Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opravy kolejí stály miliardy, vlaky však jezdí pomaleji než dříve

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) loni prostavěla za jediný rok tolik peněz, co za čtyři roky. Tratě se díky tomu zrychlily a jsou bezpečnější. Jenže ne všude platí, že stamilionové investice přinesly skutečně zrychlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L48u72k48á24š 70B92r73a20n74d82e48j88s 2293245551391

Praha - Budějovice = promarněná příležitost. Byla zpracována varianta na max.200 km/h, zase ne o tolik dražší, než na 160.. Někde se začít musí a zde mi to přišlo podstatně smysluplnější, než Brno - Přerov, kde by se to opravdu stavět mělo. Nakonec byla zvolena tato varianta, podle mě špatně. Rv

0/0
2.8.2016 10:15

M66a20r64t15i36n 81K24u52b84í85k 9317819496163

Stějně tak omezení zastavování vlaků R v Křižanově, kde je přípojná trať do Velkého Meziříčí. To je snad cílená likvidace té tratě!;-€

0/0
1.8.2016 17:39

M87a93r68t65i72n 35K83u22b85í96k 9467369756713

Je zajímavé, že v Rakousku na úzkokolejné jen částečně rekonstruované trati St.Pölten-Maraizell se jezdí 70 km/h, stejně tak na úzkokolejné trati Unzmarkt-Murau-Tamsweg, tam je místy i 80 km/h. Zde se za miliardy rekonstruují tratě, dělá se nové zabezpečovací zařízení a traťová rychlost zůstává 50 Km/h!! Na Dobříš se daly elektromotorické přestavníky, křižování lze provést za 3 minuty, ale jede se ještě pomaleji, než když se tam zamykaly výměny. Co na to SŽDC?! Co na to konstrukce GVD?! Co na to objednavatelé dopravy?! Stejně tak na trati Mělník-Mšeno!!;-€

+1/0
1.8.2016 17:36

D92a68v90i81d 65H13i94r45e64š 6242962666572

Stále by mě zajímalo,kdy se bude(nebo jestli vůbec) rekonstruovat trať Krnov-Jindřichov ve Slezsku(-Glucholazy PKP).Slibů bylo již mnoho,dodnes se nic neděje.A to se mluví o zrychlování dojezdů vlaků?Zrušit trať v úseku Jindřichov ve Slezsku(-Glucholazy PKP) a zavést autobus místo vlaků.Poláci,ti hajzli se svým územím nechcou dělat nic a SŽDC na cizím území nemá co dělat.Ale posíláme vlaky za 5,5 milionů ročně přes Polsko.A hňupi se nám smějí.

0/0
30.7.2016 16:37

J94i38ř84í 71E91r69b68e93n 1533294636507

Znám horší případ: Varnsdorf - Žitava - Liberec. Rychlíky se plouží tři kilometry Polskem 20 km/h po rozvrkočených kolejnicích na shnilých pražcích...

0/0
30.7.2016 17:25

M29a54r54t33i67n 68K98u15b51í58k 9257949496253

Prý to mají konečně Poláci v plánu opravit, též se má na trati postavit nová zastávka v centru Glucholaz. Termín zatím nebyl zveřejněn.

0/0
1.8.2016 17:25

R46a20d52e39k 53J67a16n76a87t82a 9115346534652

Vlaky nejsou dálkové autobusy, které u nás jezdí "samy za sebe". Grafikon je konstruován z ohledem na přípoje v uzlech.

Takže pokud zkrátíte jízdní doby mezi uzly o pár minut, je nesmysl, aby jel vlak v celé trase o pár minut rychleji, když tak ztratíte přípoje a u jednokolejná trati vaám pak dokonce ani nevyjde křižování. Takže časová úspora se zatím použije na lepší stabilitu jízdního řádu (je-li zpoždění, sndadno se dožene).

Skutečná úspora času nastane pak teprve až se dosáhne nějakého nového stavu, kdy vyjdou přípoje, tj. nashromáždí se těchto menších úprav více, aby to dělalo třaba 15, 30 minut ... chybí-li pár minut, lze toho dosáhnut i vynecháním některých menších zastávek.

Pokud se pan redaktor považuje za redaktora specializovaného na dopravu, měl by tyto principy čtenářům připomenout.

0/−4
29.7.2016 15:01

D16a76v48i49d 36P40e45c57a 1505224961556

Myslíte přípoje kdy vlak odjíždí za 38 minut? To snad ne, ostré přípoje jsou dávno v menšině. Radší, ať cestující počká.

+1/0
29.7.2016 15:21

R96a60d16e45k 23J89a32n75a33t58a 9515246744942

Kde například?

Aby přípoje navazovaly všude do úplně všech směrů, musí být výše zmíněná cílená snaha o rekonstrukci tratí trvat desítky let. Prostě jízdní doby po hranách toho grafu musí být soudělné s intervalem linek. Takové vlatsnosti naše železniční síť nemá.

Myslím, že ve Švýcarsku tohoto stavu dosáhnou v roce 2030. U nás mnohem později. Takže se zatím musí rozhodovat, ve kterém místě a směru to navazovat bude a ve kterém ne. Vybírá se ten směr, kde je poptávka silnější.

+1/0
29.7.2016 15:29

D44a52v65i70d 32P42e24c43a 1975744201756

Víte, popisujete to odborně a trpělivě a já Vám trpělivě odpovím, že rozdělení vlaků podle dotací z krajů je největší paskvil od dob CK France Jozefa. Totiž, na to to nemusím být specialista, abych pochopil, že lépe se lidem cestuje vlakem na dlouhém rameni (v minulosti Jihlava - Praha střed, H.Brod - Nymburk, Pardubice - Liberec), než dnes lokálkami 30 km tam a přestup za hodinu. Tam se sledují jen zájmy přerozdělovačů krajských a státních rozpočtů. Cestující je na posledním místě. Švýcarsko si prosím neberte do úst. To je pro nás s našimi EU poradci mana nebeská.

+2/0
29.7.2016 15:44

J67i18ř78í 87K68o40c41u97r69e54k 6705514695208

Že si příslušný kraj není schopný zkoordinovat dopravu je chyba daného kraje. Švýcaři nám ale ty schopné lidi neukradli, ani JMK je neukradl. To kdyby někdo chtěl tvrdit, že Švýcarsko má úplně jiné geografické podmínky a lidé tam fungují jinak - tím pádem to v ČR nejde.

0/−1
29.7.2016 16:17

R12o76m41a57n 35J33e73s41c95h92k90e 9788895647415

Zkratku JMK neznám, vysvětlete. Kdo odpovídá, že mezi kraji není návazné spojení ? Kdo dopvídá, že z jízního řádu se ztrácí vlaky ?

Já si najdu v jízdním řádu SŽDC spoj a on pak nejede ?

Takhle se vyhání lidé z vlaků.

0/0
30.7.2016 7:41

J63i61ř41í 35E46r32b23e95n 1443884206827

Tipl bych si, že JMK = Jihomoravský kraj = objednavatel všech osobních a spěšných vlaků a autobusových linek.

Rychlíky objednává ministerstvo dopravy.

0/0
30.7.2016 17:29

R76o34m89a81n 23J11e21s39c46h11k49e 9488855127355

Pokud já vím, opravuje se už několik desítek let. Já pamatuji v letech 1996 - 99 Brno - Česká Třebová . Kus práce se udělalo i dříve. Například rekostrukce tunelů a odstranění 5 a 6 mezi Babicemi a Adamovem. To se dělalo ještě za komunistů v 70. a 80. letech.

0/0
31.7.2016 16:11

M22a85r96t89i50n 75K66u16b91í38k 9267329876873

Je zajímavé, že před pár lety byly přípoje skoro všude. kde asi udělali soudruzi ze SŽDC chybu?

0/0
1.8.2016 17:28

P80a95v68e24l 50M95o16r15a20v76e76c 3772349932618

Proč tedy na některých tratích vlaky ještě zpomalí? Anebo proč Pha-HavlBrod-Bo nebude zastavovat v Křižanově ale stejně se zpomalí?

Ani jedno do vaší teorie nezapadá.

0/0
29.7.2016 17:12

K22a91r48e43l 95Ř11e19h47á98č69e16k 9202280961522

Že by se třeba plánovala nějaká rekonstrukce určitých úseků, a proto je tam časová rezerva, aby nedocházelo ke zpoždění?

+1/0
30.7.2016 8:22

T96o77m32á50š 65K14l80í34m45a 4154287163743

Ono se rekne zrychlit, ALE unas na dedine ve vsetine tez zrychlily ale to ze na tento spoj prestal navazovat MHD uz nikdo neresi..... takze zrychlovani neni vzdy ku prospechu....

0/0
29.7.2016 13:32

K29a22r71e51l 71Ř53e79h46á76č87e91k 9862700581692

Tak se zkuste obrátit na krajský úřad (i prostřednictvím vašeho starosty) ať zjednají nápravu.

+1/0
30.7.2016 8:23

J53i43ř85í 87E17r67b78e98n 1553824386577

Vy máte na dědině MHD? ;-)

0/0
30.7.2016 17:30

T40o66m13á38š 76M93a44c28e86j96k64a 6471732277157

Když tak člově čte jak u nás funguje opravování a modernizování silnic a železnic a jaké jsou z toho tristní výsledky a pak to srovná s tím jak to chodí v Německu či Rakousku tak by netálo za pokus vzít balík peněz, najmout na plánování, projektování a řízení staveb lidi z těchto zemí a nechat si od nich poradit a nechat si to postavit podle nich a podmínka je ta, že do toho nebude moci zashovat nikdo z těch co s tím mají co dočinění nyní; jen by jim to schválně kazili, tak jako to dělají do teď. Akorád by se Češi museli na nějakou dobu smířit s tím, že by se na ministerstvu dopravy ŘSD a SŽDC mluvilo německy, když sami stavět a plánovat neumí či umět nechtějí.

Pak bychom se třeba i dočkali kvalitních dopravních staveb.

+1/0
29.7.2016 12:53

M29a89r40t63i94n 55H20a79n11z29a39l 8978179499235

Rakousko ne, proboha!!!

0/0
29.7.2016 17:10

P26e67t43r 95K48e79l73l59e24r 4919360404

Rozkaz zněl jasně - utratit peníze - z EU a dalších dotací... ;-€

.

Je to stejné, jako nyní mění snad všechna svodidla na rychlostních komunikacích... Taky zbytečně, jen aby se utratily peníze... A nové silnice nejsou vyprojektované nebo papírově dotažené přípravy staveb, tak přeci ty peníze někde utratit musí... ;-€ Chjo, kdyby za to raději postavili třeba WC na odpočívadlech a nebo odpočívky pro kamiony, které chybí a nebo jsou uzavřené závorami, aby tam nemohli... ;-€

+5/0
29.7.2016 12:36

D82a56v78i47d 24P89e61c58a 1195254291436

Nevím, kde autor článku přišel na to, že vlaky mají po modernizaci jezdit rychleji? Vždyť úkol zněl přece jasně: vyčerpat dotaci z EU v maximální výši. A jak si můžeme přečíst na cedulích, byl splněn.

+2/0
29.7.2016 12:06

P11a29v85e11l 18H46l94a36v77s73a 4809964149778

Podobnej případ Praha - Plzeň. Jezdí se za časy 1:36 hod. (s výjímkou jednoho Pendolina 1:22 hod.), které jsem jezdil začátkem 90. let do školy, přitom do tratě Beroun (mimo) - Rokycany se investovaly desítky mld. Kč. Vlaky mají ukrutnou vatu a v Rokycanech pak čumákují 10 minut.

Ani v návrhu JŘ na další rok není posun a to už bude komplet hotov úsek na Doubravku a z Rokycan do Ejpovic (tedy bez tunelu). Všude jenom kilometry hnusných vysokých PHS, třeba na Doubravce nad Lopatárnou zcela zbytečně, nikdo tam nebydlí.

+1/0
29.7.2016 11:45

J78o35s55e39f 25K70u67b25e37š 9335325819254

Mají vatu, protože je stále rozhrabán úsek Romcikány - Plzeň...

+1/0
29.7.2016 12:28

P18a54v89e13l 11H47l10a94v28s92a 4719514769958

ten ale letos bude hotov (s výjímkou tunelu, který ale neovlivňuje provoz na staré trati), ode dneška se jezdí všude dvoukolejně. Tedy nevím, proč by se nemělo od příštího grafikonu jezdit rychleji (jako že nebude).

0/0
29.7.2016 13:00

J98o61s19e74f 80K43u46b20e36š 9135785989574

Co třeba proto, že až se bude napojovat úsek s tunelem, tedy v roce 2017, že se zase bude muset hrábnout do kolejí? Já očekávám, že zrychlení bude až 2018, kdy bude vše hotovo (resp se asi šáhne do Praha - Beroun ;-D )

0/0
29.7.2016 16:08

R74a84d91e62k 77J36a31n85a81t86a 9695796584142

a) v roce 2017 se předpkládá napojování tunelu, tj. výluky

b) tu úsporu času by vlaky stejně odstály v Plzni. Je tam uzel v celou. Teprve až bude tunel, tak se vyplatí s tím víc šoupnout.

+1/0
29.7.2016 18:07

V86i47l74é68m 62B28a57r50á47k 4786977289866

Proto říkám, že každý kdo je pro tzv. "rychlovlaky" by měl dostat hned 2 roky. Za 250 mld. Kč (Brno-Praha) by se zjistilo, že se musí každý rok dotovat dalšími 2 mld. Kč, jede to průměrně 120 km/hod, trať se klikatí po pozemcích šíbrů, co je nakoupili aby je mohli draze státu prodat, rozkradlo se 100 mld. Kč, policie je přetížená z vyšetřování, ale nikdo sedět nejde.

A když budete chtít přepsat auto, tak musíte v době el. sítí z Brna do Chebu.....

+1/−4
29.7.2016 11:42

P11e89t34r 19N36o39v92o25t55n19y 1271740491

Lepší je z Prahy do Brna popojíždět po D1 ;-D

+1/−1
29.7.2016 11:45

R94o32m39a63n 60J93e29s90c60h82k15e 9318725147375

Na dálnici se všichni nevlezou. Já dojíždím do hokny vlakem, a je to stejně rychlé jako vlak, ten je mnohdy i rychlejší. Z Doubravice do Brna Židenic.

Auto mám, ale naše klikaté silnice na okrese, kde chybí R 43 vlak vítězí.

0/0
30.7.2016 22:11

R87a52d87e62k 98J44a77n68a78t72a 9335126894712

Provoz VRT zpravidla není třeba dotovat. V západní Evropě se zaplatí sám. A u nás by to bylo taky tak. Stačí se podívat na Praha-Ostrava, kde se téměř sám zaplatí a to je tam cestovní rychlost jen mírně přes 100 km/h. A rychlé vlaky mají nížší provozní náklady na oskm.

0/0
29.7.2016 15:04

V91i64l51é87m 78B62a28r18á24k 4466347679426

Zřejmě do toho nezahrnujete odpisy z obrovských pořizovacích nákladů. Kromě toho "když ptáčka lapají.....", nikdo nic negarantuje. Až se dostaví, natáhnou ruky. 160 km/hod. stačí, když to pojede opravdu touto rychlostí. Z Brna do Prahy by to mělo jet cca 1 hod. 45 min., hodina by šla ušetřit.

+1/0
29.7.2016 17:48

R49a16d29e86k 62J34a65n36a13t30a 9635756144262

Hm. Vidím, že jste laik, ale i tak se zeptám. Jak a kudy si představujete stavbu trati Praha-Brno na 160 km/h, aby to nestálo zhruba tolik, jako stavba VRT?

Prostě za stejnou cenu byste získal trať, která je pomalejší a tudíž méně efektivní.

Prostě je to jako byste kupoval v 21. století diskety. Jsou přece menší, tak musej být levnější, že jo. Laický pohled. Nové dálkové vlaky pro rychlost nižší než 200/230 km/h už se téměř ani nevyrábějí ... railjet má 230 km/h ...

0/−1
29.7.2016 18:06

R62o60m89a37n 90J39e28s68c27h63k43e 9938515187795

Stačí zrušit pomalé nákladní vlaky tažené diesely. Náklady ať jezdí přes Havlíčkův Brod a přes Nymburk. Pokud jedou vlaky za sebou, tak nemohou jet z Brna do Prahy místy 160. Bohužel trať je přecpaná.

Ono je možné technicky zvládnout Brno - Praha za 2 hodiny. Ale je tam plno ztrátových časů.

0/0
30.7.2016 7:48

R37a51d38e40k 12J38a61n58a84t69a 9765336454872

"Náklady ať jezdí přes Havlíčkův Brod a přes Nymburk"

---

Přes Havlíčkův Brod je moc kopců. Nákladní vlak tam musí být kratší nebo mít dvě lokomotivy (dražší tj. méně konkurencechopné kamionům).

0/0
30.7.2016 21:08

R43a87d22e73k 45J65a57n34a19t42a 9385236794882

"Pokud jedou vlaky za sebou, tak nemohou jet z Brna do Prahy místy 160"

----

Hlavní důvod, proč se mezi Prahou a Brnem nejezdí durch 160, je klikatost trati, nikoliv přecpanost. EC mají dobrou trasu, prakticky všechno jim přui konstrukci GVD uhne.

0/0
30.7.2016 21:09

R64o53m67a82n 56J56e75s78c34h44k11e 9878105117145

Když vidím na naši trati 260 soukromníky s diesely táhnoucí pomalé vlaky, tak bych nakopal SŽDC. Peníze se dobře vybírají ale zdržují ostatní. Tak jako na dálnici je stanovená nejnižší rychlost - by to mělo být i na železnici.

0/0
30.7.2016 22:07

R66a23d15e82k 79J82a75n31a30t16a 9525316134412

"Ono je možné technicky zvládnout Brno - Praha za 2 hodiny"

-----

a) po trati v současné trase není

b) a i kdyby ano, je to málo. taková jízdní doba nepřikláká lidi z aut.

0/0
30.7.2016 21:10

V95i12l87é57m 72B92a41r12á93k 4756887229646

Nic se stavět nemusí. Trať existuje, jenom je třeba efektivně organizovat provoz. Pokud mi odpovíte, že lépe to nejde, tak odpovím, že to je obvyklá profesionální slepota. Když Speer nastoupil do funkce, z ničeho nic se přepravní kapacita německých drah rapidně zvětšila.

+2/0
30.7.2016 13:49

J62i76ř71í 57K64o55c29u52r28e32k 6405984165888

Za názor do lapáku. Fašismus si rozvracet nenecháme!

+1/0
29.7.2016 15:50

V31i47l75é14m 34B72a47r38á41k 4236407379176

Víte ám dobře, že je to nadsázka. Jinak mám pravdu, to zase vím já.

+2/0
30.7.2016 13:45

K71a63r29e38l 93N67o28v22o53t57n58y 2871745829870

No? Cilem tehle projektu preci neni zlepseni sluzby zakaznikum, ale vytoceni penez ze statni kasy do tech spravnych kapes...

0/0
29.7.2016 11:17

J76i78ř57í 57H66r14b20e63k 5274717637490

Těch pár chytrých hlav si pořád myslí, že lidi začnou jezdit hromadnou dopravou jen když uvidí vykachlíkované nádraží a novou lokomotivu.

To možná bude platit, když pojedete 100 až 250 km dálku. Ale vlak, který je krásný nový ale na vzdálenost 50 km, který po každých 10 km stojí 10 min. ve stanici a pak jedou 50-60 km/h tak to jsou ze strany státu vyhozené peníze a ze strany cestujícího je to taky dost drahé.

Nevím proč se nesoustředí na logistiku a zakázky z nákladní dopravy, které vydělají na žel. svršky aby to jezdilo aspoň 100 km/h.

0/0
29.7.2016 10:51

J26a33n 45J58e26m37e48l56k87a 1985930

Dalším příkladem je 323 Ostrava, Frenštát. Úseku Frýdlant n. O. Frenštát.

15 km za 1 miliardu + 450 milionů za podchody + kolejiště v mini stanici Frýdlant n. O, bez jakýchkoliv nových parkovacích míst.

Evidentně je pro české firmy problém občas postavit i koleje na 100 km/h. Natož na 350. Protože i po 8 měsících stále vlak jezdí nevím cca 60 km/h místo 100 Km/h.

Po modernizaci je 5 minut čekání na křižování v Kunčicích n. O. To sráží průměrnou rychlost na 33 km/h (Frýdlant, Frenštát)

Relace Ostrava Čeladná je pomalejší 52 - 54min.

Jediné k čemu došlo k zrušení čekárny a prodeje lístků v turistické stanici Kunčice p. O. SŽDC si do čekárny prostě dalo své technologie, takže ji už ani obec nikdy neotevře. - Modernizace spočívá v tom, že se vyhodí takto pár zaměstnanců. Zrušili plochu s parkovacími místy. (V Německu je zdarma v takových stanicích P+R).

Jako všude - přejezdová polní megalomanie - ale přesto jeden na frekventované hlavní silnici zůstal zcela bez závor.

Nejsem si jist, že za tu miliardu došlo na adekvátní zabezpečení jednokolejné trati.

Na trati je možná opakování návěstí a generální stop. (možná, otázka zda i v novém úseku). Za ty prachy v době datových přenosů by tam mělo být automatické zastavování. Všichni mohli vidět, co umí jednokolejná trať - Bad Aibling, nebo italské Corato . Němci mají bodovým zabezpečovačem pokryto 99 % tratí. A tuto technologii mají 30 let. Jestli si mohu typnout, to se pak bude dodělávat zvlášť za další peníze:-)

+2/0
29.7.2016 10:48

J45a41n 86J75e76m89e27l26k58a 1885580

Jinak ČD mají celkově na trati 323 hodně vaty. Protože i bez modernizace, když brejlovec chce a potřebuje, tak umí trasu místo 56 min projet klidně za 44min. A to bez automatických dveří, zastávek na znamení a nové rychlosti 100km/h.

Celý problém je v tom, že stačí, kdyby se kopíroval švýcarský způsob. Výhybny všude, elektrifikace, zabezpečení, výhybky, lehké soupravy.

Ale u nás je pro bezpečnost ekonomicky efektivní stavět podchody na regionální trati (viz Frydlant nad Ostravicí 450mil.) Ale neúnosné stavět výhybny.

Další dobrý příklad je sousední Ostravice Frýdlant nad Ostravicí. 4 km 180mil tuším. Dobrý dáreček pro AŽD, přejezd co 200m, Koleje původní. Zrychlení z 40 na 50 km/h. Ve výsledku nechráněné přejezdy zůstaly.

Naprostá neschopnost územně plánovat, plánovat efektivní modernizace, ne jen tupě utratit peníze, když se náhle objeví.

+1/0
29.7.2016 10:58

Z61d62e64n81ě69k 13J61o98z11a 9656395289113

Píchnout do JŘ, podívat se na odjezd nahoře a příjezd dole a psát chytré články, to je opravdu "novinařina" na úrovni. Já vím, potřebujeme nějakou senzaci. Tak co napsat, kam se ztratily všechny prachy ze st.kasy za posledních 20 let, kdo za to může a kolik za to dostane ..... to bych si přečetl s chutí. Tyhle bláboly jsou fakt mimo ....

+3/−3
29.7.2016 10:09

J88a18n 97S41ů59r36a 4365983773842

Přesně tak. Ještě těžší, než napsat do diskuze, aniž bych o tématu něco věděl. Nebo potrefená husa ze SŽDC?

+4/−3
29.7.2016 10:25

D21a26v78i37d 42P73e10c55a 1145594661716

Jak to tedy je, pane Joza? Proč za miliardy pořád pomaleji? Třeba jen jednu trať pro nás hloupé daňové poplatníky, co dotujem tento mejdan.

0/0
29.7.2016 12:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.