Diskuze
Stát chystá elektrifikaci stovek kilometrů tratí. Hlavně na Moravě
Děkujeme za pochopení.
R46o70m59a42n 94J82e89s22c27h31k58e
Myšlenka dobrá, ale má vadu na kráse. Nedostatek malých a lehkých souprav.
Mne stačí jak SŽDC udržuje dlouhé peróny - například Doubravice na Svitavou 255 metrů a jezdí poloviční soupravy. Absolutní nesoučinnost ministerstva dopravy. Každý si dělá co chce. Uvedu vzorný příklad rekostrukce trati Merano - Mals - Malles v jižním Tyrolsku. Dvouvozové soupravy a stejně dlouhé nástupiště.
Tady se vyhazují peníze za nesmyslná nádraží - my musíme vydělat. Nástupistě jsou dlouhá ale nízká a utopená. Podívejte se na koridor Brno - Česká Třebová.
Nikdo se není ochoten domluvit a spolupracovat.
Pak jedete vlakem a zjistíte, že vám ujede přípoj, nebo vám zruší vlak. Stalo se mne včera v Kolíně byl zrušen vlak R do České Lípy.
Nechci být otrokem počítače a vše kontrolovat. Tak se lidé vyhání z vlaků.
O33l83d40ř71i26c76h 11J26a79n33e72č80e77k
Nedostatek malých a lehkých souprav je tak možná u ČD, na trhu by jich byl dostatek - viz třeba právě ty v Meranu. Dělat ještě menší elektriku pro klasickou železnici už asi moc nedává smysl, to už je pak tramvaj.
S těmi nástupišti máte pravdu, ale zas stavět nástupiště přesně na délku stávajících souprav taky nedává smysl, aspoň ne na hlavních tratích, kde za 10 let můžou jezdit úplně jiné soupravy než dnes. Teď mají ČD třívozové dvoupodlažní slony, kdyby teď zkrátily všechna nástupiště na jejich délku a příště slony chtěly nahradit třeba pětivozovými jednopodlažními jednotkami, úplně dobré by to nebylo. Viz Desná - Riedlova vila, kde se vlaky na nástupiště nevejdou.
...a jak tohle všechno souvisí s rušením přípojů???
J39a97n 79J15e94m74e31l45k44a
Otázka o jakém časovém horizontu se bavíme :-).
A podle mě nová EU norma na nárazy dělá zbytečně z regionálních a příměstských vlaků obtloustlé otesánky.
Zbytečně. Švýcarsko má svoje kvalitní lehké "tramvaje" (do 120 km/h) a funguje to.
Kdyby něco takového jezdilo do Koutů..
R17o29m36a32n 72J38e97s51c13h40k39e
Chybí dostatek malých elektrovozů.
P58e44t48r 86Š72i37m59e41k
Hlavně ať to nezůstane jen na papíře a bude se pracovat. Divím se, že takové trate, jako je Brno-Jihlava nejsou elektrifikovany. Ale je pravda, že bydlím u tratě Brno Přerov a taky je to pár let, co je to v elektrice.
J89i20ř73í 88K81o13c96u12r84e26k
Zlín-Otrokovice. (Pří)městská dráha, v sousedství ucpaná silnice a po jedné koleji tam jezdí ropovod raz za čas. Druhou kolej by potřebovala jako sůl. Jestli tam budou dráty na 600/750/3000 voltů to už je jedno. Nicméně provoz rychlodrážní tramvaje na železničních kolejích naráží na §1 "Nikdy se to tak nedělalo" (teda až na Ostravu, kde tramvaje jezdí po bývalých průmyslových železnicích). Tramvaj má tu výhodu, že je na pořízení o trochu levnější než dieslový motorák. A na popojíždění s mnoha zastávkami je rozhodně vhodnější to, co tam jezdí teď.
Dieslová mašina tam stejně bude třeba, kontejnerové překladiště vyžaduje koleje bez troleje.
V49í47t79ě63z41s27l32a47v 70K14l54o94z42í39k
Ta trať na Ostravici mě zaujala, esusy pak poslem z Ostravy az do hor. Jen aby dopravci měli vlaky...
M54a29r75t35i22n 34H61o40u26b69a
To je repas článek pořád dokola. Stejný seznam tratí koluje minimálně 7let
F52r17a38n14t48i43š32e42k 69S67t93r13n38a19d
Kdy přijde na řadu frekventovaná trať Valašské Meziříčí - Rajnochovice - Bystřice pod Hostýnem - Holešov - Hulín - Kroměříž - Kojetín
J43i82ř89í 22K45o33c60u61r69e55k
Úsek Hulín-Kroměříž současně se zdvojkoleněním tratě Brno-Přerov-(Ostrava). Ano, mezi třemi aglomeracemi s více než půl miliónem obyvatel vede jednokolejka.
B16r19o31n19i97s27l81a49v 62G48a60b47r65y38š
Neměla by se trať z Prahy do Kladna nejdříve narovnat? Elektrické vlaky sice jezdí rychleji, ale ta trať je vedena zoufale. Jako druhé největší město středních Čech by si zasloužilo mnohem kvalitnější spojení.
Jinak Zlínu fandím. Jen by mě zajímalo, jak se vyřeší současný přejezd tratě s trolejbusovou dráhou v Otrokovicích. Napadá mě jedině podjezd.
P89a20v96e43l 65O53b39d58r11ž17á36l81e34k
Jednak narovnání je součástí té rekonstrukce.
A především - pro narovnání potřebujete další pozemky, ty mají nějaké vlastníky a ti se ne vždycky chtějí dohodnout (případně ani není jasné s kým se vlastně dohadovat).
J32i46ř60í 70E90r46b82e96n
A liberecký region zase ostrouhá? Přitom trasa Děčín - Liberec (+ celá oblast na Tanvald a Kořenov) - Stará Paka - Jaroměř si o elektrifikaci přímo říkají...
M39a22r22t44i52n 85H54o49u88b57a
elektrikovoat se nevyplati kazda lokalka. pokud tam jedou 2 vlaky za hodinu (Decin-Liberec), tak to fakt nema smysl. to je nrevratna investice
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...