Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lůžkové vlaky jako ohrožený druh. Ve Francii jich polovinu zruší

Soumrak dálkových nočních vlaků v Evropě pokračuje. Po ohlášené velké redukci v Německu se chystá od října velká redukce ve Francii. Změny u hlavních evropských dopravců se projeví zřejmě i na jízdních řádech v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39i13c21h69a34l 94M71i74l29l73e21r 9286852759152

Skoda. ;-(

Behem nekolika poslednich let jsme cestovali luzkovym vozem Pariz-Rim, Pariz-Berlin, Praha- Basilej a zpet a bylo to velmi pohodlne, navic jsme usetrili cas, kdyz jsme meli spojeny nocleh a presun v jednom.

V davnejsich dobach jsem jel luzkovym vlakem mezi Vidni a Benatkami a Belehradem a Athenami, take vyborna cesta.

+2/0
25.7.2016 9:47
Foto

O28n61d17ř75e26j 28V48a29r54o36š92č10á31k 3814597313

Je to smula, Kdyz jsem chtel na pohodlnou dovolenou se psem do Tater, tak idealni bylo jet nocakem z Kolina na Rynem do Prahy, udelat si oraz v maticce mest a vecer pokracovat nocakem na Slovensko. Nocaky na Slovensko zustavaji, ale CN z Kolina do PRahy letos konci. Takze pak jen IC/ICE bud pres Drazdany a EN Slovakia, nebo se je**t pres Norimberk a busem Regijetu (s logem DB) a pak EN z Prahy.... Nakonec mi to letos vyslo nejlip z Kolina CN do Mnichova, RJ do Vidne, pak rychlikem pres Bratislavu do Popradu uz to nejak vydrzet a na zpatecni ceste si udelat noc ve Vidni a rano jet RJ/ICE zpet do Kolina. Za stejny penize ale polovicni komfort...

+3/0
24.7.2016 2:00

J63a11n 31V95a64l10a42l14í77k 6416939590416

jo jo lůžkový když jedou tak jsou dopředu vyprodány...

cca v půli května jsem si chtěl koupit lůžka na srpen do černé hory a bohužel již vyprodáno ;-(

+5/0
23.7.2016 15:22

R19a96d83e53k 71J30a64n24a94t49a 9815906824652

Ještě tam jezdí dvakrát týdně vozy z Budapešti. Zkuste zajít do mezinárodní pokladny, zda vám je neprodají.

+2/0
23.7.2016 17:27

J42a40n 93V50a91l68a52l56í26k 6646799490286

jo to jsem viděl jsem chtěl jet z Prahy a vystoupit tam

0/0
23.7.2016 20:05

M29i13c96h84a33l 88M87i45l39l19e55r 9586612949172

neni to nahodou tak, ze jizdenku do Budapesti mozno koupit v Praze, ale z Budapesti se musi kupovat tam, nebo pres madarske drahy online?

0/0
25.7.2016 13:19

R67a61d48e15k 81J43a98n72a83t89a 9125896874612

Pokud kupujete normální rezervace, tak ty by měly byt v mezinárodním rezervačním systému a jít koupit všude v Evropě. Samozřejmě se může stát, že na Balkáně zrovna spadla síť.

Jízdenku (např. CityStar) pak koupíte normálně v Praze. Ta platí ve všech vlacích na trase, takže v českém i v maďarském voze.

0/0
25.7.2016 15:58

M79i28c73h32a11l 44M21i97l64l57e11r 9946302139302

za par mesicu pojdeme pri navsteve Evropy do Prahy vlakem z Budapesti.

Mohu odtud ze zamori objednat jizdenky pres ruzne cestovni agentury (plna cena plus priplatek za zprostredkobvani), nebo jit na Eurail atd online (plna cena).

Pokud ale chci vyuzit slev, musim na website madarske drahy kdyz otevrou prodej 2 mesice pred cestou.

Sleva je podstatna. Normalni jizdenka 2. tridy stoji 61 Euro, zlevnena (Spar-preiss) jizdenka PRVNI tridy stoji 30 Euro. Musi se ale objednat online u madarskych drah a vyzvednout osobne u kiosku na (kteremkoliv) madarskem nadrazi.

0/0
26.7.2016 5:27

R47a90d39e72k 45J88a64n25a73t67a 9835306394222

Pokud jde o tu Černou Horu, Citystar je dobrá cena a koupíte to u ČD v pokladně. Naopak maďarský e-shop Černou Horu neumí, jen Bělehrad.

0/0
26.7.2016 8:01

M93i31c97h98a83l 59M89i81l36l59e59r 9946682969902

dost neprakticke pro nas v danem pripade kupovat v CD pokladne, protoze prijedeme do Budapesti a pak az teprve do Prahy, coz je letos nase posledni zastavka pri ceste do Evropy.

0/0
26.7.2016 13:08

J13o86s23e95f 51H45o97n71e26š 7521712250133

Rusové jezdí jak diví.Vlak Moskva-Nice vyjíždí ve čtvrtek a v cíli je v sobotu ráno.Nic pro mne-je to dlouhé

+3/0
23.7.2016 13:21

L98u63k27á24š 80A84d69a35m13e94c 3467523390657

Kdo si chce užít lůžkový vlak, nechť si projede Transsibiřskou magistrálu. Když vylezete po třech dnech v Irkutsku z vlaku, tak máte pocit, že se země houpá :-)

+2/−1
23.7.2016 13:02

R49a30d67k34o 70K80ř69i33v86á76n94e58k 7800563215440

Třeba pro spojení Čech a Slovenska jsou lůžkové vlaky ideální. Co se děje ve Francii nám může být úplně jedno. Celá tahle hysterie vznikla kvůli Jančurovi, který plnohodnotné lůžkové vozy nemá a u konkurence mu děsně vadí a jeho ovčáček tím plní noviny. Pokud jsou noční vlaky neperspektivní, nemusel Jančura ta rakouská lehátka kupovat.

Naopak rozhodně oceňuji, že Jančura i LEO přispěli k významnému přesunu cestujících ČR-SK z autobusů na koleje (včetně četných nočních autobusů).

+9/−1
23.7.2016 12:06

P86a81v71e42l 45M24o82r36a64v10e90c 3762529222798

Jasněěě, kvůli Jančurovi přestanou ve Francii jezdit noční vlaky8-o.

+2/−3
23.7.2016 14:13

J43a92n 13J12e51m56e78l38k82a 1565890

Jenže tam je situace jiná, tam je VRT. To je zcela jiná historka než Košice, Poprad, Praha.

+8/0
23.7.2016 20:48

J93a18n 73V76a31l48a34l18í52k 6826919460766

kolik lužkových má Jančura a LEO???

+1/0
23.7.2016 15:31

J35a46n 40S68ů69r88a 4925803743952

Kde Jančura konkrétně uvedl, že jsou noční vlaky neperspektivní?

+1/0
24.7.2016 18:04

N61i65k76o53l68a86j 18M53a87l84í54k 5304743610871

Lůžkové/lehátkové jsou sice pro mě klasika, ale obejdu se bez nich. Je ale škoda, že nejezdí víc nočních vlaků - nebo alespon v okrajovych casech, aby bylo možné se dostat třeba z Prahy i někam na střední Moravu po divadle treba, nebo z Brna taky... Třeba Brno-Zlín: poslední možnost, jak se dostat domů je 21.24 s dvouhodinovým čekáním na noční vlak v Břeclavi... a to mi přijde smutné...

+2/0
23.7.2016 11:58

R77a52d51e44k 69J96a50n55a36t76a 9155256194672

To nesouvisí s nočními vlaky. Tam, kde je doprava dobře organizována (např. Švýcarsko, ale i třeba ta pražská MHD), končí denní provoz cca kolem půlnoci. Takže to na vlak ze Zlína do Brna ve 22h vychází ...

+2/0
23.7.2016 12:34

R93a63d19e28k 22J22a20n54a93t65a 9305436384132

Tj. zde by možná stačilo, aby ministersvo objednalo (do 2h taktu zapadající) Rx 800 Olomouc 21:10 Otrokovice 21:45 Brno 23:24.

0/0
23.7.2016 12:37

N60i31k14o70l78a80j 91M45a50l45í15k 5974203200501

Ano, máte pravdu, souvisí to v první řadě s organizováním dopravy. Jenže mě přijde, že tady vládne systém:

1. osekáme krajní spoje

2. to co zbylo na nic nenavazuje - tj. ubyde lidí

3. ubyde lidí - vrátím se na krok jedna...

+6/0
23.7.2016 12:47

J76o62s70e97f 85T93r31ö45g11l 8619492766336

Tak se to ihužel děje. Úřední uvažuje v termínech vlakokilometrů a ceny za jeden vlakokilometr. Že z této ceny je nejméně 50% fixních nákladů (které se ořezáním nesníží) a že ořezávání přispěje k odlivu cestujících i ze špičkových vlaků (Většinou se jede tam i zpět) nevidí.

+2/0
23.7.2016 20:07

P58e85t24r 35N68e46c93h14a71n43i46c38k74ý 7573226728230

A pak to, že kraj,stát,ČD,SŽDC spolu takřka nehovoří a často si vzájemně hází klacky pod nohy a jeden druhému přelévají peníze sem a tam.

+3/0
24.7.2016 7:26

P23e11t10r 13N27e12c58h44a51n19i39c85k13ý 7183386138670

Po rozdělení na kraje se přestala veřejná doprava považovat za službu pro lidi, ale prostředek, kde šetřit

+3/0
24.7.2016 7:28

T86o64m31á79š 39K73r25e45j14č28í 1345691200451

Za mlada jsem jel lůžkovým vlakem do Bulharska, Ruska a k Baltu. Vždycky to byla paráda, člověk přijel do cíle odpočatý. Jenže to byly normální ceny. Tento způsob cestování je ale odsouzen k zániku. Zůstane jen v Rusku, Kanadě, Indii a podobně velkých zemích, kde vybudovat rychlodráhu je extrémně drahé. V Evropě s rozvojem rychlovaků časem zcela zmizí a zůstanou jen vzpomínky.

+7/−1
23.7.2016 11:41

R18a72d87e48k 48J76a29n41a82t64a 9895266374632

Jen vlakem do Bulharska k moři není dražší než za komunistů. Co se pamatuju, stále tehdy jednosměrná jízdenka do Varny cca 350 Kčs, takže pro zpáteční jízdenka pro čtyřčlennou rodinu s dětma co jedou za polovic nějakých 2100 Kčs, což ale odpovídá cca dnešním 18000 Kč.

A dneska máte jízdenku (CityStar) pro takovou rodinu za 13000 Kč.

+3/−1
23.7.2016 12:20

T27o68m34a17s 35S17l70u57k50a 8421830372836

Cesta nocnim vlakem je nulova ztrata casu. Nastoupite vecer, pojite, zalehnete, poctete, pospite a rano nebo dopoledne vstanete v cili. Minimalni cekani a odbavovani, ne jako na letisti. Pri cestovani to de fakto nahradi i hotel. Zkousel jsem v Cine, Thaisku, Malaisii, i v Evrope. A zrovna za dva tydny jedeme s rodinou nocnim vlakem CH-CR. Je to muj nejoblibenejsi zpusob cestovani a to vykompenzuje i jeho vyssi cenu ve srovnani s letenkou. S detmi to ale vyjde skoro na stejno, ve vlaku plati jen luzko. A navic to nahradi to ubytovani. Pro unostnou cenu se musi kupovat s predstihem, ale to u letenek taky. Mesic dopredu jde ale koupit prakticky na libovolny den za stejnou cenu. U letenek to fluktuuje tak, ze datum se casto radeji vybírat podle ceny a ne naopak.

To ruseni je skoda.

+11/−1
23.7.2016 11:27

M66a22r82t34i74n 41K73o31z23á24k 4694890359487

No, nevím. Třeba z Prahy z do Amsterdamu vyjde jenom lůžko na totéž co jízdenka bez lůžka, takže cena je efektivně dvojnásobná. Přitom jízdenka je už tak skoro dvojnásobně dražší co letenka a to i zlevněná kupovaná s dostatečným předstihem předem. Argument s ubytováním neobstojí, protože letadlem je to sem hodinu a půl, když vyrazíte ráno, jste tu pořád dříve než vlakem co odjíždí večer den předtím.

Takže ano, občas to asi má smysl; sám občas vlakem do Amsterdamu jezdím, byť ne lůžkovým, ale pak se tomu rušení nemůžete divit.

+2/−3
23.7.2016 11:46

T55o80m66a88s 23S46l60u28k45a 8921260442136

Já se ani tolik nedivim, spíš lituju. A tím, čím pojedeme za dva týdny pojedu poprvé. Jistě záleží odkud kam jedete. V mým případě to ale má výhod celou řadu. Potřebuju se přepravit s rodinou z Lausanne do Liberce a zpět. Letiště jsou v Ženevě a Praze. Nízkonákladovka mezi tím nelítá žádná, jen Swiss a ty jsou poměrně drahý defaultně. Přijatelnou letenku tak seženu za cenu přizpůsobení programu cenám, a to pak letíme někde v půl osmý ráno v nějaký nevhodný den, což znamená vstávat třeba ve tři a i tak mít jen příruční zavazadla, abychom to stihli. Vlak na letiště tu taky není zanedbatelná položka. V ČR nás pak ještě čeká přeprava přes celou Prahu a z Prahy busem.

-

Na nočňí vlak vyrazíme tak v 8 večer s libovolně velkýma zavazadlama, musíme teda přestupovat, ale i tak. Vlakama dojedeme až do Liberce, kde jsme v 9 ráno, přestup v Drážďanech. Děcka i já budou mít už ze samotné cesty zážitek. A ve finále to tentokrát vyšlo poměrně výrazně levněji než letenky. Možnost jsou ještě bus nebo auto, to je výrazně levnější, ale obojí to je peklo. Dal jsem to mnohokrát. Ztratíte celý den.

-

V asii není lepší způsob cestování. Na dny přesunu neřešíte ubytování, neřešíte jak se dostat na letiště za městem, netrajdáte celý den busem, dodávkou nebo vlakem. Třeba do půlnoci trajdáte po městě a pak nastoupíte do vlaku, kde pokalíte, pojíte, a zaříznete. Ráno jste v další destinaci tisíc kilometrů daleko. Když jsem jel do Laosu, tak jsem přiletěl do Bankoku v 8 večer, za pár desítek minut jsem byl v nočním vlaku, kde nosili pivo a jídlo, a ráno v 9 jsem se potkal kamarádama u hranic s Laosem. V Číně přesun z Xianu do Chengdu. Vyrážíte o půlnoci, ve vlaku je restaurace. Dopoledne jste tisíc kilometrů daleko a neřešíte shánění ubytování, což v Číně není tak snadné jako jinde v Asii. Dtto cesta z Kuala-Lumpuru do Singapuru. A vlastně i z Guwahati do Kalkaty. Nejnižší třída, ale každou chvíli někdo s čajíčkem nebo nějakou pochutinou, spánek úplně v klidu. No prostě na to nedám dopustit.

+5/0
23.7.2016 12:23

P74e59t31r 54N63e20c91h61a28n10i40c25k83ý 7623426148530

Přesně. Vlak obslouží mnohem více destinací díky síťovosti. Budiž příkladem bývalý Excelsior, který jel po desetiletí tak vymakané trase Cheb-Košice, že i s připojí a přímými vozy obsluhoval celou ČR a Slovensko mezi sebou. Pak to hlavně slováci zařízli.Tohle letadlo nikdy umět nebude a noční vlak po EU by to umět mohl, ale nesmí být země mezi sebou impotentní a nabídnout zajímavé spojení.

+1/0
24.7.2016 7:21

R64a26d98e68k 25K76o83h53u70t 5907333485763

Slováci jej nezařízli, ale ČD. Vybrali si Bohemii a Slovakii. Slováci Excelsior nahradili denně v úseku Trenčín Košice a zpět. V návrhu od prosince 2016 dokonce ve vybrané dny pojede až do Bratislavy...

Ale já věřím, že se Excelsior časem vrátí...![>-]

Už letos od prosince je zase v návrhu posun k lepšímu (Ostravan)...:-)

0/0
24.7.2016 18:18

T88o17m39a38s 97S70l91u68k16a 8781420852366

Mimochodem ta 1.5 hodina letu je zlomek času strávený při dopravě letadlem. Máte ještě cestu na letiště (u mě 1-2 hodiny), čumění na letišti, teoreticky 2 hodiny. Cesta z letiště (1-2 hodiny). Ten krátký let tak vyjde na 5.5-7.5 hodiny při kterých si fakt neodpočinete. Spíš se na se rete.

+2/0
23.7.2016 19:45

M80a36t73ě38j 82V27o23n90d38ř10i45č44k59a 4824470118926

Přímý noční vlak Praha-Amsterdam již nejezdí. Ale když jezdil, kupovat zvlášť jizdenku a rezervaci byli o velmi nevýhodné - jízdenka Sparnight, která obsahovala jízdenku i rezervaci, vycházela do 3- mistneho lůžka na 69€

+2/0
24.7.2016 7:30
Foto

O29n68d23ř51e20j 32V84a55r63o71š22č84á57k 3464657813

Ja si loni rezervoval cestu do Tater pres DB (bydlim v Nemecku) a byla to pohoda. Rano jsme vyrazili z Kolina ICE do Drazdan (23€/os), kde jsme byli kolem jedne odpoledne, rychlikem do Bad Schandau, prohlidka mesta, navsteva Kirnitztalu, odjezd do UL (3€/os) a z U/L primo do Popradu spaci oddil pro dva (70€/os vcetne jizdenky). Nazpatek z Popradu opet EN do U/L za 70€ a pak EC/ICE pres Drazdany, Lipsko, Frankfurt zpet do Kolina za 35€. Takze cela cesta tam a zpet vysla komplet na 200€ na osobu vcetne mistenek, jizdenek a spacich oddilu. Servis na palube Wagon Slovakia byl super, jen klimatizace by mohla fungovat lepe. Za 200€ se z Kolina do Popradu a zpet nedostanete ani autem ani letecky, a navic tady bez stresu a jeste se super zazitkem z Ceskeho Svycarska pro meho nemeckeho pritele.

+2/0
24.7.2016 2:10

R87a94d56i78m 41P17o15l34á85š59e17k 9936923489869

Noční vlaky jsou dnes, vzhledem k rychlosti vlaků, spíš otázka delších tratí než v rámci jedné země.

Ponocování vsedě na jeden den a běžné fungování potom další den průměrně zdravý člověk zvládne bez problémů, ale pokud by to tak mělo být dva dny po sobě, měla by většina lidí problém.

Navíc současné železnice si odvykly posílat speciální osobní vagóny a přiřazovat je na nádražích dle potřeby k osobním vlakům, jako to bylo běžné dříve, takže není možné vytvářet speciální trasy pro jednotlivé osobní vagóny. Kde by se lůžková úprava uplatnila.

0/0
23.7.2016 11:23

J54i67ř22í 59K73o71c84u69r13e88k 6815284555118

Ono je to jednoduché: Přes noc vlakem nebo si přivstat a sednout na ranní rychlovlak? A na delší cestu letenka, co by ubytovák jel 2 dny, uletí letadlo za 3 hodiny.

0/−1
23.7.2016 17:21

P15e79t62r 78N61e70c87h89a31n60i22c63k87ý 7653596258890

Otázka je jestli konci lůžkové vlaky nebo lůžkové vozy nebo noční vlaky. Je v tom dost podstatný rozdíl, protože i v Německu je několik nočních low cost vlaků ale na sedáka. Lůžkový a lehátkový vůz je drahý na údržbu, na provoz a moc lidí se do něj nevejde. Cena pak je řádově vyšší než za sedačku. Navíc ne každý chce sdílet spací kupé s cizím člověkem. V kontextu rychlovlaků je tedy spíš poptávka po nočním spojí jako flamendru z koncertu nebo od posledního letadla a za běžnou cenu, ale ne po lůžku či lehátku za příplatek

+6/0
23.7.2016 11:13

R62a25d83e67k 26J45a86n91a19t13a 9345536894592

Ano. Noční vlaky "na sedačku" místo vícenákladu mohou spíše náklady šetřit.

Viz LeoExpres, který aby mu soupravy v noci nestály, zajíždí v šílené časy do Popradu a Košic. Podmínka je, aby se na takové relaci našlo dost "socka-cestujících", kterým nevadí pro pár ušetřených korun prosedět noc, abyste tak uhradil alespoň variabilní náklady na jízdu.

+1/−4
23.7.2016 11:19

R88a58d33i79m 78P53o25l41á77š98e63k 9466613469199

Jaké šílené časy?

Noční cestování bylo dřív běžné. Fakt je ale, že dříve byly všude kupé, kde nebyl problém se třeba i v plně obsazeném kupé domluvit, zhasnout, zatáhnout záclony, zajistit dveře a přes noc se vsedě krásně vyspat . Člověk tak bez problémů "urval" až několik hodinových nebo i 2 - 3 hodinových úseků spánku a ráno v cílové stanici byl relativně vyspalý. A pokud vlak býval málo obsazený, což bylo u některých nočních vlaků běžné, mohl si takhle člověk i sám pro sebe zabrat jedno kupé a vyspat se na sedadlech vleže.

Jenže v Leoexpresu v té vagónové "slepičárně" to je podstatně horší.

Každých 20 minut zastávka, studený vzduch od dveří, smrad a hluk při otevření záchodu, nastupující a vystupující, průvodčí či steward chodící kolem ..... kdo tohle dokáže vsedě prospat, musí být velice zdatný spáč. Nebo obrovsky unavený.:-(

+12/0
23.7.2016 11:33

R83a28d20e86k 97J29a12n71a43t88a 9445756854512

4:03 jako konečná spoje v Košicích mi přijde jako šílený čas. Co tam budete v tento čas dělat? Na denní aktivitu je brzo, na ubytování v hotelu pozdě. Leda zapadnout do nonstop baru, ale to je právě ten typ "socka-cestujících", co toto ocení.

+8/0
23.7.2016 12:24
Foto

O67n62d45ř40e11j 32V14a64r85o79š71č74á30k 3474847133

4:03 v Kosicich zni jako apokalypsa

+2/0
24.7.2016 2:18
Foto

O79n82d49ř81e35j 83V24a65r91o39š85č86á88k 3904447763

Problem nocaku je, ze jsou vetsinou vedeny jako IC, takze treba odjezd z Kolina nad Rynem 23:30 prijezd Mnichov 7:15. ICE by to dalo za nejake 4,5 hodiny, ale to DB nevypravuje

0/0
24.7.2016 2:23

P38e88t19r 46N28e15c59h24a14n29i42c39k25ý 7333976648860

Jenže co v Mnichově ve 4 ráno? A noční může být větší vymeták

0/0
24.7.2016 7:13
Foto

A40l18a60n 35Ř14e26p82k47a 4785486

Dejte to Jančurovi, ten všem ukáže to umí bez dotací a se ziskem ;-D

0/−11
23.7.2016 10:52

M70a45r27e74k 94V45y93m46a41z37a47l 5848746322350

Vy jste opravdu mimo.... Dotace je to jediné, co udržuje jeho vlaky v zisku....

+6/0
23.7.2016 11:02

J77i16r50i 83D50o68m40i30n10i58k 1811828511340

Přesně tak. Ale o tom on sám nikde nemluví, zkazilo by mu to image.

+1/0
23.7.2016 11:03

P72a36v97e48l 66M88o77r86a53v47e93c 3302859662378

I vlaky na trati PHA-OVA?

+1/0
23.7.2016 11:26

J48i55r43i 37D10o35m20i41n62i38k 1781398251270

Samozřejmě

+3/0
23.7.2016 11:34

P26a22v62e52l 22M67o10r49a45v17e43c 3562909612138

Kde prosím najdu více informací?

Nepočítám dotace na zákonem povinné slevy na důchodce nebo studenty, myslím dotace na normální lístek pro dospělého.

0/0
23.7.2016 14:12

M89a29r81e73k 92V60y12m48a54z50a97l 5628936442190

http://ekonomika.idnes.cz/objem-koompenzaci-za-slevy-v-jizdnem-za-rok-2015-fo4-/eko-doprava.aspx?c=A160223_155116_eko-doprava_suj

0/0
23.7.2016 15:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.