Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda je blízko miliardové zakázce do Bavorska, protesty DB nezabraly

Plzeňská Škoda Transportation je velmi blízko finálnímu podpisu smlouvy na dodávky elektrických jednotek pro příměstskou dopravu v okolí bavorského Norimberku. Kontrakt za téměř deset miliard blokují přes rok německé státní dráhy Deutsche Bahn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O46s94k11a84r 38Š98t79e24j10f96a 2553397397399

Vždyť to je hezký :o)

+1/0
30.7.2016 9:56

A91n60t65o76n86í31n 57K76l39e76c63a77n48d19a 2240617915441

Zrovna DB ... V ČR si neustále stěžují, že namjí dotace, když na elektrifikováné tratě dávají své vyřazené vozy z Německa a prostřednictvím Arrivy (jejich dceřinné společnosti) sem cpou šrot (např. Praha-Benešov).

Gratulace Škodě!

+7/0
29.7.2016 21:27

S92t31a17n88i82s98l78a40v 62K73r82e90j56c34a87r 6157976543364

Ano to je profesionální kooperace. Je dobře, že Škodováci umějí vyrobit zboží o něž mají v EU zájem, nakonec Československé lokomotivy z Plzenské Škodovky vozily Rusáky mezi Moskvou a Leninradem. Dnes je tam nahradil Siemens(a až se Putinovi podaří dostavět a zmodernizovat BAM) tak budou jistě nasazeny i tamní soupravy těplušek pamatující ještě Stalina. My se holt musíme spokojit s bazarem z Německa, Španělska a jinud. A je lhostejno zda se jedná o ČD, Jančuru nebo Novotného. Přeji Škodovce a škodovákům úspěch nejen s vlakovými soupravami, trolejbusy a tramvajemi.

+1/−1
29.7.2016 22:22

R45a68d64e33k 31J60a59n70a10t47a 9145216804232

Máte to nějaké pomotané.

DB v Německu (na výkonech, kde budou jezdit tyto soupravy, tj. kategorie RegionalExpres) dotace pobírají. Řádově 10 EUR/vlkm, tj. cca 2-3x více než obdobný vlak v ČR. K tomu vybírají cca 4x vyšší jízdné.

DB Arriva u nás dotace nebere (ty dvě linky provozuje sama za sebe a pravděpodobně na nich prodělává) a že si stěžuje na absenci výběrových řízení, je celkem pochopitelné. V Německu je totiž dělají.

0/0
29.7.2016 23:23

J79o19s38e96f 85T38r32ö38g78l 8929572626116

4x vyšší jízdné u regionální dopravy není. Většina cestujících využívá různé slevy, dojížděcí průkazky a jízdenky integrovaných systémů, které jsou vcelku výhodné. Např. v Drážďanech stojí jednotlivá jízda (max. 60 min) v tarifním pásmu Dresden (zahrnuje i letiště) 2,30 EUR (cca 60 Kč) a celodenní 6 EUR (cca 160 Kč). Ve srovnatelně velkém Brně stojí podobná jízdenka 25 Kč (a nejlevnější ovšem s kratší platností 20 Kč), celodenní 90 Kč, čili jsme na cca polovině.

+1/−1
30.7.2016 0:49

J96i35ř58í 56E21r50b14e66n 1323864296497

U nás máte taky integrované systémy, linkové/hromadné/zpáteční slevy, časové a regionální lítačky aj.

+2/0
30.7.2016 17:13

P73e67t85r 74P89e20t30r 6583422498703

Ano ale s novýma soupravama, v Německu na té "drahé" trati neuvidíte 50 let starý motorák ani postrach lokálek - regionovu

0/−3
30.7.2016 12:03

M41a70r57t79i92n 98K52a29r50á78s19e93k 9588753988818

No ano, ale s tskoviu dotaci a jizdnym vam s novou paradni soupravou zacnu jezdit i ja a to obzeleznicni doprave moc nevim...

+1/0
30.7.2016 22:07

A49l26o23i86s 50S77l46á64m64e52č14k12a 2466412522432

Výhled ze stanoviště strojvedoucího té jednotky působí poněkud klaustrofobicky.

0/−3
29.7.2016 18:38

J57i63ř27í 85K62o69c21u67r78e67k 6785694645738

Naštěstí strojvedoucí nemusí dávat přednost zprava, ani se rozhlížet před přejezdem.

+5/0
29.7.2016 18:48

A36l97e89š 38K80r41e29j62č29í 6631331923259

Německá technologie, tentokrát DB, opět ostrouhala ;-D

0/0
29.7.2016 16:30

J50a93r50e81k 18K36a74l45i93v58o23d28a 7786153551176

Co vyrábí DB?

+1/0
29.7.2016 23:03

S82t98a76n98i89s25l16a21v 18K60r20e24j94c44a62r 6627696533704

Je to stejné jako Leo expres pouze ve větším.

0/0
30.7.2016 11:30

P72a38v84e69l 43M88a37t42o48u76š20e11k 5360727548454

Jestli to bude na způsob InterPanteru, tak se Němci mají na co těšit! Už by si mohli objednávat špunty do uší a podsedáky pro zmírnění otřesů. Jinak nevím, co je tom průlomového, že DB nebudou provozovat vytížené příměstské vlaky na hlavních tratích. V Německu je to dávno běžné (namátkou Ostdeutsche Einsebahn kolem Berlína, Metronom kolem Hannnoveru a další). Ale tarif mají všichni plus mínus stejný a hlavně uznávají stejné jízdenky, což je pro cestujícího základ.

+8/0
29.7.2016 16:14

P64e56t92r 34M34a87r38e72č57e25k 1603501599958

No tak třeba mají Němci kvalitnější tratě bez třícentimetrových mezer ve spojích kolejnic. :-)

+4/0
29.7.2016 16:22

P60a58v34e43l 82M77a96t38o43u19š62e82k 5670447978584

To sice mají, ale i u nás to jezdí po relativně velmi slušných tratích (dokonce nejslušnějších) a stejně je to hrůza.

+1/0
29.7.2016 16:25

V82í50t 49G97a97b15r75i28e45l 5834103216217

Dálková verze RegioPanteru se jmenuje InterPanter.

+5/0
29.7.2016 15:26

T27o38m85á81š 52T26a60t75í92č89e76k 5480352220838

A kdy už jim konečně schválí ty třísystémový zátopky na trasu do Berlína? O tom se mlčí a mlčí a mlčí...

+4/0
29.7.2016 15:13

J71a51r30o93s74l97a41v 19D11u60n96d54a 1823162966970

Myslíš kdy si to ČD domluví s DB Netz?

+1/0
29.7.2016 19:53

T77o84m26á25š 79T75a10t24í27č46e81k 5890592720588

To poslední, co jsem o tom četl, bylo, že zátopci nejsou schválený k jízdě rychlostí 200 km/h přes nějaký mosty a že se to ještě musí odzkoušet.

0/0
29.7.2016 22:27

M72a91t90ú56š 92B63e16n46a22k 9848294842313

Lenže už nebolo povedané, že sú to prvé lokomotívy ktoré sa na tie mosty vôbec testovali a nieje isté či ostatné nebudú mať rovnaké problémy...

Inak toto je už problém ČD a nie Škody, tá mala spraviť schválenie v Nemecku a už ne na sieti DB netz, čo aj spravila.

+1/0
29.7.2016 22:56

T55o70m77á69š 94T91a97t62í18č96e13k 5950512150758

Díky za snahu o vysvětlení, ale taurusy s tím očividně problémy nemají.

0/−1
29.7.2016 23:03

J38a26r51e59k 37K11a33l61i90v58o13d43a 7716483131406

A už na to byly testované?

+2/0
29.7.2016 23:05

T60o89m78á68š 56T68a22t94í66č73e95k 5630942870608

No o takových věcech jsem se právě nic nedočetl. Že nesmí jezdit zátopci 200 přes nějaké mosty, kvůli možným vibracím to myslím bylo, je ta poslední zpráva, co jsem zachytil. A to už je alespoň rok.

0/0
29.7.2016 23:19

J51a58r39o18s95l43a69v 56D29u31n19d86a 1203902586360

Ono je to jednoduchý. Škodovka měla zodpovědnost za zajištění schválení pro provoz v Německu u jejich drážního úřadu (EBA). To Zátopek má.

ČD si musí vyřídit povolení k provozu po tratích DB Netz. A to nemá. Ano, jde o mosty. A ten problém je, že požadavky DB Netz ČD nezjistila včas a nezadala Škodovce. Tak to vidím já.

0/0
1.8.2016 21:30

M24a14r65t51i15n 72V45o29k69o13u55n 9918633153696

Drzim palce, vlaky delaji dobre

+5/0
29.7.2016 15:08

J65a12k97u61b 83M41i40k17u95l90a43c58e47k 7468806116133

no jel sem tim, bylo to vedeno jako rychlik a teda bida...

0/−1
29.7.2016 15:42

J18a46k80u59b 38M45i55k77u23l20a48c91e86k 7778926236613

Zajimave ze clovek dostane minus za svuj nazor na zaklade zkusenosti, vidte pane Medek? ;-D

+1/0
29.7.2016 15:57

J52a83k22u39b 73K94o83r96e69c 6604700231963

to neznamená, že máte špatný názor, ale že někdo s vašim názorem nesouhlasí

+4/0
29.7.2016 16:09

P81e87t12r 52M82a26r34e19č36e65k 1513821709308

Jak bída ?

+2/0
29.7.2016 16:22

A90n24t18o23n50í45n 85P93o96p87e73l44á51k 7956610684840

Jsem hrdý na to, že žiju v zemi, kde se vyrábějí velmi žádané příměstské vlaky a zároveň mohu dál denně jezdit do Prahy na trati z Kralup žabotlamem z padesátých let minulého století.....;-D

+27/0
29.7.2016 15:02

J83a63n 25P38r59i89c44h93y75s88t51a25l 8271698553

No vidite. A v zahranici by to byl historicky vlak s priplatkem. Vy to mate za stejnou cenu.

+4/0
29.7.2016 17:25

R13a73d91e82k 60J47a30n77a20t87a 9905236784482

Tak si počkejte půlhodiny na CityElefant.

Pokud se nepletu, do Kralup už jezdí pouze dva žabotlamy a další dva na tzv. městské lince a to pouze v pracovní dny. Jinde v ČR už nejezdí, jen tyto 4.

95% souprav už bylo vyměněno za CityElefanty.

+10/0
29.7.2016 17:47

M74i37r57e67k 80Z67á28v54o91d40n33ý 7732287730558

Tak snad jim neupadnou dveře jako v českém Panterovi (pravda, jednalo se o InterPantera) :)

0/0
29.7.2016 14:54

F44i77l78i27p 27S40m77o14l77a 9177468621857

nebyl to rám kolem okna, co upadlo?

+2/0
29.7.2016 15:30

M14i50r68e75k 64Z55á10v60o92d57n46ý 7122367570808

Pardon, máte pravdu, byl to rám okolo okna. Nicméně i tak to není zrovna příjemné, že se už rozpadá.

+2/0
29.7.2016 15:38

M60i58r86e28k 55S32á75l 1195211958614

plzeňská škodovka šlape radost pohledět :-)R^

+6/0
29.7.2016 14:07

V17e96n33d78u59l43a 14F42a49i51f71e57r19o72v72á 4938501303429

A co se DB nelíbí?

+1/0
29.7.2016 13:54

T25o89m82á95š 52T28a30t28í17č62e38k 5400572790138

Konkurence.

+4/0
29.7.2016 15:14

P47e13t37r 24N96o12v96o93t18n38y 1881110771

Tak to je ta hodná Arriva oproti našim zlým ČD. ;-D

+4/0
29.7.2016 13:32

J55a81n 37K34o88b78ě79r70s34k10ý 1790596391253

DB se chovají jak vidno úplně stejně ;-D

0/0
29.7.2016 13:43

P96e78t21r 20F24r76ý15d34e69k 7669361329393

Byly v zadani drzaky na sekery v interieru?

+21/−3
29.7.2016 13:19

F28r95a74n66t62i27š51e71k 34K35u13b51á77s98e41k 7239128562639

;-DEU;-D;-D

+2/0
29.7.2016 14:36

P67e85t10r 24M95a27r74e33č71e30k 1223701979658

R^;-D ..

+1/0
29.7.2016 16:23

Z49b61y74n59ě43k 26P42o86p52o71v53s18k68ý 9456778737213

No doufám, že to nebudou dodávat ve stejné kvalitě, jak Interpantery...

0/0
29.7.2016 13:19

P66e19t72r 64M52a27r80š77á48l87e92k 9795512224649

Jaký je s nima problém? Já jezdím skoro denně Regiopanterem a nic jsem nezaznamenal.

+1/0
29.7.2016 13:21

J15o85z38e47f 66D63u68h39a30c79e43k 7371700873580

ja som isiel regiopanterom zatial dvakrat (sice jazdim vlakom denne, ale som na "zlej" trase) a nevsimol som si ze by boli tie vlaky niecim zle... nieco konkretne?

+2/0
29.7.2016 13:46

J38i55ř97í 19S55t60e34h11l95í43k 9927806935382

Akorát dva v Brně v depu při aktivním odstavení vyhořeli.Škoda navrhla úpravu.Zákaz aktivního odstavování.....Jinak bez komentáře.Cargo udělalo dobře,že si nové lokomotivy koupily jinde.

+3/0
29.7.2016 15:02

J49i17ř11í 59K87o12c82u17r39e16k 6565964785518

A když vyhoří při stání ve stanici, tak přijde zákaz stání ve stanici.

0/0
29.7.2016 18:44

J83a19r89e20k 88K89a58l46i81v41o66d13a 7796833411136

Cargo především potřebovalo interoperabilitu a 380 rozhodně všude schválená není.

0/0
29.7.2016 23:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.