Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pruh zavřený, stavbaři nikde. Vyplatí se noční práce, i když vyjdou dráž?

Snad každý řidič to zažil. Čeká v úmorné koloně, ale v sousedním uzavřeném pruhu se příliš nepracuje. A nejpozději za soumraku zmizí dělníci úplně. Klíčové tahy jsou přitom letos v létě nejrozkopanější za poslední roky. Ministr dopravy Dan Ťok chce, aby se standardem staly noční opravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70e41t49r 97V87o19p13i78č21k43a 5212657847346

ctvrt století po revoluci ale porad jsme bananova republika Rv

0/0
18.8.2016 13:19

J51o68s96e26f 15D92l20a49b91a16c 6854537543307

Skanska si stěžuje na problém osvětlení,místa,techniky,na radu si mohou dojet asi 50 km před Mnichov na A9,tam jim to bezvadně funguje již několik týdnů,pracuje se v noci i brzy po ránu

0/0
18.8.2016 12:27

R34i20c67h39a43r28d 12K81n29e84s42c62h68k 2747812165490

Kdo je sakra odpovědný za opravy silnic? Konkrétně v Praze je to peklo. Mraky uzavřeného a rozkopaného, ale když jedu kolem, (kdykoli ve všední den), tak nevidím v 90% nikoho pracovat a ve zbývajících 10% tak maximálně 3 frajery s trakařem a lopatou. (Těžké stroje zůstávají zaparkované opodál)

0/0
18.8.2016 0:17

J20a35k41u80b 20M51r58á25č29e47k 9306489431212

Vídeň, noc z neděle na pondělí, 3:00.

20 strojů, 40 lidí, světla jak na finále ligy mistrů!!!

ČR skoro nic. Notabene Itálie, tam se ale skoro nedělalo ani dopoledne :-P

Jinak výpočet "přes palec" - 9000 hodin??? Počítejme 8 hodin / noc. Tj, 1125 odpracovaných nocí. Děleno 90 (počet nocí březen - květen) = 12,5 pracovníka každou noc v CELÉ ČR!!! každá dálnice má svého pracovníka R^

No co bysme ještě chtěli ;-D

+4/0
28.7.2016 17:04

M44a63r82t53i10n 75R81u31z66i32c69k48a 1222828516347

A to je hlidac, aby se toho moc neukradlo...

+3/0
28.7.2016 17:50

M45a67r85e66k 74J27a23n49e24č68k18a 1237246793811

V ČR se rozmáhá další nešvar stavebních firem. Aspoň několik měsíců (znám i případ kdy to bylo skoro rok) si "zakuželují" silnice a omezí rychlost, čímž výrazně omezí provoz, ale celou dobu tam nikdo nic nedělá, prej ať si řidiči nejdříve zvyknou na omezení ;-D Pak po několika dlouhých měsících tam teprve vidíte nějaký stroj a pár týpků, co tam kolem postávají a to samozřejmě pouze od 8h do 15 hod. max. a tak i drobné opravy dělají v rekordně dlouhých časech. Už jsem na cedule typu "musíme to opravit" silně alergický, protože většinou to znamená cvičné omezení provozu s extrémně dlouhou dobou uskutečnění opravy. Za tohle by takovou firmu, každý velmi rychle hnal, ale na státním se to holt poflakuje za těžké peníze (zakázka je doma, prachy od státu jsou jisté a není kde spěchat) a ještě aby to dělalo v noci? Jsme se asi všichni zbláznili ne?

+3/0
28.7.2016 13:48
Foto

M42i85c72h97a98e85l 30D80o39s66t87a68l 8193211717385

Kamarád z UK říká,že tu máme stav silnic a dálnic na jedničku.Problém prý nastává v okamžiku kdy zařadíte dvojku.

+8/0
28.7.2016 12:59

M72i93c11h62a62e76l46a 27P50l42a39n41á 2663677173857

No tak být z UK, tak pomlčím. Dálnice výborné, ale po čem tam se jezdí na vsi, to tady nebylo ani za R-U. Pro neznalé: Úzké silničky, kde máte po pár stech metrech výklenek na dání přednosti protijedoucímu vozidlu. Plynulost dopravy strašná a když se potkají dva autobusy nebo stane drobná nehoda, tak je to konec cestování pro široké okolí na celý den.

+1/−1
28.7.2016 15:26

M50a36r62e48k 84J52a47n25e85č55k98a 1857586133381

To tam ale nesmíte jezdit s přerostlým kombíkem nebo SUV :-)

0/0
28.7.2016 15:38
Foto

M52i39c41h50a29e78l 28D79o18s36t80a57l 8523891497715

Pravdou je,že v UK jsou některé okresky uzounké a hlavně ve Skotsku ale dálnice už jsou ve většině se 3pruhy protože zjistili,že při nárůstu dopravy je nutné pro zlepšení průjezdnosti.ale i ve střední Anglii je spousta silnic 1.třídy se dvěmi pruhy pro jeden směr.Nejvíce mě překvapilo, že až na jednu míli jedné dvouproudovky není nikde v celém UK neviděl značku zákaz předjíždění nákladním autům.

0/0
28.7.2016 19:58

V97e80s81e68l83ý 18P89e90t29r 2562852755160

JJ jsem proaby se dělalo pořád a v bylo včas hotovo ale neslo by to všude třeba úřad delat takle na stavbe nemame ani silnici mezi vesnicema,protože by se delalo jen po-st. A třeba registr vozidel proc tam nedelaji přesčas pokud nestihaji a jsou tam fronty?. Ale nejsou vidět že a dělník na stavbě ano no smula. Bohužel jich neni moc a tak je těžko donutite dělat noční za ty penize.A radeji půjdou někam jinam.

0/0
28.7.2016 11:44

J76i59ř67í 46S14c86h11m34i27d87t 5170313564535

Tak s tím se setkávám denně, snížená rychlost, práce na cestě atd. a nikde nikdo, maximálně stojí na krajnici odstavený bagr, ale pro cestaře je už neskonalé těžké, ty značky po práci alespoň položit a pak zase postavit a celou noc nebo víkend se tam zbytečně auta plouží 30km/hRv a to je vidět, že tam dělají třeba svodidla nebo protihlukovku:-/

+1/0
28.7.2016 11:20

B22l14a93h93o34m46í82r 10S15k75o44u53p43ý 1490505308727

...a stavbaři nikde.

Stejná situace už dvacet let, a kolik se za tu dobu vystřídalo ministrů dopravy a ředitelů ŘSD (ti se zlatými padáky)...

V roce 1997 jsme jezdili často na dálnici z Brna do Prahy. V místě opravy jednoho z mostů byla doprava svedena do protisměru, samozřejmě s příslušným omezením rychlosti. V tom opravovaném úseku byla 4 měsíce stejná hromada písku a v ní zaražená stejná lopata; nikdo se jí (ani hromady, ani lopaty) nedotkl.

V roce 2013 jsme v rámci zájezdu projížděli autobusem velkou částí Turecka (Antálie - Pamukkale a zpět), brzo ráno tam a večer zpět. V místě, kde se rozšiřovala dálnice, se již v 5 hodin ráno pracovalo, a když jsme se kolem stejného úseku večer, už za tmy (!!) vraceli, tak se tam pod reflektory pracovalo stále.

Třeba by se mohl ministr Ťok poučit, jak vypadá organizace stavby v Turecku.

A místo kdysi hanlivého výrazu "turecké hospodaření" by se spíše hodilo aktuálně pravdivější "české hospodaření" jako synonymum "ke zblití".

A kdyby se u nás alespoň - když už to musí být takhle pomalu - opravovaly dálnice a silnice alespoň kvalitně, ale u nás platí: pomalu a velice nekvalitně.

Ale s tím neudělá ani Ťok ani ťuk....

Kdykoliv jsou v TV filmy a dokumenty ze všech částí světa, vesměs jsou vidět silnice kvalitní, nezaplátované (asi to "zaflusání" asfaltem a zasypání drtí je česká speciální technologie), a to platí ve všech klimatických pásmech: od Aljašky a Grónska, Norska až po sever Afriky, jihovýchodní Asii.

Ovšem podle našich silničářů jsou asi nejhorší klimatické podmínky (na světě!) na území ČR.

+3/0
28.7.2016 10:33

L91á52ď72a 41M75a22l21ý 5487136485465

Nic proti, ale Turcí tahali od 5 do 10 a pak zase až na noc.

0/0
29.7.2016 5:55

J80i92ř74í 46J37u64r76á85š34e61k 8607385330757

Právě jsem se díval na zde uvedenou mapu omezení. Vždyť tam toho spousta chybí. D35 mezi Olomoucí a Mohelnicí a u Olomouce, mega omezení. Potom před Olomoucí D46. Taky katastrofální. Sežeňte si aktuální a kompletní, to potom bude pohled.

0/0
28.7.2016 10:23

J54o90s11e59f 52B60é83r 1951247249788

Taky Most - Chomutov. Silnici rozvrtali, mašiny zmizely, omezení zůstalo.

0/0
28.7.2016 10:25

J82i22ř45í 90S82c55h31m97i45d29t 5210113974265

a při tom by se stačilo podívat na TomTom;-D;-)

0/0
28.7.2016 11:22

R78o71b63e94r20t 41G23o48r64c 6312303203

Když vás to tak strašně trápí tak nepište komentáře a mazejte po nocích na brigádu a bude to hned ;-)

+1/−1
28.7.2016 10:23

B88l59a86h62o83m77í59r 67S53k52o41u93p51ý 1160385408867

A vy v noci pomáháte=brigádničíte na jakém opravovaném úseku silnice, že bychom se dozvěděli, kde to díky vám "odsejpá"?

+1/−2
28.7.2016 10:36
Foto

B56r42o88n13i42s73l87a29v 11G13a82b64r43y56š 2232709721

Treba nejezdi autem. Ja taky nejezdim autem a nestezuju si na stav silnic a na kolony. :-) A jsem mozna spokojenejsi nez Vy.

+2/−1
28.7.2016 12:49

R65o70b21e81r44t 42G51o39r71c 6352403683

Já si tady nestěžuju ani na jeden opravovaný úsek, tak proč bych někde brigádničil??? Ale tady je fůra lidí co řvou že je třeba pátek 16:20 a na stavbě ani noha, však taky proč by tam ta noha byla v tu dobu? Vy si myslíte že ty lidi nemaj svoje volnočasový aktivity? že nemaj třeba rodiny nebo jiný zájmy? Když už jedete kolem tak radši koukejte na cestu a frčte a zbytečně nezkoumejte jestli někdo někde pracuje protože díky tomu č-úmění zdržujete a ohrožujete ostatní.

0/0
29.7.2016 6:19

P53e14t12r 81J61a18r88o40š 2164551845977

Vite jak se rika - vzdyt ja tady vubec nemusim bejt. Pravdou je, ze pokud to nekoho nebavi, tak se na to ma fakt radsi vy...

0/0
28.7.2016 11:04

J43o82s73e76f 12B20é94r 1271337789498

To nemůže být pravda! Ministerstvo dopravy si rozdalo hodně peněz za vynikající práci!

+2/0
28.7.2016 10:21

V67e29n15d21u98l47a 72F70a47i57f59e57r98o79v81á 4818481343399

Celkově je to v CR s dalnicemi hrozná bída. Je opruz, ze nejsou dalnicemi propojena všechna krajská města.

0/0
28.7.2016 10:17

J65i19ř84í 22J47u61r67á74š37e61k 8407225450737

Ťoku, loni D1 katastrofa. Člověk si dá rezervu 2 hodiny na cestu z Ostravy do Prahy a málem mu uletí letadlo. Letos opět katastrofa. Mezi Prahou a Olomoucí min. 7 omezení provozu. Co kdybys místo debilních keců zařídil zrušení dálniček na celé D1? Vždyť to není žádná rychlostní komunikace ale zpomalovací.

Jenže ono to funguje tak, že čím více staveb najednou, tím více úplatků do vlastních a stranických kapes. A samosebou se na stavbách musí co nejvíce vydělat.

+5/0
28.7.2016 9:57

J63a44n 62K55o95č88v92a43r84a 4472505837351

Nejden jen o práci v noci. Stačilo by zavírat pouze úseky, kde se pracuje / je rozkopáno. Např. na D4 se sjíždí do jednoho pruhu na úseku dlouhém 5 km a na celém úseku je velmi často vidět jediný nepouživaný stroj - ve dne v pracovní dobu - nic víc, žádný člověk!

1. Proč je zavřený úsek 5 km a pracuje se pouze na krátkém úseku?

2. Proč se nepracuje celý den mimo noci?

O tom jak to funguje na západ od nás škoda mluvit. :-(

+5/0
28.7.2016 9:56

J74i95ř29í 37J55u92r93á22š40e81k 8177665580407

Protože to mají všichni na háku. Vedení ŘSD a ministerstvu je to fuk. Nikdo jim nedává za uši, tak co by řešili? Přeci si nebudou komplikovat život.

NEJJEDNODUŠŠÍ JE DÁT NA SILNICI CEDULI "MUSÍME TO OPRAVIT" A "DEKUJEME"

+3/0
28.7.2016 9:59

B71l45a19h17o44m23í82r 44S45k29o35u52p44ý 1460315348477

Už kdysi jsem jsem navrhoval, aby k dopravní značce A07a "Nerovnost silnice" (dříve s úžasnou formulací "Příčná stružka nebo hrbol") byla vytvořena dodatková tabulka "Platí na celém území ČR".

Tyto značky by se usadily na hraničních příjezdech do ČR (aby zahraniční řidiči věděli, co je - po čtvrtstoletí budování tržního kapitalizmu - ve "vyspělé" ČR čeká), a všude jinde už by nebyly třeba (kolik set či tisíců by se jich asi ušetřilo?).

Domácím řidičům je stav našich silnic důvěrně znám.

0/0
28.7.2016 10:46

T70o63m36á92š 78V17e33j84m28e51l61k33a 8628552889

Je úsměvné, že se o nočních pracích píše až teď, když v zahraničí to funguje již několik let. Nenažrané (hlavně ty zahraniční) stavební firmy si tady dělají co chtějí, protože jim to naše zákony a neschopné ŘSD dovolí. Systém nekoordinovaného rozkopání silnic a dálnic je smutný obraz neschopnosti ŘSD cokoliv řídit a koordinovat. Já vím, že se silnice a dálnice musí opravovat, ale proč se to všechno dělá v jednu chvíli a na tazích, které jsou o prázdninách více vytížené než mimo prázdniny prostě nechápu. Proč nemohli opravovat I/38 před sezónou a stejně tak D52?! Prostě dementi! No bohužel jinak to u nás nebude...

+5/0
28.7.2016 9:53

P47a57v30e97l 75D40o16m69i51n39i60k 8108125133578

Poslední dvě věty by se mohly tesat.

0/0
28.7.2016 10:06

P57a89v15e43l 45D12o32m47i92n37i84k 8318255713318

Mám plíživý dojem, že problém vzniká tím, že nenažrané stavební firmy si naberou co nejvíc zakázek i s vědomím, že je kapacitně (ani lidmi, ani mechanizací) nemohou zajistit - proto také ty neskutečně dlouhé termíny. Tohle je hrozný stát.

+7/0
28.7.2016 9:46

J20a81r72o46s15l86a25v 33H58e17j64n92a 4837621279

"protože se podepsaly smlouvy, do kterých už se nedá zasahovat"

.

Lumpové!

0/0
28.7.2016 9:45
Foto

D16a31n81i70e93l 70V27a28l19e85n24t20a 4368695898

A jak chcete jednostranně zasahovat do uzavřené smlouvy? Nejsme v Arábii.

0/0
28.7.2016 9:49

J18i89ř96í 30J29u77r37á65š96e70k 8417665560357

Tak alespoň zpětně vyhodit úředníky, co ty smlouvy vyřizovali. Nemají na svých místech co dělat.

+2/0
28.7.2016 10:01

J80i19ř47í 84S75c31h63m48i54d77t 5600913624625

ještě bych jim dal k úhradě vzniklé škody z jejich špatného rozhodnutí, to by možná pomohlo i provětrat ty nekompetentní a úplatné úředníky;-)

0/0
28.7.2016 11:26

M59i89l75o87s63l68a98v 73K94n62o43p 9484786653833

Nedaleko od mého bydliště předělávají koleje na nádraží. Zadavatelem jsou ČD, prováděcích firem je tam více, nevím, kdo je generálním partnerem. Ale ve smlouvě je přesný termín dohotovení a předání stavby, jinak následují obří sankce. A firmy se snaží, práce v neděli není problém, práce na dvě směny samozřejmostí. Proč to jde tady a silničních staveb nikoliv?

0/0
28.7.2016 12:48

J98i61ř14í 70E92r38b76e75n 1353604476357

Pššt, nesmíte mluvit o tom, že se stavby na železnici daří rychle - ono to totiž spadá pod stejného Ťoka a to by mnozí diskutéři nestrávili ;-)

Mám stejnou zkušenost při rekonstrukci trati Stará Paka - Turnov. Práce dodavatelů Po-Ne 7-19 h, volno si dali akorát o státním svátku...

0/0
28.7.2016 16:28

V68l45a29d69a 36S25i73m15o17n93i52k 3129863363165

Samozřejmě vzájemnou dohodou obou stran ... v případě nedohody status " on hold" ( což v praxi znamená, že už si neškrntou ani za korunu jako subdodavatel) , případně zpřísněný režim kvality, požadavky na změny apod . Vy jste nikdy nežil v reálném světě skutečně konkurenčního průmyslu ? To není Arábie, to je konkurence. Všechno jde - legálně.

0/0
28.7.2016 20:20

P23e84t50r 36N52o97v64ý 9551263568

Nedávno tu byl jeden článek. Video je také zajímavé. Možná by se pan ministr a stavební firmy mohly inspirovat.

http://ekonomika.idnes.cz/v-holandsku-postavili-podjezd-pod-dalnici-behem-weekendu-pe5-/ekonomika.aspx?c=A160610_152000_ekonomika_rts

0/0
28.7.2016 9:40
Foto

R31o69m34a82n 23I50v36i25č42i39č 8383755920170

Jenze takovou smlouvu tady nikdo neudela. Takova akce vyjde podstatne draz nez "normalni oprava". A takhle tady nikdo zakazku nezada.

0/0
28.7.2016 9:52

K33a14r59e75l 14N18o11v82o65t31n62y 2901835349940

Firmy by proste mely platit kazdy den za kazdy zavreny pruh, jako treba za zabor, a bylo by to vyresene...

0/0
28.7.2016 9:37

K36a14r88e13l 23R15y54s 9493329930539

A firma udělá co? Přeúčtuje poplatek s malou přirážku investorovi (což bude zprostředkovaně stát). Stát vezme peníze kde? Od daňových poplatníků... Takže já bych to radši tak nehrotil...

+1/0
28.7.2016 10:15

J26i86ř53í 96H77o46d90a43n 6124477483870

A nejlepší je když se rozkopou i objizdne trasy

+3/0
28.7.2016 9:37

T50o17m55á47š 14H13u29d31e66č11e29k 3163353489723

Fascinuje mě, jak pohodlné nicnedělání Skansky obhajuje bývalý zaměstnanec Skansky na postu ministra, který má zcela jistě značný vliv na přidělení zakázky. A voliči mu to žerou. Není to k popukání?

+6/0
28.7.2016 9:34

J78i12ř78í 64E36r81b60e91n 1233384686527

Četl jste ten článek vůbec? Kde v něm Ťok obhajuje nicnedělání Skansky? 8-o

0/0
28.7.2016 16:26

Z25d10e49n32ě57k 87H25r48u94b67ý 5665508451136

Hlavní důvod, proč na stavbách nejsou vidět lidi je ten, že nejsou lidi. Natož aby se dělalo v noci. Ve stavebnictví je nadbytek zakázek a stavební firmy to pak řeší tak, že prostě dělají všude trochu a celkově pomalu. Platí to od nejmenších firem až po ty velké.

+6/0
28.7.2016 9:31
Foto

R71o85m24a66n 47I71v38i73č21i41č 8323815210150

Ono na delani 24h/7d by bylo potreba 4x tolik lidi nez ted. A na to tady personalne nema zadna firma

+2/0
28.7.2016 9:54

M24i41l18o45s59l13a31v 26P78o71h27u19n10e76k 1210444389281

Je to katastrofa, mám za to, že množství uzávěrek, omezení a pomalé opravy, jeno navyšují počet dopravních nehod. Stres nakázeň a hlavně nehody kamionů jenom násobí nespkojenost uživatelů dálnic, za které zaplatí silniční daň a známku. Proč váhá pan Ťok se zákazem předjížení kamionů. Ono ve výsledku si kamion vůbec nepolepší a jenom omezuje a zpomaluje provoz.8-o8-o

+2/0
28.7.2016 9:30

H33o20n73z77a 55K90r95e24n51s87t18e98t74t76e20r 1573809359

TO nemyslíte vážně, že ne? Celý levý pruh D1 by byl jen kamionový řetez za tatrou, nebo někým pomalým.....

0/0
28.7.2016 11:56

M58a14r85t98i49n 68R44a93y30m62a37n 4962108953938

Stačilo by zavést pro začátek víkendové práce. Proč v neděli je uzavřen celý pruh na D4 a stojí se tam kolony, když jednak tam nikde ani noha a druhak kopou pouze odstavný pruh a veškerá hlína stroje a vše kolem je dokonce pouze v odstavném pruhu a oni nechají zavřený přes celý víkend i ten pravý? To není nikdo schopný kdo by je dokopal aby v pátek odpoledne posunuli kužely o 3m vpravo, o víkend se jezdilo 2 pruhama 80 a v pondělí dopoledne až přijdou zpátky je posunuly zpátky a uzavřeli ten pravý? fakt jsem měl na druhé takové uzavírce 100 chutí přejet mezi kužely a projet to pravým pruhem. Žádný problém by to nebyl.

+3/0
28.7.2016 9:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.