Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda je blízko miliardové zakázce do Bavorska, protesty DB nezabraly

Plzeňská Škoda Transportation je velmi blízko finálnímu podpisu smlouvy na dodávky elektrických jednotek pro příměstskou dopravu v okolí bavorského Norimberku. Kontrakt za téměř deset miliard blokují přes rok německé státní dráhy Deutsche Bahn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O96s91k23a36r 74Š37t86e16j65f89a 2833607687659

Vždyť to je hezký :o)

+1/0
30.7.2016 9:56

A49n97t33o96n35í74n 28K51l51e80c57a21n10d28a 2110567135711

Zrovna DB ... V ČR si neustále stěžují, že namjí dotace, když na elektrifikováné tratě dávají své vyřazené vozy z Německa a prostřednictvím Arrivy (jejich dceřinné společnosti) sem cpou šrot (např. Praha-Benešov).

Gratulace Škodě!

+7/0
29.7.2016 21:27

S12t25a66n13i85s49l60a80v 67K26r57e74j67c92a89r 6667356113804

Ano to je profesionální kooperace. Je dobře, že Škodováci umějí vyrobit zboží o něž mají v EU zájem, nakonec Československé lokomotivy z Plzenské Škodovky vozily Rusáky mezi Moskvou a Leninradem. Dnes je tam nahradil Siemens(a až se Putinovi podaří dostavět a zmodernizovat BAM) tak budou jistě nasazeny i tamní soupravy těplušek pamatující ještě Stalina. My se holt musíme spokojit s bazarem z Německa, Španělska a jinud. A je lhostejno zda se jedná o ČD, Jančuru nebo Novotného. Přeji Škodovce a škodovákům úspěch nejen s vlakovými soupravami, trolejbusy a tramvajemi.

+1/−1
29.7.2016 22:22

R35a70d20e28k 96J84a98n47a51t39a 9195276524832

Máte to nějaké pomotané.

DB v Německu (na výkonech, kde budou jezdit tyto soupravy, tj. kategorie RegionalExpres) dotace pobírají. Řádově 10 EUR/vlkm, tj. cca 2-3x více než obdobný vlak v ČR. K tomu vybírají cca 4x vyšší jízdné.

DB Arriva u nás dotace nebere (ty dvě linky provozuje sama za sebe a pravděpodobně na nich prodělává) a že si stěžuje na absenci výběrových řízení, je celkem pochopitelné. V Německu je totiž dělají.

0/0
29.7.2016 23:23

J42o55s47e56f 70T18r89ö29g82l 8719712576506

4x vyšší jízdné u regionální dopravy není. Většina cestujících využívá různé slevy, dojížděcí průkazky a jízdenky integrovaných systémů, které jsou vcelku výhodné. Např. v Drážďanech stojí jednotlivá jízda (max. 60 min) v tarifním pásmu Dresden (zahrnuje i letiště) 2,30 EUR (cca 60 Kč) a celodenní 6 EUR (cca 160 Kč). Ve srovnatelně velkém Brně stojí podobná jízdenka 25 Kč (a nejlevnější ovšem s kratší platností 20 Kč), celodenní 90 Kč, čili jsme na cca polovině.

+1/−1
30.7.2016 0:49

J93i98ř31í 36E57r32b31e59n 1263954196807

U nás máte taky integrované systémy, linkové/hromadné/zpáteční slevy, časové a regionální lítačky aj.

+2/0
30.7.2016 17:13

P75e77t21r 40P26e67t70r 6733592938153

Ano ale s novýma soupravama, v Německu na té "drahé" trati neuvidíte 50 let starý motorák ani postrach lokálek - regionovu

0/−3
30.7.2016 12:03

M64a63r32t73i34n 60K55a48r54á63s90e75k 9188783558808

No ano, ale s tskoviu dotaci a jizdnym vam s novou paradni soupravou zacnu jezdit i ja a to obzeleznicni doprave moc nevim...

+1/0
30.7.2016 22:07

A10l38o72i87s 53S44l66á10m55e18č21k60a 2676982652582

Výhled ze stanoviště strojvedoucího té jednotky působí poněkud klaustrofobicky.

0/−3
29.7.2016 18:38

J65i46ř16í 29K64o49c33u59r97e39k 6605824385908

Naštěstí strojvedoucí nemusí dávat přednost zprava, ani se rozhlížet před přejezdem.

+5/0
29.7.2016 18:48

A74l25e62š 62K12r29e34j20č24í 6591741553429

Německá technologie, tentokrát DB, opět ostrouhala ;-D

0/0
29.7.2016 16:30

J43a86r81e48k 16K36a76l45i12v10o34d16a 7496393431376

Co vyrábí DB?

+1/0
29.7.2016 23:03

S70t16a74n34i40s54l58a57v 47K73r54e44j16c70a59r 6857306613504

Je to stejné jako Leo expres pouze ve větším.

0/0
30.7.2016 11:30

P20a91v12e83l 46M35a89t50o18u23š32e68k 5910637138484

Jestli to bude na způsob InterPanteru, tak se Němci mají na co těšit! Už by si mohli objednávat špunty do uší a podsedáky pro zmírnění otřesů. Jinak nevím, co je tom průlomového, že DB nebudou provozovat vytížené příměstské vlaky na hlavních tratích. V Německu je to dávno běžné (namátkou Ostdeutsche Einsebahn kolem Berlína, Metronom kolem Hannnoveru a další). Ale tarif mají všichni plus mínus stejný a hlavně uznávají stejné jízdenky, což je pro cestujícího základ.

+8/0
29.7.2016 16:14

P34e44t11r 83M84a48r17e93č71e29k 1153851269788

No tak třeba mají Němci kvalitnější tratě bez třícentimetrových mezer ve spojích kolejnic. :-)

+4/0
29.7.2016 16:22

P71a64v38e47l 41M52a33t79o84u83š31e40k 5350887558194

To sice mají, ale i u nás to jezdí po relativně velmi slušných tratích (dokonce nejslušnějších) a stejně je to hrůza.

+1/0
29.7.2016 16:25

V94í81t 36G58a11b45r23i43e26l 5304813786607

Dálková verze RegioPanteru se jmenuje InterPanter.

+5/0
29.7.2016 15:26

T19o21m77á53š 83T83a37t48í40č33e63k 5490222690588

A kdy už jim konečně schválí ty třísystémový zátopky na trasu do Berlína? O tom se mlčí a mlčí a mlčí...

+4/0
29.7.2016 15:13

J95a91r96o52s75l47a77v 36D24u43n57d31a 1223272586730

Myslíš kdy si to ČD domluví s DB Netz?

+1/0
29.7.2016 19:53

T71o70m72á15š 76T56a50t60í17č78e27k 5400412230888

To poslední, co jsem o tom četl, bylo, že zátopci nejsou schválený k jízdě rychlostí 200 km/h přes nějaký mosty a že se to ještě musí odzkoušet.

0/0
29.7.2016 22:27

M52a48t30ú45š 72B53e43n10a33k 9948764292323

Lenže už nebolo povedané, že sú to prvé lokomotívy ktoré sa na tie mosty vôbec testovali a nieje isté či ostatné nebudú mať rovnaké problémy...

Inak toto je už problém ČD a nie Škody, tá mala spraviť schválenie v Nemecku a už ne na sieti DB netz, čo aj spravila.

+1/0
29.7.2016 22:56

T77o73m67á61š 89T44a44t22í17č44e84k 5280342440158

Díky za snahu o vysvětlení, ale taurusy s tím očividně problémy nemají.

0/−1
29.7.2016 23:03

J47a70r93e37k 85K48a73l24i73v48o74d94a 7846543841836

A už na to byly testované?

+2/0
29.7.2016 23:05

T81o42m21á64š 50T96a77t75í45č13e44k 5260482180378

No o takových věcech jsem se právě nic nedočetl. Že nesmí jezdit zátopci 200 přes nějaké mosty, kvůli možným vibracím to myslím bylo, je ta poslední zpráva, co jsem zachytil. A to už je alespoň rok.

0/0
29.7.2016 23:19

J45a84r34o82s91l46a32v 91D62u10n28d86a 1943582896370

Ono je to jednoduchý. Škodovka měla zodpovědnost za zajištění schválení pro provoz v Německu u jejich drážního úřadu (EBA). To Zátopek má.

ČD si musí vyřídit povolení k provozu po tratích DB Netz. A to nemá. Ano, jde o mosty. A ten problém je, že požadavky DB Netz ČD nezjistila včas a nezadala Škodovce. Tak to vidím já.

0/0
1.8.2016 21:30

M32a62r52t16i69n 93V18o84k71o34u90n 9918683103646

Drzim palce, vlaky delaji dobre

+5/0
29.7.2016 15:08

J37a62k50u22b 92M17i61k90u28l42a91c77e55k 8487871477224

no jel sem tim, bylo to vedeno jako rychlik a teda bida...

0/−1
29.7.2016 15:42

J50a91k19u77b 24M29i59k23u98l90a98c77e32k 8377751717654

Zajimave ze clovek dostane minus za svuj nazor na zaklade zkusenosti, vidte pane Medek? ;-D

+1/0
29.7.2016 15:57

J81a64k82u75b 40K43o20r24e90c 6484690961343

to neznamená, že máte špatný názor, ale že někdo s vašim názorem nesouhlasí

+4/0
29.7.2016 16:09

P22e49t10r 58M31a49r66e77č49e51k 1313921399388

Jak bída ?

+2/0
29.7.2016 16:22

A63n51t69o36n42í72n 82P15o70p80e16l81á94k 7866750594620

Jsem hrdý na to, že žiju v zemi, kde se vyrábějí velmi žádané příměstské vlaky a zároveň mohu dál denně jezdit do Prahy na trati z Kralup žabotlamem z padesátých let minulého století.....;-D

+27/0
29.7.2016 15:02

J88a86n 50P98r28i10c86h19y93s26t92a60l 8711528463

No vidite. A v zahranici by to byl historicky vlak s priplatkem. Vy to mate za stejnou cenu.

+4/0
29.7.2016 17:25

R76a90d49e87k 58J74a86n91a62t40a 9435276634442

Tak si počkejte půlhodiny na CityElefant.

Pokud se nepletu, do Kralup už jezdí pouze dva žabotlamy a další dva na tzv. městské lince a to pouze v pracovní dny. Jinde v ČR už nejezdí, jen tyto 4.

95% souprav už bylo vyměněno za CityElefanty.

+10/0
29.7.2016 17:47

M73i17r24e59k 64Z79á93v20o38d75n42ý 7742207480228

Tak snad jim neupadnou dveře jako v českém Panterovi (pravda, jednalo se o InterPantera) :)

0/0
29.7.2016 14:54

F20i61l34i14p 24S41m16o37l10a 9727698351557

nebyl to rám kolem okna, co upadlo?

+2/0
29.7.2016 15:30

M80i64r65e22k 12Z78á65v38o79d76n42ý 7182107580738

Pardon, máte pravdu, byl to rám okolo okna. Nicméně i tak to není zrovna příjemné, že se už rozpadá.

+2/0
29.7.2016 15:38

M77i20r61e75k 39S38á36l 1285851568164

plzeňská škodovka šlape radost pohledět :-)R^

+6/0
29.7.2016 14:07

V73e44n53d34u18l71a 22F55a72i63f39e95r54o19v41á 4438291253139

A co se DB nelíbí?

+1/0
29.7.2016 13:54

T65o67m38á27š 47T95a40t96í29č88e94k 5180582480678

Konkurence.

+4/0
29.7.2016 15:14

P34e41t29r 18N64o86v44o46t28n77y 1331100301

Tak to je ta hodná Arriva oproti našim zlým ČD. ;-D

+4/0
29.7.2016 13:32

J42a20n 22K32o61b28ě27r87s35k47ý 1230366881823

DB se chovají jak vidno úplně stejně ;-D

0/0
29.7.2016 13:43

P27e46t23r 24F71r70ý22d89e33k 7789421799663

Byly v zadani drzaky na sekery v interieru?

+21/−3
29.7.2016 13:19

F47r88a15n27t27i63š29e84k 95K36u76b89á69s22e30k 7209148402359

;-DEU;-D;-D

+2/0
29.7.2016 14:36

P46e49t31r 31M55a16r20e19č95e62k 1763411659248

R^;-D ..

+1/0
29.7.2016 16:23

Z38b21y70n17ě82k 93P50o91p55o49v55s53k12ý 9516598187593

No doufám, že to nebudou dodávat ve stejné kvalitě, jak Interpantery...

0/0
29.7.2016 13:19

P97e41t92r 58M44a90r81š94á18l30e10k 9515532404229

Jaký je s nima problém? Já jezdím skoro denně Regiopanterem a nic jsem nezaznamenal.

+1/0
29.7.2016 13:21

J48o78z98e14f 46D26u63h47a78c96e92k 7771290143560

ja som isiel regiopanterom zatial dvakrat (sice jazdim vlakom denne, ale som na "zlej" trase) a nevsimol som si ze by boli tie vlaky niecim zle... nieco konkretne?

+2/0
29.7.2016 13:46

J12i59ř97í 31S83t81e30h33l55í26k 9627856815512

Akorát dva v Brně v depu při aktivním odstavení vyhořeli.Škoda navrhla úpravu.Zákaz aktivního odstavování.....Jinak bez komentáře.Cargo udělalo dobře,že si nové lokomotivy koupily jinde.

+3/0
29.7.2016 15:02

J96i60ř43í 11K76o53c96u14r43e53k 6215284435988

A když vyhoří při stání ve stanici, tak přijde zákaz stání ve stanici.

0/0
29.7.2016 18:44

J80a25r85e35k 92K57a32l77i67v70o20d88a 7916613461276

Cargo především potřebovalo interoperabilitu a 380 rozhodně všude schválená není.

0/0
29.7.2016 23:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.