Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brusel chce radikálně zdražit podnikání, varuje expert na autodopravu

Pokud začnou platit v Evropské unii pravidla pro minimální mzdu, která prosazuje Německo a Francie, mnoho českých dopravců může mít existenční problémy. Je o tom přesvědčen Jan Medvěd, zástupce sdružení autodopravců ČESMAD, který odpovídal v on-line rozhovoru čtenářům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35i78n87d29ř37i82c42h 23F30i72a41l77a 4408912349349

Česká ekonomika = My máme práci a Němci mají peníze. A proto nebudeme mít nikdy srovnatelné platy. EU;-D

0/0
6.8.2016 5:54

A57n67t25o44n39i33n 41N96e62m26e97c 8151290331616

V Cesku je mnoho dopravnich firem z Nemecka, ktere dopravuji naklady po Nemecku s levnymi ceskymi ridici.

To se jmenuje dumping.

Kdyz tedy budou konecne muset platit minimalni nemeckou mzdu ( za kterou by zadny nemecky ridic nejezdil), strhne se v Cesku povyk.

0/0
5.8.2016 10:47

P30e16t50r 97V19o52n69d41r43a79c44e21k 7125921423590

Něco mi zde nesedí - kamion stojí v Německu stejně .... nafta stojí v Německu stejně.... a čeští dopravci pláčou , že kdyby měli platit řidiče za plat Německé uklizečky takže zkrachují .......

+2/0
4.8.2016 15:50

J73a61r45o37s15l89a84v 94H11o47r90á65k 6203837375924

A co vam na tom nesedi? Co treba zamyslet se cim mohou zeme z vychodu konkurovat a prosadit se na trhu proti zavedenym a vetsim firmam, kdyz kamion stoji stejne, nafta stoji stejne? Co vas napada?

+1/0
4.8.2016 22:04

M96o21n20i71k89a 92K25o80n87e35c80n63a 7943221381144

Tak to je treba udelat sazebnik - rohlik 2 eura, maslo 6 eur, ...., pekar 3 500 eur, ...

+1/0
4.8.2016 13:45

H30o66n34z52a 83B94o56b40u30l55a 9956719613149

K těm cenám jste došla jak?:-)

+1/−1
4.8.2016 13:47

M30a59r52t50i23n 89K81y69p69r 2792465634494

A jakpak to Němci dělají, že i při tom, kolik si pekař v Německu vydělá rohlík 2 eura nestojí? Dokonce ani to máslo nestojí 6 eur. Možná vám něco v té úvaze hapruje.;-D

+2/−1
4.8.2016 15:15

V78i19l31é10m 88N18o85v44á53k 3594835196126

jejich 8x více jak nás. Jeden z důvodů.

0/0
5.8.2016 11:47

J64a79k51u43b 96R53o28u83s 3153310214532

Pánové nade mnou jen nepochopili obsah Vašeho příspěvku, z toho si nic nedělejte, Moniko.

+1/0
4.8.2016 15:52

K97a47r32e60l 96Z53a16v29ř54e76l 2317984540

Jak EU a EK nemusím tak mi není jasné proč by naše firmy měly být neschopné konkurence. Ceny aut jsou snad stejné, v tom kterém státě ceny PHM také a jestli budou i minimální mzdy stejné tak kde je problém? Že by menší zisk pro majitele? No tak to je nepříjemné ale není to likvidační.

+1/−3
4.8.2016 12:38

M17o63n74i68k76a 98K67o41n21e35c11n27a 7353821921454

Az Vam nekdo pri objednani zbozi pres net preuctuje postovne za balicek 1 kg misto 130 Kc 250 Kc, treba Vam neco docvakne. Ale jinak, prosim jdete si vyridit zivnosnak a jdete podnikat v autodoprave, bude tam za chvili velmi prazdno, takze mate sanci se chytit. Ze nejdete? No jasne, blbe kecat to umi kde kdo, ale vite moooc dobre, ze vse je jinak.

+5/0
4.8.2016 13:43

D65a72v86i19d 55P89e69c63a 1835554161776

Jiné řešení než přenesení nákladů na koncové spotřebitele by nebylo? Může to být i tak, že to pak odveze někdo jiný. Někdy ty kamiony jezdí i bez řidiče....:-)

0/0
4.8.2016 14:08

F88i56l86i58p 52S88i88r89o53t24e37k 9312529212861

No urážky vám jdou, ale na otázku jste neodpověděla. Tak se zeptám taky: když budou za cestu po SRN či Francii platit všichni minimálně stanované minimum a za cestu po ČR českou mzdu, která je nižší než ta západoevropská, proč by neměly být české firmy konkurenceschopné? Nehledě na to, že nepředpokládám, že by západoevropští řidiči dělali za tu jejich minimální mzdu. Čímž neříkám, že ta regulace je v pořádku, ale to je jiná otázka.

+1/0
4.8.2016 15:47

J22a30r42o71s70l22a83v 88H14o43r88á98k 6273927205834

Jestlize se jako vychodni firma chcete prosadit na trhu proti zavedenym a bohatsim firmam z Nemecka ci Francie, cim muzete konkurovat? Kdyz naklady jsou vicemene stejne? Ano, cenama. A cim toho muzete dosahnout? Ano, tim, ze mate nizsi naklady a to vcetne mzdovych, nizsi marzi. Co chteji udelat nemecke a francouzske firmy? Jde jim o blaho ridicu? Nebo o zniceni neprijemne konkurence? Co myslite?

+1/0
4.8.2016 22:07

A30n92t89o51n64i48n 52N74e46m93e13c 8901500441656

Myslim si, ze v Nemecku jde vlade i odborum o platy, ze kterych by mohli ti ridici noirmalne zit a nemuseli jit pro socialni podporu.

Z minimalni mzdy vb Cesku (kolem 10.000 Kc) asi nezaplatite najem nebo

se odnaucite jist.

0/0
5.8.2016 11:46

J65a43r12o56s43l51a83v 44H64o15r66á82k 6253637885704

Minimalni mzda v Nemecku je 1473Eur, nastupni plat ridice je tam 1800Eur. To by odpovidalo nastupnimu platu u nas 12000,-.

Podle diskuse na kamionackem foru je tam prumerny plat kamionaku 2000-2200Eur. Prumerna mzda je v Nemecku 3800Eur. V pomeru k prumerne mzde by tedy u nas ten kamionak bral cca 16000,-.

Takze cesti ridici maji v pomeru k prumerne mzde v zemi vice nez ridici v Nemecku!

Kazdy trochu inteligentni tedy pochopi, ze jedinym cilem teto snahy pokrivit trh je zlikvidovat konkurenci z Vychodu.

0/0
5.8.2016 12:48

J95a42r40o17s38l62a68v 32H73o77r67á35k 6763197915474

Mimochodem, nastupni plat ridice v Nemecku je, podle diskusi u kamionaku, 1800Eur. Minimalku tam maji 1473Eur.

0/0
4.8.2016 22:14

J68a76r32o64m24í46r 76S41t46a57n35ě46k 8966642367

Jakákoliv regulace mzdy je blbost.

+10/0
4.8.2016 12:18

L21u56d32ě16k 58H19l37á36v13k73a 2795824655838

Celé je to směšné. Jak chtějí zkontrolvat, že to opravdu dostane ve mzdě proplaceno ? Mzdových pásek jim n***ru do hodiny kýbl.8-o

+1/0
4.8.2016 12:18

D58a67v54i23d 28P23e47c40a 1345564591646

Dělají si z lidí pr.el, jen aby to vypadalo, že se EU o něco stará. Stejně to dělají všichni socialisté a voliči jim to žerou.

+2/0
4.8.2016 12:31

T97o69m80á36š 32T35a18t50í55č78e53k 5120422380408

No, to ale mezi kamióňákama bude dostatek dost chytréch lidí, kteří to zažalují jako podvod.

0/0
4.8.2016 12:47

J50a28n 89V43a62l21a57l87í88k 6796339770516

No jak jsem se dočetl že mají 20000Kč a stravné ať do toho nepočítají přeci

0/0
4.8.2016 12:16

V88l79a31d74i56s92l21a66v 54B75u51r54y73š24e37k 1799242527794

ho nepočítají přeci

0/0
4.8.2016 12:22

T89o81m95á21š 44T22a95t53í50č81e91k 5560982560668

Na stravné zase mají nárok z českého zákona.

0/0
4.8.2016 12:48

J61a75n 56V78a54l48a26l73í94k 6516489880886

No kolikrát uvádí že berou 35000

0/0
4.8.2016 13:27

I29v18o 74B37o52u86š68e 5912677868

Oko nezůstalo suché nad tím smutným osudem......

+2/0
4.8.2016 12:15

D61a60v49i69d 84P62e29c51a 1965174621616

Já si myslím, že ten míč je na hřišti mezi majiteli (manažery) a zaměstnanci. Proč to vůbec regulovat? Bude to platit pro všechny na služebních cestách? Rozhodující je trvalé bydliště zaměstnance? Nebudou se nám v zahraničí trochu zdržovat kamiony(o pár hodin)?:-). Zřídíme pro to zvláštní úřad? Není lepší vystoupit z EU?

0/0
4.8.2016 12:13

J32a44n 96K40u72b18a11l69e95k 4339170573306

To zname. Stezovani si, jak jsou na kraji existencni krize a ke konci roku cisty zisk 200 mega :D.

U me maji napriklad radovi delnici v hale prumer ~27K kc. Vetsina penez jde zpet do firmy na investice apod.

Ano, sice pak na konci roku nemame zisk 10% (nebo kolik je ta carovna hranice), ale zato nam lide neutikaji, mame vyborne vybaveni a podminky pro praci.

Jenom at to zvednou. To, ze nebudou prostredky je jenom kec...

+1/0
4.8.2016 12:10
Foto

B73o26h29u56m69i97l 68P17r69o26c93h98á56z87k41a 2323951903801

Je to úplně jednoduché. Každý řidič bude živnostník a přepravovat bude jako fyzická osoba. Odběrateli své přepravní služby pak vyfakturuje dohodnutou částku ;)

0/0
4.8.2016 12:02

R42a67d84o39s40l21a23v 59K89l97a90u38d53a 5904488204462

Může být živnostník. Ale musí mít svůj kamion, nebo ho mít v nájmu. Pak je vše v pořádku. Těžko ale nějaký řidič tohle udělá.

+1/0
4.8.2016 12:03

P10a94v37e19l 92N53e62k28v13a40s26i29l 2688463981412

V CS Cargo běžná praxe, minimálně s dodávkami.

0/0
4.8.2016 12:13

D35a25v62i87d 86P88e44c55a 1475774191776

Vidíte to, živnostník unese všechno. A je to tady, když je ouvej, tak se najmou lidé na živnost a firmy jsou z obliga. Ještě ,že živnostníky máme.

+3/0
4.8.2016 12:07

V87l49a18d17i76s94l32a11v 63B71u48r23y31š21e36k 1809962407314

opak je pravdou, živnostník se najímá proto, protože neplatí obrovské odvody jako zaměstnanec, říká se tomu švarcsystém

+1/0
4.8.2016 12:25

V60l90a95d28i75s85l32a59v 21B60u80r71y25š44e83k 1399622327184

ono se to živnostníkům pracuje, když nemusejí polovinu výdělku dát státu

+1/−2
4.8.2016 12:27

D51a72v24i97d 76P62e75c48a 1655744611636

Volte stranu, která chce snížit odvody zaměstnanců a nehaňte živnostníky. Státní odvody jsou předmětem přerozdělování - tunelování.

+2/0
4.8.2016 12:33

V58l16a56d57i86s90l31a42v 31B54u45r21y50š82e10k 1339782477804

nikoho jsem nehanil, jen vysvětluju, proč se na práci najímají živnostníci, rohodně to není proto, že by byli dobří, spatřovat v tom hanění je schýza, žádná strana zaměstnancům odvody nesníží, protože by nebylo na důchody

+1/0
4.8.2016 13:54

O73n57d87ř87e57j 46Š92i29n64d98l46e65r 2837598966315

Bylo. Stačilo by zrušit zbytečné úřady, dotace, propustit přebytečné úředníky, doopravdy bojovat s korupcí, a asi dvacet dalších podobných opatření. Při současném 50+% zdanění zaměstnanců neexistuje aby nebylo.

+1/0
4.8.2016 14:08

D64a67v86i96d 48P40e89c86a 1955374131576

Pane Buryšek, možná jsem Vás jen špatně pochopil. Jsem pro snížení odvodů, zvedne to ekonomiku a na důchody si musíme spořit, to je realita. Důležité je, aby lidi měli příijmy a ne aby je socialisté kradli na přerozdělování.

+1/0
4.8.2016 14:13
Foto

B93o62h52u69m28i92l 86P15r70o28c98h21á93z71k66a 2423831883601

A co piloti, kteří letí nad územím příslušného státu? Také jisté pracovnice by měly mít nárok na odměnu odpovídající zemi z níž pochází orgán, jenž mají v danou chvíli v některé ze svých tělesných dutin.

+3/0
4.8.2016 12:00

R60a53d61o45s64l90a49v 42K42l67a10u90d29a 5424448354112

Na palubě letadle platí zákony státu kde je registrováno. To nevíte?

0/0
4.8.2016 12:02
Foto

B55o76h46u90m71i90l 59P45r68o75c13h76á73z56k13a 2173751513141

Mno jo, jenže když to letadlo bude registrované v ČR, tak bude ta EU směrnice závazná i pro posádku toho letadla. Ale jinak šlo samozřejmě o nadsázku, což vám patrně uniklo.

0/0
4.8.2016 12:10

V41l27a87d77i77s59l54a47v 70B36u78r77y58š46e64k 1859162517694

piloti nelítají za minimální mzdu žádné země, jinak by se jich to jistě týkalo taky

0/0
4.8.2016 13:57

R88a61d11o98s95l25a46v 65K68l20a95u83d52a 5904408924832

Snadná pomoc. Tak tam nejezděte. 3,500 náklady na administrativu na jednoho řidiče a stát? 8-o Tak jedině jestli má každý řidič svojí vlastní administrativní pracovnici. Tohle snad můžou dělat pro X firem a náklady budou minimální.

0/0
4.8.2016 12:00
Foto

J67a97r67o40s27l53a88v 19J89e96ř53á39b18e70k 1951649169618

Když už jsme v tý Unii, tak máme zavést to samé, naše minimální platy pro řidiče z ciziny,ať si ochráníme svůj trh !!

Už vidím jak dlouho by to vydrželo !!

+3/−1
4.8.2016 11:47

M51a39r27e90k 62M41a93l85ý 1372738511350

Tak toto je opravdu hloupý příspěvek :-)

+2/−1
4.8.2016 12:00

J86a28n 52Ž80á28r18o82v38s71k18ý 6222886167277

U nás je ideální kapitalismus. Levně vyrobit (nízké náklady na práci), draze prodat a co nejdéle zaplatit.

0/0
4.8.2016 11:44

T92o35m59á49š 98S28e45d38l87á62k 3668751452367

V Německu je minimální mzda v přepočtu 40 tisíc korun A FIRMY TAM přesto PROSPERUJÍ . Tady je víc jak 4krát nižší a když stát chce pár korun přidat, tak se z toho všichni můžou s prominutím posr...,. Rv

+6/−4
4.8.2016 11:27

D46a40v26i24d 67P63e20c35a 1855374521876

Každému přeju třeba 140 tisíc, jen s tím státem nesouhlasím. Stát totiž nic nevyrábí, ani neprodává a tak nemá co přidávat.

+4/0
4.8.2016 11:31

T81o77m89á43š 27S38e84d44l48á67k 3358861732337

Ono je to myšleno legislativně.

0/0
4.8.2016 11:35

M88a57r39e89k 23M51a71l56ý 1902408911960

Tak se ale podívejte i na náklady v Německu.

OK, můžeme mít i v ČR vyšší mzdovou úroveň, ale jste připravený to i zaplatit? Ve vyšší ceně vámi nakupovaného zboží a hlavně služeb?

PS:

Zrovna včera jsem v DE platil koncesionářský poplatek za rozhlas a TV, za kvartál 52,50 eur. A musím to platit i jako cizinec bez trvalého pobytu. Srovnejte si to s ČR. A takových příkladů by se našlo...

+2/−1
4.8.2016 12:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.