Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec legendy se přiblížil, Boeing má už jen 21 objednávek na Jumbo Jet

Americká společnost Boeing se chystá kvůli klesajícím zakázkám ukončit produkci legendárního letounu Boeing 747 známého jako Jumbo Jet. Uvedla to firma ve zprávě pro regulační úřady. Boeing vyrábí letouny 747 již téměř půl století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74i62ř58í 11E92u15l60e20r 5458199666696

Teda když se tak dívám do toho kokpitu a vidím nespočet těch hejblátek a displejů, smekám před piloty hluboce. A k tomu ještě ta odpovědnost za životy a superdrahou techniku...

0/0
30.7.2016 17:11

J44o27s74e14f 37R95i28c31h73t94e78r 9546245667523

777 killed the 747

0/0
29.7.2016 9:09

S42e98i94d10l 12P67e32t13r 1391861465274

Ona především končí éra čtyřmotorových dopravních letadel.

Důvody jejich existence postupně technickým vývojem pominuly a ekonomika provozu a údržby rozhoduje.

Ostatně A340 již skončila výroba a i na A380 se zastavily objednávky někde na 350 ks a podle všeho finito ...:-/

Nastává postupně konec další éŕy letectví .. Ale to je holt nezastavitelný vývoj ..:-)

+2/0
29.7.2016 8:36

J27a85n 75C50e29p65e47k 1304486410

Já si ovšem myslím, že nastane doba, kdy se velkokapacitní letadla budou opět vyrábět ve velkém a to jen díky tomu, že jich bude na obloze tolik, že se tam prostě více malých již nevejde. Neříkám kolik budou mít motorů, ale do budoucna se musí navyšovat počet pasažérů na jednotlivý let alespoň v rámci velkých dopravních uzlů, protože nemůže donekonečna stoupat počet menších letadel na obloze. To nezvládne jak nebe, tak to nezvládnou hlavně letiště.

0/0
29.7.2016 8:49

J29a47n 17V72a82c72h31u29d58a 7152916137928

V 747 mi byla zima;-€

0/0
28.7.2016 21:55

M87a41t79t78e32o 27K98o87u38n86o76v62s83k52y 1560461348753

Mně jednou taky, ale ten pocit letět v Jumbu ... k nezaplacení ... :-):-)

+1/0
29.7.2016 1:19

M58i79r59e36k 72G79a52j61e39r 5101466989150

Mel jste moznost to porovnat s letem v Dreamlineru?

0/0
29.7.2016 4:27

R47a47d62i57m 50K41o36l59a53r85s57k75y 2902701476167

Takže verze 800 se vůči A380 ne prosadila. To je fakt konec legendy. První 747icky začaly létat koncem 60. let!

0/0
28.7.2016 20:00

J23o51s69e32f 42R21i60c41h57t41e43r 9796275797603

Neda se říct že se "neprosadila vůči A380", když samotná A380 není žádnej prodejní trhák.. Ona 747-8 byla asi hlavně alternativou pro stávající operátory 747-400. Nicméně nedávná ropná krize dramaticky zrychlila přechod na B777/A330 a nástup B787/A350 už čtyřmotoráky dorazil.

0/0
29.7.2016 9:17

P34e79t46r 44M35u34d98r70y88c58h 7834872417523

Všechno jednou skončí i A380

+1/0
28.7.2016 19:19

M22i31c20h29a29l 27J49a15r50o72š 7144670452775

Ze 747 mám fotku za knyplem v kokpitu.. bohužel jen v hangáru.

0/0
28.7.2016 18:41
Foto

J88i16ř55í 23D18v59o33ř76á30k 5805889310348

Nedávno jsem se díval na jakýsi dokument na sattv ( nevzpomenu si na název , ani kanál ) .A vzhledem k tomu , že 747 měla být vlastně slepou vývojovou kolejí (Boeing směřoval vývoj k supersonicu ) ,tak je to super úspěch .

0/−1
28.7.2016 17:42

J19o26s19e20f 11V40o21s40i90c38k38y 4533757926883

Boeing o supersonik nikdy ani nezavadil. Ve vyvoji B 747 to trochu prehnali s vyvojem klapek (flapu) na kridlech. Jsou 3.dilne a komplikovane, a moc se pri pristani klepou a vibruji. To Airbusy maji pouze jednu dlouhou desku,ktera se vysune. Je to jednodussi,lacinejsi a bezpecnejsi .

0/−2
28.7.2016 19:15
Foto

J11i56ř37í 79D20v89o20ř65á80k 5635179520318

Podle toho dokumentu byly dvě skupiny . Ta první , kde byli zkušenější konstruktéři zkoušela supersonika a ta druhá ( méně preferenovaná ) nakonec navrhla 747.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Boeing_2707

+2/0
28.7.2016 20:14

M21i92c20h18a25e19l 92K20o81n74e39č90n12ý 6952273539659

Taky jsem to viděl, byl to zajímavý dokument přímo s vývojáři a tehdejším vedením Boeingu

0/0
28.7.2016 20:44
Foto

V19o67j19t66ě31c17h 29P13a24v81l44í17k 5714101624968

Tak to si může oproti Boeingu ještě Airbus s A380 tleskat, jak jim jdou dobře prodeje. Čtyřmotorová letadla prostě, i když jsou teoreticky bezpečnější, nemají ekonomiku provozu jako dvoumotorová.

0/0
28.7.2016 16:57

J20a35n 54T19a41r53a93b53a 4916456629779

A právě A380 je proti 777 provozně daleko výhodnější......

+1/−1
28.7.2016 17:19

M29i54r16e69k 52G66a76j77e69r 5221246269310

Ale jen na linkach, kde ho vzdy naplni.

+3/0
28.7.2016 17:22

J26o89s80e48f 48V87o85s26i74c32k32y 4483607336653

A380 pobere az 800 cestujicich, pokud je postaven ve versi "economy". Zatim ale zadny takovy postaven nebyl, pac cestujici na dlouhych 18-ti hod.letech pozaduji hodne sedadel v business a 1.tride.

0/−1
28.7.2016 17:32

L28u37k89a82s 94C48o93d97r 6928922300531

A380 zadne osmnactihodinove linky nelita. To umel akorat A340-500. Problem s ekonomikou provozu A380 presne vystihnul Mirek Gajer - to letadlo je ekonomicke pouze v pripade, ze se povede vzdy naplnit.

+1/0
28.7.2016 17:42

M68i26r67e87k 84G48a36j98e65r 5341716509420

Plus za to, ze zadny 18-hodinovy let nikdo neleta.

0/0
28.7.2016 17:47

L54u58k64a40s 69C12o62d88r 6308952270871

Donedavna letal :-) Jsem celkem rad, ze jsem se na SQ21 proletel, nez ho zrusili :-)

0/0
28.7.2016 17:50

M46i86r13e42k 95G13a51j43e49r 5281316449840

Aha, vedel jsem, ze NY-Singapore je nejdelsi let, ale myslel jsem, ze to dela 16 hodin. To neletali kolem severniho polu? Jednou jsem tam letel a byl jsem z toho paf :-).

0/0
28.7.2016 18:04

L39u76k97a30s 21C32o29d45r 6208622770241

Letalo se pres severni pol. Ale je to proste hodne daleko. Viz tripreport...

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=8299

0/0
29.7.2016 9:45

P46a73v11e67l 93M82o98r29a92v26e54c 1834485554187

Tak dělá se verze pro cca 650 lidi jenom se 2 třídami.

0/0
28.7.2016 18:32

K12a42r59e72l 84B44a48r23t13a31k 9496321735466

Škoda. Dopadl jako Airbus A340.

V dnešní době jsou 4 motory pro relativně "malé" letadlo ekonomicky neúnosné. Už i u A380 se uvažovalo o prodloužené verzi -900(1000), avšak vývoj je tak drahý, že je to spíše otázka příštích 10ti let. I to je však nejisté jestli k tomu vůbec dojde.

0/−1
28.7.2016 16:34
Foto

V70o67j17t31ě96c63h 80P79a23v32l43í26k 5814701184558

Je to velmi nepravděpodobné. Už tak Airbus přiznal, že se mu vývoj A380 nikdy na prodejích nevrátí. I tam lze čekat útlum, i když ne tak rychle.

+1/0
28.7.2016 16:57

R37o27m25a48n 50K69r18a50t12o78c56h59v64í66l 6826917116474

Už tu byl článek o útlumu A380

0/0
28.7.2016 18:20
Foto

V73o80j73t17ě40c68h 38P97a57v67l46í21k 5444261694978

Zatím pouze o nákupech pod očekáváními. Řízený útlum výroby zatím nikoli.

0/0
28.7.2016 19:08

A68n30t25o75n77i21n 92B77l96a44z22e86k 4158442697381

Super video jak staveli prvni 747-8 pro Lufhansu a vcetne startu.R^https://www.youtube.com/watch?v=tpUdd29wnzY

0/0
28.7.2016 16:26

F57r73a57n80t18i86s57e64k 29M60i92k67e72s 8693397660812

Panove je to skoda ze se nebude B747 vyrabet, ale i B707 bylo super, kdo z V s nim letel, ja ano. Panam linka Frankfurt-JFK R^!!V

0/0
28.7.2016 16:22

R95o88m57a63n 32K85r82a75t69o98c55h60v68í86l 6666927866484

Kdy to bylo?

0/0
28.7.2016 18:20

D75a71v96i70d 81D89o92b69e66š 3355162717

A to znamená, že končí i 747-8?

0/0
28.7.2016 16:17

A89n29t26o74n94i64n 33B92l65a89z60e29k 4628442287151

Zatim uplne nekonci....ale skoro. I 747-8:-/

0/0
28.7.2016 16:19

A36n60t74o60n91i10n 51B87l26a57z65e93k 4248662137871

To ze ma Boeing ztratu v tomto ctvrtleti se mi nejak moc nezdalo a tak jsem sel na jejich stranky kde o tom pisou a vysvetluji to proc. Nechci to tady prekladat, protoze az tak anglicky neumim. At neudelam vice marasu nez uzitku a tak koho to zajima bezte tam a prectete si to.

0/0
28.7.2016 16:16

M81i57r72e25k 69G38a69j94e77r 5761686169910

Tak ono je to pro ekonomicke experty (coz ja nejsem) podrobne zde http://boeing.mediaroom.com/2016-07-27-Boeing-Reports-Second-Quarter-Results

Vypada to bud jako momentalni ucetni ztrata kvuli investicim nebo ztratam z investic (zpetny vykup akcii a radek "Proceeds from investments") Take si vsimnete, ze za ctvrtleti sice vykazuji ztratu 234 milionu, ale za cele pololeti to dela 985 milionu zisk. V jejich hlavnim podnikani se Boeingu porad dari. Proto to vypada jako dobra chvile pro nakup jejich akcii.

+1/0
28.7.2016 18:01

M39a38r85o67š 70P44o75l27i85a97k 1582916897306

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 16:11

P54e82t31r 63P23ř82i27k80r80y48l 1178265183

B747 mi nebude chybet. Ale Tristar v barvach KLM - ten se mi libi.

0/−3
28.7.2016 16:04

P69e68t67r 71C83h12v46a16s30t92e98k 6159272203838

Škoda, že po sloučení firem Boeing a McDonnell Douglas, se nepokračovalo v chystaném projektu MD12, což mělo být letadlo, podobné dnešní A380. https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD-12

Bohužel nestalo se a oni pracovali jen na vylepšování B747, v podstatě nepřišli s adekvátní odpovědí na A380.

0/0
28.7.2016 15:54

V49o58j32t60ě25c60h 98B12u94d94i15n42s62k74ý 4972869869364

Otázkou je jestli opravdu bohužel.

Airbus už přiznal, že vývoj A380 se nikdy nezaplatí a při současném poklesu poptávky je ztrátová i samotná výroba...

+3/−1
28.7.2016 16:04

A66n74t27o64n33i61n 39B19l90a52z60e83k 4808332597831

Boeing se vydal jinou cestou nez mega letadla typu 380 a jak ukazuje cas, udelal dobre. Airbus ma z toho letadla kazdodenni bolehlav.:-)

+1/−1
28.7.2016 16:18
Foto

V33o83j40t70ě53c12h 53P82a55v36l13í55k 5844951134148

Proto také A350.

0/0
28.7.2016 16:59

J70o10s76e98f 48K47a49r17f10í35k 7962555386640

Škoda. Podle mě jedno z nejhezčích civilních letadel vůbec...

+9/0
28.7.2016 15:54

A44n56t52o70n27i28n 51B52l81a84z75e25k 4168122407691

Pro me nejhezci.

+2/0
28.7.2016 16:20

J62o82s44e66f 90V52o35s74i12c53k38y 4633977466383

Tady se zase seslo odborniku na krasu! Tihle kdyz probiraji krasu ruskych stihacek, tak tvrdi,ze s nimi musi Rusaci urcite vyhrat valku !

0/−3
28.7.2016 17:36
Foto

T77o70m46a12s 64C28a77b53a18k 8765935804139

Skoda, bude mi chybet.. ale pozitivni na tom je to, ze nez zmizi na poustnim hrbitove v Utahu, to ja zmizim dřív na tom vesnickem tady v Cesku.

+2/0
28.7.2016 15:48

R39o73m36a74n 69K26r47a11t18o95c66h70v68í80l 6786377116554

Ano, snad budou eště chvíly lítat.

0/0
28.7.2016 18:25

M74a88r58o61š 15P16o68l96i24a42k 1472836667776

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 15:46

P44e96t51r 57M51a56c90h59á12č71e66k 9467894273

To je škoda. Mně se 747 líbí mnohem víc než A380. :-(

+15/−1
28.7.2016 15:45

M87i67c64h48a74l 12H32o28r94a30k 2784825447302

Jestli se Vam libi nebo nelibi je v letectvi asi tak dulezite jako barva na aute. Dulezite jsou uplne jine parametry. A A380 se v mnoha ohledech rozhodne povedl.

0/0
28.7.2016 16:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.