Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soukromníci poslali ministrům karafiáty. Kvůli krajským vlakům

České dráhy jsou blíže tomu, aby se na řadě krajských tratích udržely bez soutěže až do roku 2034. Soukromí dopravci kvůli tomu chystají nezvyklý protest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z87d43e59n83ě83k 20P74o29d27h96o31r84a 9900693375662

Co je tohle za větu?

"Proti chystané státní půjčovně vlaků premiér, plány přitom podporují právě soukromí dopravci."

Rozumíte tomu někdo? 8-o

0/0
23.7.2016 0:32

V18á19c77l66a57v 60K13a98m28í63r 9152257581266

Aha,takže úplatky květinami?Pro rejpaly - malý úplatek taky úplatek..

+3/−1
21.7.2016 8:25

J16a86n 91J24e97m98e73l28k88a 1305420

Vyšší kvalita, možná, nižší cena, cha, cha. Je třeba rozlišit cenu na straně státu, cenu na straně zákazníka.

Soutěže vedou ke snížení dotace na straně státu. Když se ptali, proč platí dojíždějící v Anglii největší podíl ze svého platu na dopravu v EU, někdo za dopravce řekl, no oni mají v Německu, Francii vlaky více dotované, jiný systém..

Zajimavé, že kritici privatizace v GB tvrdí, že stát platí za železnici více, než za jednotné British Railways (BR). Soukromý dopravce tuším chce např. škodu za požár v Bohumíně, to ČD pokud vím nedělaly.

Chyba je, že tyhle ty dílčí soutěže mohou rozbít jednotný systém v ČR, stejný jako je ve Švýcarsku, Rakousku. Sleva 25. množstevní sleva 50%, síťová jízdenka.

To není karta ČD. To je i ve Švýcarsku.Nevím proč by jízdenky nemohlo prodávat SŽDC a dělit mezi dopravce.

Kdyby se soukromí dopravci tohoto museli držet, asi by jejich nabídka nebyla tak nízká. Jejich motivací je maximalizovat tržby na straně zákazníka.

Například i trať jen na 80 km/h, disel, u Bratislavy dokáže být mnohem rychlejší než auto díky zácpám.

Stát by měl zastropovat soutěže. Dát krajům povinnosti uznávat TR 10 včetně slev.

+1/−1
21.7.2016 7:47

O63t78t80o 23P87o45s81p21í43š42i37l 4934945507398

A proč by měly kraje automaticky a befelem uznávat tarif jednoho z dopravců? Jen proto, že sám sebe nazval onen dopravce národním? Já v zásadě souhlasím s vaší myšlenkou, ale v jedné věci se zásadně rozcházíme - za tarif má podle mého názoru ručit objednatel. Ať si stát (MD ČR nebo nějaký Národní organizátor) převezme TR 10 a na jeho bázi postaví tarif národní... Pak nemám problém. Do té doby zní Vaše argumenty jen jako nadržování jednomu dopravci vůči druhým...

A nebo, ať (jak je zde už napsáno) stát rozhodne, že chce zpátky unitární železnici a nedělá parodii na liberalizaci trhu. (Jestli si takový krok obhájí vláda před voliči, tak to budu respektovat.)

+1/−1
21.7.2016 8:15

J82a55n 83J65e55m68e14l68k79a 1255960

Protože železnice není krajská, je často mezikrajská, státní. Proč mám studovat podmínky a prodej, každého kraje zvlášť. Jak jsem psal ČD Praha Šumava, jedna jízdenka, jedny podmínky, jeden eshop, 0.8 Kč/km. Odhad samostatného lístku Budějovice Šumava, 1,35 Kč/km.

Proč? Protože je to ve Švýcarsku.

Tam lístky prodává SBB. Síťová jízdenka platí v celém Švýcarsku. I na bus.

+3/0
21.7.2016 9:06

O98t55t39o 66P44o89s87p46í25š95i34l 4284145747698

Tak si přečtěte nejprve Zákon 194/2010 Sb. a dočtete se něco o povinnostech kraje zajistit dopravu ... na svém území. K tomu mají kraje (finanční) prostředky a podle svého uvážení s nimi zacházejí.

I kdybychom připustili Vaši argumentaci o "státní železnici" (ostatně kraje spolupracují, aby systém fungoval také mezikrajsky), pak jste stále neodpověděl na dotaz, proč by měly akceptovat pouze tarif jednoho z dopravců.

Já jsem řešení nastínil, ale to by se nejprve stát nesměl chovat alibisticky...

A "svá švýcarská řešení" podsouvejte někomu jinému. Víte o nich evidentně prd.;-)

+1/0
21.7.2016 9:17

J43a46n 81J72e59m96e29l57k69a 1905720

Vy píšete má určit objednavatel, tedy kraj. Tedy krajský tarif. To je zhoršení. Nevím proč mám být pro zhoršení.

Mě jde o ten systém. TR10. Tabulka jízdného, přestupnost, celá republika, IN25, I50, IN100, skupinová sleva, atd..

Proč? Protože je to jediná záruka, že když někomu svěříte státní infrastrukturu do téměř monopolního užívání na 15 let, že to nedopadne jako s vodou, teplem a pod.

Soutěž na rychlíky, jihočeské lokálky - bez určeného jízdného na straně zákazníka.

0/0
21.7.2016 9:26

J15a64n 85J93e73m21e42l72k47a 1815650

A Český zákon je 100% dobře? Nebo proč. Co je ve Švýcarsku tedy jinak.

0/0
21.7.2016 9:29

R14o75m92a13n 16J14e23s85c31h65k60e 9798985707325

Právě proto kraj dává peníze jednomu dopravci z důvodů, že chce obsluhu v celém kraji včetně malých lokálek. Nelze si vybrat lukrativní výdělečné trati. Proč si soukromníci nevezmou zrušené trati. Jsou jich desítky.

Za první republiky se státní i soukromé dráhy navzájem uznávaly.

Určitě je špatná dopravní politika, když mohou jezdit pomalé soupravy nákladních vlaků jezdit po elektrifikovaných tratích a zdržovat osobní dopravu.

0/0
21.7.2016 16:04

R97o51m47a11n 36J80e96s53c27h81k80e 9398115597165

Obávám se, že ani ve Švýcarsku se všude nedostanete na síťovku. Spousta výletních drah je soukromá podobně jako v Rakousku. Ti mají svůj tarif.

0/0
21.7.2016 21:09

J71a12n 32J60e80m77e95l66k92a 1225520

Stát chce unitární železnici? Soukromí dopravci přišli s tím, že budou jezdi na hlavních tratích bez dotací, ve stejném rozsahu. OK.

To zaprvé není úplně pravda, ale nyní říkají, co může stát kupovat, dotovat, kam může jezdit.

A najednou se natahují po dotovaných tratích. A já říkám ok, ale nechci dopadnout jako v GB s nejdražším jízdným.

Proč mám hlasovat pro něco, co pro mě může ve výsledku být horší a dražší..

0/0
21.7.2016 9:12

K55a14r50e49l 13N15o94v12á88k 8449301983798

Jízdné na ČD určuje MF!

0/0
21.7.2016 8:54

P39e32p77a 48B85r34a32t83r84š70o58v88s77k76ý 9205506309541

Nn. MF určuje nejvyšší možné jízdné..

0/0
21.7.2016 13:49

J80a18n 23J38e51m49e75l42k77a 1345160

Nedávno reportéři ČT. Ostravská městská nemocnice kupovala kardiostimulátor od výrobce cca za 60 000. Cca 2012 provedli soutěž. A z roku na rok začali kupovat ten samý kardiostimulátor za cca dvojnásobek. cca 120 tisíc. (prostředník). Lobisti, kamarádi i spol. Toto je regionální politika.

Zajimavé - ani pojišťovně to nevadilo, že platí z roku na rok dvojnásobek za kus. Jediné co si hlídala bylo roční limit. Tedy co způsobí tento hyenismus? Že se limit vyčerpá dřív. Na někoho se buď nedostane, nebo právě byl voperován tento předražený, ale méně kvalitní kardiostimulátor, místo toho, aby třeba dostal lepší, kvalitnější.

Takže i to jsou české soutěže v podání regionálních mistrů. Opravdu Vám vždy vyberou na 15 let tu nejlepší volbu? U ČD na to mají menší prostor.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1837264-lekari-varovali-pred-zakazkou-museli-pak-implantovat-i-horsi-kardiostimulator-nez

+1/0
21.7.2016 7:11

O56t26t36o 81P32o79s51p54í27š27i17l 4874305707298

V tomto sporu mezi soukromníky a státem se zapomíná (nebo zamlčuje?) jedna stěžejní otázka, a sice jak by se tedy postupovalo, kdyby výběrko úspěšně některý uchazeč zablokoval u ÚOHS? Nevzpomínám si, že by od doby Jizerskohorské železnice, kterou má autor za svatý obrázek, se něco podařilo dotáhnout do konce (pomíjím Sp Dresden - Liberec, kam se ČD neměly ambici hlásit, protože linka byla součástí výkonů v německém území). Dopravci jsou už ve střehu, všechno si napadají a ÚOHS absolutně nestíhá (a ani neumí) nic řešit včas!!

Kdyby státní dotace měla jít jen na úspěšně vysoutěžené tratě, tak by to na 99 % dopadlo tak, že soutěže se zablokují u ÚOHS, kraje by nedostaly dotaci, ZRUŠILA by se 1/3 výkonů (protože kraje by neměly na sanaci těch peněz ani dočasně), veřejná doprava by šla do kytek...

(A kdyby si stát dal do podmínek jen "snahu o soutěž", bylo by to zbytečné divadlo...)

0/0
21.7.2016 5:44

F79r89a24n36t28i91š47e24k 74M27a71t25ě93j36č98e19k 7903542593781

Vzhledem k vývoji nehodovosti, bych soukromou dopravu na železnici zakázal.

Nedávno, ožralý strojvedoucí na přejezdu zabil lidi. Vloni jel jiný s nezapnutým vlakovým zabezpečovačem, usnul, narazil do vlaku před ním a zabil se. Nehoda v České Třebové a vše soukromníci!

+2/−3
21.7.2016 5:04

O24t42t61o 94P53o39s98p74í36š63i11l 4354175797308

...zatímco u ČD se nikdy nic takového nestalo... zatímco ČD zaměstnává nadlidi a soukromníci jenom lidi...

+1/−1
21.7.2016 5:46

K95a51r62e96l 86Ř63e77h21á17č15e17k 9352590901282

U ČD se stává samozřejmě také, ale pokud vezmeme počet vlaků, které odjezdí soukromí dopravci a kolik ČD, tak je ta nehodovost soukromých dopravců zarážející.

+2/0
21.7.2016 9:06

F96r95a75n21t50i64š57e62k 41M73a61t48ě49j47č63e70k 7893852553781

Napište mi kdy ožralý strojvedoucí někoho zabil a máte u mne 1000 kč!!!

+1/0
21.7.2016 23:11

J23a48n 91S61ů90r59a 4635493873482

Nesmíte tolik číst Obzor:)

0/−2
21.7.2016 7:39

K32a72r24e45l 45Ř13e38h41á68č79e40k 9932100651222

Pak si spočítejte počet smrtelných nehod z viny strojvedoucích ČD a soukromých dopravců za posledních např. 5 let, a porovnejte s počtem vlaků a uvidíte, že na tom něco je. Ono je to logické, pokud pro soukromé dopravce jezdí mnoho důchodců a strojvedoucích vyhozených z ČD za průšvihy, tak je logické že ta nehodovost soukromých dopravců je vyšší. O dodržování přestávek a odpočinku nemluvě.

+2/0
21.7.2016 9:11

J11a39n 71S69ů50r46a 4455733443492

Ok,RJ od vyjetí 2 projetí stůj bez následků, LE nula. Cd na trase Praha Ostrava jistě dodáte sám, protože jste skvěle argumentacne vybaven:-)

+1/−2
21.7.2016 9:17

P83a57v82e58l 58M15a92c22o53u35n 4397749342116

Vy jste tupoun

+2/0
21.7.2016 12:38
Foto

M28i66c60h54a86l 98S81m54í90t95k77a 8574344773286

Co x dalsich pochybeni o kterych nepisete? Napr. Studenka? Nevypraveni vlaku, atd.

0/0
21.7.2016 13:54

J96a84n 37S50ů11r95a 4295803573192

Pro mě je zdroj Drážní inspekce.. Hledejte tam.

0/0
21.7.2016 13:58
Foto

M30i34c10h87a22l 86S71m64í47t67k32a 8784844283566

Tak pokud je pro Vas DI zdroj, tak to zajiste vite o te Studence. Setrila to DI s vysledkem zjisteny hrube nedostatky. A pokud Vam to Radim nebo Ales nerekl, neznamena ze se to nestalo.

0/0
21.7.2016 14:06

J50a11n 13S91ů61r80a 4575683443342

Určitě. DI závěry z vyšetřování zveřejňuje. Vámi zmiňovaná událost zveřejněná není. Vy máte přístup k nezveřejněným závěrům nebo jste to někde slyšel?

0/0
21.7.2016 15:07
Foto

M37i54c46h82a10l 31S46m78í95t76k77a 8574534133836

Zajiste vite, ze DI nezverejnuje veskere MU a zavery z ni na web strankach. To by jste pochopil jen z toho, ze kazda srazka vlaku s necim je MU a zverejnuji se jen vybrane.

0/0
21.7.2016 15:10

J90a85n 69S39ů59r74a 4165523313532

Vy jste zaměstnanec DI, že k závěrům máte přístup?

0/0
21.7.2016 16:10
Foto

M55i28c77h65a56l 49S76m41í53t86k58a 8264274633666

Nejsem, staci si o informaci zazadat.

Uryvek ze zpravy: Prosetrenim predmetne udalosti byly Drazni inspekci na strane vlakove cety (Teamleadera a stevardu) vlaku Ex 1021 zjisteny hrube nedostatky majici za nasledek vznik predmetne udalosti. Dopravce si je pochybenim svych zamestnancu vedom a v ramci prevence nedostatku prijal opatreni k eliminaci opakovani podobnych udalosti.

Jedna se o doslovny prepis.

Jinak udalost setrila Drazni inspekce, uzemni inspektorat Ostrava.

To ze neco nevite nebo nenajdete nebo nerekne Vam Ales jako PR, neznamena ze neni nebo se nestalo.

To Vas omlouva...

0/0
21.7.2016 16:34

J10a41n 15S32ů78r71a 4535593873772

ok, díky. prověřím. asi je na čase, aby se začalo zveřejňovat vše...

+1/0
21.7.2016 16:41

J88a70n 98K14u73č62e48r93a 2607562756283

DI zveřejňuje všechny zprávy z nehod, kde prováděla tzv. vlastní šetření.

0/0
21.7.2016 17:13

J11a40n 30K38u79č21e59r96a 2417682526743

Pane Smítko, jako generální inspektor Drážní inspekce si dovolím reagovat na Vaši informaci. Drážní inspekce žádnou zprávu k dané nehodě nevydala, ve svém příspěvku pouze citujete z dopisu, který jsme Vám poslali.

Ve stejném dopisu je jasně uvedeno, že se nejedná o mimořádnou událost podle zákona o dráhách a jasně je v předposledním odstavci uvedeno, že Drážní inspekce tuto událost nepovažuje za MU a ani ji nešetřila.

Proč tedy píšete, že to Drážní inspekce šetřila a dokonce tuto zprávu ze šetření zatajila?

+2/0
21.7.2016 17:02

J91a73n 73K46u98č73e82r74a 2287762786593

Jinak Drážní inspekce zveřejňuje VŠECHNY zprávy z nehod, kde provádí tzn. vlastní šetření. Podle zákona jde zejména o závažné nehody (tzn. srážky vlaků či vykolejení, kde je alespoň 1 mrtvý, nebo alespoň 5 zraněných, nebo škoda alespoň 5 mil. Kč). Ostatní mimořádné události MŮŽE šetřit, pokud se tak rozhodně (ve smyslu příslušného právního předpisu). To, že ve Studénce vystoupili lidé a mysleli si, že jsou v Ostravě, není ohrožení bezpečnosti, tzn. není to ani ohrožení (=nejnižší kategorie mimořádné události). Drážní inspekce na Vaši žádost přesto prověřila postup Regiojetu a zjistila nedostatky BEZ VLIVU NA BEZPEČNOST. Regiojet sám přijal své opatření, aby se to neopakovalo, to byla, dá se říci, ukázková reakce dozorovaného subjektu (občas se s námi provozovatelé hádají a polemizují).

Sám osobně jsem před časem tahal za rychlobrzdu v rychlíku ČD, který se rozjel během vystupování cestujících, kteří padali za zem. To byla mimořádná událost, na rozdíl od toho, co se stalo ve Studénce Regiojetu, protože tam mohlo dojít ke zranění. Pokud někdo vystoupí v jiné stanici, než měl, to není žádné ohrožení bezpečnosti, i když je nepříjemné, že mu ujedou přípoje.

+1/0
21.7.2016 17:11
Foto

M15i42c48h22a95l 77S32m13í20t33k23a 8134904583436

Nenapsal jsem, ze nekdo neco zatajil. Jen ze se vse nezverejnuje. Nebo ano?

0/0
21.7.2016 21:05
Foto

M72i47c38h79a56l 12S56m39í81t87k73a 8564604813926

Uz jsem se docetl ze z vlastniho setreni. Tak to se omlouvam p. Kucera.

0/0
21.7.2016 21:17
Foto

M53i82c62h50a77l 73S78m21í84t45k89a 8294714813496

Pane Kučera, nikde jsem nenapsal, že DI něco zatajila. Ano zvolil jsem špatné slovo ohledně šetření, měl jsem použít slovo prošetření které je použito v dopise? Pokud čtu po sobě dále, nazval jsem dopis zprávou, což je zpráva. Dále zde sám píšete, že se zveřejňují jen vybrané, tj. závažné nehody. Ohrožení bezpečnosti není ani to, že někteří cestující a personál naskakoval do rozjíždějícího se vlaku. Navíc v dopise sama DI píše, že se nejedná o MU, ale podání bylo oprávněné a že děkujete. A v příspěvku kde jsem citoval dopis, je napsáno pouze událost a o události píšete v dopise, rozdíl mimořádná událost a událost.

Možná by stálo za to, aby bylo upřesněno na stránkách dicr.cz, že se jedná o zprávy ze závažných MU, text je pouze tento: "Na tomto místě Drážní inspekce zveřejňuje zprávy o výsledcích šetření příčin a okolností vzniku mimořádných událostí ve formátu pdf.", kde se nedočtete, že se jedná pouze o závažné.

0/0
21.7.2016 22:09

J43a17n 24K49u11č79e48r97a 2127132856193

Ale ono se nejedná jen o závažné, často šetříme i nehody či ohrožení. Vše, co šetříme, dáváme na web. Zpráva o výsledcích šetření příčin a okolností vzniku MU je termín pro zprávu z našeho vlastního šetření, ta věta je naprosto v pořádku.

0/0
22.7.2016 8:21

J40a17n 14K74u51č38e40r69a 2307382186643

Není možné zveřejňovat závěry z prováděných státních dozorů, resp. z každého kroku, co Drážní inspekce udělá. Jednak na to nemáme čas, jednak by to bylo v rozporu se zákonem. A jaký by mělo přínos si přečíst, že jsme tehdy a tehdy zjistili, že ve stanici XY je nečitelné číslo výhybky? Chápu, že by to spoustu lidí zajímalo, ale obecně by to nemělo žádný efekt. Navíc při zveřejnění detailů se zvažuje, zda je víc "šetřit práva dozorovaného subjektu", nebo "obecný zájem na tom, aby se to vědělo". Takže když se stane nehoda, je jasné, že má veřejnost právo vědět, proč se stane, proto se zprávy také bez dalšího zveřejňují kompletně celé, nikoliv však samotné spisy.

0/0
22.7.2016 8:25

J98a68n 27S94ů21r21a 4365663983482

Zaúkolovat zbytečnostmi státní orgán není to samé, co zažádat. Každopádně gratuluji k řešení takových problémů.

+1/0
21.7.2016 17:17
Foto

M23i23c52h67a52l 51S12m23í51t74k69a 8914114533386

Tak to je vymluva. Kdyz se Vam to nehodi, tak nekdo jiny ukoluje zbytecnostma... Hlavne jen same pozitivni PR.

0/0
21.7.2016 21:01

J85a54n 29S52ů18r90a 4225783163832

Od informátora Českých drah bych čekal jinou pracovní náplň. Ale je hezké, že za svého zaměstnavatele tak bojujete na všech frontách.

0/−1
21.7.2016 21:02
Foto

M11i21c31h13a90l 91S58m51í40t68k89a 8604974703876

Od novináře bych očekával věrohodné zpravodajství.

0/0
21.7.2016 22:11

J27a27n 24S66ů89r39a 4755253503822

Dostal jste jasnou zprávu od DI, kterou jste si překroutil. Když mi kážete o věrohodnosti, je to fakt úsměvné.

0/0
21.7.2016 22:23
Foto

M34i81c47h56a39l 32S10m73í61t67k49a 8904914483826

Přečtěte si co jsem napsal výše.

Šetření a prošetření

Zpráva a dopis

To jsou dvě věci které jsem zaměnil.

0/0
21.7.2016 22:31

J77a42n 59S23ů68r94a 4925303813302

Prošetření na základě stížnosti zaměstnance Českých drah. je s vámi ještě větší legrace, než s designem vašeho eshopu:)

0/0
21.7.2016 22:32

K72a94r63e48l 93Ř71e44h15á61č18e66k 9762140831392

Proč stále řešíte pouze osobní dopravce, příspěvek byl o dopravcích i nákladních. Mě přijde, že pro vás soukromí dopravce začíná a končí u LE a RJ, ostatní jak v osobní dopravě tak v nákladní jdou mimo vás. Už jen nadpis "Soukromníci poslali...". Nadpis zní jako že všichni, přitom se to týká pouze dvou, dalších pět se neozívá. Železnice nejsou pouze RJ a LE. Ostatní soukromí dopravci odjezdí mnohem více vlaků než ti dva.

0/0
21.7.2016 21:46

J67a60n 34S18ů29r76a 4365323283162

Tento text je o osobní dopravě. Nicméně jedna statistika z dosud zveřejněných závěrečných zpráv DI za 2015, kde je chyba na straně strojvedoucího či dopravce.

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Velke_Zernoseky_150328.pdf ČD Cargo

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Golcuv_Jenikov_150914.pdf závada na podvozku ČD Cargo

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Horazdovice_150804.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Masarykovo_nadrazi_150714.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Hranice_Drahotuse_150629.pdf ČD Cargo + polský dopravce

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Cernotin_150227.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Cernotin_150227.pdf AWT

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Bakov_150216.pdf ČD Cargo

Soukromníků 1, i když AWT už není soukromník, je to firma patřící Polsku. Tolik fakta. Na dojmy a kecy tu je jedna organizace sídlící ve Vysočanech.

0/0
21.7.2016 22:02

P60a43v65e37l 23Š39m88í26d73e18k 6589150193228

Jen bych chtěl vidět, jak ty dva kupovali ty karafiáty;-D a pak šli na pivo nebo kafe a rozebírali, jak je ČD špatná.

0/−1
21.7.2016 4:44

P72e77t56r 85N85o74v20o65t54n39y 1391370411

soukromí dopravci nemají nic, tím spíš integrované jízdné. tak si můžou s karafiátama vytřít zadel.

+3/−2
21.7.2016 3:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.