Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Daimler otestoval v provozu „samořiditelný“ autobus. Řidič ho jen jistil

Německý Daimler otestoval takzvaný semiautonomní, tedy téměř samořiditelný, autobus. Po osobních a nákladních autech tak velký výrobce naznačil vizi konce řidičů i v sektoru hromadné dopravy. Zástupci Daimleru ale uznávají, že do sériové výroby je ještě daleko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T58o65m34á95š 51P19a90v69e40l72k64a 6346133633116

EU už určitě připravuje návrh, že autobusy budou muset platit sociální pojištění ;-D

+1/−1
21.7.2016 11:21

P94e72t66r 67N17i79v64n44i38c12k50ý 3812394645587

"Důvěrou v samořiditelné systémy otřásla smrtelná nehoda elektromobilu Tesla, jehož řidič spoléhal právě na automatického pomocníka"

Houby tady se míchají dvě věci. Autonomní auto a podpůrné systémy. To auto mělo JEN pomocníky a chyba byla na straně řidiče, že na ně příliš spoléhal. Tedy v žádném případě nešlo o selhání autonomního systému řízení - ten v autě vůbec nebyl.

+1/−1
21.7.2016 10:13

L10u21k16á35š 26A17d41a64m35e60c 3667273740177

Já doufám, že se to brzy začne prosazovat. Menší samořiditelné autobusy by mohly třeba zlepšit dopravní dostupnost venkova. Jen by to chtělo nějak ošetřit vandalství. Dovedu si dost dobře představit nějakého mladého výrostka, jak přijde s obličejem zahaleným kapucí a zdevastuje interiér.

0/0
21.7.2016 8:21

R43a82d12o98s68l47a94v 20K26l98a26u93d31a 5944928104372

Plat řidiče je 00 prd. Největším nákladem je autobus + jeho údržba a pohonné hmoty. Navíc autobus bez "obsluhy" je sci-fi... Do něčeho takového bych nevlezl ani omylem. Jak počítač vyhodnotí, jestli je lepší to napálit do srnky, nebo do stoletého dubu u silnice?

+2/0
21.7.2016 8:27

P61a15v80e71l 52F27o76l46t93á63n 4170412164

Nemusíte mít naprosto obavy – počítač při pokusu o nástup vyhodnotí že jste Klauda a nepoveze vás.

Samozřejmě ne ze svévole ale pro vaši bezpečnost a klidné spaní.

0/0
21.7.2016 9:00

M50a62r89t36i93n 29H48u81d69e27c62e89k 3943169199323

Pisete to jako vtip, ale tak to opravdu muze a i bude fungovat.

0/0
21.7.2016 9:44

J85a45r71o34m33í14r 22K92r45á90l 4640349614749

Do takového autobusu bych asi nenastoupil. U vlaku se vše jednodušší, ale i tak se o něčem podobném v masovém měřítku neuvažuje. Náklady na obsluhu jsou jen malé procento celkových nákladů.

0/0
21.7.2016 9:05

P82e87t77r 20N58i62v13n93i10c73k60ý 3542904865287

Když jiné autobusy nebudou, co ti asi tak zbude. Půjdeš pěšky?

Náklady na řidiče nejsou malé a navíc řidiči nejsou (prostě lidem se ta práce moc nelíbí: dlouhé směny, velká zodpovědnost a RELATIVNĚ malé mzdy).

0/0
21.7.2016 10:09

J80a57r21o67m24í17r 27K45r16á82l 4450509964909

Náklady na řidiče jsou cca 20%. Myslíte, že navýšení ceny tohohle autobusu bude tak nízké, aby se to vykompenzovalo ? A těmito autobusy jezdit asi nebudu. Tak rychlé to jejich zavedení nebude.

0/0
21.7.2016 12:32

P12a63v24e30l 94Ř43a74p21e84k 7572556289915

V současném socialismu je takové vozidlo pouhou utopií, kterou nelze protlačit skrze legislativu a odbory.

Nehledě na to, že ta kombinace radarů a moderních počítačových systémů se zastaralým spalovacím motorem a pojezdem asfalt+guma z 19. století působí směšně. Doprava by měla být více oddělena od prostoru pro život, pak by možná byl i snadnější legislativní proces schválení samořiditelných vozidel. Naprosto scestná je i myšlenka individuálního vlastnictví automobilu téměř každým člověkem. Spíše očekávám konvergenci autobusu a automobilu v jedno univerzální vozidlo.

0/0
21.7.2016 7:51

P44e96t73r 77N22i34v73n63i43c53k65ý 3472664655527

Ani legislativa ani odbory nedokáží odolat novým technologiím. V minulých stoletích taky dělníci rozbíjeli stroje, které "jim braly práci". A co dnes, nejsou nikde žádnoé stroje?

0/0
21.7.2016 10:10

J71a36n 22M21o16t12ů97r19e46k 7340952531539

Když mě se líbí, jak vždy ty reklamy jsou takové ze života, krásní mladí usměvaví lidé plní pozitivní energie. Navíc zde je ten bus prezentován jako velmi pohodlné luxusní taxi pro cca 6 lidí :-)

Zkuste si tento bus a video představit v ČR, v Pze a ve špičce :-) (a ten zapomenutý tablet :-P)

Ale jinak pěkné :)

0/0
21.7.2016 6:37

R68a72d62o21s95l25a81v 47K42l14a32u26d32a 5364688204572

To musí být práce snů. Sedět a čumět na volant který se sám točí..... Pokud by jednou za 100.000 km nastala nějaká krizová situace, nedokážu si představit že by "řidič" dokázal zareagovat.

+5/0
21.7.2016 6:09

J81a37k76u32b 49Š57a44f44a21n88d46a 7865367531261

Jděte dělat strojvůdce. Ten to velmi podobné.

0/0
21.7.2016 7:13

P79a30v94e70l 89F54o50l51t82á14n 4390322894

Pane Klaudo, najezdil jsem po Brně s trolejbusem přes milion kilometrů a mohu za sebe říci že bych uvítal nějakého počítačového "asistenta" či něco jiného, co by odstranilo monotónnost této práce a nechalo mne to řídit jen v krizových situacích.

0/0
21.7.2016 9:05

V94l83a75s38t98i87m51i68l 75S31v29o24b28o76d83a 7363458595154

A protivní řidiči dopravních podniků budou mít po ptákách :-).

Snad nejhorší to je vždy při obsluze vozíčkáře. Vždycky vyleze z té své řidičské svatyně totálně nasranej, až to je na kilometry vidět... Ale jsou výjimky - zrovna nedávno třeba řidička - žena, která ten proces pozvedla na úplně jinou úroveň. Pro muže docela ostuda :-).

0/−4
21.7.2016 5:52

J60a16n 45V11a41l97o29u13c41h 6852937278200

A divíte se jim? Jinde je běžná elektrická plošina. Zde ne, protože "je drahá", kvůli svinstvu z ulice poruchová (a denní kontrola u všech vozů by něco stála) a hlavně - bezohlední cestující po ní dupou během vysouvání (ač to okolo bliká, píská), takže ji už nezasunete, tudíž neodjedete...

Mechanická plošina znamená zamčít kabinu (protože jeden cestující si není schopný sehnat jízdenku předem a druhý jde po doplňkových jízdenkách a penězích v kabině), prodrat se nastupujícími, udělat si místo, vyklopit špinavou plošinu; a to celé třeba jen o zatávku dále znovu. a když chytíte nějakou liku ke zdravotnickému zařízení...

0/0
21.7.2016 6:36

V35l54a48s37t23i18m87i47l 11S56v13o98b74o55d71a 7763658255474

Na druhou stranu moc ne ;-). Jen bych to na sobě nedával tolik znát, vypadá to pak tak trochu hořce komicky.

Spíš jsem nikdy nepochopil ta dementní pravidla, že to za řidiče nemůže dělat cestující.

Informaci o vstupu / výstupu dává vozíčkář čudlíkem a vzít tyč, vyklopit, zaklopit plošinu by snad zvládl i cestující s IQ 80 a více.

0/−1
21.7.2016 6:55

J54a33k70u83b 58Š81a43f40a78n84d20a 7815817131191

Vzhledem k frekvenci použití (na mnohých zastávkách není plošina ani potřeba) a k mnohem vyšší poruchovosti považuji elektrickou plošinu za nesmysl.

0/0
21.7.2016 7:15

A88n72t37o56n22í36n 71Z66e59l58e41n12ý 2654523571356

Kdyby mě práce tak s**la jak popisujete, jdu dělat něco jiného.

0/0
21.7.2016 8:02

J74i70ř55í 71J85o63z70a 3888543780771

Proc to musi mit futuristicky design? Mercedes a takova skareda bedna...

0/0
21.7.2016 5:39

P18a62v89e74l 31F94o65l65t97á49n 4190122204

třeba je to proto abyste si měl na co stěžovat :-)

0/0
21.7.2016 5:58

R82a66d21o34s26l79a76v 86K31l59a45u21d36a 5414328354122

Mně se líbí.

0/0
21.7.2016 6:08

J47a11k42u58b 62Š14a68f83a20n16d10a 7855597841651

Mě se to naopak moc líbí. Až na tu horní přední část zepředu.

0/0
21.7.2016 7:16

J68a44n 88H29u52r45k72a 7740116896867

po automatických pokladnách robotech u linek robotická auta autobusy vlaky letadla a...bez možnosti výdělku nebude nikdo nakupovat nikam jezdit a...hezká future

0/0
21.7.2016 5:12

P12a54v62e93l 63F43o39l94t11á17n 4680612294

Pane Hurko, nezoufejte a přečtěte si první povídku:

"Pohl, Frederik - Midasovo prokletí" z antologie "Síň slávy II C".

Pěkně a úhledně vyřešeno.

0/0
21.7.2016 5:19

J61a51k50u15b 72Š76a10f70a73n79d52a 7915517131821

Je problém sehnat pokladní. Je problém sehnat řidiče. Tak jaký s tím máte problém?

+1/0
21.7.2016 7:17

M65a74r36t41i68n 75N11e24r30m26u52t 9667567638839

To je oblíbený omyl. Bohatství a koupěschopnost společnosti vůbec nezávisí na pokladních, řidičích mhd, prodavačů buřtů, stříhačů trávníku a jiných poskoků v terciální sféře. Výše jejich platů je následkem a nikoliv příčinou silné ekonomiky

0/0
21.7.2016 21:29

P57a98v81e69l 66F10o94l66t12á33n 4880252374

Já "Libuše" bych viděl dále do budoucnosti – lidští řidiči budou nahrazeni robotickými "průvodčími" kteří si naopak vytvoří "fackovací panáky" z páchnoucích a agresivních opilců a smažek.

0/0
21.7.2016 4:03

O74t19a12k22a39r 56V39a36l80e37k 6926522595372

To opilci a smazky v nocnich busech nebudou radi, ze jim nekdo ukradl fackovaci panaky. ;-)

+1/0
21.7.2016 2:42

T29o88m30á20š 53V17r89á31b52e19l 8800454813704

A bude po stávkách.

0/0
21.7.2016 2:07

L17u33k17á78š 60J73a49n20d23a 2398360980

A řidiči nebudou mít co žrát ;-D

+3/0
21.7.2016 1:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.