Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo dálnic čistší vzduch. Ministryně Šlechtová chce přesunout dotace

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová chce dvě miliardy dotací na dopravní stavby přesunout na akce na podporu lepšího životního prostředí, například na opatření ke snížení emisí z továren. Má obavy, že se evropské peníze nepodaří u železničních a silničních staveb vyčerpat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89o82s82e38f 88T47r47ö28g20l 8119412846116

Pan Matyáš by se měl zorientovat v problematice. Z těch 10 staveb skutečně žádná nemá stavební povolení. Kdyby měly stavěbní povolení před schválením nového zákona o EIA, nemusela by se pro ně vyjednávat výjimka, ale to stavební povolení by platilo.

0/0
19.7.2016 9:11

M10i95c55h34a40l 74G73r84e86g65o68r 8766534790782

A proč nesleví MHD?

+1/0
18.7.2016 17:26

J48a60n 43H25o38r20a11k 3274183264

Ja jsem zasadne proti dotacim, pokud ale uz nekam penize cpeme, tak si je musime taky vybrat ... a dokud nikdo tenhle princip nezrusi, tak se holt dotace musi vyuzivat.

Tedy pokud na dopravnim jsou opravdu idioti co nejsou schopni zaridit plne cerpani dotaci, pak nevidim jediny problem aby se to dalo "kotlikarum" ci kamkoliv jinam, kde to vyuziji, nez to nedostat vubec.

0/0
18.7.2016 16:08

P84e88t33r 87B76á16č51a 8685536375235

Co zena v te vlade to perla. Marksova, Valachova, Slechtova a v neposledni rade Sabatova. Babis udelej si tam poradek, takovy reci bych cekal od CSSD.

0/0
18.7.2016 15:33

P87a56v12e28l 51D75a13v26i23d 1607454666684

Pokud by se podarilo ty kotlikove dotace dostat rozumne k duchodcum, ktery za par let ve stavajicich kotlech nebudou smet topit a na novy kotel nemaji, tak jsem pro.

0/0
18.7.2016 14:13

J78i59n66d26ř56i89c97h 78Š46k18o55p84e50k 4965201590275

pokud měli zájem, tak se k nim peníze dostanou

0/0
18.7.2016 15:22

P18a98v52e64l 60D14a41v95i85d 1437974106944

kolikrát ani nevěděj, že jim to hrozí, ani nemají na tu požadovanou spoluúčast.

0/0
18.7.2016 15:25

J64i48n32d63ř18i26c48h 35Š22k63o38p44e50k 4475551430115

spoluúčast bude zpravidla nižší, než když si budo kupovat kotel za svý (byť horší emisní třídy). Taky to musí nějak vyřešit

0/0
18.7.2016 15:26

V78l92a66d95i52m45í24r 14V28e55s35e29l69ý 5552102772515

Pokud se týká oněch 11 dopravních staveb, tak je jich, pokud vím pouze 10. Vypadla z nich stavba SOKP 511 v okolí Běchovic kvůli chybějícímu územnímu rozhodnutí, ke kterému zřejmě svého času přispěl i majitel strany Věci veřejné Bárta. Takže obyvatelé Spořilova a okolí se mohou jít opět vycpat. Pokud Šlechtová a spol. chce prosazovat jakési "kotlíky", tak doporučuji, ať si "kotlíkáři" koupí ty svoje kotlíky za svoje peníze. Pokud na to Šlechtová má, tak ať je sponzoruje ze svých poslaneckých, či jakýchsi svých tantiém. S pozdravem Mupy Mup.

+1/−1
18.7.2016 14:11

J52o16z62e86f87a 92N21o91v95a45k23o30v19a 7656845620834

co je tohle za logiku? Preci je jasne, ze auto, ktere jede stalou rychlosti po dalnici, spali za dany usek mene benzinu, nez kdyby jelo po silnici. Z toho plyne, cim vice dalnic, tim mene vypustenych zplodin do ovzdusi...

+1/−1
18.7.2016 13:58

P64a15v43e97l 22D13a17v59i88d 1697224156514

Ne nutne. Platilo by to pri stejne rychlosti auta, ale odpor vzduchu stoupa se ctvercem rychlosti. Pokud byste dokazala jet plynule 90km/h, budete mit vyrazne mensi spotrebu nez pri plynule jizde 130km/h, nebo dokonce rychlosti jeste vyssi.

Navic dalnice generuje dodatecny provoz, ktery by jinak nebyl - t.j. napriklad vznikne satelitni mestecko 50 km od Prahy, protoze to dojezdove casy zacnou umoznovat.

Nejsem proti dalnicim, jen popiram jednoduchou zavislost ze dalnice = mensi znecisteni.

+1/0
18.7.2016 14:07

J17o37z65e98f94a 49N80o24v89a98k54o14v56a 7106105820194

Mno, ja to myslela v ramci bezne Ceske krajiny - jedte na misto vzdalene 100 km po dalnici a 100 km mimo dalnici. Mimo dalnici budete projizdet vesnickami, brzdit, rozjizdet se atd, atd

0/0
18.7.2016 14:19

L89u50k66á84š 90B94r43a52n39d13e54j37s 2983325981851

I ve 130 km/h máte nižší spotřebu (a vypuštěné zplodiny), než když musíte popojíždět na semaforech v městech či vesnicích. To je holý fakt.

0/0
19.7.2016 11:03

P53a37v84e63l 20D70a45v81i69d 1737154886934

Psal jsem "pokud se vam podari plynule ....."

0/0
19.7.2016 11:08

D65a12v16i75d 79P79e70c48a 1655264421326

Dokud budeme v EU, tak si kdejaký lehkozivka bude chtít sáhnout na naše daně. Dotace nejsou nic jiného než státem ukradené naše peníze. Socialistické přerozdělování.

0/−1
18.7.2016 13:43

J55o64s45e35f 86T90r75ö55g27l 8129722256296

A před EU byli všichni svatí a neukradla se ani koruna ze státního ;-D

0/0
19.7.2016 7:23

J97a29r15o83m25í26r 89K54r58á73l 4110489604289

Zas čachry s dotacemi ?

+1/0
18.7.2016 13:22

J51a37r47o86m21í52r 41Č63e15c98h 1563828827382

Kolik dostala pani Slechtova od vyrobcu kotlu?Kotel si koupim sam a jaky budu potrebovat a za rozumnejsi cenu.Silnice jsou treba vice,kdo ma po tech tankodromech jezdit.

+6/0
18.7.2016 12:37

J42i75n62d39ř90i56c80h 60Š65k63o50p98e52k 4765951900445

opravy silnic musí financovat stát, na to dotace nejsou. Jedině na dostavbu či rozšíření stávajících

+1/0
18.7.2016 15:28
Foto

B86á35r71a 34T27u79č24k60o71v86á 2434235166372

Není možné naučit slona efektivně létat. Můžete vypsat jakoukoli dotaci na podporu výroby křídel pro slona, fakta nezměníte.

Není možno efektivně využít něco, co je neefektivní svou podstatou.

+4/0
18.7.2016 12:24

J41o43s60e21f 82T20r70ö56g14l 8469902716826

U výměny kotlů opravdu nejde o žádného slona. Spalování tuhých paliv ve starých kotlech znečišťuje lokálně ŽP a má prokázaně negativní vliv na zdraví.Někteří v tom navíc palí kromě uhlí a dřeva i odpad a to je teprve koktejl. Příspěvek na výměnu kotle pro jednotlivce má celospolečenský dopad. Poškození ŽP i poškození zdraví umíme přibližně vyčíslit, celkově je ta dotace pozitivní.

Což ale nic nemění na tom, že dálniční síť máme už jednu z nejhorších v Evropě a její rozvoj je potřeba.

0/0
19.7.2016 8:55

B45e21n 10P63a67v24k64a 1687563207141

Hele, ty Karlo, a nemůže se to prostě rozhodit na náměstích mezi lidi, ať si koupí, co potřebují?:-P

+10/0
18.7.2016 12:17

P24a95v48e77l 28M68o46r47a59v36e19c 3652909642238

Copak my už sami nedokážeme udělat bez dotací naprosto NIC?

Komunikoval jsem nedávno se 3 soukromými školkami. Různě z diskuze vyplynulo, že VŠECHNY jsou závislé na EU dotacích. Někdy tak závislé, že nemůžou odstranit zjevný nesmysl ve svém fungování, protože by porušili pravidla dotace a museli ji vracet. (tak proč je tedy brali?)

Podobně je to i jinde. Jsme na dotacích závislí, bez nich si pomalu nezavážeme tkaničky u bot. Sakra proč??

+10/−1
18.7.2016 12:09

B79e72n 39P31a35v42k55a 1957783497711

Ne, je to v pérdeli. RVHP hadr.

+2/−1
18.7.2016 12:18

P32a75v98e51l 67M83o32r56a96v86e71c 3922389442988

Btw. za toto si můžeme my sami. Ne zlý Brusel. Všimnite si, že MY zde rozhodujeme co s těmi dotacemi uděláme, MY, ne Brusel..

+4/0
18.7.2016 12:24

J52a22r56o36m54í19r 98K54r43á90l 4390359844709

No, zkuste si dotaci použít na něco jiného. ;-)

0/0
18.7.2016 13:24

P68a10v69e38l 56M45o70r47a17v67e34c 3422449672358

Nepochopil jste.

MY (jako Česko) rozhodujeme o dotačních titulech a programech a jejich podmínkách. Nikoliv Brusel.

0/0
18.7.2016 13:44

P18a79v11e86l 35M89o43r48a51v93e61c 3332319642598

.. a to co teď chce udělat Šlechtová je toho příkladem.

0/0
18.7.2016 13:44

M38a58r47i84a37n 86K12r63a80l 6974382154147

Podminky jsme si vymysleli sami. Pokud to pak chceme pouzit na neco jineho, je to chyba v nasem prvotnim planu co s temi penezmi udelame. Unie za to nemuze. Jenom nase blbost.

0/0
18.7.2016 13:52

K88a12m21i73l 40K28o34l20á38ř 6470590804

Je to o penězích. Ekonomice se daří, daně rekordně vybíráme a rozpočet na příští rok má deficit 70 mld. Další stovky miliard na dopravní infrastrukturu nemáme, resp. museli bychom ty peníze ušetřit na jiných státních výdajích...

+2/0
18.7.2016 12:20

B35e60n 27P43a93v21k49a 1817573397741

Jojo, třeba vůbec žádné peníze do rozpočtu EU neposílat, že.

0/0
18.7.2016 12:22

M58a39r48t16i25n 29B87a95r83t38e59k 5487811871923

To bychom ani žádné z EU nedostali a to je několikrát více než posíláme.

0/0
18.7.2016 13:00

J12a40r49o98m20í87r 14K12r35á83l 4290869854889

Umíte základní početní operace ? Za dobu členství dostala ČR o cca 58 % víc, než odvedla. A pokud si odečtete spolufinancování a dotace na zbytečnosti, vyjde to o dost méně.

0/0
18.7.2016 13:28

P32a56v58e37l 26D25a11v78i28d 1937194586624

Neni tomu tak. Dle MF CR

"Vývoj čisté pozice od roku 2004

Celkově ČR od svého vstupu do EU 1. května 2004 do 31. prosince 2015 zaplatila do rozpočtu EU 429,2 mld. Kč a získala 990,4 mld. Kč. "

Pokud si odectete naklady, ktere bychom stejne v nejake forme platili - zahranicni pomoc mimo EU, rizeni jednotneho trhu, vyjde to jeste lepe.

0/0
18.7.2016 14:38

P95a95v10e77l 61M16o28r46a51v17e39c 3632179542378

Kde jen ti soudruzi z ANO udělali chybu, že v době hojnosti máme schodkový rozpočet a není na stavbu dálnic, mohutně ko-financovaných z EU?

Kde jen ty dotace udělaly chybu, že se nevyplatí stavět z nich dálnice, ale vyplatí se je darovat na kotle vybraných lidí?

+3/0
18.7.2016 12:23

J23o31s95e42f 12T17r61ö81g10l 8219652716916

Na stavbu dálnic by bylo i bez EU, ale projekty nejsou dotažené.

0/0
19.7.2016 8:49

P32a21v54e89l 61M34o17r16a34v15e67c 3792669512798

A proč tedy se zastavily stavby s odůvodněním "vše je OK jen díky EIA (kterou vyžaduje jen EU) nebudeme stavět protože by EU neproplatila"?

0/0
22.7.2016 20:13

J48o28s72e18f 70T73r65ö95g97l 8759562556436

Hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA) je standardní proces v civilizovaných zemí. První zákon o EIA byl z roku 1992 a s EU neměl nic společného.

Teoreticky by asi šlo stavět "za svoje" bez dotací z EU i se starými posudky EIA, nicméně jsme se v přístupové smlouvě zavázali u tohoto (a dalších) zákonů k harmonizaci s legislativou EU, na což jsme měli 10 let po vstupu. Našim zákonodárcům to trvalo cca 9,5 roku, škoda mluvit. Stavět podle staré EIA by znamenalo porušovat přístupovou smlouvu, což není zrovna ideální.

0/0
22.7.2016 23:48

P24a10v66e94l 43M36o23r40a62v49e12c 3822469302878

A co by se stalo kdybychom přístupovou smlouvu (opět) porušili? Porušovali jsme ji 9 let neharmonizováním nové EIA a stalo se něco?

0/0
23.7.2016 8:59

J25o37s61e44f 64T81r42ö80g48l 8579112286666

1. Porušovat smlouvy není slušné.

2. Smlouvu jsme neporušovali, bylo dojednáno přechodné období 10 let od vstupu pro dokončení harmonizace (podobně jako u řady dalších zákonů a pravidel).

0/0
23.7.2016 9:27

J24a55r23o14m77í73r 90Č34e48c72h 1453398377482

To je podstata EU a velkonemecke 4 rise.

+1/−2
18.7.2016 12:27

P85a78v70e34l 33M52o76r79a70v24e21c 3892619802288

Nesouhlasím.

EU nám nabízí dotace, na námi zvolené projekty.

To MY jsme ti co je utrácíme za blbosti, necháme politiky je rozkrádat (zdravím Ratha a ROP Severovýchod), kdo se snaží čerpat za každou cenu,..

+3/0
18.7.2016 12:41

P27a47v42e18l 56D25a16v35i96d 1147724396634

A z ceho asi tak skolka zije, kdyz ne z dotaci ? I pokud je soukroma, tak ma cast penez od statu.

0/0
18.7.2016 14:33

J76i64n25d15ř37i42c56h 12Š77k32o76p74e88k 4435841980925

Proč ? Protože nejsou prachy. Rezignací na nemalou část výroby v ČR klesly příjmy, spousta věcí se dováží, další část peněz odchází za hranice (banky, vodovody, kanalizace atd.). Tyhle prachy logicky musí chybět a chybí.

0/0
18.7.2016 15:30

M86i21r20e16k 30Z35á13v30o80d33n78ý 7522727300608

No, kdyby se tady pořád nehandrkovalo o to, jestli má být VRT nebo ne, mohla být konečně postavena konkurence schopná železnice Přerov - Brno ....

+4/0
18.7.2016 10:47

P22a23v13e16l 97Ř16a62p28e33k 7262496259645

ČR je Detroit ovládaný automobilovou lobby. Proto se tu železnice nerozvíjí.

+1/−1
18.7.2016 11:42

M42i66r80e30k 36Z14á27v60o28d57n55ý 7382227830558

Tak je to i o lidech. Stačí se podívat na trasu Praha - Brno. Nechápu, proč lidé na této trase využívají individuální doprava, když existuje velmi kvalitní alternativa, při které mohu odpočívat, pracovat, prostě dělat cokoliv chci místo věnování se 2,5 hodinám řízení. Ale lidé to stejně dělají... Takže automobilová lobby je silná, ale pohání ji chtíč masy.

0/−3
18.7.2016 12:05

J19a76r58o14s12l26a62v 75H40o78r10á85k 6333927855894

Ale jen o tom to preci neni. Jasne, kdyz bydlite v Praze v dosahu metra a v Brne v dosahu tramvaje a nemusite nic prevazet, krom compu, tak je vlak pohodlnejsi. Ale co kdyz se potrebujete dostat do vesnicky 50km od Brna? A neni kdo by pro vas prijel na nadr.

+2/0
18.7.2016 12:10

M79a20r48t87i24n 51K57r25u67t12ý 1108931659565

jenom pro ty, kterým to nedochází, to jsou naše peníze, z našich daní, o které se tady hraje. A celá šaráda ukazuje, jak skvostně efektivní ten dotační systém je. Nestíháme stavět dálnice? Tak posuneme peníze (možná) na dotaze domkářů. Jak k tomu přijdou ti, co už mají postaveno ekologicky za své bez dotací? Proč vůbec má stát dotovat individuální úspory energie, když má dost kontroly nad tím, jak je jejich cena tvořena? Kocourkov EU v celé své kráse.

+29/−2
18.7.2016 10:40

T76o85m32á17š 19K56u66c45h22a48ř 3797901508511

Ono je to trochu jinak. Stát ke konkrétnímu datu zakazuje používat domkařům některé typy kotlů. To je obdobné, jako by stát zakázal lidem používat např. auta nesplňující aspoň Euro 4. Nepředstavitelné, že? Takže pokud jim stát ten kotel chce zakázat, jakási kompenzace by byla pochopitelná. Ovšem nastaveno je to pochopitelně blbě, dotovat kotle na uhlí (zvlášť když stačí jen prohlášení výrobce, že kotel potřebnou emisní třídu splňuje), nebo zateplení soukromým osobám nedává smysl.

0/0
18.7.2016 11:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.