Diskuze

Lůžkové vlaky jako ohrožený druh. Ve Francii jich polovinu zruší

Soumrak dálkových nočních vlaků v Evropě pokračuje. Po ohlášené velké redukci v Německu se chystá od října velká redukce ve Francii. Změny u hlavních evropských dopravců se projeví zřejmě i na jízdních řádech v Česku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Skoda. ;-(

Behem nekolika poslednich let jsme cestovali luzkovym vozem Pariz-Rim, Pariz-Berlin, Praha- Basilej a zpet a bylo to velmi pohodlne, navic jsme usetrili cas, kdyz jsme meli spojeny nocleh a presun v jednom.

V davnejsich dobach jsem jel luzkovym vlakem mezi Vidni a Benatkami a Belehradem a Athenami, take vyborna cesta.

2 0
možnosti
Foto

Je to smula, Kdyz jsem chtel na pohodlnou dovolenou se psem do Tater, tak idealni bylo jet nocakem z Kolina na Rynem do Prahy, udelat si oraz v maticce mest a vecer pokracovat nocakem na Slovensko. Nocaky na Slovensko zustavaji, ale CN z Kolina do PRahy letos konci. Takze pak jen IC/ICE bud pres Drazdany a EN Slovakia, nebo se je**t pres Norimberk a busem Regijetu (s logem DB) a pak EN z Prahy.... Nakonec mi to letos vyslo nejlip z Kolina CN do Mnichova, RJ do Vidne, pak rychlikem pres Bratislavu do Popradu uz to nejak vydrzet a na zpatecni ceste si udelat noc ve Vidni a rano jet RJ/ICE zpet do Kolina. Za stejny penize ale polovicni komfort...

3 0
možnosti
Foto

J77a28n 44V92a95l98a47l69í18k

23. 7. 2016 15:22

jo jo lůžkový když jedou tak jsou dopředu vyprodány...

cca v půli května jsem si chtěl koupit lůžka na srpen do černé hory a bohužel již vyprodáno ;-(

5 0
možnosti

Ještě tam jezdí dvakrát týdně vozy z Budapešti. Zkuste zajít do mezinárodní pokladny, zda vám je neprodají.

2 0
možnosti

J19o51s72e88f 62H42o32n72e28š

23. 7. 2016 13:21

Rusové jezdí jak diví.Vlak Moskva-Nice vyjíždí ve čtvrtek a v cíli je v sobotu ráno.Nic pro mne-je to dlouhé

3 0
možnosti

Kdo si chce užít lůžkový vlak, nechť si projede Transsibiřskou magistrálu. Když vylezete po třech dnech v Irkutsku z vlaku, tak máte pocit, že se země houpá :-)

2 1
možnosti

Třeba pro spojení Čech a Slovenska jsou lůžkové vlaky ideální. Co se děje ve Francii nám může být úplně jedno. Celá tahle hysterie vznikla kvůli Jančurovi, který plnohodnotné lůžkové vozy nemá a u konkurence mu děsně vadí a jeho ovčáček tím plní noviny. Pokud jsou noční vlaky neperspektivní, nemusel Jančura ta rakouská lehátka kupovat.

Naopak rozhodně oceňuji, že Jančura i LEO přispěli k významnému přesunu cestujících ČR-SK z autobusů na koleje (včetně četných nočních autobusů).

9 1
možnosti

Jasněěě, kvůli Jančurovi přestanou ve Francii jezdit noční vlaky8-o.

2 3
možnosti

Lůžkové/lehátkové jsou sice pro mě klasika, ale obejdu se bez nich. Je ale škoda, že nejezdí víc nočních vlaků - nebo alespon v okrajovych casech, aby bylo možné se dostat třeba z Prahy i někam na střední Moravu po divadle treba, nebo z Brna taky... Třeba Brno-Zlín: poslední možnost, jak se dostat domů je 21.24 s dvouhodinovým čekáním na noční vlak v Břeclavi... a to mi přijde smutné...

2 0
možnosti

To nesouvisí s nočními vlaky. Tam, kde je doprava dobře organizována (např. Švýcarsko, ale i třeba ta pražská MHD), končí denní provoz cca kolem půlnoci. Takže to na vlak ze Zlína do Brna ve 22h vychází ...

2 0
možnosti

Za mlada jsem jel lůžkovým vlakem do Bulharska, Ruska a k Baltu. Vždycky to byla paráda, člověk přijel do cíle odpočatý. Jenže to byly normální ceny. Tento způsob cestování je ale odsouzen k zániku. Zůstane jen v Rusku, Kanadě, Indii a podobně velkých zemích, kde vybudovat rychlodráhu je extrémně drahé. V Evropě s rozvojem rychlovaků časem zcela zmizí a zůstanou jen vzpomínky.

7 1
možnosti

Jen vlakem do Bulharska k moři není dražší než za komunistů. Co se pamatuju, stále tehdy jednosměrná jízdenka do Varny cca 350 Kčs, takže pro zpáteční jízdenka pro čtyřčlennou rodinu s dětma co jedou za polovic nějakých 2100 Kčs, což ale odpovídá cca dnešním 18000 Kč.

A dneska máte jízdenku (CityStar) pro takovou rodinu za 13000 Kč.

3 1
možnosti

T91o49m42a40s 66S97l79u20k64a

23. 7. 2016 11:27

Cesta nocnim vlakem je nulova ztrata casu. Nastoupite vecer, pojite, zalehnete, poctete, pospite a rano nebo dopoledne vstanete v cili. Minimalni cekani a odbavovani, ne jako na letisti. Pri cestovani to de fakto nahradi i hotel. Zkousel jsem v Cine, Thaisku, Malaisii, i v Evrope. A zrovna za dva tydny jedeme s rodinou nocnim vlakem CH-CR. Je to muj nejoblibenejsi zpusob cestovani a to vykompenzuje i jeho vyssi cenu ve srovnani s letenkou. S detmi to ale vyjde skoro na stejno, ve vlaku plati jen luzko. A navic to nahradi to ubytovani. Pro unostnou cenu se musi kupovat s predstihem, ale to u letenek taky. Mesic dopredu jde ale koupit prakticky na libovolny den za stejnou cenu. U letenek to fluktuuje tak, ze datum se casto radeji vybírat podle ceny a ne naopak.

To ruseni je skoda.

11 1
možnosti

No, nevím. Třeba z Prahy z do Amsterdamu vyjde jenom lůžko na totéž co jízdenka bez lůžka, takže cena je efektivně dvojnásobná. Přitom jízdenka je už tak skoro dvojnásobně dražší co letenka a to i zlevněná kupovaná s dostatečným předstihem předem. Argument s ubytováním neobstojí, protože letadlem je to sem hodinu a půl, když vyrazíte ráno, jste tu pořád dříve než vlakem co odjíždí večer den předtím.

Takže ano, občas to asi má smysl; sám občas vlakem do Amsterdamu jezdím, byť ne lůžkovým, ale pak se tomu rušení nemůžete divit.

2 3
možnosti

Noční vlaky jsou dnes, vzhledem k rychlosti vlaků, spíš otázka delších tratí než v rámci jedné země.

Ponocování vsedě na jeden den a běžné fungování potom další den průměrně zdravý člověk zvládne bez problémů, ale pokud by to tak mělo být dva dny po sobě, měla by většina lidí problém.

Navíc současné železnice si odvykly posílat speciální osobní vagóny a přiřazovat je na nádražích dle potřeby k osobním vlakům, jako to bylo běžné dříve, takže není možné vytvářet speciální trasy pro jednotlivé osobní vagóny. Kde by se lůžková úprava uplatnila.

0 0
možnosti

Ono je to jednoduché: Přes noc vlakem nebo si přivstat a sednout na ranní rychlovlak? A na delší cestu letenka, co by ubytovák jel 2 dny, uletí letadlo za 3 hodiny.

0 1
možnosti