Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Musk vidí budoucnost Tesly v soláru, nákladních autech i sdílení

Americký výrobce luxusních elektromobilů Tesla Motors chce expandovat do oblasti solárních systémů a sdílení aut. Pracuje také na několika nových vozidlech, už příští rok by podnik mohl představit elektrická nákladní auta a autobusy. Počítá s tím hlavní plán, který představil zakladatel a generální ředitel firmy Elon Musk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i97ř35í 80J50e49z50d16i55n59s91k61ý 8478592313249

Tak už dnes se vyrábějí z nirmálně dostupných materiálů, toho lithia tam je skoro stopové množství. Cena též klesá, právě díky masové výrobě. Jen si nejsem jist, jestli se dostanem na takovou hustotu energie jakou požadujete...

0/0
21.7.2016 13:18

R28o77m65a43n 84Š77e62s13t34á62k 5924359393443

Elektromobily mají moje sympatie, ale jejich budoucnost nastane až v okamžiku, kdy bude k dispozici akumulátor, který dokáže do 1 kg hmotnosti naakumulovat cca 5 kWh energie. Navíc bude must být vyrobený ze snadno dostupných surovin a za rozumnou cenu.

0/−1
21.7.2016 13:13

J46i43ř63í 62Z83ý34k86a 9679113781480

Sdílení vlastního auta je blbost.

Když se v 11h spontánně rozhodnu, že pojedu na oběd a stejně se rozhodne vyšší počet lidí než je počet dostupných aut, tak jsem bez oběda, protože přistavení nějakého volného auta bude trvat půlhodinu a já už pak nemám čas?

A další aspekt proti je ten, že lidé jsou prasata a cizího majetku si vůbec neváží.

Své auto bych nepůjčil v podstatě nikomu a to jej mám cirka 330 dní v roce jen v garáži.

+1/−1
21.7.2016 10:26

J98a56r21o24s50l60a36v 33F67r70g47a13l 8499179678945

Auto, manželka a fajfka se nesdílí. Nedělá to dobrotu.;-D;-D;-D

+4/−2
21.7.2016 10:43

M11a28r57e24k 21M71a19l26ý 1382988631350

Přesně tak. S vlastnictvím auta jsou spojeny náklady a když na to nemám, jezdím veřejnou dopravou. Nechápu, proč bych si měl koupit auto a pak "vydělávat" tím, že ho budu půjčovat cizím lidem. Nesmysl.

0/−2
21.7.2016 10:48

M43a55r26e97k 26K43a38l66i47n61a 3729364695668

Tohle je hrozně čecháčkovský maloměšťácký přístup... V car sharingu je naopak velká budoucnost, tvrdí to nejen Musk, ale i další... Mnohá evropská města jej velmi štědře podporují, protože snižuje počet aut... Ve Vídni je celá hodně cool čtvrť, kde je vlastnictví auta zakázáno s výjimkou car sharingu....Navíc u takového auta nemusíte platit DPH a čerpáte až třetinu ceny zpět formou daňového bonusu...

+5/−2
21.7.2016 10:56

J68i96ř43í 93Z56ý94k88a 9339683201860

ne, to je přístup zdravého rozumu. Nejsem zastánce přístupu "někdo rozhodl, že je to tak správně, tak tomu budu raději nadšeně tleskat, abych nebyla za vyvrhela".

Jsem zastánce samoregulace. Pokud se ta auta nebudou mít kam vejít, já nedojedu v podstatě nikam, protože prostojím věčnost na silnici, tak se toho auta zbavím a budu jezdit na kole, busem a nebo se odstěhuju tam, kde se jezdit dá.

Že to podporují města? Aby taky ne, když je to páka na zavedení skrytých daní pro ty, co nečůrají podle jejich představ.

0/0
21.7.2016 17:18

J66i76ř89í 40Ř81e25h85o34ř 9918768516718

no já mám starou ojetinu za dvacet tisíc, nějakej šrám mě nemůže rozházet, přesto jezdí a plní svůj účel. No a ve všední dny mi stojí bez užitku. Kdyby existoval člověk který to auto využije od pondělí do pátku a zaplatil by půlku pojištění a dalších ročních nákladů. Kdyby to hodilo pět litrů ročně, možná pár navrch. Tak se nezlobím. Za pět set měsíčně může mít někdo auto k dispozici. Sice to není hypermoderní tesla. Ale jezdí to a uveze to sedm lidí, nebo pár kubíků nákladu. Vidíte, sdílení auta není blbost, je to možnost, která jen není vhodná pro vaše podmínky.

+2/0
21.7.2016 11:03

J30i69ř21í 50Z29ý42k37a 9909873561520

jste ochoten nést riziko spojené s technickou závadou atp. a případnou nehodou s následkem zranění či dokonce smrti?

Já ne. A to mám auto jak z fabriky. I kdybych vydělal 20t Kč ročně, tak mi to za to nestojí.

0/−2
21.7.2016 17:20

F73r75a31n81t14i73š12e73k 45P38á40p49a52y 2962839317757

Riziko nesie ten, kto to auto riadi - auto má predsa platnú technickú kontrolu a povinné poistenie.

Ja tiež mám auto ako z fabriky a nikomu by som ho nepožičal, ale je to neekonomické. Kto nezdiela tento názor, nech kľudne auto zdiela s inými, je to v podstate dobrý nápad, ale ja sa obávam, že je s tým spojené riziko, že keď ho budem súrne potrebovať, budem naň musieť čakať.

0/0
23.7.2016 0:22

P47a43v91e24l 96O76b73d82r16ž74á56l94e76k 6326404248122

Tohle už existuje; říká se tomu firemní referentské vozy a věřte - že jezdit autem, kterým jezdí i někdo jiný .. komu nepatří a nemá k němu žádný vztah ... je utrpení. Jak co se týče stavu a úklidu interiéru, tak opotřebení agregátů.

0/0
27.7.2016 11:00
Foto

J24a19r10e21k 22J32a27k41u23b40č79e26k 7249650968668

Kdyby takhle premyslel kazdy, tak se vsechna ta auta do garazi a na cesty nevejdou.

0/0
21.7.2016 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.