Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vadné výhybky brzdí českou železnici, vlaky se po nich plouží desítkou

Dopravu na české železnici začíná čím dál více komplikovat odhalená závada v kolejnicích ve výhybkách, které přitom stavaři měnili teprve loni. Problém je už v osmi stanicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T24o81m79á30š 29M66a31r86e88k 7143986271107

asi budou muset být důraznější přejímky zakázek a sankce za vady.

0/0
30.8.2016 6:56

J63i36ř23í 54E25u70l29e65r 5428709136636

Kdo to odskáče? Bude to vůbec někdo?

+1/0
30.7.2016 16:49

K11v44ě52t19o79s63l40a43v 76V50y56b42í18r49a38l 7733529648944

Materiál má splňovat normy a mít atest! Je-li tomu tak, pak musí být v pořádku! V případě,že to tak není je to fiasko! Jinak defektoskopie spolehlivě odhalí, jestli je materiál vadný, nebo v pořádku.

0/0
28.7.2016 18:11

J94i53r79i 41Z59u50z28a16ň83á63k 4148710723986

Asi se budou muset jít zaučovat do Japonska jak vykovat jazyk.;-D

0/0
28.7.2016 16:11

V66l88a33d54i46m42í70r 89F77i71b89i83g57e58r 5294271491344

Problémy nejsou jen s výhybkami i s jinými komponenty, ale to se odhalilo včas tak se to na koleje ani nedostane. Výhybky jsou drahé a montáž náročná. Spousta chyb by se dala odhalit přímo v továrně. DT Prostějov dodává do celého světa a práce mají víc než dost, asi opravdu vadný materiál to se může stát všude. Vždyť i automobilky mají docela často svolávačky kdy nefunguje to či ono.

+3/0
27.7.2016 22:26

V82l30a84d56a 27S80i48m47o17n63i72k 3549523943195

Pokud dobře čtu, tak za tímto případem stojí soukormá firma , která dodala zmetek

+8/0
27.7.2016 17:48

J98i46ř59í 59K12o61c80u47r45e33k 6625914345678

Jestli to chápu správně, tak se Třineckým něco nepodařilo a přesto to dodali a dodavatel převzal.

Výhoda je ovšem v tom, že je evidováno kam byl který kus namontován a je tím pádem možné je preventivně vyměnit.

160 jazyků je 80 "obyčejných" výhybek nebo 20 angličanů. Kýbl v bazéně (kapka v moři to fakt není).

+2/0
27.7.2016 23:27

M96i31c37h46a33e33l 34C90h13a25r77v11á50t 9329718523282

Tož nevím, ale RJ jel přes Hrušovany a Modřice 160 a InterPanter to prošustil bohatě přes sto...

+1/0
27.7.2016 17:10

M21a87r31t76i21n 83K92o86ž42í57n 1625866341880

Možná se jedná o výhybky na jiných kolejích, než těch dvou "koridorových"

+7/0
27.7.2016 17:58

M43i25c24h82a71e69l 39C74h93a68r76v74á16t 9419898733592

Možná ano. Ale přes tato dvě nádraží vede jen koridorová trať, tak by se mohlo jednat jen o pomocné koleje na nádražích a po těch se asi ani moc rychleji posun neprovádí.

0/0
27.7.2016 19:31

J69i33ř49í 68K14o91c19u44r44e12k 6565884175208

Jedná se o jednu konkrátní tavbu a výhybky z ní vyrobené. Hrušovany i Modřice jsou dělané před, hádám, 15 roky. To je úplně jiná tavba a uplně jiné datum výroby.

Asi jako svolávačka na auta vyrobená 16.5. až 4.7. roku 2015, že mají vadná levá spodní ramena přední nápravy. Aut z roku 2010 se to netýká.

0/0
27.7.2016 23:32

L18i40b54o48r 36V56e63s94e77l22ý 2799966562262

To záleží, v kolik to bylo?

0/0
28.7.2016 19:56

I51v59o 52S27c37h64l52ä51g89e86l 9860359167722

Svěřme vše státu, tomu dynamickému, efektivnímu a spořivému organizátoru našich pos..aných životů.;-D

0/−13
27.7.2016 17:07

P62e38t83r 35F67r22a22n79c 9387281208768

To si mam v baumaxu koupit svoji soukromou srdcovku?

+7/0
27.7.2016 17:28

A13n52t81o89n25í85n 64Z54e91l91e21n68ý 2124813131456

Ve vedrech by dvanáctka byla moc, a sedmičku jsem viděl jen u Matušky.

+1/0
27.7.2016 17:05

J76a25r64o11m88í50r 81P96e82t60l86a78c23h 2974762625123

Já bych to viděl na železniční skanzen s výhledem na zavedení koněspřežky, jak se o to pokoušel už Hudeček v Praze. Nějaký koridory 80 km/h, 100 km, 120 km , nedej bože 200 km/h, či Rychlodráha, to pro nás nic není. To ať na nás nezkoušejí takový západní novoty. Pěkně pomaličku s koníkem a ještě bude hnojivo a peníze od turistů..Ej juchněm.....:-P

+3/−2
27.7.2016 17:02

P50a98v96e59l 96M75a27t33o34u68š27e61k 5670707658334

Hlavně je potřeba pořád poukazovat na to, že problémy mají i jinde!

0/−2
27.7.2016 17:02

J71i96ř40í 45E58r88b33e38n 1833224626837

Ano, je to nutné. Kvůli těm rozumprdům, co rádi řvou "to se může stát jenom u nás" :-/

+1/0
28.7.2016 7:12

P24a54v93e42l 24Č92á83b57e77l75k59a 2630957409329

Nenapsat tam to o tom nemecku, tak tady zase vsichni nadavaji, jak se tady dela vse spatne a ze v nemecku by se to stat nemohlo. No, ale jelikoz to tam vzpomeli, tak zase vsichni nadavate, ze se to zlehcuje atp. Fakt nard vecnych stezovatelu

+20/0
27.7.2016 16:45

P27a20v98e52l 25M38a88t89o68u92š49e48k 5650847528654

No jo, jenže po srovnatelně významných tratích, po kterých se u nás jezdí s bídou 160 km/h, se v Německu jezdí o 100 km/h rychleji. Poukazovat zrovna v tomhle na chyby v Německu zní dost pokrytecky.

0/−6
27.7.2016 17:04

M64a60r33e48k 76V89y50m11a14z73a35l 5118536862400

Ano, v Německu jezdí určitě vlaky rychleji, já ale raději budu jezdit jako doposud, ale bezpečně.... Německo už bezpečné není.....

+3/−1
27.7.2016 19:24

P91a42v60e43l 48Č24á29b22e45l57k69a 2510767599419

Ale tady nejde vubec o maximalni rychlist, ale o to, ze tento problem muze nastat a mnohymi vychvalovanem nemecku

+2/0
27.7.2016 20:54

J59i18ř11í 85E18r61b90e65n 1953264656227

Po kterých srovnatelně významných tratích, se stanicemi max. 20 km od sebe, se v Německu jezdí 260 km/h?

Nepletete si náhodou běžnou trať s rychlodráhou?

+1/0
28.7.2016 7:26

J21o32s94e38f 56D30r77d30a 6350309362816

Kde ti soudruzi z NDR udělali chybu??

0/0
27.7.2016 16:42

V24í86t11ě90z88s67l88a64v 92K52l81o69z14í37k 3301289794207

Problém se zlehci tim ze jinde byl taky.... Jako ze školky.

+5/−12
27.7.2016 16:34

J90a93n 50S91ů19r37a 4425683623712

problém se nezlehčuje. kdybych chtěl zlehčovat, nepíšu o tom. ale zase mi přijde fér napsat, že toto není záležitost jen v Česku.

+10/0
27.7.2016 16:38

M40a68t29o42u95š 53K68y48n82c35l 4214387901929

Tak to je snad přirozené, že chyba se může stát kdekoliv, ale x tisíc vadných pražců před y lety v Německu nemá žádnou souvislost s výhybkami v Čechách.

0/−4
27.7.2016 16:43

J51a84n 71S51ů38r83a 4785433213982

Souvislost je taková, že vadné díly na železnici se objevují i jinde.

+9/0
27.7.2016 16:43

P49a54v34e38l 60M29a48t55o67u48š82e42k 5850787258914

Nebo taková, že i jinde mají železnice.

0/−2
27.7.2016 17:05

J37a86n 67S80ů42r49a 4645663223742

a taky souvislost, že všude mají věčně stěžující. Jen různé procento.

+6/0
27.7.2016 17:07

V26o43k29o17u47n 11V17l98a93d50i85m30i65r 8492498429228

Nejvic se mi libi ten posledni odstavec. I jinde maji problemy, Ano, americane biji cernochy.

+4/−8
27.7.2016 16:29

R76a45d39o82s78l38a31v 13K63l51a41u75d48a 5104538794592

Já měl za to, že tak důležité výrobky výrobce podrobuje přísným kontrolám. Tyto vady by musel odhalit.

+2/−2
27.7.2016 16:14

M22i80c29h19a57l 86B54e88n69e67š 6129728132136

V současném světě žádný výrobek (ani z leteckého či automobilového průmyslu)není podrobován 100% kontrole všemi typy kontrol. Na základně detailní analýzy zmetkovitosti se určují pravidla kontrol tak, aby se minimalizovalo riziko, že se zmetky dostanou ven, při minimalizaci nákladů na tyto kontroly. Jinak byste si nepořídil auto za cenu, za kterou ho máte, ale možná i za x-násobnou, pokud by každý šroubek, trubka, plech musely projít všemi kontrolami, které se provádějí na nějakém procentu výrobků.

0/0
27.7.2016 18:01

D39a29n36i42e23l 36J65a57n51k72o 9309919130552

zcela zásadně oponuji, a vím o čem mluvím, bez atestu na NDT a to jak ulztrazvuk tak kontrola povrchu tento kus NIKDY se nedostane na dráhu > z toho vyplývá že kontrola na 100% zaspala a je zralá na vyhazov + soudní postih.

+2/−1
27.7.2016 18:13

M23i46c71h49a63l 61B16e36n91e93š 6739728362796

Ale NDT neprovádíte na celé délce, jen v určitých místech, jako jsou sváry či jiná výrobním procesem (např. tepelným zpracováním) zvlášť dotčená místa. Kde jste kdy viděl dělat ultrazvuk, RTG nebo penetrační zkoušku na celé délce kolejnice? Atesty na NDT se dávají právě na tyto "omezené" zkoušky. Pokud šlo o vadu vstupního materiálu (kolejnice), které se neprojevovaly v místech, kde se NDT provádělo, pak těžko mohla být odhalena standardním postupem.

+2/0
27.7.2016 19:37

D49a19n93i69e50l 25J74a28n96k36o 9329869560662

Mnohem vice nez si myslite, tak jako se dela UT na cele delce kolejnice tak tohle se podrobje kontrole - takze za me vyhodit na hodinu kontrolu ktera se pod to podepsal a na tom trvam a nezmenim nazor ...

0/0
27.7.2016 22:20

R67a82d47o18s32l92a82v 42K75l18a97u39d76a 5584788274482

Tohle je výrobek, který musí snést obrovské zatížení. Na něm závisí život tisíců lidí. Za další jakákoliv výměna může znamenat obrovské finanční ztráty. Auto sem laskavě nepleťte. To je spotřební zboží. Ta výhybka musí sloužit desítky let.

+1/0
27.7.2016 19:19

M53i84c50h81a32l 75B92e69n25e97š 6559778872126

Doporučuji navštívit nějakou válcovnu oceli. Zajeďte si, prosím, třeba do Třince a zkuste se tam s nimi pobavit, že mají dělat ultrazvuk a RTG na každém metru kolejnice i dalších výrobků, které projdou válci.

0/0
27.7.2016 19:41

R55a38d23o53s59l28a65v 74K95l13a89u39d75a 5304958394342

Mají chladící lože Sonotron pro kontrolu vnitřních vad kolejnic.

0/0
27.7.2016 21:05

M46i73c60h38a27l 41B67e21n14e58š 6159768632696

Myslíte těch 12 sond, které letmo projíždějí tu kolejnici? To je podle vás na stejné úrovni jak UT zkouška, která se třeba provádí na kontroly svárů kolejnic?

0/0
28.7.2016 0:03

P87e26t88r 41B64r79o55ž 8872874716324

"které přitom stavaři měnily teprve loni" 8-o

I ty, Brute ?!

(pan Sůra obvykle hrubky nedělá) :-)

+3/0
27.7.2016 16:12

P88e20t57r 85B11r42o41ž 8972664866664

... to je tak, když člověk napíše: "které se přitom měnily teprve loni", pak mu dojde, že se asi samy nevyměnily, přidá tam stavaře a hrubka je na světě...

+9/0
27.7.2016 16:14

R82a52d49o60s58l83a70v 12K76l42a41u32d44a 5514878574732

Asi jo teta:-)

0/0
27.7.2016 16:14

V50i23k87t86o59r 94J84a42n11e34b47a 4755628374125

Defektoskopické vady? To jako fakt? :D. Honzíku, defektoskopie je metoda, ne vada. Shodu přísudku s podmětem v perexu nekomentuju.

0/0
27.7.2016 16:11

J20a14n 54S86ů64r31a 4475323523452

z vyjádření sždc. za tu hrubku se omlouvám.

"Důvodem zastavení provozu v Horažďovicích je progresedefektoskopických vad jazyků některých výhybek ve stanici. "

+4/0
27.7.2016 16:18

J83o73s25e68f 43M97i23k82i45n 5223334855414

No ale co jste napsal teď je celkem závažné. Progrese defektoskopických vad znamená, že zaprve se nejedná o nové vady, ale SŽDC o těch vadách ví už delší dobu (možná od začátku) a sleduje je a zadruhé, že ty vady rostou, tudíž trhliny se nezastavily a s velkou pravděpodovností se nejedná o povrchové vady, ale o něco mnohem závažnějšího. Je s podivem, že se ten růst zjistil i při těchto poměrně vysokých teplotách, které by měly býti příznivé spíše pro zpomalení či zastavení růstu trhliny (houževnatost materiálu)

+1/0
27.7.2016 18:34

J44a76n 85S33ů56r72a 4655563893762

Závažné to zjevně je, když se přijímají taková opatření...

+1/0
27.7.2016 18:35

L19u83d21ě97k 51N73ě98m35e54c 5545881452224

No tak... jak bych napsal defektoskopicky odhalitelné vady? Radši bych nebyl češtinářský hnidopich. Je to výraz v hantýrce běžně používaný.

+2/0
27.7.2016 16:19

V49i29k76t47o16r 40J85a50n78e63b41a 4875398744545

Já jsem strojařský hnidopich :P. Ale nebýt toho perexu, nechal bych to být.

0/0
27.7.2016 16:30

D38a47n40i47e41l 10J25a43n88k52o 9339469320722

možná Vás to překvapí ale sousloví "defektoskopické vady" se opravdu běžně používá a všichni zainteresovaní chápou že se jedná o defekty detekované nějakou NDT metodou.

Spíše by si redaktoři měli zjistit na co která metoda je. V tomto článku se mluví o povrchových vadách a před dvouma dnama se psalo o vadách odhalených rentgenem

+3/0
27.7.2016 18:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.