Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda má další prodejní rekord, klesají jí však prodeje octavií

Škoda Auto hlásí nejúspěšnější první pololetí v historii, detailnější pohled na statistiky prodejů však ukazuje problém s odbytem klíčového modelu automobilky: Octavie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i19c35h76a95l 37T73o71m39i62n56s70k29ý 9811765397554

Kupovali jsme si dvě auta. Na konci roku 2014 novou octavii kombi 1,4 TSI + několik nadstandardní věcí za 470.000,-. Protože jsme byli spokojeni, tak jsme chtěli stejné auto i letos. I po velkých jednání a nabízených slevách jsme se za stejnou konfiguraci letos nedostali pod 570.000,- To jsme již považovali za značně předražené a koupili Rapida o skoro 300 tisíc levnější !!!

Takže já jsem přesně ten co takto ovlivnil tyto statistiky. Před dvěma lety oktávku ano, dnes ne.

Prostor na nohy i kufr nové octavie a rapida je téměř stejný.

Liší se to v motoru - do rapida nedávají skvělé motory 1,4 TSI, ale jen 1,2TSI a rozdíl není jen ve výkonu. S 1,4 jezdím mnohdy úsporněji.

A stejně tak rozdíl poznáte i na dálnici. S novou oktávií cítím na dálnici pocit bezpečí (stability) v rychlosti 150km/h. Stejný pocit bezpečí mám s rapidem max při 130km/h. Samozřejmě mohu jet rychleji, pocit bezpečí je jen subjektivní pocit.

0/0
8.8.2016 10:43

P55a97t38r86i54k 17S37v30o92b79o16d25a 3249961146505

Octavia dle mne byla snesitelná loni do července. Tam ještě oproti 104 kw to naladili na 110 kw v rámci stejné ceny a vzápětí zvedli ceníky. Takže místo 580 Ttis bych to měl asi za 640 tis. (podotýkám, že tam té příplatkové výbavy je dost, včetně dalších airbagů, robota na parking atd atd.). Ano za 650 už by byl superb, nicméně holý. a ten motor se fakt povedl. Valí to, je to tiché, přitom je to za 6,5 dlouhodobě. Nesrovnatelné s naftou 1,6, ten řve a nejede. Jen je to úspornější. Máte pravdu, s tím rapidem 1,2, taky to docela akceleruje, ale nelíbí se mi ten zvuk na trojku a komfort je menší. Já osobně přičítám pokles v CZ tomu, že lidi často chtěli diesel a vcelku levně a aby to jelo to ta nízkoobjemová 1,6 dle mne nesplňuje, jsou na trhu lepší diesely.

0/0
8.8.2016 11:19

M16i22c43h73a19l 40T62ů70m38a 2389720136181

Letos v lednu jsem kupoval nové auto (po 20-ti letech ježdění v ojetinách,které už nechci ani vidět). Rozhodoval jsem se mezi Škodou Rapid a Renaultem Fluence. Fluuence výbava Limited ceníková cena 380000,-Kč obsahuje vše kromě šíbru a kožených sedaček. Se slevami jsem ho dostal za 320000,- (Mezi slevy počítám i protiúčet na Š Felicii 23000,- což je neuvěřitelné!) Motor 84kW 1,6 benzín. Rapid ve stejné výbavě vyšel na 411000,- s motorem 1,2 66kW benzín. Fluence je větší, pohodlnější a prostornější auto, které stále vyvolává u mojich známých wow efekt. Na viditelných místech i skvěle dílensky zpracovaný (např. měkčené plasty na palubce i dveřích), což není samozřejmostí ani u Octavie. Nechci ovšem hanit Škodu, ale jen otevřít oči uživatelům, kteří auto provozují pro soukromé účely (tj. nájezd cca 10-15000km/ročně). V případě služebního vozu naopak doporučuji Škodu. Protože jim najede s běžnou údržbou 500000km, zatímco Renault jen 250000km. Ale my co jezdíme v létě na chalupu a fesťáky nepotřebujeme přeci vůz s takovou trvanlivostí a myslím, že Renault je při jeho momentální cenové politice zajímavá volba.

0/0
29.7.2016 22:22

P50a48t84r85i30k 55S36v22o78b69o32d79a 3689671166805

mezi rapidem a fluence jste asi udělal dobře.

0/0
8.8.2016 11:20

J91i33ř46í 41E72r25b41e70n 1263224816887

"Škoda Auto hlásí nejúspěšnější první pololetí v historii, detailnější pohled na statistiky prodejů však ukazuje problém s odbytem klíčového modelu automobilky: Octavie."

- no ono to lze říct taky obráceně: "Octavií se prodává méně než dřív, přesto Škoda hlásí nejúspěšnější první pololetí."

.

Ona totiž Octavie III je auto velikostně se blížící Superbům I a II, takže spousta lidí si místo toho raději koupila menšího Rapida (který je srovnatelný s Octavií I). A v Octavii III jezdí často i bývalí superbáři.

0/0
28.7.2016 9:00

J96o33s82e77f 97K57o89p71e64c75k39y 9204832935

V poklesu prodeju Oct3 bych nevidel opravdu nic jineho nez fakt, ze ten model je uz 3 roky stary a to je v obrovske konkurenci nizsi stredni tridy dost na to, aby se zakaznici zacali porozhlizet jinde... Pokud bude povedeny facelift pristi rok, tak prodeje zas lehce povyskoci ;-)

0/0
28.7.2016 9:49

A78n10t63o13n85í59n 93S12e31b57e80r79a 7703198740699

No současná Oktávka v normální výbavě za cenu přes půl mega. To je moc. I Fabii když chci vybavenou tak dám minimálně 400.

To už je lepší koupit nějakou plně vybavenou 5 let starou ojetinu za 160 tisíc. Za dalších 5 let dá člověk za servis max 50 tisíc a pořád má 200 tisíc k dobru. R^

+4/0
27.7.2016 20:39

J53i58ř38í 24S40c89h72w98a95c89h 8698584898296

nové je nové a ojeté je prostě ojeté....je celkem logické, že ojetina by měla (!) vyjít laciněji právě proto, že je to ojetina...... stejně poslouží stará "ojetá" děvka a přesto je lacinější než ta mladá "nejetá".....;-)

+2/−3
28.7.2016 0:40

P67a69t12r61i40k 47S91v26o57b77o12d46a 3399801566495

je to poměrně expresivně řečeno, tudíž se to lidem, kteří ojetiny kupují, nebude líbit. Proto ty minusy :)

0/0
8.8.2016 11:24

P75a19t10r55i11k 69S65v35o64b63o69d72a 3409861626135

To je o přístupu. Já osobně ojetinu nikdy.

0/0
8.8.2016 11:23

J42a72k66u60b 22K11n16e22c38h16t65o22v65s61k87ý 3350686251432

Jenže za cenu mnoha přesčasů Zaměstnanci jsou pak utahaní a nemohou čas strávit s rodinou

0/0
27.7.2016 17:24

J29i82ř80í 29S21c68h41w94a15c81h 8388564838476

tak ať dají výpověď, pak mohou být s rodinou 25 hodin denně.....

+2/−2
28.7.2016 0:43

V24a82c36l48a83v 82M25e96d98e48k 5871402595685

tady není potřeba příčinu poklesu moc dlouze hledat, současná Octavie se dělá od roku 2013, a případní zájemci čekají na facelift.

+3/0
27.7.2016 14:02

J52i96n17d84ř14i28c47h 68Š22k88o85p41e10k 4415741260325

ano, lidi čekají na facelift. Proto taky kupovali starou OI tak moc, že ji v rámci podpory prodeje OII radši stáhli z výroby

0/0
27.7.2016 15:51

F34i37l64i80p 23S73i51r42o75t59e46k 9672829292711

Věřil bych, že se takoví najdou pár měsíců před zahájením prodeje nového modelu, ale že bude někdo rok čekat na facelift, tak to dost pochybuju.

0/0
27.7.2016 16:03

P80e11t45r 45B38á40č48a 8985426945455

Jak tyhle tuctovy osklivy nespolehlivy predrazeny krabice muzou mit neustale takovy prodej, to se normalni clovek muze jen smat.

+1/−17
27.7.2016 13:50

J66i35n93d95ř82i96c66h 73Š70k18o34p41e86k 4255921210615

a nebo nejsou tuctový a předražený, prodávají se proto, že se vyplatí je koupit a ty jen plácáš kraviny

+11/0
27.7.2016 14:09

V84a70c19l75a31v 13M21e37d60e72k 5801852945965

tak přiznejme si pravdu, prodejnost v ČR má více emocionální, než racionální důvody

0/−5
27.7.2016 14:10

Z26b81y79n77ě16k 75Č50e65j49k83a 5856628961203

tak přiznejme si pravdu, v ČR se prodá řádově 5% vyrobených Škodovek.

+8/0
27.7.2016 14:14

V91a21c14l51a24v 54M87e80d19e73k 5561592715925

ale jen v ČR má dlouhodobě přes 30% trhu

0/−2
27.7.2016 15:24

Z70b68y16n10ě88k 31Č38e43j70k43a 5236438551193

A? Mit tricet procent z prdu je porad prd. I kdyby mela najednou 100% trhu, tak celkovy rust bude jen 10%.

+1/0
27.7.2016 19:05

J30o53s36e47f 26K58o40p50e80c68k81y 9534812705

A i tak je to pro Skodovku nedulezity trh. Celkovy pocet vyrobenych aut je cca 1,15 mil rocne... v CR se proda kazdy 20. vuz...;-)

0/0
28.7.2016 9:54

J93i98n67d42ř28i89c93h 55Š22k26o55p96e30k 4705811700795

u většiny prodejů všech značek rozhodují emoce

+2/0
27.7.2016 14:15
Foto

I79v41a53n 35K10o52p13t32a 5337752221387

Přesto i firmy hodnotí v první řadě náklady. Pak až emoce. Kdybych neměl dlouhodobou dobrou zkušenost se škodovkou, další auto od ní nekoupím.

+2/0
27.7.2016 15:47

F65i29l30i49p 84S60i10r49o23t74e22k 9892409592791

I kdyby, čemu to vadí?

0/0
27.7.2016 16:04

T34o10m12á43š 29K19u86c20h72a11ř 3387491738671

Superb klesl na úroveň odpovídající třídě Octavie před 20 lety a nahradí ji. Na nové Octavii už se včetně motorů šetří tolik, že se propadla pod první Octavie a proč existuje podobný, ještě ošizenější Rapid nechápu. Fábie zabili ošklivými FII a FIII se vrátila pomalu ke vzhledu a třídě staré malé Felicie.(osobně mě provokuje tmavými linkami kolem zadních světel, působí to jak zmalované oči levné štětky) Ale jako základní malé auto pro nenáročné své místo má. V té slušnější kategorii, kde býval Superb už není a asi ani nebude nic, jen SUV krabice.

+2/−6
27.7.2016 13:06

L88i25b66o69r 79M10o87u89č76k10a 1318967195792

Rapid = Octavia 1 - Tour .. a to doslova

0/−1
27.7.2016 13:12

M40a28r78e22k 19J22a53n52e98č75k19a 1947456203421

To Rapidu hodně do kvality materiálu a zpracování fandíte ;-D

+4/−1
27.7.2016 13:45

J38i21n58d70ř98i49c17h 32Š74k72o88p10e33k 4215211650295

velikostně to platí

Dílensky samozřejmě současná produkce na OI nemá

+1/0
27.7.2016 15:57

F86i88l11i92p 70S20i70r60o57t76e71k 9242699132901

Za kolik průměrných platů byla oktávka tehdy a za kolik je dnes?

+1/0
27.7.2016 13:50

V92a54c65l66a92v 85M59e19d41e78k 5701882445495

Ježíš, to jsou žvásty. Octavia první generace měla vnitřního prostoru suverénně nejméně ze všech tří generací - zejména na zadních sedačkách (v tom měla blíže současnému Rapidu, než Octavii 3. generace).

Totéž platí u současného Superbu.

Největší problém vidím v tom, že i u třetího stupně výbavy Style/Elegance má Octavia stále většinu moderních prvků výbavy jen za příplatek

+5/−1
27.7.2016 14:09

P63e51t74r 64S96p38á26l32e52n36k27a 2873592385877

Však Rapid je podvozek z Oktávky I.

0/0
28.7.2016 8:29

P58a55t12r57i29k 96S42v27o66b98o61d93a 3139511836395

neblbněte člověče. Jel jsem OCtavii první řady a mám poslední tsi. To nemůžete myslet vážně ani po dvaceti pivech....

0/0
8.8.2016 11:26

T41o98m70á23š 37C18h72r94a48s92t64n38ý 2431234651673

Doomsday comming. Prodalo se o dva kusy méně Škoda Oktávia za rok.

0/0
27.7.2016 11:55

J70a58n 12D89l21o43u41h90ý 8446540413460

Tak když to vezmeme od začátku, první oktávka vyšla v roce 1996, tj. 20 let. Od té doby se výrazně nezměnila. Nyní škodovka ještě přešla na chorobnou teorii maloobjemovými motory.

+6/−13
27.7.2016 11:31

J40o38s63e38f 49K84o43p58e28c39k26y 9454272935

Tvrzeni, ze se oktavka za 20 let vyrazne nezmenila je zajimave. V tom pripade se vyrazne nezmenily ani zadni jeji konkurenti... A na chorobnou teorii maloobjemovych motoru presly prakticky vsichni v nizsim strednim segmentu

+9/−2
27.7.2016 11:37

R84o34m58a49n 62P37o65l47á37č45e79k 5346369505

Záleží co berete jako pokrok? Mě přijde od první Octavie hodně velký skok dopředu.

Pokud berete to, že to má 4 kola, motor a sedačky, tak můžete mít klidně původní Octavii ;-D

+8/−1
27.7.2016 11:38

J86a36n 80D45l73o27u62h11ý 8626350743140

Nejsou důležité různé doplňky ve výbavě. Podstatné jsou motory, podvozky a uspořádání. Co se z toho, kromě motorů, výrazně změnilo?

0/0
27.7.2016 11:45

R73o80m33a22n 39P72o73l75á26č46e16k 5196959915

Proč budu investovat do něčeho co prodám a ještě nestíhám vyrábět ;-D

0/0
27.7.2016 11:47

J83a12n 71D25l11o13u15h18ý 8326760513880

Tak s tím souhlasím. Tak se nedivte, že tvrdím, že se nic významého za 20 let nezměnilo.

0/0
27.7.2016 11:52

J63o81s30e66f 70K56o85p36e62c61k73y 9554212675

vyznamneho se prave zmenilo dost. Auto ma jine rozmery, je postavene na jine platforme, ma jine motory a jine vybaveni. To ze take jinak vypada je uz je detail...

+8/0
27.7.2016 12:10

P94a62v76e21l 20Z44a39j63í31č69e27k 8594620586130

jenze ne lepsi.. viz absence viceprvku a hrosi motory

0/−1
27.7.2016 12:41

P69a75v24e88l 62N31o83v21á43k 7251486489483

Otázkou je proč by měla být víceprvková náprava horší. 90% řidičů má auto proto aby dojeli z bodu A do bodu B. Auto na limit nikdy nedostanou a něco jako víceprvková náprava jim nic neříká naopak už podle názvu uvítají to, že servis obyčejné nápravy bude levnější.

+6/−1
27.7.2016 13:30

V15a56c48l20a51v 54M91e46d23e68k 5101402775295

protože horší ze své podstaty je. To, že to při běžné jízdě nepoznáte na tom nic nemění. A podvozek se dostane na limit právě ve chvíli, kdy vám bude hrozit vysoké riziko nehody (například podceníte zatáčku, která je ostřejší a hrbolatější, než se před nájezdem zdálo) - a víceprvková náprava se zaslouží o to, že se udržíte na silnici.

+1/−2
27.7.2016 14:17
Foto

I52v66a45n 11K39o36p73t14a 5577132791957

Víceprvek? Pro normální ježdění tedy pro 99,5% řidičů naprosto bezvýznamné. Mezi OII a OIII fakticky nevidím rozdíl.

S OII mám najeto 500.000km s OIII zatím jen 135.000km.

+5/−1
27.7.2016 14:22

P77a41v41e91l 98Z76a28j89í25č81e63k 8704210526170

ja osobně tam ten rozdíl vidím i fakticky :) a neni pravda že se obě nápravy chovají stejně... jen je pro mě úsměvné tvrzení že 99% řidičů to nepozná tak je to dobře. Vždy jsem měl za to že by automobilky měli techniku posouvat dál když už člověk dá za auto tolik. Ne jen to vybavit zábavním centrem a možná i stahovacími okýnky a digi klimou.

+1/0
27.7.2016 18:04
Foto

I58v77a38n 11K30o62p89t16a 5917902581127

Také ho vnímám. Ovsem rozdíl je naprosto zanedbatelný. A jak jsem psal pro 99% lidi včetně mne nevýznamný. Ostatně nezávisle zavedení všech kol není nic převratného t poslední doby a najdete ho i na veteránech zas takový technicky posun to není, jen mírně vylepšené existujici řešení.

0/0
27.7.2016 18:55
Foto

I46v19a78n 82K44o61p47t73a 5947682811367

Zkuste postavit OI či OII na platformu OIII. Podvozek (platforma) se změnila dost výrazně. Co by jste chtěl měnit na supořádání, motor vpředu napříč je nyní u všech automobilek standartem nebo se mají vrátit ke koncepci vše vzadu? Motor uprostřed je pochopitelně pro nižší střední segment nesmysl.

+4/0
27.7.2016 11:52

P17a40v11e10l 61Z51a63j46í68č24e30k 8954980356510

treba motor v predu pohon v zadu a nejaky moderni transaxel to by se me osobne libilo... motor v predu, pohon v predu a jeste elektronicka rucka je fakt na jezdeni super... jen si to zkuste na okruhu.. pak prijde krizovka a kupa prizabitych i s tou uber elektronikou

0/−3
27.7.2016 12:43

J94a57k78u51b 85M17a84t69ě86j77ů 5715842861765

a kolik % lidi s Octavkou jezdi na okruhu? Skutecne si myslite, ze je Octavka zavodni auto a je urcene na okruhy? Pokud nepocitam RS, ktere by melo byt "sportovnejsi", tak se jedna o rodinny vuz stredni tridy.

+9/0
27.7.2016 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.