Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Svolávání cinklých dieselů začalo. Do servisů míří tisíce aut

Ministerstvo dopravy dosud pozvalo do servisů kvůli problematickým dieselům 18 500 škodovek z celkem 106 000 vozů, kterých se problém v tuzemsku týká. Servisní akce se zatím dotkla předchozí generace modelu Škoda Superb s dvoulitrovým motorem a Octavií 2.0 TDI o výkonu 103 kW.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A56n64t15o89n76í88n 23Š53v82i53h67n35o83s 8238577881902

Po úpravě se nic nezměnilo? Tak proč vyvíjeli tolik úsilí vynalézt ten lživý software?

0/0
16.8.2016 8:27

T26o87m67á90š 30M68a13r28t69í63n72e57k 1625842135514

A oni si opravdu myslí, že tam někdo pojede? ;-D

0/0
8.8.2016 12:43

K83a68r15e49l 65V23a87c10h55u59t 9533452609593

Nerozumím tomu - dali tam cinklý software, aby "vyhověl" normám - teď jen vymění software za necinklý?! ... 8-o ... A jak na příští STK???

0/−1
5.8.2016 8:58

P23e51t12r 49T60y51č55k70a 6355952129712

Na STK to nikdo nekontroluje.

+1/0
5.8.2016 9:07

J16i35n50d94ř29i67c63h 82Š98k54o51p49e34k 4135101660445

na STK se nikdy nebraly hodnoty z laboratorního režimu, už jen proto, že na STK nejsou takové podmínky, aby se do tohoto režimu motor přepínal

0/0
5.8.2016 10:07

J70a24n 66P66o19k50o30r55n23ý 1343619950233

Celá aféra je jen hon na čarodějnice. Jsou dané určité limity, které se kontrolují na STK. Pokud je auto splní, dostane razítko a je plně schopné provozu a nic neporušuje. Ta aféra se týká úplně jiného problému, který s běžným provozem nemá nic společného, takže nevidím jeden jediný důvod si nechat auto, které vyhovuje STK cinknout na nějakou velkou neznámou.

+2/0
5.8.2016 11:05

J43o19z46e93f 16S61t58e60b39i84l80a 3775607675107

...bezplatný servis, složenka přijde do dvou týdnů ;-)

0/0
4.8.2016 22:38
Foto

V61l24a56d50i87m35í63r 80V44o14l96k84o 6300492167439

přišel mi bezplatný servis (výzva)...si přece neudělám z A6 eko-sekačku dobrovolně8-o

+4/0
4.8.2016 20:25

K12a86r85e21l 41N13o39v96á48k 6184832408384

Jistě, tisíce majitelů aut touží po úpravě, která zvýší spotřebu nebo sníží výkon, velmi pravděpodobně obojí najednou ;-D;-D

+3/0
4.8.2016 20:22

J85i88ř58í 81T30e93p97r 4767200175865

Autům nic není! Ty jsou v pořádku.

To úředníci by měli jít na výplach mozků.

+15/0
4.8.2016 18:56

J78i38ř12í 89H18l75i38s20n33i51k78o89v74s56k67ý 9583841592111

Tato auta otravuji vzduch vice nez ostatni.

+2/−9
4.8.2016 22:58

K78a50r32e52l 58V24a47c13h98u55t 9173662909783

To dělá řepka taky - a žádné tažení proti ní se u nás NEKONÁ!!! ;-O;-€:-/

+3/0
5.8.2016 9:02

M97a42r13e11k 49H87r71u79b72y 6177862171988

Tahle auta otravuji vzduch uplne stejne jako vsechna ostatni - jenom lzou jinak.

+3/0
5.8.2016 16:10

T83o34m62á45š 23M26a19r37t45í55n84e52k 1755702725384

Ne - úplně stejně, jen v laboratoři se dokáží chvilku tvářit, že jezdí na vzduch místo benzínu/nafty. Čímž ve své podstatě splňují zadání zákonodárců. Až se začne měřit spotřeba podle toho, co ubylo v nádrži na konkrétní trase a ne podle množství CO2 vycházejícího z výfuku v laboratorních podmínkách, tak se můžou lidi začít bavit o reálných číslech.

0/0
8.8.2016 12:49

P64e26t83r86a 21N75o24v63á56k45o71v38á 8986775257653

Mám Octavku, které se to také týká a nikdo mě nikam nesvolává ;-D;-D;-D

0/0
4.8.2016 18:53
Foto

M51i25r63o77s46l20a93v 49S81t50e61i85n28e57r 1735275988503

Obávám se, že po těch letech je už jedno, zda vaše auto má na zkušební stolici nepřípustný software, na tu už nikdy nenajede.

Na běžný provoz ten software neúčinkuje, takže je to zcela zbytečná starost.

V Německu už takový "opravený" motor EA159 po nahrávce nové varianty softwaru otestovail. Výkon se nezměnil, spotřeba také ne.

Předchozí Euro 4 také už nikoho nezajímá, už 3 roky běží Euro 6, pozná se podle nádržky na AdBlue, což je obyčejný roztok močoviny, na čerpadle už v kanystrech za mnohem méně, než olej.

Zelemí magoři se snaží, zadržet diesly s E5 a méně před vjezdem do měst. Jenomže ty emise NOx jsou jenom z menší části od osobních aut.

Na druhé straně, jedovatého kysličníku uhelnatého vypouští benzinové motory podle normy dvojnásobek, studené benzinové motory mají také vysoké emise uhlovodíků, jako benzol, toluol nebo xylol. Nahrazují dříve používaný tetraoxyd olova jako prostředek na zvýšení oktanového čísla. Ve městech jezdí studených motorů většina, při jízdě mezi semafory trvá zahřátí na provozní teplotu dlouho.

0/0
14.8.2016 18:45

J18a90n 12P29o86k17o20r97n87ý 1773549790383

"Svolávání cinklých dieselů začalo. Do servisů míří tisíce aut"

Řekl bych, že to je jen zbožné přání, nikoli realita.

+3/0
4.8.2016 18:48

J67i39ř29í 11H59l16i93s90n54i31k43o14v70s23k37ý 9453981702531

V USA a v Japonsku se diky neekologickemu provozu diesely nechytaji. Ovsem zblbli Evropane rakovinomety kupuji dal. A to dokonce pote, co VW uvazuje o zastaveni vyroby nicitelu lidskeho zdravi.

+2/−16
4.8.2016 18:10

P39e58t68r 34P62o31s37p55í67š48i31l 4258934126226

V USA diesely neřeší, protože benzín mají proti Evropě za hubičku a nemají na něj nasazené obrovské daně. Jak je to v Japonsku nevím.

+4/0
4.8.2016 18:19

J92i55ř98í 56H23l20i14s58n62i68k67o25v26s92k81ý 9623871162101

Houby. Diesely nesplnuji emisnilimity na NOx. Tedy to, co zpusobuje rakovinu. Kamiony maji drahe motory, ty jsou v pohode. Ale osobaky by staly o parset tisic navic.

+1/−3
4.8.2016 18:22

K49a79r98e15l 65V78a31c60h36u52t 9323162499123

NOxy nezpůsobují rakovinu, když už, tak selhání srdečního svalu... :-/

Na rakovinu přispívají spíš jemné částečky popela, tedy spaliny uhlovodíků.

+1/0
5.8.2016 9:00

J57i30ř80í 46H51l57i43s34n98i15k65o93v16s21k61ý 9843851422191

Jeste poznamka, rakovinu nezpusobuje CO2, ale NOx. Zde ma Evropa 6 x vyssi limit nez USA nebo Japonsko. Tak se o nas stara dobra EU. Pro dobro VW (a Skody) a ne lidi.

+1/−2
4.8.2016 18:20

M92a61r42t93i50n 42K76a90r58á76s16e40k 9628283228678

Takze ta norma ja malo prisna podle vas? Podle vetsiny diskuteru je zas moc prisna, tak je pak tezko (minichodem evropske emisni normy vuvec neresi co2)

0/0
4.8.2016 22:01

J72i11ř25í 46H58l66i24s79n92i49k70o72v20s97k51ý 9663881952551

EU prave resi CO2, ale ne NOx. EU limity na NOx jsou smesne. A VW se Skodou toho mohutne vyuzily. Ke smule naseho zdravi.

+1/0
4.8.2016 22:56

J49i25n35d40ř13i74c65h 83Š57k91o74p13e75k 4925521870835

buď v klidu.

Současný trend pidimotorů na benzin s turbem za čas dospěje tam, kde jsou diesly nyní

+1/0
4.8.2016 19:38

J69i95ř60í 36H46l61i11s11n70i14k80o60v35s49k51ý 9653721722511

Coz zase podelal VW a EU. VW nikdy neumel poradne benzinove atmosfery.

+1/0
4.8.2016 22:57

J47i69n21d70ř91i81c66h 87Š28k46o94p78e66k 4195671950915

pořád lepší i nedokonalé atmosféry než tyhle oturbené pidimotůrky

0/0
5.8.2016 9:57

M45a28r12e63k 33H39r42u70b83y 6337312521338

Evropane to nedelaji sami od sebe, je to vuli parametrum nastavenym EU EURv

0/0
5.8.2016 16:11

P46e13t30r 10P50o23s57p35í67š53i79l 4738824636756

A má vůbec cenu ty auta upravovat? Vždyť to jsou dnes třeba i osmileté vozy s pěknou řádkou najetých kilometrů.

+3/0
4.8.2016 17:56

J34a23n 50C67h52o58b29o53t 5692874248401

A nebo tříleté...

0/0
4.8.2016 18:08

P78e10t17r 58P45o44s94p98í91š57i66l 4688534476666

Jenže to jsou ty nejmladší. Jinak jsou většinou starší. Proto si myslím, že je měli nechat dožít a koncernu dát mastnou pokutu.

+1/−2
4.8.2016 18:15

J77a74n 32C89h50o74b65o45t 5702824638981

Já spíš nechápu to zvyšování spotřeby nebo snižování výkonu: aspoň u toho Sharana, u kterého na to přišli, a který také výlučně zajímá mě, jde u toho "podvodu" o to, že nedávkuje močovinu. Mimochodem podobně, jako skoro všechna ostatní auta, která tu kupodivu nikdo nepropírá. Týká se to i Mercedesu nebo Francouzů.

Takže úprava by měla spočívat jen v odstranění křivek, které vedou k tomu, že se v běžném provozu aktivuje nouzový režim s minimálním dávkováním močoviny. Prostě jednoduše močoviny foukat víc.

To zvýší spotřebu močoviny, ale vůbec nic jiného.

Takže o co jde?

0/0
4.8.2016 18:18

J73i27ř58í 60Z22ý36k81a 9789353591940

že v těch autech močovina není vůbec?

0/0
4.8.2016 18:28

P44e38t87r 64P83o75s56p80í23š15i91l 4518774466966

Euro 5 se obvykle bez močoviny obešlo. Močovina se masově rozšířila až u Euro 6.

0/0
4.8.2016 20:07

J72a65r22o63s46l75a80v 45O30t81ý42p96k53a 9428709679408

Proč se do toho angažuje ministerstvo za peníze daňových poplatníků? To by snad měla být práce pro VW!

0/−1
4.8.2016 17:28

P27e79t87r 61P61o20s81p69í23š11i49l 4928804756806

Uvědomte si, že to jsou dnes osmiletá nebo třeba šestiletá auta, která mohla i víckrát změnit majitele. Takže potřebují je sehnat přes registr vozidel. VW doufám ještě přístup do registru nemá.

+1/0
4.8.2016 18:00

R23o24m62a26n 66P70o23l28á62č91e66k 5816519775

Ale stačí jezdit do autorizovaného servisu...

0/0
4.8.2016 18:07

P12a48v51e46l 60K33u97t58i45n21a 9542394925322

S osmiletým autem?

+2/0
4.8.2016 18:34

D74a41v51i49d 16R60y82c39h79e54t11s68k14ý 9606351680930

Myslím že se odstaví pouze flotila Ministerstva dopravy a nesvéprávné osoby. Horší je, že se to tam zřejmě pokusí nahrát během garančních prohlídek. Vidím to na preventivní odliv do neofiko servisů Rv[>-]

+14/−1
4.8.2016 17:15

O37n40d90ř21e61j 96M55u29s51i81l 9647775506704

Taky si myslím, že bude software aktualizován automaticky při jakékoli návštěvě značkového servisu. Neofiko servisy ale nejsou dobrý nápad, protože budete mít velké problémy se zárukou a definitivně příjdete o případnou pozáruční kulanci. Tam stačí opravdu vynechat jednu prohlídku...

0/0
4.8.2016 17:35

P36e76t89r 53P30o49s27p75í89š94i72l 4688964456906

Většina těch aut už dávno po záruce má.

+3/0
4.8.2016 18:02

P28a46v32e75l 26K27u98t12i21n22a 9432954295632

Kde dávají 8 a víc let záruku (mimo kastle)? To bych prozkoumal...

0/0
4.8.2016 18:35
Foto

M78i27r60o38s83l74a91v 24S16t14e29i76n60e50r 1955475928103

VW a Škoda dává po návštěvě ofiko servisu vždy 2 roky prodloužené záruky mobility. Záruka na motor a pod.se dá prodloužit za poplatek u nového vozu až na celkem 5 roků.

0/0
14.8.2016 18:50

M20i37c32h44a41l 12P34a53u37l74í78č41e85k 2533965215205

Já pořád nechápu, co ten update softwaru bude znamenat pro řidiče? To auto potom bude žrát přesně tolik, kolik má napsáno v technickém průkazu nebo co se změní?

0/0
4.8.2016 17:14

M76i21r40o22s69l98a14v 40D28v56o49ř65á57k 9165720287435

Patrně bude žrát víc než dosud,nebo hůř pojede.

+5/0
4.8.2016 17:17

D84a91v41i43d 84D58o14b40e47š 3265442747

Jet by to melo plusminus podobne, ale bude to vic zrat. Cele je to nesmysl. Vsichni vedi, ze moderni auta maji vyssi spotrebu, nez v tp a honeni za par gramy co2 v dobe, kdy deset nej tankeru vypusti vic co2, nez vsechny auta na svete... Nenecham si s tim nic delat, stejne upozornovat pri garancce (je to dobrovolna akce).

+2/−1
4.8.2016 17:35

M27a74r78t49i39n 28J35i62r86o50u37s27e14k 7236545835868

Nevypustí více CO2. Jste další, kdo tento HOAX živí.

+2/0
4.8.2016 17:46

J78i67ř15í 22K52o68c15u79r76e90k 6625364815328

Omyl první: Nebyly to tankery, ale lodě všeobecně.

Omy druhý: Bylo jich 20, ne 10

Omyl třetí: Jednalo se o SO2, čili oxid siřičitý

PS: Vypouštění oxidu siřičitého do atmosféry byl jeden z uvažovaných postupů jak zamezit globálnímu oteplování.

PPS: Nejvíc CO2 vypustí elektrárna na uhlí. Start Zwentendorf!

+2/0
4.8.2016 21:53

M81a69r64t10i80n 69K26a27r86á46s65e55k 9448633238388

No jednak jste napsal totalni blbost s temi lodemi, a druhak k emisim - afera VW nema zadnou souvislost s CO2 a a ani zadne evropske emusni normy na auta neresi CO2

0/0
4.8.2016 22:04

M71a13r29e52k 67K57l38u62f73a 3168734684626

Předtím to žralo jen o 1l víc, než je napsáno v TP. Po updatu bude žrát víc o 2l.

0/0
4.8.2016 17:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.