Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soukromníci poslali ministrům karafiáty. Kvůli krajským vlakům

České dráhy jsou blíže tomu, aby se na řadě krajských tratích udržely bez soutěže až do roku 2034. Soukromí dopravci kvůli tomu chystají nezvyklý protest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z96d26e37n70ě55k 50P25o89d86h16o69r32a 9850643705902

Co je tohle za větu?

"Proti chystané státní půjčovně vlaků premiér, plány přitom podporují právě soukromí dopravci."

Rozumíte tomu někdo? 8-o

0/0
23.7.2016 0:32

V77á52c15l74a27v 73K10a64m58í60r 9982267941636

Aha,takže úplatky květinami?Pro rejpaly - malý úplatek taky úplatek..

+3/−1
21.7.2016 8:25

J61a60n 82J17e39m19e24l73k78a 1185390

Vyšší kvalita, možná, nižší cena, cha, cha. Je třeba rozlišit cenu na straně státu, cenu na straně zákazníka.

Soutěže vedou ke snížení dotace na straně státu. Když se ptali, proč platí dojíždějící v Anglii největší podíl ze svého platu na dopravu v EU, někdo za dopravce řekl, no oni mají v Německu, Francii vlaky více dotované, jiný systém..

Zajimavé, že kritici privatizace v GB tvrdí, že stát platí za železnici více, než za jednotné British Railways (BR). Soukromý dopravce tuším chce např. škodu za požár v Bohumíně, to ČD pokud vím nedělaly.

Chyba je, že tyhle ty dílčí soutěže mohou rozbít jednotný systém v ČR, stejný jako je ve Švýcarsku, Rakousku. Sleva 25. množstevní sleva 50%, síťová jízdenka.

To není karta ČD. To je i ve Švýcarsku.Nevím proč by jízdenky nemohlo prodávat SŽDC a dělit mezi dopravce.

Kdyby se soukromí dopravci tohoto museli držet, asi by jejich nabídka nebyla tak nízká. Jejich motivací je maximalizovat tržby na straně zákazníka.

Například i trať jen na 80 km/h, disel, u Bratislavy dokáže být mnohem rychlejší než auto díky zácpám.

Stát by měl zastropovat soutěže. Dát krajům povinnosti uznávat TR 10 včetně slev.

+1/−1
21.7.2016 7:47

O62t60t37o 51P76o56s81p85í98š59i83l 4504935147338

A proč by měly kraje automaticky a befelem uznávat tarif jednoho z dopravců? Jen proto, že sám sebe nazval onen dopravce národním? Já v zásadě souhlasím s vaší myšlenkou, ale v jedné věci se zásadně rozcházíme - za tarif má podle mého názoru ručit objednatel. Ať si stát (MD ČR nebo nějaký Národní organizátor) převezme TR 10 a na jeho bázi postaví tarif národní... Pak nemám problém. Do té doby zní Vaše argumenty jen jako nadržování jednomu dopravci vůči druhým...

A nebo, ať (jak je zde už napsáno) stát rozhodne, že chce zpátky unitární železnici a nedělá parodii na liberalizaci trhu. (Jestli si takový krok obhájí vláda před voliči, tak to budu respektovat.)

+1/−1
21.7.2016 8:15

J25a72n 21J93e50m97e94l33k54a 1185480

Protože železnice není krajská, je často mezikrajská, státní. Proč mám studovat podmínky a prodej, každého kraje zvlášť. Jak jsem psal ČD Praha Šumava, jedna jízdenka, jedny podmínky, jeden eshop, 0.8 Kč/km. Odhad samostatného lístku Budějovice Šumava, 1,35 Kč/km.

Proč? Protože je to ve Švýcarsku.

Tam lístky prodává SBB. Síťová jízdenka platí v celém Švýcarsku. I na bus.

+3/0
21.7.2016 9:06

O78t34t61o 75P13o72s96p44í64š22i72l 4224815147278

Tak si přečtěte nejprve Zákon 194/2010 Sb. a dočtete se něco o povinnostech kraje zajistit dopravu ... na svém území. K tomu mají kraje (finanční) prostředky a podle svého uvážení s nimi zacházejí.

I kdybychom připustili Vaši argumentaci o "státní železnici" (ostatně kraje spolupracují, aby systém fungoval také mezikrajsky), pak jste stále neodpověděl na dotaz, proč by měly akceptovat pouze tarif jednoho z dopravců.

Já jsem řešení nastínil, ale to by se nejprve stát nesměl chovat alibisticky...

A "svá švýcarská řešení" podsouvejte někomu jinému. Víte o nich evidentně prd.;-)

+1/0
21.7.2016 9:17

J40a95n 13J76e19m87e13l16k93a 1515610

Vy píšete má určit objednavatel, tedy kraj. Tedy krajský tarif. To je zhoršení. Nevím proč mám být pro zhoršení.

Mě jde o ten systém. TR10. Tabulka jízdného, přestupnost, celá republika, IN25, I50, IN100, skupinová sleva, atd..

Proč? Protože je to jediná záruka, že když někomu svěříte státní infrastrukturu do téměř monopolního užívání na 15 let, že to nedopadne jako s vodou, teplem a pod.

Soutěž na rychlíky, jihočeské lokálky - bez určeného jízdného na straně zákazníka.

0/0
21.7.2016 9:26

J84a66n 40J67e37m82e42l38k77a 1565340

A Český zákon je 100% dobře? Nebo proč. Co je ve Švýcarsku tedy jinak.

0/0
21.7.2016 9:29

R32o56m21a53n 59J49e20s52c59h39k89e 9338665977295

Právě proto kraj dává peníze jednomu dopravci z důvodů, že chce obsluhu v celém kraji včetně malých lokálek. Nelze si vybrat lukrativní výdělečné trati. Proč si soukromníci nevezmou zrušené trati. Jsou jich desítky.

Za první republiky se státní i soukromé dráhy navzájem uznávaly.

Určitě je špatná dopravní politika, když mohou jezdit pomalé soupravy nákladních vlaků jezdit po elektrifikovaných tratích a zdržovat osobní dopravu.

0/0
21.7.2016 16:04

R76o97m60a74n 27J66e34s51c87h40k13e 9968845887795

Obávám se, že ani ve Švýcarsku se všude nedostanete na síťovku. Spousta výletních drah je soukromá podobně jako v Rakousku. Ti mají svůj tarif.

0/0
21.7.2016 21:09

J53a35n 69J16e72m56e65l65k38a 1635950

Stát chce unitární železnici? Soukromí dopravci přišli s tím, že budou jezdi na hlavních tratích bez dotací, ve stejném rozsahu. OK.

To zaprvé není úplně pravda, ale nyní říkají, co může stát kupovat, dotovat, kam může jezdit.

A najednou se natahují po dotovaných tratích. A já říkám ok, ale nechci dopadnout jako v GB s nejdražším jízdným.

Proč mám hlasovat pro něco, co pro mě může ve výsledku být horší a dražší..

0/0
21.7.2016 9:12

K50a90r31e93l 42N73o68v17á16k 8439761133398

Jízdné na ČD určuje MF!

0/0
21.7.2016 8:54

P66e97p14a 32B22r55a51t34r62š79o85v64s63k60ý 9355726209411

Nn. MF určuje nejvyšší možné jízdné..

0/0
21.7.2016 13:49

J31a21n 31J26e43m29e93l97k39a 1375760

Nedávno reportéři ČT. Ostravská městská nemocnice kupovala kardiostimulátor od výrobce cca za 60 000. Cca 2012 provedli soutěž. A z roku na rok začali kupovat ten samý kardiostimulátor za cca dvojnásobek. cca 120 tisíc. (prostředník). Lobisti, kamarádi i spol. Toto je regionální politika.

Zajimavé - ani pojišťovně to nevadilo, že platí z roku na rok dvojnásobek za kus. Jediné co si hlídala bylo roční limit. Tedy co způsobí tento hyenismus? Že se limit vyčerpá dřív. Na někoho se buď nedostane, nebo právě byl voperován tento předražený, ale méně kvalitní kardiostimulátor, místo toho, aby třeba dostal lepší, kvalitnější.

Takže i to jsou české soutěže v podání regionálních mistrů. Opravdu Vám vždy vyberou na 15 let tu nejlepší volbu? U ČD na to mají menší prostor.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1837264-lekari-varovali-pred-zakazkou-museli-pak-implantovat-i-horsi-kardiostimulator-nez

+1/0
21.7.2016 7:11

O82t45t75o 32P39o49s73p51í42š53i82l 4214705877208

V tomto sporu mezi soukromníky a státem se zapomíná (nebo zamlčuje?) jedna stěžejní otázka, a sice jak by se tedy postupovalo, kdyby výběrko úspěšně některý uchazeč zablokoval u ÚOHS? Nevzpomínám si, že by od doby Jizerskohorské železnice, kterou má autor za svatý obrázek, se něco podařilo dotáhnout do konce (pomíjím Sp Dresden - Liberec, kam se ČD neměly ambici hlásit, protože linka byla součástí výkonů v německém území). Dopravci jsou už ve střehu, všechno si napadají a ÚOHS absolutně nestíhá (a ani neumí) nic řešit včas!!

Kdyby státní dotace měla jít jen na úspěšně vysoutěžené tratě, tak by to na 99 % dopadlo tak, že soutěže se zablokují u ÚOHS, kraje by nedostaly dotaci, ZRUŠILA by se 1/3 výkonů (protože kraje by neměly na sanaci těch peněz ani dočasně), veřejná doprava by šla do kytek...

(A kdyby si stát dal do podmínek jen "snahu o soutěž", bylo by to zbytečné divadlo...)

0/0
21.7.2016 5:44

F45r39a77n23t43i44š94e11k 55M90a17t50ě64j84č38e24k 7253242563781

Vzhledem k vývoji nehodovosti, bych soukromou dopravu na železnici zakázal.

Nedávno, ožralý strojvedoucí na přejezdu zabil lidi. Vloni jel jiný s nezapnutým vlakovým zabezpečovačem, usnul, narazil do vlaku před ním a zabil se. Nehoda v České Třebové a vše soukromníci!

+2/−3
21.7.2016 5:04

O43t20t41o 33P20o60s31p77í87š48i98l 4594375327838

...zatímco u ČD se nikdy nic takového nestalo... zatímco ČD zaměstnává nadlidi a soukromníci jenom lidi...

+1/−1
21.7.2016 5:46

K63a29r26e93l 42Ř87e43h30á40č32e98k 9192660141392

U ČD se stává samozřejmě také, ale pokud vezmeme počet vlaků, které odjezdí soukromí dopravci a kolik ČD, tak je ta nehodovost soukromých dopravců zarážející.

+2/0
21.7.2016 9:06

F67r96a23n18t75i35š96e54k 12M82a23t27ě23j17č90e56k 7223422113731

Napište mi kdy ožralý strojvedoucí někoho zabil a máte u mne 1000 kč!!!

+1/0
21.7.2016 23:11

J93a97n 30S23ů90r10a 4885113113202

Nesmíte tolik číst Obzor:)

0/−2
21.7.2016 7:39

K50a63r73e58l 79Ř12e46h29á55č57e66k 9742240201292

Pak si spočítejte počet smrtelných nehod z viny strojvedoucích ČD a soukromých dopravců za posledních např. 5 let, a porovnejte s počtem vlaků a uvidíte, že na tom něco je. Ono je to logické, pokud pro soukromé dopravce jezdí mnoho důchodců a strojvedoucích vyhozených z ČD za průšvihy, tak je logické že ta nehodovost soukromých dopravců je vyšší. O dodržování přestávek a odpočinku nemluvě.

+2/0
21.7.2016 9:11

J70a30n 23S48ů74r86a 4765653393442

Ok,RJ od vyjetí 2 projetí stůj bez následků, LE nula. Cd na trase Praha Ostrava jistě dodáte sám, protože jste skvěle argumentacne vybaven:-)

+1/−2
21.7.2016 9:17

P68a76v98e26l 75M45a94c52o91u41n 4587539632366

Vy jste tupoun

+2/0
21.7.2016 12:38
Foto

M88i20c92h85a52l 17S29m83í19t92k30a 8784754613366

Co x dalsich pochybeni o kterych nepisete? Napr. Studenka? Nevypraveni vlaku, atd.

0/0
21.7.2016 13:54

J33a73n 97S43ů24r20a 4355463123782

Pro mě je zdroj Drážní inspekce.. Hledejte tam.

0/0
21.7.2016 13:58
Foto

M22i70c31h32a78l 70S27m66í85t59k63a 8924894233326

Tak pokud je pro Vas DI zdroj, tak to zajiste vite o te Studence. Setrila to DI s vysledkem zjisteny hrube nedostatky. A pokud Vam to Radim nebo Ales nerekl, neznamena ze se to nestalo.

0/0
21.7.2016 14:06

J24a84n 67S15ů95r96a 4685423263672

Určitě. DI závěry z vyšetřování zveřejňuje. Vámi zmiňovaná událost zveřejněná není. Vy máte přístup k nezveřejněným závěrům nebo jste to někde slyšel?

0/0
21.7.2016 15:07
Foto

M67i59c19h49a25l 62S73m90í16t39k45a 8964614393326

Zajiste vite, ze DI nezverejnuje veskere MU a zavery z ni na web strankach. To by jste pochopil jen z toho, ze kazda srazka vlaku s necim je MU a zverejnuji se jen vybrane.

0/0
21.7.2016 15:10

J13a22n 89S12ů71r39a 4835843213982

Vy jste zaměstnanec DI, že k závěrům máte přístup?

0/0
21.7.2016 16:10
Foto

M35i67c40h15a81l 53S37m15í63t21k20a 8174264703966

Nejsem, staci si o informaci zazadat.

Uryvek ze zpravy: Prosetrenim predmetne udalosti byly Drazni inspekci na strane vlakove cety (Teamleadera a stevardu) vlaku Ex 1021 zjisteny hrube nedostatky majici za nasledek vznik predmetne udalosti. Dopravce si je pochybenim svych zamestnancu vedom a v ramci prevence nedostatku prijal opatreni k eliminaci opakovani podobnych udalosti.

Jedna se o doslovny prepis.

Jinak udalost setrila Drazni inspekce, uzemni inspektorat Ostrava.

To ze neco nevite nebo nenajdete nebo nerekne Vam Ales jako PR, neznamena ze neni nebo se nestalo.

To Vas omlouva...

0/0
21.7.2016 16:34

J89a12n 82S82ů85r27a 4335373823922

ok, díky. prověřím. asi je na čase, aby se začalo zveřejňovat vše...

+1/0
21.7.2016 16:41

J83a78n 40K53u37č83e74r96a 2497892936423

DI zveřejňuje všechny zprávy z nehod, kde prováděla tzv. vlastní šetření.

0/0
21.7.2016 17:13

J85a34n 85K17u90č96e28r21a 2947942286153

Pane Smítko, jako generální inspektor Drážní inspekce si dovolím reagovat na Vaši informaci. Drážní inspekce žádnou zprávu k dané nehodě nevydala, ve svém příspěvku pouze citujete z dopisu, který jsme Vám poslali.

Ve stejném dopisu je jasně uvedeno, že se nejedná o mimořádnou událost podle zákona o dráhách a jasně je v předposledním odstavci uvedeno, že Drážní inspekce tuto událost nepovažuje za MU a ani ji nešetřila.

Proč tedy píšete, že to Drážní inspekce šetřila a dokonce tuto zprávu ze šetření zatajila?

+2/0
21.7.2016 17:02

J81a37n 10K11u35č81e11r40a 2577212966743

Jinak Drážní inspekce zveřejňuje VŠECHNY zprávy z nehod, kde provádí tzn. vlastní šetření. Podle zákona jde zejména o závažné nehody (tzn. srážky vlaků či vykolejení, kde je alespoň 1 mrtvý, nebo alespoň 5 zraněných, nebo škoda alespoň 5 mil. Kč). Ostatní mimořádné události MŮŽE šetřit, pokud se tak rozhodně (ve smyslu příslušného právního předpisu). To, že ve Studénce vystoupili lidé a mysleli si, že jsou v Ostravě, není ohrožení bezpečnosti, tzn. není to ani ohrožení (=nejnižší kategorie mimořádné události). Drážní inspekce na Vaši žádost přesto prověřila postup Regiojetu a zjistila nedostatky BEZ VLIVU NA BEZPEČNOST. Regiojet sám přijal své opatření, aby se to neopakovalo, to byla, dá se říci, ukázková reakce dozorovaného subjektu (občas se s námi provozovatelé hádají a polemizují).

Sám osobně jsem před časem tahal za rychlobrzdu v rychlíku ČD, který se rozjel během vystupování cestujících, kteří padali za zem. To byla mimořádná událost, na rozdíl od toho, co se stalo ve Studénce Regiojetu, protože tam mohlo dojít ke zranění. Pokud někdo vystoupí v jiné stanici, než měl, to není žádné ohrožení bezpečnosti, i když je nepříjemné, že mu ujedou přípoje.

+1/0
21.7.2016 17:11
Foto

M96i61c35h37a45l 20S76m80í12t56k26a 8584964773356

Nenapsal jsem, ze nekdo neco zatajil. Jen ze se vse nezverejnuje. Nebo ano?

0/0
21.7.2016 21:05
Foto

M36i18c70h97a88l 60S35m70í10t82k73a 8714674873636

Uz jsem se docetl ze z vlastniho setreni. Tak to se omlouvam p. Kucera.

0/0
21.7.2016 21:17
Foto

M84i73c36h21a20l 38S71m90í75t84k28a 8464124343216

Pane Kučera, nikde jsem nenapsal, že DI něco zatajila. Ano zvolil jsem špatné slovo ohledně šetření, měl jsem použít slovo prošetření které je použito v dopise? Pokud čtu po sobě dále, nazval jsem dopis zprávou, což je zpráva. Dále zde sám píšete, že se zveřejňují jen vybrané, tj. závažné nehody. Ohrožení bezpečnosti není ani to, že někteří cestující a personál naskakoval do rozjíždějícího se vlaku. Navíc v dopise sama DI píše, že se nejedná o MU, ale podání bylo oprávněné a že děkujete. A v příspěvku kde jsem citoval dopis, je napsáno pouze událost a o události píšete v dopise, rozdíl mimořádná událost a událost.

Možná by stálo za to, aby bylo upřesněno na stránkách dicr.cz, že se jedná o zprávy ze závažných MU, text je pouze tento: "Na tomto místě Drážní inspekce zveřejňuje zprávy o výsledcích šetření příčin a okolností vzniku mimořádných událostí ve formátu pdf.", kde se nedočtete, že se jedná pouze o závažné.

0/0
21.7.2016 22:09

J51a14n 56K55u74č32e85r23a 2187242716893

Ale ono se nejedná jen o závažné, často šetříme i nehody či ohrožení. Vše, co šetříme, dáváme na web. Zpráva o výsledcích šetření příčin a okolností vzniku MU je termín pro zprávu z našeho vlastního šetření, ta věta je naprosto v pořádku.

0/0
22.7.2016 8:21

J35a53n 70K47u19č92e48r70a 2517312856673

Není možné zveřejňovat závěry z prováděných státních dozorů, resp. z každého kroku, co Drážní inspekce udělá. Jednak na to nemáme čas, jednak by to bylo v rozporu se zákonem. A jaký by mělo přínos si přečíst, že jsme tehdy a tehdy zjistili, že ve stanici XY je nečitelné číslo výhybky? Chápu, že by to spoustu lidí zajímalo, ale obecně by to nemělo žádný efekt. Navíc při zveřejnění detailů se zvažuje, zda je víc "šetřit práva dozorovaného subjektu", nebo "obecný zájem na tom, aby se to vědělo". Takže když se stane nehoda, je jasné, že má veřejnost právo vědět, proč se stane, proto se zprávy také bez dalšího zveřejňují kompletně celé, nikoliv však samotné spisy.

0/0
22.7.2016 8:25

J95a63n 26S93ů22r70a 4235323463872

Zaúkolovat zbytečnostmi státní orgán není to samé, co zažádat. Každopádně gratuluji k řešení takových problémů.

+1/0
21.7.2016 17:17
Foto

M40i68c25h21a23l 41S98m59í28t96k47a 8484454473146

Tak to je vymluva. Kdyz se Vam to nehodi, tak nekdo jiny ukoluje zbytecnostma... Hlavne jen same pozitivni PR.

0/0
21.7.2016 21:01

J46a19n 53S63ů62r68a 4305273873582

Od informátora Českých drah bych čekal jinou pracovní náplň. Ale je hezké, že za svého zaměstnavatele tak bojujete na všech frontách.

0/−1
21.7.2016 21:02
Foto

M20i15c90h11a46l 10S48m53í47t22k12a 8324964783176

Od novináře bych očekával věrohodné zpravodajství.

0/0
21.7.2016 22:11

J71a91n 12S88ů30r57a 4285783883752

Dostal jste jasnou zprávu od DI, kterou jste si překroutil. Když mi kážete o věrohodnosti, je to fakt úsměvné.

0/0
21.7.2016 22:23
Foto

M61i68c67h82a28l 20S51m36í62t12k35a 8174584813956

Přečtěte si co jsem napsal výše.

Šetření a prošetření

Zpráva a dopis

To jsou dvě věci které jsem zaměnil.

0/0
21.7.2016 22:31

J97a93n 97S34ů12r24a 4215733563902

Prošetření na základě stížnosti zaměstnance Českých drah. je s vámi ještě větší legrace, než s designem vašeho eshopu:)

0/0
21.7.2016 22:32

K76a27r38e67l 11Ř90e35h12á34č84e40k 9802700281122

Proč stále řešíte pouze osobní dopravce, příspěvek byl o dopravcích i nákladních. Mě přijde, že pro vás soukromí dopravce začíná a končí u LE a RJ, ostatní jak v osobní dopravě tak v nákladní jdou mimo vás. Už jen nadpis "Soukromníci poslali...". Nadpis zní jako že všichni, přitom se to týká pouze dvou, dalších pět se neozívá. Železnice nejsou pouze RJ a LE. Ostatní soukromí dopravci odjezdí mnohem více vlaků než ti dva.

0/0
21.7.2016 21:46

J59a94n 44S75ů80r64a 4425303923312

Tento text je o osobní dopravě. Nicméně jedna statistika z dosud zveřejněných závěrečných zpráv DI za 2015, kde je chyba na straně strojvedoucího či dopravce.

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Velke_Zernoseky_150328.pdf ČD Cargo

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Golcuv_Jenikov_150914.pdf závada na podvozku ČD Cargo

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Horazdovice_150804.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Masarykovo_nadrazi_150714.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Hranice_Drahotuse_150629.pdf ČD Cargo + polský dopravce

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Cernotin_150227.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Cernotin_150227.pdf AWT

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Bakov_150216.pdf ČD Cargo

Soukromníků 1, i když AWT už není soukromník, je to firma patřící Polsku. Tolik fakta. Na dojmy a kecy tu je jedna organizace sídlící ve Vysočanech.

0/0
21.7.2016 22:02

P62a29v54e85l 60Š49m94í21d90e50k 6919230683608

Jen bych chtěl vidět, jak ty dva kupovali ty karafiáty;-D a pak šli na pivo nebo kafe a rozebírali, jak je ČD špatná.

0/−1
21.7.2016 4:44

P20e10t15r 33N95o64v27o33t79n31y 1521280761

soukromí dopravci nemají nic, tím spíš integrované jízdné. tak si můžou s karafiátama vytřít zadel.

+3/−2
21.7.2016 3:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.