Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehoda jako ve Studénce se může opakovat, varuje šéf Drážní inspekce

Počet cestujících na české železnici roste, ale je její provoz bezpečnější? Vedení Drážní inspekce, která kontroluje bezpečnost na tuzemských kolejích a vyšetřuje nehody, se od začátku měsíce ujal Jan Kučera. Modernizace tratí podle něj přinesla větší bezpečnost, ale za velký problém stále považuje rostoucí počet projetých návěstidel či špatně umístěné protihlukové stěny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V39í40t10ě41z42s18l71a35v 43K21l16o44z82í82k 3841989534417

Neudelalo se kromě keců za celý rok vubec nic a to mi vadi a moc. I obycejny napis na brevne typu v nebezpeci me proraz, jsem jen drevo by mohl pomoci. Jde o trochu barvy a sablonu.

0/0
27.7.2016 20:09

V61o22j80t84ě83c83h 69R98o30u37b35a62l 9270263682363

Nový pan ředitel DI je zřejmě opravdový machr na zabezpečovací techniku. Zapojit žst Martinice s jeho originálním a nedotčeným elektromechanickým zabezpečovacím zařízením do dálkového ovládání je výkon, který předčí rozdojení kozla v CCCP.

K situaci na přejezdech: je jen další praktická ukázka toho, jak slabé právní povědomí mají občané této země. Nic víc v tom hledat nelze.

0/0
24.7.2016 15:52

J47i12ř42í 38K53o17c96u72r98e33k 6165574435388

Mohl mezitím dělat náročnou práci doma nebo někde jezdit s kamionem, o tom ale data mít nebudeme, pokud se nám nepřizná.-----

Další možná věc: Tchýně je u něj na návštěvě již třetí den. A už třetí den za sebou mu přeskládala holení do spodní skříňky. Mimo jiné.

0/0
23.7.2016 20:38

J29i34ř41í 65K96o86c58u55r26e57k 6725184515968

Samo, že může. Nedávno se potkala Reginova s náklaďákem cihel. Je tam 70 a Reginova ani víc jak 80 nemůže. Fíra brzdil, měl na to, odhadem, to celých 100 metrů. Řidč vlak viděl, a myslel si, že to stihne. V osobáku by to skutečně stihl, jenže měl náklaďák s přívěsem.

Pro antiautomobilisty: Je to jediná příjezdová cesta k té cihelně a ne každá stavba (obzvlášť rodinného domu) má železniční vlečku. Jo zrušit cihelnu a vozit cihly odjinud, zdaleka. 8-o

0/0
23.7.2016 19:53
Foto

J18a58n 87V28a24l55a89l60í51k 6986339680736

píšete že řidič vlak viděl... tak byl dobytek že tam vjel!!!!!!

+1/0
23.7.2016 20:19

J86i20ř83í 45K92o72c92u96r42e91k 6835124395178

spíš debil.

0/0
23.7.2016 20:35

S87t56a25n79i79s97l55a75v 89K74r27e38j29c81a38r 6727896663724

Ano týdně není pouze Studénka. A nejsou pouze vlakové koridory pro Pendolina. Týdně se na přejezdech v ČR stávají střety vlakových souprav se silničními vozidly, at řízenými amatéry nebo profesionály. A na všech kříženích se nadjezdy postavit nemohou. A zranění různé závažnosti se může stát i s Hurvínkem a Fábií.

+1/0
23.7.2016 13:45

P27a84v67e15l 72M37o25r77a13v21e26c 3942439212268

To máte pravdu, ale čím rychleji vlak jede, tím horší budou škody. A zdržení z důvodu odklízení následků havárie se bude na koridoru týkat více lidí a více vlaků než na nějaké lokálce.

Ideálně by to chtělo mít všechna křížení mimoúrovňová. Ale začít se musí od těch která jsou nejvíce nebezpečná s největšími následky.

+1/−1
23.7.2016 13:47

J82i71n94d82ř53i88c74h 41Š43k92o70p75e43k 4725241140295

srážka vlaku s osobákem nikdy nekončí tragicky pro cestující a osádku vlaku.

0/−2
23.7.2016 15:04

L13i87b19o16r 52V82e77s71e78l58ý 2319936182642

Stačí, aby se dobře zaklínilo, viz Vraňany.

+2/0
23.7.2016 16:26

J10i94n83d29ř38i19c36h 71Š79k66o49p43e40k 4955221750495

Vraňany byly de facto pevná překážka postavená na kolejích

0/0
23.7.2016 19:05

J75i60ř93í 68K16o72c46u45r91e62k 6715244225538

U toho osobáku je to fakt jedno jestli stojí nebo jede. Blbé je, když se kolo vlaku trefí na motor auta.

+1/0
23.7.2016 19:41

J48á64n 59K58o28t98ú59č 2466604928616

Ale ani tam sa nikto nezranil!

0/0
21.10.2016 12:17

R47o36m85a43n 43J41e82s46c54h54k41e 9148605417885

Ono i v Rakousku lidé chybují. Ovšem na hlavních tratích by mělo být úrovňových přejezdů minimum. Na dálnici také nejsou přechody pro chodce.

Problém je velký provoz, třebas jedou 4-5 vlaků za sebou. A pak se sanitka nemůže dostat k pacientovi. Například v Blansku.

Zde je na státu a drážním úřadu aby konal. Pokud přejedou v Rájci 19 lidí, je něco špatné.

0/0
24.7.2016 7:28

J21i81n91d27ř72i98c64h 54Š94k94o74p45e62k 4565501260245

řešení je jednoduché. Kamery na přejezdy a všechny, co jezdí přes limit nebo na červenou důsledně trestat.

Jede kamion na červenou ? Řidič nemá prachy. Nevadí, kamion se odstaví, zabaví do doby uhrazení sankce.

Pokud by pokuta byla aspoń 50 000 Kč + zákaz řízení (při prvním porušení), tak by se borečkové za volantem rychle doučili pravidla

0/−1
23.7.2016 12:06

R43o74m53a34n 20J59e58s29c40h41k75e 9988935327555

Na našem přejezdu se stalo několikrát, že člověk vjel při otevřených závorech, v době kdy nesvítilo světlo a spadly závory. Uvěznily auto. Nikdo nic neporušil.

Naštěstí se zvedla pouze závora a vyjelo se. Mne se to stalo osobně také. Jakou mne chcete dát pokutu ?

0/0
24.7.2016 7:33

J97i86n19d48ř63i67c75h 88Š48k70o41p47e48k 4655461820975

co číst trochu pozorněji:

" co jezdí přes limit nebo na červenou důsledně trestat."

0/0
24.7.2016 14:41

R14o25m89a26n 66J44e86s71c41h68k52e 9688335787945

Jak píše šéf inspekce, nehoda se může opakovat. Člověk je tvor omylný, v Rakousku je také ročně několik set projetí. Může Vás oslnit sluníčko a podobně.

Jaké máte tresty na mysli aby fungovaly ? Ani hrozba trestu smrti za války neodradila

mnoho bojovníků od nebezpečné činnosti.

0/0
24.7.2016 16:39
Foto

I11m52r89i64c69h 40S76u59c74h97a64r85s48k28ý 8206803745941

Nemusím být expert abych věděl, že úroveň většiny řidičů kamiónů s Polska je katastrofální, čímž se nehoda může opravdu opakovat ?

Závory a ani světla tomu nemohou zabránit 8-o8-o8-o

+1/0
23.7.2016 8:54

J91a11n 88F17r65o80l30í74k 6616900365174

Díval jsem se včera na krátký šot o Studénce. Místní s osobáky i na kolech jezdí na červenou úplně normálně. Úroveň myšlení většiny těchto severomoraváků předčí i řidiče z Polska.

+1/0
23.7.2016 13:30

P45a78v47e61l 51M47o22r55a28v37e73c 3472399502678

A co tak tam postavit policistu který by ty hříšníky kasíroval?

Určitě by takový policajt byl lepší než když měří padesátku na příjezdu do obce, 100m od nejbližšího domu.

0/0
23.7.2016 13:45

J78i11ř33í 22K57o71c93u38r85e93k 6215444345828

Uzavřete přejezd a můžete posunovat na vlečku. Manipulujete na vlečce, přejezd je stále uzavřen. 20 minut v sakroch. Jiný případ: Ke stanici se blíží osobní vlak. Aby mohl vjet do stanice, musí se nejdřív zavřít přejezd. Vlak přjede přes přejzd a stojí ve stanici. Přejezd je stále uzavřen. Ten přjezd před vlakem musíte zavírat v době, kdy je vlak daleko od vjezdu do stanice, asi tak 1-2 kilometry. Úplně nejlepší je pak zavírat přjezd jen proto aby se dalo postavit "volno" pro vlak který ve stanici končí a přes přejezd nejede. Jen proto, že odjezdové návěstidlo se "stůj" je až za přejezdem a je tedy zcela legální, aby ten vlak na přejezd vjel. Případně odvěsit lokomotivu, přejet přejezd do šturcu, přehodit výhybky, objet stojící vlak, otevřít přejezd. A vážně je to super, když u toho sedíte ve stojícím autobusu náhradní autobusové dopravy na návazný vlak.

Přejezdy v obvodu stanice jsou největší zlo.

+1/0
23.7.2016 19:40

R49o64m25a67n 48J90e29s16c11h65k67e 9438615487735

To je radost v Rájci-Jestřebí, když posunují a jedou ještě další 4 vlaky za sebou. Člověk se nemá jak dostat k vlaku. Auto může objet asi 500 metrů je nadjezd ale cestující nechce čekat další hodinu na další vlak.

Zde selhal stát. Na dálnici také není úrovňový přechod pro chodce.

0/0
24.7.2016 7:38

J72á25n 68K35o40t62ú94č 2596674238586

Ak vlak v stanici zastavuje (myslím v stanici, nie v zastávke!), tak je možné ovládať závory tak, že sa začnú sklápať až vtedy, keď sa vlak bude rozbiehať. Takéto hybridné ovládanie závor je v ČR a SR relatívne bežné, ja to poznám napr. z priecestia pri stanici Zohor.

0/0
21.10.2016 12:20

Š72t84e18f75a57n 35F77r31i45č87a 7182328703116

Projetí závor na červenou by mělo být vždy co nejpřísněji trestáno. Při dnešních naprosto banálních cenách videotechniky by neměl být problém, aby bylo každé projetí na červenou snímáno.

+1/−2
22.7.2016 23:53

J75a58n 93B31a55r89t38á42č88e22k 6315945750979

Sankce už máme vyšroubovány výše, než za komunistů, kdy tu na nás dohlíželi složky SNB, ačkoli nehod na přejezdech ubylo a vzhledem k násobnému zvýšení počtu provozovaných vozidel a rozdělení republiky od té doby ubylo, takže zvyšování sankcí není obhajitelné.

+1/−1
23.7.2016 6:11

J52i86n68d64ř10i35c41h 55Š30k91o89p20e17k 4825271370845

nesmysl

Porovnávat sankce dnes a před 1989 je nicneříkající.

Sankce musí být taková, aby odradila od nezákonného jednání nebo minimalizovala šanci, že se jednání bude opakovat, aby se prostě nevyplatila.

Pokud např. hrozí řidiči za nedodržování přestávek pokuta do 5000 Kč nebo za jízdu na červenou přes přejezd do 2500 na místě a je to cizinec, není tato sankce pro něj žádnou motivací jezdit dle předpisů.

+1/0
23.7.2016 12:10

R17o46m64a38n 85J45e65s45c66h68k44e 9528285627355

Jak mne potrestáte, když vjedu do nesvítících závor a závory spadnou ? Nic jsem neprovedl. Stalo se u nás dvakrát v Doubravici nad Svitavou.

0/0
24.7.2016 7:40

Č39e11s32t92m11í48r 66K70u75b44á13č72e39k 2653780

To je na stiznost na SZDC. Cervena ma blikat tak dlouho podle vzorce zahrnujiciho rychlost vlaku, delku prejezdu, pocet koleji. Az po vypoctene dobe maji jit zavory doli. Nebo jste tam proste na cervenou vletel a spadly zavory

0/0
25.9.2016 12:13

R30o58m71a83n 46J87e38s43c23h11k33e 9988635677715

Jak jsem uvedl, světlo nesvítilo. Jsme na dvoukolejce a vlaky jezdí hodně za sebou.

Otevřou se závory a nic nesvítí. Pak spadnou. Například ve Skalici nad Svitavou trvale nesvítí závory.

0/0
25.9.2016 19:41

I21v77a72n 36M83a77r81e93k 6444838682

Šéf DI "objevil Ameriku" , povolit 160 km. rychlost na trati s úrovňovými přejezdy ? ! Rv Rv Rv

+1/−6
22.7.2016 19:39
Foto

J79a92n 61V50a42l91a15l11í88k 6236939560786

když budou řidiči respektovat značení tak proč by vlak nemohl jet 160 km/h???

+2/0
22.7.2016 21:19

R88a51d72e88k 78J10a25n66a17t18a 9715906944662

Legislativě to neodporuje. A navíc "šéf DI" žádnou rychlost nepovoluje.

+6/0
22.7.2016 21:21

I38v94a52n 76M77a48r61e29k 6584508612

Nepsal jsem že ji povoluje šéf DI. Pokud pro poruchu zastaví silniční vozidlo na přejezdu ,fíra nemá šanci to v té 160 kilometrové rychlosti ubrzdit. Úrovňové přejezdy nemají na takových tratích co dělat, no ale hlavně že kolem nich máme všude "protihlukové" stěny Rv

+2/−1
23.7.2016 6:46

P59e89t17r 57N65o82v96o83t26n57y 1931360181

Je to snad všude v Evropě.

0/0
22.7.2016 22:26
Foto

J15a65n 83V52a22l85a53l78í51k 6956489720936

Když řidiči budou jezdit jak čuňata tak se nic nezmění. Z 99% je to chyba řidičů.

+13/−1
22.7.2016 16:18

Z70d27e77n39ě36k 31I24v48á27n49e35k 4583585510886

Tak oni mašinfírové taky kolikrát nedodržují bezpečnou rychlost pro projetí přejezdu. Osobně znám přejezd v městečku Chropyně projíždí tudy rychlíky, je na hlavní trase a zvesela si to tu valí jak kdyby se nechumelilo, bez spomalení, proletí nádražím. A to tu je smrťák minimálně jednou do roka a není tu ani závora na přejezdu. Byla ale byla zrušena.

0/−2
26.7.2016 10:24

I92v21a50n 79H10o26l67a72s 5817777758457

> Tak oni mašinfírové taky kolikrát nedodržují bezpečnou rychlost pro projetí přejezdu

A co to je "bezpečná rychlost pro projetí přejezdu" pro vlak???? Doporučuji si o ton nejprve něco zjistit, teprve pak psát rozhořčené bláboly.

0/0
24.9.2016 19:19

J63á17n 80K47o21t18ú92č 2876364668476

Fíra vedie vlak takou rýchlosťou, aká je predpísaná. Vysvetľujte cestujúcim vo vlaku z Ostravy do Brna, že musí vlak na každom priecestí spomaliť na "bezpečnú rýchlosť".

0/0
21.10.2016 12:24

K27a67m14i93l 66D48o43l27e63z36e12l 6882576844972

problem je, ze kdyz ty svetla nefunguji vubec, tak obvykly rozhled na prejezdu byva kolem 20m, nekdy dokonce mene. Mozna by sem meli panove trosku zamyslet hlavne nad timto

+4/−2
22.7.2016 16:04

J91i92ř54í 59P15r56ů57š55a 7775832195689

Který konkrétní přejezd máte na mysli?

+6/0
22.7.2016 16:10

R86a47d49e58k 10J66a54n12a61t42a 9215726164432

Na takových přejezdech (snad někde v úzkém údolí na lokálce) ovšem vlak jede 10-20 km/h a houká.

+4/0
22.7.2016 17:58

J44i57ř81í 36K15o90c88u35r20e10k 6935804175428

max 10. Ale to až ten další, když ten první zjistil, že světla neblikají. Teda on to fíra nemá jak vidět, že světla blikají, když tam není přejezdník, ani závory nahoře.

0/−1
23.7.2016 19:45

J69á19n 58K26o81t39ú73č 2406254868536

keď mu nezasvieti "přejezdník", tak ide pomaly a húka.

0/0
21.10.2016 12:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.