Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opravy kolejí stály miliardy, vlaky však jezdí pomaleji než dříve

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) loni prostavěla za jediný rok tolik peněz, co za čtyři roky. Tratě se díky tomu zrychlily a jsou bezpečnější. Jenže ne všude platí, že stamilionové investice přinesly skutečně zrychlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L63u85k43á98š 32B87r66a17n38d43e32j15s 2183645531311

Praha - Budějovice = promarněná příležitost. Byla zpracována varianta na max.200 km/h, zase ne o tolik dražší, než na 160.. Někde se začít musí a zde mi to přišlo podstatně smysluplnější, než Brno - Přerov, kde by se to opravdu stavět mělo. Nakonec byla zvolena tato varianta, podle mě špatně. Rv

0/0
2.8.2016 10:15

M47a20r36t23i17n 18K33u90b95í15k 9107479576433

Stějně tak omezení zastavování vlaků R v Křižanově, kde je přípojná trať do Velkého Meziříčí. To je snad cílená likvidace té tratě!;-€

0/0
1.8.2016 17:39

M26a51r17t17i91n 46K20u64b44í50k 9657199976943

Je zajímavé, že v Rakousku na úzkokolejné jen částečně rekonstruované trati St.Pölten-Maraizell se jezdí 70 km/h, stejně tak na úzkokolejné trati Unzmarkt-Murau-Tamsweg, tam je místy i 80 km/h. Zde se za miliardy rekonstruují tratě, dělá se nové zabezpečovací zařízení a traťová rychlost zůstává 50 Km/h!! Na Dobříš se daly elektromotorické přestavníky, křižování lze provést za 3 minuty, ale jede se ještě pomaleji, než když se tam zamykaly výměny. Co na to SŽDC?! Co na to konstrukce GVD?! Co na to objednavatelé dopravy?! Stejně tak na trati Mělník-Mšeno!!;-€

+1/0
1.8.2016 17:36

D33a17v65i70d 24H85i66r83e55š 6912562366722

Stále by mě zajímalo,kdy se bude(nebo jestli vůbec) rekonstruovat trať Krnov-Jindřichov ve Slezsku(-Glucholazy PKP).Slibů bylo již mnoho,dodnes se nic neděje.A to se mluví o zrychlování dojezdů vlaků?Zrušit trať v úseku Jindřichov ve Slezsku(-Glucholazy PKP) a zavést autobus místo vlaků.Poláci,ti hajzli se svým územím nechcou dělat nic a SŽDC na cizím území nemá co dělat.Ale posíláme vlaky za 5,5 milionů ročně přes Polsko.A hňupi se nám smějí.

0/0
30.7.2016 16:37

J35i90ř97í 95E70r11b38e95n 1733704906237

Znám horší případ: Varnsdorf - Žitava - Liberec. Rychlíky se plouží tři kilometry Polskem 20 km/h po rozvrkočených kolejnicích na shnilých pražcích...

0/0
30.7.2016 17:25

M45a24r54t73i25n 57K72u66b67í80k 9967209766403

Prý to mají konečně Poláci v plánu opravit, též se má na trati postavit nová zastávka v centru Glucholaz. Termín zatím nebyl zveřejněn.

0/0
1.8.2016 17:25

R91a72d12e64k 50J32a46n53a63t37a 9705246744202

Vlaky nejsou dálkové autobusy, které u nás jezdí "samy za sebe". Grafikon je konstruován z ohledem na přípoje v uzlech.

Takže pokud zkrátíte jízdní doby mezi uzly o pár minut, je nesmysl, aby jel vlak v celé trase o pár minut rychleji, když tak ztratíte přípoje a u jednokolejná trati vaám pak dokonce ani nevyjde křižování. Takže časová úspora se zatím použije na lepší stabilitu jízdního řádu (je-li zpoždění, sndadno se dožene).

Skutečná úspora času nastane pak teprve až se dosáhne nějakého nového stavu, kdy vyjdou přípoje, tj. nashromáždí se těchto menších úprav více, aby to dělalo třaba 15, 30 minut ... chybí-li pár minut, lze toho dosáhnut i vynecháním některých menších zastávek.

Pokud se pan redaktor považuje za redaktora specializovaného na dopravu, měl by tyto principy čtenářům připomenout.

0/−4
29.7.2016 15:01

D12a33v31i77d 68P95e53c93a 1525474401466

Myslíte přípoje kdy vlak odjíždí za 38 minut? To snad ne, ostré přípoje jsou dávno v menšině. Radší, ať cestující počká.

+1/0
29.7.2016 15:21

R81a21d24e62k 33J40a24n72a89t61a 9655816974882

Kde například?

Aby přípoje navazovaly všude do úplně všech směrů, musí být výše zmíněná cílená snaha o rekonstrukci tratí trvat desítky let. Prostě jízdní doby po hranách toho grafu musí být soudělné s intervalem linek. Takové vlatsnosti naše železniční síť nemá.

Myslím, že ve Švýcarsku tohoto stavu dosáhnou v roce 2030. U nás mnohem později. Takže se zatím musí rozhodovat, ve kterém místě a směru to navazovat bude a ve kterém ne. Vybírá se ten směr, kde je poptávka silnější.

+1/0
29.7.2016 15:29

D57a93v91i18d 30P61e30c11a 1525914701946

Víte, popisujete to odborně a trpělivě a já Vám trpělivě odpovím, že rozdělení vlaků podle dotací z krajů je největší paskvil od dob CK France Jozefa. Totiž, na to to nemusím být specialista, abych pochopil, že lépe se lidem cestuje vlakem na dlouhém rameni (v minulosti Jihlava - Praha střed, H.Brod - Nymburk, Pardubice - Liberec), než dnes lokálkami 30 km tam a přestup za hodinu. Tam se sledují jen zájmy přerozdělovačů krajských a státních rozpočtů. Cestující je na posledním místě. Švýcarsko si prosím neberte do úst. To je pro nás s našimi EU poradci mana nebeská.

+2/0
29.7.2016 15:44

J85i54ř61í 32K75o57c69u96r83e15k 6165804265568

Že si příslušný kraj není schopný zkoordinovat dopravu je chyba daného kraje. Švýcaři nám ale ty schopné lidi neukradli, ani JMK je neukradl. To kdyby někdo chtěl tvrdit, že Švýcarsko má úplně jiné geografické podmínky a lidé tam fungují jinak - tím pádem to v ČR nejde.

0/−1
29.7.2016 16:17

R60o51m79a86n 59J41e26s13c24h54k14e 9938535487385

Zkratku JMK neznám, vysvětlete. Kdo odpovídá, že mezi kraji není návazné spojení ? Kdo dopvídá, že z jízního řádu se ztrácí vlaky ?

Já si najdu v jízdním řádu SŽDC spoj a on pak nejede ?

Takhle se vyhání lidé z vlaků.

0/0
30.7.2016 7:41

J61i58ř93í 60E79r48b53e77n 1133174136587

Tipl bych si, že JMK = Jihomoravský kraj = objednavatel všech osobních a spěšných vlaků a autobusových linek.

Rychlíky objednává ministerstvo dopravy.

0/0
30.7.2016 17:29

R32o41m86a96n 17J12e23s80c13h54k90e 9508905187365

Pokud já vím, opravuje se už několik desítek let. Já pamatuji v letech 1996 - 99 Brno - Česká Třebová . Kus práce se udělalo i dříve. Například rekostrukce tunelů a odstranění 5 a 6 mezi Babicemi a Adamovem. To se dělalo ještě za komunistů v 70. a 80. letech.

0/0
31.7.2016 16:11

M22a44r29t60i12n 65K13u40b66í77k 9287669616103

Je zajímavé, že před pár lety byly přípoje skoro všude. kde asi udělali soudruzi ze SŽDC chybu?

0/0
1.8.2016 17:28

P70a40v42e81l 37M19o98r64a32v72e16c 3562419352488

Proč tedy na některých tratích vlaky ještě zpomalí? Anebo proč Pha-HavlBrod-Bo nebude zastavovat v Křižanově ale stejně se zpomalí?

Ani jedno do vaší teorie nezapadá.

0/0
29.7.2016 17:12

K77a89r16e88l 96Ř62e69h76á93č68e39k 9702380311922

Že by se třeba plánovala nějaká rekonstrukce určitých úseků, a proto je tam časová rezerva, aby nedocházelo ke zpoždění?

+1/0
30.7.2016 8:22

T75o45m44á62š 45K91l90í78m59a 4744537843353

Ono se rekne zrychlit, ALE unas na dedine ve vsetine tez zrychlily ale to ze na tento spoj prestal navazovat MHD uz nikdo neresi..... takze zrychlovani neni vzdy ku prospechu....

0/0
29.7.2016 13:32

K29a95r79e91l 95Ř83e35h51á78č88e71k 9922800431792

Tak se zkuste obrátit na krajský úřad (i prostřednictvím vašeho starosty) ať zjednají nápravu.

+1/0
30.7.2016 8:23

J21i59ř25í 40E34r60b44e84n 1623644896147

Vy máte na dědině MHD? ;-)

0/0
30.7.2016 17:30

T24o53m24á97š 27M13a93c32e18j42k19a 6741572397967

Když tak člově čte jak u nás funguje opravování a modernizování silnic a železnic a jaké jsou z toho tristní výsledky a pak to srovná s tím jak to chodí v Německu či Rakousku tak by netálo za pokus vzít balík peněz, najmout na plánování, projektování a řízení staveb lidi z těchto zemí a nechat si od nich poradit a nechat si to postavit podle nich a podmínka je ta, že do toho nebude moci zashovat nikdo z těch co s tím mají co dočinění nyní; jen by jim to schválně kazili, tak jako to dělají do teď. Akorád by se Češi museli na nějakou dobu smířit s tím, že by se na ministerstvu dopravy ŘSD a SŽDC mluvilo německy, když sami stavět a plánovat neumí či umět nechtějí.

Pak bychom se třeba i dočkali kvalitních dopravních staveb.

+1/0
29.7.2016 12:53

M91a20r91t82i56n 29H96a97n26z94a42l 8358199889705

Rakousko ne, proboha!!!

0/0
29.7.2016 17:10

P28e56t20r 31K69e61l74l73e27r 4789820254

Rozkaz zněl jasně - utratit peníze - z EU a dalších dotací... ;-€

.

Je to stejné, jako nyní mění snad všechna svodidla na rychlostních komunikacích... Taky zbytečně, jen aby se utratily peníze... A nové silnice nejsou vyprojektované nebo papírově dotažené přípravy staveb, tak přeci ty peníze někde utratit musí... ;-€ Chjo, kdyby za to raději postavili třeba WC na odpočívadlech a nebo odpočívky pro kamiony, které chybí a nebo jsou uzavřené závorami, aby tam nemohli... ;-€

+5/0
29.7.2016 12:36

D75a27v36i17d 96P24e85c85a 1545644721786

Nevím, kde autor článku přišel na to, že vlaky mají po modernizaci jezdit rychleji? Vždyť úkol zněl přece jasně: vyčerpat dotaci z EU v maximální výši. A jak si můžeme přečíst na cedulích, byl splněn.

+2/0
29.7.2016 12:06

P21a41v96e93l 10H29l86a98v89s81a 4329304139388

Podobnej případ Praha - Plzeň. Jezdí se za časy 1:36 hod. (s výjímkou jednoho Pendolina 1:22 hod.), které jsem jezdil začátkem 90. let do školy, přitom do tratě Beroun (mimo) - Rokycany se investovaly desítky mld. Kč. Vlaky mají ukrutnou vatu a v Rokycanech pak čumákují 10 minut.

Ani v návrhu JŘ na další rok není posun a to už bude komplet hotov úsek na Doubravku a z Rokycan do Ejpovic (tedy bez tunelu). Všude jenom kilometry hnusných vysokých PHS, třeba na Doubravce nad Lopatárnou zcela zbytečně, nikdo tam nebydlí.

+1/0
29.7.2016 11:45

J82o85s69e49f 39K18u81b12e28š 9245105289254

Mají vatu, protože je stále rozhrabán úsek Romcikány - Plzeň...

+1/0
29.7.2016 12:28

P97a12v91e55l 42H69l65a66v96s82a 4629424309838

ten ale letos bude hotov (s výjímkou tunelu, který ale neovlivňuje provoz na staré trati), ode dneška se jezdí všude dvoukolejně. Tedy nevím, proč by se nemělo od příštího grafikonu jezdit rychleji (jako že nebude).

0/0
29.7.2016 13:00

J82o94s88e28f 45K34u73b93e81š 9565715779124

Co třeba proto, že až se bude napojovat úsek s tunelem, tedy v roce 2017, že se zase bude muset hrábnout do kolejí? Já očekávám, že zrychlení bude až 2018, kdy bude vše hotovo (resp se asi šáhne do Praha - Beroun ;-D )

0/0
29.7.2016 16:08

R39a80d33e25k 91J80a15n85a79t74a 9825306374562

a) v roce 2017 se předpkládá napojování tunelu, tj. výluky

b) tu úsporu času by vlaky stejně odstály v Plzni. Je tam uzel v celou. Teprve až bude tunel, tak se vyplatí s tím víc šoupnout.

+1/0
29.7.2016 18:07

V95i22l30é13m 51B56a54r48á80k 4436407159386

Proto říkám, že každý kdo je pro tzv. "rychlovlaky" by měl dostat hned 2 roky. Za 250 mld. Kč (Brno-Praha) by se zjistilo, že se musí každý rok dotovat dalšími 2 mld. Kč, jede to průměrně 120 km/hod, trať se klikatí po pozemcích šíbrů, co je nakoupili aby je mohli draze státu prodat, rozkradlo se 100 mld. Kč, policie je přetížená z vyšetřování, ale nikdo sedět nejde.

A když budete chtít přepsat auto, tak musíte v době el. sítí z Brna do Chebu.....

+1/−4
29.7.2016 11:42

P96e61t77r 27N60o59v22o93t88n94y 1531810191

Lepší je z Prahy do Brna popojíždět po D1 ;-D

+1/−1
29.7.2016 11:45

R14o91m12a88n 13J47e70s50c53h65k35e 9608585567985

Na dálnici se všichni nevlezou. Já dojíždím do hokny vlakem, a je to stejně rychlé jako vlak, ten je mnohdy i rychlejší. Z Doubravice do Brna Židenic.

Auto mám, ale naše klikaté silnice na okrese, kde chybí R 43 vlak vítězí.

0/0
30.7.2016 22:11

R86a34d77e76k 20J46a73n80a50t77a 9305516204942

Provoz VRT zpravidla není třeba dotovat. V západní Evropě se zaplatí sám. A u nás by to bylo taky tak. Stačí se podívat na Praha-Ostrava, kde se téměř sám zaplatí a to je tam cestovní rychlost jen mírně přes 100 km/h. A rychlé vlaky mají nížší provozní náklady na oskm.

0/0
29.7.2016 15:04

V46i98l36é24m 56B13a72r38á76k 4516387259356

Zřejmě do toho nezahrnujete odpisy z obrovských pořizovacích nákladů. Kromě toho "když ptáčka lapají.....", nikdo nic negarantuje. Až se dostaví, natáhnou ruky. 160 km/hod. stačí, když to pojede opravdu touto rychlostí. Z Brna do Prahy by to mělo jet cca 1 hod. 45 min., hodina by šla ušetřit.

+1/0
29.7.2016 17:48

R58a90d36e73k 94J34a61n44a41t95a 9655566404372

Hm. Vidím, že jste laik, ale i tak se zeptám. Jak a kudy si představujete stavbu trati Praha-Brno na 160 km/h, aby to nestálo zhruba tolik, jako stavba VRT?

Prostě za stejnou cenu byste získal trať, která je pomalejší a tudíž méně efektivní.

Prostě je to jako byste kupoval v 21. století diskety. Jsou přece menší, tak musej být levnější, že jo. Laický pohled. Nové dálkové vlaky pro rychlost nižší než 200/230 km/h už se téměř ani nevyrábějí ... railjet má 230 km/h ...

0/−1
29.7.2016 18:06

R81o64m24a32n 95J92e29s11c55h39k23e 9588305847405

Stačí zrušit pomalé nákladní vlaky tažené diesely. Náklady ať jezdí přes Havlíčkův Brod a přes Nymburk. Pokud jedou vlaky za sebou, tak nemohou jet z Brna do Prahy místy 160. Bohužel trať je přecpaná.

Ono je možné technicky zvládnout Brno - Praha za 2 hodiny. Ale je tam plno ztrátových časů.

0/0
30.7.2016 7:48

R31a15d47e43k 94J45a64n25a28t39a 9255466104222

"Náklady ať jezdí přes Havlíčkův Brod a přes Nymburk"

---

Přes Havlíčkův Brod je moc kopců. Nákladní vlak tam musí být kratší nebo mít dvě lokomotivy (dražší tj. méně konkurencechopné kamionům).

0/0
30.7.2016 21:08

R47a90d81e59k 46J25a97n48a69t72a 9105126614972

"Pokud jedou vlaky za sebou, tak nemohou jet z Brna do Prahy místy 160"

----

Hlavní důvod, proč se mezi Prahou a Brnem nejezdí durch 160, je klikatost trati, nikoliv přecpanost. EC mají dobrou trasu, prakticky všechno jim přui konstrukci GVD uhne.

0/0
30.7.2016 21:09

R17o71m48a93n 47J84e21s21c35h35k35e 9898485697785

Když vidím na naši trati 260 soukromníky s diesely táhnoucí pomalé vlaky, tak bych nakopal SŽDC. Peníze se dobře vybírají ale zdržují ostatní. Tak jako na dálnici je stanovená nejnižší rychlost - by to mělo být i na železnici.

0/0
30.7.2016 22:07

R66a80d73e88k 85J19a38n11a20t38a 9125796834892

"Ono je možné technicky zvládnout Brno - Praha za 2 hodiny"

-----

a) po trati v současné trase není

b) a i kdyby ano, je to málo. taková jízdní doba nepřikláká lidi z aut.

0/0
30.7.2016 21:10

V48i93l35é71m 64B23a66r41á17k 4736607279106

Nic se stavět nemusí. Trať existuje, jenom je třeba efektivně organizovat provoz. Pokud mi odpovíte, že lépe to nejde, tak odpovím, že to je obvyklá profesionální slepota. Když Speer nastoupil do funkce, z ničeho nic se přepravní kapacita německých drah rapidně zvětšila.

+2/0
30.7.2016 13:49

J15i70ř48í 21K89o72c57u31r13e30k 6445804345278

Za názor do lapáku. Fašismus si rozvracet nenecháme!

+1/0
29.7.2016 15:50

V85i39l64é45m 73B81a18r55á50k 4446507539446

Víte ám dobře, že je to nadsázka. Jinak mám pravdu, to zase vím já.

+2/0
30.7.2016 13:45

K16a12r67e16l 57N77o44v76o82t20n32y 2411405729980

No? Cilem tehle projektu preci neni zlepseni sluzby zakaznikum, ale vytoceni penez ze statni kasy do tech spravnych kapes...

0/0
29.7.2016 11:17

J75i45ř14í 67H43r77b84e17k 5894877317620

Těch pár chytrých hlav si pořád myslí, že lidi začnou jezdit hromadnou dopravou jen když uvidí vykachlíkované nádraží a novou lokomotivu.

To možná bude platit, když pojedete 100 až 250 km dálku. Ale vlak, který je krásný nový ale na vzdálenost 50 km, který po každých 10 km stojí 10 min. ve stanici a pak jedou 50-60 km/h tak to jsou ze strany státu vyhozené peníze a ze strany cestujícího je to taky dost drahé.

Nevím proč se nesoustředí na logistiku a zakázky z nákladní dopravy, které vydělají na žel. svršky aby to jezdilo aspoň 100 km/h.

0/0
29.7.2016 10:51

J63a40n 88J39e64m48e37l17k76a 1685240

Dalším příkladem je 323 Ostrava, Frenštát. Úseku Frýdlant n. O. Frenštát.

15 km za 1 miliardu + 450 milionů za podchody + kolejiště v mini stanici Frýdlant n. O, bez jakýchkoliv nových parkovacích míst.

Evidentně je pro české firmy problém občas postavit i koleje na 100 km/h. Natož na 350. Protože i po 8 měsících stále vlak jezdí nevím cca 60 km/h místo 100 Km/h.

Po modernizaci je 5 minut čekání na křižování v Kunčicích n. O. To sráží průměrnou rychlost na 33 km/h (Frýdlant, Frenštát)

Relace Ostrava Čeladná je pomalejší 52 - 54min.

Jediné k čemu došlo k zrušení čekárny a prodeje lístků v turistické stanici Kunčice p. O. SŽDC si do čekárny prostě dalo své technologie, takže ji už ani obec nikdy neotevře. - Modernizace spočívá v tom, že se vyhodí takto pár zaměstnanců. Zrušili plochu s parkovacími místy. (V Německu je zdarma v takových stanicích P+R).

Jako všude - přejezdová polní megalomanie - ale přesto jeden na frekventované hlavní silnici zůstal zcela bez závor.

Nejsem si jist, že za tu miliardu došlo na adekvátní zabezpečení jednokolejné trati.

Na trati je možná opakování návěstí a generální stop. (možná, otázka zda i v novém úseku). Za ty prachy v době datových přenosů by tam mělo být automatické zastavování. Všichni mohli vidět, co umí jednokolejná trať - Bad Aibling, nebo italské Corato . Němci mají bodovým zabezpečovačem pokryto 99 % tratí. A tuto technologii mají 30 let. Jestli si mohu typnout, to se pak bude dodělávat zvlášť za další peníze:-)

+2/0
29.7.2016 10:48

J41a22n 27J68e17m94e86l61k63a 1585760

Jinak ČD mají celkově na trati 323 hodně vaty. Protože i bez modernizace, když brejlovec chce a potřebuje, tak umí trasu místo 56 min projet klidně za 44min. A to bez automatických dveří, zastávek na znamení a nové rychlosti 100km/h.

Celý problém je v tom, že stačí, kdyby se kopíroval švýcarský způsob. Výhybny všude, elektrifikace, zabezpečení, výhybky, lehké soupravy.

Ale u nás je pro bezpečnost ekonomicky efektivní stavět podchody na regionální trati (viz Frydlant nad Ostravicí 450mil.) Ale neúnosné stavět výhybny.

Další dobrý příklad je sousední Ostravice Frýdlant nad Ostravicí. 4 km 180mil tuším. Dobrý dáreček pro AŽD, přejezd co 200m, Koleje původní. Zrychlení z 40 na 50 km/h. Ve výsledku nechráněné přejezdy zůstaly.

Naprostá neschopnost územně plánovat, plánovat efektivní modernizace, ne jen tupě utratit peníze, když se náhle objeví.

+1/0
29.7.2016 10:58

Z24d77e45n74ě17k 40J47o68z88a 9306505879563

Píchnout do JŘ, podívat se na odjezd nahoře a příjezd dole a psát chytré články, to je opravdu "novinařina" na úrovni. Já vím, potřebujeme nějakou senzaci. Tak co napsat, kam se ztratily všechny prachy ze st.kasy za posledních 20 let, kdo za to může a kolik za to dostane ..... to bych si přečetl s chutí. Tyhle bláboly jsou fakt mimo ....

+3/−3
29.7.2016 10:09

J55a30n 55S91ů52r11a 4175603483382

Přesně tak. Ještě těžší, než napsat do diskuze, aniž bych o tématu něco věděl. Nebo potrefená husa ze SŽDC?

+4/−3
29.7.2016 10:25

D36a98v29i45d 72P88e30c79a 1365744111766

Jak to tedy je, pane Joza? Proč za miliardy pořád pomaleji? Třeba jen jednu trať pro nás hloupé daňové poplatníky, co dotujem tento mejdan.

0/0
29.7.2016 12:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.