Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda dala zelenou investici GE, podpořila továrnu na letecké turbomotory

Investiční smlouvu s General Electric, která v ČR plánuje stavbu závodu pro vývoj a výrobu turbovrtulových motorů za téměř 10 miliard korun, podpořila vláda. „Schválila podporu záměru, aby tady GE měla fabriku na letecké turbomotory,“ řekl ve středu ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21e62t14r 45S47k67o54k45a28n 9326537786798

Mam takovou blbou otazku - proc je na obrazku proudovy motor a v nadpisu turbomotory ?

+3/0
28.7.2016 0:35

M81i81c30h21a73l 71J40a39r22o68š 7414590342535

Nemá B-737 elektromotory?

+1/0
31.7.2016 22:44

L28u83k30á51š 62A73d49a16m70e71c 3267823860837

A co bude GE dělat, až zde zdraží práce na úroveň dejme tomu 70 % Německa? Inu... to co všechny ostatní fabriky využívající pobídky a levnou pracovní sílu.

+1/0
27.7.2016 23:56

P66e20t27r 82A64s47c59h96e36n78b75r88e74n12n58e65r 6145663482661

2,5 miliardy na 500 lidí. To je dotace 5 miliónů na jedno vytvořené pracovní místo. To mají od státu pokryté mzdové náklady na kolik let dopředu???!

No comment.

+4/0
27.7.2016 23:26

J38i86ř15í 75S93c40h61w43a34c49h 8168914538146

a co tak započítat následné zdanění zisku a další pracovní místa u subdodavatelů? ;-)

+1/−2
27.7.2016 23:52
Foto

I47m51r27i38c48h 88S70u13c88h35a40r41s15k15ý 8766523155941

a jakých ;-)

0/0
28.7.2016 9:21

M94a11r59e86k 96D81v70o73ř15á15k 7418756353862

Nevím nic o tom, že by se na ČVUT vyvíjel motor pro GE. Předpokládám, že se jedná o chybnou informaci a jedná se spíše o rozšíření kapacity studijního oboru leteckých motorů.

+2/0
27.7.2016 23:09

A42n71t21o28n87í62n 91S93v13o34b97o78d44a 3624343559662

V Brně měl pobídky Honeywell a dopadlo to dobře, v Kvasinách bere miliardy Škodovka, velkým se u nás sype, malým tak víc papírů a EET

+13/0
27.7.2016 21:20

J81i43r20i 95G51a54z59d54a 8454673734824

Konečné firma a investice s přidanou hodnotou ,ktera má smysl.vývoj, testování a produkce v jednom. Takových center v tomto segmentu jsou tak 2 či 3 maximálně.kolem pul miliardy investice a dalšími navaznymi aktivitami a zaměstnanosti. Tady davam palec nahoru. Navíc diverzifikace našeho auto průmyslu je potřeba jako sul!

+6/0
27.7.2016 21:05

J64o71s23e10f 53A97d42á93m57e63k 2519135108976

Jen aby to nedopadlo tak, že ČVUT ty motory "dovivine" a GE tu technologii schrábne a vymluví se, že se jí stavět fabriku nevyplatí.

+4/−1
27.7.2016 20:38

V35á88c27l47a17v 48V58a48n59ě41k 2243893898271

Nechápu tu negativitu tady. Mame mít vyvoj plus výrobu- a něco je dle místních špatně?

+9/0
27.7.2016 20:29

O61n73d52ř94e27j 20Š47t62ě83p78á89n64e90k 5619180278919

Neco? Podle nekterych vsechno ;)

0/0
28.7.2016 9:55

O17n94d52r28a 69M36a96r59a34d34a 7260213807854

Praha je fajn, je tam nezaměstnanost 3,8%... už teď se tam blbě shání lidi.

Když už za státní kačky, proč se nepodporují problematičtější lokality, kde by se rovněž našla schopná univerzita a tradice v letecké výrobě? [>-]

+1/−1
27.7.2016 20:01

V63á17c25l42a82v 20V56a84n89ě60k 2723153488561

Kdo bude mít kapitál a know how do začátku?

0/0
27.7.2016 20:30

O52n57d96r39a 42M49a16r93a47d97a 7900463547454

Nebojte, know how by se našlo. Letecké motory se dělají třeba i v Bíteši. V Brně je hned několik firem, které se zabývají turbínami. Techniků znalých letecké výroby je na Moravě taky dost. Jen chybí politická vůle zatlačit na velkou firmu.

0/0
28.7.2016 1:28

P92e85t30r 50V13e92s36e56l75ý 6291356169440

Je mi líto sociálních demokratů.

Je evidentní že mají prázdnou stranickou pokladnu a volby klepou na dveře Rv

+8/−1
27.7.2016 19:16

M32a15r91t55i64n 87S50e16d76o36n86a 2785406786689

Ujete napady pana Mladka (pravidelna renta pro horniky, nadstandardni odstupne, uleva pro GE co tu postavi dalsi montovnu) me neprekvapuji, ale spise to ze vlada na to slysi. Jsme na chvostu EU co se tyce vydelku lidi a jednu z nejnizsich minimalnich mzd (i v Turecku je o temer o 4 tis. vyssi). GE nejde do CR pro zdejsi chytre hlavy, ale nizkym nakladum na mzdu. Silne mi vadi, kdyz vlada dela z CR rozvojovou zemi zalozenou na nizke cene prace. Fabriku GE lze mit kdekoliv na svete, lide co neco vymysli a dobre ve svete prodaji tu moc nemame.

+5/−2
27.7.2016 18:47

P69a27v50e46l 64L21á91n13í39k 5319115542307

Tohle ale nebude žádná obyčejná montovna blbejch dílců do aut, nebo čínskejch telefonů. Tady to bude vyžadovat trochu víc, než 5 minut školení a už jedete jak ďábel. Navíc to nebude čistě jen montovna takže kvalifikovaný síly bude potřeba víc než dost a GE určitě špatně platit nebude ani ty montéry. Ono celkově tyhle velký firmy platí dobře i obyčejný dělníky. Třeba u Bosche si běžně vyděláte přes 20 000 čistýho ...

Otázka je, kde česko tu kvalifikovanou sílu vezme.

+4/0
27.7.2016 19:37

K95a80r77e14l 35L15a83n88g54r 2512367570148

GE a dobře platit? ;-D;-D;-D;-D Sorry, ale jako vtip to je dobré. S nima moc zkušeností nemáte, že?

+1/−2
27.7.2016 19:42

O38n25d58ř42e71j 71Š24t66ě85p58á77n88e50k 5329400118619

A vy ano? :D

0/−1
28.7.2016 9:56

K34a62r42e29l 20L94a58n82g53r 2352937790248

Já ano ;-). A můžu říct nikdy více.

0/0
28.7.2016 16:25

J74a24n 87H60a82v75r53á95n59e39k 9400639196

Napsal jste to za mě R^

Samozřejmě, nakolik to bude ve finále výhodné pro stát, to těžko odhadovat, jak to ti naši kormidelníci zase ušijou...

+1/−1
27.7.2016 19:43

J32i98ř25í 83U81r53b86a92n 4274726243848

Mládku, ty starej lháři, v ČR se turbovrtulové motory vyráběly do před pár let (Walter M601). Byly docela úspěšné i v USA, kde se používaly i v několika celkem rozšířených amerických letadlech jako náhrada za americké motory. Měly tedy i US certifikaci.. GE tuhle fabriku před pár léty koupila a výrobu těchto motorů zrušila, jako konkurenci.

+20/−3
27.7.2016 18:46

J28a29n 10H59a28v45r29á86n71e82k 9630109896

Nevím, jaké reorganizační kroky GE po zakoupení Walteru provedlo, ale výrobu motorů M601 nezrušilo!

Tyto motory se s dílčími úpravami vyrábějí a prodávají dále jako motory řady H. Motory M601 dlouhá léta poháněly Kunovické letouny řady L 410 a pohánějí je dále pod označením GE H80-200. Prototyp L 410 NG je poháněn výkonnějšími H85-200. Dále se motory H80 montují do letounů Thrush 510, takže US certifikaci zřejmě stále mají.

+3/−2
27.7.2016 19:41

K49a63r57e64l 74L33a12n65g10r 2712597670688

Výroba motorů M601 je zrušená, již se dělají pouze generálky!

+2/−1
27.7.2016 19:44

J53a50n 91H31a56v50r72á75n64e55k 9530469406

No to ano, došlo ke změně obchodního označení motoru, takže M601 se skutečně již nevyrábějí.

Škrtnutím pera se z motoru Walter M601H-80 stal motor GE H80. Výrobní program normálně pokračuje stejně jako vývojové a certifikační práce. A z různých indicií jsem přesvědčen, že v interní administrativě GE Aviation Czech se označení M601 stále používá (čísla výkresů, označení komponent apod.). Zkrátka je to tentýž produkt, jen se prodává pod jiným jménem.

+1/−2
27.7.2016 20:35

J92i20ř76í 47U49r44b24a92n 4414886393388

Myslím, že GE H je výrazně zmodernizovaný M601. Budiž, to je pokrok. Pak ale ztrácí veškerý smysl ty tanečky okolo GE, když už tadu fungují. Je to prezentováno jako nový příchod. Takže spíše si teď chtějí nechat zaplatit své minulé investice a to skutečně není fair.

+4/0
27.7.2016 20:59

M52a49r22e28k 27D56v50o91ř58á91k 7788936493352

Motor M601 měl v průběhu času více verzí (D,E,Z,... etc.). H80 a jeho deriváty původně měli označení M601-H. Pouze se z názvu tedy odstranilo M601. Motor H je modernizovaný motor M601-E. Změnil se celý kompresor. Nově vyvíjený motor již žádný derivát nebude. Jedná se o zcela nový návrh.

0/0
27.7.2016 23:03

K23a37r24e84l 17L14a27n43g39r 2902887620328

H80 fakt není M601. ;-) Je vidět, že o těch motorech nevíte nic. Označení M601 se musí používat pro všechny nově vyrobené díly pro GO M601, nelze je značit jinak, než jak byl motor certifikován. H80 je již vcelku rozdílný motor - nový vstup, nový kompresor, upravená spalovací komora a mnoho dalšího.

+1/−1
27.7.2016 21:24

P24e52t74r 22N60o62v91á14k 8105599560

na co úplatky pro vyvolené přes dotace a pobídky ;-€8-o

--

proč razantně nezjednodušit zákony

vytvořit podnikání přátelské prostředí

snížit daňovou zátěž ...

--

vím že by to pak mafie měla složitější a politici by neměli tolik z čeho slibovat a rozdávat ...

jak dlouho se necháme ještě oblbovat ???

+3/−1
27.7.2016 18:42
Foto

I46m97r13i54c81h 11S41u81c96h23a31r86s78k55ý 8816353205181

Těch 25% je 2,5 miliardy a další podmínky jsou jaké :-/???

Naše vláda jak si zapomněla na Zákon č. 106/1999 Sb. platného znění o veřejném přístupu k informacím ???

Asi někdo dostal balík, aby investoři dostali taky balík (ze státního rozpočtu) [>-]Rv

+1/−2
27.7.2016 18:29

P20e31t39r 64V34e35s48e82l78ý 6281416579310

Ony už i ty 2,5 miliardy stačí. Kolik že to je na jedno vzniklé pracovní místo? ;-O

0/−1
27.7.2016 19:18

M22i76c66h48a18l 10D72y60t37r58y16c64h 3193918651951

A kolik to je na každoroční zisk, který z toho budou mít čeští subdodavatelé?

+2/−1
27.7.2016 22:08
Foto

I65m78r37i81c94h 89S38u26c81h73a76r16s98k31ý 8236503495911

A prosím jací ;-D;-D;-D

0/0
28.7.2016 9:20

V19l20a22s17t72i34m47i57l 82S71v33o98b24o43d81a 7863238495134

"ČR má nejnižší nezaměstnanost v rámci Evropské unie, což je podle Mládka nepochybně úspěch, ale příliš mnoho pracovních míst jsou špatně placená pracovní místa a není zřejmé, že jsou dlouhodobě udržitelná. „Potřebujeme místa, která jsou dobře placená a udržitelná,“ zdůraznil ministr průmyslu, k čemuž by podle něj mohla pomoci právě výroba leteckých turbomotorů v České republice."

Ty socialistická SVINĚ!! Toho těžko tahle země docílí přes nějaké pobídky a další socialistický nesmysly, ale pokud to tak prostě je, tak je to tím, že obor s vyšší přidanou hodnotou nemůže vzniknout kvůli přeregulovanosti prostředí a z dalších důvodů, za kterými stojí stát!!

+18/−2
27.7.2016 18:28

K74a35r31e47l 49N65o44v33o66t61n15ý 7459646259276

Zavřete toho Mládka už do klece, zamkněte a zahoďte klíč. Jinak ten jouda bude generovat botu za botou...

Mimochodem bych prověřil, kdo z jemu blízkých, má za schválení smlouvy a podmínek, přinejmenším nový dům a pěkné auto v garáži.

+5/−1
27.7.2016 18:25

D82a55n82i58e15l 13D44r47n17e65c 6921829586432

Pokud tu bude i vývoj, pak je to velmi dobrá zpráva, značí to, kromě jiného, že to firma myslí vážně R^

Myslím, že by se pro daný účel mohla využít průmyslová zóna v Bochoři, to letiště tam k tomu přímo vybízí.

+1/0
27.7.2016 18:23

K33a22r18e72l 46L73a65n86g71r 2712507380108

GE má vývojové středisko v Polsku.

0/0
27.7.2016 18:29

J79i94r76i 35G67a83z96d60a 8364133644434

Jenže to je jen jedno z mnoha globálních. Navíc to je design Eng centrum , kterého pracuje pro vícero bus jednotek - energy, aviation, rail a oil&gas

0/0
27.7.2016 21:02

K10a40r86e24l 81L56a82n84g89r 2422497950718

A co je v Bochoři a okolí kromě toho letiště? Kvalifikovaný personál tam neseženete, s tím jsou problémy i v Praze. Naučit mechanika stavět motor trvá nějaký ten rok aby to mohl dělat naprosto sám. Ono je hezká představa mít průmyslovou zónu, ale tahle je úplně z ruky pro všechny. Pokud chtějí spolupracovat s ČVUT tak je místo kde chtějí firmu celkem jasné.

0/0
27.7.2016 18:35

P27e50t60r 94N83o21v17á76k 8125639510

zajímalo by mne proč by měla mít jedna vejška monopol

proč by na vývoji nemohlo kooperovat či si konkurovat

i další VŠ

to tento námi placený státní podnik (čvut) má garantovaná nějaká privilegia ...

0/0
27.7.2016 18:48

K39a39r34e98l 61L82a96n18g53r 2392467420788

Vzhledem, že GE s ČVUT již spolupracuje, je nelogický krok to dávat někam, kde stážisti stráví 5 hodin cesty busem. Navíc ČVUT nebude mít problém získat granty a dotace z EU.

+1/0
27.7.2016 19:47

O71n89d24r67a 52M20a47r55a79d63a 7500423467644

Granty a dotace Z EU jsou hrobem veškerého rozumného vývoje.

Místo toho aby se plánoval vývoj racionálně, staví se vzdušné zámky, které se pak nerealizují. Práce na takových projektech je pak z části virtuální, aby se vykázalo a schrábnou se hrášky. Je to smutné, ale je to běžná praxe.

0/0
28.7.2016 9:21

M52i90c56h66a97l 76K45v84a51k 8327830325173

a jaké jsou podmínky? ticho po pěšině a proč Babiš uhnul? zas nějaké dealování?

+4/−1
27.7.2016 18:21

R45o40m52a42n 80Š18e81s32t92á95k 5484339913263

Desetileté daňové prázdniny budou také?

+7/0
27.7.2016 18:16

K94a58r75e83l 66L25a27n54g27r 2952727470648

Taková fabrika tu byla jmenovala se Walter. Stát jí jako "dobrý" hospodář nechal zlikvidovat a nyní se budou cpát miliardy cizákům. Dobrá komedie.

+17/−1
27.7.2016 18:15

P42e86t48r 91N83o30v12á11k 8255379300

njn :((((

stát nikdy žádné hodnoty nevytváří ...

ale to nam voličům žel asi NEdochází ...

0/0
27.7.2016 18:44

J68i33ř63í 42U58r94b17a42n 4154606493358

Stát ji nezlikvidoval. Koupilo ji GE!!! a to ji zrušilo... Ony ty motory Walter měly US certifikaci a docela úspěšně se v USA prodávaly k zástavbě do několika amerických letadel jako náhrada za US motory. Prostě zrušili konkurenci.

+6/−1
27.7.2016 18:59

J74i47ř26í 17U89r90b22a55n 4694436523488

A teď si tu bývalou "investici" ještě od ČR nechají zaplatit

0/0
27.7.2016 19:01

K44a54r13e64l 13L88a24n78g30r 2552257420608

Zlikvidoval, firma mohla fungovat jako státní podnik a nebyla by ztrátová. Navíc od státu ji nekoupilo GE, víme. To byla ta naše slavná privatizace co firmu Motorlet poslala do kopru. GE koupilo firmu Walter v červnu roku 2008 od těch co Waltru pouštěli žilou jak to šlo.

+1/0
27.7.2016 19:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.