Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec legendy se přiblížil, Boeing má už jen 21 objednávek na Jumbo Jet

Americká společnost Boeing se chystá kvůli klesajícím zakázkám ukončit produkci legendárního letounu Boeing 747 známého jako Jumbo Jet. Uvedla to firma ve zprávě pro regulační úřady. Boeing vyrábí letouny 747 již téměř půl století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20i80ř25í 27E54u22l85e71r 5798489736756

Teda když se tak dívám do toho kokpitu a vidím nespočet těch hejblátek a displejů, smekám před piloty hluboce. A k tomu ještě ta odpovědnost za životy a superdrahou techniku...

0/0
30.7.2016 17:11

J92o41s45e65f 45R11i61c65h77t37e59r 9356475407373

777 killed the 747

0/0
29.7.2016 9:09

S51e58i45d70l 77P56e74t73r 1531161185464

Ona především končí éra čtyřmotorových dopravních letadel.

Důvody jejich existence postupně technickým vývojem pominuly a ekonomika provozu a údržby rozhoduje.

Ostatně A340 již skončila výroba a i na A380 se zastavily objednávky někde na 350 ks a podle všeho finito ...:-/

Nastává postupně konec další éŕy letectví .. Ale to je holt nezastavitelný vývoj ..:-)

+2/0
29.7.2016 8:36

J17a74n 48C10e52p12e97k 1364856460

Já si ovšem myslím, že nastane doba, kdy se velkokapacitní letadla budou opět vyrábět ve velkém a to jen díky tomu, že jich bude na obloze tolik, že se tam prostě více malých již nevejde. Neříkám kolik budou mít motorů, ale do budoucna se musí navyšovat počet pasažérů na jednotlivý let alespoň v rámci velkých dopravních uzlů, protože nemůže donekonečna stoupat počet menších letadel na obloze. To nezvládne jak nebe, tak to nezvládnou hlavně letiště.

0/0
29.7.2016 8:49

J20a85n 12V14a92c60h19u29d58a 7492276617608

V 747 mi byla zima;-€

0/0
28.7.2016 21:55

M34a48t21t32e26o 56K70o67u19n70o36v17s58k68y 1890511608973

Mně jednou taky, ale ten pocit letět v Jumbu ... k nezaplacení ... :-):-)

+1/0
29.7.2016 1:19

M39i83r48e60k 19G83a40j45e87r 5711496239570

Mel jste moznost to porovnat s letem v Dreamlineru?

0/0
29.7.2016 4:27
Foto

R37a87d25i98m 82K89o50l72a86r74s24k92y 2392411456837

Takže verze 800 se vůči A380 ne prosadila. To je fakt konec legendy. První 747icky začaly létat koncem 60. let!

0/0
28.7.2016 20:00

J88o82s21e98f 80R36i20c10h36t18e36r 9826645477853

Neda se říct že se "neprosadila vůči A380", když samotná A380 není žádnej prodejní trhák.. Ona 747-8 byla asi hlavně alternativou pro stávající operátory 747-400. Nicméně nedávná ropná krize dramaticky zrychlila přechod na B777/A330 a nástup B787/A350 už čtyřmotoráky dorazil.

0/0
29.7.2016 9:17

P37e72t82r 64M67u45d21r62y62c44h 7984562937973

Všechno jednou skončí i A380

+1/0
28.7.2016 19:19

M86i31c18h25a52l 57J39a13r39o67š 7534760262275

Ze 747 mám fotku za knyplem v kokpitu.. bohužel jen v hangáru.

0/0
28.7.2016 18:41
Foto

J56i79ř50í 46D78v48o41ř38á91k 5545189200158

Nedávno jsem se díval na jakýsi dokument na sattv ( nevzpomenu si na název , ani kanál ) .A vzhledem k tomu , že 747 měla být vlastně slepou vývojovou kolejí (Boeing směřoval vývoj k supersonicu ) ,tak je to super úspěch .

0/−1
28.7.2016 17:42

J27o52s62e68f 72V56o64s36i61c41k84y 4763257766213

Boeing o supersonik nikdy ani nezavadil. Ve vyvoji B 747 to trochu prehnali s vyvojem klapek (flapu) na kridlech. Jsou 3.dilne a komplikovane, a moc se pri pristani klepou a vibruji. To Airbusy maji pouze jednu dlouhou desku,ktera se vysune. Je to jednodussi,lacinejsi a bezpecnejsi .

0/−2
28.7.2016 19:15
Foto

J30i34ř34í 64D16v52o19ř84á28k 5805109240568

Podle toho dokumentu byly dvě skupiny . Ta první , kde byli zkušenější konstruktéři zkoušela supersonika a ta druhá ( méně preferenovaná ) nakonec navrhla 747.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Boeing_2707

+2/0
28.7.2016 20:14

M50i52c69h82a23e65l 83K93o28n61e35č34n62ý 6582833329849

Taky jsem to viděl, byl to zajímavý dokument přímo s vývojáři a tehdejším vedením Boeingu

0/0
28.7.2016 20:44
Foto

V19o26j16t56ě60c76h 77P95a89v80l92í86k 5554251634718

Tak to si může oproti Boeingu ještě Airbus s A380 tleskat, jak jim jdou dobře prodeje. Čtyřmotorová letadla prostě, i když jsou teoreticky bezpečnější, nemají ekonomiku provozu jako dvoumotorová.

0/0
28.7.2016 16:57

J46a55n 61T27a37r36a71b17a 4376166689499

A právě A380 je proti 777 provozně daleko výhodnější......

+1/−1
28.7.2016 17:19

M70i87r90e82k 60G64a32j25e91r 5711416369620

Ale jen na linkach, kde ho vzdy naplni.

+3/0
28.7.2016 17:22

J36o62s88e16f 96V37o80s42i47c16k42y 4303607476633

A380 pobere az 800 cestujicich, pokud je postaven ve versi "economy". Zatim ale zadny takovy postaven nebyl, pac cestujici na dlouhych 18-ti hod.letech pozaduji hodne sedadel v business a 1.tride.

0/−1
28.7.2016 17:32

L64u87k29a34s 15C70o67d82r 6218522250671

A380 zadne osmnactihodinove linky nelita. To umel akorat A340-500. Problem s ekonomikou provozu A380 presne vystihnul Mirek Gajer - to letadlo je ekonomicke pouze v pripade, ze se povede vzdy naplnit.

+1/0
28.7.2016 17:42

M34i80r21e80k 32G45a35j64e94r 5451536119530

Plus za to, ze zadny 18-hodinovy let nikdo neleta.

0/0
28.7.2016 17:47

L78u43k72a59s 19C49o22d58r 6898942410331

Donedavna letal :-) Jsem celkem rad, ze jsem se na SQ21 proletel, nez ho zrusili :-)

0/0
28.7.2016 17:50

M76i70r74e17k 37G83a45j39e54r 5681886319480

Aha, vedel jsem, ze NY-Singapore je nejdelsi let, ale myslel jsem, ze to dela 16 hodin. To neletali kolem severniho polu? Jednou jsem tam letel a byl jsem z toho paf :-).

0/0
28.7.2016 18:04

L17u49k48a66s 40C29o62d63r 6398692260661

Letalo se pres severni pol. Ale je to proste hodne daleko. Viz tripreport...

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=8299

0/0
29.7.2016 9:45

P39a42v19e52l 17M24o40r97a32v42e49c 1934415274737

Tak dělá se verze pro cca 650 lidi jenom se 2 třídami.

0/0
28.7.2016 18:32
Foto

K78a93r25e93l 96B43a15r50t60a89k 9196811555916

Škoda. Dopadl jako Airbus A340.

V dnešní době jsou 4 motory pro relativně "malé" letadlo ekonomicky neúnosné. Už i u A380 se uvažovalo o prodloužené verzi -900(1000), avšak vývoj je tak drahý, že je to spíše otázka příštích 10ti let. I to je však nejisté jestli k tomu vůbec dojde.

0/−1
28.7.2016 16:34
Foto

V66o46j51t21ě52c97h 24P28a71v24l36í78k 5784401914188

Je to velmi nepravděpodobné. Už tak Airbus přiznal, že se mu vývoj A380 nikdy na prodejích nevrátí. I tam lze čekat útlum, i když ne tak rychle.

+1/0
28.7.2016 16:57

R50o43m96a78n 68K31r22a94t47o71c23h47v21í19l 6126737796174

Už tu byl článek o útlumu A380

0/0
28.7.2016 18:20
Foto

V22o60j93t12ě73c79h 32P66a50v27l79í78k 5704891244808

Zatím pouze o nákupech pod očekáváními. Řízený útlum výroby zatím nikoli.

0/0
28.7.2016 19:08

A21n77t89o47n50i32n 49B71l52a31z85e29k 4798102117871

Super video jak staveli prvni 747-8 pro Lufhansu a vcetne startu.R^https://www.youtube.com/watch?v=tpUdd29wnzY

0/0
28.7.2016 16:26

F67r69a38n27t38i42s30e46k 84M65i56k41e71s 8803317950672

Panove je to skoda ze se nebude B747 vyrabet, ale i B707 bylo super, kdo z V s nim letel, ja ano. Panam linka Frankfurt-JFK R^!!V

0/0
28.7.2016 16:22

R42o47m21a59n 98K95r43a70t55o60c51h40v59í24l 6296417606974

Kdy to bylo?

0/0
28.7.2016 18:20

D70a88v35i23d 51D49o71b18e18š 3115132867

A to znamená, že končí i 747-8?

0/0
28.7.2016 16:17

A85n73t53o56n98i78n 14B30l34a31z26e66k 4388452867741

Zatim uplne nekonci....ale skoro. I 747-8:-/

0/0
28.7.2016 16:19

A38n15t15o11n22i65n 11B64l17a44z76e32k 4348852547931

To ze ma Boeing ztratu v tomto ctvrtleti se mi nejak moc nezdalo a tak jsem sel na jejich stranky kde o tom pisou a vysvetluji to proc. Nechci to tady prekladat, protoze az tak anglicky neumim. At neudelam vice marasu nez uzitku a tak koho to zajima bezte tam a prectete si to.

0/0
28.7.2016 16:16

M97i46r51e49k 36G72a37j55e86r 5141976909840

Tak ono je to pro ekonomicke experty (coz ja nejsem) podrobne zde http://boeing.mediaroom.com/2016-07-27-Boeing-Reports-Second-Quarter-Results

Vypada to bud jako momentalni ucetni ztrata kvuli investicim nebo ztratam z investic (zpetny vykup akcii a radek "Proceeds from investments") Take si vsimnete, ze za ctvrtleti sice vykazuji ztratu 234 milionu, ale za cele pololeti to dela 985 milionu zisk. V jejich hlavnim podnikani se Boeingu porad dari. Proto to vypada jako dobra chvile pro nakup jejich akcii.

+1/0
28.7.2016 18:01

M15a87r29o32š 14P79o71l24i37a57k 1802676517446

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 16:11

P43e76t48r 23P89ř54i93k42r52y90l 1918755903

B747 mi nebude chybet. Ale Tristar v barvach KLM - ten se mi libi.

0/−3
28.7.2016 16:04

P62e65t73r 48C37h55v76a13s45t84e46k 6289962343718

Škoda, že po sloučení firem Boeing a McDonnell Douglas, se nepokračovalo v chystaném projektu MD12, což mělo být letadlo, podobné dnešní A380. https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD-12

Bohužel nestalo se a oni pracovali jen na vylepšování B747, v podstatě nepřišli s adekvátní odpovědí na A380.

0/0
28.7.2016 15:54

V93o66j79t34ě98c25h 56B87u45d68i64n24s45k91ý 4962749379704

Otázkou je jestli opravdu bohužel.

Airbus už přiznal, že vývoj A380 se nikdy nezaplatí a při současném poklesu poptávky je ztrátová i samotná výroba...

+3/−1
28.7.2016 16:04

A36n80t32o60n65i27n 11B76l94a15z31e71k 4198542687561

Boeing se vydal jinou cestou nez mega letadla typu 380 a jak ukazuje cas, udelal dobre. Airbus ma z toho letadla kazdodenni bolehlav.:-)

+1/−1
28.7.2016 16:18
Foto

V23o54j65t30ě81c33h 82P41a74v32l80í66k 5414431794708

Proto také A350.

0/0
28.7.2016 16:59

J11o36s98e59f 43K32a40r98f12í48k 7582385856680

Škoda. Podle mě jedno z nejhezčích civilních letadel vůbec...

+9/0
28.7.2016 15:54

A73n59t91o73n81i52n 16B79l57a80z24e11k 4778422447691

Pro me nejhezci.

+2/0
28.7.2016 16:20

J12o71s33e63f 40V75o73s96i55c86k54y 4163867586923

Tady se zase seslo odborniku na krasu! Tihle kdyz probiraji krasu ruskych stihacek, tak tvrdi,ze s nimi musi Rusaci urcite vyhrat valku !

0/−3
28.7.2016 17:36
Foto

T83o38m35a73s 52C79a72b69a30k 8785375544569

Skoda, bude mi chybet.. ale pozitivni na tom je to, ze nez zmizi na poustnim hrbitove v Utahu, to ja zmizim dřív na tom vesnickem tady v Cesku.

+2/0
28.7.2016 15:48

R53o62m74a58n 83K10r69a26t92o26c65h11v35í37l 6426157786184

Ano, snad budou eště chvíly lítat.

0/0
28.7.2016 18:25

M34a69r35o17š 24P29o48l60i40a75k 1972806827666

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 15:46

P16e52t28r 27M42a97c62h33á82č43e98k 9377654573

To je škoda. Mně se 747 líbí mnohem víc než A380. :-(

+15/−1
28.7.2016 15:45

M58i63c16h67a93l 50H93o48r76a44k 2374155327762

Jestli se Vam libi nebo nelibi je v letectvi asi tak dulezite jako barva na aute. Dulezite jsou uplne jine parametry. A A380 se v mnoha ohledech rozhodne povedl.

0/0
28.7.2016 16:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.