Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pruh zavřený, stavbaři nikde. Vyplatí se noční práce, i když vyjdou dráž?

Snad každý řidič to zažil. Čeká v úmorné koloně, ale v sousedním uzavřeném pruhu se příliš nepracuje. A nejpozději za soumraku zmizí dělníci úplně. Klíčové tahy jsou přitom letos v létě nejrozkopanější za poslední roky. Ministr dopravy Dan Ťok chce, aby se standardem staly noční opravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e12t85r 31V67o60p26i61č22k71a 5342667397776

ctvrt století po revoluci ale porad jsme bananova republika Rv

0/0
18.8.2016 13:19

J61o33s31e11f 65D16l12a44b44a76c 6954257543257

Skanska si stěžuje na problém osvětlení,místa,techniky,na radu si mohou dojet asi 50 km před Mnichov na A9,tam jim to bezvadně funguje již několik týdnů,pracuje se v noci i brzy po ránu

0/0
18.8.2016 12:27

R72i94c72h22a46r88d 60K17n66e91s37c85h40k 2927942645450

Kdo je sakra odpovědný za opravy silnic? Konkrétně v Praze je to peklo. Mraky uzavřeného a rozkopaného, ale když jedu kolem, (kdykoli ve všední den), tak nevidím v 90% nikoho pracovat a ve zbývajících 10% tak maximálně 3 frajery s trakařem a lopatou. (Těžké stroje zůstávají zaparkované opodál)

0/0
18.8.2016 0:17

J62a56k80u31b 23M49r63á93č16e57k 9386679191342

Vídeň, noc z neděle na pondělí, 3:00.

20 strojů, 40 lidí, světla jak na finále ligy mistrů!!!

ČR skoro nic. Notabene Itálie, tam se ale skoro nedělalo ani dopoledne :-P

Jinak výpočet "přes palec" - 9000 hodin??? Počítejme 8 hodin / noc. Tj, 1125 odpracovaných nocí. Děleno 90 (počet nocí březen - květen) = 12,5 pracovníka každou noc v CELÉ ČR!!! každá dálnice má svého pracovníka R^

No co bysme ještě chtěli ;-D

+4/0
28.7.2016 17:04

M51a15r11t88i27n 98R21u29z50i26c53k65a 1382738786757

A to je hlidac, aby se toho moc neukradlo...

+3/0
28.7.2016 17:50

M18a49r79e40k 42J68a72n93e59č54k19a 1277406403321

V ČR se rozmáhá další nešvar stavebních firem. Aspoň několik měsíců (znám i případ kdy to bylo skoro rok) si "zakuželují" silnice a omezí rychlost, čímž výrazně omezí provoz, ale celou dobu tam nikdo nic nedělá, prej ať si řidiči nejdříve zvyknou na omezení ;-D Pak po několika dlouhých měsících tam teprve vidíte nějaký stroj a pár týpků, co tam kolem postávají a to samozřejmě pouze od 8h do 15 hod. max. a tak i drobné opravy dělají v rekordně dlouhých časech. Už jsem na cedule typu "musíme to opravit" silně alergický, protože většinou to znamená cvičné omezení provozu s extrémně dlouhou dobou uskutečnění opravy. Za tohle by takovou firmu, každý velmi rychle hnal, ale na státním se to holt poflakuje za těžké peníze (zakázka je doma, prachy od státu jsou jisté a není kde spěchat) a ještě aby to dělalo v noci? Jsme se asi všichni zbláznili ne?

+3/0
28.7.2016 13:48
Foto

M49i57c66h84a79e39l 14D77o65s33t43a15l 8643771567205

Kamarád z UK říká,že tu máme stav silnic a dálnic na jedničku.Problém prý nastává v okamžiku kdy zařadíte dvojku.

+8/0
28.7.2016 12:59

M89i24c40h49a88e86l77a 91P82l41a16n38á 2713887923887

No tak být z UK, tak pomlčím. Dálnice výborné, ale po čem tam se jezdí na vsi, to tady nebylo ani za R-U. Pro neznalé: Úzké silničky, kde máte po pár stech metrech výklenek na dání přednosti protijedoucímu vozidlu. Plynulost dopravy strašná a když se potkají dva autobusy nebo stane drobná nehoda, tak je to konec cestování pro široké okolí na celý den.

+1/−1
28.7.2016 15:26

M20a92r13e18k 70J87a98n45e13č70k24a 1177986623181

To tam ale nesmíte jezdit s přerostlým kombíkem nebo SUV :-)

0/0
28.7.2016 15:38
Foto

M25i13c44h28a13e10l 90D43o62s79t74a12l 8473321757155

Pravdou je,že v UK jsou některé okresky uzounké a hlavně ve Skotsku ale dálnice už jsou ve většině se 3pruhy protože zjistili,že při nárůstu dopravy je nutné pro zlepšení průjezdnosti.ale i ve střední Anglii je spousta silnic 1.třídy se dvěmi pruhy pro jeden směr.Nejvíce mě překvapilo, že až na jednu míli jedné dvouproudovky není nikde v celém UK neviděl značku zákaz předjíždění nákladním autům.

0/0
28.7.2016 19:58

V75e39s53e94l70ý 73P47e48t11r 2252932455270

JJ jsem proaby se dělalo pořád a v bylo včas hotovo ale neslo by to všude třeba úřad delat takle na stavbe nemame ani silnici mezi vesnicema,protože by se delalo jen po-st. A třeba registr vozidel proc tam nedelaji přesčas pokud nestihaji a jsou tam fronty?. Ale nejsou vidět že a dělník na stavbě ano no smula. Bohužel jich neni moc a tak je těžko donutite dělat noční za ty penize.A radeji půjdou někam jinam.

0/0
28.7.2016 11:44

J72i70ř92í 29S33c90h35m37i69d89t 5880293594505

Tak s tím se setkávám denně, snížená rychlost, práce na cestě atd. a nikde nikdo, maximálně stojí na krajnici odstavený bagr, ale pro cestaře je už neskonalé těžké, ty značky po práci alespoň položit a pak zase postavit a celou noc nebo víkend se tam zbytečně auta plouží 30km/hRv a to je vidět, že tam dělají třeba svodidla nebo protihlukovku:-/

+1/0
28.7.2016 11:20

B38l95a84h60o22m37í65r 48S76k54o67u46p50ý 1640945278867

...a stavbaři nikde.

Stejná situace už dvacet let, a kolik se za tu dobu vystřídalo ministrů dopravy a ředitelů ŘSD (ti se zlatými padáky)...

V roce 1997 jsme jezdili často na dálnici z Brna do Prahy. V místě opravy jednoho z mostů byla doprava svedena do protisměru, samozřejmě s příslušným omezením rychlosti. V tom opravovaném úseku byla 4 měsíce stejná hromada písku a v ní zaražená stejná lopata; nikdo se jí (ani hromady, ani lopaty) nedotkl.

V roce 2013 jsme v rámci zájezdu projížděli autobusem velkou částí Turecka (Antálie - Pamukkale a zpět), brzo ráno tam a večer zpět. V místě, kde se rozšiřovala dálnice, se již v 5 hodin ráno pracovalo, a když jsme se kolem stejného úseku večer, už za tmy (!!) vraceli, tak se tam pod reflektory pracovalo stále.

Třeba by se mohl ministr Ťok poučit, jak vypadá organizace stavby v Turecku.

A místo kdysi hanlivého výrazu "turecké hospodaření" by se spíše hodilo aktuálně pravdivější "české hospodaření" jako synonymum "ke zblití".

A kdyby se u nás alespoň - když už to musí být takhle pomalu - opravovaly dálnice a silnice alespoň kvalitně, ale u nás platí: pomalu a velice nekvalitně.

Ale s tím neudělá ani Ťok ani ťuk....

Kdykoliv jsou v TV filmy a dokumenty ze všech částí světa, vesměs jsou vidět silnice kvalitní, nezaplátované (asi to "zaflusání" asfaltem a zasypání drtí je česká speciální technologie), a to platí ve všech klimatických pásmech: od Aljašky a Grónska, Norska až po sever Afriky, jihovýchodní Asii.

Ovšem podle našich silničářů jsou asi nejhorší klimatické podmínky (na světě!) na území ČR.

+3/0
28.7.2016 10:33

L15á54ď26a 89M19a81l82ý 5247416495765

Nic proti, ale Turcí tahali od 5 do 10 a pak zase až na noc.

0/0
29.7.2016 5:55

J15i49ř64í 75J21u33r19á52š26e64k 8817175600337

Právě jsem se díval na zde uvedenou mapu omezení. Vždyť tam toho spousta chybí. D35 mezi Olomoucí a Mohelnicí a u Olomouce, mega omezení. Potom před Olomoucí D46. Taky katastrofální. Sežeňte si aktuální a kompletní, to potom bude pohled.

0/0
28.7.2016 10:23

J93o47s60e86f 49B69é42r 1521127829738

Taky Most - Chomutov. Silnici rozvrtali, mašiny zmizely, omezení zůstalo.

0/0
28.7.2016 10:25

J43i59ř28í 24S12c45h80m86i87d42t 5360893914355

a při tom by se stačilo podívat na TomTom;-D;-)

0/0
28.7.2016 11:22

R27o54b52e10r32t 33G46o64r65c 6242433313

Když vás to tak strašně trápí tak nepište komentáře a mazejte po nocích na brigádu a bude to hned ;-)

+1/−1
28.7.2016 10:23

B37l91a79h44o61m46í80r 11S76k72o89u37p23ý 1280105308717

A vy v noci pomáháte=brigádničíte na jakém opravovaném úseku silnice, že bychom se dozvěděli, kde to díky vám "odsejpá"?

+1/−2
28.7.2016 10:36
Foto

B89r66o57n68i60s32l25a89v 51G78a59b36r78y93š 2142799801

Treba nejezdi autem. Ja taky nejezdim autem a nestezuju si na stav silnic a na kolony. :-) A jsem mozna spokojenejsi nez Vy.

+2/−1
28.7.2016 12:49

R18o87b17e53r80t 88G18o89r57c 6532633243

Já si tady nestěžuju ani na jeden opravovaný úsek, tak proč bych někde brigádničil??? Ale tady je fůra lidí co řvou že je třeba pátek 16:20 a na stavbě ani noha, však taky proč by tam ta noha byla v tu dobu? Vy si myslíte že ty lidi nemaj svoje volnočasový aktivity? že nemaj třeba rodiny nebo jiný zájmy? Když už jedete kolem tak radši koukejte na cestu a frčte a zbytečně nezkoumejte jestli někdo někde pracuje protože díky tomu č-úmění zdržujete a ohrožujete ostatní.

0/0
29.7.2016 6:19

P86e14t32r 26J91a74r57o85š 2614751695637

Vite jak se rika - vzdyt ja tady vubec nemusim bejt. Pravdou je, ze pokud to nekoho nebavi, tak se na to ma fakt radsi vy...

0/0
28.7.2016 11:04

J53o19s67e31f 74B97é78r 1851577419198

To nemůže být pravda! Ministerstvo dopravy si rozdalo hodně peněz za vynikající práci!

+2/0
28.7.2016 10:21

V22e22n28d19u76l48a 78F13a77i60f75e64r74o36v20á 4858291553939

Celkově je to v CR s dalnicemi hrozná bída. Je opruz, ze nejsou dalnicemi propojena všechna krajská města.

0/0
28.7.2016 10:17

J28i42ř28í 52J98u70r31á86š25e59k 8747765660557

Ťoku, loni D1 katastrofa. Člověk si dá rezervu 2 hodiny na cestu z Ostravy do Prahy a málem mu uletí letadlo. Letos opět katastrofa. Mezi Prahou a Olomoucí min. 7 omezení provozu. Co kdybys místo debilních keců zařídil zrušení dálniček na celé D1? Vždyť to není žádná rychlostní komunikace ale zpomalovací.

Jenže ono to funguje tak, že čím více staveb najednou, tím více úplatků do vlastních a stranických kapes. A samosebou se na stavbách musí co nejvíce vydělat.

+5/0
28.7.2016 9:57

J94a20n 14K73o64č79v47a82r72a 4902135777541

Nejden jen o práci v noci. Stačilo by zavírat pouze úseky, kde se pracuje / je rozkopáno. Např. na D4 se sjíždí do jednoho pruhu na úseku dlouhém 5 km a na celém úseku je velmi často vidět jediný nepouživaný stroj - ve dne v pracovní dobu - nic víc, žádný člověk!

1. Proč je zavřený úsek 5 km a pracuje se pouze na krátkém úseku?

2. Proč se nepracuje celý den mimo noci?

O tom jak to funguje na západ od nás škoda mluvit. :-(

+5/0
28.7.2016 9:56

J92i93ř63í 21J59u40r63á22š75e93k 8687285480557

Protože to mají všichni na háku. Vedení ŘSD a ministerstvu je to fuk. Nikdo jim nedává za uši, tak co by řešili? Přeci si nebudou komplikovat život.

NEJJEDNODUŠŠÍ JE DÁT NA SILNICI CEDULI "MUSÍME TO OPRAVIT" A "DEKUJEME"

+3/0
28.7.2016 9:59

B61l63a52h13o82m19í18r 78S26k15o22u63p75ý 1550455698367

Už kdysi jsem jsem navrhoval, aby k dopravní značce A07a "Nerovnost silnice" (dříve s úžasnou formulací "Příčná stružka nebo hrbol") byla vytvořena dodatková tabulka "Platí na celém území ČR".

Tyto značky by se usadily na hraničních příjezdech do ČR (aby zahraniční řidiči věděli, co je - po čtvrtstoletí budování tržního kapitalizmu - ve "vyspělé" ČR čeká), a všude jinde už by nebyly třeba (kolik set či tisíců by se jich asi ušetřilo?).

Domácím řidičům je stav našich silnic důvěrně znám.

0/0
28.7.2016 10:46

T49o31m25á38š 91V60e47j25m46e13l42k28a 8268442549

Je úsměvné, že se o nočních pracích píše až teď, když v zahraničí to funguje již několik let. Nenažrané (hlavně ty zahraniční) stavební firmy si tady dělají co chtějí, protože jim to naše zákony a neschopné ŘSD dovolí. Systém nekoordinovaného rozkopání silnic a dálnic je smutný obraz neschopnosti ŘSD cokoliv řídit a koordinovat. Já vím, že se silnice a dálnice musí opravovat, ale proč se to všechno dělá v jednu chvíli a na tazích, které jsou o prázdninách více vytížené než mimo prázdniny prostě nechápu. Proč nemohli opravovat I/38 před sezónou a stejně tak D52?! Prostě dementi! No bohužel jinak to u nás nebude...

+5/0
28.7.2016 9:53

P26a33v85e28l 29D87o29m68i45n23i77k 8588985943638

Poslední dvě věty by se mohly tesat.

0/0
28.7.2016 10:06

P17a76v16e66l 29D96o32m27i68n13i15k 8878455153758

Mám plíživý dojem, že problém vzniká tím, že nenažrané stavební firmy si naberou co nejvíc zakázek i s vědomím, že je kapacitně (ani lidmi, ani mechanizací) nemohou zajistit - proto také ty neskutečně dlouhé termíny. Tohle je hrozný stát.

+7/0
28.7.2016 9:46

J60a10r69o66s46l51a69v 26H49e48j29n61a 4787251249

"protože se podepsaly smlouvy, do kterých už se nedá zasahovat"

.

Lumpové!

0/0
28.7.2016 9:45
Foto

D11a47n29i82e94l 65V21a58l25e57n92t16a 4268255238

A jak chcete jednostranně zasahovat do uzavřené smlouvy? Nejsme v Arábii.

0/0
28.7.2016 9:49

J10i83ř62í 69J62u77r87á41š58e21k 8467595660287

Tak alespoň zpětně vyhodit úředníky, co ty smlouvy vyřizovali. Nemají na svých místech co dělat.

+2/0
28.7.2016 10:01

J98i44ř53í 11S54c11h66m68i62d19t 5200483504535

ještě bych jim dal k úhradě vzniklé škody z jejich špatného rozhodnutí, to by možná pomohlo i provětrat ty nekompetentní a úplatné úředníky;-)

0/0
28.7.2016 11:26

M19i53l45o53s10l35a47v 45K98n19o61p 9464236163693

Nedaleko od mého bydliště předělávají koleje na nádraží. Zadavatelem jsou ČD, prováděcích firem je tam více, nevím, kdo je generálním partnerem. Ale ve smlouvě je přesný termín dohotovení a předání stavby, jinak následují obří sankce. A firmy se snaží, práce v neděli není problém, práce na dvě směny samozřejmostí. Proč to jde tady a silničních staveb nikoliv?

0/0
28.7.2016 12:48

J70i58ř15í 54E40r26b23e48n 1143704246567

Pššt, nesmíte mluvit o tom, že se stavby na železnici daří rychle - ono to totiž spadá pod stejného Ťoka a to by mnozí diskutéři nestrávili ;-)

Mám stejnou zkušenost při rekonstrukci trati Stará Paka - Turnov. Práce dodavatelů Po-Ne 7-19 h, volno si dali akorát o státním svátku...

0/0
28.7.2016 16:28

V40l30a52d58a 24S36i43m32o14n75i92k 3589403793635

Samozřejmě vzájemnou dohodou obou stran ... v případě nedohody status " on hold" ( což v praxi znamená, že už si neškrntou ani za korunu jako subdodavatel) , případně zpřísněný režim kvality, požadavky na změny apod . Vy jste nikdy nežil v reálném světě skutečně konkurenčního průmyslu ? To není Arábie, to je konkurence. Všechno jde - legálně.

0/0
28.7.2016 20:20

P44e44t49r 18N86o60v97ý 9901603158

Nedávno tu byl jeden článek. Video je také zajímavé. Možná by se pan ministr a stavební firmy mohly inspirovat.

http://ekonomika.idnes.cz/v-holandsku-postavili-podjezd-pod-dalnici-behem-weekendu-pe5-/ekonomika.aspx?c=A160610_152000_ekonomika_rts

0/0
28.7.2016 9:40
Foto

R92o20m37a94n 14I40v81i85č78i16č 8243555590470

Jenze takovou smlouvu tady nikdo neudela. Takova akce vyjde podstatne draz nez "normalni oprava". A takhle tady nikdo zakazku nezada.

0/0
28.7.2016 9:52

K19a78r82e65l 93N64o55v24o59t62n77y 2141645629360

Firmy by proste mely platit kazdy den za kazdy zavreny pruh, jako treba za zabor, a bylo by to vyresene...

0/0
28.7.2016 9:37

K94a42r38e90l 53R30y25s 9153369100459

A firma udělá co? Přeúčtuje poplatek s malou přirážku investorovi (což bude zprostředkovaně stát). Stát vezme peníze kde? Od daňových poplatníků... Takže já bych to radši tak nehrotil...

+1/0
28.7.2016 10:15

J21i72ř60í 72H48o88d83a11n 6974187763420

A nejlepší je když se rozkopou i objizdne trasy

+3/0
28.7.2016 9:37

T95o95m58á78š 60H74u26d98e74č29e58k 3833733849633

Fascinuje mě, jak pohodlné nicnedělání Skansky obhajuje bývalý zaměstnanec Skansky na postu ministra, který má zcela jistě značný vliv na přidělení zakázky. A voliči mu to žerou. Není to k popukání?

+6/0
28.7.2016 9:34

J15i27ř93í 72E56r64b58e53n 1823624856237

Četl jste ten článek vůbec? Kde v něm Ťok obhajuje nicnedělání Skansky? 8-o

0/0
28.7.2016 16:26

Z88d30e62n63ě28k 28H10r42u94b94ý 5515648401206

Hlavní důvod, proč na stavbách nejsou vidět lidi je ten, že nejsou lidi. Natož aby se dělalo v noci. Ve stavebnictví je nadbytek zakázek a stavební firmy to pak řeší tak, že prostě dělají všude trochu a celkově pomalu. Platí to od nejmenších firem až po ty velké.

+6/0
28.7.2016 9:31
Foto

R10o69m90a24n 76I98v62i34č77i83č 8143445300760

Ono na delani 24h/7d by bylo potreba 4x tolik lidi nez ted. A na to tady personalne nema zadna firma

+2/0
28.7.2016 9:54

M47i52l74o25s73l61a37v 78P22o65h39u64n72e52k 1680204749381

Je to katastrofa, mám za to, že množství uzávěrek, omezení a pomalé opravy, jeno navyšují počet dopravních nehod. Stres nakázeň a hlavně nehody kamionů jenom násobí nespkojenost uživatelů dálnic, za které zaplatí silniční daň a známku. Proč váhá pan Ťok se zákazem předjížení kamionů. Ono ve výsledku si kamion vůbec nepolepší a jenom omezuje a zpomaluje provoz.8-o8-o

+2/0
28.7.2016 9:30

H42o45n64z87a 61K68r85e86n59s64t51e78t58t83e96r 1333939529

TO nemyslíte vážně, že ne? Celý levý pruh D1 by byl jen kamionový řetez za tatrou, nebo někým pomalým.....

0/0
28.7.2016 11:56

M29a36r89t78i82n 31R57a35y83m21a35n 4202658673188

Stačilo by zavést pro začátek víkendové práce. Proč v neděli je uzavřen celý pruh na D4 a stojí se tam kolony, když jednak tam nikde ani noha a druhak kopou pouze odstavný pruh a veškerá hlína stroje a vše kolem je dokonce pouze v odstavném pruhu a oni nechají zavřený přes celý víkend i ten pravý? To není nikdo schopný kdo by je dokopal aby v pátek odpoledne posunuli kužely o 3m vpravo, o víkend se jezdilo 2 pruhama 80 a v pondělí dopoledne až přijdou zpátky je posunuly zpátky a uzavřeli ten pravý? fakt jsem měl na druhé takové uzavírce 100 chutí přejet mezi kužely a projet to pravým pruhem. Žádný problém by to nebyl.

+3/0
28.7.2016 9:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.