Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vláda dala zelenou investici GE, podpořila továrnu na letecké turbomotory

Investiční smlouvu s General Electric, která v ČR plánuje stavbu závodu pro vývoj a výrobu turbovrtulových motorů za téměř 10 miliard korun, podpořila vláda. „Schválila podporu záměru, aby tady GE měla fabriku na letecké turbomotory,“ řekl ve středu ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e36t53r 82S69k40o48k76a38n 9886677676548

Mam takovou blbou otazku - proc je na obrazku proudovy motor a v nadpisu turbomotory ?

+3/0
28.7.2016 0:35

M21i76c40h79a88l 29J45a27r76o11š 7184810452265

Nemá B-737 elektromotory?

+1/0
31.7.2016 22:44

L25u58k41á48š 82A12d86a56m90e64c 3627643730557

A co bude GE dělat, až zde zdraží práce na úroveň dejme tomu 70 % Německa? Inu... to co všechny ostatní fabriky využívající pobídky a levnou pracovní sílu.

+1/0
27.7.2016 23:56

P52e70t16r 84A55s25c81h65e48n70b38r24e95n22n37e35r 6445113332241

2,5 miliardy na 500 lidí. To je dotace 5 miliónů na jedno vytvořené pracovní místo. To mají od státu pokryté mzdové náklady na kolik let dopředu???!

No comment.

+4/0
27.7.2016 23:26

J33i28ř96í 50S83c65h67w63a84c75h 8278344548896

a co tak započítat následné zdanění zisku a další pracovní místa u subdodavatelů? ;-)

+1/−2
27.7.2016 23:52
Foto

I73m16r93i32c35h 30S44u58c19h69a19r67s16k73ý 8296653295601

a jakých ;-)

0/0
28.7.2016 9:21

M40a59r31e34k 73D65v10o89ř57á27k 7808726533132

Nevím nic o tom, že by se na ČVUT vyvíjel motor pro GE. Předpokládám, že se jedná o chybnou informaci a jedná se spíše o rozšíření kapacity studijního oboru leteckých motorů.

+2/0
27.7.2016 23:09

A69n15t47o31n40í22n 74S13v78o73b18o37d40a 3264583929432

V Brně měl pobídky Honeywell a dopadlo to dobře, v Kvasinách bere miliardy Škodovka, velkým se u nás sype, malým tak víc papírů a EET

+13/0
27.7.2016 21:20

J29i55r65i 93G94a67z48d41a 8384313444714

Konečné firma a investice s přidanou hodnotou ,ktera má smysl.vývoj, testování a produkce v jednom. Takových center v tomto segmentu jsou tak 2 či 3 maximálně.kolem pul miliardy investice a dalšími navaznymi aktivitami a zaměstnanosti. Tady davam palec nahoru. Navíc diverzifikace našeho auto průmyslu je potřeba jako sul!

+6/0
27.7.2016 21:05

J26o77s46e25f 15A97d10á36m97e35k 2179855368796

Jen aby to nedopadlo tak, že ČVUT ty motory "dovivine" a GE tu technologii schrábne a vymluví se, že se jí stavět fabriku nevyplatí.

+4/−1
27.7.2016 20:38

V57á26c46l35a83v 41V64a83n60ě26k 2863193738471

Nechápu tu negativitu tady. Mame mít vyvoj plus výrobu- a něco je dle místních špatně?

+9/0
27.7.2016 20:29

O97n88d11ř89e40j 41Š62t94ě70p21á34n27e58k 5669450938489

Neco? Podle nekterych vsechno ;)

0/0
28.7.2016 9:55

O79n67d24r20a 32M94a13r46a13d17a 7420263307374

Praha je fajn, je tam nezaměstnanost 3,8%... už teď se tam blbě shání lidi.

Když už za státní kačky, proč se nepodporují problematičtější lokality, kde by se rovněž našla schopná univerzita a tradice v letecké výrobě? [>-]

+1/−1
27.7.2016 20:01

V95á33c62l37a18v 33V26a55n93ě27k 2613543348101

Kdo bude mít kapitál a know how do začátku?

0/0
27.7.2016 20:30

O65n81d96r47a 66M76a17r51a58d36a 7740923977524

Nebojte, know how by se našlo. Letecké motory se dělají třeba i v Bíteši. V Brně je hned několik firem, které se zabývají turbínami. Techniků znalých letecké výroby je na Moravě taky dost. Jen chybí politická vůle zatlačit na velkou firmu.

0/0
28.7.2016 1:28

P36e34t29r 78V50e82s38e92l94ý 6381366699310

Je mi líto sociálních demokratů.

Je evidentní že mají prázdnou stranickou pokladnu a volby klepou na dveře Rv

+8/−1
27.7.2016 19:16

M34a72r96t57i77n 70S12e80d30o19n94a 5597523300549

Ujete napady pana Mladka (pravidelna renta pro horniky, nadstandardni odstupne, uleva pro GE co tu postavi dalsi montovnu) me neprekvapuji, ale spise to ze vlada na to slysi. Jsme na chvostu EU co se tyce vydelku lidi a jednu z nejnizsich minimalnich mzd (i v Turecku je o temer o 4 tis. vyssi). GE nejde do CR pro zdejsi chytre hlavy, ale nizkym nakladum na mzdu. Silne mi vadi, kdyz vlada dela z CR rozvojovou zemi zalozenou na nizke cene prace. Fabriku GE lze mit kdekoliv na svete, lide co neco vymysli a dobre ve svete prodaji tu moc nemame.

+5/−2
27.7.2016 18:47

P73a35v61e24l 35L72á28n69í96k 5829135502717

Tohle ale nebude žádná obyčejná montovna blbejch dílců do aut, nebo čínskejch telefonů. Tady to bude vyžadovat trochu víc, než 5 minut školení a už jedete jak ďábel. Navíc to nebude čistě jen montovna takže kvalifikovaný síly bude potřeba víc než dost a GE určitě špatně platit nebude ani ty montéry. Ono celkově tyhle velký firmy platí dobře i obyčejný dělníky. Třeba u Bosche si běžně vyděláte přes 20 000 čistýho ...

Otázka je, kde česko tu kvalifikovanou sílu vezme.

+4/0
27.7.2016 19:37

K71a85r67e20l 95L54a81n78g61r 2782967320948

GE a dobře platit? ;-D;-D;-D;-D Sorry, ale jako vtip to je dobré. S nima moc zkušeností nemáte, že?

+1/−2
27.7.2016 19:42

O71n15d24ř34e28j 97Š62t82ě29p69á76n22e44k 5579150128109

A vy ano? :D

0/−1
28.7.2016 9:56

K73a74r29e40l 18L44a50n83g62r 2962477740228

Já ano ;-). A můžu říct nikdy více.

0/0
28.7.2016 16:25

J56a64n 91H39a11v23r55á71n63e15k 9870879526

Napsal jste to za mě R^

Samozřejmě, nakolik to bude ve finále výhodné pro stát, to těžko odhadovat, jak to ti naši kormidelníci zase ušijou...

+1/−1
27.7.2016 19:43

J26i90ř97í 60U95r75b76a60n 4144316133638

Mládku, ty starej lháři, v ČR se turbovrtulové motory vyráběly do před pár let (Walter M601). Byly docela úspěšné i v USA, kde se používaly i v několika celkem rozšířených amerických letadlech jako náhrada za americké motory. Měly tedy i US certifikaci.. GE tuhle fabriku před pár léty koupila a výrobu těchto motorů zrušila, jako konkurenci.

+20/−3
27.7.2016 18:46

J63a70n 72H50a65v10r24á18n16e22k 9210299156

Nevím, jaké reorganizační kroky GE po zakoupení Walteru provedlo, ale výrobu motorů M601 nezrušilo!

Tyto motory se s dílčími úpravami vyrábějí a prodávají dále jako motory řady H. Motory M601 dlouhá léta poháněly Kunovické letouny řady L 410 a pohánějí je dále pod označením GE H80-200. Prototyp L 410 NG je poháněn výkonnějšími H85-200. Dále se motory H80 montují do letounů Thrush 510, takže US certifikaci zřejmě stále mají.

+3/−2
27.7.2016 19:41

K56a91r55e37l 20L69a41n51g64r 2272597850128

Výroba motorů M601 je zrušená, již se dělají pouze generálky!

+2/−1
27.7.2016 19:44

J10a70n 97H60a51v42r87á74n46e52k 9810319976

No to ano, došlo ke změně obchodního označení motoru, takže M601 se skutečně již nevyrábějí.

Škrtnutím pera se z motoru Walter M601H-80 stal motor GE H80. Výrobní program normálně pokračuje stejně jako vývojové a certifikační práce. A z různých indicií jsem přesvědčen, že v interní administrativě GE Aviation Czech se označení M601 stále používá (čísla výkresů, označení komponent apod.). Zkrátka je to tentýž produkt, jen se prodává pod jiným jménem.

+1/−2
27.7.2016 20:35

J14i72ř79í 46U13r78b77a55n 4494836303328

Myslím, že GE H je výrazně zmodernizovaný M601. Budiž, to je pokrok. Pak ale ztrácí veškerý smysl ty tanečky okolo GE, když už tadu fungují. Je to prezentováno jako nový příchod. Takže spíše si teď chtějí nechat zaplatit své minulé investice a to skutečně není fair.

+4/0
27.7.2016 20:59

M92a61r71e22k 98D52v23o63ř63á10k 7538196543692

Motor M601 měl v průběhu času více verzí (D,E,Z,... etc.). H80 a jeho deriváty původně měli označení M601-H. Pouze se z názvu tedy odstranilo M601. Motor H je modernizovaný motor M601-E. Změnil se celý kompresor. Nově vyvíjený motor již žádný derivát nebude. Jedná se o zcela nový návrh.

0/0
27.7.2016 23:03

K77a41r39e19l 49L73a16n22g64r 2672717270238

H80 fakt není M601. ;-) Je vidět, že o těch motorech nevíte nic. Označení M601 se musí používat pro všechny nově vyrobené díly pro GO M601, nelze je značit jinak, než jak byl motor certifikován. H80 je již vcelku rozdílný motor - nový vstup, nový kompresor, upravená spalovací komora a mnoho dalšího.

+1/−1
27.7.2016 21:24

P79e18t55r 60N86o77v37á58k 8805269620

na co úplatky pro vyvolené přes dotace a pobídky ;-€8-o

--

proč razantně nezjednodušit zákony

vytvořit podnikání přátelské prostředí

snížit daňovou zátěž ...

--

vím že by to pak mafie měla složitější a politici by neměli tolik z čeho slibovat a rozdávat ...

jak dlouho se necháme ještě oblbovat ???

+3/−1
27.7.2016 18:42
Foto

I47m98r68i66c44h 13S29u69c90h42a11r46s25k39ý 8436563265801

Těch 25% je 2,5 miliardy a další podmínky jsou jaké :-/???

Naše vláda jak si zapomněla na Zákon č. 106/1999 Sb. platného znění o veřejném přístupu k informacím ???

Asi někdo dostal balík, aby investoři dostali taky balík (ze státního rozpočtu) [>-]Rv

+1/−2
27.7.2016 18:29

P95e14t49r 80V39e42s55e17l49ý 6651406269210

Ony už i ty 2,5 miliardy stačí. Kolik že to je na jedno vzniklé pracovní místo? ;-O

0/−1
27.7.2016 19:18

M96i24c76h70a50l 14D49y77t60r47y11c35h 3793788701401

A kolik to je na každoroční zisk, který z toho budou mít čeští subdodavatelé?

+2/−1
27.7.2016 22:08
Foto

I30m52r31i21c76h 83S22u23c66h68a36r20s36k63ý 8626383745301

A prosím jací ;-D;-D;-D

0/0
28.7.2016 9:20

V13l31a48s67t92i51m76i13l 44S65v47o54b58o63d83a 7763288235194

"ČR má nejnižší nezaměstnanost v rámci Evropské unie, což je podle Mládka nepochybně úspěch, ale příliš mnoho pracovních míst jsou špatně placená pracovní místa a není zřejmé, že jsou dlouhodobě udržitelná. „Potřebujeme místa, která jsou dobře placená a udržitelná,“ zdůraznil ministr průmyslu, k čemuž by podle něj mohla pomoci právě výroba leteckých turbomotorů v České republice."

Ty socialistická SVINĚ!! Toho těžko tahle země docílí přes nějaké pobídky a další socialistický nesmysly, ale pokud to tak prostě je, tak je to tím, že obor s vyšší přidanou hodnotou nemůže vzniknout kvůli přeregulovanosti prostředí a z dalších důvodů, za kterými stojí stát!!

+18/−2
27.7.2016 18:28

K15a44r23e12l 62N14o80v76o38t50n96ý 7839726609586

Zavřete toho Mládka už do klece, zamkněte a zahoďte klíč. Jinak ten jouda bude generovat botu za botou...

Mimochodem bych prověřil, kdo z jemu blízkých, má za schválení smlouvy a podmínek, přinejmenším nový dům a pěkné auto v garáži.

+5/−1
27.7.2016 18:25

D74a49n90i61e58l 78D44r72n48e55c 6741219206722

Pokud tu bude i vývoj, pak je to velmi dobrá zpráva, značí to, kromě jiného, že to firma myslí vážně R^

Myslím, že by se pro daný účel mohla využít průmyslová zóna v Bochoři, to letiště tam k tomu přímo vybízí.

+1/0
27.7.2016 18:23

K35a58r45e49l 29L68a85n88g28r 2842637220738

GE má vývojové středisko v Polsku.

0/0
27.7.2016 18:29

J47i62r47i 80G74a92z98d87a 8444853654634

Jenže to je jen jedno z mnoha globálních. Navíc to je design Eng centrum , kterého pracuje pro vícero bus jednotek - energy, aviation, rail a oil&gas

0/0
27.7.2016 21:02

K39a69r71e74l 55L86a91n69g14r 2122907600448

A co je v Bochoři a okolí kromě toho letiště? Kvalifikovaný personál tam neseženete, s tím jsou problémy i v Praze. Naučit mechanika stavět motor trvá nějaký ten rok aby to mohl dělat naprosto sám. Ono je hezká představa mít průmyslovou zónu, ale tahle je úplně z ruky pro všechny. Pokud chtějí spolupracovat s ČVUT tak je místo kde chtějí firmu celkem jasné.

0/0
27.7.2016 18:35

P52e91t72r 85N30o15v97á46k 8145959200

zajímalo by mne proč by měla mít jedna vejška monopol

proč by na vývoji nemohlo kooperovat či si konkurovat

i další VŠ

to tento námi placený státní podnik (čvut) má garantovaná nějaká privilegia ...

0/0
27.7.2016 18:48

K10a74r10e27l 20L84a90n72g78r 2842887970238

Vzhledem, že GE s ČVUT již spolupracuje, je nelogický krok to dávat někam, kde stážisti stráví 5 hodin cesty busem. Navíc ČVUT nebude mít problém získat granty a dotace z EU.

+1/0
27.7.2016 19:47

O24n72d96r70a 51M69a44r70a86d46a 7310113367124

Granty a dotace Z EU jsou hrobem veškerého rozumného vývoje.

Místo toho aby se plánoval vývoj racionálně, staví se vzdušné zámky, které se pak nerealizují. Práce na takových projektech je pak z části virtuální, aby se vykázalo a schrábnou se hrášky. Je to smutné, ale je to běžná praxe.

0/0
28.7.2016 9:21

M23i79c67h27a35l 73K61v73a80k 8867740595293

a jaké jsou podmínky? ticho po pěšině a proč Babiš uhnul? zas nějaké dealování?

+4/−1
27.7.2016 18:21

R21o27m81a58n 63Š92e58s70t57á18k 5364939443613

Desetileté daňové prázdniny budou také?

+7/0
27.7.2016 18:16

K48a23r37e78l 25L83a82n77g92r 2202677630348

Taková fabrika tu byla jmenovala se Walter. Stát jí jako "dobrý" hospodář nechal zlikvidovat a nyní se budou cpát miliardy cizákům. Dobrá komedie.

+17/−1
27.7.2016 18:15

P61e50t91r 20N95o91v49á33k 8525149860

njn :((((

stát nikdy žádné hodnoty nevytváří ...

ale to nam voličům žel asi NEdochází ...

0/0
27.7.2016 18:44

J67i18ř76í 40U64r71b41a32n 4894216223598

Stát ji nezlikvidoval. Koupilo ji GE!!! a to ji zrušilo... Ony ty motory Walter měly US certifikaci a docela úspěšně se v USA prodávaly k zástavbě do několika amerických letadel jako náhrada za US motory. Prostě zrušili konkurenci.

+6/−1
27.7.2016 18:59

J52i18ř58í 74U46r43b34a70n 4904986673968

A teď si tu bývalou "investici" ještě od ČR nechají zaplatit

0/0
27.7.2016 19:01

K29a65r96e40l 12L93a37n94g18r 2492207170178

Zlikvidoval, firma mohla fungovat jako státní podnik a nebyla by ztrátová. Navíc od státu ji nekoupilo GE, víme. To byla ta naše slavná privatizace co firmu Motorlet poslala do kopru. GE koupilo firmu Walter v červnu roku 2008 od těch co Waltru pouštěli žilou jak to šlo.

+1/0
27.7.2016 19:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.