Diskuze

Stát začne kontrolovat strojvedoucí, zda nejezdí příliš dlouho

Strojvedoucí budou od příštího roku pod větší kontrolou podobné té, jako mají řidiči kamionů. Drážní úřad a Správa železniční dopravní cesty chtějí zavést nový systém, podle kterého budou vědět, kdo řídí lokomotivu a zda splnil potřebné normy pro odpočinek a nejezdil ve svém volnu pro konkurenci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ono by stačilo obejít jednotlivé dopravce a zkontrolovat šichťáky co jsou podkladem pro mzdy. Kolem ČD by mohla projít kontrola bez zastavení, protože tam si nedodržet odpočinek strojvedoucího nikdo nedovolí ... Je to dáno jednak rozvrhem směn = turnus, u "letmo" to hlídá strojmistr ...

Ono to není jen o tom, kdy strojvedoucí "vleze" na lokomotivu, ale o tom, že "někde" (zpravidla v sídle zaměstnavatele nebo jeho organizační / provozní složky - kde má skříňku) má stanovený nástup, pak se "nějak" přemisťuje na lokomotivu, třeba ho vezou TAXI a pak nastupuje na lokomotivu ... Pracovní směna začíná tím okamžikem "nástupu" na směnu, nikoli okamžikem, kdy vleze na lokomotivu, resp. ohlásí se provozovateli dráhy ....

Ten počítačový systém se uplatní v případě, že by strojvedoucí jezdil pro více dopravců ...

Strojvedoucí musí ukončit jízdu (traťový výkon) po 12 hodinách od nástupu na směnu, i kdyby ujel třeba jen 10 kilometrů ...

3 1
možnosti

Nevím co děláte vy, já pracuju jako strojvedoucí už tři desítky let, a ze své zkušenosti vím moc dobře že nejvíc kolegů, kteří načerno pracují pro soukromé firmy je naopak právě z ČD, nebo jak oni sami říkají od "matky".

Takže vaše poukazování na to že "u nich se to nemůže stát" mi přijde jako mírně řečeno "úsměvné".

Ono je to celkem prosté, kdo má pravidelný turnus na měsíce dopředu?? Jedině ČD nebo ČD Cargo.

Kdo jiný si tedy může dovolit plánovat si načerno směny u jiných firem než právě tito "nedotknutelní a jediní správní strojvedoucí"???

0 0
možnosti

Nástupní plat v zákaldu je něco mezi 18000 až 20000 hrubého

0 0
možnosti

R80a26d42i44m 42Š59o43l56c

18. 7. 2016 12:47

No rozhodně ne u ČD!

0 0
možnosti

Dokonce o 40% víc nedovolených průjezdů hlásí drážní inspekce.

http://www.dicr.cz/pocet-nedovolenych-jizd-narostl-mezirocne-o-vice-nez-40

Vystresovaný neodpočinutý strojvůdce bez ETCS je podle mě špatně.

Kamiony mají jasně tachografy a kontroluje se to. 8 hodin max.

0 0
možnosti

Je úsměvné, že stát začne kontrolovat strojvedoucí ..., ten problém je dlouhodobý a má svou logiku. Lidi prostě nejsou - týká se i řidičů busů - meziměstské - MHD - kamiony ... Rozšíření přepravců na železnici je OK - konkurence, nicméně kde se mají vyrojit ti noví mašinfírové !? Sám jsem zažil situaci, kdy noční řidič nenastupuje - pak se přiřítil "na poslední chvíli" .. Na dotaz - odpověděl - V Bibione rekreanti zmatkovali a na dálnicích byla dopravní zácpa ! Ten problém je složitější - Mzda - odkud se vlastně strojvůdce - řidič má objevit - jeho celkové postavení - odchod do důchodu - věk , atd ... Problém je POUZE OSLOVOVÁN - teď přísněji KONTROLOVÁN - Nicméně, stále není řešen ! Velice kontrastní v porovnání např. - S péči o postavením horníka ve zcela úpadkové firmě ! ... :-)

3 1
možnosti

D22a95v54i51d 69P64e77c41a

18. 7. 2016 8:07

Někdo zada nějaké číslo zaměstnance k nějakému číslu vlaku. Vynikající, to určitě vymyslel někdo od státu.

1 2
možnosti

Ono je to opravdu celkem jednoduché. Jen by muselo přijít i b) tedy že inspekce bude náhodně kontrolovat v terénu, jestli v lokomotivě sedí člověk, kterého dopravce nahlásil.

3 0
možnosti

sice pěkné, ale skokan "zařídí" několikahodinové zpoždění strojvedoucí pak, věren předpisu, odstaví vlak na nejbližší vhodné koleji (pokud se bude trvat na minutové přesnosti, pak i na hlavní koleji)a bude čekat, na vystřídání... Pokud chcete A, pak tedy musí být i B - tedy záznamová kamera jakožto postačující svědek, pokud je vlak provozuschopný a překážka mimo kolejiště, jede se dál a nečeká na ouřady z DI.

0 1
možnosti

A co policie? A když autobus a nebo auto někoho taky přejede, jede hned dál? A s tou lokomotivou by jste jezdil dál hned, i když by tam třeba na nárazníků byly zbytky tkání?

0 0
možnosti

P29e74t98r 42N47ě50m57e91c

18. 7. 2016 7:28

Ovšem není zaručeno, že dispečer nebude do systému zadávat licenci strojvedoucího,který je na dovolené nebo marodí. Lepší by bylo zavést tachografy a do nich karty,jako mají řidiči náklaďáků a autobusů.

0 0
možnosti

Tak předpokládám, že SŽDC bude mít i data o dovolených a nemocenských..

0 0
možnosti
Foto

to je spis problem k reseni pro vnitropodnikoveho psychologa. Co vede strojvedouci k tomu aby travili svuj zivot v praci???

3 0
možnosti

Kazda pitoma "dodavka" ma tachograf, do ktereho se vklada mj.karta ridice. A na vlaky, se bude v roce 2016 vypisovat lejstro? Slava mrtvym dusim!

0 0
možnosti

P64e34t27r 36P28e77t52r

18. 7. 2016 9:32

Protože dodávka je za 3 roky ojetá a za 5 let k odpisu. Půlka lokomotiv v ČR pochází z doby, kdy se v USA teprve vymýšlelo něco jako internet. V takové mašině bude z výroby tachograf těžko...a když není předpis není důvod tam montovat zařízení za stovky tisíc.

1 1
možnosti
Foto

I40v89a18n 71M88a69r79e44k

18. 7. 2016 6:54

A co fírovi zabrání,aby měl vedlejšák v jiné profesi ,stejně tak jsem ho měl jako strojvedoucí 20 let já ? 8-o

3 2
možnosti

a ještě se tu veřejně přiznáš, jak si byl svému okolí nebezpečnej... víc takových... Rv

0 3
možnosti