Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Amazon ve stopách Uberu. Doručovat budou ti, kdo zrovna budou mít čas

Internetový obchod Amazon začne v Británii testovat nový způsob doručování balíků: vozit je budou lidi, kteří budou mít zrovna čas a budou si chtít přivydělat. Americký on-line gigant se tak zařadí po bok firem, jako je Uber, a stane se součástí tzv. sdílené zakázkové ekonomiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a12n 29R63y88c39h76l61i80k 9476658211263

a takhle nějak vám doručí objednaný objektiv:

http://petapixel.com/2016/07/25/watch-amazon-delivered-500-camera-lens/

0/0
26.7.2016 12:15

J24a92r95m39i67l42a 30P70í63c57h70o32v15á 5492767964243

Ono to zase tak žhavý nebude. K tomu je třeba auto, mobil, hlásit se do aplikace... Čili to bude dělat jen ten, kdo si momentálně bude chtít trochu přivydělat, ideálně ve městě, ale tam jsou zase vyšší platy... Nemůže to být ale zase žádný chudák, protože musí mít auto a chytrý mobil s připojením k internetu. Tím se možný okruh zájemců zase poněkud zužuje.

Kamarád si teď našel nabídku na drobný přivýdělek, ale když viděl podmínky, odmítnul to, za těch pár švesťáků se to ani nevyplatí, je to hromada profrcaného času za nula nula prd.

0/0
26.7.2016 10:49

M17i43l11a37n 26G78r53o36s78s 2987722458289

Klidne bych to delal :-D Ovsem zalezelo by, kolik bych za to dostal KČ, aby se mi to se spotrebou 8-9l vyplatilo :-D

0/0
26.7.2016 2:57

T45o78m41á87š 34K74a37p23l85a93n 8293809413303

za mě super - když bych si jel pro zboží a pak jel domů, tak klidně dovezu zboží lidem v okolí. Navíc očekávám, že se to bude spojovat - řidič bude rozvážet lidi i balíky a třeba i pizzy, podle toho, kde zrovna je a co hodí v danou chvíli nejvíc.

0/0
26.7.2016 1:11

J92a62k45u86b 92K96o64s 3106872360864

Dobrý, ale ještě zajistit aby až poveze notebbook za 50 tis ho taky skutečně dovezl do místa určení :-)

+3/−1
25.7.2016 21:44

T80o90m67á22š 87K88a92p91l64a83n 8353149683703

to je právě perfektně zajištěné, protože to příjemce potvrdí v aplikaci. A kdyby nedovezl, tak samozřejmě už nikdy nic nepoveze (kromě toho, že jej rychle chytí a zabásnou).

+1/0
26.7.2016 1:10

R44a19d88o41s15l87a50v 32K58l71a93u58d16a 5204988404522

Co je zajištěný? Předával jsem zásilku a někdo mi vykradl auto.

0/0
26.7.2016 7:25

V80i76t 87O45t48a49h42a94l 5365160929524

A "oficiálnímu" přepravci se to samozřejmě stát nemůže, ti mají auta zřejmě nevykradnutelná....

0/0
26.7.2016 8:35

R36a11d97o61s60l87a38v 93K65l78a46u54d74a 5134268894392

Jistěže se to může stát. Ale problém je spíš fingovaná krádež. Na rozloučenou si trochu přilepšit.

0/0
26.7.2016 8:44

V27i97t 42O57t73a36h72a25l 5885670319534

Opět se ptám - abyste provedl fingovanou krádež (čehokoli), musíte být členem rozvážkové služby tohoto typu? Nebude náhodou takovouto situaci někdo vyšetřovat? jaké budou smluvní podmínky mezi Amazonem a řidičem? Přebírá převzetím balíčku zodpovědnost řidič nebo zůstává na Amazonu? Pokud přebírá řidič a není pojištěný, je to hold jeho smolík a bude muset "ztracenou/ukradenou" zásilku nahradit. Pokud zůstává na Amazonu, ten bude mít jistě smlouvu s pojišťovnou a bez vyšetřování se to neobejde.

Může se stát stejná výjimka, jako nyní - i když jde zboží regulerní přepravou, vlivem nekvalitního zabalení nebo zacházení s balíkem po straně praskne a "někdo" v logistickém procesu dírou vytáhne menší krabičku a ztopí ji.

0/0
26.7.2016 8:57

Ř92e64h54o55ř 95V51l78a51s31á15k 2214474791636

Muselo to přijít. Ale čekal jsem, že s tím začne nějaká mladší a dravější společnost. Holt má Amazon stále ještě mladický tah na branku.

+8/−1
25.7.2016 20:46

M52a82r31t66i12n 94N66e91č19a26s 8623353383679

Pardon, to mínus bylo omylem

+1/0
25.7.2016 23:14

J49a86n 34N25o22v14ý 3978573929617

"Firem jako je Uber"....A která další firma ? Respektive která další která nevozí lidi, ale balíky ?

0/0
25.7.2016 19:51

R19a57d70o93s86l47a55v 21K52l61a88u91d61a 5464838984862

On v tom mnohdy není rozdíl. Na balíka člověk narazí v každém autobusu.

+5/0
25.7.2016 19:55

R90o69b87e63r85t 35H25o26m92o46l71k60a 2550482402781

Airbnb např.

0/0
30.7.2016 23:04

M33a18r18t42i56n 43K48u31d74r86n81a 3569956349450

To je zase blabol, obrovsky rozdil je v tom, ze Uber obchazi predpisy o podminkach provozovani taxisluzby. Na dorucovani baliku zadna koncese neni potreba.

+3/−7
25.7.2016 19:34

R32a60d66o23s57l16a70v 49K69l16a18u61d32a 5394288154892

Ale je potřeba ŽL.

0/0
25.7.2016 19:45

M37a46r23t16i15n 74K77u81d37r40n29a 3479136499390

A to mit ti balickari budou.

+2/0
25.7.2016 20:04
Foto

Š20t89ě74p35á20n 25B79i21n20k60o 3126714173736

A i kdyby neměli a vzali to jako brigádu přes léto a např. v ČR nevydělali víc než 30tis. za rok, neděje se vůbec nic....

0/−1
25.7.2016 20:08

P41a23v23e63l 51S38o89b44o17t84k47a 5600174

Pokud by nebrali podporu v nezaměstnanosti - tohle bude stát mít velmi jednoduchí, stačí jednouza čas křížová kontrola FÚ a jedem....

0/0
25.7.2016 20:21
Foto

Š81t37ě88p22á38n 86B69i57n81k10o 3176254243126

Z tohoto pohledu je ale UBER primitivně kontrolovatelný. Vše jde elektronicky. Od zákazníka k UBERu, od UBERu k řidičovi.

0/−1
25.7.2016 20:23

R36a96d36o93s64l26a78v 64K33l54a15u89d36a 5744678614842

A všechno je "primitivně" veřejně přístupné na internetu? Nebo někde na serveru mimo ČR a FÚ k tomu nemá přístup.

0/−1
25.7.2016 20:28
Foto

Š90t12ě39p42á60n 13B77i73n82k94o 3456534523646

Proč veřejně přístupné na internetu? Řeč je o kontrole z pohledu státní správy a jejích orgánů. Jestli chce stát kontrolovat řidiče UBER, udělá to jednoduše a hromadně, na rozdíl od běžných řidičů TAXI.... Z účetnictví UBERu získá FÚ jednoduchý přehled příjmů všech řidičů a může porovnat s údaji v daňovém přiznání.

+3/−1
25.7.2016 20:33

P81e51t30r 74T29y14č58k49a 6345222279212

Proč by to mělo být přístupné na internetu? Veškeré platby Uberu jsou bezhotovostní, což je Babišův sen.

+1/0
25.7.2016 21:57

R19a56d14o42s64l67a55v 34K48l62a39u20d33a 5664938434602

To je hrubý příjem. U autodopravy jsou náklady poměrně vysoké... Takže předpokládám že dostat se nad 30.000 ročně není problém. To má max. za měsíc. Něco jiného je prodávat u pankejtu jablka ze svojí zahrádky. Výdaje takřka nulové.

0/0
25.7.2016 20:25
Foto

Š48t14ě81p38á18n 60B47i71n92k26o 3406194713966

O tom se nehádám. Taky bych to dělat nechtěl. Ale dovedu si představit, že to leckomu vyjde jako melouch. A i když ne..... Proč to nezkusit.

0/0
25.7.2016 20:34

J80a91n 36N89o59v62ý 3728473419217

V bývalé firmě bylo několik osobních řidičů fungujících na stejném principu jako Uber...Nikdy nebyl žádný problém s obcházením předpisů.

+1/0
25.7.2016 19:52

R87a96d35o27s81l22a89v 93K34l81a39u78d66a 5714148734742

Vážně? Náhodní lidé si je objednávali? Neříkejte.

0/0
25.7.2016 19:54

J33a13n 30N83o40v32ý 3328293489357

Tehdy k nim měli přístup tisíce lidí, dnes mnohem víc.

0/0
25.7.2016 19:57

R85a11d16o69s87l50a19v 89K76l49a59u73d66a 5974578964802

?

0/0
25.7.2016 19:58

J13a56n 19N95o21v92ý 3908673739657

Totéž co Uber v začátcích, vstup je na pozvánky, které může dát kdokoli a kolik chce...

0/0
25.7.2016 20:00

M69a19r73t33i73n 32K66u32d38r91n20a 3589936599500

Osobni ridic nemusi mit koncesy taxikare, ale Uber rozhodne nefunguje, jako osobni ridici.

0/0
25.7.2016 20:04
Foto

Š25t20ě60p74á96n 25B22i97n17k20o 3576574223676

Prosím vás a které předpisy obchází? Žádný rozsudek v té věci ještě nepadl a podle platné legislativy můžete vozit lidi bez taxametru a bez označení TAXI, stejně jako do daného limitu můžete "podnikat" bez ŽL. Jediné, co UBER (zdaleka ne všichni) nesplňuje, resp. jeho řidičové, je evidence vozu v registru.... Což fakt není to hlavní, kvůli čemu s ním taxikářska lobby zlodějů bojuje.....

0/−1
25.7.2016 20:03

M48a95r16t14i20n 80K41u30d16r42n22a 3369256469870

Nesplnuji podminky pro provozovani twxisluzby, ackoli nabizeji sluzby taxisluzby.

0/0
25.7.2016 20:06
Foto

Š75t67ě46p60á47n 88B13i22n68k44o 3126944213576

Které z podmínek prosím nesplňují? Opakuji, že podle platné legislativy nemusíte mít ani označení taxi, ani taxametr a můžete jezdit za cenu, jakou si tím, koho vezete, domluvíte předem.

0/−1
25.7.2016 20:09

R20o75s25t55i74s79l78a52v 19J96a52n46d15a 5399299546900

Tím myslíte, že to zákon neupravuje (tedy nezakazuje), nebo je to něčím konkrétně upravené?

0/0
26.7.2016 7:34

V73i68t 81O54t30a86h58a27l 5105960229954

Dám vám příklad. Jeden kolega dojíždí vlastním autem. Nicméně brává s sebou další 3 lidi a ti mu přispívají na benzín. Je z něj tedy taxík? Má ty příspěvky kolegů uvádět v daňovém přiznání? Potřebuje živnosťák?

On je celý tento systém byrokratických pravidel omezení a tuny legislativního balastu kontraproduktivní, omezuje totiž možnosti přijít s něčím novým, protože "na to nemáme kalkulaci (tabulky, tarify, pravidla...)"

0/0
26.7.2016 8:43

R27a20d31o63s26l49a31v 41K10l86a66u18d37a 5904608744622

Jedou tam kam od, o náklady se dělí. Na to fakt živnosťák nepotřebuje. Taxík obyčejně jezdí tam, kam si určí zákazník, kterého většinou ani nezdá a platí mu nejen veškerý projetý benzín, ale i zisk, amortizaci vozu, pojištění, daně.....

0/0
26.7.2016 8:46

R15a82d50o29s75l20a14v 34K81l15a97u33d31a 5324488354462

*tam kam on....

0/0
26.7.2016 8:46

V18i27t 32O36t80a59h45a54l 5505510379804

Oni pochopitelně neplatí "jen benzín", ale náklady a možná i něco navíc. Jednoho člověka vozí dokonce do jiné firmy a vyzvedává je doma - tedy koná zajížďky mimo trasu, kterou by jel normálně, pokud by je nevozil. A vozí je vlastně tam, kde si určí zákazník - po práci je rozváží domů. Jen si ho neobjednávají přes dispečink. Kde je ta hranice?

0/0
26.7.2016 9:01

R66a63d78o31s35l49a31v 58K90l44a69u12d86a 5164448954582

A když mu zavolá rontrolor z magistrátu, taky ho sveze?

0/0
26.7.2016 12:01

R94o88s42t85i15s52l34a38v 53J86a59n23d48a 5259739596820

S car-poolingem nemá nikdo problém. U taxikářů jsou stanovené na licenci nějaké požadavky, stejně jako třeba hygienické požadavky při prodeji výrobě / jídla atd. Jde především o znalostní testy které pomáhají taxikáři dělat tu práci dobře. Přijde mi fajn bavit se o tom, jestli jsou ty testy dobře koncipované, ale nemyslím si, že by byly samy o sobě zbytečné,

http://www.aaataxi.cz/kariera/zkousky-ridice-taxisluzby/

0/0
26.7.2016 10:47
Foto

Š39t77ě26p65á67n 52B26i98n96k86o 3676414913206

Samozřejmě, že je to upravené. I po novele zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě existuje a zákon upravuje tzv. příležitostnou osobní dopravu a umožňuje do registru vozidel zanést vůz k tomu účelu sloužící, kdy jeho řidič poskytuje přepravní službu osobám bez taxametru a na základě objednávek.

0/0
1.8.2016 12:24

K57r58y48š16t54o77f 85L77a30n92í26k 1829240915155

nesmysl, aby si lidi neco organizovali sami a stat z toho nic nemel? to neprojde.

+6/0
25.7.2016 19:28

R13a83d56o62s71l41a83v 23K28l26a72u75d27a 5614358354402

Tohle by neorganizovali lidé, ale Amazon.

+1/0
25.7.2016 19:30

M66i29c28h30a37l 66J25u21r75s84a 7107394878473

Takze predpokladam, ze spouste firemnich aut s firemnim benzinem v nadrzi nahle "zahadne" stoupne najezd kilometru...:-/

+3/−1
25.7.2016 19:25

V59á10c26l82a93v 62K38a18f62t93a85n 7165319413586

Většina firemních aut má sledování polohy.

0/0
26.7.2016 8:20

J14i26ř71í 46T43e26p42r 4877790125355

Co je to ta PODPOROVANÁ "Sdílená ekonomika"?

Není to náhodou hóóóódně podobné se zakazovaným ŠVARC SYSTÉMEM ?

0/−6
25.7.2016 19:19

P24a52v71e65l 94T61r30u78k13s74a 3263757232593

Pravdepodobne netusite, co je svarcystem. Pokud si firma, jejiz hlavni cinnosti je prodej zbozi najme na ZL nekoho na rozvoz zbozi, uklid, programovani...tak to zadny svarcsystem neni.

+1/0
25.7.2016 19:58

J44i69ř47í 13T55e25p94r 4587350275205

Přečtěte si celou diskuzi, k čemu se to "občasné rozvezení" zvrtává

0/0
25.7.2016 20:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.