Diskuze

Mrakodrapy v Praze dostaly zelenou na 14 místech, třeba i v Bubnech

Výstavba mrakodrapů s až 27 podlažími bude možná ve čtrnácti lokalitách hlavního města. Vyplývá to z návrhu nového, takzvaně metropolitního územního plánu Prahy. Ten má začít platit od roku 2020. Výškové budovy stojí nyní hlavně na Pankráci. V budoucnu by mohly vyrůst v Roztylech, na Chodově, Rohanském ostrově, ve Vysočanech či Libni.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nemám nic proti moderní architektuře, která má ovšem nápad a s pokorou zapadne do stávajícího prostředí, pokud se staví ve starší zástavbě. Musím uznat, že se mi libí budova " pastelka" v Karlíně a některé další. Dokonce se mi líbí i Tančící dům, ale hodně mně stále vadí na místě kde byl postaven. Hrůzu ve mně budí dnes křižovatka Želivského se svým starým Strojimportem a novým vykotlaným zubem. Přičemž mezi nimi je dobře rekonstruován starý výzkumný ústav na stavební spořitelnu. Stejný děs stojí na Karlově náměstí naproti kostelu Sv. Ignáce. Jak tu byla citována jedna " architektka " - děláme to od zeleného stolu. Kouknu na mapu a vidím zelené místo- postavím tam barák. A ani se tam nemusím jet podívat zda-li to zapadne do okolního prostředí, zda-li to nebude stínit... Ano Praha je velkoměsto, ale to neznamená, že to město musíme zmrzačit megalomanskými nápady neukojených rádoby architektů. Dělají vlastně to samé co do dnes vyčítáme komunistům. zákos přes Prahu kolem národního muzea, zbourání ze stejného důvodu krásného nádraží na Těšnově apod. Jana

1 0
možnosti

K60a68r30e92l 78D38r86d32a

18. 7. 2016 16:10

Štylere, na Vaše názory o strategických projektech Prahy patlaných hloupými dětmi není nikdo zvědavý! Od Štylera chci slyšet, zda Praha 11 výškové budovy chce či nechce a co udělá proti tomu, aby je nějaký nový účelový územní plán nepovolil. Roky se bráníme, aby na metru Háje nevznikl uprostřed bytů komerční mrakodrap. Pozemek je to malý. Investor z Izraele. Teď to vypadá, že přes letité protesty místních dostane stavitel zelenou a Štyler pouze řekne, že je to na nás podraz?

Koukám do plánu. Na Praze 11 někdo mazaně, chytře a účelově povoluje 27 pater v lokalitách:

1) Roztyly od metra k D1 - Magistrále.

2) Chodov - pozemky kolem kruhového objezdu za Centrem Chodov. Středem je budova Policie. Jde tedy o zde delší dobu plánovaný mrakodrap.

3) Opatov - snad všechny pozemky podél Chilské. Uprostřed Jižního Města všem na očích smí vyrůst blok budov o výšce 27 pater. "Jak proměnit Jižní Město na odpudivou noclehárnu verze 25." Hlavně že se tady roky dělá reklama na decentní a přiměřenou komerční zónu. Takže jen samé lži developerů.

4) Háje - 27 pater nad stávající stanicí metra, autobusovým nádražím a prolukou naproti, kde jsou poutě. 20 pater nad druhým výstupem z metra s výtahem. 6 pater nad Galaxií. Zdá se, že se hledá investor, který by stanici metra Háje přebudoval jako Národní. S tím, že může jít na 27 pater a utvořit nesmyslnou "dominantou sídliště".

5) Háje - 8 pater na hranici sídliště nad plážemi Hostivařské přehrady. Žádná pozvolná zástavba "do ztracena" směrem do okolní přírody. Tedy projekt "3 ohyzdné věže na plážemi Hostivařské přehrady" může frčet.

Ten plán odpovídá plánům developerů na Praze 11 a schvaluje jejich nejobludnější sny. Tohle skutečně připravuje "objektivní" IPR Praha zřizovaný Prahou, aby kopal v jejím zájmu? Skutečně? Co na ty kresliče a plánovače z IPR Praha nejprve poslat protikorupční policii?

Tady dávám odkaz na ten plán. Pro Prahu 11 potřebujete Hlavní výkres č. 5 nebo č. 6: http://plan.iprpraha.cz/cs/metropolitni-plan-ke-stazeni

1 0
možnosti

Tak ono to není o Štylerovi a o tom co on nebo někdo chce, máme územní plán a stavební zákon, pokud investor oboje splní tak může stavět, na názory tu není prostor. A jen pár poznámek:

1) je zcela OK, tady to ničemu nevadí, kousek od metra i dálnice, pustá oblast kde opodál stojí akorát pár officehousů T-mobile a OBI.

3)Opatov byl už v 70tých letech plánován jako centrum JM a měla zde být masivní obchodní zóna a občanská vybavenost, proto na těchto plochách nestojí paneláky, proto tam je metro uprostřed ničeho, akorát na to tenkrát už nezbyly peníze protože prioritu měla bytová výstavba. Vzhledem k tomu jak to tam a v blízkém okolí vypadá dnes, to potřebuje změnu jako sůl, dopravní napojení opět ideální.

4)Akorát vize na papíře, stávající pochozí zóna má desítky majitelů a ti se nejsou schopni dohodnout na ničem, proto to tam vypadá jak ukrajinský předměstí. Opět jasný adept na změnu, ale to je skutečně scifi.

5)Konečně po letech projekt na bydlení pro normální lidi co nechtějí opustit JM ale rádi by bydlení na úrovni 21.století. Nejednalo se o žádný mrakodrap ale normální dům (jiné paneláky na JM mají 11 i více pater), a bohužel v současné době projekt není v realizaci a vesele tam buji pole.

Pokud si myslíte že těchto pár projektů jsou ty nejobludnější sny developerů tak Vás můžu ujistit že nejsou, to jsou střípky. A je otázka je co je zájem Prahy, historie ukazuje že jednoznačně rozvoj a vývoj, doba má nové požadavky na nové stavby, a jelikož má Praha opravdu nezvykle mnoho volných ploch tak je logické že tem plán je hodně prostavební. Stavební uzávěra nic neřeší, jen odkládá - stejně to někdo za pár let změní a zastaví, takže je rozumější se seriózně bavit co a kde má stát, a nikoliv zdali to má stát.

0 0
možnosti
Foto

Jasně že je dopravní infrastruktura kapacitně vyčerpána. Jenže to je až čerstvými úpravami. Zrovna Jižní město bolševik plánoval a stavěl pro násobně větší zatížení - proto se tam vytvořily čtyřproudé široké silnice, které měly tahat dopravu a pro křížení s chodci se budovaly nadchody. Proto se tam natáhlo metro. Proto byly v plánu tramvaje. Současnost? Metro tam velkou část dne jezdí jen každé druhé, tramvaje bolševik nestihl, čtyřproudovky jsou zúžené na dva pruhy, samý kruhák, zpomalovací práh, mraky přechodů. Kde zůstala čtyřproudovka, tam je buspruh. A odbočíme od JM - zužování silnic je všude stejné, přepravní kapacita metra C je v centru zcela vyčerpána po stránce intervalu (ještě zbývá možnost kapacitnějších souprav). Souhlasím s tím, že město je pro lidi a IAD by se měla omezovat, ale všechno se musí vyvážit. Lidé musí mít k IAD nějakou plnohodnotnou alternativu (a tou není bus v intervalu 15 minut, který sem tam vynechá).

0 0
možnosti

K41a43r61e53l 95D35r25d20a

18. 7. 2016 14:58

Plánovalo se to za Husáka, kdy auto měla 1/4 lidí proti dnešku. Stavitelé těžko v 70. letech počítali se současnou dopravou. To samé, nadchody, podchody, metro... Prostě stavěly "výkladní skříně".

Tramvaj se tady začala uvažovat až po sametu s projekty kolem D1.

Každé 2. metro na JM? Kolem 18 hodiny končí dopravní špička a vlaky se stahují z provozu na Kačerově. To není cílené omezení JM.

Nepopisujete to přesně.

0 0
možnosti

Zase bude Praha o něco hnusnější depresivnější :-/

0 3
možnosti

To nemohou vymyslet pěknější věže? Líbí se mi vyškáče v Olomouci. To co plánují v Praze to V, to je hnus.

0 1
možnosti

To, co je v Olomouci, vypadá, jak kdyby to stavěli těsně po revoluci v Rumunsku. Praha je asi jediný naše město, kde výškový budovy vypadaj normálně (měly štěstí na dobu vzniku a hlavně na rekonstrukci). Z těch novejch vypadá současně Spielberk tower v Brně, ale jinak je to bída.

0 0
možnosti

V Bubnech to bude ideální, hlavně honem přivést zpátky auta, co odvedla Blanka. A zrušit co nejvíc parkovacích míst, ať mají kudy jezdit. Ať se člověk na té opuštěné magistrále nebojí.

1 0
možnosti
Foto

Jojo, Argentinská je teď taková nevyužitá a prázdná, měla by se zaplnit. Hlávkův most taky a průjezd u muzea? Tam se snad už auto ani potkat nedá... :-D

3 0
možnosti
Foto

P32e62t51r 19Č52i97h49á53k

16. 7. 2016 17:38

Neměla by Praha dovolit výstavbu jen na jednom území? Výškové budovy rozptýlené ve více čtvrtích nevypadají hezky.[>-]

7 1
možnosti

A to jeden developer už plánuje jak zbourat na Pankráci paneláky, aby postavil něco vyššího a modernějšího. To se tu nepíše. Je to jako projekt city west, kde od metra Stodůlky se chce developer prostavět až k metropoli Zličín. To je jako stavební boom v Jesenici na jižním okraji Prahy. Protože je to satelit, tak tam všichni jezdí autem a Vídeňská je ráno až po Tomayerku ucpaná a ve špičce i díky semaforům pořád stojí. Nejsou tam podchody, ale jsou tam školy a nemocnice, takže pořád někdo přechází přes Vídeňskou, takže se zastavuje co minutu. Teď si tam nějaký firma dělá kanceláře, bude tam jezdit víc aut, super.

Chci vidět tu dopravu jak bude vypadat za 2 roky. Metro C to asi neutáhne, spoje jedoucí z jihu přes Pankrác to asi taky nebudou zvládat, silnice také ne. No jo takže nakonec si asi Praha zas půjčí aby mohla postavit nové metro a stáhnout dopravu pod zem. Vždyť právě na Pankráci má být trasa D, která má vést od Písnice, přes Krč až po Náměstí Míru a jenom za 54 miliard, ale jak asi všichni známe stavbu tunelů v ČR bude to 84 miliard nejméně 8-o8-o8-o8-o

5 1
možnosti

No a právě proto že dnešní stav kdy se centrum vylidňuje a naopak za hranicí Prahy v polích rostou satelity je skutečně urbanistický nesmysl, tak dává smysl stavět uvnitř Prahy, tam kde budou ty požadavky na infrastrukturu o něco menší a kde se stejně tak či tak musí dobudovat.

1 0
možnosti

Na Slovensku mrakodrapy nemáme.:-(

Máme výškové budovy, ktoré presahujú 110m, ale podľa slovenskej definície významu slova nie sú to mrakodrapy.

„Mrakodrap je vysoká budova s výškou nad 150 metrov alebo výšková budova s kovovou nosnou konštrukciou, ktorá nesie väčšinu hmotnosti budovy. Za mrakodrap sa vo všeobecnosti nepovažuje vyhliadková veža alebo vysielač. Budovy s výškou menšou ako 150 metrov sa častejšie nazývajú výškové budovy.“

http://lepsiebyvanie.centrum.sk/architektura-a-dizajn/752913/

2 0
možnosti

Prazaci zase chteji byt svetovi...Pokud uz mrakodrapy, tak by to meli udelat jako v Parizi, Vybrat lokalitu a tam postavit vice mrakodrapu a vybudovat moderni ctvrt s infrastrukturou a podzemnimi garazi.ne to rozsekat po Praze nahodne, podle toho kde se jim podari zkoupit levnou pudu.....:-/

7 3
možnosti

A nebo už metr stavební parcely stojí tolik, že se vyplatí stavět do výšky.

4 0
možnosti