Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Snad na podzim. Odblokování plánů dálnice D52 na Vídeň se blíží, řekl Ťok

Zásady rozvoje Jihomoravského kraje potřebné pro dostavbu dálnice Brno - Mikulov - Vídeň budou hotovy na podzim. Po setkání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem to novinářům řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Oba politici projednali i chystané železniční spojení regionálním expresem z Vídně do Českých Budějovic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a39n 37V38a15l68o74u37c48h 6242137918270

Snad na podzim? Pokud ANO, pak to jistě bude "zcela náhodou" týden před volbami;-D...

+1/0
19.7.2016 11:24

J82a33n 29D60r13á37b41e34k 6348127458890

Toho bohdá nebude, aby bylo dálnice mezi Brnem a Vídní! :-/

+1/0
19.7.2016 9:45

J68a15n 10K81l94e96i11c10h 3169285911768

Kdyby udělali dálnici do Vídně přes Břeclav, tak je již dávno hotová. Do Břeclavi vede D2 a obchvat Břeclavi je stejně potřeba. Rakušákům to bylo jedno. Přes Mikulov to nebude nikdy, až konečně schválí územní plán, tak se ozvou "ochránci" všeho možného...

+2/0
18.7.2016 21:30

J77o13s41e94f 59T69r58ö98g66l 8249372266476

Rakušákům to právě nebylo jedno. Varianta přes Břeclav by procházela přes lužní oblasti a nebyla ze strany Rakouska akceptovatelná.

Ze strany ČR by byla výhodná hlavně jako logické pokračování budoucí D55, nicméně by znamenala nutnost rozšířit D2, což by také nebylo úplně jednoduché.

+2/0
18.7.2016 23:12

J62a56n 44K51l26e75i14c34h 3929255101688

D55? A její pokračování? To si snad děláte srandu, jestli tedy nepíšete o velmi vzdálené budoucnosti... To už ale třicátníkům a starším bude jedno :-)

0/0
18.7.2016 23:42

J37o65s28e16f 89T26r76ö14g37l 8839342336106

Píšu samozřejmě o výhledu v souladu se schváleným plánem rozvoje dálniční sítě (který nemá ale definované žádné harmonogramy).

+2/0
18.7.2016 23:51

O39l74d42ř85i89c11h 90J71a64n57e44č53e65k 8639126263711

No jsem zvědav, jestli se někdy hotové R52 (a opravené D1, po které by se opravdu dalo jet) dočkám.

Spojení z Vídně do Prahy přes Velenice je nesmysl - to Railjetům přes Břeclav nemůže konkurovat ani časově, ani cenově (protože mnohem větší část trasy leží v Rakousku ;-)) a potenciál pro mezinárodní spojení do stanic mezi Prahou a Vídní - tedy to, co současné vnitrostátní spoje nepokrývají - je myslím minimální. Navíc by to znamenalo zvýšit frekvenci spojů mezi Prahou a Veselím nad Lužnicí (o ty do Rakouska) - využít na to rychlíky do ČB už je vůbec ptákovina, to by bylo strašně pomalé. To už se snad radši zaměřit na spojení z ČB přes Linz, odtamtud je to do Vídně lehce přes hodinu.

A ten poslední odstavec je dost hloupě formulovaný - v předposledním se mluví o železničním spojení a pak najednou o spojení z Vídně do Znojma - tak asi každého napadne vlak, ne? Ale je myšlena silnice a o tom tam není ani slovo...

0/0
18.7.2016 21:17

J52o19s26e93f 89T42r91ö80g60l 8339212496426

Praha-ČB-Velenice-Wien by samozřejmě nebylo konkurenceschopné trase přes Brno, i po dokončení koridoru Praha-ČB to bude cca o hodinu pomalejší. Nicméně jako spojení ramen z hlediska provozního pro lokálnější spojení to může být dobrá volba. Podobné oklikové vlaky u nás jezdí celkem úspěšně - např. podkrušnohorské expresy Cheb-KV-Chomutov-ÚL-Praha (z Chebu do Prahy nevhodné, cca od Mostu konkurenceschopné a nenahradatitelné pro spojení KV a Ústeckého kraje) nebo rychlíky Brno-Břeclav-Přerov-Olomouc (z Brna do Olomouce nehorázná oklika a delší jízdní doba než přes Prostějov, ale významné z hlediska spojení Brna s jižní Moravou a jižní Moravy s Hanou).

Na zvýšení spojů mezi Prahou a Budějovicemi pravděpodobně pomalu dojde. Už příští rok začnou jezdit expresy a časem se dálková doprava jistě ustálí v dvousegmentové podobě (expresy s minimem zastávek, tj. asi jen Praha-Tábor, možná Veselí-ČB vers. rychlíky s více zastávkami a přípoji), jako to vidíme i na dalších modernizovaných trasách. Zkušenosti ukazují, že lze očekávat významný nárůst dálkových cestujících (mezi Prahou a ÚL to bylo jen v prvním roce provozu expresů o 70% nahoru).

+1/0
18.7.2016 23:33

O35l72d19ř27i26c45h 38J91a17n35e97č77e64k 8109696713461

Já chápu že spojovat jednotlivá ramena má mnohdy smysl. Ale prostě tady ho nevidím. Pokud A - B a B - C jezdí plus mínus stejné vlaky (stejná kategorie, obdobná kapacita) a v 'B' je mezi nimi přestup, pak ano, i kdyby v nich v 'B' pro další cestu zůstávalo minimum lidí. Jenže to v tomto případě platí leda v relaci Praha - Č. Velenice - Č. Budějovice.

Protáhnout to z Vídně přes ČB až do Prahy už znamená spojovat vlaky rozdílných kategorií: zatímco v Rakousku je to 'REx', tedy regionální doprava, Pha - ČB je dálkové spojení, je celkem jedno, jestli R / Ex / IC. V Rakousku mezi regionálními a dálkovými spoji existuje dost ostrá hranice - např. v přepravě jízdních kol (což je v této relaci určitě relevantní) nebo platnosti některých zvýhodněných jízdenek (Einfach-Raus, snad i EURegio apod.). Myslím, že by Dolnorakušané moc nadšení nebyli, kdyby o tyto výhody měli přijít, jen aby ten vlak mohl jet přímo (oklikou) až do Prahy. Nakolik je reálné, aby vlak jel jako R Praha - ČB, Sp ČB - Č. Velenice a REx Č. Velenice - Wien, to nevím.

A poslat vlaky od Vídně z Č. Velenic přímo přes Třeboň do Prahy by znamenalo výrazně zvýšit četnost spojů mezi Prahou a Veselím n.L. (i oproti Vámi zmíněnému stavu v blízké budoucnosti), což ale nejspíš nemá reálné opodstatnění v počtech cestujících. Pokud se bude v budoucnu posilovat, tak spíš Praha - Tábor - ČB, přímé spojení přes Třeboň do Rakouska zřejmě nikdy žádný extra velký potenciál mít nebude.

Každopádně by to vyžadovalo třísystémové lokomotivy nebo jednotky, těch určitě nadbytek není. Přímé spojení přes Třeboň navíc elektrifikaci tohoto úseku.

Zkrátka a dobře - pro přímé vlaky Praha - Wien přes Jižní Čechy nevidím žádné racionální opodstatnění, bohužel.

0/0
19.7.2016 13:44

J59o22s11e20f 21T81r23ö83g44l 8849982926186

Myslel jsem samozřejmě vše přes ČB. Legendární Vindobona přes Třeboň mimo Budějovice je minulost, tudy opravdu nemá smysl vést žádný mezinárodní rychlík.

+1/0
19.7.2016 14:17

O49l66d60ř25i24c18h 80J55a45n85e79č42e59k 8129896953221

S druhou větou souhlas. RExy od Vídně maximálně z Velenic prodloužit do Veselí n.L. jako přípoj k českým rychlíkům, pokud by tam byla elektřina a pokud by nebyly prodloužené do Budějovic.

A proč nepovažuji přímé vlaky Vídeň - Č. Velenice - ČB - Praha za reálné, jsem už napsal výše. Zatímco RExy Vídeň - Velenice jsou cca. čtyř- či pětivozové regionální soupravy (velkoprostory bez 1. třídy), rychlíky ČB - Praha jsou až osmivozové dálkové vlaky. To moc dobře dohromady nejde, to by se v Rakousku nejspíš ani nevešlo na nástupiště. Dobrá, po zavedení rychlých expresů Pha - Tábor - ČB budou dost možná zastávkové rychlíky zkráceny, to už by se do Rakouska poslat dalo. Ovšem vyžadovalo by to push-pull soupravu s třísystémovou lokomotivou (v Rakousku mimo 'symetrických' jednotek jezdí takřka výlučně push-pull, speciálně na Wien FJB se to hodí velice), případně třísystémového interpantera (a nic takového pokud vím neexistuje). Kdyby se mělo cestou cokoliv přepřahat, tak se výhoda spojení ramen ztrácí. A ten požadavek na oboustranně vyhovující soupravu je podle mě v daném případě tak komplikovaný a výhody přímého spojení tak malé, že k tomu těžko dojde. Je to zkrátka něco úplně jiného než spojit IC Frankfurt - Salzburg a Salzburg - Graz do jednoho anebo R Praha - Ústí n.L. a Ústí n.L. - Cheb.

0/0
19.7.2016 16:22

J76i91ř21í 88N86o60s36e41k 1253607372132

já se vůbec nedivím, že na nás občas někdo kouká jako na banánovou republiku....ČR je nejlepší objet....útěchou není, že na Ukrajině to je horší

+1/0
18.7.2016 20:10

L42e11n53k92a 23V26a58l20l14o84v54á 2627640137768

Myslím, že je všechny platí Travel

0/0
18.7.2016 19:46

M25i39c78h31a21l 92S48z72a32j11e96r 2601798986872

To je kaspar a ostuda ten Hasek. Totalni neschopnost stejne jak ten jeho krajan Dluhoslav Sralbotka. Stejna verbez ty oranzady

+3/0
18.7.2016 19:42

J82i92ř29í 28N41o53s78e87k 1663887732462

jsem si všiml jak frčela výstavba dálnic za Kalouska či Klause....to byl fofr;-D

0/−1
18.7.2016 20:11

J11i71ř16í 65P35a31u56l 3596255847812

To nemůžete srovnávat. To byly krize. :-)

+1/0
19.7.2016 9:00

J16i91ř49í 62H80o69r21á29k 6974404143956

Jak dlouho už tam mají jihomoraváci toho Hej! tmana? Že vypráví jakou je to pro něj prioritou a já mám pocit že ve skutečnosti je tou jeho prioritou, být znovu zvolen. Jinak si to neumím vysvětlit.

+9/0
18.7.2016 19:34
Foto

J70i68ř45í 84D44v71o60ř89á64k 5315289110708

Blíží se i doba , kdy vyhasne naše Slunce . Otázkou je , co nastane dříve , jestli D52 na Vídeň , nebo toto vyhasnutí ?

+14/0
18.7.2016 19:23
Foto

J59i93ř40í 34B57a52b38i66n18s47k22ý 7497149268161

,,B,, je správně

0/0
18.7.2016 19:56

A95n76t54o48n70i66n 20K93a66d85l70c24e53k 9342909501696

Tot dukaz toho, kdo je schopnejsi. Proc jsme se vlastne z Rakouska trhali?

+1/0
18.7.2016 19:12

J30o60s20e19f 26T87r72ö81g61l 8679132606976

Za Rakouska-Uherska byly České země průmyslové centrum monarchie, trhnout se mělo smysl. I první Československá republika na tom byla ekonomicky lépe než Rakousko. K dnešnímu stavu jsme to dotáhli díky komunistům.

EU nabízí podobné možnosti "ještě větší monarchie", ale ČR je nedokáže plně využít.

+1/0
18.7.2016 23:37

V72l94a66d44i82m67í54r 73D61i10a92t83k45a 1673717801234

Zase blablabla a nikdo za nic nemůže. Rakušáci mají skoro hotovo. Běžte do háje.

+10/0
18.7.2016 19:04

V23l83a55d70i78m82í64r 95F85i60b65i74g87e15r 5514901151864

Co to je za letecná pohled, vždyť je to jen nějaká digitální vizualizace. Pěkná, ale co se dělá aby to tak bylo? Jen se kecá a ještě hodně dlouho kecat bude.

+2/0
18.7.2016 19:03

P97e29t85r 88H17o82r25s55k98ý 9195263418516

Typický příklad totální neschopnosti ČR. Zatímco na rakouské straně se stále intenzivně maká a staví, na české se jen mele a vymlouvá.

+9/0
18.7.2016 18:57
Foto

J15i19ř80í 54B89a76b51i12n26s83k78ý 7857809938181

pondělí až pátek od 9.00 - 13.00 s nasazením všech sil do vyčerpání všichni zainteresovaní pozorně sledují jednoho který rýpe bagrem v zemi , úžasnou rychlostí 5 milimetrů za den staví naše úžasné dálnice protože hnuj ze kterého staví tuhne pomalu

0/−1
18.7.2016 19:59
Foto

J85i21ř86í 42B54a61b83i82n93s36k93ý 7487869628361

z Vidně do Budějovic se jezdilo už za císaře pána , a pokud dosáhnou dohody o dálnici z Brna do Vídně tal to bude super , sice se bude otvírat v příštím století ale bude :-) , když jsem chodi do první třídy začala se stavět první třída z Prahy do Teplic , je rok 2016 a není hotová a hned tak nebude , no je to sice jen 54 let stavebního nasazení ale třeba se dožiju ;-D

+2/0
18.7.2016 18:42
Foto

P65a86v68e28l 23D69o78l33e96z10a37l 6453943121122

Pane Babinský, ono se neblíží jenom oprášení plánů na dálnici Brno-Vídeň, ony se kvapem blíží hlavně volby ;-D;-D;-D

+5/0
18.7.2016 18:58
Foto

J20i30ř11í 31B47a22b97i38n98s96k52ý 7347969598631

nejspíš máte pravdu , bohužel čssd zásadně rozdává z cizího a ANO . . . zelení a Vveverky mne z těchto soukromých pidistran- slibotechen vyléčily Rv

0/0
18.7.2016 19:55

P82e13t24r 62M56a22r98e21č74e93k 1263421639448

Ťok ať raději mlčí ..

+7/−3
18.7.2016 18:17
Foto

L54u34b48o86m90í33r 82F27i84š41e88r 1533874401289

Proč viníte Ťoka. Kraj má přece nejlepšího hejtmana. Zvládá vše...

+1/0
18.7.2016 19:13

Z25d26e53n36e46k 46S54e42i80d49l 6544965300897

Pan Ťok houbou postavil i dálnici na měsíc a zpět. Ale skutečný výsledek jeho práce je ve své podstatě nulový.

+7/0
18.7.2016 18:11

M55a52r95e65k 74K64ř52í28ž 1852204686396

To už jsme párkrát slyšeli

+3/0
18.7.2016 18:08

P98e84t38r 31S67o68v20a 9806568776989

radsi dostavte okruh,trasu d metra a dalsi dulezity stavby.kdo potrebuje dalnici do vidne,nebo vlak do kladna!?!?!?

0/−16
18.7.2016 17:53

J87o37s96e17f 78T16r16ö51g77l 8859952946846

S okruhem (předpokládám, že myslíte pražský) máte pravdu. Ovšem dálnice do Vídně i moderní trať do Kladny mezi ty významné stavby patří taky. Z Kladna se dojíždí masově do Prahy a současná trať je nejvytíženější jednokolejkou u nás.

+1/0
18.7.2016 23:41

J45a56n 32K64r62i72e96g66l25e77r 4161547565516

Hasek to ma jako prioritu... 2012 mu to soud shodil... co delal 4 roky?

+9/0
18.7.2016 17:52

R27o86m37a19n 18Š97e73s95t76á47k 5664449493793

Jen pár poznámek k dnešní dálnici D52 (dříve R52):

V roce 1992 se začal stavět úsek R52 mezi Rajhradem a Pohořelicemi. Uveden do provozu byl v roce 1996. Současně se postavil obchvat Nové vsi u Pohořelic a Mikulova. Celé ty čtyři roky (!) nebylo možné se s Rakušáky domluvit, kde rychlostní silnice překročí hranici. Byly varianty u Mikulova, u Novosedel a další. Jediná odpověď z rakouské strany byla, že neví.

Ke stavbě R52 až na hranice s Rakouskem byla v Československu a později Česku politická vůle a byly na ni peníze. Rakušáci se rozhodli, že povedou dálnici k Mikulovu až v roce 2006. Ale to už zase nebyla vůle a peníze u nás.

Poznámka na závěr: Z obchvatu Mikulova se mezitím stal průjezd Mikulovem.

+7/0
18.7.2016 17:50

J13a26n 60K23r87i43e45g31l21e87r 4261937155126

tak jest a bude se stavet dalsi obchvat...

+1/0
18.7.2016 17:53

R30o21m28a11n 33Š58e64s34t89á57k 5854869853713

A ještě dodatek:

Protože se varianta do Mikulova jevila jako nejpravděpodobnější, současná silnice č. 52 se v úseku Pohořelice – Mikulov tehdy stavěla v podstatě znovu v poloviční šířce dálničního tělesa, aby se po případném rozhodnutí pouze dostavěla druhá polovina dálničního tělesa a dálnice by byla dokončena.

Nebyla vyřešena jediná věc, a to, jakým způsobem dálnice překročí Novomlýnské nádrže.

+4/0
18.7.2016 18:21

J60o54s26e94f 38T57r86ö22g61l 8549412686186

Myslím, že nemáte úplně pravdu. I bez ohledu na pomalost rozhodování Rakouské strany současná modernizovaná silnice 52 (navíc jako "půldálnice" vyhíbající se obcím a s redukcí úrovňových křížení) dlouho vyhovovala (a pořád vyhovuje lépe než nedostavěný úsek na Rakouské straně). Frekvence dopravy tady byla pod 10 000 auty za den (uznávaná rozumná kapacita dvoupruhové silnice) ještě při posledním sčítání dopravy v roce 2010. V Pohořelicích se fakticky rozdvojuje doprava směřující od Brna na Mikulov a Vídeň a směřující na Znojmo, do Pohořelic je proto doprava významně intenzivnější než 10 000, což ospravedlňuje čtyřpruhové uspořádání.

Intenzity samozřejmě pomalu stoupají (a s dokončováním Rakouské části budou narůstat i nadále) a čtyřpruhová silnice začíná být nutností (nehledě samozřejmě na mezinárodní ostudu, kdy naše dálniční "síť" není napojena na sousední).

+1/0
18.7.2016 23:49

B80o65h25u31m91i14l 68P92e55s36e48k 6435257313484

ANO, prostě to slibime... Tok je fakt tragéd.

+5/0
18.7.2016 17:47

J91o70s65e11f 55Š59o59l60t42e98s 8974768530433

V roce 2066 bude rakouská strana provádět generální opravu dálnice z Poysdorfu do Vídně a česká strana s velkou slávou dálnici z Mikulova na hranice dostaví.

+8/0
18.7.2016 17:43

P97e66t55r 91N88o55v52o34t41n64ý 9931819130665

Já bych se chtěl pana ministra zeptat, kdy bude D3, jak slibuje jeho šéf Agrobába na billboardech. Nebo mi snad tímto článkem chtěli naznačit, že z Prahy do ČB se mám dopravit nejprve po D1 do Brna, pak po D52 do Vídně a nakonec regionálním expresem do ČB? Ale co, mají pravdu, bude to tak rychlejší.

+5/0
18.7.2016 17:25

L98u89k56á94š 42Š65m73a68h83e74l 2667614312164

Šéf Agrobába může slibovat, co chce, ale D3 mezi Prahou a Meznem je tak zablokovaná, že před rokem 2035 stát nebude, pokud se zásadně nezmění postoj zainteresovaných osob.

0/0
18.7.2016 17:33

P64e87t91r 16J90e49ž22e37k 6808860329419

Zainteresované osoby jsou jedna věc, morfologická a geologická situace věc druhá. Zeptejte se někoho, jak se tvrdost matečné horniny projevuje na nákladech stavby.

0/0
18.7.2016 17:42

J91o49s45e33f 46T61r76ö56g92l 8439182506816

Teď je otázka, koho myslíte těmi zainteresovanými osobami, zda ŘSD, Prahu a Stč. kraj nebo odpůrce stavby. Západní varianta kolem Jílového je s odřenýma ušima akceptovatelná z hlediska dopadu na ŽP (i když posudek EIA měla asi 300 podmínek a doporučení). Nicméně má minimálně dva další problémy:

1. Geologie - kompletní průzkum není a dosavadní výsledky ukazují, že leckde (hlavně kolem poddolovaného Jílového), může být problém dálnici stavět.

2. Dopravní. D3 nebude mít v Praze svou radiálu směrem do centra, kam směřuje většina dopravy (cca 60-70%, tranzit je u Prahy tvoří jen cca 30%), takže většina dopravy (odhadem 30 000 aut denně, možná i více) se rozloží na pražský okruh. Ten, ač nejnovější, je ale v tomto úseku postaven jen ve čtyřpruhu a už teď je přetížený. Alternativou k radiále má být tzv. Vestecká spojka, která by měla dopravu přivést od Jesenice k Chodovské radiále (=pokračování D1 do centra). Ta je ale trasována v koridoru už opuštěné krátké varianty okruhu a místní proti ní protestují snad ještě více než proti D3 nebo Suchdolské variantě severní části pražského okruhu. A Vídeňská ulice už kolabuje dnes i bez D3 a její zečtyřpruhování je prakticky neproveditelné. Pokud se nenajde kompromis v této oblsti (např. v podobě tunelové varianty Vestecké spojky), přivést sem dálnici nemá dopravní smysl.

+1/0
18.7.2016 23:10

P21e76t34r 96J71e26ž32e93k 6308280759759

Petře, s trochou exkurze v plánované trase se důvodů složitosti průchodu Českou Sibiří najde dost a dost. Když se ale projektuje tak nějak bez odpovědnosti za ekonomickou náročnost stavby, tak se stvoří další pomník vládnoucím diletantům, hlavně že práce vydrží na spoustu let dopředu, že... Na ČB nemusela nutně vést z Prahy dálnice, pouze kapacitní komunikace vedená mimo sídla. Současná I3 ukazuje spoustu rezerv při vhodné dostavbě stoupacích dvoupruhů i tam, kde nejsou a zdržují provoz. Dobrý příklad je rakouská S3 z Hollabrunu do Stockerau. To, že u nás dáváme řidičák kdejakému neschopovi je další problém, spousta "řidičů" na dálnice a rychlé silnice prostě nepatří.

+3/0
18.7.2016 17:39

P11e74t21r 27J85e62ž75e17k 6198340809299

Dopravní strategie je obžalobou tzv. dopravních expertů. Zatímco se páteřní silniční síť stále veze na naprosté nekoncepčnosti provázené tanečky vlastnických pozemkových zájmů (mnohdy spekulativních), stavební lobby a projektantů, kteří nikdy neuznali nutnost projít si trasu v krajině s geologem a ekologem. Neexistuje nikdo, kdo by praštil do stolu, na geologicky a ekologicky nekonfliktní trasování vydal rychlé povolení s okamžitým vyvlastněním přílušných pozemků a pak by nesl osobní majetkovou odpovědnost za efektivní a kvalitní zhotovení díla. D8 je odstrašující příklad diletatntismu a ignorance přírodních podmínek, kdyby se dalo na znalce místních poměrů, pak by již byl za 11 mld hotov tunel pod Kubačkou a dávbno by se jezdilo. Další černá díra je koncepce VRT na železnici, která se k nám vůbec nehodí snad kromě jediné trasy koridoru Berlín - Vídeň s odbočkou do Slezska. I tak jde o nesmírně stavebně i provozně nákladnýprojekt s nejasnou efektivitou provozu nijak neřešící rychlou vnitrostátní dopravu. To vše v situaci, kdy je v běhu výzkum nových verzí maglevu, opouští se pro neefektivnost a konfliktnost koncepce dominantní silniční dálkové dopravy a ropná paliva jsou odsouzena k dramatickému cenovému růstu. Dálnice mají smysl pouze tam, kde umožňují nekonfliktní dopravu efektivněji než po železnici. Právě D52 je ukázkou takového malého moravského šlendriánu, když páteřní D2 je nevyužitá bez odbočky na Vídeň. Uzavřený tubus procházející lužním lesem u Břeclavi (analogie tunelu) by byl mnohem efektivnější řešení než viadukty přes Novomlýnské nádrže, které trpí námrazou a bočním větrem. Jenže to bych musel jako ministr poctivě pracovat a nejen ťokat.

+2/−2
18.7.2016 17:16

M48i50c30h10a53l 59G70r54e83g64o19r 8376454120822

Dálnice tady bude další desítky roků, je potřeba udělat kvalitní projekt.

Ekologie, majitelé pozemků jsou jen hloupé výmluvy státu.

0/0
18.7.2016 17:21

P24e16t18r 96J28e26ž56e69k 6598120449759

Kvalita zahrnuje i ekologickou a urbanistickou nekonfliktnost. Ale to je na Vás asi moc složité...

+1/−1
18.7.2016 17:31

J56o55s74e73f 12Š52o52l77t33e74s 8114938750683

Do budoucna je myslím lepší mít jak D2, tak i D52. Osobní doprava jako koncept nezaniká a nezdá se, že by měla někdy zaniknout. Možná nebudeme jezdit spalovacími vozy, ale jezdit se prostě bude a řekl bych že stále více.

+4/0
18.7.2016 17:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.