Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda má další prodejní rekord, klesají jí však prodeje octavií

Škoda Auto hlásí nejúspěšnější první pololetí v historii, detailnější pohled na statistiky prodejů však ukazuje problém s odbytem klíčového modelu automobilky: Octavie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i44c15h73a91l 73T47o73m68i13n63s64k10ý 9251635547534

Kupovali jsme si dvě auta. Na konci roku 2014 novou octavii kombi 1,4 TSI + několik nadstandardní věcí za 470.000,-. Protože jsme byli spokojeni, tak jsme chtěli stejné auto i letos. I po velkých jednání a nabízených slevách jsme se za stejnou konfiguraci letos nedostali pod 570.000,- To jsme již považovali za značně předražené a koupili Rapida o skoro 300 tisíc levnější !!!

Takže já jsem přesně ten co takto ovlivnil tyto statistiky. Před dvěma lety oktávku ano, dnes ne.

Prostor na nohy i kufr nové octavie a rapida je téměř stejný.

Liší se to v motoru - do rapida nedávají skvělé motory 1,4 TSI, ale jen 1,2TSI a rozdíl není jen ve výkonu. S 1,4 jezdím mnohdy úsporněji.

A stejně tak rozdíl poznáte i na dálnici. S novou oktávií cítím na dálnici pocit bezpečí (stability) v rychlosti 150km/h. Stejný pocit bezpečí mám s rapidem max při 130km/h. Samozřejmě mohu jet rychleji, pocit bezpečí je jen subjektivní pocit.

0/0
8.8.2016 10:43

P50a62t23r60i18k 35S22v73o54b96o12d51a 3369921456735

Octavia dle mne byla snesitelná loni do července. Tam ještě oproti 104 kw to naladili na 110 kw v rámci stejné ceny a vzápětí zvedli ceníky. Takže místo 580 Ttis bych to měl asi za 640 tis. (podotýkám, že tam té příplatkové výbavy je dost, včetně dalších airbagů, robota na parking atd atd.). Ano za 650 už by byl superb, nicméně holý. a ten motor se fakt povedl. Valí to, je to tiché, přitom je to za 6,5 dlouhodobě. Nesrovnatelné s naftou 1,6, ten řve a nejede. Jen je to úspornější. Máte pravdu, s tím rapidem 1,2, taky to docela akceleruje, ale nelíbí se mi ten zvuk na trojku a komfort je menší. Já osobně přičítám pokles v CZ tomu, že lidi často chtěli diesel a vcelku levně a aby to jelo to ta nízkoobjemová 1,6 dle mne nesplňuje, jsou na trhu lepší diesely.

0/0
8.8.2016 11:19

M29i88c66h46a56l 30T72ů94m69a 2719170426181

Letos v lednu jsem kupoval nové auto (po 20-ti letech ježdění v ojetinách,které už nechci ani vidět). Rozhodoval jsem se mezi Škodou Rapid a Renaultem Fluence. Fluuence výbava Limited ceníková cena 380000,-Kč obsahuje vše kromě šíbru a kožených sedaček. Se slevami jsem ho dostal za 320000,- (Mezi slevy počítám i protiúčet na Š Felicii 23000,- což je neuvěřitelné!) Motor 84kW 1,6 benzín. Rapid ve stejné výbavě vyšel na 411000,- s motorem 1,2 66kW benzín. Fluence je větší, pohodlnější a prostornější auto, které stále vyvolává u mojich známých wow efekt. Na viditelných místech i skvěle dílensky zpracovaný (např. měkčené plasty na palubce i dveřích), což není samozřejmostí ani u Octavie. Nechci ovšem hanit Škodu, ale jen otevřít oči uživatelům, kteří auto provozují pro soukromé účely (tj. nájezd cca 10-15000km/ročně). V případě služebního vozu naopak doporučuji Škodu. Protože jim najede s běžnou údržbou 500000km, zatímco Renault jen 250000km. Ale my co jezdíme v létě na chalupu a fesťáky nepotřebujeme přeci vůz s takovou trvanlivostí a myslím, že Renault je při jeho momentální cenové politice zajímavá volba.

0/0
29.7.2016 22:22

P66a91t92r10i35k 55S57v90o96b44o18d91a 3989461766445

mezi rapidem a fluence jste asi udělal dobře.

0/0
8.8.2016 11:20

J31i41ř20í 27E90r79b35e95n 1173964306897

"Škoda Auto hlásí nejúspěšnější první pololetí v historii, detailnější pohled na statistiky prodejů však ukazuje problém s odbytem klíčového modelu automobilky: Octavie."

- no ono to lze říct taky obráceně: "Octavií se prodává méně než dřív, přesto Škoda hlásí nejúspěšnější první pololetí."

.

Ona totiž Octavie III je auto velikostně se blížící Superbům I a II, takže spousta lidí si místo toho raději koupila menšího Rapida (který je srovnatelný s Octavií I). A v Octavii III jezdí často i bývalí superbáři.

0/0
28.7.2016 9:00

J27o89s46e28f 79K65o87p14e18c50k11y 9464862815

V poklesu prodeju Oct3 bych nevidel opravdu nic jineho nez fakt, ze ten model je uz 3 roky stary a to je v obrovske konkurenci nizsi stredni tridy dost na to, aby se zakaznici zacali porozhlizet jinde... Pokud bude povedeny facelift pristi rok, tak prodeje zas lehce povyskoci ;-)

0/0
28.7.2016 9:49

A32n54t57o53n56í82n 95S59e47b39e95r24a 7273868660959

No současná Oktávka v normální výbavě za cenu přes půl mega. To je moc. I Fabii když chci vybavenou tak dám minimálně 400.

To už je lepší koupit nějakou plně vybavenou 5 let starou ojetinu za 160 tisíc. Za dalších 5 let dá člověk za servis max 50 tisíc a pořád má 200 tisíc k dobru. R^

+4/0
27.7.2016 20:39

J92i37ř35í 67S73c16h96w89a22c43h 8588714368806

nové je nové a ojeté je prostě ojeté....je celkem logické, že ojetina by měla (!) vyjít laciněji právě proto, že je to ojetina...... stejně poslouží stará "ojetá" děvka a přesto je lacinější než ta mladá "nejetá".....;-)

+2/−3
28.7.2016 0:40

P40a73t39r18i56k 80S48v63o49b46o92d66a 3529161316655

je to poměrně expresivně řečeno, tudíž se to lidem, kteří ojetiny kupují, nebude líbit. Proto ty minusy :)

0/0
8.8.2016 11:24

P47a11t47r21i57k 72S21v29o18b25o57d67a 3419231346335

To je o přístupu. Já osobně ojetinu nikdy.

0/0
8.8.2016 11:23

J33a66k98u32b 83K19n39e84c57h38t87o87v73s16k63ý 3890686551942

Jenže za cenu mnoha přesčasů Zaměstnanci jsou pak utahaní a nemohou čas strávit s rodinou

0/0
27.7.2016 17:24

J57i34ř24í 32S66c61h20w10a41c32h 8798314368226

tak ať dají výpověď, pak mohou být s rodinou 25 hodin denně.....

+2/−2
28.7.2016 0:43

V69a43c84l17a97v 80M38e70d61e62k 5281842325545

tady není potřeba příčinu poklesu moc dlouze hledat, současná Octavie se dělá od roku 2013, a případní zájemci čekají na facelift.

+3/0
27.7.2016 14:02

J12i61n67d98ř84i27c76h 98Š19k44o42p69e73k 4185971620765

ano, lidi čekají na facelift. Proto taky kupovali starou OI tak moc, že ji v rámci podpory prodeje OII radši stáhli z výroby

0/0
27.7.2016 15:51

F17i60l75i14p 72S78i82r69o74t66e85k 9722609132811

Věřil bych, že se takoví najdou pár měsíců před zahájením prodeje nového modelu, ale že bude někdo rok čekat na facelift, tak to dost pochybuju.

0/0
27.7.2016 16:03

P39e64t96r 78B64á80č45a 8185446705345

Jak tyhle tuctovy osklivy nespolehlivy predrazeny krabice muzou mit neustale takovy prodej, to se normalni clovek muze jen smat.

+1/−17
27.7.2016 13:50

J50i73n37d16ř29i72c98h 85Š21k33o55p50e39k 4825841380205

a nebo nejsou tuctový a předražený, prodávají se proto, že se vyplatí je koupit a ty jen plácáš kraviny

+11/0
27.7.2016 14:09

V60a90c35l57a41v 60M40e19d21e28k 5961952715525

tak přiznejme si pravdu, prodejnost v ČR má více emocionální, než racionální důvody

0/−5
27.7.2016 14:10

Z41b42y47n38ě18k 41Č67e46j22k72a 5746908571823

tak přiznejme si pravdu, v ČR se prodá řádově 5% vyrobených Škodovek.

+8/0
27.7.2016 14:14

V67a95c79l51a35v 56M53e44d75e18k 5231962965185

ale jen v ČR má dlouhodobě přes 30% trhu

0/−2
27.7.2016 15:24

Z54b11y89n49ě79k 24Č18e90j54k75a 5966518241773

A? Mit tricet procent z prdu je porad prd. I kdyby mela najednou 100% trhu, tak celkovy rust bude jen 10%.

+1/0
27.7.2016 19:05

J62o82s49e12f 56K94o52p31e27c53k46y 9954862975

A i tak je to pro Skodovku nedulezity trh. Celkovy pocet vyrobenych aut je cca 1,15 mil rocne... v CR se proda kazdy 20. vuz...;-)

0/0
28.7.2016 9:54

J29i93n44d70ř38i67c71h 84Š51k77o68p15e76k 4515131540825

u většiny prodejů všech značek rozhodují emoce

+2/0
27.7.2016 14:15
Foto

I42v74a81n 92K68o21p49t11a 5647322821467

Přesto i firmy hodnotí v první řadě náklady. Pak až emoce. Kdybych neměl dlouhodobou dobrou zkušenost se škodovkou, další auto od ní nekoupím.

+2/0
27.7.2016 15:47

F13i83l36i20p 29S34i81r62o80t85e20k 9892979962341

I kdyby, čemu to vadí?

0/0
27.7.2016 16:04

T87o89m75á78š 24K97u62c63h22a25ř 3777591818931

Superb klesl na úroveň odpovídající třídě Octavie před 20 lety a nahradí ji. Na nové Octavii už se včetně motorů šetří tolik, že se propadla pod první Octavie a proč existuje podobný, ještě ošizenější Rapid nechápu. Fábie zabili ošklivými FII a FIII se vrátila pomalu ke vzhledu a třídě staré malé Felicie.(osobně mě provokuje tmavými linkami kolem zadních světel, působí to jak zmalované oči levné štětky) Ale jako základní malé auto pro nenáročné své místo má. V té slušnější kategorii, kde býval Superb už není a asi ani nebude nic, jen SUV krabice.

+2/−6
27.7.2016 13:06

L68i72b44o88r 48M47o92u41č93k56a 1268307915122

Rapid = Octavia 1 - Tour .. a to doslova

0/−1
27.7.2016 13:12

M55a64r91e94k 70J86a60n20e88č52k68a 1477496303241

To Rapidu hodně do kvality materiálu a zpracování fandíte ;-D

+4/−1
27.7.2016 13:45

J93i50n74d98ř67i21c23h 74Š11k59o59p40e56k 4945281620925

velikostně to platí

Dílensky samozřejmě současná produkce na OI nemá

+1/0
27.7.2016 15:57

F16i60l17i56p 33S82i87r94o43t58e82k 9902299102971

Za kolik průměrných platů byla oktávka tehdy a za kolik je dnes?

+1/0
27.7.2016 13:50

V72a26c10l16a51v 31M33e89d42e88k 5891452215555

Ježíš, to jsou žvásty. Octavia první generace měla vnitřního prostoru suverénně nejméně ze všech tří generací - zejména na zadních sedačkách (v tom měla blíže současnému Rapidu, než Octavii 3. generace).

Totéž platí u současného Superbu.

Největší problém vidím v tom, že i u třetího stupně výbavy Style/Elegance má Octavia stále většinu moderních prvků výbavy jen za příplatek

+5/−1
27.7.2016 14:09

P14e24t70r 89S74p40á88l22e66n69k67a 2853132345627

Však Rapid je podvozek z Oktávky I.

0/0
28.7.2016 8:29

P39a83t80r58i60k 67S39v94o22b20o71d81a 3699731676425

neblbněte člověče. Jel jsem OCtavii první řady a mám poslední tsi. To nemůžete myslet vážně ani po dvaceti pivech....

0/0
8.8.2016 11:26

T47o76m49á38š 43C22h11r54a69s18t59n58ý 2391474641273

Doomsday comming. Prodalo se o dva kusy méně Škoda Oktávia za rok.

0/0
27.7.2016 11:55

J98a37n 12D14l19o85u59h87ý 8736290573780

Tak když to vezmeme od začátku, první oktávka vyšla v roce 1996, tj. 20 let. Od té doby se výrazně nezměnila. Nyní škodovka ještě přešla na chorobnou teorii maloobjemovými motory.

+6/−13
27.7.2016 11:31

J12o58s28e48f 98K37o30p19e63c94k29y 9274812365

Tvrzeni, ze se oktavka za 20 let vyrazne nezmenila je zajimave. V tom pripade se vyrazne nezmenily ani zadni jeji konkurenti... A na chorobnou teorii maloobjemovych motoru presly prakticky vsichni v nizsim strednim segmentu

+9/−2
27.7.2016 11:37

R88o52m17a80n 64P73o55l54á81č42e70k 5626339605

Záleží co berete jako pokrok? Mě přijde od první Octavie hodně velký skok dopředu.

Pokud berete to, že to má 4 kola, motor a sedačky, tak můžete mít klidně původní Octavii ;-D

+8/−1
27.7.2016 11:38

J26a61n 63D23l63o31u51h20ý 8886210593120

Nejsou důležité různé doplňky ve výbavě. Podstatné jsou motory, podvozky a uspořádání. Co se z toho, kromě motorů, výrazně změnilo?

0/0
27.7.2016 11:45

R27o55m62a13n 17P84o32l82á96č17e79k 5926639835

Proč budu investovat do něčeho co prodám a ještě nestíhám vyrábět ;-D

0/0
27.7.2016 11:47

J33a57n 75D85l76o45u14h68ý 8916120403150

Tak s tím souhlasím. Tak se nedivte, že tvrdím, že se nic významého za 20 let nezměnilo.

0/0
27.7.2016 11:52

J63o60s83e77f 62K95o30p62e56c10k90y 9784342855

vyznamneho se prave zmenilo dost. Auto ma jine rozmery, je postavene na jine platforme, ma jine motory a jine vybaveni. To ze take jinak vypada je uz je detail...

+8/0
27.7.2016 12:10

P40a49v62e19l 80Z70a59j79í97č92e44k 8134430246970

jenze ne lepsi.. viz absence viceprvku a hrosi motory

0/−1
27.7.2016 12:41

P57a62v59e71l 12N31o70v97á29k 7531836729103

Otázkou je proč by měla být víceprvková náprava horší. 90% řidičů má auto proto aby dojeli z bodu A do bodu B. Auto na limit nikdy nedostanou a něco jako víceprvková náprava jim nic neříká naopak už podle názvu uvítají to, že servis obyčejné nápravy bude levnější.

+6/−1
27.7.2016 13:30

V37a32c65l95a61v 90M14e63d16e82k 5311692555835

protože horší ze své podstaty je. To, že to při běžné jízdě nepoznáte na tom nic nemění. A podvozek se dostane na limit právě ve chvíli, kdy vám bude hrozit vysoké riziko nehody (například podceníte zatáčku, která je ostřejší a hrbolatější, než se před nájezdem zdálo) - a víceprvková náprava se zaslouží o to, že se udržíte na silnici.

+1/−2
27.7.2016 14:17
Foto

I61v89a42n 59K61o16p64t97a 5477412161317

Víceprvek? Pro normální ježdění tedy pro 99,5% řidičů naprosto bezvýznamné. Mezi OII a OIII fakticky nevidím rozdíl.

S OII mám najeto 500.000km s OIII zatím jen 135.000km.

+5/−1
27.7.2016 14:22

P64a69v50e43l 64Z95a96j58í52č74e37k 8474510526190

ja osobně tam ten rozdíl vidím i fakticky :) a neni pravda že se obě nápravy chovají stejně... jen je pro mě úsměvné tvrzení že 99% řidičů to nepozná tak je to dobře. Vždy jsem měl za to že by automobilky měli techniku posouvat dál když už člověk dá za auto tolik. Ne jen to vybavit zábavním centrem a možná i stahovacími okýnky a digi klimou.

+1/0
27.7.2016 18:04
Foto

I43v51a78n 38K12o56p46t18a 5177852931327

Také ho vnímám. Ovsem rozdíl je naprosto zanedbatelný. A jak jsem psal pro 99% lidi včetně mne nevýznamný. Ostatně nezávisle zavedení všech kol není nic převratného t poslední doby a najdete ho i na veteránech zas takový technicky posun to není, jen mírně vylepšené existujici řešení.

0/0
27.7.2016 18:55
Foto

I66v45a38n 84K34o89p39t35a 5447222721277

Zkuste postavit OI či OII na platformu OIII. Podvozek (platforma) se změnila dost výrazně. Co by jste chtěl měnit na supořádání, motor vpředu napříč je nyní u všech automobilek standartem nebo se mají vrátit ke koncepci vše vzadu? Motor uprostřed je pochopitelně pro nižší střední segment nesmysl.

+4/0
27.7.2016 11:52

P34a71v96e41l 86Z62a93j18í18č95e30k 8564670126140

treba motor v predu pohon v zadu a nejaky moderni transaxel to by se me osobne libilo... motor v predu, pohon v predu a jeste elektronicka rucka je fakt na jezdeni super... jen si to zkuste na okruhu.. pak prijde krizovka a kupa prizabitych i s tou uber elektronikou

0/−3
27.7.2016 12:43

J74a27k60u43b 56M70a73t40ě22j23ů 5885122571225

a kolik % lidi s Octavkou jezdi na okruhu? Skutecne si myslite, ze je Octavka zavodni auto a je urcene na okruhy? Pokud nepocitam RS, ktere by melo byt "sportovnejsi", tak se jedna o rodinny vuz stredni tridy.

+9/0
27.7.2016 12:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.