Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlovlaky plánovali už komunisté. Často rychlejší, než chce stát teď

Politici se v posledních letech předhání ve slibech, kdy u nás lidé začnou jezdit vysokorychlostními vlaky. Jenže o modernější železnici se u nás mluví už přes třicet let. Plánovat je totiž začali už komunisté. A velkoryseji než nyní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e97t14r 91Č12i41h96á77k 7951340704977

... a stále se plánuje a stále nestojí nic...

0/0
21.7.2016 18:42

A58n91t92o26n49í89n 51D18o25u82b39e24k 3700669969

korupce, podvody, proste hruza!

rychlovlak snad jezdi 300 km ne? okolo 200 km to je stary obycejny vlak a ty nemaji vubec smysl

0/0
19.7.2016 14:59

J73i94r24k87a 31D64v95o23ř41á53k 4485290953598

Obyčejné vlaky jsou do 189 km/h. (Před časem to bylo podle norem do 200.) Obyčejné vlaky samozřejmě smysl mají, a nejen v příměstské dopravě. Co moc ekonomický smysl nemá jsou jen venkovské lokálky co jezdí 40-50 a ty se také postupně ruší.

0/0
20.7.2016 15:07

L23u98b74o67s 82K98a54p11l36a97n 6718449241936

pohled projektanta na historii plánování VRT v ČR: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

0/0
18.7.2016 11:21

M82a67r89t31i44n 43R33u81z80i46c48k43a 1622788616727

Pro zajimavost:

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Clanek se mi zda trochu v rozporu s tvrzenimi v odkazu. Nicmene, plany a skutecnost jsou dve odlisne veci, vzhledem k tomu, jak pomalu a v jake kvalite se realizovalo za komunistu...

+1/0
18.7.2016 4:16
Foto

V11a70c54l58a12v 83V64a56v86r67a 3527714685267

Jsem antikomunista pánové a přesvědčený osobní praxí.

Ovšem tento pravdivý článek není jen políček ale normální praví nefalšovaná facka od tehdejších komunistů. Vím všem co s vlaky a plánováním máte cokolov společného. Tak co zvednete tu svoji laťku na jejich stařičkou úroveň a nebo budete za xxxxxxx? České dálnice jsou sranda, a silnice "dálničního typu" jakbysmet.

Tedy buď JE a nebo NENÍ dálnice. A nějaké okresky co jste si povýšili na "dálniční typ" nemají s provozem dálnic NIC společného. To že jste zavedli oproti komunistům bič na váš proletariát v podobě nesmyslných známek, či mýtné i na osobní v vozy rodin, je jen totalitní nasazení dalších daní ale nic víc. Vy můžete komunistům závidět už to, že oni se uživili i bez DPH ldežto vy ne.

DPH jste odkoukali od Američanů a jen jste si patřičně a totalisticky upravili její výši z 6% jaké jsou v průměru v Americe na víc než pětinu. Ano z každého výrobku ať je vyroben kdekoliv platíte výpalné státu který vás o to obere naprosto bez jeho zásluhy.

Zde v USA je pět států co ani DPH (sales tax) prostě nemají. A z těc co je mají, se ve většině neplatí DPH z při prodeji nebo nákupu potravin a léků.

Well tratě potřebujete ne že ne. Je to laciná přeprava a vagony zpravidla nepotřebují "povinnou" technickou prohlídku a technický průkaz jako auta.

A pak je v módě komunisty odsuzovat za všechno. Jako antikomunista bych je měl odsuzovat ve všem také. Jen mi to připadá poněkud.....lživé. Za komunistů se mělo relativně špatně Václavu Havlovi a když hodně další desítce oponentů režimu. Ostatní plnili plán, chodili do průvodů na 1.máje, ochotně převzali před vánoci čokoládové kolekce a na MDŽ i dva tří narcisy pro ženy. Ano mezi základní svobody patří i svoboda projevu nebo pohybu a rozhodnout se svobodně kde na světě chci žít, studovat, pracovat..a povědět na veřejnosti svůj názor. To poslední se nesmí dodnes a Sněmovna vyloženě jedná proti vlastnímu lidu a zavádí systematicky totalitu.

0/−1
18.7.2016 2:23

R25o86m49a11n 39J72e63s27c83h62k35e 9408285377285

Vy jste viděl železnici pouze periskopem a ještě byla mlha. Vagóny se pravidelně kontrolují a mají také své revize a technické kontroly. A také se pravidelně opravují. Já je také opravuji s kolektivem.

Bohužel ani ekonomikou nevládnete. Ona ta železniční doprava až tak laciná není. Velká investice, Proč si myslíte, je se ruší lokálky ? Jsou drahé a nerentabilní. V Československu jich bylo zrušeno asi 100. A také vlečky. Těch bylo tisíce. Víte, kolik stojí dneska jedna vyhýbka a jedna lokomotiva ? Kolik stojí jeden vagón.

0/0
18.7.2016 11:43

M49a46r74i49a63n 96P10e89š64t91a 6988138428438

Žádné tratě nepotřebujeme. Postavte dálnice.

+1/−17
17.7.2016 22:50

V76e89n60d23a 64M31a61r92e60š49o87v18á 9824854903325

dálnice které budem každý rok frézovat a znova asfaltovat jako ty součastné... nehledě na ekologickou zátěž při srovnání aut a vlaků...

+6/0
17.7.2016 23:08
Foto

B70r65o36n38i47s30l77a32v 15G28a24b96r83y18š 2392689301

Nepotřebujeme dálnice, na kterých jsou každý den nehody a kolony.

+5/−1
17.7.2016 23:15

V83á17c71l74a27v 62S16v65o55b85o35d60a 5546238249

Vy jste jasný řidič. Kdypak jste jel vlakem naposled?

0/0
17.7.2016 23:44

J97i41r31k43a 76D14v94o55ř22á37k 4185450163638

Ne, určitě to není ani řidič. Žádný řidič s IQ aspoň šimpanze nemůže chtít, aby se vrhlo na silnice všechno to, co se teď vozí po železnici.

0/0
20.7.2016 14:57

J18i51r19k29a 87D98v77o28ř57á53k 4125290713908

Proč také myslíte, že se v Německu, typické automobilové zemi, začala honem stavět síť vysokorychlostní železnice? Správně, Stau.

0/0
20.7.2016 14:59

M44a52r71t59i14n 10R97u51z86i95c91k26a 1872608596467

Redakce, ta mapka je od Zemlicky a je tam v popisu napsano "...koncepce vysokorychlostnich trati v CSFR"? Skutecne plan jeste za komunistu? No nevim...

+1/−3
17.7.2016 22:36

J18a27n 10J11e46m43e25l41k66a 1245450

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Tady to měl pán dobře shrnuté. Nejlepší na tom bylo, že to měli navrhnuté na Kolin, na 230 a ještě smíšený provoz. Co víc si přát. A ještě zablokované snad v katastru.

Dokonce i Brno Břeclav neobsahuje úrovňové křížení. (a proto by šla snadno předělat na 200) A snad některé úseky Brno - Havl. Brod.

Takže nechápu, jak se vlády popírače globálního oteplování přiklonily k 160 s úrovňovým křížením. A že toto chybné rozhodnutí nebylo za 20 let korigováno. Výsledkem je Praha Plzeň tuším stavěno cca 2012 s rychlostma 120.. (regionální železnice)

+4/0
17.7.2016 22:17

M78a83r76t40i56n 41R14u21z69i65c57k40a 1152658666637

Vsechno je u nas zatim staveno a rekonstruovano v parametrech regionalni zeleznice... O tom neni pochyb, jedine co se rychlostnim vlakum priblizilo, byly pendolina pro trasu Berlin-Praha-Viden... Ale 200km/h bylo planovano jen v nemecku...

0/0
17.7.2016 22:39

R22a36d71o21s26l68a21v 44K84l29a69u53d10a 5364408924892

Tak papír snese všechno. Taky slibovali komunismus, kde se všichni lidé mají mít dobře:-P

+8/−2
17.7.2016 19:29

M64i29l67a20n 64Š44v83a83g48r88o80v59s85k94ý 9452799795128

Já se dobře měl a mám se i teď. ;-D

+5/0
17.7.2016 20:37

R14a93d13o28s20l71a41v 55K37l70a59u21d43a 5344648504502

A?

+1/0
17.7.2016 20:44

V46l97a52s57t90i86m36i76l 78S39v84o98b34o34d73a 7293338365974

A pokřivený charakter k tomu nepotřebuješ?

+3/−1
17.7.2016 20:58

L86u45b18o94š 78U19l17r22i34c37h 5551550948454

Prečo pokrivený charakter?

Ja som sa tiež mal dobre aj za komunistov a mám sa dobre aj teraz.

Nebol som členom KSČ, ani nikto z mojej najbližšej rodiny.

Do politiky som sa nestaral, pracoval som, dnes podnikám.

+2/−2
17.7.2016 21:17

V53l98a81s36t54i22m16i75l 50S41v41o56b56o13d46a 7843918195974

Ok, tak každého se to týkat nemusí. Ale jinak nedělejte, že to kolem sebe nevidíte ;-). Anebo zkuste taky někdy vyjít z hermeticky uzavřeného prostoru, popř. cvičit rozpoznávací schopnost ;-).

+1/−1
17.7.2016 21:41

L65u62b14o37š 12U73l47r83i74c12h 5491320838884

8-o

Čo mi tu podsúvate vaše teórie!!!

Ja som len reagoval, že nemal každý pokrivený charakter, len preto, že sa mal dobre za bývalého režimu.

0/0
17.7.2016 22:03

V63l79a34s90t91i78m23i90l 20S94v76o63b31o62d13a 7743488445464

Ok, dobře, jen jsem si špatně vyložil Váš dotaz. Žádné teorie Vám ovšem nepodsouvám. Nicméně:

"Ja som len reagoval, že nemal každý pokrivený charakter, len preto, že sa mal dobre za bývalého režimu."

Toto je dost na diskuzi kde končí mravní chování a začíná pokřivený charakter. Klidně mohu tvrdit, že ho měl pokřivený každý nebo takřka každý, kdo neskončil v uranových či jiných dolech, v žaláři, či alespoň sledován estébáky, ve výslechové místnosti apod. Popř. nebyl mučen či neskončil rovnou na popravišti.

Omlouvám se, že jsem nekompromisní, ale začínám být z nynější situace poměrně nasratý.

0/0
17.7.2016 22:32

V57l39a81s49t71i78m62i17l 37S41v72o10b18o57d67a 7913338225934

Možná mám ovšem jen velkou smůlu a pochybuji se mezi špatnými lidmi. I to je možné.

0/0
17.7.2016 22:34

V98l39a83s73t52i19m60i48l 51S83v80o98b63o14d84a 7353598815394

* pohybuji

0/0
17.7.2016 22:35

V62l21a38s71t84i59m46i93l 67S15v63o69b79o62d53a 7443178725644

Nebo neemigroval, to jsem zapomněl.

A běžné kriminálníky z toho nyní vynechme.

0/0
17.7.2016 22:41

L39u40b20o40š 21U32l56r42i19c94h 5321320178204

Tak moja rodina si tým všetkým prešla.

Stará mama bola odsúdená na 8 rokov nepodmienečne, za "rozvracanie republiky", v 50-tych rokoch fyzicky a verbálne bránila zatknutiu miestneho farára.

Mamin starší brat bol farár, mladší lekár. Otcov najstarší brat (19 ročný) bol 1945 zastrelený fašistami pri oslobodzovaní Bratislavy, otcov starší brat emigroval do Rakúska. Naša rodina nesmela cestovať ani do Juhoslávii.

Som kresťan katolík, nesťažujem sa, vždy si uchovávam v pamäti len na to pozitívne.

0/0
17.7.2016 22:47

V92l58a81s70t66i98m24i15l 24S92v43o86b24o11d45a 7193688775614

Aha, ok. Pak je to ryze individuální. Já bych asi o sobě netvrdil, že jsem se měl dobře, pokud by režim zatočil s mými příbuznými či jinak blízkými osobami. Ale vůbec Vám nechci nic podsouvat, myslím to jen ryze jako svůj osobní názor.

0/0
18.7.2016 0:06

K93a52r98e51l 80B27o49k 7371267371971

Že by komunistický pohlavár?

0/0
17.7.2016 22:20

V44l82a55s58t85i13m71i73l 49K72o50c33u25r27e96k 4336183550954

Takových je hodně. Raději přístě dejte něco k tématu. To, co jste napsal, je spíše takové to do hosdpody po několika pivech.

0/0
18.7.2016 0:05

J10a35n 54J69e23m67e92l16k11a 1525270

No dobře, ale stoupání a oblouky asi navrhnuté měly.

0/0
17.7.2016 22:18

V70á96c77l25a57v 59S40v64o24b41o46d94a 5386888539

V tom komunismu by už ani nebyly peníze,takže každý by nadšeně pracoval zadarmo a v obchodě by si šáhnul do regálu a šel by domů.;-D;-D

0/0
17.7.2016 23:48

V28l83a34s83t93i41m81i29l 36K71o88c22u42r90e92k 4956703310314

Papír snese všechno je klišé. Vy jste tu debatu posunul na úplně jiné téma :-).

V projektových ústavech, na místech, kde byla potřebná odbornost a ne politika, seděli tenkrát velmi inteligentní lidé (čato tam skoro nikdo nebyl ve straně), kteří tenkrát navrhli, co bylo ve článku, a měli to technicky a invesičně velmi dobře propracované. A měli dobré znalosti o VRT na západě.

Pravda je, že se to nerealizovalo, a zdědili jsme ostudné dopravní MUZEUM.

A my v tom dodnes pokračujeme a ještě se kolem toho vytváří politikum, zmatky a pojektové chyby a nesmysly, a dokonce tvrzení, že my ty rychlé vlaky nepotřebujeme. A stavbami na 160 km jsme dokonce zakonzervovali i možný racionální postup.

+3/−1
18.7.2016 0:02

R12o52m55a98n 68J46e91s53c41h64k62e 9408265807685

Rychlé vlaky potřebujeme. VRT jsou sice fajn, ale stojí velmi mnoho peněz. Ani v Rakousku, které je podobné jako my ale bohatší nestaví VRT.

Ono by stačilo jenom 120 a 160 km. Bohužel mnoho tratí není směrově dobrých. A těch pár dobrých je zase přecpáno - Praha - Česká Třebová.

Pro mne je vzor ta nejstarší u nás. Brno - Břeclav. nestačíte ani vytáhnout noviny a už vystupujete.

0/−1
18.7.2016 16:54

J49i19r81k27a 57D85v88o76ř50á53k 4685470973728

1) Rakousko VRT staví, ale (zatím) ne na 350.

2) ČR je země vhodnější pro VRT než Rakousko. Oni tam mají jedinou milionovou aglomeraci (Vídeň), my máme dvě (Praha, Ostravsko), které se dají spojit.

0/0
20.7.2016 15:03

V31e44n75d72a 16M85a11r71e83š65o46v11á 9874494643725

upřímně, kdyby místo toho dostavěli trasu z Vizovic na Vsetím (kterou Baťa nestihl, dodnes jsou však dobře viditelné nachystané náspy až do Jasenné) tak by tím život mnohem ulehčil(nemám nic proti rychlovlakům ale myslím že jsou tu oblasti kde je nejdřív potřeba nějaké vlaky přivést a aspoň pro mě je úplně jedno jaké ale hlavně nějaké) :)

+4/−1
17.7.2016 19:06

R40a72d41o72s50l82a24v 53K72l45a22u74d15a 5554108984932

Někde jsem slyšel že výstavbu zastavil sám Baťa, poté co byla uvedena do provozu Zbrojovka Vsetín. Přijde mi to docela logické. Ztratil tím mnoho potencionálních zaměstnanců. Osobně to ani nepovažuji za velkou ztrátu. Ta trať byla poměrně dost klikatá....

0/0
17.7.2016 19:27

V79e20n29d86a 67M19a93r67e77š35o25v79á 9564974493225

ztráta to není možná pro lidi co nebydlí v okolí, já jezdila do školy vsetín-otrokovice a místo jízdy vlakem jsem musela jet busem a pak přestupovat ve zlíně(kdyby byl aspon lépe vyřešen přestup na vlak ve vizovicích kde je vlakáč od autobuskáku hodně daleko), co se týče součastných plánů tka jsem před pár lety psala na ředitelství silnic a dálnic ohledně toho zda/kdy se bude budovat a odpověděli mi že trat byla v plánu a byla schválená a jedinné co to celé zhatilo bylo že jedna z obcí nesouhlasila(tzn jedna z těchto obcí: lutinina, jasenná, liptál, lhota u vsetína) což mě dost tenkrát naštvalo, každopádně i za cenu toho že by tam jezdili jen osobní vlaky mi pořád přijde pro místní lepší mít vlakové spojení než muset dojet na vsetín busem a přestupovat(v horším případě ještě šářit po vizovicích), osobně ráda cestuju vlakem ale kvuli tomu že bych se musela na vlakač dostat busem jím téměř nejezdím(nehledě na to že chybí přípojné autobusy a dostat se ráno před 5 hodinou na vlak autobusem je zhola nemožné)

+1/0
17.7.2016 23:07

R77a22d94o15s34l32a47v 29K32l98a70u73d35a 5654378654472

Takže ráda jezdíte vláčkem, tak by jím měli jezdit i ostatní. To je tak krásně sobecké... On ten autobus má jaksi daleko víc zastávek než vlak. Vsetín má pouze jedno nádraží. Kdo jede do Zlína, může nastoupit na Ohradě, nebo v Rokytnici. Pak je tady pochopitelně Liptál a Lhota u Vsetína, kde je několik zastávek. Vy toužíte přestupovat ve Vizovicích rovnou na vlak. Nenapadlo vás že místní chtějí mít autobusové nádraží jinde? Třeba v místech, kde bydlí.

0/0
18.7.2016 5:39

S16t18a39n44i85s72l62a47v 14K71r57e98j72c26a46r 6717616373434

Ale neberte to dnešním pohledem, v Batově době byla železnice stále moderním dopravním prostředkem. A automobil si nemohl dovolit pořídit kdekterý učitel nebo zedník či holič.

0/0
18.7.2016 9:05

M14i93r69o56s71l98a63v 68G48r29o41s21s96m59a41n49n 8892209764

Komunisté toho v Československu ve skutečnosti udělali pro železniční dopravu velmi málo. Hlavní bylo zvyšovat kapacitu tratí pro uhlí. V osobní dopravě se dokonce snížila maximální rychlost. O kvalitě služeb a čistotě nemluvě.

+8/−6
17.7.2016 18:15

V90á48c41l66a29v 59S89v30o58b81o33d11a 5726388939

Na trati Ústí nad Labem-Lysá nad Labem se i zrušily některé spoje,protože vlaky s uhlím měly přednost.

0/0
17.7.2016 23:52

R60o53m46a60n 66P45o31l14á24č28e72k 5596599495

Zrovna tohle by myslím dotáhli do konce. Stačí se podívat na pražské metro. Kolik se toho postavilo a hlavně kde :-), do revoluce a pak po...

+3/−3
17.7.2016 18:15

M41i76r56o61s84l45a93v 71G36r49o96s81s78m14a85n25n 8272679824

Neměli důvod. Už v 70. letech jsme měli velmi rychlou lokomotivu v sériové výrobě, ale Tratě se aspoň technologický přiblížily VRT až po revoluci.

+2/−1
17.7.2016 18:19

T12o97m86á12š 38M52o41r68a44v27č48í56k 3987396803275

Přání otcem myšlenky. Ve skutečnosti nechali naše koleje téměř netknuté až do 90. let. Ve 30. letech byly dokonce některé tratě rychlejší.

+5/−1
17.7.2016 18:22

P14a75v48e87l 91O10b88d27r96ž63á83l65e26k 6276984108142

Tam byla odlišná dopravní filosofie. Po kolejích bylo prioritní dopravovat náklad a tomu se přizpůsobila infrastruktura (vlečky se stavěly mohutně).

Doprava lidí na větší vzdálenosti byla nežádoucí - cílem bylo, ale každý bydlel tam, kde pracuje ... max v rámci MHD.

0/0
17.7.2016 19:20

R76a57d50o53s74l27a19v 53K75l58a53u86d92a 5964528974862

Doprava v Praze byla v šedesátých letech na pokraji kolapsu. Metro postavit museli, i kdyby nechtěli... A oni nechtěli.

+2/−1
17.7.2016 19:29

M80a48r77t79i89n 12R19u69z15i74c67k74a 1512278286487

Nedotahli, u nas nebyl nikdo, kdo by dokazal vyrobit pro to vlaky, navic, rychle lokomotivy dle dohody smel vyrabet jen sovetsky svaz, a pokud jde o kvalitu a rychlost staveb, tak se podivejte na dalnice,... Dalnicni sit mela byt v 80 letech prakticky hotova...

0/0
17.7.2016 21:32

T52o32m81á39š 72K39r57á39l 3438268507449

stavet vysokorychlostni trat, ktera by nevedla primo z prahy na brno a misto toho zase upravovat nejaky "XX" koridor pres ceskou trebovou je jen nesmyslny kockopes, ktery by zpomalil soucasne vlaky a zrychlil ty budouci o par km/h

+4/0
17.7.2016 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.