Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyšší bezpečí za dvě miliardy. Nejhorší železniční přejezdy nahradí mosty

Rok po tragické srážce kamionu s pendolinem ve Studénce se na české železnici příliš mnoho nezměnilo. Stát ale pokročil s plány, jak železnici upravit tak, aby riziko podobné nehody bylo menší. Čtyřiadvacet přejezdů na hlavních koridorech mají nahradit mosty, nebo projdou rozsáhlými úpravami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83a96v70e25l 36K87o48c75i69a13n 1562340516327

Nadjezdy jsou fajn, ale není možné je udělat všude. Základní zabezpečení je to, že řidič by neměl na přejezd vjíždět, když nemá. Detekce překážky by jen zdržela vlaky i auta.

Možná by bylo zlepšení, kdyby se výstražná světla na přejezdech nahradila červeno-žluto-zelenou soustavou.

0/0
29.7.2016 8:48

T38o32m45á31š 54Z90e42m48a29n 3955868104435

Lepší než ruské "řešení"* je to jeponské:

www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg žádné zbytečné prodlevy a závory padající postupně. Zároveň by odpadl psychický blok proražení závor.

-

*to ruské řešení by stejně nezabránilo tomu, že kamion vjel na koleje už před tím, než spadly závory a zvedla by se ta deska...

+1/0
22.7.2016 19:13

J22a44n 65J93e75m78e47l45k65a 1605950

Nevím proč se první neodstaní příčina. Vysoká pokuta pro zejména zahraniční profesionální řidiče s vozidly nad 7,5T, po vjezdu víc jak 10s od začátku výstrahy.

Nevím proč zákon nemůže být jasný jako třeba ve Švýcarsku, kde je na rychlost jasná tabulka, kolik co stojí. 5km/h, 10km/h atd. Tedy 10s, 20s..

Navíc český systém závor je zcela nekompatibilní s východní mentalitou.

V Japonsku vlak projede, přestává blikání a zvedne se závora. V Německu projede, zvedá se závora, když je v polovině, přestává blikat červené světlo.

V ČR se závora zvedne a ještě 2 sekundy bezdůvodně bliká. Část lidí už jede.

Pak je prý možné, že závora se zvedne, světlo bliká a pak se závora zase sklopí.

Kéž by zavedli to sekvenční sklápění, aby šlo na koridoru před Pendolínem zavírat ne 10s před. To je možná taky český unikát.

Stále si myslím, že stačí jeden kamerový systém, chytajicí jezdicí na červenou s detekcí překážky + podpořen třeba jiným senzorem + informativní semafor pro strojvedoucího. Bylo by to nejlevnější, nejrychlejší, nejefektivnější.

Japonsko https://www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg Evidentně 50 sekund nevyklizují jako u nás.

0/0
22.7.2016 8:34

J44i49ř75í 72E46r77b60e13n 1973104406467

1) Vysoká pokuty neřeší příčinu (proč tam vjel), ale následek (že tam vjel). Příčinu řeší pouze nadjezd/podjezd, který uměli vybudovat naši předkové už v 19. století. Zároveň se tím vyřeší i problematická silniční údržba přejezdu a zrychlí se provoz na silnici i na trati.

2) Výstražníky jsou ovládané polohou vlaku. Podívejte se na nevodivou kolejovou spojku hned vedle přejezdu - z ní chodí signály pro zabzař, že má přepnout. Předělat obvody znamená předělat kolejiště, pro všechny přejezdy to jsou náklady řádově miliard.

3) zvednutí a opětné sklopení závor při stále blikajícím přejezdu je obvyklé na mnohakolejných přejezdech - spínací obvod první koleje již vlak opustil, závory jdou nahoru a po dobu jejich pohybu ještě musí červená blikat (časové relé). Jenomže vzápětí vjede jiný vlak do spínacího obvodu další koleje, tudíž světla mají nový impuls a závory jdou znovu dolů. To není chybou zabzař, to je chybou správce silnice, že frekventovaná silnice ještě v roce 2016 kříží frekventovanou vícekolejnou trať úrovňově!

+1/0
22.7.2016 13:42

J40a14n 12J63e39m38e15l38k75a 1175910

Řeší příčinu, protože, ten dotyčný diletant určitě nejel na červenou poprvé, proto by takový profesionální řidič by již dávno nebyl řidičem. Kdyby tam byla automatické pokutování, vždy by mohl dostat 50 000.

0/0
22.7.2016 14:32

S60t74a35n89i21s68l56a56v 58K83r10e65j93c94a97r 6977536333504

Ale opravím vás, nejedná se pouze o zahraniční diletanty, ale i ty České a Moravské, a nejedná se pouze o Studénku a profesionály. Ale máte pravdu, pokud by nebyl takový hlad špeditérských firem a autoškol po žácích a řidičích, byli by za volanty připouštěni opravdu soudní lidé. A UP by do těchto firem nepouštěly ledaskoho a neplatil by jim profesionální rozšíření.

+1/0
22.7.2016 16:04

S32t82a19n46i65s63l38a48v 43K43r12e30j66c38a21r 6987646543274

A v přeneseném případě se jedná i o ty dementy jež vybrždují ostatní účastníky, případně brání v průjezdu IZS.

0/0
22.7.2016 16:07

L85i77b17o87r 70V88e82s54e27l62ý 2729436192402

Proč předělávat kolejiště? Není důvod.

0/−1
22.7.2016 19:13

R76o63m67a20n 52J52e80s74c13h92k28e 9208505667625

Pokud je někde silný provoz na koridoru, neměl by být nikdo nadměrně omezován. Pokud jedou 4-5 vlaků za sebou, měl by tam být mimoúrovňový přejezd. Na dálnici také nemáte úrovňový přechod pro chodce.

Problém je třeba sanitky k případu, kdy se včas nedostane k pacientovi.

Zákon stanoví dojezdový čas. To platí i pro hasiče.

0/0
24.7.2016 8:07

L73i37b68o86r 53V67e94s15e96l40ý 2389766912482

Tak znovu. Proč předělávat kolejiště kvůli změně ovládání přejezdu?

0/0
25.7.2016 7:25

M64a87r25t48i56n 33R29u80z32i11c85k16a 1422358366237

V japonsku je bezne, ze pres prejezd projede treba 5 vlaku...

0/0
26.7.2016 15:39

R67o95m64a44n 76J95e19s69c80h71k89e 9198105247475

Máte pravdu. Asi nejedou pomalu jako u nás brejle na koridoru s kotly a nečekají tam 10 minut.

0/0
27.7.2016 4:23

P54e49t45r 35B10á78č55a 8615506245265

Vyhozeny penize. Kdyby to radsi dali na dalnice.

0/−6
21.7.2016 14:54

M14a48r15t31i65n 19R97u63z15i11c63k33a 1522108536477

- Je nutne u nas zacit stavet nove a kompletne mimourovnove trate pro rychlosti 250-350km/h, tim se odvede hodne dopravy z pretizenych koridoru.

- Meli bychom rekonstruovat regionalni trate s rychlostmi 120-160km/h se zabezpecenymi prejezdy a mimourovnovymi krizenimi s hlavnimi silnicemi

- Kazdy prejezd by mel pusobit varovne, lepsi znaceni, ukazatele smeru jizdy vlaku, varovna svetla, cidla a kamery, ktere dokazi identifikovat prestupek

- Je nutne zacit s vyukou uz ve skolach a za dopravni prestupky opet odebirat ridicske opravneni na nejakou dobu a davat vysoke pokuty

+3/−1
21.7.2016 12:32

J52a47n 63F47r19o42l90í84k 6916930795864

Měli bychom postavit tiskárnu na peníze pro Vaše sny. Proč potřebujete v zemi, která se dá na šířku projet za hodinu a na délku za 4 jezdit 350 km/hod.? Kupte si vrtulník.

+1/−4
21.7.2016 12:58

R76a42d94e84k 88J25a55n94a53t76a 9325836874432

1) protože 4 hodiny jsou moc. Akceptovatelná doba dojíždění pro většinu lidí je 1 hodina.

2) protože jedině VRT dokáže předhonit auto, pokud uvažujete dálnici a čas door-to-door.

3) protože rychlý vlak je provozně levnější než pomalý (tj. klasická investice, investuju peníze, bych posléze, po dobu životnosti, šetřil).

Tak jako metro dokázalo v Praze "časově zmenšit město" na polovinu (je cca 2x rychlejší než tramvaje) a změnilo to vnímání cestovaní po Praze (není problém bydlet na severu a pracovat na jihu), tak by VRT změnily vnímání dopravy po ČR. Zajet z Plzně/Ústí či dokonce Brna do Prahy na otočku by bylo podobně normální, jako si zajet na nákup/do hospody/divadla po Praze.

+6/−1
21.7.2016 13:25

R15a49d89o44s43l71a75v 36K54l18a12u71d78a 5504108954872

On je tady zásadní rozdíl. Zatímco poptávka po zrychlení dopravy v Praze, tj. po metru tady byla od konce 19. století, nevím o tom že by byla taková poptávka po VRT. Ono by bylo hezké být třeba za hodinu v Brně, kde si dá Plzeňák v cukrárně svůj oblíbený dortík, ale má to jeden háček. Pražák má lítačku a může si za jednu cenu metrem (a nejen jim) pendlovat po Praze kam se mu zlíbí, ten Plzeňák si tu cestu do Brna bude muset zaplatit. A levné to fakt nebude. Vážně si myslíte že bude někdo ochotný vypláznout třeba 800 Kč na to aby jel jen tak přes republiku a zpátky?

+3/−4
21.7.2016 14:15

P73e33t15r 68N34o24v85o90t56n24y 1641320951

Pro častější dojíždění by ceny byly přijatelné(tedy pokud se MD do té doby nepodaří "soutěžemi" zničit tarif ČD)

+3/0
21.7.2016 14:17

R51a19d70o86s58l13a50v 86K54l88a51u43d69a 5284588434172

Přijatelné, nebo přijatelnější? To je totiž dost zásadní rozdíl.

+1/0
21.7.2016 14:22

P52e33t74r 35N31o86v98o69t80n43y 1311200281

Dnes za 1700,- měsíčně kamkoliv.

0/0
21.7.2016 14:26

R84a83d78e40k 52J78a74n36a40t39a 9195396704812

Přesně tak. Ceny jsou přijatelné jsou už dnes. Důvod, proč se např. z Vysočiny nedojíždí do Prahy za prací je jiný - trvá to moc dlouho.

Přitom např. z Kolína se dojíždí do Prahy masově a dojíždí se i z Pardubic či Ústí.

+3/0
21.7.2016 14:37

R28a24d44o72s52l31a38v 64K31l25a53u27d44a 5454648704132

Jenže při nákupu na rok... Tj. za 20.000... + 2 povinné místenky každý den.

+1/−1
21.7.2016 14:39

R80a15d20e67k 41J24a84n43a79t12a 9635726584472

20000 Kč ročně je pakatel (jezdíte-li do práce, je to 43 Kč na jednu cestu). Povinné místenky v rychlovlaku být nemusí. ICE v Německu je nemají a po VRT jezdí v příměstských úsecích i RegionalExpresy, ty je nemají už vůbec.

+2/−1
21.7.2016 14:43

R93a91d77o68s97l98a25v 16K74l55a41u62d50a 5754318624302

A Pendolino také nemá povinné místenky? 20.000 najednou je dost. Tedy pro většinu lidí. A nikde není psáno že to projede. Měsíc dovolená, měsíc nemoc a rázem je cena za jednotlivou jízdu vyšší. Navíc jak jste dospěl k názoru že lidé touží takto dojíždět?

0/−1
21.7.2016 14:46

P19e94t92r 53N68o66v10o22t13n76y 1411380451

Je to pořád 1700 měsíčně a to dá za dojíždění kde kdo. Nevím, jestli někdo touží, ale spousta lidí takto dojíždí na trasách, kde se to už dnes časově vyplatí.

+3/0
21.7.2016 15:06

R93a83d28e61k 79J67a96n50a72t92a 9435816164942

"20.000 najednou je dost"

Pokud pro někoho je rozdíl zda 20000 najednou nebo postupně (tj., je neschopen šetřit), tak to je mentál a takoví stejně do práce delší vzdálenost nedojíždí protože nějakou pomocnou sílu mohou dělat i v místě. Mimochodem takový člověk nemůže mít ani auto, protože u toho jsou taky občas potřeba vyšší jednorázové výdaje.

+1/−2
21.7.2016 15:21

R61a65d67e52k 79J39a36n42a20t38a 9375976974332

"Měsíc dovolená, měsíc nemoc"

Počítal jsem 230 pracovních dní, tj. dovolenou jsem započítal. Nemoc nekomentuju. Za prvné neznám nikoho, kdo by byl PRŮMERNĚ takto dlouho nemocen, snad nějaký podvodník. Za druhé stejný problém s nevyužitými fixními náklady máte i u auta, když jste nemocen.

+3/−1
21.7.2016 15:24

J10i40ř97í 12K13o97c24u13r27e55k 6905124115508

Prosímvás, víte kolik stojí automobil? Od 200.000 nahoru.

0/−1
21.7.2016 16:43

R50o97m52a80n 74J33e27s16c17h24k74e 9698925237545

Většina lidí si kupuje ojeté.

0/0
23.7.2016 7:45

R91o29m69a39n 68J51e73s69c42h51k18e 9928585677535

Dát více než jednu výplatu na dojíždění je smutné. Při žebračenkách, které dávají zaměstnavatelé. Pro Vás je to pakatel. Pro mne ne.

0/0
22.7.2016 18:46

R48a62d82e45k 39J18a86n86a10t55a 9515346174792

Je to 1700 Kč měsíčně. Pokud si lepší prací ve větším městě nevyděláte alespoň o tolik víc, tak holt nedojíždějte.

A mimochodem, IN100 přece můžete využít i ve volném čase. Výlet o víkendu, cesta na dovolenou ... "zdarma" klidně přes celou republiku.

0/0
23.7.2016 10:36

R94a94d82e49k 43J34a42n45a20t80a 9795206384102

Připomínám bod 3. Pokud si můžeme dovolit jezdit pomalými vlaky, můžeme si dovolit jezdit i vlaky rychlými. Protože jsou efektivnější.

Mimochodem, dálnice D1 je plná aut. Průměr je menší než 1,5 osoby na auto. Ti lidi dají za cestu z Prahy do Brna a zpět jen na pohonných hmotách cca 900 Kč (nepočítaje ostatní náklady na auto). Jak si to vysvětlujete, když 800 Kč je podle vás moc? Lidi peníze mají. Jen je nedají za vlak, dokud je pomalý.

+4/0
21.7.2016 14:32

R97a24d65e16k 25J53a59n70a55t88a 9605516814512

A ještě připomenu, že celostátní roční lítačka na vlak stojí 19990 Kč. To není moc (srovnejte s ročními náklady na auto). Pokud si myslíte, že IN100 nebude platit ve VRT, tak se podívejte do Německa, kde jejich BahnCard100 v ICE normálně platí. Pravda je o něco dražší, ale to je adekvátní větší rozloze Německa a vyšším příjmům.

+2/0
21.7.2016 14:35

R28a28d18o43s37l96a62v 84K14l14a38u50d98a 5294378174752

Já se moc do Německa dívat nehodlám. Tak jsou dotace do železnic úplně jinde než u nás. Což je ale logické.

+1/0
21.7.2016 14:50

R54a43d29e27k 13J96a80n26a42t28a 9795816734632

ICE nejsou dotované. Takže platnost BahnCard100 v nich je obchodní rozhodnutí DB - vyplatí se jim to.

0/0
21.7.2016 15:25

R91a29d68o56s58l88a86v 81K42l69a26u13d31a 5214488314302

Já hlavně nevím co je to za lidi a kam jedou. Předpokládám že se často jedná o zaměstnance nějakých firem, kteří jezdí obchodně. Dále o managery, kteří jezdí na nějaké jednání. Nezdá se mi že by lidé jezdili každý den z Brna do Prahy do práce.

+1/0
21.7.2016 14:49

J55i69ř33í 44K15o79c72u83r87e26k 6345984815678

Není poptávka po cestování mezi Prahou a Brnem? A ona snad D1 zeje prázdnotou?

+2/0
21.7.2016 16:42

J71a85n 58J67e35m64e44l86k17a 1245940

No to je sice hezké, horší ty jízdenky pak ufinancovat.

0/0
22.7.2016 8:13

R54o41m45a70n 37J63e23s20c16h40k60e 9528175317945

Nemyslím, že jedine VRT je rychlejší než auto. Zkuste jet autem Z Brna do Břeclavi. Takových úseků je více.

0/0
22.7.2016 18:34

M33a50r78t25i12n 92R25u44z26i30c63k48a 1612728626307

Penize nejsou az tak problem, za rekonstrukce trati a za stavby dalnic ae utraci vyrazne vice, nez kolik by stala nova trat a to nepocitam dotace az 80% z EU. Ty fakt nejsou problem, poptavka mezi Prahou a Brnem je vice nez dostatecna...

0/0
21.7.2016 21:27

M14a87r56t97i65n 77R39u55z80i62c71k28a 1542608796277

K větší bezpečnosti mají přispět rovněž inteligentní kamerové systémy, které umožní postihovat řidiče jedoucí i přes varovná světla přes koleje.

Tohle bude nejlepsi nainstalovat uplne vsude... A povazuju to za hodne dulezite,...

+2/0
21.7.2016 12:22

R17a81d57i23m 91K82ř72i26v38á39n51e54k 4912474921561

Na jak dlouho by asi vystacilo 280 milionu korun, kdyby tam proste jen stal nepretrzite jeden policista?

0/−2
21.7.2016 11:14

D66u77š86a89n 85H26a17n76z51e22ľ 2475720469445

a o kolik by to zrychlilo dopravu? mimourovnove krizeni nejen zvysi bezpecnost ale i zlepsi premavku

+1/0
21.7.2016 11:24

R81a54d11e19k 87J81a54n54a48t56a 9745646244922

Přesně tak. Nepočítejte jen plat policisty, ale i ušetřený čas cestujících v autech, a někdy i úspory pro vlaky (na některých přejezdech musí vlaky zpomalovat).

Mimochodem, na nepřetržité hlídání musíte mít 4 policisty, pokud budou mít v hrubém jen 25 tisíc, máte to ročně 1,7 milionu jen na mzdových nákladech + další související osobní náklady.

+2/0
21.7.2016 12:27

J60i10ř26í 38K17o78c80u60r14e22k 6485294905708

Potřebujete policajty 4, no spíš pět. A ani policajti nezabrání řidiči vjet na koleje, když se proto rozhodne.

+2/0
21.7.2016 16:45

K95r83y16š30t14o90f 65J15u20r20e91č90k47a 6780940427449

a proč tam neudělají ty vysouvací plošiny jako jsou v Rusku? Z kolejiště se tím dá vyjet na jakoukoliv stranu bez poškození vozidla.

+2/−2
21.7.2016 11:10

K47r68y42š21t36o29f 85J72u29r16e73č74k30a 6570820697159

myslím tady toto: http://sw.gurroa.cz/pic/ruskyprejezd.jpg

-Není to napevno zvednutý, můžete to přišlápnout i pouhou nohou, ale zvenčí tam nevjedete...

+2/0
21.7.2016 11:12

J35i56ř85í 77K79o18c71u56r18e60k 6325964685878

když bude mezi přejezdem a první křižovatkou dostatek místa .... což ve Studénce není ...

0/0
21.7.2016 16:46

M69a66r42t53i86n 55R32u36z51i93c92k83a 1152918856137

Je to i dost nebezpecne, nakladne a nepatri do vyspleleho sveta, myslim, ze i kdyz je u nas hodne blbcu a hazarderu, porad si myslim, ze urovni a inteligenci jsme schopni se naucit bezpecnosti.

0/−1
21.7.2016 12:25

J46a27n 69F88r95o35l36í19k 6896820635414

Viděl jsem to na fotce i v Kanadě. Jen to označení zvednuté hrany bylo poněkud inteligentnější.

0/0
21.7.2016 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.