- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co je tohle za větu?
"Proti chystané státní půjčovně vlaků premiér, plány přitom podporují právě soukromí dopravci."
Rozumíte tomu někdo?
Aha,takže úplatky květinami?Pro rejpaly - malý úplatek taky úplatek..
Vyšší kvalita, možná, nižší cena, cha, cha. Je třeba rozlišit cenu na straně státu, cenu na straně zákazníka.
Soutěže vedou ke snížení dotace na straně státu. Když se ptali, proč platí dojíždějící v Anglii největší podíl ze svého platu na dopravu v EU, někdo za dopravce řekl, no oni mají v Německu, Francii vlaky více dotované, jiný systém..
Zajimavé, že kritici privatizace v GB tvrdí, že stát platí za železnici více, než za jednotné British Railways (BR). Soukromý dopravce tuším chce např. škodu za požár v Bohumíně, to ČD pokud vím nedělaly.
Chyba je, že tyhle ty dílčí soutěže mohou rozbít jednotný systém v ČR, stejný jako je ve Švýcarsku, Rakousku. Sleva 25. množstevní sleva 50%, síťová jízdenka.
To není karta ČD. To je i ve Švýcarsku.Nevím proč by jízdenky nemohlo prodávat SŽDC a dělit mezi dopravce.
Kdyby se soukromí dopravci tohoto museli držet, asi by jejich nabídka nebyla tak nízká. Jejich motivací je maximalizovat tržby na straně zákazníka.
Například i trať jen na 80 km/h, disel, u Bratislavy dokáže být mnohem rychlejší než auto díky zácpám.
Stát by měl zastropovat soutěže. Dát krajům povinnosti uznávat TR 10 včetně slev.
A proč by měly kraje automaticky a befelem uznávat tarif jednoho z dopravců? Jen proto, že sám sebe nazval onen dopravce národním? Já v zásadě souhlasím s vaší myšlenkou, ale v jedné věci se zásadně rozcházíme - za tarif má podle mého názoru ručit objednatel. Ať si stát (MD ČR nebo nějaký Národní organizátor) převezme TR 10 a na jeho bázi postaví tarif národní... Pak nemám problém. Do té doby zní Vaše argumenty jen jako nadržování jednomu dopravci vůči druhým...
A nebo, ať (jak je zde už napsáno) stát rozhodne, že chce zpátky unitární železnici a nedělá parodii na liberalizaci trhu. (Jestli si takový krok obhájí vláda před voliči, tak to budu respektovat.)
Nedávno reportéři ČT. Ostravská městská nemocnice kupovala kardiostimulátor od výrobce cca za 60 000. Cca 2012 provedli soutěž. A z roku na rok začali kupovat ten samý kardiostimulátor za cca dvojnásobek. cca 120 tisíc. (prostředník). Lobisti, kamarádi i spol. Toto je regionální politika.
Zajimavé - ani pojišťovně to nevadilo, že platí z roku na rok dvojnásobek za kus. Jediné co si hlídala bylo roční limit. Tedy co způsobí tento hyenismus? Že se limit vyčerpá dřív. Na někoho se buď nedostane, nebo právě byl voperován tento předražený, ale méně kvalitní kardiostimulátor, místo toho, aby třeba dostal lepší, kvalitnější.
Takže i to jsou české soutěže v podání regionálních mistrů. Opravdu Vám vždy vyberou na 15 let tu nejlepší volbu? U ČD na to mají menší prostor.
V tomto sporu mezi soukromníky a státem se zapomíná (nebo zamlčuje?) jedna stěžejní otázka, a sice jak by se tedy postupovalo, kdyby výběrko úspěšně některý uchazeč zablokoval u ÚOHS? Nevzpomínám si, že by od doby Jizerskohorské železnice, kterou má autor za svatý obrázek, se něco podařilo dotáhnout do konce (pomíjím Sp Dresden - Liberec, kam se ČD neměly ambici hlásit, protože linka byla součástí výkonů v německém území). Dopravci jsou už ve střehu, všechno si napadají a ÚOHS absolutně nestíhá (a ani neumí) nic řešit včas
Kdyby státní dotace měla jít jen na úspěšně vysoutěžené tratě, tak by to na 99 % dopadlo tak, že soutěže se zablokují u ÚOHS, kraje by nedostaly dotaci, ZRUŠILA by se 1/3 výkonů (protože kraje by neměly na sanaci těch peněz ani dočasně), veřejná doprava by šla do kytek...
(A kdyby si stát dal do podmínek jen "snahu o soutěž", bylo by to zbytečné divadlo...)
Vzhledem k vývoji nehodovosti, bych soukromou dopravu na železnici zakázal.
Nedávno, ožralý strojvedoucí na přejezdu zabil lidi. Vloni jel jiný s nezapnutým vlakovým zabezpečovačem, usnul, narazil do vlaku před ním a zabil se. Nehoda v České Třebové a vše soukromníci!
...zatímco u ČD se nikdy nic takového nestalo... zatímco ČD zaměstnává nadlidi a soukromníci jenom lidi...
Jen bych chtěl vidět, jak ty dva kupovali ty karafiáty a pak šli na pivo nebo kafe a rozebírali, jak je ČD špatná.
soukromí dopravci nemají nic, tím spíš integrované jízdné. tak si můžou s karafiátama vytřít zadel.
Integrované jízdné je věcí objednatele (tj. zadavatele veřejné zakázky)... V pravém slova smyslu nemají integrované jízdné ani ČD. Mají svůj drážní tarif, do integrovaných dopravních systémů jsou zapojeni jen v některých krajích, kde nějaký integrovaný dopravní systém funguje...
Ona představa že jiný dopravce bude levnější a budou nová vozidla nějak v praxi nefunguje. Ve výběrovém řízení rozhoduje cena a nová vozidla jsou drahá a objednavatel si musí vybrat co chce buď nová vozidla nějakého standartu nebo stačí nějaké postarší,čili změna nula.
Kabinet nevyslyšel volání soukromých dopravců, kteří chtěli začlenit do podmínek dotací i nutnost provoz objednávaných vlaků soutěžit.
Proč si ti soukromý dopravci nedali též do podmínek uznávání jízdého????
Protože to nikoho nezajímá. Ani soukromníky, ČD, ministerstvo. A přitom je to věc naprosto zásadní.