Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soukromníci poslali ministrům karafiáty. Kvůli krajským vlakům

České dráhy jsou blíže tomu, aby se na řadě krajských tratích udržely bez soutěže až do roku 2034. Soukromí dopravci kvůli tomu chystají nezvyklý protest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z23d26e67n49ě72k 89P98o73d97h27o84r72a 9780983895902

Co je tohle za větu?

"Proti chystané státní půjčovně vlaků premiér, plány přitom podporují právě soukromí dopravci."

Rozumíte tomu někdo? 8-o

0/0
23.7.2016 0:32

V67á79c96l82a30v 94K26a82m91í86r 9842757881296

Aha,takže úplatky květinami?Pro rejpaly - malý úplatek taky úplatek..

+3/−1
21.7.2016 8:25

J74a92n 54J68e16m70e62l82k59a 1885950

Vyšší kvalita, možná, nižší cena, cha, cha. Je třeba rozlišit cenu na straně státu, cenu na straně zákazníka.

Soutěže vedou ke snížení dotace na straně státu. Když se ptali, proč platí dojíždějící v Anglii největší podíl ze svého platu na dopravu v EU, někdo za dopravce řekl, no oni mají v Německu, Francii vlaky více dotované, jiný systém..

Zajimavé, že kritici privatizace v GB tvrdí, že stát platí za železnici více, než za jednotné British Railways (BR). Soukromý dopravce tuším chce např. škodu za požár v Bohumíně, to ČD pokud vím nedělaly.

Chyba je, že tyhle ty dílčí soutěže mohou rozbít jednotný systém v ČR, stejný jako je ve Švýcarsku, Rakousku. Sleva 25. množstevní sleva 50%, síťová jízdenka.

To není karta ČD. To je i ve Švýcarsku.Nevím proč by jízdenky nemohlo prodávat SŽDC a dělit mezi dopravce.

Kdyby se soukromí dopravci tohoto museli držet, asi by jejich nabídka nebyla tak nízká. Jejich motivací je maximalizovat tržby na straně zákazníka.

Například i trať jen na 80 km/h, disel, u Bratislavy dokáže být mnohem rychlejší než auto díky zácpám.

Stát by měl zastropovat soutěže. Dát krajům povinnosti uznávat TR 10 včetně slev.

+1/−1
21.7.2016 7:47

O82t27t10o 46P64o33s43p72í56š76i28l 4984835577848

A proč by měly kraje automaticky a befelem uznávat tarif jednoho z dopravců? Jen proto, že sám sebe nazval onen dopravce národním? Já v zásadě souhlasím s vaší myšlenkou, ale v jedné věci se zásadně rozcházíme - za tarif má podle mého názoru ručit objednatel. Ať si stát (MD ČR nebo nějaký Národní organizátor) převezme TR 10 a na jeho bázi postaví tarif národní... Pak nemám problém. Do té doby zní Vaše argumenty jen jako nadržování jednomu dopravci vůči druhým...

A nebo, ať (jak je zde už napsáno) stát rozhodne, že chce zpátky unitární železnici a nedělá parodii na liberalizaci trhu. (Jestli si takový krok obhájí vláda před voliči, tak to budu respektovat.)

+1/−1
21.7.2016 8:15

J15a33n 83J78e52m91e27l19k91a 1285370

Protože železnice není krajská, je často mezikrajská, státní. Proč mám studovat podmínky a prodej, každého kraje zvlášť. Jak jsem psal ČD Praha Šumava, jedna jízdenka, jedny podmínky, jeden eshop, 0.8 Kč/km. Odhad samostatného lístku Budějovice Šumava, 1,35 Kč/km.

Proč? Protože je to ve Švýcarsku.

Tam lístky prodává SBB. Síťová jízdenka platí v celém Švýcarsku. I na bus.

+3/0
21.7.2016 9:06

O83t30t17o 86P98o49s64p42í19š68i83l 4384345957408

Tak si přečtěte nejprve Zákon 194/2010 Sb. a dočtete se něco o povinnostech kraje zajistit dopravu ... na svém území. K tomu mají kraje (finanční) prostředky a podle svého uvážení s nimi zacházejí.

I kdybychom připustili Vaši argumentaci o "státní železnici" (ostatně kraje spolupracují, aby systém fungoval také mezikrajsky), pak jste stále neodpověděl na dotaz, proč by měly akceptovat pouze tarif jednoho z dopravců.

Já jsem řešení nastínil, ale to by se nejprve stát nesměl chovat alibisticky...

A "svá švýcarská řešení" podsouvejte někomu jinému. Víte o nich evidentně prd.;-)

+1/0
21.7.2016 9:17

J29a97n 91J87e70m77e35l73k82a 1725450

Vy píšete má určit objednavatel, tedy kraj. Tedy krajský tarif. To je zhoršení. Nevím proč mám být pro zhoršení.

Mě jde o ten systém. TR10. Tabulka jízdného, přestupnost, celá republika, IN25, I50, IN100, skupinová sleva, atd..

Proč? Protože je to jediná záruka, že když někomu svěříte státní infrastrukturu do téměř monopolního užívání na 15 let, že to nedopadne jako s vodou, teplem a pod.

Soutěž na rychlíky, jihočeské lokálky - bez určeného jízdného na straně zákazníka.

0/0
21.7.2016 9:26

J75a19n 57J64e17m18e28l36k48a 1235650

A Český zákon je 100% dobře? Nebo proč. Co je ve Švýcarsku tedy jinak.

0/0
21.7.2016 9:29

R69o77m77a43n 50J47e25s30c93h59k81e 9218715297275

Právě proto kraj dává peníze jednomu dopravci z důvodů, že chce obsluhu v celém kraji včetně malých lokálek. Nelze si vybrat lukrativní výdělečné trati. Proč si soukromníci nevezmou zrušené trati. Jsou jich desítky.

Za první republiky se státní i soukromé dráhy navzájem uznávaly.

Určitě je špatná dopravní politika, když mohou jezdit pomalé soupravy nákladních vlaků jezdit po elektrifikovaných tratích a zdržovat osobní dopravu.

0/0
21.7.2016 16:04

R14o56m59a58n 55J34e23s63c73h55k84e 9548615757205

Obávám se, že ani ve Švýcarsku se všude nedostanete na síťovku. Spousta výletních drah je soukromá podobně jako v Rakousku. Ti mají svůj tarif.

0/0
21.7.2016 21:09

J96a57n 26J63e38m24e19l37k37a 1865570

Stát chce unitární železnici? Soukromí dopravci přišli s tím, že budou jezdi na hlavních tratích bez dotací, ve stejném rozsahu. OK.

To zaprvé není úplně pravda, ale nyní říkají, co může stát kupovat, dotovat, kam může jezdit.

A najednou se natahují po dotovaných tratích. A já říkám ok, ale nechci dopadnout jako v GB s nejdražším jízdným.

Proč mám hlasovat pro něco, co pro mě může ve výsledku být horší a dražší..

0/0
21.7.2016 9:12

K77a84r92e96l 84N44o89v13á70k 8769881673408

Jízdné na ČD určuje MF!

0/0
21.7.2016 8:54

P55e23p14a 86B65r92a63t54r82š62o34v94s18k90ý 9135936299311

Nn. MF určuje nejvyšší možné jízdné..

0/0
21.7.2016 13:49

J70a97n 71J45e77m79e58l98k19a 1705710

Nedávno reportéři ČT. Ostravská městská nemocnice kupovala kardiostimulátor od výrobce cca za 60 000. Cca 2012 provedli soutěž. A z roku na rok začali kupovat ten samý kardiostimulátor za cca dvojnásobek. cca 120 tisíc. (prostředník). Lobisti, kamarádi i spol. Toto je regionální politika.

Zajimavé - ani pojišťovně to nevadilo, že platí z roku na rok dvojnásobek za kus. Jediné co si hlídala bylo roční limit. Tedy co způsobí tento hyenismus? Že se limit vyčerpá dřív. Na někoho se buď nedostane, nebo právě byl voperován tento předražený, ale méně kvalitní kardiostimulátor, místo toho, aby třeba dostal lepší, kvalitnější.

Takže i to jsou české soutěže v podání regionálních mistrů. Opravdu Vám vždy vyberou na 15 let tu nejlepší volbu? U ČD na to mají menší prostor.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1837264-lekari-varovali-pred-zakazkou-museli-pak-implantovat-i-horsi-kardiostimulator-nez

+1/0
21.7.2016 7:11

O49t29t67o 57P32o81s10p15í49š70i93l 4924175947318

V tomto sporu mezi soukromníky a státem se zapomíná (nebo zamlčuje?) jedna stěžejní otázka, a sice jak by se tedy postupovalo, kdyby výběrko úspěšně některý uchazeč zablokoval u ÚOHS? Nevzpomínám si, že by od doby Jizerskohorské železnice, kterou má autor za svatý obrázek, se něco podařilo dotáhnout do konce (pomíjím Sp Dresden - Liberec, kam se ČD neměly ambici hlásit, protože linka byla součástí výkonů v německém území). Dopravci jsou už ve střehu, všechno si napadají a ÚOHS absolutně nestíhá (a ani neumí) nic řešit včas!!

Kdyby státní dotace měla jít jen na úspěšně vysoutěžené tratě, tak by to na 99 % dopadlo tak, že soutěže se zablokují u ÚOHS, kraje by nedostaly dotaci, ZRUŠILA by se 1/3 výkonů (protože kraje by neměly na sanaci těch peněz ani dočasně), veřejná doprava by šla do kytek...

(A kdyby si stát dal do podmínek jen "snahu o soutěž", bylo by to zbytečné divadlo...)

0/0
21.7.2016 5:44

F68r11a76n53t85i19š50e54k 28M68a68t20ě45j33č37e65k 7833912813421

Vzhledem k vývoji nehodovosti, bych soukromou dopravu na železnici zakázal.

Nedávno, ožralý strojvedoucí na přejezdu zabil lidi. Vloni jel jiný s nezapnutým vlakovým zabezpečovačem, usnul, narazil do vlaku před ním a zabil se. Nehoda v České Třebové a vše soukromníci!

+2/−3
21.7.2016 5:04

O43t65t47o 85P18o13s87p79í60š76i15l 4634495567208

...zatímco u ČD se nikdy nic takového nestalo... zatímco ČD zaměstnává nadlidi a soukromníci jenom lidi...

+1/−1
21.7.2016 5:46

K57a32r64e84l 62Ř98e73h49á88č62e71k 9642800211152

U ČD se stává samozřejmě také, ale pokud vezmeme počet vlaků, které odjezdí soukromí dopravci a kolik ČD, tak je ta nehodovost soukromých dopravců zarážející.

+2/0
21.7.2016 9:06

F19r10a34n61t87i12š63e89k 44M81a30t69ě93j51č62e15k 7693882233791

Napište mi kdy ožralý strojvedoucí někoho zabil a máte u mne 1000 kč!!!

+1/0
21.7.2016 23:11

J43a28n 17S29ů43r69a 4265573323462

Nesmíte tolik číst Obzor:)

0/−2
21.7.2016 7:39

K48a17r68e55l 66Ř15e38h87á67č17e93k 9412290121412

Pak si spočítejte počet smrtelných nehod z viny strojvedoucích ČD a soukromých dopravců za posledních např. 5 let, a porovnejte s počtem vlaků a uvidíte, že na tom něco je. Ono je to logické, pokud pro soukromé dopravce jezdí mnoho důchodců a strojvedoucích vyhozených z ČD za průšvihy, tak je logické že ta nehodovost soukromých dopravců je vyšší. O dodržování přestávek a odpočinku nemluvě.

+2/0
21.7.2016 9:11

J38a78n 97S36ů57r11a 4755673413712

Ok,RJ od vyjetí 2 projetí stůj bez následků, LE nula. Cd na trase Praha Ostrava jistě dodáte sám, protože jste skvěle argumentacne vybaven:-)

+1/−2
21.7.2016 9:17

P89a91v15e27l 27M85a15c66o97u43n 4237119482836

Vy jste tupoun

+2/0
21.7.2016 12:38
Foto

M57i75c81h30a15l 84S11m97í14t87k15a 8904284313746

Co x dalsich pochybeni o kterych nepisete? Napr. Studenka? Nevypraveni vlaku, atd.

0/0
21.7.2016 13:54

J44a72n 48S37ů82r75a 4225333693502

Pro mě je zdroj Drážní inspekce.. Hledejte tam.

0/0
21.7.2016 13:58
Foto

M31i88c74h31a68l 28S36m39í23t77k80a 8294554613556

Tak pokud je pro Vas DI zdroj, tak to zajiste vite o te Studence. Setrila to DI s vysledkem zjisteny hrube nedostatky. A pokud Vam to Radim nebo Ales nerekl, neznamena ze se to nestalo.

0/0
21.7.2016 14:06

J69a90n 87S27ů22r36a 4675833903622

Určitě. DI závěry z vyšetřování zveřejňuje. Vámi zmiňovaná událost zveřejněná není. Vy máte přístup k nezveřejněným závěrům nebo jste to někde slyšel?

0/0
21.7.2016 15:07
Foto

M70i73c73h64a17l 44S52m21í78t83k95a 8364764443696

Zajiste vite, ze DI nezverejnuje veskere MU a zavery z ni na web strankach. To by jste pochopil jen z toho, ze kazda srazka vlaku s necim je MU a zverejnuji se jen vybrane.

0/0
21.7.2016 15:10

J77a60n 14S52ů93r24a 4275863803222

Vy jste zaměstnanec DI, že k závěrům máte přístup?

0/0
21.7.2016 16:10
Foto

M83i34c15h57a23l 63S14m82í67t97k53a 8624734153436

Nejsem, staci si o informaci zazadat.

Uryvek ze zpravy: Prosetrenim predmetne udalosti byly Drazni inspekci na strane vlakove cety (Teamleadera a stevardu) vlaku Ex 1021 zjisteny hrube nedostatky majici za nasledek vznik predmetne udalosti. Dopravce si je pochybenim svych zamestnancu vedom a v ramci prevence nedostatku prijal opatreni k eliminaci opakovani podobnych udalosti.

Jedna se o doslovny prepis.

Jinak udalost setrila Drazni inspekce, uzemni inspektorat Ostrava.

To ze neco nevite nebo nenajdete nebo nerekne Vam Ales jako PR, neznamena ze neni nebo se nestalo.

To Vas omlouva...

0/0
21.7.2016 16:34

J38a17n 75S77ů59r43a 4245523573432

ok, díky. prověřím. asi je na čase, aby se začalo zveřejňovat vše...

+1/0
21.7.2016 16:41

J74a62n 40K96u48č52e86r92a 2517322206463

DI zveřejňuje všechny zprávy z nehod, kde prováděla tzv. vlastní šetření.

0/0
21.7.2016 17:13

J63a64n 30K90u53č18e46r25a 2257852976193

Pane Smítko, jako generální inspektor Drážní inspekce si dovolím reagovat na Vaši informaci. Drážní inspekce žádnou zprávu k dané nehodě nevydala, ve svém příspěvku pouze citujete z dopisu, který jsme Vám poslali.

Ve stejném dopisu je jasně uvedeno, že se nejedná o mimořádnou událost podle zákona o dráhách a jasně je v předposledním odstavci uvedeno, že Drážní inspekce tuto událost nepovažuje za MU a ani ji nešetřila.

Proč tedy píšete, že to Drážní inspekce šetřila a dokonce tuto zprávu ze šetření zatajila?

+2/0
21.7.2016 17:02

J65a16n 50K19u30č78e69r80a 2577232476103

Jinak Drážní inspekce zveřejňuje VŠECHNY zprávy z nehod, kde provádí tzn. vlastní šetření. Podle zákona jde zejména o závažné nehody (tzn. srážky vlaků či vykolejení, kde je alespoň 1 mrtvý, nebo alespoň 5 zraněných, nebo škoda alespoň 5 mil. Kč). Ostatní mimořádné události MŮŽE šetřit, pokud se tak rozhodně (ve smyslu příslušného právního předpisu). To, že ve Studénce vystoupili lidé a mysleli si, že jsou v Ostravě, není ohrožení bezpečnosti, tzn. není to ani ohrožení (=nejnižší kategorie mimořádné události). Drážní inspekce na Vaši žádost přesto prověřila postup Regiojetu a zjistila nedostatky BEZ VLIVU NA BEZPEČNOST. Regiojet sám přijal své opatření, aby se to neopakovalo, to byla, dá se říci, ukázková reakce dozorovaného subjektu (občas se s námi provozovatelé hádají a polemizují).

Sám osobně jsem před časem tahal za rychlobrzdu v rychlíku ČD, který se rozjel během vystupování cestujících, kteří padali za zem. To byla mimořádná událost, na rozdíl od toho, co se stalo ve Studénce Regiojetu, protože tam mohlo dojít ke zranění. Pokud někdo vystoupí v jiné stanici, než měl, to není žádné ohrožení bezpečnosti, i když je nepříjemné, že mu ujedou přípoje.

+1/0
21.7.2016 17:11
Foto

M72i84c29h54a66l 69S31m82í32t90k53a 8204564683896

Nenapsal jsem, ze nekdo neco zatajil. Jen ze se vse nezverejnuje. Nebo ano?

0/0
21.7.2016 21:05
Foto

M15i16c41h28a88l 63S31m41í41t12k76a 8714724623386

Uz jsem se docetl ze z vlastniho setreni. Tak to se omlouvam p. Kucera.

0/0
21.7.2016 21:17
Foto

M87i50c26h29a27l 67S88m90í58t55k64a 8254854733626

Pane Kučera, nikde jsem nenapsal, že DI něco zatajila. Ano zvolil jsem špatné slovo ohledně šetření, měl jsem použít slovo prošetření které je použito v dopise? Pokud čtu po sobě dále, nazval jsem dopis zprávou, což je zpráva. Dále zde sám píšete, že se zveřejňují jen vybrané, tj. závažné nehody. Ohrožení bezpečnosti není ani to, že někteří cestující a personál naskakoval do rozjíždějícího se vlaku. Navíc v dopise sama DI píše, že se nejedná o MU, ale podání bylo oprávněné a že děkujete. A v příspěvku kde jsem citoval dopis, je napsáno pouze událost a o události píšete v dopise, rozdíl mimořádná událost a událost.

Možná by stálo za to, aby bylo upřesněno na stránkách dicr.cz, že se jedná o zprávy ze závažných MU, text je pouze tento: "Na tomto místě Drážní inspekce zveřejňuje zprávy o výsledcích šetření příčin a okolností vzniku mimořádných událostí ve formátu pdf.", kde se nedočtete, že se jedná pouze o závažné.

0/0
21.7.2016 22:09

J40a61n 61K87u63č74e25r93a 2587462516533

Ale ono se nejedná jen o závažné, často šetříme i nehody či ohrožení. Vše, co šetříme, dáváme na web. Zpráva o výsledcích šetření příčin a okolností vzniku MU je termín pro zprávu z našeho vlastního šetření, ta věta je naprosto v pořádku.

0/0
22.7.2016 8:21

J87a52n 88K97u57č29e93r12a 2127922376503

Není možné zveřejňovat závěry z prováděných státních dozorů, resp. z každého kroku, co Drážní inspekce udělá. Jednak na to nemáme čas, jednak by to bylo v rozporu se zákonem. A jaký by mělo přínos si přečíst, že jsme tehdy a tehdy zjistili, že ve stanici XY je nečitelné číslo výhybky? Chápu, že by to spoustu lidí zajímalo, ale obecně by to nemělo žádný efekt. Navíc při zveřejnění detailů se zvažuje, zda je víc "šetřit práva dozorovaného subjektu", nebo "obecný zájem na tom, aby se to vědělo". Takže když se stane nehoda, je jasné, že má veřejnost právo vědět, proč se stane, proto se zprávy také bez dalšího zveřejňují kompletně celé, nikoliv však samotné spisy.

0/0
22.7.2016 8:25

J32a26n 24S82ů72r33a 4475453663772

Zaúkolovat zbytečnostmi státní orgán není to samé, co zažádat. Každopádně gratuluji k řešení takových problémů.

+1/0
21.7.2016 17:17
Foto

M70i25c19h84a97l 63S71m55í67t82k75a 8244114483686

Tak to je vymluva. Kdyz se Vam to nehodi, tak nekdo jiny ukoluje zbytecnostma... Hlavne jen same pozitivni PR.

0/0
21.7.2016 21:01

J56a16n 94S90ů70r60a 4465343213652

Od informátora Českých drah bych čekal jinou pracovní náplň. Ale je hezké, že za svého zaměstnavatele tak bojujete na všech frontách.

0/−1
21.7.2016 21:02
Foto

M46i60c42h31a34l 97S15m86í19t80k73a 8874724303406

Od novináře bych očekával věrohodné zpravodajství.

0/0
21.7.2016 22:11

J39a55n 35S53ů74r17a 4255743243252

Dostal jste jasnou zprávu od DI, kterou jste si překroutil. Když mi kážete o věrohodnosti, je to fakt úsměvné.

0/0
21.7.2016 22:23
Foto

M27i52c53h94a27l 34S89m97í28t61k12a 8394344423836

Přečtěte si co jsem napsal výše.

Šetření a prošetření

Zpráva a dopis

To jsou dvě věci které jsem zaměnil.

0/0
21.7.2016 22:31

J37a90n 66S94ů68r42a 4735603413142

Prošetření na základě stížnosti zaměstnance Českých drah. je s vámi ještě větší legrace, než s designem vašeho eshopu:)

0/0
21.7.2016 22:32

K21a79r45e57l 31Ř84e27h15á17č55e61k 9902910561822

Proč stále řešíte pouze osobní dopravce, příspěvek byl o dopravcích i nákladních. Mě přijde, že pro vás soukromí dopravce začíná a končí u LE a RJ, ostatní jak v osobní dopravě tak v nákladní jdou mimo vás. Už jen nadpis "Soukromníci poslali...". Nadpis zní jako že všichni, přitom se to týká pouze dvou, dalších pět se neozívá. Železnice nejsou pouze RJ a LE. Ostatní soukromí dopravci odjezdí mnohem více vlaků než ti dva.

0/0
21.7.2016 21:46

J89a53n 68S37ů98r31a 4925683153792

Tento text je o osobní dopravě. Nicméně jedna statistika z dosud zveřejněných závěrečných zpráv DI za 2015, kde je chyba na straně strojvedoucího či dopravce.

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Velke_Zernoseky_150328.pdf ČD Cargo

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Golcuv_Jenikov_150914.pdf závada na podvozku ČD Cargo

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Horazdovice_150804.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Masarykovo_nadrazi_150714.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Hranice_Drahotuse_150629.pdf ČD Cargo + polský dopravce

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Cernotin_150227.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Cernotin_150227.pdf AWT

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Bakov_150216.pdf ČD Cargo

Soukromníků 1, i když AWT už není soukromník, je to firma patřící Polsku. Tolik fakta. Na dojmy a kecy tu je jedna organizace sídlící ve Vysočanech.

0/0
21.7.2016 22:02

P33a18v29e56l 83Š77m91í63d22e22k 6209610703398

Jen bych chtěl vidět, jak ty dva kupovali ty karafiáty;-D a pak šli na pivo nebo kafe a rozebírali, jak je ČD špatná.

0/−1
21.7.2016 4:44

P27e22t28r 34N38o17v45o98t19n21y 1771870141

soukromí dopravci nemají nic, tím spíš integrované jízdné. tak si můžou s karafiátama vytřít zadel.

+3/−2
21.7.2016 3:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.