Diskuze

Snad na podzim. Odblokování plánů dálnice D52 na Vídeň se blíží, řekl Ťok

Zásady rozvoje Jihomoravského kraje potřebné pro dostavbu dálnice Brno - Mikulov - Vídeň budou hotovy na podzim. Po setkání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem to novinářům řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Oba politici projednali i chystané železniční spojení regionálním expresem z Vídně do Českých Budějovic.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

J20a91n 89V70a64l10o42u95c83h

19. 7. 2016 11:24

Snad na podzim? Pokud ANO, pak to jistě bude "zcela náhodou" týden před volbami;-D...

1 0
možnosti
JD

J23a44n 20D37r24á10b35e92k

19. 7. 2016 9:45

Toho bohdá nebude, aby bylo dálnice mezi Brnem a Vídní! :-/

1 0
možnosti
JK

J40a85n 28K38l23e47i20c29h

18. 7. 2016 21:30

Kdyby udělali dálnici do Vídně přes Břeclav, tak je již dávno hotová. Do Břeclavi vede D2 a obchvat Břeclavi je stejně potřeba. Rakušákům to bylo jedno. Přes Mikulov to nebude nikdy, až konečně schválí územní plán, tak se ozvou "ochránci" všeho možného...

2 0
možnosti
JT

J86o78s76e19f 24T69r40ö78g63l

18. 7. 2016 23:12

Rakušákům to právě nebylo jedno. Varianta přes Břeclav by procházela přes lužní oblasti a nebyla ze strany Rakouska akceptovatelná.

Ze strany ČR by byla výhodná hlavně jako logické pokračování budoucí D55, nicméně by znamenala nutnost rozšířit D2, což by také nebylo úplně jednoduché.

2 0
možnosti
OJ

No jsem zvědav, jestli se někdy hotové R52 (a opravené D1, po které by se opravdu dalo jet) dočkám.

Spojení z Vídně do Prahy přes Velenice je nesmysl - to Railjetům přes Břeclav nemůže konkurovat ani časově, ani cenově (protože mnohem větší část trasy leží v Rakousku ;-)) a potenciál pro mezinárodní spojení do stanic mezi Prahou a Vídní - tedy to, co současné vnitrostátní spoje nepokrývají - je myslím minimální. Navíc by to znamenalo zvýšit frekvenci spojů mezi Prahou a Veselím nad Lužnicí (o ty do Rakouska) - využít na to rychlíky do ČB už je vůbec ptákovina, to by bylo strašně pomalé. To už se snad radši zaměřit na spojení z ČB přes Linz, odtamtud je to do Vídně lehce přes hodinu.

A ten poslední odstavec je dost hloupě formulovaný - v předposledním se mluví o železničním spojení a pak najednou o spojení z Vídně do Znojma - tak asi každého napadne vlak, ne? Ale je myšlena silnice a o tom tam není ani slovo...

0 0
možnosti
JT

J38o59s95e31f 56T63r31ö80g77l

18. 7. 2016 23:33

Praha-ČB-Velenice-Wien by samozřejmě nebylo konkurenceschopné trase přes Brno, i po dokončení koridoru Praha-ČB to bude cca o hodinu pomalejší. Nicméně jako spojení ramen z hlediska provozního pro lokálnější spojení to může být dobrá volba. Podobné oklikové vlaky u nás jezdí celkem úspěšně - např. podkrušnohorské expresy Cheb-KV-Chomutov-ÚL-Praha (z Chebu do Prahy nevhodné, cca od Mostu konkurenceschopné a nenahradatitelné pro spojení KV a Ústeckého kraje) nebo rychlíky Brno-Břeclav-Přerov-Olomouc (z Brna do Olomouce nehorázná oklika a delší jízdní doba než přes Prostějov, ale významné z hlediska spojení Brna s jižní Moravou a jižní Moravy s Hanou).

Na zvýšení spojů mezi Prahou a Budějovicemi pravděpodobně pomalu dojde. Už příští rok začnou jezdit expresy a časem se dálková doprava jistě ustálí v dvousegmentové podobě (expresy s minimem zastávek, tj. asi jen Praha-Tábor, možná Veselí-ČB vers. rychlíky s více zastávkami a přípoji), jako to vidíme i na dalších modernizovaných trasách. Zkušenosti ukazují, že lze očekávat významný nárůst dálkových cestujících (mezi Prahou a ÚL to bylo jen v prvním roce provozu expresů o 70% nahoru).

1 0
možnosti
JN

J52i60ř44í 23N63o29s73e97k

18. 7. 2016 20:10

já se vůbec nedivím, že na nás občas někdo kouká jako na banánovou republiku....ČR je nejlepší objet....útěchou není, že na Ukrajině to je horší

1 0
možnosti
LV

Myslím, že je všechny platí Travel

0 0
možnosti
MS

To je kaspar a ostuda ten Hasek. Totalni neschopnost stejne jak ten jeho krajan Dluhoslav Sralbotka. Stejna verbez ty oranzady

3 0
možnosti
JN

J98i30ř45í 16N50o89s29e70k

18. 7. 2016 20:11

jsem si všiml jak frčela výstavba dálnic za Kalouska či Klause....to byl fofr;-D

0 1
možnosti
JH

J45i20ř52í 57H22o63r61á74k

18. 7. 2016 19:34

Jak dlouho už tam mají jihomoraváci toho Hej! tmana? Že vypráví jakou je to pro něj prioritou a já mám pocit že ve skutečnosti je tou jeho prioritou, být znovu zvolen. Jinak si to neumím vysvětlit.

9 0
možnosti
Foto

Blíží se i doba , kdy vyhasne naše Slunce . Otázkou je , co nastane dříve , jestli D52 na Vídeň , nebo toto vyhasnutí ?

14 0
možnosti
AK

Tot dukaz toho, kdo je schopnejsi. Proc jsme se vlastne z Rakouska trhali?

1 0
možnosti
JT

J47o37s83e74f 69T92r43ö46g15l

18. 7. 2016 23:37

Za Rakouska-Uherska byly České země průmyslové centrum monarchie, trhnout se mělo smysl. I první Československá republika na tom byla ekonomicky lépe než Rakousko. K dnešnímu stavu jsme to dotáhli díky komunistům.

EU nabízí podobné možnosti "ještě větší monarchie", ale ČR je nedokáže plně využít.

1 0
možnosti