Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Daimler otestoval v provozu „samořiditelný“ autobus. Řidič ho jen jistil

Německý Daimler otestoval takzvaný semiautonomní, tedy téměř samořiditelný, autobus. Po osobních a nákladních autech tak velký výrobce naznačil vizi konce řidičů i v sektoru hromadné dopravy. Zástupci Daimleru ale uznávají, že do sériové výroby je ještě daleko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T61o66m82á75š 83P94a91v35e17l41k48a 6836933703976

EU už určitě připravuje návrh, že autobusy budou muset platit sociální pojištění ;-D

+1/−1
21.7.2016 11:21

P96e67t37r 78N46i62v47n93i25c49k59ý 3202144955917

"Důvěrou v samořiditelné systémy otřásla smrtelná nehoda elektromobilu Tesla, jehož řidič spoléhal právě na automatického pomocníka"

Houby tady se míchají dvě věci. Autonomní auto a podpůrné systémy. To auto mělo JEN pomocníky a chyba byla na straně řidiče, že na ně příliš spoléhal. Tedy v žádném případě nešlo o selhání autonomního systému řízení - ten v autě vůbec nebyl.

+1/−1
21.7.2016 10:13

L53u53k15á52š 77A20d43a89m91e96c 3697633480927

Já doufám, že se to brzy začne prosazovat. Menší samořiditelné autobusy by mohly třeba zlepšit dopravní dostupnost venkova. Jen by to chtělo nějak ošetřit vandalství. Dovedu si dost dobře představit nějakého mladého výrostka, jak přijde s obličejem zahaleným kapucí a zdevastuje interiér.

0/0
21.7.2016 8:21

R47a72d41o36s93l83a73v 12K64l61a10u23d72a 5674358344832

Plat řidiče je 00 prd. Největším nákladem je autobus + jeho údržba a pohonné hmoty. Navíc autobus bez "obsluhy" je sci-fi... Do něčeho takového bych nevlezl ani omylem. Jak počítač vyhodnotí, jestli je lepší to napálit do srnky, nebo do stoletého dubu u silnice?

+2/0
21.7.2016 8:27

P86a39v24e87l 94F78o50l91t87á63n 4770452804

Nemusíte mít naprosto obavy – počítač při pokusu o nástup vyhodnotí že jste Klauda a nepoveze vás.

Samozřejmě ne ze svévole ale pro vaši bezpečnost a klidné spaní.

0/0
21.7.2016 9:00

M76a97r98t11i76n 75H27u83d19e22c28e50k 3873539519633

Pisete to jako vtip, ale tak to opravdu muze a i bude fungovat.

0/0
21.7.2016 9:44

J47a74r63o66m22í81r 34K33r14á51l 4930909434169

Do takového autobusu bych asi nenastoupil. U vlaku se vše jednodušší, ale i tak se o něčem podobném v masovém měřítku neuvažuje. Náklady na obsluhu jsou jen malé procento celkových nákladů.

0/0
21.7.2016 9:05

P29e95t66r 83N83i12v24n70i89c59k16ý 3102774265957

Když jiné autobusy nebudou, co ti asi tak zbude. Půjdeš pěšky?

Náklady na řidiče nejsou malé a navíc řidiči nejsou (prostě lidem se ta práce moc nelíbí: dlouhé směny, velká zodpovědnost a RELATIVNĚ malé mzdy).

0/0
21.7.2016 10:09

J47a16r34o97m37í50r 87K23r77á68l 4940739744969

Náklady na řidiče jsou cca 20%. Myslíte, že navýšení ceny tohohle autobusu bude tak nízké, aby se to vykompenzovalo ? A těmito autobusy jezdit asi nebudu. Tak rychlé to jejich zavedení nebude.

0/0
21.7.2016 12:32

P35a81v36e50l 12Ř91a32p82e14k 7692496499755

V současném socialismu je takové vozidlo pouhou utopií, kterou nelze protlačit skrze legislativu a odbory.

Nehledě na to, že ta kombinace radarů a moderních počítačových systémů se zastaralým spalovacím motorem a pojezdem asfalt+guma z 19. století působí směšně. Doprava by měla být více oddělena od prostoru pro život, pak by možná byl i snadnější legislativní proces schválení samořiditelných vozidel. Naprosto scestná je i myšlenka individuálního vlastnictví automobilu téměř každým člověkem. Spíše očekávám konvergenci autobusu a automobilu v jedno univerzální vozidlo.

0/0
21.7.2016 7:51

P84e14t60r 22N13i17v37n66i45c68k91ý 3152654415817

Ani legislativa ani odbory nedokáží odolat novým technologiím. V minulých stoletích taky dělníci rozbíjeli stroje, které "jim braly práci". A co dnes, nejsou nikde žádnoé stroje?

0/0
21.7.2016 10:10

J88a24n 88M38o49t73ů64r76e79k 7590742331729

Když mě se líbí, jak vždy ty reklamy jsou takové ze života, krásní mladí usměvaví lidé plní pozitivní energie. Navíc zde je ten bus prezentován jako velmi pohodlné luxusní taxi pro cca 6 lidí :-)

Zkuste si tento bus a video představit v ČR, v Pze a ve špičce :-) (a ten zapomenutý tablet :-P)

Ale jinak pěkné :)

0/0
21.7.2016 6:37

R63a12d64o58s87l73a13v 18K27l56a90u65d46a 5394888224432

To musí být práce snů. Sedět a čumět na volant který se sám točí..... Pokud by jednou za 100.000 km nastala nějaká krizová situace, nedokážu si představit že by "řidič" dokázal zareagovat.

+5/0
21.7.2016 6:09

J44a45k60u49b 93Š89a79f21a98n11d29a 7365797611381

Jděte dělat strojvůdce. Ten to velmi podobné.

0/0
21.7.2016 7:13

P82a63v13e43l 14F43o27l90t37á72n 4700662964

Pane Klaudo, najezdil jsem po Brně s trolejbusem přes milion kilometrů a mohu za sebe říci že bych uvítal nějakého počítačového "asistenta" či něco jiného, co by odstranilo monotónnost této práce a nechalo mne to řídit jen v krizových situacích.

0/0
21.7.2016 9:05

V72l12a44s74t64i45m24i38l 72S33v68o21b83o47d87a 7723838815464

A protivní řidiči dopravních podniků budou mít po ptákách :-).

Snad nejhorší to je vždy při obsluze vozíčkáře. Vždycky vyleze z té své řidičské svatyně totálně nasranej, až to je na kilometry vidět... Ale jsou výjimky - zrovna nedávno třeba řidička - žena, která ten proces pozvedla na úplně jinou úroveň. Pro muže docela ostuda :-).

0/−4
21.7.2016 5:52

J93a62n 81V81a36l55o18u10c26h 6542327768330

A divíte se jim? Jinde je běžná elektrická plošina. Zde ne, protože "je drahá", kvůli svinstvu z ulice poruchová (a denní kontrola u všech vozů by něco stála) a hlavně - bezohlední cestující po ní dupou během vysouvání (ač to okolo bliká, píská), takže ji už nezasunete, tudíž neodjedete...

Mechanická plošina znamená zamčít kabinu (protože jeden cestující si není schopný sehnat jízdenku předem a druhý jde po doplňkových jízdenkách a penězích v kabině), prodrat se nastupujícími, udělat si místo, vyklopit špinavou plošinu; a to celé třeba jen o zatávku dále znovu. a když chytíte nějakou liku ke zdravotnickému zařízení...

0/0
21.7.2016 6:36

V32l82a48s95t66i53m71i43l 47S98v20o40b43o31d29a 7943388285534

Na druhou stranu moc ne ;-). Jen bych to na sobě nedával tolik znát, vypadá to pak tak trochu hořce komicky.

Spíš jsem nikdy nepochopil ta dementní pravidla, že to za řidiče nemůže dělat cestující.

Informaci o vstupu / výstupu dává vozíčkář čudlíkem a vzít tyč, vyklopit, zaklopit plošinu by snad zvládl i cestující s IQ 80 a více.

0/−1
21.7.2016 6:55

J90a33k72u44b 89Š29a17f28a56n45d97a 7835497551441

Vzhledem k frekvenci použití (na mnohých zastávkách není plošina ani potřeba) a k mnohem vyšší poruchovosti považuji elektrickou plošinu za nesmysl.

0/0
21.7.2016 7:15

A88n11t98o90n16í39n 20Z13e56l62e70n51ý 2914343871146

Kdyby mě práce tak s**la jak popisujete, jdu dělat něco jiného.

0/0
21.7.2016 8:02

J86i35ř77í 84J98o59z48a 3578763580341

Proc to musi mit futuristicky design? Mercedes a takova skareda bedna...

0/0
21.7.2016 5:39

P24a97v48e24l 69F84o97l42t28á95n 4460212244

třeba je to proto abyste si měl na co stěžovat :-)

0/0
21.7.2016 5:58

R80a30d25o80s29l77a24v 93K67l40a20u57d71a 5694458384622

Mně se líbí.

0/0
21.7.2016 6:08

J50a24k56u15b 94Š14a17f48a10n66d93a 7915697181491

Mě se to naopak moc líbí. Až na tu horní přední část zepředu.

0/0
21.7.2016 7:16

J24a63n 14H78u44r67k38a 7970446406567

po automatických pokladnách robotech u linek robotická auta autobusy vlaky letadla a...bez možnosti výdělku nebude nikdo nakupovat nikam jezdit a...hezká future

0/0
21.7.2016 5:12

P67a38v65e97l 24F62o13l65t55á32n 4640192844

Pane Hurko, nezoufejte a přečtěte si první povídku:

"Pohl, Frederik - Midasovo prokletí" z antologie "Síň slávy II C".

Pěkně a úhledně vyřešeno.

0/0
21.7.2016 5:19

J25a17k41u28b 21Š30a12f96a32n69d43a 7175647661931

Je problém sehnat pokladní. Je problém sehnat řidiče. Tak jaký s tím máte problém?

+1/0
21.7.2016 7:17

M94a22r26t22i74n 47N46e78r81m12u51t 9407877148629

To je oblíbený omyl. Bohatství a koupěschopnost společnosti vůbec nezávisí na pokladních, řidičích mhd, prodavačů buřtů, stříhačů trávníku a jiných poskoků v terciální sféře. Výše jejich platů je následkem a nikoliv příčinou silné ekonomiky

0/0
21.7.2016 21:29

P27a59v54e28l 62F36o35l20t85á23n 4380582454

Já "Libuše" bych viděl dále do budoucnosti – lidští řidiči budou nahrazeni robotickými "průvodčími" kteří si naopak vytvoří "fackovací panáky" z páchnoucích a agresivních opilců a smažek.

0/0
21.7.2016 4:03

O68t32a89k58a95r 19V70a42l15e51k 6446472785382

To opilci a smazky v nocnich busech nebudou radi, ze jim nekdo ukradl fackovaci panaky. ;-)

+1/0
21.7.2016 2:42

T59o25m68á89š 23V92r69á51b83e62l 8460134673684

A bude po stávkách.

0/0
21.7.2016 2:07

L12u39k98á46š 87J11a20n59d21a 2928440780

A řidiči nebudou mít co žrát ;-D

+3/0
21.7.2016 1:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.