Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paradox dieselgate: Volkswagen prodává nejvíc na světě, zisk však padá

Německý automobilový koncern Volkswagen - pod nějž patří i česká Škoda Auto - v letošním prvním pololetí opět vystřídal japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu. I přesto ale zaznamenal koncern velký propad zisku. Můžou za to jeho podvody, které vyústily v aféru dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e97t97r 53Š27t47ě42p 2683913890676

Zase se ukázalo, že lidi nekupují auta podle fiktivních hodnot emisí a spotřeby, ale podle jiných kritérií. Třeba kvalita zpracování a komfort. Pro eurokrata nepochopitelné.

+3/0
28.7.2016 21:39

J75i26n91d48ř72i31c69h 65Š24k97o76p34e35k 4595371750505

A proč by neměl prodávat ? Tohle je jen uměle vyvolaná kauza, vždyť i malému dítěti je jasné, že když je spotřeba ve skutečnosti vyšší než v TP, tak logicky budou vyšší i emise.

+2/0
28.7.2016 17:55

R32o64m57a26n 80P75o51l84á78č57e51k 5726279445

Ono to bylo v článku o poklesu prodejů Octavií... Hlavním trhem je Čína... V Evropě je to spíš jenom obměna vozového parku. V Číně čistý nárůst nových klientů.

0/0
28.7.2016 13:23

P77e82t26r 39M68a96r16e43č20e94k 1393931949748

Jak je to jen možné že tolik lidí dál kupuje ty ošklivé předražené a podvodné koncernovky?! :-)

0/−3
28.7.2016 12:02

Z30d73e28n66ě20k 66W27e69r35n19h59a45r25t 6967875522228

Protože chtějí, přijde jim to výhodné, zkrátka tomu se říká svobodná vůle. A co se týká podvodů, ono se ukázalo, že ty VW vypouštějí zcela srovnatelné množství emisí, jako ostatní srovnatelné vozy od všech ostatních výrobců. Jen se VW na rozdíl od nich přiznalo, jak to dělají při měření, ostatní to zatím tají.

+6/0
28.7.2016 12:05

V24l51a79d41i55s51l42a96v 16B52u26r30y47š31e50k 1819552197574

jsou to rovní chlapi a k podvodům se čelem postavili

+1/0
28.7.2016 12:53

M82a32r16t17i77n 59S23e90d29o19n61a 2895456326519

Nepiste blaboly. Po vypuknuti afery se novinari podivali i na jine vozy a problemy jako VW nemel nikdo. Nejak vam nedoslo, ze SW v Evrope prehrava pouze VW, ostatni automobilky nic nenapravuji.

VW podvadel a pokracoval v tom i pres vyzvu US uradu v roce 2014 (na napravu meli rok, nez afera v roce 2015 vznikla).

Na druhou stranu VW ma stale povest vyrobce kvalitnich vozu, takze prodeje mu rostou.

+1/−2
28.7.2016 12:56

V27a78c52l93a88v 27M76e33d22e59k 5741532145715

problém jako VW měli skoro všichni. Jen například u Fiatu motor nedetekuje dobu, kdy probíhá měření emisí, ale naopak detekuje dobu, ve které měření neprobíhá - a to už prý není podvod

+2/0
28.7.2016 13:31

V37a94c43l50a77v 94M39e91d45e72k 5621952375515

https://www.novinky.cz/auto/401899-podvod-pri-emisich-po-italsku-dieselove-fiaty-plni-normy-jen-22-minut.html

+1/0
28.7.2016 13:32

M77a95r90t35i84n 25T79e33s12a13ř 2249673643553

Aha. Takže VW přehrává a ostatní to nechali tak. Kde jste vyčetl, že problémy jako VW neměl nikdo? Vždyť každý týden chodila zpráva, jak další automobilka XY neplní normy.

0/0
28.7.2016 13:59

J93a28r84o69m86í56r 81Č66e56c94h 1533558867862

Chcete tvrdit ze ostani naftove motory jinych vyrobcu vypousteji v realnem provozu to co pri homologacnich testech?To je blabol od vas.

0/0
18.8.2016 21:46

T17o31m36á31š 48B80u44r62a 4822276294

Třeba je to díky tomu, že existuje skupina zákazníků, která "nejde" pouze po ceně, nýbrž také ( a to především) po kvalitě. A za tu je ochotna si připlatit. Je to to samé, jako při nákupu potravin: spousta zákazníků se při výběru zboží v nabídce orientuje především pomocí cen. Pak jsou tu ti, kterým jde o kvalitu toho co do sebe ládují a cena je pro ně až druhořadou záležitostí.

Vy - soudě dle Vašeho příspěvku - budete patřit mezi ty, pro které je prioritou za každou cenu ušetřit při nákupu nějakou tu kačku. Proto se Vám každý jiný přístup může z Vašeho pohledu na věc zdát těžko pochopitelný.

Mimochodem: ti co v dané komoditě sdílí Váš názor na věc, většinou ze středně- a dlouhodobého hlediska na takovém přístupu prodělávají. Jak z hlediska praktického využívání produktu, tak z hlediska nákladů na provoz.

+1/0
30.7.2016 0:04

P56e57t70r 41S47p63a36t74z46i62e78r44e21r 7674632305244

pořád nechápu pro koho ty auta vyrábí...vezmu li v potaz jen ČR tak je tu jedna bazarů jak maku a tedy ojetých aut tu jsou statisíce. A to jen stojí a prodávají se. Do toho fabriky jako je Škoda nebo Nošovice chrlí neustále nevím kolik aut za minutu.....je to normální? Je pravda, že nemám informaci o tom, kolik auto končí na vrakovištích. Ale pokud se tak moc vyrábí, tak by měl cca stejný počet aut tak skončit...tedy jestli jen VW prodalo 5 mil aut, tak by mělo se zvrakovat cca 7 mil aut jen od konceru na světě. a to fakt nevím jestli se tak děje.

0/0
28.7.2016 11:41

Z33d45e25n94ě92k 41W42e16r10n59h64a11r51t 6677985332948

Ony se ty ojetiny posouvají na východ. Tady si koupí forma auto na operativní leasing nebo nějakou formou pronájmu, tři čtyři roky s tím ta firma jezdí, čímž se to zaplatí a prodá se to v bazaru, koupí to nějaký čech, jezdí s tím další čtyři roky a pak to zase prodá a skončí to v Rumunsku, Albánii, nebo na Ukrajině. Tam jsou celé hory omlácených starých ojetin, které už nevyužijí ani místní...

+3/−1
28.7.2016 11:48

R24a56d89e28k 21H49o54l52e90c19e79k 3266230488581

Ta auta vyrábí pro ty, co si je kupují. Chápu, že se nám snažíte vnutit to, že místo nového auta bychom si mohli koupit ojetinu z bazaru, ale to si nechte.

0/0
28.7.2016 12:44

Z48d39e85n33ě34k 26W51e69r94n41h39a61r28t 6797205252958

Ať si každý koupí, co chce. Nové auto, ojetinu, kolo, nebo třeba prostitutku. Tomu se říká svobodná vůle.

0/0
28.7.2016 12:47

P30e89t38r 63S41p80a14t33z74i50e50r50e32r 7364822455264

Já neříkám a nechci nikomu nutit ojetinu...jen tím chci naznačit, že na tak velké množství produkovaných vozů, je potřeba tak minimálně stejně velké množství aut likvidovat...abych ten trh byl stále v rovnováze...ale nejde přeci vyrábět více než likvidovat...to by tu za 10 let bylo víc aut než lidí.

0/0
28.7.2016 13:15

V29a83c96l14a28v 10M50e11d29e54k 5181132775815

ale jde, zapomínáte na to, že existují země, kde narozdíl od nás nemá auto každá rodina. Počet aut celosvětově neustále stoupá. A stoupá i u nás, protože přbývá rodin, které mají více aut (zejména u rodin bydlících v "satelitech" za městem je to téměř nutnost)

0/0
28.7.2016 13:30

P67e22t68r 16S89p68a64t36z60i80e53r63e57r 7264382335714

dobře tak co se týká počtu tak ano...ale je potřeba brát v úvahu to, že jakékoliv silnice na tomto světě nejsou na takový narustající počet aut koncipované...a moc se s nima taky hejbat nedá. Přidělávat další...to taky není reálné. Je potřeba brát aspekt přírody, která musí žít a vše asfaltovat prostě nelze. I když člověk je tvor blbý a je schopnej to udělat, protože prostě peníze...vidím zlato a že tím něco ničím v tu chvíli nevidím....to je asi jako když se člověk zamiluje..taky nevidí věci reálnýma očima...:D

0/0
28.7.2016 14:12

V62l52a68d31a 29S39i19m80o68n56i13k 3989783703165

Ojetiny se posouvají na východ ( třeba z Německa) a do Afriky ( z téhož místa).

0/0
28.7.2016 20:11

P24e50t57r 40Š51t60ě84p 2663603290706

Aut přibývá. Může za to lepší životní úroveň i mizerná hromadná doprava, zkrátka zatímco před 20 lety bylo auto v rodině skoro luxusní záležitost, dneska je běžné mít v rodině 2-3 aktivně používaná auta. Ojetiny se prodávají méně, protože dost lidí už pochopilo, že než se nechat odrbat bazarníkem a koupit navoněný polovrak je často lepší koupit nové auto na splátky. A ty starší auta se často vyvezou na Ukrajinu apod., kde ještě 10 let slouží...

0/0
28.7.2016 21:44

J52a47k56u86b 52T13u25r84e41k 2242381931460

Takže se nechat odrbat daleko víc lízingovkou a po pár měsících se dostat do exekuce :-)

0/0
18.8.2016 19:28

J92a38r96o19m98í17r 32Č61e11c82h 1563438757792

No o ono prakticky,to co se denne vyprodukuje,to se denne zlikviduje.Proto.

0/0
18.8.2016 21:49

L91u29k11á67š 11A70d98a68m65e42c 3227693600957

"Dieselgate" by mohl nějak ovlivnit nákupy aut, kdyby to uživatelům vadilo. Protože je to ale uživatelům upřímně ukradené, jestli to vypouští o pár gramů škodlivin více nebo méně, tak je holt kupují dál. Na tom není nic paradoxního.

+18/−1
28.7.2016 10:42

J62o85s74e98f 21V62a93l58a 9320863563603

neutralni svycarska STK udelala testy u 4 srovnatelnych dieselovych OA (VW Passat, BMW 3xx a Mercedes C-Klasse a Renault Laguna, srovnatelna motorizace 2,0 turbodiesel se zhruba 110-120 kW) Mereni bylo provadeno na zkusebne pomoci klasicke pevne emisni technologie a pomoci prevozneho zarizeni. Rozdil mezi nemeckymi auty nebyl skoro zadny, NOx byly v provozu proti hodnotam ze zkusebny 2,5-4x vyssi. "Nejlepsi" byl dCI od Renaulte s 10x narusten NOx

+6/0
28.7.2016 11:31

P21e47t90r 45M73a39r18e36č44e91k 1213231709918

Ale o tom se taktně mlčí a zástupci Renaultu tvrdí že se jedná o porouchaný kus.

0/0
28.7.2016 12:01

D75a92v69i41d 75Š86t46a71m64b47e95r81a 4442634274976

Co je na tom paradoxního? Americká štvanice s evropskými ekoteroristickými náhončími nutí firmu proplácet nesmysly, ale normálním lidem (ne vyčůránkům) je to srdečně jedno. A kvalitní produkt kupují dál. Pokud politiky schválené emisní limity nesplňují základní předpoklady fyzikálních zákonů, tak to ani jinak nemůže dopadnout.

+11/−3
28.7.2016 10:37

M69i78c79h53a19e87l 30M73e96n48s40i51k 8681286930622

Ale no tak nepřehánějte.

Prostě si němečtí vyčůránci neuvědomili, že ve Státech nejsou zákony na obcházení, ale na dodržování, a že tam s praktikami pro evropské (i české) pitomečky neuspějí. S tím, že jsou normy technologicky těžko dosažitelné, nemá, marná sláva, PLATNOST nějakého zákona moc společného:-(

O "kvalitě produktu" se každý z nás přesvědčuje každé ráno, když stojí za nějakým majitelem toho kvalitního produktu na křižovatce.

+6/0
28.7.2016 11:08

J85a49n 69C27e65p62e55k 1804736730

Ano Státy jsou skvělé. Proto na návodech pro sušičku píší v Americe "Nesušte domácí mazlíčky" a pokud to tam není a majitel to udělá, tak ještě na firmě vysoudí neskutečné odškodné. :-) A pokud jde o kvalitní produkt, tak po našich silnicích jezdí mraky starých Škodovek hlavně na vesnicích, pojďme a zakažme je. A hlavně většina Američanů ve svých obrovských autech vypustí více škodlivin, jako tyto zfalšované VW.

+1/0
28.7.2016 11:26

J74o35s96e76f 56V73a72l27a 9920503433903

Uvidime. Protoze v neutralnich testech nevykazuji auta od VW a od ostatnich vyrobcu zadne vetsi odlisnosti v produkci "skodlivych" spalin, bude zajimave sledovat, kdy se prijde na praktiky ostatnich vyrobcu. "skodlivych" v uvozovkach pisu jenom proto, ze neexistuje zadna rozumna technicka metoda jak ty skodliviny nevytvorit, pokud se spaluji fosilni paliva. Lze pouze na zaklade omezeni jedne rady skodlivych latek vyrobit vice jinych skodlivych latek. ( CO proti NOx ) A elektroauta v konecnem efektu vytvori diky ztratam v procesu vyroby-prenosu a skladovani elektriny ( 90% svetove elektriny se vyrabi z fosilnich paliv) tak elektroauta vytvori jeste vice zplodin nez klasicka spalovaci - jenom ne za vlastnim vyfukem, ale vedle kominu elektrarny....

+1/0
28.7.2016 11:39

T48o66m14á48š 67T78r48u16s30i94n29a 6129293586242

Kdyby VW věnoval na vývoj tolik peněz, kolik věnuje na přesvědčování, že je nejlepší, tak by mohl být opravdu nejlepší

+5/0
28.7.2016 11:13

J56i79r14i 25F33i72n44k 6237549477988

Pracoval jsem v chemické firmě dodávající do průmyslu, a argument vedení byl že peníze vložené do marketingu mají 3x větší návratnost něž peníze vložené do vývoje.

Nelíbí se mi to, je to smutné ale je to tak. Lidi nechtějí kvalitu, chtějí patřit do stáda které je přesvědčeno jak dobře koupilo.

A jak nemám rád VW, tak musím uznat že marketing mají nejlepší.

+1/0
28.7.2016 11:33

J70o82s77e95f 10V10a21l51a 9580313603603

Vasi vetu "Lidi nechtějí kvalitu" potvrdi kazdy prodejce potravin.......bohuzel :-(

0/0
28.7.2016 11:41

J24o87s12e35f 67K54o39p76e73c37k24y 9584702225

Takze VW dela nekvalitni auta ale kvalitni marketing? a kdo tedy dela ta kvalitni auta? ;-)

0/0
28.7.2016 15:24

O46n28d66ř74e31j 89N92o29v78á76k 9327524989299

Nejvíc na světě?

Za 1.Q.2016 nejvíce prodala Toyota, pak dvojička Hyundai/Kia a až pak VW ... nějaká JDA (?) agentura - bylo to v AutoTipu ...

+1/−2
28.7.2016 10:21

M12a17r17t64i34n 28F52i11l45i70p19c55z10y17k 3311961555623

Možná vám jen uniklo, že nyní jsou to výsledky za pololetí ...

+3/0
28.7.2016 10:46

J47a38n 86M74a33z90ů56r39e69k 2318674328575

Kvantita neni kvalita :-)

+3/−4
28.7.2016 10:16

T44o12m40á57š 71K30u17c92h46a92ř 3927261308141

Únor bílý, pole sílí. :-)

+5/0
28.7.2016 10:28

M21a44r91t21i57n 78H76a88l60á90š24e42k 2830732778884

Padni , komu padni, napříč politickým spektrem, hodinky, nebo holinky!!R^R^;-D

0/0
28.7.2016 11:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.