Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ostřelování nové smlouvy s Kapschem začalo. První zaútočili Starostové

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal řešit plány ministerstva dopravy prodloužit až na tři roky stávající smlouvu se sdružením firem vedených Kapschem na provoz mýtného systému.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Z rozhovoru s ředitelem Kapsch v ČR - 2015: Co dodat?

V minulém týdnu se objevily hlasy, že přípravu tendru komplikuje také obtížné vyjednávání ministerstva dopravy s Kapschem o poskytnutí součinnosti. Je to pravda?

To mě doslova zvedlo ze židle, ale pořád věřím, že jde spíše o nedorozumění. Kapsch ke startu jednání vyzýval ministerstvo dopravy mnoho měsíců. Jednat se však reálně začalo teprve před několika týdny a to tempo není ani nyní ze strany státních úředníků nijak dynamické. Už dlouho upozorňujeme, že mýtné není technicky ani právně jednoduchý projekt, který opravdu nepůjde vyřešit na dvou třech setkáních. Ještě víc mne ale překvapuje, že mezi jednání s Kapschem a přípravu nového tendru se dává rovnítko. Dohoda s námi na nějaké formě součinnosti je jen malým střípkem z práce, kterou musí ministerstvo na tendru odvést. Nehodláme být obětním beránkem, na kterého politici a úředníci svalí vinu za roky neřešený problém s mýtným tendrem.

Jak ta jednání v reálu probíhají? Ministerská pracovní skupina či řídicí mýtný výbor přicházejí s konkrétními tématy a vy se vyjadřujte k jejich přijatelnosti či proveditelnosti?

Obávám se, že hlavní problém mýtné pracovní skupiny spočívá v tom, že vůbec nemá představu, co po nás má chtít a požadovat, jaká je vlastně konkrétní náplň oné součinnosti. Ale nelze se jejím členům divit, odbornou poradenskou firmu si nevysoutěžili a oni sami nemohou v tak krátkém čase disponovat specifickým know-how, jakým je technologické provozování mýta. Pořád trvá náš mnohokrát deklarovaný pozitivní přístup k poskytnutí součinnosti, ale suplovat projektového manažera nemůžeme, protože by nám taková proaktivita mohla znemožnit účast v připravovaném tendru. Sami jsme navrhli podepsat memorandum, které písemně potvrdí naši připravenost spolupracovat.

0 0
možnosti

Proč to neudělají jako v Rakousku.Založili státní firmu Asfinag a myslím,že to funguje.Nemusí řešit komu to přihodit ani úřady.Zisk z vybírání mýtného,který by šel Kapschi tak by zůstal státu-jak jednoduché

0 0
možnosti

Prachař o tom uvažoval, jeho nástupce Ťok to však shodil. Co víc dodat.

0 0
možnosti

J52o98s14e31f 90T23r24n65k66a

18. 7. 2016 20:47

Že se to nestihne řikají už dva roky :-) ...prostě se to stihnout nesmělo, tak se v tom nehrabte;-O .....[>-]

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 1
možnosti

DPH je nefér, neboť by ho platili i ti, kteří po dálnicích nejezdí

2 0
možnosti

Ve vazbě by měla být spíše většina starostů, ti dohromady ročně rozkrádají víc, než se na mýtném vybere.

2 3
možnosti

No bohužel tady platí to, že se jedná o nejméně špatné řešení ze všech špatných. Mýto se soutěžilo v roce 2005 a platí se od roku 2007. Nevím kolik vlád či ministrů dopravy se za tu dobu vystřídalo, ale snaha opozice je pouze se zviditelnit před krajskými volbami. Ruku na srdce, myslí si někdo že by stát vybral 8 mld. Kč na dálničních známkách pro kamiony?! Víte kolik by stála distribuce?! Kdo by to kontroloval, celníci, PČR? V danou situaci to bylo opravdu jediné možné řešení. To, že je současná smlouva úplně zprasená, to je věc druhá. Zodpovědnou osobu/osoby to asi před 10 roky nenapadlo takto myslet takto do budoucna, což je u nás (zvlášť u politiků) obvyklá věc.

4 0
možnosti

ony ty mytne brany take nejsou zadarmo. Kapsch se na tom dost kapsuje. Mam pocit, ze ten pomer je 50:50

0 0
možnosti

J95a20n 30B66l70a16n67a

18. 7. 2016 16:38

Tož dobrá cesta k tomu, aby se mýtné nevybíralo

1 0
možnosti

jestli to chapu spravne, tak hlavni problem je, ze smlouva s Kapschem je udelana tak, ze Kapsch je povinen dodat technicke specifikace mytneho systemu az posledni den platnosti smlouvy. Takze pripadny novy zajemce o provozovani myneho by bud musel vybudovat kompletni novby system, coz opravdu uz ted do konce roku nelze stihnout, a nebo ... nevim ... .

Coz je prusvih vsech vlad, ktere to nebyly schopne za x let vyresit.

1 0
možnosti

Je to úmysl vlády ČSSD a KDU-ČSL. A tyto strany z peněz od Kapsch stále žijí.

2 0
možnosti

Ted delame vyberka i na hajzlpapir a miliardy z myta pujdou nekomu do kapshy ? Kde to sme. Tak se proste vybirat do regulerniho vyberka nebude. A verim ze se to pak stihne hodne rychle.

4 0
možnosti

to byla taky jedna varianta.

Ještě o něco méně výhodnější pro stát než prodloužit stávající smlouvu

1 0
možnosti

snad to ÚOHS shodí.

Není důvod aby smlouva byla na 3 roky, za rok není problém provozovatele vybrat

3 0
možnosti

vybrat ano, i kdyz nastane kolotoc zalob, odvolani ... od tech firem co nevyhraji. Jenze vyhra ve VR je prvni krok. Druhy krok je ten system od noveho provozovatele zavest, teda pokud by nevyhral Kapsch

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa

25. dubna 2024

Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...

Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum

25. dubna 2024

Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...

Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury

24. dubna 2024

Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!