Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soukromníci poslali ministrům karafiáty. Kvůli krajským vlakům

České dráhy jsou blíže tomu, aby se na řadě krajských tratích udržely bez soutěže až do roku 2034. Soukromí dopravci kvůli tomu chystají nezvyklý protest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z66d66e53n82ě96k 32P94o47d45h52o15r81a 9230903955402

Co je tohle za větu?

"Proti chystané státní půjčovně vlaků premiér, plány přitom podporují právě soukromí dopravci."

Rozumíte tomu někdo? 8-o

0/0
23.7.2016 0:32

V11á54c75l84a40v 58K42a41m52í81r 9152527971236

Aha,takže úplatky květinami?Pro rejpaly - malý úplatek taky úplatek..

+3/−1
21.7.2016 8:25

J77a90n 51J23e96m39e40l73k12a 1695190

Vyšší kvalita, možná, nižší cena, cha, cha. Je třeba rozlišit cenu na straně státu, cenu na straně zákazníka.

Soutěže vedou ke snížení dotace na straně státu. Když se ptali, proč platí dojíždějící v Anglii největší podíl ze svého platu na dopravu v EU, někdo za dopravce řekl, no oni mají v Německu, Francii vlaky více dotované, jiný systém..

Zajimavé, že kritici privatizace v GB tvrdí, že stát platí za železnici více, než za jednotné British Railways (BR). Soukromý dopravce tuším chce např. škodu za požár v Bohumíně, to ČD pokud vím nedělaly.

Chyba je, že tyhle ty dílčí soutěže mohou rozbít jednotný systém v ČR, stejný jako je ve Švýcarsku, Rakousku. Sleva 25. množstevní sleva 50%, síťová jízdenka.

To není karta ČD. To je i ve Švýcarsku.Nevím proč by jízdenky nemohlo prodávat SŽDC a dělit mezi dopravce.

Kdyby se soukromí dopravci tohoto museli držet, asi by jejich nabídka nebyla tak nízká. Jejich motivací je maximalizovat tržby na straně zákazníka.

Například i trať jen na 80 km/h, disel, u Bratislavy dokáže být mnohem rychlejší než auto díky zácpám.

Stát by měl zastropovat soutěže. Dát krajům povinnosti uznávat TR 10 včetně slev.

+1/−1
21.7.2016 7:47

O32t80t82o 48P70o88s29p87í11š80i62l 4984395687188

A proč by měly kraje automaticky a befelem uznávat tarif jednoho z dopravců? Jen proto, že sám sebe nazval onen dopravce národním? Já v zásadě souhlasím s vaší myšlenkou, ale v jedné věci se zásadně rozcházíme - za tarif má podle mého názoru ručit objednatel. Ať si stát (MD ČR nebo nějaký Národní organizátor) převezme TR 10 a na jeho bázi postaví tarif národní... Pak nemám problém. Do té doby zní Vaše argumenty jen jako nadržování jednomu dopravci vůči druhým...

A nebo, ať (jak je zde už napsáno) stát rozhodne, že chce zpátky unitární železnici a nedělá parodii na liberalizaci trhu. (Jestli si takový krok obhájí vláda před voliči, tak to budu respektovat.)

+1/−1
21.7.2016 8:15

J27a51n 49J32e73m23e40l10k93a 1665980

Protože železnice není krajská, je často mezikrajská, státní. Proč mám studovat podmínky a prodej, každého kraje zvlášť. Jak jsem psal ČD Praha Šumava, jedna jízdenka, jedny podmínky, jeden eshop, 0.8 Kč/km. Odhad samostatného lístku Budějovice Šumava, 1,35 Kč/km.

Proč? Protože je to ve Švýcarsku.

Tam lístky prodává SBB. Síťová jízdenka platí v celém Švýcarsku. I na bus.

+3/0
21.7.2016 9:06

O37t51t16o 74P18o77s59p92í81š91i84l 4644955417258

Tak si přečtěte nejprve Zákon 194/2010 Sb. a dočtete se něco o povinnostech kraje zajistit dopravu ... na svém území. K tomu mají kraje (finanční) prostředky a podle svého uvážení s nimi zacházejí.

I kdybychom připustili Vaši argumentaci o "státní železnici" (ostatně kraje spolupracují, aby systém fungoval také mezikrajsky), pak jste stále neodpověděl na dotaz, proč by měly akceptovat pouze tarif jednoho z dopravců.

Já jsem řešení nastínil, ale to by se nejprve stát nesměl chovat alibisticky...

A "svá švýcarská řešení" podsouvejte někomu jinému. Víte o nich evidentně prd.;-)

+1/0
21.7.2016 9:17

J21a53n 88J15e29m42e86l51k66a 1815580

Vy píšete má určit objednavatel, tedy kraj. Tedy krajský tarif. To je zhoršení. Nevím proč mám být pro zhoršení.

Mě jde o ten systém. TR10. Tabulka jízdného, přestupnost, celá republika, IN25, I50, IN100, skupinová sleva, atd..

Proč? Protože je to jediná záruka, že když někomu svěříte státní infrastrukturu do téměř monopolního užívání na 15 let, že to nedopadne jako s vodou, teplem a pod.

Soutěž na rychlíky, jihočeské lokálky - bez určeného jízdného na straně zákazníka.

0/0
21.7.2016 9:26

J18a34n 39J88e35m30e11l53k20a 1925630

A Český zákon je 100% dobře? Nebo proč. Co je ve Švýcarsku tedy jinak.

0/0
21.7.2016 9:29

R59o39m73a28n 58J32e42s86c52h89k58e 9308285557145

Právě proto kraj dává peníze jednomu dopravci z důvodů, že chce obsluhu v celém kraji včetně malých lokálek. Nelze si vybrat lukrativní výdělečné trati. Proč si soukromníci nevezmou zrušené trati. Jsou jich desítky.

Za první republiky se státní i soukromé dráhy navzájem uznávaly.

Určitě je špatná dopravní politika, když mohou jezdit pomalé soupravy nákladních vlaků jezdit po elektrifikovaných tratích a zdržovat osobní dopravu.

0/0
21.7.2016 16:04

R60o79m93a63n 63J18e35s29c50h67k51e 9138595437945

Obávám se, že ani ve Švýcarsku se všude nedostanete na síťovku. Spousta výletních drah je soukromá podobně jako v Rakousku. Ti mají svůj tarif.

0/0
21.7.2016 21:09

J87a14n 98J56e92m58e41l10k83a 1645190

Stát chce unitární železnici? Soukromí dopravci přišli s tím, že budou jezdi na hlavních tratích bez dotací, ve stejném rozsahu. OK.

To zaprvé není úplně pravda, ale nyní říkají, co může stát kupovat, dotovat, kam může jezdit.

A najednou se natahují po dotovaných tratích. A já říkám ok, ale nechci dopadnout jako v GB s nejdražším jízdným.

Proč mám hlasovat pro něco, co pro mě může ve výsledku být horší a dražší..

0/0
21.7.2016 9:12

K79a39r67e59l 14N21o42v31á68k 8309581563388

Jízdné na ČD určuje MF!

0/0
21.7.2016 8:54

P55e34p20a 33B60r17a28t82r52š57o11v53s31k70ý 9615546299791

Nn. MF určuje nejvyšší možné jízdné..

0/0
21.7.2016 13:49

J20a98n 53J38e95m60e89l63k39a 1695380

Nedávno reportéři ČT. Ostravská městská nemocnice kupovala kardiostimulátor od výrobce cca za 60 000. Cca 2012 provedli soutěž. A z roku na rok začali kupovat ten samý kardiostimulátor za cca dvojnásobek. cca 120 tisíc. (prostředník). Lobisti, kamarádi i spol. Toto je regionální politika.

Zajimavé - ani pojišťovně to nevadilo, že platí z roku na rok dvojnásobek za kus. Jediné co si hlídala bylo roční limit. Tedy co způsobí tento hyenismus? Že se limit vyčerpá dřív. Na někoho se buď nedostane, nebo právě byl voperován tento předražený, ale méně kvalitní kardiostimulátor, místo toho, aby třeba dostal lepší, kvalitnější.

Takže i to jsou české soutěže v podání regionálních mistrů. Opravdu Vám vždy vyberou na 15 let tu nejlepší volbu? U ČD na to mají menší prostor.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1837264-lekari-varovali-pred-zakazkou-museli-pak-implantovat-i-horsi-kardiostimulator-nez

+1/0
21.7.2016 7:11

O74t73t39o 57P69o11s68p48í18š49i75l 4454365367818

V tomto sporu mezi soukromníky a státem se zapomíná (nebo zamlčuje?) jedna stěžejní otázka, a sice jak by se tedy postupovalo, kdyby výběrko úspěšně některý uchazeč zablokoval u ÚOHS? Nevzpomínám si, že by od doby Jizerskohorské železnice, kterou má autor za svatý obrázek, se něco podařilo dotáhnout do konce (pomíjím Sp Dresden - Liberec, kam se ČD neměly ambici hlásit, protože linka byla součástí výkonů v německém území). Dopravci jsou už ve střehu, všechno si napadají a ÚOHS absolutně nestíhá (a ani neumí) nic řešit včas!!

Kdyby státní dotace měla jít jen na úspěšně vysoutěžené tratě, tak by to na 99 % dopadlo tak, že soutěže se zablokují u ÚOHS, kraje by nedostaly dotaci, ZRUŠILA by se 1/3 výkonů (protože kraje by neměly na sanaci těch peněz ani dočasně), veřejná doprava by šla do kytek...

(A kdyby si stát dal do podmínek jen "snahu o soutěž", bylo by to zbytečné divadlo...)

0/0
21.7.2016 5:44

F65r15a82n49t79i75š49e50k 47M56a84t27ě38j59č42e95k 7763582533771

Vzhledem k vývoji nehodovosti, bych soukromou dopravu na železnici zakázal.

Nedávno, ožralý strojvedoucí na přejezdu zabil lidi. Vloni jel jiný s nezapnutým vlakovým zabezpečovačem, usnul, narazil do vlaku před ním a zabil se. Nehoda v České Třebové a vše soukromníci!

+2/−3
21.7.2016 5:04

O82t71t95o 60P69o92s16p21í39š44i62l 4264115237938

...zatímco u ČD se nikdy nic takového nestalo... zatímco ČD zaměstnává nadlidi a soukromníci jenom lidi...

+1/−1
21.7.2016 5:46

K84a80r88e88l 61Ř34e32h90á10č84e82k 9402880741522

U ČD se stává samozřejmě také, ale pokud vezmeme počet vlaků, které odjezdí soukromí dopravci a kolik ČD, tak je ta nehodovost soukromých dopravců zarážející.

+2/0
21.7.2016 9:06

F97r86a81n58t97i93š18e31k 79M86a69t37ě21j13č93e67k 7263242643561

Napište mi kdy ožralý strojvedoucí někoho zabil a máte u mne 1000 kč!!!

+1/0
21.7.2016 23:11

J25a86n 68S91ů52r59a 4805953743852

Nesmíte tolik číst Obzor:)

0/−2
21.7.2016 7:39

K62a26r45e85l 45Ř75e44h52á25č10e75k 9582190121902

Pak si spočítejte počet smrtelných nehod z viny strojvedoucích ČD a soukromých dopravců za posledních např. 5 let, a porovnejte s počtem vlaků a uvidíte, že na tom něco je. Ono je to logické, pokud pro soukromé dopravce jezdí mnoho důchodců a strojvedoucích vyhozených z ČD za průšvihy, tak je logické že ta nehodovost soukromých dopravců je vyšší. O dodržování přestávek a odpočinku nemluvě.

+2/0
21.7.2016 9:11

J95a21n 87S16ů26r66a 4255333283372

Ok,RJ od vyjetí 2 projetí stůj bez následků, LE nula. Cd na trase Praha Ostrava jistě dodáte sám, protože jste skvěle argumentacne vybaven:-)

+1/−2
21.7.2016 9:17

P20a27v89e15l 47M23a22c56o92u34n 4527919342676

Vy jste tupoun

+2/0
21.7.2016 12:38
Foto

M27i33c73h97a63l 79S66m77í66t11k55a 8484914883586

Co x dalsich pochybeni o kterych nepisete? Napr. Studenka? Nevypraveni vlaku, atd.

0/0
21.7.2016 13:54

J29a46n 91S27ů58r34a 4585533463772

Pro mě je zdroj Drážní inspekce.. Hledejte tam.

0/0
21.7.2016 13:58
Foto

M86i63c12h25a76l 47S14m86í29t88k91a 8924274693476

Tak pokud je pro Vas DI zdroj, tak to zajiste vite o te Studence. Setrila to DI s vysledkem zjisteny hrube nedostatky. A pokud Vam to Radim nebo Ales nerekl, neznamena ze se to nestalo.

0/0
21.7.2016 14:06

J69a42n 59S88ů59r98a 4305323973732

Určitě. DI závěry z vyšetřování zveřejňuje. Vámi zmiňovaná událost zveřejněná není. Vy máte přístup k nezveřejněným závěrům nebo jste to někde slyšel?

0/0
21.7.2016 15:07
Foto

M87i59c74h74a43l 67S78m36í30t75k26a 8644624883626

Zajiste vite, ze DI nezverejnuje veskere MU a zavery z ni na web strankach. To by jste pochopil jen z toho, ze kazda srazka vlaku s necim je MU a zverejnuji se jen vybrane.

0/0
21.7.2016 15:10

J51a61n 72S10ů65r35a 4295323783882

Vy jste zaměstnanec DI, že k závěrům máte přístup?

0/0
21.7.2016 16:10
Foto

M90i97c64h86a77l 66S40m14í50t88k87a 8394214853306

Nejsem, staci si o informaci zazadat.

Uryvek ze zpravy: Prosetrenim predmetne udalosti byly Drazni inspekci na strane vlakove cety (Teamleadera a stevardu) vlaku Ex 1021 zjisteny hrube nedostatky majici za nasledek vznik predmetne udalosti. Dopravce si je pochybenim svych zamestnancu vedom a v ramci prevence nedostatku prijal opatreni k eliminaci opakovani podobnych udalosti.

Jedna se o doslovny prepis.

Jinak udalost setrila Drazni inspekce, uzemni inspektorat Ostrava.

To ze neco nevite nebo nenajdete nebo nerekne Vam Ales jako PR, neznamena ze neni nebo se nestalo.

To Vas omlouva...

0/0
21.7.2016 16:34

J23a65n 95S92ů31r15a 4785693353182

ok, díky. prověřím. asi je na čase, aby se začalo zveřejňovat vše...

+1/0
21.7.2016 16:41

J47a56n 32K41u47č68e37r95a 2857512686233

DI zveřejňuje všechny zprávy z nehod, kde prováděla tzv. vlastní šetření.

0/0
21.7.2016 17:13

J49a51n 19K84u60č22e10r74a 2227492856783

Pane Smítko, jako generální inspektor Drážní inspekce si dovolím reagovat na Vaši informaci. Drážní inspekce žádnou zprávu k dané nehodě nevydala, ve svém příspěvku pouze citujete z dopisu, který jsme Vám poslali.

Ve stejném dopisu je jasně uvedeno, že se nejedná o mimořádnou událost podle zákona o dráhách a jasně je v předposledním odstavci uvedeno, že Drážní inspekce tuto událost nepovažuje za MU a ani ji nešetřila.

Proč tedy píšete, že to Drážní inspekce šetřila a dokonce tuto zprávu ze šetření zatajila?

+2/0
21.7.2016 17:02

J52a69n 32K38u56č82e22r37a 2387772406193

Jinak Drážní inspekce zveřejňuje VŠECHNY zprávy z nehod, kde provádí tzn. vlastní šetření. Podle zákona jde zejména o závažné nehody (tzn. srážky vlaků či vykolejení, kde je alespoň 1 mrtvý, nebo alespoň 5 zraněných, nebo škoda alespoň 5 mil. Kč). Ostatní mimořádné události MŮŽE šetřit, pokud se tak rozhodně (ve smyslu příslušného právního předpisu). To, že ve Studénce vystoupili lidé a mysleli si, že jsou v Ostravě, není ohrožení bezpečnosti, tzn. není to ani ohrožení (=nejnižší kategorie mimořádné události). Drážní inspekce na Vaši žádost přesto prověřila postup Regiojetu a zjistila nedostatky BEZ VLIVU NA BEZPEČNOST. Regiojet sám přijal své opatření, aby se to neopakovalo, to byla, dá se říci, ukázková reakce dozorovaného subjektu (občas se s námi provozovatelé hádají a polemizují).

Sám osobně jsem před časem tahal za rychlobrzdu v rychlíku ČD, který se rozjel během vystupování cestujících, kteří padali za zem. To byla mimořádná událost, na rozdíl od toho, co se stalo ve Studénce Regiojetu, protože tam mohlo dojít ke zranění. Pokud někdo vystoupí v jiné stanici, než měl, to není žádné ohrožení bezpečnosti, i když je nepříjemné, že mu ujedou přípoje.

+1/0
21.7.2016 17:11
Foto

M17i71c12h30a59l 42S35m44í60t98k25a 8534834453546

Nenapsal jsem, ze nekdo neco zatajil. Jen ze se vse nezverejnuje. Nebo ano?

0/0
21.7.2016 21:05
Foto

M66i69c60h95a96l 70S52m88í77t45k97a 8484124383416

Uz jsem se docetl ze z vlastniho setreni. Tak to se omlouvam p. Kucera.

0/0
21.7.2016 21:17
Foto

M83i70c20h98a76l 87S19m79í24t78k24a 8514274523536

Pane Kučera, nikde jsem nenapsal, že DI něco zatajila. Ano zvolil jsem špatné slovo ohledně šetření, měl jsem použít slovo prošetření které je použito v dopise? Pokud čtu po sobě dále, nazval jsem dopis zprávou, což je zpráva. Dále zde sám píšete, že se zveřejňují jen vybrané, tj. závažné nehody. Ohrožení bezpečnosti není ani to, že někteří cestující a personál naskakoval do rozjíždějícího se vlaku. Navíc v dopise sama DI píše, že se nejedná o MU, ale podání bylo oprávněné a že děkujete. A v příspěvku kde jsem citoval dopis, je napsáno pouze událost a o události píšete v dopise, rozdíl mimořádná událost a událost.

Možná by stálo za to, aby bylo upřesněno na stránkách dicr.cz, že se jedná o zprávy ze závažných MU, text je pouze tento: "Na tomto místě Drážní inspekce zveřejňuje zprávy o výsledcích šetření příčin a okolností vzniku mimořádných událostí ve formátu pdf.", kde se nedočtete, že se jedná pouze o závažné.

0/0
21.7.2016 22:09

J77a54n 21K38u55č67e77r81a 2437482646813

Ale ono se nejedná jen o závažné, často šetříme i nehody či ohrožení. Vše, co šetříme, dáváme na web. Zpráva o výsledcích šetření příčin a okolností vzniku MU je termín pro zprávu z našeho vlastního šetření, ta věta je naprosto v pořádku.

0/0
22.7.2016 8:21

J33a83n 61K93u32č15e29r24a 2537432836673

Není možné zveřejňovat závěry z prováděných státních dozorů, resp. z každého kroku, co Drážní inspekce udělá. Jednak na to nemáme čas, jednak by to bylo v rozporu se zákonem. A jaký by mělo přínos si přečíst, že jsme tehdy a tehdy zjistili, že ve stanici XY je nečitelné číslo výhybky? Chápu, že by to spoustu lidí zajímalo, ale obecně by to nemělo žádný efekt. Navíc při zveřejnění detailů se zvažuje, zda je víc "šetřit práva dozorovaného subjektu", nebo "obecný zájem na tom, aby se to vědělo". Takže když se stane nehoda, je jasné, že má veřejnost právo vědět, proč se stane, proto se zprávy také bez dalšího zveřejňují kompletně celé, nikoliv však samotné spisy.

0/0
22.7.2016 8:25

J65a56n 89S46ů27r82a 4285343453342

Zaúkolovat zbytečnostmi státní orgán není to samé, co zažádat. Každopádně gratuluji k řešení takových problémů.

+1/0
21.7.2016 17:17
Foto

M66i52c37h73a82l 72S16m88í76t60k22a 8164854943616

Tak to je vymluva. Kdyz se Vam to nehodi, tak nekdo jiny ukoluje zbytecnostma... Hlavne jen same pozitivni PR.

0/0
21.7.2016 21:01

J83a90n 46S97ů38r98a 4445693523712

Od informátora Českých drah bych čekal jinou pracovní náplň. Ale je hezké, že za svého zaměstnavatele tak bojujete na všech frontách.

0/−1
21.7.2016 21:02
Foto

M97i76c40h64a59l 29S39m45í98t27k18a 8664584313566

Od novináře bych očekával věrohodné zpravodajství.

0/0
21.7.2016 22:11

J17a64n 65S33ů55r59a 4705943843422

Dostal jste jasnou zprávu od DI, kterou jste si překroutil. Když mi kážete o věrohodnosti, je to fakt úsměvné.

0/0
21.7.2016 22:23
Foto

M91i81c36h17a35l 32S81m83í11t84k94a 8754334273406

Přečtěte si co jsem napsal výše.

Šetření a prošetření

Zpráva a dopis

To jsou dvě věci které jsem zaměnil.

0/0
21.7.2016 22:31

J81a69n 85S77ů52r26a 4425243513312

Prošetření na základě stížnosti zaměstnance Českých drah. je s vámi ještě větší legrace, než s designem vašeho eshopu:)

0/0
21.7.2016 22:32

K43a78r46e95l 22Ř36e81h54á31č67e47k 9132380721942

Proč stále řešíte pouze osobní dopravce, příspěvek byl o dopravcích i nákladních. Mě přijde, že pro vás soukromí dopravce začíná a končí u LE a RJ, ostatní jak v osobní dopravě tak v nákladní jdou mimo vás. Už jen nadpis "Soukromníci poslali...". Nadpis zní jako že všichni, přitom se to týká pouze dvou, dalších pět se neozívá. Železnice nejsou pouze RJ a LE. Ostatní soukromí dopravci odjezdí mnohem více vlaků než ti dva.

0/0
21.7.2016 21:46

J36a81n 56S46ů60r40a 4405473923722

Tento text je o osobní dopravě. Nicméně jedna statistika z dosud zveřejněných závěrečných zpráv DI za 2015, kde je chyba na straně strojvedoucího či dopravce.

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Velke_Zernoseky_150328.pdf ČD Cargo

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Golcuv_Jenikov_150914.pdf závada na podvozku ČD Cargo

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Horazdovice_150804.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Masarykovo_nadrazi_150714.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Hranice_Drahotuse_150629.pdf ČD Cargo + polský dopravce

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Cernotin_150227.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Cernotin_150227.pdf AWT

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Bakov_150216.pdf ČD Cargo

Soukromníků 1, i když AWT už není soukromník, je to firma patřící Polsku. Tolik fakta. Na dojmy a kecy tu je jedna organizace sídlící ve Vysočanech.

0/0
21.7.2016 22:02

P88a83v27e41l 25Š58m66í84d85e90k 6529450873878

Jen bych chtěl vidět, jak ty dva kupovali ty karafiáty;-D a pak šli na pivo nebo kafe a rozebírali, jak je ČD špatná.

0/−1
21.7.2016 4:44

P57e23t30r 11N59o91v78o41t23n81y 1261440841

soukromí dopravci nemají nic, tím spíš integrované jízdné. tak si můžou s karafiátama vytřít zadel.

+3/−2
21.7.2016 3:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.