Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec legendy se přiblížil, Boeing má už jen 21 objednávek na Jumbo Jet

Americká společnost Boeing se chystá kvůli klesajícím zakázkám ukončit produkci legendárního letounu Boeing 747 známého jako Jumbo Jet. Uvedla to firma ve zprávě pro regulační úřady. Boeing vyrábí letouny 747 již téměř půl století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i42ř75í 44E67u90l36e14r 5138729566816

Teda když se tak dívám do toho kokpitu a vidím nespočet těch hejblátek a displejů, smekám před piloty hluboce. A k tomu ještě ta odpovědnost za životy a superdrahou techniku...

0/0
30.7.2016 17:11

J16o49s42e68f 45R77i70c16h44t93e75r 9426815937523

777 killed the 747

0/0
29.7.2016 9:09

S97e58i11d64l 68P14e48t57r 1311691235664

Ona především končí éra čtyřmotorových dopravních letadel.

Důvody jejich existence postupně technickým vývojem pominuly a ekonomika provozu a údržby rozhoduje.

Ostatně A340 již skončila výroba a i na A380 se zastavily objednávky někde na 350 ks a podle všeho finito ...:-/

Nastává postupně konec další éŕy letectví .. Ale to je holt nezastavitelný vývoj ..:-)

+2/0
29.7.2016 8:36

J38a79n 74C14e26p59e66k 1834686490

Já si ovšem myslím, že nastane doba, kdy se velkokapacitní letadla budou opět vyrábět ve velkém a to jen díky tomu, že jich bude na obloze tolik, že se tam prostě více malých již nevejde. Neříkám kolik budou mít motorů, ale do budoucna se musí navyšovat počet pasažérů na jednotlivý let alespoň v rámci velkých dopravních uzlů, protože nemůže donekonečna stoupat počet menších letadel na obloze. To nezvládne jak nebe, tak to nezvládnou hlavně letiště.

0/0
29.7.2016 8:49

J79a36n 75V15a81c74h61u65d43a 7612726487378

V 747 mi byla zima;-€

0/0
28.7.2016 21:55

M54a12t17t87e77o 67K90o20u97n32o20v42s36k68y 1890591818253

Mně jednou taky, ale ten pocit letět v Jumbu ... k nezaplacení ... :-):-)

+1/0
29.7.2016 1:19

M20i83r57e77k 74G87a63j31e72r 5951646369600

Mel jste moznost to porovnat s letem v Dreamlineru?

0/0
29.7.2016 4:27

R93a88d51i29m 11K18o71l88a25r76s39k80y 2132651716557

Takže verze 800 se vůči A380 ne prosadila. To je fakt konec legendy. První 747icky začaly létat koncem 60. let!

0/0
28.7.2016 20:00

J15o70s16e61f 46R61i63c79h76t37e28r 9336555937933

Neda se říct že se "neprosadila vůči A380", když samotná A380 není žádnej prodejní trhák.. Ona 747-8 byla asi hlavně alternativou pro stávající operátory 747-400. Nicméně nedávná ropná krize dramaticky zrychlila přechod na B777/A330 a nástup B787/A350 už čtyřmotoráky dorazil.

0/0
29.7.2016 9:17

P54e71t71r 26M52u83d48r87y50c19h 7354932167283

Všechno jednou skončí i A380

+1/0
28.7.2016 19:19

M95i70c32h90a75l 67J34a58r74o23š 7414340712525

Ze 747 mám fotku za knyplem v kokpitu.. bohužel jen v hangáru.

0/0
28.7.2016 18:41
Foto

J73i89ř47í 42D31v82o84ř19á41k 5485299700658

Nedávno jsem se díval na jakýsi dokument na sattv ( nevzpomenu si na název , ani kanál ) .A vzhledem k tomu , že 747 měla být vlastně slepou vývojovou kolejí (Boeing směřoval vývoj k supersonicu ) ,tak je to super úspěch .

0/−1
28.7.2016 17:42

J82o64s51e20f 67V57o60s79i66c95k41y 4793367686943

Boeing o supersonik nikdy ani nezavadil. Ve vyvoji B 747 to trochu prehnali s vyvojem klapek (flapu) na kridlech. Jsou 3.dilne a komplikovane, a moc se pri pristani klepou a vibruji. To Airbusy maji pouze jednu dlouhou desku,ktera se vysune. Je to jednodussi,lacinejsi a bezpecnejsi .

0/−2
28.7.2016 19:15
Foto

J96i57ř84í 27D21v95o24ř60á71k 5925729330438

Podle toho dokumentu byly dvě skupiny . Ta první , kde byli zkušenější konstruktéři zkoušela supersonika a ta druhá ( méně preferenovaná ) nakonec navrhla 747.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Boeing_2707

+2/0
28.7.2016 20:14

M86i39c82h71a14e11l 51K92o33n13e73č76n21ý 6722173939169

Taky jsem to viděl, byl to zajímavý dokument přímo s vývojáři a tehdejším vedením Boeingu

0/0
28.7.2016 20:44
Foto

V62o94j23t88ě21c83h 63P11a59v69l67í14k 5784271934348

Tak to si může oproti Boeingu ještě Airbus s A380 tleskat, jak jim jdou dobře prodeje. Čtyřmotorová letadla prostě, i když jsou teoreticky bezpečnější, nemají ekonomiku provozu jako dvoumotorová.

0/0
28.7.2016 16:57

J27a91n 36T22a68r74a35b26a 4116736549209

A právě A380 je proti 777 provozně daleko výhodnější......

+1/−1
28.7.2016 17:19

M50i10r33e16k 66G65a39j76e19r 5531746559280

Ale jen na linkach, kde ho vzdy naplni.

+3/0
28.7.2016 17:22

J70o54s40e82f 88V53o84s78i52c92k79y 4793807466863

A380 pobere az 800 cestujicich, pokud je postaven ve versi "economy". Zatim ale zadny takovy postaven nebyl, pac cestujici na dlouhych 18-ti hod.letech pozaduji hodne sedadel v business a 1.tride.

0/−1
28.7.2016 17:32

L69u95k86a47s 39C52o60d58r 6468602470231

A380 zadne osmnactihodinove linky nelita. To umel akorat A340-500. Problem s ekonomikou provozu A380 presne vystihnul Mirek Gajer - to letadlo je ekonomicke pouze v pripade, ze se povede vzdy naplnit.

+1/0
28.7.2016 17:42

M86i27r24e73k 26G80a92j97e30r 5931426229300

Plus za to, ze zadny 18-hodinovy let nikdo neleta.

0/0
28.7.2016 17:47

L68u41k97a17s 52C36o84d28r 6528172220651

Donedavna letal :-) Jsem celkem rad, ze jsem se na SQ21 proletel, nez ho zrusili :-)

0/0
28.7.2016 17:50

M37i26r75e20k 94G93a31j51e39r 5961616379290

Aha, vedel jsem, ze NY-Singapore je nejdelsi let, ale myslel jsem, ze to dela 16 hodin. To neletali kolem severniho polu? Jednou jsem tam letel a byl jsem z toho paf :-).

0/0
28.7.2016 18:04

L62u97k87a47s 65C74o62d74r 6278692200611

Letalo se pres severni pol. Ale je to proste hodne daleko. Viz tripreport...

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=8299

0/0
29.7.2016 9:45

P51a92v34e61l 93M44o19r12a17v88e64c 1274875354107

Tak dělá se verze pro cca 650 lidi jenom se 2 třídami.

0/0
28.7.2016 18:32

K21a70r89e70l 79B70a87r88t37a95k 9806861415586

Škoda. Dopadl jako Airbus A340.

V dnešní době jsou 4 motory pro relativně "malé" letadlo ekonomicky neúnosné. Už i u A380 se uvažovalo o prodloužené verzi -900(1000), avšak vývoj je tak drahý, že je to spíše otázka příštích 10ti let. I to je však nejisté jestli k tomu vůbec dojde.

0/−1
28.7.2016 16:34
Foto

V90o20j55t64ě57c52h 10P96a88v44l62í51k 5344211734438

Je to velmi nepravděpodobné. Už tak Airbus přiznal, že se mu vývoj A380 nikdy na prodejích nevrátí. I tam lze čekat útlum, i když ne tak rychle.

+1/0
28.7.2016 16:57

R70o58m40a74n 51K14r36a97t40o90c63h13v95í64l 6236567776524

Už tu byl článek o útlumu A380

0/0
28.7.2016 18:20
Foto

V26o77j19t61ě40c81h 98P23a80v55l18í38k 5454751254938

Zatím pouze o nákupech pod očekáváními. Řízený útlum výroby zatím nikoli.

0/0
28.7.2016 19:08

A35n31t56o65n17i85n 82B56l33a65z88e95k 4108332317151

Super video jak staveli prvni 747-8 pro Lufhansu a vcetne startu.R^https://www.youtube.com/watch?v=tpUdd29wnzY

0/0
28.7.2016 16:26

F73r81a93n94t34i18s28e57k 75M38i32k80e89s 8113557860872

Panove je to skoda ze se nebude B747 vyrabet, ale i B707 bylo super, kdo z V s nim letel, ja ano. Panam linka Frankfurt-JFK R^!!V

0/0
28.7.2016 16:22

R12o39m90a10n 21K45r40a93t61o37c74h92v12í23l 6566347126644

Kdy to bylo?

0/0
28.7.2016 18:20

D62a81v29i69d 27D13o97b89e78š 3625122667

A to znamená, že končí i 747-8?

0/0
28.7.2016 16:17

A32n19t11o18n97i93n 39B15l61a46z63e10k 4718792537641

Zatim uplne nekonci....ale skoro. I 747-8:-/

0/0
28.7.2016 16:19

A72n24t74o56n87i46n 92B15l68a41z22e87k 4118312667761

To ze ma Boeing ztratu v tomto ctvrtleti se mi nejak moc nezdalo a tak jsem sel na jejich stranky kde o tom pisou a vysvetluji to proc. Nechci to tady prekladat, protoze az tak anglicky neumim. At neudelam vice marasu nez uzitku a tak koho to zajima bezte tam a prectete si to.

0/0
28.7.2016 16:16

M91i93r15e64k 90G93a24j62e93r 5961126269270

Tak ono je to pro ekonomicke experty (coz ja nejsem) podrobne zde http://boeing.mediaroom.com/2016-07-27-Boeing-Reports-Second-Quarter-Results

Vypada to bud jako momentalni ucetni ztrata kvuli investicim nebo ztratam z investic (zpetny vykup akcii a radek "Proceeds from investments") Take si vsimnete, ze za ctvrtleti sice vykazuji ztratu 234 milionu, ale za cele pololeti to dela 985 milionu zisk. V jejich hlavnim podnikani se Boeingu porad dari. Proto to vypada jako dobra chvile pro nakup jejich akcii.

+1/0
28.7.2016 18:01

M28a96r46o59š 43P26o63l87i54a77k 1842266957496

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 16:11

P65e81t50r 13P40ř78i86k18r76y74l 1878725773

B747 mi nebude chybet. Ale Tristar v barvach KLM - ten se mi libi.

0/−3
28.7.2016 16:04

P10e22t61r 90C44h75v86a49s44t74e38k 6679142133888

Škoda, že po sloučení firem Boeing a McDonnell Douglas, se nepokračovalo v chystaném projektu MD12, což mělo být letadlo, podobné dnešní A380. https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD-12

Bohužel nestalo se a oni pracovali jen na vylepšování B747, v podstatě nepřišli s adekvátní odpovědí na A380.

0/0
28.7.2016 15:54

V46o26j30t48ě94c54h 58B80u52d92i70n46s40k20ý 4292719709694

Otázkou je jestli opravdu bohužel.

Airbus už přiznal, že vývoj A380 se nikdy nezaplatí a při současném poklesu poptávky je ztrátová i samotná výroba...

+3/−1
28.7.2016 16:04

A47n62t74o92n86i50n 49B18l98a30z16e22k 4448362757971

Boeing se vydal jinou cestou nez mega letadla typu 380 a jak ukazuje cas, udelal dobre. Airbus ma z toho letadla kazdodenni bolehlav.:-)

+1/−1
28.7.2016 16:18
Foto

V70o60j53t48ě77c33h 50P41a18v96l72í39k 5564391244138

Proto také A350.

0/0
28.7.2016 16:59

J66o96s65e49f 23K53a38r79f97í85k 7552375736400

Škoda. Podle mě jedno z nejhezčích civilních letadel vůbec...

+9/0
28.7.2016 15:54

A57n44t69o42n48i67n 27B31l91a24z22e43k 4838882767201

Pro me nejhezci.

+2/0
28.7.2016 16:20

J60o68s15e12f 54V47o69s36i83c26k32y 4733497906773

Tady se zase seslo odborniku na krasu! Tihle kdyz probiraji krasu ruskych stihacek, tak tvrdi,ze s nimi musi Rusaci urcite vyhrat valku !

0/−3
28.7.2016 17:36
Foto

T23o66m77a48s 37C68a24b89a56k 8845445154519

Skoda, bude mi chybet.. ale pozitivni na tom je to, ze nez zmizi na poustnim hrbitove v Utahu, to ja zmizim dřív na tom vesnickem tady v Cesku.

+2/0
28.7.2016 15:48

R37o79m69a48n 12K87r34a85t31o71c85h20v74í43l 6576317456534

Ano, snad budou eště chvíly lítat.

0/0
28.7.2016 18:25

M81a10r46o98š 75P15o50l49i50a46k 1782586267196

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 15:46

P41e28t98r 14M56a82c70h61á65č90e90k 9947914383

To je škoda. Mně se 747 líbí mnohem víc než A380. :-(

+15/−1
28.7.2016 15:45

M62i35c65h67a21l 41H62o14r14a37k 2134635977622

Jestli se Vam libi nebo nelibi je v letectvi asi tak dulezite jako barva na aute. Dulezite jsou uplne jine parametry. A A380 se v mnoha ohledech rozhodne povedl.

0/0
28.7.2016 16:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.