Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát začne kontrolovat strojvedoucí, zda nejezdí příliš dlouho

Strojvedoucí budou od příštího roku pod větší kontrolou podobné té, jako mají řidiči kamionů. Drážní úřad a Správa železniční dopravní cesty chtějí zavést nový systém, podle kterého budou vědět, kdo řídí lokomotivu a zda splnil potřebné normy pro odpočinek a nejezdil ve svém volnu pro konkurenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59i55r84o95s41l35a89v 61Z31i69k35m29u82n89d 6218862317568

Ono by stačilo obejít jednotlivé dopravce a zkontrolovat šichťáky co jsou podkladem pro mzdy. Kolem ČD by mohla projít kontrola bez zastavení, protože tam si nedodržet odpočinek strojvedoucího nikdo nedovolí ... Je to dáno jednak rozvrhem směn = turnus, u "letmo" to hlídá strojmistr ...

Ono to není jen o tom, kdy strojvedoucí "vleze" na lokomotivu, ale o tom, že "někde" (zpravidla v sídle zaměstnavatele nebo jeho organizační / provozní složky - kde má skříňku) má stanovený nástup, pak se "nějak" přemisťuje na lokomotivu, třeba ho vezou TAXI a pak nastupuje na lokomotivu ... Pracovní směna začíná tím okamžikem "nástupu" na směnu, nikoli okamžikem, kdy vleze na lokomotivu, resp. ohlásí se provozovateli dráhy ....

Ten počítačový systém se uplatní v případě, že by strojvedoucí jezdil pro více dopravců ...

Strojvedoucí musí ukončit jízdu (traťový výkon) po 12 hodinách od nástupu na směnu, i kdyby ujel třeba jen 10 kilometrů ...

+3/−1
18.7.2016 11:23

F17r28a35n75t96i10š67e52k 24O36s29e51l61k36a 2175339227806

Nevím co děláte vy, já pracuju jako strojvedoucí už tři desítky let, a ze své zkušenosti vím moc dobře že nejvíc kolegů, kteří načerno pracují pro soukromé firmy je naopak právě z ČD, nebo jak oni sami říkají od "matky".

Takže vaše poukazování na to že "u nich se to nemůže stát" mi přijde jako mírně řečeno "úsměvné".

Ono je to celkem prosté, kdo má pravidelný turnus na měsíce dopředu?? Jedině ČD nebo ČD Cargo.

Kdo jiný si tedy může dovolit plánovat si načerno směny u jiných firem než právě tito "nedotknutelní a jediní správní strojvedoucí"???

0/0
18.7.2016 15:17

M90i42r44o56s91l33a62v 83Z79i56k84m23u72n19d 6828892567908

Vy víte o strojmistrovi ČD nebo ČD Cargo, který by nakomandoval strojvedoucího na výkon, aniž by měl předepsaný odpočinek ...

Tohle se nedělalo ani v době, kdy se mohlo dělat i 960 přesčasových hodin za rok.

Odpočinky "v depu" se vždycky ctily na 12 hodin, aby mohl jít strojvedoucí na zálohách z noční na noční a bylo dodrženo 12 hodin odpočinku, tak jedna záloha měla stanovené střídání třeba na 6,30 - 18,30, u druhé v 7,30 - 19,30 ... tak se splnily "časy" stanovené V1 na papírování a předávku lok ..., směna měl 12,45 hod.

Těch 12 hodin se kdysi "ortodoxně" vyžadovalo i v někdejších vozebních a strojových stanicích, ale podařilo se vybojovat, že u "dělených" směn u nichž bylo zajištěno spaní na lůžku na tomto pracovišti se mohlo jít na 6 hodin mezi jednotlivými částmi směny. Ve své době to mělo příznivý vliv na sestavu personálního turnusu ... ten kdo skončil třeba ve 22,00 mohl nastupovat třeba v 5,00 na další část směny ...

U ČD i Carga chybí v současné době desítky strojvedoucích, takže každý má možnost si "přivydělat" v rámci povoleného limitu přesčasové práce ... není třeba hledat výdělek u jiného dopravce. Tím spíše, že turnusy u ČD v mnoha případech nejsou nic moc.

0/0
19.7.2016 9:17

J15a83k57u83b 37K87n20e63c41h79t17o98v22s59k76ý 3390956871212

Nástupní plat v zákaldu je něco mezi 18000 až 20000 hrubého

0/0
18.7.2016 10:14

R59a36d11i22m 23Š30o20l67c 1115625205684

No rozhodně ne u ČD!

0/0
18.7.2016 12:47

J71a79n 25J27e38m32e17l14k55a 1465380

Dokonce o 40% víc nedovolených průjezdů hlásí drážní inspekce.

http://www.dicr.cz/pocet-nedovolenych-jizd-narostl-mezirocne-o-vice-nez-40

Vystresovaný neodpočinutý strojvůdce bez ETCS je podle mě špatně.

Kamiony mají jasně tachografy a kontroluje se to. 8 hodin max.

0/0
18.7.2016 9:38

M91i82r75o80s43l35a45v 42B23u93č77e95k 6643143701444

Je úsměvné, že stát začne kontrolovat strojvedoucí ..., ten problém je dlouhodobý a má svou logiku. Lidi prostě nejsou - týká se i řidičů busů - meziměstské - MHD - kamiony ... Rozšíření přepravců na železnici je OK - konkurence, nicméně kde se mají vyrojit ti noví mašinfírové !? Sám jsem zažil situaci, kdy noční řidič nenastupuje - pak se přiřítil "na poslední chvíli" .. Na dotaz - odpověděl - V Bibione rekreanti zmatkovali a na dálnicích byla dopravní zácpa ! Ten problém je složitější - Mzda - odkud se vlastně strojvůdce - řidič má objevit - jeho celkové postavení - odchod do důchodu - věk , atd ... Problém je POUZE OSLOVOVÁN - teď přísněji KONTROLOVÁN - Nicméně, stále není řešen ! Velice kontrastní v porovnání např. - S péči o postavením horníka ve zcela úpadkové firmě ! ... :-)

+3/−1
18.7.2016 9:02

D62a27v30i19d 10P31e21c45a 1295964411486

Někdo zada nějaké číslo zaměstnance k nějakému číslu vlaku. Vynikající, to určitě vymyslel někdo od státu.

+1/−2
18.7.2016 8:07

P16a87v83e65l 23O96b19d39r46ž49á75l42e64k 6296964738922

Ono je to opravdu celkem jednoduché. Jen by muselo přijít i b) tedy že inspekce bude náhodně kontrolovat v terénu, jestli v lokomotivě sedí člověk, kterého dopravce nahlásil.

+3/0
18.7.2016 8:28

D82a59v23i66d 87P53e86c35a 1365374691706

S červeným tercikem?

0/−2
18.7.2016 8:55

M40i61l46a92n 95M35a34j20e22r82č67í93k 1400970234506

Vtipálku -

jak PČR může kontrolovat také tak činí (např. na požití alkoholu) na silnicích i řidiče tzv. z profese (busů, náklaďáků ....) a to včetně možnosti před jejich hromadným výjezdem z garáží,

Tak se Drážní inspekce má nepravidelně namátkově pohybovat po (zejména uzlových) stanicích železniční sítě ČR a kontrolovat (mimo jiné), že fyzické obsazení řídících stanovišť vlaků, které v příslušné stanici měly zastavit, je shodné s tím nahlášeným!!

0/0
18.7.2016 9:46

D87a53v79i34d 46P52e45c47a 1285814281446

To je u vlaku z Komarna do Hamburku brnkacka.

0/−1
18.7.2016 12:05

M96i39l86a69n 48M68a16j87e39r49č68í92k 1710630794106

ŽÁDNÝ VLAK převážející přes ČR lidi či náklad mezi jakýmikoliv s ní sousedícími státy (či dokonce i státy vzdálenějšími) ROZHODNĚ NEJEDE PŘES ÚZEMÍ ČR BEZ ZASTAVENÍ!!

dříve se na těch vlacích dokonce v hraničnich stanicích tzv. přepřahaly lokomotivy, dnes se tam často jen tzv. vymění jejich strojvedoucí = při kontrole jediné lokomotivy je v jeden okamžik možné zkontrolovat hned dva strojvedoucí - toho co s lokomotivou do stanice přijel i toho, co ji od něj přebírá, aby s ní pokračoval dále!!

0/0
18.7.2016 23:32

J91i28ř36í 89K40o46c47u81r56e45k 6335874255988

Takže policajt zastaví vlak. Potom půjde kilometr k mašině, možná dva. Někdy je to z kopce a bežná železniční kontrola rozhodně není důvodem pro nouzové brzdění. Než k té mašině dojde, tak se přerazí, možná i třikrát. Následně se za nákladním vlakem seštosuje rychlík a před ním jedoucí osobák. 20 minut v sakroch a to teprve policajt došel k mašině. Provede kontrolu, všecko vpořádku. Sleze z mašiny a snad mu při tom nepodjedou boty na štěrku a tak si nenatluče kokos. Následně se bude vracet kolem rozjíždějícího se nákladního vlaku a také kolem seštosovaného osobáku a rychlíku. Asi si něco vyslechne, až se to proslechne, že tohle zpoždění "vyrobil" policajt.

V následující stanici nákladní vlak bokem, osobní vlak bokem, projet rychlík, ten má +20 minut. Projet druhý rychlík co jel za ním, ten jen +5 minut. Poslat osobák. Poslat nákladní vlak s +50 minut. Do vysálačky se z nákladního vlaku ozve: "--bem tvoju mať. Ostalo mi petnáct minút." A za tu dobu se 30 km ke střídání ujet nedá.

Veselejší to bude, když policista zjistí, že něco není v pořádku. Takže si veme rukavice a místo fíry (ten je "mimo čas") bude na vagonech utahovat ruční brzdu, aby se souprava nerozjela. Nebo bez řádného zabrždění odvede fíru nákladního vlaku kolem seštosovaného osobáku a rychlíku. Tam si něco vyslechne, ale hodně sprostého, protože fíra osobáku bude muset jít utahovat ruční brzdy nákladního vlaku. A stěstí bude, když si u toho nikdo nepřerazí nohu, nebo toho policajta nenapadne vzít to po sousední koleji.

Zkuste to udělat tak na čtyřech různých místech v republice a většina tratí stojí.

0/−2
18.7.2016 19:37

M73i24l17a88n 22M81a94j97e54r71č91í34k 1200480844866

pěkná báchorka, ale s realizací mého návrhu nemá naprosto nic společného, protože já psal:

"......... SE DRÁŽNÍ INSPEKCE MÁ nepravidelně namátkově POHYBOVAT PO (zejména uzlových) STANICÍCH železniční sítě ČR A KONTROLOVAT (mimo jiné), že FYZICKÉ OBSAZENÍ řídících stanovišť VLAKŮ, KTERÉ V PŘÍSLUŠNÉ STANICI MĚLY ZASTAVIT, je shodné s tím nahlášeným"

= kontrola železničních pracovníků/strojvedoucích rozhodně nemá:

1.) spadat do pravomoci policie!!

2.) být prováděna mimo plánovaná provozní zastavení vlaků ve stanicích (čím větší stanice bude pro kontrolu zvolena, tím více vlaků v ní zastavuje a tedy tím více spojů může být při jedné "akci" zkontrolováno)!!

+2/0
18.7.2016 23:12

J61a82n 71V44a55l10o54u38c13h 6602917148220

sice pěkné, ale skokan "zařídí" několikahodinové zpoždění strojvedoucí pak, věren předpisu, odstaví vlak na nejbližší vhodné koleji (pokud se bude trvat na minutové přesnosti, pak i na hlavní koleji)a bude čekat, na vystřídání... Pokud chcete A, pak tedy musí být i B - tedy záznamová kamera jakožto postačující svědek, pokud je vlak provozuschopný a překážka mimo kolejiště, jede se dál a nečeká na ouřady z DI.

0/−1
18.7.2016 7:42

F13r44a27n71t40i74š53e85k 82V50a96n14ě93k 1727644977167

A co policie? A když autobus a nebo auto někoho taky přejede, jede hned dál? A s tou lokomotivou by jste jezdil dál hned, i když by tam třeba na nárazníků byly zbytky tkání?

0/0
18.7.2016 7:50

J35a98r95o69m83í50r 26K79r53á72l 4680779844619

Jde o ostatní vlaky na té trati. Pokud mašinfíra překročí stanovenou dobu, nesmí jet, ani když už může.

0/0
18.7.2016 8:03

M89i90r84o51s37l73a61v 79Z72i41k10m78u41n73d 6408602367898

Ano, strojvedoucí je povinen zastavit vlak tak, aby jízdní výkon byl ukončen nejpozději v době kdy uplyne 12 hodin od nástupu na směnu.

V případě většího zpoždění strojvedoucí ohlásí "tento" problém ...

Kameru nepotřebujete, postačuje "změnit" zákon ... žádná mrtvola v principu nepředstavuje hmotnou překážku bránící jízdě vlaku (vozidla), ale obecně závazné předpisy jsou konstruovány poněkud jinak ... obraťte se s podnětem na "svého" poslance nebo senátora ...

+1/0
18.7.2016 11:28

P40e96t34r 92N17ě52m28e92c 4110913860117

Ovšem není zaručeno, že dispečer nebude do systému zadávat licenci strojvedoucího,který je na dovolené nebo marodí. Lepší by bylo zavést tachografy a do nich karty,jako mají řidiči náklaďáků a autobusů.

0/0
18.7.2016 7:28

P84a17v96e88l 17M23o18r30a36v33e53c 3552369642688

Tak předpokládám, že SŽDC bude mít i data o dovolených a nemocenských..

0/0
18.7.2016 9:12

M15i18r51o49s91l46a78v 47Z87i36k96m82u42n33d 6438712697918

Každá lokomotiva má "tachograf", dosadit na všechny české lokomotivy zařízení, které by zaregistrovalo nástup konkrétního strojvedoucího je nereálné - kdo by to zaplatil, resp. jak budete řešit "množinu" zahraničních lokomotiv schválených pro provoz na síti SŽDC ... licencovaný strojvedoucí může jezdit na každé lokomotivě se kterou "umí jezdit" ...

Idea je dobrá, ale neproveditelná ...

0/0
18.7.2016 11:32
Foto

J70i55ř92í 80I52n66c26z52é16d62y 2164535781669

to je spis problem k reseni pro vnitropodnikoveho psychologa. Co vede strojvedouci k tomu aby travili svuj zivot v praci???

+3/0
18.7.2016 7:19

V51á82c23l84a59v 51P94o64u16s69t19k61a 3190391742

Prachy....

+17/0
18.7.2016 7:23

P96a92v60e83l 62O64b18d75r33ž64á84l32e48k 6396254408432

Asi totéž co většinu ostatních zaměstnaných lidi - peníze.

0/0
18.7.2016 8:30

R57a40d40e59k 19K58o22p27a96r 4158491322719

Kazda pitoma "dodavka" ma tachograf, do ktereho se vklada mj.karta ridice. A na vlaky, se bude v roce 2016 vypisovat lejstro? Slava mrtvym dusim!

0/0
18.7.2016 7:11

P90e56t86r 76P19e69t54r 6693262118433

Protože dodávka je za 3 roky ojetá a za 5 let k odpisu. Půlka lokomotiv v ČR pochází z doby, kdy se v USA teprve vymýšlelo něco jako internet. V takové mašině bude z výroby tachograf těžko...a když není předpis není důvod tam montovat zařízení za stovky tisíc.

+1/−1
18.7.2016 9:32

J17i88ř29í 74Č28e55r34n89ý 6388743140788

V každé lokomotivě je rychloměr, který zaznamenává mimo jiné čas, rychlost a ujetou dráhu.

0/0
18.7.2016 12:04

M98i25l86a44n 48K65u64b58e67š 1523613720376

Drahý pane Kopar, kdypak jste naposled seděl v dodávce do 3,5t? Ať dělám co dělám v dodávce do 3,5t žádnej tachograf nevidím natož abych potřeboval kartu řidiče. Takže mám takovej pocit, že jste viděl dodávku maximálně na obrázku, co .... ?

+2/0
18.7.2016 19:28

I45v71a30n 55M85a73r40e38k 6964518302

A co fírovi zabrání,aby měl vedlejšák v jiné profesi ,stejně tak jsem ho měl jako strojvedoucí 20 let já ? 8-o

+3/−2
18.7.2016 6:54

S38t47e98p51a80n 59T93o96t86h 8778879605318

a ještě se tu veřejně přiznáš, jak si byl svému okolí nebezpečnej... víc takových... Rv

0/−3
18.7.2016 7:00

I34v16a14n 60M51a74r63e37k 6554468822

Tehdy , v r.1969-1997 nikdo takové věci neřešll, a to jsme strávili na mašině 16 hod tam, v obratové stanici byl odpočinek 8hod a 16 hod zpět. Takže za dva dny jsme udělali 32 hod. . . . . . . a že bych byl svému okolí "nebezpečný" to mě tedy nikdy nenapadlo . 8-o

+4/0
18.7.2016 7:19

I82v13a44n 52M11a72r49e11k 6724668152

A propos. Pracoval jsem na dráze jako fíra 28 let,přitom jsem měl po dobu asi dvaceti let vedlejší pracovní poměr a navíc v té době stavil i rodinný dům, takže o co vlastně jde ? !

+1/0
18.7.2016 7:01

D10a65v23i77d 18P57e64c85a 1585574201976

Myslím, že jste jen upřímný a takových moc není.

0/0
18.7.2016 8:03

V30í78t69ě79z85s32l87a91v 81Ř10í25p67a 5768242504951

Pane Marek o co jde? O další buzeraci a otravování lidí. Naprostá kravina, protože stejně nikdo neví, zda strojvedoucí odpočívá ve stanoveném čase, nebo zda někde maká na baráku atd. Ale bude doba, kdy se bude kontrolovat i toto. To bude každý člověk mít nastřelený čip a konečně budeme pod trvalou kontrolou. 8-o

+1/−1
18.7.2016 8:20

M23a38r85e86k 64M29a15r47t46i73n 8659164726690

Vedlejšák ať klidně má. Nejlépe takový, kde se nemusí plně soustředit na návěsti. Je jasné, že jiná činnost nesnižuje tolik soustředění jako u původní činnosti. Ale vemte si, kolik fakt bylo posledních dobou projetých červených. Není to tak dávno, kdy vlaky zastavily kousek od sebe ve Praze Vysočanech, strojvedoucí KŽC projel návěstidlo a vjel rychlíku do cesty... jen díky tomu, že se to stalo ve stanici, nedošlo ke srážce (jeden vlak se teprve rozjížděl, druhý kvůli zastavení ve stanici brzdil).

+1/0
18.7.2016 9:32

M86i34r71o15s24l72a40v 92Z62i78k84m73u32n98d 6498552117938

Ale to není o jen vedlejšáku ... prostě stačí, aby zaměstnanec dělal třeba na stavbě vlastního domku, měl svoje "hospodářství" a po celodenní péči o políčka nebo u vinařů o vinohrad půjde na noční ...

Ony i ty "zákonné" odpočinky mezi jednotlivými částmi směny spojené s odpočinkem na lůžku nejsou vždy OK ... Máte papírově 6,5 hodiny odpočinku, než se dojdete (v rámci odpočinku) na nocležnu / hotel / penzion tak to trvá třeba 20 minut, pak nějaká ta příprava na "pelech", než se zabere tak to taky nějakou dobu trvá a zhruba tak po 4 hodinách spaní je budíček, protože v rámci "odpočinku" je třeba dojít zpátky k vlaku ...

A v době minulé bylo kdysi možné odpočinek zkrátit na 3 hodiny, pokud byla předcházející směna kratší než 3 hodiny ... Po půlnoci člověk usnul, za necelé tři hodiny byl probuzen a "dostatečně" odpočatý po předchozí směně měl před sebou - tehdy až 15 hodinovou směnu ...

+1/0
18.7.2016 11:47

J16i68ř72í 30K70o33c43u10r72e31k 6425224655818

Na tom vinohradu si ale člověk vyvětrá hlavu a odpočine si líp, než kdyby celý den četl detektivky. Krom toho ten vinohrad člověka udržuje v dobré fyzické kondici.

+2/0
18.7.2016 19:43

M28i22l23a90n 94M71a98j77e64r30č74í16k 1110900954156

zejména "....ten vinohrad člověka udržuje v dobré fyzické kondici."

není vůbec tzv. k zahození u tzv. sedavých profesí,

mezi něž patří i řízení všemožných dopravních prostředků

- zejména řidiči BUS, TRAM, METRA mají celosvětově problémy s nadváhou či hemeroidy (tak jako tzv. kancelářské krysy)!!

0/0
18.7.2016 23:19

J96i90ř71í 71E98r14b95e65n 1623484706237

Teoretické technické řešení je nasnadě: na každém vozidle terminál, do kterého se strojvedoucí přihlásí svou jedinečnou celostátně platnou osobní kartou. Ideálně by tentýž systém měl být i ve všech autobusech, náklaďácích, taxíkách a podobných vozidlech, kde jsou nutné bezpečnostní přestávky. Ale to je utopie.

+6/0
18.7.2016 6:01

M98a19r59k 49P23o13k54o20r85n58y 8594398937383

Utopie to je, protoze to by zase delal stat a ten by vypsal vyberove rizeni na karty, ty by staly nekolik millionu korun pri kterem by se znacna cast statnich uredniku a politiku napakovalo. No a po vydani karet by se zjistilo, ze nefunguji a cely projekt by se zrusil, politicke strany by se teatralne pohadaly kdo za to muze a pak by to vysumelo do ztracena.

+2/0
18.7.2016 6:54

V13á51c55l64a31v 51P14o67u34s50t49k92a 3810241252

Na autobusech a náklaďácích už to nějaký ten pátek funguje.

+5/0
18.7.2016 7:05

L56e37o55p10o85l77d 55P69r34o92k97e45š 8859294477

Dráha jde s dobou. Řidiči jsou pod kontrolou od 70 let.

0/−4
18.7.2016 6:01

J41i42ř77í 69E10r54b20e97n 1273284196417

Na dráze to dřív nebylo potřeba. Pracovat u dráhy bylo až do 90. let věcí prestiže, dráha si mohla dovolit vybírat a zaplatit lepší zaměstnance. S příchodem konkurence (a následnou nutností platit marketingové čičmundy, analyzátory integrované dopravy a managory pro věci zbytné) to ustalo, do lidí dnes chce investovat málokdo.

+13/0
18.7.2016 6:04

M83i19r10o30s30l40a93v 39P31a13v39l17í60č57e81k 7303700325164

To je dobře.

0/0
18.7.2016 5:26

V30l94a97s55t11i36m58i68l 81S13v53o13b69o97d55a 7113448675854

Stát začne kontrolovat, jestli lidé neplatí příliš mnoho daní, přílišné výše :-P.

0/0
18.7.2016 3:17

M51i71l61o41š 66Š68t86ě68p94á33n62e54k 8396934641514

"Stát začne kontrolovat strojvedoucí, zda nejezdí příliš dlouho" - také mám už těch zpoždění dost. ;-D;-D

+17/−3
18.7.2016 2:41

J93i38ř47í 20E62r45b39e27n 1883604156567

Jde hlavně o strojvedoucí na vlečkách a na nákladních vlacích, tam Vás ta zpoždění určitě netrápí ;-)

0/0
18.7.2016 6:05

J34i47ř90í 39K88o54c72u25r68e63k 6405864245678

Vy jste ještě nikdy netrčel v Zatáčce u Křoví, jelikož před vámi zdechla mašina nákladnímu vlaku?

0/0
18.7.2016 19:46

P62a44v29e58l 24S18o15b55o60t72k95a 5570324

R^

+3/0
18.7.2016 2:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.