Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlovlaky plánovali už komunisté. Často rychlejší, než chce stát teď

Politici se v posledních letech předhání ve slibech, kdy u nás lidé začnou jezdit vysokorychlostními vlaky. Jenže o modernější železnici se u nás mluví už přes třicet let. Plánovat je totiž začali už komunisté. A velkoryseji než nyní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24e59t50r 23Č30i56h97á56k 7911970314867

... a stále se plánuje a stále nestojí nic...

0/0
21.7.2016 18:42

A58n60t79o74n40í92n 15D71o63u36b61e62k 3320359829

korupce, podvody, proste hruza!

rychlovlak snad jezdi 300 km ne? okolo 200 km to je stary obycejny vlak a ty nemaji vubec smysl

0/0
19.7.2016 14:59

J69i70r51k40a 65D28v28o26ř65á28k 4215520463208

Obyčejné vlaky jsou do 189 km/h. (Před časem to bylo podle norem do 200.) Obyčejné vlaky samozřejmě smysl mají, a nejen v příměstské dopravě. Co moc ekonomický smysl nemá jsou jen venkovské lokálky co jezdí 40-50 a ty se také postupně ruší.

0/0
20.7.2016 15:07

L51u73b54o53s 47K76a82p92l98a37n 6928669581166

pohled projektanta na historii plánování VRT v ČR: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

0/0
18.7.2016 11:21

M86a96r86t90i93n 72R38u84z50i66c64k68a 1392448246557

Pro zajimavost:

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Clanek se mi zda trochu v rozporu s tvrzenimi v odkazu. Nicmene, plany a skutecnost jsou dve odlisne veci, vzhledem k tomu, jak pomalu a v jake kvalite se realizovalo za komunistu...

+1/0
18.7.2016 4:16
Foto

V22a62c17l18a84v 58V98a75v70r24a 3467984695227

Jsem antikomunista pánové a přesvědčený osobní praxí.

Ovšem tento pravdivý článek není jen políček ale normální praví nefalšovaná facka od tehdejších komunistů. Vím všem co s vlaky a plánováním máte cokolov společného. Tak co zvednete tu svoji laťku na jejich stařičkou úroveň a nebo budete za xxxxxxx? České dálnice jsou sranda, a silnice "dálničního typu" jakbysmet.

Tedy buď JE a nebo NENÍ dálnice. A nějaké okresky co jste si povýšili na "dálniční typ" nemají s provozem dálnic NIC společného. To že jste zavedli oproti komunistům bič na váš proletariát v podobě nesmyslných známek, či mýtné i na osobní v vozy rodin, je jen totalitní nasazení dalších daní ale nic víc. Vy můžete komunistům závidět už to, že oni se uživili i bez DPH ldežto vy ne.

DPH jste odkoukali od Američanů a jen jste si patřičně a totalisticky upravili její výši z 6% jaké jsou v průměru v Americe na víc než pětinu. Ano z každého výrobku ať je vyroben kdekoliv platíte výpalné státu který vás o to obere naprosto bez jeho zásluhy.

Zde v USA je pět států co ani DPH (sales tax) prostě nemají. A z těc co je mají, se ve většině neplatí DPH z při prodeji nebo nákupu potravin a léků.

Well tratě potřebujete ne že ne. Je to laciná přeprava a vagony zpravidla nepotřebují "povinnou" technickou prohlídku a technický průkaz jako auta.

A pak je v módě komunisty odsuzovat za všechno. Jako antikomunista bych je měl odsuzovat ve všem také. Jen mi to připadá poněkud.....lživé. Za komunistů se mělo relativně špatně Václavu Havlovi a když hodně další desítce oponentů režimu. Ostatní plnili plán, chodili do průvodů na 1.máje, ochotně převzali před vánoci čokoládové kolekce a na MDŽ i dva tří narcisy pro ženy. Ano mezi základní svobody patří i svoboda projevu nebo pohybu a rozhodnout se svobodně kde na světě chci žít, studovat, pracovat..a povědět na veřejnosti svůj názor. To poslední se nesmí dodnes a Sněmovna vyloženě jedná proti vlastnímu lidu a zavádí systematicky totalitu.

0/−1
18.7.2016 2:23

R39o67m40a29n 57J72e80s65c32h86k87e 9788465487785

Vy jste viděl železnici pouze periskopem a ještě byla mlha. Vagóny se pravidelně kontrolují a mají také své revize a technické kontroly. A také se pravidelně opravují. Já je také opravuji s kolektivem.

Bohužel ani ekonomikou nevládnete. Ona ta železniční doprava až tak laciná není. Velká investice, Proč si myslíte, je se ruší lokálky ? Jsou drahé a nerentabilní. V Československu jich bylo zrušeno asi 100. A také vlečky. Těch bylo tisíce. Víte, kolik stojí dneska jedna vyhýbka a jedna lokomotiva ? Kolik stojí jeden vagón.

0/0
18.7.2016 11:43

M52a17r52i96a95n 92P33e89š77t16a 6458738628248

Žádné tratě nepotřebujeme. Postavte dálnice.

+1/−17
17.7.2016 22:50

V36e30n65d97a 26M14a56r24e10š91o95v79á 9554404303305

dálnice které budem každý rok frézovat a znova asfaltovat jako ty součastné... nehledě na ekologickou zátěž při srovnání aut a vlaků...

+6/0
17.7.2016 23:08
Foto

B15r21o60n96i27s16l93a11v 72G28a16b77r62y23š 2222989281

Nepotřebujeme dálnice, na kterých jsou každý den nehody a kolony.

+5/−1
17.7.2016 23:15

V51á94c65l31a79v 30S43v31o37b17o59d11a 5266468919

Vy jste jasný řidič. Kdypak jste jel vlakem naposled?

0/0
17.7.2016 23:44

J68i57r10k33a 22D64v95o29ř35á64k 4345960963788

Ne, určitě to není ani řidič. Žádný řidič s IQ aspoň šimpanze nemůže chtít, aby se vrhlo na silnice všechno to, co se teď vozí po železnici.

0/0
20.7.2016 14:57

J61i85r79k96a 61D14v44o63ř97á35k 4905260743898

Proč také myslíte, že se v Německu, typické automobilové zemi, začala honem stavět síť vysokorychlostní železnice? Správně, Stau.

0/0
20.7.2016 14:59

M98a43r98t56i81n 23R18u14z23i88c85k62a 1552758406667

Redakce, ta mapka je od Zemlicky a je tam v popisu napsano "...koncepce vysokorychlostnich trati v CSFR"? Skutecne plan jeste za komunistu? No nevim...

+1/−3
17.7.2016 22:36

J54a32n 45J52e75m30e79l14k63a 1425570

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Tady to měl pán dobře shrnuté. Nejlepší na tom bylo, že to měli navrhnuté na Kolin, na 230 a ještě smíšený provoz. Co víc si přát. A ještě zablokované snad v katastru.

Dokonce i Brno Břeclav neobsahuje úrovňové křížení. (a proto by šla snadno předělat na 200) A snad některé úseky Brno - Havl. Brod.

Takže nechápu, jak se vlády popírače globálního oteplování přiklonily k 160 s úrovňovým křížením. A že toto chybné rozhodnutí nebylo za 20 let korigováno. Výsledkem je Praha Plzeň tuším stavěno cca 2012 s rychlostma 120.. (regionální železnice)

+4/0
17.7.2016 22:17

M15a59r74t41i94n 89R16u30z91i65c76k25a 1832698576727

Vsechno je u nas zatim staveno a rekonstruovano v parametrech regionalni zeleznice... O tom neni pochyb, jedine co se rychlostnim vlakum priblizilo, byly pendolina pro trasu Berlin-Praha-Viden... Ale 200km/h bylo planovano jen v nemecku...

0/0
17.7.2016 22:39

R89a20d97o58s68l33a41v 79K68l79a31u23d77a 5624938914482

Tak papír snese všechno. Taky slibovali komunismus, kde se všichni lidé mají mít dobře:-P

+8/−2
17.7.2016 19:29

M65i13l53a48n 56Š90v71a49g55r47o10v76s16k61ý 9822279565888

Já se dobře měl a mám se i teď. ;-D

+5/0
17.7.2016 20:37

R93a65d82o87s80l28a93v 72K24l67a91u51d38a 5704848754272

A?

+1/0
17.7.2016 20:44

V66l14a34s43t29i36m19i23l 84S40v12o61b28o48d95a 7313738105364

A pokřivený charakter k tomu nepotřebuješ?

+3/−1
17.7.2016 20:58

L65u76b31o34š 53U83l75r13i57c14h 5191390918394

Prečo pokrivený charakter?

Ja som sa tiež mal dobre aj za komunistov a mám sa dobre aj teraz.

Nebol som členom KSČ, ani nikto z mojej najbližšej rodiny.

Do politiky som sa nestaral, pracoval som, dnes podnikám.

+2/−2
17.7.2016 21:17

V44l25a23s32t55i74m38i73l 74S94v87o90b20o95d29a 7943308645704

Ok, tak každého se to týkat nemusí. Ale jinak nedělejte, že to kolem sebe nevidíte ;-). Anebo zkuste taky někdy vyjít z hermeticky uzavřeného prostoru, popř. cvičit rozpoznávací schopnost ;-).

+1/−1
17.7.2016 21:41

L57u20b49o45š 78U79l58r52i32c61h 5191750118204

8-o

Čo mi tu podsúvate vaše teórie!!!

Ja som len reagoval, že nemal každý pokrivený charakter, len preto, že sa mal dobre za bývalého režimu.

0/0
17.7.2016 22:03

V31l82a32s82t97i27m34i96l 90S12v35o46b62o73d78a 7833618825544

Ok, dobře, jen jsem si špatně vyložil Váš dotaz. Žádné teorie Vám ovšem nepodsouvám. Nicméně:

"Ja som len reagoval, že nemal každý pokrivený charakter, len preto, že sa mal dobre za bývalého režimu."

Toto je dost na diskuzi kde končí mravní chování a začíná pokřivený charakter. Klidně mohu tvrdit, že ho měl pokřivený každý nebo takřka každý, kdo neskončil v uranových či jiných dolech, v žaláři, či alespoň sledován estébáky, ve výslechové místnosti apod. Popř. nebyl mučen či neskončil rovnou na popravišti.

Omlouvám se, že jsem nekompromisní, ale začínám být z nynější situace poměrně nasratý.

0/0
17.7.2016 22:32

V67l44a29s93t79i43m51i96l 31S16v22o65b29o86d80a 7873228955224

Možná mám ovšem jen velkou smůlu a pochybuji se mezi špatnými lidmi. I to je možné.

0/0
17.7.2016 22:34

V31l46a45s59t29i47m19i42l 27S84v72o47b98o35d30a 7423748125884

* pohybuji

0/0
17.7.2016 22:35

V52l48a56s30t13i89m78i46l 15S58v80o84b65o86d48a 7613188325834

Nebo neemigroval, to jsem zapomněl.

A běžné kriminálníky z toho nyní vynechme.

0/0
17.7.2016 22:41

L10u56b69o11š 33U21l58r68i22c40h 5981530158854

Tak moja rodina si tým všetkým prešla.

Stará mama bola odsúdená na 8 rokov nepodmienečne, za "rozvracanie republiky", v 50-tych rokoch fyzicky a verbálne bránila zatknutiu miestneho farára.

Mamin starší brat bol farár, mladší lekár. Otcov najstarší brat (19 ročný) bol 1945 zastrelený fašistami pri oslobodzovaní Bratislavy, otcov starší brat emigroval do Rakúska. Naša rodina nesmela cestovať ani do Juhoslávii.

Som kresťan katolík, nesťažujem sa, vždy si uchovávam v pamäti len na to pozitívne.

0/0
17.7.2016 22:47

V33l52a73s74t25i42m68i49l 11S13v82o46b98o16d59a 7603728225204

Aha, ok. Pak je to ryze individuální. Já bych asi o sobě netvrdil, že jsem se měl dobře, pokud by režim zatočil s mými příbuznými či jinak blízkými osobami. Ale vůbec Vám nechci nic podsouvat, myslím to jen ryze jako svůj osobní názor.

0/0
18.7.2016 0:06

K89a12r41e81l 47B32o18k 7531317651151

Že by komunistický pohlavár?

0/0
17.7.2016 22:20

V16l15a75s97t42i43m74i86l 91K88o25c59u55r65e27k 4866213510184

Takových je hodně. Raději přístě dejte něco k tématu. To, co jste napsal, je spíše takové to do hosdpody po několika pivech.

0/0
18.7.2016 0:05

J61a66n 86J43e24m83e91l70k36a 1515170

No dobře, ale stoupání a oblouky asi navrhnuté měly.

0/0
17.7.2016 22:18

V87á46c82l94a96v 77S69v11o73b25o84d85a 5296308749

V tom komunismu by už ani nebyly peníze,takže každý by nadšeně pracoval zadarmo a v obchodě by si šáhnul do regálu a šel by domů.;-D;-D

0/0
17.7.2016 23:48

V51l85a25s29t45i95m12i23l 14K48o29c70u60r24e50k 4726483440844

Papír snese všechno je klišé. Vy jste tu debatu posunul na úplně jiné téma :-).

V projektových ústavech, na místech, kde byla potřebná odbornost a ne politika, seděli tenkrát velmi inteligentní lidé (čato tam skoro nikdo nebyl ve straně), kteří tenkrát navrhli, co bylo ve článku, a měli to technicky a invesičně velmi dobře propracované. A měli dobré znalosti o VRT na západě.

Pravda je, že se to nerealizovalo, a zdědili jsme ostudné dopravní MUZEUM.

A my v tom dodnes pokračujeme a ještě se kolem toho vytváří politikum, zmatky a pojektové chyby a nesmysly, a dokonce tvrzení, že my ty rychlé vlaky nepotřebujeme. A stavbami na 160 km jsme dokonce zakonzervovali i možný racionální postup.

+3/−1
18.7.2016 0:02

R11o77m75a60n 68J49e26s20c76h91k75e 9798665227495

Rychlé vlaky potřebujeme. VRT jsou sice fajn, ale stojí velmi mnoho peněz. Ani v Rakousku, které je podobné jako my ale bohatší nestaví VRT.

Ono by stačilo jenom 120 a 160 km. Bohužel mnoho tratí není směrově dobrých. A těch pár dobrých je zase přecpáno - Praha - Česká Třebová.

Pro mne je vzor ta nejstarší u nás. Brno - Břeclav. nestačíte ani vytáhnout noviny a už vystupujete.

0/−1
18.7.2016 16:54

J41i15r54k16a 16D20v84o33ř78á55k 4775160193868

1) Rakousko VRT staví, ale (zatím) ne na 350.

2) ČR je země vhodnější pro VRT než Rakousko. Oni tam mají jedinou milionovou aglomeraci (Vídeň), my máme dvě (Praha, Ostravsko), které se dají spojit.

0/0
20.7.2016 15:03

V33e52n46d51a 44M29a95r74e35š56o79v28á 9854344313385

upřímně, kdyby místo toho dostavěli trasu z Vizovic na Vsetím (kterou Baťa nestihl, dodnes jsou však dobře viditelné nachystané náspy až do Jasenné) tak by tím život mnohem ulehčil(nemám nic proti rychlovlakům ale myslím že jsou tu oblasti kde je nejdřív potřeba nějaké vlaky přivést a aspoň pro mě je úplně jedno jaké ale hlavně nějaké) :)

+4/−1
17.7.2016 19:06

R68a61d57o21s81l44a28v 41K38l73a25u54d96a 5144898424172

Někde jsem slyšel že výstavbu zastavil sám Baťa, poté co byla uvedena do provozu Zbrojovka Vsetín. Přijde mi to docela logické. Ztratil tím mnoho potencionálních zaměstnanců. Osobně to ani nepovažuji za velkou ztrátu. Ta trať byla poměrně dost klikatá....

0/0
17.7.2016 19:27

V33e53n48d38a 38M31a92r52e66š79o97v36á 9864344603115

ztráta to není možná pro lidi co nebydlí v okolí, já jezdila do školy vsetín-otrokovice a místo jízdy vlakem jsem musela jet busem a pak přestupovat ve zlíně(kdyby byl aspon lépe vyřešen přestup na vlak ve vizovicích kde je vlakáč od autobuskáku hodně daleko), co se týče součastných plánů tka jsem před pár lety psala na ředitelství silnic a dálnic ohledně toho zda/kdy se bude budovat a odpověděli mi že trat byla v plánu a byla schválená a jedinné co to celé zhatilo bylo že jedna z obcí nesouhlasila(tzn jedna z těchto obcí: lutinina, jasenná, liptál, lhota u vsetína) což mě dost tenkrát naštvalo, každopádně i za cenu toho že by tam jezdili jen osobní vlaky mi pořád přijde pro místní lepší mít vlakové spojení než muset dojet na vsetín busem a přestupovat(v horším případě ještě šářit po vizovicích), osobně ráda cestuju vlakem ale kvuli tomu že bych se musela na vlakač dostat busem jím téměř nejezdím(nehledě na to že chybí přípojné autobusy a dostat se ráno před 5 hodinou na vlak autobusem je zhola nemožné)

+1/0
17.7.2016 23:07

R49a86d25o57s96l14a88v 34K14l22a69u13d50a 5764308654462

Takže ráda jezdíte vláčkem, tak by jím měli jezdit i ostatní. To je tak krásně sobecké... On ten autobus má jaksi daleko víc zastávek než vlak. Vsetín má pouze jedno nádraží. Kdo jede do Zlína, může nastoupit na Ohradě, nebo v Rokytnici. Pak je tady pochopitelně Liptál a Lhota u Vsetína, kde je několik zastávek. Vy toužíte přestupovat ve Vizovicích rovnou na vlak. Nenapadlo vás že místní chtějí mít autobusové nádraží jinde? Třeba v místech, kde bydlí.

0/0
18.7.2016 5:39

S21t61a80n81i98s39l39a64v 67K25r63e29j14c50a49r 6647536573274

Ale neberte to dnešním pohledem, v Batově době byla železnice stále moderním dopravním prostředkem. A automobil si nemohl dovolit pořídit kdekterý učitel nebo zedník či holič.

0/0
18.7.2016 9:05

M73i84r19o29s64l24a33v 25G61r88o12s88s59m41a89n75n 8712789294

Komunisté toho v Československu ve skutečnosti udělali pro železniční dopravu velmi málo. Hlavní bylo zvyšovat kapacitu tratí pro uhlí. V osobní dopravě se dokonce snížila maximální rychlost. O kvalitě služeb a čistotě nemluvě.

+8/−6
17.7.2016 18:15

V50á56c85l92a39v 88S34v14o98b71o30d48a 5966298129

Na trati Ústí nad Labem-Lysá nad Labem se i zrušily některé spoje,protože vlaky s uhlím měly přednost.

0/0
17.7.2016 23:52

R90o61m11a42n 25P66o74l24á77č74e64k 5366139875

Zrovna tohle by myslím dotáhli do konce. Stačí se podívat na pražské metro. Kolik se toho postavilo a hlavně kde :-), do revoluce a pak po...

+3/−3
17.7.2016 18:15

M24i73r76o84s33l16a70v 87G90r79o39s39s20m34a52n41n 8492159684

Neměli důvod. Už v 70. letech jsme měli velmi rychlou lokomotivu v sériové výrobě, ale Tratě se aspoň technologický přiblížily VRT až po revoluci.

+2/−1
17.7.2016 18:19

T57o49m38á74š 39M62o61r74a41v17č27í73k 3627316253845

Přání otcem myšlenky. Ve skutečnosti nechali naše koleje téměř netknuté až do 90. let. Ve 30. letech byly dokonce některé tratě rychlejší.

+5/−1
17.7.2016 18:22

P96a52v63e72l 23O40b12d69r31ž12á85l55e50k 6706464348592

Tam byla odlišná dopravní filosofie. Po kolejích bylo prioritní dopravovat náklad a tomu se přizpůsobila infrastruktura (vlečky se stavěly mohutně).

Doprava lidí na větší vzdálenosti byla nežádoucí - cílem bylo, ale každý bydlel tam, kde pracuje ... max v rámci MHD.

0/0
17.7.2016 19:20

R67a55d47o85s98l46a31v 71K40l39a80u73d15a 5764188934482

Doprava v Praze byla v šedesátých letech na pokraji kolapsu. Metro postavit museli, i kdyby nechtěli... A oni nechtěli.

+2/−1
17.7.2016 19:29

M54a87r85t41i55n 26R47u67z52i36c76k15a 1342698706917

Nedotahli, u nas nebyl nikdo, kdo by dokazal vyrobit pro to vlaky, navic, rychle lokomotivy dle dohody smel vyrabet jen sovetsky svaz, a pokud jde o kvalitu a rychlost staveb, tak se podivejte na dalnice,... Dalnicni sit mela byt v 80 letech prakticky hotova...

0/0
17.7.2016 21:32

T23o93m74á77š 97K97r15á41l 3118818117319

stavet vysokorychlostni trat, ktera by nevedla primo z prahy na brno a misto toho zase upravovat nejaky "XX" koridor pres ceskou trebovou je jen nesmyslny kockopes, ktery by zpomalil soucasne vlaky a zrychlil ty budouci o par km/h

+4/0
17.7.2016 18:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.