Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budvar dosáhl výrobního maxima, do rozvoje investuje 1,5 miliardy

Budějovický Budvar chce do roku 2020 investovat do svého rozvoje 1,5 miliardy korun. Produkce pivovaru se loni přiblížila výrobním i logistickým hranicím. Budvar loni prodal více než 1,6 milionu hektolitru piva, což je nejvíce v historii podniku. Za deset let zvýšil pivovar výstav o 39 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a89n 43U82l26m 7880419486812

Ve Frymburku za 49,- mi přijde dost předražený....

0/0
24.7.2016 20:27

P63a67v25e67l 53K28u91c48h74t55a 4496231207824

Teď ho dost často vidím v marketech ve slevě a ne malé, nějak mi to neštimuje.

0/−3
22.7.2016 7:40

L60u89k29á80š 71A37d94a47m70e79c 3837243120387

Taky jsem přiložil ruku k dílu :-)

0/0
21.7.2016 19:52

H18e38r43b14e70r89t 82M77a86c52h66á22n28ě 1564250326

To je bolehlav, co?

+1/−2
22.7.2016 7:29

M90a42r41e16k 82V92y96m18a68z21a86l 5268966452820

Hlavně nikdy neprodat do soukromých ruk V[>-]VR^V

+4/0
21.7.2016 19:21

H38e26r63b39e45r21t 45M51a30c98h81á12n75ě 1234590196

Tak jim přeji štěstí a ať to všechno pivo hezky vyvezou do zahraničí...

+1/0
21.7.2016 17:45

V48l31a47s87t50a 82R95o54f24l40í35k 5441592138661

A po tomto výčtu úspěchů, můžeme čekat informaci o tom, komu že se Budvar bude prodávat...

0/0
21.7.2016 16:03

N79i51k68o37l95a63j 26M79a20l55í90k 5214163100901

Složení: Voda z artézských studní, ječný slad, žatecký chmel. A skvělá chuť.

Když jsem si omylem přečetl složení třeba staropramenu, orosil jsem se (maltozovy sirup?). A třeba i ve svijanech je cukr navíc, to taky nepochopím...

+7/0
21.7.2016 14:57

P31a93v19e12l 48C93h58a56m42r55á30d 4187240149855

Jediné České pivo, které si rád koupím zase a znovu. Vždy si spravím chuťové buňky po jiných pivech, je to takové nalezení pravého piva, po nějakém pokusu a to pořád dokola.

+9/0
21.7.2016 14:40

L10u90k27á42š 12A59d16a85m62e54c 3317513370417

Je spousta dobrých českých minipivovarů - zrovna včera jsem narazil na luxusní Kácov. Je ale pravda, že z velkých pivovarů toto je jediné opravdové pivo.

+1/0
21.7.2016 19:54

J58a71n 88U54l33m 7190419346572

Jsem pivař, ale Budvar mi nechutná. Bohužel je všude na LIpně...

0/0
24.7.2016 20:29

V64l71a31d93i36m81í74r 55M11a74t34ě55j98o92v73s97k40ý 2249177554567

Hmm, takže majitelé - občané ČR - nejméně do roku 2020 zase z Budvaru neuvidí ani korunu. Ostatně jako ve většině minulých let. Stále je za co utrácet, že?!

Čili, občané neuvidí ani korunu, to ale neplatí o právnících živících se na "boji" o ochrannou známku, ti si do ruku 2020 přijdou na pár desítek milionů korun. Podobně manažeři a státem dosazení korytáři v dozorčí radě, to bude do roku 2020 dalších pár desítek milionů. A pochopitelně nadstandardní platy zaměstnanců, ty je třeba dobře platit, aby se hlasitě bouřili, kdyby náhodou někdo přišel s návrhem celý ten humbuk prodat.

A občané ČR? Těm přece stačí hrdost, že je pivovar ve zlatých českých rukách. A to doslova. Je přece neloajální se ptát po nějakých dividendách, jako v nějaké sprosté soukromé akciovce....

0/−14
21.7.2016 14:34

D26a52l31i24b82o82r 40R63o90z93s54y74p43a62l 7690793646799

Co jste viděl z jiných rozkradených pivovarů, dnes už v cizích rukách? Nic a zisky jdou do ciziny. Tady je alespoň nějaká naděje do budoucna.

+1/0
21.7.2016 17:27

K14r87y98š30t75o12f 85L59a77n25í55k 1929930335785

mozna si to neuvědomujete, ale v tomto pripade jsou to dobře ulozene peníze, protože hodnota te firmy jde nahoru a zatím nejsme v situaci, kdy je nutne prodávat. nemluve o tom, kde by asi skončil vynos z prodeje.

+3/0
21.7.2016 17:31

J11i47n29d10ř79i52c97h 44Š91k20o79p79e79k 4645401130275

pokud se prodá do ciziny, neuvidí z něj nikdy žádný prachy

0/0
21.7.2016 20:16

E74v44a 13J67a56š94k75o28v38á 6334141253171

Jak to víte, ze občané neuvidí ani korunu?

Fakta: Vloni odvedl Budvar státu (říká se tomu přesně do fondu zakladatele) 600 miliónů korun. Stačí si na jejich stránkach najít archiv tiskových zpráv a neplatné, ze vy jako občan nic neuvidíte. Možná se to ztratí někde cestou k vám, to už záleží na tom, koho jsme si zvolili.

0/0
22.7.2016 9:10

V96l98a30d95i42m24í50r 79M84a36t16ě52j17o20v94s32k15ý 2939477214387

Bohužel, na stránkách Budvaru jsem nic nenašel, pošlete mi link. Už to, že Budvar nemá na svých stránkách záložku "hospodaření", kde by se občané-majitelé dozvěděli, jak rámcově hospodaří (tedy přehledně základní ekonomické ukazatele), je velmi zvláštní, nemyslíte?!

Pak bychom mohli sestavit tabulku se sloupci "zisk" a "odvod do státního rozpočtu" a viděli bychom přehledně, kolik nám občanům náš majetek vynáší. Domnívám se, že průměr za posledních 10-15 let nebude více 10 % ze zisku pro nás občany. S tím by management v soukromém pivovaru nepřežil ani den.

Vám nevadí, že oni mají "zlaté kliky" a my, majitelé dlouhý nos?!

0/0
22.7.2016 10:54

J27a59n 29J20i53r51k52a 7800500280

Trochu z jineho soudku: ac Jihocech a rodily Budejicak, musim se priznat, ze si stokrat radsi otevru tu proklinanou, cizakum prodanou, pry EURO-pivni Plzen R^

Mnam!

...ale Budvar urcite neprodavat. Vyvazet do ciziny po cisternach, tam se vypije vsechno, co dela dojem nemeckeho piva.

+1/−4
21.7.2016 14:29

A92r28n83o22š79t 58M83á32č26e 9622472885176

A co jako? Máme plakat?

0/0
21.7.2016 18:35

V96á24c49l84a79v 95V32a39n66ě13k 2783793498111

Prodat když je na vrcholu.

Stát se nemá hrabat do výroby piva a konkurovat těm co pivo ve state taky dělají.

Peníze co se za něj utrží dát třeba do nějakého rezervního fondu na důchody nebo něco co v budoucnosti bude potřebovat peníze.

+1/−19
21.7.2016 13:45

D84a88v71i96d 97V43y18š22a34t32a 5976246724

Prodat se nemůže, protože by mohl přijít o ochrannou známku.

+3/0
21.7.2016 13:52

L31a70d31i57s89l37a52v 32P94a13s65t71o84r28e88k 1353247158415

Jestliže je stát konkurenceschopný (což je) pak pochopitelně má.

+5/0
21.7.2016 14:07

J40a57n 97J42i53r65k48a 7550980830

Fakt netusim, proc by mel kdokoli (at stat, ci snad soukromnik) prodavat neco, co mu pohadkove vydelava.

Rezervni fond pri soucasnych urokovych sazbach...? ;-D

+6/−1
21.7.2016 14:25

V89l26a86d64i32m11í67r 45M55a87t51ě96j77o89v84s15k34ý 2239257294867

Bohužel jste naletěl státně-národovecké propagandě.

Státu, tedy nám, občanům, Budvar nevydělává vůbec nic.

Ze zisku po většinu let nevidí státní rozpočet, tedy my, občané, ani korunu a vzhledem k avizovaným investicím to tak bude i nadále. Vydělávají na tom jen právníci, které výtečně živí soudní spory kolem známek, dále vydělávají státem dosazení, výborně placení, členové dozorčí rady (kteří toto vše schvalují) a zcela jistě manažeři a zaměstnanci.

Těmto všem současný stav vyhovuje, protože při prodeji Budvaru by o hodně přišli.

Nám občanům bohužel zatím stačí pocit, že je pivovar nevlastní "cizáci". Plus pohádka, jak by "cizáci" toto pivo zkazili atd.

+1/−4
21.7.2016 16:10

J19a26n 65J83i25r32k37a 7760910510

...uznavam, ze na tomto by asi neco mohlo byt.

Neznate alespon hruba cisla? Jsem nejak liny googlovat obrat/zisk/investice Budvaru z poslednich let.

0/0
21.7.2016 16:17

V81l52a48d15i86m78í17r 61M27a30t88ě68j27o89v43s78k18ý 2579477414357

Při minulém článku o Budvaru jsem to zjišťoval. Co si vzpomínám: zisk na hl výrazně pokulhává za soukromými pivovary, s výjimkou jednoho roku Budvar neodvedl do státního rozpočtu ze zisku ani korunu. Veškerý zisk vždy "užitečně" využil pro "vlastní potřeby".

+1/−1
21.7.2016 16:35

J39i79ř95í 79V10a31c80h17t77a 7391670622462

A vy jste zase bohužel naletěl ideologii peněz. Budvar vydělává. A velmi dobře, jak zaměstnancům, tak právníkům, jak uvádíte. Své investice hradí ze svého (tj. nepůjčuje si). Také z toho všeho odvádí slušné daně (tzn. není pravda, že třeba vy z toho nic nemáte). Krom toho také masivně podporuje veřejný život v jihočeském regionu (divadlo, hokejová hala, Masné krámy...). Navíc je Budvar nositelem hodnot - hrdost, vlastenectví, historie, důvěra, odkaz těch, kteří nám předcházeli. Pro tyto všechny důvody by Budvar měl zůstat národním podnikem.

+4/0
21.7.2016 16:25

V68l53a39d84i97m36í27r 60M96a97t96ě50j97o74v50s45k23ý 2799397604257

No, podnikání je o penězích, nebo ne?! :)

"Z toho všeho" by odváděl služné daně i soukromník. A pravděpodobně vyšší, neboť ziskovost a produktivita Budvaru kulhá za soukromými pivovary.

K podpoře "veřejného života" - oba asi tušíme, že jde hlavně PR. Takové uplácení okolí dělají i soukromé podniky, pokud je třeba. Osobně dávám přednost průhlednosti. Tedy - nechť se vše zmíněné financuje ze státních peněz. U těch alespoň mohou občané diskutovat, zda chtějí to či ono. U firem jsou odkázáni na libovůli firmy, což je úžasný prostor pro korupci.

K "hodnotám" hrdost, vlastenectví atd. Obávám se, že jsou jen velká slova na zalepení úst nás občanů. Já jsem spíš hrdý, když je někde pořádek, neuplácí atd., což o Budvaru říci nemohu.

Proč alespoň neuspořádat Budvar alespoň jako ČEZ. Čili akciová společnost, třeba 30 % akcií na burze, zbytek státu.

I na prodeji 30% akcií by stát vydělal miliardy, navíc by si je mohli koupit i našinci. Rázem byl hospodaření muselo být průhlednější, soukromí akcionáři by tlačili na efektivitu a chtěli i podíl na zisku.

Přinutili by vedení stanovit tzv. výplatní poměr, čili třeba 40-60% zisku akcionářům (čili nejvíce státu), zbytek na rozvoj. Manažeři by se museli začít více otáčet, hledat úspory, lépe plánovat. A konečně bychom něco měli z Budvaru něco i my.

+1/−1
21.7.2016 16:57

A51r72n51o34š85t 56M35á54č48e 9892312155806

Schovej už tu nataženou ruku, je to trapný, jak se tady snažíš.;-D Za kterej soukromej pivovar kopeš?

+1/0
21.7.2016 18:39

V30l88a49d33i59m20í23r 73M42a80t98ě39j11o55v40s71k64ý 2599387124307

Nepracuješ náhodou v Budvaru?! ;-)

0/−2
21.7.2016 19:16

E26v79a 86J59a21š79k90o16v57á 6174751443271

Pořad lžete - opakuji svou předchozí zprávu: státu loni BB odvedl 600 milionů. Jste lhář a ani se nesnažíte najít fakta a spousta lidí vám to bohužel baští. Navíc veškerá změna vlastníka i forma vlastnictví vázne na ochranných známkách - hned by vystartoval Anheuser a napadl všechny vyhrané spory. A protože ma na to BB zlikvidovat, s chuti by to udělal. Proto už před časem koupil druhy Budějovicko pivovar Samson.

0/0
22.7.2016 9:18

V53l60a94d89i29m29í46r 51M19a91t51ě93j84o10v94s82k83ý 2409927134597

Hmm, silná slova. Urážet by Vám šlo...

Psal jsem, že Budvar státu většinou neodvání nic, a za tím si stojím. Již jsem Vám napsal, že udanou zprávu nemohu najít a jak tajemný je Budvar na svých stránkách ohledně výsledků hospodaření. Proč?! Viz moje odpověď na Váš první příspěvek.

Strašení Anheuserem je ohraná písnička. Na jejím pozadí vydělávají právníci, státem dosazení držitelé korýtek v dozorčí radě, management a pravděpodobně i zaměstnanci. Nevěřím, že je to neřešitelný problém a už vůbec, že by překážel přeměně BB na akciovou společnost.

Opakuji, že my občané, jako majitelé, máme z BB nesrovnatelně méně, než průměrní akcionáři soukromých pivovarů, a to je špatně a zodpovědný za to je management a dozorčí rada. Pokud nejste ani v jednom z těchto orgánů, tak byste měla se také měla cítit podvedená.

0/0
22.7.2016 11:12

J14i19ř62í 72V47a39c32h66t83a 7731330942822

(1/2)To, že si myslíte, že je Budvar tajemný, ještě zřejmě neznamená, že tajemný je. Také to může znamenat, že neumíte hledat. Možná by vám slušela trocha pokory k práci lidí, na které jste se nepodílel. Představenstvo Budvaru je si samozřejmě vědomo toho, že jejich hospodaření musí být maximálně transparentní. Navíc se ze svého hospodaření zodpovídají ministerstvu zemědělství. Pokud hledáte nějaké výsledovky, doporučuji stránky budvaru http://www.budejovickybudvar.cz/media/tiskove-zpravy.html. O 600 milionech za minulý rok jsem tam tedy nic nenašel, uvádí zisk před zdaněním 349,8 milionu. Náklady na investice a opravy 302,1 milionu korun. To považuji za rozumné hospodaření. Ziskovější je třeba Plzeňský prazdroj, ale díky tomu, že nezůstal státním/národním podnikem, tak těch 3,5 miliardy, co loni vydělal, poslouží nikoli lidem v Plzni, ani lidem Plzeňském kraji, ani lidem v ČR, ale jejich zahraničním majitelům, kterým se to za hubičku prodalo (díky politickým a byznys machinacím). Třeba Skupina Staropramen byla kvůli odpisům 2,3 miliardy ve ztrátě.

0/0
22.7.2016 12:43

J12i78ř75í 73V39a18c64h77t17a 7871440642362

(2/2) Strašení Anheuserem rozhodně není ohraná písnička. Ten pseudopivovar, který vaří Budweiser v americkém St. Louis, by využil jakékoli příležitosti, aby výrobu Budvaru v Budějovicích zničil. A je mu putna, kolik za to zaplatí. To, že nevíte nic o známkoprávních sporech Budvaru a proč jsou příčinou toho, že Budvar zůstal národním podnikem, nechám raději bez komentáře, resp nechám to k vašemu studiu.

Průměrní akcionáři soukromých pivovarů také tlačí na to, aby náklady na výrobu piva byly co nejnižší. Tj. podle toho se nakupují méně kvalitní suroviny, vaří se pivo z granulí, vaří se pivo v licenci, zkracuje se doba zrání apod. To všechno proto, aby byla výroba piva ziskovější a efektivnější (jak požadujete). Problém je, že tímto způsobem zaniká identita piva, vzniká "europivo", které s původním pivem nemá mnoho společného. Tohle všechno u Budvaru neexistuje a právě proto, že je to stále národní podník, tak si může dovolit zachovávat kvalitu za cenu nižších marží.

Proto opakuji, nelze všechno přepočítávat na peníze! Jsou hodnoty, které stojí za to udržet. Pro nás i pro budoucí generace. O mnoho hodnot jsme jako národ už přišli. Jen málokdo si uvědomuje, že pokud budeme národem bez hodnot, ztratíme právo na sebeurčení. Pokud jsou to pro Vás prázdná slova, pak je mi vás líto.

0/0
22.7.2016 12:47

V79l95a33d73i76m82í40r 66M49a51t42ě26j80o88v24s84k34ý 2289287984117

Už jsem na pár webovkách firem byl, takže mohu směle prohlásit, že ve srovnání se vším, co jsem dosud viděl, je BB tajemný. S pokorou k práci lidí to nemá co dělat.

Od stolu neumím říci, zda loňský poměr zisk/investice je "rozumný". To by chtělo hlubší rozbor. Co ale umím říci je, že pokud dlouhodobě nemá majitel - občané ČR ze zisku skoro nic, tak je to špatně. Je to špatně z principu i ve srovnání s jinými pivovary.

A hluboce se mýlíte se srovnáním s PP. Jestliže píšete, že vydělal 3,5 mld (po zdanění?), tak to celé nejsou peníze pro majitele. Jednak už zdanili zisk, tuším 19%, čili jen tímto zdaněním získala ČR cca 700 miliónů. Pokud si majitelé vyplatili z čistého zisku dividendy, tak je to dalších 15 % daň, čili dalších více než 500 miliónů pro nás všechny, přestože PP není ve státních rukou. Dohromady tedy je to přes 1,2 miliardy za jeden rok pro občany ČR od čistě soukromého PP.

Nevím, proč bychom nemohli chtít mít z BB víc než jen pocit, že je v "českých rukou". Je přece logické, že čím méně je jakýkoliv management kontrolován a hlídán ze strany majitelů, tím více upřednostňuje vlastní zájmy, před zájmy vlastníků.

0/0
22.7.2016 13:05

J97i25ř16í 20V10a83c47h81t95a 7311270172212

Data, která jsem uváděl jsou pro porovnání samozřejmě před zdaněním. Předpokládám, že Budvar, stejně jako PP své zisky daní. To, že se u Budvaru nevyplácí daň z dividendy mě netrápí. Můžete se pochlubit, kde berete informaci, že občané ČR ze zisku Budvaru nic nemají? Kde berete informaci, že management upřednostňuje vlastní zájmy před zájmy zřizovatele, tj MZ? Všechno, co píšete nikde nedokládáte. Pokud Vám nějaké informace chybí, obraťte se na tiskové oddělení Budvaru, nebo na MZ. (Na stránkách žádného jiného pivovaru jsem informace nedohledal tak snadno, jako na stránkách Budvaru.)

Ano já chci od Budvaru víc. A dostávám nejvíc, co mohu. Dostávám kvalitní české nešizené pivo z těch nejkvalitnějších surovin za rozumnou cenu. Dostávám ekonomickou stabilitu, kterou dlouhá léta Budvar pro jihočeský region znamená, dostávám hrdost, že tohle pivo se vaří ve městě, kde jsem se narodil. Dostávám hrdost, že jsme odkaz předků stále ještě nezaprodali cizákům a neprodali tak duši ďáblu.

0/0
22.7.2016 13:25

J59i36ř42í 20V96a50c63h26t61a 7371430562572

(2/2) Strašení Anheuserem rozhodně není ohraná písnička. Ten pseudopivovar, který vaří Budweiser v americkém St. Louis, by využil jakékoli příležitosti, aby výrobu Budvaru v Budějovicích zničil. A je mu putna, kolik za to zaplatí. To, že nevíte nic o známkoprávních sporech Budvaru a proč jsou příčinou toho, že Budvar zůstal národním podnikem, nechám raději bez komentáře, resp nechám to k vašemu studiu.

Průměrní akcionáři soukromých pivovarů také tlačí na to, aby náklady na výrobu piva byly co nejnižší. Tj. podle toho se nakupují méně kvalitní suroviny, vaří se pivo z granulí, vaří se pivo v licenci, zkracuje se doba zrání apod. To všechno proto, aby byla výroba piva ziskovější a efektivnější (jak požadujete). Problém je, že tímto způsobem zaniká identita piva, vzniká "europivo", které s původním pivem nemá mnoho společného. Tohle všechno u Budvaru neexistuje a právě proto, že je to stále národní podnik, tak si může dovolit zachovávat kvalitu za cenu nižších marží.

Proto opakuji, nelze všechno přepočítávat na peníze! Jsou hodnoty, které stojí za to udržet. Pro nás i pro budoucí generace. O mnoho hodnot jsme jako národ už přišli. Jen málokdo si uvědomuje, že pokud budeme národem bez hodnot, ztratíme právo na sebeurčení. Pokud jsou to pro Vás prázdná slova, pak je mi vás líto.

0/0
22.7.2016 12:45

V29l50a92d81i69m26í64r 34M80a79t27ě63j75o97v91s84k53ý 2309247184687

No, představa, že jako Čech mám být hrdý na kvalitu piva z BB, je mi docela vzdálená :). A osobně mě pivo z minipivovarů zaujme více (např. Matuška-Broumy).

A nechápu, proč by AB chtěl BB koupit a zničit. To přece nedává žádný smysl!? Jsou to podnikatelé, ne vojáci. Logicky by asi z BB udělal prémiovou značku. Koneckonců, nejvíce minipivovarů na světě je v USA a pomalu ohrožují i mamuty. Ti se jim logicky snaží konkurovat něčím kvalitnějším...

Osobně bych proti dobrému, právně ošetřenému prodeji amíkům nic neměl (s podmínkou zaměstnanosti, výstavu, sídlo v ČR atd.). Ale chápu, že pro někoho je to nepředstavitelné... Tak bychom alespoň měli tlačit na to, abychom z BB získávali víc než jen "dobrý pocit".

Omlouvám se, už musím končit, tato diskuze by se mohla táhnout a táhnout... :) Pěkný den!

0/0
22.7.2016 13:20

J38i87n51d24ř30i77c45h 84Š45k87o72p62e52k 4645961870245

stát nekonkuruje, nijak budvar nezvýhoďnuje.

Jinak žádný kupec nedá tolik, kolik Budvar vygeneruje třeba za 30 let a prodávat ho za několik ročních zisků je zpronevěra

0/0
21.7.2016 20:13

K61a11r51e86l 78F55u25k56s30a 3514700400183

A to je přesně ten příklad, že všechny státní společnosti jsou odsouzeny ke krachu. Že přece každý dobrý manažer má společnost svou. Plně souhlasím s diskutéry.

....

Ááá pardon, toto je článek o Budvaru, ne ten dnešní o ČSA (s komentáři o její historii). Ale tak realita není důležitá... ;-D

+2/0
21.7.2016 13:41

R17u29d48o87l89f 62M51a67s48a47r29o49v44i90c 5549106335438

Je to tak. Pokuď se z toho stane akciovka, pak je už jen krůček k tomu,aby to koupil Heineken,Anhauser,nebo kterýkoliv gigant a zkončí to jako Plzeň - neidentifikovaný chmel,ječmen,voda...Nic neuvedeno (zřejmě dovoz z Polska,voda z kohoutku....), chuť fádní.

+9/0
21.7.2016 13:38

V94á96c38l67a22v 65V81a59n41ě35k 2673103358731

Proč by ho neměl někdo koupit a dát nám všem peníze na to abychom tenhle stat někam popošoupli?

Uriče je natažených rukou dost.

0/−6
21.7.2016 13:46

J53i37ř80í 52V23a63c73h43t46a 7561220632322

Třeba proto, že hodnotnější než hromada peněz, je prostředek k jejich vydělávání. Notabene, když pro mě jako pro Jihočecha má hodnotu nevyčíslitelnou. Vy se snažíte obchodovat s věcmi, jako je historie, důvěra, hrdost, vlastenectví, odkaz minulých generací. Když tohle vyměníte za hromádku peněz, zjistíte, že tyto hodnoty si za utržené peníze nikdy nekoupíte. A proto vaším názorem hluboce pohrdám.

Vy asi nebudete z jižních Čech, když nevíte, co všechno Budvar pro veřejnost dělá. Přijeďte se někdy podívat do budějovické Budvar arény nebo do Jihočeského divadla, do Masných krámů a jistě bych těch institucí a akcí našel vícero. Na tom, že tohle všechno na jihu Čech existuje a funguje má Budvar nemalý podíl. A snad byste nechtěl, aby Budvar postavil raději hokejovou halu tam u vás, když je to budějovický podnik.

+4/0
21.7.2016 15:56

V46á43c64l70a55v 96V18a75n43ě78k 2483163818151

Mě je putna co Budvar znamená.

Doposud vráží všechny prachy do Budvaru a vy tady zpíváte ódy na to jaký je to národní poklad.

V soukromých rukách by jeho občanské aktivity pokračovaly nadále a daňový poplatník by mohl třeba zaplatit někomu pořádnou operaci na kterou stát říká že nemá peníze.

Z historie mi nikdo operaci neudělá.

0/−2
21.7.2016 20:21

A40r31n25o98š48t 22M55á94č16e 9202112865686

Co bereš, proboha?;-D

+2/0
21.7.2016 18:41

T68o60m60á81š 55E58r43l44i25c76h 7646221122273

A doufám, že státu i nadále patřit bude a bude stále tak dobrý!

PS: Státní pivovary pro případné "rejpaly" existují i jinde, např. Weihenstephan ( nejstarší doposud fungující pivovar na světě ) je bavorský státní pivovar atd.

+16/0
21.7.2016 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.