Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opravy kolejí stály miliardy, vlaky však jezdí pomaleji než dříve

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) loni prostavěla za jediný rok tolik peněz, co za čtyři roky. Tratě se díky tomu zrychlily a jsou bezpečnější. Jenže ne všude platí, že stamilionové investice přinesly skutečně zrychlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L23u18k26á89š 26B91r25a70n87d40e34j40s 2363405341121

Praha - Budějovice = promarněná příležitost. Byla zpracována varianta na max.200 km/h, zase ne o tolik dražší, než na 160.. Někde se začít musí a zde mi to přišlo podstatně smysluplnější, než Brno - Přerov, kde by se to opravdu stavět mělo. Nakonec byla zvolena tato varianta, podle mě špatně. Rv

0/0
2.8.2016 10:15

M92a25r48t48i39n 77K51u51b91í65k 9427819426603

Stějně tak omezení zastavování vlaků R v Křižanově, kde je přípojná trať do Velkého Meziříčí. To je snad cílená likvidace té tratě!;-€

0/0
1.8.2016 17:39

M95a37r90t89i53n 57K46u14b98í32k 9377139986373

Je zajímavé, že v Rakousku na úzkokolejné jen částečně rekonstruované trati St.Pölten-Maraizell se jezdí 70 km/h, stejně tak na úzkokolejné trati Unzmarkt-Murau-Tamsweg, tam je místy i 80 km/h. Zde se za miliardy rekonstruují tratě, dělá se nové zabezpečovací zařízení a traťová rychlost zůstává 50 Km/h!! Na Dobříš se daly elektromotorické přestavníky, křižování lze provést za 3 minuty, ale jede se ještě pomaleji, než když se tam zamykaly výměny. Co na to SŽDC?! Co na to konstrukce GVD?! Co na to objednavatelé dopravy?! Stejně tak na trati Mělník-Mšeno!!;-€

+1/0
1.8.2016 17:36

D26a96v37i48d 20H74i18r71e32š 6202162826392

Stále by mě zajímalo,kdy se bude(nebo jestli vůbec) rekonstruovat trať Krnov-Jindřichov ve Slezsku(-Glucholazy PKP).Slibů bylo již mnoho,dodnes se nic neděje.A to se mluví o zrychlování dojezdů vlaků?Zrušit trať v úseku Jindřichov ve Slezsku(-Glucholazy PKP) a zavést autobus místo vlaků.Poláci,ti hajzli se svým územím nechcou dělat nic a SŽDC na cizím území nemá co dělat.Ale posíláme vlaky za 5,5 milionů ročně přes Polsko.A hňupi se nám smějí.

0/0
30.7.2016 16:37

J81i88ř54í 79E37r13b45e49n 1793534556217

Znám horší případ: Varnsdorf - Žitava - Liberec. Rychlíky se plouží tři kilometry Polskem 20 km/h po rozvrkočených kolejnicích na shnilých pražcích...

0/0
30.7.2016 17:25

M49a25r12t74i51n 23K75u67b15í43k 9327849876653

Prý to mají konečně Poláci v plánu opravit, též se má na trati postavit nová zastávka v centru Glucholaz. Termín zatím nebyl zveřejněn.

0/0
1.8.2016 17:25

R68a78d47e73k 16J39a60n97a11t30a 9205816454692

Vlaky nejsou dálkové autobusy, které u nás jezdí "samy za sebe". Grafikon je konstruován z ohledem na přípoje v uzlech.

Takže pokud zkrátíte jízdní doby mezi uzly o pár minut, je nesmysl, aby jel vlak v celé trase o pár minut rychleji, když tak ztratíte přípoje a u jednokolejná trati vaám pak dokonce ani nevyjde křižování. Takže časová úspora se zatím použije na lepší stabilitu jízdního řádu (je-li zpoždění, sndadno se dožene).

Skutečná úspora času nastane pak teprve až se dosáhne nějakého nového stavu, kdy vyjdou přípoje, tj. nashromáždí se těchto menších úprav více, aby to dělalo třaba 15, 30 minut ... chybí-li pár minut, lze toho dosáhnut i vynecháním některých menších zastávek.

Pokud se pan redaktor považuje za redaktora specializovaného na dopravu, měl by tyto principy čtenářům připomenout.

0/−4
29.7.2016 15:01

D75a70v42i78d 48P80e87c26a 1105534411406

Myslíte přípoje kdy vlak odjíždí za 38 minut? To snad ne, ostré přípoje jsou dávno v menšině. Radší, ať cestující počká.

+1/0
29.7.2016 15:21

R39a97d79e39k 61J90a33n49a57t17a 9555926514172

Kde například?

Aby přípoje navazovaly všude do úplně všech směrů, musí být výše zmíněná cílená snaha o rekonstrukci tratí trvat desítky let. Prostě jízdní doby po hranách toho grafu musí být soudělné s intervalem linek. Takové vlatsnosti naše železniční síť nemá.

Myslím, že ve Švýcarsku tohoto stavu dosáhnou v roce 2030. U nás mnohem později. Takže se zatím musí rozhodovat, ve kterém místě a směru to navazovat bude a ve kterém ne. Vybírá se ten směr, kde je poptávka silnější.

+1/0
29.7.2016 15:29

D35a50v42i53d 63P59e51c30a 1865364981606

Víte, popisujete to odborně a trpělivě a já Vám trpělivě odpovím, že rozdělení vlaků podle dotací z krajů je největší paskvil od dob CK France Jozefa. Totiž, na to to nemusím být specialista, abych pochopil, že lépe se lidem cestuje vlakem na dlouhém rameni (v minulosti Jihlava - Praha střed, H.Brod - Nymburk, Pardubice - Liberec), než dnes lokálkami 30 km tam a přestup za hodinu. Tam se sledují jen zájmy přerozdělovačů krajských a státních rozpočtů. Cestující je na posledním místě. Švýcarsko si prosím neberte do úst. To je pro nás s našimi EU poradci mana nebeská.

+2/0
29.7.2016 15:44

J83i75ř39í 81K74o79c21u89r92e28k 6695954255688

Že si příslušný kraj není schopný zkoordinovat dopravu je chyba daného kraje. Švýcaři nám ale ty schopné lidi neukradli, ani JMK je neukradl. To kdyby někdo chtěl tvrdit, že Švýcarsko má úplně jiné geografické podmínky a lidé tam fungují jinak - tím pádem to v ČR nejde.

0/−1
29.7.2016 16:17

R13o25m96a28n 62J86e85s96c72h61k75e 9678105767795

Zkratku JMK neznám, vysvětlete. Kdo odpovídá, že mezi kraji není návazné spojení ? Kdo dopvídá, že z jízního řádu se ztrácí vlaky ?

Já si najdu v jízdním řádu SŽDC spoj a on pak nejede ?

Takhle se vyhání lidé z vlaků.

0/0
30.7.2016 7:41

J87i76ř92í 13E62r39b48e72n 1273344806237

Tipl bych si, že JMK = Jihomoravský kraj = objednavatel všech osobních a spěšných vlaků a autobusových linek.

Rychlíky objednává ministerstvo dopravy.

0/0
30.7.2016 17:29

R39o27m42a31n 71J56e48s89c47h14k89e 9188455737975

Pokud já vím, opravuje se už několik desítek let. Já pamatuji v letech 1996 - 99 Brno - Česká Třebová . Kus práce se udělalo i dříve. Například rekostrukce tunelů a odstranění 5 a 6 mezi Babicemi a Adamovem. To se dělalo ještě za komunistů v 70. a 80. letech.

0/0
31.7.2016 16:11

M78a65r29t98i22n 21K22u22b40í91k 9137229166733

Je zajímavé, že před pár lety byly přípoje skoro všude. kde asi udělali soudruzi ze SŽDC chybu?

0/0
1.8.2016 17:28

P76a33v10e37l 16M72o66r55a29v53e94c 3522389882498

Proč tedy na některých tratích vlaky ještě zpomalí? Anebo proč Pha-HavlBrod-Bo nebude zastavovat v Křižanově ale stejně se zpomalí?

Ani jedno do vaší teorie nezapadá.

0/0
29.7.2016 17:12

K72a13r93e27l 65Ř50e93h60á14č81e11k 9282150291902

Že by se třeba plánovala nějaká rekonstrukce určitých úseků, a proto je tam časová rezerva, aby nedocházelo ke zpoždění?

+1/0
30.7.2016 8:22

T78o52m36á83š 73K37l65í17m17a 4664357213203

Ono se rekne zrychlit, ALE unas na dedine ve vsetine tez zrychlily ale to ze na tento spoj prestal navazovat MHD uz nikdo neresi..... takze zrychlovani neni vzdy ku prospechu....

0/0
29.7.2016 13:32

K10a54r26e67l 82Ř32e89h29á10č27e87k 9182360391492

Tak se zkuste obrátit na krajský úřad (i prostřednictvím vašeho starosty) ať zjednají nápravu.

+1/0
30.7.2016 8:23

J32i34ř70í 48E50r10b61e25n 1103124156757

Vy máte na dědině MHD? ;-)

0/0
30.7.2016 17:30

T45o46m86á19š 97M24a81c50e14j36k83a 6591312957117

Když tak člově čte jak u nás funguje opravování a modernizování silnic a železnic a jaké jsou z toho tristní výsledky a pak to srovná s tím jak to chodí v Německu či Rakousku tak by netálo za pokus vzít balík peněz, najmout na plánování, projektování a řízení staveb lidi z těchto zemí a nechat si od nich poradit a nechat si to postavit podle nich a podmínka je ta, že do toho nebude moci zashovat nikdo z těch co s tím mají co dočinění nyní; jen by jim to schválně kazili, tak jako to dělají do teď. Akorád by se Češi museli na nějakou dobu smířit s tím, že by se na ministerstvu dopravy ŘSD a SŽDC mluvilo německy, když sami stavět a plánovat neumí či umět nechtějí.

Pak bychom se třeba i dočkali kvalitních dopravních staveb.

+1/0
29.7.2016 12:53

M59a51r19t95i64n 10H36a67n83z42a63l 8728699109925

Rakousko ne, proboha!!!

0/0
29.7.2016 17:10

P11e67t80r 27K23e83l63l40e77r 4199210564

Rozkaz zněl jasně - utratit peníze - z EU a dalších dotací... ;-€

.

Je to stejné, jako nyní mění snad všechna svodidla na rychlostních komunikacích... Taky zbytečně, jen aby se utratily peníze... A nové silnice nejsou vyprojektované nebo papírově dotažené přípravy staveb, tak přeci ty peníze někde utratit musí... ;-€ Chjo, kdyby za to raději postavili třeba WC na odpočívadlech a nebo odpočívky pro kamiony, které chybí a nebo jsou uzavřené závorami, aby tam nemohli... ;-€

+5/0
29.7.2016 12:36

D97a28v96i86d 87P28e13c60a 1645574911186

Nevím, kde autor článku přišel na to, že vlaky mají po modernizaci jezdit rychleji? Vždyť úkol zněl přece jasně: vyčerpat dotaci z EU v maximální výši. A jak si můžeme přečíst na cedulích, byl splněn.

+2/0
29.7.2016 12:06

P78a68v65e45l 75H84l50a95v41s45a 4209874199128

Podobnej případ Praha - Plzeň. Jezdí se za časy 1:36 hod. (s výjímkou jednoho Pendolina 1:22 hod.), které jsem jezdil začátkem 90. let do školy, přitom do tratě Beroun (mimo) - Rokycany se investovaly desítky mld. Kč. Vlaky mají ukrutnou vatu a v Rokycanech pak čumákují 10 minut.

Ani v návrhu JŘ na další rok není posun a to už bude komplet hotov úsek na Doubravku a z Rokycan do Ejpovic (tedy bez tunelu). Všude jenom kilometry hnusných vysokých PHS, třeba na Doubravce nad Lopatárnou zcela zbytečně, nikdo tam nebydlí.

+1/0
29.7.2016 11:45

J52o21s52e54f 59K47u27b23e63š 9145955789344

Mají vatu, protože je stále rozhrabán úsek Romcikány - Plzeň...

+1/0
29.7.2016 12:28

P72a88v68e23l 89H64l55a40v58s68a 4299834339408

ten ale letos bude hotov (s výjímkou tunelu, který ale neovlivňuje provoz na staré trati), ode dneška se jezdí všude dvoukolejně. Tedy nevím, proč by se nemělo od příštího grafikonu jezdit rychleji (jako že nebude).

0/0
29.7.2016 13:00

J17o11s46e80f 60K68u84b37e44š 9665745109384

Co třeba proto, že až se bude napojovat úsek s tunelem, tedy v roce 2017, že se zase bude muset hrábnout do kolejí? Já očekávám, že zrychlení bude až 2018, kdy bude vše hotovo (resp se asi šáhne do Praha - Beroun ;-D )

0/0
29.7.2016 16:08

R40a51d51e80k 70J87a70n71a68t55a 9515736284462

a) v roce 2017 se předpkládá napojování tunelu, tj. výluky

b) tu úsporu času by vlaky stejně odstály v Plzni. Je tam uzel v celou. Teprve až bude tunel, tak se vyplatí s tím víc šoupnout.

+1/0
29.7.2016 18:07

V92i22l61é82m 35B75a24r86á15k 4616677259276

Proto říkám, že každý kdo je pro tzv. "rychlovlaky" by měl dostat hned 2 roky. Za 250 mld. Kč (Brno-Praha) by se zjistilo, že se musí každý rok dotovat dalšími 2 mld. Kč, jede to průměrně 120 km/hod, trať se klikatí po pozemcích šíbrů, co je nakoupili aby je mohli draze státu prodat, rozkradlo se 100 mld. Kč, policie je přetížená z vyšetřování, ale nikdo sedět nejde.

A když budete chtít přepsat auto, tak musíte v době el. sítí z Brna do Chebu.....

+1/−4
29.7.2016 11:42

P64e87t61r 33N56o24v64o26t10n17y 1271470221

Lepší je z Prahy do Brna popojíždět po D1 ;-D

+1/−1
29.7.2016 11:45

R45o68m45a42n 89J39e85s50c47h43k32e 9148915747625

Na dálnici se všichni nevlezou. Já dojíždím do hokny vlakem, a je to stejně rychlé jako vlak, ten je mnohdy i rychlejší. Z Doubravice do Brna Židenic.

Auto mám, ale naše klikaté silnice na okrese, kde chybí R 43 vlak vítězí.

0/0
30.7.2016 22:11

R26a64d45e29k 13J72a53n17a80t93a 9275276134812

Provoz VRT zpravidla není třeba dotovat. V západní Evropě se zaplatí sám. A u nás by to bylo taky tak. Stačí se podívat na Praha-Ostrava, kde se téměř sám zaplatí a to je tam cestovní rychlost jen mírně přes 100 km/h. A rychlé vlaky mají nížší provozní náklady na oskm.

0/0
29.7.2016 15:04

V75i22l54é65m 86B62a77r27á69k 4296767849406

Zřejmě do toho nezahrnujete odpisy z obrovských pořizovacích nákladů. Kromě toho "když ptáčka lapají.....", nikdo nic negarantuje. Až se dostaví, natáhnou ruky. 160 km/hod. stačí, když to pojede opravdu touto rychlostí. Z Brna do Prahy by to mělo jet cca 1 hod. 45 min., hodina by šla ušetřit.

+1/0
29.7.2016 17:48

R23a49d27e11k 51J32a89n62a82t52a 9805286194712

Hm. Vidím, že jste laik, ale i tak se zeptám. Jak a kudy si představujete stavbu trati Praha-Brno na 160 km/h, aby to nestálo zhruba tolik, jako stavba VRT?

Prostě za stejnou cenu byste získal trať, která je pomalejší a tudíž méně efektivní.

Prostě je to jako byste kupoval v 21. století diskety. Jsou přece menší, tak musej být levnější, že jo. Laický pohled. Nové dálkové vlaky pro rychlost nižší než 200/230 km/h už se téměř ani nevyrábějí ... railjet má 230 km/h ...

0/−1
29.7.2016 18:06

R25o37m61a94n 21J68e47s65c67h20k58e 9368865107475

Stačí zrušit pomalé nákladní vlaky tažené diesely. Náklady ať jezdí přes Havlíčkův Brod a přes Nymburk. Pokud jedou vlaky za sebou, tak nemohou jet z Brna do Prahy místy 160. Bohužel trať je přecpaná.

Ono je možné technicky zvládnout Brno - Praha za 2 hodiny. Ale je tam plno ztrátových časů.

0/0
30.7.2016 7:48

R46a75d10e36k 86J22a92n40a76t26a 9745796904222

"Náklady ať jezdí přes Havlíčkův Brod a přes Nymburk"

---

Přes Havlíčkův Brod je moc kopců. Nákladní vlak tam musí být kratší nebo mít dvě lokomotivy (dražší tj. méně konkurencechopné kamionům).

0/0
30.7.2016 21:08

R38a12d84e68k 53J16a12n41a67t80a 9725716754832

"Pokud jedou vlaky za sebou, tak nemohou jet z Brna do Prahy místy 160"

----

Hlavní důvod, proč se mezi Prahou a Brnem nejezdí durch 160, je klikatost trati, nikoliv přecpanost. EC mají dobrou trasu, prakticky všechno jim přui konstrukci GVD uhne.

0/0
30.7.2016 21:09

R59o89m91a95n 12J62e45s15c14h28k81e 9848125447305

Když vidím na naši trati 260 soukromníky s diesely táhnoucí pomalé vlaky, tak bych nakopal SŽDC. Peníze se dobře vybírají ale zdržují ostatní. Tak jako na dálnici je stanovená nejnižší rychlost - by to mělo být i na železnici.

0/0
30.7.2016 22:07

R28a94d92e66k 73J54a81n56a51t28a 9555416434432

"Ono je možné technicky zvládnout Brno - Praha za 2 hodiny"

-----

a) po trati v současné trase není

b) a i kdyby ano, je to málo. taková jízdní doba nepřikláká lidi z aut.

0/0
30.7.2016 21:10

V41i54l23é50m 27B55a26r35á81k 4836887599926

Nic se stavět nemusí. Trať existuje, jenom je třeba efektivně organizovat provoz. Pokud mi odpovíte, že lépe to nejde, tak odpovím, že to je obvyklá profesionální slepota. Když Speer nastoupil do funkce, z ničeho nic se přepravní kapacita německých drah rapidně zvětšila.

+2/0
30.7.2016 13:49

J95i79ř50í 70K31o98c96u46r61e77k 6775184205158

Za názor do lapáku. Fašismus si rozvracet nenecháme!

+1/0
29.7.2016 15:50

V18i45l54é83m 16B13a70r70á85k 4376707619276

Víte ám dobře, že je to nadsázka. Jinak mám pravdu, to zase vím já.

+2/0
30.7.2016 13:45

K73a12r69e21l 82N83o94v88o59t70n76y 2841205449460

No? Cilem tehle projektu preci neni zlepseni sluzby zakaznikum, ale vytoceni penez ze statni kasy do tech spravnych kapes...

0/0
29.7.2016 11:17

J94i91ř45í 72H18r45b21e26k 5464387157520

Těch pár chytrých hlav si pořád myslí, že lidi začnou jezdit hromadnou dopravou jen když uvidí vykachlíkované nádraží a novou lokomotivu.

To možná bude platit, když pojedete 100 až 250 km dálku. Ale vlak, který je krásný nový ale na vzdálenost 50 km, který po každých 10 km stojí 10 min. ve stanici a pak jedou 50-60 km/h tak to jsou ze strany státu vyhozené peníze a ze strany cestujícího je to taky dost drahé.

Nevím proč se nesoustředí na logistiku a zakázky z nákladní dopravy, které vydělají na žel. svršky aby to jezdilo aspoň 100 km/h.

0/0
29.7.2016 10:51

J88a34n 19J64e43m59e47l79k71a 1595170

Dalším příkladem je 323 Ostrava, Frenštát. Úseku Frýdlant n. O. Frenštát.

15 km za 1 miliardu + 450 milionů za podchody + kolejiště v mini stanici Frýdlant n. O, bez jakýchkoliv nových parkovacích míst.

Evidentně je pro české firmy problém občas postavit i koleje na 100 km/h. Natož na 350. Protože i po 8 měsících stále vlak jezdí nevím cca 60 km/h místo 100 Km/h.

Po modernizaci je 5 minut čekání na křižování v Kunčicích n. O. To sráží průměrnou rychlost na 33 km/h (Frýdlant, Frenštát)

Relace Ostrava Čeladná je pomalejší 52 - 54min.

Jediné k čemu došlo k zrušení čekárny a prodeje lístků v turistické stanici Kunčice p. O. SŽDC si do čekárny prostě dalo své technologie, takže ji už ani obec nikdy neotevře. - Modernizace spočívá v tom, že se vyhodí takto pár zaměstnanců. Zrušili plochu s parkovacími místy. (V Německu je zdarma v takových stanicích P+R).

Jako všude - přejezdová polní megalomanie - ale přesto jeden na frekventované hlavní silnici zůstal zcela bez závor.

Nejsem si jist, že za tu miliardu došlo na adekvátní zabezpečení jednokolejné trati.

Na trati je možná opakování návěstí a generální stop. (možná, otázka zda i v novém úseku). Za ty prachy v době datových přenosů by tam mělo být automatické zastavování. Všichni mohli vidět, co umí jednokolejná trať - Bad Aibling, nebo italské Corato . Němci mají bodovým zabezpečovačem pokryto 99 % tratí. A tuto technologii mají 30 let. Jestli si mohu typnout, to se pak bude dodělávat zvlášť za další peníze:-)

+2/0
29.7.2016 10:48

J65a35n 35J20e29m84e82l16k31a 1925360

Jinak ČD mají celkově na trati 323 hodně vaty. Protože i bez modernizace, když brejlovec chce a potřebuje, tak umí trasu místo 56 min projet klidně za 44min. A to bez automatických dveří, zastávek na znamení a nové rychlosti 100km/h.

Celý problém je v tom, že stačí, kdyby se kopíroval švýcarský způsob. Výhybny všude, elektrifikace, zabezpečení, výhybky, lehké soupravy.

Ale u nás je pro bezpečnost ekonomicky efektivní stavět podchody na regionální trati (viz Frydlant nad Ostravicí 450mil.) Ale neúnosné stavět výhybny.

Další dobrý příklad je sousední Ostravice Frýdlant nad Ostravicí. 4 km 180mil tuším. Dobrý dáreček pro AŽD, přejezd co 200m, Koleje původní. Zrychlení z 40 na 50 km/h. Ve výsledku nechráněné přejezdy zůstaly.

Naprostá neschopnost územně plánovat, plánovat efektivní modernizace, ne jen tupě utratit peníze, když se náhle objeví.

+1/0
29.7.2016 10:58

Z33d89e44n34ě87k 18J38o90z53a 9736535789513

Píchnout do JŘ, podívat se na odjezd nahoře a příjezd dole a psát chytré články, to je opravdu "novinařina" na úrovni. Já vím, potřebujeme nějakou senzaci. Tak co napsat, kam se ztratily všechny prachy ze st.kasy za posledních 20 let, kdo za to může a kolik za to dostane ..... to bych si přečetl s chutí. Tyhle bláboly jsou fakt mimo ....

+3/−3
29.7.2016 10:09

J61a22n 51S59ů95r65a 4335423383162

Přesně tak. Ještě těžší, než napsat do diskuze, aniž bych o tématu něco věděl. Nebo potrefená husa ze SŽDC?

+4/−3
29.7.2016 10:25

D20a10v95i60d 55P97e31c94a 1975844731976

Jak to tedy je, pane Joza? Proč za miliardy pořád pomaleji? Třeba jen jednu trať pro nás hloupé daňové poplatníky, co dotujem tento mejdan.

0/0
29.7.2016 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.