Diskuze

Češi rádi jezdí vlaky a autobusy. V jejich využívání jsou na špici EU

Podíl automobilů na kilometrech ujetých v osobní dopravě je v Česku druhý nejnižší v Evropě. Ve větší míře vlaky a autobusy využívají už jen Maďaři. Podle expertů láká Čechy na veřejné dopravě relativně nízká cena a dostatečná infrastruktura.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Jsem si doteď myslela, že je nemožné napsat článek založený jen na jedné "statistice" o několika číslech. :D

0 0
možnosti

A bylo by to ještě lepší kdyby se nerušily železniční tratě, po ostatních byl kvalitní jízdní řád a autobusy dělaly k vlakům a naopak dobré přípoje.;-)

0 0
možnosti
BG

Ve svetle nekterych prispevku, kde se pise, ze je vlak a verejna doprava vubec draha a ze autem lidi jezdi, aby usetrili i penize, budiz auto nazyvano socialnim dopravnim prostredkem :-). Protoze ja si ten vlak muzu dovolit :-P.

0 0
možnosti
MK

Článek je napsán neobjektivně-plno lidi například v příměstské dopravě využívá auto, kterým jede k nádraží a pak jede vlakem, to se vůbec nezmiňuje, auto má smysl využívat tam, kam se nedá dostat veřejnou dopravou. Bohužel některé kraje jako Ústecký či Plzeňský cíleně likvidoval železniční dopravu- viz tratě Horšovký Týn-Staňkov (částečně), Mladotice-Kralovice (úplně),Svojšín-Bor (částečně), ústecký zlikvidoval osobní vlaky v úseku Žihle-Žatec, pravidelné vlaky na trati Kaštice-vilémov/K.Rohozec-Kadaň předměstí, Račiněves-Libochovice, Lovosice-Třebívlice-Most, Chomutov-Vejprty, Rumburk-Jiříkov (úplně), Děčín-Teplice Lesní Brána-Oldřichov (t,.č.úplně), Rumburk-Mikulášovice (částečně). Kraje dělají cílenou politiku jak zničit nenavazujícími jízdními řády veřejnou dopravu- naštěstí se jim to úplně nezdařilo. Ústecký kraj spolu s Plzeňským a částečně Středočeským rozvázal přípoje vlaků v uzlu Blatnu u Jesenice, Ústecký kraj by rád i zrušil vlaky v úseku Lubenec-Blatno u Jesenice..etc.etc. Částečně likviduje železnici i Jihomoravský kraj.

2 0
možnosti
OJ

V tom článku úplně chybí informace o tom, jak se k číslům dospělo - jestli jde o % z osobokilometrů nebo prostě z počtu cest bez ohledu na vzdálenost, jak se počítají kombinované cesty (auto+vlak), jak to, když jede několik lidí autem společně, jaké cesty se vůbec počítají - všechny, nebo jen 'mimoměstské'? Započítané očividně nejsou cesty pěší a na kole, MHD je otázkou. A to je pak celkem nicneříkající statistika.

0 0
možnosti
TK

Vyprošuji si, aby za mě někdo říkal takovou blbost, čím prý rád jezdím. ;-)

0 0
možnosti
JR

Tak já mám mínusy za to že tu se jí jen smetí a hnůj tak se mrkněte jsem https://www.stream.cz/peklonataliri/769031-veprove-konzervy-teaser

0 0
možnosti
JH

J66i22ř90í 70H29o39r40á18k

27. 7. 2016 11:48

Třeba se zmínit, že ta tendence víc jezdit autem tu byla taky. Na některých trasách ji zvrátil nástup Regiojetu a to tak že podstatně. Najednou vlaky postupně přestaly vypadat tak odpudivě jako tomu bylo předtím.

2 2
možnosti
RJ

To si nemyslím, Regiojet jezdí v podstatě pouze na jedné trase a to té, kde železnice dominovala už předtím.

4 0
možnosti
JS

J17a35n 57S61a39l23o83m13o35n

27. 7. 2016 10:41

Já jezdím do práce vlakem. Je to pro mě výhodné nejen cenově, ale i tím že nemusím na místě práce hledat parkování. Protože se všude rozmohli parkovací zóny, tak pracovník většinou nemá kde normálně zaparkovat. Ještě že to k nádraží nemám jak doma, tak v práci daleko :-).

4 0
možnosti
JV

Není divu, vzhledem k nedokončené dálniční sítě, věčně rozkopaných silnicím atd. Zatímco máme poměrně moderní vlakové soupravy i autobusy a vysokou konkurenci, která sráží ceny. A MHD nám závidí celý svět.

4 0
možnosti
MK

tak z tohoto se vymyká Madarsko, které má velmi kvalitní dálniční sít a přitom podíl jízdy veřejnou dopravou je dost vysoký....

1 0
možnosti
JJ

J18a38n 83J42e83m55e14l81k77a

27. 7. 2016 10:14

To je zajimavé, že zas Leoš tvrdil, že Češi jezdí vlakem v porovnání se západem EU velmi málo. Tak si vyber.. Tam šlo tuším o osobo-km.

Pokud tedy jezdíme hodně, tak je nejvyšší čas to zprivatizovat a omezit dotace co.. A udělat ty západní ceny..

Podle mě vlak, který je dražší než bezín do auta v jedné osobě nemůže být atraktivní pro větší množství lidí. Zejména na regionální pomalé úrovni.

0 3
možnosti
RJ

Leoš tvrdí to, co se hodí pro jeho byznys (kdyby trvdil opak, vypadalo by to, že nevidí potenciál růstu = to investoři a věřitelé neradi slyší).

To nemá s nezávislou informací mnoho společného.

1 0
možnosti