Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Musk vidí budoucnost Tesly v soláru, nákladních autech i sdílení

Americký výrobce luxusních elektromobilů Tesla Motors chce expandovat do oblasti solárních systémů a sdílení aut. Pracuje také na několika nových vozidlech, už příští rok by podnik mohl představit elektrická nákladní auta a autobusy. Počítá s tím hlavní plán, který představil zakladatel a generální ředitel firmy Elon Musk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46i83ř59í 10J31e77z63d25i47n14s29k67ý 8488672333609

Tak už dnes se vyrábějí z nirmálně dostupných materiálů, toho lithia tam je skoro stopové množství. Cena též klesá, právě díky masové výrobě. Jen si nejsem jist, jestli se dostanem na takovou hustotu energie jakou požadujete...

0/0
21.7.2016 13:18

R59o82m19a81n 31Š54e79s51t32á70k 5774559693953

Elektromobily mají moje sympatie, ale jejich budoucnost nastane až v okamžiku, kdy bude k dispozici akumulátor, který dokáže do 1 kg hmotnosti naakumulovat cca 5 kWh energie. Navíc bude must být vyrobený ze snadno dostupných surovin a za rozumnou cenu.

0/−1
21.7.2016 13:13

J43i33ř79í 44Z37ý43k68a 9179443481470

Sdílení vlastního auta je blbost.

Když se v 11h spontánně rozhodnu, že pojedu na oběd a stejně se rozhodne vyšší počet lidí než je počet dostupných aut, tak jsem bez oběda, protože přistavení nějakého volného auta bude trvat půlhodinu a já už pak nemám čas?

A další aspekt proti je ten, že lidé jsou prasata a cizího majetku si vůbec neváží.

Své auto bych nepůjčil v podstatě nikomu a to jej mám cirka 330 dní v roce jen v garáži.

+1/−1
21.7.2016 10:26

J10a21r13o20s48l52a95v 50F40r65g14a65l 8359329908235

Auto, manželka a fajfka se nesdílí. Nedělá to dobrotu.;-D;-D;-D

+4/−2
21.7.2016 10:43

M63a66r96e96k 28M87a14l44ý 1212328101290

Přesně tak. S vlastnictvím auta jsou spojeny náklady a když na to nemám, jezdím veřejnou dopravou. Nechápu, proč bych si měl koupit auto a pak "vydělávat" tím, že ho budu půjčovat cizím lidem. Nesmysl.

0/−2
21.7.2016 10:48

M33a49r56e72k 70K38a34l14i49n85a 3279154515328

Tohle je hrozně čecháčkovský maloměšťácký přístup... V car sharingu je naopak velká budoucnost, tvrdí to nejen Musk, ale i další... Mnohá evropská města jej velmi štědře podporují, protože snižuje počet aut... Ve Vídni je celá hodně cool čtvrť, kde je vlastnictví auta zakázáno s výjimkou car sharingu....Navíc u takového auta nemusíte platit DPH a čerpáte až třetinu ceny zpět formou daňového bonusu...

+5/−2
21.7.2016 10:56

J78i81ř78í 66Z81ý46k19a 9559643721330

ne, to je přístup zdravého rozumu. Nejsem zastánce přístupu "někdo rozhodl, že je to tak správně, tak tomu budu raději nadšeně tleskat, abych nebyla za vyvrhela".

Jsem zastánce samoregulace. Pokud se ta auta nebudou mít kam vejít, já nedojedu v podstatě nikam, protože prostojím věčnost na silnici, tak se toho auta zbavím a budu jezdit na kole, busem a nebo se odstěhuju tam, kde se jezdit dá.

Že to podporují města? Aby taky ne, když je to páka na zavedení skrytých daní pro ty, co nečůrají podle jejich představ.

0/0
21.7.2016 17:18

J25i47ř79í 86Ř62e62h75o81ř 9678268366258

no já mám starou ojetinu za dvacet tisíc, nějakej šrám mě nemůže rozházet, přesto jezdí a plní svůj účel. No a ve všední dny mi stojí bez užitku. Kdyby existoval člověk který to auto využije od pondělí do pátku a zaplatil by půlku pojištění a dalších ročních nákladů. Kdyby to hodilo pět litrů ročně, možná pár navrch. Tak se nezlobím. Za pět set měsíčně může mít někdo auto k dispozici. Sice to není hypermoderní tesla. Ale jezdí to a uveze to sedm lidí, nebo pár kubíků nákladu. Vidíte, sdílení auta není blbost, je to možnost, která jen není vhodná pro vaše podmínky.

+2/0
21.7.2016 11:03

J28i47ř30í 80Z68ý44k81a 9869403251800

jste ochoten nést riziko spojené s technickou závadou atp. a případnou nehodou s následkem zranění či dokonce smrti?

Já ne. A to mám auto jak z fabriky. I kdybych vydělal 20t Kč ročně, tak mi to za to nestojí.

0/−2
21.7.2016 17:20

F77r57a79n48t98i83š81e52k 61P92á19p93a55y 2662869237697

Riziko nesie ten, kto to auto riadi - auto má predsa platnú technickú kontrolu a povinné poistenie.

Ja tiež mám auto ako z fabriky a nikomu by som ho nepožičal, ale je to neekonomické. Kto nezdiela tento názor, nech kľudne auto zdiela s inými, je to v podstate dobrý nápad, ale ja sa obávam, že je s tým spojené riziko, že keď ho budem súrne potrebovať, budem naň musieť čakať.

0/0
23.7.2016 0:22

P97a66v31e51l 20O47b96d78r51ž31á37l76e17k 6916834268622

Tohle už existuje; říká se tomu firemní referentské vozy a věřte - že jezdit autem, kterým jezdí i někdo jiný .. komu nepatří a nemá k němu žádný vztah ... je utrpení. Jak co se týče stavu a úklidu interiéru, tak opotřebení agregátů.

0/0
27.7.2016 11:00
Foto

J97a44r11e68k 66J87a21k59u48b12č58e48k 7639590278348

Kdyby takhle premyslel kazdy, tak se vsechna ta auta do garazi a na cesty nevejdou.

0/0
21.7.2016 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.