Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V39i50e18t 34X30u66a29n 38N12g44u36y37e77n 1655695413586

Červ je v pohodě, kupujeme ovoce, které se ještě pěstuje a ne někde vyrábí v továrnách, díky bohu. Ta plíseň je horší

+21/0
doporučit
5.8.2016 18:50

M97a59t94o23u38š 91K91y44n89c40l 4804357431249

Tak červy bych v pohodě přežil, ale ta plíseň a hniloba je bohužel v řetezcích standard u rychle se kazícího ovoce a zeleniny, lepší nakoupit jinde. A blbec je ten, kdo to koupí.

+16/0
doporučit
5.8.2016 18:22

M36i11l73a88n 74H48y84k45a 6715641987778

V albertu je to velmi snadné když pracovník zeleniny na svém úseku není a musí dělat věčně něco jinýho ...např sedět na pokladně. čili problém je v albertu nikoliv v zaměstnancích na spodních pozicích...[>-] ale dle rostoucí síle alberta na trhu to čechům zřejmě stačí mít aspoň deset dobrejch malin na úkor pěti shnilejch ..EU a to nemluvě o nadávkách na prodavače za minimální mzdu kdy si lidi neuvědomují že personál na prodejně za spousty věcí fakt nemůže...;-O

+9/0
doporučit
5.8.2016 20:55

V25l57a80d79i40m61í93r 55Š96n40e25k 9344118586261

To jste zase přehnali. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. U zboží jako jsou maliny nebo ostružiny prostě nemůžete být tak nároční. Kdyby měl nějaký zaměstnanec kontrolovat každou malinu či ostružinu zvlášť a dvakrát denně, tak by ta miska musela stát 500 korun. Buďte rádi, že nám obchody v liberálně tržní ekonomice toto zboží nabízejí, za komančů byste si koupili možná tak maximálně jabka a byli byste rádi, že jste rádi...Rv

+9/−4
doporučit
5.8.2016 19:33

B89e39d35r48i13c67h 29Z98i35t13k76o 1936920738615

Problem neni zanedbatelny, ale presto verim, ze zakaznik, ktereho vede zdravy rozum si nekvalitni zbozi nekoupi.Byly vybrany do reportaze ty nejnachylnejsi druhy ovoce, u nichz jejich proces ztraty kvality je veci mnoha promennych, staci, aby po desti byl v maline vetsi objem vody a nebyla chemicky osetrena proti hmilobe, pri nesparavnne manipulaci a transportni teplote neni mozne je distribuovat na 100 % kvalite. Vsechny druhy mekkeho ovoce se postrikuji doslova chemickou lazni proti plisni a mnohdy to nestaci. A to okridlene, ze jeden nahnily plod a muzete vyhodit cely kosik? A jak si myslite, ze rostou ty ostruziny na plantazi? Zrovna ta zdrava se vcera dotykala te shnile uz na plantazi.A jak si myslite, ze se tridi? A kdyz je uz ve finalovem produktu( vanicce) vada, snad si nemyslite, ze zamestanci to nepreberou, ale vyhodi jakozto celek? Nehloupnete, lide, premyslejte, tohle se deje vzdy a vsude, v CR i v Nemecku, drtiva vetsina mekkeho ovoce je stejne z Polska, ikdyz je producent napsany jakzto obchodni firma z CR.... Necht vas, zakaznici, vede rozum a ne smernice EU.....

+4/0
doporučit
6.8.2016 9:59

V87l40a24d59o 76Č43e62r20m10á28k 8412871265958

No, tak zrovna maliny a ostružiny jsou bez použití chemie při skladování nesmírně háklivé na plíseň, ale to může vědět jen ten, kdo je někdy pěstoval, což asi nebude nikdo ze zdejších diskutérů.:-/

+4/0
doporučit
5.8.2016 23:14

R85a49d87e26k 32T93o15č45i26l 8952201949583

A vy se divíte? A proč myslíte, že jim nedodávají zboží místní firmy? Zkuste zajít za nějakým nákupčím jakéhokoli marketu. Nesplníte požadavek na množstevní produkci. Oni nechtějí 100kg borůvek, malin apod, ale 5tun, aby pokryly celou republiku.... A hned, že když odebírají takové množství, tak si nákupní cenu určí sami....

Teď než se to sezbírá, musí to být někde uskladněný, potom převoz do centrálního skladu, v něm to je pár hodin, potom se to převeze do regionálního skladu a až potom do prodejen. Tam je to pár hodin v regálu s okolní teplotou a plíseň je hned

Proto např.borůvky, pokud nemám čas, nebo jsem líný si nakupuji pouze u silnic, kde stojí auto, jeden prodává a zbytek rodiny trhá. Rád zaplatim práci, ale už ne nějaký překupníky.....

+3/0
doporučit
5.8.2016 22:03

R54o75b62e66r11t 81J45a51n84í19k 2507816818376

Jako nevim, ale treba u malin ze zahradky je nejake to bilkovinne prilepseni zcela bezne. Plisen je pruser, ale tem cervikum nevim, jak by chteli ve 100% zabranit. 8-o

+3/0
doporučit
5.8.2016 18:58
Foto

J29a34c30h70y79m 12B13r49z63e88z77i69n78a 6559519232273

červ je ok, navíc ten může klidně být uvnitř a vylezt ven, to zaměstnanec nemá šanci zkontrolovat, plíseň sama od sebe nevyleze... takže že něco kontrolují několikrát denně je hloupost

+3/−1
doporučit
5.8.2016 19:29

K49a80t84e17ř43i46n61a 40V15a80š53á10k39o46v43á 5501662859215

Nechapu, ze mame na vsechno kdovikolik ruznych narizeni, ale zrovna plisen a hnilobu nikdo neresi a bere se to jako normal...

Ovozel v supermarketech je tristni, bud podtrhane, nezrale kusy, nebo prezrale, pomackane, plesnive a hnijici... bohuzel Rv

Takze stoji za to si priplatit a jist toho min, ale ve vetsi kvalite

+3/−1
doporučit
5.8.2016 18:59

A95l34e40x92a54n15d22r 73F87r40y12č 2880102703905

... „Zákazník má samozřejmě nárok na reklamaci zboží“ ...

Dobrý vtip. Ne, tohle nepotřebujeme slyšet, to samozřejmě víme. Zákazník má ZEJMéNA NÁROK NA KVALITNÍ ZBOŹÍ, AHOLDE. Docela chápu, že zrovna u vás je tohle docela těžce chápáno a chtěl bych věřit, že jednoho dne z našeho trhu zmizíte beze stopy.

... "Podle odbornice na potraviny Hany Málkové je zpravidla problém v nesprávné manipulaci s ovocem už během sklizně" ...

Další dobrý vtip. Ne, paní odbornice, tohle není ten problém. Problém je, že tohle řetězec a) nakoupí, b) dá na pult, c) nekontroluje. Už mne fakt nebaví vodit vedoucí (dne) do oddělení zeleniny, abych se jí/ho zeptal, jestli ten roj much nad hnijícícím zbožím je normální a jestli ochutná.

... "Redakce na maliny s červy narazila například v Kauflandu. Řetězec tvrdí, že si na pravidelných kontrolách zakládá" ...

Jasně, to jsem si jistý. Už z toho, jak jsem před pár lety četl na webu, který si zřídili sami zaměstnanci Kauflandu, jejich rozbory kvality zeleniny a ovoce ve vlastních marketech. Byla docela sranda číst, odkaz jsem si neschoval, ale snad by to šlo ještě najít...

___

A teď k věci - v ČR NEEXISTUJE možnost, že tohle vyřeší nějaká inspekce. Existuje jediný způsob - uzákonit, že pokutu v případě nalezení nedostatků nedostane stát, ale ten, kdo jej našel a nahlásil.

Garantuji vám, že do půl roku nic takového už nikde nenajdete.

+3/−2
doporučit
5.8.2016 19:58

Z11d11e95n29ě84k 86Z67á40l73i30š 2585484337513

Zelenina ovoce? Na co jsem již mnohokrát narazil v Albertu, Kauflandu, Peny a Tescu no fuj. Některá zelenina a ovoce vysloveně žaluje už nám bylo lépe. Ty šťastnější chvíle jsme strávily kdesi na regálu v Rakousku, nebo Německu. Bohužel běžná praxe. Jediný Lidl drží lepší úroveň. Ledový salát z Lidlu vypadá po týdnu v chladničce přímo super, proti do očí bijícímu rozdílu toho "čerstvě" dovezeného do Peny.

+2/0
doporučit
5.8.2016 19:44

L43u29d21ě69k 40C27h92a18l86u39p12a 5315724729

Pokud nechcete dostat nějakou střevní nemoc, tak co rozhodně nedoporučuji kupovat v Bille jsou jogurty. Např. v Kutnohorské Bille (u autobusového nádraží) než se chudáci vyskládané jogurty v paletách dostanou z uličky u chladícího zařízení do vlastního chladícího zařízení, tak to trvá i několik hodin;-O Co na takové počínání hygiena ? Ono vůbec větší hnus fialový než Billa snad ani neexistuje.Rv

+2/−2
doporučit
5.8.2016 18:47

M98a13x91i53m 39N47o45v42á53k 8475109330376

Možná by mělo větší cenu se zeptat zástupců Státní zemědělské a potavinářská inspekce nebo ČOI, proč lze úplně běžně narazit v prodejní síti na shnilé brambory, ostružiny, jahody, broskve, atd. Je zcela zcestné se na toto ptát mluvčích nadnárodních řetězců.

Jediný rozdíl mezi naší kolonií a třeba Německem je výše pokuty pro daný řetězec při tomto daném pochybení, interval kontroly jednotlivých poboček a z toho logickou úvahou vychází, že se těmto řetězcům v zahraničí nevyplácí riskovat pokuty a špatnou pověst, vzhledem k výši potencionálního zisku z prodeje takto plesnivých potravin. U nás se řetězcům vyplácí cpát nám tento hnůj, protože kontrola zcela selhává, pokud už nějaká přijde, tak pokuta je směšná, vzhledem k dosahovaným miliardovým ziskům. Pověst je jim u z.dele, když tyto hnoje dnes u nás prodávají všechny řetězce (jako by byli kartelem domluvení) a když se udělá srovnání, tak z toho všichni vycházejí stejně.

Proto kritika za stav, ve kterém se dnes hygiena a kvalita prodávaných potravin nachází, by se měla snést na hlavu zástupců SZPI a ČOI, než si stěžovat těm, kteří z tohoto stavu právě profitují. Za stav může i vláda, které je hájení práv občanů úplně volné, raději se domluví s Amazonem, OKD nebo jnými na nějaké investiční pobídce nebo dotaci, ze které se možná něco vrátí jako malá domů, ale na dodržování nějakých pravidel, aby lidi nepochcípali se tu kašle. Viz. metylalkoholová aféra, dva roky zpátky - také průšvih SZPI a ČOI.

+2/−4
doporučit
5.8.2016 22:23

P93e66t71r 95S65u87c31h54ý 1218899284686

Tak ať si ti kontroloři zkusí jít něco utrhnout do přírody - červi jsou naprosto běžná věc a jestli se jich v podobných plodech chceme zbavit, tak to bude jedině za cenu spousty chemických "chuťově“, kterými se to bude stříkat.

+1/0
doporučit
12.8.2016 18:17

P52e97t91r23a 66N27o63v24á94k41o69v37á 7158196854168

Mně je spíš líto, když vidím, kolik toho v důsledku ty řetězce "nechají zkazit" a vyhodí. Pak si člověk říká, jestli by nebylo lepší zvlášť tyhle druhy ovoce zamrazit a prodávat jen mražené, příp. hned od začátku to ovoce prodávat za poloviční cenu, aby se aspoň prodalo a ne vyhodilo.

+1/0
doporučit
7.8.2016 9:40

P10e75t73r 68K17l89a97u51d25a 5438460434510

Problém není ani tak ve shnilém ovoci, červu v malině a nebo třeba chybějící cenovce. Problém je hlavně v Češích jako takových. Po 15 leté praxi v obchodních řetězcích v ČR, kde každá druhá stížnost končila slovy "Dáme to do Novy", nebo "to by se na západě stát nemohlo" a po dalších 4 letech pobytu v Německu se musím smát takovýmto diskusím. Zrovna před chvílí jsem z 2 kg sáčku cibule vyhodil jednu shnilou (koupeno v Německu). A co? Poletím teď do obchodu na reklamaci? Samozřejmě že by mi sáček vyměnili (a zbytek by prodali jako cibuli volnou, běžná praxe i tady) ale proč bych to dělal? Za těch 10 centů mi to nestojí. Zrovna tak nechápu, proč si tu lidé nestěžují, když v pekárně v pultu s pečivem, když teploty atakují 30 stupňů je stále 10 - 15 vos. A lidé kupují. Asi ta vosa nadělá míň škody, než nějaký speciální chemický postřik. A proč se tu lidé nerozčilují, když čekají na zprovoznění lahvomatu (minule jsem čekal asi 15 minut než někdo přišel), proč nedělají humbuk když najdou něco prošlého (taky se mi povedlo), chodím tu nakupovat téměř denně a ještě jsem neslyšel u pokladen hádky, nadávky, všechno se tu řeší tak nějak v klidu. I to proč mít na otevíračku plné pulty zeleniny,masa. Tady prostě prodavačky příjdou na otevření a všechno se už ladí za provozu a nikdo to neřeší, holt plné pulty nebudou v 7 ráno ale v 9. A mohl bych pokračovat i v jiných odvětvích...ale to už je na jinou diskusi.

+1/0
doporučit
6.8.2016 23:00

O28n87d22ř73e83j 86Z48e53m29a85n 5300464198419

A kolik lidi, zákazníků, když tam uvidí tu plíseň, tak o tom informuje zaměstnance toho obchodu?

+1/0
doporučit
5.8.2016 19:45

M61i95c43h90a55l 11J25u53r45s26a 7597614618983

Malinu, co ma cervika, si utrhnete kolikrat i primo v lese, to neni nic zavadneho, snad jen vegani by mohli protestovat :-P. Plisen to uz je horsi a samozrejme tam byt nesmi, ale ono obecne tohle neni ovoce na skladovani, proste nevydrzi. Kdo chce maliny, at si zajde do lesa, treba tam bude i pokemon.. ;-D

+1/0
doporučit
5.8.2016 19:17

L49i96n32d79a 29M71r76á53č57k63o30v32á 1468618809

tak Albert je na to specialista, proto mě tam nikdo nedostane....

+1/0
doporučit
5.8.2016 18:44

K88a53t31e97ř57i46n55a 80D52r89a41h36o73k51o94u24p32i34l48o13v31á 9636491272463

Řetězcům v tomhle nevěřím. Sekce ovoce a zelenina v Bille byly takový hnus, že mě to donutilo nakupovat ve specializovaném obchodě. V Bille nakoupím jen ovoce a zeleninu, která je tam méně náchylná k tomu být špatná a často jen jednotlivé kusy. Nejhorší je, že prodavačky v té sekci jsou velice naostření zrovna proti lidem co si vybírají trochu déle. Oni asi vážně žijí v iluzi, že provozují nejdokonalejší sekci plnou lákavého zboží. Přitom tam člověk vybírá mezi plísní, starým zbožím a sem tam pár dobrými kusy. Jejich pohled by se dal shrnout jako: "Co to tak vybíráte, prostě vemte plíseň, zaplaťte předraženou cenu a vypadněte." Takže tou sekcí jen rychle projíždím. :-/

+2/−5
doporučit
5.8.2016 18:16

S64t18a47n78i70s33l64a62v 72K55r71e37j62c13a62r 6937256793894

Jak je obchod a obchodník vzdělaný v ošetření, uskladnění a manipulaci s ovocem a zeleninou? U řetězců je to díky šíři a absenci skladových prostor posunuto do centrálních skladů, a spedičních firem jež tyto zavážejí tímto zbožím. Plísen bortritis, nemusí být u pěstitele vůbec patrná, k aktivaci poslouží vlhko a teplo, případně dozrávací cyklus sklizeného produktu. A mnohdy má na tom i vinu nevhodná teplota v termochldírenských přepravních návěsech a meziskladech na prodejnách. Kolik skladníků kontroluje dovezené zboží a kolik jich kontroluje vyskladněné zboží do reálů.V 21. století v ČR bohužel nenakupujeme u odborníků, ale pouze u spoluobčanů s papírem o ukončeném nějakém stupni vzdělání. Ale to se dá i aplikovat na úředníky, učitele a mistry odborných (ne)znalostí.

0/−1
doporučit
5.8.2016 18:45

M87i45r12o11s61l49a96v96a 96T57h58o35r14i14b61o91v37á 6174125807653

Ovšem zcela nejlepší je, že když už máte nakoupeno, byli by nejraději aby jste okamžitě zmizeli od pokladny, neboť tam překážíte a dávají to najevo. Sbalit co nejrychleji zboží a zmizet jim z očí-tohle mě irituje nejvíc

0/−4
doporučit
5.8.2016 19:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.