Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paradox dieselgate: Volkswagen prodává nejvíc na světě, zisk však padá

Německý automobilový koncern Volkswagen - pod nějž patří i česká Škoda Auto - v letošním prvním pololetí opět vystřídal japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu. I přesto ale zaznamenal koncern velký propad zisku. Můžou za to jeho podvody, které vyústily v aféru dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96e30t18r 19Š43t76ě64p 2203323930626

Zase se ukázalo, že lidi nekupují auta podle fiktivních hodnot emisí a spotřeby, ale podle jiných kritérií. Třeba kvalita zpracování a komfort. Pro eurokrata nepochopitelné.

+3/0
28.7.2016 21:39

J47i62n62d35ř13i38c12h 21Š28k25o45p19e25k 4595581640285

A proč by neměl prodávat ? Tohle je jen uměle vyvolaná kauza, vždyť i malému dítěti je jasné, že když je spotřeba ve skutečnosti vyšší než v TP, tak logicky budou vyšší i emise.

+2/0
28.7.2016 17:55

R52o65m66a87n 84P63o35l48á30č42e78k 5586929915

Ono to bylo v článku o poklesu prodejů Octavií... Hlavním trhem je Čína... V Evropě je to spíš jenom obměna vozového parku. V Číně čistý nárůst nových klientů.

0/0
28.7.2016 13:23

P21e19t36r 72M17a73r54e76č85e95k 1973541969608

Jak je to jen možné že tolik lidí dál kupuje ty ošklivé předražené a podvodné koncernovky?! :-)

0/−3
28.7.2016 12:02

Z21d91e58n84ě21k 45W67e66r36n73h62a97r36t 6867815942338

Protože chtějí, přijde jim to výhodné, zkrátka tomu se říká svobodná vůle. A co se týká podvodů, ono se ukázalo, že ty VW vypouštějí zcela srovnatelné množství emisí, jako ostatní srovnatelné vozy od všech ostatních výrobců. Jen se VW na rozdíl od nich přiznalo, jak to dělají při měření, ostatní to zatím tají.

+6/0
28.7.2016 12:05

V61l34a33d34i98s88l85a50v 89B73u75r79y69š89e39k 1659732367384

jsou to rovní chlapi a k podvodům se čelem postavili

+1/0
28.7.2016 12:53

M82a92r46t57i34n 54S81e61d20o18n46a 2675946896729

Nepiste blaboly. Po vypuknuti afery se novinari podivali i na jine vozy a problemy jako VW nemel nikdo. Nejak vam nedoslo, ze SW v Evrope prehrava pouze VW, ostatni automobilky nic nenapravuji.

VW podvadel a pokracoval v tom i pres vyzvu US uradu v roce 2014 (na napravu meli rok, nez afera v roce 2015 vznikla).

Na druhou stranu VW ma stale povest vyrobce kvalitnich vozu, takze prodeje mu rostou.

+1/−2
28.7.2016 12:56

V45a30c72l36a21v 12M72e44d31e70k 5911852665825

problém jako VW měli skoro všichni. Jen například u Fiatu motor nedetekuje dobu, kdy probíhá měření emisí, ale naopak detekuje dobu, ve které měření neprobíhá - a to už prý není podvod

+2/0
28.7.2016 13:31

V32a41c61l59a52v 22M39e25d75e98k 5781262365745

https://www.novinky.cz/auto/401899-podvod-pri-emisich-po-italsku-dieselove-fiaty-plni-normy-jen-22-minut.html

+1/0
28.7.2016 13:32

M42a52r16t79i88n 96T54e19s92a47ř 2259353193583

Aha. Takže VW přehrává a ostatní to nechali tak. Kde jste vyčetl, že problémy jako VW neměl nikdo? Vždyť každý týden chodila zpráva, jak další automobilka XY neplní normy.

0/0
28.7.2016 13:59

J25a86r41o67m25í77r 87Č75e83c17h 1513778427302

Chcete tvrdit ze ostani naftove motory jinych vyrobcu vypousteji v realnem provozu to co pri homologacnich testech?To je blabol od vas.

0/0
18.8.2016 21:46

T53o73m56á93š 74B97u12r77a 4632216964

Třeba je to díky tomu, že existuje skupina zákazníků, která "nejde" pouze po ceně, nýbrž také ( a to především) po kvalitě. A za tu je ochotna si připlatit. Je to to samé, jako při nákupu potravin: spousta zákazníků se při výběru zboží v nabídce orientuje především pomocí cen. Pak jsou tu ti, kterým jde o kvalitu toho co do sebe ládují a cena je pro ně až druhořadou záležitostí.

Vy - soudě dle Vašeho příspěvku - budete patřit mezi ty, pro které je prioritou za každou cenu ušetřit při nákupu nějakou tu kačku. Proto se Vám každý jiný přístup může z Vašeho pohledu na věc zdát těžko pochopitelný.

Mimochodem: ti co v dané komoditě sdílí Váš názor na věc, většinou ze středně- a dlouhodobého hlediska na takovém přístupu prodělávají. Jak z hlediska praktického využívání produktu, tak z hlediska nákladů na provoz.

+1/0
30.7.2016 0:04

P68e38t23r 48S24p44a26t12z80i98e88r66e21r 7114582865654

pořád nechápu pro koho ty auta vyrábí...vezmu li v potaz jen ČR tak je tu jedna bazarů jak maku a tedy ojetých aut tu jsou statisíce. A to jen stojí a prodávají se. Do toho fabriky jako je Škoda nebo Nošovice chrlí neustále nevím kolik aut za minutu.....je to normální? Je pravda, že nemám informaci o tom, kolik auto končí na vrakovištích. Ale pokud se tak moc vyrábí, tak by měl cca stejný počet aut tak skončit...tedy jestli jen VW prodalo 5 mil aut, tak by mělo se zvrakovat cca 7 mil aut jen od konceru na světě. a to fakt nevím jestli se tak děje.

0/0
28.7.2016 11:41

Z67d97e38n21ě63k 33W64e28r89n30h60a21r56t 6467325302708

Ony se ty ojetiny posouvají na východ. Tady si koupí forma auto na operativní leasing nebo nějakou formou pronájmu, tři čtyři roky s tím ta firma jezdí, čímž se to zaplatí a prodá se to v bazaru, koupí to nějaký čech, jezdí s tím další čtyři roky a pak to zase prodá a skončí to v Rumunsku, Albánii, nebo na Ukrajině. Tam jsou celé hory omlácených starých ojetin, které už nevyužijí ani místní...

+3/−1
28.7.2016 11:48

R55a48d73e36k 69H72o34l74e61c30e64k 3176450928261

Ta auta vyrábí pro ty, co si je kupují. Chápu, že se nám snažíte vnutit to, že místo nového auta bychom si mohli koupit ojetinu z bazaru, ale to si nechte.

0/0
28.7.2016 12:44

Z20d45e19n64ě81k 84W14e15r57n30h34a23r65t 6897335622658

Ať si každý koupí, co chce. Nové auto, ojetinu, kolo, nebo třeba prostitutku. Tomu se říká svobodná vůle.

0/0
28.7.2016 12:47

P45e50t54r 19S22p39a97t35z14i45e12r13e10r 7214542365434

Já neříkám a nechci nikomu nutit ojetinu...jen tím chci naznačit, že na tak velké množství produkovaných vozů, je potřeba tak minimálně stejně velké množství aut likvidovat...abych ten trh byl stále v rovnováze...ale nejde přeci vyrábět více než likvidovat...to by tu za 10 let bylo víc aut než lidí.

0/0
28.7.2016 13:15

V10a20c37l66a48v 84M51e43d26e16k 5441582675845

ale jde, zapomínáte na to, že existují země, kde narozdíl od nás nemá auto každá rodina. Počet aut celosvětově neustále stoupá. A stoupá i u nás, protože přbývá rodin, které mají více aut (zejména u rodin bydlících v "satelitech" za městem je to téměř nutnost)

0/0
28.7.2016 13:30

P38e67t97r 70S94p47a17t97z16i20e39r77e48r 7124112565194

dobře tak co se týká počtu tak ano...ale je potřeba brát v úvahu to, že jakékoliv silnice na tomto světě nejsou na takový narustající počet aut koncipované...a moc se s nima taky hejbat nedá. Přidělávat další...to taky není reálné. Je potřeba brát aspekt přírody, která musí žít a vše asfaltovat prostě nelze. I když člověk je tvor blbý a je schopnej to udělat, protože prostě peníze...vidím zlato a že tím něco ničím v tu chvíli nevidím....to je asi jako když se člověk zamiluje..taky nevidí věci reálnýma očima...:D

0/0
28.7.2016 14:12

V79l86a31d89a 22S34i97m96o64n13i74k 3959323623755

Ojetiny se posouvají na východ ( třeba z Německa) a do Afriky ( z téhož místa).

0/0
28.7.2016 20:11

P45e60t72r 44Š12t49ě58p 2873363120146

Aut přibývá. Může za to lepší životní úroveň i mizerná hromadná doprava, zkrátka zatímco před 20 lety bylo auto v rodině skoro luxusní záležitost, dneska je běžné mít v rodině 2-3 aktivně používaná auta. Ojetiny se prodávají méně, protože dost lidí už pochopilo, že než se nechat odrbat bazarníkem a koupit navoněný polovrak je často lepší koupit nové auto na splátky. A ty starší auta se často vyvezou na Ukrajinu apod., kde ještě 10 let slouží...

0/0
28.7.2016 21:44

J26a37k69u45b 48T41u69r96e64k 2712451941250

Takže se nechat odrbat daleko víc lízingovkou a po pár měsících se dostat do exekuce :-)

0/0
18.8.2016 19:28

J42a98r72o39m44í41r 12Č82e56c62h 1413878387662

No o ono prakticky,to co se denne vyprodukuje,to se denne zlikviduje.Proto.

0/0
18.8.2016 21:49

L53u68k30á97š 94A86d18a18m70e36c 3287633420357

"Dieselgate" by mohl nějak ovlivnit nákupy aut, kdyby to uživatelům vadilo. Protože je to ale uživatelům upřímně ukradené, jestli to vypouští o pár gramů škodlivin více nebo méně, tak je holt kupují dál. Na tom není nic paradoxního.

+18/−1
28.7.2016 10:42

J35o97s14e98f 65V57a12l12a 9760293533933

neutralni svycarska STK udelala testy u 4 srovnatelnych dieselovych OA (VW Passat, BMW 3xx a Mercedes C-Klasse a Renault Laguna, srovnatelna motorizace 2,0 turbodiesel se zhruba 110-120 kW) Mereni bylo provadeno na zkusebne pomoci klasicke pevne emisni technologie a pomoci prevozneho zarizeni. Rozdil mezi nemeckymi auty nebyl skoro zadny, NOx byly v provozu proti hodnotam ze zkusebny 2,5-4x vyssi. "Nejlepsi" byl dCI od Renaulte s 10x narusten NOx

+6/0
28.7.2016 11:31

P10e31t68r 73M38a57r19e74č25e38k 1433731509178

Ale o tom se taktně mlčí a zástupci Renaultu tvrdí že se jedná o porouchaný kus.

0/0
28.7.2016 12:01

D17a34v38i46d 21Š80t98a75m56b58e58r41a 4322804634516

Co je na tom paradoxního? Americká štvanice s evropskými ekoteroristickými náhončími nutí firmu proplácet nesmysly, ale normálním lidem (ne vyčůránkům) je to srdečně jedno. A kvalitní produkt kupují dál. Pokud politiky schválené emisní limity nesplňují základní předpoklady fyzikálních zákonů, tak to ani jinak nemůže dopadnout.

+11/−3
28.7.2016 10:37

M91i11c53h11a86e86l 48M95e97n70s53i66k 8201966630402

Ale no tak nepřehánějte.

Prostě si němečtí vyčůránci neuvědomili, že ve Státech nejsou zákony na obcházení, ale na dodržování, a že tam s praktikami pro evropské (i české) pitomečky neuspějí. S tím, že jsou normy technologicky těžko dosažitelné, nemá, marná sláva, PLATNOST nějakého zákona moc společného:-(

O "kvalitě produktu" se každý z nás přesvědčuje každé ráno, když stojí za nějakým majitelem toho kvalitního produktu na křižovatce.

+6/0
28.7.2016 11:08

J58a57n 50C76e73p39e18k 1724946340

Ano Státy jsou skvělé. Proto na návodech pro sušičku píší v Americe "Nesušte domácí mazlíčky" a pokud to tam není a majitel to udělá, tak ještě na firmě vysoudí neskutečné odškodné. :-) A pokud jde o kvalitní produkt, tak po našich silnicích jezdí mraky starých Škodovek hlavně na vesnicích, pojďme a zakažme je. A hlavně většina Američanů ve svých obrovských autech vypustí více škodlivin, jako tyto zfalšované VW.

+1/0
28.7.2016 11:26

J73o20s25e95f 34V38a20l72a 9460423293493

Uvidime. Protoze v neutralnich testech nevykazuji auta od VW a od ostatnich vyrobcu zadne vetsi odlisnosti v produkci "skodlivych" spalin, bude zajimave sledovat, kdy se prijde na praktiky ostatnich vyrobcu. "skodlivych" v uvozovkach pisu jenom proto, ze neexistuje zadna rozumna technicka metoda jak ty skodliviny nevytvorit, pokud se spaluji fosilni paliva. Lze pouze na zaklade omezeni jedne rady skodlivych latek vyrobit vice jinych skodlivych latek. ( CO proti NOx ) A elektroauta v konecnem efektu vytvori diky ztratam v procesu vyroby-prenosu a skladovani elektriny ( 90% svetove elektriny se vyrabi z fosilnich paliv) tak elektroauta vytvori jeste vice zplodin nez klasicka spalovaci - jenom ne za vlastnim vyfukem, ale vedle kominu elektrarny....

+1/0
28.7.2016 11:39

T30o30m84á41š 48T49r36u41s64i59n93a 6289823736402

Kdyby VW věnoval na vývoj tolik peněz, kolik věnuje na přesvědčování, že je nejlepší, tak by mohl být opravdu nejlepší

+5/0
28.7.2016 11:13

J86i77r61i 92F80i15n61k 6227389807118

Pracoval jsem v chemické firmě dodávající do průmyslu, a argument vedení byl že peníze vložené do marketingu mají 3x větší návratnost něž peníze vložené do vývoje.

Nelíbí se mi to, je to smutné ale je to tak. Lidi nechtějí kvalitu, chtějí patřit do stáda které je přesvědčeno jak dobře koupilo.

A jak nemám rád VW, tak musím uznat že marketing mají nejlepší.

+1/0
28.7.2016 11:33

J45o25s55e46f 60V31a20l19a 9370293913413

Vasi vetu "Lidi nechtějí kvalitu" potvrdi kazdy prodejce potravin.......bohuzel :-(

0/0
28.7.2016 11:41

J90o67s46e63f 68K24o25p95e23c59k97y 9334942835

Takze VW dela nekvalitni auta ale kvalitni marketing? a kdo tedy dela ta kvalitni auta? ;-)

0/0
28.7.2016 15:24

O49n47d43ř67e17j 55N59o46v14á20k 9847274979729

Nejvíc na světě?

Za 1.Q.2016 nejvíce prodala Toyota, pak dvojička Hyundai/Kia a až pak VW ... nějaká JDA (?) agentura - bylo to v AutoTipu ...

+1/−2
28.7.2016 10:21

M17a72r46t20i93n 45F69i34l44i51p92c97z23y84k 3871841265313

Možná vám jen uniklo, že nyní jsou to výsledky za pololetí ...

+3/0
28.7.2016 10:46

J75a80n 72M74a68z22ů45r80e54k 2638354778505

Kvantita neni kvalita :-)

+3/−4
28.7.2016 10:16

T25o52m87á49š 23K87u39c58h23a24ř 3127911748181

Únor bílý, pole sílí. :-)

+5/0
28.7.2016 10:28

M42a74r57t28i93n 62H75a31l90á44š96e77k 2960582648254

Padni , komu padni, napříč politickým spektrem, hodinky, nebo holinky!!R^R^;-D

0/0
28.7.2016 11:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.