Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyšší bezpečí za dvě miliardy. Nejhorší železniční přejezdy nahradí mosty

Rok po tragické srážce kamionu s pendolinem ve Studénce se na české železnici příliš mnoho nezměnilo. Stát ale pokročil s plány, jak železnici upravit tak, aby riziko podobné nehody bylo menší. Čtyřiadvacet přejezdů na hlavních koridorech mají nahradit mosty, nebo projdou rozsáhlými úpravami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53a80v36e61l 36K60o23c68i58a54n 1792470436277

Nadjezdy jsou fajn, ale není možné je udělat všude. Základní zabezpečení je to, že řidič by neměl na přejezd vjíždět, když nemá. Detekce překážky by jen zdržela vlaky i auta.

Možná by bylo zlepšení, kdyby se výstražná světla na přejezdech nahradila červeno-žluto-zelenou soustavou.

29.7.2016 8:48

T17o14m65á25š 76Z91e31m41a72n 3635528894555

Lepší než ruské "řešení"* je to jeponské:

www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg žádné zbytečné prodlevy a závory padající postupně. Zároveň by odpadl psychický blok proražení závor.

-

*to ruské řešení by stejně nezabránilo tomu, že kamion vjel na koleje už před tím, než spadly závory a zvedla by se ta deska...

22.7.2016 19:13

J73a63n 44J64e28m69e12l94k23a 1635120

Nevím proč se první neodstaní příčina. Vysoká pokuta pro zejména zahraniční profesionální řidiče s vozidly nad 7,5T, po vjezdu víc jak 10s od začátku výstrahy.

Nevím proč zákon nemůže být jasný jako třeba ve Švýcarsku, kde je na rychlost jasná tabulka, kolik co stojí. 5km/h, 10km/h atd. Tedy 10s, 20s..

Navíc český systém závor je zcela nekompatibilní s východní mentalitou.

V Japonsku vlak projede, přestává blikání a zvedne se závora. V Německu projede, zvedá se závora, když je v polovině, přestává blikat červené světlo.

V ČR se závora zvedne a ještě 2 sekundy bezdůvodně bliká. Část lidí už jede.

Pak je prý možné, že závora se zvedne, světlo bliká a pak se závora zase sklopí.

Kéž by zavedli to sekvenční sklápění, aby šlo na koridoru před Pendolínem zavírat ne 10s před. To je možná taky český unikát.

Stále si myslím, že stačí jeden kamerový systém, chytajicí jezdicí na červenou s detekcí překážky + podpořen třeba jiným senzorem + informativní semafor pro strojvedoucího. Bylo by to nejlevnější, nejrychlejší, nejefektivnější.

Japonsko https://www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg Evidentně 50 sekund nevyklizují jako u nás.

22.7.2016 8:34

J56i35ř95í 51E72r91b42e46n 1433474856387

1) Vysoká pokuty neřeší příčinu (proč tam vjel), ale následek (že tam vjel). Příčinu řeší pouze nadjezd/podjezd, který uměli vybudovat naši předkové už v 19. století. Zároveň se tím vyřeší i problematická silniční údržba přejezdu a zrychlí se provoz na silnici i na trati.

2) Výstražníky jsou ovládané polohou vlaku. Podívejte se na nevodivou kolejovou spojku hned vedle přejezdu - z ní chodí signály pro zabzař, že má přepnout. Předělat obvody znamená předělat kolejiště, pro všechny přejezdy to jsou náklady řádově miliard.

3) zvednutí a opětné sklopení závor při stále blikajícím přejezdu je obvyklé na mnohakolejných přejezdech - spínací obvod první koleje již vlak opustil, závory jdou nahoru a po dobu jejich pohybu ještě musí červená blikat (časové relé). Jenomže vzápětí vjede jiný vlak do spínacího obvodu další koleje, tudíž světla mají nový impuls a závory jdou znovu dolů. To není chybou zabzař, to je chybou správce silnice, že frekventovaná silnice ještě v roce 2016 kříží frekventovanou vícekolejnou trať úrovňově!

22.7.2016 13:42

J56a18n 92J30e27m61e59l94k88a 1725180

Řeší příčinu, protože, ten dotyčný diletant určitě nejel na červenou poprvé, proto by takový profesionální řidič by již dávno nebyl řidičem. Kdyby tam byla automatické pokutování, vždy by mohl dostat 50 000.

22.7.2016 14:32

S32t22a83n90i45s81l25a56v 15K19r51e60j73c44a95r 6447306893594

Ale opravím vás, nejedná se pouze o zahraniční diletanty, ale i ty České a Moravské, a nejedná se pouze o Studénku a profesionály. Ale máte pravdu, pokud by nebyl takový hlad špeditérských firem a autoškol po žácích a řidičích, byli by za volanty připouštěni opravdu soudní lidé. A UP by do těchto firem nepouštěly ledaskoho a neplatil by jim profesionální rozšíření.

22.7.2016 16:04

S57t19a40n26i58s36l71a61v 19K73r95e12j52c61a45r 6337436503794

A v přeneseném případě se jedná i o ty dementy jež vybrždují ostatní účastníky, případně brání v průjezdu IZS.

22.7.2016 16:07

L57i54b97o64r 69V80e50s98e50l68ý 2529266632592

Proč předělávat kolejiště? Není důvod.

22.7.2016 19:13

R68o82m58a73n 12J53e74s85c55h53k94e 9958445557585

Pokud je někde silný provoz na koridoru, neměl by být nikdo nadměrně omezován. Pokud jedou 4-5 vlaků za sebou, měl by tam být mimoúrovňový přejezd. Na dálnici také nemáte úrovňový přechod pro chodce.

Problém je třeba sanitky k případu, kdy se včas nedostane k pacientovi.

Zákon stanoví dojezdový čas. To platí i pro hasiče.

24.7.2016 8:07

L30i82b59o21r 85V49e78s10e63l41ý 2609876542302

Tak znovu. Proč předělávat kolejiště kvůli změně ovládání přejezdu?

25.7.2016 7:25

M62a67r14t52i84n 88R11u76z50i84c75k76a 1132798226197

V japonsku je bezne, ze pres prejezd projede treba 5 vlaku...

26.7.2016 15:39

R26o85m54a63n 93J20e31s43c13h48k81e 9438785737485

Máte pravdu. Asi nejedou pomalu jako u nás brejle na koridoru s kotly a nečekají tam 10 minut.

27.7.2016 4:23

P22e23t96r 10B33á41č37a 8395136735415

Vyhozeny penize. Kdyby to radsi dali na dalnice.

21.7.2016 14:54

M81a81r69t11i72n 12R96u82z29i51c71k68a 1742988736937

- Je nutne u nas zacit stavet nove a kompletne mimourovnove trate pro rychlosti 250-350km/h, tim se odvede hodne dopravy z pretizenych koridoru.

- Meli bychom rekonstruovat regionalni trate s rychlostmi 120-160km/h se zabezpecenymi prejezdy a mimourovnovymi krizenimi s hlavnimi silnicemi

- Kazdy prejezd by mel pusobit varovne, lepsi znaceni, ukazatele smeru jizdy vlaku, varovna svetla, cidla a kamery, ktere dokazi identifikovat prestupek

- Je nutne zacit s vyukou uz ve skolach a za dopravni prestupky opet odebirat ridicske opravneni na nejakou dobu a davat vysoke pokuty

21.7.2016 12:32

J30a51n 84F61r94o17l16í12k 6386890665244

Měli bychom postavit tiskárnu na peníze pro Vaše sny. Proč potřebujete v zemi, která se dá na šířku projet za hodinu a na délku za 4 jezdit 350 km/hod.? Kupte si vrtulník.

21.7.2016 12:58

R18a92d54e27k 33J90a46n89a60t30a 9785806694762

1) protože 4 hodiny jsou moc. Akceptovatelná doba dojíždění pro většinu lidí je 1 hodina.

2) protože jedině VRT dokáže předhonit auto, pokud uvažujete dálnici a čas door-to-door.

3) protože rychlý vlak je provozně levnější než pomalý (tj. klasická investice, investuju peníze, bych posléze, po dobu životnosti, šetřil).

Tak jako metro dokázalo v Praze "časově zmenšit město" na polovinu (je cca 2x rychlejší než tramvaje) a změnilo to vnímání cestovaní po Praze (není problém bydlet na severu a pracovat na jihu), tak by VRT změnily vnímání dopravy po ČR. Zajet z Plzně/Ústí či dokonce Brna do Prahy na otočku by bylo podobně normální, jako si zajet na nákup/do hospody/divadla po Praze.

21.7.2016 13:25

R75a64d92o71s35l41a57v 41K63l45a81u31d55a 5304868624942

On je tady zásadní rozdíl. Zatímco poptávka po zrychlení dopravy v Praze, tj. po metru tady byla od konce 19. století, nevím o tom že by byla taková poptávka po VRT. Ono by bylo hezké být třeba za hodinu v Brně, kde si dá Plzeňák v cukrárně svůj oblíbený dortík, ale má to jeden háček. Pražák má lítačku a může si za jednu cenu metrem (a nejen jim) pendlovat po Praze kam se mu zlíbí, ten Plzeňák si tu cestu do Brna bude muset zaplatit. A levné to fakt nebude. Vážně si myslíte že bude někdo ochotný vypláznout třeba 800 Kč na to aby jel jen tak přes republiku a zpátky?

21.7.2016 14:15

P70e73t16r 26N15o42v78o23t57n74y 1811570401

Pro častější dojíždění by ceny byly přijatelné(tedy pokud se MD do té doby nepodaří "soutěžemi" zničit tarif ČD)

21.7.2016 14:17

R89a63d82o24s46l38a35v 72K96l94a87u76d44a 5224628874182

Přijatelné, nebo přijatelnější? To je totiž dost zásadní rozdíl.

21.7.2016 14:22

P24e43t40r 43N25o84v97o12t68n48y 1871380551

Dnes za 1700,- měsíčně kamkoliv.

21.7.2016 14:26

R27a10d66e80k 87J51a41n90a46t72a 9255656454102

Přesně tak. Ceny jsou přijatelné jsou už dnes. Důvod, proč se např. z Vysočiny nedojíždí do Prahy za prací je jiný - trvá to moc dlouho.

Přitom např. z Kolína se dojíždí do Prahy masově a dojíždí se i z Pardubic či Ústí.

21.7.2016 14:37

R19a31d26o65s44l11a93v 86K72l42a95u59d30a 5664388484352

Jenže při nákupu na rok... Tj. za 20.000... + 2 povinné místenky každý den.

21.7.2016 14:39

R65a33d18e65k 42J58a44n55a80t10a 9665826514922

20000 Kč ročně je pakatel (jezdíte-li do práce, je to 43 Kč na jednu cestu). Povinné místenky v rychlovlaku být nemusí. ICE v Německu je nemají a po VRT jezdí v příměstských úsecích i RegionalExpresy, ty je nemají už vůbec.

21.7.2016 14:43

R70a98d29o62s11l58a27v 71K72l21a26u15d79a 5184548544812

A Pendolino také nemá povinné místenky? 20.000 najednou je dost. Tedy pro většinu lidí. A nikde není psáno že to projede. Měsíc dovolená, měsíc nemoc a rázem je cena za jednotlivou jízdu vyšší. Navíc jak jste dospěl k názoru že lidé touží takto dojíždět?

21.7.2016 14:46

P70e79t43r 76N39o79v76o11t65n82y 1161980551

Je to pořád 1700 měsíčně a to dá za dojíždění kde kdo. Nevím, jestli někdo touží, ale spousta lidí takto dojíždí na trasách, kde se to už dnes časově vyplatí.

21.7.2016 15:06

R22a85d16e59k 53J65a58n66a18t85a 9335166164462

"20.000 najednou je dost"

Pokud pro někoho je rozdíl zda 20000 najednou nebo postupně (tj., je neschopen šetřit), tak to je mentál a takoví stejně do práce delší vzdálenost nedojíždí protože nějakou pomocnou sílu mohou dělat i v místě. Mimochodem takový člověk nemůže mít ani auto, protože u toho jsou taky občas potřeba vyšší jednorázové výdaje.

21.7.2016 15:21

R91a30d42e38k 74J72a55n21a11t80a 9235366324892

"Měsíc dovolená, měsíc nemoc"

Počítal jsem 230 pracovních dní, tj. dovolenou jsem započítal. Nemoc nekomentuju. Za prvné neznám nikoho, kdo by byl PRŮMERNĚ takto dlouho nemocen, snad nějaký podvodník. Za druhé stejný problém s nevyužitými fixními náklady máte i u auta, když jste nemocen.

21.7.2016 15:24

J81i34ř57í 61K87o66c22u70r91e92k 6115934115258

Prosímvás, víte kolik stojí automobil? Od 200.000 nahoru.

21.7.2016 16:43

R21o22m35a89n 15J72e69s63c72h62k73e 9698795487405

Většina lidí si kupuje ojeté.

23.7.2016 7:45

R94o58m72a52n 32J44e28s13c98h57k54e 9588355187715

Dát více než jednu výplatu na dojíždění je smutné. Při žebračenkách, které dávají zaměstnavatelé. Pro Vás je to pakatel. Pro mne ne.

22.7.2016 18:46

R45a81d71e61k 20J84a68n10a11t41a 9835196644932

Je to 1700 Kč měsíčně. Pokud si lepší prací ve větším městě nevyděláte alespoň o tolik víc, tak holt nedojíždějte.

A mimochodem, IN100 přece můžete využít i ve volném čase. Výlet o víkendu, cesta na dovolenou ... "zdarma" klidně přes celou republiku.

23.7.2016 10:36

R87a34d91e51k 89J53a62n16a44t37a 9725886774162

Připomínám bod 3. Pokud si můžeme dovolit jezdit pomalými vlaky, můžeme si dovolit jezdit i vlaky rychlými. Protože jsou efektivnější.

Mimochodem, dálnice D1 je plná aut. Průměr je menší než 1,5 osoby na auto. Ti lidi dají za cestu z Prahy do Brna a zpět jen na pohonných hmotách cca 900 Kč (nepočítaje ostatní náklady na auto). Jak si to vysvětlujete, když 800 Kč je podle vás moc? Lidi peníze mají. Jen je nedají za vlak, dokud je pomalý.

21.7.2016 14:32

R86a16d25e24k 14J47a53n12a34t97a 9765786844732

A ještě připomenu, že celostátní roční lítačka na vlak stojí 19990 Kč. To není moc (srovnejte s ročními náklady na auto). Pokud si myslíte, že IN100 nebude platit ve VRT, tak se podívejte do Německa, kde jejich BahnCard100 v ICE normálně platí. Pravda je o něco dražší, ale to je adekvátní větší rozloze Německa a vyšším příjmům.

21.7.2016 14:35

R14a51d31o12s44l93a43v 62K66l34a42u66d80a 5914288654262

Já se moc do Německa dívat nehodlám. Tak jsou dotace do železnic úplně jinde než u nás. Což je ale logické.

21.7.2016 14:50

R81a21d78e32k 93J54a77n92a49t89a 9495796894272

ICE nejsou dotované. Takže platnost BahnCard100 v nich je obchodní rozhodnutí DB - vyplatí se jim to.

21.7.2016 15:25

R91a75d83o30s70l32a31v 67K75l71a92u71d61a 5574798144862

Já hlavně nevím co je to za lidi a kam jedou. Předpokládám že se často jedná o zaměstnance nějakých firem, kteří jezdí obchodně. Dále o managery, kteří jezdí na nějaké jednání. Nezdá se mi že by lidé jezdili každý den z Brna do Prahy do práce.

21.7.2016 14:49

J30i41ř78í 20K61o12c61u34r28e36k 6575654105928

Není poptávka po cestování mezi Prahou a Brnem? A ona snad D1 zeje prázdnotou?

21.7.2016 16:42

J72a26n 53J51e49m88e25l44k44a 1555590

No to je sice hezké, horší ty jízdenky pak ufinancovat.

22.7.2016 8:13

R89o21m56a32n 61J15e41s91c19h45k92e 9698845227645

Nemyslím, že jedine VRT je rychlejší než auto. Zkuste jet autem Z Brna do Břeclavi. Takových úseků je více.

22.7.2016 18:34

M31a28r19t97i12n 41R27u15z91i78c87k40a 1362628476417

Penize nejsou az tak problem, za rekonstrukce trati a za stavby dalnic ae utraci vyrazne vice, nez kolik by stala nova trat a to nepocitam dotace az 80% z EU. Ty fakt nejsou problem, poptavka mezi Prahou a Brnem je vice nez dostatecna...

21.7.2016 21:27

M25a44r75t16i52n 70R22u71z13i95c60k68a 1112638806607

K větší bezpečnosti mají přispět rovněž inteligentní kamerové systémy, které umožní postihovat řidiče jedoucí i přes varovná světla přes koleje.

Tohle bude nejlepsi nainstalovat uplne vsude... A povazuju to za hodne dulezite,...

21.7.2016 12:22

R81a63d75i59m 22K25ř46i60v87á79n38e26k 4682364521601

Na jak dlouho by asi vystacilo 280 milionu korun, kdyby tam proste jen stal nepretrzite jeden policista?

21.7.2016 11:14

D82u82š54a37n 68H77a88n25z75e47ľ 2845390379315

a o kolik by to zrychlilo dopravu? mimourovnove krizeni nejen zvysi bezpecnost ale i zlepsi premavku

21.7.2016 11:24

R54a32d76e34k 59J74a79n82a65t65a 9325596694902

Přesně tak. Nepočítejte jen plat policisty, ale i ušetřený čas cestujících v autech, a někdy i úspory pro vlaky (na některých přejezdech musí vlaky zpomalovat).

Mimochodem, na nepřetržité hlídání musíte mít 4 policisty, pokud budou mít v hrubém jen 25 tisíc, máte to ročně 1,7 milionu jen na mzdových nákladech + další související osobní náklady.

21.7.2016 12:27

J82i42ř43í 85K36o33c25u49r79e97k 6155534935978

Potřebujete policajty 4, no spíš pět. A ani policajti nezabrání řidiči vjet na koleje, když se proto rozhodne.

21.7.2016 16:45

K70r95y49š97t75o57f 51J16u71r45e58č27k11a 6170120717719

a proč tam neudělají ty vysouvací plošiny jako jsou v Rusku? Z kolejiště se tím dá vyjet na jakoukoliv stranu bez poškození vozidla.

21.7.2016 11:10

K13r55y39š55t83o63f 52J95u51r94e31č16k37a 6540610697359

myslím tady toto: http://sw.gurroa.cz/pic/ruskyprejezd.jpg

-Není to napevno zvednutý, můžete to přišlápnout i pouhou nohou, ale zvenčí tam nevjedete...

21.7.2016 11:12

J87i67ř94í 35K19o70c25u35r89e36k 6245894735978

když bude mezi přejezdem a první křižovatkou dostatek místa .... což ve Studénce není ...

21.7.2016 16:46

M48a72r94t43i81n 90R52u41z50i64c44k33a 1602108216507

Je to i dost nebezpecne, nakladne a nepatri do vyspleleho sveta, myslim, ze i kdyz je u nas hodne blbcu a hazarderu, porad si myslim, ze urovni a inteligenci jsme schopni se naucit bezpecnosti.

21.7.2016 12:25

J38a31n 72F49r46o75l82í14k 6186290295844

Viděl jsem to na fotce i v Kanadě. Jen to označení zvednuté hrany bylo poněkud inteligentnější.

21.7.2016 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.