Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Test ledových káv: samé mléko, hodně cukru a trocha kafe

Kofeinovou vzpruhu od ledových káv nečekejte. Většina patří k mléčným nápojům. Některé dokonce chutnají jako rozpuštěné karamelky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T66o45m12a62s 12P14i59l90n64y 9293159325482

Nejak nechapu, proc do prave ledove kavy "zadny cukr". Kecy typu, ze ovlivnuje chut kavy a nevychutnate si ji si nechte, protoze to neni vubec pravda. To jestli si nekdo kavu osladi nebo ne, zalezi ciste na jeho chuti, stejne tak, jestli si da do kavy mleko.

0/−4
2.8.2016 19:45

O14l58d33ř91i76c52h 53H13o14r43á37k 2984429981805

A máte to, neposlechnete velkého guru a jeho představu o tom co a jak máte jíst a pít a ovce vás umínusují.

Ale nebojte, já taky mám svůj mozek a chutě, takže ano, vyslechnu si pana baristu a pak si nasypu cukru dle chuti. A někdy to dám bez cukru, prostě dle okamžité chuti.

0/0
16.9.2016 10:03

F48i16l76i51p 70R21a68j13c67h27a36r54t 6497912813115

najdete na www.icecoffeetime.com R^

0/0
2.8.2016 13:30

F82i70l59i18p 91R98a29j69c25h50a63r62t 6127742623685

Ice Coffee Time - Ledová káva s vynikající chutí a aroma, které neodoláte. Vyrábí se v České republice v samém centru Evopy, podle unikátní receptury, na základě kvalitního výběru kávy a vody, společně s čerstvým mlékem. :-):-):-)!!!R^R^R^R^!!!!!!

0/0
2.8.2016 12:57

P14a78v51e58l 51Š63ť61a36s45t54n64ý 6744508974138

"Dvě celé pět deci mléka přelejeme přes čtyři kostky ledu do dvoudeckové skleničky a na to dolejeme kávu" Asi už blbě slyším...:)

+3/0
2.8.2016 10:54

J20a31n 41F53r37o82l90í87k 6496860165354

Slyšíte dobře. A pak že perpetum mobile neexistuje.;-D

0/0
2.8.2016 11:02

P29a56v15e10l 92Š63ť66a49s70t49n33ý 6584298194328

A pak se hospodští rozčilují, když natočí přesný půl litr a ČOIka ho vidí jako podmíráka.:)

+1/0
2.8.2016 11:08

J71a46r43o53m29í27r 47Š52t40o70h31a34n84s23l 5894129704442

To je zase clanek plny nesmyslu. Jak muze nekdo srovnavat ledove latte a jeste si stezovat ze obsahuje mleko? A jeste navic to srovnavat s klasickym latte. Ledove latte se obvykle sladi, protoze ledova kava ztraci cast sve vyrazne chuti, prave tim ze je ledova.

A navic cokoliv hodnotit jen kvalitativne je holy nesmysl. Brandove napoje stoji kolem 12-15 korun za 500ml. Ta jejich slavna Black roast stoji 32,- 250,- ml. Takze casto az 4 tolik. A kolik stoji Ledove Latte u pana baristy? 45,-...v Turnove! A to se nemusi starat o to aby to bylo radne zabaleno a neco to vydrzelo.

Preci kdyz si koupim ledovy kafe za 10,- musim ocekavat odpovidajici kvalitu, a asi to bude neco jineho nez kdyz si dojdu do Starbucks na "to same" za 100,-.

Schvalne jsem mrknul na Iced Latte Starbucks a Dunkin donuts, neslazene obsahuje cca 15g cukru na 400ml, a slazene cca 60g cukru.

+2/0
2.8.2016 10:49

J38a41n 79F39r54o71l20í82k 6576410695964

No třeba ledová káva nabízená v Řecku je podávaná neslazená a zákazník si vždy může sám dosladit podle své chutí a někdy i přidat mléko nebo smetanu.

+1/0
2.8.2016 11:05

M82a33r28t60i28n 50K16a42r86á17s81e14k 9738393718398

No neivm, ja v recku vzdycky dostal rovnou s mlekem a slazenou, v turistickych destinacich se teda jeste ptali kolik cukru chceme (zadny/malo/hodne)...

0/0
2.8.2016 11:07

J80a36r80o47m62í23r 90Š77t52o42h91a70n43s46l 5694159814432

To je prave to, kazdy pije co mu chutna. Ale delat jakkoliv subjektivni hodnoceni a o necem rikat ze je to spatne protoze to obsahuje x gramu cukru, karamel, mleko nebo vodu mi prijde jako nesmysl.

Vy rikate, ze v recku se pije ledova kava neslazena, v americe zase slazena. Kazdy to ma jinak, ale nikdo nemuze rict, ze jedno je dobre a druhe "fuj to je spatne".

+1/0
2.8.2016 11:08

J87i96ř16í 33J93o48z94a 3378573300581

Tak na to jste test delat nemuseli... to uz vim davno, staci cist slozeni vyrobku a fakt se mi to kolikrat vyplatilo! ;)

+2/0
2.8.2016 10:47

K74a64r25e10l 80S11o31c60h31ů44r68e42k 2490186859585

Nejlepší je zřejmě 100% ledová káva - to chřoupete zmrzlá kávová zrna. Jinak s tím složením je to oříšek - co je vlastně 100% káva? Je to jen kávové zrno? Ale to není ani v espressu, protože na něj sice použijete nějakých 7-8 gramů, ale ty pak vlastně vyhodíte, protože se jen extrahují. Pak by 100% kávou měl být ten extrakt? Ale přes 7 gramů kávy můžete protlačit 30 ml a nebo taky litr - pořád je to 100% káva? Když si udělám "Amerikáno", tedy "jakoespresso" do 200 ml, je to 100% káva, ale když klasické espresso doředím čistou vodou do 200 ml, tak je tam kolik procent kávy? Jediný smysl by dávalo porovnat množství účinných látek získaných z kávy, což sice nic neříká o kvalitě, ale něco o množství kávy to prozradí. Jinak souhlasím, že tím množstvím cukru nebo umělých sladidel to pak stejně "zabijí".

+2/0
2.8.2016 10:46

O44n98d49r47a 75P31a40ř51í73z32e56k 7411419515342

Co je podchlazený led? ;-D

+7/0
2.8.2016 10:31

V64l69a28s76t76i76m70i61l 44S47v54o59b97o28d63a 7653258175884

Ano, to mě taky zaujalo, ale nechci se tomu vysmívat, jen by to chtělo nějaké dovysvětlení.

+1/0
2.8.2016 10:37

J60a38r17o82m82í52r 34Š72t35o58h53a88n29s78l 5194139714312

Malicko hloupy dotaz nemyslite? Jsme zvykli, ze voda mrzne pri 0 stupnu a stava se z ni led, ale to neznamena, ze led nemuze mit teplotu nizsi. Pokud vyndame led z mrazaku tak ma kolem minus 15-18 stupnu. Vyhoda takto podchlazeneho ledu je, ze dokaze napoj rychleji schladit. Je rozdil kdyz lijete studenou kavu co ma treba 5 stupnu z lednice na kostky co maji 0 stupnu a nebo -15 stupnu.

+3/0
2.8.2016 10:59

V41l19a81s72t46i15m98i31l 71S41v32o20b65o41d33a 7513908955574

Díky za info.

0/0
2.8.2016 11:02

V86l45a33s52t13i45m13i90l 58S35v79o88b24o91d44a 7833978175874

Co jako chcete ve skomírající ekonomice?

Kvalitní nápoje? :-D

0/0
2.8.2016 10:18

K90a12r82e60l 80J91e50d25l91i21č64k76a 9876227558845

Těch 94% podíl kávy v Nescafé je asi úlet. Je přirozené, že je v kafi hlavní složkou voda. Zkuste si nasypat hrnek do 94% praženou kávou a dolejte zbylých 6% vodou a zkuste uvařit :-P

0/0
2.8.2016 10:03

M84a17r65t78i37n 43K23a49r95á90s52e17k 9288303578348

No tak zelezi na uhlu pohledu, kdyz si uvarite ciste kafe, tak je to 100% kave, nebo 99% voda a 1% kavovy extrakt? Oba pohledy jsou v zasade spravne...

+1/0
2.8.2016 10:04

L44u12d15v54í13k 83G51a59j62d29o20š78í92k 2575903754682

Podle norem, která říkají jak se má udávat složení výrobku je uvařené kafe skutečně z 99 % voda a zbytek kávový extrakt.

100% kávu máte akorát v pytlíku v podobě zrnek.

+1/0
2.8.2016 10:50

V16l59a75s42t37i59m56i88l 43S64v89o49b42o96d71a 7633398425854

94% připravené kávy. Tak to je snad jasné právě proto, že kdyby tam bylo to, co uvádíte, tak to asi moc pít nepůjde ;-)

0/0
2.8.2016 10:42

R16i11c80h10a64r15d 26F17i32l43a 9567475981752

Vynikající je příprava Vietnamské ledové kávy "Ca-phe sua da" = Lžíce salka na dno sklenice a tmavě praženou jemně mletou kávu zalít a nechat prokapat phinem (vietnamský způsob filtrace), dipperem nebo něčím podobným. Zasypat kostkami ledu a máte vynikající kávový nápoj. Je dost sladký a stojí za trochu experimentů při hledání správného poměru pro Vás. Přitom bez chemie a za chvilku. Při pobytu ve Vietnamu jsem na tom byl trochu závislý. :D

0/−1
2.8.2016 9:59

V48í21t70ě80z91s16l51a58v 65N69o29v61á20k 4291324489259

Nejlepší ledovou kávu si dělám sám doma! :-)

0/0
2.8.2016 9:39

L62u24k15a69s 67N34e58m21e36c 7219520332544

asi tak nejak....neni to nic slozityho

0/0
2.8.2016 9:51

M85a27r90t73i92n 85K11a81r46á36s43e57k 9458213808138

Tjn, ale treba na ceste na benzince ze uz to dela dost blbe...

Krabicovou/plechovkouvou kavu na domaci popijeni si podle me kupuje dost malo lidi (ja nikoho takoveho neznam...

+3/0
2.8.2016 11:06

M94a95r84t83i27n 92K32a92r16á80s85e21k 9698653938988

No a jake je slozeni takoveho lattek v kavarne? Mleko 80% voda 19,5% kavovy extrakt 0,5 %

+1/−1
2.8.2016 9:28

M34a20r82e11k 70M46a36l45ý 1472438251870

Koukněte se třeba tady jak by mělo cafe latte v kavárně být připraveno. Nesmíte si ho dávat v putykách, kde ho neumějí udělat.

http://www.piccoloneexistuje.cz/caffe-latte

0/−2
2.8.2016 9:55

M70a21r32t23i76n 18K41a24r66á48s36e92k 9938963668228

No a neodpovida to v zasade tomu co pisu?

+3/0
2.8.2016 10:03

M98a88r21e80k 41M44a33l34ý 1372788411570

Ne. Opravdové caffé latte neobsahuje mléko, ale mléčnou pěnu a neobsahuje vodu a kávový extrakt, ale espresso.

0/−2
2.8.2016 10:19

J69a48n 46S83v76o43b31o93d57a 3727434619343

Aha a mléčná pěna je snad něco jiného než 100% mléko?

+6/−1
2.8.2016 10:30

M78i42c84h82a89l 17K73o78l23á46ř 9570311440

A espresso se přece nedělá z vody... :D

+3/0
2.8.2016 10:36

J55a36k87u96b 84Z97e75m82á54n27e12k 2524253591748

Podle vašeho odkazu může obsahovat 200ml mléka a espresso je kávový extrakt... opět podle vašeho odkazu.

+1/0
2.8.2016 10:34

M72a63r36t54i59n 55K62a11r47á51s47e71k 9678773558128

No jako slozeni mlecne peny je 100% mleko, do slozeni se uvadi surovina, ne to jeslti je studena, tepla, nebo spenena ne?

A slozeni espressa je prave cca 99% vody a zbytek by se dal nazvat kavovym extraktem (ten udelate prave tim, ze tou kavou protlacite horkou vodu)...

0/0
2.8.2016 10:51

Z88d62e42n87ě94k 16Š60v86e45j85d50a 4349255829404

Opět článek od odborníků, včetně výrobců! U tří výrobků je hlavní složkou voda u dvou káva (94%). Jde o to jak si to vyložím. Protože voda je vždy hlavní složkou kávy! Jen blbec si může myslet, že 94% kávy je namletá či granulovaná káva. Tedy buď je hlavní složka voda, nebo opět voda - jako hotová káva...která obsahuje jen malé procento kávy - jako pochutiny. Tedy první výrobce to píše správně, druhý zmatečně, ale účelově, aby vypadal hezky :-)

+7/0
2.8.2016 9:20

K74a56r98e16l 58Z19a13v71ř87e92l 2347504550

Nikdy jsem ti nekoupil a koukám, že jsem o nic nepřišel. :-)

+2/0
2.8.2016 9:14

E47m35i18l 15P97r24c22h89a82l 5710780668134

Kupodivu v Cesku se vyrabi velmi dobra, dokonce ve skle Colt Brew (t je spravne http://coltbrew.cz )

+2/0
2.8.2016 9:06

M49a18r73t15i37n 85N63i20t72r25i68a71n95s92k84y 2895533938692

Fúúú... Tak toto musím ochutnať. Nikde som to ale u nás na SVK v obchodoch nevidel. Možno som si to len nevšimol.

0/0
2.8.2016 9:39

E64m14i48l 20P76r45c35h10a69l 5500900838294

obavam se, ze tohle bude spis lokalni zalezitost

0/0
2.8.2016 9:45

M49a55r69t93i97n 82K64a48r85á44s74e20k 9498423118318

Obecne cold brew kafe delaji i nektere kavarny v lete, ale je to spise vzacnost...

0/0
2.8.2016 10:09

E37m98i38l 77P19r11c97h10a97l 5950680128844

Starbucks celorocne, ale tam si spis nechavam delat iced americano

0/0
2.8.2016 10:22

M92a69r80t40i48n 32K50a32r90á91s70e38k 9308773688738

Dobre vedet, do SB moc nechodim a kdyz uz tak jsem listek moc nezkoumal...

0/0
2.8.2016 10:52

I98v37a12n 33V78e42s51e61l16ý 2191472570687

SB kávu neumí. A nic na tom nezmění, že je konzumní společnost vnímá jako "značku". Předražený a často velmi špatný výsledný produkt.

+1/0
2.8.2016 12:31

M94a11r23t62i62n 92K74a93r78á10s20e60k 9978453168678

No nevim, mne teda prijde SB jako slusny standard, samo jsou lokalni podniky ktere jsou o par trid vyse, ale vetsina radovy kavaren a cukraren je hluboko pod kavovymi "fast foody" jako SB, Costa apod...

Na druhou stranu je fakt, ze SB pouziva smes, ktera neni prilis dobra v kave bez mleka spon podle me...

Dneska uz je sice situace trochu jina, ale neni to tak davno, co jste si slusnou filtrovanou kavu nemeli moc moznost nekde dat (SB ji mel), stejne tak prodej zrnkove kavy (SB prodava nejruznejsi kvalitni smesi)...

0/0
2.8.2016 14:49

I48v87a32n 38V36e98s67e66l77ý 2161592280287

:-) hodně se to ale zlepšuje. I na malých městech už se musí snažit a nabízí stále lepší kávu. Konkrétně u CC mi přijde kvalita kávy o malinko lepší (ale srovnávám jen espresso či ristretto cca 20-30ml). Bohužel 49 - 52 Kč bez vody je hodně, i když pomíjím neustále neuklizené nádobí na stolech nebo velkou příborovou vidličku k dortu. Nepopírám, kávu si zde taky občas kupuji, ale snažím se vyhnout, pokud mám jinou možnost. Na toto téma jsem si v minulosti dopisoval s nějakou manažerkou CC a její reakce byly velmi zajímavé a přesvědčily mě, že zde se káva asi dělá pouze pro kšeft, ale vůbec s láskou k tomuto nápoji, přestože se tak prezentují :-)

0/0
2.8.2016 16:28

M34a39r83t92i63n 94K90a56r75á67s84e93k 9798303378908

No jak jsme psal - SB predevsim, ale costa taky, maji svoji standardni "espresso smes" delanou predevsim pro kavu s mlekem (latte, cappuccino) a nasledne svoje "kavove koktejly" - tj kava je bez mleka prilis vyrazna a i podle me neprilis dobra.

0/0
2.8.2016 16:35

I72v80a96n 44V93e67s30e24l28ý 2411952420557

Pokud pijete kávu (a tím myslím kvalitní espresso), tak tohle je "nepitelné". Přirovnal bych to k vodě, která má stejné aroma jako zbytky při čištění automatického kávovaru. Obdobný produkt jsme obdrželi v rámci reklamní akce ve frontě při čekání na projekci na letošním kviff a reakce všech byly prakticky stejné. Podle mého názoru tento produkt z trhu zmizí.

+2/0
2.8.2016 9:51

M83a56r43t56i74n 54K69a35r66á43s49e25k 9208723308478

Jako kava je jen espresso nebo co?

+1/0
2.8.2016 10:07

I44v56a78n 40V74e15s35e62l82ý 2341652180697

Základem všeho je espresso.

0/−1
2.8.2016 12:28

M74a31r98t57i11n 90K21a51r46á14s74e66k 9648153468568

No tak je slusna blbost (spis znacnem omezeny prehled z vasi strany). Espresso je italsky styl vareni kavy, nicmene kava se staleti vari ruznymi zpusoby ve vetsine sveta....

Mimochodem, kdyz chcete delat nejakou degustaci kavy, tak si z ni espresso rozhovne nevarite (z toho niz moc nepoznate), musite si udelat klasickou filtrovanou kavu ....

0/0
2.8.2016 14:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.