Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vadné výhybky brzdí českou železnici, vlaky se po nich plouží desítkou

Dopravu na české železnici začíná čím dál více komplikovat odhalená závada v kolejnicích ve výhybkách, které přitom stavaři měnili teprve loni. Problém je už v osmi stanicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T51o17m24á35š 86M62a69r35e43k 7193756431477

asi budou muset být důraznější přejímky zakázek a sankce za vady.

0/0
30.8.2016 6:56

J26i44ř63í 88E56u37l74e16r 5458319816186

Kdo to odskáče? Bude to vůbec někdo?

+1/0
30.7.2016 16:49

K22v19ě82t72o89s12l25a63v 19V34y44b71í98r43a54l 7783789408834

Materiál má splňovat normy a mít atest! Je-li tomu tak, pak musí být v pořádku! V případě,že to tak není je to fiasko! Jinak defektoskopie spolehlivě odhalí, jestli je materiál vadný, nebo v pořádku.

0/0
28.7.2016 18:11

J55i50r68i 13Z32u36z35a83ň64á98k 4328150843426

Asi se budou muset jít zaučovat do Japonska jak vykovat jazyk.;-D

0/0
28.7.2016 16:11

V26l74a53d86i62m53í16r 60F78i37b90i10g90e88r 5234811951374

Problémy nejsou jen s výhybkami i s jinými komponenty, ale to se odhalilo včas tak se to na koleje ani nedostane. Výhybky jsou drahé a montáž náročná. Spousta chyb by se dala odhalit přímo v továrně. DT Prostějov dodává do celého světa a práce mají víc než dost, asi opravdu vadný materiál to se může stát všude. Vždyť i automobilky mají docela často svolávačky kdy nefunguje to či ono.

+3/0
27.7.2016 22:26

V14l46a36d66a 52S16i60m45o63n27i60k 3649863293585

Pokud dobře čtu, tak za tímto případem stojí soukormá firma , která dodala zmetek

+8/0
27.7.2016 17:48

J39i81ř67í 11K90o25c86u77r93e71k 6405214315458

Jestli to chápu správně, tak se Třineckým něco nepodařilo a přesto to dodali a dodavatel převzal.

Výhoda je ovšem v tom, že je evidováno kam byl který kus namontován a je tím pádem možné je preventivně vyměnit.

160 jazyků je 80 "obyčejných" výhybek nebo 20 angličanů. Kýbl v bazéně (kapka v moři to fakt není).

+2/0
27.7.2016 23:27

M46i70c81h12a93e11l 48C15h59a31r46v35á27t 9899878103232

Tož nevím, ale RJ jel přes Hrušovany a Modřice 160 a InterPanter to prošustil bohatě přes sto...

+1/0
27.7.2016 17:10

M49a71r50t61i16n 54K80o14ž21í27n 1685426941210

Možná se jedná o výhybky na jiných kolejích, než těch dvou "koridorových"

+7/0
27.7.2016 17:58

M94i38c10h26a56e77l 62C91h27a20r33v32á45t 9639658973962

Možná ano. Ale přes tato dvě nádraží vede jen koridorová trať, tak by se mohlo jednat jen o pomocné koleje na nádražích a po těch se asi ani moc rychleji posun neprovádí.

0/0
27.7.2016 19:31

J88i92ř57í 89K48o79c82u40r25e11k 6965824825788

Jedná se o jednu konkrátní tavbu a výhybky z ní vyrobené. Hrušovany i Modřice jsou dělané před, hádám, 15 roky. To je úplně jiná tavba a uplně jiné datum výroby.

Asi jako svolávačka na auta vyrobená 16.5. až 4.7. roku 2015, že mají vadná levá spodní ramena přední nápravy. Aut z roku 2010 se to netýká.

0/0
27.7.2016 23:32

L72i63b19o51r 96V26e72s41e32l59ý 2579546402372

To záleží, v kolik to bylo?

0/0
28.7.2016 19:56

I82v18o 26S48c23h29l79ä48g47e30l 9550579267852

Svěřme vše státu, tomu dynamickému, efektivnímu a spořivému organizátoru našich pos..aných životů.;-D

0/−13
27.7.2016 17:07

P41e76t65r 19F43r40a59n68c 9357211678808

To si mam v baumaxu koupit svoji soukromou srdcovku?

+7/0
27.7.2016 17:28

A34n56t70o96n42í93n 49Z54e56l16e83n57ý 2684633981346

Ve vedrech by dvanáctka byla moc, a sedmičku jsem viděl jen u Matušky.

+1/0
27.7.2016 17:05

J26a88r94o48m10í85r 10P54e93t47l20a10c77h 2244812145803

Já bych to viděl na železniční skanzen s výhledem na zavedení koněspřežky, jak se o to pokoušel už Hudeček v Praze. Nějaký koridory 80 km/h, 100 km, 120 km , nedej bože 200 km/h, či Rychlodráha, to pro nás nic není. To ať na nás nezkoušejí takový západní novoty. Pěkně pomaličku s koníkem a ještě bude hnojivo a peníze od turistů..Ej juchněm.....:-P

+3/−2
27.7.2016 17:02

P42a94v32e76l 50M87a61t18o70u39š34e91k 5180507798404

Hlavně je potřeba pořád poukazovat na to, že problémy mají i jinde!

0/−2
27.7.2016 17:02

J34i51ř46í 26E29r79b48e56n 1263124946827

Ano, je to nutné. Kvůli těm rozumprdům, co rádi řvou "to se může stát jenom u nás" :-/

+1/0
28.7.2016 7:12

P48a76v42e33l 78Č76á35b67e76l57k75a 2100437399389

Nenapsat tam to o tom nemecku, tak tady zase vsichni nadavaji, jak se tady dela vse spatne a ze v nemecku by se to stat nemohlo. No, ale jelikoz to tam vzpomeli, tak zase vsichni nadavate, ze se to zlehcuje atp. Fakt nard vecnych stezovatelu

+20/0
27.7.2016 16:45

P56a74v61e85l 95M39a68t52o71u45š87e60k 5610567748604

No jo, jenže po srovnatelně významných tratích, po kterých se u nás jezdí s bídou 160 km/h, se v Německu jezdí o 100 km/h rychleji. Poukazovat zrovna v tomhle na chyby v Německu zní dost pokrytecky.

0/−6
27.7.2016 17:04

M47a91r77e69k 93V96y11m23a40z24a21l 5638766752460

Ano, v Německu jezdí určitě vlaky rychleji, já ale raději budu jezdit jako doposud, ale bezpečně.... Německo už bezpečné není.....

+3/−1
27.7.2016 19:24

P81a88v51e91l 81Č63á26b97e53l79k33a 2690877899259

Ale tady nejde vubec o maximalni rychlist, ale o to, ze tento problem muze nastat a mnohymi vychvalovanem nemecku

+2/0
27.7.2016 20:54

J73i21ř11í 95E38r17b64e69n 1433584736487

Po kterých srovnatelně významných tratích, se stanicemi max. 20 km od sebe, se v Německu jezdí 260 km/h?

Nepletete si náhodou běžnou trať s rychlodráhou?

+1/0
28.7.2016 7:26

J54o81s27e14f 74D95r97d15a 6710199642926

Kde ti soudruzi z NDR udělali chybu??

0/0
27.7.2016 16:42
Foto

V96í30t93ě34z88s69l36a22v 32K25l50o10z62í80k 3471389274287

Problém se zlehci tim ze jinde byl taky.... Jako ze školky.

+5/−12
27.7.2016 16:34

J18a42n 18S24ů70r26a 4355753583732

problém se nezlehčuje. kdybych chtěl zlehčovat, nepíšu o tom. ale zase mi přijde fér napsat, že toto není záležitost jen v Česku.

+10/0
27.7.2016 16:38

M88a84t52o63u56š 18K98y17n23c39l 4804727321609

Tak to je snad přirozené, že chyba se může stát kdekoliv, ale x tisíc vadných pražců před y lety v Německu nemá žádnou souvislost s výhybkami v Čechách.

0/−4
27.7.2016 16:43

J26a39n 40S27ů50r93a 4575693863522

Souvislost je taková, že vadné díly na železnici se objevují i jinde.

+9/0
27.7.2016 16:43

P11a31v83e81l 58M77a98t23o21u62š32e47k 5710867528544

Nebo taková, že i jinde mají železnice.

0/−2
27.7.2016 17:05

J80a39n 24S87ů47r44a 4195563973412

a taky souvislost, že všude mají věčně stěžující. Jen různé procento.

+6/0
27.7.2016 17:07

V84o18k34o63u25n 29V96l98a61d34i33m26i57r 8452408669608

Nejvic se mi libi ten posledni odstavec. I jinde maji problemy, Ano, americane biji cernochy.

+4/−8
27.7.2016 16:29

R69a37d78o66s53l73a95v 22K27l54a98u15d66a 5224368834262

Já měl za to, že tak důležité výrobky výrobce podrobuje přísným kontrolám. Tyto vady by musel odhalit.

+2/−2
27.7.2016 16:14

M91i90c87h57a46l 13B49e71n35e28š 6309638812786

V současném světě žádný výrobek (ani z leteckého či automobilového průmyslu)není podrobován 100% kontrole všemi typy kontrol. Na základně detailní analýzy zmetkovitosti se určují pravidla kontrol tak, aby se minimalizovalo riziko, že se zmetky dostanou ven, při minimalizaci nákladů na tyto kontroly. Jinak byste si nepořídil auto za cenu, za kterou ho máte, ale možná i za x-násobnou, pokud by každý šroubek, trubka, plech musely projít všemi kontrolami, které se provádějí na nějakém procentu výrobků.

0/0
27.7.2016 18:01

D57a79n82i49e29l 28J74a41n43k38o 9509969730962

zcela zásadně oponuji, a vím o čem mluvím, bez atestu na NDT a to jak ulztrazvuk tak kontrola povrchu tento kus NIKDY se nedostane na dráhu > z toho vyplývá že kontrola na 100% zaspala a je zralá na vyhazov + soudní postih.

+2/−1
27.7.2016 18:13

M93i93c22h95a42l 40B52e48n77e13š 6329338382936

Ale NDT neprovádíte na celé délce, jen v určitých místech, jako jsou sváry či jiná výrobním procesem (např. tepelným zpracováním) zvlášť dotčená místa. Kde jste kdy viděl dělat ultrazvuk, RTG nebo penetrační zkoušku na celé délce kolejnice? Atesty na NDT se dávají právě na tyto "omezené" zkoušky. Pokud šlo o vadu vstupního materiálu (kolejnice), které se neprojevovaly v místech, kde se NDT provádělo, pak těžko mohla být odhalena standardním postupem.

+2/0
27.7.2016 19:37

D28a55n74i57e45l 75J51a34n82k71o 9179649510602

Mnohem vice nez si myslite, tak jako se dela UT na cele delce kolejnice tak tohle se podrobje kontrole - takze za me vyhodit na hodinu kontrolu ktera se pod to podepsal a na tom trvam a nezmenim nazor ...

0/0
27.7.2016 22:20

R56a59d16o48s39l52a77v 40K16l34a31u50d35a 5184118794262

Tohle je výrobek, který musí snést obrovské zatížení. Na něm závisí život tisíců lidí. Za další jakákoliv výměna může znamenat obrovské finanční ztráty. Auto sem laskavě nepleťte. To je spotřební zboží. Ta výhybka musí sloužit desítky let.

+1/0
27.7.2016 19:19

M94i89c80h22a87l 62B91e61n97e55š 6689218492876

Doporučuji navštívit nějakou válcovnu oceli. Zajeďte si, prosím, třeba do Třince a zkuste se tam s nimi pobavit, že mají dělat ultrazvuk a RTG na každém metru kolejnice i dalších výrobků, které projdou válci.

0/0
27.7.2016 19:41

R76a88d91o91s27l96a83v 93K85l25a87u48d50a 5364948494422

Mají chladící lože Sonotron pro kontrolu vnitřních vad kolejnic.

0/0
27.7.2016 21:05

M32i13c55h22a74l 70B47e68n96e23š 6869418952196

Myslíte těch 12 sond, které letmo projíždějí tu kolejnici? To je podle vás na stejné úrovni jak UT zkouška, která se třeba provádí na kontroly svárů kolejnic?

0/0
28.7.2016 0:03

P28e65t45r 53B61r43o25ž 8822814426114

"které přitom stavaři měnily teprve loni" 8-o

I ty, Brute ?!

(pan Sůra obvykle hrubky nedělá) :-)

+3/0
27.7.2016 16:12

P14e64t34r 48B22r65o66ž 8572224456174

... to je tak, když člověk napíše: "které se přitom měnily teprve loni", pak mu dojde, že se asi samy nevyměnily, přidá tam stavaře a hrubka je na světě...

+9/0
27.7.2016 16:14

R93a75d12o27s53l33a30v 82K95l61a88u16d68a 5824148824422

Asi jo teta:-)

0/0
27.7.2016 16:14

V16i26k48t30o22r 21J70a15n23e29b83a 4575308824835

Defektoskopické vady? To jako fakt? :D. Honzíku, defektoskopie je metoda, ne vada. Shodu přísudku s podmětem v perexu nekomentuju.

0/0
27.7.2016 16:11

J72a21n 71S69ů50r43a 4885913623982

z vyjádření sždc. za tu hrubku se omlouvám.

"Důvodem zastavení provozu v Horažďovicích je progresedefektoskopických vad jazyků některých výhybek ve stanici. "

+4/0
27.7.2016 16:18

J46o48s24e57f 65M65i18k81i33n 5513944955854

No ale co jste napsal teď je celkem závažné. Progrese defektoskopických vad znamená, že zaprve se nejedná o nové vady, ale SŽDC o těch vadách ví už delší dobu (možná od začátku) a sleduje je a zadruhé, že ty vady rostou, tudíž trhliny se nezastavily a s velkou pravděpodovností se nejedná o povrchové vady, ale o něco mnohem závažnějšího. Je s podivem, že se ten růst zjistil i při těchto poměrně vysokých teplotách, které by měly býti příznivé spíše pro zpomalení či zastavení růstu trhliny (houževnatost materiálu)

+1/0
27.7.2016 18:34

J81a64n 41S21ů40r13a 4465353753772

Závažné to zjevně je, když se přijímají taková opatření...

+1/0
27.7.2016 18:35

L14u43d56ě20k 43N42ě98m26e34c 5855311752714

No tak... jak bych napsal defektoskopicky odhalitelné vady? Radši bych nebyl češtinářský hnidopich. Je to výraz v hantýrce běžně používaný.

+2/0
27.7.2016 16:19

V55i57k56t62o75r 74J95a41n87e75b34a 4895158194315

Já jsem strojařský hnidopich :P. Ale nebýt toho perexu, nechal bych to být.

0/0
27.7.2016 16:30

D58a87n26i72e69l 69J20a24n18k54o 9739499340352

možná Vás to překvapí ale sousloví "defektoskopické vady" se opravdu běžně používá a všichni zainteresovaní chápou že se jedná o defekty detekované nějakou NDT metodou.

Spíše by si redaktoři měli zjistit na co která metoda je. V tomto článku se mluví o povrchových vadách a před dvouma dnama se psalo o vadách odhalených rentgenem

+3/0
27.7.2016 18:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.