Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyšší bezpečí za dvě miliardy. Nejhorší železniční přejezdy nahradí mosty

Rok po tragické srážce kamionu s pendolinem ve Studénce se na české železnici příliš mnoho nezměnilo. Stát ale pokročil s plány, jak železnici upravit tak, aby riziko podobné nehody bylo menší. Čtyřiadvacet přejezdů na hlavních koridorech mají nahradit mosty, nebo projdou rozsáhlými úpravami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43a93v15e20l 52K79o14c58i90a73n 1392970476227

Nadjezdy jsou fajn, ale není možné je udělat všude. Základní zabezpečení je to, že řidič by neměl na přejezd vjíždět, když nemá. Detekce překážky by jen zdržela vlaky i auta.

Možná by bylo zlepšení, kdyby se výstražná světla na přejezdech nahradila červeno-žluto-zelenou soustavou.

0/0
29.7.2016 8:48

T87o47m80á52š 55Z72e44m93a36n 3315848354695

Lepší než ruské "řešení"* je to jeponské:

www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg žádné zbytečné prodlevy a závory padající postupně. Zároveň by odpadl psychický blok proražení závor.

-

*to ruské řešení by stejně nezabránilo tomu, že kamion vjel na koleje už před tím, než spadly závory a zvedla by se ta deska...

+1/0
22.7.2016 19:13

J79a32n 83J58e26m49e70l16k91a 1705210

Nevím proč se první neodstaní příčina. Vysoká pokuta pro zejména zahraniční profesionální řidiče s vozidly nad 7,5T, po vjezdu víc jak 10s od začátku výstrahy.

Nevím proč zákon nemůže být jasný jako třeba ve Švýcarsku, kde je na rychlost jasná tabulka, kolik co stojí. 5km/h, 10km/h atd. Tedy 10s, 20s..

Navíc český systém závor je zcela nekompatibilní s východní mentalitou.

V Japonsku vlak projede, přestává blikání a zvedne se závora. V Německu projede, zvedá se závora, když je v polovině, přestává blikat červené světlo.

V ČR se závora zvedne a ještě 2 sekundy bezdůvodně bliká. Část lidí už jede.

Pak je prý možné, že závora se zvedne, světlo bliká a pak se závora zase sklopí.

Kéž by zavedli to sekvenční sklápění, aby šlo na koridoru před Pendolínem zavírat ne 10s před. To je možná taky český unikát.

Stále si myslím, že stačí jeden kamerový systém, chytajicí jezdicí na červenou s detekcí překážky + podpořen třeba jiným senzorem + informativní semafor pro strojvedoucího. Bylo by to nejlevnější, nejrychlejší, nejefektivnější.

Japonsko https://www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg Evidentně 50 sekund nevyklizují jako u nás.

0/0
22.7.2016 8:34

J61i34ř62í 94E24r35b32e35n 1953564776437

1) Vysoká pokuty neřeší příčinu (proč tam vjel), ale následek (že tam vjel). Příčinu řeší pouze nadjezd/podjezd, který uměli vybudovat naši předkové už v 19. století. Zároveň se tím vyřeší i problematická silniční údržba přejezdu a zrychlí se provoz na silnici i na trati.

2) Výstražníky jsou ovládané polohou vlaku. Podívejte se na nevodivou kolejovou spojku hned vedle přejezdu - z ní chodí signály pro zabzař, že má přepnout. Předělat obvody znamená předělat kolejiště, pro všechny přejezdy to jsou náklady řádově miliard.

3) zvednutí a opětné sklopení závor při stále blikajícím přejezdu je obvyklé na mnohakolejných přejezdech - spínací obvod první koleje již vlak opustil, závory jdou nahoru a po dobu jejich pohybu ještě musí červená blikat (časové relé). Jenomže vzápětí vjede jiný vlak do spínacího obvodu další koleje, tudíž světla mají nový impuls a závory jdou znovu dolů. To není chybou zabzař, to je chybou správce silnice, že frekventovaná silnice ještě v roce 2016 kříží frekventovanou vícekolejnou trať úrovňově!

+1/0
22.7.2016 13:42

J29a58n 52J30e76m87e30l70k26a 1255570

Řeší příčinu, protože, ten dotyčný diletant určitě nejel na červenou poprvé, proto by takový profesionální řidič by již dávno nebyl řidičem. Kdyby tam byla automatické pokutování, vždy by mohl dostat 50 000.

0/0
22.7.2016 14:32

S28t32a30n93i16s24l87a94v 47K76r73e59j83c61a81r 6687736363704

Ale opravím vás, nejedná se pouze o zahraniční diletanty, ale i ty České a Moravské, a nejedná se pouze o Studénku a profesionály. Ale máte pravdu, pokud by nebyl takový hlad špeditérských firem a autoškol po žácích a řidičích, byli by za volanty připouštěni opravdu soudní lidé. A UP by do těchto firem nepouštěly ledaskoho a neplatil by jim profesionální rozšíření.

+1/0
22.7.2016 16:04

S10t47a54n35i36s80l81a30v 22K63r71e92j32c40a63r 6457786653164

A v přeneseném případě se jedná i o ty dementy jež vybrždují ostatní účastníky, případně brání v průjezdu IZS.

0/0
22.7.2016 16:07

L10i14b12o50r 62V54e33s20e74l55ý 2269136682872

Proč předělávat kolejiště? Není důvod.

0/−1
22.7.2016 19:13

R57o51m31a57n 32J82e49s79c87h17k22e 9278635207865

Pokud je někde silný provoz na koridoru, neměl by být nikdo nadměrně omezován. Pokud jedou 4-5 vlaků za sebou, měl by tam být mimoúrovňový přejezd. Na dálnici také nemáte úrovňový přechod pro chodce.

Problém je třeba sanitky k případu, kdy se včas nedostane k pacientovi.

Zákon stanoví dojezdový čas. To platí i pro hasiče.

0/0
24.7.2016 8:07

L90i38b50o14r 37V56e15s92e46l49ý 2339856272362

Tak znovu. Proč předělávat kolejiště kvůli změně ovládání přejezdu?

0/0
25.7.2016 7:25

M95a12r87t26i75n 28R71u75z87i37c44k58a 1762308616697

V japonsku je bezne, ze pres prejezd projede treba 5 vlaku...

0/0
26.7.2016 15:39

R74o47m20a92n 20J44e39s22c40h46k52e 9238735517385

Máte pravdu. Asi nejedou pomalu jako u nás brejle na koridoru s kotly a nečekají tam 10 minut.

0/0
27.7.2016 4:23

P45e10t55r 11B88á85č30a 8615316705245

Vyhozeny penize. Kdyby to radsi dali na dalnice.

0/−6
21.7.2016 14:54

M19a78r38t49i29n 70R44u69z28i71c25k51a 1882848196767

- Je nutne u nas zacit stavet nove a kompletne mimourovnove trate pro rychlosti 250-350km/h, tim se odvede hodne dopravy z pretizenych koridoru.

- Meli bychom rekonstruovat regionalni trate s rychlostmi 120-160km/h se zabezpecenymi prejezdy a mimourovnovymi krizenimi s hlavnimi silnicemi

- Kazdy prejezd by mel pusobit varovne, lepsi znaceni, ukazatele smeru jizdy vlaku, varovna svetla, cidla a kamery, ktere dokazi identifikovat prestupek

- Je nutne zacit s vyukou uz ve skolach a za dopravni prestupky opet odebirat ridicske opravneni na nejakou dobu a davat vysoke pokuty

+3/−1
21.7.2016 12:32

J80a46n 16F41r38o45l24í69k 6166480835614

Měli bychom postavit tiskárnu na peníze pro Vaše sny. Proč potřebujete v zemi, která se dá na šířku projet za hodinu a na délku za 4 jezdit 350 km/hod.? Kupte si vrtulník.

+1/−4
21.7.2016 12:58

R23a73d57e34k 71J58a23n68a97t30a 9675236734542

1) protože 4 hodiny jsou moc. Akceptovatelná doba dojíždění pro většinu lidí je 1 hodina.

2) protože jedině VRT dokáže předhonit auto, pokud uvažujete dálnici a čas door-to-door.

3) protože rychlý vlak je provozně levnější než pomalý (tj. klasická investice, investuju peníze, bych posléze, po dobu životnosti, šetřil).

Tak jako metro dokázalo v Praze "časově zmenšit město" na polovinu (je cca 2x rychlejší než tramvaje) a změnilo to vnímání cestovaní po Praze (není problém bydlet na severu a pracovat na jihu), tak by VRT změnily vnímání dopravy po ČR. Zajet z Plzně/Ústí či dokonce Brna do Prahy na otočku by bylo podobně normální, jako si zajet na nákup/do hospody/divadla po Praze.

+6/−1
21.7.2016 13:25

R80a93d75o80s83l85a47v 95K44l52a54u88d76a 5134478104132

On je tady zásadní rozdíl. Zatímco poptávka po zrychlení dopravy v Praze, tj. po metru tady byla od konce 19. století, nevím o tom že by byla taková poptávka po VRT. Ono by bylo hezké být třeba za hodinu v Brně, kde si dá Plzeňák v cukrárně svůj oblíbený dortík, ale má to jeden háček. Pražák má lítačku a může si za jednu cenu metrem (a nejen jim) pendlovat po Praze kam se mu zlíbí, ten Plzeňák si tu cestu do Brna bude muset zaplatit. A levné to fakt nebude. Vážně si myslíte že bude někdo ochotný vypláznout třeba 800 Kč na to aby jel jen tak přes republiku a zpátky?

+3/−4
21.7.2016 14:15

P15e10t37r 31N44o20v11o77t40n60y 1461280671

Pro častější dojíždění by ceny byly přijatelné(tedy pokud se MD do té doby nepodaří "soutěžemi" zničit tarif ČD)

+3/0
21.7.2016 14:17

R77a17d20o69s31l49a25v 34K53l18a80u39d86a 5204378374152

Přijatelné, nebo přijatelnější? To je totiž dost zásadní rozdíl.

+1/0
21.7.2016 14:22

P68e78t31r 27N29o23v69o49t80n65y 1541460731

Dnes za 1700,- měsíčně kamkoliv.

0/0
21.7.2016 14:26

R83a68d65e83k 16J35a30n97a94t37a 9395806644842

Přesně tak. Ceny jsou přijatelné jsou už dnes. Důvod, proč se např. z Vysočiny nedojíždí do Prahy za prací je jiný - trvá to moc dlouho.

Přitom např. z Kolína se dojíždí do Prahy masově a dojíždí se i z Pardubic či Ústí.

+3/0
21.7.2016 14:37

R12a76d35o39s70l90a30v 32K19l23a98u98d85a 5914508184782

Jenže při nákupu na rok... Tj. za 20.000... + 2 povinné místenky každý den.

+1/−1
21.7.2016 14:39

R75a53d87e62k 44J65a12n51a71t53a 9985426574322

20000 Kč ročně je pakatel (jezdíte-li do práce, je to 43 Kč na jednu cestu). Povinné místenky v rychlovlaku být nemusí. ICE v Německu je nemají a po VRT jezdí v příměstských úsecích i RegionalExpresy, ty je nemají už vůbec.

+2/−1
21.7.2016 14:43

R31a91d82o87s83l95a62v 77K20l44a23u77d45a 5604958224312

A Pendolino také nemá povinné místenky? 20.000 najednou je dost. Tedy pro většinu lidí. A nikde není psáno že to projede. Měsíc dovolená, měsíc nemoc a rázem je cena za jednotlivou jízdu vyšší. Navíc jak jste dospěl k názoru že lidé touží takto dojíždět?

0/−1
21.7.2016 14:46

P98e18t44r 88N72o84v18o57t87n72y 1941150871

Je to pořád 1700 měsíčně a to dá za dojíždění kde kdo. Nevím, jestli někdo touží, ale spousta lidí takto dojíždí na trasách, kde se to už dnes časově vyplatí.

+3/0
21.7.2016 15:06

R78a60d65e24k 65J50a63n69a57t35a 9895906574352

"20.000 najednou je dost"

Pokud pro někoho je rozdíl zda 20000 najednou nebo postupně (tj., je neschopen šetřit), tak to je mentál a takoví stejně do práce delší vzdálenost nedojíždí protože nějakou pomocnou sílu mohou dělat i v místě. Mimochodem takový člověk nemůže mít ani auto, protože u toho jsou taky občas potřeba vyšší jednorázové výdaje.

+1/−2
21.7.2016 15:21

R84a33d31e88k 72J36a91n12a30t36a 9335236564922

"Měsíc dovolená, měsíc nemoc"

Počítal jsem 230 pracovních dní, tj. dovolenou jsem započítal. Nemoc nekomentuju. Za prvné neznám nikoho, kdo by byl PRŮMERNĚ takto dlouho nemocen, snad nějaký podvodník. Za druhé stejný problém s nevyužitými fixními náklady máte i u auta, když jste nemocen.

+3/−1
21.7.2016 15:24

J25i97ř86í 14K88o47c49u17r88e66k 6105404965648

Prosímvás, víte kolik stojí automobil? Od 200.000 nahoru.

0/−1
21.7.2016 16:43

R57o54m73a40n 46J93e27s10c62h86k70e 9838975157335

Většina lidí si kupuje ojeté.

0/0
23.7.2016 7:45

R72o21m45a24n 40J56e10s41c74h91k70e 9308945857815

Dát více než jednu výplatu na dojíždění je smutné. Při žebračenkách, které dávají zaměstnavatelé. Pro Vás je to pakatel. Pro mne ne.

0/0
22.7.2016 18:46

R81a82d68e90k 70J32a70n74a67t81a 9625776134692

Je to 1700 Kč měsíčně. Pokud si lepší prací ve větším městě nevyděláte alespoň o tolik víc, tak holt nedojíždějte.

A mimochodem, IN100 přece můžete využít i ve volném čase. Výlet o víkendu, cesta na dovolenou ... "zdarma" klidně přes celou republiku.

0/0
23.7.2016 10:36

R14a36d59e77k 33J90a60n75a66t85a 9295436244272

Připomínám bod 3. Pokud si můžeme dovolit jezdit pomalými vlaky, můžeme si dovolit jezdit i vlaky rychlými. Protože jsou efektivnější.

Mimochodem, dálnice D1 je plná aut. Průměr je menší než 1,5 osoby na auto. Ti lidi dají za cestu z Prahy do Brna a zpět jen na pohonných hmotách cca 900 Kč (nepočítaje ostatní náklady na auto). Jak si to vysvětlujete, když 800 Kč je podle vás moc? Lidi peníze mají. Jen je nedají za vlak, dokud je pomalý.

+4/0
21.7.2016 14:32

R39a15d29e34k 38J41a91n83a11t26a 9315646814502

A ještě připomenu, že celostátní roční lítačka na vlak stojí 19990 Kč. To není moc (srovnejte s ročními náklady na auto). Pokud si myslíte, že IN100 nebude platit ve VRT, tak se podívejte do Německa, kde jejich BahnCard100 v ICE normálně platí. Pravda je o něco dražší, ale to je adekvátní větší rozloze Německa a vyšším příjmům.

+2/0
21.7.2016 14:35

R22a53d64o88s27l77a95v 87K11l26a67u36d13a 5574918184252

Já se moc do Německa dívat nehodlám. Tak jsou dotace do železnic úplně jinde než u nás. Což je ale logické.

+1/0
21.7.2016 14:50

R13a46d50e41k 52J64a32n72a83t44a 9755936664932

ICE nejsou dotované. Takže platnost BahnCard100 v nich je obchodní rozhodnutí DB - vyplatí se jim to.

0/0
21.7.2016 15:25

R31a73d39o21s84l44a17v 88K59l37a21u36d33a 5454368254332

Já hlavně nevím co je to za lidi a kam jedou. Předpokládám že se často jedná o zaměstnance nějakých firem, kteří jezdí obchodně. Dále o managery, kteří jezdí na nějaké jednání. Nezdá se mi že by lidé jezdili každý den z Brna do Prahy do práce.

+1/0
21.7.2016 14:49

J57i97ř68í 38K56o65c46u74r12e32k 6455624555338

Není poptávka po cestování mezi Prahou a Brnem? A ona snad D1 zeje prázdnotou?

+2/0
21.7.2016 16:42

J14a65n 50J72e68m19e35l28k77a 1135280

No to je sice hezké, horší ty jízdenky pak ufinancovat.

0/0
22.7.2016 8:13

R11o43m51a92n 36J20e45s60c98h48k78e 9428455337155

Nemyslím, že jedine VRT je rychlejší než auto. Zkuste jet autem Z Brna do Břeclavi. Takových úseků je více.

0/0
22.7.2016 18:34

M10a64r28t97i41n 86R36u91z58i80c10k40a 1692748606887

Penize nejsou az tak problem, za rekonstrukce trati a za stavby dalnic ae utraci vyrazne vice, nez kolik by stala nova trat a to nepocitam dotace az 80% z EU. Ty fakt nejsou problem, poptavka mezi Prahou a Brnem je vice nez dostatecna...

0/0
21.7.2016 21:27

M88a42r20t77i62n 28R72u68z80i52c35k44a 1862538666117

K větší bezpečnosti mají přispět rovněž inteligentní kamerové systémy, které umožní postihovat řidiče jedoucí i přes varovná světla přes koleje.

Tohle bude nejlepsi nainstalovat uplne vsude... A povazuju to za hodne dulezite,...

+2/0
21.7.2016 12:22

R93a35d72i12m 22K76ř47i98v13á11n64e66k 4442614641601

Na jak dlouho by asi vystacilo 280 milionu korun, kdyby tam proste jen stal nepretrzite jeden policista?

0/−2
21.7.2016 11:14

D68u77š13a81n 56H43a71n89z85e65ľ 2785680289545

a o kolik by to zrychlilo dopravu? mimourovnove krizeni nejen zvysi bezpecnost ale i zlepsi premavku

+1/0
21.7.2016 11:24

R49a33d45e22k 86J13a72n65a62t26a 9395966114242

Přesně tak. Nepočítejte jen plat policisty, ale i ušetřený čas cestujících v autech, a někdy i úspory pro vlaky (na některých přejezdech musí vlaky zpomalovat).

Mimochodem, na nepřetržité hlídání musíte mít 4 policisty, pokud budou mít v hrubém jen 25 tisíc, máte to ročně 1,7 milionu jen na mzdových nákladech + další související osobní náklady.

+2/0
21.7.2016 12:27

J29i69ř67í 26K84o89c82u32r91e97k 6335894525258

Potřebujete policajty 4, no spíš pět. A ani policajti nezabrání řidiči vjet na koleje, když se proto rozhodne.

+2/0
21.7.2016 16:45

K68r49y86š61t42o33f 41J45u21r93e38č28k47a 6800730397269

a proč tam neudělají ty vysouvací plošiny jako jsou v Rusku? Z kolejiště se tím dá vyjet na jakoukoliv stranu bez poškození vozidla.

+2/−2
21.7.2016 11:10

K92r27y42š91t84o51f 59J98u60r38e63č42k62a 6890930157499

myslím tady toto: http://sw.gurroa.cz/pic/ruskyprejezd.jpg

-Není to napevno zvednutý, můžete to přišlápnout i pouhou nohou, ale zvenčí tam nevjedete...

+2/0
21.7.2016 11:12

J74i20ř10í 70K57o23c62u85r45e35k 6795734945548

když bude mezi přejezdem a první křižovatkou dostatek místa .... což ve Studénce není ...

0/0
21.7.2016 16:46

M13a54r26t59i60n 36R31u51z17i93c75k90a 1722428846827

Je to i dost nebezpecne, nakladne a nepatri do vyspleleho sveta, myslim, ze i kdyz je u nas hodne blbcu a hazarderu, porad si myslim, ze urovni a inteligenci jsme schopni se naucit bezpecnosti.

0/−1
21.7.2016 12:25

J40a94n 65F57r85o67l89í50k 6826260705444

Viděl jsem to na fotce i v Kanadě. Jen to označení zvednuté hrany bylo poněkud inteligentnější.

0/0
21.7.2016 12:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.