Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Storno zájezdu má být mnohem snadnější. Cestovky chtějí kompenzace

Chystaný zákon rozšiřuje počet možností, kdy může klient zrušit koupený zájezd a žádat automaticky navrácení všech peněz. Jde například o rizika spojená s terorismem či přírodní katastrofou. Cestovním kancelářím se však takové opatření nelíbí. A chtějí, aby jim stát případné škody kompenzoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11i20r53i 36D89o58m36i29n86i17k 1311698211320

I to je jeden z důvodů, proč již dlouhá léta nepoužímám služeb žádné cestovky. To, co mi nabídne pořídím za polovinu a nebo i 1/3 jejich ceny sám během dvaceti minut a nejsem na nikom závislý. Platit za nějakou delegátku v místě, která nemá na práci nic jiného, než prodávat další "fakultativní výlety" opravdu nemusím. :-)

0/0
26.7.2016 11:17

V21í42t 34K78o19u77b63a 6116820714478

Za pár let bude vše zregulováno a uzákoněno tak, že to převezme ANO, jako jakási národní firma a bude už jen líp.

+1/0
25.7.2016 22:49

F65r20a75n25t84i19š21e82k 40N56e68v37a41ř95i89l 7683659907775

Slušné cestovky se takto stávají otloukánky ministerstva, které si bude doslova honit triko že něco učitečného dělá pro občany.

Realita je taková, že peníze bude muset i v takových případech někdo zaplatit a bude to cestovka, protože peníze z hotelu z druhého konce světa na 95 % nedostanete.

+3/0
25.7.2016 10:06

F23r93a78n84t72i58š38e49k 67N72e18v98a37ř81i87l 7333479597135

Navíc to jsou někdy v případě cestovky a některých zájezdů statisícové až milionóvé částky. Já to vnímám jako další poručníkování úředníků proti kterému zřejmě nejsou asociace schopny nic udělat.

+3/0
25.7.2016 10:11

J11i96r20k85a 79N75o51v15á91k 6812295195979

Pokud to právo má cestovka (zrušit zájezd v případě mimořádnych události), nevím, proč by ho neměla mít druhá strana.

+5/0
25.7.2016 8:18

J19i14ř58í 53Z85á35h13o66r56a 5683535192329

Druhá strana má samozřejmě také možnost zájezd stornovat. O to tady ale vůbec nejde. Jde o to, že aktuálně, pokud se zájezd stornuje z důvodu mimořádné události, cestovka nabídne alternativní zájezd. Nově by mělo jít i vrátit peníze.

0/0
25.7.2016 9:09

J56i40r55k52a 72N51o18v61á88k 6792125185989

no pochopitelně jsem myslel zrušení s vrácením plné ceny. to již dnes cestovka udělat může, čili není důvod, aby to nemohl udělat klient.

+1/0
25.7.2016 9:32

J18i30ř53í 45Z67á47h63o20r89a 5323325442479

Ale přeci pokud zruší cestu klient , peníze zpět dostane. Pokud je to s dostatečným předstihem, dostane i plnou cenu. Proto nejde o klienta, ale o cestovku.

0/0
25.7.2016 9:36

F22r56a45n54t38i66š75e57k 29N20e58v49a19ř76i11l 7453299347555

To co vymýšlí ministerstvo je naprostá buzerace - vybuchne sopka - cestovko zaplať, tsunami - cestovko zaplať, válka - cestovko zaplať tohle jde snad jen u nás ........... ale to že si zájezdy pořádá kde kdo mimo účinnost zákona to nekontrolují ...........

+6/0
25.7.2016 8:05

J45i86r26k82a 23N20o11v15á55k 6222665185329

To je směrnice EU, čili to bude velmi podobné v celé EU, nejen u nás

0/0
25.7.2016 8:15

F18r35a38n60t25i44š51e44k 41N51e88v19a93ř95i58l 7703619737695

Tím spíš je to buzerace, protože zrušit cestu např 3 dne před realizací bez platby je u hotelů nebo leteckých společností někde třeba v Praguay nebo na Filipínách naprosto nereálné ..........

0/0
25.7.2016 8:32

F97r76a97n60t95i73š32e44k 36N61e29v44a62ř12i36l 7403829477495

Tak ať to zaplatí ti chytráci z ministerstva...................

0/0
25.7.2016 8:02

J29o84s81e21f 13Š44o36l72t28e24s 8524448920473

Stejně jako Ryanair zásadně nevrací peníze za propadlé letenky, tak nechápu, proč by měly vracet peníze cestovky. Pokud máte pocit, že by mohl být nějaký problém, tak můžete využít komerční pojištění storna zájezdu.

+5/−1
25.7.2016 7:24

J95o19s55e19f 74P42o86r92t10i24k 8827229164

Měl jsem tu čest (zaplacený Egypt) kde začala válka. Cestovka nám ani možnost volby nedala. Čekalo se na vyjádření státu až zakáže cestu do Egypta. A co se stalo? Vůbec nic nikdo nechápal. Stát jen nedoporučuje cestu" pro cestovku nic neznamenalo. Od té doby platím až tři dny před odjezdem. A hle, vychazí mě to nejen dvakrát levněji, ale vím do čeho jdu a bez rizika!

+3/0
25.7.2016 6:54

Š36t16e67f64a74n 32F22r53i84č26a 7642948253686

Cestovky to s klienty myslí dobře. Klienti cestovek by si proto měli tento článek doma zarámovat.

0/0
25.7.2016 5:18
Foto

J10a13c29h83y27m 36B96r65z92e80z30i18n15a 6629369842673

S těma zemedelcema mají pravdu

0/0
25.7.2016 2:40

J90i38ř98í 66H60u58d76e22c 4802921219922

Tohle mi přijde jako buzerace...Nechci se zastávat cestovek,ale podle mě je v pořádku když nabídnou jinou destinaci...,ale muset vracet peníze když už má cestovka nasmlouvané hotely .., to může být pro spoustu cestovek likvidační. Dokážu si totiž představit, že od hotelů v dané destinaci nedostanou ani korunu

+18/0
25.7.2016 1:45

K89a24r59e72l 85S88v79o40b65o84d19a 9699224863436

Já se jich klidně zastávat budu. A to cestuju bez nich. Ale on si to nakonec stejně zaplatí klient, protože se cestovky pojistí (při takto široké definici, či spíše její absenci to bude velmi drahé), náklady promítnou do cen. Problém je, že jen částečně, takže to odnesou ty menší. Prostě, cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly...

+4/0
25.7.2016 4:49

J65i26r59k27a 98N57o36v14á85k 6682435515709

No kdyz nabídne jinou destinaci, tak jí ty nasmlouvane hotely v té původní zůstanou a stejně je bude muset zaplatit.

0/0
25.7.2016 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.