Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Daimler otestoval v provozu „samořiditelný“ autobus. Řidič ho jen jistil

Německý Daimler otestoval takzvaný semiautonomní, tedy téměř samořiditelný, autobus. Po osobních a nákladních autech tak velký výrobce naznačil vizi konce řidičů i v sektoru hromadné dopravy. Zástupci Daimleru ale uznávají, že do sériové výroby je ještě daleko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T52o84m43á19š 73P96a79v58e72l44k23a 6546773153256

EU už určitě připravuje návrh, že autobusy budou muset platit sociální pojištění ;-D

+1/−1
21.7.2016 11:21

P87e36t95r 46N53i35v65n46i83c44k26ý 3922154375507

"Důvěrou v samořiditelné systémy otřásla smrtelná nehoda elektromobilu Tesla, jehož řidič spoléhal právě na automatického pomocníka"

Houby tady se míchají dvě věci. Autonomní auto a podpůrné systémy. To auto mělo JEN pomocníky a chyba byla na straně řidiče, že na ně příliš spoléhal. Tedy v žádném případě nešlo o selhání autonomního systému řízení - ten v autě vůbec nebyl.

+1/−1
21.7.2016 10:13

L11u31k19á58š 52A24d96a44m88e69c 3537543400137

Já doufám, že se to brzy začne prosazovat. Menší samořiditelné autobusy by mohly třeba zlepšit dopravní dostupnost venkova. Jen by to chtělo nějak ošetřit vandalství. Dovedu si dost dobře představit nějakého mladého výrostka, jak přijde s obličejem zahaleným kapucí a zdevastuje interiér.

0/0
21.7.2016 8:21

R92a20d80o39s12l44a29v 44K76l31a27u86d48a 5594748574132

Plat řidiče je 00 prd. Největším nákladem je autobus + jeho údržba a pohonné hmoty. Navíc autobus bez "obsluhy" je sci-fi... Do něčeho takového bych nevlezl ani omylem. Jak počítač vyhodnotí, jestli je lepší to napálit do srnky, nebo do stoletého dubu u silnice?

+2/0
21.7.2016 8:27

P73a30v32e43l 90F45o29l62t11á90n 4910172764

Nemusíte mít naprosto obavy – počítač při pokusu o nástup vyhodnotí že jste Klauda a nepoveze vás.

Samozřejmě ne ze svévole ale pro vaši bezpečnost a klidné spaní.

0/0
21.7.2016 9:00

M98a79r34t42i89n 33H44u62d12e92c30e65k 3533879409643

Pisete to jako vtip, ale tak to opravdu muze a i bude fungovat.

0/0
21.7.2016 9:44

J75a46r68o40m65í79r 33K18r69á11l 4740609764119

Do takového autobusu bych asi nenastoupil. U vlaku se vše jednodušší, ale i tak se o něčem podobném v masovém měřítku neuvažuje. Náklady na obsluhu jsou jen malé procento celkových nákladů.

0/0
21.7.2016 9:05

P53e37t37r 10N32i46v61n15i68c51k23ý 3492704375117

Když jiné autobusy nebudou, co ti asi tak zbude. Půjdeš pěšky?

Náklady na řidiče nejsou malé a navíc řidiči nejsou (prostě lidem se ta práce moc nelíbí: dlouhé směny, velká zodpovědnost a RELATIVNĚ malé mzdy).

0/0
21.7.2016 10:09

J77a47r57o87m96í34r 53K32r75á20l 4290569264729

Náklady na řidiče jsou cca 20%. Myslíte, že navýšení ceny tohohle autobusu bude tak nízké, aby se to vykompenzovalo ? A těmito autobusy jezdit asi nebudu. Tak rychlé to jejich zavedení nebude.

0/0
21.7.2016 12:32

P87a57v83e85l 11Ř48a91p37e52k 7642936139705

V současném socialismu je takové vozidlo pouhou utopií, kterou nelze protlačit skrze legislativu a odbory.

Nehledě na to, že ta kombinace radarů a moderních počítačových systémů se zastaralým spalovacím motorem a pojezdem asfalt+guma z 19. století působí směšně. Doprava by měla být více oddělena od prostoru pro život, pak by možná byl i snadnější legislativní proces schválení samořiditelných vozidel. Naprosto scestná je i myšlenka individuálního vlastnictví automobilu téměř každým člověkem. Spíše očekávám konvergenci autobusu a automobilu v jedno univerzální vozidlo.

0/0
21.7.2016 7:51

P77e27t27r 26N18i94v16n91i63c27k72ý 3782764985157

Ani legislativa ani odbory nedokáží odolat novým technologiím. V minulých stoletích taky dělníci rozbíjeli stroje, které "jim braly práci". A co dnes, nejsou nikde žádnoé stroje?

0/0
21.7.2016 10:10

J61a89n 12M88o45t42ů80r92e38k 7620692871199

Když mě se líbí, jak vždy ty reklamy jsou takové ze života, krásní mladí usměvaví lidé plní pozitivní energie. Navíc zde je ten bus prezentován jako velmi pohodlné luxusní taxi pro cca 6 lidí :-)

Zkuste si tento bus a video představit v ČR, v Pze a ve špičce :-) (a ten zapomenutý tablet :-P)

Ale jinak pěkné :)

0/0
21.7.2016 6:37

R49a93d91o93s93l62a75v 15K57l93a20u61d19a 5794348404202

To musí být práce snů. Sedět a čumět na volant který se sám točí..... Pokud by jednou za 100.000 km nastala nějaká krizová situace, nedokážu si představit že by "řidič" dokázal zareagovat.

+5/0
21.7.2016 6:09

J16a34k48u86b 75Š62a62f14a66n38d95a 7335877621481

Jděte dělat strojvůdce. Ten to velmi podobné.

0/0
21.7.2016 7:13

P16a96v51e68l 35F77o84l23t33á98n 4130942914

Pane Klaudo, najezdil jsem po Brně s trolejbusem přes milion kilometrů a mohu za sebe říci že bych uvítal nějakého počítačového "asistenta" či něco jiného, co by odstranilo monotónnost této práce a nechalo mne to řídit jen v krizových situacích.

0/0
21.7.2016 9:05

V37l36a61s56t62i28m55i45l 48S31v73o40b39o89d37a 7343788805694

A protivní řidiči dopravních podniků budou mít po ptákách :-).

Snad nejhorší to je vždy při obsluze vozíčkáře. Vždycky vyleze z té své řidičské svatyně totálně nasranej, až to je na kilometry vidět... Ale jsou výjimky - zrovna nedávno třeba řidička - žena, která ten proces pozvedla na úplně jinou úroveň. Pro muže docela ostuda :-).

0/−4
21.7.2016 5:52

J40a71n 54V22a37l64o14u42c31h 6202257868710

A divíte se jim? Jinde je běžná elektrická plošina. Zde ne, protože "je drahá", kvůli svinstvu z ulice poruchová (a denní kontrola u všech vozů by něco stála) a hlavně - bezohlední cestující po ní dupou během vysouvání (ač to okolo bliká, píská), takže ji už nezasunete, tudíž neodjedete...

Mechanická plošina znamená zamčít kabinu (protože jeden cestující si není schopný sehnat jízdenku předem a druhý jde po doplňkových jízdenkách a penězích v kabině), prodrat se nastupujícími, udělat si místo, vyklopit špinavou plošinu; a to celé třeba jen o zatávku dále znovu. a když chytíte nějakou liku ke zdravotnickému zařízení...

0/0
21.7.2016 6:36

V66l69a75s39t75i49m70i69l 16S13v66o74b77o37d95a 7873578875544

Na druhou stranu moc ne ;-). Jen bych to na sobě nedával tolik znát, vypadá to pak tak trochu hořce komicky.

Spíš jsem nikdy nepochopil ta dementní pravidla, že to za řidiče nemůže dělat cestující.

Informaci o vstupu / výstupu dává vozíčkář čudlíkem a vzít tyč, vyklopit, zaklopit plošinu by snad zvládl i cestující s IQ 80 a více.

0/−1
21.7.2016 6:55

J27a42k64u30b 81Š24a34f90a57n85d34a 7345337431111

Vzhledem k frekvenci použití (na mnohých zastávkách není plošina ani potřeba) a k mnohem vyšší poruchovosti považuji elektrickou plošinu za nesmysl.

0/0
21.7.2016 7:15

A73n68t23o96n58í38n 20Z98e34l67e87n46ý 2594363181536

Kdyby mě práce tak s**la jak popisujete, jdu dělat něco jiného.

0/0
21.7.2016 8:02

J73i32ř69í 68J39o12z49a 3928253510571

Proc to musi mit futuristicky design? Mercedes a takova skareda bedna...

0/0
21.7.2016 5:39

P22a83v81e78l 42F40o75l63t37á73n 4590382254

třeba je to proto abyste si měl na co stěžovat :-)

0/0
21.7.2016 5:58

R17a42d39o61s93l76a73v 64K49l41a59u11d63a 5734718704282

Mně se líbí.

0/0
21.7.2016 6:08

J29a81k17u80b 97Š25a52f88a54n15d82a 7725807781241

Mě se to naopak moc líbí. Až na tu horní přední část zepředu.

0/0
21.7.2016 7:16

J92a53n 61H95u71r87k98a 7470766926727

po automatických pokladnách robotech u linek robotická auta autobusy vlaky letadla a...bez možnosti výdělku nebude nikdo nakupovat nikam jezdit a...hezká future

0/0
21.7.2016 5:12

P51a31v76e78l 65F14o91l18t54á77n 4310442184

Pane Hurko, nezoufejte a přečtěte si první povídku:

"Pohl, Frederik - Midasovo prokletí" z antologie "Síň slávy II C".

Pěkně a úhledně vyřešeno.

0/0
21.7.2016 5:19

J27a86k71u48b 70Š90a91f67a61n45d17a 7195227751971

Je problém sehnat pokladní. Je problém sehnat řidiče. Tak jaký s tím máte problém?

+1/0
21.7.2016 7:17

M39a30r43t39i86n 35N73e31r21m75u49t 9787797718349

To je oblíbený omyl. Bohatství a koupěschopnost společnosti vůbec nezávisí na pokladních, řidičích mhd, prodavačů buřtů, stříhačů trávníku a jiných poskoků v terciální sféře. Výše jejich platů je následkem a nikoliv příčinou silné ekonomiky

0/0
21.7.2016 21:29

P45a71v19e53l 78F84o25l59t75á85n 4100142884

Já "Libuše" bych viděl dále do budoucnosti – lidští řidiči budou nahrazeni robotickými "průvodčími" kteří si naopak vytvoří "fackovací panáky" z páchnoucích a agresivních opilců a smažek.

0/0
21.7.2016 4:03

O84t68a68k53a37r 92V78a33l43e90k 6566822525652

To opilci a smazky v nocnich busech nebudou radi, ze jim nekdo ukradl fackovaci panaky. ;-)

+1/0
21.7.2016 2:42

T59o72m31á21š 22V95r37á98b45e10l 8680964233234

A bude po stávkách.

0/0
21.7.2016 2:07

L69u67k53á85š 31J83a45n52d16a 2948500850

A řidiči nebudou mít co žrát ;-D

+3/0
21.7.2016 1:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.