Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

B27r73o82n91i12s16l55a21v 32H41a16k22e54n 2428205276916

problem CR je, ze je potreba proinvestovat=prodotovat=protunelovat, ne opravit... ;-D

+44/0
doporučit
29.7.2016 7:24

Z96d83e18n34ě42k 10W73e83r43n18h15a43r87t 6877325562698

Vy si furt myslíte, že se ty stavby dělají kvůli lidem, aby mohli cestovat lépe a rychleji? Ale kdeže, ten smysl je přece v tom, nalít státní prachy do spřátelených firem.

Třeba protihlukové bariéry - všem vadí, od hasičů, co nemůžou zasahovat, řidičům aut, co kvůli nim nevidí na trati, lidem kolem tratí, kterým na pozemky nesvítí slunce, cestujícím, co nevidí do kraje, zvěři, co nemůže migrovat.... Přitom se už před řadou let vyvinuly bariéry, které jsou nízké, nikomu nevadí a mají úplně stejnou účinnost v tlumení zvuku jako ty betonové monstra... A proč se nestaví? Protože jsou mnohonásobně levnější...

+44/−4
doporučit
29.7.2016 7:16

P26e37t93r 50V59o29n91d80r36a61c34e84k 7905441673160

V ČR se nestaví proto, aby se něco postavilo, ale proto aby se stavělo a penízky cinkali ve správných korýtkách ..... že ty stavby nic nevydrží a například nové výhybky praskají - no co - tak se postaví znovu .....

+29/−2
doporučit
29.7.2016 6:04

V63á37c86l59a73v 84Š73t19ě18p68á97n49e77k 5437539824641

Ty dotace se zkrátka musejí na poslední chvíli vyčerpat, ať to stojí co to stojí! Budeme mít "luxusní" lokálky a na hlavním koridoru, který měl díky poloze ČR ohromný potenciál a Evropa ho již dávno objela, budeme jezdit 160 km/h ještě v roce 2050. Opět gratuluji českému národu za jeho (ne)schopnost udělat něco pořádně.

+24/−2
doporučit
29.7.2016 5:49

M83i26c82h33a50l 47N63o26v52á16k 9489499971529

když se do oprav nacpalo tolik peněz, nemůže tam vlak jezdit tak rychle. zaprvé by si cestující nestihli moderní trať prohlédnout a zadruhé by se používáním rozbila.

+23/−2
doporučit
29.7.2016 7:36

J72o46s36e34f 59K45u95b95e41š 9635835429894

A že by to bylo tím, že je tam "vata", která počítá s dalšími výlukami příští rok?

+14/−1
doporučit
29.7.2016 5:56

J31i51ř13í 92P17r50ů30š16a 7285842825239

Že by byl problém v tom že vsech uvedených případů jsou jízdní v některých úsecích úmyslně předloženy jako rezervy na.vylukove práce? Např. Rekonstrukce Vršovic nebo Okrouhlice Havlíčkův Brod, Čáslav Golčův Jenikov a pod.?

+10/0
doporučit
29.7.2016 6:13

J89o32s43e30f 77R34ö68s19s25n34e13r 8500189935

No opravíme tratě na 130 km/h jako stát,potažmo SŽDC,dopravce nasadí motorové vozy s maximálkou 80 km/h? A že se to děje.A to nemluvím o tom,že na zrekonstruovaných tratích se objevují na každém přejezdu nové závory za miliony,protože máme idiotní řidiče.A nemluvím ani o nových bezbarierových zastávkách v místech,kam nechodí lidé i bez vozíku.To není děláno bezúčelně,protože dnešní doba,EU a různá občanská združení si to vyžadují.

+7/0
doporučit
29.7.2016 8:08

V47í67t87e83k 28Z48a18p56l42e73t49a23l 7411975778468

Mně třeba poměrně vadí zrušení zastávky rychlíků Praha - Havl. Brod - Brno v Křižanově. Prý kvůli zrychlení a taky proto, že je málo využívaná... Zrychlení to téměř nepřinese, bude to (značně) nejdelší úsek bez zastavení na trase, a že by Křižanov byl nevyužívaný... Nějak jsem si toho za ten rok, co tudy jezdím do Prahy, nevšiml. A to přitom stanice s daleko menším počtem obyvatel ve spádové oblasti, jako jsou Přibyslav nebo Golčův Jeníkov, ty zůstanou.

Dost mne také baví, že argumentem, proč mi to nemá vadit (přímo od mluvčího ministerstva), je, že máme "za humny" dálnici, tak ať jezdíme autobusem. Pěkný argument, ovšem to by nějaký ten autobus musel i jezdit, a ne, že mám jedno spojení tam a zpět (Velké Meziříčí - Praha) za všední den. Přičemž když představitelé města žádali dopravce o posílení spojů, ti reagovali - posilovat nebudeme, máte vlak...

Nehledě na to, že vlak sice jede o něco déle, ale (většinou) jede aspoň trochu na čas. U autobusu si nikdy nemohu být jist, jestli neztvrdnu na pár hodiny někde na (věčně) rozkopané D1 v koloně.

+6/0
doporučit
29.7.2016 10:09

P54e61t53r 20K69e22l62l74e62r 4389250334

Rozkaz zněl jasně - utratit peníze - z EU a dalších dotací... ;-€

.

Je to stejné, jako nyní mění snad všechna svodidla na rychlostních komunikacích... Taky zbytečně, jen aby se utratily peníze... A nové silnice nejsou vyprojektované nebo papírově dotažené přípravy staveb, tak přeci ty peníze někde utratit musí... ;-€ Chjo, kdyby za to raději postavili třeba WC na odpočívadlech a nebo odpočívky pro kamiony, které chybí a nebo jsou uzavřené závorami, aby tam nemohli... ;-€

+5/0
doporučit
29.7.2016 12:36

M74i95c48h62a83l 23P12a62l28e44č65e43k 2151428892694

Ta poznámka s Os2017 je úplně mimo, nově pobyt v Čísovicích (9min) jinak samotná jízdní doba oproti letošku -4min. Ale máme senzaci, co?

+5/−1
doporučit
29.7.2016 9:26

M80i64r92e70k 40S78l79a50v95í96k 1337351151228

Tak jestli to tentokrát nevyšlo, tak třeba příště... Alespoň bude opět co modernizovat :-P

+4/0
doporučit
29.7.2016 7:52

J30a89n 33K83o81ť45á35t85k38o 9275945242279

Již mnoho let platí slogan z trampské písně: to se dříve dostanete v tu nebeskou říš, nežli tímhle strašným vlakem z Prahy na Dobříš! Na kole jste tam podstatně rychleji, autem rychleji a levněji. Dráhy a českou poštu je třeba rozpustit, artefakty spálit, sirotky rozehnat a začít znovu na zelené louce.

+6/−5
doporučit
29.7.2016 9:25

O20l94d20ř15i36c31h 92J93a97n45e53č91e94k 8269966663851

Že by to bylo tím, že na jednokolejné trati s hustým provozem nelze při zvýšení průměrné dosažitelné rychlosti o 10% prostě zkrátit jízdní dobu o 10%?

Křižování a čekání na přípoje p. Sůrovi nic neříkají?

+5/−7
doporučit
29.7.2016 8:15

D88a76v57i16d 23P75e19c30a 1605534431946

Nevím, kde autor článku přišel na to, že vlaky mají po modernizaci jezdit rychleji? Vždyť úkol zněl přece jasně: vyčerpat dotaci z EU v maximální výši. A jak si můžeme přečíst na cedulích, byl splněn.

+2/0
doporučit
29.7.2016 12:06

J35a74n 74J26e60m69e54l85k90a 1965130

Dalším příkladem je 323 Ostrava, Frenštát. Úseku Frýdlant n. O. Frenštát.

15 km za 1 miliardu + 450 milionů za podchody + kolejiště v mini stanici Frýdlant n. O, bez jakýchkoliv nových parkovacích míst.

Evidentně je pro české firmy problém občas postavit i koleje na 100 km/h. Natož na 350. Protože i po 8 měsících stále vlak jezdí nevím cca 60 km/h místo 100 Km/h.

Po modernizaci je 5 minut čekání na křižování v Kunčicích n. O. To sráží průměrnou rychlost na 33 km/h (Frýdlant, Frenštát)

Relace Ostrava Čeladná je pomalejší 52 - 54min.

Jediné k čemu došlo k zrušení čekárny a prodeje lístků v turistické stanici Kunčice p. O. SŽDC si do čekárny prostě dalo své technologie, takže ji už ani obec nikdy neotevře. - Modernizace spočívá v tom, že se vyhodí takto pár zaměstnanců. Zrušili plochu s parkovacími místy. (V Německu je zdarma v takových stanicích P+R).

Jako všude - přejezdová polní megalomanie - ale přesto jeden na frekventované hlavní silnici zůstal zcela bez závor.

Nejsem si jist, že za tu miliardu došlo na adekvátní zabezpečení jednokolejné trati.

Na trati je možná opakování návěstí a generální stop. (možná, otázka zda i v novém úseku). Za ty prachy v době datových přenosů by tam mělo být automatické zastavování. Všichni mohli vidět, co umí jednokolejná trať - Bad Aibling, nebo italské Corato . Němci mají bodovým zabezpečovačem pokryto 99 % tratí. A tuto technologii mají 30 let. Jestli si mohu typnout, to se pak bude dodělávat zvlášť za další peníze:-)

+2/0
doporučit
29.7.2016 10:48

Z22d27e32n53ě79k 91J85o28z38a 9296525379283

Píchnout do JŘ, podívat se na odjezd nahoře a příjezd dole a psát chytré články, to je opravdu "novinařina" na úrovni. Já vím, potřebujeme nějakou senzaci. Tak co napsat, kam se ztratily všechny prachy ze st.kasy za posledních 20 let, kdo za to může a kolik za to dostane ..... to bych si přečetl s chutí. Tyhle bláboly jsou fakt mimo ....

+3/−3
doporučit
29.7.2016 10:09

R66o21b95e29r10t 84G75o77r58c 6982713693

Ale vždyť to je podle plánu přece, lidi si neustále stěžujou že díky odhlučňovacím stěnám není nic z vlaku vidět a a cesta je tím pádem nudná, tak se ty vlaky zpomalují aby nedělaly takový hluk a lidé se v klidu mohli kochat :-)

+3/−3
doporučit
29.7.2016 6:27

P78e75t44r 56A51s80c93h91e73n45b87r89e31n39n37e74r 6355153742811

Praha - Brno: úspora 5 minut.

Kolik že to stálo??????

+3/−9
doporučit
29.7.2016 7:54

M46a56r58t49i72n 35K84u16b30í35k 9627289596823

Je zajímavé, že v Rakousku na úzkokolejné jen částečně rekonstruované trati St.Pölten-Maraizell se jezdí 70 km/h, stejně tak na úzkokolejné trati Unzmarkt-Murau-Tamsweg, tam je místy i 80 km/h. Zde se za miliardy rekonstruují tratě, dělá se nové zabezpečovací zařízení a traťová rychlost zůstává 50 Km/h!! Na Dobříš se daly elektromotorické přestavníky, křižování lze provést za 3 minuty, ale jede se ještě pomaleji, než když se tam zamykaly výměny. Co na to SŽDC?! Co na to konstrukce GVD?! Co na to objednavatelé dopravy?! Stejně tak na trati Mělník-Mšeno!!;-€

+1/0
doporučit
1.8.2016 17:36

T10o26m51á71š 85M48a58c45e54j31k33a 6161962707567

Když tak člově čte jak u nás funguje opravování a modernizování silnic a železnic a jaké jsou z toho tristní výsledky a pak to srovná s tím jak to chodí v Německu či Rakousku tak by netálo za pokus vzít balík peněz, najmout na plánování, projektování a řízení staveb lidi z těchto zemí a nechat si od nich poradit a nechat si to postavit podle nich a podmínka je ta, že do toho nebude moci zashovat nikdo z těch co s tím mají co dočinění nyní; jen by jim to schválně kazili, tak jako to dělají do teď. Akorád by se Češi museli na nějakou dobu smířit s tím, že by se na ministerstvu dopravy ŘSD a SŽDC mluvilo německy, když sami stavět a plánovat neumí či umět nechtějí.

Pak bychom se třeba i dočkali kvalitních dopravních staveb.

+1/0
doporučit
29.7.2016 12:53

P10a51v53e33l 88H32l32a26v94s83a 4269944879708

Podobnej případ Praha - Plzeň. Jezdí se za časy 1:36 hod. (s výjímkou jednoho Pendolina 1:22 hod.), které jsem jezdil začátkem 90. let do školy, přitom do tratě Beroun (mimo) - Rokycany se investovaly desítky mld. Kč. Vlaky mají ukrutnou vatu a v Rokycanech pak čumákují 10 minut.

Ani v návrhu JŘ na další rok není posun a to už bude komplet hotov úsek na Doubravku a z Rokycan do Ejpovic (tedy bez tunelu). Všude jenom kilometry hnusných vysokých PHS, třeba na Doubravce nad Lopatárnou zcela zbytečně, nikdo tam nebydlí.

+1/0
doporučit
29.7.2016 11:45

M47í81r68a 39Z48i38k21m33u62n28d 2364338118119

Klasický český Kocourkov.

+1/0
doporučit
29.7.2016 10:02

V37l25a65s38t23a 58S30v82o19b94o69d59a 4779989564

Když na trati Praha-Beroun jezdily těžkotonážní vlaky se Sergejema a pára tak bylo třeba trať opravovat tak jednou za 5let a byla dobrá. Dnes tady jezdí jenom lehké vlaky a opravuje se i několikrát do roka a stále to není ono.

+1/0
doporučit
29.7.2016 9:44

J87a69n 52C70e73p16e48k 1634756580

Přeci ty peníze Bruselu nenecháme, utratit včetně dalších ze státního rozpočtu stůj co stůj, i kdyby to mělo nulový či dokonce negativní efekt. :-(

+1/0
doporučit
29.7.2016 8:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.