF mluvit moc zatím nemůžu, ale zatím o něm prakticky nevím (135.000km). Ovšem kolega ho měl na Passatu 2.0TDI a nájezd když šel pryč s původním DPF 350.000km.

0/0
15.7.2016 10:19

A79n49t98o49n62i25n 45D24e17c54h90l58e21r 9155627330843

Jo sohlasím, sice jsem najel na dieslu jen něco přes 250 000km, ale ani jeden z uvedených problému mne nepostihl. S PDF a katalizátorem bych diesel neviděl jako nejvěší eko průšvih...

0/0
27.7.2016 13:35

V56á42c50l30a94v 41J63e94b68a16v61ý 8540559903246

Osobně to na mě spíše působí tak, že automobilky masivně investovaly do vývoje dieselových motorů a potřebují si to nechat zaplatit...jinak nedává žádný smysl, že méně ekologická nafta má o cca 2 koruny nižší spotřební daň. To je právě ten rozdíl v ceně nafty a benzinu u pumpy a nebýt této podezřelé disproporce, tak si naftové motory u osobáků moc neškrtnou. :-P

0/0
14.7.2016 16:05

J38i62n57d94ř70i64c47h 86Š70k29o96p29e86k 4165871500495

argumentovat rozdílnou výší daně v Kč/l u paliv, kde je různá výtěžnost energie, je trochu nepřesné.

0/0
14.7.2016 16:59

P12e37t29r 50B51á75č72a 8865546925705

No kterypak asi jiny, nez tuctovou nehezkou nemeckou krabici Schade.

A jeste si mysli co jim doma nestoji na dvorku za "chloubu".;-D

0/−2
14.7.2016 15:43

A11n17t60o59n59í30n 92S73v27o90b13o86d36a 3544433419542

běžná automobilová konfekce není nikdy chloubou , jen si to někteří myslí a mají na podznačníku AAA či něco podobné :-)

0/0
14.7.2016 16:21

P91e61t67r 49B65á20č78a 8815146685445

No mit tam AAA je docela trapne, to mate pravdu :-)

0/0
14.7.2016 16:22

A90n55t86o19n15í87n 66S77v55o79b38o83d29a 3614953159692

ale to jsou na silnici často největší hrdinové :-(

0/0
14.7.2016 16:24

M82a36r88e83k 35J17a76n75e21č66k42a 1717696133711

Inu všeho do času ;-)

0/0
14.7.2016 15:40
Foto

Z20b87y85n59ě23k 57M16e97l69i23c79h57a85r 9905847235769

emise tu nikoho nezajímají, důležitá je spotřeba a cena nafty...

+1/0
14.7.2016 15:37

V35á52c74l36a91v 33J33e23b25a49v11ý 8260559883696

Teoreticky nezajímají, ale cena za zdraví lidí, kteří tím trpí to možná vůbec nevyváží. Zdravotní pojištění platíme (skoro) všichni :-P

Ona taková léčba rakoviny stojí desetitisíce až statisíce.

0/0
14.7.2016 16:08

P29e25t36r 22N63ě35m91e89č34e50k 1962984222393

Jak tak koukám, tak zrovna vozy, u kterých dle tabulky, majitelé upřednostňují benzín, nejvíc na silnici překážejí.....:-/

0/0
14.7.2016 14:47

A50n32t45o39n49í48n 45S88v55o70b85o69d14a 3334863869812

a na dálnici zase překáží spořiví s TDI či jinou naftou (běžně jezdí dost pod 130 )

0/0
14.7.2016 15:22

B43l10a25ž31e93j 11M59o71t78y35č40k44a 8847697865920

to je kekel, co jste pronesl. Spořit se dá jen s benzínem, u nafty je jedno jak jedete:-)

0/0
14.7.2016 22:50

A72n75t14o22n69í84n 12S98v25o90b48o35d80a 3914903739122

:-), kdybych nejezdil s TDI, tak bych vám věřil

0/0
14.7.2016 23:53
Foto

I56v94a49n 49K59o25p91t10a 5547792601517

130kmh je max povolená. Nějaký důvod proč by museli jet 130kmh?

A klidně i supersport šinoucí si to v pravém pruhu 120kmh není ani v německu nic mimořádného.

0/0
15.7.2016 10:22

A25n79t65o73n10í28n 31S87v70o90b94o74d44a 3394123379562

TDI je nejefektivnější do 110 km/h, proto jezdí často na spotřebu pomaleji než HTP, ve vesnicích zase jezdí víc, protože 50 km/h je málo. Ekojezdci :-(

0/0
15.7.2016 16:13

A25n83t85o90n84í69n 77S85v48o92b25o62d95a 3884283389982

to je myšleno na 1,9 TDI a 1,6 TDI s manualem, s kterými mám zkušenost :-)

0/0
15.7.2016 16:16

P95a68v60e63l 88Ř95a26p38e71k 7532676919335

Vznětový motor v osobních automobilech je nesmysl vzniklý jen zvrhlou daňovou politikou státu. Je to až absurdní, kolik peněz se investuje do něčeho, co by bez státních zásahů nikdy ani nevzniklo a co je zjevně slepou uličkou vývoje. A takhle je to s celým masovým automobilismem.

+1/−4
14.7.2016 14:25

T75o38m10á25š 83M12a73t12ě32j 9645138763202

Ta slepá ulička vývoje má vyšší efektivitu než zážehový motor...

+1/0
14.7.2016 15:31

A98n92t87o74n32í43n 20S54v42o85b97o83d71a 3254933669182

výhřevnost nafty je vyšší než benzínu a LPG ji má menší než benzín, takže to není o efektivitě motoru, ale hlavně o palivu

0/0
14.7.2016 15:40

P40e76t69r 64N90o50v59o73t34n25y 1601880951

Samozřejmě že vznětový motor má větší účinnost.

0/0
14.7.2016 23:49

A75n71t88o66n61í16n 83S38v66o69b17o61d60a 3444433179522

dnešní benzínové turbomotory pracují při nízkých otáčkách, přímo vstřikují palivo a účinnosti dotahují naftové, ale pro nižší výkon benzínu na litr nemohou nikdy dosáhnout spotřeby naftového motoru

0/0
15.7.2016 0:23

M34i13l47a40n 24K52r13á85l 8833428981771

Rád bych koupil 2,5 l atmosféru v V6 ale není nabídka ;-(

+1/0
14.7.2016 13:51

A56n71t30o87n79í79n 23S55v14o55b85o15d57a 3954433629212

nabídka je, ale za větší peníze, za mega a pár drobných je pětilitr mustang V8, V6 mívají větší objem než 2,5 litru :-)

0/0
14.7.2016 14:16

M65i46l22a42n 20K72r57á13l 8223428721211

měl jsem mazdu 626 2,5l, bralo to cca 9l/100km a jelo to neskutečně,

0/0
14.7.2016 17:29

A89n84t95o58n86í55n 61S56v14o57b37o59d56a 3904503369742

bylo to pěkný auto, ale měli jsme na služebním 2,5 V6 opravu na motoru za 80 000 Kč :-(, ty slabší vydrželi víc horší zacházení bez servisu

0/0
14.7.2016 18:07
Foto

B77o39h69u74m20i84l 95P64r23o97c18h77á89z93k27a 2963271103341

Tady je krasne videt, jak i slepa ulicka evoluce muze na nejakou dobu najit svuj zivotni prostor.

+3/0
14.7.2016 13:15

T57o52m47á15š 13K63u73c94h85a67ř 3427421868371

V benzínu vedou skoro jen Fábie a Rapidy. A to jen proto, že tam škodovka použitelnou naftu nenabízí. Kdyby do Rapida dávali 1.9, nebo aspoň levnou 1.6 TDI, tak jim lidi rvou ruce. To by ale nejspíš platilo i kdyby do těchto malých aut nabízeli odpovídající 1,6 benzínovou atmosféru..:-/

0/−1
14.7.2016 11:48

T11o57m75á56š 95M91a76t28ě67j 9915378643392

1) U lehkého auta je rozdíl ve spotřebě benzín x nafta poměrně malý. Takže lidi spíše sáhnou po benzínu (tam ta nafta žádnou velkou výhodu nepřináší)

2) Jedná se o levná auta - která si z větší části berou lidi "domů" - a nepočítá se tam s tak velkým nájezdem, aby se nafta vyplatila.

3) Jsou to levná auta... příplatek za diesel je většinou pevná částka (třeba 50 000 Kč), což na autě za 300 000 dělá 15% ceny - u auta za 700 000 je to 7%.. (nemluvě o "hraničních" penězích - tedy u auta domů častěji narazíš na nějakou "magickou hranici" nad kterou už nechceš platit)... atd.

+10/0
14.7.2016 11:58

M14a33r79t16i19n 85F47i72l10i81p53c11z42y77k 3961681625643

80% prodejů Škody v ČR tvoří prodeje firmám. Čili i u té Fábie tvoří nezanedbatelné procento prodejů benzínové verze, ten bod 2 není tak jistý, ale řekl bych, že to může být způsobeno tím, že i firmy využívají operativní leasing nebo něco na ten způsob a tam jsou benzíny asi vhodnější vzhledem k limitu ročního nájezdu.

0/0
14.7.2016 12:48

A31n61t80o97n27í98n 38S35v71o68b28o48d23a 3354963539872

vidím hodně služebních benzínových fabií jezdit po Praze, to je ideální provoz pro benzín, časté startování a popojíždění, pro diesel problém s filtrem pevných částic, nemá kdy vypalovat

0/0
14.7.2016 13:26

V57á23c67l59a87v 85J93e33b60a17v92ý 8400699243466

Fakt by mě zajímalo, jestli si s vypalováním filtru daleko od lidí někdo láme hlavu. Úplně běžný jev je, že se na křižovatce rozsvítí zelená a z dieselu se vyvalí oblak černé rakoviny. Diesel prostě nepatří do osobáků, vědí to v USA, Japonsku i Austrálii.

+2/0
14.7.2016 16:14
Foto

M69i73r38o36s13l41a63v 61S67t94e60i49n28e21r 6338404433815

Mně spíše vadí benzin s přísadou ředidel, která sice zvýší oktanové číslo, ale ve studeném motoru neshoří a výfukem zamořují město. Benzol nebo aceton nejsou zrovna to pravé ořechové pro vaše zdraví.

0/0
14.7.2016 17:11

A89n21t73o39n14í23n 67S49v37o12b61o67d61a 3434423249162

proto jezdím na plyn, Praha slibovala pro taková auta výhodné parkování a dodnes nic :-(, líbí se mně Psota ve Znojmě, tomu jezdí několik autobusů na CNG

0/0
14.7.2016 17:41
Foto

I59v72a38n 58K37o17p93t55a 5367562511227

Do rapida tu 1.6TDI davaj.

+2/0
14.7.2016 12:24

A42n49t43o63n36í55n 56S96v42o70b75o68d51a 3974303469612

ale ta cena rapida 1,6 TDI je šílená :-)

+1/0
14.7.2016 12:42

T45o86m20á69š 83K26u45c87h55a42ř 3687601958631

Aha, tak to zřejmě nově, protože dřív byl 1.6 TDI v nabídce pouze s automatem.

0/0
14.7.2016 13:37
Foto

I79v13a22n 81K55o64p35t90a 5667732711177

Ambition 1.6 TDI s manuálem 85kW od 436.000Kč.

Active má pouze 1,4TDI od tuším 375.000.

0/0
15.7.2016 10:00

M38a35r76t22i50n 95F34i71l20i20p63c65z10y79k 3811671715753

Pochybuji, že automobilky nějaké obavy měly. Neznám jediný případ, kdyby něco podobného nějaký představitel nějaké automobilky, říkal.

Maximálně tak nějací "odborníci" a samozvaní "experti".

Řekl bych, že si autor článku trošku zafantazíroval.

+2/0
14.7.2016 11:43

P52e83t59r 24K21r43á60t41k56ý 5739536176601

tak u nových aut je to vcelku pochopitelné, roli hraje nižší spotřeba a auto je ještě v záruce, takže není třeba se obávat vysokých nákladů na servis. Coby ojetiny jsou pak ale tato auto pastí na peněženky, kdy obvykle jsou prodávány v momentě, kdy vyžadují vysoké investice na údržbu a servis a oproti benzínu mají většinou daleko větší nájezdy...U ojetiny jedině benzín (pokud tedy nenajezdím desítky tisíc km po dálnici ročně)!!

+3/0
14.7.2016 11:42

A43n56t42o29n21í26n 45S31v15o94b95o83d96a 3454503169122

ono je na trhu spousta skvělých málo jetých nafťáků, některé mají i několikrát stočený tachometr :-)

+1/0
14.7.2016 11:53

A79n74t75o54n40í21n 75S81v60o33b15o88d62a 3764383899982

Originální auta na LPG mají jeden problém, mizernou kvalitu u nás prodávaného LPG :-(

+1/0
14.7.2016 11:31

M46a30r77e74k 86J70a87n77e17č43k52a 1227416673841

Kvalita pravda trošku pokulhává, ale není to žádný extrém. Přirovnal bych to ke kvalitě klasických pohonných, která se liší dle čerpací stanice. Problém u nových motorů je spíše ten, že se u nich šetří i tam, kde by nemělo a jelikož při spalování LPG dochází k vyššímu teplotnímu namáhání součástí v motoru, pak to může být problém. Navíc návratnost u dnešních oturbených pidi kubatur je díky nutnému přístřiku benzínu i citelně delší.

0/0
14.7.2016 15:34

A85n25t62o77n34í98n 19S51v53o65b43o86d54a 3324673739272

kolik jste toho najezdil s originálním autem na LPG? Ve filtru jsme měli zelený sliz z LPG, zalepené vstřikovače, tankováno pouze Benzina, Shell, Eurooil, Agip, ve Španělsku Repsol. Problémy má u nás Hyundai, Dacia, Renault s přesnými vstřikovači Landi Renzo :-(

0/0
14.7.2016 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.