Diskuze
Vyšší bezpečí za dvě miliardy. Nejhorší železniční přejezdy nahradí mosty
Děkujeme za pochopení.
P80a77v75e28l 85K91o35c16i91a77n
Nadjezdy jsou fajn, ale není možné je udělat všude. Základní zabezpečení je to, že řidič by neměl na přejezd vjíždět, když nemá. Detekce překážky by jen zdržela vlaky i auta.
Možná by bylo zlepšení, kdyby se výstražná světla na přejezdech nahradila červeno-žluto-zelenou soustavou.
T69o32m23á69š 24Z25e41m19a80n
Lepší než ruské "řešení"* je to jeponské:
http://www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg žádné zbytečné prodlevy a závory padající postupně. Zároveň by odpadl psychický blok proražení závor.
-
*to ruské řešení by stejně nezabránilo tomu, že kamion vjel na koleje už před tím, než spadly závory a zvedla by se ta deska...
J17a95n 89J19e97m38e42l17k10a
Nevím proč se první neodstaní příčina. Vysoká pokuta pro zejména zahraniční profesionální řidiče s vozidly nad 7,5T, po vjezdu víc jak 10s od začátku výstrahy.
Nevím proč zákon nemůže být jasný jako třeba ve Švýcarsku, kde je na rychlost jasná tabulka, kolik co stojí. 5km/h, 10km/h atd. Tedy 10s, 20s..
Navíc český systém závor je zcela nekompatibilní s východní mentalitou.
V Japonsku vlak projede, přestává blikání a zvedne se závora. V Německu projede, zvedá se závora, když je v polovině, přestává blikat červené světlo.
V ČR se závora zvedne a ještě 2 sekundy bezdůvodně bliká. Část lidí už jede.
Pak je prý možné, že závora se zvedne, světlo bliká a pak se závora zase sklopí.
Kéž by zavedli to sekvenční sklápění, aby šlo na koridoru před Pendolínem zavírat ne 10s před. To je možná taky český unikát.
Stále si myslím, že stačí jeden kamerový systém, chytajicí jezdicí na červenou s detekcí překážky + podpořen třeba jiným senzorem + informativní semafor pro strojvedoucího. Bylo by to nejlevnější, nejrychlejší, nejefektivnější.
Japonsko https://www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg Evidentně 50 sekund nevyklizují jako u nás.
J30i57ř69í 77E65r93b36e13n
1) Vysoká pokuty neřeší příčinu (proč tam vjel), ale následek (že tam vjel). Příčinu řeší pouze nadjezd/podjezd, který uměli vybudovat naši předkové už v 19. století. Zároveň se tím vyřeší i problematická silniční údržba přejezdu a zrychlí se provoz na silnici i na trati.
2) Výstražníky jsou ovládané polohou vlaku. Podívejte se na nevodivou kolejovou spojku hned vedle přejezdu - z ní chodí signály pro zabzař, že má přepnout. Předělat obvody znamená předělat kolejiště, pro všechny přejezdy to jsou náklady řádově miliard.
3) zvednutí a opětné sklopení závor při stále blikajícím přejezdu je obvyklé na mnohakolejných přejezdech - spínací obvod první koleje již vlak opustil, závory jdou nahoru a po dobu jejich pohybu ještě musí červená blikat (časové relé). Jenomže vzápětí vjede jiný vlak do spínacího obvodu další koleje, tudíž světla mají nový impuls a závory jdou znovu dolů. To není chybou zabzař, to je chybou správce silnice, že frekventovaná silnice ještě v roce 2016 kříží frekventovanou vícekolejnou trať úrovňově!
P92e94t33r 78B40á20č14a
Vyhozeny penize. Kdyby to radsi dali na dalnice.
M23a29r12t35i52n 75R37u59z36i75c37k96a
- Je nutne u nas zacit stavet nove a kompletne mimourovnove trate pro rychlosti 250-350km/h, tim se odvede hodne dopravy z pretizenych koridoru.
- Meli bychom rekonstruovat regionalni trate s rychlostmi 120-160km/h se zabezpecenymi prejezdy a mimourovnovymi krizenimi s hlavnimi silnicemi
- Kazdy prejezd by mel pusobit varovne, lepsi znaceni, ukazatele smeru jizdy vlaku, varovna svetla, cidla a kamery, ktere dokazi identifikovat prestupek
- Je nutne zacit s vyukou uz ve skolach a za dopravni prestupky opet odebirat ridicske opravneni na nejakou dobu a davat vysoke pokuty
J89a67n 77F89r53o83l35í84k
Měli bychom postavit tiskárnu na peníze pro Vaše sny. Proč potřebujete v zemi, která se dá na šířku projet za hodinu a na délku za 4 jezdit 350 km/hod.? Kupte si vrtulník.
M43a18r90t65i29n 42R20u31z46i85c11k76a
K větší bezpečnosti mají přispět rovněž inteligentní kamerové systémy, které umožní postihovat řidiče jedoucí i přes varovná světla přes koleje.
Tohle bude nejlepsi nainstalovat uplne vsude... A povazuju to za hodne dulezite,...
R85a85d95i77m 36K17ř63i33v92á96n42e12k
Na jak dlouho by asi vystacilo 280 milionu korun, kdyby tam proste jen stal nepretrzite jeden policista?
D38u95š46a44n 24H14a79n93z15e34ľ
a o kolik by to zrychlilo dopravu? mimourovnove krizeni nejen zvysi bezpecnost ale i zlepsi premavku
K69r14y37š45t15o20f 64J15u23r50e74č60k21a
a proč tam neudělají ty vysouvací plošiny jako jsou v Rusku? Z kolejiště se tím dá vyjet na jakoukoliv stranu bez poškození vozidla.
K13r71y10š62t46o29f 11J90u46r75e88č37k32a
myslím tady toto: http://sw.gurroa.cz/pic/ruskyprejezd.jpg
-Není to napevno zvednutý, můžete to přišlápnout i pouhou nohou, ale zvenčí tam nevjedete...
M74a17r41t15i16n 70J60u25r91e49č89k11a
Si říkám, jestli by u nás nepomohlo zavedení zabezpečení přejezdů jaké běžně mají v Rusku a i některých dalších zemích, kdy ze země se zvedá u závor ocelový plát. Jedním směrem proto přejezd nouzově ještě lze opustit, v protisměru (nově vjet do přejezdu) však již ne.
https://www.youtube.com/watch?v=tZSfxXyfmsY
i když z videa je patrné, že to také není 100% , pořád ale levnější než most
I53v68a86n 83M90i37n77á84ř
Je neuvěřitelné, že stát "vyhodí" stamiliony - pro přejezdy, kde by mohl oprávněně vyžadovat - pouhou občanskou ukázněnost !?
R42a72d23e51k 43J73a14n42a33t38a
To je politický problém. Lidi jsou voliči. Lidi jsou blbci. Lidi chtějí jezdit autama. Pak je politické zadání aby na řidičák dosáhnul každý.
Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí
Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě...
Výrazně zpomalte rychlovlaky, vzkazují obce k nové trati. A koleje chtějí skrýt
Postavte rychlotrať v tubusu, a nebo na ní výrazně snižte rychlost. Tak by se daly zjednodušeně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pořád Big Mac, ale už spíše Big Tech. Co ukázal výpadek u fastfoodového obra
Když McDonald’s ve 40. letech minulého století poprvé otvíral, zákazníci vybírali menu z papírových...
Soláry, kam se podíváš. Elektrárnám dochází místo, musí být kreativní
Elektřina ze slunce bude podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) v příštích několika...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kofola sáhla do svého loga. Nově v něm bude hranaté srdce
Nápojářská skupina Kofola po devíti letech sáhla k úpravě loga. Ikonický lísteček lékořice na svých...
Trest pro exšéfa zadlužené Evergrande. Doživotně nesmí obchodovat s akciemi
Chuej Kcha Jen, šéf zadlužené čínské realitní firmy China Evergrande, má celoživotní zákaz...
Japonsko už nemá záporné úroky. Centrální banka po 17 letech zvýšila sazbu
Japonská centrální banka (BOJ) v úterý podle očekávání jako poslední na světě upustila od záporných...
Cena elektřiny bude příští rok nižší než letos, říká analytik Matoušek
Premium Dobrá zpráva: v příštím roce bude celková cena elektřiny nižší než v tomto roce. Ta méně dobrá zní,...
Irové svolili k nemyslitelnému. Na trh začali dodávat whiskey s příchutěmi
Ochucené whisky vyrábějí palírny ve Spojených státech i Kanadě již několik desítek let a nejsou tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!