Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec legendy se přiblížil, Boeing má už jen 21 objednávek na Jumbo Jet

Americká společnost Boeing se chystá kvůli klesajícím zakázkám ukončit produkci legendárního letounu Boeing 747 známého jako Jumbo Jet. Uvedla to firma ve zprávě pro regulační úřady. Boeing vyrábí letouny 747 již téměř půl století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10i64ř63í 54E18u58l40e96r 5258769166456

Teda když se tak dívám do toho kokpitu a vidím nespočet těch hejblátek a displejů, smekám před piloty hluboce. A k tomu ještě ta odpovědnost za životy a superdrahou techniku...

0/0
30.7.2016 17:11

J62o90s44e18f 14R92i54c54h82t67e30r 9926565387643

777 killed the 747

0/0
29.7.2016 9:09

S16e33i43d95l 52P16e92t71r 1321401625274

Ona především končí éra čtyřmotorových dopravních letadel.

Důvody jejich existence postupně technickým vývojem pominuly a ekonomika provozu a údržby rozhoduje.

Ostatně A340 již skončila výroba a i na A380 se zastavily objednávky někde na 350 ks a podle všeho finito ...:-/

Nastává postupně konec další éŕy letectví .. Ale to je holt nezastavitelný vývoj ..:-)

+2/0
29.7.2016 8:36

J47a46n 81C38e11p36e40k 1384586350

Já si ovšem myslím, že nastane doba, kdy se velkokapacitní letadla budou opět vyrábět ve velkém a to jen díky tomu, že jich bude na obloze tolik, že se tam prostě více malých již nevejde. Neříkám kolik budou mít motorů, ale do budoucna se musí navyšovat počet pasažérů na jednotlivý let alespoň v rámci velkých dopravních uzlů, protože nemůže donekonečna stoupat počet menších letadel na obloze. To nezvládne jak nebe, tak to nezvládnou hlavně letiště.

0/0
29.7.2016 8:49

J58a41n 90V39a95c23h47u73d28a 7462136647858

V 747 mi byla zima;-€

0/0
28.7.2016 21:55

M51a41t18t84e51o 15K62o78u12n80o59v58s11k76y 1730581708263

Mně jednou taky, ale ten pocit letět v Jumbu ... k nezaplacení ... :-):-)

+1/0
29.7.2016 1:19

M74i47r67e85k 60G67a50j78e62r 5421726149130

Mel jste moznost to porovnat s letem v Dreamlineru?

0/0
29.7.2016 4:27
Foto

R84a56d16i85m 24K63o62l22a91r55s70k72y 2892591306207

Takže verze 800 se vůči A380 ne prosadila. To je fakt konec legendy. První 747icky začaly létat koncem 60. let!

0/0
28.7.2016 20:00

J70o41s20e48f 43R32i14c37h49t64e43r 9356805887863

Neda se říct že se "neprosadila vůči A380", když samotná A380 není žádnej prodejní trhák.. Ona 747-8 byla asi hlavně alternativou pro stávající operátory 747-400. Nicméně nedávná ropná krize dramaticky zrychlila přechod na B777/A330 a nástup B787/A350 už čtyřmotoráky dorazil.

0/0
29.7.2016 9:17

P41e44t93r 97M90u60d96r21y26c96h 7214712617203

Všechno jednou skončí i A380

+1/0
28.7.2016 19:19

M79i74c52h85a25l 50J49a27r43o40š 7944960852745

Ze 747 mám fotku za knyplem v kokpitu.. bohužel jen v hangáru.

0/0
28.7.2016 18:41
Foto

J52i31ř51í 72D57v33o65ř45á49k 5935859840888

Nedávno jsem se díval na jakýsi dokument na sattv ( nevzpomenu si na název , ani kanál ) .A vzhledem k tomu , že 747 měla být vlastně slepou vývojovou kolejí (Boeing směřoval vývoj k supersonicu ) ,tak je to super úspěch .

0/−1
28.7.2016 17:42

J33o16s98e37f 16V45o88s67i32c19k82y 4773257786333

Boeing o supersonik nikdy ani nezavadil. Ve vyvoji B 747 to trochu prehnali s vyvojem klapek (flapu) na kridlech. Jsou 3.dilne a komplikovane, a moc se pri pristani klepou a vibruji. To Airbusy maji pouze jednu dlouhou desku,ktera se vysune. Je to jednodussi,lacinejsi a bezpecnejsi .

0/−2
28.7.2016 19:15
Foto

J24i32ř47í 73D80v70o75ř79á76k 5405669230938

Podle toho dokumentu byly dvě skupiny . Ta první , kde byli zkušenější konstruktéři zkoušela supersonika a ta druhá ( méně preferenovaná ) nakonec navrhla 747.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Boeing_2707

+2/0
28.7.2016 20:14

M10i98c63h72a76e91l 92K77o94n55e12č98n88ý 6632783289659

Taky jsem to viděl, byl to zajímavý dokument přímo s vývojáři a tehdejším vedením Boeingu

0/0
28.7.2016 20:44
Foto

V57o94j59t98ě59c35h 63P74a16v74l18í37k 5754231824978

Tak to si může oproti Boeingu ještě Airbus s A380 tleskat, jak jim jdou dobře prodeje. Čtyřmotorová letadla prostě, i když jsou teoreticky bezpečnější, nemají ekonomiku provozu jako dvoumotorová.

0/0
28.7.2016 16:57

J83a22n 19T30a32r47a19b17a 4936826869979

A právě A380 je proti 777 provozně daleko výhodnější......

+1/−1
28.7.2016 17:19

M24i56r14e19k 38G81a81j75e10r 5441496139410

Ale jen na linkach, kde ho vzdy naplni.

+3/0
28.7.2016 17:22

J13o73s33e25f 65V91o60s59i15c77k65y 4593257116483

A380 pobere az 800 cestujicich, pokud je postaven ve versi "economy". Zatim ale zadny takovy postaven nebyl, pac cestujici na dlouhych 18-ti hod.letech pozaduji hodne sedadel v business a 1.tride.

0/−1
28.7.2016 17:32

L11u97k35a21s 12C34o62d83r 6498872790481

A380 zadne osmnactihodinove linky nelita. To umel akorat A340-500. Problem s ekonomikou provozu A380 presne vystihnul Mirek Gajer - to letadlo je ekonomicke pouze v pripade, ze se povede vzdy naplnit.

+1/0
28.7.2016 17:42

M43i59r95e87k 79G44a80j60e25r 5511946609360

Plus za to, ze zadny 18-hodinovy let nikdo neleta.

0/0
28.7.2016 17:47

L41u81k53a40s 84C23o26d88r 6258502380701

Donedavna letal :-) Jsem celkem rad, ze jsem se na SQ21 proletel, nez ho zrusili :-)

0/0
28.7.2016 17:50

M46i80r86e71k 83G24a66j66e48r 5571806259810

Aha, vedel jsem, ze NY-Singapore je nejdelsi let, ale myslel jsem, ze to dela 16 hodin. To neletali kolem severniho polu? Jednou jsem tam letel a byl jsem z toho paf :-).

0/0
28.7.2016 18:04

L20u37k31a98s 85C63o75d24r 6238532270121

Letalo se pres severni pol. Ale je to proste hodne daleko. Viz tripreport...

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=8299

0/0
29.7.2016 9:45

P87a71v38e53l 62M17o28r23a43v49e58c 1674445364357

Tak dělá se verze pro cca 650 lidi jenom se 2 třídami.

0/0
28.7.2016 18:32
Foto

K54a32r65e93l 11B66a67r11t98a58k 9326761915566

Škoda. Dopadl jako Airbus A340.

V dnešní době jsou 4 motory pro relativně "malé" letadlo ekonomicky neúnosné. Už i u A380 se uvažovalo o prodloužené verzi -900(1000), avšak vývoj je tak drahý, že je to spíše otázka příštích 10ti let. I to je však nejisté jestli k tomu vůbec dojde.

0/−1
28.7.2016 16:34
Foto

V55o63j70t59ě50c83h 37P12a90v33l44í37k 5974791314648

Je to velmi nepravděpodobné. Už tak Airbus přiznal, že se mu vývoj A380 nikdy na prodejích nevrátí. I tam lze čekat útlum, i když ne tak rychle.

+1/0
28.7.2016 16:57

R91o55m32a56n 57K11r78a13t67o43c52h45v13í97l 6406507336224

Už tu byl článek o útlumu A380

0/0
28.7.2016 18:20
Foto

V76o81j57t68ě85c13h 57P61a74v19l40í39k 5174271264708

Zatím pouze o nákupech pod očekáváními. Řízený útlum výroby zatím nikoli.

0/0
28.7.2016 19:08

A55n41t52o57n29i57n 83B48l93a57z38e14k 4548422327651

Super video jak staveli prvni 747-8 pro Lufhansu a vcetne startu.R^https://www.youtube.com/watch?v=tpUdd29wnzY

0/0
28.7.2016 16:26

F33r39a46n77t28i88s56e91k 15M34i87k11e31s 8193737660422

Panove je to skoda ze se nebude B747 vyrabet, ale i B707 bylo super, kdo z V s nim letel, ja ano. Panam linka Frankfurt-JFK R^!!V

0/0
28.7.2016 16:22

R45o64m41a91n 81K68r63a41t96o39c71h15v14í54l 6616567896224

Kdy to bylo?

0/0
28.7.2016 18:20

D69a86v66i10d 97D30o90b95e27š 3475692757

A to znamená, že končí i 747-8?

0/0
28.7.2016 16:17

A67n80t22o48n18i43n 63B12l30a71z21e85k 4448202367731

Zatim uplne nekonci....ale skoro. I 747-8:-/

0/0
28.7.2016 16:19

A41n15t42o66n76i76n 36B69l48a41z20e78k 4458912557921

To ze ma Boeing ztratu v tomto ctvrtleti se mi nejak moc nezdalo a tak jsem sel na jejich stranky kde o tom pisou a vysvetluji to proc. Nechci to tady prekladat, protoze az tak anglicky neumim. At neudelam vice marasu nez uzitku a tak koho to zajima bezte tam a prectete si to.

0/0
28.7.2016 16:16

M54i40r39e72k 84G22a58j44e19r 5291466129150

Tak ono je to pro ekonomicke experty (coz ja nejsem) podrobne zde http://boeing.mediaroom.com/2016-07-27-Boeing-Reports-Second-Quarter-Results

Vypada to bud jako momentalni ucetni ztrata kvuli investicim nebo ztratam z investic (zpetny vykup akcii a radek "Proceeds from investments") Take si vsimnete, ze za ctvrtleti sice vykazuji ztratu 234 milionu, ale za cele pololeti to dela 985 milionu zisk. V jejich hlavnim podnikani se Boeingu porad dari. Proto to vypada jako dobra chvile pro nakup jejich akcii.

+1/0
28.7.2016 18:01

M54a60r88o85š 37P92o96l74i58a88k 1322696847746

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 16:11

P76e37t30r 44P52ř94i83k25r94y78l 1268945943

B747 mi nebude chybet. Ale Tristar v barvach KLM - ten se mi libi.

0/−3
28.7.2016 16:04

P23e85t72r 32C45h96v95a63s28t60e43k 6369712193908

Škoda, že po sloučení firem Boeing a McDonnell Douglas, se nepokračovalo v chystaném projektu MD12, což mělo být letadlo, podobné dnešní A380. https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD-12

Bohužel nestalo se a oni pracovali jen na vylepšování B747, v podstatě nepřišli s adekvátní odpovědí na A380.

0/0
28.7.2016 15:54

V48o85j77t83ě97c84h 64B47u43d70i56n78s44k68ý 4852229579174

Otázkou je jestli opravdu bohužel.

Airbus už přiznal, že vývoj A380 se nikdy nezaplatí a při současném poklesu poptávky je ztrátová i samotná výroba...

+3/−1
28.7.2016 16:04

A58n53t79o74n73i37n 90B67l78a80z24e44k 4708292587861

Boeing se vydal jinou cestou nez mega letadla typu 380 a jak ukazuje cas, udelal dobre. Airbus ma z toho letadla kazdodenni bolehlav.:-)

+1/−1
28.7.2016 16:18
Foto

V29o40j60t64ě60c67h 51P76a81v83l58í28k 5224651434958

Proto také A350.

0/0
28.7.2016 16:59

J95o92s11e61f 22K13a26r91f70í50k 7772155926620

Škoda. Podle mě jedno z nejhezčích civilních letadel vůbec...

+9/0
28.7.2016 15:54

A95n82t51o53n11i16n 40B43l71a86z33e30k 4868532957391

Pro me nejhezci.

+2/0
28.7.2016 16:20

J12o27s23e72f 67V88o45s10i68c16k74y 4273687636743

Tady se zase seslo odborniku na krasu! Tihle kdyz probiraji krasu ruskych stihacek, tak tvrdi,ze s nimi musi Rusaci urcite vyhrat valku !

0/−3
28.7.2016 17:36
Foto

T49o24m68a80s 41C35a50b25a64k 8895135394159

Skoda, bude mi chybet.. ale pozitivni na tom je to, ze nez zmizi na poustnim hrbitove v Utahu, to ja zmizim dřív na tom vesnickem tady v Cesku.

+2/0
28.7.2016 15:48

R78o70m58a25n 84K40r16a15t28o68c41h18v38í54l 6246977876274

Ano, snad budou eště chvíly lítat.

0/0
28.7.2016 18:25

M96a87r30o28š 46P31o21l43i63a47k 1322536307646

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 15:46

P67e42t65r 58M61a77c60h44á44č45e97k 9317264493

To je škoda. Mně se 747 líbí mnohem víc než A380. :-(

+15/−1
28.7.2016 15:45

M20i18c59h71a43l 97H95o49r25a44k 2264955227462

Jestli se Vam libi nebo nelibi je v letectvi asi tak dulezite jako barva na aute. Dulezite jsou uplne jine parametry. A A380 se v mnoha ohledech rozhodne povedl.

0/0
28.7.2016 16:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.