Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soud podržel Uber. Zamítl návrh pražských taxislužeb na jeho okamžitý zákaz

Okamžitý zákaz služby UberPop požadovalo sdružení několika pražských taxislužeb. Soudkyně pražského městského soudu žádost o předběžné opatření ale zamítla. Taxikáři se proti rozhodnutí plánují odvolat a zároveň připravují klasickou žalobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34a94r37k54é65t41a 60N39o56v55á68k25o37v36á 4403557178288

Skoro vsichni zde diskutuji o taxikarich jako o zlodejich atd. Neb uz slovo taxikar, diky sve nechvalne povesti z minulosti a bohuzel i u nekterych ze soucastnosti, u lidi funguje jak rudy hadr na byka. Nic mene, kdyz se na to podivam bez predsudku.... Tak musim konstatovat, ze pokud budu mit firmu nebo ZL na povoz,kde mi stat urci co vsechno musim mit, pokud povoz chci provozovat. Urci mi xxx veci a ja do toho nainvestuji penize, abych mohla povoz provozovat. Odvadet dane, a kdyz se mi bude darit tak budu mit zamestnance a za ty budu platit odvody atd. A na jednou se na trhu zjevi jinej povoz, ktery nebude muset nic.... Jak dopadnu? Dnes je to taxikar.... Priste to muze byt jine odvetvi v podnikani.

+5/0
25.7.2016 20:27

S43t34a45n14i59s79l77a27v 57S38r63b29a 4535474268474

a co třeba zvážit to, že řidič uberu nemá taxikaření jako povolání ani jako živnost? dopadnou podobně jako uber ti, co pronajímají svou nemovitost k příležitostnému ubytování-budou se muset podřídit pravidlům pro hotely? a jak asi vypadal boj první parní lokomotivy s provozovatelem koněspřežky? kdybych já měl například bonzovat každého taxikáře, který nezná mou ulici, tak 10 z 10 by už byli napráskáni. Závěr: Jednání taxislužeb mě utvrzuje v tom, z čeho pochází jejich nevalná reputace, pouze jednotlivce vystřídaly firmy. Že jejich snahou není zisk z práce, ale jak ce nejsnáze a nepoctivě nahrabat na úkor zakázníků.

0/0
26.7.2016 12:15

V29í57t 34B62r92z49o85b72o60h31a53t61ý 7600952913771

A k čemu by proboha někdo Uber měl, když by to nebyl jistý druh živnosti?

0/0
27.7.2016 0:41

M70i80r25o25s28l30a44v 57U76r48b83a32n 1746367111309

jen me napada, co brani serioznimu taxikari pouzivat Uber ?

0/0
31.7.2016 16:32

J98a88n 17M81i31t53l35e93n47e71r 4521388351253

je to předražená služba

0/0
1.8.2016 14:36

M65i60r45o85s57l72a32v 10U28r97b22a76n 1846537651639

diky za info, mel jsem zato, ze ta sluzba neni zpoplatnena a zije treba z reklam

0/0
2.8.2016 19:02

M96a33r29e32k 62V70y88m19a56z27a55l 5308766562760

Taxikáři, co kříčí proti UBERu mají jen a jen strach o svoje nehorázné výdělky.....nic víc...

+2/−3
25.7.2016 20:04

P16a31v61e81l 32P85i88a78t38e97k 1982702183696

prasatům ubylo z koryt žrádlo, tak se buntují? to by taky ČD mohlo zažalovat BlaBlaCar a tak dále. A propos, my obyčejní lidi bychom mohli stávkovat proti taxikářům, když nám své předražené služby prodávají. TAXI NE? :D

+2/−3
25.7.2016 19:30

P53a68v80e37l 82H73a29l19b13i61c94h 6719362386409

A co když jsem pro to, aby se změnily zákony tak, aby zde mohly vzniknout služby UBERu či jiné? Když budu tušit, že se bude bourat, tak si objednám taxi, abych měl pojištění, když ale nebudu chtít předraženej odvoz, zavolám si Uber s tím, že když se mi něco stane při bouračce, nikdo mi nic nedá. Něco za něco, ale je to moje volba. Teď v ohledu taxi žádnou vlastně moc nemám.

Trh už si to pak přebere. PS.: s EET nesouhlasím - je to zas další buzerace a šmírování

+1/0
25.7.2016 18:21

P26a11t32r71i31k 16E55g33e70r 2438770179541

S využíváním služeb TAXI mám velmi malé zkušenosti, ale nutno říci, že vždy jsem byl spokojen. V lednu 2016 zapomněl Vietnamec batoh v autobuse AE a letištní policie měla jen telefon na ČD. Vietnamci jsem pomohl z jeho telefonu tam zavolal a ostraha z garáží Řepy naštěstí vše pochopila. Jenže já byl v práci a Vietnamec chtěl odvést ke garážím. Nutno dodat, že to bylo ve 2 hodiny ráno, ale co vedoucí mi to povolil takže se jelo nevím zda Terminál 2 - garáže Řepy tam a zpět za 400,- Kč je hodně, ale já myslím, že je to hodně slušná cena. Zbytek z 1000,- Kč mi Vietnamec dal. Vždy to odmítám, ale rád vidím pouze vozíčkáře jen některým jimi dávané peníze odmítám. Pořád si říkám skončit takhle mohu taky.

Kamarádi si však na TAXI stěžují a nutno dodat, že na Smíchově do ul. Viktora Huga se jim taky moc zajíždět nechce.

0/0
25.7.2016 18:12

K89a34r63e10l 79N49o12v58o73t92n92ý 4816560965285

Tohle jsem nějak nepobral...

+3/0
25.7.2016 19:17

M98i86c59h58a60l 47V21i95t75e97k 2863631970442

Pokud muzu jet s Uberem tak jedu. Vzdy slusny ridic, platim presne co projedu, nikdo me neokrade. Co jsem uz zazil s Taxi ridici, vzdy objednanymi pres dispecink jsem nikdy s Uberem nezazil. Takze pro me jasna volba. Reci primitivu co si uctuji 200 Kc/km a povazuji Uber za nekalou konkurenci me opravdu nedojimaji.

+5/−1
25.7.2016 18:10

P20e93t15r65a 74M28a77l97a93k91o85v35a 1818520180384

Různé taxikářské mafie ničili vozy konkurenci, mlátili její řidiče, úplatky a vydíráním se dostaly na dobrá ryta a získaly tak monipolní přístup k bezpracnému zisku, podváděly cizince (2000 za cestu z letiště do dejvic) a teď přijde nějaký Uber, který je připraví o tyhle možnosti a najednou zlaté (ko)ryto není... no je logické, že se tyhle živly vztekají....

+3/−1
25.7.2016 18:09

M88i73c18h36a33l 82V82i28t56e16k 2773381860112

mate pravdu, jen bych nemluvil v minulem case

0/0
25.7.2016 18:11
Foto

D91a85v14i23d 62S97c87h25n81e78b50e11r91g67e71r 9355658683873

Je to zpátky tak tři měsíce když táta (taxikář) vezl z Ústí na letiště rodinu, pomohl jim s kufry az k odbavení a když se vrátil měl probodané gumy, tak že zas tak bych o minulém čase nemluvil. Navíc zavolal policii vše se sepsalo a nedávno mu oznámili že pachatel neznámý.

0/0
25.7.2016 18:21
Foto

L47u19d23ě54k 70F20u36x20a 9856190674497

8-o Ono je na letišti nějaké místo které není pod kamerami??8-o

+1/0
25.7.2016 18:40
Foto

V49i20e92t 98X10u31a68n 88N19g49u72y90e39n 1855325903256

proti Ubru klidne zablokuji magistralu, ale jit proti tem co slusnym taxikarum kazi jmeno, konkretnem ten kteri si uctuji 200kc/km, to jim ani nehne. jedizne ze v te mafii jedou vsichni taxikari spolecne ;-€

+4/0
25.7.2016 17:59

P56e31t50r 19N49e49t91í78k 3405427124367

Jezdím pro Uber, je to pro mne druhý příjem. Za Uber a jeho poplatek odvádím DPH jako registrovaná osoba. Platím v palivu a údržbě vozidla spotřební daně a DPH. Výdělek od Uberu normálně daním jako FO. Mám taxikarskou licenci z města mimo Prahu. Ale dle mnohých jsem lump...

+14/−1
25.7.2016 17:58

P86e12t16r 24P38e10t90r 6983672718133

Nebom u zlodějů taxikářů jste lump, ostatním je to jedno nebo jsou za to rádi ;)

+2/0
25.7.2016 18:16

J95a78n 77V96e45s31e24l84ý 7876456948391

Puvodne se mi ta sluzba moc nezamlouvala, ale zkusil jsem to a klasicke tago se muze jit bodnout. Pokud maji aplikaci jako 14007 tak to moc nefunguje, kdy ja vidim taxi na mape a dispecerka mi tvrdi ze v okoli nema ani kolo a budu muset jako fotemni zakaznik cekat 30 minu, nebo nejde u ridice zaplatit pres apku protoze to nedelal... A to jsiu ti lepsi, ruzne grazly ani nepocitam. Po vyzkouseni uver maximalni spokojenost a nikdy jinak.

0/0
25.7.2016 17:51

R87u27d40a 98S69l11a30v68í87k 5653628326471

A nebylo by lepší převést taxislužby pod Uber?

+3/0
25.7.2016 17:51

Z66d76e11n84ě41k 90W56e83r27n53h39a71r51t 6557565262578

Těžko. Hodnocení řidiče by standardní taxikáře rychle vyšachovalo.

+9/0
25.7.2016 17:52

F24i90l91i72p 27B96e97n11d30a 9964471126240

Občané města pražského.. O čem se tu bavíte? Proč se musí hned všechny diskuze věnovat jen a pouze okrádání ? Přečetli jste si ten článek ? V článku je jasně uvedeno, že UBER je zakázán v mnoha zemích, že porušuje veškeré vyhlášky a zákony v mnoha zemích a napadá Vás třeba jakou mají řidiči odpovědnost ? Odpověď: ŽÁDNOU! Jetsli předraží nebo s Vámi nabourají, vždy budete oběť a nemáte odvolání. Napadá vás třeba si spočítat za kolik na KM vlastně jedete s Ubrem ? 40,-kč na km fakt není levná spolujízda!!!! Přes dispečinky , které rozhodně využívám, se dá jezdit mnohem levněji. Každý v naší malé republice odvádí daně, platíme v podstatě i za to , že dýcháme.. Tak proč podporujete někoho, kdo toto vše co musíme všichni dodržovat, tak proč Uber nemusí ? Takže v podstatě všichni souhlasíte s tím, že je zcela normální, že platíme daně, odvádíme sociální a zdravotní , ale vlastně proč by tady nemohl být někdo , kdo toto nedodržuje a ještě mu zatleskáme a budeme všem hlásat jak je to v pořádku ? Lidé !! Co blázníte ? A není to přece jen o UBER !!! Přece jen proto, že někdo vymyslí aplikaci a obchází veškeré zákony a vyhlášky ... Už se mi asi nechce psát dále.. prostě , to se mu to podniká.. Proč tedy všichni hlasujete a souhlasíte s EET ? Nerozumím Vám..

+8/−3
25.7.2016 17:47

M40i26l54o59š 77B54é23m 6984569532483

Daně jsou loupež.

0/−5
25.7.2016 17:49

R69u72d10a 36S27l54a72v52í40k 5513718406741

A jaký je rozdíl mezi tím, zda s vámi nabourá taxi nebo Uber?

+1/0
25.7.2016 17:54

M49i79l12o83š 20B93é18m 6814129232223

Taxikář musí mít licenci, takže to bude míň bolet. ;-D

+3/0
25.7.2016 17:55
Foto

D26a91v77i12d 12S57c66h46n52e27b56e33r96g73e12r 9525748593833

Jenže v jejich případě víte za kolik kam jedete, což se o mnoha taxislužbách říct nedá, vy jako našinec zhruba tušíte kam a za kolik jedete, ale cizinec to neví a proto nejeden taxikář po tom turbu sáhne. Já mnoho řidičů taxi z Prahy znám a většina cizince natáhne je to snadná oběť ale to se děje i v restauracích, směnárnach, atd.. a pokud budou jezdit tak jak mají tak čeho se bojí? Zkuste si vzít taxi z letiště, z hlavního nádraží nebo z centra a nemluvte česky a věřte za se ty ceny na ktere jste zvyklí budou lišit a ne o málo.

+6/0
25.7.2016 17:57

P88e54t24r 84P38e73t20r 6243452598393

V těch ostatním zemích není taxikářská mafie, která okrádá kdekoho, chráněna magistrátem. Tady, kde je UBER jeden z mála možností, jak normálně jet taxíkem, aniž by mě okradli, je opravdu trošku podpásovka takovou službu blokovat.

0/0
25.7.2016 18:18
Foto

D72a67v59i87d 20S35c76h70n49e81b83e34r86g56e91r 9555158193183

Uber proti Pražským taxikáři podporuji, hlavně je to v podvědomí cizinců a aspoň pár z nich se sveze za cenu jakou má aniž by je někdo natáhl a platili za cestu zlodějské částky.

+2/0
25.7.2016 17:41

J51a42n 31M28a33n67d11í17k 2498373911427

Díky těmto žlutým okradačům turistů pro mě má použití Uber další výhodu-kromě přepravy mám ještě dobrý pocit, že je naštvu.

+11/0
25.7.2016 17:33

D31a86v23i53d 88Š73t19a63m76b74e14r19a 4112154304376

Nechci se nikoho zastávat. ale Uber je podnikání, která jasně nesplňuje zákony této země. Soudu v tom případě vůbec nerozumím.

+6/−1
25.7.2016 17:32
Foto

D37a45v27i15d 15S37c18h95n50e48b35e29r18g27e37r 9425578483613

Když je taxikář schopný si za cestu za Hlavního na Masarykovo nádraží účtovat 500 a ještě v tom máte okružní cestu Prahou tak to rozhodnutí chápu.

+1/−1
25.7.2016 17:43

O46n73d13ř12e81j 94K55r40á75t38k21ý 2271288469736

Pardon, děláme Liftago, platíme daně tady, svezeme desetitisíce pasažérů každý měsíc, řidiči nepodvádí, 100% jízd kontroluje počítač, 85 % je hodnoceno zákazníkem. Když udělá řidič nebo zákazník chybu, řešíme to, mnohy aniž by nám to vůbec museli říct. Liftago má dnes nejlepší hodnocení (objektivně, např. na Google Play) ze srovnatelných služeb u nás, přesto je plně legální (Liftago i činnost řidiče). Mimochodem zákazníci nejčastěji chválí právě ty řidiče, ač to jsou taxikáři. Úředníci nám zakazují zbavovat se taxi označení i taxametrů pod vysokými pokutami a prostě máme morální problém jejich kontroly blokovat, jak to dělá Uber. Prosím, pro lásku boží, nepřisuzujte úspěch tomu, že služba je ilegální. Ilegalita pouze snižuje náklady a dodává konkurenční výhodu. Dobrou službu jde vybudovat i legálním způsobem. Howgh.

+3/0
25.7.2016 17:56
Foto

D79a13v19i86d 37S93c78h26n12e50b47e88r54g58e47r 9705618613523

S Liftagem souhlasím, tam to funguje obdobně jako Uber, ale pokud taxitaříte v Praze tak víte jak to funguje, není potřeba si cokoliv nalhávat.

+1/0
25.7.2016 17:59

O82n62d33ř43e45j 19K58r95á41t67k39ý 2311178829436

Mě nejde o to, aby někdo souhlasil s Liftagem, ale o pochopení, že pro to, aby Uber nabízel to co nabízí, nemusí být ilegální. Hrát podle stejných pravidel je prostě dražší a zbavovat se nálepky "taxi" prostě funguje. Rádi bychom to dělali také ale nemůžeme. Většina komentářů zde naznačuje, že taxikáři jsou verbež, přitom já vidím, že na "taxikáře" přes Liftago, co mají hodnocení 4.9* chodí chvála až do oblak. Doporučuju si do každého komentáře za slovo "taxikář" nahradit vlastní profesi, ať pisatel pochopí, co to je být házen do jednoho pytle.

+3/0
25.7.2016 18:28

L46u33k32a70s 20C67a67m57p10r 9617433169109

Sasci ..

0/0
25.7.2016 17:31

K80a37r66e59l 64N74o63v20o55t69n73y 2761785969460

Pokrok nezastavis, Uber je proste pokrok v preprave osob vyuzivajici moderni technologie.

Zakazovat to je nesmysl. Ale chapu, ze se taxikarum nelibi, ze oni musi splnovat X podminek, delat nejake testy, atd. Resenim je ovsem nehazet Uberu klacky pod nohy, ale naopak taxikarum ty podminky ulehcit - v dobe, kdy ma kazdy GPS a mobilni internet, opravdu neni nutna detailni znalost mesta apod.

+16/−1
25.7.2016 17:21

J58a72n 29N40o16v21ý 3228233489907

A to já ten vztek proti Uberu docela chápu.Osobní řidiči či spolujízda fungují ve světě i u nás už od pradávna, teď je jen propojila aplikace a navíc v Praze je ten spor spíš o tom, že taxikářská mafie co to tam má pod palcem se všem aplikacím aj. vyhybá (narozdíl od konkurence se kterou se ale taky soudí) protože by nemohli okrádat lidi...Osobně se raděj svezu s Uberem než natrefit na jednoho z těch pražských zmetků..

+9/0
25.7.2016 17:18

M50i84r24o15s33l81a11v 12V58e24r14n10e78r 3656426287320

U taxikářů bych si taky posvítil na placení daní... Jinak Uber jsem ještě nevyužil, protože taxi zatím vždy vyšlo levněji, proto nechápu ten humbuk kolem. Každý ať si jezdí, čím chce. Stejně tak Airbnb je první, na co se dívám, když někam jedu a potom srovnám s booking.Většinou zvítězí booking. Nepotřebuju, aby mi někdo diktoval, čím mám jezdit a kde bydlet.

+4/0
25.7.2016 17:16

P90e63t57r 92H41a69r31z97e36r 5424137103886

Prý certifikovaný taxametr. Takhle dlouho už jsem se dlouho nezasmál......To mi chce někdo namluvit, že takový ta žlutá chátra jako vážně používá?

+1/0
25.7.2016 17:16
Foto

D68a24v28i67d 24S88c48h15n32e87b71e73r30g82e42r 9575938623973

Jo a ještě k tomu mají turbo, čímž se naštěstí Uber chlubit nemůže.

0/−1
25.7.2016 17:44
Foto

M86a87r30t58i89n 97K18o25p92á16s95e48k 9973120689544

Celý spor není o "nenažraných" taxikářích-vekslácích a "hodném" Uberu, co miluje lidi. Je o nerovných podmínkách. Uber dělá totéž co taxi, ale za jiných startovacích podmínek. Je to jako kdybych začal v paneláku péct rohlíky na základě globálního receptu, a přitom měl v paži nějaké hygienické předpisy, schválení pekárny hasiči apod. Budu mít ale lepší cenu, protože regulace mohu hodit za hlavu.

Jinou věcí je, že stávající legislativa je prostě zastaralá. V Pobaltí to pochopili a dali Uberu šanci. Problém není v taxikářích, ani v Uberu, ale v zákonech. Ty jsou prostě staré a když se tvořily, Uber či další P2P projekty vůbec neexistovaly.

Jak z toho ven? Změnit legislativu a zavést třeba dva typy licencí pro osobní přepravu.

1) "Modrá licence". Aplikace mohou nahradit taxametry. Pak budou mít provozovatelé statut smluvní přepravy, aniž by se musela vypisovat písemná objednávka (je 21. století, úředníci, vzbuďte se"). Mohou brát pouze lidi objednané pomocí aplikace. O tom musí existovat elektronický záznam (třeba v appce). NESMÍ nabírat jiné zákazníky na ulici, jen výhradně předem objednané přes appku. Nesmí být označen jako taxi. K tomu registrace na FÚ, koncese, klasika.

2) "Zlatá licence". Může výše uvedené a k tomu brát kohokoli na ulici, prostě taxík. Pak ale musí mít taxametr, zkoušky apod. Ale zase může vše, je to výhoda, ne nutnost.

P.S.: Nechtějte vědět, co udělá aplikace se špatným signálem GPS, třeba z důvodu špatného mobilu, povětrnostních podmínek apod. Zažil jsem v Praze a na konci cesty jsem platil 59 Kč místo cca 250. Ano, přes Uber. Já byl spokojený, zda řidič, to už nevím ;-D

+7/0
25.7.2016 17:05

P89e81t20r 50H52a78r27z67e75r 5854287213866

péct podomácku začal třeba výrobce medovníku, a vidíte, kde dneska jsou. Obrat ve stovkách milionů, expanze do USA, a daně z kterých se i Babiška raduje.

0/0
25.7.2016 17:20

R88a50d42o78s14l22a11v 47K64l37a69u15d73a 5554978354482

Péct podomácku fakt neznamená doma v kuchyni kde si dělá pro sebe oběd.

0/0
25.7.2016 17:55

M73a71r60t37i52n 75P82l22a55t17i69l 9611813141788

Mě je těch poctivců tááák líto....

0/0
25.7.2016 16:57

F95e38r14d65i63n69a92n89d 67J17e34l53í50n44e77k 9336288425373

Uber 20 x jedna trasa cena v rozmezí 200 - 210 kč vždy spokojenost. Nepoctivost taxi magistrát řeší od nepaměti. Zrušte taxi 🚕 a přejděte všichni pod Uber, pak můžete propustit úředníky a ve výsledku budou všichni spokojeni.

+6/0
25.7.2016 16:55

J21a56r60e58k 45W74o59l65f 5580149400

Výborně!

0/0
25.7.2016 16:49

A84l81e33x 89T18o45l51č42i71n77s79k80ý 7919309273316

Zrovna o vikendu se me pokusil okrast ridic AAA taxi, jak byva u teto spolecnosti zvykem, takze Uber ano!

+8/−1
25.7.2016 16:48

V41l76a76d83i50m29í54r 91H32o45l78ý 8674891136137

Hlavně, AAA ne! Na to jsem přišel už dávno.

0/0
25.7.2016 17:51

M43i84k36u31l52á30š 59K35a42l81i85n70a 1592403745

A co jim vadí? Že ten Řidič uberu nemůže okrádat? A taky ten uber naplánuje trasu tak řidič místopis znát nemusí.

Já bych všechny taxikáře povinně POVINNĚ převedl pod Uber....

+10/0
25.7.2016 16:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.