Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Musk vidí budoucnost Tesly v soláru, nákladních autech i sdílení

Americký výrobce luxusních elektromobilů Tesla Motors chce expandovat do oblasti solárních systémů a sdílení aut. Pracuje také na několika nových vozidlech, už příští rok by podnik mohl představit elektrická nákladní auta a autobusy. Počítá s tím hlavní plán, který představil zakladatel a generální ředitel firmy Elon Musk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37i71ř54í 54J98e61z53d25i76n32s64k94ý 8468502533319

Tak už dnes se vyrábějí z nirmálně dostupných materiálů, toho lithia tam je skoro stopové množství. Cena též klesá, právě díky masové výrobě. Jen si nejsem jist, jestli se dostanem na takovou hustotu energie jakou požadujete...

0/0
21.7.2016 13:18

R87o46m45a45n 37Š51e65s77t33á85k 5534909163883

Elektromobily mají moje sympatie, ale jejich budoucnost nastane až v okamžiku, kdy bude k dispozici akumulátor, který dokáže do 1 kg hmotnosti naakumulovat cca 5 kWh energie. Navíc bude must být vyrobený ze snadno dostupných surovin a za rozumnou cenu.

0/−1
21.7.2016 13:13

J83i12ř25í 57Z48ý69k94a 9589573211380

Sdílení vlastního auta je blbost.

Když se v 11h spontánně rozhodnu, že pojedu na oběd a stejně se rozhodne vyšší počet lidí než je počet dostupných aut, tak jsem bez oběda, protože přistavení nějakého volného auta bude trvat půlhodinu a já už pak nemám čas?

A další aspekt proti je ten, že lidé jsou prasata a cizího majetku si vůbec neváží.

Své auto bych nepůjčil v podstatě nikomu a to jej mám cirka 330 dní v roce jen v garáži.

+1/−1
21.7.2016 10:26

J17a85r43o97s51l82a37v 67F87r81g34a39l 8849559908365

Auto, manželka a fajfka se nesdílí. Nedělá to dobrotu.;-D;-D;-D

+4/−2
21.7.2016 10:43

M27a13r42e82k 29M39a32l41ý 1572158621480

Přesně tak. S vlastnictvím auta jsou spojeny náklady a když na to nemám, jezdím veřejnou dopravou. Nechápu, proč bych si měl koupit auto a pak "vydělávat" tím, že ho budu půjčovat cizím lidem. Nesmysl.

0/−2
21.7.2016 10:48

M38a72r48e75k 50K85a78l39i36n70a 3469524555488

Tohle je hrozně čecháčkovský maloměšťácký přístup... V car sharingu je naopak velká budoucnost, tvrdí to nejen Musk, ale i další... Mnohá evropská města jej velmi štědře podporují, protože snižuje počet aut... Ve Vídni je celá hodně cool čtvrť, kde je vlastnictví auta zakázáno s výjimkou car sharingu....Navíc u takového auta nemusíte platit DPH a čerpáte až třetinu ceny zpět formou daňového bonusu...

+5/−2
21.7.2016 10:56

J33i61ř25í 23Z42ý33k18a 9839483671310

ne, to je přístup zdravého rozumu. Nejsem zastánce přístupu "někdo rozhodl, že je to tak správně, tak tomu budu raději nadšeně tleskat, abych nebyla za vyvrhela".

Jsem zastánce samoregulace. Pokud se ta auta nebudou mít kam vejít, já nedojedu v podstatě nikam, protože prostojím věčnost na silnici, tak se toho auta zbavím a budu jezdit na kole, busem a nebo se odstěhuju tam, kde se jezdit dá.

Že to podporují města? Aby taky ne, když je to páka na zavedení skrytých daní pro ty, co nečůrají podle jejich představ.

0/0
21.7.2016 17:18

J93i35ř73í 12Ř23e67h28o51ř 9788618356438

no já mám starou ojetinu za dvacet tisíc, nějakej šrám mě nemůže rozházet, přesto jezdí a plní svůj účel. No a ve všední dny mi stojí bez užitku. Kdyby existoval člověk který to auto využije od pondělí do pátku a zaplatil by půlku pojištění a dalších ročních nákladů. Kdyby to hodilo pět litrů ročně, možná pár navrch. Tak se nezlobím. Za pět set měsíčně může mít někdo auto k dispozici. Sice to není hypermoderní tesla. Ale jezdí to a uveze to sedm lidí, nebo pár kubíků nákladu. Vidíte, sdílení auta není blbost, je to možnost, která jen není vhodná pro vaše podmínky.

+2/0
21.7.2016 11:03

J95i65ř46í 79Z49ý49k47a 9739153221820

jste ochoten nést riziko spojené s technickou závadou atp. a případnou nehodou s následkem zranění či dokonce smrti?

Já ne. A to mám auto jak z fabriky. I kdybych vydělal 20t Kč ročně, tak mi to za to nestojí.

0/−2
21.7.2016 17:20

F85r75a91n34t53i46š34e94k 49P39á90p12a28y 2572449117957

Riziko nesie ten, kto to auto riadi - auto má predsa platnú technickú kontrolu a povinné poistenie.

Ja tiež mám auto ako z fabriky a nikomu by som ho nepožičal, ale je to neekonomické. Kto nezdiela tento názor, nech kľudne auto zdiela s inými, je to v podstate dobrý nápad, ale ja sa obávam, že je s tým spojené riziko, že keď ho budem súrne potrebovať, budem naň musieť čakať.

0/0
23.7.2016 0:22

P44a38v86e30l 81O81b62d87r97ž37á52l47e67k 6276804568612

Tohle už existuje; říká se tomu firemní referentské vozy a věřte - že jezdit autem, kterým jezdí i někdo jiný .. komu nepatří a nemá k němu žádný vztah ... je utrpení. Jak co se týče stavu a úklidu interiéru, tak opotřebení agregátů.

0/0
27.7.2016 11:00
Foto

J67a89r40e81k 52J59a54k18u87b18č10e26k 7169870478318

Kdyby takhle premyslel kazdy, tak se vsechna ta auta do garazi a na cesty nevejdou.

0/0
21.7.2016 11:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.