Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Amazon ve stopách Uberu. Doručovat budou ti, kdo zrovna budou mít čas

Internetový obchod Amazon začne v Británii testovat nový způsob doručování balíků: vozit je budou lidi, kteří budou mít zrovna čas a budou si chtít přivydělat. Americký on-line gigant se tak zařadí po bok firem, jako je Uber, a stane se součástí tzv. sdílené zakázkové ekonomiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a93n 70R41y20c89h27l91i21k 9816278761193

a takhle nějak vám doručí objednaný objektiv:

http://petapixel.com/2016/07/25/watch-amazon-delivered-500-camera-lens/

0/0
26.7.2016 12:15

J65a56r21m71i17l41a 38P21í73c27h67o57v59á 5662837434433

Ono to zase tak žhavý nebude. K tomu je třeba auto, mobil, hlásit se do aplikace... Čili to bude dělat jen ten, kdo si momentálně bude chtít trochu přivydělat, ideálně ve městě, ale tam jsou zase vyšší platy... Nemůže to být ale zase žádný chudák, protože musí mít auto a chytrý mobil s připojením k internetu. Tím se možný okruh zájemců zase poněkud zužuje.

Kamarád si teď našel nabídku na drobný přivýdělek, ale když viděl podmínky, odmítnul to, za těch pár švesťáků se to ani nevyplatí, je to hromada profrcaného času za nula nula prd.

0/0
26.7.2016 10:49

M60i86l78a79n 17G77r37o35s81s 2517822598649

Klidne bych to delal :-D Ovsem zalezelo by, kolik bych za to dostal KČ, aby se mi to se spotrebou 8-9l vyplatilo :-D

0/0
26.7.2016 2:57

T52o15m49á50š 59K16a66p21l10a56n 8223829103763

za mě super - když bych si jel pro zboží a pak jel domů, tak klidně dovezu zboží lidem v okolí. Navíc očekávám, že se to bude spojovat - řidič bude rozvážet lidi i balíky a třeba i pizzy, podle toho, kde zrovna je a co hodí v danou chvíli nejvíc.

0/0
26.7.2016 1:11

J12a82k59u33b 43K58o76s 3316402960394

Dobrý, ale ještě zajistit aby až poveze notebbook za 50 tis ho taky skutečně dovezl do místa určení :-)

+3/−1
25.7.2016 21:44

T58o77m83á46š 35K88a55p61l18a73n 8613189183163

to je právě perfektně zajištěné, protože to příjemce potvrdí v aplikaci. A kdyby nedovezl, tak samozřejmě už nikdy nic nepoveze (kromě toho, že jej rychle chytí a zabásnou).

+1/0
26.7.2016 1:10

R76a75d32o59s39l65a95v 17K11l34a51u31d28a 5494108864312

Co je zajištěný? Předával jsem zásilku a někdo mi vykradl auto.

0/0
26.7.2016 7:25

V74i51t 21O10t38a82h73a74l 5665660319904

A "oficiálnímu" přepravci se to samozřejmě stát nemůže, ti mají auta zřejmě nevykradnutelná....

0/0
26.7.2016 8:35

R12a49d73o51s26l65a82v 54K70l10a40u42d51a 5754598934142

Jistěže se to může stát. Ale problém je spíš fingovaná krádež. Na rozloučenou si trochu přilepšit.

0/0
26.7.2016 8:44

V70i16t 61O31t52a86h65a95l 5155480929574

Opět se ptám - abyste provedl fingovanou krádež (čehokoli), musíte být členem rozvážkové služby tohoto typu? Nebude náhodou takovouto situaci někdo vyšetřovat? jaké budou smluvní podmínky mezi Amazonem a řidičem? Přebírá převzetím balíčku zodpovědnost řidič nebo zůstává na Amazonu? Pokud přebírá řidič a není pojištěný, je to hold jeho smolík a bude muset "ztracenou/ukradenou" zásilku nahradit. Pokud zůstává na Amazonu, ten bude mít jistě smlouvu s pojišťovnou a bez vyšetřování se to neobejde.

Může se stát stejná výjimka, jako nyní - i když jde zboží regulerní přepravou, vlivem nekvalitního zabalení nebo zacházení s balíkem po straně praskne a "někdo" v logistickém procesu dírou vytáhne menší krabičku a ztopí ji.

0/0
26.7.2016 8:57

Ř84e71h98o74ř 26V97l83a77s79á12k 2824274411596

Muselo to přijít. Ale čekal jsem, že s tím začne nějaká mladší a dravější společnost. Holt má Amazon stále ještě mladický tah na branku.

+8/−1
25.7.2016 20:46

M73a21r78t58i62n 32N79e70č95a60s 8683683593629

Pardon, to mínus bylo omylem

+1/0
25.7.2016 23:14

J18a54n 20N27o88v96ý 3858383419667

"Firem jako je Uber"....A která další firma ? Respektive která další která nevozí lidi, ale balíky ?

0/0
25.7.2016 19:51

R35a76d74o26s34l68a32v 43K89l91a22u54d27a 5564848694772

On v tom mnohdy není rozdíl. Na balíka člověk narazí v každém autobusu.

+5/0
25.7.2016 19:55

R23o74b48e15r56t 48H31o68m34o90l65k37a 2430732452791

Airbnb např.

0/0
30.7.2016 23:04

M21a33r84t56i62n 46K37u37d35r78n66a 3499636369630

To je zase blabol, obrovsky rozdil je v tom, ze Uber obchazi predpisy o podminkach provozovani taxisluzby. Na dorucovani baliku zadna koncese neni potreba.

+3/−7
25.7.2016 19:34

R41a29d29o71s62l91a60v 77K38l53a56u98d76a 5664168554282

Ale je potřeba ŽL.

0/0
25.7.2016 19:45

M75a73r15t32i10n 22K24u76d47r20n79a 3779806809150

A to mit ti balickari budou.

+2/0
25.7.2016 20:04
Foto

Š96t37ě34p17á24n 12B82i86n59k55o 3566134163476

A i kdyby neměli a vzali to jako brigádu přes léto a např. v ČR nevydělali víc než 30tis. za rok, neděje se vůbec nic....

0/−1
25.7.2016 20:08

P59a70v28e33l 48S72o88b30o40t41k16a 5150934

Pokud by nebrali podporu v nezaměstnanosti - tohle bude stát mít velmi jednoduchí, stačí jednouza čas křížová kontrola FÚ a jedem....

0/0
25.7.2016 20:21
Foto

Š24t81ě80p10á56n 71B50i11n49k42o 3976404263916

Z tohoto pohledu je ale UBER primitivně kontrolovatelný. Vše jde elektronicky. Od zákazníka k UBERu, od UBERu k řidičovi.

0/−1
25.7.2016 20:23

R86a55d76o53s19l18a39v 86K49l61a54u41d17a 5264768954912

A všechno je "primitivně" veřejně přístupné na internetu? Nebo někde na serveru mimo ČR a FÚ k tomu nemá přístup.

0/−1
25.7.2016 20:28
Foto

Š11t19ě17p68á15n 78B55i98n40k64o 3456204383296

Proč veřejně přístupné na internetu? Řeč je o kontrole z pohledu státní správy a jejích orgánů. Jestli chce stát kontrolovat řidiče UBER, udělá to jednoduše a hromadně, na rozdíl od běžných řidičů TAXI.... Z účetnictví UBERu získá FÚ jednoduchý přehled příjmů všech řidičů a může porovnat s údaji v daňovém přiznání.

+3/−1
25.7.2016 20:33

P91e32t79r 12T74y63č86k96a 6965642379422

Proč by to mělo být přístupné na internetu? Veškeré platby Uberu jsou bezhotovostní, což je Babišův sen.

+1/0
25.7.2016 21:57

R29a55d24o64s34l34a52v 49K96l31a18u33d80a 5754308544772

To je hrubý příjem. U autodopravy jsou náklady poměrně vysoké... Takže předpokládám že dostat se nad 30.000 ročně není problém. To má max. za měsíc. Něco jiného je prodávat u pankejtu jablka ze svojí zahrádky. Výdaje takřka nulové.

0/0
25.7.2016 20:25
Foto

Š52t92ě75p20á41n 61B19i36n24k11o 3416144133226

O tom se nehádám. Taky bych to dělat nechtěl. Ale dovedu si představit, že to leckomu vyjde jako melouch. A i když ne..... Proč to nezkusit.

0/0
25.7.2016 20:34

J51a40n 72N59o10v83ý 3758403219667

V bývalé firmě bylo několik osobních řidičů fungujících na stejném principu jako Uber...Nikdy nebyl žádný problém s obcházením předpisů.

+1/0
25.7.2016 19:52

R88a31d70o23s55l30a97v 43K42l28a53u70d60a 5314868924152

Vážně? Náhodní lidé si je objednávali? Neříkejte.

0/0
25.7.2016 19:54

J37a19n 32N21o44v93ý 3198663929187

Tehdy k nim měli přístup tisíce lidí, dnes mnohem víc.

0/0
25.7.2016 19:57

R26a30d69o12s22l81a19v 31K19l90a95u79d92a 5124978704832

?

0/0
25.7.2016 19:58

J67a80n 79N50o71v16ý 3778483309877

Totéž co Uber v začátcích, vstup je na pozvánky, které může dát kdokoli a kolik chce...

0/0
25.7.2016 20:00

M55a53r37t60i56n 62K21u80d22r72n26a 3419886519100

Osobni ridic nemusi mit koncesy taxikare, ale Uber rozhodne nefunguje, jako osobni ridici.

0/0
25.7.2016 20:04
Foto

Š76t12ě19p56á26n 30B23i72n19k50o 3856224673536

Prosím vás a které předpisy obchází? Žádný rozsudek v té věci ještě nepadl a podle platné legislativy můžete vozit lidi bez taxametru a bez označení TAXI, stejně jako do daného limitu můžete "podnikat" bez ŽL. Jediné, co UBER (zdaleka ne všichni) nesplňuje, resp. jeho řidičové, je evidence vozu v registru.... Což fakt není to hlavní, kvůli čemu s ním taxikářska lobby zlodějů bojuje.....

0/−1
25.7.2016 20:03

M24a90r63t90i92n 63K76u81d39r48n26a 3819306849970

Nesplnuji podminky pro provozovani twxisluzby, ackoli nabizeji sluzby taxisluzby.

0/0
25.7.2016 20:06
Foto

Š67t36ě90p37á50n 94B14i68n90k14o 3676414803276

Které z podmínek prosím nesplňují? Opakuji, že podle platné legislativy nemusíte mít ani označení taxi, ani taxametr a můžete jezdit za cenu, jakou si tím, koho vezete, domluvíte předem.

0/−1
25.7.2016 20:09

R20o70s50t53i36s97l80a62v 49J94a87n32d93a 5729699396440

Tím myslíte, že to zákon neupravuje (tedy nezakazuje), nebo je to něčím konkrétně upravené?

0/0
26.7.2016 7:34

V98i37t 73O51t24a93h83a26l 5585200329714

Dám vám příklad. Jeden kolega dojíždí vlastním autem. Nicméně brává s sebou další 3 lidi a ti mu přispívají na benzín. Je z něj tedy taxík? Má ty příspěvky kolegů uvádět v daňovém přiznání? Potřebuje živnosťák?

On je celý tento systém byrokratických pravidel omezení a tuny legislativního balastu kontraproduktivní, omezuje totiž možnosti přijít s něčím novým, protože "na to nemáme kalkulaci (tabulky, tarify, pravidla...)"

0/0
26.7.2016 8:43

R31a95d64o28s77l75a37v 92K86l27a14u85d95a 5494288104402

Jedou tam kam od, o náklady se dělí. Na to fakt živnosťák nepotřebuje. Taxík obyčejně jezdí tam, kam si určí zákazník, kterého většinou ani nezdá a platí mu nejen veškerý projetý benzín, ale i zisk, amortizaci vozu, pojištění, daně.....

0/0
26.7.2016 8:46

R97a61d68o68s14l16a74v 94K76l65a36u77d87a 5574898614692

*tam kam on....

0/0
26.7.2016 8:46

V65i35t 39O53t91a62h16a15l 5505560469374

Oni pochopitelně neplatí "jen benzín", ale náklady a možná i něco navíc. Jednoho člověka vozí dokonce do jiné firmy a vyzvedává je doma - tedy koná zajížďky mimo trasu, kterou by jel normálně, pokud by je nevozil. A vozí je vlastně tam, kde si určí zákazník - po práci je rozváží domů. Jen si ho neobjednávají přes dispečink. Kde je ta hranice?

0/0
26.7.2016 9:01

R96a44d97o58s78l33a20v 27K66l27a89u88d33a 5114208114252

A když mu zavolá rontrolor z magistrátu, taky ho sveze?

0/0
26.7.2016 12:01

R98o69s24t34i36s82l91a69v 86J16a97n62d62a 5629599386670

S car-poolingem nemá nikdo problém. U taxikářů jsou stanovené na licenci nějaké požadavky, stejně jako třeba hygienické požadavky při prodeji výrobě / jídla atd. Jde především o znalostní testy které pomáhají taxikáři dělat tu práci dobře. Přijde mi fajn bavit se o tom, jestli jsou ty testy dobře koncipované, ale nemyslím si, že by byly samy o sobě zbytečné,

http://www.aaataxi.cz/kariera/zkousky-ridice-taxisluzby/

0/0
26.7.2016 10:47
Foto

Š78t30ě37p29á18n 33B78i43n13k48o 3456504303896

Samozřejmě, že je to upravené. I po novele zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě existuje a zákon upravuje tzv. příležitostnou osobní dopravu a umožňuje do registru vozidel zanést vůz k tomu účelu sloužící, kdy jeho řidič poskytuje přepravní službu osobám bez taxametru a na základě objednávek.

0/0
1.8.2016 12:24

K51r15y88š51t85o32f 13L70a60n16í87k 1909270215645

nesmysl, aby si lidi neco organizovali sami a stat z toho nic nemel? to neprojde.

+6/0
25.7.2016 19:28

R13a63d39o59s64l32a89v 72K95l89a45u44d89a 5334448564292

Tohle by neorganizovali lidé, ale Amazon.

+1/0
25.7.2016 19:30

M66i25c56h56a73l 21J72u16r63s17a 7697314408263

Takze predpokladam, ze spouste firemnich aut s firemnim benzinem v nadrzi nahle "zahadne" stoupne najezd kilometru...:-/

+3/−1
25.7.2016 19:25

V16á67c78l98a83v 15K89a64f67t61a42n 7925609503866

Většina firemních aut má sledování polohy.

0/0
26.7.2016 8:20

J23i47ř26í 59T68e34p11r 4647170395525

Co je to ta PODPOROVANÁ "Sdílená ekonomika"?

Není to náhodou hóóóódně podobné se zakazovaným ŠVARC SYSTÉMEM ?

0/−6
25.7.2016 19:19

P66a53v11e24l 29T50r64u72k38s76a 3213337592503

Pravdepodobne netusite, co je svarcystem. Pokud si firma, jejiz hlavni cinnosti je prodej zbozi najme na ZL nekoho na rozvoz zbozi, uklid, programovani...tak to zadny svarcsystem neni.

+1/0
25.7.2016 19:58

J38i11ř57í 93T24e79p59r 4317280505695

Přečtěte si celou diskuzi, k čemu se to "občasné rozvezení" zvrtává

0/0
25.7.2016 20:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.