Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda je blízko miliardové zakázce do Bavorska, protesty DB nezabraly

Plzeňská Škoda Transportation je velmi blízko finálnímu podpisu smlouvy na dodávky elektrických jednotek pro příměstskou dopravu v okolí bavorského Norimberku. Kontrakt za téměř deset miliard blokují přes rok německé státní dráhy Deutsche Bahn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O38s62k87a19r 33Š14t42e61j72f57a 2613247257639

Vždyť to je hezký :o)

+1/0
30.7.2016 9:56

A42n56t47o96n94í71n 62K73l51e40c16a31n48d48a 2230217835271

Zrovna DB ... V ČR si neustále stěžují, že namjí dotace, když na elektrifikováné tratě dávají své vyřazené vozy z Německa a prostřednictvím Arrivy (jejich dceřinné společnosti) sem cpou šrot (např. Praha-Benešov).

Gratulace Škodě!

+7/0
29.7.2016 21:27

S55t41a20n88i55s42l29a86v 18K29r81e97j50c92a28r 6507696613924

Ano to je profesionální kooperace. Je dobře, že Škodováci umějí vyrobit zboží o něž mají v EU zájem, nakonec Československé lokomotivy z Plzenské Škodovky vozily Rusáky mezi Moskvou a Leninradem. Dnes je tam nahradil Siemens(a až se Putinovi podaří dostavět a zmodernizovat BAM) tak budou jistě nasazeny i tamní soupravy těplušek pamatující ještě Stalina. My se holt musíme spokojit s bazarem z Německa, Španělska a jinud. A je lhostejno zda se jedná o ČD, Jančuru nebo Novotného. Přeji Škodovce a škodovákům úspěch nejen s vlakovými soupravami, trolejbusy a tramvajemi.

+1/−1
29.7.2016 22:22

R50a29d42e97k 43J90a35n45a80t72a 9365406334182

Máte to nějaké pomotané.

DB v Německu (na výkonech, kde budou jezdit tyto soupravy, tj. kategorie RegionalExpres) dotace pobírají. Řádově 10 EUR/vlkm, tj. cca 2-3x více než obdobný vlak v ČR. K tomu vybírají cca 4x vyšší jízdné.

DB Arriva u nás dotace nebere (ty dvě linky provozuje sama za sebe a pravděpodobně na nich prodělává) a že si stěžuje na absenci výběrových řízení, je celkem pochopitelné. V Německu je totiž dělají.

0/0
29.7.2016 23:23

J47o13s40e45f 85T24r36ö17g48l 8389422866436

4x vyšší jízdné u regionální dopravy není. Většina cestujících využívá různé slevy, dojížděcí průkazky a jízdenky integrovaných systémů, které jsou vcelku výhodné. Např. v Drážďanech stojí jednotlivá jízda (max. 60 min) v tarifním pásmu Dresden (zahrnuje i letiště) 2,30 EUR (cca 60 Kč) a celodenní 6 EUR (cca 160 Kč). Ve srovnatelně velkém Brně stojí podobná jízdenka 25 Kč (a nejlevnější ovšem s kratší platností 20 Kč), celodenní 90 Kč, čili jsme na cca polovině.

+1/−1
30.7.2016 0:49

J21i33ř33í 97E55r93b69e23n 1653614906907

U nás máte taky integrované systémy, linkové/hromadné/zpáteční slevy, časové a regionální lítačky aj.

+2/0
30.7.2016 17:13

P56e56t98r 37P60e71t48r 6183702208683

Ano ale s novýma soupravama, v Německu na té "drahé" trati neuvidíte 50 let starý motorák ani postrach lokálek - regionovu

0/−3
30.7.2016 12:03

M19a12r65t30i57n 63K14a15r89á94s61e91k 9588473618138

No ano, ale s tskoviu dotaci a jizdnym vam s novou paradni soupravou zacnu jezdit i ja a to obzeleznicni doprave moc nevim...

+1/0
30.7.2016 22:07

A16l35o62i53s 42S26l78á34m33e44č60k90a 2396142352702

Výhled ze stanoviště strojvedoucího té jednotky působí poněkud klaustrofobicky.

0/−3
29.7.2016 18:38

J72i24ř61í 87K86o84c67u57r45e14k 6375854505658

Naštěstí strojvedoucí nemusí dávat přednost zprava, ani se rozhlížet před přejezdem.

+5/0
29.7.2016 18:48

A14l75e68š 23K11r56e67j13č42í 6551581333139

Německá technologie, tentokrát DB, opět ostrouhala ;-D

0/0
29.7.2016 16:30

J77a39r80e70k 39K13a31l86i32v75o88d87a 7546473751676

Co vyrábí DB?

+1/0
29.7.2016 23:03

S74t68a43n29i95s58l20a34v 35K38r66e57j71c66a92r 6837536383184

Je to stejné jako Leo expres pouze ve větším.

0/0
30.7.2016 11:30

P34a42v36e97l 14M79a36t10o53u80š89e34k 5670797578944

Jestli to bude na způsob InterPanteru, tak se Němci mají na co těšit! Už by si mohli objednávat špunty do uší a podsedáky pro zmírnění otřesů. Jinak nevím, co je tom průlomového, že DB nebudou provozovat vytížené příměstské vlaky na hlavních tratích. V Německu je to dávno běžné (namátkou Ostdeutsche Einsebahn kolem Berlína, Metronom kolem Hannnoveru a další). Ale tarif mají všichni plus mínus stejný a hlavně uznávají stejné jízdenky, což je pro cestujícího základ.

+8/0
29.7.2016 16:14

P79e89t57r 43M44a19r84e21č29e78k 1953581659288

No tak třeba mají Němci kvalitnější tratě bez třícentimetrových mezer ve spojích kolejnic. :-)

+4/0
29.7.2016 16:22

P27a30v60e62l 32M38a65t44o11u92š96e54k 5390967358844

To sice mají, ale i u nás to jezdí po relativně velmi slušných tratích (dokonce nejslušnějších) a stejně je to hrůza.

+1/0
29.7.2016 16:25

V84í66t 46G98a23b35r58i58e28l 5754973916877

Dálková verze RegioPanteru se jmenuje InterPanter.

+5/0
29.7.2016 15:26

T28o67m16á30š 56T32a34t16í49č58e96k 5410572600908

A kdy už jim konečně schválí ty třísystémový zátopky na trasu do Berlína? O tom se mlčí a mlčí a mlčí...

+4/0
29.7.2016 15:13

J97a43r26o86s66l88a80v 69D72u79n61d79a 1303472376730

Myslíš kdy si to ČD domluví s DB Netz?

+1/0
29.7.2016 19:53

T79o47m68á12š 11T19a35t70í89č14e37k 5620412400598

To poslední, co jsem o tom četl, bylo, že zátopci nejsou schválený k jízdě rychlostí 200 km/h přes nějaký mosty a že se to ještě musí odzkoušet.

0/0
29.7.2016 22:27

M64a38t26ú11š 66B83e98n58a71k 9418114272493

Lenže už nebolo povedané, že sú to prvé lokomotívy ktoré sa na tie mosty vôbec testovali a nieje isté či ostatné nebudú mať rovnaké problémy...

Inak toto je už problém ČD a nie Škody, tá mala spraviť schválenie v Nemecku a už ne na sieti DB netz, čo aj spravila.

+1/0
29.7.2016 22:56

T86o58m54á54š 68T37a59t14í82č80e53k 5390402240778

Díky za snahu o vysvětlení, ale taurusy s tím očividně problémy nemají.

0/−1
29.7.2016 23:03

J40a28r89e65k 45K27a29l49i70v81o97d56a 7786803831126

A už na to byly testované?

+2/0
29.7.2016 23:05

T52o46m93á68š 72T64a50t13í86č84e89k 5360782220278

No o takových věcech jsem se právě nic nedočetl. Že nesmí jezdit zátopci 200 přes nějaké mosty, kvůli možným vibracím to myslím bylo, je ta poslední zpráva, co jsem zachytil. A to už je alespoň rok.

0/0
29.7.2016 23:19

J85a40r69o27s56l62a69v 97D58u30n23d36a 1343292656760

Ono je to jednoduchý. Škodovka měla zodpovědnost za zajištění schválení pro provoz v Německu u jejich drážního úřadu (EBA). To Zátopek má.

ČD si musí vyřídit povolení k provozu po tratích DB Netz. A to nemá. Ano, jde o mosty. A ten problém je, že požadavky DB Netz ČD nezjistila včas a nezadala Škodovce. Tak to vidím já.

0/0
1.8.2016 21:30

M15a36r11t72i55n 38V71o40k46o58u27n 9108943233426

Drzim palce, vlaky delaji dobre

+5/0
29.7.2016 15:08

J63a80k54u29b 43M60i93k52u42l34a89c40e98k 7738166296893

no jel sem tim, bylo to vedeno jako rychlik a teda bida...

0/−1
29.7.2016 15:42

J59a60k70u70b 11M17i89k83u67l23a87c84e31k 7338496416303

Zajimave ze clovek dostane minus za svuj nazor na zaklade zkusenosti, vidte pane Medek? ;-D

+1/0
29.7.2016 15:57

J28a23k91u64b 84K31o84r92e49c 6774130951463

to neznamená, že máte špatný názor, ale že někdo s vašim názorem nesouhlasí

+4/0
29.7.2016 16:09

P50e16t59r 52M93a74r32e81č13e20k 1833271359708

Jak bída ?

+2/0
29.7.2016 16:22

A20n83t28o45n14í18n 75P34o74p98e71l45á67k 6158841791317

Jsem hrdý na to, že žiju v zemi, kde se vyrábějí velmi žádané příměstské vlaky a zároveň mohu dál denně jezdit do Prahy na trati z Kralup žabotlamem z padesátých let minulého století.....;-D

+27/0
29.7.2016 15:02

J96a43n 89P20r91i47c80h26y89s87t35a52l 8901208603

No vidite. A v zahranici by to byl historicky vlak s priplatkem. Vy to mate za stejnou cenu.

+4/0
29.7.2016 17:25

R73a46d67e66k 78J67a28n76a11t45a 9965826284292

Tak si počkejte půlhodiny na CityElefant.

Pokud se nepletu, do Kralup už jezdí pouze dva žabotlamy a další dva na tzv. městské lince a to pouze v pracovní dny. Jinde v ČR už nejezdí, jen tyto 4.

95% souprav už bylo vyměněno za CityElefanty.

+10/0
29.7.2016 17:47

M75i59r45e44k 14Z97á47v13o73d75n93ý 7172537660378

Tak snad jim neupadnou dveře jako v českém Panterovi (pravda, jednalo se o InterPantera) :)

0/0
29.7.2016 14:54

F58i43l85i72p 28S54m57o54l21a 9427638391647

nebyl to rám kolem okna, co upadlo?

+2/0
29.7.2016 15:30

M32i91r24e46k 44Z29á16v69o16d76n40ý 7732257690478

Pardon, máte pravdu, byl to rám okolo okna. Nicméně i tak to není zrovna příjemné, že se už rozpadá.

+2/0
29.7.2016 15:38

M30i63r15e90k 33S69á56l 1785691348834

plzeňská škodovka šlape radost pohledět :-)R^

+6/0
29.7.2016 14:07

V42e12n41d90u86l59a 86F14a49i44f21e71r25o38v30á 4918381363259

A co se DB nelíbí?

+1/0
29.7.2016 13:54

T65o51m23á83š 38T50a93t43í74č58e40k 5670542880658

Konkurence.

+4/0
29.7.2016 15:14

P59e80t84r 73N74o98v82o38t20n60y 1251230701

Tak to je ta hodná Arriva oproti našim zlým ČD. ;-D

+4/0
29.7.2016 13:32

J79a61n 53K28o57b76ě94r56s27k45ý 1880766121303

DB se chovají jak vidno úplně stejně ;-D

0/0
29.7.2016 13:43

P45e19t16r 68F61r40ý56d82e41k 7359781559393

Byly v zadani drzaky na sekery v interieru?

+21/−3
29.7.2016 13:19

F91r76a24n11t10i40š43e27k 61K87u60b16á10s69e17k 7819858382569

;-DEU;-D;-D

+2/0
29.7.2016 14:36

P38e19t15r 35M89a24r15e16č11e28k 1303961459268

R^;-D ..

+1/0
29.7.2016 16:23

Z50b26y11n86ě53k 22P62o11p30o15v75s88k16ý 9726798497813

No doufám, že to nebudou dodávat ve stejné kvalitě, jak Interpantery...

0/0
29.7.2016 13:19

P70e28t96r 69M11a45r48š14á94l73e50k 9285212544859

Jaký je s nima problém? Já jezdím skoro denně Regiopanterem a nic jsem nezaznamenal.

+1/0
29.7.2016 13:21

J41o85z13e34f 90D40u68h36a68c83e95k 7521330693190

ja som isiel regiopanterom zatial dvakrat (sice jazdim vlakom denne, ale som na "zlej" trase) a nevsimol som si ze by boli tie vlaky niecim zle... nieco konkretne?

+2/0
29.7.2016 13:46

J39i27ř94í 54S49t56e62h54l32í28k 9417846175732

Akorát dva v Brně v depu při aktivním odstavení vyhořeli.Škoda navrhla úpravu.Zákaz aktivního odstavování.....Jinak bez komentáře.Cargo udělalo dobře,že si nové lokomotivy koupily jinde.

+3/0
29.7.2016 15:02

J57i15ř55í 63K56o76c61u85r47e63k 6785464365658

A když vyhoří při stání ve stanici, tak přijde zákaz stání ve stanici.

0/0
29.7.2016 18:44

J10a74r75e63k 17K52a50l80i19v81o36d90a 7866453551706

Cargo především potřebovalo interoperabilitu a 380 rozhodně všude schválená není.

0/0
29.7.2016 23:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.