Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát začne kontrolovat strojvedoucí, zda nejezdí příliš dlouho

Strojvedoucí budou od příštího roku pod větší kontrolou podobné té, jako mají řidiči kamionů. Drážní úřad a Správa železniční dopravní cesty chtějí zavést nový systém, podle kterého budou vědět, kdo řídí lokomotivu a zda splnil potřebné normy pro odpočinek a nejezdil ve svém volnu pro konkurenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27i30r30o89s98l51a59v 10Z53i98k23m14u49n52d 6358192807848

Ono by stačilo obejít jednotlivé dopravce a zkontrolovat šichťáky co jsou podkladem pro mzdy. Kolem ČD by mohla projít kontrola bez zastavení, protože tam si nedodržet odpočinek strojvedoucího nikdo nedovolí ... Je to dáno jednak rozvrhem směn = turnus, u "letmo" to hlídá strojmistr ...

Ono to není jen o tom, kdy strojvedoucí "vleze" na lokomotivu, ale o tom, že "někde" (zpravidla v sídle zaměstnavatele nebo jeho organizační / provozní složky - kde má skříňku) má stanovený nástup, pak se "nějak" přemisťuje na lokomotivu, třeba ho vezou TAXI a pak nastupuje na lokomotivu ... Pracovní směna začíná tím okamžikem "nástupu" na směnu, nikoli okamžikem, kdy vleze na lokomotivu, resp. ohlásí se provozovateli dráhy ....

Ten počítačový systém se uplatní v případě, že by strojvedoucí jezdil pro více dopravců ...

Strojvedoucí musí ukončit jízdu (traťový výkon) po 12 hodinách od nástupu na směnu, i kdyby ujel třeba jen 10 kilometrů ...

+3/−1
18.7.2016 11:23

F95r65a44n25t59i21š53e75k 89O57s93e13l16k28a 2245839437716

Nevím co děláte vy, já pracuju jako strojvedoucí už tři desítky let, a ze své zkušenosti vím moc dobře že nejvíc kolegů, kteří načerno pracují pro soukromé firmy je naopak právě z ČD, nebo jak oni sami říkají od "matky".

Takže vaše poukazování na to že "u nich se to nemůže stát" mi přijde jako mírně řečeno "úsměvné".

Ono je to celkem prosté, kdo má pravidelný turnus na měsíce dopředu?? Jedině ČD nebo ČD Cargo.

Kdo jiný si tedy může dovolit plánovat si načerno směny u jiných firem než právě tito "nedotknutelní a jediní správní strojvedoucí"???

0/0
18.7.2016 15:17

M46i41r84o83s64l27a71v 64Z15i44k11m64u13n94d 6278932477588

Vy víte o strojmistrovi ČD nebo ČD Cargo, který by nakomandoval strojvedoucího na výkon, aniž by měl předepsaný odpočinek ...

Tohle se nedělalo ani v době, kdy se mohlo dělat i 960 přesčasových hodin za rok.

Odpočinky "v depu" se vždycky ctily na 12 hodin, aby mohl jít strojvedoucí na zálohách z noční na noční a bylo dodrženo 12 hodin odpočinku, tak jedna záloha měla stanovené střídání třeba na 6,30 - 18,30, u druhé v 7,30 - 19,30 ... tak se splnily "časy" stanovené V1 na papírování a předávku lok ..., směna měl 12,45 hod.

Těch 12 hodin se kdysi "ortodoxně" vyžadovalo i v někdejších vozebních a strojových stanicích, ale podařilo se vybojovat, že u "dělených" směn u nichž bylo zajištěno spaní na lůžku na tomto pracovišti se mohlo jít na 6 hodin mezi jednotlivými částmi směny. Ve své době to mělo příznivý vliv na sestavu personálního turnusu ... ten kdo skončil třeba ve 22,00 mohl nastupovat třeba v 5,00 na další část směny ...

U ČD i Carga chybí v současné době desítky strojvedoucích, takže každý má možnost si "přivydělat" v rámci povoleného limitu přesčasové práce ... není třeba hledat výdělek u jiného dopravce. Tím spíše, že turnusy u ČD v mnoha případech nejsou nic moc.

0/0
19.7.2016 9:17

J76a12k69u18b 45K33n60e12c16h49t91o94v89s65k18ý 3630726491102

Nástupní plat v zákaldu je něco mezi 18000 až 20000 hrubého

0/0
18.7.2016 10:14

R22a11d26i53m 94Š15o19l73c 1355535975854

No rozhodně ne u ČD!

0/0
18.7.2016 12:47

J22a79n 64J16e41m11e37l94k61a 1335620

Dokonce o 40% víc nedovolených průjezdů hlásí drážní inspekce.

http://www.dicr.cz/pocet-nedovolenych-jizd-narostl-mezirocne-o-vice-nez-40

Vystresovaný neodpočinutý strojvůdce bez ETCS je podle mě špatně.

Kamiony mají jasně tachografy a kontroluje se to. 8 hodin max.

0/0
18.7.2016 9:38

M20i31r72o20s53l44a55v 49B31u77č92e35k 6573603571744

Je úsměvné, že stát začne kontrolovat strojvedoucí ..., ten problém je dlouhodobý a má svou logiku. Lidi prostě nejsou - týká se i řidičů busů - meziměstské - MHD - kamiony ... Rozšíření přepravců na železnici je OK - konkurence, nicméně kde se mají vyrojit ti noví mašinfírové !? Sám jsem zažil situaci, kdy noční řidič nenastupuje - pak se přiřítil "na poslední chvíli" .. Na dotaz - odpověděl - V Bibione rekreanti zmatkovali a na dálnicích byla dopravní zácpa ! Ten problém je složitější - Mzda - odkud se vlastně strojvůdce - řidič má objevit - jeho celkové postavení - odchod do důchodu - věk , atd ... Problém je POUZE OSLOVOVÁN - teď přísněji KONTROLOVÁN - Nicméně, stále není řešen ! Velice kontrastní v porovnání např. - S péči o postavením horníka ve zcela úpadkové firmě ! ... :-)

+3/−1
18.7.2016 9:02

D12a36v58i35d 57P18e63c78a 1245354581766

Někdo zada nějaké číslo zaměstnance k nějakému číslu vlaku. Vynikající, to určitě vymyslel někdo od státu.

+1/−2
18.7.2016 8:07

P61a45v53e47l 87O47b15d31r31ž94á64l38e79k 6136764188292

Ono je to opravdu celkem jednoduché. Jen by muselo přijít i b) tedy že inspekce bude náhodně kontrolovat v terénu, jestli v lokomotivě sedí člověk, kterého dopravce nahlásil.

+3/0
18.7.2016 8:28

D54a16v55i82d 36P34e67c13a 1975154121676

S červeným tercikem?

0/−2
18.7.2016 8:55

M93i95l28a85n 78M87a85j33e54r46č20í54k 1360520174716

Vtipálku -

jak PČR může kontrolovat také tak činí (např. na požití alkoholu) na silnicích i řidiče tzv. z profese (busů, náklaďáků ....) a to včetně možnosti před jejich hromadným výjezdem z garáží,

Tak se Drážní inspekce má nepravidelně namátkově pohybovat po (zejména uzlových) stanicích železniční sítě ČR a kontrolovat (mimo jiné), že fyzické obsazení řídících stanovišť vlaků, které v příslušné stanici měly zastavit, je shodné s tím nahlášeným!!

0/0
18.7.2016 9:46

D29a55v53i40d 54P59e68c28a 1135924351216

To je u vlaku z Komarna do Hamburku brnkacka.

0/−1
18.7.2016 12:05

M85i44l89a42n 12M63a37j98e45r52č10í25k 1900840734176

ŽÁDNÝ VLAK převážející přes ČR lidi či náklad mezi jakýmikoliv s ní sousedícími státy (či dokonce i státy vzdálenějšími) ROZHODNĚ NEJEDE PŘES ÚZEMÍ ČR BEZ ZASTAVENÍ!!

dříve se na těch vlacích dokonce v hraničnich stanicích tzv. přepřahaly lokomotivy, dnes se tam často jen tzv. vymění jejich strojvedoucí = při kontrole jediné lokomotivy je v jeden okamžik možné zkontrolovat hned dva strojvedoucí - toho co s lokomotivou do stanice přijel i toho, co ji od něj přebírá, aby s ní pokračoval dále!!

0/0
18.7.2016 23:32

J94i10ř56í 82K26o94c82u52r60e70k 6225444365108

Takže policajt zastaví vlak. Potom půjde kilometr k mašině, možná dva. Někdy je to z kopce a bežná železniční kontrola rozhodně není důvodem pro nouzové brzdění. Než k té mašině dojde, tak se přerazí, možná i třikrát. Následně se za nákladním vlakem seštosuje rychlík a před ním jedoucí osobák. 20 minut v sakroch a to teprve policajt došel k mašině. Provede kontrolu, všecko vpořádku. Sleze z mašiny a snad mu při tom nepodjedou boty na štěrku a tak si nenatluče kokos. Následně se bude vracet kolem rozjíždějícího se nákladního vlaku a také kolem seštosovaného osobáku a rychlíku. Asi si něco vyslechne, až se to proslechne, že tohle zpoždění "vyrobil" policajt.

V následující stanici nákladní vlak bokem, osobní vlak bokem, projet rychlík, ten má +20 minut. Projet druhý rychlík co jel za ním, ten jen +5 minut. Poslat osobák. Poslat nákladní vlak s +50 minut. Do vysálačky se z nákladního vlaku ozve: "--bem tvoju mať. Ostalo mi petnáct minút." A za tu dobu se 30 km ke střídání ujet nedá.

Veselejší to bude, když policista zjistí, že něco není v pořádku. Takže si veme rukavice a místo fíry (ten je "mimo čas") bude na vagonech utahovat ruční brzdu, aby se souprava nerozjela. Nebo bez řádného zabrždění odvede fíru nákladního vlaku kolem seštosovaného osobáku a rychlíku. Tam si něco vyslechne, ale hodně sprostého, protože fíra osobáku bude muset jít utahovat ruční brzdy nákladního vlaku. A stěstí bude, když si u toho nikdo nepřerazí nohu, nebo toho policajta nenapadne vzít to po sousední koleji.

Zkuste to udělat tak na čtyřech různých místech v republice a většina tratí stojí.

0/−2
18.7.2016 19:37

M81i84l61a73n 46M20a55j77e52r71č25í18k 1360750544376

pěkná báchorka, ale s realizací mého návrhu nemá naprosto nic společného, protože já psal:

"......... SE DRÁŽNÍ INSPEKCE MÁ nepravidelně namátkově POHYBOVAT PO (zejména uzlových) STANICÍCH železniční sítě ČR A KONTROLOVAT (mimo jiné), že FYZICKÉ OBSAZENÍ řídících stanovišť VLAKŮ, KTERÉ V PŘÍSLUŠNÉ STANICI MĚLY ZASTAVIT, je shodné s tím nahlášeným"

= kontrola železničních pracovníků/strojvedoucích rozhodně nemá:

1.) spadat do pravomoci policie!!

2.) být prováděna mimo plánovaná provozní zastavení vlaků ve stanicích (čím větší stanice bude pro kontrolu zvolena, tím více vlaků v ní zastavuje a tedy tím více spojů může být při jedné "akci" zkontrolováno)!!

+2/0
18.7.2016 23:12

J49a69n 85V61a32l12o45u52c93h 6892607478800

sice pěkné, ale skokan "zařídí" několikahodinové zpoždění strojvedoucí pak, věren předpisu, odstaví vlak na nejbližší vhodné koleji (pokud se bude trvat na minutové přesnosti, pak i na hlavní koleji)a bude čekat, na vystřídání... Pokud chcete A, pak tedy musí být i B - tedy záznamová kamera jakožto postačující svědek, pokud je vlak provozuschopný a překážka mimo kolejiště, jede se dál a nečeká na ouřady z DI.

0/−1
18.7.2016 7:42

F40r50a92n71t44i69š25e63k 26V47a63n61ě27k 1577834667187

A co policie? A když autobus a nebo auto někoho taky přejede, jede hned dál? A s tou lokomotivou by jste jezdil dál hned, i když by tam třeba na nárazníků byly zbytky tkání?

0/0
18.7.2016 7:50

J68a17r97o32m30í52r 57K74r76á78l 4480199794559

Jde o ostatní vlaky na té trati. Pokud mašinfíra překročí stanovenou dobu, nesmí jet, ani když už může.

0/0
18.7.2016 8:03

M58i18r95o21s31l31a45v 90Z15i38k73m33u31n31d 6988152547618

Ano, strojvedoucí je povinen zastavit vlak tak, aby jízdní výkon byl ukončen nejpozději v době kdy uplyne 12 hodin od nástupu na směnu.

V případě většího zpoždění strojvedoucí ohlásí "tento" problém ...

Kameru nepotřebujete, postačuje "změnit" zákon ... žádná mrtvola v principu nepředstavuje hmotnou překážku bránící jízdě vlaku (vozidla), ale obecně závazné předpisy jsou konstruovány poněkud jinak ... obraťte se s podnětem na "svého" poslance nebo senátora ...

+1/0
18.7.2016 11:28

P84e85t31r 53N49ě57m19e97c 4440963670897

Ovšem není zaručeno, že dispečer nebude do systému zadávat licenci strojvedoucího,který je na dovolené nebo marodí. Lepší by bylo zavést tachografy a do nich karty,jako mají řidiči náklaďáků a autobusů.

0/0
18.7.2016 7:28

P75a53v45e90l 14M52o30r45a62v45e71c 3762129682588

Tak předpokládám, že SŽDC bude mít i data o dovolených a nemocenských..

0/0
18.7.2016 9:12

M96i30r36o74s71l34a86v 34Z93i34k15m67u48n12d 6328862477338

Každá lokomotiva má "tachograf", dosadit na všechny české lokomotivy zařízení, které by zaregistrovalo nástup konkrétního strojvedoucího je nereálné - kdo by to zaplatil, resp. jak budete řešit "množinu" zahraničních lokomotiv schválených pro provoz na síti SŽDC ... licencovaný strojvedoucí může jezdit na každé lokomotivě se kterou "umí jezdit" ...

Idea je dobrá, ale neproveditelná ...

0/0
18.7.2016 11:32
Foto

J24i62ř30í 87I40n27c55z83é19d97y 2494235541519

to je spis problem k reseni pro vnitropodnikoveho psychologa. Co vede strojvedouci k tomu aby travili svuj zivot v praci???

+3/0
18.7.2016 7:19

V80á98c22l77a18v 32P94o65u87s29t50k66a 3980841812

Prachy....

+17/0
18.7.2016 7:23

P43a39v57e33l 53O86b15d37r18ž88á18l28e86k 6246874848802

Asi totéž co většinu ostatních zaměstnaných lidi - peníze.

0/0
18.7.2016 8:30

R79a63d86e48k 88K54o77p25a37r 4578731112469

Kazda pitoma "dodavka" ma tachograf, do ktereho se vklada mj.karta ridice. A na vlaky, se bude v roce 2016 vypisovat lejstro? Slava mrtvym dusim!

0/0
18.7.2016 7:11

P73e27t70r 11P75e67t90r 6883102638753

Protože dodávka je za 3 roky ojetá a za 5 let k odpisu. Půlka lokomotiv v ČR pochází z doby, kdy se v USA teprve vymýšlelo něco jako internet. V takové mašině bude z výroby tachograf těžko...a když není předpis není důvod tam montovat zařízení za stovky tisíc.

+1/−1
18.7.2016 9:32

J70i13ř87í 98Č13e17r51n98ý 6438693860458

V každé lokomotivě je rychloměr, který zaznamenává mimo jiné čas, rychlost a ujetou dráhu.

0/0
18.7.2016 12:04

M97i43l53a84n 79K18u26b39e40š 1363713250906

Drahý pane Kopar, kdypak jste naposled seděl v dodávce do 3,5t? Ať dělám co dělám v dodávce do 3,5t žádnej tachograf nevidím natož abych potřeboval kartu řidiče. Takže mám takovej pocit, že jste viděl dodávku maximálně na obrázku, co .... ?

+2/0
18.7.2016 19:28

I56v85a48n 30M93a91r78e98k 6204768842

A co fírovi zabrání,aby měl vedlejšák v jiné profesi ,stejně tak jsem ho měl jako strojvedoucí 20 let já ? 8-o

+3/−2
18.7.2016 6:54

S66t78e21p29a16n 74T66o75t86h 8808729675318

a ještě se tu veřejně přiznáš, jak si byl svému okolí nebezpečnej... víc takových... Rv

0/−3
18.7.2016 7:00

I82v21a80n 83M33a44r44e41k 6714178562

Tehdy , v r.1969-1997 nikdo takové věci neřešll, a to jsme strávili na mašině 16 hod tam, v obratové stanici byl odpočinek 8hod a 16 hod zpět. Takže za dva dny jsme udělali 32 hod. . . . . . . a že bych byl svému okolí "nebezpečný" to mě tedy nikdy nenapadlo . 8-o

+4/0
18.7.2016 7:19

I31v12a78n 49M77a17r46e86k 6654688282

A propos. Pracoval jsem na dráze jako fíra 28 let,přitom jsem měl po dobu asi dvaceti let vedlejší pracovní poměr a navíc v té době stavil i rodinný dům, takže o co vlastně jde ? !

+1/0
18.7.2016 7:01

D10a95v95i32d 65P69e94c38a 1205834271266

Myslím, že jste jen upřímný a takových moc není.

0/0
18.7.2016 8:03

V46í81t21ě93z74s75l42a52v 93Ř70í64p96a 5138942264971

Pane Marek o co jde? O další buzeraci a otravování lidí. Naprostá kravina, protože stejně nikdo neví, zda strojvedoucí odpočívá ve stanoveném čase, nebo zda někde maká na baráku atd. Ale bude doba, kdy se bude kontrolovat i toto. To bude každý člověk mít nastřelený čip a konečně budeme pod trvalou kontrolou. 8-o

+1/−1
18.7.2016 8:20

M78a44r84e12k 61M64a20r83t86i11n 8789734456420

Vedlejšák ať klidně má. Nejlépe takový, kde se nemusí plně soustředit na návěsti. Je jasné, že jiná činnost nesnižuje tolik soustředění jako u původní činnosti. Ale vemte si, kolik fakt bylo posledních dobou projetých červených. Není to tak dávno, kdy vlaky zastavily kousek od sebe ve Praze Vysočanech, strojvedoucí KŽC projel návěstidlo a vjel rychlíku do cesty... jen díky tomu, že se to stalo ve stanici, nedošlo ke srážce (jeden vlak se teprve rozjížděl, druhý kvůli zastavení ve stanici brzdil).

+1/0
18.7.2016 9:32

M96i71r14o84s41l66a66v 23Z70i21k32m25u33n39d 6418982297698

Ale to není o jen vedlejšáku ... prostě stačí, aby zaměstnanec dělal třeba na stavbě vlastního domku, měl svoje "hospodářství" a po celodenní péči o políčka nebo u vinařů o vinohrad půjde na noční ...

Ony i ty "zákonné" odpočinky mezi jednotlivými částmi směny spojené s odpočinkem na lůžku nejsou vždy OK ... Máte papírově 6,5 hodiny odpočinku, než se dojdete (v rámci odpočinku) na nocležnu / hotel / penzion tak to trvá třeba 20 minut, pak nějaká ta příprava na "pelech", než se zabere tak to taky nějakou dobu trvá a zhruba tak po 4 hodinách spaní je budíček, protože v rámci "odpočinku" je třeba dojít zpátky k vlaku ...

A v době minulé bylo kdysi možné odpočinek zkrátit na 3 hodiny, pokud byla předcházející směna kratší než 3 hodiny ... Po půlnoci člověk usnul, za necelé tři hodiny byl probuzen a "dostatečně" odpočatý po předchozí směně měl před sebou - tehdy až 15 hodinovou směnu ...

+1/0
18.7.2016 11:47

J53i96ř59í 75K97o25c64u81r71e36k 6165734955688

Na tom vinohradu si ale člověk vyvětrá hlavu a odpočine si líp, než kdyby celý den četl detektivky. Krom toho ten vinohrad člověka udržuje v dobré fyzické kondici.

+2/0
18.7.2016 19:43

M17i60l73a91n 91M27a62j58e40r65č73í73k 1780450404806

zejména "....ten vinohrad člověka udržuje v dobré fyzické kondici."

není vůbec tzv. k zahození u tzv. sedavých profesí,

mezi něž patří i řízení všemožných dopravních prostředků

- zejména řidiči BUS, TRAM, METRA mají celosvětově problémy s nadváhou či hemeroidy (tak jako tzv. kancelářské krysy)!!

0/0
18.7.2016 23:19

J52i87ř81í 18E30r47b82e31n 1723884306597

Teoretické technické řešení je nasnadě: na každém vozidle terminál, do kterého se strojvedoucí přihlásí svou jedinečnou celostátně platnou osobní kartou. Ideálně by tentýž systém měl být i ve všech autobusech, náklaďácích, taxíkách a podobných vozidlech, kde jsou nutné bezpečnostní přestávky. Ale to je utopie.

+6/0
18.7.2016 6:01

M94a39r16k 95P24o63k18o71r64n48y 8164118177943

Utopie to je, protoze to by zase delal stat a ten by vypsal vyberove rizeni na karty, ty by staly nekolik millionu korun pri kterem by se znacna cast statnich uredniku a politiku napakovalo. No a po vydani karet by se zjistilo, ze nefunguji a cely projekt by se zrusil, politicke strany by se teatralne pohadaly kdo za to muze a pak by to vysumelo do ztracena.

+2/0
18.7.2016 6:54

V66á93c11l34a45v 28P51o90u83s28t91k86a 3480681772

Na autobusech a náklaďácích už to nějaký ten pátek funguje.

+5/0
18.7.2016 7:05

L52e29o13p96o13l63d 10P58r76o58k24e36š 8679254147

Dráha jde s dobou. Řidiči jsou pod kontrolou od 70 let.

0/−4
18.7.2016 6:01

J80i79ř11í 34E80r87b29e48n 1523124176137

Na dráze to dřív nebylo potřeba. Pracovat u dráhy bylo až do 90. let věcí prestiže, dráha si mohla dovolit vybírat a zaplatit lepší zaměstnance. S příchodem konkurence (a následnou nutností platit marketingové čičmundy, analyzátory integrované dopravy a managory pro věci zbytné) to ustalo, do lidí dnes chce investovat málokdo.

+13/0
18.7.2016 6:04

M55i87r14o37s25l49a93v 22P29a13v14l13í41č65e44k 7343750315904

To je dobře.

0/0
18.7.2016 5:26

V82l75a79s46t21i84m23i86l 88S32v79o59b94o94d59a 7543708725314

Stát začne kontrolovat, jestli lidé neplatí příliš mnoho daní, přílišné výše :-P.

0/0
18.7.2016 3:17

M97i86l73o12š 84Š77t75ě97p92á24n52e93k 8726314201344

"Stát začne kontrolovat strojvedoucí, zda nejezdí příliš dlouho" - také mám už těch zpoždění dost. ;-D;-D

+17/−3
18.7.2016 2:41

J36i75ř50í 91E51r12b62e14n 1893484536187

Jde hlavně o strojvedoucí na vlečkách a na nákladních vlacích, tam Vás ta zpoždění určitě netrápí ;-)

0/0
18.7.2016 6:05

J17i80ř21í 73K60o54c32u14r19e73k 6945684445868

Vy jste ještě nikdy netrčel v Zatáčce u Křoví, jelikož před vámi zdechla mašina nákladnímu vlaku?

0/0
18.7.2016 19:46

P29a71v45e37l 17S37o83b70o32t77k29a 5800784

R^

+3/0
18.7.2016 2:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.