Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehoda jako ve Studénce se může opakovat, varuje šéf Drážní inspekce

Počet cestujících na české železnici roste, ale je její provoz bezpečnější? Vedení Drážní inspekce, která kontroluje bezpečnost na tuzemských kolejích a vyšetřuje nehody, se od začátku měsíce ujal Jan Kučera. Modernizace tratí podle něj přinesla větší bezpečnost, ale za velký problém stále považuje rostoucí počet projetých návěstidel či špatně umístěné protihlukové stěny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V16í72t42ě30z46s96l10a24v 27K37l19o62z48í39k 3611789914717

Neudelalo se kromě keců za celý rok vubec nic a to mi vadi a moc. I obycejny napis na brevne typu v nebezpeci me proraz, jsem jen drevo by mohl pomoci. Jde o trochu barvy a sablonu.

0/0
27.7.2016 20:09

V94o17j19t55ě73c47h 74R45o31u36b31a79l 9850153692743

Nový pan ředitel DI je zřejmě opravdový machr na zabezpečovací techniku. Zapojit žst Martinice s jeho originálním a nedotčeným elektromechanickým zabezpečovacím zařízením do dálkového ovládání je výkon, který předčí rozdojení kozla v CCCP.

K situaci na přejezdech: je jen další praktická ukázka toho, jak slabé právní povědomí mají občané této země. Nic víc v tom hledat nelze.

0/0
24.7.2016 15:52

J23i25ř76í 30K76o84c21u87r17e67k 6205914355398

Mohl mezitím dělat náročnou práci doma nebo někde jezdit s kamionem, o tom ale data mít nebudeme, pokud se nám nepřizná.-----

Další možná věc: Tchýně je u něj na návštěvě již třetí den. A už třetí den za sebou mu přeskládala holení do spodní skříňky. Mimo jiné.

0/0
23.7.2016 20:38

J77i53ř42í 73K97o63c42u20r65e33k 6735724595358

Samo, že může. Nedávno se potkala Reginova s náklaďákem cihel. Je tam 70 a Reginova ani víc jak 80 nemůže. Fíra brzdil, měl na to, odhadem, to celých 100 metrů. Řidč vlak viděl, a myslel si, že to stihne. V osobáku by to skutečně stihl, jenže měl náklaďák s přívěsem.

Pro antiautomobilisty: Je to jediná příjezdová cesta k té cihelně a ne každá stavba (obzvlášť rodinného domu) má železniční vlečku. Jo zrušit cihelnu a vozit cihly odjinud, zdaleka. 8-o

0/0
23.7.2016 19:53
Foto

J78a95n 10V86a82l61a34l91í14k 6776569270856

píšete že řidič vlak viděl... tak byl dobytek že tam vjel!!!!!!

+1/0
23.7.2016 20:19

J41i70ř61í 58K66o76c21u43r95e49k 6185614375108

spíš debil.

0/0
23.7.2016 20:35

S24t60a43n19i21s60l46a24v 57K42r40e95j34c51a93r 6907176813924

Ano týdně není pouze Studénka. A nejsou pouze vlakové koridory pro Pendolina. Týdně se na přejezdech v ČR stávají střety vlakových souprav se silničními vozidly, at řízenými amatéry nebo profesionály. A na všech kříženích se nadjezdy postavit nemohou. A zranění různé závažnosti se může stát i s Hurvínkem a Fábií.

+1/0
23.7.2016 13:45

P84a85v92e79l 90M12o20r10a67v11e84c 3652909432538

To máte pravdu, ale čím rychleji vlak jede, tím horší budou škody. A zdržení z důvodu odklízení následků havárie se bude na koridoru týkat více lidí a více vlaků než na nějaké lokálce.

Ideálně by to chtělo mít všechna křížení mimoúrovňová. Ale začít se musí od těch která jsou nejvíce nebezpečná s největšími následky.

+1/−1
23.7.2016 13:47

J72i63n14d62ř94i83c75h 30Š20k25o44p19e44k 4795471700965

srážka vlaku s osobákem nikdy nekončí tragicky pro cestující a osádku vlaku.

0/−2
23.7.2016 15:04

L23i69b29o28r 30V75e57s26e41l68ý 2439136562732

Stačí, aby se dobře zaklínilo, viz Vraňany.

+2/0
23.7.2016 16:26

J39i20n67d60ř59i46c44h 27Š88k31o89p18e13k 4695911940655

Vraňany byly de facto pevná překážka postavená na kolejích

0/0
23.7.2016 19:05

J57i66ř14í 28K30o46c40u12r44e84k 6415284355588

U toho osobáku je to fakt jedno jestli stojí nebo jede. Blbé je, když se kolo vlaku trefí na motor auta.

+1/0
23.7.2016 19:41

J88á50n 80K40o62t69ú50č 2366124468626

Ale ani tam sa nikto nezranil!

0/0
21.10.2016 12:17

R33o83m11a41n 53J66e17s37c97h51k17e 9908255717155

Ono i v Rakousku lidé chybují. Ovšem na hlavních tratích by mělo být úrovňových přejezdů minimum. Na dálnici také nejsou přechody pro chodce.

Problém je velký provoz, třebas jedou 4-5 vlaků za sebou. A pak se sanitka nemůže dostat k pacientovi. Například v Blansku.

Zde je na státu a drážním úřadu aby konal. Pokud přejedou v Rájci 19 lidí, je něco špatné.

0/0
24.7.2016 7:28

J49i39n23d16ř42i81c13h 88Š70k82o54p80e50k 4245341940955

řešení je jednoduché. Kamery na přejezdy a všechny, co jezdí přes limit nebo na červenou důsledně trestat.

Jede kamion na červenou ? Řidič nemá prachy. Nevadí, kamion se odstaví, zabaví do doby uhrazení sankce.

Pokud by pokuta byla aspoń 50 000 Kč + zákaz řízení (při prvním porušení), tak by se borečkové za volantem rychle doučili pravidla

0/−1
23.7.2016 12:06

R63o90m27a98n 76J77e59s83c10h74k68e 9508615517395

Na našem přejezdu se stalo několikrát, že člověk vjel při otevřených závorech, v době kdy nesvítilo světlo a spadly závory. Uvěznily auto. Nikdo nic neporušil.

Naštěstí se zvedla pouze závora a vyjelo se. Mne se to stalo osobně také. Jakou mne chcete dát pokutu ?

0/0
24.7.2016 7:33

J32i70n53d77ř30i61c16h 49Š27k50o28p37e64k 4945341810275

co číst trochu pozorněji:

" co jezdí přes limit nebo na červenou důsledně trestat."

0/0
24.7.2016 14:41

R10o92m65a29n 74J51e58s22c23h39k64e 9318295877955

Jak píše šéf inspekce, nehoda se může opakovat. Člověk je tvor omylný, v Rakousku je také ročně několik set projetí. Může Vás oslnit sluníčko a podobně.

Jaké máte tresty na mysli aby fungovaly ? Ani hrozba trestu smrti za války neodradila

mnoho bojovníků od nebezpečné činnosti.

0/0
24.7.2016 16:39
Foto

I24m14r28i97c84h 11S34u52c85h69a65r92s37k60ý 8196653725191

Nemusím být expert abych věděl, že úroveň většiny řidičů kamiónů s Polska je katastrofální, čímž se nehoda může opravdu opakovat ?

Závory a ani světla tomu nemohou zabránit 8-o8-o8-o

+1/0
23.7.2016 8:54

J72a25n 78F34r39o39l15í33k 6126780135934

Díval jsem se včera na krátký šot o Studénce. Místní s osobáky i na kolech jezdí na červenou úplně normálně. Úroveň myšlení většiny těchto severomoraváků předčí i řidiče z Polska.

+1/0
23.7.2016 13:30

P35a87v85e95l 18M75o98r20a77v97e11c 3182639942328

A co tak tam postavit policistu který by ty hříšníky kasíroval?

Určitě by takový policajt byl lepší než když měří padesátku na příjezdu do obce, 100m od nejbližšího domu.

0/0
23.7.2016 13:45

J65i87ř56í 30K11o13c22u62r25e85k 6505874485738

Uzavřete přejezd a můžete posunovat na vlečku. Manipulujete na vlečce, přejezd je stále uzavřen. 20 minut v sakroch. Jiný případ: Ke stanici se blíží osobní vlak. Aby mohl vjet do stanice, musí se nejdřív zavřít přejezd. Vlak přjede přes přejzd a stojí ve stanici. Přejezd je stále uzavřen. Ten přjezd před vlakem musíte zavírat v době, kdy je vlak daleko od vjezdu do stanice, asi tak 1-2 kilometry. Úplně nejlepší je pak zavírat přjezd jen proto aby se dalo postavit "volno" pro vlak který ve stanici končí a přes přejezd nejede. Jen proto, že odjezdové návěstidlo se "stůj" je až za přejezdem a je tedy zcela legální, aby ten vlak na přejezd vjel. Případně odvěsit lokomotivu, přejet přejezd do šturcu, přehodit výhybky, objet stojící vlak, otevřít přejezd. A vážně je to super, když u toho sedíte ve stojícím autobusu náhradní autobusové dopravy na návazný vlak.

Přejezdy v obvodu stanice jsou největší zlo.

+1/0
23.7.2016 19:40

R54o71m28a28n 82J90e61s98c12h72k32e 9698645437735

To je radost v Rájci-Jestřebí, když posunují a jedou ještě další 4 vlaky za sebou. Člověk se nemá jak dostat k vlaku. Auto může objet asi 500 metrů je nadjezd ale cestující nechce čekat další hodinu na další vlak.

Zde selhal stát. Na dálnici také není úrovňový přechod pro chodce.

0/0
24.7.2016 7:38

J15á11n 36K37o31t50ú37č 2796234248466

Ak vlak v stanici zastavuje (myslím v stanici, nie v zastávke!), tak je možné ovládať závory tak, že sa začnú sklápať až vtedy, keď sa vlak bude rozbiehať. Takéto hybridné ovládanie závor je v ČR a SR relatívne bežné, ja to poznám napr. z priecestia pri stanici Zohor.

0/0
21.10.2016 12:20

Š14t85e82f82a54n 59F22r68i88č58a 7372628913756

Projetí závor na červenou by mělo být vždy co nejpřísněji trestáno. Při dnešních naprosto banálních cenách videotechniky by neměl být problém, aby bylo každé projetí na červenou snímáno.

+1/−2
22.7.2016 23:53

J13a81n 95B93a30r98t39á89č92e59k 6525765820479

Sankce už máme vyšroubovány výše, než za komunistů, kdy tu na nás dohlíželi složky SNB, ačkoli nehod na přejezdech ubylo a vzhledem k násobnému zvýšení počtu provozovaných vozidel a rozdělení republiky od té doby ubylo, takže zvyšování sankcí není obhajitelné.

+1/−1
23.7.2016 6:11

J46i27n50d77ř89i13c77h 46Š61k96o86p49e85k 4195821610455

nesmysl

Porovnávat sankce dnes a před 1989 je nicneříkající.

Sankce musí být taková, aby odradila od nezákonného jednání nebo minimalizovala šanci, že se jednání bude opakovat, aby se prostě nevyplatila.

Pokud např. hrozí řidiči za nedodržování přestávek pokuta do 5000 Kč nebo za jízdu na červenou přes přejezd do 2500 na místě a je to cizinec, není tato sankce pro něj žádnou motivací jezdit dle předpisů.

+1/0
23.7.2016 12:10

R22o76m98a67n 58J61e75s40c28h52k83e 9858525927615

Jak mne potrestáte, když vjedu do nesvítících závor a závory spadnou ? Nic jsem neprovedl. Stalo se u nás dvakrát v Doubravici nad Svitavou.

0/0
24.7.2016 7:40

Č98e68s91t16m21í89r 44K50u97b23á78č28e56k 2683120

To je na stiznost na SZDC. Cervena ma blikat tak dlouho podle vzorce zahrnujiciho rychlost vlaku, delku prejezdu, pocet koleji. Az po vypoctene dobe maji jit zavory doli. Nebo jste tam proste na cervenou vletel a spadly zavory

0/0
25.9.2016 12:13

R52o50m16a50n 68J24e46s35c69h27k81e 9288385367465

Jak jsem uvedl, světlo nesvítilo. Jsme na dvoukolejce a vlaky jezdí hodně za sebou.

Otevřou se závory a nic nesvítí. Pak spadnou. Například ve Skalici nad Svitavou trvale nesvítí závory.

0/0
25.9.2016 19:41

I28v19a23n 10M96a92r57e82k 6914528152

Šéf DI "objevil Ameriku" , povolit 160 km. rychlost na trati s úrovňovými přejezdy ? ! Rv Rv Rv

+1/−6
22.7.2016 19:39
Foto

J65a19n 32V18a62l62a61l98í94k 6246839980526

když budou řidiči respektovat značení tak proč by vlak nemohl jet 160 km/h???

+2/0
22.7.2016 21:19

R54a58d10e76k 68J85a30n27a67t78a 9835516804382

Legislativě to neodporuje. A navíc "šéf DI" žádnou rychlost nepovoluje.

+6/0
22.7.2016 21:21

I58v87a52n 52M23a91r84e32k 6924298132

Nepsal jsem že ji povoluje šéf DI. Pokud pro poruchu zastaví silniční vozidlo na přejezdu ,fíra nemá šanci to v té 160 kilometrové rychlosti ubrzdit. Úrovňové přejezdy nemají na takových tratích co dělat, no ale hlavně že kolem nich máme všude "protihlukové" stěny Rv

+2/−1
23.7.2016 6:46

P18e58t20r 74N73o84v28o23t97n25y 1961500131

Je to snad všude v Evropě.

0/0
22.7.2016 22:26
Foto

J33a91n 75V45a79l88a15l49í83k 6776199280666

Když řidiči budou jezdit jak čuňata tak se nic nezmění. Z 99% je to chyba řidičů.

+13/−1
22.7.2016 16:18

Z65d95e56n98ě40k 66I24v54á74n65e26k 4183185670186

Tak oni mašinfírové taky kolikrát nedodržují bezpečnou rychlost pro projetí přejezdu. Osobně znám přejezd v městečku Chropyně projíždí tudy rychlíky, je na hlavní trase a zvesela si to tu valí jak kdyby se nechumelilo, bez spomalení, proletí nádražím. A to tu je smrťák minimálně jednou do roka a není tu ani závora na přejezdu. Byla ale byla zrušena.

0/−2
26.7.2016 10:24

I77v95a19n 45H89o36l55a72s 5877617408277

> Tak oni mašinfírové taky kolikrát nedodržují bezpečnou rychlost pro projetí přejezdu

A co to je "bezpečná rychlost pro projetí přejezdu" pro vlak???? Doporučuji si o ton nejprve něco zjistit, teprve pak psát rozhořčené bláboly.

0/0
24.9.2016 19:19

J82á33n 29K53o70t90ú95č 2756104558426

Fíra vedie vlak takou rýchlosťou, aká je predpísaná. Vysvetľujte cestujúcim vo vlaku z Ostravy do Brna, že musí vlak na každom priecestí spomaliť na "bezpečnú rýchlosť".

0/0
21.10.2016 12:24

K29a49m50i72l 65D77o31l69e23z71e95l 6402256684412

problem je, ze kdyz ty svetla nefunguji vubec, tak obvykly rozhled na prejezdu byva kolem 20m, nekdy dokonce mene. Mozna by sem meli panove trosku zamyslet hlavne nad timto

+4/−2
22.7.2016 16:04

J31i57ř29í 15P30r52ů67š78a 7615232575819

Který konkrétní přejezd máte na mysli?

+6/0
22.7.2016 16:10

R91a88d64e96k 27J80a29n18a88t56a 9165156314252

Na takových přejezdech (snad někde v úzkém údolí na lokálce) ovšem vlak jede 10-20 km/h a houká.

+4/0
22.7.2016 17:58

J94i61ř95í 22K20o56c56u39r75e36k 6435774975228

max 10. Ale to až ten další, když ten první zjistil, že světla neblikají. Teda on to fíra nemá jak vidět, že světla blikají, když tam není přejezdník, ani závory nahoře.

0/−1
23.7.2016 19:45

J23á29n 97K14o86t25ú17č 2226404798176

keď mu nezasvieti "přejezdník", tak ide pomaly a húka.

0/0
21.10.2016 12:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.