Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehoda jako ve Studénce se může opakovat, varuje šéf Drážní inspekce

Počet cestujících na české železnici roste, ale je její provoz bezpečnější? Vedení Drážní inspekce, která kontroluje bezpečnost na tuzemských kolejích a vyšetřuje nehody, se od začátku měsíce ujal Jan Kučera. Modernizace tratí podle něj přinesla větší bezpečnost, ale za velký problém stále považuje rostoucí počet projetých návěstidel či špatně umístěné protihlukové stěny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V65í56t59ě55z37s42l97a53v 18K57l17o27z16í41k 3401259694127

Neudelalo se kromě keců za celý rok vubec nic a to mi vadi a moc. I obycejny napis na brevne typu v nebezpeci me proraz, jsem jen drevo by mohl pomoci. Jde o trochu barvy a sablonu.

0/0
27.7.2016 20:09

V63o98j29t53ě73c41h 88R56o64u35b90a39l 9480643922553

Nový pan ředitel DI je zřejmě opravdový machr na zabezpečovací techniku. Zapojit žst Martinice s jeho originálním a nedotčeným elektromechanickým zabezpečovacím zařízením do dálkového ovládání je výkon, který předčí rozdojení kozla v CCCP.

K situaci na přejezdech: je jen další praktická ukázka toho, jak slabé právní povědomí mají občané této země. Nic víc v tom hledat nelze.

0/0
24.7.2016 15:52

J60i92ř67í 22K69o83c68u40r18e37k 6265304185288

Mohl mezitím dělat náročnou práci doma nebo někde jezdit s kamionem, o tom ale data mít nebudeme, pokud se nám nepřizná.-----

Další možná věc: Tchýně je u něj na návštěvě již třetí den. A už třetí den za sebou mu přeskládala holení do spodní skříňky. Mimo jiné.

0/0
23.7.2016 20:38

J11i65ř56í 63K32o71c84u21r82e28k 6665804765718

Samo, že může. Nedávno se potkala Reginova s náklaďákem cihel. Je tam 70 a Reginova ani víc jak 80 nemůže. Fíra brzdil, měl na to, odhadem, to celých 100 metrů. Řidč vlak viděl, a myslel si, že to stihne. V osobáku by to skutečně stihl, jenže měl náklaďák s přívěsem.

Pro antiautomobilisty: Je to jediná příjezdová cesta k té cihelně a ne každá stavba (obzvlášť rodinného domu) má železniční vlečku. Jo zrušit cihelnu a vozit cihly odjinud, zdaleka. 8-o

0/0
23.7.2016 19:53
Foto

J62a78n 18V52a33l60a80l46í56k 6566419780406

píšete že řidič vlak viděl... tak byl dobytek že tam vjel!!!!!!

+1/0
23.7.2016 20:19

J87i45ř46í 24K68o48c46u33r35e81k 6835424305708

spíš debil.

0/0
23.7.2016 20:35

S48t20a49n54i88s17l95a77v 38K28r73e95j56c46a63r 6187986323534

Ano týdně není pouze Studénka. A nejsou pouze vlakové koridory pro Pendolina. Týdně se na přejezdech v ČR stávají střety vlakových souprav se silničními vozidly, at řízenými amatéry nebo profesionály. A na všech kříženích se nadjezdy postavit nemohou. A zranění různé závažnosti se může stát i s Hurvínkem a Fábií.

+1/0
23.7.2016 13:45

P41a95v74e46l 13M96o41r40a47v37e95c 3332199122898

To máte pravdu, ale čím rychleji vlak jede, tím horší budou škody. A zdržení z důvodu odklízení následků havárie se bude na koridoru týkat více lidí a více vlaků než na nějaké lokálce.

Ideálně by to chtělo mít všechna křížení mimoúrovňová. Ale začít se musí od těch která jsou nejvíce nebezpečná s největšími následky.

+1/−1
23.7.2016 13:47

J41i36n16d12ř52i71c43h 20Š16k27o49p72e91k 4985681260815

srážka vlaku s osobákem nikdy nekončí tragicky pro cestující a osádku vlaku.

0/−2
23.7.2016 15:04

L61i87b88o74r 73V72e46s56e56l75ý 2579496422932

Stačí, aby se dobře zaklínilo, viz Vraňany.

+2/0
23.7.2016 16:26

J63i92n65d14ř37i12c96h 78Š80k96o84p67e28k 4625341490405

Vraňany byly de facto pevná překážka postavená na kolejích

0/0
23.7.2016 19:05

J78i20ř24í 70K31o22c25u67r62e69k 6545944945848

U toho osobáku je to fakt jedno jestli stojí nebo jede. Blbé je, když se kolo vlaku trefí na motor auta.

+1/0
23.7.2016 19:41

J69á73n 32K85o78t35ú93č 2416244838826

Ale ani tam sa nikto nezranil!

0/0
21.10.2016 12:17

R17o91m88a15n 54J82e31s17c44h78k39e 9278335427795

Ono i v Rakousku lidé chybují. Ovšem na hlavních tratích by mělo být úrovňových přejezdů minimum. Na dálnici také nejsou přechody pro chodce.

Problém je velký provoz, třebas jedou 4-5 vlaků za sebou. A pak se sanitka nemůže dostat k pacientovi. Například v Blansku.

Zde je na státu a drážním úřadu aby konal. Pokud přejedou v Rájci 19 lidí, je něco špatné.

0/0
24.7.2016 7:28

J49i46n73d42ř52i83c85h 21Š24k93o95p76e55k 4235461460955

řešení je jednoduché. Kamery na přejezdy a všechny, co jezdí přes limit nebo na červenou důsledně trestat.

Jede kamion na červenou ? Řidič nemá prachy. Nevadí, kamion se odstaví, zabaví do doby uhrazení sankce.

Pokud by pokuta byla aspoń 50 000 Kč + zákaz řízení (při prvním porušení), tak by se borečkové za volantem rychle doučili pravidla

0/−1
23.7.2016 12:06

R39o87m23a30n 35J62e18s86c32h87k59e 9158405567985

Na našem přejezdu se stalo několikrát, že člověk vjel při otevřených závorech, v době kdy nesvítilo světlo a spadly závory. Uvěznily auto. Nikdo nic neporušil.

Naštěstí se zvedla pouze závora a vyjelo se. Mne se to stalo osobně také. Jakou mne chcete dát pokutu ?

0/0
24.7.2016 7:33

J52i97n85d57ř67i81c41h 97Š31k79o74p21e58k 4155751930975

co číst trochu pozorněji:

" co jezdí přes limit nebo na červenou důsledně trestat."

0/0
24.7.2016 14:41

R42o42m86a44n 29J58e23s82c64h54k29e 9958355167825

Jak píše šéf inspekce, nehoda se může opakovat. Člověk je tvor omylný, v Rakousku je také ročně několik set projetí. Může Vás oslnit sluníčko a podobně.

Jaké máte tresty na mysli aby fungovaly ? Ani hrozba trestu smrti za války neodradila

mnoho bojovníků od nebezpečné činnosti.

0/0
24.7.2016 16:39
Foto

I46m95r34i56c37h 87S77u24c97h88a91r50s60k50ý 8596803565931

Nemusím být expert abych věděl, že úroveň většiny řidičů kamiónů s Polska je katastrofální, čímž se nehoda může opravdu opakovat ?

Závory a ani světla tomu nemohou zabránit 8-o8-o8-o

+1/0
23.7.2016 8:54

J60a72n 96F68r63o33l48í71k 6736120365214

Díval jsem se včera na krátký šot o Studénce. Místní s osobáky i na kolech jezdí na červenou úplně normálně. Úroveň myšlení většiny těchto severomoraváků předčí i řidiče z Polska.

+1/0
23.7.2016 13:30

P12a94v73e90l 73M61o79r28a65v20e63c 3282889552368

A co tak tam postavit policistu který by ty hříšníky kasíroval?

Určitě by takový policajt byl lepší než když měří padesátku na příjezdu do obce, 100m od nejbližšího domu.

0/0
23.7.2016 13:45

J18i62ř42í 15K73o72c12u73r42e84k 6775424115178

Uzavřete přejezd a můžete posunovat na vlečku. Manipulujete na vlečce, přejezd je stále uzavřen. 20 minut v sakroch. Jiný případ: Ke stanici se blíží osobní vlak. Aby mohl vjet do stanice, musí se nejdřív zavřít přejezd. Vlak přjede přes přejzd a stojí ve stanici. Přejezd je stále uzavřen. Ten přjezd před vlakem musíte zavírat v době, kdy je vlak daleko od vjezdu do stanice, asi tak 1-2 kilometry. Úplně nejlepší je pak zavírat přjezd jen proto aby se dalo postavit "volno" pro vlak který ve stanici končí a přes přejezd nejede. Jen proto, že odjezdové návěstidlo se "stůj" je až za přejezdem a je tedy zcela legální, aby ten vlak na přejezd vjel. Případně odvěsit lokomotivu, přejet přejezd do šturcu, přehodit výhybky, objet stojící vlak, otevřít přejezd. A vážně je to super, když u toho sedíte ve stojícím autobusu náhradní autobusové dopravy na návazný vlak.

Přejezdy v obvodu stanice jsou největší zlo.

+1/0
23.7.2016 19:40

R65o24m75a87n 85J86e95s76c68h76k97e 9108375377505

To je radost v Rájci-Jestřebí, když posunují a jedou ještě další 4 vlaky za sebou. Člověk se nemá jak dostat k vlaku. Auto může objet asi 500 metrů je nadjezd ale cestující nechce čekat další hodinu na další vlak.

Zde selhal stát. Na dálnici také není úrovňový přechod pro chodce.

0/0
24.7.2016 7:38

J18á78n 78K18o95t40ú18č 2416964618476

Ak vlak v stanici zastavuje (myslím v stanici, nie v zastávke!), tak je možné ovládať závory tak, že sa začnú sklápať až vtedy, keď sa vlak bude rozbiehať. Takéto hybridné ovládanie závor je v ČR a SR relatívne bežné, ja to poznám napr. z priecestia pri stanici Zohor.

0/0
21.10.2016 12:20

Š10t31e40f16a94n 28F78r20i10č95a 7872398123686

Projetí závor na červenou by mělo být vždy co nejpřísněji trestáno. Při dnešních naprosto banálních cenách videotechniky by neměl být problém, aby bylo každé projetí na červenou snímáno.

+1/−2
22.7.2016 23:53

J39a41n 92B64a16r72t44á73č33e33k 6165985340149

Sankce už máme vyšroubovány výše, než za komunistů, kdy tu na nás dohlíželi složky SNB, ačkoli nehod na přejezdech ubylo a vzhledem k násobnému zvýšení počtu provozovaných vozidel a rozdělení republiky od té doby ubylo, takže zvyšování sankcí není obhajitelné.

+1/−1
23.7.2016 6:11

J76i56n81d77ř35i47c85h 74Š45k62o81p78e31k 4275371540305

nesmysl

Porovnávat sankce dnes a před 1989 je nicneříkající.

Sankce musí být taková, aby odradila od nezákonného jednání nebo minimalizovala šanci, že se jednání bude opakovat, aby se prostě nevyplatila.

Pokud např. hrozí řidiči za nedodržování přestávek pokuta do 5000 Kč nebo za jízdu na červenou přes přejezd do 2500 na místě a je to cizinec, není tato sankce pro něj žádnou motivací jezdit dle předpisů.

+1/0
23.7.2016 12:10

R48o75m49a65n 97J24e76s90c88h13k35e 9978165107955

Jak mne potrestáte, když vjedu do nesvítících závor a závory spadnou ? Nic jsem neprovedl. Stalo se u nás dvakrát v Doubravici nad Svitavou.

0/0
24.7.2016 7:40

Č93e73s42t52m23í20r 14K63u81b64á94č40e82k 2363510

To je na stiznost na SZDC. Cervena ma blikat tak dlouho podle vzorce zahrnujiciho rychlost vlaku, delku prejezdu, pocet koleji. Az po vypoctene dobe maji jit zavory doli. Nebo jste tam proste na cervenou vletel a spadly zavory

0/0
25.9.2016 12:13

R27o46m77a13n 66J32e83s48c77h42k15e 9868465447605

Jak jsem uvedl, světlo nesvítilo. Jsme na dvoukolejce a vlaky jezdí hodně za sebou.

Otevřou se závory a nic nesvítí. Pak spadnou. Například ve Skalici nad Svitavou trvale nesvítí závory.

0/0
25.9.2016 19:41

I76v38a62n 85M84a56r83e83k 6404208442

Šéf DI "objevil Ameriku" , povolit 160 km. rychlost na trati s úrovňovými přejezdy ? ! Rv Rv Rv

+1/−6
22.7.2016 19:39
Foto

J21a66n 11V13a83l92a63l46í84k 6876299120426

když budou řidiči respektovat značení tak proč by vlak nemohl jet 160 km/h???

+2/0
22.7.2016 21:19

R72a19d35e64k 20J18a32n66a29t30a 9865656774962

Legislativě to neodporuje. A navíc "šéf DI" žádnou rychlost nepovoluje.

+6/0
22.7.2016 21:21

I51v94a43n 62M46a92r31e20k 6274468742

Nepsal jsem že ji povoluje šéf DI. Pokud pro poruchu zastaví silniční vozidlo na přejezdu ,fíra nemá šanci to v té 160 kilometrové rychlosti ubrzdit. Úrovňové přejezdy nemají na takových tratích co dělat, no ale hlavně že kolem nich máme všude "protihlukové" stěny Rv

+2/−1
23.7.2016 6:46

P57e21t32r 98N58o71v56o35t29n22y 1741300291

Je to snad všude v Evropě.

0/0
22.7.2016 22:26
Foto

J72a32n 86V76a91l45a23l46í15k 6956219500516

Když řidiči budou jezdit jak čuňata tak se nic nezmění. Z 99% je to chyba řidičů.

+13/−1
22.7.2016 16:18

Z35d81e19n20ě62k 91I88v88á61n95e10k 4663695580396

Tak oni mašinfírové taky kolikrát nedodržují bezpečnou rychlost pro projetí přejezdu. Osobně znám přejezd v městečku Chropyně projíždí tudy rychlíky, je na hlavní trase a zvesela si to tu valí jak kdyby se nechumelilo, bez spomalení, proletí nádražím. A to tu je smrťák minimálně jednou do roka a není tu ani závora na přejezdu. Byla ale byla zrušena.

0/−2
26.7.2016 10:24

I39v57a83n 75H73o23l88a23s 5167547278807

> Tak oni mašinfírové taky kolikrát nedodržují bezpečnou rychlost pro projetí přejezdu

A co to je "bezpečná rychlost pro projetí přejezdu" pro vlak???? Doporučuji si o ton nejprve něco zjistit, teprve pak psát rozhořčené bláboly.

0/0
24.9.2016 19:19

J32á38n 52K24o21t58ú17č 2466744268186

Fíra vedie vlak takou rýchlosťou, aká je predpísaná. Vysvetľujte cestujúcim vo vlaku z Ostravy do Brna, že musí vlak na každom priecestí spomaliť na "bezpečnú rýchlosť".

0/0
21.10.2016 12:24

K58a82m41i39l 20D36o85l19e32z86e82l 6162576214442

problem je, ze kdyz ty svetla nefunguji vubec, tak obvykly rozhled na prejezdu byva kolem 20m, nekdy dokonce mene. Mozna by sem meli panove trosku zamyslet hlavne nad timto

+4/−2
22.7.2016 16:04

J76i37ř45í 67P13r65ů44š21a 7655602195809

Který konkrétní přejezd máte na mysli?

+6/0
22.7.2016 16:10

R18a61d21e64k 23J48a34n92a42t83a 9775866294442

Na takových přejezdech (snad někde v úzkém údolí na lokálce) ovšem vlak jede 10-20 km/h a houká.

+4/0
22.7.2016 17:58

J93i92ř48í 31K93o12c75u80r78e11k 6165234525248

max 10. Ale to až ten další, když ten první zjistil, že světla neblikají. Teda on to fíra nemá jak vidět, že světla blikají, když tam není přejezdník, ani závory nahoře.

0/−1
23.7.2016 19:45

J71á74n 78K11o54t96ú10č 2696754288926

keď mu nezasvieti "přejezdník", tak ide pomaly a húka.

0/0
21.10.2016 12:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.