Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vláda dala zelenou investici GE, podpořila továrnu na letecké turbomotory

Investiční smlouvu s General Electric, která v ČR plánuje stavbu závodu pro vývoj a výrobu turbovrtulových motorů za téměř 10 miliard korun, podpořila vláda. „Schválila podporu záměru, aby tady GE měla fabriku na letecké turbomotory,“ řekl ve středu ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e75t56r 34S36k82o21k77a77n 9516407796428

Mam takovou blbou otazku - proc je na obrazku proudovy motor a v nadpisu turbomotory ?

+3/0
28.7.2016 0:35

M37i52c37h43a30l 33J42a17r62o46š 7444600402155

Nemá B-737 elektromotory?

+1/0
31.7.2016 22:44

L94u60k13á17š 95A10d85a74m19e70c 3807453310267

A co bude GE dělat, až zde zdraží práce na úroveň dejme tomu 70 % Německa? Inu... to co všechny ostatní fabriky využívající pobídky a levnou pracovní sílu.

+1/0
27.7.2016 23:56

P24e35t15r 43A12s24c48h32e84n91b25r11e18n86n19e38r 6215723952761

2,5 miliardy na 500 lidí. To je dotace 5 miliónů na jedno vytvořené pracovní místo. To mají od státu pokryté mzdové náklady na kolik let dopředu???!

No comment.

+4/0
27.7.2016 23:26

J25i27ř73í 44S44c79h56w61a43c65h 8618834128266

a co tak započítat následné zdanění zisku a další pracovní místa u subdodavatelů? ;-)

+1/−2
27.7.2016 23:52
Foto

I92m37r41i11c57h 25S66u72c74h20a90r93s90k97ý 8656793595171

a jakých ;-)

0/0
28.7.2016 9:21

M48a54r10e96k 60D70v98o32ř67á86k 7878296393402

Nevím nic o tom, že by se na ČVUT vyvíjel motor pro GE. Předpokládám, že se jedná o chybnou informaci a jedná se spíše o rozšíření kapacity studijního oboru leteckých motorů.

+2/0
27.7.2016 23:09

A98n90t93o81n96í20n 24S79v19o51b51o62d52a 3494873579942

V Brně měl pobídky Honeywell a dopadlo to dobře, v Kvasinách bere miliardy Škodovka, velkým se u nás sype, malým tak víc papírů a EET

+13/0
27.7.2016 21:20

J63i15r54i 44G56a25z95d75a 8704123354564

Konečné firma a investice s přidanou hodnotou ,ktera má smysl.vývoj, testování a produkce v jednom. Takových center v tomto segmentu jsou tak 2 či 3 maximálně.kolem pul miliardy investice a dalšími navaznymi aktivitami a zaměstnanosti. Tady davam palec nahoru. Navíc diverzifikace našeho auto průmyslu je potřeba jako sul!

+6/0
27.7.2016 21:05

J79o83s55e79f 60A94d98á13m83e81k 2499925688446

Jen aby to nedopadlo tak, že ČVUT ty motory "dovivine" a GE tu technologii schrábne a vymluví se, že se jí stavět fabriku nevyplatí.

+4/−1
27.7.2016 20:38

V57á54c96l27a58v 43V20a90n34ě23k 2843943518751

Nechápu tu negativitu tady. Mame mít vyvoj plus výrobu- a něco je dle místních špatně?

+9/0
27.7.2016 20:29

O97n15d36ř17e87j 32Š39t67ě94p82á90n53e88k 5539210808659

Neco? Podle nekterych vsechno ;)

0/0
28.7.2016 9:55

O75n22d67r50a 77M52a52r91a46d87a 7590423947654

Praha je fajn, je tam nezaměstnanost 3,8%... už teď se tam blbě shání lidi.

Když už za státní kačky, proč se nepodporují problematičtější lokality, kde by se rovněž našla schopná univerzita a tradice v letecké výrobě? [>-]

+1/−1
27.7.2016 20:01

V52á33c15l78a55v 41V14a45n14ě89k 2583243368151

Kdo bude mít kapitál a know how do začátku?

0/0
27.7.2016 20:30

O54n65d78r52a 56M33a28r39a17d57a 7360833647954

Nebojte, know how by se našlo. Letecké motory se dělají třeba i v Bíteši. V Brně je hned několik firem, které se zabývají turbínami. Techniků znalých letecké výroby je na Moravě taky dost. Jen chybí politická vůle zatlačit na velkou firmu.

0/0
28.7.2016 1:28

P84e50t17r 62V86e35s11e64l48ý 6421356339560

Je mi líto sociálních demokratů.

Je evidentní že mají prázdnou stranickou pokladnu a volby klepou na dveře Rv

+8/−1
27.7.2016 19:16

M39a17r76t90i63n 25S47e47d80o19n16a 5847703460239

Ujete napady pana Mladka (pravidelna renta pro horniky, nadstandardni odstupne, uleva pro GE co tu postavi dalsi montovnu) me neprekvapuji, ale spise to ze vlada na to slysi. Jsme na chvostu EU co se tyce vydelku lidi a jednu z nejnizsich minimalnich mzd (i v Turecku je o temer o 4 tis. vyssi). GE nejde do CR pro zdejsi chytre hlavy, ale nizkym nakladum na mzdu. Silne mi vadi, kdyz vlada dela z CR rozvojovou zemi zalozenou na nizke cene prace. Fabriku GE lze mit kdekoliv na svete, lide co neco vymysli a dobre ve svete prodaji tu moc nemame.

+5/−2
27.7.2016 18:47

P25a57v51e70l 76L18á59n63í82k 5959365102137

Tohle ale nebude žádná obyčejná montovna blbejch dílců do aut, nebo čínskejch telefonů. Tady to bude vyžadovat trochu víc, než 5 minut školení a už jedete jak ďábel. Navíc to nebude čistě jen montovna takže kvalifikovaný síly bude potřeba víc než dost a GE určitě špatně platit nebude ani ty montéry. Ono celkově tyhle velký firmy platí dobře i obyčejný dělníky. Třeba u Bosche si běžně vyděláte přes 20 000 čistýho ...

Otázka je, kde česko tu kvalifikovanou sílu vezme.

+4/0
27.7.2016 19:37

K88a26r46e27l 33L76a87n31g40r 2652727670268

GE a dobře platit? ;-D;-D;-D;-D Sorry, ale jako vtip to je dobré. S nima moc zkušeností nemáte, že?

+1/−2
27.7.2016 19:42

O58n14d41ř10e76j 26Š88t87ě48p90á89n63e56k 5489790538939

A vy ano? :D

0/−1
28.7.2016 9:56

K94a36r25e43l 57L64a71n88g61r 2922577900848

Já ano ;-). A můžu říct nikdy více.

0/0
28.7.2016 16:25

J90a78n 13H59a58v55r31á81n28e20k 9210259496

Napsal jste to za mě R^

Samozřejmě, nakolik to bude ve finále výhodné pro stát, to těžko odhadovat, jak to ti naši kormidelníci zase ušijou...

+1/−1
27.7.2016 19:43

J35i55ř62í 76U38r18b77a45n 4704456513818

Mládku, ty starej lháři, v ČR se turbovrtulové motory vyráběly do před pár let (Walter M601). Byly docela úspěšné i v USA, kde se používaly i v několika celkem rozšířených amerických letadlech jako náhrada za americké motory. Měly tedy i US certifikaci.. GE tuhle fabriku před pár léty koupila a výrobu těchto motorů zrušila, jako konkurenci.

+20/−3
27.7.2016 18:46

J10a48n 68H20a25v33r41á96n63e98k 9200609956

Nevím, jaké reorganizační kroky GE po zakoupení Walteru provedlo, ale výrobu motorů M601 nezrušilo!

Tyto motory se s dílčími úpravami vyrábějí a prodávají dále jako motory řady H. Motory M601 dlouhá léta poháněly Kunovické letouny řady L 410 a pohánějí je dále pod označením GE H80-200. Prototyp L 410 NG je poháněn výkonnějšími H85-200. Dále se motory H80 montují do letounů Thrush 510, takže US certifikaci zřejmě stále mají.

+3/−2
27.7.2016 19:41

K88a33r31e21l 75L26a14n28g17r 2392257350848

Výroba motorů M601 je zrušená, již se dělají pouze generálky!

+2/−1
27.7.2016 19:44

J63a48n 22H48a30v42r60á77n57e16k 9610709136

No to ano, došlo ke změně obchodního označení motoru, takže M601 se skutečně již nevyrábějí.

Škrtnutím pera se z motoru Walter M601H-80 stal motor GE H80. Výrobní program normálně pokračuje stejně jako vývojové a certifikační práce. A z různých indicií jsem přesvědčen, že v interní administrativě GE Aviation Czech se označení M601 stále používá (čísla výkresů, označení komponent apod.). Zkrátka je to tentýž produkt, jen se prodává pod jiným jménem.

+1/−2
27.7.2016 20:35

J85i79ř27í 85U35r45b12a79n 4494846553348

Myslím, že GE H je výrazně zmodernizovaný M601. Budiž, to je pokrok. Pak ale ztrácí veškerý smysl ty tanečky okolo GE, když už tadu fungují. Je to prezentováno jako nový příchod. Takže spíše si teď chtějí nechat zaplatit své minulé investice a to skutečně není fair.

+4/0
27.7.2016 20:59

M93a29r47e62k 92D19v53o84ř40á68k 7918836243782

Motor M601 měl v průběhu času více verzí (D,E,Z,... etc.). H80 a jeho deriváty původně měli označení M601-H. Pouze se z názvu tedy odstranilo M601. Motor H je modernizovaný motor M601-E. Změnil se celý kompresor. Nově vyvíjený motor již žádný derivát nebude. Jedná se o zcela nový návrh.

0/0
27.7.2016 23:03

K77a98r28e40l 26L68a50n72g39r 2342117310138

H80 fakt není M601. ;-) Je vidět, že o těch motorech nevíte nic. Označení M601 se musí používat pro všechny nově vyrobené díly pro GO M601, nelze je značit jinak, než jak byl motor certifikován. H80 je již vcelku rozdílný motor - nový vstup, nový kompresor, upravená spalovací komora a mnoho dalšího.

+1/−1
27.7.2016 21:24

P79e33t14r 24N63o65v24á35k 8225229240

na co úplatky pro vyvolené přes dotace a pobídky ;-€8-o

--

proč razantně nezjednodušit zákony

vytvořit podnikání přátelské prostředí

snížit daňovou zátěž ...

--

vím že by to pak mafie měla složitější a politici by neměli tolik z čeho slibovat a rozdávat ...

jak dlouho se necháme ještě oblbovat ???

+3/−1
27.7.2016 18:42
Foto

I64m96r18i85c72h 27S86u42c70h56a66r12s61k18ý 8676863835311

Těch 25% je 2,5 miliardy a další podmínky jsou jaké :-/???

Naše vláda jak si zapomněla na Zákon č. 106/1999 Sb. platného znění o veřejném přístupu k informacím ???

Asi někdo dostal balík, aby investoři dostali taky balík (ze státního rozpočtu) [>-]Rv

+1/−2
27.7.2016 18:29

P89e23t61r 70V16e72s60e35l53ý 6381286109520

Ony už i ty 2,5 miliardy stačí. Kolik že to je na jedno vzniklé pracovní místo? ;-O

0/−1
27.7.2016 19:18

M64i85c13h74a29l 60D63y98t21r46y67c59h 3563228301521

A kolik to je na každoroční zisk, který z toho budou mít čeští subdodavatelé?

+2/−1
27.7.2016 22:08
Foto

I16m94r78i40c13h 32S98u61c92h89a45r34s46k72ý 8586243705131

A prosím jací ;-D;-D;-D

0/0
28.7.2016 9:20

V12l26a57s42t48i36m29i32l 77S75v93o21b59o59d40a 7823478425484

"ČR má nejnižší nezaměstnanost v rámci Evropské unie, což je podle Mládka nepochybně úspěch, ale příliš mnoho pracovních míst jsou špatně placená pracovní místa a není zřejmé, že jsou dlouhodobě udržitelná. „Potřebujeme místa, která jsou dobře placená a udržitelná,“ zdůraznil ministr průmyslu, k čemuž by podle něj mohla pomoci právě výroba leteckých turbomotorů v České republice."

Ty socialistická SVINĚ!! Toho těžko tahle země docílí přes nějaké pobídky a další socialistický nesmysly, ale pokud to tak prostě je, tak je to tím, že obor s vyšší přidanou hodnotou nemůže vzniknout kvůli přeregulovanosti prostředí a z dalších důvodů, za kterými stojí stát!!

+18/−2
27.7.2016 18:28

K69a49r41e86l 51N80o38v24o38t61n47ý 7879526879526

Zavřete toho Mládka už do klece, zamkněte a zahoďte klíč. Jinak ten jouda bude generovat botu za botou...

Mimochodem bych prověřil, kdo z jemu blízkých, má za schválení smlouvy a podmínek, přinejmenším nový dům a pěkné auto v garáži.

+5/−1
27.7.2016 18:25

D20a14n93i72e56l 52D20r80n54e32c 6671819406842

Pokud tu bude i vývoj, pak je to velmi dobrá zpráva, značí to, kromě jiného, že to firma myslí vážně R^

Myslím, že by se pro daný účel mohla využít průmyslová zóna v Bochoři, to letiště tam k tomu přímo vybízí.

+1/0
27.7.2016 18:23

K93a63r35e25l 75L11a63n69g38r 2162617190218

GE má vývojové středisko v Polsku.

0/0
27.7.2016 18:29

J89i69r39i 87G50a32z16d49a 8364883744854

Jenže to je jen jedno z mnoha globálních. Navíc to je design Eng centrum , kterého pracuje pro vícero bus jednotek - energy, aviation, rail a oil&gas

0/0
27.7.2016 21:02

K95a58r68e86l 64L82a98n97g39r 2442977220728

A co je v Bochoři a okolí kromě toho letiště? Kvalifikovaný personál tam neseženete, s tím jsou problémy i v Praze. Naučit mechanika stavět motor trvá nějaký ten rok aby to mohl dělat naprosto sám. Ono je hezká představa mít průmyslovou zónu, ale tahle je úplně z ruky pro všechny. Pokud chtějí spolupracovat s ČVUT tak je místo kde chtějí firmu celkem jasné.

0/0
27.7.2016 18:35

P76e86t88r 49N74o86v21á47k 8405299210

zajímalo by mne proč by měla mít jedna vejška monopol

proč by na vývoji nemohlo kooperovat či si konkurovat

i další VŠ

to tento námi placený státní podnik (čvut) má garantovaná nějaká privilegia ...

0/0
27.7.2016 18:48

K24a44r27e58l 33L44a66n74g60r 2392797510948

Vzhledem, že GE s ČVUT již spolupracuje, je nelogický krok to dávat někam, kde stážisti stráví 5 hodin cesty busem. Navíc ČVUT nebude mít problém získat granty a dotace z EU.

+1/0
27.7.2016 19:47

O82n73d33r61a 20M80a54r70a27d25a 7730453277104

Granty a dotace Z EU jsou hrobem veškerého rozumného vývoje.

Místo toho aby se plánoval vývoj racionálně, staví se vzdušné zámky, které se pak nerealizují. Práce na takových projektech je pak z části virtuální, aby se vykázalo a schrábnou se hrášky. Je to smutné, ale je to běžná praxe.

0/0
28.7.2016 9:21

M61i11c62h47a64l 38K56v72a29k 8657490735943

a jaké jsou podmínky? ticho po pěšině a proč Babiš uhnul? zas nějaké dealování?

+4/−1
27.7.2016 18:21

R77o33m60a42n 96Š44e92s65t10á63k 5584369593733

Desetileté daňové prázdniny budou také?

+7/0
27.7.2016 18:16

K49a95r28e52l 23L16a43n15g73r 2962907240228

Taková fabrika tu byla jmenovala se Walter. Stát jí jako "dobrý" hospodář nechal zlikvidovat a nyní se budou cpát miliardy cizákům. Dobrá komedie.

+17/−1
27.7.2016 18:15

P47e19t53r 66N21o46v85á76k 8475659810

njn :((((

stát nikdy žádné hodnoty nevytváří ...

ale to nam voličům žel asi NEdochází ...

0/0
27.7.2016 18:44

J76i10ř33í 43U60r46b13a20n 4154646173758

Stát ji nezlikvidoval. Koupilo ji GE!!! a to ji zrušilo... Ony ty motory Walter měly US certifikaci a docela úspěšně se v USA prodávaly k zástavbě do několika amerických letadel jako náhrada za US motory. Prostě zrušili konkurenci.

+6/−1
27.7.2016 18:59

J11i22ř35í 67U60r72b58a62n 4504816323558

A teď si tu bývalou "investici" ještě od ČR nechají zaplatit

0/0
27.7.2016 19:01

K55a55r95e46l 89L72a96n11g40r 2462757230818

Zlikvidoval, firma mohla fungovat jako státní podnik a nebyla by ztrátová. Navíc od státu ji nekoupilo GE, víme. To byla ta naše slavná privatizace co firmu Motorlet poslala do kopru. GE koupilo firmu Walter v červnu roku 2008 od těch co Waltru pouštěli žilou jak to šlo.

+1/0
27.7.2016 19:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.