Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jak (ne)snadné je v obchodech najít plíseň či červy v ovoci

Situace, se kterou se český zákazník setkává v supermarketech poměrně běžně. Chcete si koupit krabičku malin, borůvek nebo jahod, ale ne a ne najít jedinou, do jejíhož obsahu se ještě nepustila plíseň, hniloba nebo červi. Jak často v českých řetězcích kontrolují kvalitu ovoce, zjišťoval portál iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88e73t83r 22S94u28c88h57ý 1968149284226

Tak ať si ti kontroloři zkusí jít něco utrhnout do přírody - červi jsou naprosto běžná věc a jestli se jich v podobných plodech chceme zbavit, tak to bude jedině za cenu spousty chemických "chuťově“, kterými se to bude stříkat.

+1/0
12.8.2016 18:17

P68e54t16r93a 93N80o48v68á27k18o33v75á 7518336284228

Mně je spíš líto, když vidím, kolik toho v důsledku ty řetězce "nechají zkazit" a vyhodí. Pak si člověk říká, jestli by nebylo lepší zvlášť tyhle druhy ovoce zamrazit a prodávat jen mražené, příp. hned od začátku to ovoce prodávat za poloviční cenu, aby se aspoň prodalo a ne vyhodilo.

+1/0
7.8.2016 9:40

P98e76t91r 93K67l93a41u75d51a 5128680554660

Problém není ani tak ve shnilém ovoci, červu v malině a nebo třeba chybějící cenovce. Problém je hlavně v Češích jako takových. Po 15 leté praxi v obchodních řetězcích v ČR, kde každá druhá stížnost končila slovy "Dáme to do Novy", nebo "to by se na západě stát nemohlo" a po dalších 4 letech pobytu v Německu se musím smát takovýmto diskusím. Zrovna před chvílí jsem z 2 kg sáčku cibule vyhodil jednu shnilou (koupeno v Německu). A co? Poletím teď do obchodu na reklamaci? Samozřejmě že by mi sáček vyměnili (a zbytek by prodali jako cibuli volnou, běžná praxe i tady) ale proč bych to dělal? Za těch 10 centů mi to nestojí. Zrovna tak nechápu, proč si tu lidé nestěžují, když v pekárně v pultu s pečivem, když teploty atakují 30 stupňů je stále 10 - 15 vos. A lidé kupují. Asi ta vosa nadělá míň škody, než nějaký speciální chemický postřik. A proč se tu lidé nerozčilují, když čekají na zprovoznění lahvomatu (minule jsem čekal asi 15 minut než někdo přišel), proč nedělají humbuk když najdou něco prošlého (taky se mi povedlo), chodím tu nakupovat téměř denně a ještě jsem neslyšel u pokladen hádky, nadávky, všechno se tu řeší tak nějak v klidu. I to proč mít na otevíračku plné pulty zeleniny,masa. Tady prostě prodavačky příjdou na otevření a všechno se už ladí za provozu a nikdo to neřeší, holt plné pulty nebudou v 7 ráno ale v 9. A mohl bych pokračovat i v jiných odvětvích...ale to už je na jinou diskusi.

+1/0
6.8.2016 23:00

B78e83d26r67i98c31h 93Z70i58t48k75o 1936640208805

Problem neni zanedbatelny, ale presto verim, ze zakaznik, ktereho vede zdravy rozum si nekvalitni zbozi nekoupi.Byly vybrany do reportaze ty nejnachylnejsi druhy ovoce, u nichz jejich proces ztraty kvality je veci mnoha promennych, staci, aby po desti byl v maline vetsi objem vody a nebyla chemicky osetrena proti hmilobe, pri nesparavnne manipulaci a transportni teplote neni mozne je distribuovat na 100 % kvalite. Vsechny druhy mekkeho ovoce se postrikuji doslova chemickou lazni proti plisni a mnohdy to nestaci. A to okridlene, ze jeden nahnily plod a muzete vyhodit cely kosik? A jak si myslite, ze rostou ty ostruziny na plantazi? Zrovna ta zdrava se vcera dotykala te shnile uz na plantazi.A jak si myslite, ze se tridi? A kdyz je uz ve finalovem produktu( vanicce) vada, snad si nemyslite, ze zamestanci to nepreberou, ale vyhodi jakozto celek? Nehloupnete, lide, premyslejte, tohle se deje vzdy a vsude, v CR i v Nemecku, drtiva vetsina mekkeho ovoce je stejne z Polska, ikdyz je producent napsany jakzto obchodni firma z CR.... Necht vas, zakaznici, vede rozum a ne smernice EU.....

+4/0
6.8.2016 9:59

L49i18b69o70r 98F75o58l29t21ý34n54e73k 2226405527904

Plíseň je problém. Už proto, že jak je ve vaničce jeden plesnivý kus, můžu vyhodit celou vaničku, protože ta plíseň už je rozlezlá.

Ale červík v malině? Tomu se nedá vyhnout. Prostě tu jednu malinu vyhodím a je klid.

0/0
6.8.2016 7:01

V21l92a12d48o 33Č17e17r52m11á34k 8502501385268

No, tak zrovna maliny a ostružiny jsou bez použití chemie při skladování nesmírně háklivé na plíseň, ale to může vědět jen ten, kdo je někdy pěstoval, což asi nebude nikdo ze zdejších diskutérů.:-/

+4/0
5.8.2016 23:14

J10a13n 83Š59e35s43t42á96k 3558899309644

jasně, i teď objevím klidně plesnivou ostružinu na keři na zahrádce, přičemž některé ještě ani nezačali dozrávat a jsou pořád červené, a jiné už jsou černé a naprosto OK, prostě i na jednom keříku si dělá každá ostružina co chce - být sám velkokrámem, tak bych to vůbec neprodával, neb s tím mají jen piplačku a ještě jim nadávají jako teď

+2/0
5.8.2016 23:46

M14a43x53i56m 80N40o15v56á64k 8105629710576

Možná by mělo větší cenu se zeptat zástupců Státní zemědělské a potavinářská inspekce nebo ČOI, proč lze úplně běžně narazit v prodejní síti na shnilé brambory, ostružiny, jahody, broskve, atd. Je zcela zcestné se na toto ptát mluvčích nadnárodních řetězců.

Jediný rozdíl mezi naší kolonií a třeba Německem je výše pokuty pro daný řetězec při tomto daném pochybení, interval kontroly jednotlivých poboček a z toho logickou úvahou vychází, že se těmto řetězcům v zahraničí nevyplácí riskovat pokuty a špatnou pověst, vzhledem k výši potencionálního zisku z prodeje takto plesnivých potravin. U nás se řetězcům vyplácí cpát nám tento hnůj, protože kontrola zcela selhává, pokud už nějaká přijde, tak pokuta je směšná, vzhledem k dosahovaným miliardovým ziskům. Pověst je jim u z.dele, když tyto hnoje dnes u nás prodávají všechny řetězce (jako by byli kartelem domluvení) a když se udělá srovnání, tak z toho všichni vycházejí stejně.

Proto kritika za stav, ve kterém se dnes hygiena a kvalita prodávaných potravin nachází, by se měla snést na hlavu zástupců SZPI a ČOI, než si stěžovat těm, kteří z tohoto stavu právě profitují. Za stav může i vláda, které je hájení práv občanů úplně volné, raději se domluví s Amazonem, OKD nebo jnými na nějaké investiční pobídce nebo dotaci, ze které se možná něco vrátí jako malá domů, ale na dodržování nějakých pravidel, aby lidi nepochcípali se tu kašle. Viz. metylalkoholová aféra, dva roky zpátky - také průšvih SZPI a ČOI.

+2/−4
5.8.2016 22:23

P42e10t26r 69U74l35r18y90c94h 2340515890

Tak na to, abych si nekoupil plesnivé nebo shnilé ovoce, případně zeleninu, mi stačí přemýšlet a nespoléhat se na "stát" :-P Pokud i v tomto potřebujete"vodit za ručičku" radím jedno - nechoďte nakupovat ;-)

+4/0
6.8.2016 0:35

J62i14ř19í 58K23r47u21t28i68l 2130734970548

Ulrych spotřebitel, myslitel, rádce.

:-/

0/0
6.8.2016 9:27

R53a20d44e81k 61T98o50č22i12l 8922421259373

A vy se divíte? A proč myslíte, že jim nedodávají zboží místní firmy? Zkuste zajít za nějakým nákupčím jakéhokoli marketu. Nesplníte požadavek na množstevní produkci. Oni nechtějí 100kg borůvek, malin apod, ale 5tun, aby pokryly celou republiku.... A hned, že když odebírají takové množství, tak si nákupní cenu určí sami....

Teď než se to sezbírá, musí to být někde uskladněný, potom převoz do centrálního skladu, v něm to je pár hodin, potom se to převeze do regionálního skladu a až potom do prodejen. Tam je to pár hodin v regálu s okolní teplotou a plíseň je hned

Proto např.borůvky, pokud nemám čas, nebo jsem líný si nakupuji pouze u silnic, kde stojí auto, jeden prodává a zbytek rodiny trhá. Rád zaplatim práci, ale už ne nějaký překupníky.....

+3/0
5.8.2016 22:03

J79a64n 22K73o18h18o12u66t 8277354957970

Zrovna ty borůvky u silnice - nevím jestli jsou trhané, nebo česané. Když vezmu čas, co mi trvalo než jsem o dovolené natrhal jeden prťavej hrneček, tak bych se spíš přikláněl k tomu, že to češou hřebenem. A to nehodlám podporovat rovněž.

0/0
19.8.2016 14:37

M50a62r50t53i88n 39S36p28e25v31a25k 4723186434354

Pokial by pracovali pre klienta, kludne by mohla teta pri pokladni prehliadnut problemovy tovar. Skor sa pocita s faktom, ze z domu sa uz nik nevrati tovar reklamovat.

0/0
5.8.2016 20:57

M10i77l59a21n 76H43y84k66a 6555151947938

V albertu je to velmi snadné když pracovník zeleniny na svém úseku není a musí dělat věčně něco jinýho ...např sedět na pokladně. čili problém je v albertu nikoliv v zaměstnancích na spodních pozicích...[>-] ale dle rostoucí síle alberta na trhu to čechům zřejmě stačí mít aspoň deset dobrejch malin na úkor pěti shnilejch ..EU a to nemluvě o nadávkách na prodavače za minimální mzdu kdy si lidi neuvědomují že personál na prodejně za spousty věcí fakt nemůže...;-O

+9/0
5.8.2016 20:55

O64n95d87ř35e83j 47L82o20š45o98t68h 9230622154962

U nás s Albertem problém nemám, chodím buď tam a nebo do Teska a v Albertu na plíseň nenarazim, v Tesku téměř vždy. Třeba dnes jsem si chtěl koupit meruňky a ta úplně nahoře byla celá shnilá.

0/0
5.8.2016 21:59

A22l58e49x48a64n73d82r 11F88r67y23č 2290632643955

... „Zákazník má samozřejmě nárok na reklamaci zboží“ ...

Dobrý vtip. Ne, tohle nepotřebujeme slyšet, to samozřejmě víme. Zákazník má ZEJMéNA NÁROK NA KVALITNÍ ZBOŹÍ, AHOLDE. Docela chápu, že zrovna u vás je tohle docela těžce chápáno a chtěl bych věřit, že jednoho dne z našeho trhu zmizíte beze stopy.

... "Podle odbornice na potraviny Hany Málkové je zpravidla problém v nesprávné manipulaci s ovocem už během sklizně" ...

Další dobrý vtip. Ne, paní odbornice, tohle není ten problém. Problém je, že tohle řetězec a) nakoupí, b) dá na pult, c) nekontroluje. Už mne fakt nebaví vodit vedoucí (dne) do oddělení zeleniny, abych se jí/ho zeptal, jestli ten roj much nad hnijícícím zbožím je normální a jestli ochutná.

... "Redakce na maliny s červy narazila například v Kauflandu. Řetězec tvrdí, že si na pravidelných kontrolách zakládá" ...

Jasně, to jsem si jistý. Už z toho, jak jsem před pár lety četl na webu, který si zřídili sami zaměstnanci Kauflandu, jejich rozbory kvality zeleniny a ovoce ve vlastních marketech. Byla docela sranda číst, odkaz jsem si neschoval, ale snad by to šlo ještě najít...

___

A teď k věci - v ČR NEEXISTUJE možnost, že tohle vyřeší nějaká inspekce. Existuje jediný způsob - uzákonit, že pokutu v případě nalezení nedostatků nedostane stát, ale ten, kdo jej našel a nahlásil.

Garantuji vám, že do půl roku nic takového už nikde nenajdete.

+3/−2
5.8.2016 19:58

O94n47d92ř44e71j 31Z37e95m40a35n 5350324888119

A kolik lidi, zákazníků, když tam uvidí tu plíseň, tak o tom informuje zaměstnance toho obchodu?

+1/0
5.8.2016 19:45

A18l46e57x70a45n72d18r 16F66r40y29č 2800932973675

Já třeba pravidelně. Žádná změna. Ale mohu vám povyprávět, jaká je to sranda čekat třeba 30 minut, kdy vám zaměstnanci opakují, že neví, kde je ta "odpovědná osoba" a pak tam s vámi jde kdosi, kdo pokrčí ramena a řekne, že s tím stejně nemůže nic dělat, ale že to odklidí...

+7/0
5.8.2016 20:01

M69i28c28h55a49e14l31a 29N28o43v74á84k61o18v23á 8390508928101

Vy jste někde čekal půl hoďky, abyste si moh ́ poplakat, že jste našel shnilou švestku?

0/0
6.8.2016 7:29

R79a30d65o58s27l91a87v 88K79l62a24u89d37a 5384388704162

Informoval jsem a dotyčná mi řekla, že musím počkat na pracovnici která má úsek na starosti. Čekal jsem deset minut a když přišla, tak mi řekla že to nahlásí někam vejš. Toť vše. Nic se nedělo.

+3/0
5.8.2016 20:13

M16a76r49t96i86n 27S39p37e70v86a55k 4963536114774

V tesku maju kose, ked vidim nieco pokazene, rovno to tam hadzem.

+3/0
5.8.2016 21:00

M87a93r28i46e 14V69a10š63í60č24k50o66v13á 3521473562338

Minule jsem v Tescu předala paní prodavačce pět prošlých toustových chlebů, předtím to byla nějaká cherry rajčata. Jestli to vrátili zpět do prodeje nevím, ale sepsala jsem i stížnost na infu.

+2/0
5.8.2016 21:24

J47a16k32u73b 52V13r91á13n35a 6300569149410

A nestoji vam nekdo pred barakem blbe? Radsi se bezte podivat

0/−6
5.8.2016 22:41

J91a35n 61K45o11h43o19u90t 8657464157220

A nenapadlo Vás, že tím třeba paní Vašíčková pomohla aby si to nekoupil někdo další, kdo to neprohlídne a pak by se doma divil?

0/0
19.8.2016 14:40

Z88d81e45n59ě35k 83Z33á40l31i58š 2475774147443

Zelenina ovoce? Na co jsem již mnohokrát narazil v Albertu, Kauflandu, Peny a Tescu no fuj. Některá zelenina a ovoce vysloveně žaluje už nám bylo lépe. Ty šťastnější chvíle jsme strávily kdesi na regálu v Rakousku, nebo Německu. Bohužel běžná praxe. Jediný Lidl drží lepší úroveň. Ledový salát z Lidlu vypadá po týdnu v chladničce přímo super, proti do očí bijícímu rozdílu toho "čerstvě" dovezeného do Peny.

+2/0
5.8.2016 19:44

V90l36a43d77i48m53í59r 28Š32n25e14k 9664518146471

To jste zase přehnali. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. U zboží jako jsou maliny nebo ostružiny prostě nemůžete být tak nároční. Kdyby měl nějaký zaměstnanec kontrolovat každou malinu či ostružinu zvlášť a dvakrát denně, tak by ta miska musela stát 500 korun. Buďte rádi, že nám obchody v liberálně tržní ekonomice toto zboží nabízejí, za komančů byste si koupili možná tak maximálně jabka a byli byste rádi, že jste rádi...Rv

+9/−4
5.8.2016 19:33

V41l80a68d27i60m63í30r 55Š52n98e46k 9334738206421

Navíc zákazníkům nic nebrání, aby si tu mističku decentně zkontrolovali před zakoupením. Na druhé straně, raději, když si před konzumací nějakou ostružinu vyhodím sám, než aby se v mém ovoci hrabalo deset lidí před tím, než si je koupím.

+2/0
5.8.2016 19:36

K87a83t41e65ř52i82n57a 87D97r60a62h69o58k30o55u68p42i28l91o89v76á 9776591522803

Stačilo by kdyby jednou za den odstranili ty plesnivé. Nemusí prohlížet po jednom kusu. Stačí vzít vaničku, podívat se a je to evidentní. Bohužel u tohoto zrovna neuvádí datum "výroby" ani kdy to přivezli. Ale když někdo chodí do obchodu často, tak prostě vidí, že den po přivezení jsou dobré. Druhý den horší a třetí den tam zůstanou ty samé - plesnivé. To v tom lepším případě. Vaše reakce mě pobavila. Za plíseň máme být rádi. Byl jste někdy v Německu v obchodě? Jak to tam dělají, že tam tohle prakticky není. Hlavně mít spoustu výmluv proč to nejde. Rv

+4/0
5.8.2016 19:39

V69l79a89d78i11m30í84r 18Š88n37e30k 9354848616631

Takového humbuku nadělate kvůli trošce plísně...

Když jste taková cimprlich, tak si pro maliny zajeďte do Německa.R^

+2/−5
5.8.2016 19:43

K83a92t70e66ř96i93n70a 35D96r40a14h14o80k29o65u19p33i88l84o81v13á 9666191952403

Nebo do specializovaného obchodu s ovocem a zeleninou. Což dělám. Jestli nechápete, že mi vadí, že to pak koupí senioři, kteří to koupí ve slevě či někdo ve spěchu (děti poslané na nákup, atp.). Je to prostě podvod. Už jen mít tam takový hnus to je výsměch zákazníkům: "Však on to nějaký hlupák koupí, tak to tu necháme ležet dny."

+2/0
5.8.2016 19:49

A77l60e69x92a34n42d56r 66F38r15y82č 2160912543865

Proč to v tom Německu jde?

+4/−1
5.8.2016 20:03

M97a53r92t47i95n 25J14i87r33o27u95s45e98k 7786605265838

Protože v Německu si čerstvé zboží pobude v regálech a když už je špatné pro Němce, naloží to na kamiony a dovezou k nám. Pro kolonii stále nadstandard. A ještě to proti Německu bude dražší. :-)

+1/−2
5.8.2016 20:09

K74a35r29e43l 11J42e71d96l57i46č52k23a 9826127418435

To jsou sice hezké pohádky na postrašení dětí, ale věřte, že tohle se fakt neděje. Náklady na manipulaci u čerstvých potravin jsou tak vysoké, že vámi popisovaný postup by byl zcela nerentabilní.

0/0
16.8.2016 16:52

J97a82n 58V73a70l98a24l72í71k 6466749370966

představte si že i v německu jsem videl plesnivé ovoce...

+1/0
5.8.2016 20:19

A56l87e76x88a97n41d65r 34F52r96y21č 2300492483785

Můžeme. Typicky tyto druhy ovoce ve vaničkách si kupuji v naprosto běžných supermarketech, kdykoli jsem delší dobu v zahraničí a mám v rámci ubytování ledničku, (naposledy například před nedávnem Coles v Austrálii) a opravdu _NIKDY_ jsem nic nemusel vyhazovat. Totéž se samozřejmě týká čehokoli dalšího.

Takže ano, můžeme být nároční. Požadovat nezkažené potraviny bez hniloby, plísně a hmyzu nejen můžeme, ale MUSÍME vyžadovat.

Pokud tu prodejce neumí, nikdo jej nenutí, aby to prodával. Pak ho ochotně zastoupí jiní...

+2/0
5.8.2016 20:09

P61e74t49r 24S64p12a11t94z11i52e23r74e21r 7564702645664

Vy asi nechápete, že pokud je plíseň na jednom kousku z té vaničky...tak plísňové bakterie jsou již dávno rozlezlé po všech kouscích..jen je ještě nevidíte...a za komančů byli lidi chytřejší a co mohli tak si pěstovali...jablka ani nevím kdo kupoval, když měl každý doma nebo na chalupě jabloně..to samé třešně a lidé rádi jezdili na borůkvy, maliny a ostružiny do lesa....jenže dneska jsou lidi trochu línější a než vyrazit do přírody tak dřepí doma u TV.

0/0
6.8.2016 8:26

J43i10n10d58ř74i34c83h 70Š74k19o54p85e47k 4525301600445

to není parod pro prodej nízké kvality

0/0
6.8.2016 16:37
Foto

J21a96c95h59y72m 93B55r91z75e45z84i65n54a 6779809422533

červ je ok, navíc ten může klidně být uvnitř a vylezt ven, to zaměstnanec nemá šanci zkontrolovat, plíseň sama od sebe nevyleze... takže že něco kontrolují několikrát denně je hloupost

+3/−1
5.8.2016 19:29

M86i49c48h30a86l 49J65u53r89s92a 7557194638103

Malinu, co ma cervika, si utrhnete kolikrat i primo v lese, to neni nic zavadneho, snad jen vegani by mohli protestovat :-P. Plisen to uz je horsi a samozrejme tam byt nesmi, ale ono obecne tohle neni ovoce na skladovani, proste nevydrzi. Kdo chce maliny, at si zajde do lesa, treba tam bude i pokemon.. ;-D

+1/0
5.8.2016 19:17

M91a24r75i45e 73V67a16š70í15č53k66o97v87á 3981143292408

"Tak holky, hadry do ruky a jedeme rajčata na Kaufland... " Takže ve skladu jsme vyfasovaly fousatá rajčátka a jaly jsme se je leštit.

Bohužel, ještě jsme se nenaučili prodávat zeleninu a ovoce jako třeba ve Španělsku...

0/0
5.8.2016 19:15

M72i52r92o65s80l21a24v33a 56T40h16o81r11i98b81o22v45á 6914515777413

Ovšem zcela nejlepší je, že když už máte nakoupeno, byli by nejraději aby jste okamžitě zmizeli od pokladny, neboť tam překážíte a dávají to najevo. Sbalit co nejrychleji zboží a zmizet jim z očí-tohle mě irituje nejvíc

0/−4
5.8.2016 19:12

P17a73v46e25l 43Š93e62b87e60s65t48a 4692618825658

A to si mají s tebou ještě deset minut povídat?

+2/0
5.8.2016 19:36

P69e43t20r 12H61a21n27á37k 8101874136547

a když před tebou budou u kasy tři zákazníci, tak budeš zase rypákovat, že stojíš půl dne ve frontě a pokladní se jenom vykecává ...

0/0
9.8.2016 12:58

D83a85n51i16e61l 51C98i65v78i56š 3492473261606

To je ale normální, těm řetězcům to je jedno. Spousta lidí to ignoruje a oni na tom vydělávají. Nějaká hloupá pokuta pro ně je akorát výsměch. Já nakupuji na trzích, čerstvé, levnější a chutnější než v závadném plastovém obalu.

0/0
5.8.2016 19:02

M45a94r73t66i22n 49J26i25r52o12u81s48e26k 7306895455468

Tohle by si Ahold například v Německu nedovolil mít na krámě. Ale v kolonii Česko klidně. ;-(

0/0
5.8.2016 19:00

L37e39n49k78a 11J18u58ř86i28c61o26v86á 7226931729859

Ono maliny pokud nejsou pořádně chlazené nevydrží, osobně když si je natrhám a nechci je sníst ještě týž den, raději je zamrazím, tím vydrží čerstvé opravdu dlouho. Nevím, čím je můžou ošetřovat, aby vydržely v krabičkách několik dní bez kažení, nejspíš to bude samá chemie

0/0
5.8.2016 18:59

K10a75t31e63ř42i75n63a 38V68a43š49á34k23o34v77á 5751432199225

Nechapu, ze mame na vsechno kdovikolik ruznych narizeni, ale zrovna plisen a hnilobu nikdo neresi a bere se to jako normal...

Ovozel v supermarketech je tristni, bud podtrhane, nezrale kusy, nebo prezrale, pomackane, plesnive a hnijici... bohuzel Rv

Takze stoji za to si priplatit a jist toho min, ale ve vetsi kvalite

+3/−1
5.8.2016 18:59

R17o76b81e43r86t 25J79a92n86í98k 2387396178186

Jako nevim, ale treba u malin ze zahradky je nejake to bilkovinne prilepseni zcela bezne. Plisen je pruser, ale tem cervikum nevim, jak by chteli ve 100% zabranit. 8-o

+3/0
5.8.2016 18:58
Foto

V62i26e53t 67X80u13a61n 75N21g19u67y67e33n 1725925833506

Červ je v pohodě, kupujeme ovoce, které se ještě pěstuje a ne někde vyrábí v továrnách, díky bohu. Ta plíseň je horší

+21/0
5.8.2016 18:50

L13u81d64ě19k 27C41h43a48l62u81p75a 5385394149

Pokud nechcete dostat nějakou střevní nemoc, tak co rozhodně nedoporučuji kupovat v Bille jsou jogurty. Např. v Kutnohorské Bille (u autobusového nádraží) než se chudáci vyskládané jogurty v paletách dostanou z uličky u chladícího zařízení do vlastního chladícího zařízení, tak to trvá i několik hodin;-O Co na takové počínání hygiena ? Ono vůbec větší hnus fialový než Billa snad ani neexistuje.Rv

+2/−2
5.8.2016 18:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.