Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P43e93t80r 42U17l68l19m49a52n63n 2877158837622

Lidi respektujte se tu prosím víc. Autaři by měli být rádi, že někdo jede něčím jiným a uvolňuje tak místo na silnici a vláčkaři by zase měli pochopit, že někomu se jízda vlakem či jiným VHD prostě nevyplatí (ne do všech měst vede rychlý a pohodlný koridor, u mne například cesty autem a vlakem od dveří ke dveřím trvají 2 a 4 hodiny, přesto využívám oboje). Nechápu, proč u tohoto tématu má někdo stále potřebu dělat, že nechápe tu druhou skupinu.

+31/0
doporučit
27.7.2016 9:03

R56a13d62e27k 24J18a33n93a61t35a 9405876894222

Však už mnohokrát jsem tu psal, že veřejná doprava v ČR (včetně ČD) má skvělý poměr cena/výkon. Kvalita a hustota téměř západní, ceny východní.

+26/−1
doporučit
27.7.2016 7:29

P34a14v81e47l 41Ř21a25p83e40k 7582356219755

I tak je u nás objem masového automobilismu daleko za hranicí racionality.

Jako podnikatel občas jezdím na jednání, certifikace atd. Samozřejmě jedu vlakem a MHD, protože nechci trávit několik hodin s rukama na volantu jako nějaký vězeň ve středověké mučírně. Chci se kochat, příp. pracovat. Nechci přebírat trestní odpovědnost za svou přepravu. V neposlední řadě nechci ostatním překážet, smrdět z výfuku a dělat kravál, jen pro svůj soukromý zájem. Nechci kroužit kolem bloku a v přecpaných ulicích hledat místo na zaparkování. A ten obrázek je pořád stejný:

"Dobrý den, tak jaká byla cesta po dálnici? Byly tam zácpy?", případně "Dobrý den, neviděl jsem vaše auto, kde parkujete, prosím vás?"

"Nikde, přijel jsem vlakem"

"Hmm, vlakem jóóó???" (nechápavý pohled idiota)

Dál tato debata nepokračuje, protože když dotyčný zjistí, že mě opravdu nezajímá, kdo jak stál v kolonách, nezajímá mě, jakému autu jak táhne motor, kdy musel měnit tlumiče, jaké má pneumatiky, kolik bral nafty, kolik desítek tisíc km ročně najede, tak najednou nemá co by řekl.

+41/−8
doporučit
27.7.2016 7:36

V42i59k35y91r 32B61o82h50u42m57i76l 17S16t36r49a41n54s11k29y 9777958246479

Autor článku zapomněl zmínit ještě několik "historických" důvodů. ad a/ Dnešní území Česka (dříve Československa) mělo a má mimořádně kompletní pokrytí železničními tratěmi především z doby Rakouska - Uherska a dále pak I. Čsl. republiky a to v porovnání i s mnoha evropskými státy (dnes mohou dráhy využívat i úseky, které byly do konce 70. let "skryty" z důvodu vojenských přesunů apod.). b/ individuální motorizace "národa" se skutečně rozvinula až po r. 1990. Tedy není to zase až tak dlouho = existuje řada lidí, kteří jsou prostě "na svůj bus nebo vlak zvyklí". c/ přes všechny privatizační a jiné "kousky" se nadále daří udržovat jakous-takous síť navazujících spojů a dokonce mnozí přepravci znovuobjevují (dnes v zájmu zisku) "krásy" koordinace dráhy a autobusů. d/ mladá generace se dnes díky spolehlivosti dráhy a stále vyššímu standardu této dopravy (obdobně busy) začíná "obcházet" bez nejméně 2 ks. aut v domácnosti. Vzpomeňme ještě systému "podnikových" výhod pro pracovníky drah /dříve i ČSAD/ a jejich rodinné příslušníky. Co naopak zcela postrádám je funkční spolehlivý systém a la SNCF, tj. možnost si k jízdence (zpravidla delší vzdálenost) zaplatit za zvýhodněný tarif přistavení vozu k nádraží z autopůjčovny a tamtéž jej zase vrátit /nebo jinde, dle nabídky systému/ a "ujet" třeba 500 km zase zpět domů TGV.....(ovšem vlaky o rychlosti TGV tu mít nikdy nebudeme.../.

+13/0
doporučit
27.7.2016 8:37

T80o50m72á71š 47K72u72c13h90a13ř 3417891448361

Příští článek: "Češi rádi pracují za nízký plat" ;-)

+17/−3
doporučit
27.7.2016 5:36
Foto

L42í18d36a 17V71š91e56t15e39č35k83o75v51á 5840563169426

Ja celkem ráda jezdím vlakem autobusem už méně. Auto je pro mě prostě psycho.

+10/0
doporučit
27.7.2016 7:16

A79l27o21i53s 51J58i88n45d76r68a 9540844147735

Ono taky konecne se vlaky v Cesku zacinaji podovat tem na zapade a kultura cestovani se zlepsila. Vsechny ty railjety a pantery, s tim uz se cestovar da. Tak doufam, ze tato modernizace bude pokracovat.

+8/0
doporučit
27.7.2016 8:26

P14a21v92e91l 70M33a31t90o75u21š46e87k 5710307868554

Tady někomu připadá, že u nás jezdí aut málo? Já mám tedy přesně opačné postřehy. Ani mi nepřipadá, že by jich tu jezdilo méně než v západoevropských zemích, a vůbec už ne, že by jezdila méně agresivně. Fakt je, že se určitým místům, jako jsou frekventované ulice a taky např. horská střediska, cíleně vyhýbám, a to všude (v ČR i mimo ni), právě kvůli motoristům.

+7/0
doporučit
27.7.2016 8:02

O70l60d71ř32i82c90h 58J46a71n94e32č12e29k 8349606473701

"Náklady na jízdu autem jsou ale všude podobné" - to není tak úplně pravda, resp. platí to jen o mezní ceně (benzin, opotřebení). Náklady na vlastnictví auta (daně, pojištění, STK, ...) jsou 'na západě' zpravidla mnohem vyšší. Takže zatímco v ČR není problém mít v garáži starou Š120, za kterou platíte jen povinné ručení a v případě potřeby Vám ji známý dá v garáži za pětistovku dokupy, a vyrazít s ní jednou dvakrát měsíčně na krátkou cestu, 'na západě' se vlastnictví takhle málo využívaného auta nevyplatí, to už vyjde (v součtu za rok) levněji jet tím 'drahým' vlakem nebo taxíkem.

Podle mě je klíčová ta hustota spojů. Švédové sice smýšlí ekologicky, ale v jejich obrovské zemi se za hranicemi města a jeho blízkého okolí bez auta prakticky nehnete. V Portugalsku hromadná doprava vyjma příměstské a páteřní mezi největšími městy téměř neexistuje. Rakousko má sice dobrou železniční síť, ale k vlaku se nejprve musíte nějak dostat - pokud bydlíte na venkově, tak bez auta (ať už vlastního, nebo taxi) často takřka nemáte šanci.

+5/0
doporučit
27.7.2016 9:38

J47a72n 63S23a70l55o95m30o77n 4409220111735

Já jezdím do práce vlakem. Je to pro mě výhodné nejen cenově, ale i tím že nemusím na místě práce hledat parkování. Protože se všude rozmohli parkovací zóny, tak pracovník většinou nemá kde normálně zaparkovat. Ještě že to k nádraží nemám jak doma, tak v práci daleko :-).

+4/0
doporučit
27.7.2016 10:41

J55a81n 97V10a43š23á73t81k30o 7291437553989

Není divu, vzhledem k nedokončené dálniční sítě, věčně rozkopaných silnicím atd. Zatímco máme poměrně moderní vlakové soupravy i autobusy a vysokou konkurenci, která sráží ceny. A MHD nám závidí celý svět.

+4/0
doporučit
27.7.2016 10:24
Foto

I38m98r88i55c85h 84S49u10c82h23a91r70s98k15ý 8756123145601

Stačí se projet na D1 a hned každý ocení jízdu vlakem :-)

+4/0
doporučit
27.7.2016 9:29

T46o45m97á48š 50C13h29r90a47s73t87n26ý 2531294671713

Prostě občas se vyplatí vlak, občas auto. To je celé. A taky máme celkem dobrou páteřní síť vlaků a busů po republice.

+4/0
doporučit
27.7.2016 9:13

J26a95n 41M31a54l36ý 1615729724678

Na delší vzdálenost beru vlak. U nás ve městě auto, protože z MHD udělali vyhlídkovou jízdu a to co autem zabere 10 minut, busem jedu 3/4 hodiny.

+4/0
doporučit
27.7.2016 9:06

H15e39r43b17e96r78t 26M68a96c19h10á88n57ě 1844360936

Co je? Sůra je na dovolený?

+4/0
doporučit
27.7.2016 7:07
Foto

O46l74d22r65i69c71h 12S36z87e79l70i82g16a 7193822359759

A nemůže to být proto, že na víc prostě nemají?

+12/−12
doporučit
27.7.2016 5:31

M82a96r88t56i40n 76K19u10b83í32k 9577709376473

Článek je napsán neobjektivně-plno lidi například v příměstské dopravě využívá auto, kterým jede k nádraží a pak jede vlakem, to se vůbec nezmiňuje, auto má smysl využívat tam, kam se nedá dostat veřejnou dopravou. Bohužel některé kraje jako Ústecký či Plzeňský cíleně likvidoval železniční dopravu- viz tratě Horšovký Týn-Staňkov (částečně), Mladotice-Kralovice (úplně),Svojšín-Bor (částečně), ústecký zlikvidoval osobní vlaky v úseku Žihle-Žatec, pravidelné vlaky na trati Kaštice-vilémov/K.Rohozec-Kadaň předměstí, Račiněves-Libochovice, Lovosice-Třebívlice-Most, Chomutov-Vejprty, Rumburk-Jiříkov (úplně), Děčín-Teplice Lesní Brána-Oldřichov (t,.č.úplně), Rumburk-Mikulášovice (částečně). Kraje dělají cílenou politiku jak zničit nenavazujícími jízdními řády veřejnou dopravu- naštěstí se jim to úplně nezdařilo. Ústecký kraj spolu s Plzeňským a částečně Středočeským rozvázal přípoje vlaků v uzlu Blatnu u Jesenice, Ústecký kraj by rád i zrušil vlaky v úseku Lubenec-Blatno u Jesenice..etc.etc. Částečně likviduje železnici i Jihomoravský kraj.

+2/0
doporučit
27.7.2016 14:56

M55a93r59t88i85n 60N16á96p43r36a17v29n26í18k 1422614865361

jojo, Češi rádi jezdí autobusy a vlaky, mají nejnižší spotřebu elektřiny v Evropě, možná i vody a tak by se dalo pokračovat. To je ale záhada, to musí být pro novináře něco jak ježek v kleci...;-D

+2/0
doporučit
27.7.2016 9:54

P74a23v74e86l 46M46a16t97o12u64š85e49k 5530647608414

Co je to za statistiku? V ČR jsou v rámci EU skvělé návaznosti a integrovaná doprava? Kam na takové výsledky kdo chodí? Z toho, co je napsáno, snad lze souhlasit jen s tím, že Češi stále preferují autobusy před vlaky (ačkoli to moc nechápu). Jinak pokud vím, dlouhodobě jsou nejvyužívanější vlaky z evropských zemí ve Švýcarsku, v rámci EU pak v Nizozemí. Obě země jsou v organizaci i využívání vlakové dopravy s ČR naprosto nesrovnatelné. Nevím, kde jinde se standardně zaplní patnáctivozové dvoupodlažní soupravy jezdící i po 10 minutách. I např. v Německu je využívání vlaků oproti ČR cca dvojnásobné. U skandinávských zemí je poměrně nízké využívání vlaků na počet obyvatel dáno asi hlavně dost malou hustotou sítě, ale tam, kde jezdí, využívané jsou. Dávat do poměru cenu jízdného (vytrženou z kontextu) s využíváním vlaků je nesmysl. Právě ve Švýcarsku je (jednotlivé jízdné) jedno z nejdražších (asi i na světě) a železnice jedny z nejvyužívanějších. Drahé jednotlivé jízdenky tam kupují hlavně cizinci - hlavně z neznalosti a samozřejmě také často nemají na vybranou.

+2/0
doporučit
27.7.2016 7:52

Z24d87e55n30ě96k 74W68o84l63f 9621490207595

Asi to tady už bylo několikrát řečeno, ale mám pocit že to nebude tím že máme ekologické cítění nebo něco podobného. Jednoduše lidem nezbývá nic jiného než jezdit busy a vlaky, protože nemají peníze.

+6/−10
doporučit
27.7.2016 7:56

J10i66ř31í 44H31o95r23á72k 6684574233816

Třeba se zmínit, že ta tendence víc jezdit autem tu byla taky. Na některých trasách ji zvrátil nástup Regiojetu a to tak že podstatně. Najednou vlaky postupně přestaly vypadat tak odpudivě jako tomu bylo předtím.

+2/−2
doporučit
27.7.2016 11:48

L87i57b50o21r 92M82o51u67č84k92a 1548167665392

ty organizovany prestupy na zeleznici se snazi nabourat soukromi dopravci ... v ramci jedne firmy CD, to funguje dobre.

+1/0
doporučit
27.7.2016 8:08

J10a54n 88A32l83e96x95e47j 12Z97a63t14y31k68o 7463681552402

Víte proč to tak doopravdy je? Protože 80% obyvatel ČR nemá prachy, tak volí hromadnou dopravu.

+1/−15
doporučit
27.7.2016 9:32

V42l47a18d26i27s73l70a78v 96D52u73b17a 3220258778918

Pritelkyne shanela pro letni tabor jizdenku vlakem na vylet. CD vas to nuti zadat nekolik mesicu predem, kdyz jede vic osob. Tyden pred taborem ji prisel mejl ze ji nemuzou vyhovet, ze je vyluka. Tak jim hned volala a nedovolala se nikomu v CD kdo by ji rekl, odkdy do kdy je na uvedene trase vyluka. A to ji prepojili i na zenskou co stipe listky aby se ji zbavili. Proste meli strach ze budou muset zaprahat vagon. Sranda. A podotknu ze na uvedene trase jezdivam a jezdi tam pravidelne min 3 prazdne vagony. Proto ceske drahy nema nikdo rad. Jsou to lini lemplove.

+1/−17
doporučit
27.7.2016 8:15

A94n68t82o45n72í25n 85D49o54u52b56e87k 3600829309

to neni tim ze bychom to meli radi ale ze jsme socky a nemame na auta!

vlaky i autobusy jsou v havarijnim stavu. obzvlsat autobusem lide nejezdi proto ze by ho meli radi ale protoze jim nic jineho nezbyva. vlakem urcite hodne lidi jezdi rado. jenze aby byl clovek v pohode musi jet pendolinem, railjeme nebo soukromymi dopravci. CD a jejich sluzby na regionalnich a mene hlavnioch tratich jsou katastrofalni, priserne, neakceptovatelne. vlaky bez klimatizace, hlucne, stare, casto jen na oko predelane sedacky nic nezachrani

+1/−20
doporučit
27.7.2016 7:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.