Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo dálnic čistší vzduch. Ministryně Šlechtová chce přesunout dotace

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová chce dvě miliardy dotací na dopravní stavby přesunout na akce na podporu lepšího životního prostředí, například na opatření ke snížení emisí z továren. Má obavy, že se evropské peníze nepodaří u železničních a silničních staveb vyčerpat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94o72s58e64f 50T69r72ö29g19l 8469752146296

Pan Matyáš by se měl zorientovat v problematice. Z těch 10 staveb skutečně žádná nemá stavební povolení. Kdyby měly stavěbní povolení před schválením nového zákona o EIA, nemusela by se pro ně vyjednávat výjimka, ale to stavební povolení by platilo.

0/0
19.7.2016 9:11

M72i57c24h40a33l 56G37r53e79g56o83r 8746644720572

A proč nesleví MHD?

+1/0
18.7.2016 17:26

J57a98n 41H75o12r52a73k 3944663904

Ja jsem zasadne proti dotacim, pokud ale uz nekam penize cpeme, tak si je musime taky vybrat ... a dokud nikdo tenhle princip nezrusi, tak se holt dotace musi vyuzivat.

Tedy pokud na dopravnim jsou opravdu idioti co nejsou schopni zaridit plne cerpani dotaci, pak nevidim jediny problem aby se to dalo "kotlikarum" ci kamkoliv jinam, kde to vyuziji, nez to nedostat vubec.

0/0
18.7.2016 16:08

P52e34t37r 59B73á72č63a 8755956885905

Co zena v te vlade to perla. Marksova, Valachova, Slechtova a v neposledni rade Sabatova. Babis udelej si tam poradek, takovy reci bych cekal od CSSD.

0/0
18.7.2016 15:33

P68a71v34e50l 36D33a25v26i74d 1897844956254

Pokud by se podarilo ty kotlikove dotace dostat rozumne k duchodcum, ktery za par let ve stavajicich kotlech nebudou smet topit a na novy kotel nemaji, tak jsem pro.

0/0
18.7.2016 14:13

J70i19n14d98ř11i76c97h 62Š57k48o79p31e98k 4925151820295

pokud měli zájem, tak se k nim peníze dostanou

0/0
18.7.2016 15:22

P98a68v83e65l 88D37a17v34i75d 1287574776914

kolikrát ani nevěděj, že jim to hrozí, ani nemají na tu požadovanou spoluúčast.

0/0
18.7.2016 15:25

J11i67n38d22ř87i63c68h 63Š73k29o89p37e20k 4325541280365

spoluúčast bude zpravidla nižší, než když si budo kupovat kotel za svý (byť horší emisní třídy). Taky to musí nějak vyřešit

0/0
18.7.2016 15:26

V39l19a43d54i89m25í22r 58V80e81s96e74l35ý 5572492842655

Pokud se týká oněch 11 dopravních staveb, tak je jich, pokud vím pouze 10. Vypadla z nich stavba SOKP 511 v okolí Běchovic kvůli chybějícímu územnímu rozhodnutí, ke kterému zřejmě svého času přispěl i majitel strany Věci veřejné Bárta. Takže obyvatelé Spořilova a okolí se mohou jít opět vycpat. Pokud Šlechtová a spol. chce prosazovat jakési "kotlíky", tak doporučuji, ať si "kotlíkáři" koupí ty svoje kotlíky za svoje peníze. Pokud na to Šlechtová má, tak ať je sponzoruje ze svých poslaneckých, či jakýchsi svých tantiém. S pozdravem Mupy Mup.

+1/−1
18.7.2016 14:11

J46o21z92e86f15a 51N24o65v34a48k92o38v78a 7146625160484

co je tohle za logiku? Preci je jasne, ze auto, ktere jede stalou rychlosti po dalnici, spali za dany usek mene benzinu, nez kdyby jelo po silnici. Z toho plyne, cim vice dalnic, tim mene vypustenych zplodin do ovzdusi...

+1/−1
18.7.2016 13:58

P87a47v43e46l 20D51a25v62i17d 1807704886484

Ne nutne. Platilo by to pri stejne rychlosti auta, ale odpor vzduchu stoupa se ctvercem rychlosti. Pokud byste dokazala jet plynule 90km/h, budete mit vyrazne mensi spotrebu nez pri plynule jizde 130km/h, nebo dokonce rychlosti jeste vyssi.

Navic dalnice generuje dodatecny provoz, ktery by jinak nebyl - t.j. napriklad vznikne satelitni mestecko 50 km od Prahy, protoze to dojezdove casy zacnou umoznovat.

Nejsem proti dalnicim, jen popiram jednoduchou zavislost ze dalnice = mensi znecisteni.

+1/0
18.7.2016 14:07

J71o50z52e54f84a 42N35o49v34a67k29o87v65a 7766285300124

Mno, ja to myslela v ramci bezne Ceske krajiny - jedte na misto vzdalene 100 km po dalnici a 100 km mimo dalnici. Mimo dalnici budete projizdet vesnickami, brzdit, rozjizdet se atd, atd

0/0
18.7.2016 14:19

L76u44k67á85š 68B11r50a28n36d69e76j33s 2963695521761

I ve 130 km/h máte nižší spotřebu (a vypuštěné zplodiny), než když musíte popojíždět na semaforech v městech či vesnicích. To je holý fakt.

0/0
19.7.2016 11:03

P85a76v52e84l 33D28a30v79i98d 1637794246574

Psal jsem "pokud se vam podari plynule ....."

0/0
19.7.2016 11:08

D54a74v96i41d 14P14e36c30a 1615124481126

Dokud budeme v EU, tak si kdejaký lehkozivka bude chtít sáhnout na naše daně. Dotace nejsou nic jiného než státem ukradené naše peníze. Socialistické přerozdělování.

0/−1
18.7.2016 13:43

J35o58s71e58f 25T36r97ö75g21l 8799102746456

A před EU byli všichni svatí a neukradla se ani koruna ze státního ;-D

0/0
19.7.2016 7:23

J77a57r24o87m85í15r 31K36r70á80l 4940789904929

Zas čachry s dotacemi ?

+1/0
18.7.2016 13:22
Foto

J65a26r56o33m73í14r 82Č97e69c57h 1303838367802

Kolik dostala pani Slechtova od vyrobcu kotlu?Kotel si koupim sam a jaky budu potrebovat a za rozumnejsi cenu.Silnice jsou treba vice,kdo ma po tech tankodromech jezdit.

+6/0
18.7.2016 12:37

J47i46n74d74ř32i95c35h 55Š21k41o74p96e27k 4745641760765

opravy silnic musí financovat stát, na to dotace nejsou. Jedině na dostavbu či rozšíření stávajících

+1/0
18.7.2016 15:28
Foto

B78á33r43a 42T59u63č55k35o70v61á 2794875666662

Není možné naučit slona efektivně létat. Můžete vypsat jakoukoli dotaci na podporu výroby křídel pro slona, fakta nezměníte.

Není možno efektivně využít něco, co je neefektivní svou podstatou.

+4/0
18.7.2016 12:24

J12o77s49e88f 33T16r29ö56g94l 8669202146246

U výměny kotlů opravdu nejde o žádného slona. Spalování tuhých paliv ve starých kotlech znečišťuje lokálně ŽP a má prokázaně negativní vliv na zdraví.Někteří v tom navíc palí kromě uhlí a dřeva i odpad a to je teprve koktejl. Příspěvek na výměnu kotle pro jednotlivce má celospolečenský dopad. Poškození ŽP i poškození zdraví umíme přibližně vyčíslit, celkově je ta dotace pozitivní.

Což ale nic nemění na tom, že dálniční síť máme už jednu z nejhorších v Evropě a její rozvoj je potřeba.

0/0
19.7.2016 8:55

B57e76n 85P17a42v91k79a 1507603927481

Hele, ty Karlo, a nemůže se to prostě rozhodit na náměstích mezi lidi, ať si koupí, co potřebují?:-P

+10/0
18.7.2016 12:17

P86a81v28e48l 60M43o55r66a54v73e72c 3282769852408

Copak my už sami nedokážeme udělat bez dotací naprosto NIC?

Komunikoval jsem nedávno se 3 soukromými školkami. Různě z diskuze vyplynulo, že VŠECHNY jsou závislé na EU dotacích. Někdy tak závislé, že nemůžou odstranit zjevný nesmysl ve svém fungování, protože by porušili pravidla dotace a museli ji vracet. (tak proč je tedy brali?)

Podobně je to i jinde. Jsme na dotacích závislí, bez nich si pomalu nezavážeme tkaničky u bot. Sakra proč??

+10/−1
18.7.2016 12:09

B70e56n 32P37a75v32k54a 1497973577831

Ne, je to v pérdeli. RVHP hadr.

+2/−1
18.7.2016 12:18

P54a46v95e86l 25M51o84r10a11v51e87c 3802949602218

Btw. za toto si můžeme my sami. Ne zlý Brusel. Všimnite si, že MY zde rozhodujeme co s těmi dotacemi uděláme, MY, ne Brusel..

+4/0
18.7.2016 12:24

J52a58r50o83m58í18r 31K12r31á32l 4280329264269

No, zkuste si dotaci použít na něco jiného. ;-)

0/0
18.7.2016 13:24

P41a42v29e90l 76M88o19r70a67v57e31c 3422769832888

Nepochopil jste.

MY (jako Česko) rozhodujeme o dotačních titulech a programech a jejich podmínkách. Nikoliv Brusel.

0/0
18.7.2016 13:44

P81a75v36e76l 64M78o95r97a23v98e74c 3322449732638

.. a to co teď chce udělat Šlechtová je toho příkladem.

0/0
18.7.2016 13:44

M96a28r68i82a69n 18K68r88a28l 6714112814907

Podminky jsme si vymysleli sami. Pokud to pak chceme pouzit na neco jineho, je to chyba v nasem prvotnim planu co s temi penezmi udelame. Unie za to nemuze. Jenom nase blbost.

0/0
18.7.2016 13:52

K91a62m25i41l 47K22o48l55á90ř 6540600474

Je to o penězích. Ekonomice se daří, daně rekordně vybíráme a rozpočet na příští rok má deficit 70 mld. Další stovky miliard na dopravní infrastrukturu nemáme, resp. museli bychom ty peníze ušetřit na jiných státních výdajích...

+2/0
18.7.2016 12:20

B45e43n 15P91a11v65k73a 1957133607121

Jojo, třeba vůbec žádné peníze do rozpočtu EU neposílat, že.

0/0
18.7.2016 12:22

M73a92r23t80i23n 86B18a15r62t95e14k 5167601821433

To bychom ani žádné z EU nedostali a to je několikrát více než posíláme.

0/0
18.7.2016 13:00

J84a32r34o18m15í73r 18K45r33á74l 4620969274159

Umíte základní početní operace ? Za dobu členství dostala ČR o cca 58 % víc, než odvedla. A pokud si odečtete spolufinancování a dotace na zbytečnosti, vyjde to o dost méně.

0/0
18.7.2016 13:28

P37a84v86e41l 59D51a47v33i41d 1357674826494

Neni tomu tak. Dle MF CR

"Vývoj čisté pozice od roku 2004

Celkově ČR od svého vstupu do EU 1. května 2004 do 31. prosince 2015 zaplatila do rozpočtu EU 429,2 mld. Kč a získala 990,4 mld. Kč. "

Pokud si odectete naklady, ktere bychom stejne v nejake forme platili - zahranicni pomoc mimo EU, rizeni jednotneho trhu, vyjde to jeste lepe.

0/0
18.7.2016 14:38

P96a50v40e36l 54M18o66r80a51v70e94c 3542389652578

Kde jen ti soudruzi z ANO udělali chybu, že v době hojnosti máme schodkový rozpočet a není na stavbu dálnic, mohutně ko-financovaných z EU?

Kde jen ty dotace udělaly chybu, že se nevyplatí stavět z nich dálnice, ale vyplatí se je darovat na kotle vybraných lidí?

+3/0
18.7.2016 12:23

J88o15s59e89f 90T98r35ö21g27l 8749102416946

Na stavbu dálnic by bylo i bez EU, ale projekty nejsou dotažené.

0/0
19.7.2016 8:49

P60a89v98e49l 32M33o20r93a92v47e18c 3872599342848

A proč tedy se zastavily stavby s odůvodněním "vše je OK jen díky EIA (kterou vyžaduje jen EU) nebudeme stavět protože by EU neproplatila"?

0/0
22.7.2016 20:13

J24o90s85e31f 84T89r43ö35g74l 8779912506706

Hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA) je standardní proces v civilizovaných zemí. První zákon o EIA byl z roku 1992 a s EU neměl nic společného.

Teoreticky by asi šlo stavět "za svoje" bez dotací z EU i se starými posudky EIA, nicméně jsme se v přístupové smlouvě zavázali u tohoto (a dalších) zákonů k harmonizaci s legislativou EU, na což jsme měli 10 let po vstupu. Našim zákonodárcům to trvalo cca 9,5 roku, škoda mluvit. Stavět podle staré EIA by znamenalo porušovat přístupovou smlouvu, což není zrovna ideální.

0/0
22.7.2016 23:48

P39a23v61e53l 75M71o29r60a71v54e31c 3152549622958

A co by se stalo kdybychom přístupovou smlouvu (opět) porušili? Porušovali jsme ji 9 let neharmonizováním nové EIA a stalo se něco?

0/0
23.7.2016 8:59

J67o51s11e40f 74T50r96ö35g87l 8789552156276

1. Porušovat smlouvy není slušné.

2. Smlouvu jsme neporušovali, bylo dojednáno přechodné období 10 let od vstupu pro dokončení harmonizace (podobně jako u řady dalších zákonů a pravidel).

0/0
23.7.2016 9:27
Foto

J64a33r70o40m82í49r 64Č78e85c63h 1213878147332

To je podstata EU a velkonemecke 4 rise.

+1/−2
18.7.2016 12:27

P51a45v64e26l 40M36o46r67a33v76e60c 3742309422868

Nesouhlasím.

EU nám nabízí dotace, na námi zvolené projekty.

To MY jsme ti co je utrácíme za blbosti, necháme politiky je rozkrádat (zdravím Ratha a ROP Severovýchod), kdo se snaží čerpat za každou cenu,..

+3/0
18.7.2016 12:41

P72a74v30e65l 12D95a48v83i89d 1317154966264

A z ceho asi tak skolka zije, kdyz ne z dotaci ? I pokud je soukroma, tak ma cast penez od statu.

0/0
18.7.2016 14:33

J80i86n88d52ř69i27c54h 88Š33k62o25p77e79k 4955101920795

Proč ? Protože nejsou prachy. Rezignací na nemalou část výroby v ČR klesly příjmy, spousta věcí se dováží, další část peněz odchází za hranice (banky, vodovody, kanalizace atd.). Tyhle prachy logicky musí chybět a chybí.

0/0
18.7.2016 15:30

M17i29r32e91k 23Z88á90v31o12d36n13ý 7612737930358

No, kdyby se tady pořád nehandrkovalo o to, jestli má být VRT nebo ne, mohla být konečně postavena konkurence schopná železnice Přerov - Brno ....

+4/0
18.7.2016 10:47

P38a30v85e45l 87Ř17a15p12e86k 7972486229155

ČR je Detroit ovládaný automobilovou lobby. Proto se tu železnice nerozvíjí.

+1/−1
18.7.2016 11:42

M87i31r98e47k 89Z20á24v84o74d34n67ý 7972967300668

Tak je to i o lidech. Stačí se podívat na trasu Praha - Brno. Nechápu, proč lidé na této trase využívají individuální doprava, když existuje velmi kvalitní alternativa, při které mohu odpočívat, pracovat, prostě dělat cokoliv chci místo věnování se 2,5 hodinám řízení. Ale lidé to stejně dělají... Takže automobilová lobby je silná, ale pohání ji chtíč masy.

0/−3
18.7.2016 12:05

J89a51r36o59s67l89a48v 59H20o64r15á71k 6113267445924

Ale jen o tom to preci neni. Jasne, kdyz bydlite v Praze v dosahu metra a v Brne v dosahu tramvaje a nemusite nic prevazet, krom compu, tak je vlak pohodlnejsi. Ale co kdyz se potrebujete dostat do vesnicky 50km od Brna? A neni kdo by pro vas prijel na nadr.

+2/0
18.7.2016 12:10

M73a76r85t43i79n 36K64r71u63t79ý 1498631949285

jenom pro ty, kterým to nedochází, to jsou naše peníze, z našich daní, o které se tady hraje. A celá šaráda ukazuje, jak skvostně efektivní ten dotační systém je. Nestíháme stavět dálnice? Tak posuneme peníze (možná) na dotaze domkářů. Jak k tomu přijdou ti, co už mají postaveno ekologicky za své bez dotací? Proč vůbec má stát dotovat individuální úspory energie, když má dost kontroly nad tím, jak je jejich cena tvořena? Kocourkov EU v celé své kráse.

+29/−2
18.7.2016 10:40

T47o89m85á47š 22K45u70c88h53a24ř 3487711888821

Ono je to trochu jinak. Stát ke konkrétnímu datu zakazuje používat domkařům některé typy kotlů. To je obdobné, jako by stát zakázal lidem používat např. auta nesplňující aspoň Euro 4. Nepředstavitelné, že? Takže pokud jim stát ten kotel chce zakázat, jakási kompenzace by byla pochopitelná. Ovšem nastaveno je to pochopitelně blbě, dotovat kotle na uhlí (zvlášť když stačí jen prohlášení výrobce, že kotel potřebnou emisní třídu splňuje), nebo zateplení soukromým osobám nedává smysl.

0/0
18.7.2016 11:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.