Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní ČD Cargo dál ztrácí, z někdejšího monopolu zbyly dvě třetiny trhu

Podíl státního dopravce ČD Cargo na trhu s nákladními vlaky klesl poprvé pod dvě třetiny. Někdejšímu monopolu berou práci především soukromí dopravci či velké zahraniční firmy. Pád ČD Cargo podle výkonů na české železnici trvá už několik let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94i62ř85í 89S27t55e81h43l38í55k 9527566705172

Další lživý článek z pera redaktora j.S.dělám strojvedoucího Carga a nadále vozíme pro Metrans kontejnerové vlaky mezi Č.Třebovou a Bratislavou.Jedná se nejméně o dva páry vlaků každý den.........

0/−1
27.7.2016 11:36

R85o37m84a97n 70J73e21s59c27h82k21e 9228295797815

Já také pracuji Carga a bohužel ne vždy to funguje správně. Redaktor údaje převzal ze SŽDC, nic si nevymyslel. Pamatuji Českou Třebovou před mnoha lety plnou. A dnes ? Pamatuji plno vleček a lokálek. Kde ty jsou dneska ?

0/0
27.7.2016 20:41

J53a18n 80C27e54p32e59k 1504176890

Očividně se třeba takový Metrans Rail dokázal přizpůsobit trhu a krásně roste hlavně v kontejnerové přepravě. Proč toto nedokáže ČD Cargo?

+5/0
26.7.2016 12:18

J79i49ř12í 62P26r67ů44š28a 7715692415789

V čem se přizpůsobil? Vozí si jen "své" vlaky. A na obsluhu německých kontejnerových přístavu mají téměř monopol.

0/−2
26.7.2016 13:49

J85a90n 21C84e75p82e14k 1454196740

Tak oni majitelé kontejnerů prosí Metrans, aby jejich kontejnery vozil jen on? To je mi novinka. Přizpůsobil se tím, že vidí potencionál v kontejnerech a ne v klasických vagonech, které musíte překládat na nádraží. Přizpůsobuje se každý soukromník pokud nechce zkrachovat, jen vždy státní molochy jako ČD, Pošta a jiné se přizpůsobit novým věcem, trendům, požadavkům neumí. Ti umí jen natahovat ruku ke státu pro dotace, podpory a záplaty.

+3/−1
26.7.2016 14:08

M63a88r15e95k 12T49u80r36n46o35v32e80c 7125382910866

Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom "potencionál"?

0/0
27.7.2016 13:12

J57i50ř41í 36K37o68c95u77r35e76k 6815454575948

Vždycky se to dělalo tak, že ČD Cargo dovezlo vlak na státní hranici, kde si ho převzal státní dopravce sousedního státu, ten ho opět dovezl na hranice sousedního státu, kde si ho převzal jiný státní dopravce a ten dovezl vlak do přístavu.

Mělo to tu "výhodu", že si státní dopravci navzájem "nekradli" práci. Mělo to ale tu nevýhodu, že se vlaky musely objednat na rok dopředu, aby se vytvořil jízdní řád a oběhy lokomotiv. A taky nebylo jednoduchá zavést vlak navíc, ad-hoc dle potřeby.

0/0
26.7.2016 14:43

D61a11v93i77d 98P31e35c79a 1425214461696

Metrans je něco úplně jiného, než ČD Cargo. Metrans přepraví kontejner z jednoho konce světa na druhý, má spedici i kamiony.

0/0
2.8.2016 16:34

V40a48c91l37a50v 79P58e47r23o17u66t83k97a 6818527574101

A kdo to tedy nově pro Metrans přepravuje?

0/0
26.7.2016 12:11

V50á48c86l58a47v 14J95ů11z69a 6271557276

Metrans Rail, jak se i v článku píše

+2/0
26.7.2016 12:18

K27v11ě49t97o86s88l47a39v 21V68y24b60í58r23a18l 7533929368604

Proč by jim to vozilo ČD Cargo,když si to dokáží přepravovat sami?!

+1/0
26.7.2016 13:33

J43i75ř41í 38K25o44c10u23r92e73k 6205484395608

Kolik lokomotiv, schopných dojet z ČR do Rotterdamu a zpátky, má ČD Cargo?

Fůru, všechy jsou ale dieslové. (potřebujete elekrickou mašinu, která umí napětí v troleji 3 kV, 15 kV, 1,5 kV a 25 kV.)

+1/0
26.7.2016 14:24

J60a34n 69H37o72r38a 6677911976

Neřekl bych, že jich je fůra......

....tedy těch schopných :-)

0/0
26.7.2016 16:06

R86o42m94a92n 31S85t69o29n68e41k 1129203279131

Nejsem odbornik tak mě prosim neuminusujte ale nedokaže to nahodou vectron?

+1/0
26.7.2016 16:39

D17a75v87i47d 58H85a78m85b98á86l87e30k 4542260540154

Dokáže. Právě proto je teď Cargo koupilo. :-)

+1/0
26.7.2016 20:37

J93i65ř49í 54S55t67e94h74l68í21k 9817556165412

Vectron ,na který děláme nyní zkoušky,začne jezdit v pravidelné přepravě od 5.9.2016,ale ne na kontajnerech,ale na autech z Děvínské Nové Vsi do Německa.

+1/0
27.7.2016 11:45

J62i72ř22í 74S82t57e85h39l80í13k 9777416255492

Pro Metrans nadále jezdí Cargo.Nevím ,kde to žlutý odborník sebral.Ať už konečně píše jednou pravdu.Cargo přišlo o přepravu Č.Třebová -Děčín.Ale jinde Bratislava(Dunajská Streda),Havířov,Košice(Haniska) ,Břeclav (dále do Rakouska) a Lípa nad Dřevnicí,Bratislav -Havířov, jezdí Cargo každý den.Co si J.S. dovoluje napsat za lži.Tyto vlaky vozím,takže vím o čem je řeč.

0/0
27.7.2016 11:43

J87i37ř30í 29V74a23n72k 8160453589912

já si to taky myslím, státu by nemělo patřit nic voda ,pozemky všechno bych to prodal do zahraniční třeba číně ta si na to ted vydělala svým otrockým systémem ,pak se lidi aspoň nebudou hádat, že mohly vlastnit prosperující podniky v Českých rukou ve kterých by určitě nebyl nikdo po známosti dosazen a bral nadstandartní plat .Prodal bych i Čez po vzoru našich politiků ,nevím odhadem bych ho prodal tak za 300MLD a samozřejmě něco bokem za tak výhodný kup(lup).To by tak bylo aby sát měl v něčem monopol je třeba ho okrást kde se dá.Dokáže si někdo představit prosperují Škoda Auto v českých rukách já tedy ne[>-] dopadly by jako české dráhy které ročně přepraví 169600000 lidí a pořát jsou v mínusu no jak ti to dělají, ale trafikant tam není žádnýEU

0/−4
26.7.2016 11:57

K34v29ě80t16o94s23l66a20v 25V38y11b89í73r22a76l 7733779258614

Když mají u ČD Cargo neschopné vedení a lidi, kteří nejsou schopni pružně reagovat na přepravní potřeby a nedokáží ze svého náskoku, který mají na ostatní vyzískat maximum,tak je to v pořádku!Ať jezdí více ten, kdo si to dokáže vybojovat! Uvidíme, jestli teď ČD Cargo zaboduje s novými lokomotivami Siemens! Koupili je.Ne jako někteří, co je mají v nájmu, takže peníze mají.Jistě si od toho sami hodně slibují! Mohou tak po Evropě s jedním vícesystémovým strojem!Tak hurá do EU a vozit!Ne jen trckat po [>-]!

+2/0
26.7.2016 13:45

K26v34ě47t29o60s94l14a46v 96V24y16b43í91r15a78l 7683899758244

Jo ještě dodám, že už bylo na čase s těmi Vectrony! I když je smutné že Škoda Plzeň nedokázala za dlouhou dobu zpřístupnit své stroje ř.380 provozu na evropských železnicích! Mohli to být jinak právě lokomotivy řady 380, které mohly zajišťovat dopravu pro ČD Cargo.

0/0
26.7.2016 13:51

J51a12n 87N66o13v72á23k 7585154678577

Je to jen dobře. Postupně státní firmu nahradí soukromé.

+2/−8
26.7.2016 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.