Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda má další prodejní rekord, klesají jí však prodeje octavií

Škoda Auto hlásí nejúspěšnější první pololetí v historii, detailnější pohled na statistiky prodejů však ukazuje problém s odbytem klíčového modelu automobilky: Octavie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62i14c96h41a20l 73T44o65m55i57n58s74k95ý 9441685217874

Kupovali jsme si dvě auta. Na konci roku 2014 novou octavii kombi 1,4 TSI + několik nadstandardní věcí za 470.000,-. Protože jsme byli spokojeni, tak jsme chtěli stejné auto i letos. I po velkých jednání a nabízených slevách jsme se za stejnou konfiguraci letos nedostali pod 570.000,- To jsme již považovali za značně předražené a koupili Rapida o skoro 300 tisíc levnější !!!

Takže já jsem přesně ten co takto ovlivnil tyto statistiky. Před dvěma lety oktávku ano, dnes ne.

Prostor na nohy i kufr nové octavie a rapida je téměř stejný.

Liší se to v motoru - do rapida nedávají skvělé motory 1,4 TSI, ale jen 1,2TSI a rozdíl není jen ve výkonu. S 1,4 jezdím mnohdy úsporněji.

A stejně tak rozdíl poznáte i na dálnici. S novou oktávií cítím na dálnici pocit bezpečí (stability) v rychlosti 150km/h. Stejný pocit bezpečí mám s rapidem max při 130km/h. Samozřejmě mohu jet rychleji, pocit bezpečí je jen subjektivní pocit.

0/0
8.8.2016 10:43

P21a94t52r70i50k 22S40v26o49b96o25d89a 3579171976675

Octavia dle mne byla snesitelná loni do července. Tam ještě oproti 104 kw to naladili na 110 kw v rámci stejné ceny a vzápětí zvedli ceníky. Takže místo 580 Ttis bych to měl asi za 640 tis. (podotýkám, že tam té příplatkové výbavy je dost, včetně dalších airbagů, robota na parking atd atd.). Ano za 650 už by byl superb, nicméně holý. a ten motor se fakt povedl. Valí to, je to tiché, přitom je to za 6,5 dlouhodobě. Nesrovnatelné s naftou 1,6, ten řve a nejede. Jen je to úspornější. Máte pravdu, s tím rapidem 1,2, taky to docela akceleruje, ale nelíbí se mi ten zvuk na trojku a komfort je menší. Já osobně přičítám pokles v CZ tomu, že lidi často chtěli diesel a vcelku levně a aby to jelo to ta nízkoobjemová 1,6 dle mne nesplňuje, jsou na trhu lepší diesely.

0/0
8.8.2016 11:19

M48i42c30h50a37l 81T13ů42m50a 2279680456591

Letos v lednu jsem kupoval nové auto (po 20-ti letech ježdění v ojetinách,které už nechci ani vidět). Rozhodoval jsem se mezi Škodou Rapid a Renaultem Fluence. Fluuence výbava Limited ceníková cena 380000,-Kč obsahuje vše kromě šíbru a kožených sedaček. Se slevami jsem ho dostal za 320000,- (Mezi slevy počítám i protiúčet na Š Felicii 23000,- což je neuvěřitelné!) Motor 84kW 1,6 benzín. Rapid ve stejné výbavě vyšel na 411000,- s motorem 1,2 66kW benzín. Fluence je větší, pohodlnější a prostornější auto, které stále vyvolává u mojich známých wow efekt. Na viditelných místech i skvěle dílensky zpracovaný (např. měkčené plasty na palubce i dveřích), což není samozřejmostí ani u Octavie. Nechci ovšem hanit Škodu, ale jen otevřít oči uživatelům, kteří auto provozují pro soukromé účely (tj. nájezd cca 10-15000km/ročně). V případě služebního vozu naopak doporučuji Škodu. Protože jim najede s běžnou údržbou 500000km, zatímco Renault jen 250000km. Ale my co jezdíme v létě na chalupu a fesťáky nepotřebujeme přeci vůz s takovou trvanlivostí a myslím, že Renault je při jeho momentální cenové politice zajímavá volba.

0/0
29.7.2016 22:22

P37a69t67r66i29k 52S63v94o27b32o86d57a 3449931826855

mezi rapidem a fluence jste asi udělal dobře.

0/0
8.8.2016 11:20

J57i57ř88í 19E41r75b92e41n 1383834786537

"Škoda Auto hlásí nejúspěšnější první pololetí v historii, detailnější pohled na statistiky prodejů však ukazuje problém s odbytem klíčového modelu automobilky: Octavie."

- no ono to lze říct taky obráceně: "Octavií se prodává méně než dřív, přesto Škoda hlásí nejúspěšnější první pololetí."

.

Ona totiž Octavie III je auto velikostně se blížící Superbům I a II, takže spousta lidí si místo toho raději koupila menšího Rapida (který je srovnatelný s Octavií I). A v Octavii III jezdí často i bývalí superbáři.

0/0
28.7.2016 9:00

J35o11s14e62f 12K56o81p39e94c47k93y 9224802455

V poklesu prodeju Oct3 bych nevidel opravdu nic jineho nez fakt, ze ten model je uz 3 roky stary a to je v obrovske konkurenci nizsi stredni tridy dost na to, aby se zakaznici zacali porozhlizet jinde... Pokud bude povedeny facelift pristi rok, tak prodeje zas lehce povyskoci ;-)

0/0
28.7.2016 9:49

A60n84t85o55n53í94n 55S84e61b17e37r69a 7653958400829

No současná Oktávka v normální výbavě za cenu přes půl mega. To je moc. I Fabii když chci vybavenou tak dám minimálně 400.

To už je lepší koupit nějakou plně vybavenou 5 let starou ojetinu za 160 tisíc. Za dalších 5 let dá člověk za servis max 50 tisíc a pořád má 200 tisíc k dobru. R^

+4/0
27.7.2016 20:39

J87i75ř26í 62S89c63h30w40a75c15h 8988444918446

nové je nové a ojeté je prostě ojeté....je celkem logické, že ojetina by měla (!) vyjít laciněji právě proto, že je to ojetina...... stejně poslouží stará "ojetá" děvka a přesto je lacinější než ta mladá "nejetá".....;-)

+2/−3
28.7.2016 0:40

P53a57t56r88i47k 86S43v38o93b91o27d73a 3449961156255

je to poměrně expresivně řečeno, tudíž se to lidem, kteří ojetiny kupují, nebude líbit. Proto ty minusy :)

0/0
8.8.2016 11:24

P97a50t29r30i40k 32S26v24o30b18o80d56a 3199121206175

To je o přístupu. Já osobně ojetinu nikdy.

0/0
8.8.2016 11:23

J18a58k80u79b 28K19n96e53c93h82t98o88v55s66k25ý 3250766631782

Jenže za cenu mnoha přesčasů Zaměstnanci jsou pak utahaní a nemohou čas strávit s rodinou

0/0
27.7.2016 17:24

J24i60ř22í 59S38c37h47w18a89c77h 8408284858826

tak ať dají výpověď, pak mohou být s rodinou 25 hodin denně.....

+2/−2
28.7.2016 0:43

V67a91c63l77a95v 27M54e55d45e30k 5511762585985

tady není potřeba příčinu poklesu moc dlouze hledat, současná Octavie se dělá od roku 2013, a případní zájemci čekají na facelift.

+3/0
27.7.2016 14:02

J15i40n26d76ř94i50c96h 56Š78k31o42p71e37k 4415661350185

ano, lidi čekají na facelift. Proto taky kupovali starou OI tak moc, že ji v rámci podpory prodeje OII radši stáhli z výroby

0/0
27.7.2016 15:51

F98i41l95i90p 88S29i96r32o17t43e92k 9192459112391

Věřil bych, že se takoví najdou pár měsíců před zahájením prodeje nového modelu, ale že bude někdo rok čekat na facelift, tak to dost pochybuju.

0/0
27.7.2016 16:03

P32e16t90r 23B82á88č30a 8385146465595

Jak tyhle tuctovy osklivy nespolehlivy predrazeny krabice muzou mit neustale takovy prodej, to se normalni clovek muze jen smat.

+1/−17
27.7.2016 13:50

J90i49n63d60ř28i47c45h 88Š55k84o69p79e17k 4185191420115

a nebo nejsou tuctový a předražený, prodávají se proto, že se vyplatí je koupit a ty jen plácáš kraviny

+11/0
27.7.2016 14:09

V41a61c55l49a97v 35M80e24d57e76k 5151782945945

tak přiznejme si pravdu, prodejnost v ČR má více emocionální, než racionální důvody

0/−5
27.7.2016 14:10

Z45b10y48n64ě45k 13Č68e96j13k62a 5596408591253

tak přiznejme si pravdu, v ČR se prodá řádově 5% vyrobených Škodovek.

+8/0
27.7.2016 14:14

V97a81c79l80a56v 67M82e64d47e33k 5201352155825

ale jen v ČR má dlouhodobě přes 30% trhu

0/−2
27.7.2016 15:24

Z23b68y49n93ě20k 84Č31e25j70k15a 5496448971783

A? Mit tricet procent z prdu je porad prd. I kdyby mela najednou 100% trhu, tak celkovy rust bude jen 10%.

+1/0
27.7.2016 19:05

J11o25s88e82f 37K97o43p76e30c46k95y 9404562215

A i tak je to pro Skodovku nedulezity trh. Celkovy pocet vyrobenych aut je cca 1,15 mil rocne... v CR se proda kazdy 20. vuz...;-)

0/0
28.7.2016 9:54

J88i23n58d61ř88i10c57h 18Š51k74o19p44e53k 4915421440815

u většiny prodejů všech značek rozhodují emoce

+2/0
27.7.2016 14:15
Foto

I76v66a66n 74K63o95p21t90a 5387622761727

Přesto i firmy hodnotí v první řadě náklady. Pak až emoce. Kdybych neměl dlouhodobou dobrou zkušenost se škodovkou, další auto od ní nekoupím.

+2/0
27.7.2016 15:47

F19i46l97i94p 17S65i19r25o48t86e88k 9362369152541

I kdyby, čemu to vadí?

0/0
27.7.2016 16:04

T39o44m65á98š 94K52u79c38h65a91ř 3257761318301

Superb klesl na úroveň odpovídající třídě Octavie před 20 lety a nahradí ji. Na nové Octavii už se včetně motorů šetří tolik, že se propadla pod první Octavie a proč existuje podobný, ještě ošizenější Rapid nechápu. Fábie zabili ošklivými FII a FIII se vrátila pomalu ke vzhledu a třídě staré malé Felicie.(osobně mě provokuje tmavými linkami kolem zadních světel, působí to jak zmalované oči levné štětky) Ale jako základní malé auto pro nenáročné své místo má. V té slušnější kategorii, kde býval Superb už není a asi ani nebude nic, jen SUV krabice.

+2/−6
27.7.2016 13:06

L97i21b37o47r 71M53o78u11č77k43a 1768927565922

Rapid = Octavia 1 - Tour .. a to doslova

0/−1
27.7.2016 13:12

M50a39r60e29k 34J60a55n91e43č20k96a 1437526533811

To Rapidu hodně do kvality materiálu a zpracování fandíte ;-D

+4/−1
27.7.2016 13:45

J28i85n45d20ř13i21c49h 27Š81k56o14p76e94k 4675721510115

velikostně to platí

Dílensky samozřejmě současná produkce na OI nemá

+1/0
27.7.2016 15:57

F11i49l76i45p 67S64i31r38o85t87e24k 9922939272711

Za kolik průměrných platů byla oktávka tehdy a za kolik je dnes?

+1/0
27.7.2016 13:50

V60a24c41l33a72v 80M17e74d67e82k 5561522385915

Ježíš, to jsou žvásty. Octavia první generace měla vnitřního prostoru suverénně nejméně ze všech tří generací - zejména na zadních sedačkách (v tom měla blíže současnému Rapidu, než Octavii 3. generace).

Totéž platí u současného Superbu.

Největší problém vidím v tom, že i u třetího stupně výbavy Style/Elegance má Octavia stále většinu moderních prvků výbavy jen za příplatek

+5/−1
27.7.2016 14:09

P81e50t41r 18S57p66á17l85e26n96k56a 2583312885277

Však Rapid je podvozek z Oktávky I.

0/0
28.7.2016 8:29

P54a98t20r95i88k 44S71v94o91b43o36d43a 3659301926385

neblbněte člověče. Jel jsem OCtavii první řady a mám poslední tsi. To nemůžete myslet vážně ani po dvaceti pivech....

0/0
8.8.2016 11:26

T71o48m87á54š 78C65h36r86a40s54t63n67ý 2821114821623

Doomsday comming. Prodalo se o dva kusy méně Škoda Oktávia za rok.

0/0
27.7.2016 11:55

J61a75n 56D85l66o17u66h96ý 8896160153730

Tak když to vezmeme od začátku, první oktávka vyšla v roce 1996, tj. 20 let. Od té doby se výrazně nezměnila. Nyní škodovka ještě přešla na chorobnou teorii maloobjemovými motory.

+6/−13
27.7.2016 11:31

J90o46s23e57f 54K57o67p14e52c33k90y 9664672655

Tvrzeni, ze se oktavka za 20 let vyrazne nezmenila je zajimave. V tom pripade se vyrazne nezmenily ani zadni jeji konkurenti... A na chorobnou teorii maloobjemovych motoru presly prakticky vsichni v nizsim strednim segmentu

+9/−2
27.7.2016 11:37

R42o31m61a69n 21P38o81l59á85č78e62k 5846709735

Záleží co berete jako pokrok? Mě přijde od první Octavie hodně velký skok dopředu.

Pokud berete to, že to má 4 kola, motor a sedačky, tak můžete mít klidně původní Octavii ;-D

+8/−1
27.7.2016 11:38

J58a81n 49D14l73o89u73h82ý 8106150983770

Nejsou důležité různé doplňky ve výbavě. Podstatné jsou motory, podvozky a uspořádání. Co se z toho, kromě motorů, výrazně změnilo?

0/0
27.7.2016 11:45

R58o59m70a94n 17P90o53l45á55č95e85k 5606349545

Proč budu investovat do něčeho co prodám a ještě nestíhám vyrábět ;-D

0/0
27.7.2016 11:47

J86a22n 82D37l85o79u97h85ý 8636470583110

Tak s tím souhlasím. Tak se nedivte, že tvrdím, že se nic významého za 20 let nezměnilo.

0/0
27.7.2016 11:52

J92o83s64e36f 31K82o21p61e66c86k52y 9944352275

vyznamneho se prave zmenilo dost. Auto ma jine rozmery, je postavene na jine platforme, ma jine motory a jine vybaveni. To ze take jinak vypada je uz je detail...

+8/0
27.7.2016 12:10

P39a74v87e96l 57Z93a26j61í16č45e96k 8304160236230

jenze ne lepsi.. viz absence viceprvku a hrosi motory

0/−1
27.7.2016 12:41

P21a10v69e11l 32N35o27v23á72k 7841346939473

Otázkou je proč by měla být víceprvková náprava horší. 90% řidičů má auto proto aby dojeli z bodu A do bodu B. Auto na limit nikdy nedostanou a něco jako víceprvková náprava jim nic neříká naopak už podle názvu uvítají to, že servis obyčejné nápravy bude levnější.

+6/−1
27.7.2016 13:30

V11a91c85l65a97v 21M90e11d38e68k 5301962945575

protože horší ze své podstaty je. To, že to při běžné jízdě nepoznáte na tom nic nemění. A podvozek se dostane na limit právě ve chvíli, kdy vám bude hrozit vysoké riziko nehody (například podceníte zatáčku, která je ostřejší a hrbolatější, než se před nájezdem zdálo) - a víceprvková náprava se zaslouží o to, že se udržíte na silnici.

+1/−2
27.7.2016 14:17
Foto

I86v44a29n 18K68o98p60t96a 5847302691177

Víceprvek? Pro normální ježdění tedy pro 99,5% řidičů naprosto bezvýznamné. Mezi OII a OIII fakticky nevidím rozdíl.

S OII mám najeto 500.000km s OIII zatím jen 135.000km.

+5/−1
27.7.2016 14:22

P14a66v88e63l 13Z19a92j34í74č50e46k 8854380156830

ja osobně tam ten rozdíl vidím i fakticky :) a neni pravda že se obě nápravy chovají stejně... jen je pro mě úsměvné tvrzení že 99% řidičů to nepozná tak je to dobře. Vždy jsem měl za to že by automobilky měli techniku posouvat dál když už člověk dá za auto tolik. Ne jen to vybavit zábavním centrem a možná i stahovacími okýnky a digi klimou.

+1/0
27.7.2016 18:04
Foto

I54v90a13n 74K53o44p89t96a 5147132841727

Také ho vnímám. Ovsem rozdíl je naprosto zanedbatelný. A jak jsem psal pro 99% lidi včetně mne nevýznamný. Ostatně nezávisle zavedení všech kol není nic převratného t poslední doby a najdete ho i na veteránech zas takový technicky posun to není, jen mírně vylepšené existujici řešení.

0/0
27.7.2016 18:55
Foto

I95v61a80n 32K78o61p41t31a 5377972281757

Zkuste postavit OI či OII na platformu OIII. Podvozek (platforma) se změnila dost výrazně. Co by jste chtěl měnit na supořádání, motor vpředu napříč je nyní u všech automobilek standartem nebo se mají vrátit ke koncepci vše vzadu? Motor uprostřed je pochopitelně pro nižší střední segment nesmysl.

+4/0
27.7.2016 11:52

P94a31v53e20l 10Z16a23j33í24č18e57k 8324410846780

treba motor v predu pohon v zadu a nejaky moderni transaxel to by se me osobne libilo... motor v predu, pohon v predu a jeste elektronicka rucka je fakt na jezdeni super... jen si to zkuste na okruhu.. pak prijde krizovka a kupa prizabitych i s tou uber elektronikou

0/−3
27.7.2016 12:43

J20a98k62u13b 90M16a57t21ě12j95ů 5885152631115

a kolik % lidi s Octavkou jezdi na okruhu? Skutecne si myslite, ze je Octavka zavodni auto a je urcene na okruhy? Pokud nepocitam RS, ktere by melo byt "sportovnejsi", tak se jedna o rodinny vuz stredni tridy.

+9/0
27.7.2016 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.