Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda dala zelenou investici GE, podpořila továrnu na letecké turbomotory

Investiční smlouvu s General Electric, která v ČR plánuje stavbu závodu pro vývoj a výrobu turbovrtulových motorů za téměř 10 miliard korun, podpořila vláda. „Schválila podporu záměru, aby tady GE měla fabriku na letecké turbomotory,“ řekl ve středu ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80e13t80r 68S68k17o20k97a26n 9716487776878

Mam takovou blbou otazku - proc je na obrazku proudovy motor a v nadpisu turbomotory ?

+3/0
28.7.2016 0:35

M43i83c53h22a43l 82J36a89r55o43š 7484300412135

Nemá B-737 elektromotory?

+1/0
31.7.2016 22:44

L32u21k28á46š 46A61d60a19m10e15c 3437343510887

A co bude GE dělat, až zde zdraží práce na úroveň dejme tomu 70 % Německa? Inu... to co všechny ostatní fabriky využívající pobídky a levnou pracovní sílu.

+1/0
27.7.2016 23:56

P49e22t55r 85A70s89c24h97e24n23b71r76e83n83n90e56r 6475293472741

2,5 miliardy na 500 lidí. To je dotace 5 miliónů na jedno vytvořené pracovní místo. To mají od státu pokryté mzdové náklady na kolik let dopředu???!

No comment.

+4/0
27.7.2016 23:26

J16i75ř14í 52S11c40h35w81a73c53h 8178104588836

a co tak započítat následné zdanění zisku a další pracovní místa u subdodavatelů? ;-)

+1/−2
27.7.2016 23:52
Foto

I11m15r30i92c44h 70S22u18c23h14a32r73s83k76ý 8346193575941

a jakých ;-)

0/0
28.7.2016 9:21

M14a14r23e42k 46D50v43o68ř59á88k 7258496693642

Nevím nic o tom, že by se na ČVUT vyvíjel motor pro GE. Předpokládám, že se jedná o chybnou informaci a jedná se spíše o rozšíření kapacity studijního oboru leteckých motorů.

+2/0
27.7.2016 23:09

A76n35t10o88n51í26n 36S13v14o93b66o90d48a 3784663509152

V Brně měl pobídky Honeywell a dopadlo to dobře, v Kvasinách bere miliardy Škodovka, velkým se u nás sype, malým tak víc papírů a EET

+13/0
27.7.2016 21:20

J48i44r59i 14G53a79z86d71a 8834523114124

Konečné firma a investice s přidanou hodnotou ,ktera má smysl.vývoj, testování a produkce v jednom. Takových center v tomto segmentu jsou tak 2 či 3 maximálně.kolem pul miliardy investice a dalšími navaznymi aktivitami a zaměstnanosti. Tady davam palec nahoru. Navíc diverzifikace našeho auto průmyslu je potřeba jako sul!

+6/0
27.7.2016 21:05

J62o29s96e63f 62A19d17á50m34e29k 2159785778106

Jen aby to nedopadlo tak, že ČVUT ty motory "dovivine" a GE tu technologii schrábne a vymluví se, že se jí stavět fabriku nevyplatí.

+4/−1
27.7.2016 20:38

V19á48c78l59a93v 88V91a48n19ě10k 2353143718801

Nechápu tu negativitu tady. Mame mít vyvoj plus výrobu- a něco je dle místních špatně?

+9/0
27.7.2016 20:29

O30n11d78ř41e82j 12Š11t40ě47p92á83n26e56k 5429630248249

Neco? Podle nekterych vsechno ;)

0/0
28.7.2016 9:55

O54n35d75r78a 77M33a14r91a16d22a 7690803877634

Praha je fajn, je tam nezaměstnanost 3,8%... už teď se tam blbě shání lidi.

Když už za státní kačky, proč se nepodporují problematičtější lokality, kde by se rovněž našla schopná univerzita a tradice v letecké výrobě? [>-]

+1/−1
27.7.2016 20:01

V36á15c45l69a13v 28V36a46n93ě96k 2173183418661

Kdo bude mít kapitál a know how do začátku?

0/0
27.7.2016 20:30

O20n72d45r15a 54M84a21r59a46d14a 7500333557364

Nebojte, know how by se našlo. Letecké motory se dělají třeba i v Bíteši. V Brně je hned několik firem, které se zabývají turbínami. Techniků znalých letecké výroby je na Moravě taky dost. Jen chybí politická vůle zatlačit na velkou firmu.

0/0
28.7.2016 1:28

P90e95t88r 70V66e14s29e88l51ý 6961936219940

Je mi líto sociálních demokratů.

Je evidentní že mají prázdnou stranickou pokladnu a volby klepou na dveře Rv

+8/−1
27.7.2016 19:16

M27a87r80t81i69n 25S72e35d94o48n34a 2745426776259

Ujete napady pana Mladka (pravidelna renta pro horniky, nadstandardni odstupne, uleva pro GE co tu postavi dalsi montovnu) me neprekvapuji, ale spise to ze vlada na to slysi. Jsme na chvostu EU co se tyce vydelku lidi a jednu z nejnizsich minimalnich mzd (i v Turecku je o temer o 4 tis. vyssi). GE nejde do CR pro zdejsi chytre hlavy, ale nizkym nakladum na mzdu. Silne mi vadi, kdyz vlada dela z CR rozvojovou zemi zalozenou na nizke cene prace. Fabriku GE lze mit kdekoliv na svete, lide co neco vymysli a dobre ve svete prodaji tu moc nemame.

+5/−2
27.7.2016 18:47

P54a98v65e62l 93L80á20n13í10k 5289465732617

Tohle ale nebude žádná obyčejná montovna blbejch dílců do aut, nebo čínskejch telefonů. Tady to bude vyžadovat trochu víc, než 5 minut školení a už jedete jak ďábel. Navíc to nebude čistě jen montovna takže kvalifikovaný síly bude potřeba víc než dost a GE určitě špatně platit nebude ani ty montéry. Ono celkově tyhle velký firmy platí dobře i obyčejný dělníky. Třeba u Bosche si běžně vyděláte přes 20 000 čistýho ...

Otázka je, kde česko tu kvalifikovanou sílu vezme.

+4/0
27.7.2016 19:37

K89a82r92e18l 60L73a25n41g57r 2322687630398

GE a dobře platit? ;-D;-D;-D;-D Sorry, ale jako vtip to je dobré. S nima moc zkušeností nemáte, že?

+1/−2
27.7.2016 19:42

O62n64d10ř49e45j 90Š71t50ě73p95á96n37e58k 5109460778779

A vy ano? :D

0/−1
28.7.2016 9:56

K80a50r77e98l 72L15a65n40g66r 2812147980238

Já ano ;-). A můžu říct nikdy více.

0/0
28.7.2016 16:25

J50a42n 93H40a50v56r47á10n78e11k 9810899486

Napsal jste to za mě R^

Samozřejmě, nakolik to bude ve finále výhodné pro stát, to těžko odhadovat, jak to ti naši kormidelníci zase ušijou...

+1/−1
27.7.2016 19:43

J19i96ř20í 32U25r24b94a79n 4544866223618

Mládku, ty starej lháři, v ČR se turbovrtulové motory vyráběly do před pár let (Walter M601). Byly docela úspěšné i v USA, kde se používaly i v několika celkem rozšířených amerických letadlech jako náhrada za americké motory. Měly tedy i US certifikaci.. GE tuhle fabriku před pár léty koupila a výrobu těchto motorů zrušila, jako konkurenci.

+20/−3
27.7.2016 18:46

J63a90n 94H83a15v34r88á46n73e82k 9560949646

Nevím, jaké reorganizační kroky GE po zakoupení Walteru provedlo, ale výrobu motorů M601 nezrušilo!

Tyto motory se s dílčími úpravami vyrábějí a prodávají dále jako motory řady H. Motory M601 dlouhá léta poháněly Kunovické letouny řady L 410 a pohánějí je dále pod označením GE H80-200. Prototyp L 410 NG je poháněn výkonnějšími H85-200. Dále se motory H80 montují do letounů Thrush 510, takže US certifikaci zřejmě stále mají.

+3/−2
27.7.2016 19:41

K69a95r31e39l 80L71a76n26g82r 2652557420558

Výroba motorů M601 je zrušená, již se dělají pouze generálky!

+2/−1
27.7.2016 19:44

J58a87n 84H27a70v87r16á28n87e91k 9550159946

No to ano, došlo ke změně obchodního označení motoru, takže M601 se skutečně již nevyrábějí.

Škrtnutím pera se z motoru Walter M601H-80 stal motor GE H80. Výrobní program normálně pokračuje stejně jako vývojové a certifikační práce. A z různých indicií jsem přesvědčen, že v interní administrativě GE Aviation Czech se označení M601 stále používá (čísla výkresů, označení komponent apod.). Zkrátka je to tentýž produkt, jen se prodává pod jiným jménem.

+1/−2
27.7.2016 20:35

J94i57ř10í 11U44r23b63a37n 4604546973588

Myslím, že GE H je výrazně zmodernizovaný M601. Budiž, to je pokrok. Pak ale ztrácí veškerý smysl ty tanečky okolo GE, když už tadu fungují. Je to prezentováno jako nový příchod. Takže spíše si teď chtějí nechat zaplatit své minulé investice a to skutečně není fair.

+4/0
27.7.2016 20:59

M24a15r50e84k 47D18v38o37ř71á78k 7408576883642

Motor M601 měl v průběhu času více verzí (D,E,Z,... etc.). H80 a jeho deriváty původně měli označení M601-H. Pouze se z názvu tedy odstranilo M601. Motor H je modernizovaný motor M601-E. Změnil se celý kompresor. Nově vyvíjený motor již žádný derivát nebude. Jedná se o zcela nový návrh.

0/0
27.7.2016 23:03

K84a16r57e50l 17L38a82n75g75r 2802687820638

H80 fakt není M601. ;-) Je vidět, že o těch motorech nevíte nic. Označení M601 se musí používat pro všechny nově vyrobené díly pro GO M601, nelze je značit jinak, než jak byl motor certifikován. H80 je již vcelku rozdílný motor - nový vstup, nový kompresor, upravená spalovací komora a mnoho dalšího.

+1/−1
27.7.2016 21:24

P20e29t91r 30N37o39v28á21k 8725119770

na co úplatky pro vyvolené přes dotace a pobídky ;-€8-o

--

proč razantně nezjednodušit zákony

vytvořit podnikání přátelské prostředí

snížit daňovou zátěž ...

--

vím že by to pak mafie měla složitější a politici by neměli tolik z čeho slibovat a rozdávat ...

jak dlouho se necháme ještě oblbovat ???

+3/−1
27.7.2016 18:42
Foto

I12m54r47i75c67h 32S78u68c52h55a57r77s30k13ý 8146903305401

Těch 25% je 2,5 miliardy a další podmínky jsou jaké :-/???

Naše vláda jak si zapomněla na Zákon č. 106/1999 Sb. platného znění o veřejném přístupu k informacím ???

Asi někdo dostal balík, aby investoři dostali taky balík (ze státního rozpočtu) [>-]Rv

+1/−2
27.7.2016 18:29

P39e73t13r 77V35e73s26e52l86ý 6191306589450

Ony už i ty 2,5 miliardy stačí. Kolik že to je na jedno vzniklé pracovní místo? ;-O

0/−1
27.7.2016 19:18

M73i42c56h72a14l 82D45y98t18r57y89c23h 3203648701231

A kolik to je na každoroční zisk, který z toho budou mít čeští subdodavatelé?

+2/−1
27.7.2016 22:08
Foto

I10m34r35i37c90h 42S71u13c98h76a22r12s51k79ý 8916593325961

A prosím jací ;-D;-D;-D

0/0
28.7.2016 9:20

V21l14a86s56t40i85m46i94l 39S64v55o87b22o62d60a 7803728195954

"ČR má nejnižší nezaměstnanost v rámci Evropské unie, což je podle Mládka nepochybně úspěch, ale příliš mnoho pracovních míst jsou špatně placená pracovní místa a není zřejmé, že jsou dlouhodobě udržitelná. „Potřebujeme místa, která jsou dobře placená a udržitelná,“ zdůraznil ministr průmyslu, k čemuž by podle něj mohla pomoci právě výroba leteckých turbomotorů v České republice."

Ty socialistická SVINĚ!! Toho těžko tahle země docílí přes nějaké pobídky a další socialistický nesmysly, ale pokud to tak prostě je, tak je to tím, že obor s vyšší přidanou hodnotou nemůže vzniknout kvůli přeregulovanosti prostředí a z dalších důvodů, za kterými stojí stát!!

+18/−2
27.7.2016 18:28

K32a17r81e10l 83N68o15v16o33t96n66ý 7779976629876

Zavřete toho Mládka už do klece, zamkněte a zahoďte klíč. Jinak ten jouda bude generovat botu za botou...

Mimochodem bych prověřil, kdo z jemu blízkých, má za schválení smlouvy a podmínek, přinejmenším nový dům a pěkné auto v garáži.

+5/−1
27.7.2016 18:25

D67a58n19i22e76l 94D51r54n47e41c 6471529876102

Pokud tu bude i vývoj, pak je to velmi dobrá zpráva, značí to, kromě jiného, že to firma myslí vážně R^

Myslím, že by se pro daný účel mohla využít průmyslová zóna v Bochoři, to letiště tam k tomu přímo vybízí.

+1/0
27.7.2016 18:23

K48a89r97e28l 49L35a73n13g31r 2862717700798

GE má vývojové středisko v Polsku.

0/0
27.7.2016 18:29

J39i71r41i 97G76a88z58d74a 8924313634954

Jenže to je jen jedno z mnoha globálních. Navíc to je design Eng centrum , kterého pracuje pro vícero bus jednotek - energy, aviation, rail a oil&gas

0/0
27.7.2016 21:02

K28a37r65e37l 62L51a30n61g27r 2322587760788

A co je v Bochoři a okolí kromě toho letiště? Kvalifikovaný personál tam neseženete, s tím jsou problémy i v Praze. Naučit mechanika stavět motor trvá nějaký ten rok aby to mohl dělat naprosto sám. Ono je hezká představa mít průmyslovou zónu, ale tahle je úplně z ruky pro všechny. Pokud chtějí spolupracovat s ČVUT tak je místo kde chtějí firmu celkem jasné.

0/0
27.7.2016 18:35

P78e23t61r 93N54o86v35á15k 8335719240

zajímalo by mne proč by měla mít jedna vejška monopol

proč by na vývoji nemohlo kooperovat či si konkurovat

i další VŠ

to tento námi placený státní podnik (čvut) má garantovaná nějaká privilegia ...

0/0
27.7.2016 18:48

K74a10r49e74l 98L51a73n95g75r 2632537160458

Vzhledem, že GE s ČVUT již spolupracuje, je nelogický krok to dávat někam, kde stážisti stráví 5 hodin cesty busem. Navíc ČVUT nebude mít problém získat granty a dotace z EU.

+1/0
27.7.2016 19:47

O47n93d33r29a 49M27a22r48a81d30a 7970193457224

Granty a dotace Z EU jsou hrobem veškerého rozumného vývoje.

Místo toho aby se plánoval vývoj racionálně, staví se vzdušné zámky, které se pak nerealizují. Práce na takových projektech je pak z části virtuální, aby se vykázalo a schrábnou se hrášky. Je to smutné, ale je to běžná praxe.

0/0
28.7.2016 9:21

M98i76c76h70a23l 14K92v22a86k 8517800855283

a jaké jsou podmínky? ticho po pěšině a proč Babiš uhnul? zas nějaké dealování?

+4/−1
27.7.2016 18:21

R84o79m12a24n 68Š55e57s16t91á11k 5854829533113

Desetileté daňové prázdniny budou také?

+7/0
27.7.2016 18:16

K36a28r28e76l 88L16a61n95g98r 2862827920418

Taková fabrika tu byla jmenovala se Walter. Stát jí jako "dobrý" hospodář nechal zlikvidovat a nyní se budou cpát miliardy cizákům. Dobrá komedie.

+17/−1
27.7.2016 18:15

P53e80t46r 77N68o40v92á66k 8965499950

njn :((((

stát nikdy žádné hodnoty nevytváří ...

ale to nam voličům žel asi NEdochází ...

0/0
27.7.2016 18:44

J93i75ř66í 50U69r84b68a37n 4304496213598

Stát ji nezlikvidoval. Koupilo ji GE!!! a to ji zrušilo... Ony ty motory Walter měly US certifikaci a docela úspěšně se v USA prodávaly k zástavbě do několika amerických letadel jako náhrada za US motory. Prostě zrušili konkurenci.

+6/−1
27.7.2016 18:59

J32i61ř19í 39U74r33b82a12n 4374856613268

A teď si tu bývalou "investici" ještě od ČR nechají zaplatit

0/0
27.7.2016 19:01

K62a20r64e17l 24L22a17n69g31r 2772797930398

Zlikvidoval, firma mohla fungovat jako státní podnik a nebyla by ztrátová. Navíc od státu ji nekoupilo GE, víme. To byla ta naše slavná privatizace co firmu Motorlet poslala do kopru. GE koupilo firmu Walter v červnu roku 2008 od těch co Waltru pouštěli žilou jak to šlo.

+1/0
27.7.2016 19:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.