Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pruh zavřený, stavbaři nikde. Vyplatí se noční práce, i když vyjdou dráž?

Snad každý řidič to zažil. Čeká v úmorné koloně, ale v sousedním uzavřeném pruhu se příliš nepracuje. A nejpozději za soumraku zmizí dělníci úplně. Klíčové tahy jsou přitom letos v létě nejrozkopanější za poslední roky. Ministr dopravy Dan Ťok chce, aby se standardem staly noční opravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62e84t66r 57V47o97p35i25č14k60a 5162187437176

ctvrt století po revoluci ale porad jsme bananova republika Rv

0/0
18.8.2016 13:19

J31o43s86e36f 54D30l70a13b72a79c 6604137123657

Skanska si stěžuje na problém osvětlení,místa,techniky,na radu si mohou dojet asi 50 km před Mnichov na A9,tam jim to bezvadně funguje již několik týdnů,pracuje se v noci i brzy po ránu

0/0
18.8.2016 12:27

R10i41c79h44a24r79d 45K92n25e94s46c87h41k 2837772275820

Kdo je sakra odpovědný za opravy silnic? Konkrétně v Praze je to peklo. Mraky uzavřeného a rozkopaného, ale když jedu kolem, (kdykoli ve všední den), tak nevidím v 90% nikoho pracovat a ve zbývajících 10% tak maximálně 3 frajery s trakařem a lopatou. (Těžké stroje zůstávají zaparkované opodál)

0/0
18.8.2016 0:17

J83a52k34u17b 21M27r15á69č63e65k 9826349621552

Vídeň, noc z neděle na pondělí, 3:00.

20 strojů, 40 lidí, světla jak na finále ligy mistrů!!!

ČR skoro nic. Notabene Itálie, tam se ale skoro nedělalo ani dopoledne :-P

Jinak výpočet "přes palec" - 9000 hodin??? Počítejme 8 hodin / noc. Tj, 1125 odpracovaných nocí. Děleno 90 (počet nocí březen - květen) = 12,5 pracovníka každou noc v CELÉ ČR!!! každá dálnice má svého pracovníka R^

No co bysme ještě chtěli ;-D

+4/0
28.7.2016 17:04

M81a97r93t44i69n 45R36u71z49i91c36k96a 1982948706517

A to je hlidac, aby se toho moc neukradlo...

+3/0
28.7.2016 17:50

M53a29r87e36k 36J94a89n48e94č70k25a 1777416543821

V ČR se rozmáhá další nešvar stavebních firem. Aspoň několik měsíců (znám i případ kdy to bylo skoro rok) si "zakuželují" silnice a omezí rychlost, čímž výrazně omezí provoz, ale celou dobu tam nikdo nic nedělá, prej ať si řidiči nejdříve zvyknou na omezení ;-D Pak po několika dlouhých měsících tam teprve vidíte nějaký stroj a pár týpků, co tam kolem postávají a to samozřejmě pouze od 8h do 15 hod. max. a tak i drobné opravy dělají v rekordně dlouhých časech. Už jsem na cedule typu "musíme to opravit" silně alergický, protože většinou to znamená cvičné omezení provozu s extrémně dlouhou dobou uskutečnění opravy. Za tohle by takovou firmu, každý velmi rychle hnal, ale na státním se to holt poflakuje za těžké peníze (zakázka je doma, prachy od státu jsou jisté a není kde spěchat) a ještě aby to dělalo v noci? Jsme se asi všichni zbláznili ne?

+3/0
28.7.2016 13:48
Foto

M47i42c96h52a52e70l 48D51o54s43t91a26l 8373181267565

Kamarád z UK říká,že tu máme stav silnic a dálnic na jedničku.Problém prý nastává v okamžiku kdy zařadíte dvojku.

+8/0
28.7.2016 12:59

M62i26c44h76a55e97l66a 65P42l12a32n28á 2913147803887

No tak být z UK, tak pomlčím. Dálnice výborné, ale po čem tam se jezdí na vsi, to tady nebylo ani za R-U. Pro neznalé: Úzké silničky, kde máte po pár stech metrech výklenek na dání přednosti protijedoucímu vozidlu. Plynulost dopravy strašná a když se potkají dva autobusy nebo stane drobná nehoda, tak je to konec cestování pro široké okolí na celý den.

+1/−1
28.7.2016 15:26

M12a58r38e53k 55J33a31n10e97č85k95a 1207976863731

To tam ale nesmíte jezdit s přerostlým kombíkem nebo SUV :-)

0/0
28.7.2016 15:38
Foto

M91i42c54h80a10e84l 56D25o81s10t93a29l 8333781447695

Pravdou je,že v UK jsou některé okresky uzounké a hlavně ve Skotsku ale dálnice už jsou ve většině se 3pruhy protože zjistili,že při nárůstu dopravy je nutné pro zlepšení průjezdnosti.ale i ve střední Anglii je spousta silnic 1.třídy se dvěmi pruhy pro jeden směr.Nejvíce mě překvapilo, že až na jednu míli jedné dvouproudovky není nikde v celém UK neviděl značku zákaz předjíždění nákladním autům.

0/0
28.7.2016 19:58

V65e40s43e86l82ý 62P91e34t61r 2272572805450

JJ jsem proaby se dělalo pořád a v bylo včas hotovo ale neslo by to všude třeba úřad delat takle na stavbe nemame ani silnici mezi vesnicema,protože by se delalo jen po-st. A třeba registr vozidel proc tam nedelaji přesčas pokud nestihaji a jsou tam fronty?. Ale nejsou vidět že a dělník na stavbě ano no smula. Bohužel jich neni moc a tak je těžko donutite dělat noční za ty penize.A radeji půjdou někam jinam.

0/0
28.7.2016 11:44

J98i79ř90í 50S69c76h47m90i28d34t 5730303584445

Tak s tím se setkávám denně, snížená rychlost, práce na cestě atd. a nikde nikdo, maximálně stojí na krajnici odstavený bagr, ale pro cestaře je už neskonalé těžké, ty značky po práci alespoň položit a pak zase postavit a celou noc nebo víkend se tam zbytečně auta plouží 30km/hRv a to je vidět, že tam dělají třeba svodidla nebo protihlukovku:-/

+1/0
28.7.2016 11:20

B34l31a54h86o40m42í55r 62S32k25o34u80p66ý 1790365338297

...a stavbaři nikde.

Stejná situace už dvacet let, a kolik se za tu dobu vystřídalo ministrů dopravy a ředitelů ŘSD (ti se zlatými padáky)...

V roce 1997 jsme jezdili často na dálnici z Brna do Prahy. V místě opravy jednoho z mostů byla doprava svedena do protisměru, samozřejmě s příslušným omezením rychlosti. V tom opravovaném úseku byla 4 měsíce stejná hromada písku a v ní zaražená stejná lopata; nikdo se jí (ani hromady, ani lopaty) nedotkl.

V roce 2013 jsme v rámci zájezdu projížděli autobusem velkou částí Turecka (Antálie - Pamukkale a zpět), brzo ráno tam a večer zpět. V místě, kde se rozšiřovala dálnice, se již v 5 hodin ráno pracovalo, a když jsme se kolem stejného úseku večer, už za tmy (!!) vraceli, tak se tam pod reflektory pracovalo stále.

Třeba by se mohl ministr Ťok poučit, jak vypadá organizace stavby v Turecku.

A místo kdysi hanlivého výrazu "turecké hospodaření" by se spíše hodilo aktuálně pravdivější "české hospodaření" jako synonymum "ke zblití".

A kdyby se u nás alespoň - když už to musí být takhle pomalu - opravovaly dálnice a silnice alespoň kvalitně, ale u nás platí: pomalu a velice nekvalitně.

Ale s tím neudělá ani Ťok ani ťuk....

Kdykoliv jsou v TV filmy a dokumenty ze všech částí světa, vesměs jsou vidět silnice kvalitní, nezaplátované (asi to "zaflusání" asfaltem a zasypání drtí je česká speciální technologie), a to platí ve všech klimatických pásmech: od Aljašky a Grónska, Norska až po sever Afriky, jihovýchodní Asii.

Ovšem podle našich silničářů jsou asi nejhorší klimatické podmínky (na světě!) na území ČR.

+3/0
28.7.2016 10:33

L49á56ď44a 89M58a34l51ý 5857876255455

Nic proti, ale Turcí tahali od 5 do 10 a pak zase až na noc.

0/0
29.7.2016 5:55

J90i20ř84í 52J57u40r47á46š31e84k 8117285220827

Právě jsem se díval na zde uvedenou mapu omezení. Vždyť tam toho spousta chybí. D35 mezi Olomoucí a Mohelnicí a u Olomouce, mega omezení. Potom před Olomoucí D46. Taky katastrofální. Sežeňte si aktuální a kompletní, to potom bude pohled.

0/0
28.7.2016 10:23

J54o20s83e89f 50B23é70r 1771767389398

Taky Most - Chomutov. Silnici rozvrtali, mašiny zmizely, omezení zůstalo.

0/0
28.7.2016 10:25

J10i19ř81í 45S65c71h93m50i44d77t 5790663934435

a při tom by se stačilo podívat na TomTom;-D;-)

0/0
28.7.2016 11:22

R30o57b51e31r11t 37G72o88r79c 6742433113

Když vás to tak strašně trápí tak nepište komentáře a mazejte po nocích na brigádu a bude to hned ;-)

+1/−1
28.7.2016 10:23

B71l26a47h67o62m79í84r 42S75k93o80u74p36ý 1440665498427

A vy v noci pomáháte=brigádničíte na jakém opravovaném úseku silnice, že bychom se dozvěděli, kde to díky vám "odsejpá"?

+1/−2
28.7.2016 10:36
Foto

B25r60o75n62i41s97l91a68v 49G13a48b59r35y75š 2792739481

Treba nejezdi autem. Ja taky nejezdim autem a nestezuju si na stav silnic a na kolony. :-) A jsem mozna spokojenejsi nez Vy.

+2/−1
28.7.2016 12:49

R33o36b87e63r92t 46G90o98r62c 6552303163

Já si tady nestěžuju ani na jeden opravovaný úsek, tak proč bych někde brigádničil??? Ale tady je fůra lidí co řvou že je třeba pátek 16:20 a na stavbě ani noha, však taky proč by tam ta noha byla v tu dobu? Vy si myslíte že ty lidi nemaj svoje volnočasový aktivity? že nemaj třeba rodiny nebo jiný zájmy? Když už jedete kolem tak radši koukejte na cestu a frčte a zbytečně nezkoumejte jestli někdo někde pracuje protože díky tomu č-úmění zdržujete a ohrožujete ostatní.

0/0
29.7.2016 6:19

P64e60t94r 57J38a13r21o11š 2124781565967

Vite jak se rika - vzdyt ja tady vubec nemusim bejt. Pravdou je, ze pokud to nekoho nebavi, tak se na to ma fakt radsi vy...

0/0
28.7.2016 11:04

J23o29s59e66f 95B30é41r 1501107569128

To nemůže být pravda! Ministerstvo dopravy si rozdalo hodně peněz za vynikající práci!

+2/0
28.7.2016 10:21

V56e94n34d61u22l16a 21F91a37i18f54e55r20o56v23á 4738761933909

Celkově je to v CR s dalnicemi hrozná bída. Je opruz, ze nejsou dalnicemi propojena všechna krajská města.

0/0
28.7.2016 10:17

J35i71ř73í 44J43u78r93á78š31e15k 8297595610137

Ťoku, loni D1 katastrofa. Člověk si dá rezervu 2 hodiny na cestu z Ostravy do Prahy a málem mu uletí letadlo. Letos opět katastrofa. Mezi Prahou a Olomoucí min. 7 omezení provozu. Co kdybys místo debilních keců zařídil zrušení dálniček na celé D1? Vždyť to není žádná rychlostní komunikace ale zpomalovací.

Jenže ono to funguje tak, že čím více staveb najednou, tím více úplatků do vlastních a stranických kapes. A samosebou se na stavbách musí co nejvíce vydělat.

+5/0
28.7.2016 9:57

J98a32n 76K89o14č89v20a51r48a 4522185127721

Nejden jen o práci v noci. Stačilo by zavírat pouze úseky, kde se pracuje / je rozkopáno. Např. na D4 se sjíždí do jednoho pruhu na úseku dlouhém 5 km a na celém úseku je velmi často vidět jediný nepouživaný stroj - ve dne v pracovní dobu - nic víc, žádný člověk!

1. Proč je zavřený úsek 5 km a pracuje se pouze na krátkém úseku?

2. Proč se nepracuje celý den mimo noci?

O tom jak to funguje na západ od nás škoda mluvit. :-(

+5/0
28.7.2016 9:56

J45i92ř28í 35J49u24r38á81š67e23k 8257395810907

Protože to mají všichni na háku. Vedení ŘSD a ministerstvu je to fuk. Nikdo jim nedává za uši, tak co by řešili? Přeci si nebudou komplikovat život.

NEJJEDNODUŠŠÍ JE DÁT NA SILNICI CEDULI "MUSÍME TO OPRAVIT" A "DEKUJEME"

+3/0
28.7.2016 9:59

B11l90a41h74o14m54í33r 43S65k18o82u65p51ý 1520825628717

Už kdysi jsem jsem navrhoval, aby k dopravní značce A07a "Nerovnost silnice" (dříve s úžasnou formulací "Příčná stružka nebo hrbol") byla vytvořena dodatková tabulka "Platí na celém území ČR".

Tyto značky by se usadily na hraničních příjezdech do ČR (aby zahraniční řidiči věděli, co je - po čtvrtstoletí budování tržního kapitalizmu - ve "vyspělé" ČR čeká), a všude jinde už by nebyly třeba (kolik set či tisíců by se jich asi ušetřilo?).

Domácím řidičům je stav našich silnic důvěrně znám.

0/0
28.7.2016 10:46

T70o96m85á75š 52V80e89j90m77e93l89k83a 8918932989

Je úsměvné, že se o nočních pracích píše až teď, když v zahraničí to funguje již několik let. Nenažrané (hlavně ty zahraniční) stavební firmy si tady dělají co chtějí, protože jim to naše zákony a neschopné ŘSD dovolí. Systém nekoordinovaného rozkopání silnic a dálnic je smutný obraz neschopnosti ŘSD cokoliv řídit a koordinovat. Já vím, že se silnice a dálnice musí opravovat, ale proč se to všechno dělá v jednu chvíli a na tazích, které jsou o prázdninách více vytížené než mimo prázdniny prostě nechápu. Proč nemohli opravovat I/38 před sezónou a stejně tak D52?! Prostě dementi! No bohužel jinak to u nás nebude...

+5/0
28.7.2016 9:53

P13a97v78e76l 44D96o84m68i16n37i19k 8628835963408

Poslední dvě věty by se mohly tesat.

0/0
28.7.2016 10:06

P74a20v95e26l 39D63o38m20i21n10i62k 8798245703408

Mám plíživý dojem, že problém vzniká tím, že nenažrané stavební firmy si naberou co nejvíc zakázek i s vědomím, že je kapacitně (ani lidmi, ani mechanizací) nemohou zajistit - proto také ty neskutečně dlouhé termíny. Tohle je hrozný stát.

+7/0
28.7.2016 9:46

J49a66r15o83s85l73a17v 85H77e13j63n69a 4757221689

"protože se podepsaly smlouvy, do kterých už se nedá zasahovat"

.

Lumpové!

0/0
28.7.2016 9:45
Foto

D83a58n25i67e97l 72V53a37l64e88n91t97a 4258955308

A jak chcete jednostranně zasahovat do uzavřené smlouvy? Nejsme v Arábii.

0/0
28.7.2016 9:49

J35i53ř28í 49J32u35r75á19š88e54k 8957175410567

Tak alespoň zpětně vyhodit úředníky, co ty smlouvy vyřizovali. Nemají na svých místech co dělat.

+2/0
28.7.2016 10:01

J62i50ř69í 35S61c84h94m81i50d27t 5120833774225

ještě bych jim dal k úhradě vzniklé škody z jejich špatného rozhodnutí, to by možná pomohlo i provětrat ty nekompetentní a úplatné úředníky;-)

0/0
28.7.2016 11:26

M85i69l77o86s59l34a83v 24K46n50o46p 9584946143283

Nedaleko od mého bydliště předělávají koleje na nádraží. Zadavatelem jsou ČD, prováděcích firem je tam více, nevím, kdo je generálním partnerem. Ale ve smlouvě je přesný termín dohotovení a předání stavby, jinak následují obří sankce. A firmy se snaží, práce v neděli není problém, práce na dvě směny samozřejmostí. Proč to jde tady a silničních staveb nikoliv?

0/0
28.7.2016 12:48

J60i65ř26í 89E86r94b62e39n 1233304246787

Pššt, nesmíte mluvit o tom, že se stavby na železnici daří rychle - ono to totiž spadá pod stejného Ťoka a to by mnozí diskutéři nestrávili ;-)

Mám stejnou zkušenost při rekonstrukci trati Stará Paka - Turnov. Práce dodavatelů Po-Ne 7-19 h, volno si dali akorát o státním svátku...

0/0
28.7.2016 16:28

V18l50a44d71a 19S48i15m41o11n93i71k 3329273193225

Samozřejmě vzájemnou dohodou obou stran ... v případě nedohody status " on hold" ( což v praxi znamená, že už si neškrntou ani za korunu jako subdodavatel) , případně zpřísněný režim kvality, požadavky na změny apod . Vy jste nikdy nežil v reálném světě skutečně konkurenčního průmyslu ? To není Arábie, to je konkurence. Všechno jde - legálně.

0/0
28.7.2016 20:20

P14e20t40r 56N65o44v25ý 9331363258

Nedávno tu byl jeden článek. Video je také zajímavé. Možná by se pan ministr a stavební firmy mohly inspirovat.

http://ekonomika.idnes.cz/v-holandsku-postavili-podjezd-pod-dalnici-behem-weekendu-pe5-/ekonomika.aspx?c=A160610_152000_ekonomika_rts

0/0
28.7.2016 9:40
Foto

R88o24m82a72n 49I62v18i51č82i48č 8523375120400

Jenze takovou smlouvu tady nikdo neudela. Takova akce vyjde podstatne draz nez "normalni oprava". A takhle tady nikdo zakazku nezada.

0/0
28.7.2016 9:52

K27a92r20e56l 37N48o17v77o81t83n32y 2811565849970

Firmy by proste mely platit kazdy den za kazdy zavreny pruh, jako treba za zabor, a bylo by to vyresene...

0/0
28.7.2016 9:37

K54a81r34e55l 56R35y74s 9643779920529

A firma udělá co? Přeúčtuje poplatek s malou přirážku investorovi (což bude zprostředkovaně stát). Stát vezme peníze kde? Od daňových poplatníků... Takže já bych to radši tak nehrotil...

+1/0
28.7.2016 10:15

J87i83ř73í 80H20o72d91a46n 6464197163760

A nejlepší je když se rozkopou i objizdne trasy

+3/0
28.7.2016 9:37

T26o57m43á14š 91H10u26d63e64č62e68k 3573923949113

Fascinuje mě, jak pohodlné nicnedělání Skansky obhajuje bývalý zaměstnanec Skansky na postu ministra, který má zcela jistě značný vliv na přidělení zakázky. A voliči mu to žerou. Není to k popukání?

+6/0
28.7.2016 9:34

J36i75ř49í 10E67r67b53e73n 1353674186907

Četl jste ten článek vůbec? Kde v něm Ťok obhajuje nicnedělání Skansky? 8-o

0/0
28.7.2016 16:26

Z84d45e46n78ě30k 38H34r90u50b64ý 5355588111226

Hlavní důvod, proč na stavbách nejsou vidět lidi je ten, že nejsou lidi. Natož aby se dělalo v noci. Ve stavebnictví je nadbytek zakázek a stavební firmy to pak řeší tak, že prostě dělají všude trochu a celkově pomalu. Platí to od nejmenších firem až po ty velké.

+6/0
28.7.2016 9:31
Foto

R40o82m40a90n 78I78v82i96č52i46č 8783515620120

Ono na delani 24h/7d by bylo potreba 4x tolik lidi nez ted. A na to tady personalne nema zadna firma

+2/0
28.7.2016 9:54

M90i88l34o22s16l63a78v 84P43o34h44u65n51e40k 1740764749361

Je to katastrofa, mám za to, že množství uzávěrek, omezení a pomalé opravy, jeno navyšují počet dopravních nehod. Stres nakázeň a hlavně nehody kamionů jenom násobí nespkojenost uživatelů dálnic, za které zaplatí silniční daň a známku. Proč váhá pan Ťok se zákazem předjížení kamionů. Ono ve výsledku si kamion vůbec nepolepší a jenom omezuje a zpomaluje provoz.8-o8-o

+2/0
28.7.2016 9:30

H69o83n36z62a 94K55r84e21n48s48t66e94t25t28e46r 1443669389

TO nemyslíte vážně, že ne? Celý levý pruh D1 by byl jen kamionový řetez za tatrou, nebo někým pomalým.....

0/0
28.7.2016 11:56

M57a70r79t25i77n 16R47a73y48m47a13n 4152328253768

Stačilo by zavést pro začátek víkendové práce. Proč v neděli je uzavřen celý pruh na D4 a stojí se tam kolony, když jednak tam nikde ani noha a druhak kopou pouze odstavný pruh a veškerá hlína stroje a vše kolem je dokonce pouze v odstavném pruhu a oni nechají zavřený přes celý víkend i ten pravý? To není nikdo schopný kdo by je dokopal aby v pátek odpoledne posunuli kužely o 3m vpravo, o víkend se jezdilo 2 pruhama 80 a v pondělí dopoledne až přijdou zpátky je posunuly zpátky a uzavřeli ten pravý? fakt jsem měl na druhé takové uzavírce 100 chutí přejet mezi kužely a projet to pravým pruhem. Žádný problém by to nebyl.

+3/0
28.7.2016 9:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.