Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T68o20m46á85š 15K30a61p58l45a51n 8163239933783

tak ono mezi námi - v noci by se pracovat ani nemuselo, kdyby se přes den pracovalo nějak takhle: http://sploid.gizmodo.com/watch-a-huge-swarm-of-machines-pave-a-road-in-russia-1784417285

Problém není ale úplně na straně stavebníků, ale v tom, jak blbě se tu prostě ty silnice zadávají. Stavebníci čekají, kdy budou peníze a schválená stavba, mezi tím narůstá částka za to, že tam jsou stavební stroje, které nic nedělají, nebo se odvezou na jinou stavbu a pak se zas čeká. Když se pak schválí rozpočet, tak se to schválí na nějaký pidi úsek, který se prostě dělá najednou a nelze na něm pracovat paralelně, tedy že by se v jednom úseku třeba tepve řezal starý asfalt, ve druhém už odvážel, ve třetím už opravoval podklad, ve čtvrtém už navážel nový asfalt a v pátém už dělaly dokončovací práce, tj. že by měl stavebních permanentně vytížené stroje a stavební čety.

Tedy kdyby stát prostě rovnou udělal celou zakázku (byť rozdělenou do etap), tak ve finále je stavba za poloviční dobu a polovic peněz. Jasně, z pohledu cachflow by stát musel dát dříve více peněz, ale vzhledem k nulovým cenám úvěrů je to teď vlastně úplně jedno.

Další problém je, že se nestaví s vizí budoucna, takže až se dostaví, tak se bude moci začít znovu, protože dálnice bude zas moc úzká. Mosty se staví přesně na šířku, takže není možné přidat pruh, to samé nájezdy ... Přitom kdyby se rovnou udělal prostor o jeden pruh navíc (kde by nebyl asfalt, jen by to bylo zarovnané), tak by to zvedlo cenu jen nepatrně (max 10 %), ale do budoucna by to snížilo náklady na rozšíření na zlomek, nemusely by se zavírat pruhy, a zároveň by tato zarovnaná část šla využívat jako odstavný pruh, úniková zóna při krizových situacích atd. což by dále výrazně zvýšilo propustnost a snížilo nehodovost.

Jenže prostě tady se všechno dělá tak, aby z toho kamarádi měli co největší příjmy.

+57/0
doporučit
28.7.2016 1:49
Foto

M13a53r19t43i88n83a 51D16v24o23ř30á84k71o34v91á 2415223259440

Viděno na vlastní oči: V Rakousku na uzavřeném úseku dálnice v délce 5km spatřeno cca 100 strojů a asi 200 pracovníků (odhadem). O několik hodin později na D1: na uzavřeném úseku v délce 4km spatřeno 10 strojů a přesně 8 pracovníků (nepočítáni "horolezci" upravující okolní skály, těch bylo 6). No co dodat? Asi proto je Rakousko tam, kde je a my, Češi v pr . . . :-/

+47/0
doporučit
28.7.2016 1:59

P25e56t14r 34H54a73h13n 1493779776418

Nesmysl, všude se staví, ale u nás se jen píše, jak to nejde. Jedu po plzeňské, zavřeno nejmíň 10 km, ale nikoho na dlouhých úsecích nevidím ani ve dne!;-O

+45/0
doporučit
28.7.2016 5:27

P66e47t75r 22V31o45n39d24r37a53c98e62k 7955321653300

Článek je blábol mimo realitu - například - na silnici 1.třídy nedávno opravovali most - objížďka pro kamiony cca 40km ..... most byl již postaven, ale více jak měsíc se stále jezdí po objížďce, protože se čeká na kolaudaci ...... a to jak se pracuje na opravách vidí snad i slepý .....

+37/0
doporučit
28.7.2016 4:26

J57a37n 65P13i39r90a78s 1773315986286

"V noci jsou taky stavbaři méně výkonní" naše firma podniká ve stavebním průmyslu i když tak trošku specifické. Během nočních směn se vždy udělá více než na denní. Je to tím že chlapy mají v noci klid, nikdo jim tam moc nepřekáží a zbytečně nestojí za zadkem. Když se jim řekne co mají udělat tak to udělají a někdy jdou i dřív z práce jelikož mají hotovo. Nevím proč je to u nás neřešitelný problém když v ostatních státech to funguje.

+36/0
doporučit
28.7.2016 1:16
Foto

Š64t68ě85p44á73n 38B82i55n81k18o 3586134563116

Já myslím, že v první fázi by bohatě stačilo, kdyby pořádně makali za světla a kdyby zavírali a zabírali jenom to, co opravdu opravují. Úsek práce na den, dva. Ráno přeznačit a znovu. Ne zavřít 10 a více kilometrů a mít tam jeden stroj a jednu partu......

+28/0
doporučit
28.7.2016 6:44

M97a86r90e26k 93J18a11n 2873532544222

Celé ŘSD a ŤOK by se měli zajet podívat co Němci provádějí u "Wurtzburku" směrem na Frankfurt. Všude nasazená technika a lidi v takovém množství, že ji nikdy Tˇok a spol neviděli. Někde hutní pláň.Někde dělají už podklad.Někde pokládají asfalt, kontiuelně staví mosty a hlavně v sobotu a v něděli veškeré stavební stroje perfektně vyrovnané a na stavbě NIKDO. O následné zcela nové dálnici o 4 pruzích v jednomsměru /původně dva/ a její kvalitě o tom se nám v Česku nikdy nebude ani zdát. Co tam předvedli za posledních 7 let je něco neuvěřitelného na rozdíl od celé ŘSD a její produkci na D1.

+28/0
doporučit
28.7.2016 6:00

R21a73d12e75k 68J97a89h31o26d74a 3543512194353

Já teda nevím ale třeba na D1 na 198km nepracují ani ve dne natož v noci.

Na tak dlouhým úseku (3-4km) vidět v 16 hodin (cedule píše práce až do 17 hodin) jen 2 tatry,jeden bagr a 3 chlapy opřený o svodidla mi přijde fakt málo.

Zvlášť když týden před "otevřením" tam bude 10 tater,3 bagry a chlap co 5 metrů.

A vloni když měnili svodidla, no měsíc jim trvalo vyměnit svodidla na 5km. A to bylo proto že tam byla jen jedna parta. Kdyby tam bylo víc lidí tak ty svodidla mohly do týdne být hotový. Tak omezení způsobovalo kolony o měsíc dýl.

+26/0
doporučit
28.7.2016 6:39

P34e22t76r 83K21o97č33i19č12k41a 4139878616377

"V Česku je zástavba nahuštěná, vesnic je mnoho..."

To si děláte srandu? Se podívejte do Itálie, tady prakticky neexistuje neobydlené území, přesto se na takto důležitých stavbách maká i v noci.

+26/0
doporučit
28.7.2016 1:32
Foto

J89a26n 76D25o41č32e61k63a80l 1784226201675

Zvláštní .... D1 v úseku Praha - Brno má asi 200km. Kdekoliv v Evropě je souvislý a průjezdný úsek dálnice v této délce naprosto normální věc. Ale průjezdnou D1 bez nějakého zúžení, opravy apod. nepamatuju snad 20 let

+25/0
doporučit
28.7.2016 1:14

M80i39r35o53s45l80a89v 69H94o34d13a42n55i87č 1117712693

Ministr dopravy byl před nástupem do úřadu sedm let generálním ředitelem Skansky. Proto má jasnou představu, jak se na našich silnicích opravuje a za kolik. Též bude vědět, jak vznikly smlouvy, které nelze vypovědět. To, že se na silnicích vědomě pracuje s minimálním efektem je jasné, jakože ráno vyjde slunce. A že má tento úžasný džob politické krytí je jasné, jakože večer zajde. Prostým okem každodenního řidiče jsem vypozoroval, že se tento trend stále zdokonaluje a velké naděje přináší též technologické finesy, jako je zakládání pařezů, stavební suti a dalšího bordelu do podloží dálnic. Zajímavý by byl průzkum, jaký dopad na zdraví obyvatelstva má každodenní stres v kolonách. Nemluvím o ekonomických souvislostech v součtu zvících hrozivé černé díry.

+22/0
doporučit
28.7.2016 6:26

M72i80c45h62a41e98l97a 38V19o86s72t69r41č96i70l10o40v51á 3792751876670

"Ministr dopravy Dan Ťok chce, aby se standardem staly noční opravy."

Pro začátek by snad i stačilo, kdyby se stalo standardem to, že se na opravovaných úsecích bude pořádně dělat přes den...

+20/0
doporučit
28.7.2016 9:09

Z16d70e67n94ě91k 72W82e85r43n60h90a20r16t 6417735152498

U nás zkrátka nic nejde. Jezdím docela často přes Německo a vůbec "západní" Evropu a tam to jde. Světla řidiče neoslňují, dělníci jsou asi proškolení, beton jim taky jsou schopní dodat v noci, zkrátka se tam maká. V pátek v noci jedu jedním směrem, kus dálnice je uzavřený a maká se, světla svítí, staveniště se hemží lidmi. V úterý jedu zpět a je to otevřené, nikde nikdo, všechno v plném standardním provozu. Proč to - krucinál - nejde i u nás?

+19/0
doporučit
28.7.2016 7:07

R39o37m24a35n 92K27a98c62h37l41í41ř 7253451311940

U nás se staví tak nějak po česku...dlouho, draze...a furt[>-]

+19/0
doporučit
28.7.2016 6:45

I81v14a73n 74K94l46í17m34e55k 9330535228786

Jsou to výmluvy, že to nejde. Proč je stanovená pracovní doba 7 - 17 hodin, když světlo je až do 22 hodin? Navíc v pátek jsem v 15 hodin už neviděl pracovat nikoho!!!

+22/−1
doporučit
28.7.2016 1:22

O31l89d39a 35V34a12r49h48á72n41e22k 5530674410636

Stavbaři na našich silnicích a dálnicích samozřejmě pracují! Pohybují se však tak rychle, že je běžný řidič nedokáže pouhým okem postřehnout. ;-D

+17/0
doporučit
28.7.2016 7:22

P40e50t70r 96K38o94č37i11č66k98a 4209138326127

A co takhle v součinnosti s externími spolupracovníky redakce, zdokumentovat pracovní dobu na mnoha opravovaných úsecích dálnice najednou? Třeba jednou uprostřed týdne, a jednou v pátek. To pak ŘSD nebude moci ani pípnout proti takovým důkazům v článku.

+17/0
doporučit
28.7.2016 1:40

M68i12r49o14s30l41a47v 12U16r89b43a80n 1566197721619

Pan Tok uz toho od sveho nastupu do funkce chtel spoustu...A nemohu se ubranit pocitu, ze jedine konkretni s cim prisel, tak jsou drakonicke pokuty, ktere podle nej vyresi vse...

+16/0
doporučit
28.7.2016 7:26

M30i36c15h53a92l 14Z62e55l82e82n93ý 6874723355246

Kdyz se pise o Tokovi, tak jde jen o tato tri temata:

1. Rozkopane dalnice a silnice a s tim spojene problemy v doprave

2. Smlouva s Kapschem (kterou Tok slibil zmenit, aby po dvou letech bez vyberoveho rizeni nechal Kapsch dal nestydate drancovat cesky mytny sysem)

3. Prisnejsi kontroly rychlosti, nejlepe prujezdovymi radary (ze by si MD CR chtelo od Kapsche jeste pronajimat mytne brany za ucelem provozovani site prujezdovych radaru?)

Ja vim, ze tu byli horsi ministri dopravy (napriklad gauner Rebicek), ale Tok se rozhodne zapise mezi nezapomenutelne.

+16/0
doporučit
28.7.2016 6:39

J98i27ř46í 14G38a72n48o 1470989264386

Blábol! Jde o to vše zorganizovat a načasovat. Říci, že něco nejde je ale snažší. Ťok evidentně na to nestačí. Na D1 se dělá již nějaký rok ale není to vidět. Jo a nejlepší je dělat malování čar v pátek v odpoledne a zabrat mnoho km touto činností.

+14/0
doporučit
28.7.2016 5:21

P44e79t62r 56H48a28m38ž15í78k 7831963772183

Jasný, kdyz si smažky pořádají mnohdy nelegální týdenní teknoparty kousek za vesnicí, hygiena na to řekne, ze se to holt musí vydržet. Ale na dálnici je zásadní problém. Kolik opravovaných úseku dálnice je bezprostředně u vesnic? A jaktože Eurovia tady ještě vůbec něco staví? Už opravila zmrvenou dálnici u Ostravy a zaplatila řidičům mnoha miliardové odškodné?

+14/0
doporučit
28.7.2016 2:14

K64a49m92i31l 46D46o58l39e79z75e44l 6632206144432

pry se za pul Roku udelalo 8000 hodin v noci. Bud jsou tihle urednicci uplne mimo nebo si delaji srandu. za 5 mesicu 9000 hodin znamena, ze delalo 5 mesicu nocni smenu v prumeru 12 lidi ?

Okamzite toho urednika vyhodte

+14/0
doporučit
28.7.2016 1:25
Foto

M88i80c87h15a36e64l 68D81o91s35t43a75l 8593661567405

Projel jsem celou Evropu křížem krážem a nikde jsem neviděl aby se s opravami a rekonstrukcemi tak slali jako tu v CZ.V Německu proběhla rekonstrukce dálnice mezi Norimberkem a Frankfurtem(cca170km) na A3 během dvou let,V Británii skoro ta samá délka M1 za rok a půl.a tu se s D1 selou už skoro pátým rokem a není konce.Kde teda je chyba? Nemluvě o tom,že v místě oprav nebyli v zahraničí takové dopravní kolapsy jako jsou u těch našich zúžení.Nikdy jsem neviděl nějaké technologické přestávky protože když něco mělo "odpočívat",tak makali na něčem jiném ale tu je technologická přestávka,tak jsou v prachu všichni a není tu ani noha.Nehledě když někde v cizině mají uzavřený pruh,tak pokud to není nezbytně nutně,tak pruh nebo zúžení po dobu nečinnosti uvolní a zase pak jak se pokračuje,tak se to uzavře ale většinou tam jedou stále. Pak se diví,že jsou zakázky tak drahé.Kdyby firmě dali fix cenu a přes to nejel vlak,hodili by kostrou ale tu vědí ,že když přijdou na ŘSD a zabečí,že by měli přidat peněz,tak pak se zvedne cena zakázky o půlku navíc než se vyjednala při výběrovce.To se pak firmy na takových zakázkách budou poflakovat protože vědí,že jim to stát zaplatí.V neposlední řadě je kvalita a ta tu je žalostná.Nevím jestli je to záměr nebo jen hloupost,ale silnice po frézování a novém koberci na mnoha místech po 5 letech opět vymlácená a děravá.Každý si z těchto zakázek dělá dojnou krávu a řidiči pak přichází o nervy v kolonách a ještě za to vybírají myto a poplatky.V Německu v místě kde se dělalo tak cena mýta byla menší nebo nebyla účtovaná vůbec.Tu ani omylem.Jak se říká D1 je nejdražší parkoviště v Evropě.

+11/0
doporučit
28.7.2016 8:20

L11u48k37á49š 88R78y27c10h62l66ý 5987646143287

pamatuji jednu opravu na "prokleté" D1 (D47) tady na ostravsku. Asi 3 km úsek a cedule "Pracovní doba Po-Ne 7-17" jezdíval jsem tam tenkrát v různé dny i hodiny a nikdy jsem tam nikoho nezahlíd. Asi byli zrovna pod mostem... jen škoda, že v tom úseku zrovna žádný nebyl...

+11/0
doporučit
28.7.2016 7:25
Foto

B92á38r23a 93T26u96č94k91o50v53á 2944665116942

Oni se lide na stavbe daji zamestnat i jinak, napriklad jako kdyz onen pracovnik socialni mensiny chodi po stavenisti sem a tam, az si toho vsimne mistr a rika: "Kua Dezo co to delas?" -"Ale bol tu taky hranol dvadsat na dvadsat ktory potrebujem..." - "No jo, ten tu byl, to najdeme..." Tak hledaji dva, az si toho vsimne vedouci smeny: "Chlapi, to tady tak bloumate?" - "Dezo hleda hranol dvacet na dvacet, stopro tady byl, potrebujeme ho!" - "Hej, chlapi, vseho nechte a pojdte najit Dezovi hranol dvacet na dvacet!" zarve vedouci na vsechny okolo, kteri zacnou hledat hranol, ale nemuzou ho najit. Vedouci tedy pravi: "Neda se nic delat, zavolam inzenyrovi a objedname ho", nacez Dezo pravi: "Viete co, pan veduci, nehajte tak, nic nezhanajte. Jebem hranol, sadnem na gulatinu!"

+13/−1
doporučit
28.7.2016 8:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.