Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Snad na podzim. Odblokování plánů dálnice D52 na Vídeň se blíží, řekl Ťok

Zásady rozvoje Jihomoravského kraje potřebné pro dostavbu dálnice Brno - Mikulov - Vídeň budou hotovy na podzim. Po setkání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem to novinářům řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Oba politici projednali i chystané železniční spojení regionálním expresem z Vídně do Českých Budějovic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a34n 41V46a49l80o29u37c97h 6172377548300

Snad na podzim? Pokud ANO, pak to jistě bude "zcela náhodou" týden před volbami;-D...

+1/0
19.7.2016 11:24

J49a42n 50D92r22á32b48e87k 6618977548390

Toho bohdá nebude, aby bylo dálnice mezi Brnem a Vídní! :-/

+1/0
19.7.2016 9:45

J59a11n 98K81l25e36i74c96h 3329975651898

Kdyby udělali dálnici do Vídně přes Břeclav, tak je již dávno hotová. Do Břeclavi vede D2 a obchvat Břeclavi je stejně potřeba. Rakušákům to bylo jedno. Přes Mikulov to nebude nikdy, až konečně schválí územní plán, tak se ozvou "ochránci" všeho možného...

+2/0
18.7.2016 21:30

J26o73s40e64f 42T79r15ö75g46l 8739732866156

Rakušákům to právě nebylo jedno. Varianta přes Břeclav by procházela přes lužní oblasti a nebyla ze strany Rakouska akceptovatelná.

Ze strany ČR by byla výhodná hlavně jako logické pokračování budoucí D55, nicméně by znamenala nutnost rozšířit D2, což by také nebylo úplně jednoduché.

+2/0
18.7.2016 23:12

J21a74n 81K57l37e88i78c12h 3869475801468

D55? A její pokračování? To si snad děláte srandu, jestli tedy nepíšete o velmi vzdálené budoucnosti... To už ale třicátníkům a starším bude jedno :-)

0/0
18.7.2016 23:42

J22o70s41e40f 31T31r82ö51g34l 8299812666166

Píšu samozřejmě o výhledu v souladu se schváleným plánem rozvoje dálniční sítě (který nemá ale definované žádné harmonogramy).

+2/0
18.7.2016 23:51

O17l55d31ř18i65c84h 23J93a70n49e54č26e69k 8439296633131

No jsem zvědav, jestli se někdy hotové R52 (a opravené D1, po které by se opravdu dalo jet) dočkám.

Spojení z Vídně do Prahy přes Velenice je nesmysl - to Railjetům přes Břeclav nemůže konkurovat ani časově, ani cenově (protože mnohem větší část trasy leží v Rakousku ;-)) a potenciál pro mezinárodní spojení do stanic mezi Prahou a Vídní - tedy to, co současné vnitrostátní spoje nepokrývají - je myslím minimální. Navíc by to znamenalo zvýšit frekvenci spojů mezi Prahou a Veselím nad Lužnicí (o ty do Rakouska) - využít na to rychlíky do ČB už je vůbec ptákovina, to by bylo strašně pomalé. To už se snad radši zaměřit na spojení z ČB přes Linz, odtamtud je to do Vídně lehce přes hodinu.

A ten poslední odstavec je dost hloupě formulovaný - v předposledním se mluví o železničním spojení a pak najednou o spojení z Vídně do Znojma - tak asi každého napadne vlak, ne? Ale je myšlena silnice a o tom tam není ani slovo...

0/0
18.7.2016 21:17

J77o92s92e52f 70T48r74ö53g24l 8899322626856

Praha-ČB-Velenice-Wien by samozřejmě nebylo konkurenceschopné trase přes Brno, i po dokončení koridoru Praha-ČB to bude cca o hodinu pomalejší. Nicméně jako spojení ramen z hlediska provozního pro lokálnější spojení to může být dobrá volba. Podobné oklikové vlaky u nás jezdí celkem úspěšně - např. podkrušnohorské expresy Cheb-KV-Chomutov-ÚL-Praha (z Chebu do Prahy nevhodné, cca od Mostu konkurenceschopné a nenahradatitelné pro spojení KV a Ústeckého kraje) nebo rychlíky Brno-Břeclav-Přerov-Olomouc (z Brna do Olomouce nehorázná oklika a delší jízdní doba než přes Prostějov, ale významné z hlediska spojení Brna s jižní Moravou a jižní Moravy s Hanou).

Na zvýšení spojů mezi Prahou a Budějovicemi pravděpodobně pomalu dojde. Už příští rok začnou jezdit expresy a časem se dálková doprava jistě ustálí v dvousegmentové podobě (expresy s minimem zastávek, tj. asi jen Praha-Tábor, možná Veselí-ČB vers. rychlíky s více zastávkami a přípoji), jako to vidíme i na dalších modernizovaných trasách. Zkušenosti ukazují, že lze očekávat významný nárůst dálkových cestujících (mezi Prahou a ÚL to bylo jen v prvním roce provozu expresů o 70% nahoru).

+1/0
18.7.2016 23:33

O38l18d75ř49i80c67h 70J46a11n34e85č74e71k 8269256693871

Já chápu že spojovat jednotlivá ramena má mnohdy smysl. Ale prostě tady ho nevidím. Pokud A - B a B - C jezdí plus mínus stejné vlaky (stejná kategorie, obdobná kapacita) a v 'B' je mezi nimi přestup, pak ano, i kdyby v nich v 'B' pro další cestu zůstávalo minimum lidí. Jenže to v tomto případě platí leda v relaci Praha - Č. Velenice - Č. Budějovice.

Protáhnout to z Vídně přes ČB až do Prahy už znamená spojovat vlaky rozdílných kategorií: zatímco v Rakousku je to 'REx', tedy regionální doprava, Pha - ČB je dálkové spojení, je celkem jedno, jestli R / Ex / IC. V Rakousku mezi regionálními a dálkovými spoji existuje dost ostrá hranice - např. v přepravě jízdních kol (což je v této relaci určitě relevantní) nebo platnosti některých zvýhodněných jízdenek (Einfach-Raus, snad i EURegio apod.). Myslím, že by Dolnorakušané moc nadšení nebyli, kdyby o tyto výhody měli přijít, jen aby ten vlak mohl jet přímo (oklikou) až do Prahy. Nakolik je reálné, aby vlak jel jako R Praha - ČB, Sp ČB - Č. Velenice a REx Č. Velenice - Wien, to nevím.

A poslat vlaky od Vídně z Č. Velenic přímo přes Třeboň do Prahy by znamenalo výrazně zvýšit četnost spojů mezi Prahou a Veselím n.L. (i oproti Vámi zmíněnému stavu v blízké budoucnosti), což ale nejspíš nemá reálné opodstatnění v počtech cestujících. Pokud se bude v budoucnu posilovat, tak spíš Praha - Tábor - ČB, přímé spojení přes Třeboň do Rakouska zřejmě nikdy žádný extra velký potenciál mít nebude.

Každopádně by to vyžadovalo třísystémové lokomotivy nebo jednotky, těch určitě nadbytek není. Přímé spojení přes Třeboň navíc elektrifikaci tohoto úseku.

Zkrátka a dobře - pro přímé vlaky Praha - Wien přes Jižní Čechy nevidím žádné racionální opodstatnění, bohužel.

0/0
19.7.2016 13:44

J48o56s36e87f 24T44r68ö80g77l 8929742626606

Myslel jsem samozřejmě vše přes ČB. Legendární Vindobona přes Třeboň mimo Budějovice je minulost, tudy opravdu nemá smysl vést žádný mezinárodní rychlík.

+1/0
19.7.2016 14:17

O17l41d41ř77i75c87h 74J57a27n11e53č16e27k 8799546333141

S druhou větou souhlas. RExy od Vídně maximálně z Velenic prodloužit do Veselí n.L. jako přípoj k českým rychlíkům, pokud by tam byla elektřina a pokud by nebyly prodloužené do Budějovic.

A proč nepovažuji přímé vlaky Vídeň - Č. Velenice - ČB - Praha za reálné, jsem už napsal výše. Zatímco RExy Vídeň - Velenice jsou cca. čtyř- či pětivozové regionální soupravy (velkoprostory bez 1. třídy), rychlíky ČB - Praha jsou až osmivozové dálkové vlaky. To moc dobře dohromady nejde, to by se v Rakousku nejspíš ani nevešlo na nástupiště. Dobrá, po zavedení rychlých expresů Pha - Tábor - ČB budou dost možná zastávkové rychlíky zkráceny, to už by se do Rakouska poslat dalo. Ovšem vyžadovalo by to push-pull soupravu s třísystémovou lokomotivou (v Rakousku mimo 'symetrických' jednotek jezdí takřka výlučně push-pull, speciálně na Wien FJB se to hodí velice), případně třísystémového interpantera (a nic takového pokud vím neexistuje). Kdyby se mělo cestou cokoliv přepřahat, tak se výhoda spojení ramen ztrácí. A ten požadavek na oboustranně vyhovující soupravu je podle mě v daném případě tak komplikovaný a výhody přímého spojení tak malé, že k tomu těžko dojde. Je to zkrátka něco úplně jiného než spojit IC Frankfurt - Salzburg a Salzburg - Graz do jednoho anebo R Praha - Ústí n.L. a Ústí n.L. - Cheb.

0/0
19.7.2016 16:22

J64i22ř70í 82N16o58s50e92k 1413807102892

já se vůbec nedivím, že na nás občas někdo kouká jako na banánovou republiku....ČR je nejlepší objet....útěchou není, že na Ukrajině to je horší

+1/0
18.7.2016 20:10

L76e70n48k72a 77V43a40l47l48o81v22á 2537110477128

Myslím, že je všechny platí Travel

0/0
18.7.2016 19:46

M30i69c43h88a45l 75S22z80a14j78e54r 2581908476462

To je kaspar a ostuda ten Hasek. Totalni neschopnost stejne jak ten jeho krajan Dluhoslav Sralbotka. Stejna verbez ty oranzady

+3/0
18.7.2016 19:42

J94i87ř84í 79N55o61s79e37k 1833497172832

jsem si všiml jak frčela výstavba dálnic za Kalouska či Klause....to byl fofr;-D

0/−1
18.7.2016 20:11

J32i51ř67í 68P45a13u38l 3796595517442

To nemůžete srovnávat. To byly krize. :-)

+1/0
19.7.2016 9:00

J34i76ř95í 66H69o28r29á51k 6914114523926

Jak dlouho už tam mají jihomoraváci toho Hej! tmana? Že vypráví jakou je to pro něj prioritou a já mám pocit že ve skutečnosti je tou jeho prioritou, být znovu zvolen. Jinak si to neumím vysvětlit.

+9/0
18.7.2016 19:34
Foto

J37i73ř54í 84D32v91o85ř93á81k 5605529690228

Blíží se i doba , kdy vyhasne naše Slunce . Otázkou je , co nastane dříve , jestli D52 na Vídeň , nebo toto vyhasnutí ?

+14/0
18.7.2016 19:23
Foto

J44i42ř50í 29B20a87b93i59n63s18k82ý 7887919618171

,,B,, je správně

0/0
18.7.2016 19:56

A41n56t16o40n38i24n 93K23a60d80l45c93e64k 9692839801176

Tot dukaz toho, kdo je schopnejsi. Proc jsme se vlastne z Rakouska trhali?

+1/0
18.7.2016 19:12

J83o32s36e76f 10T41r13ö16g92l 8399282896656

Za Rakouska-Uherska byly České země průmyslové centrum monarchie, trhnout se mělo smysl. I první Československá republika na tom byla ekonomicky lépe než Rakousko. K dnešnímu stavu jsme to dotáhli díky komunistům.

EU nabízí podobné možnosti "ještě větší monarchie", ale ČR je nedokáže plně využít.

+1/0
18.7.2016 23:37

V92l69a84d53i46m75í29r 24D54i28a30t81k69a 1823267331344

Zase blablabla a nikdo za nic nemůže. Rakušáci mají skoro hotovo. Běžte do háje.

+10/0
18.7.2016 19:04

V75l82a10d98i65m64í84r 17F10i52b10i47g98e94r 5134561661204

Co to je za letecná pohled, vždyť je to jen nějaká digitální vizualizace. Pěkná, ale co se dělá aby to tak bylo? Jen se kecá a ještě hodně dlouho kecat bude.

+2/0
18.7.2016 19:03

P60e49t27r 92H63o65r61s64k11ý 9545163268246

Typický příklad totální neschopnosti ČR. Zatímco na rakouské straně se stále intenzivně maká a staví, na české se jen mele a vymlouvá.

+9/0
18.7.2016 18:57
Foto

J79i80ř27í 56B28a89b98i38n84s77k53ý 7937759818251

pondělí až pátek od 9.00 - 13.00 s nasazením všech sil do vyčerpání všichni zainteresovaní pozorně sledují jednoho který rýpe bagrem v zemi , úžasnou rychlostí 5 milimetrů za den staví naše úžasné dálnice protože hnuj ze kterého staví tuhne pomalu

0/−1
18.7.2016 19:59
Foto

J58i24ř72í 24B58a32b75i15n40s21k26ý 7477439648191

z Vidně do Budějovic se jezdilo už za císaře pána , a pokud dosáhnou dohody o dálnici z Brna do Vídně tal to bude super , sice se bude otvírat v příštím století ale bude :-) , když jsem chodi do první třídy začala se stavět první třída z Prahy do Teplic , je rok 2016 a není hotová a hned tak nebude , no je to sice jen 54 let stavebního nasazení ale třeba se dožiju ;-D

+2/0
18.7.2016 18:42
Foto

P77a90v84e72l 28D30o51l76e23z56a38l 6353823951332

Pane Babinský, ono se neblíží jenom oprášení plánů na dálnici Brno-Vídeň, ony se kvapem blíží hlavně volby ;-D;-D;-D

+5/0
18.7.2016 18:58
Foto

J27i81ř50í 13B50a37b40i56n92s47k74ý 7497159408791

nejspíš máte pravdu , bohužel čssd zásadně rozdává z cizího a ANO . . . zelení a Vveverky mne z těchto soukromých pidistran- slibotechen vyléčily Rv

0/0
18.7.2016 19:55

P55e44t28r 17M85a67r31e56č60e72k 1803111259848

Ťok ať raději mlčí ..

+7/−3
18.7.2016 18:17
Foto

L33u49b79o81m23í39r 74F44i92š37e77r 1303964461979

Proč viníte Ťoka. Kraj má přece nejlepšího hejtmana. Zvládá vše...

+1/0
18.7.2016 19:13

Z78d25e21n96e66k 22S20e27i95d37l 6124705300777

Pan Ťok houbou postavil i dálnici na měsíc a zpět. Ale skutečný výsledek jeho práce je ve své podstatě nulový.

+7/0
18.7.2016 18:11

M31a48r21e54k 33K53ř66í91ž 1362744646446

To už jsme párkrát slyšeli

+3/0
18.7.2016 18:08

P61e17t49r 85S88o30v32a 9776458606839

radsi dostavte okruh,trasu d metra a dalsi dulezity stavby.kdo potrebuje dalnici do vidne,nebo vlak do kladna!?!?!?

0/−16
18.7.2016 17:53

J43o13s74e15f 52T52r78ö52g19l 8969232536256

S okruhem (předpokládám, že myslíte pražský) máte pravdu. Ovšem dálnice do Vídně i moderní trať do Kladny mezi ty významné stavby patří taky. Z Kladna se dojíždí masově do Prahy a současná trať je nejvytíženější jednokolejkou u nás.

+1/0
18.7.2016 23:41

J33a96n 52K78r15i51e49g56l61e14r 4151697415166

Hasek to ma jako prioritu... 2012 mu to soud shodil... co delal 4 roky?

+9/0
18.7.2016 17:52

R16o78m91a84n 26Š47e15s18t79á27k 5104249223823

Jen pár poznámek k dnešní dálnici D52 (dříve R52):

V roce 1992 se začal stavět úsek R52 mezi Rajhradem a Pohořelicemi. Uveden do provozu byl v roce 1996. Současně se postavil obchvat Nové vsi u Pohořelic a Mikulova. Celé ty čtyři roky (!) nebylo možné se s Rakušáky domluvit, kde rychlostní silnice překročí hranici. Byly varianty u Mikulova, u Novosedel a další. Jediná odpověď z rakouské strany byla, že neví.

Ke stavbě R52 až na hranice s Rakouskem byla v Československu a později Česku politická vůle a byly na ni peníze. Rakušáci se rozhodli, že povedou dálnici k Mikulovu až v roce 2006. Ale to už zase nebyla vůle a peníze u nás.

Poznámka na závěr: Z obchvatu Mikulova se mezitím stal průjezd Mikulovem.

+7/0
18.7.2016 17:50

J65a67n 31K17r90i26e88g45l51e27r 4351947145316

tak jest a bude se stavet dalsi obchvat...

+1/0
18.7.2016 17:53

R38o96m15a73n 45Š46e10s59t33á79k 5754489173523

A ještě dodatek:

Protože se varianta do Mikulova jevila jako nejpravděpodobnější, současná silnice č. 52 se v úseku Pohořelice – Mikulov tehdy stavěla v podstatě znovu v poloviční šířce dálničního tělesa, aby se po případném rozhodnutí pouze dostavěla druhá polovina dálničního tělesa a dálnice by byla dokončena.

Nebyla vyřešena jediná věc, a to, jakým způsobem dálnice překročí Novomlýnské nádrže.

+4/0
18.7.2016 18:21

J79o51s64e91f 67T83r88ö40g95l 8239522516706

Myslím, že nemáte úplně pravdu. I bez ohledu na pomalost rozhodování Rakouské strany současná modernizovaná silnice 52 (navíc jako "půldálnice" vyhíbající se obcím a s redukcí úrovňových křížení) dlouho vyhovovala (a pořád vyhovuje lépe než nedostavěný úsek na Rakouské straně). Frekvence dopravy tady byla pod 10 000 auty za den (uznávaná rozumná kapacita dvoupruhové silnice) ještě při posledním sčítání dopravy v roce 2010. V Pohořelicích se fakticky rozdvojuje doprava směřující od Brna na Mikulov a Vídeň a směřující na Znojmo, do Pohořelic je proto doprava významně intenzivnější než 10 000, což ospravedlňuje čtyřpruhové uspořádání.

Intenzity samozřejmě pomalu stoupají (a s dokončováním Rakouské části budou narůstat i nadále) a čtyřpruhová silnice začíná být nutností (nehledě samozřejmě na mezinárodní ostudu, kdy naše dálniční "síť" není napojena na sousední).

+1/0
18.7.2016 23:49

B64o60h65u88m21i25l 76P20e74s52e63k 6775227333414

ANO, prostě to slibime... Tok je fakt tragéd.

+5/0
18.7.2016 17:47

J86o55s68e83f 73Š19o92l85t35e66s 8214258900413

V roce 2066 bude rakouská strana provádět generální opravu dálnice z Poysdorfu do Vídně a česká strana s velkou slávou dálnici z Mikulova na hranice dostaví.

+8/0
18.7.2016 17:43

P83e61t31r 74N81o49v92o43t67n59ý 9711959770365

Já bych se chtěl pana ministra zeptat, kdy bude D3, jak slibuje jeho šéf Agrobába na billboardech. Nebo mi snad tímto článkem chtěli naznačit, že z Prahy do ČB se mám dopravit nejprve po D1 do Brna, pak po D52 do Vídně a nakonec regionálním expresem do ČB? Ale co, mají pravdu, bude to tak rychlejší.

+5/0
18.7.2016 17:25

L86u86k79á44š 51Š11m83a37h38e78l 2427764772354

Šéf Agrobába může slibovat, co chce, ale D3 mezi Prahou a Meznem je tak zablokovaná, že před rokem 2035 stát nebude, pokud se zásadně nezmění postoj zainteresovaných osob.

0/0
18.7.2016 17:33

P98e77t95r 33J44e35ž22e30k 6888950729399

Zainteresované osoby jsou jedna věc, morfologická a geologická situace věc druhá. Zeptejte se někoho, jak se tvrdost matečné horniny projevuje na nákladech stavby.

0/0
18.7.2016 17:42

J96o28s94e96f 87T94r81ö15g97l 8559312686236

Teď je otázka, koho myslíte těmi zainteresovanými osobami, zda ŘSD, Prahu a Stč. kraj nebo odpůrce stavby. Západní varianta kolem Jílového je s odřenýma ušima akceptovatelná z hlediska dopadu na ŽP (i když posudek EIA měla asi 300 podmínek a doporučení). Nicméně má minimálně dva další problémy:

1. Geologie - kompletní průzkum není a dosavadní výsledky ukazují, že leckde (hlavně kolem poddolovaného Jílového), může být problém dálnici stavět.

2. Dopravní. D3 nebude mít v Praze svou radiálu směrem do centra, kam směřuje většina dopravy (cca 60-70%, tranzit je u Prahy tvoří jen cca 30%), takže většina dopravy (odhadem 30 000 aut denně, možná i více) se rozloží na pražský okruh. Ten, ač nejnovější, je ale v tomto úseku postaven jen ve čtyřpruhu a už teď je přetížený. Alternativou k radiále má být tzv. Vestecká spojka, která by měla dopravu přivést od Jesenice k Chodovské radiále (=pokračování D1 do centra). Ta je ale trasována v koridoru už opuštěné krátké varianty okruhu a místní proti ní protestují snad ještě více než proti D3 nebo Suchdolské variantě severní části pražského okruhu. A Vídeňská ulice už kolabuje dnes i bez D3 a její zečtyřpruhování je prakticky neproveditelné. Pokud se nenajde kompromis v této oblsti (např. v podobě tunelové varianty Vestecké spojky), přivést sem dálnici nemá dopravní smysl.

+1/0
18.7.2016 23:10

P17e14t54r 82J88e97ž13e23k 6938650719369

Petře, s trochou exkurze v plánované trase se důvodů složitosti průchodu Českou Sibiří najde dost a dost. Když se ale projektuje tak nějak bez odpovědnosti za ekonomickou náročnost stavby, tak se stvoří další pomník vládnoucím diletantům, hlavně že práce vydrží na spoustu let dopředu, že... Na ČB nemusela nutně vést z Prahy dálnice, pouze kapacitní komunikace vedená mimo sídla. Současná I3 ukazuje spoustu rezerv při vhodné dostavbě stoupacích dvoupruhů i tam, kde nejsou a zdržují provoz. Dobrý příklad je rakouská S3 z Hollabrunu do Stockerau. To, že u nás dáváme řidičák kdejakému neschopovi je další problém, spousta "řidičů" na dálnice a rychlé silnice prostě nepatří.

+3/0
18.7.2016 17:39

P36e69t64r 15J97e90ž17e15k 6538820879399

Dopravní strategie je obžalobou tzv. dopravních expertů. Zatímco se páteřní silniční síť stále veze na naprosté nekoncepčnosti provázené tanečky vlastnických pozemkových zájmů (mnohdy spekulativních), stavební lobby a projektantů, kteří nikdy neuznali nutnost projít si trasu v krajině s geologem a ekologem. Neexistuje nikdo, kdo by praštil do stolu, na geologicky a ekologicky nekonfliktní trasování vydal rychlé povolení s okamžitým vyvlastněním přílušných pozemků a pak by nesl osobní majetkovou odpovědnost za efektivní a kvalitní zhotovení díla. D8 je odstrašující příklad diletatntismu a ignorance přírodních podmínek, kdyby se dalo na znalce místních poměrů, pak by již byl za 11 mld hotov tunel pod Kubačkou a dávbno by se jezdilo. Další černá díra je koncepce VRT na železnici, která se k nám vůbec nehodí snad kromě jediné trasy koridoru Berlín - Vídeň s odbočkou do Slezska. I tak jde o nesmírně stavebně i provozně nákladnýprojekt s nejasnou efektivitou provozu nijak neřešící rychlou vnitrostátní dopravu. To vše v situaci, kdy je v běhu výzkum nových verzí maglevu, opouští se pro neefektivnost a konfliktnost koncepce dominantní silniční dálkové dopravy a ropná paliva jsou odsouzena k dramatickému cenovému růstu. Dálnice mají smysl pouze tam, kde umožňují nekonfliktní dopravu efektivněji než po železnici. Právě D52 je ukázkou takového malého moravského šlendriánu, když páteřní D2 je nevyužitá bez odbočky na Vídeň. Uzavřený tubus procházející lužním lesem u Břeclavi (analogie tunelu) by byl mnohem efektivnější řešení než viadukty přes Novomlýnské nádrže, které trpí námrazou a bočním větrem. Jenže to bych musel jako ministr poctivě pracovat a nejen ťokat.

+2/−2
18.7.2016 17:16

M50i82c59h70a79l 78G76r19e81g26o40r 8806394410892

Dálnice tady bude další desítky roků, je potřeba udělat kvalitní projekt.

Ekologie, majitelé pozemků jsou jen hloupé výmluvy státu.

0/0
18.7.2016 17:21

P91e58t44r 41J55e68ž69e27k 6408760179179

Kvalita zahrnuje i ekologickou a urbanistickou nekonfliktnost. Ale to je na Vás asi moc složité...

+1/−1
18.7.2016 17:31

J48o26s24e39f 28Š73o14l98t38e37s 8334438270563

Do budoucna je myslím lepší mít jak D2, tak i D52. Osobní doprava jako koncept nezaniká a nezdá se, že by měla někdy zaniknout. Možná nebudeme jezdit spalovacími vozy, ale jezdit se prostě bude a řekl bych že stále více.

+4/0
18.7.2016 17:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.