Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vadné výhybky brzdí českou železnici, vlaky se po nich plouží desítkou

Dopravu na české železnici začíná čím dál více komplikovat odhalená závada v kolejnicích ve výhybkách, které přitom stavaři měnili teprve loni. Problém je už v osmi stanicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T68o52m48á93š 71M20a64r60e12k 7183926871857

asi budou muset být důraznější přejímky zakázek a sankce za vady.

0/0
30.8.2016 6:56

J82i54ř19í 55E17u20l34e92r 5568869446476

Kdo to odskáče? Bude to vůbec někdo?

+1/0
30.7.2016 16:49

K47v39ě43t41o42s19l61a12v 69V74y73b49í85r19a94l 7353699938434

Materiál má splňovat normy a mít atest! Je-li tomu tak, pak musí být v pořádku! V případě,že to tak není je to fiasko! Jinak defektoskopie spolehlivě odhalí, jestli je materiál vadný, nebo v pořádku.

0/0
28.7.2016 18:11

J51i37r13i 74Z36u93z59a77ň89á47k 4968740943606

Asi se budou muset jít zaučovat do Japonska jak vykovat jazyk.;-D

0/0
28.7.2016 16:11

V58l33a72d34i27m69í74r 82F35i83b23i79g45e16r 5314111381664

Problémy nejsou jen s výhybkami i s jinými komponenty, ale to se odhalilo včas tak se to na koleje ani nedostane. Výhybky jsou drahé a montáž náročná. Spousta chyb by se dala odhalit přímo v továrně. DT Prostějov dodává do celého světa a práce mají víc než dost, asi opravdu vadný materiál to se může stát všude. Vždyť i automobilky mají docela často svolávačky kdy nefunguje to či ono.

+3/0
27.7.2016 22:26

V86l91a10d94a 20S35i68m15o48n58i82k 3219313763975

Pokud dobře čtu, tak za tímto případem stojí soukormá firma , která dodala zmetek

+8/0
27.7.2016 17:48

J53i34ř59í 70K62o44c76u73r76e53k 6765904225238

Jestli to chápu správně, tak se Třineckým něco nepodařilo a přesto to dodali a dodavatel převzal.

Výhoda je ovšem v tom, že je evidováno kam byl který kus namontován a je tím pádem možné je preventivně vyměnit.

160 jazyků je 80 "obyčejných" výhybek nebo 20 angličanů. Kýbl v bazéně (kapka v moři to fakt není).

+2/0
27.7.2016 23:27

M24i71c68h46a67e17l 18C68h57a38r61v98á58t 9649368333512

Tož nevím, ale RJ jel přes Hrušovany a Modřice 160 a InterPanter to prošustil bohatě přes sto...

+1/0
27.7.2016 17:10

M71a90r12t46i61n 96K51o66ž14í51n 1255366281650

Možná se jedná o výhybky na jiných kolejích, než těch dvou "koridorových"

+7/0
27.7.2016 17:58

M57i77c91h34a44e21l 52C84h18a89r45v65á11t 9429108453282

Možná ano. Ale přes tato dvě nádraží vede jen koridorová trať, tak by se mohlo jednat jen o pomocné koleje na nádražích a po těch se asi ani moc rychleji posun neprovádí.

0/0
27.7.2016 19:31

J19i50ř29í 34K28o31c21u76r19e70k 6945114135658

Jedná se o jednu konkrátní tavbu a výhybky z ní vyrobené. Hrušovany i Modřice jsou dělané před, hádám, 15 roky. To je úplně jiná tavba a uplně jiné datum výroby.

Asi jako svolávačka na auta vyrobená 16.5. až 4.7. roku 2015, že mají vadná levá spodní ramena přední nápravy. Aut z roku 2010 se to netýká.

0/0
27.7.2016 23:32

L52i31b19o94r 50V80e71s11e87l40ý 2289166922552

To záleží, v kolik to bylo?

0/0
28.7.2016 19:56

I26v40o 49S33c14h16l96ä27g77e45l 9320589707232

Svěřme vše státu, tomu dynamickému, efektivnímu a spořivému organizátoru našich pos..aných životů.;-D

0/−13
27.7.2016 17:07

P66e12t80r 89F17r86a79n22c 9797331148948

To si mam v baumaxu koupit svoji soukromou srdcovku?

+7/0
27.7.2016 17:28

A47n46t48o41n93í10n 24Z27e31l92e39n54ý 2774973591556

Ve vedrech by dvanáctka byla moc, a sedmičku jsem viděl jen u Matušky.

+1/0
27.7.2016 17:05

J13a41r58o27m31í11r 87P31e37t46l25a85c67h 2454282685103

Já bych to viděl na železniční skanzen s výhledem na zavedení koněspřežky, jak se o to pokoušel už Hudeček v Praze. Nějaký koridory 80 km/h, 100 km, 120 km , nedej bože 200 km/h, či Rychlodráha, to pro nás nic není. To ať na nás nezkoušejí takový západní novoty. Pěkně pomaličku s koníkem a ještě bude hnojivo a peníze od turistů..Ej juchněm.....:-P

+3/−2
27.7.2016 17:02

P98a20v58e80l 39M14a38t57o55u95š45e18k 5510447398874

Hlavně je potřeba pořád poukazovat na to, že problémy mají i jinde!

0/−2
27.7.2016 17:02

J30i66ř76í 90E54r77b25e45n 1593204666627

Ano, je to nutné. Kvůli těm rozumprdům, co rádi řvou "to se může stát jenom u nás" :-/

+1/0
28.7.2016 7:12

P98a40v63e56l 21Č85á76b98e48l95k32a 2110547889729

Nenapsat tam to o tom nemecku, tak tady zase vsichni nadavaji, jak se tady dela vse spatne a ze v nemecku by se to stat nemohlo. No, ale jelikoz to tam vzpomeli, tak zase vsichni nadavate, ze se to zlehcuje atp. Fakt nard vecnych stezovatelu

+20/0
27.7.2016 16:45

P54a91v84e28l 94M80a56t78o25u61š91e18k 5540427438444

No jo, jenže po srovnatelně významných tratích, po kterých se u nás jezdí s bídou 160 km/h, se v Německu jezdí o 100 km/h rychleji. Poukazovat zrovna v tomhle na chyby v Německu zní dost pokrytecky.

0/−6
27.7.2016 17:04

M78a93r70e94k 56V64y81m61a39z58a61l 5888806692540

Ano, v Německu jezdí určitě vlaky rychleji, já ale raději budu jezdit jako doposud, ale bezpečně.... Německo už bezpečné není.....

+3/−1
27.7.2016 19:24

P89a10v88e51l 90Č67á34b47e67l27k83a 2830407599939

Ale tady nejde vubec o maximalni rychlist, ale o to, ze tento problem muze nastat a mnohymi vychvalovanem nemecku

+2/0
27.7.2016 20:54

J68i53ř15í 62E86r32b59e27n 1773964376137

Po kterých srovnatelně významných tratích, se stanicemi max. 20 km od sebe, se v Německu jezdí 260 km/h?

Nepletete si náhodou běžnou trať s rychlodráhou?

+1/0
28.7.2016 7:26

J66o64s31e93f 89D43r90d46a 6280549532906

Kde ti soudruzi z NDR udělali chybu??

0/0
27.7.2016 16:42

V53í21t69ě32z36s38l79a96v 30K79l64o91z44í75k 3171669664497

Problém se zlehci tim ze jinde byl taky.... Jako ze školky.

+5/−12
27.7.2016 16:34

J70a73n 92S39ů30r80a 4125953883932

problém se nezlehčuje. kdybych chtěl zlehčovat, nepíšu o tom. ale zase mi přijde fér napsat, že toto není záležitost jen v Česku.

+10/0
27.7.2016 16:38

M95a67t56o50u98š 60K70y42n20c88l 4934517671569

Tak to je snad přirozené, že chyba se může stát kdekoliv, ale x tisíc vadných pražců před y lety v Německu nemá žádnou souvislost s výhybkami v Čechách.

0/−4
27.7.2016 16:43

J15a45n 84S66ů12r54a 4675833793602

Souvislost je taková, že vadné díly na železnici se objevují i jinde.

+9/0
27.7.2016 16:43

P14a82v27e60l 80M49a51t33o42u89š13e34k 5210187518454

Nebo taková, že i jinde mají železnice.

0/−2
27.7.2016 17:05

J25a45n 34S56ů59r76a 4315343823242

a taky souvislost, že všude mají věčně stěžující. Jen různé procento.

+6/0
27.7.2016 17:07

V45o26k38o86u49n 38V83l76a88d94i77m53i81r 8392498529278

Nejvic se mi libi ten posledni odstavec. I jinde maji problemy, Ano, americane biji cernochy.

+4/−8
27.7.2016 16:29

R35a65d12o20s73l58a59v 18K52l47a55u14d53a 5164948354972

Já měl za to, že tak důležité výrobky výrobce podrobuje přísným kontrolám. Tyto vady by musel odhalit.

+2/−2
27.7.2016 16:14

M34i15c16h13a13l 63B94e36n41e61š 6499478912516

V současném světě žádný výrobek (ani z leteckého či automobilového průmyslu)není podrobován 100% kontrole všemi typy kontrol. Na základně detailní analýzy zmetkovitosti se určují pravidla kontrol tak, aby se minimalizovalo riziko, že se zmetky dostanou ven, při minimalizaci nákladů na tyto kontroly. Jinak byste si nepořídil auto za cenu, za kterou ho máte, ale možná i za x-násobnou, pokud by každý šroubek, trubka, plech musely projít všemi kontrolami, které se provádějí na nějakém procentu výrobků.

0/0
27.7.2016 18:01

D27a20n33i14e97l 26J22a34n52k79o 9369409850452

zcela zásadně oponuji, a vím o čem mluvím, bez atestu na NDT a to jak ulztrazvuk tak kontrola povrchu tento kus NIKDY se nedostane na dráhu > z toho vyplývá že kontrola na 100% zaspala a je zralá na vyhazov + soudní postih.

+2/−1
27.7.2016 18:13

M30i84c51h71a57l 55B40e25n46e20š 6319628472256

Ale NDT neprovádíte na celé délce, jen v určitých místech, jako jsou sváry či jiná výrobním procesem (např. tepelným zpracováním) zvlášť dotčená místa. Kde jste kdy viděl dělat ultrazvuk, RTG nebo penetrační zkoušku na celé délce kolejnice? Atesty na NDT se dávají právě na tyto "omezené" zkoušky. Pokud šlo o vadu vstupního materiálu (kolejnice), které se neprojevovaly v místech, kde se NDT provádělo, pak těžko mohla být odhalena standardním postupem.

+2/0
27.7.2016 19:37

D46a27n97i68e14l 55J13a86n43k81o 9899369810222

Mnohem vice nez si myslite, tak jako se dela UT na cele delce kolejnice tak tohle se podrobje kontrole - takze za me vyhodit na hodinu kontrolu ktera se pod to podepsal a na tom trvam a nezmenim nazor ...

0/0
27.7.2016 22:20

R80a63d33o75s33l19a90v 20K76l97a74u43d95a 5854938864932

Tohle je výrobek, který musí snést obrovské zatížení. Na něm závisí život tisíců lidí. Za další jakákoliv výměna může znamenat obrovské finanční ztráty. Auto sem laskavě nepleťte. To je spotřební zboží. Ta výhybka musí sloužit desítky let.

+1/0
27.7.2016 19:19

M76i62c74h19a16l 62B38e71n80e88š 6279978182886

Doporučuji navštívit nějakou válcovnu oceli. Zajeďte si, prosím, třeba do Třince a zkuste se tam s nimi pobavit, že mají dělat ultrazvuk a RTG na každém metru kolejnice i dalších výrobků, které projdou válci.

0/0
27.7.2016 19:41

R66a28d58o13s65l56a97v 86K24l15a54u17d30a 5694398224172

Mají chladící lože Sonotron pro kontrolu vnitřních vad kolejnic.

0/0
27.7.2016 21:05

M10i48c93h95a59l 28B47e71n57e70š 6469618372116

Myslíte těch 12 sond, které letmo projíždějí tu kolejnici? To je podle vás na stejné úrovni jak UT zkouška, která se třeba provádí na kontroly svárů kolejnic?

0/0
28.7.2016 0:03

P91e77t89r 85B75r76o37ž 8902314476774

"které přitom stavaři měnily teprve loni" 8-o

I ty, Brute ?!

(pan Sůra obvykle hrubky nedělá) :-)

+3/0
27.7.2016 16:12

P75e59t13r 60B54r17o11ž 8512764206964

... to je tak, když člověk napíše: "které se přitom měnily teprve loni", pak mu dojde, že se asi samy nevyměnily, přidá tam stavaře a hrubka je na světě...

+9/0
27.7.2016 16:14

R69a93d70o67s39l65a92v 98K37l49a61u76d53a 5244528794522

Asi jo teta:-)

0/0
27.7.2016 16:14

V45i39k72t56o72r 58J81a52n86e67b95a 4255398594855

Defektoskopické vady? To jako fakt? :D. Honzíku, defektoskopie je metoda, ne vada. Shodu přísudku s podmětem v perexu nekomentuju.

0/0
27.7.2016 16:11

J34a81n 80S29ů90r15a 4185963353372

z vyjádření sždc. za tu hrubku se omlouvám.

"Důvodem zastavení provozu v Horažďovicích je progresedefektoskopických vad jazyků některých výhybek ve stanici. "

+4/0
27.7.2016 16:18

J48o49s35e97f 35M17i40k64i31n 5973414795334

No ale co jste napsal teď je celkem závažné. Progrese defektoskopických vad znamená, že zaprve se nejedná o nové vady, ale SŽDC o těch vadách ví už delší dobu (možná od začátku) a sleduje je a zadruhé, že ty vady rostou, tudíž trhliny se nezastavily a s velkou pravděpodovností se nejedná o povrchové vady, ale o něco mnohem závažnějšího. Je s podivem, že se ten růst zjistil i při těchto poměrně vysokých teplotách, které by měly býti příznivé spíše pro zpomalení či zastavení růstu trhliny (houževnatost materiálu)

+1/0
27.7.2016 18:34

J22a31n 21S85ů85r77a 4355123223202

Závažné to zjevně je, když se přijímají taková opatření...

+1/0
27.7.2016 18:35

L12u90d28ě42k 70N59ě61m39e31c 5745301442204

No tak... jak bych napsal defektoskopicky odhalitelné vady? Radši bych nebyl češtinářský hnidopich. Je to výraz v hantýrce běžně používaný.

+2/0
27.7.2016 16:19

V41i26k87t42o88r 84J73a38n86e92b12a 4565178684925

Já jsem strojařský hnidopich :P. Ale nebýt toho perexu, nechal bych to být.

0/0
27.7.2016 16:30

D31a20n56i12e46l 37J25a94n43k87o 9979939700462

možná Vás to překvapí ale sousloví "defektoskopické vady" se opravdu běžně používá a všichni zainteresovaní chápou že se jedná o defekty detekované nějakou NDT metodou.

Spíše by si redaktoři měli zjistit na co která metoda je. V tomto článku se mluví o povrchových vadách a před dvouma dnama se psalo o vadách odhalených rentgenem

+3/0
27.7.2016 18:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.