Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svolávání cinklých dieselů začalo. Do servisů míří tisíce aut

Ministerstvo dopravy dosud pozvalo do servisů kvůli problematickým dieselům 18 500 škodovek z celkem 106 000 vozů, kterých se problém v tuzemsku týká. Servisní akce se zatím dotkla předchozí generace modelu Škoda Superb s dvoulitrovým motorem a Octavií 2.0 TDI o výkonu 103 kW.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A36n96t59o77n89í40n 70Š27v93i80h54n76o92s 8528147481482

Po úpravě se nic nezměnilo? Tak proč vyvíjeli tolik úsilí vynalézt ten lživý software?

0/0
16.8.2016 8:27

T10o33m43á65š 78M58a50r63t90í44n71e85k 1735682695574

A oni si opravdu myslí, že tam někdo pojede? ;-D

0/0
8.8.2016 12:43

K77a88r91e25l 84V96a47c53h36u44t 9103692789643

Nerozumím tomu - dali tam cinklý software, aby "vyhověl" normám - teď jen vymění software za necinklý?! ... 8-o ... A jak na příští STK???

0/−1
5.8.2016 8:58

P57e75t68r 95T30y31č34k48a 6575482199242

Na STK to nikdo nekontroluje.

+1/0
5.8.2016 9:07

J98i94n98d40ř30i21c83h 28Š25k62o22p32e63k 4125851890395

na STK se nikdy nebraly hodnoty z laboratorního režimu, už jen proto, že na STK nejsou takové podmínky, aby se do tohoto režimu motor přepínal

0/0
5.8.2016 10:07

J43a58n 79P84o35k86o94r27n77ý 1483489320383

Celá aféra je jen hon na čarodějnice. Jsou dané určité limity, které se kontrolují na STK. Pokud je auto splní, dostane razítko a je plně schopné provozu a nic neporušuje. Ta aféra se týká úplně jiného problému, který s běžným provozem nemá nic společného, takže nevidím jeden jediný důvod si nechat auto, které vyhovuje STK cinknout na nějakou velkou neznámou.

+2/0
5.8.2016 11:05

J41o53z16e70f 96S51t54e94b24i88l85a 3595487945637

...bezplatný servis, složenka přijde do dvou týdnů ;-)

0/0
4.8.2016 22:38
Foto

V46l42a27d45i44m19í23r 88V38o38l72k18o 6130232517719

přišel mi bezplatný servis (výzva)...si přece neudělám z A6 eko-sekačku dobrovolně8-o

+4/0
4.8.2016 20:25

K44a95r86e30l 67N25o91v14á43k 6444432298684

Jistě, tisíce majitelů aut touží po úpravě, která zvýší spotřebu nebo sníží výkon, velmi pravděpodobně obojí najednou ;-D;-D

+3/0
4.8.2016 20:22

J93i35ř86í 91T41e79p45r 4317130865285

Autům nic není! Ty jsou v pořádku.

To úředníci by měli jít na výplach mozků.

+15/0
4.8.2016 18:56

J28i63ř77í 41H34l43i50s80n71i26k50o62v61s73k94ý 9303491222121

Tato auta otravuji vzduch vice nez ostatni.

+2/−9
4.8.2016 22:58

K10a75r92e29l 43V12a85c26h71u43t 9153502419193

To dělá řepka taky - a žádné tažení proti ní se u nás NEKONÁ!!! ;-O;-€:-/

+3/0
5.8.2016 9:02

M67a12r14e47k 60H79r98u92b61y 6567522531728

Tahle auta otravuji vzduch uplne stejne jako vsechna ostatni - jenom lzou jinak.

+3/0
5.8.2016 16:10

T34o27m46á58š 95M18a11r85t51í34n43e43k 1385472265784

Ne - úplně stejně, jen v laboratoři se dokáží chvilku tvářit, že jezdí na vzduch místo benzínu/nafty. Čímž ve své podstatě splňují zadání zákonodárců. Až se začne měřit spotřeba podle toho, co ubylo v nádrži na konkrétní trase a ne podle množství CO2 vycházejícího z výfuku v laboratorních podmínkách, tak se můžou lidi začít bavit o reálných číslech.

0/0
8.8.2016 12:49

P47e65t75r18a 53N92o71v89á82k87o42v12á 8166245457763

Mám Octavku, které se to také týká a nikdo mě nikam nesvolává ;-D;-D;-D

0/0
4.8.2016 18:53
Foto

M89i39r61o97s35l83a19v 41S40t32e26i76n70e13r 6318424823235

Obávám se, že po těch letech je už jedno, zda vaše auto má na zkušební stolici nepřípustný software, na tu už nikdy nenajede.

Na běžný provoz ten software neúčinkuje, takže je to zcela zbytečná starost.

V Německu už takový "opravený" motor EA159 po nahrávce nové varianty softwaru otestovail. Výkon se nezměnil, spotřeba také ne.

Předchozí Euro 4 také už nikoho nezajímá, už 3 roky běží Euro 6, pozná se podle nádržky na AdBlue, což je obyčejný roztok močoviny, na čerpadle už v kanystrech za mnohem méně, než olej.

Zelemí magoři se snaží, zadržet diesly s E5 a méně před vjezdem do měst. Jenomže ty emise NOx jsou jenom z menší části od osobních aut.

Na druhé straně, jedovatého kysličníku uhelnatého vypouští benzinové motory podle normy dvojnásobek, studené benzinové motory mají také vysoké emise uhlovodíků, jako benzol, toluol nebo xylol. Nahrazují dříve používaný tetraoxyd olova jako prostředek na zvýšení oktanového čísla. Ve městech jezdí studených motorů většina, při jízdě mezi semafory trvá zahřátí na provozní teplotu dlouho.

0/0
14.8.2016 18:45

J23a90n 75P44o28k40o55r55n75ý 1173759980793

"Svolávání cinklých dieselů začalo. Do servisů míří tisíce aut"

Řekl bych, že to je jen zbožné přání, nikoli realita.

+3/0
4.8.2016 18:48

J37i88ř65í 53H98l84i28s53n62i56k43o77v30s76k94ý 9283781662981

V USA a v Japonsku se diky neekologickemu provozu diesely nechytaji. Ovsem zblbli Evropane rakovinomety kupuji dal. A to dokonce pote, co VW uvazuje o zastaveni vyroby nicitelu lidskeho zdravi.

+2/−16
4.8.2016 18:10

P28e92t10r 54P11o54s20p30í52š78i18l 4118654406526

V USA diesely neřeší, protože benzín mají proti Evropě za hubičku a nemají na něj nasazené obrovské daně. Jak je to v Japonsku nevím.

+4/0
4.8.2016 18:19

J87i87ř15í 59H32l56i64s68n59i43k41o66v97s62k60ý 9363951502751

Houby. Diesely nesplnuji emisnilimity na NOx. Tedy to, co zpusobuje rakovinu. Kamiony maji drahe motory, ty jsou v pohode. Ale osobaky by staly o parset tisic navic.

+1/−3
4.8.2016 18:22

K79a85r37e43l 64V98a87c64h74u74t 9543542769463

NOxy nezpůsobují rakovinu, když už, tak selhání srdečního svalu... :-/

Na rakovinu přispívají spíš jemné částečky popela, tedy spaliny uhlovodíků.

+1/0
5.8.2016 9:00

J77i88ř16í 23H29l43i52s63n33i49k21o68v86s22k66ý 9903521222601

Jeste poznamka, rakovinu nezpusobuje CO2, ale NOx. Zde ma Evropa 6 x vyssi limit nez USA nebo Japonsko. Tak se o nas stara dobra EU. Pro dobro VW (a Skody) a ne lidi.

+1/−2
4.8.2016 18:20

M89a60r65t59i53n 49K60a44r91á88s93e15k 9878633298298

Takze ta norma ja malo prisna podle vas? Podle vetsiny diskuteru je zas moc prisna, tak je pak tezko (minichodem evropske emisni normy vuvec neresi co2)

0/0
4.8.2016 22:01

J73i53ř22í 76H16l32i25s62n86i32k95o21v74s96k82ý 9323421932861

EU prave resi CO2, ale ne NOx. EU limity na NOx jsou smesne. A VW se Skodou toho mohutne vyuzily. Ke smule naseho zdravi.

+1/0
4.8.2016 22:56

J22i39n62d73ř67i98c59h 74Š38k44o32p14e67k 4915921470395

buď v klidu.

Současný trend pidimotorů na benzin s turbem za čas dospěje tam, kde jsou diesly nyní

+1/0
4.8.2016 19:38

J44i53ř66í 45H12l71i31s53n49i68k94o15v71s72k92ý 9763431172441

Coz zase podelal VW a EU. VW nikdy neumel poradne benzinove atmosfery.

+1/0
4.8.2016 22:57

J90i48n18d16ř72i49c33h 52Š98k91o52p82e13k 4455911960505

pořád lepší i nedokonalé atmosféry než tyhle oturbené pidimotůrky

0/0
5.8.2016 9:57

M29a50r19e66k 40H29r28u40b64y 6697662701388

Evropane to nedelaji sami od sebe, je to vuli parametrum nastavenym EU EURv

0/0
5.8.2016 16:11

P36e33t83r 58P56o89s35p46í93š94i77l 4288324616956

A má vůbec cenu ty auta upravovat? Vždyť to jsou dnes třeba i osmileté vozy s pěknou řádkou najetých kilometrů.

+3/0
4.8.2016 17:56

J85a90n 68C78h74o52b56o92t 5972764598281

A nebo tříleté...

0/0
4.8.2016 18:08

P89e75t17r 79P66o81s69p64í28š97i54l 4878124706136

Jenže to jsou ty nejmladší. Jinak jsou většinou starší. Proto si myslím, že je měli nechat dožít a koncernu dát mastnou pokutu.

+1/−2
4.8.2016 18:15

J35a54n 40C47h18o67b31o53t 5732104868941

Já spíš nechápu to zvyšování spotřeby nebo snižování výkonu: aspoň u toho Sharana, u kterého na to přišli, a který také výlučně zajímá mě, jde u toho "podvodu" o to, že nedávkuje močovinu. Mimochodem podobně, jako skoro všechna ostatní auta, která tu kupodivu nikdo nepropírá. Týká se to i Mercedesu nebo Francouzů.

Takže úprava by měla spočívat jen v odstranění křivek, které vedou k tomu, že se v běžném provozu aktivuje nouzový režim s minimálním dávkováním močoviny. Prostě jednoduše močoviny foukat víc.

To zvýší spotřebu močoviny, ale vůbec nic jiného.

Takže o co jde?

0/0
4.8.2016 18:18

J84i78ř40í 85Z80ý96k70a 9459703851240

že v těch autech močovina není vůbec?

0/0
4.8.2016 18:28

P20e46t61r 95P76o87s45p80í76š14i49l 4318474666396

Euro 5 se obvykle bez močoviny obešlo. Močovina se masově rozšířila až u Euro 6.

0/0
4.8.2016 20:07

J50a60r67o32s43l79a79v 85O83t84ý87p21k73a 9908409359418

Proč se do toho angažuje ministerstvo za peníze daňových poplatníků? To by snad měla být práce pro VW!

0/−1
4.8.2016 17:28

P48e40t29r 11P56o70s54p65í37š29i19l 4908454576916

Uvědomte si, že to jsou dnes osmiletá nebo třeba šestiletá auta, která mohla i víckrát změnit majitele. Takže potřebují je sehnat přes registr vozidel. VW doufám ještě přístup do registru nemá.

+1/0
4.8.2016 18:00

R29o50m55a20n 76P48o52l44á40č60e76k 5216889755

Ale stačí jezdit do autorizovaného servisu...

0/0
4.8.2016 18:07

P70a88v46e78l 17K82u17t46i38n93a 9882234665152

S osmiletým autem?

+2/0
4.8.2016 18:34

D59a69v94i48d 37R94y91c33h45e30t57s92k95ý 9946881490790

Myslím že se odstaví pouze flotila Ministerstva dopravy a nesvéprávné osoby. Horší je, že se to tam zřejmě pokusí nahrát během garančních prohlídek. Vidím to na preventivní odliv do neofiko servisů Rv[>-]

+14/−1
4.8.2016 17:15

O59n64d88ř66e40j 72M21u37s74i84l 9817225606304

Taky si myslím, že bude software aktualizován automaticky při jakékoli návštěvě značkového servisu. Neofiko servisy ale nejsou dobrý nápad, protože budete mít velké problémy se zárukou a definitivně příjdete o případnou pozáruční kulanci. Tam stačí opravdu vynechat jednu prohlídku...

0/0
4.8.2016 17:35

P62e80t46r 83P70o65s37p83í92š83i47l 4528254306236

Většina těch aut už dávno po záruce má.

+3/0
4.8.2016 18:02

P85a21v57e87l 24K39u57t77i48n29a 9952824215612

Kde dávají 8 a víc let záruku (mimo kastle)? To bych prozkoumal...

0/0
4.8.2016 18:35
Foto

M19i19r20o84s10l93a21v 58S21t28e83i51n75e71r 6148284863565

VW a Škoda dává po návštěvě ofiko servisu vždy 2 roky prodloužené záruky mobility. Záruka na motor a pod.se dá prodloužit za poplatek u nového vozu až na celkem 5 roků.

0/0
14.8.2016 18:50

M90i23c87h73a34l 34P46a89u15l13í97č64e73k 2813265315835

Já pořád nechápu, co ten update softwaru bude znamenat pro řidiče? To auto potom bude žrát přesně tolik, kolik má napsáno v technickém průkazu nebo co se změní?

0/0
4.8.2016 17:14

M73i37r67o25s36l11a37v 98D38v13o71ř63á85k 9725290417485

Patrně bude žrát víc než dosud,nebo hůř pojede.

+5/0
4.8.2016 17:17

D91a96v73i44d 83D84o47b19e88š 3185602567

Jet by to melo plusminus podobne, ale bude to vic zrat. Cele je to nesmysl. Vsichni vedi, ze moderni auta maji vyssi spotrebu, nez v tp a honeni za par gramy co2 v dobe, kdy deset nej tankeru vypusti vic co2, nez vsechny auta na svete... Nenecham si s tim nic delat, stejne upozornovat pri garancce (je to dobrovolna akce).

+2/−1
4.8.2016 17:35

M53a11r35t54i87n 39J90i29r40o63u21s60e73k 7946315735368

Nevypustí více CO2. Jste další, kdo tento HOAX živí.

+2/0
4.8.2016 17:46

J28i40ř77í 32K34o89c29u56r48e89k 6515294165468

Omyl první: Nebyly to tankery, ale lodě všeobecně.

Omy druhý: Bylo jich 20, ne 10

Omyl třetí: Jednalo se o SO2, čili oxid siřičitý

PS: Vypouštění oxidu siřičitého do atmosféry byl jeden z uvažovaných postupů jak zamezit globálnímu oteplování.

PPS: Nejvíc CO2 vypustí elektrárna na uhlí. Start Zwentendorf!

+2/0
4.8.2016 21:53

M92a75r52t84i11n 46K18a97r42á37s22e18k 9378843238708

No jednak jste napsal totalni blbost s temi lodemi, a druhak k emisim - afera VW nema zadnou souvislost s CO2 a a ani zadne evropske emusni normy na auta neresi CO2

0/0
4.8.2016 22:04

M88a63r73e81k 70K76l82u33f29a 3218154964496

Předtím to žralo jen o 1l víc, než je napsáno v TP. Po updatu bude žrát víc o 2l.

0/0
4.8.2016 17:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.