Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Opravy kolejí stály miliardy, vlaky však jezdí pomaleji než dříve

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) loni prostavěla za jediný rok tolik peněz, co za čtyři roky. Tratě se díky tomu zrychlily a jsou bezpečnější. Jenže ne všude platí, že stamilionové investice přinesly skutečně zrychlení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Praha - Budějovice = promarněná příležitost. Byla zpracována varianta na max.200 km/h, zase ne o tolik dražší, než na 160.. Někde se začít musí a zde mi to přišlo podstatně smysluplnější, než Brno - Přerov, kde by se to opravdu stavět mělo. Nakonec byla zvolena tato varianta, podle mě špatně. Rv

0 0
možnosti

Stějně tak omezení zastavování vlaků R v Křižanově, kde je přípojná trať do Velkého Meziříčí. To je snad cílená likvidace té tratě!;-€

0 0
možnosti

Je zajímavé, že v Rakousku na úzkokolejné jen částečně rekonstruované trati St.Pölten-Maraizell se jezdí 70 km/h, stejně tak na úzkokolejné trati Unzmarkt-Murau-Tamsweg, tam je místy i 80 km/h. Zde se za miliardy rekonstruují tratě, dělá se nové zabezpečovací zařízení a traťová rychlost zůstává 50 Km/h!! Na Dobříš se daly elektromotorické přestavníky, křižování lze provést za 3 minuty, ale jede se ještě pomaleji, než když se tam zamykaly výměny. Co na to SŽDC?! Co na to konstrukce GVD?! Co na to objednavatelé dopravy?! Stejně tak na trati Mělník-Mšeno!!;-€

1 0
možnosti

D41a68v28i61d 68H21i25r92e91š

30. 7. 2016 16:37

Stále by mě zajímalo,kdy se bude(nebo jestli vůbec) rekonstruovat trať Krnov-Jindřichov ve Slezsku(-Glucholazy PKP).Slibů bylo již mnoho,dodnes se nic neděje.A to se mluví o zrychlování dojezdů vlaků?Zrušit trať v úseku Jindřichov ve Slezsku(-Glucholazy PKP) a zavést autobus místo vlaků.Poláci,ti hajzli se svým územím nechcou dělat nic a SŽDC na cizím území nemá co dělat.Ale posíláme vlaky za 5,5 milionů ročně přes Polsko.A hňupi se nám smějí.

0 0
možnosti
Foto

J37i62ř29í 38E96r13b81e47n

30. 7. 2016 17:25

Znám horší případ: Varnsdorf - Žitava - Liberec. Rychlíky se plouží tři kilometry Polskem 20 km/h po rozvrkočených kolejnicích na shnilých pražcích...

0 0
možnosti

Vlaky nejsou dálkové autobusy, které u nás jezdí "samy za sebe". Grafikon je konstruován z ohledem na přípoje v uzlech.

Takže pokud zkrátíte jízdní doby mezi uzly o pár minut, je nesmysl, aby jel vlak v celé trase o pár minut rychleji, když tak ztratíte přípoje a u jednokolejná trati vaám pak dokonce ani nevyjde křižování. Takže časová úspora se zatím použije na lepší stabilitu jízdního řádu (je-li zpoždění, sndadno se dožene).

Skutečná úspora času nastane pak teprve až se dosáhne nějakého nového stavu, kdy vyjdou přípoje, tj. nashromáždí se těchto menších úprav více, aby to dělalo třaba 15, 30 minut ... chybí-li pár minut, lze toho dosáhnut i vynecháním některých menších zastávek.

Pokud se pan redaktor považuje za redaktora specializovaného na dopravu, měl by tyto principy čtenářům připomenout.

0 4
možnosti

D98a78v15i46d 42P67e87c61a

29. 7. 2016 15:21

Myslíte přípoje kdy vlak odjíždí za 38 minut? To snad ne, ostré přípoje jsou dávno v menšině. Radší, ať cestující počká.

1 0
možnosti

Ono se rekne zrychlit, ALE unas na dedine ve vsetine tez zrychlily ale to ze na tento spoj prestal navazovat MHD uz nikdo neresi..... takze zrychlovani neni vzdy ku prospechu....

0 0
možnosti

Tak se zkuste obrátit na krajský úřad (i prostřednictvím vašeho starosty) ať zjednají nápravu.

1 0
možnosti

Když tak člově čte jak u nás funguje opravování a modernizování silnic a železnic a jaké jsou z toho tristní výsledky a pak to srovná s tím jak to chodí v Německu či Rakousku tak by netálo za pokus vzít balík peněz, najmout na plánování, projektování a řízení staveb lidi z těchto zemí a nechat si od nich poradit a nechat si to postavit podle nich a podmínka je ta, že do toho nebude moci zashovat nikdo z těch co s tím mají co dočinění nyní; jen by jim to schválně kazili, tak jako to dělají do teď. Akorád by se Češi museli na nějakou dobu smířit s tím, že by se na ministerstvu dopravy ŘSD a SŽDC mluvilo německy, když sami stavět a plánovat neumí či umět nechtějí.

Pak bychom se třeba i dočkali kvalitních dopravních staveb.

1 0
možnosti

Rakousko ne, proboha!!!

0 0
možnosti

P12e31t60r 58K20e35l11l18e36r

29. 7. 2016 12:36

Rozkaz zněl jasně - utratit peníze - z EU a dalších dotací... ;-€

.

Je to stejné, jako nyní mění snad všechna svodidla na rychlostních komunikacích... Taky zbytečně, jen aby se utratily peníze... A nové silnice nejsou vyprojektované nebo papírově dotažené přípravy staveb, tak přeci ty peníze někde utratit musí... ;-€ Chjo, kdyby za to raději postavili třeba WC na odpočívadlech a nebo odpočívky pro kamiony, které chybí a nebo jsou uzavřené závorami, aby tam nemohli... ;-€

5 0
možnosti

D16a54v86i72d 48P98e52c68a

29. 7. 2016 12:06

Nevím, kde autor článku přišel na to, že vlaky mají po modernizaci jezdit rychleji? Vždyť úkol zněl přece jasně: vyčerpat dotaci z EU v maximální výši. A jak si můžeme přečíst na cedulích, byl splněn.

2 0
možnosti

Podobnej případ Praha - Plzeň. Jezdí se za časy 1:36 hod. (s výjímkou jednoho Pendolina 1:22 hod.), které jsem jezdil začátkem 90. let do školy, přitom do tratě Beroun (mimo) - Rokycany se investovaly desítky mld. Kč. Vlaky mají ukrutnou vatu a v Rokycanech pak čumákují 10 minut.

Ani v návrhu JŘ na další rok není posun a to už bude komplet hotov úsek na Doubravku a z Rokycan do Ejpovic (tedy bez tunelu). Všude jenom kilometry hnusných vysokých PHS, třeba na Doubravce nad Lopatárnou zcela zbytečně, nikdo tam nebydlí.

1 0
možnosti

J70o81s82e18f 83K92u53b60e71š

29. 7. 2016 12:28

Mají vatu, protože je stále rozhrabán úsek Romcikány - Plzeň...

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Na vyzkoušení nového stavebního řízení bude měsíc a půl, slíbilo ministerstvo

18. dubna 2024

Úředníci budou mít měsíc a půl na vyzkoušení nového elektronického systému, který od července...

Příroda je napřed, mrazy snižují naději na dobrou úrodu, stěžují si pěstitelé

18. dubna 2024  12:01

S každou další mrazivou nocí v Česku ovocnáři přicházejí o část úrody. Mráz v noci na čtvrtek...

Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už píše dopisy ministrům

18. dubna 2024

Vysíláme Česko má velmi specifický trh práce. Je zde nejnižší nezaměstnanost v Evropě, to umožnilo podnikům...

Ceny pohonných hmot v Česku dále rostou, benzin již překročil čtyřicítku

18. dubna 2024  9:45

Paliva v Česku dál zdražují. Cena benzinu stoupla nad 40 korun za litr. Ve středu stál litr...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!