Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svolávání cinklých dieselů začalo. Do servisů míří tisíce aut

Ministerstvo dopravy dosud pozvalo do servisů kvůli problematickým dieselům 18 500 škodovek z celkem 106 000 vozů, kterých se problém v tuzemsku týká. Servisní akce se zatím dotkla předchozí generace modelu Škoda Superb s dvoulitrovým motorem a Octavií 2.0 TDI o výkonu 103 kW.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A10n12t81o22n22í51n 88Š46v61i23h35n28o98s 8528777351302

Po úpravě se nic nezměnilo? Tak proč vyvíjeli tolik úsilí vynalézt ten lživý software?

0/0
16.8.2016 8:27

T82o14m82á20š 91M87a59r37t71í64n29e32k 1945862635404

A oni si opravdu myslí, že tam někdo pojede? ;-D

0/0
8.8.2016 12:43

K27a18r27e18l 48V49a45c46h26u60t 9323552209423

Nerozumím tomu - dali tam cinklý software, aby "vyhověl" normám - teď jen vymění software za necinklý?! ... 8-o ... A jak na příští STK???

0/−1
5.8.2016 8:58

P14e73t31r 26T24y72č64k92a 6175242319842

Na STK to nikdo nekontroluje.

+1/0
5.8.2016 9:07

J49i86n68d23ř65i36c70h 86Š81k44o59p27e80k 4425671460935

na STK se nikdy nebraly hodnoty z laboratorního režimu, už jen proto, že na STK nejsou takové podmínky, aby se do tohoto režimu motor přepínal

0/0
5.8.2016 10:07

J41a64n 13P27o39k60o54r10n78ý 1723909750333

Celá aféra je jen hon na čarodějnice. Jsou dané určité limity, které se kontrolují na STK. Pokud je auto splní, dostane razítko a je plně schopné provozu a nic neporušuje. Ta aféra se týká úplně jiného problému, který s běžným provozem nemá nic společného, takže nevidím jeden jediný důvod si nechat auto, které vyhovuje STK cinknout na nějakou velkou neznámou.

+2/0
5.8.2016 11:05

J10o13z85e63f 10S58t76e12b93i95l84a 3325607685247

...bezplatný servis, složenka přijde do dvou týdnů ;-)

0/0
4.8.2016 22:38
Foto

V14l44a80d14i28m98í75r 59V28o67l20k35o 6240232867639

přišel mi bezplatný servis (výzva)...si přece neudělám z A6 eko-sekačku dobrovolně8-o

+4/0
4.8.2016 20:25

K79a20r57e43l 56N41o27v42á19k 6684912468684

Jistě, tisíce majitelů aut touží po úpravě, která zvýší spotřebu nebo sníží výkon, velmi pravděpodobně obojí najednou ;-D;-D

+3/0
4.8.2016 20:22

J28i93ř77í 90T40e95p43r 4907850575345

Autům nic není! Ty jsou v pořádku.

To úředníci by měli jít na výplach mozků.

+15/0
4.8.2016 18:56

J34i53ř67í 95H88l32i62s88n17i42k14o21v12s34k67ý 9713271482941

Tato auta otravuji vzduch vice nez ostatni.

+2/−9
4.8.2016 22:58

K58a16r39e90l 98V72a41c44h82u26t 9533712939623

To dělá řepka taky - a žádné tažení proti ní se u nás NEKONÁ!!! ;-O;-€:-/

+3/0
5.8.2016 9:02

M33a19r13e73k 31H52r85u16b13y 6387352241828

Tahle auta otravuji vzduch uplne stejne jako vsechna ostatni - jenom lzou jinak.

+3/0
5.8.2016 16:10

T75o65m71á33š 25M52a90r97t27í94n62e68k 1325572875784

Ne - úplně stejně, jen v laboratoři se dokáží chvilku tvářit, že jezdí na vzduch místo benzínu/nafty. Čímž ve své podstatě splňují zadání zákonodárců. Až se začne měřit spotřeba podle toho, co ubylo v nádrži na konkrétní trase a ne podle množství CO2 vycházejícího z výfuku v laboratorních podmínkách, tak se můžou lidi začít bavit o reálných číslech.

0/0
8.8.2016 12:49

P71e63t69r20a 58N78o25v64á97k94o94v18á 8526135107643

Mám Octavku, které se to také týká a nikdo mě nikam nesvolává ;-D;-D;-D

0/0
4.8.2016 18:53
Foto

M83i89r65o77s21l91a37v 29S12t63e15i24n49e14r 6988944973365

Obávám se, že po těch letech je už jedno, zda vaše auto má na zkušební stolici nepřípustný software, na tu už nikdy nenajede.

Na běžný provoz ten software neúčinkuje, takže je to zcela zbytečná starost.

V Německu už takový "opravený" motor EA159 po nahrávce nové varianty softwaru otestovail. Výkon se nezměnil, spotřeba také ne.

Předchozí Euro 4 také už nikoho nezajímá, už 3 roky běží Euro 6, pozná se podle nádržky na AdBlue, což je obyčejný roztok močoviny, na čerpadle už v kanystrech za mnohem méně, než olej.

Zelemí magoři se snaží, zadržet diesly s E5 a méně před vjezdem do měst. Jenomže ty emise NOx jsou jenom z menší části od osobních aut.

Na druhé straně, jedovatého kysličníku uhelnatého vypouští benzinové motory podle normy dvojnásobek, studené benzinové motory mají také vysoké emise uhlovodíků, jako benzol, toluol nebo xylol. Nahrazují dříve používaný tetraoxyd olova jako prostředek na zvýšení oktanového čísla. Ve městech jezdí studených motorů většina, při jízdě mezi semafory trvá zahřátí na provozní teplotu dlouho.

0/0
14.8.2016 18:45

J40a74n 65P14o33k95o50r17n34ý 1293569820553

"Svolávání cinklých dieselů začalo. Do servisů míří tisíce aut"

Řekl bych, že to je jen zbožné přání, nikoli realita.

+3/0
4.8.2016 18:48

J24i93ř96í 83H41l91i19s67n78i35k50o17v93s73k11ý 9243921952101

V USA a v Japonsku se diky neekologickemu provozu diesely nechytaji. Ovsem zblbli Evropane rakovinomety kupuji dal. A to dokonce pote, co VW uvazuje o zastaveni vyroby nicitelu lidskeho zdravi.

+2/−16
4.8.2016 18:10

P19e25t71r 34P97o79s65p68í37š13i67l 4178714296176

V USA diesely neřeší, protože benzín mají proti Evropě za hubičku a nemají na něj nasazené obrovské daně. Jak je to v Japonsku nevím.

+4/0
4.8.2016 18:19

J89i29ř51í 30H66l12i87s67n61i48k24o95v39s32k49ý 9923411322561

Houby. Diesely nesplnuji emisnilimity na NOx. Tedy to, co zpusobuje rakovinu. Kamiony maji drahe motory, ty jsou v pohode. Ale osobaky by staly o parset tisic navic.

+1/−3
4.8.2016 18:22

K72a39r51e68l 97V13a75c32h81u64t 9213282789863

NOxy nezpůsobují rakovinu, když už, tak selhání srdečního svalu... :-/

Na rakovinu přispívají spíš jemné částečky popela, tedy spaliny uhlovodíků.

+1/0
5.8.2016 9:00

J85i82ř80í 71H72l39i96s30n57i20k85o83v83s36k46ý 9873201352831

Jeste poznamka, rakovinu nezpusobuje CO2, ale NOx. Zde ma Evropa 6 x vyssi limit nez USA nebo Japonsko. Tak se o nas stara dobra EU. Pro dobro VW (a Skody) a ne lidi.

+1/−2
4.8.2016 18:20

M24a56r77t48i59n 52K27a89r79á16s13e49k 9308453188528

Takze ta norma ja malo prisna podle vas? Podle vetsiny diskuteru je zas moc prisna, tak je pak tezko (minichodem evropske emisni normy vuvec neresi co2)

0/0
4.8.2016 22:01

J48i67ř30í 68H92l59i51s81n40i82k24o29v49s85k93ý 9543841432631

EU prave resi CO2, ale ne NOx. EU limity na NOx jsou smesne. A VW se Skodou toho mohutne vyuzily. Ke smule naseho zdravi.

+1/0
4.8.2016 22:56

J40i18n44d30ř28i54c49h 27Š24k53o70p64e47k 4745821960295

buď v klidu.

Současný trend pidimotorů na benzin s turbem za čas dospěje tam, kde jsou diesly nyní

+1/0
4.8.2016 19:38

J88i66ř90í 64H14l94i18s76n38i96k50o92v21s58k63ý 9853811762441

Coz zase podelal VW a EU. VW nikdy neumel poradne benzinove atmosfery.

+1/0
4.8.2016 22:57

J14i47n12d23ř52i41c37h 38Š68k27o76p53e65k 4885741650285

pořád lepší i nedokonalé atmosféry než tyhle oturbené pidimotůrky

0/0
5.8.2016 9:57

M52a97r36e22k 36H53r89u57b98y 6347122941168

Evropane to nedelaji sami od sebe, je to vuli parametrum nastavenym EU EURv

0/0
5.8.2016 16:11

P77e65t96r 48P91o81s85p53í47š32i75l 4668484586606

A má vůbec cenu ty auta upravovat? Vždyť to jsou dnes třeba i osmileté vozy s pěknou řádkou najetých kilometrů.

+3/0
4.8.2016 17:56

J53a83n 13C46h92o45b43o82t 5502314778921

A nebo tříleté...

0/0
4.8.2016 18:08

P22e65t53r 17P35o42s62p48í21š56i27l 4958924786736

Jenže to jsou ty nejmladší. Jinak jsou většinou starší. Proto si myslím, že je měli nechat dožít a koncernu dát mastnou pokutu.

+1/−2
4.8.2016 18:15

J14a74n 59C54h87o94b38o14t 5242304648111

Já spíš nechápu to zvyšování spotřeby nebo snižování výkonu: aspoň u toho Sharana, u kterého na to přišli, a který také výlučně zajímá mě, jde u toho "podvodu" o to, že nedávkuje močovinu. Mimochodem podobně, jako skoro všechna ostatní auta, která tu kupodivu nikdo nepropírá. Týká se to i Mercedesu nebo Francouzů.

Takže úprava by měla spočívat jen v odstranění křivek, které vedou k tomu, že se v běžném provozu aktivuje nouzový režim s minimálním dávkováním močoviny. Prostě jednoduše močoviny foukat víc.

To zvýší spotřebu močoviny, ale vůbec nic jiného.

Takže o co jde?

0/0
4.8.2016 18:18

J70i44ř81í 55Z26ý24k87a 9739873921250

že v těch autech močovina není vůbec?

0/0
4.8.2016 18:28

P50e33t84r 19P49o95s66p16í53š23i71l 4398174906756

Euro 5 se obvykle bez močoviny obešlo. Močovina se masově rozšířila až u Euro 6.

0/0
4.8.2016 20:07

J89a97r82o61s39l86a69v 41O91t14ý38p10k10a 9818149159858

Proč se do toho angažuje ministerstvo za peníze daňových poplatníků? To by snad měla být práce pro VW!

0/−1
4.8.2016 17:28

P20e59t18r 31P12o84s88p17í57š23i21l 4878984146746

Uvědomte si, že to jsou dnes osmiletá nebo třeba šestiletá auta, která mohla i víckrát změnit majitele. Takže potřebují je sehnat přes registr vozidel. VW doufám ještě přístup do registru nemá.

+1/0
4.8.2016 18:00

R64o50m34a88n 89P36o63l38á79č91e92k 5146209955

Ale stačí jezdit do autorizovaného servisu...

0/0
4.8.2016 18:07

P65a34v48e18l 84K28u56t81i54n86a 9232934535802

S osmiletým autem?

+2/0
4.8.2016 18:34

D72a58v53i92d 98R63y45c58h57e25t24s59k56ý 9316371380180

Myslím že se odstaví pouze flotila Ministerstva dopravy a nesvéprávné osoby. Horší je, že se to tam zřejmě pokusí nahrát během garančních prohlídek. Vidím to na preventivní odliv do neofiko servisů Rv[>-]

+14/−1
4.8.2016 17:15

O80n77d20ř90e87j 71M78u23s85i27l 9817955466754

Taky si myslím, že bude software aktualizován automaticky při jakékoli návštěvě značkového servisu. Neofiko servisy ale nejsou dobrý nápad, protože budete mít velké problémy se zárukou a definitivně příjdete o případnou pozáruční kulanci. Tam stačí opravdu vynechat jednu prohlídku...

0/0
4.8.2016 17:35

P95e81t81r 64P31o48s10p14í55š60i16l 4768324936356

Většina těch aut už dávno po záruce má.

+3/0
4.8.2016 18:02

P71a35v54e25l 78K42u25t43i89n83a 9852734785232

Kde dávají 8 a víc let záruku (mimo kastle)? To bych prozkoumal...

0/0
4.8.2016 18:35
Foto

M46i62r62o20s49l27a76v 73S65t16e89i18n75e31r 6598834213485

VW a Škoda dává po návštěvě ofiko servisu vždy 2 roky prodloužené záruky mobility. Záruka na motor a pod.se dá prodloužit za poplatek u nového vozu až na celkem 5 roků.

0/0
14.8.2016 18:50

M83i86c23h90a37l 79P66a43u80l48í91č79e44k 2733305905195

Já pořád nechápu, co ten update softwaru bude znamenat pro řidiče? To auto potom bude žrát přesně tolik, kolik má napsáno v technickém průkazu nebo co se změní?

0/0
4.8.2016 17:14

M96i53r65o82s76l57a97v 68D47v35o70ř65á92k 9825150727475

Patrně bude žrát víc než dosud,nebo hůř pojede.

+5/0
4.8.2016 17:17

D89a91v98i54d 35D82o52b16e46š 3385812857

Jet by to melo plusminus podobne, ale bude to vic zrat. Cele je to nesmysl. Vsichni vedi, ze moderni auta maji vyssi spotrebu, nez v tp a honeni za par gramy co2 v dobe, kdy deset nej tankeru vypusti vic co2, nez vsechny auta na svete... Nenecham si s tim nic delat, stejne upozornovat pri garancce (je to dobrovolna akce).

+2/−1
4.8.2016 17:35

M71a25r86t83i22n 62J40i54r65o17u38s25e32k 7886535955768

Nevypustí více CO2. Jste další, kdo tento HOAX živí.

+2/0
4.8.2016 17:46

J86i65ř85í 17K96o83c38u90r63e70k 6695224765408

Omyl první: Nebyly to tankery, ale lodě všeobecně.

Omy druhý: Bylo jich 20, ne 10

Omyl třetí: Jednalo se o SO2, čili oxid siřičitý

PS: Vypouštění oxidu siřičitého do atmosféry byl jeden z uvažovaných postupů jak zamezit globálnímu oteplování.

PPS: Nejvíc CO2 vypustí elektrárna na uhlí. Start Zwentendorf!

+2/0
4.8.2016 21:53

M29a25r82t75i20n 82K81a80r29á73s28e80k 9818623828328

No jednak jste napsal totalni blbost s temi lodemi, a druhak k emisim - afera VW nema zadnou souvislost s CO2 a a ani zadne evropske emusni normy na auta neresi CO2

0/0
4.8.2016 22:04

M45a38r56e38k 58K72l94u78f73a 3408584924576

Předtím to žralo jen o 1l víc, než je napsáno v TP. Po updatu bude žrát víc o 2l.

0/0
4.8.2016 17:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.