Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mrakodrapy v Praze dostaly zelenou na 14 místech, třeba i v Bubnech

Výstavba mrakodrapů s až 27 podlažími bude možná ve čtrnácti lokalitách hlavního města. Vyplývá to z návrhu nového, takzvaně metropolitního územního plánu Prahy. Ten má začít platit od roku 2020. Výškové budovy stojí nyní hlavně na Pankráci. V budoucnu by mohly vyrůst v Roztylech, na Chodově, Rohanském ostrově, ve Vysočanech či Libni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a30n16a 75M53a59x37o24v37á 7345768708187

Nemám nic proti moderní architektuře, která má ovšem nápad a s pokorou zapadne do stávajícího prostředí, pokud se staví ve starší zástavbě. Musím uznat, že se mi libí budova " pastelka" v Karlíně a některé další. Dokonce se mi líbí i Tančící dům, ale hodně mně stále vadí na místě kde byl postaven. Hrůzu ve mně budí dnes křižovatka Želivského se svým starým Strojimportem a novým vykotlaným zubem. Přičemž mezi nimi je dobře rekonstruován starý výzkumný ústav na stavební spořitelnu. Stejný děs stojí na Karlově náměstí naproti kostelu Sv. Ignáce. Jak tu byla citována jedna " architektka " - děláme to od zeleného stolu. Kouknu na mapu a vidím zelené místo- postavím tam barák. A ani se tam nemusím jet podívat zda-li to zapadne do okolního prostředí, zda-li to nebude stínit... Ano Praha je velkoměsto, ale to neznamená, že to město musíme zmrzačit megalomanskými nápady neukojených rádoby architektů. Dělají vlastně to samé co do dnes vyčítáme komunistům. zákos přes Prahu kolem národního muzea, zbourání ze stejného důvodu krásného nádraží na Těšnově apod. Jana

+1/0
19.7.2016 9:06

K67a13r78e75l 62D47r49d32a 6253155477879

Štylere, na Vaše názory o strategických projektech Prahy patlaných hloupými dětmi není nikdo zvědavý! Od Štylera chci slyšet, zda Praha 11 výškové budovy chce či nechce a co udělá proti tomu, aby je nějaký nový účelový územní plán nepovolil. Roky se bráníme, aby na metru Háje nevznikl uprostřed bytů komerční mrakodrap. Pozemek je to malý. Investor z Izraele. Teď to vypadá, že přes letité protesty místních dostane stavitel zelenou a Štyler pouze řekne, že je to na nás podraz?

Koukám do plánu. Na Praze 11 někdo mazaně, chytře a účelově povoluje 27 pater v lokalitách:

1) Roztyly od metra k D1 - Magistrále.

2) Chodov - pozemky kolem kruhového objezdu za Centrem Chodov. Středem je budova Policie. Jde tedy o zde delší dobu plánovaný mrakodrap.

3) Opatov - snad všechny pozemky podél Chilské. Uprostřed Jižního Města všem na očích smí vyrůst blok budov o výšce 27 pater. "Jak proměnit Jižní Město na odpudivou noclehárnu verze 25." Hlavně že se tady roky dělá reklama na decentní a přiměřenou komerční zónu. Takže jen samé lži developerů.

4) Háje - 27 pater nad stávající stanicí metra, autobusovým nádražím a prolukou naproti, kde jsou poutě. 20 pater nad druhým výstupem z metra s výtahem. 6 pater nad Galaxií. Zdá se, že se hledá investor, který by stanici metra Háje přebudoval jako Národní. S tím, že může jít na 27 pater a utvořit nesmyslnou "dominantou sídliště".

5) Háje - 8 pater na hranici sídliště nad plážemi Hostivařské přehrady. Žádná pozvolná zástavba "do ztracena" směrem do okolní přírody. Tedy projekt "3 ohyzdné věže na plážemi Hostivařské přehrady" může frčet.

Ten plán odpovídá plánům developerů na Praze 11 a schvaluje jejich nejobludnější sny. Tohle skutečně připravuje "objektivní" IPR Praha zřizovaný Prahou, aby kopal v jejím zájmu? Skutečně? Co na ty kresliče a plánovače z IPR Praha nejprve poslat protikorupční policii?

Tady dávám odkaz na ten plán. Pro Prahu 11 potřebujete Hlavní výkres č. 5 nebo č. 6: http://plan.iprpraha.cz/cs/metropolitni-plan-ke-stazeni

+1/0
18.7.2016 16:10

P46e38t82r 15Č70e51r69m95á47k 9788885159200

Tak ono to není o Štylerovi a o tom co on nebo někdo chce, máme územní plán a stavební zákon, pokud investor oboje splní tak může stavět, na názory tu není prostor. A jen pár poznámek:

1) je zcela OK, tady to ničemu nevadí, kousek od metra i dálnice, pustá oblast kde opodál stojí akorát pár officehousů T-mobile a OBI.

3)Opatov byl už v 70tých letech plánován jako centrum JM a měla zde být masivní obchodní zóna a občanská vybavenost, proto na těchto plochách nestojí paneláky, proto tam je metro uprostřed ničeho, akorát na to tenkrát už nezbyly peníze protože prioritu měla bytová výstavba. Vzhledem k tomu jak to tam a v blízkém okolí vypadá dnes, to potřebuje změnu jako sůl, dopravní napojení opět ideální.

4)Akorát vize na papíře, stávající pochozí zóna má desítky majitelů a ti se nejsou schopni dohodnout na ničem, proto to tam vypadá jak ukrajinský předměstí. Opět jasný adept na změnu, ale to je skutečně scifi.

5)Konečně po letech projekt na bydlení pro normální lidi co nechtějí opustit JM ale rádi by bydlení na úrovni 21.století. Nejednalo se o žádný mrakodrap ale normální dům (jiné paneláky na JM mají 11 i více pater), a bohužel v současné době projekt není v realizaci a vesele tam buji pole.

Pokud si myslíte že těchto pár projektů jsou ty nejobludnější sny developerů tak Vás můžu ujistit že nejsou, to jsou střípky. A je otázka je co je zájem Prahy, historie ukazuje že jednoznačně rozvoj a vývoj, doba má nové požadavky na nové stavby, a jelikož má Praha opravdu nezvykle mnoho volných ploch tak je logické že tem plán je hodně prostavební. Stavební uzávěra nic neřeší, jen odkládá - stejně to někdo za pár let změní a zastaví, takže je rozumější se seriózně bavit co a kde má stát, a nikoliv zdali to má stát.

0/0
18.7.2016 20:46

K26a86r87e64l 62D62r73d57a 6563805127699

1) Za tou D1 je Spořilov a nízká zástavba RD. Tak jim směrem na jih postavíme 27 pater? Když nebudou takové budovy rovnou stínit, tak budou strašit. A jde o Spořilov, který je za poslední desítky let neskutečně poškozovaný a likvidovaný.

3) 27 pater? Když je tady projekt o 6-8 patrech? Území je zde právě zastavováno jinými budovami. Zelená planina je už pár let minulost. Tak jaká změna co je třeba jako sůl? Vznik komerčního centra to tady nakonec hrozně zahustí. A nyní navíc hrozí, že se místo na 8 pater půjde na 27 pater.

4) Přečtěte si to znovu.. Myslím, že se našel recept. "Ukrajinské předměstí" tady klidně zůstane. Nová zástavba se podpoří těsně vedle, na stávající zelené louce a nad stanicí metra v místě autobusového nádraží.

5) Co Milíčov a další nové stavby? Jaký potřebný projekt po letech? Kolik asi obyvatel Prahy 11 bydlí třeba právě na novém Milíčově?

Jde o okraj sídliště, hodila by se vedle stávajících řadových RD výhradně podobná zástavba.

8 patrový dům poškodí údolí Hostivařské přehrady. Tak jak to dělají i ostatní viditelné paneláky nad lesoparkem.

Žádné pole zde není. Je zde proluka plná stromů.

Váš pohled je plný nepřesností.

Praha má plno volných pozemků a je patrně třeba ji zahustit. Ale v centru a v těsném okolí centra. Ale zabetonovat na periferii Hostivařskou přehradu, resp. Jižní Město jako takové, se "zahušťováním Prahy" nesouvisí. Tady je pouze atak na využití metra a levných pozemků za účelem nejvyššího zisku.

0/0
18.7.2016 23:29

P88e85t92r 59Č62e74r25m67á87k 9178305539190

1)Správně píšete ZA dálnicí, tedy zcela jasné oddělění lokalit, to je stejné jako by si starý chodov stěžoval že se naproti přes dálnici staví OC Chodov, a jak víme tak vrchní starochodovák Štyler tomu naopak plně tleská. A o nějakém stínění nemůže být vůbec řeč, ty budovy budou tak daleko že...

3)No a? Máte snad pocit že když má někde stát výšková budova, tak vedle ní musí pak být řada budov každá o patro menší aby to postupně přešlo v normální zástavbu? Nikoliv, výšková budova je solitér a vždy vystupuje z reliefu, to je zcela přirozené. Sandra, hotel Opatov, nebo jeden ze symbolů JM - Kupa také ční vysoko nad okolní zástavu. Opatov byl vždy určen k výstavbě velkého centra, a dodnes to chybí a celá lokalita vypadá otřesně - člověk vyleze z metra nebo autobusu uprostřed ničeho, všude okolo jenom bordel a špína a neudržované plochy.

4)Žádný takový recept se bohužel nenašel, pochozí zóna zbourat nejde protože podle dnešních stavebních podmínek se v tak těsné blízkosti nedá postavět absolutně nic, takže tohle bude asi prokletí hájů.

5)Které nové stavby máte na mysli? Za posledních 10 let se postavilo akorát těch pár baráků na milíčově, jinak zhola nic. V okolních částech vznikají celé nové čtvrti dostupné i pro nižší sociální vrstvy, on né každý má 5 milionů na rezidenční bydlení u lesa na mílíčově ;-) Chybí to jako sůl, proto se z JM stává ukrajinská a moravská ubytovna co hledá co nejlevnější bydlení na metru, a naopak mladí lidé z JM odchází.

Tří věže nejsou žádné výškové budovy, a v tom poli nad údolím nijak neruší, okolní zástavba RD je daleko.

Ano je potřeba jí zahustit, protože jinak bude za chvílí rozplizlá od mělníka do Říčan. Což je naprostý urbanistický nesmysl kdy by nároky na infrastrukturu a služby byly šílené a většinu času by člověk trávil na cestě. Proto se zcela logicky staví ve vnitřní Praze, a proto i na JM. Patrně Vám uniká zcela zásadní detail -

0/0
19.7.2016 9:58

P65e82t17r 74Č70e87r24m72á64k 9468595619660

územní plán který tu byl vždy, a který jasně definoval stavební pozemky. Dnes se všechen ruch točí okolo navyšování koeficientů, ale žádné nové stavební pozemky nevznikají, takže každý již desítky let dopředu ví kde může očekávat nějakou stavbu a přizpůsobit se tomu. Protože je zcela legitimní když si investor koupí stavební pozemek, že na něm chce stavět. Je právem každého bojovat proti změně územního plánu pokud se jí cítí poškozen, ale nikoliv proti tomu když někdo chce stavět zcela v souladu s ním ;-)

0/0
19.7.2016 10:01

K62a51r73e39l 88D57r79d44a 6813645767459

1) 27 patrová zástavba přes dálnici 30 metrů vedle RD? Je OK a majitelé RD nejsou dotčenou stranou?

3) To samé. 27 pater bude v přímém sousedství RD na starém Chodově? OK? Přitom i 6 pater je zde moc.

4) Popisuji novou stavbu zcela vedle pochozí zóny. Pořád vnucujete bourání té stávající. Mám pocit, že diskutujete něco jiného.

5) Netuším o jakém lidovém bydlení mluvíte? Zástavba v Horních Měcholupech, na Košíku? Tady jsou byty za 1,5 mil.? Nějaké "startovací" 3+1, aby tady mohla žít mladá rodina s dětmi? ;-D

Já vidím garsonky za 2,5 mil. a 2,8 mil. a 4+kk za 5,8 mil. v Horních Měcholupech. 3+1 tady bude za 5 mil. Přitom sociální bydlení na periferii "bez MHD". To dáváte jako dobrý příklad pro Jižní Město? Rv

Naopak Praha 10 a Praha 15 tady zahušťují zástavbu, ničí Hostivařský lesopark a koukají škodit co nejvíc starousedlíkům. Praha 15 je přesný příklad, jak 3 věže čouhající nad lesoparkem poškodí rekreační území, které jediné ospravedlňuje život na sídlišti na periferii. Tak to nejcennější tady zničíme. Rv

Asi jste nezaregistrovala Passera. O potřebě zahušťování mluví. S tím že expanze volné zástavby k Říčanům není žádoucí. Ale mluví o prstenci kolem centra a o centru samotném.

Jižní Město si zaslouží řešit proluky. Zaslouží si investovat do "polí" určených k rekreaci a nikdy nedotažených, tak jako služby na Jižním Městě. Mlejnský ale uměl chodit po sídlišti a vyměřoval stávající zastavěné a funkční pozemky pro novou výstavbu. Tomu říkal zahušťování. Nešlo jen o volné stavební pozemky určené roky k zástavbě. Mám pocit, že hájíte právě to. Rv

0/0
20.7.2016 10:20

P83e14t72r 47Č32e19r66m43á55k 9958795669820

Začíná se to prolínat a být to jako z příručky HPP11, kde je dogmaticky a fanaticky jakákoliv stavba označena za zahuštování a to je zase zcela samozřejmě bráno jako negativní. Ani jedno není absolutní pravda.

1) Ano tady je to v pořádku, je to idéalní místo na podobnou výstavbu, dálnice je daleko horší zásah do kvality bydlení než budova na druhém břehu, a majitelů se to samozřejmě dotkne, což ale není nic divného - v Praze není lokalita kde by se dalo cokoliv postavit a nedotklo se to stávajícího okolí, ale to není důvod proč by se to stavět nemělo.

3)To samé - už 40 let je tam naplánovaná masivní komerční zástavba.

5)Tak se lépe dívejte, byty co stavěl ekospol nebo i centragroup jsou značně dostupnější než co nabízí skanska (samozřejmě tomu zcela sekunduje kvalita provedení, ale to je teď vedlejší). Normální byt pro rodinu 3/kk kolem 3,5 mil (to že se dá pořídit v tom samém projektu rezidenční byt s terasou co tvoří půlku výměry a skutečně stojil jednou tolik na tom nic nemění), což jsou ceny plně srovnatelné s JM, kde ovšem půjde jen o rekonstruovaný starý panelákový byt, mnohdy se zastaralou dispozicí která nejde měnit, o parkovací místě si pak může nechat jen zdát. Tak takové bydlení na JM chybí.

Praha se stejně jako jakékoliv jiné město historicky rozvíjela, rozvíjí a rozvíjet bude. Vždy to je něco nového na úkor něčeho starého. To je zcela racionální pohled jak našich předků tak dnešních architektů a urbanistů. Kdyby to bylo naopak tak dodnes máme v centru minidomečky jako ve Zlaté uličce a zástavba by rostla směrem od centra ven. Passer říkal že se do vnitřní Prahy vejde celé Brno (což měl absolutní pravdu), a tím je myšleno samozřejmě i JM a podobné lokality, nejen širší centrum.

Opět jste vedle - to co je plocha určená k rekreaci a co stavební pozemek nerozhodoval Mlejnský ale územní plán. To že spousta lidí si začně myslet že neudržovaný stavební pozemek je pole nebo dokonce park, je problém těch lidí a nikoliv těch vlastníků a investorů.

0/0
20.7.2016 20:57

R85o91b87e96r33t 49H42o97m94o22l72k93a 2570272722731

Jasně že je dopravní infrastruktura kapacitně vyčerpána. Jenže to je až čerstvými úpravami. Zrovna Jižní město bolševik plánoval a stavěl pro násobně větší zatížení - proto se tam vytvořily čtyřproudé široké silnice, které měly tahat dopravu a pro křížení s chodci se budovaly nadchody. Proto se tam natáhlo metro. Proto byly v plánu tramvaje. Současnost? Metro tam velkou část dne jezdí jen každé druhé, tramvaje bolševik nestihl, čtyřproudovky jsou zúžené na dva pruhy, samý kruhák, zpomalovací práh, mraky přechodů. Kde zůstala čtyřproudovka, tam je buspruh. A odbočíme od JM - zužování silnic je všude stejné, přepravní kapacita metra C je v centru zcela vyčerpána po stránce intervalu (ještě zbývá možnost kapacitnějších souprav). Souhlasím s tím, že město je pro lidi a IAD by se měla omezovat, ale všechno se musí vyvážit. Lidé musí mít k IAD nějakou plnohodnotnou alternativu (a tou není bus v intervalu 15 minut, který sem tam vynechá).

0/0
17.7.2016 10:08

K73a83r27e39l 38D85r83d50a 6353415367929

Plánovalo se to za Husáka, kdy auto měla 1/4 lidí proti dnešku. Stavitelé těžko v 70. letech počítali se současnou dopravou. To samé, nadchody, podchody, metro... Prostě stavěly "výkladní skříně".

Tramvaj se tady začala uvažovat až po sametu s projekty kolem D1.

Každé 2. metro na JM? Kolem 18 hodiny končí dopravní špička a vlaky se stahují z provozu na Kačerově. To není cílené omezení JM.

Nepopisujete to přesně.

0/0
18.7.2016 14:58

P28e21t65r 71Č16e56r13m65á91k 9478575259440

Ano za Husáka, a kdo viděl kompletní plány JM tak musí smekmout poklonu a vzhledem k tehdejší době dvojitou. Komunikace byly skutečně tak naddimenzované, že i po notných zásazích ekoteroristů a různých sluníčkářů (přesně to co popisuje příspěvěk nahoře) dokáží i dnešní intenzitě provozu stíhat, a pokud není nějaký problém tak se dá celé JM projet bez větších kolon. Místa na budoucí stavby parkovacích domů také bylo hodně. Jaký to rozdíl oproti dnešku...

0/0
18.7.2016 20:58

K47a88r91e98l 52D74r90d92a 6693815227619

Že lze snadno projet JM? Ach jo... Nemáte pocit, že Opatovská, příp. Výstavní je to samé, co Magistrála na Václaváku? Každá vesnice žádá obchvat, ale JM s desetitisíci obyvateli má tranzitní dopravu vedenou středem čtvrti pod okny bytů? A to by se snad mělo chválit?

Podle mě architekti použili tehdy koncept řešení dopravy, který je dnes nesmyslný a který na JM dnes nemá rozumné řešení. Leda tady stavět bariéry a žádat dobudování pražských okruhů.

("JVK" co by potopila Křeslice a Milíčov, by mohla, jako obchvat JM, nakonec JM prospět. Její trasu Křeslice, Petrovice a Horní Měcholupy ale koukají zastavět. A JM bude zase druhé. Klasické přehazování problémů na sousedy.)

Se sluníčkáři a poklonami to vidím jinak. ;-)

Podle mě architekti použili tehdy koncept řešení dopravy, který je dnes nesmyslný a který na JM dnes nemá rozumné řešení. Leda tady stavět bariéry a žádat dobudování pražských okruhů.

("JVK" co by potopila Křeslice a Milíčov, by mohla, jako obchvat JM, nakonec JM prospět. Její trasu Křeslice, Petrovice a Horní Měcholupy ale koukají zastavět. A JM bude zase druhé. Klasické přehazování problémů na sousedy.)

Se sluníčkáři a poklonami to vidím jinak. ;-)

0/0
19.7.2016 7:20

K36a53r98e18l 46D70r91d22a 6493795837559

(Pardon. Příspěvek končí u 1. smajlíka. Mám asi něco s prohlížečem. Nejprve spadl. Tak jsem to sem nakopíroval ze zálohy a text chyběl. Nakonec se neviditelný text objevil při publikování?)

0/0
19.7.2016 7:27

P11e87t10r 24Č17e80r35m36á12k 9948905969910

To teda opravdu nemám, na JM žiju a pracuju, takže se po něm pohybuju naproto celý den a žádné zácpy nebo kolony tu až na vyjímky prostě nejsou.

Pak motáte dvě věci dohromady - tranzitní doprava není vedena pod okny, ta naopak zcela v pořádku jede v koridoru po magistrále, problém je doprava z okolních satelitů, které jsou výdobytkem právě nové doby a nesmyslem moderního urbanismu, od kterého se dnes naštěstí už pomalu ustupuje. Opět tedy je potřeba vyzdvihnout tehdejší práci plánovačů, komunikace nejenom že bez problémů zvládají provoz samotného JM a běžný průjezd do okolních MČ, ale právě i těchto nových satelitů se kterými tenkrát nikdo ani ve snu nepočítal.

Jak to vidíte vy je vcelku jedno, tohle je věci oborů jako dopravní inženýrství a urbanismus, a ty to vidí jasně už mnoho desítek let, to akorát politické reprezentace (kam se čas od času dostane sem tam nějaký sluníčkář, cyklofašista nebo podobný diletant) to zdržují, ale výsledek je vždy stejný jen k němu vede delší cesta a obyvatelé trpí. ;-)

0/0
19.7.2016 10:10

K50a82r66e45l 98D57r38d52a 6193785137149

Uhříněves, Říčany... nazýváte novými okolními satelity a nejde pro JM o tranzitní dopravu s těmi kamióny na Výstavní? Budiž. Vaše upřesnění.

Opět jsme u slovíčkaření, nepřesností a matení pojmů. U debaty o ničem. ;-)

0/0
20.7.2016 9:48

P57e54t75r 64Č12e93r67m14á45k 9968645749760

O ničem to není, co je satelit asi víte. Bežný průjezd do okolních městských částí kulminoval zcela přirozeně jako na samotném JM, ale masivní výstavba satelitů na přelomu tisícelití udělala skokový růst. Přesto však kapacita komunikací JM stále zvládá.

Kamiony se satelity nesouvisí, to je skutečně tranzitní doprava a HPP se bylo do srdce jak po Výstavní a Mírového hnutí neprojede kamion, no a jak to dopadlo...

0/0
20.7.2016 21:00

R85o87b55e84r59t 41H61o12m25o94l87k35a 2760492312541

Ano, stavěly se primárně výkladní skříně. Jenže jak jsem psal, kapacita silnic byla mnohem vyšší než dnes. Takže sice máme cca 5x více aut (některé rodiny mají dvě i více), ale kapacitu silnic jsme zmenšili na méně než polovinu.

Tramvaj na jižní město měla vést od samého počátku, mrkněte na původní náčrtky od Rothbauerové. Metro dostalo přednost a tramvaj se odložila. Plány ožily až někdy před osmi lety. Po sametu o ničem nevím, ale nesleduju to.

A ano, depo je na Kačerově. Ale to nemění nic na tom, že mimo špičku jede na Háje jen každá druhá souprava...

+1/0
18.7.2016 23:22

K12a91r18e96l 20D58r36d58a 6703985107339

Pokud to kdysi bylo tramvaj nebo metro, je to možné, máme metro.

První tady po sametu oprašoval tramvaje stavitel Tesca v Šeberově s tratí až do Průhonic. Celá tramvaj je zde nenápadně uvažovaná jako obslužnost Trojmezí a Tesca. To že tady k tomu bude obtěžovat trať přes Opatov a Háje je jen účelové zlo, které má pomoc prosadit veřejnou tramvaj v zájmu soukromých projektů.

Mimo špičku jezdí všechny vlaky až na Háje.

0/0
18.7.2016 23:44

R91o55b52e27r91t 67H22o69m82o67l58k47a 2500112412581

Jo, omlouvám se. Myslel sem samozřejmě ve špičce.

0/0
18.7.2016 23:46

K87a39r34e54l 45D59r42d15a 6553765667379

Také to přestupování na Kačerově nemám rád. Ale podle mě je to jen zákon schválnosti. Vlaky se stahují na konci ranní a odpolední špičky. Lze si koncovou stanici ohlídat při nástupu a přestupu se vyhnout.

0/0
19.7.2016 7:32

R61o95b24e60r41t 38H20o69m51o69l42k18a 2370612712441

Tak já jezdím nejčastěji úsek Vltavská-Kačerov, čili je mi to jedno. Ale když jedu někam na okraj, nenastupuju do vlaku co tam nejede. Radši si v klidu sednu v dalším vlaku a pak pozoruju ten dav lidí, co se na Kačerově rve o místo. :-D

0/0
19.7.2016 7:35

P43e70t55r 18Č27e76r70m40á73k 9558865419230

Jinak Tramvaj se samozřejmě plánovala od začátku JM, proto je např. Opatovská tak široká ;-)

0/0
19.7.2016 10:12

F47r71a24n11t84i17š86e52k 97K15o22u90d71e17l27k96a 3267267833

Zase bude Praha o něco hnusnější depresivnější :-/

0/−3
17.7.2016 8:46

L87u96k70á84š 31S57e19d84l34á83č85e84k 1503777567140

To nemohou vymyslet pěknější věže? Líbí se mi vyškáče v Olomouci. To co plánují v Praze to V, to je hnus.

0/−1
17.7.2016 6:38

J28a16n 51V53o83j91t45í64š43e26k 6552691525436

To, co je v Olomouci, vypadá, jak kdyby to stavěli těsně po revoluci v Rumunsku. Praha je asi jediný naše město, kde výškový budovy vypadaj normálně (měly štěstí na dobu vzniku a hlavně na rekonstrukci). Z těch novejch vypadá současně Spielberk tower v Brně, ale jinak je to bída.

0/0
17.7.2016 10:25

E57v38ž12e53n 25P75o85l91á53č75e32k 6613689215

V Bubnech to bude ideální, hlavně honem přivést zpátky auta, co odvedla Blanka. A zrušit co nejvíc parkovacích míst, ať mají kudy jezdit. Ať se člověk na té opuštěné magistrále nebojí.

+1/0
16.7.2016 23:34

R29o71b23e25r12t 29H77o19m73o40l13k15a 2350292872401

Jojo, Argentinská je teď taková nevyužitá a prázdná, měla by se zaplnit. Hlávkův most taky a průjezd u muzea? Tam se snad už auto ani potkat nedá... :-D

+3/0
17.7.2016 10:10

P62e25t80r 49Č38i56h47á33k 7401370214357

Neměla by Praha dovolit výstavbu jen na jednom území? Výškové budovy rozptýlené ve více čtvrtích nevypadají hezky.[>-]

+7/−1
16.7.2016 17:38

M62a75r30i32á32n 33B44e70d13n40á66r33i64k 9481631710498

A to jeden developer už plánuje jak zbourat na Pankráci paneláky, aby postavil něco vyššího a modernějšího. To se tu nepíše. Je to jako projekt city west, kde od metra Stodůlky se chce developer prostavět až k metropoli Zličín. To je jako stavební boom v Jesenici na jižním okraji Prahy. Protože je to satelit, tak tam všichni jezdí autem a Vídeňská je ráno až po Tomayerku ucpaná a ve špičce i díky semaforům pořád stojí. Nejsou tam podchody, ale jsou tam školy a nemocnice, takže pořád někdo přechází přes Vídeňskou, takže se zastavuje co minutu. Teď si tam nějaký firma dělá kanceláře, bude tam jezdit víc aut, super.

Chci vidět tu dopravu jak bude vypadat za 2 roky. Metro C to asi neutáhne, spoje jedoucí z jihu přes Pankrác to asi taky nebudou zvládat, silnice také ne. No jo takže nakonec si asi Praha zas půjčí aby mohla postavit nové metro a stáhnout dopravu pod zem. Vždyť právě na Pankráci má být trasa D, která má vést od Písnice, přes Krč až po Náměstí Míru a jenom za 54 miliard, ale jak asi všichni známe stavbu tunelů v ČR bude to 84 miliard nejméně 8-o8-o8-o8-o

+5/−1
16.7.2016 17:05

P19e49t66r 14Č22e22r17m79á28k 9828725339880

No a právě proto že dnešní stav kdy se centrum vylidňuje a naopak za hranicí Prahy v polích rostou satelity je skutečně urbanistický nesmysl, tak dává smysl stavět uvnitř Prahy, tam kde budou ty požadavky na infrastrukturu o něco menší a kde se stejně tak či tak musí dobudovat.

+1/0
16.7.2016 18:39

L83u74b17o51š 55U97l19r79i81c12h 5831260378324

Na Slovensku mrakodrapy nemáme.:-(

Máme výškové budovy, ktoré presahujú 110m, ale podľa slovenskej definície významu slova nie sú to mrakodrapy.

„Mrakodrap je vysoká budova s výškou nad 150 metrov alebo výšková budova s kovovou nosnou konštrukciou, ktorá nesie väčšinu hmotnosti budovy. Za mrakodrap sa vo všeobecnosti nepovažuje vyhliadková veža alebo vysielač. Budovy s výškou menšou ako 150 metrov sa častejšie nazývajú výškové budovy.“

http://lepsiebyvanie.centrum.sk/architektura-a-dizajn/752913/

+2/0
16.7.2016 15:05

A58n57t83o88n91i74n 82B30l86a54z30e50k 4638232527141

Prazaci zase chteji byt svetovi...Pokud uz mrakodrapy, tak by to meli udelat jako v Parizi, Vybrat lokalitu a tam postavit vice mrakodrapu a vybudovat moderni ctvrt s infrastrukturou a podzemnimi garazi.ne to rozsekat po Praze nahodne, podle toho kde se jim podari zkoupit levnou pudu.....:-/

+7/−3
16.7.2016 15:01

T49o71m46á23š 56S90o26u23k91u65p 4613695370470

A nebo už metr stavební parcely stojí tolik, že se vyplatí stavět do výšky.

+4/0
16.7.2016 17:45

E58v32ž43e92n 79P58o15l62á86č61e30k 6143439945

Já osobně chci být světový? Vy mě snad znáte?

+1/0
16.7.2016 23:32

A77n61t22o78n24i75n 66B40l70a96z36e22k 4238922497721

Jasne ze te znam Polacku...ty jsi znama firma!;-D

0/0
17.7.2016 7:06

J42a66n 73V64o29j69t56í90š87e17k 6922141635916

Přesně to udělali. Dokonce je ta koncepce stejná jako v Paříži, akorát je to úplně na začátku, tak to není tak zřetelný.

0/0
17.7.2016 10:10

A86n31t66o41n59í84n 68K18l69e23c91a90n72d95a 2530457905681

Zapomněli napsat, že jde o návrh metropolitního plánu, který nikdo nechce. Udělalo ho pár studentů pod panem Kouckým od stolu a na jednotlivých městských částech nikdy nebyli. Když jsem se ptal, jak mohou dát do Prahy koupaliště v Říčanech, tak mi jedna z nich řekla: "Je mi jedno jestli Praha alebo Ríčany, ja som studovaná architektonička a stačí mi ortofotomapa a moje vedomosti. V modernom svetě se vše robí od stolu." A podle toho to vypadá ...

+21/0
16.7.2016 14:53
Foto

I46m88r87i47c68h 39S17u17c15h31a89r16s81k61ý 8756783195141

Přesně takhle vystupují dnešní vystudovaní lidé - vše řeší od stolu ;-)

+2/0
16.7.2016 15:53

L55e81n43k64a 13M34a96t60o72u38š96k59o47v52á 4254331669742

City Tower není jedinou budovou v Praze s 27 podlažími, sousední City Empiria má také 27 podlaží...

+4/0
16.7.2016 14:50
Foto

P13e49t61r 36N33o51v79á47k 3286621405391

planu mame hodne :) a predevsim developeri!

+5/−1
16.7.2016 14:24

P24a92v86e48l 88N19o35v81á84k 7636503185660

Tak to je snad jasný, že zde něco smrdí, jako obvykle v našem banánistánu. Je jasné, že developeři pošlou komisi velké všimné. ALE na druhou stranu, Praha o sobě říká, že je to velkoměsto a výškové budovy k tomu prostě patří, tak ať si tam "mrakodrapy" postaví. Až nebudou stačit patra, tak se komise sejde znovu, dostanou všimné a vtvoří nový plán, kde se bude stavět 2x tak vysoko.

+5/0
16.7.2016 14:16

M78a20r54e82k 46H89r57u93b11y 6747682521298

K vyskovym budovam neodmyslitelne patri promyslena dopravni infrastruktura. A to tady proste neni.

V tomhle ohledu se magistrat porad spoleha na metro a par parkovist po komunistech, sami se za 25 let zmohli akorat na modre zony.:-/Rv

+5/0
16.7.2016 14:41

A58n91t83o65n16í43n 29S43v23o13b72o98d63a 3164973849882

Pokud si kupuji byt nebo kancelář, chci k tomu garážová stání, na město nespoléhám, ty stání jsou od 100 000 do 200 000 Kč. - Praha a okolí. Provoz takového stání ročně něco stojí, parkování v zónách je proti tomu velmi levné, díval jsem se nedávno na roční náklady na jedno garážové stání a bylo to skoro 5 000 Kč :-(

+3/0
16.7.2016 15:14

K49r98y53š68t54o40f 34L63a80n72í81k 1459230275275

ve Vysocanech je ani nepujde videt. ale treba Bohdalec by byla spravna lokalita. a pokud se v Edenu vybuduje ta planovana zeleznicni zastavka, bude vyresena i doprava.

0/0
16.7.2016 14:15

M95a68r60e43k 96H29r57u17b88y 6337642161808

neni nad to stave mrakodrap na kopci, aby to bylo jedine, co je z panoramatu videt :-P

viz ta hruza na Zelivskeho. Zeleznicni zastavka byla resenim dopravni situace naposledy za prvni republiky, ted jsme o sto let dal ;-)

+3/−1
16.7.2016 14:42

K83r82y83š59t19o22f 35L69a97n59í14k 1609590115345

Crystal je OK a mozna jste zaspal dobu vy, zeleznice v Praze prepravuje pomerne hodne lidi a zde je moznost rychleho spojeni Vrsovic a Smichova.

+1/−3
16.7.2016 15:05

B70o46h97u10m85i55l 13M94á54c63a 5861682916913

Po jedný koleji z Vršovic na Smíchov bude jezdit TGV.

0/0
16.7.2016 21:40

M63i45c88h33a52l 79M97o87t32y35č10k91a 4563960181569

Nemate pravdu uplne, vlaky jako MHD funguji ve vetsich mestech docela casto, Praha na to infrastrukturu ma, znam spoustu lidi, kteri vlak jako MHD vyuzivaji. Je to spis podivne zakorenene v nasich hlavach, ze vlak je jen mezimestsky spoj.

0/0
17.7.2016 6:39

J82i47ř28í 32R45y51s 3344647306354

Mám rád výškové domy,ale mělo by se postupovat rozumně, stavět to jako bychom házeli po plánu kostky lega je facka urbanismu.

+2/0
16.7.2016 14:06

J32i52ř42í 77O43u24k24r36o17p30e36c 5810248713989

Právě proto se připravoval dlouhodobý plán rozvoje ;)

+1/0
16.7.2016 14:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.