Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Jak (ne)snadné je v obchodech najít plíseň či červy v ovoci

Situace, se kterou se český zákazník setkává v supermarketech poměrně běžně. Chcete si koupit krabičku malin, borůvek nebo jahod, ale ne a ne najít jedinou, do jejíhož obsahu se ještě nepustila plíseň, hniloba nebo červi. Jak často v českých řetězcích kontrolují kvalitu ovoce, zjišťoval portál iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42e71t92r 54S36u51c79h29ý 1388239264806

Tak ať si ti kontroloři zkusí jít něco utrhnout do přírody - červi jsou naprosto běžná věc a jestli se jich v podobných plodech chceme zbavit, tak to bude jedině za cenu spousty chemických "chuťově“, kterými se to bude stříkat.

+1/0
12.8.2016 18:17

P54e22t54r93a 49N18o13v12á11k20o31v61á 7958716654598

Mně je spíš líto, když vidím, kolik toho v důsledku ty řetězce "nechají zkazit" a vyhodí. Pak si člověk říká, jestli by nebylo lepší zvlášť tyhle druhy ovoce zamrazit a prodávat jen mražené, příp. hned od začátku to ovoce prodávat za poloviční cenu, aby se aspoň prodalo a ne vyhodilo.

+1/0
7.8.2016 9:40

P60e53t50r 67K98l11a90u61d47a 5968350494140

Problém není ani tak ve shnilém ovoci, červu v malině a nebo třeba chybějící cenovce. Problém je hlavně v Češích jako takových. Po 15 leté praxi v obchodních řetězcích v ČR, kde každá druhá stížnost končila slovy "Dáme to do Novy", nebo "to by se na západě stát nemohlo" a po dalších 4 letech pobytu v Německu se musím smát takovýmto diskusím. Zrovna před chvílí jsem z 2 kg sáčku cibule vyhodil jednu shnilou (koupeno v Německu). A co? Poletím teď do obchodu na reklamaci? Samozřejmě že by mi sáček vyměnili (a zbytek by prodali jako cibuli volnou, běžná praxe i tady) ale proč bych to dělal? Za těch 10 centů mi to nestojí. Zrovna tak nechápu, proč si tu lidé nestěžují, když v pekárně v pultu s pečivem, když teploty atakují 30 stupňů je stále 10 - 15 vos. A lidé kupují. Asi ta vosa nadělá míň škody, než nějaký speciální chemický postřik. A proč se tu lidé nerozčilují, když čekají na zprovoznění lahvomatu (minule jsem čekal asi 15 minut než někdo přišel), proč nedělají humbuk když najdou něco prošlého (taky se mi povedlo), chodím tu nakupovat téměř denně a ještě jsem neslyšel u pokladen hádky, nadávky, všechno se tu řeší tak nějak v klidu. I to proč mít na otevíračku plné pulty zeleniny,masa. Tady prostě prodavačky příjdou na otevření a všechno se už ladí za provozu a nikdo to neřeší, holt plné pulty nebudou v 7 ráno ale v 9. A mohl bych pokračovat i v jiných odvětvích...ale to už je na jinou diskusi.

+1/0
6.8.2016 23:00

B74e81d43r59i16c61h 63Z18i51t70k97o 1456970388315

Problem neni zanedbatelny, ale presto verim, ze zakaznik, ktereho vede zdravy rozum si nekvalitni zbozi nekoupi.Byly vybrany do reportaze ty nejnachylnejsi druhy ovoce, u nichz jejich proces ztraty kvality je veci mnoha promennych, staci, aby po desti byl v maline vetsi objem vody a nebyla chemicky osetrena proti hmilobe, pri nesparavnne manipulaci a transportni teplote neni mozne je distribuovat na 100 % kvalite. Vsechny druhy mekkeho ovoce se postrikuji doslova chemickou lazni proti plisni a mnohdy to nestaci. A to okridlene, ze jeden nahnily plod a muzete vyhodit cely kosik? A jak si myslite, ze rostou ty ostruziny na plantazi? Zrovna ta zdrava se vcera dotykala te shnile uz na plantazi.A jak si myslite, ze se tridi? A kdyz je uz ve finalovem produktu( vanicce) vada, snad si nemyslite, ze zamestanci to nepreberou, ale vyhodi jakozto celek? Nehloupnete, lide, premyslejte, tohle se deje vzdy a vsude, v CR i v Nemecku, drtiva vetsina mekkeho ovoce je stejne z Polska, ikdyz je producent napsany jakzto obchodni firma z CR.... Necht vas, zakaznici, vede rozum a ne smernice EU.....

+4/0
6.8.2016 9:59

L49i41b58o64r 85F30o67l84t72ý58n81e53k 2316915557524

Plíseň je problém. Už proto, že jak je ve vaničce jeden plesnivý kus, můžu vyhodit celou vaničku, protože ta plíseň už je rozlezlá.

Ale červík v malině? Tomu se nedá vyhnout. Prostě tu jednu malinu vyhodím a je klid.

0/0
6.8.2016 7:01

V82l62a96d35o 38Č87e12r88m20á11k 8512191815528

No, tak zrovna maliny a ostružiny jsou bez použití chemie při skladování nesmírně háklivé na plíseň, ale to může vědět jen ten, kdo je někdy pěstoval, což asi nebude nikdo ze zdejších diskutérů.:-/

+4/0
5.8.2016 23:14

J32a10n 71Š69e22s16t47á69k 3638839179964

jasně, i teď objevím klidně plesnivou ostružinu na keři na zahrádce, přičemž některé ještě ani nezačali dozrávat a jsou pořád červené, a jiné už jsou černé a naprosto OK, prostě i na jednom keříku si dělá každá ostružina co chce - být sám velkokrámem, tak bych to vůbec neprodával, neb s tím mají jen piplačku a ještě jim nadávají jako teď

+2/0
5.8.2016 23:46

M69a11x34i17m 42N25o94v27á24k 8815119130916

Možná by mělo větší cenu se zeptat zástupců Státní zemědělské a potavinářská inspekce nebo ČOI, proč lze úplně běžně narazit v prodejní síti na shnilé brambory, ostružiny, jahody, broskve, atd. Je zcela zcestné se na toto ptát mluvčích nadnárodních řetězců.

Jediný rozdíl mezi naší kolonií a třeba Německem je výše pokuty pro daný řetězec při tomto daném pochybení, interval kontroly jednotlivých poboček a z toho logickou úvahou vychází, že se těmto řetězcům v zahraničí nevyplácí riskovat pokuty a špatnou pověst, vzhledem k výši potencionálního zisku z prodeje takto plesnivých potravin. U nás se řetězcům vyplácí cpát nám tento hnůj, protože kontrola zcela selhává, pokud už nějaká přijde, tak pokuta je směšná, vzhledem k dosahovaným miliardovým ziskům. Pověst je jim u z.dele, když tyto hnoje dnes u nás prodávají všechny řetězce (jako by byli kartelem domluvení) a když se udělá srovnání, tak z toho všichni vycházejí stejně.

Proto kritika za stav, ve kterém se dnes hygiena a kvalita prodávaných potravin nachází, by se měla snést na hlavu zástupců SZPI a ČOI, než si stěžovat těm, kteří z tohoto stavu právě profitují. Za stav může i vláda, které je hájení práv občanů úplně volné, raději se domluví s Amazonem, OKD nebo jnými na nějaké investiční pobídce nebo dotaci, ze které se možná něco vrátí jako malá domů, ale na dodržování nějakých pravidel, aby lidi nepochcípali se tu kašle. Viz. metylalkoholová aféra, dva roky zpátky - také průšvih SZPI a ČOI.

+2/−4
5.8.2016 22:23

P61e39t68r 54U84l77r58y12c30h 2350805810

Tak na to, abych si nekoupil plesnivé nebo shnilé ovoce, případně zeleninu, mi stačí přemýšlet a nespoléhat se na "stát" :-P Pokud i v tomto potřebujete"vodit za ručičku" radím jedno - nechoďte nakupovat ;-)

+4/0
6.8.2016 0:35

J60i79ř49í 14K22r98u23t28i40l 8279105641128

Ulrych spotřebitel, myslitel, rádce.

:-/

0/0
6.8.2016 9:27

R67a35d23e63k 37T49o98č68i77l 8592761789253

A vy se divíte? A proč myslíte, že jim nedodávají zboží místní firmy? Zkuste zajít za nějakým nákupčím jakéhokoli marketu. Nesplníte požadavek na množstevní produkci. Oni nechtějí 100kg borůvek, malin apod, ale 5tun, aby pokryly celou republiku.... A hned, že když odebírají takové množství, tak si nákupní cenu určí sami....

Teď než se to sezbírá, musí to být někde uskladněný, potom převoz do centrálního skladu, v něm to je pár hodin, potom se to převeze do regionálního skladu a až potom do prodejen. Tam je to pár hodin v regálu s okolní teplotou a plíseň je hned

Proto např.borůvky, pokud nemám čas, nebo jsem líný si nakupuji pouze u silnic, kde stojí auto, jeden prodává a zbytek rodiny trhá. Rád zaplatim práci, ale už ne nějaký překupníky.....

+3/0
5.8.2016 22:03

J77a15n 57K93o49h74o52u35t 8817454557230

Zrovna ty borůvky u silnice - nevím jestli jsou trhané, nebo česané. Když vezmu čas, co mi trvalo než jsem o dovolené natrhal jeden prťavej hrneček, tak bych se spíš přikláněl k tomu, že to češou hřebenem. A to nehodlám podporovat rovněž.

0/0
19.8.2016 14:37

M11a81r86t83i61n 43S38p14e51v26a51k 4453476914844

Pokial by pracovali pre klienta, kludne by mohla teta pri pokladni prehliadnut problemovy tovar. Skor sa pocita s faktom, ze z domu sa uz nik nevrati tovar reklamovat.

0/0
5.8.2016 20:57

M81i23l82a29n 72H35y95k30a 6175691467778

V albertu je to velmi snadné když pracovník zeleniny na svém úseku není a musí dělat věčně něco jinýho ...např sedět na pokladně. čili problém je v albertu nikoliv v zaměstnancích na spodních pozicích...[>-] ale dle rostoucí síle alberta na trhu to čechům zřejmě stačí mít aspoň deset dobrejch malin na úkor pěti shnilejch ..EU a to nemluvě o nadávkách na prodavače za minimální mzdu kdy si lidi neuvědomují že personál na prodejně za spousty věcí fakt nemůže...;-O

+9/0
5.8.2016 20:55

O35n21d76ř85e89j 67L50o35š67o21t83h 9260262474732

U nás s Albertem problém nemám, chodím buď tam a nebo do Teska a v Albertu na plíseň nenarazim, v Tesku téměř vždy. Třeba dnes jsem si chtěl koupit meruňky a ta úplně nahoře byla celá shnilá.

0/0
5.8.2016 21:59

A73l61e62x22a55n56d88r 69F22r98y26č 2810862143605

... „Zákazník má samozřejmě nárok na reklamaci zboží“ ...

Dobrý vtip. Ne, tohle nepotřebujeme slyšet, to samozřejmě víme. Zákazník má ZEJMéNA NÁROK NA KVALITNÍ ZBOŹÍ, AHOLDE. Docela chápu, že zrovna u vás je tohle docela těžce chápáno a chtěl bych věřit, že jednoho dne z našeho trhu zmizíte beze stopy.

... "Podle odbornice na potraviny Hany Málkové je zpravidla problém v nesprávné manipulaci s ovocem už během sklizně" ...

Další dobrý vtip. Ne, paní odbornice, tohle není ten problém. Problém je, že tohle řetězec a) nakoupí, b) dá na pult, c) nekontroluje. Už mne fakt nebaví vodit vedoucí (dne) do oddělení zeleniny, abych se jí/ho zeptal, jestli ten roj much nad hnijícícím zbožím je normální a jestli ochutná.

... "Redakce na maliny s červy narazila například v Kauflandu. Řetězec tvrdí, že si na pravidelných kontrolách zakládá" ...

Jasně, to jsem si jistý. Už z toho, jak jsem před pár lety četl na webu, který si zřídili sami zaměstnanci Kauflandu, jejich rozbory kvality zeleniny a ovoce ve vlastních marketech. Byla docela sranda číst, odkaz jsem si neschoval, ale snad by to šlo ještě najít...

___

A teď k věci - v ČR NEEXISTUJE možnost, že tohle vyřeší nějaká inspekce. Existuje jediný způsob - uzákonit, že pokutu v případě nalezení nedostatků nedostane stát, ale ten, kdo jej našel a nahlásil.

Garantuji vám, že do půl roku nic takového už nikde nenajdete.

+3/−2
5.8.2016 19:58

O78n23d24ř65e13j 91Z74e40m61a76n 5960654278709

A kolik lidi, zákazníků, když tam uvidí tu plíseň, tak o tom informuje zaměstnance toho obchodu?

+1/0
5.8.2016 19:45

A38l65e13x34a61n32d68r 54F57r90y30č 2450512633855

Já třeba pravidelně. Žádná změna. Ale mohu vám povyprávět, jaká je to sranda čekat třeba 30 minut, kdy vám zaměstnanci opakují, že neví, kde je ta "odpovědná osoba" a pak tam s vámi jde kdosi, kdo pokrčí ramena a řekne, že s tím stejně nemůže nic dělat, ale že to odklidí...

+7/0
5.8.2016 20:01

M72i84c62h30a16e41l69a 11N59o44v80á97k31o10v44á 8570898718981

Vy jste někde čekal půl hoďky, abyste si moh ́ poplakat, že jste našel shnilou švestku?

0/0
6.8.2016 7:29

R82a42d23o57s35l81a91v 34K65l33a44u67d50a 5204538874912

Informoval jsem a dotyčná mi řekla, že musím počkat na pracovnici která má úsek na starosti. Čekal jsem deset minut a když přišla, tak mi řekla že to nahlásí někam vejš. Toť vše. Nic se nedělo.

+3/0
5.8.2016 20:13

M43a44r20t38i68n 64S52p88e79v34a47k 4533236424404

V tesku maju kose, ked vidim nieco pokazene, rovno to tam hadzem.

+3/0
5.8.2016 21:00

M72a51r80i53e 59V37a36š48í24č17k14o77v24á 3761393862778

Minule jsem v Tescu předala paní prodavačce pět prošlých toustových chlebů, předtím to byla nějaká cherry rajčata. Jestli to vrátili zpět do prodeje nevím, ale sepsala jsem i stížnost na infu.

+2/0
5.8.2016 21:24

J21a52k24u54b 60V70r24á77n69a 6670549569530

A nestoji vam nekdo pred barakem blbe? Radsi se bezte podivat

0/−6
5.8.2016 22:41

J79a51n 90K14o93h98o39u98t 8377634167950

A nenapadlo Vás, že tím třeba paní Vašíčková pomohla aby si to nekoupil někdo další, kdo to neprohlídne a pak by se doma divil?

0/0
19.8.2016 14:40

Z94d31e63n86ě37k 22Z50á46l69i41š 2705284847213

Zelenina ovoce? Na co jsem již mnohokrát narazil v Albertu, Kauflandu, Peny a Tescu no fuj. Některá zelenina a ovoce vysloveně žaluje už nám bylo lépe. Ty šťastnější chvíle jsme strávily kdesi na regálu v Rakousku, nebo Německu. Bohužel běžná praxe. Jediný Lidl drží lepší úroveň. Ledový salát z Lidlu vypadá po týdnu v chladničce přímo super, proti do očí bijícímu rozdílu toho "čerstvě" dovezeného do Peny.

+2/0
5.8.2016 19:44

V80l65a75d89i68m81í90r 69Š36n62e85k 9204818396561

To jste zase přehnali. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. U zboží jako jsou maliny nebo ostružiny prostě nemůžete být tak nároční. Kdyby měl nějaký zaměstnanec kontrolovat každou malinu či ostružinu zvlášť a dvakrát denně, tak by ta miska musela stát 500 korun. Buďte rádi, že nám obchody v liberálně tržní ekonomice toto zboží nabízejí, za komančů byste si koupili možná tak maximálně jabka a byli byste rádi, že jste rádi...Rv

+9/−4
5.8.2016 19:33

V77l83a87d17i58m64í49r 59Š89n41e55k 9144198836481

Navíc zákazníkům nic nebrání, aby si tu mističku decentně zkontrolovali před zakoupením. Na druhé straně, raději, když si před konzumací nějakou ostružinu vyhodím sám, než aby se v mém ovoci hrabalo deset lidí před tím, než si je koupím.

+2/0
5.8.2016 19:36

K80a72t29e81ř28i72n33a 47D94r34a14h35o93k11o10u27p39i20l88o90v57á 9816201352553

Stačilo by kdyby jednou za den odstranili ty plesnivé. Nemusí prohlížet po jednom kusu. Stačí vzít vaničku, podívat se a je to evidentní. Bohužel u tohoto zrovna neuvádí datum "výroby" ani kdy to přivezli. Ale když někdo chodí do obchodu často, tak prostě vidí, že den po přivezení jsou dobré. Druhý den horší a třetí den tam zůstanou ty samé - plesnivé. To v tom lepším případě. Vaše reakce mě pobavila. Za plíseň máme být rádi. Byl jste někdy v Německu v obchodě? Jak to tam dělají, že tam tohle prakticky není. Hlavně mít spoustu výmluv proč to nejde. Rv

+4/0
5.8.2016 19:39

V40l16a84d57i22m76í80r 84Š87n80e23k 9904108216831

Takového humbuku nadělate kvůli trošce plísně...

Když jste taková cimprlich, tak si pro maliny zajeďte do Německa.R^

+2/−5
5.8.2016 19:43

K53a45t92e81ř54i39n54a 58D89r24a26h92o29k92o89u97p61i92l35o86v66á 9486881812573

Nebo do specializovaného obchodu s ovocem a zeleninou. Což dělám. Jestli nechápete, že mi vadí, že to pak koupí senioři, kteří to koupí ve slevě či někdo ve spěchu (děti poslané na nákup, atp.). Je to prostě podvod. Už jen mít tam takový hnus to je výsměch zákazníkům: "Však on to nějaký hlupák koupí, tak to tu necháme ležet dny."

+2/0
5.8.2016 19:49

A32l49e16x29a85n36d39r 98F15r47y21č 2880382803265

Proč to v tom Německu jde?

+4/−1
5.8.2016 20:03

M85a57r93t43i95n 82J60i91r96o82u61s96e73k 7336265155558

Protože v Německu si čerstvé zboží pobude v regálech a když už je špatné pro Němce, naloží to na kamiony a dovezou k nám. Pro kolonii stále nadstandard. A ještě to proti Německu bude dražší. :-)

+1/−2
5.8.2016 20:09

K20a33r31e89l 47J38e13d87l85i93č24k54a 9776187328215

To jsou sice hezké pohádky na postrašení dětí, ale věřte, že tohle se fakt neděje. Náklady na manipulaci u čerstvých potravin jsou tak vysoké, že vámi popisovaný postup by byl zcela nerentabilní.

0/0
16.8.2016 16:52

J19a11n 19V53a55l84a73l70í56k 6186469340386

představte si že i v německu jsem videl plesnivé ovoce...

+1/0
5.8.2016 20:19

A64l75e87x42a65n77d14r 59F36r47y28č 2900542203885

Můžeme. Typicky tyto druhy ovoce ve vaničkách si kupuji v naprosto běžných supermarketech, kdykoli jsem delší dobu v zahraničí a mám v rámci ubytování ledničku, (naposledy například před nedávnem Coles v Austrálii) a opravdu _NIKDY_ jsem nic nemusel vyhazovat. Totéž se samozřejmě týká čehokoli dalšího.

Takže ano, můžeme být nároční. Požadovat nezkažené potraviny bez hniloby, plísně a hmyzu nejen můžeme, ale MUSÍME vyžadovat.

Pokud tu prodejce neumí, nikdo jej nenutí, aby to prodával. Pak ho ochotně zastoupí jiní...

+2/0
5.8.2016 20:09

P46e46t29r 73S39p84a64t32z17i60e10r35e59r 7594422385914

Vy asi nechápete, že pokud je plíseň na jednom kousku z té vaničky...tak plísňové bakterie jsou již dávno rozlezlé po všech kouscích..jen je ještě nevidíte...a za komančů byli lidi chytřejší a co mohli tak si pěstovali...jablka ani nevím kdo kupoval, když měl každý doma nebo na chalupě jabloně..to samé třešně a lidé rádi jezdili na borůkvy, maliny a ostružiny do lesa....jenže dneska jsou lidi trochu línější a než vyrazit do přírody tak dřepí doma u TV.

0/0
6.8.2016 8:26

J78i58n30d28ř35i22c22h 40Š27k61o81p62e89k 4625101740835

to není parod pro prodej nízké kvality

0/0
6.8.2016 16:37
Foto

J34a20c88h71y94m 53B10r52z80e80z64i52n54a 6989939192363

červ je ok, navíc ten může klidně být uvnitř a vylezt ven, to zaměstnanec nemá šanci zkontrolovat, plíseň sama od sebe nevyleze... takže že něco kontrolují několikrát denně je hloupost

+3/−1
5.8.2016 19:29

M22i95c88h70a21l 33J16u43r21s32a 7817694268973

Malinu, co ma cervika, si utrhnete kolikrat i primo v lese, to neni nic zavadneho, snad jen vegani by mohli protestovat :-P. Plisen to uz je horsi a samozrejme tam byt nesmi, ale ono obecne tohle neni ovoce na skladovani, proste nevydrzi. Kdo chce maliny, at si zajde do lesa, treba tam bude i pokemon.. ;-D

+1/0
5.8.2016 19:17

M98a60r74i35e 31V48a29š82í15č30k74o54v41á 3561863712628

"Tak holky, hadry do ruky a jedeme rajčata na Kaufland... " Takže ve skladu jsme vyfasovaly fousatá rajčátka a jaly jsme se je leštit.

Bohužel, ještě jsme se nenaučili prodávat zeleninu a ovoce jako třeba ve Španělsku...

0/0
5.8.2016 19:15

M87i52r63o50s14l85a23v22a 85T82h38o82r30i28b82o63v81á 6654915787723

Ovšem zcela nejlepší je, že když už máte nakoupeno, byli by nejraději aby jste okamžitě zmizeli od pokladny, neboť tam překážíte a dávají to najevo. Sbalit co nejrychleji zboží a zmizet jim z očí-tohle mě irituje nejvíc

0/−4
5.8.2016 19:12

P71a69v16e38l 89Š67e95b65e91s58t56a 4482698925268

A to si mají s tebou ještě deset minut povídat?

+2/0
5.8.2016 19:36

P62e57t93r 73H61a22n44á65k 8901104836117

a když před tebou budou u kasy tři zákazníci, tak budeš zase rypákovat, že stojíš půl dne ve frontě a pokladní se jenom vykecává ...

0/0
9.8.2016 12:58

D90a89n58i90e94l 92C88i25v82i56š 3222233271276

To je ale normální, těm řetězcům to je jedno. Spousta lidí to ignoruje a oni na tom vydělávají. Nějaká hloupá pokuta pro ně je akorát výsměch. Já nakupuji na trzích, čerstvé, levnější a chutnější než v závadném plastovém obalu.

0/0
5.8.2016 19:02

M55a93r33t80i44n 60J34i66r11o34u70s27e26k 7596365145258

Tohle by si Ahold například v Německu nedovolil mít na krámě. Ale v kolonii Česko klidně. ;-(

0/0
5.8.2016 19:00

L38e15n66k14a 75J42u67ř60i55c79o76v42á 7156451799569

Ono maliny pokud nejsou pořádně chlazené nevydrží, osobně když si je natrhám a nechci je sníst ještě týž den, raději je zamrazím, tím vydrží čerstvé opravdu dlouho. Nevím, čím je můžou ošetřovat, aby vydržely v krabičkách několik dní bez kažení, nejspíš to bude samá chemie

0/0
5.8.2016 18:59

K44a66t50e41ř19i64n33a 75V34a88š33á29k76o75v39á 5871782409835

Nechapu, ze mame na vsechno kdovikolik ruznych narizeni, ale zrovna plisen a hnilobu nikdo neresi a bere se to jako normal...

Ovozel v supermarketech je tristni, bud podtrhane, nezrale kusy, nebo prezrale, pomackane, plesnive a hnijici... bohuzel Rv

Takze stoji za to si priplatit a jist toho min, ale ve vetsi kvalite

+3/−1
5.8.2016 18:59

R17o59b22e79r60t 65J30a87n79í57k 2337946888906

Jako nevim, ale treba u malin ze zahradky je nejake to bilkovinne prilepseni zcela bezne. Plisen je pruser, ale tem cervikum nevim, jak by chteli ve 100% zabranit. 8-o

+3/0
5.8.2016 18:58
Foto

V70i81e92t 85X71u15a72n 81N89g78u85y18e47n 1835785503876

Červ je v pohodě, kupujeme ovoce, které se ještě pěstuje a ne někde vyrábí v továrnách, díky bohu. Ta plíseň je horší

+21/0
5.8.2016 18:50

L63u74d61ě71k 95C31h85a88l74u88p76a 5535284119

Pokud nechcete dostat nějakou střevní nemoc, tak co rozhodně nedoporučuji kupovat v Bille jsou jogurty. Např. v Kutnohorské Bille (u autobusového nádraží) než se chudáci vyskládané jogurty v paletách dostanou z uličky u chladícího zařízení do vlastního chladícího zařízení, tak to trvá i několik hodin;-O Co na takové počínání hygiena ? Ono vůbec větší hnus fialový než Billa snad ani neexistuje.Rv

+2/−2
5.8.2016 18:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.