Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát začne kontrolovat strojvedoucí, zda nejezdí příliš dlouho

Strojvedoucí budou od příštího roku pod větší kontrolou podobné té, jako mají řidiči kamionů. Drážní úřad a Správa železniční dopravní cesty chtějí zavést nový systém, podle kterého budou vědět, kdo řídí lokomotivu a zda splnil potřebné normy pro odpočinek a nejezdil ve svém volnu pro konkurenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i24r76o47s89l69a13v 59Z76i14k87m69u48n58d 6818622697718

Ono by stačilo obejít jednotlivé dopravce a zkontrolovat šichťáky co jsou podkladem pro mzdy. Kolem ČD by mohla projít kontrola bez zastavení, protože tam si nedodržet odpočinek strojvedoucího nikdo nedovolí ... Je to dáno jednak rozvrhem směn = turnus, u "letmo" to hlídá strojmistr ...

Ono to není jen o tom, kdy strojvedoucí "vleze" na lokomotivu, ale o tom, že "někde" (zpravidla v sídle zaměstnavatele nebo jeho organizační / provozní složky - kde má skříňku) má stanovený nástup, pak se "nějak" přemisťuje na lokomotivu, třeba ho vezou TAXI a pak nastupuje na lokomotivu ... Pracovní směna začíná tím okamžikem "nástupu" na směnu, nikoli okamžikem, kdy vleze na lokomotivu, resp. ohlásí se provozovateli dráhy ....

Ten počítačový systém se uplatní v případě, že by strojvedoucí jezdil pro více dopravců ...

Strojvedoucí musí ukončit jízdu (traťový výkon) po 12 hodinách od nástupu na směnu, i kdyby ujel třeba jen 10 kilometrů ...

+3/−1
18.7.2016 11:23

F70r94a46n53t60i40š90e13k 25O96s52e72l37k57a 2125689127666

Nevím co děláte vy, já pracuju jako strojvedoucí už tři desítky let, a ze své zkušenosti vím moc dobře že nejvíc kolegů, kteří načerno pracují pro soukromé firmy je naopak právě z ČD, nebo jak oni sami říkají od "matky".

Takže vaše poukazování na to že "u nich se to nemůže stát" mi přijde jako mírně řečeno "úsměvné".

Ono je to celkem prosté, kdo má pravidelný turnus na měsíce dopředu?? Jedině ČD nebo ČD Cargo.

Kdo jiný si tedy může dovolit plánovat si načerno směny u jiných firem než právě tito "nedotknutelní a jediní správní strojvedoucí"???

0/0
18.7.2016 15:17

M46i15r79o96s68l34a65v 49Z50i44k55m93u58n63d 6648582807598

Vy víte o strojmistrovi ČD nebo ČD Cargo, který by nakomandoval strojvedoucího na výkon, aniž by měl předepsaný odpočinek ...

Tohle se nedělalo ani v době, kdy se mohlo dělat i 960 přesčasových hodin za rok.

Odpočinky "v depu" se vždycky ctily na 12 hodin, aby mohl jít strojvedoucí na zálohách z noční na noční a bylo dodrženo 12 hodin odpočinku, tak jedna záloha měla stanovené střídání třeba na 6,30 - 18,30, u druhé v 7,30 - 19,30 ... tak se splnily "časy" stanovené V1 na papírování a předávku lok ..., směna měl 12,45 hod.

Těch 12 hodin se kdysi "ortodoxně" vyžadovalo i v někdejších vozebních a strojových stanicích, ale podařilo se vybojovat, že u "dělených" směn u nichž bylo zajištěno spaní na lůžku na tomto pracovišti se mohlo jít na 6 hodin mezi jednotlivými částmi směny. Ve své době to mělo příznivý vliv na sestavu personálního turnusu ... ten kdo skončil třeba ve 22,00 mohl nastupovat třeba v 5,00 na další část směny ...

U ČD i Carga chybí v současné době desítky strojvedoucích, takže každý má možnost si "přivydělat" v rámci povoleného limitu přesčasové práce ... není třeba hledat výdělek u jiného dopravce. Tím spíše, že turnusy u ČD v mnoha případech nejsou nic moc.

0/0
19.7.2016 9:17

J87a82k11u70b 75K83n52e27c37h12t26o34v98s73k60ý 3260486491212

Nástupní plat v zákaldu je něco mezi 18000 až 20000 hrubého

0/0
18.7.2016 10:14

R34a88d65i56m 91Š15o35l63c 1735615965784

No rozhodně ne u ČD!

0/0
18.7.2016 12:47

J77a93n 46J19e31m17e58l31k77a 1355910

Dokonce o 40% víc nedovolených průjezdů hlásí drážní inspekce.

http://www.dicr.cz/pocet-nedovolenych-jizd-narostl-mezirocne-o-vice-nez-40

Vystresovaný neodpočinutý strojvůdce bez ETCS je podle mě špatně.

Kamiony mají jasně tachografy a kontroluje se to. 8 hodin max.

0/0
18.7.2016 9:38

M50i22r31o23s42l38a68v 58B88u14č42e41k 6193753581214

Je úsměvné, že stát začne kontrolovat strojvedoucí ..., ten problém je dlouhodobý a má svou logiku. Lidi prostě nejsou - týká se i řidičů busů - meziměstské - MHD - kamiony ... Rozšíření přepravců na železnici je OK - konkurence, nicméně kde se mají vyrojit ti noví mašinfírové !? Sám jsem zažil situaci, kdy noční řidič nenastupuje - pak se přiřítil "na poslední chvíli" .. Na dotaz - odpověděl - V Bibione rekreanti zmatkovali a na dálnicích byla dopravní zácpa ! Ten problém je složitější - Mzda - odkud se vlastně strojvůdce - řidič má objevit - jeho celkové postavení - odchod do důchodu - věk , atd ... Problém je POUZE OSLOVOVÁN - teď přísněji KONTROLOVÁN - Nicméně, stále není řešen ! Velice kontrastní v porovnání např. - S péči o postavením horníka ve zcela úpadkové firmě ! ... :-)

+3/−1
18.7.2016 9:02

D39a28v14i74d 66P87e30c98a 1645224421606

Někdo zada nějaké číslo zaměstnance k nějakému číslu vlaku. Vynikající, to určitě vymyslel někdo od státu.

+1/−2
18.7.2016 8:07

P93a31v97e35l 16O46b13d21r25ž92á78l89e20k 6946244868162

Ono je to opravdu celkem jednoduché. Jen by muselo přijít i b) tedy že inspekce bude náhodně kontrolovat v terénu, jestli v lokomotivě sedí člověk, kterého dopravce nahlásil.

+3/0
18.7.2016 8:28

D50a47v51i11d 79P14e19c92a 1615494511516

S červeným tercikem?

0/−2
18.7.2016 8:55

M81i70l19a93n 87M40a43j72e11r20č61í20k 1540830164146

Vtipálku -

jak PČR může kontrolovat také tak činí (např. na požití alkoholu) na silnicích i řidiče tzv. z profese (busů, náklaďáků ....) a to včetně možnosti před jejich hromadným výjezdem z garáží,

Tak se Drážní inspekce má nepravidelně namátkově pohybovat po (zejména uzlových) stanicích železniční sítě ČR a kontrolovat (mimo jiné), že fyzické obsazení řídících stanovišť vlaků, které v příslušné stanici měly zastavit, je shodné s tím nahlášeným!!

0/0
18.7.2016 9:46

D43a95v87i16d 35P67e95c93a 1395964171766

To je u vlaku z Komarna do Hamburku brnkacka.

0/−1
18.7.2016 12:05

M66i61l44a25n 67M17a42j94e63r22č67í22k 1350270504576

ŽÁDNÝ VLAK převážející přes ČR lidi či náklad mezi jakýmikoliv s ní sousedícími státy (či dokonce i státy vzdálenějšími) ROZHODNĚ NEJEDE PŘES ÚZEMÍ ČR BEZ ZASTAVENÍ!!

dříve se na těch vlacích dokonce v hraničnich stanicích tzv. přepřahaly lokomotivy, dnes se tam často jen tzv. vymění jejich strojvedoucí = při kontrole jediné lokomotivy je v jeden okamžik možné zkontrolovat hned dva strojvedoucí - toho co s lokomotivou do stanice přijel i toho, co ji od něj přebírá, aby s ní pokračoval dále!!

0/0
18.7.2016 23:32

J29i51ř38í 92K32o18c76u42r26e46k 6895924815378

Takže policajt zastaví vlak. Potom půjde kilometr k mašině, možná dva. Někdy je to z kopce a bežná železniční kontrola rozhodně není důvodem pro nouzové brzdění. Než k té mašině dojde, tak se přerazí, možná i třikrát. Následně se za nákladním vlakem seštosuje rychlík a před ním jedoucí osobák. 20 minut v sakroch a to teprve policajt došel k mašině. Provede kontrolu, všecko vpořádku. Sleze z mašiny a snad mu při tom nepodjedou boty na štěrku a tak si nenatluče kokos. Následně se bude vracet kolem rozjíždějícího se nákladního vlaku a také kolem seštosovaného osobáku a rychlíku. Asi si něco vyslechne, až se to proslechne, že tohle zpoždění "vyrobil" policajt.

V následující stanici nákladní vlak bokem, osobní vlak bokem, projet rychlík, ten má +20 minut. Projet druhý rychlík co jel za ním, ten jen +5 minut. Poslat osobák. Poslat nákladní vlak s +50 minut. Do vysálačky se z nákladního vlaku ozve: "--bem tvoju mať. Ostalo mi petnáct minút." A za tu dobu se 30 km ke střídání ujet nedá.

Veselejší to bude, když policista zjistí, že něco není v pořádku. Takže si veme rukavice a místo fíry (ten je "mimo čas") bude na vagonech utahovat ruční brzdu, aby se souprava nerozjela. Nebo bez řádného zabrždění odvede fíru nákladního vlaku kolem seštosovaného osobáku a rychlíku. Tam si něco vyslechne, ale hodně sprostého, protože fíra osobáku bude muset jít utahovat ruční brzdy nákladního vlaku. A stěstí bude, když si u toho nikdo nepřerazí nohu, nebo toho policajta nenapadne vzít to po sousední koleji.

Zkuste to udělat tak na čtyřech různých místech v republice a většina tratí stojí.

0/−2
18.7.2016 19:37

M90i10l66a97n 44M78a16j72e44r72č61í23k 1580820894776

pěkná báchorka, ale s realizací mého návrhu nemá naprosto nic společného, protože já psal:

"......... SE DRÁŽNÍ INSPEKCE MÁ nepravidelně namátkově POHYBOVAT PO (zejména uzlových) STANICÍCH železniční sítě ČR A KONTROLOVAT (mimo jiné), že FYZICKÉ OBSAZENÍ řídících stanovišť VLAKŮ, KTERÉ V PŘÍSLUŠNÉ STANICI MĚLY ZASTAVIT, je shodné s tím nahlášeným"

= kontrola železničních pracovníků/strojvedoucích rozhodně nemá:

1.) spadat do pravomoci policie!!

2.) být prováděna mimo plánovaná provozní zastavení vlaků ve stanicích (čím větší stanice bude pro kontrolu zvolena, tím více vlaků v ní zastavuje a tedy tím více spojů může být při jedné "akci" zkontrolováno)!!

+2/0
18.7.2016 23:12

J50a48n 90V62a31l84o74u96c44h 6372677228160

sice pěkné, ale skokan "zařídí" několikahodinové zpoždění strojvedoucí pak, věren předpisu, odstaví vlak na nejbližší vhodné koleji (pokud se bude trvat na minutové přesnosti, pak i na hlavní koleji)a bude čekat, na vystřídání... Pokud chcete A, pak tedy musí být i B - tedy záznamová kamera jakožto postačující svědek, pokud je vlak provozuschopný a překážka mimo kolejiště, jede se dál a nečeká na ouřady z DI.

0/−1
18.7.2016 7:42

F90r74a25n58t72i28š84e84k 43V26a82n58ě83k 1717314307867

A co policie? A když autobus a nebo auto někoho taky přejede, jede hned dál? A s tou lokomotivou by jste jezdil dál hned, i když by tam třeba na nárazníků byly zbytky tkání?

0/0
18.7.2016 7:50

J57a94r72o14m53í94r 43K78r47á45l 4250899594859

Jde o ostatní vlaky na té trati. Pokud mašinfíra překročí stanovenou dobu, nesmí jet, ani když už může.

0/0
18.7.2016 8:03

M20i84r67o95s83l95a68v 19Z18i35k92m28u40n20d 6528682977388

Ano, strojvedoucí je povinen zastavit vlak tak, aby jízdní výkon byl ukončen nejpozději v době kdy uplyne 12 hodin od nástupu na směnu.

V případě většího zpoždění strojvedoucí ohlásí "tento" problém ...

Kameru nepotřebujete, postačuje "změnit" zákon ... žádná mrtvola v principu nepředstavuje hmotnou překážku bránící jízdě vlaku (vozidla), ale obecně závazné předpisy jsou konstruovány poněkud jinak ... obraťte se s podnětem na "svého" poslance nebo senátora ...

+1/0
18.7.2016 11:28

P77e43t45r 38N33ě74m50e44c 4730563540357

Ovšem není zaručeno, že dispečer nebude do systému zadávat licenci strojvedoucího,který je na dovolené nebo marodí. Lepší by bylo zavést tachografy a do nich karty,jako mají řidiči náklaďáků a autobusů.

0/0
18.7.2016 7:28

P59a17v31e95l 74M56o54r76a36v11e58c 3392409842548

Tak předpokládám, že SŽDC bude mít i data o dovolených a nemocenských..

0/0
18.7.2016 9:12

M14i91r17o37s64l88a58v 27Z43i32k82m55u50n18d 6638392437458

Každá lokomotiva má "tachograf", dosadit na všechny české lokomotivy zařízení, které by zaregistrovalo nástup konkrétního strojvedoucího je nereálné - kdo by to zaplatil, resp. jak budete řešit "množinu" zahraničních lokomotiv schválených pro provoz na síti SŽDC ... licencovaný strojvedoucí může jezdit na každé lokomotivě se kterou "umí jezdit" ...

Idea je dobrá, ale neproveditelná ...

0/0
18.7.2016 11:32
Foto

J85i77ř53í 11I21n49c22z42é41d35y 2884375851949

to je spis problem k reseni pro vnitropodnikoveho psychologa. Co vede strojvedouci k tomu aby travili svuj zivot v praci???

+3/0
18.7.2016 7:19

V95á86c31l40a16v 26P55o93u36s22t35k52a 3610981292

Prachy....

+17/0
18.7.2016 7:23

P29a82v51e85l 54O71b50d62r76ž60á89l44e79k 6266514418332

Asi totéž co většinu ostatních zaměstnaných lidi - peníze.

0/0
18.7.2016 8:30

R42a50d16e15k 50K41o94p76a24r 4798601962169

Kazda pitoma "dodavka" ma tachograf, do ktereho se vklada mj.karta ridice. A na vlaky, se bude v roce 2016 vypisovat lejstro? Slava mrtvym dusim!

0/0
18.7.2016 7:11

P83e36t86r 88P78e35t68r 6183132538203

Protože dodávka je za 3 roky ojetá a za 5 let k odpisu. Půlka lokomotiv v ČR pochází z doby, kdy se v USA teprve vymýšlelo něco jako internet. V takové mašině bude z výroby tachograf těžko...a když není předpis není důvod tam montovat zařízení za stovky tisíc.

+1/−1
18.7.2016 9:32

J56i10ř68í 74Č88e55r44n44ý 6188313680198

V každé lokomotivě je rychloměr, který zaznamenává mimo jiné čas, rychlost a ujetou dráhu.

0/0
18.7.2016 12:04

M21i37l86a67n 98K77u43b47e14š 1793883900586

Drahý pane Kopar, kdypak jste naposled seděl v dodávce do 3,5t? Ať dělám co dělám v dodávce do 3,5t žádnej tachograf nevidím natož abych potřeboval kartu řidiče. Takže mám takovej pocit, že jste viděl dodávku maximálně na obrázku, co .... ?

+2/0
18.7.2016 19:28

I22v46a28n 82M87a52r54e28k 6244158522

A co fírovi zabrání,aby měl vedlejšák v jiné profesi ,stejně tak jsem ho měl jako strojvedoucí 20 let já ? 8-o

+3/−2
18.7.2016 6:54

S52t57e68p86a75n 44T66o63t49h 8708309225308

a ještě se tu veřejně přiznáš, jak si byl svému okolí nebezpečnej... víc takových... Rv

0/−3
18.7.2016 7:00

I33v53a77n 25M92a56r41e70k 6664818762

Tehdy , v r.1969-1997 nikdo takové věci neřešll, a to jsme strávili na mašině 16 hod tam, v obratové stanici byl odpočinek 8hod a 16 hod zpět. Takže za dva dny jsme udělali 32 hod. . . . . . . a že bych byl svému okolí "nebezpečný" to mě tedy nikdy nenapadlo . 8-o

+4/0
18.7.2016 7:19

I85v69a28n 81M51a63r76e65k 6854568622

A propos. Pracoval jsem na dráze jako fíra 28 let,přitom jsem měl po dobu asi dvaceti let vedlejší pracovní poměr a navíc v té době stavil i rodinný dům, takže o co vlastně jde ? !

+1/0
18.7.2016 7:01

D69a83v52i77d 85P43e54c58a 1235584961576

Myslím, že jste jen upřímný a takových moc není.

0/0
18.7.2016 8:03

V61í75t31ě30z73s46l89a59v 95Ř25í96p29a 5938662794921

Pane Marek o co jde? O další buzeraci a otravování lidí. Naprostá kravina, protože stejně nikdo neví, zda strojvedoucí odpočívá ve stanoveném čase, nebo zda někde maká na baráku atd. Ale bude doba, kdy se bude kontrolovat i toto. To bude každý člověk mít nastřelený čip a konečně budeme pod trvalou kontrolou. 8-o

+1/−1
18.7.2016 8:20

M30a87r78e58k 52M67a66r31t62i32n 8729884916790

Vedlejšák ať klidně má. Nejlépe takový, kde se nemusí plně soustředit na návěsti. Je jasné, že jiná činnost nesnižuje tolik soustředění jako u původní činnosti. Ale vemte si, kolik fakt bylo posledních dobou projetých červených. Není to tak dávno, kdy vlaky zastavily kousek od sebe ve Praze Vysočanech, strojvedoucí KŽC projel návěstidlo a vjel rychlíku do cesty... jen díky tomu, že se to stalo ve stanici, nedošlo ke srážce (jeden vlak se teprve rozjížděl, druhý kvůli zastavení ve stanici brzdil).

+1/0
18.7.2016 9:32

M47i32r37o55s69l83a92v 11Z11i43k64m81u26n79d 6348562627878

Ale to není o jen vedlejšáku ... prostě stačí, aby zaměstnanec dělal třeba na stavbě vlastního domku, měl svoje "hospodářství" a po celodenní péči o políčka nebo u vinařů o vinohrad půjde na noční ...

Ony i ty "zákonné" odpočinky mezi jednotlivými částmi směny spojené s odpočinkem na lůžku nejsou vždy OK ... Máte papírově 6,5 hodiny odpočinku, než se dojdete (v rámci odpočinku) na nocležnu / hotel / penzion tak to trvá třeba 20 minut, pak nějaká ta příprava na "pelech", než se zabere tak to taky nějakou dobu trvá a zhruba tak po 4 hodinách spaní je budíček, protože v rámci "odpočinku" je třeba dojít zpátky k vlaku ...

A v době minulé bylo kdysi možné odpočinek zkrátit na 3 hodiny, pokud byla předcházející směna kratší než 3 hodiny ... Po půlnoci člověk usnul, za necelé tři hodiny byl probuzen a "dostatečně" odpočatý po předchozí směně měl před sebou - tehdy až 15 hodinovou směnu ...

+1/0
18.7.2016 11:47

J23i59ř90í 43K64o75c68u81r26e77k 6625174255378

Na tom vinohradu si ale člověk vyvětrá hlavu a odpočine si líp, než kdyby celý den četl detektivky. Krom toho ten vinohrad člověka udržuje v dobré fyzické kondici.

+2/0
18.7.2016 19:43

M36i32l36a14n 48M55a44j51e47r60č13í85k 1560510334116

zejména "....ten vinohrad člověka udržuje v dobré fyzické kondici."

není vůbec tzv. k zahození u tzv. sedavých profesí,

mezi něž patří i řízení všemožných dopravních prostředků

- zejména řidiči BUS, TRAM, METRA mají celosvětově problémy s nadváhou či hemeroidy (tak jako tzv. kancelářské krysy)!!

0/0
18.7.2016 23:19

J48i46ř52í 48E41r39b91e34n 1713454226157

Teoretické technické řešení je nasnadě: na každém vozidle terminál, do kterého se strojvedoucí přihlásí svou jedinečnou celostátně platnou osobní kartou. Ideálně by tentýž systém měl být i ve všech autobusech, náklaďácích, taxíkách a podobných vozidlech, kde jsou nutné bezpečnostní přestávky. Ale to je utopie.

+6/0
18.7.2016 6:01

M18a33r29k 83P64o12k74o10r52n96y 8334358827733

Utopie to je, protoze to by zase delal stat a ten by vypsal vyberove rizeni na karty, ty by staly nekolik millionu korun pri kterem by se znacna cast statnich uredniku a politiku napakovalo. No a po vydani karet by se zjistilo, ze nefunguji a cely projekt by se zrusil, politicke strany by se teatralne pohadaly kdo za to muze a pak by to vysumelo do ztracena.

+2/0
18.7.2016 6:54

V14á56c90l26a24v 64P95o68u36s38t15k75a 3890821832

Na autobusech a náklaďácích už to nějaký ten pátek funguje.

+5/0
18.7.2016 7:05

L94e73o56p31o71l15d 35P55r94o61k37e66š 8679984737

Dráha jde s dobou. Řidiči jsou pod kontrolou od 70 let.

0/−4
18.7.2016 6:01

J45i10ř50í 17E14r18b59e67n 1883304876937

Na dráze to dřív nebylo potřeba. Pracovat u dráhy bylo až do 90. let věcí prestiže, dráha si mohla dovolit vybírat a zaplatit lepší zaměstnance. S příchodem konkurence (a následnou nutností platit marketingové čičmundy, analyzátory integrované dopravy a managory pro věci zbytné) to ustalo, do lidí dnes chce investovat málokdo.

+13/0
18.7.2016 6:04

M67i33r24o38s72l68a34v 61P24a49v39l19í27č82e84k 7843900675694

To je dobře.

0/0
18.7.2016 5:26

V43l41a68s70t16i11m54i81l 42S86v69o48b70o13d26a 7143678105924

Stát začne kontrolovat, jestli lidé neplatí příliš mnoho daní, přílišné výše :-P.

0/0
18.7.2016 3:17

M14i51l39o35š 15Š20t48ě36p66á73n98e42k 8846144441954

"Stát začne kontrolovat strojvedoucí, zda nejezdí příliš dlouho" - také mám už těch zpoždění dost. ;-D;-D

+17/−3
18.7.2016 2:41

J10i68ř49í 36E27r40b79e95n 1433434166297

Jde hlavně o strojvedoucí na vlečkách a na nákladních vlacích, tam Vás ta zpoždění určitě netrápí ;-)

0/0
18.7.2016 6:05

J94i49ř38í 28K22o69c71u74r94e25k 6675694335518

Vy jste ještě nikdy netrčel v Zatáčce u Křoví, jelikož před vámi zdechla mašina nákladnímu vlaku?

0/0
18.7.2016 19:46

P86a41v93e60l 31S59o63b72o33t75k18a 5340384

R^

+3/0
18.7.2016 2:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.