Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Státní ČD Cargo dál ztrácí, z někdejšího monopolu zbyly dvě třetiny trhu

Podíl státního dopravce ČD Cargo na trhu s nákladními vlaky klesl poprvé pod dvě třetiny. Někdejšímu monopolu berou práci především soukromí dopravci či velké zahraniční firmy. Pád ČD Cargo podle výkonů na české železnici trvá už několik let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42i75ř88í 90S21t40e31h67l18í90k 9667626655372

Další lživý článek z pera redaktora j.S.dělám strojvedoucího Carga a nadále vozíme pro Metrans kontejnerové vlaky mezi Č.Třebovou a Bratislavou.Jedná se nejméně o dva páry vlaků každý den.........

0/−1
27.7.2016 11:36

R84o51m38a56n 85J54e60s13c76h20k91e 9268675247145

Já také pracuji Carga a bohužel ne vždy to funguje správně. Redaktor údaje převzal ze SŽDC, nic si nevymyslel. Pamatuji Českou Třebovou před mnoha lety plnou. A dnes ? Pamatuji plno vleček a lokálek. Kde ty jsou dneska ?

0/0
27.7.2016 20:41

J85a66n 87C39e46p26e96k 1294836110

Očividně se třeba takový Metrans Rail dokázal přizpůsobit trhu a krásně roste hlavně v kontejnerové přepravě. Proč toto nedokáže ČD Cargo?

+5/0
26.7.2016 12:18

J12i43ř66í 60P55r67ů93š87a 7685702785959

V čem se přizpůsobil? Vozí si jen "své" vlaky. A na obsluhu německých kontejnerových přístavu mají téměř monopol.

0/−2
26.7.2016 13:49

J63a67n 47C73e65p65e96k 1734526250

Tak oni majitelé kontejnerů prosí Metrans, aby jejich kontejnery vozil jen on? To je mi novinka. Přizpůsobil se tím, že vidí potencionál v kontejnerech a ne v klasických vagonech, které musíte překládat na nádraží. Přizpůsobuje se každý soukromník pokud nechce zkrachovat, jen vždy státní molochy jako ČD, Pošta a jiné se přizpůsobit novým věcem, trendům, požadavkům neumí. Ti umí jen natahovat ruku ke státu pro dotace, podpory a záplaty.

+3/−1
26.7.2016 14:08

M26a81r50e13k 36T25u48r39n65o66v36e53c 7525862100566

Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom "potencionál"?

0/0
27.7.2016 13:12

J18i25ř13í 57K96o44c18u32r98e49k 6645804605108

Vždycky se to dělalo tak, že ČD Cargo dovezlo vlak na státní hranici, kde si ho převzal státní dopravce sousedního státu, ten ho opět dovezl na hranice sousedního státu, kde si ho převzal jiný státní dopravce a ten dovezl vlak do přístavu.

Mělo to tu "výhodu", že si státní dopravci navzájem "nekradli" práci. Mělo to ale tu nevýhodu, že se vlaky musely objednat na rok dopředu, aby se vytvořil jízdní řád a oběhy lokomotiv. A taky nebylo jednoduchá zavést vlak navíc, ad-hoc dle potřeby.

0/0
26.7.2016 14:43

D54a40v85i85d 60P25e56c28a 1525544571126

Metrans je něco úplně jiného, než ČD Cargo. Metrans přepraví kontejner z jednoho konce světa na druhý, má spedici i kamiony.

0/0
2.8.2016 16:34

V13a51c51l20a79v 46P26e57r50o93u26t55k79a 6188587514621

A kdo to tedy nově pro Metrans přepravuje?

0/0
26.7.2016 12:11

V71á44c87l39a21v 36J50ů67z90a 6711527376

Metrans Rail, jak se i v článku píše

+2/0
26.7.2016 12:18

K64v69ě54t54o93s92l65a21v 28V12y48b32í20r16a38l 7843159778124

Proč by jim to vozilo ČD Cargo,když si to dokáží přepravovat sami?!

+1/0
26.7.2016 13:33

J72i93ř56í 17K66o28c90u76r11e83k 6295174935888

Kolik lokomotiv, schopných dojet z ČR do Rotterdamu a zpátky, má ČD Cargo?

Fůru, všechy jsou ale dieslové. (potřebujete elekrickou mašinu, která umí napětí v troleji 3 kV, 15 kV, 1,5 kV a 25 kV.)

+1/0
26.7.2016 14:24

J91a79n 48H70o60r86a 6517461326

Neřekl bych, že jich je fůra......

....tedy těch schopných :-)

0/0
26.7.2016 16:06

R59o33m21a77n 33S82t50o44n89e88k 1989583799561

Nejsem odbornik tak mě prosim neuminusujte ale nedokaže to nahodou vectron?

+1/0
26.7.2016 16:39

D12a36v63i27d 90H81a91m20b18á58l40e39k 4662660340284

Dokáže. Právě proto je teď Cargo koupilo. :-)

+1/0
26.7.2016 20:37

J35i64ř49í 43S33t95e88h93l18í35k 9657936395182

Vectron ,na který děláme nyní zkoušky,začne jezdit v pravidelné přepravě od 5.9.2016,ale ne na kontajnerech,ale na autech z Děvínské Nové Vsi do Německa.

+1/0
27.7.2016 11:45

J44i18ř45í 76S21t17e43h94l69í54k 9227506735802

Pro Metrans nadále jezdí Cargo.Nevím ,kde to žlutý odborník sebral.Ať už konečně píše jednou pravdu.Cargo přišlo o přepravu Č.Třebová -Děčín.Ale jinde Bratislava(Dunajská Streda),Havířov,Košice(Haniska) ,Břeclav (dále do Rakouska) a Lípa nad Dřevnicí,Bratislav -Havířov, jezdí Cargo každý den.Co si J.S. dovoluje napsat za lži.Tyto vlaky vozím,takže vím o čem je řeč.

0/0
27.7.2016 11:43

J47i65ř26í 26V26a63n33k 8580253569602

já si to taky myslím, státu by nemělo patřit nic voda ,pozemky všechno bych to prodal do zahraniční třeba číně ta si na to ted vydělala svým otrockým systémem ,pak se lidi aspoň nebudou hádat, že mohly vlastnit prosperující podniky v Českých rukou ve kterých by určitě nebyl nikdo po známosti dosazen a bral nadstandartní plat .Prodal bych i Čez po vzoru našich politiků ,nevím odhadem bych ho prodal tak za 300MLD a samozřejmě něco bokem za tak výhodný kup(lup).To by tak bylo aby sát měl v něčem monopol je třeba ho okrást kde se dá.Dokáže si někdo představit prosperují Škoda Auto v českých rukách já tedy ne[>-] dopadly by jako české dráhy které ročně přepraví 169600000 lidí a pořát jsou v mínusu no jak ti to dělají, ale trafikant tam není žádnýEU

0/−4
26.7.2016 11:57

K23v42ě55t90o35s87l61a12v 73V50y93b61í55r58a89l 7323659198374

Když mají u ČD Cargo neschopné vedení a lidi, kteří nejsou schopni pružně reagovat na přepravní potřeby a nedokáží ze svého náskoku, který mají na ostatní vyzískat maximum,tak je to v pořádku!Ať jezdí více ten, kdo si to dokáže vybojovat! Uvidíme, jestli teď ČD Cargo zaboduje s novými lokomotivami Siemens! Koupili je.Ne jako někteří, co je mají v nájmu, takže peníze mají.Jistě si od toho sami hodně slibují! Mohou tak po Evropě s jedním vícesystémovým strojem!Tak hurá do EU a vozit!Ne jen trckat po [>-]!

+2/0
26.7.2016 13:45

K91v59ě24t50o37s90l19a49v 39V16y58b29í60r83a63l 7783619528694

Jo ještě dodám, že už bylo na čase s těmi Vectrony! I když je smutné že Škoda Plzeň nedokázala za dlouhou dobu zpřístupnit své stroje ř.380 provozu na evropských železnicích! Mohli to být jinak právě lokomotivy řady 380, které mohly zajišťovat dopravu pro ČD Cargo.

0/0
26.7.2016 13:51

J81a91n 20N76o32v85á84k 7205674358927

Je to jen dobře. Postupně státní firmu nahradí soukromé.

+2/−8
26.7.2016 11:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.