Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo dálnic čistší vzduch. Ministryně Šlechtová chce přesunout dotace

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová chce dvě miliardy dotací na dopravní stavby přesunout na akce na podporu lepšího životního prostředí, například na opatření ke snížení emisí z továren. Má obavy, že se evropské peníze nepodaří u železničních a silničních staveb vyčerpat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37o44s44e44f 65T56r66ö56g35l 8809442796196

Pan Matyáš by se měl zorientovat v problematice. Z těch 10 staveb skutečně žádná nemá stavební povolení. Kdyby měly stavěbní povolení před schválením nového zákona o EIA, nemusela by se pro ně vyjednávat výjimka, ale to stavební povolení by platilo.

0/0
19.7.2016 9:11

M49i98c87h67a10l 95G64r96e29g87o93r 8976604870872

A proč nesleví MHD?

+1/0
18.7.2016 17:26

J93a22n 39H16o55r27a60k 3804943834

Ja jsem zasadne proti dotacim, pokud ale uz nekam penize cpeme, tak si je musime taky vybrat ... a dokud nikdo tenhle princip nezrusi, tak se holt dotace musi vyuzivat.

Tedy pokud na dopravnim jsou opravdu idioti co nejsou schopni zaridit plne cerpani dotaci, pak nevidim jediny problem aby se to dalo "kotlikarum" ci kamkoliv jinam, kde to vyuziji, nez to nedostat vubec.

0/0
18.7.2016 16:08

P48e94t14r 49B23á40č17a 8105436745485

Co zena v te vlade to perla. Marksova, Valachova, Slechtova a v neposledni rade Sabatova. Babis udelej si tam poradek, takovy reci bych cekal od CSSD.

0/0
18.7.2016 15:33

P60a44v35e15l 48D45a39v24i56d 1497674946784

Pokud by se podarilo ty kotlikove dotace dostat rozumne k duchodcum, ktery za par let ve stavajicich kotlech nebudou smet topit a na novy kotel nemaji, tak jsem pro.

0/0
18.7.2016 14:13

J68i41n68d14ř73i63c31h 47Š17k72o25p57e69k 4925791730635

pokud měli zájem, tak se k nim peníze dostanou

0/0
18.7.2016 15:22

P90a59v54e22l 54D61a93v80i49d 1787244516794

kolikrát ani nevěděj, že jim to hrozí, ani nemají na tu požadovanou spoluúčast.

0/0
18.7.2016 15:25

J37i97n36d18ř69i54c97h 48Š95k69o20p27e22k 4375611880905

spoluúčast bude zpravidla nižší, než když si budo kupovat kotel za svý (byť horší emisní třídy). Taky to musí nějak vyřešit

0/0
18.7.2016 15:26

V75l45a44d81i84m76í44r 33V55e86s16e19l91ý 5242522332645

Pokud se týká oněch 11 dopravních staveb, tak je jich, pokud vím pouze 10. Vypadla z nich stavba SOKP 511 v okolí Běchovic kvůli chybějícímu územnímu rozhodnutí, ke kterému zřejmě svého času přispěl i majitel strany Věci veřejné Bárta. Takže obyvatelé Spořilova a okolí se mohou jít opět vycpat. Pokud Šlechtová a spol. chce prosazovat jakési "kotlíky", tak doporučuji, ať si "kotlíkáři" koupí ty svoje kotlíky za svoje peníze. Pokud na to Šlechtová má, tak ať je sponzoruje ze svých poslaneckých, či jakýchsi svých tantiém. S pozdravem Mupy Mup.

+1/−1
18.7.2016 14:11

J92o87z58e42f84a 19N29o64v51a63k84o12v37a 7486665290594

co je tohle za logiku? Preci je jasne, ze auto, ktere jede stalou rychlosti po dalnici, spali za dany usek mene benzinu, nez kdyby jelo po silnici. Z toho plyne, cim vice dalnic, tim mene vypustenych zplodin do ovzdusi...

+1/−1
18.7.2016 13:58

P86a48v15e44l 55D22a59v72i45d 1977214416854

Ne nutne. Platilo by to pri stejne rychlosti auta, ale odpor vzduchu stoupa se ctvercem rychlosti. Pokud byste dokazala jet plynule 90km/h, budete mit vyrazne mensi spotrebu nez pri plynule jizde 130km/h, nebo dokonce rychlosti jeste vyssi.

Navic dalnice generuje dodatecny provoz, ktery by jinak nebyl - t.j. napriklad vznikne satelitni mestecko 50 km od Prahy, protoze to dojezdove casy zacnou umoznovat.

Nejsem proti dalnicim, jen popiram jednoduchou zavislost ze dalnice = mensi znecisteni.

+1/0
18.7.2016 14:07

J76o95z73e88f71a 67N11o42v43a60k35o61v30a 7346805480534

Mno, ja to myslela v ramci bezne Ceske krajiny - jedte na misto vzdalene 100 km po dalnici a 100 km mimo dalnici. Mimo dalnici budete projizdet vesnickami, brzdit, rozjizdet se atd, atd

0/0
18.7.2016 14:19

L58u66k52á72š 63B65r84a58n58d41e45j81s 2213725301521

I ve 130 km/h máte nižší spotřebu (a vypuštěné zplodiny), než když musíte popojíždět na semaforech v městech či vesnicích. To je holý fakt.

0/0
19.7.2016 11:03

P19a77v17e15l 62D59a93v60i57d 1547144546194

Psal jsem "pokud se vam podari plynule ....."

0/0
19.7.2016 11:08

D92a91v34i91d 96P54e62c73a 1425144411186

Dokud budeme v EU, tak si kdejaký lehkozivka bude chtít sáhnout na naše daně. Dotace nejsou nic jiného než státem ukradené naše peníze. Socialistické přerozdělování.

0/−1
18.7.2016 13:43

J14o23s19e68f 95T60r48ö61g41l 8769242136416

A před EU byli všichni svatí a neukradla se ani koruna ze státního ;-D

0/0
19.7.2016 7:23

J47a94r17o58m22í15r 20K79r14á49l 4480529564299

Zas čachry s dotacemi ?

+1/0
18.7.2016 13:22
Foto

J75a75r89o45m44í13r 73Č54e55c80h 1503888577522

Kolik dostala pani Slechtova od vyrobcu kotlu?Kotel si koupim sam a jaky budu potrebovat a za rozumnejsi cenu.Silnice jsou treba vice,kdo ma po tech tankodromech jezdit.

+6/0
18.7.2016 12:37

J16i56n61d24ř20i88c64h 16Š66k66o83p91e35k 4965331180695

opravy silnic musí financovat stát, na to dotace nejsou. Jedině na dostavbu či rozšíření stávajících

+1/0
18.7.2016 15:28
Foto

B30á52r14a 28T85u64č86k78o67v37á 2734505606772

Není možné naučit slona efektivně létat. Můžete vypsat jakoukoli dotaci na podporu výroby křídel pro slona, fakta nezměníte.

Není možno efektivně využít něco, co je neefektivní svou podstatou.

+4/0
18.7.2016 12:24

J70o26s62e37f 96T92r86ö37g46l 8409202696336

U výměny kotlů opravdu nejde o žádného slona. Spalování tuhých paliv ve starých kotlech znečišťuje lokálně ŽP a má prokázaně negativní vliv na zdraví.Někteří v tom navíc palí kromě uhlí a dřeva i odpad a to je teprve koktejl. Příspěvek na výměnu kotle pro jednotlivce má celospolečenský dopad. Poškození ŽP i poškození zdraví umíme přibližně vyčíslit, celkově je ta dotace pozitivní.

Což ale nic nemění na tom, že dálniční síť máme už jednu z nejhorších v Evropě a její rozvoj je potřeba.

0/0
19.7.2016 8:55

B77e59n 21P47a57v32k71a 1807673147481

Hele, ty Karlo, a nemůže se to prostě rozhodit na náměstích mezi lidi, ať si koupí, co potřebují?:-P

+10/0
18.7.2016 12:17

P86a69v95e37l 40M30o37r41a26v15e16c 3302189442958

Copak my už sami nedokážeme udělat bez dotací naprosto NIC?

Komunikoval jsem nedávno se 3 soukromými školkami. Různě z diskuze vyplynulo, že VŠECHNY jsou závislé na EU dotacích. Někdy tak závislé, že nemůžou odstranit zjevný nesmysl ve svém fungování, protože by porušili pravidla dotace a museli ji vracet. (tak proč je tedy brali?)

Podobně je to i jinde. Jsme na dotacích závislí, bez nich si pomalu nezavážeme tkaničky u bot. Sakra proč??

+10/−1
18.7.2016 12:09

B20e76n 42P25a66v87k75a 1947623107171

Ne, je to v pérdeli. RVHP hadr.

+2/−1
18.7.2016 12:18

P26a35v91e38l 15M88o57r57a87v20e32c 3902989162198

Btw. za toto si můžeme my sami. Ne zlý Brusel. Všimnite si, že MY zde rozhodujeme co s těmi dotacemi uděláme, MY, ne Brusel..

+4/0
18.7.2016 12:24

J82a37r17o72m53í89r 39K22r35á60l 4130359884819

No, zkuste si dotaci použít na něco jiného. ;-)

0/0
18.7.2016 13:24

P97a93v10e74l 39M22o20r16a33v75e10c 3402599852178

Nepochopil jste.

MY (jako Česko) rozhodujeme o dotačních titulech a programech a jejich podmínkách. Nikoliv Brusel.

0/0
18.7.2016 13:44

P10a53v51e25l 60M77o92r67a55v37e63c 3352959792128

.. a to co teď chce udělat Šlechtová je toho příkladem.

0/0
18.7.2016 13:44

M54a84r32i68a16n 21K38r89a34l 6754962714317

Podminky jsme si vymysleli sami. Pokud to pak chceme pouzit na neco jineho, je to chyba v nasem prvotnim planu co s temi penezmi udelame. Unie za to nemuze. Jenom nase blbost.

0/0
18.7.2016 13:52

K83a95m53i58l 78K36o28l59á59ř 6820730304

Je to o penězích. Ekonomice se daří, daně rekordně vybíráme a rozpočet na příští rok má deficit 70 mld. Další stovky miliard na dopravní infrastrukturu nemáme, resp. museli bychom ty peníze ušetřit na jiných státních výdajích...

+2/0
18.7.2016 12:20

B30e10n 42P28a12v58k83a 1197533727541

Jojo, třeba vůbec žádné peníze do rozpočtu EU neposílat, že.

0/0
18.7.2016 12:22

M55a36r27t11i87n 25B61a89r84t80e30k 5457711401193

To bychom ani žádné z EU nedostali a to je několikrát více než posíláme.

0/0
18.7.2016 13:00

J76a26r52o83m93í35r 48K93r84á90l 4370569164729

Umíte základní početní operace ? Za dobu členství dostala ČR o cca 58 % víc, než odvedla. A pokud si odečtete spolufinancování a dotace na zbytečnosti, vyjde to o dost méně.

0/0
18.7.2016 13:28

P47a87v21e39l 32D97a13v51i18d 1277714436314

Neni tomu tak. Dle MF CR

"Vývoj čisté pozice od roku 2004

Celkově ČR od svého vstupu do EU 1. května 2004 do 31. prosince 2015 zaplatila do rozpočtu EU 429,2 mld. Kč a získala 990,4 mld. Kč. "

Pokud si odectete naklady, ktere bychom stejne v nejake forme platili - zahranicni pomoc mimo EU, rizeni jednotneho trhu, vyjde to jeste lepe.

0/0
18.7.2016 14:38

P82a45v48e79l 96M56o71r48a17v91e10c 3882609292868

Kde jen ti soudruzi z ANO udělali chybu, že v době hojnosti máme schodkový rozpočet a není na stavbu dálnic, mohutně ko-financovaných z EU?

Kde jen ty dotace udělaly chybu, že se nevyplatí stavět z nich dálnice, ale vyplatí se je darovat na kotle vybraných lidí?

+3/0
18.7.2016 12:23

J32o25s96e86f 14T83r21ö43g42l 8349412176216

Na stavbu dálnic by bylo i bez EU, ale projekty nejsou dotažené.

0/0
19.7.2016 8:49

P72a73v44e66l 32M90o27r20a49v51e57c 3592589112978

A proč tedy se zastavily stavby s odůvodněním "vše je OK jen díky EIA (kterou vyžaduje jen EU) nebudeme stavět protože by EU neproplatila"?

0/0
22.7.2016 20:13

J79o28s39e43f 47T83r63ö85g11l 8749562276986

Hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA) je standardní proces v civilizovaných zemí. První zákon o EIA byl z roku 1992 a s EU neměl nic společného.

Teoreticky by asi šlo stavět "za svoje" bez dotací z EU i se starými posudky EIA, nicméně jsme se v přístupové smlouvě zavázali u tohoto (a dalších) zákonů k harmonizaci s legislativou EU, na což jsme měli 10 let po vstupu. Našim zákonodárcům to trvalo cca 9,5 roku, škoda mluvit. Stavět podle staré EIA by znamenalo porušovat přístupovou smlouvu, což není zrovna ideální.

0/0
22.7.2016 23:48

P33a15v47e71l 24M63o37r43a27v64e31c 3372379692218

A co by se stalo kdybychom přístupovou smlouvu (opět) porušili? Porušovali jsme ji 9 let neharmonizováním nové EIA a stalo se něco?

0/0
23.7.2016 8:59

J74o54s39e54f 34T20r44ö61g15l 8119722736886

1. Porušovat smlouvy není slušné.

2. Smlouvu jsme neporušovali, bylo dojednáno přechodné období 10 let od vstupu pro dokončení harmonizace (podobně jako u řady dalších zákonů a pravidel).

0/0
23.7.2016 9:27
Foto

J20a58r64o57m44í10r 21Č25e45c19h 1863448467702

To je podstata EU a velkonemecke 4 rise.

+1/−2
18.7.2016 12:27

P46a10v74e22l 19M56o93r73a36v29e26c 3712749232708

Nesouhlasím.

EU nám nabízí dotace, na námi zvolené projekty.

To MY jsme ti co je utrácíme za blbosti, necháme politiky je rozkrádat (zdravím Ratha a ROP Severovýchod), kdo se snaží čerpat za každou cenu,..

+3/0
18.7.2016 12:41

P84a66v22e90l 62D54a17v16i65d 1797914696104

A z ceho asi tak skolka zije, kdyz ne z dotaci ? I pokud je soukroma, tak ma cast penez od statu.

0/0
18.7.2016 14:33

J59i18n29d66ř88i73c72h 25Š15k36o60p64e42k 4265831380375

Proč ? Protože nejsou prachy. Rezignací na nemalou část výroby v ČR klesly příjmy, spousta věcí se dováží, další část peněz odchází za hranice (banky, vodovody, kanalizace atd.). Tyhle prachy logicky musí chybět a chybí.

0/0
18.7.2016 15:30

M28i37r45e11k 74Z34á30v31o55d17n90ý 7912677560388

No, kdyby se tady pořád nehandrkovalo o to, jestli má být VRT nebo ne, mohla být konečně postavena konkurence schopná železnice Přerov - Brno ....

+4/0
18.7.2016 10:47

P63a33v72e75l 21Ř95a15p84e49k 7962696619855

ČR je Detroit ovládaný automobilovou lobby. Proto se tu železnice nerozvíjí.

+1/−1
18.7.2016 11:42

M39i97r22e90k 31Z36á52v73o42d63n57ý 7432947460678

Tak je to i o lidech. Stačí se podívat na trasu Praha - Brno. Nechápu, proč lidé na této trase využívají individuální doprava, když existuje velmi kvalitní alternativa, při které mohu odpočívat, pracovat, prostě dělat cokoliv chci místo věnování se 2,5 hodinám řízení. Ale lidé to stejně dělají... Takže automobilová lobby je silná, ale pohání ji chtíč masy.

0/−3
18.7.2016 12:05

J27a65r33o22s67l14a35v 77H91o20r62á26k 6313317605614

Ale jen o tom to preci neni. Jasne, kdyz bydlite v Praze v dosahu metra a v Brne v dosahu tramvaje a nemusite nic prevazet, krom compu, tak je vlak pohodlnejsi. Ale co kdyz se potrebujete dostat do vesnicky 50km od Brna? A neni kdo by pro vas prijel na nadr.

+2/0
18.7.2016 12:10

M76a64r68t45i25n 18K78r10u45t29ý 1848891909195

jenom pro ty, kterým to nedochází, to jsou naše peníze, z našich daní, o které se tady hraje. A celá šaráda ukazuje, jak skvostně efektivní ten dotační systém je. Nestíháme stavět dálnice? Tak posuneme peníze (možná) na dotaze domkářů. Jak k tomu přijdou ti, co už mají postaveno ekologicky za své bez dotací? Proč vůbec má stát dotovat individuální úspory energie, když má dost kontroly nad tím, jak je jejich cena tvořena? Kocourkov EU v celé své kráse.

+29/−2
18.7.2016 10:40

T27o77m11á68š 27K31u41c45h48a27ř 3357711438981

Ono je to trochu jinak. Stát ke konkrétnímu datu zakazuje používat domkařům některé typy kotlů. To je obdobné, jako by stát zakázal lidem používat např. auta nesplňující aspoň Euro 4. Nepředstavitelné, že? Takže pokud jim stát ten kotel chce zakázat, jakási kompenzace by byla pochopitelná. Ovšem nastaveno je to pochopitelně blbě, dotovat kotle na uhlí (zvlášť když stačí jen prohlášení výrobce, že kotel potřebnou emisní třídu splňuje), nebo zateplení soukromým osobám nedává smysl.

0/0
18.7.2016 11:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.