Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlovlaky plánovali už komunisté. Často rychlejší, než chce stát teď

Politici se v posledních letech předhání ve slibech, kdy u nás lidé začnou jezdit vysokorychlostními vlaky. Jenže o modernější železnici se u nás mluví už přes třicet let. Plánovat je totiž začali už komunisté. A velkoryseji než nyní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e34t16r 83Č82i65h90á86k 7281770594157

... a stále se plánuje a stále nestojí nic...

0/0
21.7.2016 18:42

A53n92t43o25n11í47n 93D35o92u39b52e68k 3720719449

korupce, podvody, proste hruza!

rychlovlak snad jezdi 300 km ne? okolo 200 km to je stary obycejny vlak a ty nemaji vubec smysl

0/0
19.7.2016 14:59

J24i14r82k89a 63D66v18o65ř47á71k 4285250533838

Obyčejné vlaky jsou do 189 km/h. (Před časem to bylo podle norem do 200.) Obyčejné vlaky samozřejmě smysl mají, a nejen v příměstské dopravě. Co moc ekonomický smysl nemá jsou jen venkovské lokálky co jezdí 40-50 a ty se také postupně ruší.

0/0
20.7.2016 15:07

L26u18b73o98s 76K18a69p19l70a53n 6678859511226

pohled projektanta na historii plánování VRT v ČR: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

0/0
18.7.2016 11:21

M20a97r23t53i39n 96R28u24z82i63c55k32a 1632398766167

Pro zajimavost:

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Clanek se mi zda trochu v rozporu s tvrzenimi v odkazu. Nicmene, plany a skutecnost jsou dve odlisne veci, vzhledem k tomu, jak pomalu a v jake kvalite se realizovalo za komunistu...

+1/0
18.7.2016 4:16

V45a98c31l17a76v 84V67a52v63r97a 3447474955227

Jsem antikomunista pánové a přesvědčený osobní praxí.

Ovšem tento pravdivý článek není jen políček ale normální praví nefalšovaná facka od tehdejších komunistů. Vím všem co s vlaky a plánováním máte cokolov společného. Tak co zvednete tu svoji laťku na jejich stařičkou úroveň a nebo budete za xxxxxxx? České dálnice jsou sranda, a silnice "dálničního typu" jakbysmet.

Tedy buď JE a nebo NENÍ dálnice. A nějaké okresky co jste si povýšili na "dálniční typ" nemají s provozem dálnic NIC společného. To že jste zavedli oproti komunistům bič na váš proletariát v podobě nesmyslných známek, či mýtné i na osobní v vozy rodin, je jen totalitní nasazení dalších daní ale nic víc. Vy můžete komunistům závidět už to, že oni se uživili i bez DPH ldežto vy ne.

DPH jste odkoukali od Američanů a jen jste si patřičně a totalisticky upravili její výši z 6% jaké jsou v průměru v Americe na víc než pětinu. Ano z každého výrobku ať je vyroben kdekoliv platíte výpalné státu který vás o to obere naprosto bez jeho zásluhy.

Zde v USA je pět států co ani DPH (sales tax) prostě nemají. A z těc co je mají, se ve většině neplatí DPH z při prodeji nebo nákupu potravin a léků.

Well tratě potřebujete ne že ne. Je to laciná přeprava a vagony zpravidla nepotřebují "povinnou" technickou prohlídku a technický průkaz jako auta.

A pak je v módě komunisty odsuzovat za všechno. Jako antikomunista bych je měl odsuzovat ve všem také. Jen mi to připadá poněkud.....lživé. Za komunistů se mělo relativně špatně Václavu Havlovi a když hodně další desítce oponentů režimu. Ostatní plnili plán, chodili do průvodů na 1.máje, ochotně převzali před vánoci čokoládové kolekce a na MDŽ i dva tří narcisy pro ženy. Ano mezi základní svobody patří i svoboda projevu nebo pohybu a rozhodnout se svobodně kde na světě chci žít, studovat, pracovat..a povědět na veřejnosti svůj názor. To poslední se nesmí dodnes a Sněmovna vyloženě jedná proti vlastnímu lidu a zavádí systematicky totalitu.

0/−1
18.7.2016 2:23

R80o91m22a49n 78J95e59s18c26h40k39e 9858215557845

Vy jste viděl železnici pouze periskopem a ještě byla mlha. Vagóny se pravidelně kontrolují a mají také své revize a technické kontroly. A také se pravidelně opravují. Já je také opravuji s kolektivem.

Bohužel ani ekonomikou nevládnete. Ona ta železniční doprava až tak laciná není. Velká investice, Proč si myslíte, je se ruší lokálky ? Jsou drahé a nerentabilní. V Československu jich bylo zrušeno asi 100. A také vlečky. Těch bylo tisíce. Víte, kolik stojí dneska jedna vyhýbka a jedna lokomotiva ? Kolik stojí jeden vagón.

0/0
18.7.2016 11:43

M92a53r23i86a17n 24P89e78š16t22a 6878908458688

Žádné tratě nepotřebujeme. Postavte dálnice.

+1/−17
17.7.2016 22:50

V71e53n63d26a 47M26a59r19e81š46o64v65á 9654134713985

dálnice které budem každý rok frézovat a znova asfaltovat jako ty součastné... nehledě na ekologickou zátěž při srovnání aut a vlaků...

+6/0
17.7.2016 23:08
Foto

B59r54o37n66i51s51l59a53v 51G98a93b84r97y59š 2102889461

Nepotřebujeme dálnice, na kterých jsou každý den nehody a kolony.

+5/−1
17.7.2016 23:15

V29á35c94l70a24v 67S90v68o55b37o63d76a 5346768359

Vy jste jasný řidič. Kdypak jste jel vlakem naposled?

0/0
17.7.2016 23:44

J22i50r18k26a 91D84v24o43ř86á22k 4735860713188

Ne, určitě to není ani řidič. Žádný řidič s IQ aspoň šimpanze nemůže chtít, aby se vrhlo na silnice všechno to, co se teď vozí po železnici.

0/0
20.7.2016 14:57

J20i87r61k66a 16D65v24o34ř79á34k 4585650523838

Proč také myslíte, že se v Německu, typické automobilové zemi, začala honem stavět síť vysokorychlostní železnice? Správně, Stau.

0/0
20.7.2016 14:59

M60a90r96t23i44n 26R59u30z33i86c48k37a 1122438196567

Redakce, ta mapka je od Zemlicky a je tam v popisu napsano "...koncepce vysokorychlostnich trati v CSFR"? Skutecne plan jeste za komunistu? No nevim...

+1/−3
17.7.2016 22:36

J79a79n 78J93e67m64e55l65k45a 1255680

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Tady to měl pán dobře shrnuté. Nejlepší na tom bylo, že to měli navrhnuté na Kolin, na 230 a ještě smíšený provoz. Co víc si přát. A ještě zablokované snad v katastru.

Dokonce i Brno Břeclav neobsahuje úrovňové křížení. (a proto by šla snadno předělat na 200) A snad některé úseky Brno - Havl. Brod.

Takže nechápu, jak se vlády popírače globálního oteplování přiklonily k 160 s úrovňovým křížením. A že toto chybné rozhodnutí nebylo za 20 let korigováno. Výsledkem je Praha Plzeň tuším stavěno cca 2012 s rychlostma 120.. (regionální železnice)

+4/0
17.7.2016 22:17

M16a83r93t91i21n 60R64u76z44i38c23k95a 1732938746717

Vsechno je u nas zatim staveno a rekonstruovano v parametrech regionalni zeleznice... O tom neni pochyb, jedine co se rychlostnim vlakum priblizilo, byly pendolina pro trasu Berlin-Praha-Viden... Ale 200km/h bylo planovano jen v nemecku...

0/0
17.7.2016 22:39

R11a45d81o77s74l95a76v 89K49l19a71u13d80a 5964398584882

Tak papír snese všechno. Taky slibovali komunismus, kde se všichni lidé mají mít dobře:-P

+8/−2
17.7.2016 19:29

M60i24l14a64n 80Š63v43a20g31r57o91v13s45k50ý 9802719895608

Já se dobře měl a mám se i teď. ;-D

+5/0
17.7.2016 20:37

R89a73d24o32s33l16a28v 94K44l70a24u67d72a 5344428984442

A?

+1/0
17.7.2016 20:44

V44l85a20s85t41i26m96i21l 62S65v67o91b26o67d66a 7393258665674

A pokřivený charakter k tomu nepotřebuješ?

+3/−1
17.7.2016 20:58

L37u69b49o89š 42U56l57r24i25c86h 5861760458724

Prečo pokrivený charakter?

Ja som sa tiež mal dobre aj za komunistov a mám sa dobre aj teraz.

Nebol som členom KSČ, ani nikto z mojej najbližšej rodiny.

Do politiky som sa nestaral, pracoval som, dnes podnikám.

+2/−2
17.7.2016 21:17

V25l48a72s54t26i14m62i37l 90S16v18o17b42o77d12a 7323508145664

Ok, tak každého se to týkat nemusí. Ale jinak nedělejte, že to kolem sebe nevidíte ;-). Anebo zkuste taky někdy vyjít z hermeticky uzavřeného prostoru, popř. cvičit rozpoznávací schopnost ;-).

+1/−1
17.7.2016 21:41

L12u82b77o76š 57U50l45r51i83c49h 5621470508804

8-o

Čo mi tu podsúvate vaše teórie!!!

Ja som len reagoval, že nemal každý pokrivený charakter, len preto, že sa mal dobre za bývalého režimu.

0/0
17.7.2016 22:03

V14l48a31s93t23i76m92i22l 21S64v86o61b51o49d49a 7173818185844

Ok, dobře, jen jsem si špatně vyložil Váš dotaz. Žádné teorie Vám ovšem nepodsouvám. Nicméně:

"Ja som len reagoval, že nemal každý pokrivený charakter, len preto, že sa mal dobre za bývalého režimu."

Toto je dost na diskuzi kde končí mravní chování a začíná pokřivený charakter. Klidně mohu tvrdit, že ho měl pokřivený každý nebo takřka každý, kdo neskončil v uranových či jiných dolech, v žaláři, či alespoň sledován estébáky, ve výslechové místnosti apod. Popř. nebyl mučen či neskončil rovnou na popravišti.

Omlouvám se, že jsem nekompromisní, ale začínám být z nynější situace poměrně nasratý.

0/0
17.7.2016 22:32

V54l94a67s58t45i89m76i48l 56S22v90o49b32o67d54a 7933368305274

Možná mám ovšem jen velkou smůlu a pochybuji se mezi špatnými lidmi. I to je možné.

0/0
17.7.2016 22:34

V11l82a72s87t15i83m63i45l 84S58v88o42b98o23d40a 7673718295934

* pohybuji

0/0
17.7.2016 22:35

V36l36a64s41t13i45m72i18l 74S69v11o27b80o61d87a 7803638365924

Nebo neemigroval, to jsem zapomněl.

A běžné kriminálníky z toho nyní vynechme.

0/0
17.7.2016 22:41

L84u85b57o83š 91U84l21r36i42c59h 5881670418634

Tak moja rodina si tým všetkým prešla.

Stará mama bola odsúdená na 8 rokov nepodmienečne, za "rozvracanie republiky", v 50-tych rokoch fyzicky a verbálne bránila zatknutiu miestneho farára.

Mamin starší brat bol farár, mladší lekár. Otcov najstarší brat (19 ročný) bol 1945 zastrelený fašistami pri oslobodzovaní Bratislavy, otcov starší brat emigroval do Rakúska. Naša rodina nesmela cestovať ani do Juhoslávii.

Som kresťan katolík, nesťažujem sa, vždy si uchovávam v pamäti len na to pozitívne.

0/0
17.7.2016 22:47

V68l57a97s17t55i45m32i73l 80S27v72o76b83o29d40a 7813418775794

Aha, ok. Pak je to ryze individuální. Já bych asi o sobě netvrdil, že jsem se měl dobře, pokud by režim zatočil s mými příbuznými či jinak blízkými osobami. Ale vůbec Vám nechci nic podsouvat, myslím to jen ryze jako svůj osobní názor.

0/0
18.7.2016 0:06

K90a65r67e42l 51B78o82k 7281537861961

Že by komunistický pohlavár?

0/0
17.7.2016 22:20

V47l36a51s38t22i30m33i22l 15K38o85c38u49r34e20k 4216663470594

Takových je hodně. Raději přístě dejte něco k tématu. To, co jste napsal, je spíše takové to do hosdpody po několika pivech.

0/0
18.7.2016 0:05

J57a39n 57J85e98m85e87l66k42a 1495220

No dobře, ale stoupání a oblouky asi navrhnuté měly.

0/0
17.7.2016 22:18

V92á52c89l61a73v 84S78v46o91b87o52d28a 5566568779

V tom komunismu by už ani nebyly peníze,takže každý by nadšeně pracoval zadarmo a v obchodě by si šáhnul do regálu a šel by domů.;-D;-D

0/0
17.7.2016 23:48

V59l38a56s23t39i58m18i41l 29K58o87c78u21r79e36k 4316463330484

Papír snese všechno je klišé. Vy jste tu debatu posunul na úplně jiné téma :-).

V projektových ústavech, na místech, kde byla potřebná odbornost a ne politika, seděli tenkrát velmi inteligentní lidé (čato tam skoro nikdo nebyl ve straně), kteří tenkrát navrhli, co bylo ve článku, a měli to technicky a invesičně velmi dobře propracované. A měli dobré znalosti o VRT na západě.

Pravda je, že se to nerealizovalo, a zdědili jsme ostudné dopravní MUZEUM.

A my v tom dodnes pokračujeme a ještě se kolem toho vytváří politikum, zmatky a pojektové chyby a nesmysly, a dokonce tvrzení, že my ty rychlé vlaky nepotřebujeme. A stavbami na 160 km jsme dokonce zakonzervovali i možný racionální postup.

+3/−1
18.7.2016 0:02

R94o46m25a55n 80J29e59s92c62h79k21e 9478685427795

Rychlé vlaky potřebujeme. VRT jsou sice fajn, ale stojí velmi mnoho peněz. Ani v Rakousku, které je podobné jako my ale bohatší nestaví VRT.

Ono by stačilo jenom 120 a 160 km. Bohužel mnoho tratí není směrově dobrých. A těch pár dobrých je zase přecpáno - Praha - Česká Třebová.

Pro mne je vzor ta nejstarší u nás. Brno - Břeclav. nestačíte ani vytáhnout noviny a už vystupujete.

0/−1
18.7.2016 16:54

J38i41r88k82a 20D65v79o23ř41á53k 4415640303588

1) Rakousko VRT staví, ale (zatím) ne na 350.

2) ČR je země vhodnější pro VRT než Rakousko. Oni tam mají jedinou milionovou aglomeraci (Vídeň), my máme dvě (Praha, Ostravsko), které se dají spojit.

0/0
20.7.2016 15:03

V23e75n72d91a 35M19a53r20e42š20o96v82á 9764874813365

upřímně, kdyby místo toho dostavěli trasu z Vizovic na Vsetím (kterou Baťa nestihl, dodnes jsou však dobře viditelné nachystané náspy až do Jasenné) tak by tím život mnohem ulehčil(nemám nic proti rychlovlakům ale myslím že jsou tu oblasti kde je nejdřív potřeba nějaké vlaky přivést a aspoň pro mě je úplně jedno jaké ale hlavně nějaké) :)

+4/−1
17.7.2016 19:06

R94a17d66o73s20l92a50v 18K91l59a22u35d59a 5754678874162

Někde jsem slyšel že výstavbu zastavil sám Baťa, poté co byla uvedena do provozu Zbrojovka Vsetín. Přijde mi to docela logické. Ztratil tím mnoho potencionálních zaměstnanců. Osobně to ani nepovažuji za velkou ztrátu. Ta trať byla poměrně dost klikatá....

0/0
17.7.2016 19:27

V60e96n58d62a 33M92a69r86e13š32o44v71á 9764544823405

ztráta to není možná pro lidi co nebydlí v okolí, já jezdila do školy vsetín-otrokovice a místo jízdy vlakem jsem musela jet busem a pak přestupovat ve zlíně(kdyby byl aspon lépe vyřešen přestup na vlak ve vizovicích kde je vlakáč od autobuskáku hodně daleko), co se týče součastných plánů tka jsem před pár lety psala na ředitelství silnic a dálnic ohledně toho zda/kdy se bude budovat a odpověděli mi že trat byla v plánu a byla schválená a jedinné co to celé zhatilo bylo že jedna z obcí nesouhlasila(tzn jedna z těchto obcí: lutinina, jasenná, liptál, lhota u vsetína) což mě dost tenkrát naštvalo, každopádně i za cenu toho že by tam jezdili jen osobní vlaky mi pořád přijde pro místní lepší mít vlakové spojení než muset dojet na vsetín busem a přestupovat(v horším případě ještě šářit po vizovicích), osobně ráda cestuju vlakem ale kvuli tomu že bych se musela na vlakač dostat busem jím téměř nejezdím(nehledě na to že chybí přípojné autobusy a dostat se ráno před 5 hodinou na vlak autobusem je zhola nemožné)

+1/0
17.7.2016 23:07

R64a64d58o38s34l50a55v 12K62l97a83u11d61a 5604308834472

Takže ráda jezdíte vláčkem, tak by jím měli jezdit i ostatní. To je tak krásně sobecké... On ten autobus má jaksi daleko víc zastávek než vlak. Vsetín má pouze jedno nádraží. Kdo jede do Zlína, může nastoupit na Ohradě, nebo v Rokytnici. Pak je tady pochopitelně Liptál a Lhota u Vsetína, kde je několik zastávek. Vy toužíte přestupovat ve Vizovicích rovnou na vlak. Nenapadlo vás že místní chtějí mít autobusové nádraží jinde? Třeba v místech, kde bydlí.

0/0
18.7.2016 5:39

S17t19a98n75i74s97l57a13v 49K27r33e62j15c69a25r 6507586143924

Ale neberte to dnešním pohledem, v Batově době byla železnice stále moderním dopravním prostředkem. A automobil si nemohl dovolit pořídit kdekterý učitel nebo zedník či holič.

0/0
18.7.2016 9:05

M37i33r50o12s68l33a22v 77G89r17o88s28s30m81a20n56n 8702459324

Komunisté toho v Československu ve skutečnosti udělali pro železniční dopravu velmi málo. Hlavní bylo zvyšovat kapacitu tratí pro uhlí. V osobní dopravě se dokonce snížila maximální rychlost. O kvalitě služeb a čistotě nemluvě.

+8/−6
17.7.2016 18:15

V55á64c82l63a36v 91S51v61o44b74o30d95a 5916458789

Na trati Ústí nad Labem-Lysá nad Labem se i zrušily některé spoje,protože vlaky s uhlím měly přednost.

0/0
17.7.2016 23:52

R35o42m24a80n 75P35o72l39á33č90e71k 5366269735

Zrovna tohle by myslím dotáhli do konce. Stačí se podívat na pražské metro. Kolik se toho postavilo a hlavně kde :-), do revoluce a pak po...

+3/−3
17.7.2016 18:15

M85i48r42o39s12l43a56v 14G77r84o28s15s96m29a35n38n 8712239964

Neměli důvod. Už v 70. letech jsme měli velmi rychlou lokomotivu v sériové výrobě, ale Tratě se aspoň technologický přiblížily VRT až po revoluci.

+2/−1
17.7.2016 18:19

T34o88m74á76š 45M12o18r73a88v57č89í96k 3677606883185

Přání otcem myšlenky. Ve skutečnosti nechali naše koleje téměř netknuté až do 90. let. Ve 30. letech byly dokonce některé tratě rychlejší.

+5/−1
17.7.2016 18:22

P58a55v19e53l 12O49b33d97r66ž76á97l49e53k 6336364708462

Tam byla odlišná dopravní filosofie. Po kolejích bylo prioritní dopravovat náklad a tomu se přizpůsobila infrastruktura (vlečky se stavěly mohutně).

Doprava lidí na větší vzdálenosti byla nežádoucí - cílem bylo, ale každý bydlel tam, kde pracuje ... max v rámci MHD.

0/0
17.7.2016 19:20

R96a53d60o87s23l53a64v 34K97l54a95u14d95a 5704248104612

Doprava v Praze byla v šedesátých letech na pokraji kolapsu. Metro postavit museli, i kdyby nechtěli... A oni nechtěli.

+2/−1
17.7.2016 19:29

M73a49r63t64i50n 24R45u71z37i22c14k51a 1952908176467

Nedotahli, u nas nebyl nikdo, kdo by dokazal vyrobit pro to vlaky, navic, rychle lokomotivy dle dohody smel vyrabet jen sovetsky svaz, a pokud jde o kvalitu a rychlost staveb, tak se podivejte na dalnice,... Dalnicni sit mela byt v 80 letech prakticky hotova...

0/0
17.7.2016 21:32

T72o41m88á51š 20K14r94á31l 3398588837979

stavet vysokorychlostni trat, ktera by nevedla primo z prahy na brno a misto toho zase upravovat nejaky "XX" koridor pres ceskou trebovou je jen nesmyslny kockopes, ktery by zpomalil soucasne vlaky a zrychlil ty budouci o par km/h

+4/0
17.7.2016 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.