Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec legendy se přiblížil, Boeing má už jen 21 objednávek na Jumbo Jet

Americká společnost Boeing se chystá kvůli klesajícím zakázkám ukončit produkci legendárního letounu Boeing 747 známého jako Jumbo Jet. Uvedla to firma ve zprávě pro regulační úřady. Boeing vyrábí letouny 747 již téměř půl století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67i64ř85í 83E31u75l35e20r 5218169956656

Teda když se tak dívám do toho kokpitu a vidím nespočet těch hejblátek a displejů, smekám před piloty hluboce. A k tomu ještě ta odpovědnost za životy a superdrahou techniku...

0/0
30.7.2016 17:11

J86o12s86e80f 12R83i92c72h25t41e18r 9186425797343

777 killed the 747

0/0
29.7.2016 9:09

S47e52i12d34l 60P80e74t27r 1611891975754

Ona především končí éra čtyřmotorových dopravních letadel.

Důvody jejich existence postupně technickým vývojem pominuly a ekonomika provozu a údržby rozhoduje.

Ostatně A340 již skončila výroba a i na A380 se zastavily objednávky někde na 350 ks a podle všeho finito ...:-/

Nastává postupně konec další éŕy letectví .. Ale to je holt nezastavitelný vývoj ..:-)

+2/0
29.7.2016 8:36

J46a19n 43C65e52p81e19k 1964466580

Já si ovšem myslím, že nastane doba, kdy se velkokapacitní letadla budou opět vyrábět ve velkém a to jen díky tomu, že jich bude na obloze tolik, že se tam prostě více malých již nevejde. Neříkám kolik budou mít motorů, ale do budoucna se musí navyšovat počet pasažérů na jednotlivý let alespoň v rámci velkých dopravních uzlů, protože nemůže donekonečna stoupat počet menších letadel na obloze. To nezvládne jak nebe, tak to nezvládnou hlavně letiště.

0/0
29.7.2016 8:49

J14a55n 48V80a36c98h35u55d76a 7502516507868

V 747 mi byla zima;-€

0/0
28.7.2016 21:55

M66a18t80t45e83o 22K83o35u90n14o18v56s62k80y 1750651368333

Mně jednou taky, ale ten pocit letět v Jumbu ... k nezaplacení ... :-):-)

+1/0
29.7.2016 1:19

M81i87r88e48k 56G84a79j54e75r 5901166229560

Mel jste moznost to porovnat s letem v Dreamlineru?

0/0
29.7.2016 4:27
Foto

R33a94d32i75m 56K70o46l34a84r61s33k23y 2512401336737

Takže verze 800 se vůči A380 ne prosadila. To je fakt konec legendy. První 747icky začaly létat koncem 60. let!

0/0
28.7.2016 20:00

J27o59s88e49f 26R69i62c96h28t61e94r 9646395457923

Neda se říct že se "neprosadila vůči A380", když samotná A380 není žádnej prodejní trhák.. Ona 747-8 byla asi hlavně alternativou pro stávající operátory 747-400. Nicméně nedávná ropná krize dramaticky zrychlila přechod na B777/A330 a nástup B787/A350 už čtyřmotoráky dorazil.

0/0
29.7.2016 9:17

P28e77t56r 84M60u39d14r28y93c88h 7984952357653

Všechno jednou skončí i A380

+1/0
28.7.2016 19:19

M35i14c54h55a79l 57J40a26r71o40š 7624420352575

Ze 747 mám fotku za knyplem v kokpitu.. bohužel jen v hangáru.

0/0
28.7.2016 18:41
Foto

J94i74ř80í 93D48v68o14ř44á94k 5545729430238

Nedávno jsem se díval na jakýsi dokument na sattv ( nevzpomenu si na název , ani kanál ) .A vzhledem k tomu , že 747 měla být vlastně slepou vývojovou kolejí (Boeing směřoval vývoj k supersonicu ) ,tak je to super úspěch .

0/−1
28.7.2016 17:42

J41o93s60e26f 72V36o40s92i56c50k19y 4593867616123

Boeing o supersonik nikdy ani nezavadil. Ve vyvoji B 747 to trochu prehnali s vyvojem klapek (flapu) na kridlech. Jsou 3.dilne a komplikovane, a moc se pri pristani klepou a vibruji. To Airbusy maji pouze jednu dlouhou desku,ktera se vysune. Je to jednodussi,lacinejsi a bezpecnejsi .

0/−2
28.7.2016 19:15
Foto

J15i25ř31í 28D14v56o33ř29á18k 5145579660618

Podle toho dokumentu byly dvě skupiny . Ta první , kde byli zkušenější konstruktéři zkoušela supersonika a ta druhá ( méně preferenovaná ) nakonec navrhla 747.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Boeing_2707

+2/0
28.7.2016 20:14

M89i19c10h81a45e44l 97K31o21n23e89č15n93ý 6632473349709

Taky jsem to viděl, byl to zajímavý dokument přímo s vývojáři a tehdejším vedením Boeingu

0/0
28.7.2016 20:44
Foto

V44o60j16t12ě38c78h 32P53a39v66l18í74k 5524221254688

Tak to si může oproti Boeingu ještě Airbus s A380 tleskat, jak jim jdou dobře prodeje. Čtyřmotorová letadla prostě, i když jsou teoreticky bezpečnější, nemají ekonomiku provozu jako dvoumotorová.

0/0
28.7.2016 16:57

J78a12n 47T50a36r23a52b63a 4796926129419

A právě A380 je proti 777 provozně daleko výhodnější......

+1/−1
28.7.2016 17:19

M22i20r91e84k 93G46a69j95e60r 5591606409760

Ale jen na linkach, kde ho vzdy naplni.

+3/0
28.7.2016 17:22

J38o15s77e89f 56V68o11s74i46c24k60y 4103837446303

A380 pobere az 800 cestujicich, pokud je postaven ve versi "economy". Zatim ale zadny takovy postaven nebyl, pac cestujici na dlouhych 18-ti hod.letech pozaduji hodne sedadel v business a 1.tride.

0/−1
28.7.2016 17:32

L18u51k31a45s 75C90o40d29r 6738322790151

A380 zadne osmnactihodinove linky nelita. To umel akorat A340-500. Problem s ekonomikou provozu A380 presne vystihnul Mirek Gajer - to letadlo je ekonomicke pouze v pripade, ze se povede vzdy naplnit.

+1/0
28.7.2016 17:42

M51i28r17e29k 51G16a73j97e17r 5731726339340

Plus za to, ze zadny 18-hodinovy let nikdo neleta.

0/0
28.7.2016 17:47

L10u65k75a94s 40C84o20d11r 6498862180371

Donedavna letal :-) Jsem celkem rad, ze jsem se na SQ21 proletel, nez ho zrusili :-)

0/0
28.7.2016 17:50

M25i63r84e96k 85G13a66j75e62r 5591556389940

Aha, vedel jsem, ze NY-Singapore je nejdelsi let, ale myslel jsem, ze to dela 16 hodin. To neletali kolem severniho polu? Jednou jsem tam letel a byl jsem z toho paf :-).

0/0
28.7.2016 18:04

L19u92k20a45s 22C44o78d97r 6208752340641

Letalo se pres severni pol. Ale je to proste hodne daleko. Viz tripreport...

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=8299

0/0
29.7.2016 9:45

P34a43v47e68l 14M11o41r97a91v35e52c 1874115314707

Tak dělá se verze pro cca 650 lidi jenom se 2 třídami.

0/0
28.7.2016 18:32
Foto

K16a56r70e50l 20B46a98r30t91a10k 9656371525396

Škoda. Dopadl jako Airbus A340.

V dnešní době jsou 4 motory pro relativně "malé" letadlo ekonomicky neúnosné. Už i u A380 se uvažovalo o prodloužené verzi -900(1000), avšak vývoj je tak drahý, že je to spíše otázka příštích 10ti let. I to je však nejisté jestli k tomu vůbec dojde.

0/−1
28.7.2016 16:34
Foto

V38o14j87t59ě41c61h 68P28a16v58l57í23k 5404131824498

Je to velmi nepravděpodobné. Už tak Airbus přiznal, že se mu vývoj A380 nikdy na prodejích nevrátí. I tam lze čekat útlum, i když ne tak rychle.

+1/0
28.7.2016 16:57

R31o44m89a73n 71K50r49a34t24o27c34h22v55í68l 6476737886674

Už tu byl článek o útlumu A380

0/0
28.7.2016 18:20
Foto

V62o30j64t37ě68c68h 11P86a50v21l91í95k 5164951474518

Zatím pouze o nákupech pod očekáváními. Řízený útlum výroby zatím nikoli.

0/0
28.7.2016 19:08

A78n31t46o77n67i86n 64B62l45a24z36e56k 4728472217831

Super video jak staveli prvni 747-8 pro Lufhansu a vcetne startu.R^https://www.youtube.com/watch?v=tpUdd29wnzY

0/0
28.7.2016 16:26

F34r71a49n61t84i92s74e30k 71M84i10k38e42s 8273207380742

Panove je to skoda ze se nebude B747 vyrabet, ale i B707 bylo super, kdo z V s nim letel, ja ano. Panam linka Frankfurt-JFK R^!!V

0/0
28.7.2016 16:22

R13o89m26a36n 20K10r75a65t11o91c54h42v53í24l 6136107176714

Kdy to bylo?

0/0
28.7.2016 18:20

D44a55v84i65d 84D55o25b15e81š 3865352307

A to znamená, že končí i 747-8?

0/0
28.7.2016 16:17

A28n13t97o80n68i57n 93B57l23a70z73e94k 4828112307871

Zatim uplne nekonci....ale skoro. I 747-8:-/

0/0
28.7.2016 16:19

A27n70t95o37n34i54n 75B81l89a46z14e69k 4208142277871

To ze ma Boeing ztratu v tomto ctvrtleti se mi nejak moc nezdalo a tak jsem sel na jejich stranky kde o tom pisou a vysvetluji to proc. Nechci to tady prekladat, protoze az tak anglicky neumim. At neudelam vice marasu nez uzitku a tak koho to zajima bezte tam a prectete si to.

0/0
28.7.2016 16:16

M40i80r73e50k 43G72a54j55e15r 5591576739810

Tak ono je to pro ekonomicke experty (coz ja nejsem) podrobne zde http://boeing.mediaroom.com/2016-07-27-Boeing-Reports-Second-Quarter-Results

Vypada to bud jako momentalni ucetni ztrata kvuli investicim nebo ztratam z investic (zpetny vykup akcii a radek "Proceeds from investments") Take si vsimnete, ze za ctvrtleti sice vykazuji ztratu 234 milionu, ale za cele pololeti to dela 985 milionu zisk. V jejich hlavnim podnikani se Boeingu porad dari. Proto to vypada jako dobra chvile pro nakup jejich akcii.

+1/0
28.7.2016 18:01

M88a82r83o35š 37P87o21l89i97a94k 1722376257906

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 16:11

P31e52t34r 46P19ř52i84k64r12y37l 1788535543

B747 mi nebude chybet. Ale Tristar v barvach KLM - ten se mi libi.

0/−3
28.7.2016 16:04

P25e50t32r 73C95h12v98a11s63t29e43k 6829262163978

Škoda, že po sloučení firem Boeing a McDonnell Douglas, se nepokračovalo v chystaném projektu MD12, což mělo být letadlo, podobné dnešní A380. https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD-12

Bohužel nestalo se a oni pracovali jen na vylepšování B747, v podstatě nepřišli s adekvátní odpovědí na A380.

0/0
28.7.2016 15:54

V41o84j10t23ě28c81h 32B12u80d23i48n30s96k33ý 4792569569824

Otázkou je jestli opravdu bohužel.

Airbus už přiznal, že vývoj A380 se nikdy nezaplatí a při současném poklesu poptávky je ztrátová i samotná výroba...

+3/−1
28.7.2016 16:04

A42n94t48o75n31i76n 35B25l88a67z32e89k 4638912467861

Boeing se vydal jinou cestou nez mega letadla typu 380 a jak ukazuje cas, udelal dobre. Airbus ma z toho letadla kazdodenni bolehlav.:-)

+1/−1
28.7.2016 16:18
Foto

V32o26j36t65ě35c72h 92P47a50v60l57í80k 5124771824728

Proto také A350.

0/0
28.7.2016 16:59

J86o98s83e20f 58K65a63r33f86í12k 7912645786890

Škoda. Podle mě jedno z nejhezčích civilních letadel vůbec...

+9/0
28.7.2016 15:54

A59n55t83o20n10i63n 29B89l57a69z12e10k 4348692287531

Pro me nejhezci.

+2/0
28.7.2016 16:20

J23o21s83e59f 12V63o18s35i37c66k61y 4133777336793

Tady se zase seslo odborniku na krasu! Tihle kdyz probiraji krasu ruskych stihacek, tak tvrdi,ze s nimi musi Rusaci urcite vyhrat valku !

0/−3
28.7.2016 17:36
Foto

T38o68m59a11s 11C96a91b76a29k 8525955514249

Skoda, bude mi chybet.. ale pozitivni na tom je to, ze nez zmizi na poustnim hrbitove v Utahu, to ja zmizim dřív na tom vesnickem tady v Cesku.

+2/0
28.7.2016 15:48

R18o57m41a92n 14K42r87a80t80o29c87h94v47í57l 6816437126264

Ano, snad budou eště chvíly lítat.

0/0
28.7.2016 18:25

M22a33r88o72š 41P73o68l27i56a30k 1432636177166

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 15:46

P21e93t27r 78M35a67c98h44á44č98e57k 9497714153

To je škoda. Mně se 747 líbí mnohem víc než A380. :-(

+15/−1
28.7.2016 15:45

M63i48c20h43a27l 35H83o28r34a44k 2264665337852

Jestli se Vam libi nebo nelibi je v letectvi asi tak dulezite jako barva na aute. Dulezite jsou uplne jine parametry. A A380 se v mnoha ohledech rozhodne povedl.

0/0
28.7.2016 16:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.