Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní ČD Cargo dál ztrácí, z někdejšího monopolu zbyly dvě třetiny trhu

Podíl státního dopravce ČD Cargo na trhu s nákladními vlaky klesl poprvé pod dvě třetiny. Někdejšímu monopolu berou práci především soukromí dopravci či velké zahraniční firmy. Pád ČD Cargo podle výkonů na české železnici trvá už několik let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58i70ř37í 85S68t98e10h30l26í82k 9237736435622

Další lživý článek z pera redaktora j.S.dělám strojvedoucího Carga a nadále vozíme pro Metrans kontejnerové vlaky mezi Č.Třebovou a Bratislavou.Jedná se nejméně o dva páry vlaků každý den.........

0/−1
27.7.2016 11:36

R51o56m26a30n 21J66e40s65c16h20k93e 9638975177505

Já také pracuji Carga a bohužel ne vždy to funguje správně. Redaktor údaje převzal ze SŽDC, nic si nevymyslel. Pamatuji Českou Třebovou před mnoha lety plnou. A dnes ? Pamatuji plno vleček a lokálek. Kde ty jsou dneska ?

0/0
27.7.2016 20:41

J35a36n 55C30e73p80e86k 1894316510

Očividně se třeba takový Metrans Rail dokázal přizpůsobit trhu a krásně roste hlavně v kontejnerové přepravě. Proč toto nedokáže ČD Cargo?

+5/0
26.7.2016 12:18

J16i72ř13í 78P78r15ů68š36a 7645762925229

V čem se přizpůsobil? Vozí si jen "své" vlaky. A na obsluhu německých kontejnerových přístavu mají téměř monopol.

0/−2
26.7.2016 13:49

J24a31n 44C91e64p26e91k 1154106910

Tak oni majitelé kontejnerů prosí Metrans, aby jejich kontejnery vozil jen on? To je mi novinka. Přizpůsobil se tím, že vidí potencionál v kontejnerech a ne v klasických vagonech, které musíte překládat na nádraží. Přizpůsobuje se každý soukromník pokud nechce zkrachovat, jen vždy státní molochy jako ČD, Pošta a jiné se přizpůsobit novým věcem, trendům, požadavkům neumí. Ti umí jen natahovat ruku ke státu pro dotace, podpory a záplaty.

+3/−1
26.7.2016 14:08

M79a90r55e66k 53T68u81r64n65o94v78e14c 7935372860376

Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom "potencionál"?

0/0
27.7.2016 13:12

J14i34ř36í 43K39o57c22u21r41e97k 6385874325728

Vždycky se to dělalo tak, že ČD Cargo dovezlo vlak na státní hranici, kde si ho převzal státní dopravce sousedního státu, ten ho opět dovezl na hranice sousedního státu, kde si ho převzal jiný státní dopravce a ten dovezl vlak do přístavu.

Mělo to tu "výhodu", že si státní dopravci navzájem "nekradli" práci. Mělo to ale tu nevýhodu, že se vlaky musely objednat na rok dopředu, aby se vytvořil jízdní řád a oběhy lokomotiv. A taky nebylo jednoduchá zavést vlak navíc, ad-hoc dle potřeby.

0/0
26.7.2016 14:43

D38a45v16i79d 32P86e32c48a 1255664821226

Metrans je něco úplně jiného, než ČD Cargo. Metrans přepraví kontejner z jednoho konce světa na druhý, má spedici i kamiony.

0/0
2.8.2016 16:34

V45a19c37l17a14v 37P21e66r78o66u61t31k78a 6448347544391

A kdo to tedy nově pro Metrans přepravuje?

0/0
26.7.2016 12:11

V92á41c92l65a43v 96J23ů14z10a 6141657196

Metrans Rail, jak se i v článku píše

+2/0
26.7.2016 12:18

K68v59ě27t30o94s75l31a70v 31V83y94b60í71r66a49l 7273109188874

Proč by jim to vozilo ČD Cargo,když si to dokáží přepravovat sami?!

+1/0
26.7.2016 13:33

J62i18ř37í 49K30o18c11u52r16e97k 6735564825558

Kolik lokomotiv, schopných dojet z ČR do Rotterdamu a zpátky, má ČD Cargo?

Fůru, všechy jsou ale dieslové. (potřebujete elekrickou mašinu, která umí napětí v troleji 3 kV, 15 kV, 1,5 kV a 25 kV.)

+1/0
26.7.2016 14:24

J15a45n 53H13o83r15a 6457961906

Neřekl bych, že jich je fůra......

....tedy těch schopných :-)

0/0
26.7.2016 16:06

R96o55m28a34n 36S37t96o54n78e42k 1759153659491

Nejsem odbornik tak mě prosim neuminusujte ale nedokaže to nahodou vectron?

+1/0
26.7.2016 16:39

D46a43v49i50d 68H83a27m65b77á49l86e36k 4292940910554

Dokáže. Právě proto je teď Cargo koupilo. :-)

+1/0
26.7.2016 20:37

J27i67ř64í 27S40t92e11h82l73í24k 9197526935242

Vectron ,na který děláme nyní zkoušky,začne jezdit v pravidelné přepravě od 5.9.2016,ale ne na kontajnerech,ale na autech z Děvínské Nové Vsi do Německa.

+1/0
27.7.2016 11:45

J17i50ř49í 94S17t68e43h63l75í23k 9727406775782

Pro Metrans nadále jezdí Cargo.Nevím ,kde to žlutý odborník sebral.Ať už konečně píše jednou pravdu.Cargo přišlo o přepravu Č.Třebová -Děčín.Ale jinde Bratislava(Dunajská Streda),Havířov,Košice(Haniska) ,Břeclav (dále do Rakouska) a Lípa nad Dřevnicí,Bratislav -Havířov, jezdí Cargo každý den.Co si J.S. dovoluje napsat za lži.Tyto vlaky vozím,takže vím o čem je řeč.

0/0
27.7.2016 11:43

J47i98ř18í 11V61a33n24k 8170503479192

já si to taky myslím, státu by nemělo patřit nic voda ,pozemky všechno bych to prodal do zahraniční třeba číně ta si na to ted vydělala svým otrockým systémem ,pak se lidi aspoň nebudou hádat, že mohly vlastnit prosperující podniky v Českých rukou ve kterých by určitě nebyl nikdo po známosti dosazen a bral nadstandartní plat .Prodal bych i Čez po vzoru našich politiků ,nevím odhadem bych ho prodal tak za 300MLD a samozřejmě něco bokem za tak výhodný kup(lup).To by tak bylo aby sát měl v něčem monopol je třeba ho okrást kde se dá.Dokáže si někdo představit prosperují Škoda Auto v českých rukách já tedy ne[>-] dopadly by jako české dráhy které ročně přepraví 169600000 lidí a pořát jsou v mínusu no jak ti to dělají, ale trafikant tam není žádnýEU

0/−4
26.7.2016 11:57

K52v42ě65t75o54s73l73a70v 62V41y46b86í34r87a32l 7213639918504

Když mají u ČD Cargo neschopné vedení a lidi, kteří nejsou schopni pružně reagovat na přepravní potřeby a nedokáží ze svého náskoku, který mají na ostatní vyzískat maximum,tak je to v pořádku!Ať jezdí více ten, kdo si to dokáže vybojovat! Uvidíme, jestli teď ČD Cargo zaboduje s novými lokomotivami Siemens! Koupili je.Ne jako někteří, co je mají v nájmu, takže peníze mají.Jistě si od toho sami hodně slibují! Mohou tak po Evropě s jedním vícesystémovým strojem!Tak hurá do EU a vozit!Ne jen trckat po [>-]!

+2/0
26.7.2016 13:45

K53v98ě25t31o45s74l16a17v 90V70y10b10í98r11a84l 7633369778864

Jo ještě dodám, že už bylo na čase s těmi Vectrony! I když je smutné že Škoda Plzeň nedokázala za dlouhou dobu zpřístupnit své stroje ř.380 provozu na evropských železnicích! Mohli to být jinak právě lokomotivy řady 380, které mohly zajišťovat dopravu pro ČD Cargo.

0/0
26.7.2016 13:51

J31a49n 98N68o24v46á11k 7225834238397

Je to jen dobře. Postupně státní firmu nahradí soukromé.

+2/−8
26.7.2016 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.