Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Amazon ve stopách Uberu. Doručovat budou ti, kdo zrovna budou mít čas

Internetový obchod Amazon začne v Británii testovat nový způsob doručování balíků: vozit je budou lidi, kteří budou mít zrovna čas a budou si chtít přivydělat. Americký on-line gigant se tak zařadí po bok firem, jako je Uber, a stane se součástí tzv. sdílené zakázkové ekonomiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a15n 60R59y25c74h27l63i74k 9206628591413

a takhle nějak vám doručí objednaný objektiv:

http://petapixel.com/2016/07/25/watch-amazon-delivered-500-camera-lens/

0/0
26.7.2016 12:15

J36a73r53m93i93l19a 15P86í21c42h21o39v92á 5362767824463

Ono to zase tak žhavý nebude. K tomu je třeba auto, mobil, hlásit se do aplikace... Čili to bude dělat jen ten, kdo si momentálně bude chtít trochu přivydělat, ideálně ve městě, ale tam jsou zase vyšší platy... Nemůže to být ale zase žádný chudák, protože musí mít auto a chytrý mobil s připojením k internetu. Tím se možný okruh zájemců zase poněkud zužuje.

Kamarád si teď našel nabídku na drobný přivýdělek, ale když viděl podmínky, odmítnul to, za těch pár švesťáků se to ani nevyplatí, je to hromada profrcaného času za nula nula prd.

0/0
26.7.2016 10:49

M85i22l20a86n 62G46r81o63s69s 2597792688679

Klidne bych to delal :-D Ovsem zalezelo by, kolik bych za to dostal KČ, aby se mi to se spotrebou 8-9l vyplatilo :-D

0/0
26.7.2016 2:57

T54o95m50á36š 95K95a97p63l67a54n 8713479183403

za mě super - když bych si jel pro zboží a pak jel domů, tak klidně dovezu zboží lidem v okolí. Navíc očekávám, že se to bude spojovat - řidič bude rozvážet lidi i balíky a třeba i pizzy, podle toho, kde zrovna je a co hodí v danou chvíli nejvíc.

0/0
26.7.2016 1:11

J50a95k64u42b 89K88o30s 3256682500364

Dobrý, ale ještě zajistit aby až poveze notebbook za 50 tis ho taky skutečně dovezl do místa určení :-)

+3/−1
25.7.2016 21:44

T49o61m20á81š 63K26a77p19l38a95n 8353279813483

to je právě perfektně zajištěné, protože to příjemce potvrdí v aplikaci. A kdyby nedovezl, tak samozřejmě už nikdy nic nepoveze (kromě toho, že jej rychle chytí a zabásnou).

+1/0
26.7.2016 1:10

R24a45d63o32s51l60a16v 92K78l36a66u28d33a 5834718684892

Co je zajištěný? Předával jsem zásilku a někdo mi vykradl auto.

0/0
26.7.2016 7:25

V38i95t 63O57t86a67h23a70l 5895390569284

A "oficiálnímu" přepravci se to samozřejmě stát nemůže, ti mají auta zřejmě nevykradnutelná....

0/0
26.7.2016 8:35

R19a34d37o23s15l50a37v 20K42l14a34u57d39a 5324248564462

Jistěže se to může stát. Ale problém je spíš fingovaná krádež. Na rozloučenou si trochu přilepšit.

0/0
26.7.2016 8:44

V43i39t 94O91t41a12h74a31l 5415300669374

Opět se ptám - abyste provedl fingovanou krádež (čehokoli), musíte být členem rozvážkové služby tohoto typu? Nebude náhodou takovouto situaci někdo vyšetřovat? jaké budou smluvní podmínky mezi Amazonem a řidičem? Přebírá převzetím balíčku zodpovědnost řidič nebo zůstává na Amazonu? Pokud přebírá řidič a není pojištěný, je to hold jeho smolík a bude muset "ztracenou/ukradenou" zásilku nahradit. Pokud zůstává na Amazonu, ten bude mít jistě smlouvu s pojišťovnou a bez vyšetřování se to neobejde.

Může se stát stejná výjimka, jako nyní - i když jde zboží regulerní přepravou, vlivem nekvalitního zabalení nebo zacházení s balíkem po straně praskne a "někdo" v logistickém procesu dírou vytáhne menší krabičku a ztopí ji.

0/0
26.7.2016 8:57

Ř65e32h37o32ř 31V19l46a38s32á68k 2354834111766

Muselo to přijít. Ale čekal jsem, že s tím začne nějaká mladší a dravější společnost. Holt má Amazon stále ještě mladický tah na branku.

+8/−1
25.7.2016 20:46

M66a15r34t10i68n 57N87e42č75a33s 8163903983919

Pardon, to mínus bylo omylem

+1/0
25.7.2016 23:14

J33a88n 57N20o14v94ý 3858663899287

"Firem jako je Uber"....A která další firma ? Respektive která další která nevozí lidi, ale balíky ?

0/0
25.7.2016 19:51

R44a39d82o54s70l21a96v 73K35l14a46u52d93a 5194988564902

On v tom mnohdy není rozdíl. Na balíka člověk narazí v každém autobusu.

+5/0
25.7.2016 19:55

R36o98b67e96r46t 18H69o70m26o44l34k25a 2520872332391

Airbnb např.

0/0
30.7.2016 23:04

M11a93r76t58i95n 19K85u75d94r85n13a 3159656989380

To je zase blabol, obrovsky rozdil je v tom, ze Uber obchazi predpisy o podminkach provozovani taxisluzby. Na dorucovani baliku zadna koncese neni potreba.

+3/−7
25.7.2016 19:34

R75a74d22o40s95l77a31v 69K13l78a18u28d27a 5864748784232

Ale je potřeba ŽL.

0/0
25.7.2016 19:45

M19a52r35t22i61n 48K30u64d81r33n71a 3309646809460

A to mit ti balickari budou.

+2/0
25.7.2016 20:04
Foto

Š86t42ě40p47á93n 90B24i53n35k97o 3906544893536

A i kdyby neměli a vzali to jako brigádu přes léto a např. v ČR nevydělali víc než 30tis. za rok, neděje se vůbec nic....

0/−1
25.7.2016 20:08

P86a46v29e21l 90S74o68b30o17t15k70a 5420324

Pokud by nebrali podporu v nezaměstnanosti - tohle bude stát mít velmi jednoduchí, stačí jednouza čas křížová kontrola FÚ a jedem....

0/0
25.7.2016 20:21
Foto

Š77t60ě43p94á34n 65B97i74n90k74o 3226404913536

Z tohoto pohledu je ale UBER primitivně kontrolovatelný. Vše jde elektronicky. Od zákazníka k UBERu, od UBERu k řidičovi.

0/−1
25.7.2016 20:23

R70a12d49o41s82l49a28v 94K89l41a81u70d88a 5324438174412

A všechno je "primitivně" veřejně přístupné na internetu? Nebo někde na serveru mimo ČR a FÚ k tomu nemá přístup.

0/−1
25.7.2016 20:28
Foto

Š56t48ě11p69á66n 87B78i79n62k25o 3836654383246

Proč veřejně přístupné na internetu? Řeč je o kontrole z pohledu státní správy a jejích orgánů. Jestli chce stát kontrolovat řidiče UBER, udělá to jednoduše a hromadně, na rozdíl od běžných řidičů TAXI.... Z účetnictví UBERu získá FÚ jednoduchý přehled příjmů všech řidičů a může porovnat s údaji v daňovém přiznání.

+3/−1
25.7.2016 20:33

P49e57t51r 90T69y73č19k45a 6765332129682

Proč by to mělo být přístupné na internetu? Veškeré platby Uberu jsou bezhotovostní, což je Babišův sen.

+1/0
25.7.2016 21:57

R67a82d93o73s54l13a87v 34K79l56a51u35d74a 5214188584222

To je hrubý příjem. U autodopravy jsou náklady poměrně vysoké... Takže předpokládám že dostat se nad 30.000 ročně není problém. To má max. za měsíc. Něco jiného je prodávat u pankejtu jablka ze svojí zahrádky. Výdaje takřka nulové.

0/0
25.7.2016 20:25
Foto

Š59t94ě61p81á98n 35B31i87n62k75o 3286624753856

O tom se nehádám. Taky bych to dělat nechtěl. Ale dovedu si představit, že to leckomu vyjde jako melouch. A i když ne..... Proč to nezkusit.

0/0
25.7.2016 20:34

J85a84n 10N59o64v39ý 3148723929957

V bývalé firmě bylo několik osobních řidičů fungujících na stejném principu jako Uber...Nikdy nebyl žádný problém s obcházením předpisů.

+1/0
25.7.2016 19:52

R64a14d14o80s28l87a10v 15K36l51a13u78d97a 5804428124462

Vážně? Náhodní lidé si je objednávali? Neříkejte.

0/0
25.7.2016 19:54

J31a28n 38N76o26v31ý 3448903409237

Tehdy k nim měli přístup tisíce lidí, dnes mnohem víc.

0/0
25.7.2016 19:57

R39a19d33o89s71l42a84v 62K46l59a45u12d76a 5754688964452

?

0/0
25.7.2016 19:58

J80a22n 91N14o93v59ý 3358333539147

Totéž co Uber v začátcích, vstup je na pozvánky, které může dát kdokoli a kolik chce...

0/0
25.7.2016 20:00

M94a59r77t61i77n 49K88u29d71r33n15a 3809596699130

Osobni ridic nemusi mit koncesy taxikare, ale Uber rozhodne nefunguje, jako osobni ridici.

0/0
25.7.2016 20:04
Foto

Š26t80ě12p39á87n 25B47i17n97k53o 3296974373756

Prosím vás a které předpisy obchází? Žádný rozsudek v té věci ještě nepadl a podle platné legislativy můžete vozit lidi bez taxametru a bez označení TAXI, stejně jako do daného limitu můžete "podnikat" bez ŽL. Jediné, co UBER (zdaleka ne všichni) nesplňuje, resp. jeho řidičové, je evidence vozu v registru.... Což fakt není to hlavní, kvůli čemu s ním taxikářska lobby zlodějů bojuje.....

0/−1
25.7.2016 20:03

M71a72r54t69i64n 19K92u48d23r63n88a 3849716749470

Nesplnuji podminky pro provozovani twxisluzby, ackoli nabizeji sluzby taxisluzby.

0/0
25.7.2016 20:06
Foto

Š20t56ě67p87á18n 44B81i72n55k14o 3246754863536

Které z podmínek prosím nesplňují? Opakuji, že podle platné legislativy nemusíte mít ani označení taxi, ani taxametr a můžete jezdit za cenu, jakou si tím, koho vezete, domluvíte předem.

0/−1
25.7.2016 20:09

R56o95s89t29i25s55l52a12v 50J70a54n65d19a 5829589206890

Tím myslíte, že to zákon neupravuje (tedy nezakazuje), nebo je to něčím konkrétně upravené?

0/0
26.7.2016 7:34

V86i70t 44O34t97a58h43a28l 5815320589894

Dám vám příklad. Jeden kolega dojíždí vlastním autem. Nicméně brává s sebou další 3 lidi a ti mu přispívají na benzín. Je z něj tedy taxík? Má ty příspěvky kolegů uvádět v daňovém přiznání? Potřebuje živnosťák?

On je celý tento systém byrokratických pravidel omezení a tuny legislativního balastu kontraproduktivní, omezuje totiž možnosti přijít s něčím novým, protože "na to nemáme kalkulaci (tabulky, tarify, pravidla...)"

0/0
26.7.2016 8:43

R79a78d46o28s11l13a17v 30K96l62a40u65d46a 5114638724412

Jedou tam kam od, o náklady se dělí. Na to fakt živnosťák nepotřebuje. Taxík obyčejně jezdí tam, kam si určí zákazník, kterého většinou ani nezdá a platí mu nejen veškerý projetý benzín, ale i zisk, amortizaci vozu, pojištění, daně.....

0/0
26.7.2016 8:46

R56a37d26o58s24l94a60v 40K11l53a54u28d73a 5584468694532

*tam kam on....

0/0
26.7.2016 8:46

V40i80t 67O93t73a57h59a60l 5565680889224

Oni pochopitelně neplatí "jen benzín", ale náklady a možná i něco navíc. Jednoho člověka vozí dokonce do jiné firmy a vyzvedává je doma - tedy koná zajížďky mimo trasu, kterou by jel normálně, pokud by je nevozil. A vozí je vlastně tam, kde si určí zákazník - po práci je rozváží domů. Jen si ho neobjednávají přes dispečink. Kde je ta hranice?

0/0
26.7.2016 9:01

R74a17d77o63s80l62a31v 55K82l59a81u83d87a 5454668154662

A když mu zavolá rontrolor z magistrátu, taky ho sveze?

0/0
26.7.2016 12:01

R33o31s82t37i29s51l48a77v 80J26a36n71d14a 5949309116930

S car-poolingem nemá nikdo problém. U taxikářů jsou stanovené na licenci nějaké požadavky, stejně jako třeba hygienické požadavky při prodeji výrobě / jídla atd. Jde především o znalostní testy které pomáhají taxikáři dělat tu práci dobře. Přijde mi fajn bavit se o tom, jestli jsou ty testy dobře koncipované, ale nemyslím si, že by byly samy o sobě zbytečné,

http://www.aaataxi.cz/kariera/zkousky-ridice-taxisluzby/

0/0
26.7.2016 10:47
Foto

Š40t98ě24p47á16n 63B71i21n93k78o 3336974153616

Samozřejmě, že je to upravené. I po novele zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě existuje a zákon upravuje tzv. příležitostnou osobní dopravu a umožňuje do registru vozidel zanést vůz k tomu účelu sloužící, kdy jeho řidič poskytuje přepravní službu osobám bez taxametru a na základě objednávek.

0/0
1.8.2016 12:24

K82r51y81š92t86o35f 90L29a34n28í81k 1969740855875

nesmysl, aby si lidi neco organizovali sami a stat z toho nic nemel? to neprojde.

+6/0
25.7.2016 19:28

R77a91d57o62s14l17a47v 62K27l55a49u66d11a 5564478534562

Tohle by neorganizovali lidé, ale Amazon.

+1/0
25.7.2016 19:30

M78i31c94h71a89l 57J24u47r31s29a 7157444238173

Takze predpokladam, ze spouste firemnich aut s firemnim benzinem v nadrzi nahle "zahadne" stoupne najezd kilometru...:-/

+3/−1
25.7.2016 19:25

V58á20c37l51a95v 40K21a78f70t63a27n 7635209893596

Většina firemních aut má sledování polohy.

0/0
26.7.2016 8:20

J15i40ř56í 36T34e43p69r 4777500245735

Co je to ta PODPOROVANÁ "Sdílená ekonomika"?

Není to náhodou hóóóódně podobné se zakazovaným ŠVARC SYSTÉMEM ?

0/−6
25.7.2016 19:19

P11a22v47e15l 89T24r73u98k69s44a 3163837572943

Pravdepodobne netusite, co je svarcystem. Pokud si firma, jejiz hlavni cinnosti je prodej zbozi najme na ZL nekoho na rozvoz zbozi, uklid, programovani...tak to zadny svarcsystem neni.

+1/0
25.7.2016 19:58

J42i41ř10í 75T65e54p44r 4167870215905

Přečtěte si celou diskuzi, k čemu se to "občasné rozvezení" zvrtává

0/0
25.7.2016 20:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.