Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlovlaky plánovali už komunisté. Často rychlejší, než chce stát teď

Politici se v posledních letech předhání ve slibech, kdy u nás lidé začnou jezdit vysokorychlostními vlaky. Jenže o modernější železnici se u nás mluví už přes třicet let. Plánovat je totiž začali už komunisté. A velkoryseji než nyní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36e67t22r 65Č84i76h38á13k 7841360404927

... a stále se plánuje a stále nestojí nic...

0/0
21.7.2016 18:42

A90n22t72o53n31í78n 81D15o48u74b21e33k 3280449769

korupce, podvody, proste hruza!

rychlovlak snad jezdi 300 km ne? okolo 200 km to je stary obycejny vlak a ty nemaji vubec smysl

0/0
19.7.2016 14:59

J42i38r37k58a 83D60v96o80ř31á35k 4305840743458

Obyčejné vlaky jsou do 189 km/h. (Před časem to bylo podle norem do 200.) Obyčejné vlaky samozřejmě smysl mají, a nejen v příměstské dopravě. Co moc ekonomický smysl nemá jsou jen venkovské lokálky co jezdí 40-50 a ty se také postupně ruší.

0/0
20.7.2016 15:07

L66u41b63o30s 72K77a18p36l64a43n 6758329541626

pohled projektanta na historii plánování VRT v ČR: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

0/0
18.7.2016 11:21

M73a89r73t53i19n 68R18u92z12i64c98k46a 1392248906327

Pro zajimavost:

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Clanek se mi zda trochu v rozporu s tvrzenimi v odkazu. Nicmene, plany a skutecnost jsou dve odlisne veci, vzhledem k tomu, jak pomalu a v jake kvalite se realizovalo za komunistu...

+1/0
18.7.2016 4:16

V94a57c95l39a12v 18V79a69v97r70a 3977344115727

Jsem antikomunista pánové a přesvědčený osobní praxí.

Ovšem tento pravdivý článek není jen políček ale normální praví nefalšovaná facka od tehdejších komunistů. Vím všem co s vlaky a plánováním máte cokolov společného. Tak co zvednete tu svoji laťku na jejich stařičkou úroveň a nebo budete za xxxxxxx? České dálnice jsou sranda, a silnice "dálničního typu" jakbysmet.

Tedy buď JE a nebo NENÍ dálnice. A nějaké okresky co jste si povýšili na "dálniční typ" nemají s provozem dálnic NIC společného. To že jste zavedli oproti komunistům bič na váš proletariát v podobě nesmyslných známek, či mýtné i na osobní v vozy rodin, je jen totalitní nasazení dalších daní ale nic víc. Vy můžete komunistům závidět už to, že oni se uživili i bez DPH ldežto vy ne.

DPH jste odkoukali od Američanů a jen jste si patřičně a totalisticky upravili její výši z 6% jaké jsou v průměru v Americe na víc než pětinu. Ano z každého výrobku ať je vyroben kdekoliv platíte výpalné státu který vás o to obere naprosto bez jeho zásluhy.

Zde v USA je pět států co ani DPH (sales tax) prostě nemají. A z těc co je mají, se ve většině neplatí DPH z při prodeji nebo nákupu potravin a léků.

Well tratě potřebujete ne že ne. Je to laciná přeprava a vagony zpravidla nepotřebují "povinnou" technickou prohlídku a technický průkaz jako auta.

A pak je v módě komunisty odsuzovat za všechno. Jako antikomunista bych je měl odsuzovat ve všem také. Jen mi to připadá poněkud.....lživé. Za komunistů se mělo relativně špatně Václavu Havlovi a když hodně další desítce oponentů režimu. Ostatní plnili plán, chodili do průvodů na 1.máje, ochotně převzali před vánoci čokoládové kolekce a na MDŽ i dva tří narcisy pro ženy. Ano mezi základní svobody patří i svoboda projevu nebo pohybu a rozhodnout se svobodně kde na světě chci žít, studovat, pracovat..a povědět na veřejnosti svůj názor. To poslední se nesmí dodnes a Sněmovna vyloženě jedná proti vlastnímu lidu a zavádí systematicky totalitu.

0/−1
18.7.2016 2:23

R24o18m38a52n 28J56e45s56c40h65k76e 9588475607645

Vy jste viděl železnici pouze periskopem a ještě byla mlha. Vagóny se pravidelně kontrolují a mají také své revize a technické kontroly. A také se pravidelně opravují. Já je také opravuji s kolektivem.

Bohužel ani ekonomikou nevládnete. Ona ta železniční doprava až tak laciná není. Velká investice, Proč si myslíte, je se ruší lokálky ? Jsou drahé a nerentabilní. V Československu jich bylo zrušeno asi 100. A také vlečky. Těch bylo tisíce. Víte, kolik stojí dneska jedna vyhýbka a jedna lokomotiva ? Kolik stojí jeden vagón.

0/0
18.7.2016 11:43

M73a40r77i22a73n 21P79e74š57t32a 6718818938828

Žádné tratě nepotřebujeme. Postavte dálnice.

+1/−17
17.7.2016 22:50

V96e19n68d10a 91M83a38r11e70š71o74v59á 9104654733345

dálnice které budem každý rok frézovat a znova asfaltovat jako ty součastné... nehledě na ekologickou zátěž při srovnání aut a vlaků...

+6/0
17.7.2016 23:08
Foto

B58r41o18n42i96s67l55a88v 98G13a37b62r93y95š 2842629621

Nepotřebujeme dálnice, na kterých jsou každý den nehody a kolony.

+5/−1
17.7.2016 23:15

V57á53c78l48a78v 59S72v88o12b76o50d11a 5466298739

Vy jste jasný řidič. Kdypak jste jel vlakem naposled?

0/0
17.7.2016 23:44

J91i58r46k32a 61D74v78o10ř51á22k 4215920803108

Ne, určitě to není ani řidič. Žádný řidič s IQ aspoň šimpanze nemůže chtít, aby se vrhlo na silnice všechno to, co se teď vozí po železnici.

0/0
20.7.2016 14:57

J47i75r75k89a 95D46v18o29ř55á20k 4625570693188

Proč také myslíte, že se v Německu, typické automobilové zemi, začala honem stavět síť vysokorychlostní železnice? Správně, Stau.

0/0
20.7.2016 14:59

M64a77r47t96i66n 17R87u12z47i47c40k11a 1812748776967

Redakce, ta mapka je od Zemlicky a je tam v popisu napsano "...koncepce vysokorychlostnich trati v CSFR"? Skutecne plan jeste za komunistu? No nevim...

+1/−3
17.7.2016 22:36

J91a58n 73J38e51m65e45l35k54a 1765220

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Tady to měl pán dobře shrnuté. Nejlepší na tom bylo, že to měli navrhnuté na Kolin, na 230 a ještě smíšený provoz. Co víc si přát. A ještě zablokované snad v katastru.

Dokonce i Brno Břeclav neobsahuje úrovňové křížení. (a proto by šla snadno předělat na 200) A snad některé úseky Brno - Havl. Brod.

Takže nechápu, jak se vlády popírače globálního oteplování přiklonily k 160 s úrovňovým křížením. A že toto chybné rozhodnutí nebylo za 20 let korigováno. Výsledkem je Praha Plzeň tuším stavěno cca 2012 s rychlostma 120.. (regionální železnice)

+4/0
17.7.2016 22:17

M97a10r29t91i51n 64R72u54z69i51c82k47a 1852888356877

Vsechno je u nas zatim staveno a rekonstruovano v parametrech regionalni zeleznice... O tom neni pochyb, jedine co se rychlostnim vlakum priblizilo, byly pendolina pro trasu Berlin-Praha-Viden... Ale 200km/h bylo planovano jen v nemecku...

0/0
17.7.2016 22:39

R39a74d58o61s96l35a53v 10K58l15a52u32d43a 5984708574572

Tak papír snese všechno. Taky slibovali komunismus, kde se všichni lidé mají mít dobře:-P

+8/−2
17.7.2016 19:29

M79i24l90a20n 96Š42v15a87g17r65o79v86s51k37ý 9832149755848

Já se dobře měl a mám se i teď. ;-D

+5/0
17.7.2016 20:37

R66a89d40o80s77l10a62v 22K55l31a26u39d85a 5344868724752

A?

+1/0
17.7.2016 20:44

V96l90a87s28t77i26m56i19l 27S87v29o70b62o24d47a 7383328855894

A pokřivený charakter k tomu nepotřebuješ?

+3/−1
17.7.2016 20:58

L66u48b43o22š 19U43l29r59i66c90h 5351930628644

Prečo pokrivený charakter?

Ja som sa tiež mal dobre aj za komunistov a mám sa dobre aj teraz.

Nebol som členom KSČ, ani nikto z mojej najbližšej rodiny.

Do politiky som sa nestaral, pracoval som, dnes podnikám.

+2/−2
17.7.2016 21:17

V64l17a17s83t95i47m21i23l 34S68v82o73b92o83d67a 7113908575124

Ok, tak každého se to týkat nemusí. Ale jinak nedělejte, že to kolem sebe nevidíte ;-). Anebo zkuste taky někdy vyjít z hermeticky uzavřeného prostoru, popř. cvičit rozpoznávací schopnost ;-).

+1/−1
17.7.2016 21:41

L10u81b19o57š 57U74l19r44i95c96h 5511350628344

8-o

Čo mi tu podsúvate vaše teórie!!!

Ja som len reagoval, že nemal každý pokrivený charakter, len preto, že sa mal dobre za bývalého režimu.

0/0
17.7.2016 22:03

V18l96a59s40t31i47m88i51l 55S35v18o53b36o68d36a 7743978895444

Ok, dobře, jen jsem si špatně vyložil Váš dotaz. Žádné teorie Vám ovšem nepodsouvám. Nicméně:

"Ja som len reagoval, že nemal každý pokrivený charakter, len preto, že sa mal dobre za bývalého režimu."

Toto je dost na diskuzi kde končí mravní chování a začíná pokřivený charakter. Klidně mohu tvrdit, že ho měl pokřivený každý nebo takřka každý, kdo neskončil v uranových či jiných dolech, v žaláři, či alespoň sledován estébáky, ve výslechové místnosti apod. Popř. nebyl mučen či neskončil rovnou na popravišti.

Omlouvám se, že jsem nekompromisní, ale začínám být z nynější situace poměrně nasratý.

0/0
17.7.2016 22:32

V60l64a81s97t58i36m30i38l 76S26v36o26b56o21d67a 7743708505604

Možná mám ovšem jen velkou smůlu a pochybuji se mezi špatnými lidmi. I to je možné.

0/0
17.7.2016 22:34

V35l63a20s40t62i32m48i31l 81S75v69o31b53o45d27a 7883578425764

* pohybuji

0/0
17.7.2016 22:35

V42l71a21s68t23i78m18i80l 37S78v56o67b98o36d48a 7833198955534

Nebo neemigroval, to jsem zapomněl.

A běžné kriminálníky z toho nyní vynechme.

0/0
17.7.2016 22:41

L51u44b35o86š 98U56l10r56i15c71h 5211920788274

Tak moja rodina si tým všetkým prešla.

Stará mama bola odsúdená na 8 rokov nepodmienečne, za "rozvracanie republiky", v 50-tych rokoch fyzicky a verbálne bránila zatknutiu miestneho farára.

Mamin starší brat bol farár, mladší lekár. Otcov najstarší brat (19 ročný) bol 1945 zastrelený fašistami pri oslobodzovaní Bratislavy, otcov starší brat emigroval do Rakúska. Naša rodina nesmela cestovať ani do Juhoslávii.

Som kresťan katolík, nesťažujem sa, vždy si uchovávam v pamäti len na to pozitívne.

0/0
17.7.2016 22:47

V38l73a27s63t52i51m26i83l 23S66v92o13b28o11d31a 7263958435784

Aha, ok. Pak je to ryze individuální. Já bych asi o sobě netvrdil, že jsem se měl dobře, pokud by režim zatočil s mými příbuznými či jinak blízkými osobami. Ale vůbec Vám nechci nic podsouvat, myslím to jen ryze jako svůj osobní názor.

0/0
18.7.2016 0:06

K61a88r35e96l 45B34o69k 7661777611751

Že by komunistický pohlavár?

0/0
17.7.2016 22:20

V64l66a62s88t81i97m74i65l 55K52o11c34u60r22e29k 4156523800544

Takových je hodně. Raději přístě dejte něco k tématu. To, co jste napsal, je spíše takové to do hosdpody po několika pivech.

0/0
18.7.2016 0:05

J82a54n 25J59e10m65e49l47k30a 1275280

No dobře, ale stoupání a oblouky asi navrhnuté měly.

0/0
17.7.2016 22:18

V81á59c15l61a90v 37S45v65o22b49o28d31a 5776328189

V tom komunismu by už ani nebyly peníze,takže každý by nadšeně pracoval zadarmo a v obchodě by si šáhnul do regálu a šel by domů.;-D;-D

0/0
17.7.2016 23:48

V86l10a45s33t14i63m23i95l 17K91o20c51u13r87e26k 4586363440384

Papír snese všechno je klišé. Vy jste tu debatu posunul na úplně jiné téma :-).

V projektových ústavech, na místech, kde byla potřebná odbornost a ne politika, seděli tenkrát velmi inteligentní lidé (čato tam skoro nikdo nebyl ve straně), kteří tenkrát navrhli, co bylo ve článku, a měli to technicky a invesičně velmi dobře propracované. A měli dobré znalosti o VRT na západě.

Pravda je, že se to nerealizovalo, a zdědili jsme ostudné dopravní MUZEUM.

A my v tom dodnes pokračujeme a ještě se kolem toho vytváří politikum, zmatky a pojektové chyby a nesmysly, a dokonce tvrzení, že my ty rychlé vlaky nepotřebujeme. A stavbami na 160 km jsme dokonce zakonzervovali i možný racionální postup.

+3/−1
18.7.2016 0:02

R34o29m73a54n 59J37e76s17c25h41k43e 9368935807775

Rychlé vlaky potřebujeme. VRT jsou sice fajn, ale stojí velmi mnoho peněz. Ani v Rakousku, které je podobné jako my ale bohatší nestaví VRT.

Ono by stačilo jenom 120 a 160 km. Bohužel mnoho tratí není směrově dobrých. A těch pár dobrých je zase přecpáno - Praha - Česká Třebová.

Pro mne je vzor ta nejstarší u nás. Brno - Břeclav. nestačíte ani vytáhnout noviny a už vystupujete.

0/−1
18.7.2016 16:54

J56i61r47k83a 92D23v27o46ř18á54k 4975270933628

1) Rakousko VRT staví, ale (zatím) ne na 350.

2) ČR je země vhodnější pro VRT než Rakousko. Oni tam mají jedinou milionovou aglomeraci (Vídeň), my máme dvě (Praha, Ostravsko), které se dají spojit.

0/0
20.7.2016 15:03

V33e32n68d93a 42M92a82r67e35š90o73v75á 9864154803745

upřímně, kdyby místo toho dostavěli trasu z Vizovic na Vsetím (kterou Baťa nestihl, dodnes jsou však dobře viditelné nachystané náspy až do Jasenné) tak by tím život mnohem ulehčil(nemám nic proti rychlovlakům ale myslím že jsou tu oblasti kde je nejdřív potřeba nějaké vlaky přivést a aspoň pro mě je úplně jedno jaké ale hlavně nějaké) :)

+4/−1
17.7.2016 19:06

R58a82d57o31s20l68a95v 88K60l45a20u11d37a 5464158394582

Někde jsem slyšel že výstavbu zastavil sám Baťa, poté co byla uvedena do provozu Zbrojovka Vsetín. Přijde mi to docela logické. Ztratil tím mnoho potencionálních zaměstnanců. Osobně to ani nepovažuji za velkou ztrátu. Ta trať byla poměrně dost klikatá....

0/0
17.7.2016 19:27

V23e62n17d21a 66M98a48r83e72š92o21v92á 9284464403415

ztráta to není možná pro lidi co nebydlí v okolí, já jezdila do školy vsetín-otrokovice a místo jízdy vlakem jsem musela jet busem a pak přestupovat ve zlíně(kdyby byl aspon lépe vyřešen přestup na vlak ve vizovicích kde je vlakáč od autobuskáku hodně daleko), co se týče součastných plánů tka jsem před pár lety psala na ředitelství silnic a dálnic ohledně toho zda/kdy se bude budovat a odpověděli mi že trat byla v plánu a byla schválená a jedinné co to celé zhatilo bylo že jedna z obcí nesouhlasila(tzn jedna z těchto obcí: lutinina, jasenná, liptál, lhota u vsetína) což mě dost tenkrát naštvalo, každopádně i za cenu toho že by tam jezdili jen osobní vlaky mi pořád přijde pro místní lepší mít vlakové spojení než muset dojet na vsetín busem a přestupovat(v horším případě ještě šářit po vizovicích), osobně ráda cestuju vlakem ale kvuli tomu že bych se musela na vlakač dostat busem jím téměř nejezdím(nehledě na to že chybí přípojné autobusy a dostat se ráno před 5 hodinou na vlak autobusem je zhola nemožné)

+1/0
17.7.2016 23:07

R37a78d49o44s46l40a23v 62K71l14a81u56d71a 5654978544682

Takže ráda jezdíte vláčkem, tak by jím měli jezdit i ostatní. To je tak krásně sobecké... On ten autobus má jaksi daleko víc zastávek než vlak. Vsetín má pouze jedno nádraží. Kdo jede do Zlína, může nastoupit na Ohradě, nebo v Rokytnici. Pak je tady pochopitelně Liptál a Lhota u Vsetína, kde je několik zastávek. Vy toužíte přestupovat ve Vizovicích rovnou na vlak. Nenapadlo vás že místní chtějí mít autobusové nádraží jinde? Třeba v místech, kde bydlí.

0/0
18.7.2016 5:39

S46t37a90n28i66s47l25a57v 82K35r95e12j76c66a26r 6737706953184

Ale neberte to dnešním pohledem, v Batově době byla železnice stále moderním dopravním prostředkem. A automobil si nemohl dovolit pořídit kdekterý učitel nebo zedník či holič.

0/0
18.7.2016 9:05

M35i89r24o76s31l93a57v 93G93r65o37s10s37m23a48n59n 8102139494

Komunisté toho v Československu ve skutečnosti udělali pro železniční dopravu velmi málo. Hlavní bylo zvyšovat kapacitu tratí pro uhlí. V osobní dopravě se dokonce snížila maximální rychlost. O kvalitě služeb a čistotě nemluvě.

+8/−6
17.7.2016 18:15

V19á22c12l28a87v 57S86v66o68b37o24d39a 5976948129

Na trati Ústí nad Labem-Lysá nad Labem se i zrušily některé spoje,protože vlaky s uhlím měly přednost.

0/0
17.7.2016 23:52

R45o42m56a22n 24P95o72l88á30č62e26k 5976949745

Zrovna tohle by myslím dotáhli do konce. Stačí se podívat na pražské metro. Kolik se toho postavilo a hlavně kde :-), do revoluce a pak po...

+3/−3
17.7.2016 18:15

M63i28r66o72s67l55a98v 22G87r95o87s72s16m90a34n66n 8512969124

Neměli důvod. Už v 70. letech jsme měli velmi rychlou lokomotivu v sériové výrobě, ale Tratě se aspoň technologický přiblížily VRT až po revoluci.

+2/−1
17.7.2016 18:19

T41o20m12á27š 53M89o34r22a49v22č96í35k 3407886713935

Přání otcem myšlenky. Ve skutečnosti nechali naše koleje téměř netknuté až do 90. let. Ve 30. letech byly dokonce některé tratě rychlejší.

+5/−1
17.7.2016 18:22

P94a72v35e36l 55O45b29d67r26ž35á32l65e96k 6946944748102

Tam byla odlišná dopravní filosofie. Po kolejích bylo prioritní dopravovat náklad a tomu se přizpůsobila infrastruktura (vlečky se stavěly mohutně).

Doprava lidí na větší vzdálenosti byla nežádoucí - cílem bylo, ale každý bydlel tam, kde pracuje ... max v rámci MHD.

0/0
17.7.2016 19:20

R92a42d53o25s48l29a76v 31K86l72a74u97d62a 5414278294402

Doprava v Praze byla v šedesátých letech na pokraji kolapsu. Metro postavit museli, i kdyby nechtěli... A oni nechtěli.

+2/−1
17.7.2016 19:29

M93a55r34t76i15n 64R66u96z84i73c98k88a 1822258126397

Nedotahli, u nas nebyl nikdo, kdo by dokazal vyrobit pro to vlaky, navic, rychle lokomotivy dle dohody smel vyrabet jen sovetsky svaz, a pokud jde o kvalitu a rychlost staveb, tak se podivejte na dalnice,... Dalnicni sit mela byt v 80 letech prakticky hotova...

0/0
17.7.2016 21:32

T65o88m77á60š 29K79r33á15l 3598348577559

stavet vysokorychlostni trat, ktera by nevedla primo z prahy na brno a misto toho zase upravovat nejaky "XX" koridor pres ceskou trebovou je jen nesmyslny kockopes, ktery by zpomalil soucasne vlaky a zrychlil ty budouci o par km/h

+4/0
17.7.2016 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.