Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi rádi jezdí vlaky a autobusy. V jejich využívání jsou na špici EU

Podíl automobilů na kilometrech ujetých v osobní dopravě je v Česku druhý nejnižší v Evropě. Ve větší míře vlaky a autobusy využívají už jen Maďaři. Podle expertů láká Čechy na veřejné dopravě relativně nízká cena a dostatečná infrastruktura.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a62n82a 53K41o57u81d32e29l11k26o80v66á 2423155173424

Jsem si doteď myslela, že je nemožné napsat článek založený jen na jedné "statistice" o několika číslech. :D

0/0
11.8.2016 16:03

V94l22a68d52i68m32í23r 27Š21t10ě73r53b28a 2102511762287

A bylo by to ještě lepší kdyby se nerušily železniční tratě, po ostatních byl kvalitní jízdní řád a autobusy dělaly k vlakům a naopak dobré přípoje.;-)

0/0
11.8.2016 15:14
Foto

B28r74o72n71i93s88l51a47v 78G24a85b14r41y50š 2472429141

Ve svetle nekterych prispevku, kde se pise, ze je vlak a verejna doprava vubec draha a ze autem lidi jezdi, aby usetrili i penize, budiz auto nazyvano socialnim dopravnim prostredkem :-). Protoze ja si ten vlak muzu dovolit :-P.

0/0
27.7.2016 17:13

M18a24r37t46i19n 39K68u36b29í57k 9187779116103

Článek je napsán neobjektivně-plno lidi například v příměstské dopravě využívá auto, kterým jede k nádraží a pak jede vlakem, to se vůbec nezmiňuje, auto má smysl využívat tam, kam se nedá dostat veřejnou dopravou. Bohužel některé kraje jako Ústecký či Plzeňský cíleně likvidoval železniční dopravu- viz tratě Horšovký Týn-Staňkov (částečně), Mladotice-Kralovice (úplně),Svojšín-Bor (částečně), ústecký zlikvidoval osobní vlaky v úseku Žihle-Žatec, pravidelné vlaky na trati Kaštice-vilémov/K.Rohozec-Kadaň předměstí, Račiněves-Libochovice, Lovosice-Třebívlice-Most, Chomutov-Vejprty, Rumburk-Jiříkov (úplně), Děčín-Teplice Lesní Brána-Oldřichov (t,.č.úplně), Rumburk-Mikulášovice (částečně). Kraje dělají cílenou politiku jak zničit nenavazujícími jízdními řády veřejnou dopravu- naštěstí se jim to úplně nezdařilo. Ústecký kraj spolu s Plzeňským a částečně Středočeským rozvázal přípoje vlaků v uzlu Blatnu u Jesenice, Ústecký kraj by rád i zrušil vlaky v úseku Lubenec-Blatno u Jesenice..etc.etc. Částečně likviduje železnici i Jihomoravský kraj.

+2/0
27.7.2016 14:56

O73l13d48ř24i40c43h 69J11a32n27e15č89e17k 8369226783591

V tom článku úplně chybí informace o tom, jak se k číslům dospělo - jestli jde o % z osobokilometrů nebo prostě z počtu cest bez ohledu na vzdálenost, jak se počítají kombinované cesty (auto+vlak), jak to, když jede několik lidí autem společně, jaké cesty se vůbec počítají - všechny, nebo jen 'mimoměstské'? Započítané očividně nejsou cesty pěší a na kole, MHD je otázkou. A to je pak celkem nicneříkající statistika.

0/0
27.7.2016 15:35

R35a20d24e90k 37J48a80n18a44t13a 9445736414422

V článku klasicky chybí odkazy, ale zjevně nějaký úředník v EU dostal za úkol vypracovat zprávu na základě této tabulky Eurostatu (která je mně i dalším lidem, kdo veřejnou dopravu pořádně sledují, známa už mnoho let):

http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tsdtr210&plugin=1

Čísla totiž přesně sedí. Bere se jen pozemní doprava a veličinou je osobokilometr.

+1/0
27.7.2016 16:03

O68l77d23ř21i10c92h 36J17a97n43e17č90e20k 8419296313421

Díky. Až na to, že 'inland' znamená vnitrostátní, nikoliv pozemní.

A neodpovídá mi to na otázku, jaké cesty se počítají. Když pojedu do práce nebo na nákup autem, tak se to započítá, když na kole nebo půjdu pěšky, tak ne? Co je s tramvají a metrem? Počítají se jako vlak nebo vůbec? A jak vůbec měří osobokilometry v autech? Přijde mi to celé dost neúplné - ale u Eurostatu mě to vůbec nepřekvapuje.

Navíc v popisku tabulky píšou, že metodika sběru dat není mezinárodně harmonizovaná. Čili to srovnání je vlastně úplně nicneříkající.

0/0
27.7.2016 16:58

R23a49d97e82k 66J86a18n46a64t67a 9155956394342

Vzhledem k tomu, že součet vlaky+auta+busy dělá 100%, tak se asi cesty na kole pěšky ignorují.

0/0
27.7.2016 17:21

T36o90m83á45š 21K93u25c21h85a32ř 3277211798831

Vyprošuji si, aby za mě někdo říkal takovou blbost, čím prý rád jezdím. ;-)

0/0
27.7.2016 14:47

J45i37n49d88ř22i70c30h 33R43a59m12e90š 5144746459

Tak já mám mínusy za to že tu se jí jen smetí a hnůj tak se mrkněte jsem https://www.stream.cz/peklonataliri/769031-veprove-konzervy-teaser

0/0
27.7.2016 13:16

J34i30ř21í 68H18o79r10á36k 6944184373266

Třeba se zmínit, že ta tendence víc jezdit autem tu byla taky. Na některých trasách ji zvrátil nástup Regiojetu a to tak že podstatně. Najednou vlaky postupně přestaly vypadat tak odpudivě jako tomu bylo předtím.

+2/−2
27.7.2016 11:48

R11a62d74e64k 54J16a34n10a37t27a 9265826684132

To si nemyslím, Regiojet jezdí v podstatě pouze na jedné trase a to té, kde železnice dominovala už předtím.

+4/0
27.7.2016 12:17

O12l57d33ř43i29c88h 50J75a60n12e16č52e70k 8139456103531

Pokud Regiojetem myslíte jen vlaky, tak máte pravdu. I když lze samozřejmě pochybovat, že by vlakem mezi Prahou a Ostravou jezdilo tolik lidí, co dnes, i kdyby tam býval zůstal monopol ČD, protože v takovém případě by zcela určitě byly vyšší ceny a méně spojů (ještě před nějakými 10 lety jezdil Praha - Ostrava jeden přímý spoj za 2 hodiny).

Pokud se bavíme i o 'žlutých autobusech' (které dnes již jezdí pod značkou Regiojet), tak ty bezpochyby nemálo cestujících z aut vytáhly.

Co přesně má na mysli pan Horák, není z jeho komentáře zřejmé.

0/0
27.7.2016 12:38

R79a83d53e28k 69J68a94n56a84t79a 9735186174142

Hlavní impulz pro trať Praha-Ostrava bylo 95% dokončení oprav "koridoru", tj. zrychlení a ostranění dlouholetých výluk (tím se provoz zefektivnil a začal být zajímavý pro nedotovaný open-access).

Lidi začali proto jednoduše do Ostravy jezdit více, nemuseli přecházet z aut. Prostě místo z VŠ koleje domů jedou ze měsíc jednou za dva týdny. A hned máte 100% nárůst v dané skupině cestujících. Nebo místo toho, aby jel 1 školitel do Ostravy, udělá se jedno velké (levnější) školení jen v Praze a 10 Ostraváků na něj přijede (a to je hned nárůst o 900%!).

Takže není to tak, že by lidi začali jezdil kvůli Regiojetu. Je to tak, že nástup Regiojetu a fakt, že lidi začali jezdit více, má společnou příčinu = OPRAVENOU TRAŤ.

+1/−1
27.7.2016 12:57

O37l10d14ř77i52c12h 61J87a48n75e35č12e72k 8579116443311

To vůbec nepopírám.

Ale jsem přesvědčen, že kdyby býval monopol ČD zůstal zachován, bylo by cestujících méně, než jich je při přímé konkurenci tří dopravců. Protože by bylo méně spojů a byly by dražší. Speciálně pro vysokoškoláky není tak důležité, jestli jedou 3 nebo 4,5 hodiny, ale jestli to stojí 200 nebo 400Kč. A cestující, kteří určitý typ vlaku nebo jeho uspořádání nemají rádi, by možná nenašli pro ně vyhovující alternativu.

I když by těch cestujících stále bylo výrazně více než před 15 lety.

+1/0
27.7.2016 13:15

J64a36n 73S45a98l24o84m41o88n 4389850441195

Já jezdím do práce vlakem. Je to pro mě výhodné nejen cenově, ale i tím že nemusím na místě práce hledat parkování. Protože se všude rozmohli parkovací zóny, tak pracovník většinou nemá kde normálně zaparkovat. Ještě že to k nádraží nemám jak doma, tak v práci daleko :-).

+4/0
27.7.2016 10:41

J76a67n 53V96a78š52á66t35k92o 7961907913459

Není divu, vzhledem k nedokončené dálniční sítě, věčně rozkopaných silnicím atd. Zatímco máme poměrně moderní vlakové soupravy i autobusy a vysokou konkurenci, která sráží ceny. A MHD nám závidí celý svět.

+4/0
27.7.2016 10:24

M77a92r67t95i46n 54K49o58l18á81ř 1425684389845

tak z tohoto se vymyká Madarsko, které má velmi kvalitní dálniční sít a přitom podíl jízdy veřejnou dopravou je dost vysoký....

+1/0
27.7.2016 10:46

R29a45d63e73k 75J53a39n98a66t57a 9745786584772

Maďarsko má významné postavení Budapešti coby centra (větší než např. Praha v ČR).

A tratě, co do té Budapešti vedou, nejsou tak úplně špatné. Takže tak. Podobně je na tom Francie - vetšina VRT vede z Paříže někam do regionu.

+1/0
27.7.2016 11:00

O95l71d38ř81i53c62h 46J90a72n91e90č40e93k 8609676853211

Co se pamatuju (5 až 10 let zpátky), tak dopravní situace v Budapešti byla dost katastrofální, tam autem do práce jezdí asi jen masochisti. A pokud v hlavním městě a jeho bezprostředním okolí žije 20% národa a většina z nich jezdí do práce / školy hromadnou, přitom podle studie v průměru jen 16,8% cest v EU připadá na hromadnou, tak už to může být rozhodující. Podobně v Rakousku, kde je postavení Vídně ještě silnější a železnice v jejím okolí na velmi dobré úrovni.

+1/0
27.7.2016 11:34

O38l50d66ř46i88c39h 33J25a47n16e77č35e20k 8309676953701

A úplně v háji je Portugalsko - to má sice vynikající dálniční síť (postavenou z peněz EU), ale krom turistů po dálnicích skoro nikdo nejezdí, protože mají drahé mýto. A hromadná doprava stojí vyjma velkých měst taky za houby.

0/0
27.7.2016 11:36

J61a46n 52J59e24m74e48l38k71a 1705810

To je zajimavé, že zas Leoš tvrdil, že Češi jezdí vlakem v porovnání se západem EU velmi málo. Tak si vyber.. Tam šlo tuším o osobo-km.

Pokud tedy jezdíme hodně, tak je nejvyšší čas to zprivatizovat a omezit dotace co.. A udělat ty západní ceny..

Podle mě vlak, který je dražší než bezín do auta v jedné osobě nemůže být atraktivní pro větší množství lidí. Zejména na regionální pomalé úrovni.

0/−3
27.7.2016 10:14

R45a59d78e41k 80J46a45n37a90t41a 9165426144662

Leoš tvrdí to, co se hodí pro jeho byznys (kdyby trvdil opak, vypadalo by to, že nevidí potenciál růstu = to investoři a věřitelé neradi slyší).

To nemá s nezávislou informací mnoho společného.

+1/0
27.7.2016 10:57

O16l56d67ř64i62c71h 33J43a32n97e30č42e60k 8239746273181

Proč proboha omezovat dotace a dělat západní ceny? 8-o Z Leoše mluví jeho byznys, z Vás ČD odborář.

"Vlak, který je dražší než benzín do auta nemůže být atraktivní" - tak se podívejte, kolik lidí jezdí vlakem v Rakousku a Švýcarsku.

+1/0
27.7.2016 11:39

J27a67n 50J79e86m36e46l54k73a 1835390

A co dělá soutěžení na cenu dotace? Snižuje dotace, zvyšuje platby zákazníka.

0/−1
27.7.2016 12:26

O14l39d55ř14i47c92h 18J28a80n72e19č98e58k 8119366803201

Proč by proboha mělo zvyšovat platby zákazníkem? 8-o

Na regionálních vlacích je jízdné dáno krajským tarifem, tam může dopravce maximálně nabídnout nějaké své ještě levnější jízdné.

Jaké by bylo jízdné na vysoutěžených rychlících se zatím bohužel můžeme jen dohadovat, ale je jasné, že ho ministerstvo zastropuje a ani dopravce na to nejspíš nepůjde stylem "čím vyšší jízdné, tím vyšší tržby". Na dálkových linkách s konkurencí (typicky autobusů) by dopravce obdobně jako již dnes ČD musel zohlednit jejich ceny, na linkách bez konkurence by se mnoho nezměnilo, akorát by neplatily InKarty - jestli by za ně dopravce nabídl nějakou náhradu opět můžeme jen spekulovat.

Jestli Vám to ještě nedošlo (anebo to prostě jen nechcete připustit), klíčem k požadavku nižších dotací v soutěžích není vyšší jízdné, ale nižší náklady.

0/0
27.7.2016 12:46

R47a84d31e62k 72J33a88n73a63t86a 9285296304192

"Proč by proboha mělo zvyšovat platby zákazníkem? Na regionálních vlacích je jízdné dáno krajským tarifem"

----------

Jednoduše. Dnes jsou mnohé komerční nabídky ČD levnější než jízdné IDS (skupinová sleva, SONE, IN50, IN100, traťová jízdenka, včasná jízdenka) a jsou hojně využívány. Přitom pro splnění podmínek soutěže toto není povinnost, tj. klidně se může stát, že je vítěz nebude poskytovat. Pro velkou část cestujících tak dojde ke zdražení jízdného.

0/0
27.7.2016 13:02

O87l86d93ř39i92c51h 26J93a66n15e56č46e44k 8179686903781

I tak má ale jízdné IDS dost daleko k 'západním cenám'. Přebujelá džungle slev ČD pouze dělá jízdné ještě nižší. Ano, k jejich redukci by došlo - ukažte mi jiného dopravce, který má tak širokou nabídku jízdného jako ČD.

Skupinové a víkendové nabídky nejsou neobvyklé ani u soukromých dopravců - pro ně je přeci výhodné mimo přepravní špičky spoje zaplnit, byť za nižší cenu, viz Regiojet BA-KN.

Traťové jízdenky resp. IN100 mají v IDS své analogie.

Včasná jízdenka není v regionálním spojení příliš relevantní.

Častí cestující na demonopolizaci nejspíš něco ztratí - jiní zase ušetří.

0/0
27.7.2016 13:26

K60a55r36e16l 87Ř62e76h40á16č65e39k 9832150881972

Ukažte mi dopravce, který vypraví tolik různorodých spojů a pokrývá celou republiku. Například DB a OBB mají podobný systém slev.

0/0
27.7.2016 15:31

O59l63d30ř22i64c70h 43J38a92n53e28č26e15k 8369886803141

Hahahaha DB a ÖBB mají podobný systém slev ;-D;-D;-D

ÖBB má

1) základní jízdné, 2) týdenní / měsíční jízdenky, 3) VorteilsCard (50% sleva), 4) ÖsterreichCard (In100), 5) Sparschiene (velmi okleštěná obdoba Včasné jízdenky), 6) Einfach-Raus-Ticket (skupinová jízdenka pro regionální dopravu), 7) EURegio (zvýhodněné jízdenky na vybraných trasách v příhraničí).

Když si u ČD kliknu na nabídku slev, ukáže mi jich to přes 15, a to nepočítám různé "VLAK+" a zákonné slevy.

Když chcete jet v Rakousku jednorázově vlakem a nemůžete použít Einfach-Raus, můžete volit reálně toliko mezi Sparschiene (je-li vůbec pro Váš spoj k dispozici) a základním jízdným (příp. s VorteilsCard). U ČD je to vždy velké propočítávání různých variant základních, včasných a síťových jízdenek.

Mimochodem, "tolik různorodých spojů a pokrývá celou republiku" je u evropských "národních dopravců" celkem standard.

0/0
27.7.2016 15:50

J71a18n 67J72e93m13e10l34k27a 1975850

"Jestli Vám to ještě nedošlo (anebo to prostě jen nechcete připustit), klíčem k požadavku nižších dotací v soutěžích není vyšší jízdné, ale nižší náklady."

Jó? A tu efektivitu Vám přenesou? Nebo skončí v zisku, případně dalších nákladech.. Tržní cena je ta, co se dá ze zákazníků dostat na dané infrastruktuře.

Byl v jihočeských soutěžích krajský tarif?

Krajský tarif, co jsem viděl je dražší než in 25, nemluvím o in50.

Co mezikrajská doprava. Na hranicích krajů atd.

V soutěžích na rychlíky na Most? Byl nějaký zadaný tarif?

Je třeba se podívat na 20 let zkušeností do Anglie.

Česká verze "Dlouhotrvající nárůst přepravených osob se ještě navýšil, ale je vyvážen trvalým zdražováním jízdného. Veřejné rozpočty v roce 2006 zaplatily provozní dotace ve trojnásobné výši než dostávaly BR.

https://cs.wikipedia.org/wiki/British_Rail"

0/0
27.7.2016 19:43

M84a85r20t60i25n 57N85á79p86r56a36v17n27í27k 1432624695451

jojo, Češi rádi jezdí autobusy a vlaky, mají nejnižší spotřebu elektřiny v Evropě, možná i vody a tak by se dalo pokračovat. To je ale záhada, to musí být pro novináře něco jak ježek v kleci...;-D

+2/0
27.7.2016 9:54

M70a14r27t84i34n 21K96y31p35r 2652595304874

Ano, je to zajímavé. Například na Slovensku je spotřeba elektřiny v domácnostech víc jak jedenapůlnasobná, ceny podobné, platy podobné. Tak a teď bych prosil vytáhnout toho ježka z klece, protože tomu opravdu úplně nerozumím.:-P

0/0
27.7.2016 10:35

R47a72d56e52k 16J43a66n10a56t49a 9185936574452

To je o mentalitě národa, o výchově. Jedni šetří na tomhle, jiní na něčem jiném.

Někdo, když chce ušetřit, koupí úsporné žárovky. Jiný kupuje levnější potraviny. Apod.

0/0
27.7.2016 11:03

J11i50ř54í 59H50o39r87á55k 6924684103606

Jo: a ještě jiný nekoupí nic, ani ty úsporné žárovky, a raději zhasne. Aspoň na chvíli ...

0/0
27.7.2016 11:52

O97l63d92ř32i30c30h 66J68a88n43e69č74e36k 8299136453231

"Náklady na jízdu autem jsou ale všude podobné" - to není tak úplně pravda, resp. platí to jen o mezní ceně (benzin, opotřebení). Náklady na vlastnictví auta (daně, pojištění, STK, ...) jsou 'na západě' zpravidla mnohem vyšší. Takže zatímco v ČR není problém mít v garáži starou Š120, za kterou platíte jen povinné ručení a v případě potřeby Vám ji známý dá v garáži za pětistovku dokupy, a vyrazít s ní jednou dvakrát měsíčně na krátkou cestu, 'na západě' se vlastnictví takhle málo využívaného auta nevyplatí, to už vyjde (v součtu za rok) levněji jet tím 'drahým' vlakem nebo taxíkem.

Podle mě je klíčová ta hustota spojů. Švédové sice smýšlí ekologicky, ale v jejich obrovské zemi se za hranicemi města a jeho blízkého okolí bez auta prakticky nehnete. V Portugalsku hromadná doprava vyjma příměstské a páteřní mezi největšími městy téměř neexistuje. Rakousko má sice dobrou železniční síť, ale k vlaku se nejprve musíte nějak dostat - pokud bydlíte na venkově, tak bez auta (ať už vlastního, nebo taxi) často takřka nemáte šanci.

+5/0
27.7.2016 9:38

J64a19n 89J76e75m95e80l79k15a 1195890

No náklady na jízdu autem jsou hlavně poslední dobou rozdílné ve státech, kde bylo zavedeno mýtné pro auta. Francie, Itálie atd.. Kdy rozežranému státnímu kolabujícímu rozpočtu nestačí už ani 1/4 DPH, nestačí nejdražší spotřební daň na světě z paliv. Ale ještě si zavedou 3 - 4 Kč / km za dálnici. Pak se samozřejmě dají šroubovat i ceny za vlaky. Ještě že letadla jsou zatím bez spotřební daně. A vzdušnou cestu zatím nezdanili. Ale to příjde..

0/0
27.7.2016 10:19

O98l90d79ř86i51c54h 44J12a16n33e29č86e37k 8889556663791

Dálniční mýto a drahé rychlovlaky jsou kapitola sama o sobě, to podle mě se srovnáním citovaném v článku nemá mnoho společného, to se zřejmě týká hlavně denního dojíždění na kratší vzdálenosti, i když se bohužel neuvádí, jestli EK počítala osobokilometry nebo počet cest bez ohledu na jejich délku (nebo nějaký jiný paskvil, což by u EK nebylo nic překvapivého).

Daň z leteckého provozu EU už má, ale zatím není tak vysoká, aby ceny letenek výrazně ovlivnila (myslím něco kolem 10 eur u kratších letů).

0/0
27.7.2016 11:48

J79a33n 30A36l52e41x38e59j 19Z83a32t67y22k52o 7243201752682

Víte proč to tak doopravdy je? Protože 80% obyvatel ČR nemá prachy, tak volí hromadnou dopravu.

+1/−15
27.7.2016 9:32

P97a63v81e32l 80M84a10t38o88u44š31e62k 5860297388114

Vždyť většina českých motoristů tvrdí, že jezdí autem právě nebo mimo jiné proto, že je vlak drahý. To mi nějak neštimuje.

+12/0
27.7.2016 9:37

J98a81n 87A63l56e58x50e37j 41Z70a21t44y93k80o 7153761602292

No někteří nemají na auto.

+1/0
27.7.2016 9:39

M57a13r96t57i52n 45K35y23p51r 2922385564954

V ČR je registrováno přes 5 milionů osobních aut, tedy vychází jedno na každé dva lidi. Ano, někteří na auto nemají, ale rozhodně to není ten váš osmdesátiprocentní blábol.

+1/0
27.7.2016 10:31

J12a38n 20A52l42e31x22e21j 48Z22a54t89y19k72o 7653441182392

Některé rodiny mají i tři vozy jako já.

0/−1
27.7.2016 10:33

J53a12n 66V71a35l13a51l38í52k 6376439170576

jenom tři??

+1/0
27.7.2016 10:38

P98a84v73e18l 16M82a37t72o55u47š18e19k 5890527668424

Taky myslím, že by si jich pan Zatyko zasloužil aspoň sedm.

+4/0
27.7.2016 10:39

M72a68r78t43i63n 83K54y38p40r 2122175114134

A některé mají jen jedno. Dohromady statistika vychází. Rodin zcela bez auta je minimum.

0/0
27.7.2016 10:40

M78a83t77ě41j 64V54o15n45d64ř59i60č80k66a 4974630588616

Jde zhruba o 10%.

0/0
31.7.2016 10:58

P44a60v83e95l 79M67a63t72o92u25š40e44k 5760137758354

Já bych věřil, že 80 % na auto skutečně nemá. Ale 80 % z nich si ho koupí na leasing.

+1/0
27.7.2016 10:41

R68a76d62e39k 76J35a96n61a96t17a 9195276624962

No oni to netvrdí, proto, že by to měli spočítané, ale proto, že se stydí říct, že jsou prostě líní (což chápu), či že spěchají (to nechápu, není se za co stydět).

+1/0
27.7.2016 9:45

P85a89v79e77l 66M55a27t17o98u25š24e67k 5700397748104

Ona to je lenost spolu se snahou omráčit souseda či známé, s pocitem nadřazenosti nad "sockami", snahou zařadit se do určité společenské vrstvy, vyjádřit své postavení. Trochu (hodně) povrchní, nicméně typicky lidské.

+2/0
27.7.2016 10:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.