Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jak (ne)snadné je v obchodech najít plíseň či červy v ovoci

Situace, se kterou se český zákazník setkává v supermarketech poměrně běžně. Chcete si koupit krabičku malin, borůvek nebo jahod, ale ne a ne najít jedinou, do jejíhož obsahu se ještě nepustila plíseň, hniloba nebo červi. Jak často v českých řetězcích kontrolují kvalitu ovoce, zjišťoval portál iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54e23t96r 29S41u67c92h36ý 1798489804436

Tak ať si ti kontroloři zkusí jít něco utrhnout do přírody - červi jsou naprosto běžná věc a jestli se jich v podobných plodech chceme zbavit, tak to bude jedině za cenu spousty chemických "chuťově“, kterými se to bude stříkat.

+1/0
12.8.2016 18:17

P48e64t41r12a 21N61o45v92á26k14o11v33á 7178596684278

Mně je spíš líto, když vidím, kolik toho v důsledku ty řetězce "nechají zkazit" a vyhodí. Pak si člověk říká, jestli by nebylo lepší zvlášť tyhle druhy ovoce zamrazit a prodávat jen mražené, příp. hned od začátku to ovoce prodávat za poloviční cenu, aby se aspoň prodalo a ne vyhodilo.

+1/0
7.8.2016 9:40

P48e32t92r 75K33l20a30u98d42a 5118860254200

Problém není ani tak ve shnilém ovoci, červu v malině a nebo třeba chybějící cenovce. Problém je hlavně v Češích jako takových. Po 15 leté praxi v obchodních řetězcích v ČR, kde každá druhá stížnost končila slovy "Dáme to do Novy", nebo "to by se na západě stát nemohlo" a po dalších 4 letech pobytu v Německu se musím smát takovýmto diskusím. Zrovna před chvílí jsem z 2 kg sáčku cibule vyhodil jednu shnilou (koupeno v Německu). A co? Poletím teď do obchodu na reklamaci? Samozřejmě že by mi sáček vyměnili (a zbytek by prodali jako cibuli volnou, běžná praxe i tady) ale proč bych to dělal? Za těch 10 centů mi to nestojí. Zrovna tak nechápu, proč si tu lidé nestěžují, když v pekárně v pultu s pečivem, když teploty atakují 30 stupňů je stále 10 - 15 vos. A lidé kupují. Asi ta vosa nadělá míň škody, než nějaký speciální chemický postřik. A proč se tu lidé nerozčilují, když čekají na zprovoznění lahvomatu (minule jsem čekal asi 15 minut než někdo přišel), proč nedělají humbuk když najdou něco prošlého (taky se mi povedlo), chodím tu nakupovat téměř denně a ještě jsem neslyšel u pokladen hádky, nadávky, všechno se tu řeší tak nějak v klidu. I to proč mít na otevíračku plné pulty zeleniny,masa. Tady prostě prodavačky příjdou na otevření a všechno se už ladí za provozu a nikdo to neřeší, holt plné pulty nebudou v 7 ráno ale v 9. A mohl bych pokračovat i v jiných odvětvích...ale to už je na jinou diskusi.

+1/0
6.8.2016 23:00

B49e20d12r41i33c35h 10Z48i77t10k61o 1986780428375

Problem neni zanedbatelny, ale presto verim, ze zakaznik, ktereho vede zdravy rozum si nekvalitni zbozi nekoupi.Byly vybrany do reportaze ty nejnachylnejsi druhy ovoce, u nichz jejich proces ztraty kvality je veci mnoha promennych, staci, aby po desti byl v maline vetsi objem vody a nebyla chemicky osetrena proti hmilobe, pri nesparavnne manipulaci a transportni teplote neni mozne je distribuovat na 100 % kvalite. Vsechny druhy mekkeho ovoce se postrikuji doslova chemickou lazni proti plisni a mnohdy to nestaci. A to okridlene, ze jeden nahnily plod a muzete vyhodit cely kosik? A jak si myslite, ze rostou ty ostruziny na plantazi? Zrovna ta zdrava se vcera dotykala te shnile uz na plantazi.A jak si myslite, ze se tridi? A kdyz je uz ve finalovem produktu( vanicce) vada, snad si nemyslite, ze zamestanci to nepreberou, ale vyhodi jakozto celek? Nehloupnete, lide, premyslejte, tohle se deje vzdy a vsude, v CR i v Nemecku, drtiva vetsina mekkeho ovoce je stejne z Polska, ikdyz je producent napsany jakzto obchodni firma z CR.... Necht vas, zakaznici, vede rozum a ne smernice EU.....

+4/0
6.8.2016 9:59

L18i95b94o33r 18F34o19l40t26ý87n67e25k 2546215137774

Plíseň je problém. Už proto, že jak je ve vaničce jeden plesnivý kus, můžu vyhodit celou vaničku, protože ta plíseň už je rozlezlá.

Ale červík v malině? Tomu se nedá vyhnout. Prostě tu jednu malinu vyhodím a je klid.

0/0
6.8.2016 7:01

V60l58a76d16o 64Č90e31r75m36á43k 8262101535918

No, tak zrovna maliny a ostružiny jsou bez použití chemie při skladování nesmírně háklivé na plíseň, ale to může vědět jen ten, kdo je někdy pěstoval, což asi nebude nikdo ze zdejších diskutérů.:-/

+4/0
5.8.2016 23:14

J23a34n 41Š86e70s34t14á90k 3908119259104

jasně, i teď objevím klidně plesnivou ostružinu na keři na zahrádce, přičemž některé ještě ani nezačali dozrávat a jsou pořád červené, a jiné už jsou černé a naprosto OK, prostě i na jednom keříku si dělá každá ostružina co chce - být sám velkokrámem, tak bych to vůbec neprodával, neb s tím mají jen piplačku a ještě jim nadávají jako teď

+2/0
5.8.2016 23:46

M70a24x44i66m 84N92o66v95á83k 8485299640316

Možná by mělo větší cenu se zeptat zástupců Státní zemědělské a potavinářská inspekce nebo ČOI, proč lze úplně běžně narazit v prodejní síti na shnilé brambory, ostružiny, jahody, broskve, atd. Je zcela zcestné se na toto ptát mluvčích nadnárodních řetězců.

Jediný rozdíl mezi naší kolonií a třeba Německem je výše pokuty pro daný řetězec při tomto daném pochybení, interval kontroly jednotlivých poboček a z toho logickou úvahou vychází, že se těmto řetězcům v zahraničí nevyplácí riskovat pokuty a špatnou pověst, vzhledem k výši potencionálního zisku z prodeje takto plesnivých potravin. U nás se řetězcům vyplácí cpát nám tento hnůj, protože kontrola zcela selhává, pokud už nějaká přijde, tak pokuta je směšná, vzhledem k dosahovaným miliardovým ziskům. Pověst je jim u z.dele, když tyto hnoje dnes u nás prodávají všechny řetězce (jako by byli kartelem domluvení) a když se udělá srovnání, tak z toho všichni vycházejí stejně.

Proto kritika za stav, ve kterém se dnes hygiena a kvalita prodávaných potravin nachází, by se měla snést na hlavu zástupců SZPI a ČOI, než si stěžovat těm, kteří z tohoto stavu právě profitují. Za stav může i vláda, které je hájení práv občanů úplně volné, raději se domluví s Amazonem, OKD nebo jnými na nějaké investiční pobídce nebo dotaci, ze které se možná něco vrátí jako malá domů, ale na dodržování nějakých pravidel, aby lidi nepochcípali se tu kašle. Viz. metylalkoholová aféra, dva roky zpátky - také průšvih SZPI a ČOI.

+2/−4
5.8.2016 22:23

P53e15t73r 57U81l90r92y40c71h 2940545890

Tak na to, abych si nekoupil plesnivé nebo shnilé ovoce, případně zeleninu, mi stačí přemýšlet a nespoléhat se na "stát" :-P Pokud i v tomto potřebujete"vodit za ručičku" radím jedno - nechoďte nakupovat ;-)

+4/0
6.8.2016 0:35

J23i33ř41í 52K55r66u85t14i49l 2890594600908

Ulrych spotřebitel, myslitel, rádce.

:-/

0/0
6.8.2016 9:27

R75a40d16e86k 95T39o84č21i32l 8482801989263

A vy se divíte? A proč myslíte, že jim nedodávají zboží místní firmy? Zkuste zajít za nějakým nákupčím jakéhokoli marketu. Nesplníte požadavek na množstevní produkci. Oni nechtějí 100kg borůvek, malin apod, ale 5tun, aby pokryly celou republiku.... A hned, že když odebírají takové množství, tak si nákupní cenu určí sami....

Teď než se to sezbírá, musí to být někde uskladněný, potom převoz do centrálního skladu, v něm to je pár hodin, potom se to převeze do regionálního skladu a až potom do prodejen. Tam je to pár hodin v regálu s okolní teplotou a plíseň je hned

Proto např.borůvky, pokud nemám čas, nebo jsem líný si nakupuji pouze u silnic, kde stojí auto, jeden prodává a zbytek rodiny trhá. Rád zaplatim práci, ale už ne nějaký překupníky.....

+3/0
5.8.2016 22:03

J43a29n 33K16o40h51o49u22t 8937794427630

Zrovna ty borůvky u silnice - nevím jestli jsou trhané, nebo česané. Když vezmu čas, co mi trvalo než jsem o dovolené natrhal jeden prťavej hrneček, tak bych se spíš přikláněl k tomu, že to češou hřebenem. A to nehodlám podporovat rovněž.

0/0
19.8.2016 14:37

M40a91r61t78i27n 14S24p24e95v89a24k 4623346834984

Pokial by pracovali pre klienta, kludne by mohla teta pri pokladni prehliadnut problemovy tovar. Skor sa pocita s faktom, ze z domu sa uz nik nevrati tovar reklamovat.

0/0
5.8.2016 20:57

M25i15l12a10n 92H70y56k50a 6515831257838

V albertu je to velmi snadné když pracovník zeleniny na svém úseku není a musí dělat věčně něco jinýho ...např sedět na pokladně. čili problém je v albertu nikoliv v zaměstnancích na spodních pozicích...[>-] ale dle rostoucí síle alberta na trhu to čechům zřejmě stačí mít aspoň deset dobrejch malin na úkor pěti shnilejch ..EU a to nemluvě o nadávkách na prodavače za minimální mzdu kdy si lidi neuvědomují že personál na prodejně za spousty věcí fakt nemůže...;-O

+9/0
5.8.2016 20:55

O29n18d50ř63e45j 35L54o41š97o92t58h 9530312764832

U nás s Albertem problém nemám, chodím buď tam a nebo do Teska a v Albertu na plíseň nenarazim, v Tesku téměř vždy. Třeba dnes jsem si chtěl koupit meruňky a ta úplně nahoře byla celá shnilá.

0/0
5.8.2016 21:59

A12l46e38x19a53n15d67r 50F96r88y77č 2410702683455

... „Zákazník má samozřejmě nárok na reklamaci zboží“ ...

Dobrý vtip. Ne, tohle nepotřebujeme slyšet, to samozřejmě víme. Zákazník má ZEJMéNA NÁROK NA KVALITNÍ ZBOŹÍ, AHOLDE. Docela chápu, že zrovna u vás je tohle docela těžce chápáno a chtěl bych věřit, že jednoho dne z našeho trhu zmizíte beze stopy.

... "Podle odbornice na potraviny Hany Málkové je zpravidla problém v nesprávné manipulaci s ovocem už během sklizně" ...

Další dobrý vtip. Ne, paní odbornice, tohle není ten problém. Problém je, že tohle řetězec a) nakoupí, b) dá na pult, c) nekontroluje. Už mne fakt nebaví vodit vedoucí (dne) do oddělení zeleniny, abych se jí/ho zeptal, jestli ten roj much nad hnijícícím zbožím je normální a jestli ochutná.

... "Redakce na maliny s červy narazila například v Kauflandu. Řetězec tvrdí, že si na pravidelných kontrolách zakládá" ...

Jasně, to jsem si jistý. Už z toho, jak jsem před pár lety četl na webu, který si zřídili sami zaměstnanci Kauflandu, jejich rozbory kvality zeleniny a ovoce ve vlastních marketech. Byla docela sranda číst, odkaz jsem si neschoval, ale snad by to šlo ještě najít...

___

A teď k věci - v ČR NEEXISTUJE možnost, že tohle vyřeší nějaká inspekce. Existuje jediný způsob - uzákonit, že pokutu v případě nalezení nedostatků nedostane stát, ale ten, kdo jej našel a nahlásil.

Garantuji vám, že do půl roku nic takového už nikde nenajdete.

+3/−2
5.8.2016 19:58

O21n36d42ř87e40j 93Z86e49m60a26n 5970394678279

A kolik lidi, zákazníků, když tam uvidí tu plíseň, tak o tom informuje zaměstnance toho obchodu?

+1/0
5.8.2016 19:45

A22l52e56x70a93n71d47r 15F55r16y39č 2230502983655

Já třeba pravidelně. Žádná změna. Ale mohu vám povyprávět, jaká je to sranda čekat třeba 30 minut, kdy vám zaměstnanci opakují, že neví, kde je ta "odpovědná osoba" a pak tam s vámi jde kdosi, kdo pokrčí ramena a řekne, že s tím stejně nemůže nic dělat, ale že to odklidí...

+7/0
5.8.2016 20:01

M56i57c22h69a38e56l46a 26N88o87v52á17k59o88v57á 8360178378821

Vy jste někde čekal půl hoďky, abyste si moh ́ poplakat, že jste našel shnilou švestku?

0/0
6.8.2016 7:29

R79a76d34o84s98l74a73v 73K31l85a81u11d80a 5454498934692

Informoval jsem a dotyčná mi řekla, že musím počkat na pracovnici která má úsek na starosti. Čekal jsem deset minut a když přišla, tak mi řekla že to nahlásí někam vejš. Toť vše. Nic se nedělo.

+3/0
5.8.2016 20:13

M49a27r96t87i64n 16S39p81e15v28a39k 4543666574124

V tesku maju kose, ked vidim nieco pokazene, rovno to tam hadzem.

+3/0
5.8.2016 21:00

M16a23r26i85e 78V33a36š69í62č81k71o94v12á 3151513362238

Minule jsem v Tescu předala paní prodavačce pět prošlých toustových chlebů, předtím to byla nějaká cherry rajčata. Jestli to vrátili zpět do prodeje nevím, ale sepsala jsem i stížnost na infu.

+2/0
5.8.2016 21:24

J48a62k66u66b 19V84r90á21n27a 6540279689540

A nestoji vam nekdo pred barakem blbe? Radsi se bezte podivat

0/−6
5.8.2016 22:41

J44a75n 29K34o97h73o32u33t 8187904267890

A nenapadlo Vás, že tím třeba paní Vašíčková pomohla aby si to nekoupil někdo další, kdo to neprohlídne a pak by se doma divil?

0/0
19.8.2016 14:40

Z37d34e81n43ě44k 78Z98á76l12i41š 2285934457493

Zelenina ovoce? Na co jsem již mnohokrát narazil v Albertu, Kauflandu, Peny a Tescu no fuj. Některá zelenina a ovoce vysloveně žaluje už nám bylo lépe. Ty šťastnější chvíle jsme strávily kdesi na regálu v Rakousku, nebo Německu. Bohužel běžná praxe. Jediný Lidl drží lepší úroveň. Ledový salát z Lidlu vypadá po týdnu v chladničce přímo super, proti do očí bijícímu rozdílu toho "čerstvě" dovezeného do Peny.

+2/0
5.8.2016 19:44

V14l40a94d66i15m81í51r 93Š37n37e29k 9824808526621

To jste zase přehnali. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. U zboží jako jsou maliny nebo ostružiny prostě nemůžete být tak nároční. Kdyby měl nějaký zaměstnanec kontrolovat každou malinu či ostružinu zvlášť a dvakrát denně, tak by ta miska musela stát 500 korun. Buďte rádi, že nám obchody v liberálně tržní ekonomice toto zboží nabízejí, za komančů byste si koupili možná tak maximálně jabka a byli byste rádi, že jste rádi...Rv

+9/−4
5.8.2016 19:33

V90l24a54d75i49m28í57r 65Š38n82e20k 9474688766411

Navíc zákazníkům nic nebrání, aby si tu mističku decentně zkontrolovali před zakoupením. Na druhé straně, raději, když si před konzumací nějakou ostružinu vyhodím sám, než aby se v mém ovoci hrabalo deset lidí před tím, než si je koupím.

+2/0
5.8.2016 19:36

K44a11t39e62ř34i28n92a 22D33r21a18h84o40k54o16u25p95i28l33o48v50á 9136481682983

Stačilo by kdyby jednou za den odstranili ty plesnivé. Nemusí prohlížet po jednom kusu. Stačí vzít vaničku, podívat se a je to evidentní. Bohužel u tohoto zrovna neuvádí datum "výroby" ani kdy to přivezli. Ale když někdo chodí do obchodu často, tak prostě vidí, že den po přivezení jsou dobré. Druhý den horší a třetí den tam zůstanou ty samé - plesnivé. To v tom lepším případě. Vaše reakce mě pobavila. Za plíseň máme být rádi. Byl jste někdy v Německu v obchodě? Jak to tam dělají, že tam tohle prakticky není. Hlavně mít spoustu výmluv proč to nejde. Rv

+4/0
5.8.2016 19:39

V84l81a38d38i31m70í13r 34Š59n94e84k 9804508886381

Takového humbuku nadělate kvůli trošce plísně...

Když jste taková cimprlich, tak si pro maliny zajeďte do Německa.R^

+2/−5
5.8.2016 19:43

K72a31t42e52ř38i19n72a 35D83r76a94h51o50k53o92u92p97i89l93o34v42á 9206831932883

Nebo do specializovaného obchodu s ovocem a zeleninou. Což dělám. Jestli nechápete, že mi vadí, že to pak koupí senioři, kteří to koupí ve slevě či někdo ve spěchu (děti poslané na nákup, atp.). Je to prostě podvod. Už jen mít tam takový hnus to je výsměch zákazníkům: "Však on to nějaký hlupák koupí, tak to tu necháme ležet dny."

+2/0
5.8.2016 19:49

A46l80e15x93a21n39d24r 76F43r20y77č 2800162263705

Proč to v tom Německu jde?

+4/−1
5.8.2016 20:03

M74a19r13t54i54n 75J61i83r16o12u90s82e59k 7946145395208

Protože v Německu si čerstvé zboží pobude v regálech a když už je špatné pro Němce, naloží to na kamiony a dovezou k nám. Pro kolonii stále nadstandard. A ještě to proti Německu bude dražší. :-)

+1/−2
5.8.2016 20:09

K57a57r49e72l 90J29e88d64l64i36č72k19a 9816257268835

To jsou sice hezké pohádky na postrašení dětí, ale věřte, že tohle se fakt neděje. Náklady na manipulaci u čerstvých potravin jsou tak vysoké, že vámi popisovaný postup by byl zcela nerentabilní.

0/0
16.8.2016 16:52
Foto

J76a62n 66V11a80l49a43l70í29k 6316879190486

představte si že i v německu jsem videl plesnivé ovoce...

+1/0
5.8.2016 20:19

A41l26e48x16a47n70d58r 67F31r12y27č 2830642893205

Můžeme. Typicky tyto druhy ovoce ve vaničkách si kupuji v naprosto běžných supermarketech, kdykoli jsem delší dobu v zahraničí a mám v rámci ubytování ledničku, (naposledy například před nedávnem Coles v Austrálii) a opravdu _NIKDY_ jsem nic nemusel vyhazovat. Totéž se samozřejmě týká čehokoli dalšího.

Takže ano, můžeme být nároční. Požadovat nezkažené potraviny bez hniloby, plísně a hmyzu nejen můžeme, ale MUSÍME vyžadovat.

Pokud tu prodejce neumí, nikdo jej nenutí, aby to prodával. Pak ho ochotně zastoupí jiní...

+2/0
5.8.2016 20:09

P34e21t96r 29S74p66a75t28z50i71e18r76e17r 7154112715974

Vy asi nechápete, že pokud je plíseň na jednom kousku z té vaničky...tak plísňové bakterie jsou již dávno rozlezlé po všech kouscích..jen je ještě nevidíte...a za komančů byli lidi chytřejší a co mohli tak si pěstovali...jablka ani nevím kdo kupoval, když měl každý doma nebo na chalupě jabloně..to samé třešně a lidé rádi jezdili na borůkvy, maliny a ostružiny do lesa....jenže dneska jsou lidi trochu línější a než vyrazit do přírody tak dřepí doma u TV.

0/0
6.8.2016 8:26

J10i55n25d94ř55i69c75h 77Š55k35o18p41e64k 4835961830535

to není parod pro prodej nízké kvality

0/0
6.8.2016 16:37
Foto

J59a93c20h90y88m 73B73r50z30e64z74i61n80a 6609259112543

červ je ok, navíc ten může klidně být uvnitř a vylezt ven, to zaměstnanec nemá šanci zkontrolovat, plíseň sama od sebe nevyleze... takže že něco kontrolují několikrát denně je hloupost

+3/−1
5.8.2016 19:29

M85i64c43h93a39l 64J36u53r96s21a 7507194188173

Malinu, co ma cervika, si utrhnete kolikrat i primo v lese, to neni nic zavadneho, snad jen vegani by mohli protestovat :-P. Plisen to uz je horsi a samozrejme tam byt nesmi, ale ono obecne tohle neni ovoce na skladovani, proste nevydrzi. Kdo chce maliny, at si zajde do lesa, treba tam bude i pokemon.. ;-D

+1/0
5.8.2016 19:17

M34a79r32i61e 50V77a86š19í66č51k30o15v49á 3201123922538

"Tak holky, hadry do ruky a jedeme rajčata na Kaufland... " Takže ve skladu jsme vyfasovaly fousatá rajčátka a jaly jsme se je leštit.

Bohužel, ještě jsme se nenaučili prodávat zeleninu a ovoce jako třeba ve Španělsku...

0/0
5.8.2016 19:15

M57i26r63o38s21l29a19v64a 63T54h63o45r75i62b98o20v56á 6674365117373

Ovšem zcela nejlepší je, že když už máte nakoupeno, byli by nejraději aby jste okamžitě zmizeli od pokladny, neboť tam překážíte a dávají to najevo. Sbalit co nejrychleji zboží a zmizet jim z očí-tohle mě irituje nejvíc

0/−4
5.8.2016 19:12

P30a35v19e93l 52Š39e97b56e75s85t45a 4152528295318

A to si mají s tebou ještě deset minut povídat?

+2/0
5.8.2016 19:36

P31e84t57r 27H37a73n95á86k 8961104106947

a když před tebou budou u kasy tři zákazníci, tak budeš zase rypákovat, že stojíš půl dne ve frontě a pokladní se jenom vykecává ...

0/0
9.8.2016 12:58

D29a30n36i81e28l 49C76i81v38i34š 3442463841196

To je ale normální, těm řetězcům to je jedno. Spousta lidí to ignoruje a oni na tom vydělávají. Nějaká hloupá pokuta pro ně je akorát výsměch. Já nakupuji na trzích, čerstvé, levnější a chutnější než v závadném plastovém obalu.

0/0
5.8.2016 19:02

M46a97r60t34i36n 61J92i57r96o71u46s54e60k 7696555395328

Tohle by si Ahold například v Německu nedovolil mít na krámě. Ale v kolonii Česko klidně. ;-(

0/0
5.8.2016 19:00

L96e52n39k12a 36J54u58ř62i85c12o52v49á 7916591239809

Ono maliny pokud nejsou pořádně chlazené nevydrží, osobně když si je natrhám a nechci je sníst ještě týž den, raději je zamrazím, tím vydrží čerstvé opravdu dlouho. Nevím, čím je můžou ošetřovat, aby vydržely v krabičkách několik dní bez kažení, nejspíš to bude samá chemie

0/0
5.8.2016 18:59

K51a64t58e87ř45i75n72a 42V36a71š39á19k81o94v25á 5211812949225

Nechapu, ze mame na vsechno kdovikolik ruznych narizeni, ale zrovna plisen a hnilobu nikdo neresi a bere se to jako normal...

Ovozel v supermarketech je tristni, bud podtrhane, nezrale kusy, nebo prezrale, pomackane, plesnive a hnijici... bohuzel Rv

Takze stoji za to si priplatit a jist toho min, ale ve vetsi kvalite

+3/−1
5.8.2016 18:59

R48o42b78e43r70t 16J74a73n75í89k 2157566798856

Jako nevim, ale treba u malin ze zahradky je nejake to bilkovinne prilepseni zcela bezne. Plisen je pruser, ale tem cervikum nevim, jak by chteli ve 100% zabranit. 8-o

+3/0
5.8.2016 18:58
Foto

V41i79e28t 90X79u43a61n 75N65g69u10y82e29n 1525145173366

Červ je v pohodě, kupujeme ovoce, které se ještě pěstuje a ne někde vyrábí v továrnách, díky bohu. Ta plíseň je horší

+21/0
5.8.2016 18:50

L76u24d98ě94k 23C45h49a87l98u50p27a 5875944329

Pokud nechcete dostat nějakou střevní nemoc, tak co rozhodně nedoporučuji kupovat v Bille jsou jogurty. Např. v Kutnohorské Bille (u autobusového nádraží) než se chudáci vyskládané jogurty v paletách dostanou z uličky u chladícího zařízení do vlastního chladícího zařízení, tak to trvá i několik hodin;-O Co na takové počínání hygiena ? Ono vůbec větší hnus fialový než Billa snad ani neexistuje.Rv

+2/−2
5.8.2016 18:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.