Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paradox dieselgate: Volkswagen prodává nejvíc na světě, zisk však padá

Německý automobilový koncern Volkswagen - pod nějž patří i česká Škoda Auto - v letošním prvním pololetí opět vystřídal japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu. I přesto ale zaznamenal koncern velký propad zisku. Můžou za to jeho podvody, které vyústily v aféru dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e93t82r 13Š23t40ě50p 2453153200626

Zase se ukázalo, že lidi nekupují auta podle fiktivních hodnot emisí a spotřeby, ale podle jiných kritérií. Třeba kvalita zpracování a komfort. Pro eurokrata nepochopitelné.

+3/0
28.7.2016 21:39

J50i10n98d83ř38i62c95h 42Š75k45o92p62e91k 4625231890635

A proč by neměl prodávat ? Tohle je jen uměle vyvolaná kauza, vždyť i malému dítěti je jasné, že když je spotřeba ve skutečnosti vyšší než v TP, tak logicky budou vyšší i emise.

+2/0
28.7.2016 17:55

R62o44m22a55n 39P69o56l36á10č66e21k 5226459695

Ono to bylo v článku o poklesu prodejů Octavií... Hlavním trhem je Čína... V Evropě je to spíš jenom obměna vozového parku. V Číně čistý nárůst nových klientů.

0/0
28.7.2016 13:23

P56e90t20r 33M39a67r95e16č19e29k 1343321239988

Jak je to jen možné že tolik lidí dál kupuje ty ošklivé předražené a podvodné koncernovky?! :-)

0/−3
28.7.2016 12:02

Z40d89e49n10ě49k 86W81e70r96n17h20a40r51t 6577375942848

Protože chtějí, přijde jim to výhodné, zkrátka tomu se říká svobodná vůle. A co se týká podvodů, ono se ukázalo, že ty VW vypouštějí zcela srovnatelné množství emisí, jako ostatní srovnatelné vozy od všech ostatních výrobců. Jen se VW na rozdíl od nich přiznalo, jak to dělají při měření, ostatní to zatím tají.

+6/0
28.7.2016 12:05

V29l40a75d46i70s80l39a83v 32B66u56r34y91š31e17k 1559572947194

jsou to rovní chlapi a k podvodům se čelem postavili

+1/0
28.7.2016 12:53

M26a21r72t57i86n 84S93e12d22o98n26a 5477783240449

Nepiste blaboly. Po vypuknuti afery se novinari podivali i na jine vozy a problemy jako VW nemel nikdo. Nejak vam nedoslo, ze SW v Evrope prehrava pouze VW, ostatni automobilky nic nenapravuji.

VW podvadel a pokracoval v tom i pres vyzvu US uradu v roce 2014 (na napravu meli rok, nez afera v roce 2015 vznikla).

Na druhou stranu VW ma stale povest vyrobce kvalitnich vozu, takze prodeje mu rostou.

+1/−2
28.7.2016 12:56

V14a91c46l62a68v 19M20e25d27e29k 5351462155855

problém jako VW měli skoro všichni. Jen například u Fiatu motor nedetekuje dobu, kdy probíhá měření emisí, ale naopak detekuje dobu, ve které měření neprobíhá - a to už prý není podvod

+2/0
28.7.2016 13:31

V13a83c92l61a27v 78M73e56d81e88k 5601762785265

https://www.novinky.cz/auto/401899-podvod-pri-emisich-po-italsku-dieselove-fiaty-plni-normy-jen-22-minut.html

+1/0
28.7.2016 13:32

M83a16r29t76i20n 57T26e24s18a94ř 2369103163943

Aha. Takže VW přehrává a ostatní to nechali tak. Kde jste vyčetl, že problémy jako VW neměl nikdo? Vždyť každý týden chodila zpráva, jak další automobilka XY neplní normy.

0/0
28.7.2016 13:59

J54a38r60o48m87í25r 19Č24e32c84h 1603448697562

Chcete tvrdit ze ostani naftove motory jinych vyrobcu vypousteji v realnem provozu to co pri homologacnich testech?To je blabol od vas.

0/0
18.8.2016 21:46

T19o57m11á91š 39B93u40r21a 4102586364

Třeba je to díky tomu, že existuje skupina zákazníků, která "nejde" pouze po ceně, nýbrž také ( a to především) po kvalitě. A za tu je ochotna si připlatit. Je to to samé, jako při nákupu potravin: spousta zákazníků se při výběru zboží v nabídce orientuje především pomocí cen. Pak jsou tu ti, kterým jde o kvalitu toho co do sebe ládují a cena je pro ně až druhořadou záležitostí.

Vy - soudě dle Vašeho příspěvku - budete patřit mezi ty, pro které je prioritou za každou cenu ušetřit při nákupu nějakou tu kačku. Proto se Vám každý jiný přístup může z Vašeho pohledu na věc zdát těžko pochopitelný.

Mimochodem: ti co v dané komoditě sdílí Váš názor na věc, většinou ze středně- a dlouhodobého hlediska na takovém přístupu prodělávají. Jak z hlediska praktického využívání produktu, tak z hlediska nákladů na provoz.

+1/0
30.7.2016 0:04

P68e87t74r 97S35p26a71t77z12i53e37r21e87r 7624172695824

pořád nechápu pro koho ty auta vyrábí...vezmu li v potaz jen ČR tak je tu jedna bazarů jak maku a tedy ojetých aut tu jsou statisíce. A to jen stojí a prodávají se. Do toho fabriky jako je Škoda nebo Nošovice chrlí neustále nevím kolik aut za minutu.....je to normální? Je pravda, že nemám informaci o tom, kolik auto končí na vrakovištích. Ale pokud se tak moc vyrábí, tak by měl cca stejný počet aut tak skončit...tedy jestli jen VW prodalo 5 mil aut, tak by mělo se zvrakovat cca 7 mil aut jen od konceru na světě. a to fakt nevím jestli se tak děje.

0/0
28.7.2016 11:41

Z43d26e74n86ě69k 15W59e92r44n70h22a63r43t 6387125222418

Ony se ty ojetiny posouvají na východ. Tady si koupí forma auto na operativní leasing nebo nějakou formou pronájmu, tři čtyři roky s tím ta firma jezdí, čímž se to zaplatí a prodá se to v bazaru, koupí to nějaký čech, jezdí s tím další čtyři roky a pak to zase prodá a skončí to v Rumunsku, Albánii, nebo na Ukrajině. Tam jsou celé hory omlácených starých ojetin, které už nevyužijí ani místní...

+3/−1
28.7.2016 11:48

R55a30d48e33k 59H43o71l90e54c65e29k 3886130768851

Ta auta vyrábí pro ty, co si je kupují. Chápu, že se nám snažíte vnutit to, že místo nového auta bychom si mohli koupit ojetinu z bazaru, ale to si nechte.

0/0
28.7.2016 12:44

Z70d37e65n41ě60k 68W98e82r25n15h90a55r59t 6247675242358

Ať si každý koupí, co chce. Nové auto, ojetinu, kolo, nebo třeba prostitutku. Tomu se říká svobodná vůle.

0/0
28.7.2016 12:47

P98e56t16r 86S30p59a82t81z12i94e25r48e39r 7134402925354

Já neříkám a nechci nikomu nutit ojetinu...jen tím chci naznačit, že na tak velké množství produkovaných vozů, je potřeba tak minimálně stejně velké množství aut likvidovat...abych ten trh byl stále v rovnováze...ale nejde přeci vyrábět více než likvidovat...to by tu za 10 let bylo víc aut než lidí.

0/0
28.7.2016 13:15

V91a16c71l69a60v 71M56e46d33e28k 5681872225765

ale jde, zapomínáte na to, že existují země, kde narozdíl od nás nemá auto každá rodina. Počet aut celosvětově neustále stoupá. A stoupá i u nás, protože přbývá rodin, které mají více aut (zejména u rodin bydlících v "satelitech" za městem je to téměř nutnost)

0/0
28.7.2016 13:30

P85e50t93r 89S55p69a98t50z77i81e59r58e72r 7824432845114

dobře tak co se týká počtu tak ano...ale je potřeba brát v úvahu to, že jakékoliv silnice na tomto světě nejsou na takový narustající počet aut koncipované...a moc se s nima taky hejbat nedá. Přidělávat další...to taky není reálné. Je potřeba brát aspekt přírody, která musí žít a vše asfaltovat prostě nelze. I když člověk je tvor blbý a je schopnej to udělat, protože prostě peníze...vidím zlato a že tím něco ničím v tu chvíli nevidím....to je asi jako když se člověk zamiluje..taky nevidí věci reálnýma očima...:D

0/0
28.7.2016 14:12

V59l61a34d31a 61S52i65m47o84n58i49k 3959403243935

Ojetiny se posouvají na východ ( třeba z Německa) a do Afriky ( z téhož místa).

0/0
28.7.2016 20:11

P89e28t39r 97Š45t22ě83p 2333363510386

Aut přibývá. Může za to lepší životní úroveň i mizerná hromadná doprava, zkrátka zatímco před 20 lety bylo auto v rodině skoro luxusní záležitost, dneska je běžné mít v rodině 2-3 aktivně používaná auta. Ojetiny se prodávají méně, protože dost lidí už pochopilo, že než se nechat odrbat bazarníkem a koupit navoněný polovrak je často lepší koupit nové auto na splátky. A ty starší auta se často vyvezou na Ukrajinu apod., kde ještě 10 let slouží...

0/0
28.7.2016 21:44

J88a20k12u97b 73T13u48r26e18k 2352861541340

Takže se nechat odrbat daleko víc lízingovkou a po pár měsících se dostat do exekuce :-)

0/0
18.8.2016 19:28

J96a38r51o70m20í59r 53Č46e67c65h 1683548537452

No o ono prakticky,to co se denne vyprodukuje,to se denne zlikviduje.Proto.

0/0
18.8.2016 21:49

L48u87k74á38š 96A79d33a62m55e45c 3867843450577

"Dieselgate" by mohl nějak ovlivnit nákupy aut, kdyby to uživatelům vadilo. Protože je to ale uživatelům upřímně ukradené, jestli to vypouští o pár gramů škodlivin více nebo méně, tak je holt kupují dál. Na tom není nic paradoxního.

+18/−1
28.7.2016 10:42

J23o16s67e12f 73V15a10l17a 9690233223753

neutralni svycarska STK udelala testy u 4 srovnatelnych dieselovych OA (VW Passat, BMW 3xx a Mercedes C-Klasse a Renault Laguna, srovnatelna motorizace 2,0 turbodiesel se zhruba 110-120 kW) Mereni bylo provadeno na zkusebne pomoci klasicke pevne emisni technologie a pomoci prevozneho zarizeni. Rozdil mezi nemeckymi auty nebyl skoro zadny, NOx byly v provozu proti hodnotam ze zkusebny 2,5-4x vyssi. "Nejlepsi" byl dCI od Renaulte s 10x narusten NOx

+6/0
28.7.2016 11:31

P97e90t31r 53M43a53r30e67č10e37k 1423951889748

Ale o tom se taktně mlčí a zástupci Renaultu tvrdí že se jedná o porouchaný kus.

0/0
28.7.2016 12:01

D10a44v81i16d 83Š35t23a94m32b60e96r65a 4792474444406

Co je na tom paradoxního? Americká štvanice s evropskými ekoteroristickými náhončími nutí firmu proplácet nesmysly, ale normálním lidem (ne vyčůránkům) je to srdečně jedno. A kvalitní produkt kupují dál. Pokud politiky schválené emisní limity nesplňují základní předpoklady fyzikálních zákonů, tak to ani jinak nemůže dopadnout.

+11/−3
28.7.2016 10:37

M27i61c26h31a80e41l 41M11e12n43s64i77k 8571856720712

Ale no tak nepřehánějte.

Prostě si němečtí vyčůránci neuvědomili, že ve Státech nejsou zákony na obcházení, ale na dodržování, a že tam s praktikami pro evropské (i české) pitomečky neuspějí. S tím, že jsou normy technologicky těžko dosažitelné, nemá, marná sláva, PLATNOST nějakého zákona moc společného:-(

O "kvalitě produktu" se každý z nás přesvědčuje každé ráno, když stojí za nějakým majitelem toho kvalitního produktu na křižovatce.

+6/0
28.7.2016 11:08

J22a97n 14C65e34p63e39k 1854626120

Ano Státy jsou skvělé. Proto na návodech pro sušičku píší v Americe "Nesušte domácí mazlíčky" a pokud to tam není a majitel to udělá, tak ještě na firmě vysoudí neskutečné odškodné. :-) A pokud jde o kvalitní produkt, tak po našich silnicích jezdí mraky starých Škodovek hlavně na vesnicích, pojďme a zakažme je. A hlavně většina Američanů ve svých obrovských autech vypustí více škodlivin, jako tyto zfalšované VW.

+1/0
28.7.2016 11:26

J67o69s56e76f 72V81a32l68a 9190803783673

Uvidime. Protoze v neutralnich testech nevykazuji auta od VW a od ostatnich vyrobcu zadne vetsi odlisnosti v produkci "skodlivych" spalin, bude zajimave sledovat, kdy se prijde na praktiky ostatnich vyrobcu. "skodlivych" v uvozovkach pisu jenom proto, ze neexistuje zadna rozumna technicka metoda jak ty skodliviny nevytvorit, pokud se spaluji fosilni paliva. Lze pouze na zaklade omezeni jedne rady skodlivych latek vyrobit vice jinych skodlivych latek. ( CO proti NOx ) A elektroauta v konecnem efektu vytvori diky ztratam v procesu vyroby-prenosu a skladovani elektriny ( 90% svetove elektriny se vyrabi z fosilnich paliv) tak elektroauta vytvori jeste vice zplodin nez klasicka spalovaci - jenom ne za vlastnim vyfukem, ale vedle kominu elektrarny....

+1/0
28.7.2016 11:39

T92o67m12á80š 14T49r70u45s47i46n87a 6349523816432

Kdyby VW věnoval na vývoj tolik peněz, kolik věnuje na přesvědčování, že je nejlepší, tak by mohl být opravdu nejlepší

+5/0
28.7.2016 11:13

J78i15r63i 31F40i67n77k 6737709537348

Pracoval jsem v chemické firmě dodávající do průmyslu, a argument vedení byl že peníze vložené do marketingu mají 3x větší návratnost něž peníze vložené do vývoje.

Nelíbí se mi to, je to smutné ale je to tak. Lidi nechtějí kvalitu, chtějí patřit do stáda které je přesvědčeno jak dobře koupilo.

A jak nemám rád VW, tak musím uznat že marketing mají nejlepší.

+1/0
28.7.2016 11:33

J70o81s54e87f 75V91a92l53a 9150453623533

Vasi vetu "Lidi nechtějí kvalitu" potvrdi kazdy prodejce potravin.......bohuzel :-(

0/0
28.7.2016 11:41

J59o88s25e27f 64K31o81p32e33c90k48y 9534622555

Takze VW dela nekvalitni auta ale kvalitni marketing? a kdo tedy dela ta kvalitni auta? ;-)

0/0
28.7.2016 15:24

O58n48d10ř24e93j 40N36o78v78á87k 9897584699949

Nejvíc na světě?

Za 1.Q.2016 nejvíce prodala Toyota, pak dvojička Hyundai/Kia a až pak VW ... nějaká JDA (?) agentura - bylo to v AutoTipu ...

+1/−2
28.7.2016 10:21

M41a97r75t96i25n 61F14i42l24i50p23c51z88y31k 3101781435113

Možná vám jen uniklo, že nyní jsou to výsledky za pololetí ...

+3/0
28.7.2016 10:46

J35a30n 43M53a53z89ů50r32e26k 2798194368375

Kvantita neni kvalita :-)

+3/−4
28.7.2016 10:16

T15o60m85á89š 35K24u50c38h11a50ř 3267331588111

Únor bílý, pole sílí. :-)

+5/0
28.7.2016 10:28

M52a51r15t78i98n 54H88a33l49á61š86e54k 2850562928444

Padni , komu padni, napříč politickým spektrem, hodinky, nebo holinky!!R^R^;-D

0/0
28.7.2016 11:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.