Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Snad na podzim. Odblokování plánů dálnice D52 na Vídeň se blíží, řekl Ťok

Zásady rozvoje Jihomoravského kraje potřebné pro dostavbu dálnice Brno - Mikulov - Vídeň budou hotovy na podzim. Po setkání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem to novinářům řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Oba politici projednali i chystané železniční spojení regionálním expresem z Vídně do Českých Budějovic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a19n 89V79a90l66o35u45c31h 6842627208120

Snad na podzim? Pokud ANO, pak to jistě bude "zcela náhodou" týden před volbami;-D...

+1/0
19.7.2016 11:24

J65a27n 52D97r33á35b43e36k 6128667328330

Toho bohdá nebude, aby bylo dálnice mezi Brnem a Vídní! :-/

+1/0
19.7.2016 9:45

J29a84n 38K19l81e78i82c24h 3519625241128

Kdyby udělali dálnici do Vídně přes Břeclav, tak je již dávno hotová. Do Břeclavi vede D2 a obchvat Břeclavi je stejně potřeba. Rakušákům to bylo jedno. Přes Mikulov to nebude nikdy, až konečně schválí územní plán, tak se ozvou "ochránci" všeho možného...

+2/0
18.7.2016 21:30

J85o49s41e48f 10T60r24ö13g27l 8279912196606

Rakušákům to právě nebylo jedno. Varianta přes Břeclav by procházela přes lužní oblasti a nebyla ze strany Rakouska akceptovatelná.

Ze strany ČR by byla výhodná hlavně jako logické pokračování budoucí D55, nicméně by znamenala nutnost rozšířit D2, což by také nebylo úplně jednoduché.

+2/0
18.7.2016 23:12

J13a34n 64K77l92e33i85c66h 3609165381258

D55? A její pokračování? To si snad děláte srandu, jestli tedy nepíšete o velmi vzdálené budoucnosti... To už ale třicátníkům a starším bude jedno :-)

0/0
18.7.2016 23:42

J62o51s12e47f 67T48r51ö24g65l 8579902866426

Píšu samozřejmě o výhledu v souladu se schváleným plánem rozvoje dálniční sítě (který nemá ale definované žádné harmonogramy).

+2/0
18.7.2016 23:51

O75l86d63ř14i15c37h 74J76a16n57e24č15e31k 8279756563511

No jsem zvědav, jestli se někdy hotové R52 (a opravené D1, po které by se opravdu dalo jet) dočkám.

Spojení z Vídně do Prahy přes Velenice je nesmysl - to Railjetům přes Břeclav nemůže konkurovat ani časově, ani cenově (protože mnohem větší část trasy leží v Rakousku ;-)) a potenciál pro mezinárodní spojení do stanic mezi Prahou a Vídní - tedy to, co současné vnitrostátní spoje nepokrývají - je myslím minimální. Navíc by to znamenalo zvýšit frekvenci spojů mezi Prahou a Veselím nad Lužnicí (o ty do Rakouska) - využít na to rychlíky do ČB už je vůbec ptákovina, to by bylo strašně pomalé. To už se snad radši zaměřit na spojení z ČB přes Linz, odtamtud je to do Vídně lehce přes hodinu.

A ten poslední odstavec je dost hloupě formulovaný - v předposledním se mluví o železničním spojení a pak najednou o spojení z Vídně do Znojma - tak asi každého napadne vlak, ne? Ale je myšlena silnice a o tom tam není ani slovo...

0/0
18.7.2016 21:17

J78o20s26e85f 57T57r76ö44g78l 8749762526126

Praha-ČB-Velenice-Wien by samozřejmě nebylo konkurenceschopné trase přes Brno, i po dokončení koridoru Praha-ČB to bude cca o hodinu pomalejší. Nicméně jako spojení ramen z hlediska provozního pro lokálnější spojení to může být dobrá volba. Podobné oklikové vlaky u nás jezdí celkem úspěšně - např. podkrušnohorské expresy Cheb-KV-Chomutov-ÚL-Praha (z Chebu do Prahy nevhodné, cca od Mostu konkurenceschopné a nenahradatitelné pro spojení KV a Ústeckého kraje) nebo rychlíky Brno-Břeclav-Přerov-Olomouc (z Brna do Olomouce nehorázná oklika a delší jízdní doba než přes Prostějov, ale významné z hlediska spojení Brna s jižní Moravou a jižní Moravy s Hanou).

Na zvýšení spojů mezi Prahou a Budějovicemi pravděpodobně pomalu dojde. Už příští rok začnou jezdit expresy a časem se dálková doprava jistě ustálí v dvousegmentové podobě (expresy s minimem zastávek, tj. asi jen Praha-Tábor, možná Veselí-ČB vers. rychlíky s více zastávkami a přípoji), jako to vidíme i na dalších modernizovaných trasách. Zkušenosti ukazují, že lze očekávat významný nárůst dálkových cestujících (mezi Prahou a ÚL to bylo jen v prvním roce provozu expresů o 70% nahoru).

+1/0
18.7.2016 23:33

O21l46d31ř11i15c68h 80J60a33n40e60č19e14k 8369966253501

Já chápu že spojovat jednotlivá ramena má mnohdy smysl. Ale prostě tady ho nevidím. Pokud A - B a B - C jezdí plus mínus stejné vlaky (stejná kategorie, obdobná kapacita) a v 'B' je mezi nimi přestup, pak ano, i kdyby v nich v 'B' pro další cestu zůstávalo minimum lidí. Jenže to v tomto případě platí leda v relaci Praha - Č. Velenice - Č. Budějovice.

Protáhnout to z Vídně přes ČB až do Prahy už znamená spojovat vlaky rozdílných kategorií: zatímco v Rakousku je to 'REx', tedy regionální doprava, Pha - ČB je dálkové spojení, je celkem jedno, jestli R / Ex / IC. V Rakousku mezi regionálními a dálkovými spoji existuje dost ostrá hranice - např. v přepravě jízdních kol (což je v této relaci určitě relevantní) nebo platnosti některých zvýhodněných jízdenek (Einfach-Raus, snad i EURegio apod.). Myslím, že by Dolnorakušané moc nadšení nebyli, kdyby o tyto výhody měli přijít, jen aby ten vlak mohl jet přímo (oklikou) až do Prahy. Nakolik je reálné, aby vlak jel jako R Praha - ČB, Sp ČB - Č. Velenice a REx Č. Velenice - Wien, to nevím.

A poslat vlaky od Vídně z Č. Velenic přímo přes Třeboň do Prahy by znamenalo výrazně zvýšit četnost spojů mezi Prahou a Veselím n.L. (i oproti Vámi zmíněnému stavu v blízké budoucnosti), což ale nejspíš nemá reálné opodstatnění v počtech cestujících. Pokud se bude v budoucnu posilovat, tak spíš Praha - Tábor - ČB, přímé spojení přes Třeboň do Rakouska zřejmě nikdy žádný extra velký potenciál mít nebude.

Každopádně by to vyžadovalo třísystémové lokomotivy nebo jednotky, těch určitě nadbytek není. Přímé spojení přes Třeboň navíc elektrifikaci tohoto úseku.

Zkrátka a dobře - pro přímé vlaky Praha - Wien přes Jižní Čechy nevidím žádné racionální opodstatnění, bohužel.

0/0
19.7.2016 13:44

J71o93s72e86f 46T74r11ö84g28l 8209292356396

Myslel jsem samozřejmě vše přes ČB. Legendární Vindobona přes Třeboň mimo Budějovice je minulost, tudy opravdu nemá smysl vést žádný mezinárodní rychlík.

+1/0
19.7.2016 14:17

O60l32d73ř93i20c92h 13J26a57n94e95č28e48k 8599166803311

S druhou větou souhlas. RExy od Vídně maximálně z Velenic prodloužit do Veselí n.L. jako přípoj k českým rychlíkům, pokud by tam byla elektřina a pokud by nebyly prodloužené do Budějovic.

A proč nepovažuji přímé vlaky Vídeň - Č. Velenice - ČB - Praha za reálné, jsem už napsal výše. Zatímco RExy Vídeň - Velenice jsou cca. čtyř- či pětivozové regionální soupravy (velkoprostory bez 1. třídy), rychlíky ČB - Praha jsou až osmivozové dálkové vlaky. To moc dobře dohromady nejde, to by se v Rakousku nejspíš ani nevešlo na nástupiště. Dobrá, po zavedení rychlých expresů Pha - Tábor - ČB budou dost možná zastávkové rychlíky zkráceny, to už by se do Rakouska poslat dalo. Ovšem vyžadovalo by to push-pull soupravu s třísystémovou lokomotivou (v Rakousku mimo 'symetrických' jednotek jezdí takřka výlučně push-pull, speciálně na Wien FJB se to hodí velice), případně třísystémového interpantera (a nic takového pokud vím neexistuje). Kdyby se mělo cestou cokoliv přepřahat, tak se výhoda spojení ramen ztrácí. A ten požadavek na oboustranně vyhovující soupravu je podle mě v daném případě tak komplikovaný a výhody přímého spojení tak malé, že k tomu těžko dojde. Je to zkrátka něco úplně jiného než spojit IC Frankfurt - Salzburg a Salzburg - Graz do jednoho anebo R Praha - Ústí n.L. a Ústí n.L. - Cheb.

0/0
19.7.2016 16:22

J60i60ř93í 16N79o13s65e64k 1453457462822

já se vůbec nedivím, že na nás občas někdo kouká jako na banánovou republiku....ČR je nejlepší objet....útěchou není, že na Ukrajině to je horší

+1/0
18.7.2016 20:10

L94e49n54k31a 72V17a85l24l93o43v92á 2987910767978

Myslím, že je všechny platí Travel

0/0
18.7.2016 19:46

M54i48c86h67a30l 62S66z58a34j29e58r 2561668186572

To je kaspar a ostuda ten Hasek. Totalni neschopnost stejne jak ten jeho krajan Dluhoslav Sralbotka. Stejna verbez ty oranzady

+3/0
18.7.2016 19:42

J73i56ř30í 31N18o49s73e55k 1403727912852

jsem si všiml jak frčela výstavba dálnic za Kalouska či Klause....to byl fofr;-D

0/−1
18.7.2016 20:11

J87i66ř61í 12P38a81u58l 3276775777252

To nemůžete srovnávat. To byly krize. :-)

+1/0
19.7.2016 9:00

J82i25ř45í 24H34o71r25á50k 6764664293856

Jak dlouho už tam mají jihomoraváci toho Hej! tmana? Že vypráví jakou je to pro něj prioritou a já mám pocit že ve skutečnosti je tou jeho prioritou, být znovu zvolen. Jinak si to neumím vysvětlit.

+9/0
18.7.2016 19:34
Foto

J72i77ř82í 36D33v98o17ř24á75k 5435749100968

Blíží se i doba , kdy vyhasne naše Slunce . Otázkou je , co nastane dříve , jestli D52 na Vídeň , nebo toto vyhasnutí ?

+14/0
18.7.2016 19:23
Foto

J32i90ř76í 97B49a40b79i57n73s14k85ý 7927249128391

,,B,, je správně

0/0
18.7.2016 19:56

A88n94t34o65n11i92n 83K28a11d57l59c19e62k 9112819171256

Tot dukaz toho, kdo je schopnejsi. Proc jsme se vlastne z Rakouska trhali?

+1/0
18.7.2016 19:12

J47o91s43e93f 27T11r46ö85g70l 8219682906896

Za Rakouska-Uherska byly České země průmyslové centrum monarchie, trhnout se mělo smysl. I první Československá republika na tom byla ekonomicky lépe než Rakousko. K dnešnímu stavu jsme to dotáhli díky komunistům.

EU nabízí podobné možnosti "ještě větší monarchie", ale ČR je nedokáže plně využít.

+1/0
18.7.2016 23:37

V22l31a68d28i29m51í76r 73D16i23a14t88k29a 1483397771784

Zase blablabla a nikdo za nic nemůže. Rakušáci mají skoro hotovo. Běžte do háje.

+10/0
18.7.2016 19:04

V75l66a87d47i11m80í17r 22F87i58b47i93g89e34r 5914371881354

Co to je za letecná pohled, vždyť je to jen nějaká digitální vizualizace. Pěkná, ale co se dělá aby to tak bylo? Jen se kecá a ještě hodně dlouho kecat bude.

+2/0
18.7.2016 19:03

P89e90t43r 59H14o43r18s34k86ý 9545743788706

Typický příklad totální neschopnosti ČR. Zatímco na rakouské straně se stále intenzivně maká a staví, na české se jen mele a vymlouvá.

+9/0
18.7.2016 18:57
Foto

J67i17ř94í 53B79a53b87i40n23s56k39ý 7707139818821

pondělí až pátek od 9.00 - 13.00 s nasazením všech sil do vyčerpání všichni zainteresovaní pozorně sledují jednoho který rýpe bagrem v zemi , úžasnou rychlostí 5 milimetrů za den staví naše úžasné dálnice protože hnuj ze kterého staví tuhne pomalu

0/−1
18.7.2016 19:59
Foto

J80i31ř75í 98B92a58b48i44n28s71k33ý 7787239238351

z Vidně do Budějovic se jezdilo už za císaře pána , a pokud dosáhnou dohody o dálnici z Brna do Vídně tal to bude super , sice se bude otvírat v příštím století ale bude :-) , když jsem chodi do první třídy začala se stavět první třída z Prahy do Teplic , je rok 2016 a není hotová a hned tak nebude , no je to sice jen 54 let stavebního nasazení ale třeba se dožiju ;-D

+2/0
18.7.2016 18:42
Foto

P42a43v26e89l 40D98o45l54e47z48a57l 6223423601712

Pane Babinský, ono se neblíží jenom oprášení plánů na dálnici Brno-Vídeň, ony se kvapem blíží hlavně volby ;-D;-D;-D

+5/0
18.7.2016 18:58
Foto

J56i31ř59í 36B12a21b54i81n30s32k33ý 7877329308101

nejspíš máte pravdu , bohužel čssd zásadně rozdává z cizího a ANO . . . zelení a Vveverky mne z těchto soukromých pidistran- slibotechen vyléčily Rv

0/0
18.7.2016 19:55

P40e74t15r 80M23a23r80e71č82e47k 1363821369508

Ťok ať raději mlčí ..

+7/−3
18.7.2016 18:17
Foto

L79u25b87o71m71í49r 72F51i20š12e80r 1603234931659

Proč viníte Ťoka. Kraj má přece nejlepšího hejtmana. Zvládá vše...

+1/0
18.7.2016 19:13

Z51d75e24n53e17k 73S52e41i29d47l 6904835480227

Pan Ťok houbou postavil i dálnici na měsíc a zpět. Ale skutečný výsledek jeho práce je ve své podstatě nulový.

+7/0
18.7.2016 18:11

M10a29r83e13k 11K14ř43í61ž 1252824566576

To už jsme párkrát slyšeli

+3/0
18.7.2016 18:08

P29e71t33r 29S10o28v24a 9306168326819

radsi dostavte okruh,trasu d metra a dalsi dulezity stavby.kdo potrebuje dalnici do vidne,nebo vlak do kladna!?!?!?

0/−16
18.7.2016 17:53

J75o61s97e48f 95T50r79ö87g11l 8609512906286

S okruhem (předpokládám, že myslíte pražský) máte pravdu. Ovšem dálnice do Vídně i moderní trať do Kladny mezi ty významné stavby patří taky. Z Kladna se dojíždí masově do Prahy a současná trať je nejvytíženější jednokolejkou u nás.

+1/0
18.7.2016 23:41

J76a59n 18K59r14i35e92g67l95e86r 4121287215286

Hasek to ma jako prioritu... 2012 mu to soud shodil... co delal 4 roky?

+9/0
18.7.2016 17:52

R28o76m62a42n 89Š27e52s31t15á61k 5184929803363

Jen pár poznámek k dnešní dálnici D52 (dříve R52):

V roce 1992 se začal stavět úsek R52 mezi Rajhradem a Pohořelicemi. Uveden do provozu byl v roce 1996. Současně se postavil obchvat Nové vsi u Pohořelic a Mikulova. Celé ty čtyři roky (!) nebylo možné se s Rakušáky domluvit, kde rychlostní silnice překročí hranici. Byly varianty u Mikulova, u Novosedel a další. Jediná odpověď z rakouské strany byla, že neví.

Ke stavbě R52 až na hranice s Rakouskem byla v Československu a později Česku politická vůle a byly na ni peníze. Rakušáci se rozhodli, že povedou dálnici k Mikulovu až v roce 2006. Ale to už zase nebyla vůle a peníze u nás.

Poznámka na závěr: Z obchvatu Mikulova se mezitím stal průjezd Mikulovem.

+7/0
18.7.2016 17:50

J81a95n 15K38r53i56e69g90l68e20r 4931227645856

tak jest a bude se stavet dalsi obchvat...

+1/0
18.7.2016 17:53

R87o59m78a36n 76Š31e13s35t67á69k 5344479953713

A ještě dodatek:

Protože se varianta do Mikulova jevila jako nejpravděpodobnější, současná silnice č. 52 se v úseku Pohořelice – Mikulov tehdy stavěla v podstatě znovu v poloviční šířce dálničního tělesa, aby se po případném rozhodnutí pouze dostavěla druhá polovina dálničního tělesa a dálnice by byla dokončena.

Nebyla vyřešena jediná věc, a to, jakým způsobem dálnice překročí Novomlýnské nádrže.

+4/0
18.7.2016 18:21

J96o10s66e32f 97T21r70ö89g58l 8589712516366

Myslím, že nemáte úplně pravdu. I bez ohledu na pomalost rozhodování Rakouské strany současná modernizovaná silnice 52 (navíc jako "půldálnice" vyhíbající se obcím a s redukcí úrovňových křížení) dlouho vyhovovala (a pořád vyhovuje lépe než nedostavěný úsek na Rakouské straně). Frekvence dopravy tady byla pod 10 000 auty za den (uznávaná rozumná kapacita dvoupruhové silnice) ještě při posledním sčítání dopravy v roce 2010. V Pohořelicích se fakticky rozdvojuje doprava směřující od Brna na Mikulov a Vídeň a směřující na Znojmo, do Pohořelic je proto doprava významně intenzivnější než 10 000, což ospravedlňuje čtyřpruhové uspořádání.

Intenzity samozřejmě pomalu stoupají (a s dokončováním Rakouské části budou narůstat i nadále) a čtyřpruhová silnice začíná být nutností (nehledě samozřejmě na mezinárodní ostudu, kdy naše dálniční "síť" není napojena na sousední).

+1/0
18.7.2016 23:49

B59o66h67u29m35i40l 64P71e36s34e40k 6705767113234

ANO, prostě to slibime... Tok je fakt tragéd.

+5/0
18.7.2016 17:47

J35o80s90e56f 83Š71o90l12t86e94s 8114928940393

V roce 2066 bude rakouská strana provádět generální opravu dálnice z Poysdorfu do Vídně a česká strana s velkou slávou dálnici z Mikulova na hranice dostaví.

+8/0
18.7.2016 17:43

P10e16t84r 50N71o46v66o48t44n92ý 9821349450725

Já bych se chtěl pana ministra zeptat, kdy bude D3, jak slibuje jeho šéf Agrobába na billboardech. Nebo mi snad tímto článkem chtěli naznačit, že z Prahy do ČB se mám dopravit nejprve po D1 do Brna, pak po D52 do Vídně a nakonec regionálním expresem do ČB? Ale co, mají pravdu, bude to tak rychlejší.

+5/0
18.7.2016 17:25

L69u94k54á96š 96Š44m19a67h11e86l 2787444572784

Šéf Agrobába může slibovat, co chce, ale D3 mezi Prahou a Meznem je tak zablokovaná, že před rokem 2035 stát nebude, pokud se zásadně nezmění postoj zainteresovaných osob.

0/0
18.7.2016 17:33

P71e27t41r 45J34e70ž29e49k 6888980409449

Zainteresované osoby jsou jedna věc, morfologická a geologická situace věc druhá. Zeptejte se někoho, jak se tvrdost matečné horniny projevuje na nákladech stavby.

0/0
18.7.2016 17:42

J74o90s86e17f 32T48r98ö31g16l 8419972146586

Teď je otázka, koho myslíte těmi zainteresovanými osobami, zda ŘSD, Prahu a Stč. kraj nebo odpůrce stavby. Západní varianta kolem Jílového je s odřenýma ušima akceptovatelná z hlediska dopadu na ŽP (i když posudek EIA měla asi 300 podmínek a doporučení). Nicméně má minimálně dva další problémy:

1. Geologie - kompletní průzkum není a dosavadní výsledky ukazují, že leckde (hlavně kolem poddolovaného Jílového), může být problém dálnici stavět.

2. Dopravní. D3 nebude mít v Praze svou radiálu směrem do centra, kam směřuje většina dopravy (cca 60-70%, tranzit je u Prahy tvoří jen cca 30%), takže většina dopravy (odhadem 30 000 aut denně, možná i více) se rozloží na pražský okruh. Ten, ač nejnovější, je ale v tomto úseku postaven jen ve čtyřpruhu a už teď je přetížený. Alternativou k radiále má být tzv. Vestecká spojka, která by měla dopravu přivést od Jesenice k Chodovské radiále (=pokračování D1 do centra). Ta je ale trasována v koridoru už opuštěné krátké varianty okruhu a místní proti ní protestují snad ještě více než proti D3 nebo Suchdolské variantě severní části pražského okruhu. A Vídeňská ulice už kolabuje dnes i bez D3 a její zečtyřpruhování je prakticky neproveditelné. Pokud se nenajde kompromis v této oblsti (např. v podobě tunelové varianty Vestecké spojky), přivést sem dálnici nemá dopravní smysl.

+1/0
18.7.2016 23:10

P71e98t28r 15J15e24ž66e93k 6308120579579

Petře, s trochou exkurze v plánované trase se důvodů složitosti průchodu Českou Sibiří najde dost a dost. Když se ale projektuje tak nějak bez odpovědnosti za ekonomickou náročnost stavby, tak se stvoří další pomník vládnoucím diletantům, hlavně že práce vydrží na spoustu let dopředu, že... Na ČB nemusela nutně vést z Prahy dálnice, pouze kapacitní komunikace vedená mimo sídla. Současná I3 ukazuje spoustu rezerv při vhodné dostavbě stoupacích dvoupruhů i tam, kde nejsou a zdržují provoz. Dobrý příklad je rakouská S3 z Hollabrunu do Stockerau. To, že u nás dáváme řidičák kdejakému neschopovi je další problém, spousta "řidičů" na dálnice a rychlé silnice prostě nepatří.

+3/0
18.7.2016 17:39

P62e25t32r 79J95e24ž61e32k 6528320599789

Dopravní strategie je obžalobou tzv. dopravních expertů. Zatímco se páteřní silniční síť stále veze na naprosté nekoncepčnosti provázené tanečky vlastnických pozemkových zájmů (mnohdy spekulativních), stavební lobby a projektantů, kteří nikdy neuznali nutnost projít si trasu v krajině s geologem a ekologem. Neexistuje nikdo, kdo by praštil do stolu, na geologicky a ekologicky nekonfliktní trasování vydal rychlé povolení s okamžitým vyvlastněním přílušných pozemků a pak by nesl osobní majetkovou odpovědnost za efektivní a kvalitní zhotovení díla. D8 je odstrašující příklad diletatntismu a ignorance přírodních podmínek, kdyby se dalo na znalce místních poměrů, pak by již byl za 11 mld hotov tunel pod Kubačkou a dávbno by se jezdilo. Další černá díra je koncepce VRT na železnici, která se k nám vůbec nehodí snad kromě jediné trasy koridoru Berlín - Vídeň s odbočkou do Slezska. I tak jde o nesmírně stavebně i provozně nákladnýprojekt s nejasnou efektivitou provozu nijak neřešící rychlou vnitrostátní dopravu. To vše v situaci, kdy je v běhu výzkum nových verzí maglevu, opouští se pro neefektivnost a konfliktnost koncepce dominantní silniční dálkové dopravy a ropná paliva jsou odsouzena k dramatickému cenovému růstu. Dálnice mají smysl pouze tam, kde umožňují nekonfliktní dopravu efektivněji než po železnici. Právě D52 je ukázkou takového malého moravského šlendriánu, když páteřní D2 je nevyužitá bez odbočky na Vídeň. Uzavřený tubus procházející lužním lesem u Břeclavi (analogie tunelu) by byl mnohem efektivnější řešení než viadukty přes Novomlýnské nádrže, které trpí námrazou a bočním větrem. Jenže to bych musel jako ministr poctivě pracovat a nejen ťokat.

+2/−2
18.7.2016 17:16

M47i79c23h50a47l 73G23r82e59g62o71r 8106434830832

Dálnice tady bude další desítky roků, je potřeba udělat kvalitní projekt.

Ekologie, majitelé pozemků jsou jen hloupé výmluvy státu.

0/0
18.7.2016 17:21

P72e49t54r 87J38e59ž68e32k 6758500209279

Kvalita zahrnuje i ekologickou a urbanistickou nekonfliktnost. Ale to je na Vás asi moc složité...

+1/−1
18.7.2016 17:31

J45o80s15e62f 22Š29o79l35t90e72s 8294308160293

Do budoucna je myslím lepší mít jak D2, tak i D52. Osobní doprava jako koncept nezaniká a nezdá se, že by měla někdy zaniknout. Možná nebudeme jezdit spalovacími vozy, ale jezdit se prostě bude a řekl bych že stále více.

+4/0
18.7.2016 17:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.