Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A78d13a24m 71M21a11i82x15n78e94r 7145593851674

Skoro v jedné větě článku píšete, že jsou Tesly moc drahé a současně že nestíhají vyrábět... Tesla (Musk) začala od nuly a co dokázali stvořit za několik let je ohromující. K tomu SolarCity, SpaceX, Gigatovárna, HyperLoop ...

+64/−2
doporučit
7.8.2016 7:15

J42a59n 33V37e72s21e69l73ý 5904923612381

Tesla má zatím jen problémy spojené s tím, že rostou o 50% ročně. Na prodaném autě mají marži 20% (10x více než konkurence), takže měli ze samotné výroby zisk skoro 300 milionů dolarů, zároveň ovšem investovali 600 milionů do vyšších produkčních kapacit, potřebují nakoupit stroje a vybavení na zvýšení výroby z 50 tisíc aut/rok na 500 000 aut/rok. Odbyt mají, to není problém..

+54/−1
doporučit
7.8.2016 6:42
Foto

M18i24c81h24a44l 71Ř76e82h77o68ř63e47k 8924321609660

Teslu by mnoho lidí chtělo vidět na dně, ale pravdou je, že díky Tesle se i další automobilky snaží posouvat vývoj dál a nezůstávat jen u spalovacích motorů. Jenže Tesla má výhodu = 500 000 předplacených objednávek na Model 3, který se začne vyrábět až příští rok. Co by za to jiná automobilka dala. Navíc jsem taky jeden z těch, co chce příští vůz Teslu R^ Oktávka mě už nebaví.

+43/−4
doporučit
7.8.2016 8:11

Z72d94e66n38ě91k 37H25r16u24b85ý 5225788641146

Sdílení se mi nelíbí, samořídící schopnosti jsou ok. Pro mě by bylo super, kdyby s autem odjela manželka do práce a auto se mi vrátilo před dům, protože odcházím do práce o hodinu později. Auto by taky mohlo v poledne vyzvednout děti ze školy a odvézt je k babičce nebo domů. A odpoledne zase dojet pro manželku a večer pro mě. V tom osobně já vidím využití samořídících schopností. Takové auto by mohlo nahradit druhé auto v domácnosti, takže by se dala obhájit až dvojnásobná cena.

Zároveň by se tím alespoň částečně řešil problém s nedostatkem parkovacích míst - jednak by aut bylo méně a za druhé auto by mohlo dojet zaparkovat klidně o několik bloků dál. Samořídící auta by se taky při parkování mohla štosovat blíž k sobě.

Naopak by ale došlo k nárůstu provozu. Už dnes jezdí většina aut jen s řidičem, teď by ještě přibyly jízdy prázdných vozů. Na druhou stranu samořídící vozy by dokázaly jezdit efektivněji a lépe využít kapacitu komunikací. Tedy pozitiva podle mě převažují.

+28/−1
doporučit
7.8.2016 8:57

J22o31z20e82f 91K68o32s63t59e42l81a13n89s72k95ý 8845442509596

Autora článku pekne vystihol Henry Ford už pred 100 rokmi: "Väčšina ľudí minie viac energie rozprávaním o problémoch než ich riešením."

Ide o to, ako sa na Elona Muska kto pozerá: áno, z pohľadu bežného spotrebiteľa sa môže zdať, že to ide pomaly, že nedodržiava svoje vlastné plány, že robí chyb, že je to snílek.

Ako podnikateľ sa však na Muska dívam úplne inak: naopak obdivujem, ako relatívne presne sa mu darí dodržiavať svoje neskromné plány, ako málo chýb robí, ako reálne dokáže vnímať situáciu, ako dokáže motivovať ľudí a organizovať svoje firmy...

Ak sa niekto o niečo niekedy snažil, tak dokáže oceniť Muska. A to bez ohľadu, či Musk dostáva alebo nedostáva dotácie. Ak niekto celý život dokáže len žvaniť, tak aj na Muskovi vidí len samé negatíva.

A ešte jeden citát: Svet patrí optimistom. Pesimisti sú len diváci.

+23/−2
doporučit
7.8.2016 9:25

P13e10t94r 35N32e45h80a97s75i10l 4582585974274

Autor si teda fakt vyloženě hodně spletl rubriku.

Takovyhle "hemzy", patří do rubriky BLESK a ne do rubriky ekonomika. Jo zlatý články na technetu od nich by se měl autor učit.

+31/−6
doporučit
7.8.2016 6:16

B72o56r42i37s 19O40n90d44e19r44k34a 1564888469524

Nějak takhle si představuji diskuzi o vlacích v roce 1816. Vyrobit vlak tehdy bylo mimořádně nákladné, kolejová síť neexistovala a uhlí se dokázalo vytěžit jen trošičku. Finance vynálezci dostávali od státu a bohatých mecenášů. Ačkoliv to celé probíhá pomalu a náš názor je jakýkoliv, elektromobilům patří budoucnost.

+20/−3
doporučit
7.8.2016 12:07

Z20b39y51n71ě28k 61H13l26á95s86n47ý 3214707565639

Já mu teda fandím. Co se týká baterií, tak Německé ponorky s metalhydryd článkama drží světový rekord pro neatomové ponorky. Je to oficiálně 14 dnů plavby pod vodou. Takže ve skutečnosti to může být více.

+12/0
doporučit
7.8.2016 10:03

P11e82t82r 85S26o25u62k56u34p 6199689675909

Mě to přijde jak PR článek na zakázku od ostatních automobilek, které mají strach, že se bude něco měnit. A jako obvykle zmíněn musel být i Uber, který si také zjevně platí PR kampaň i když z tématem vůbec nesouvisí. A novináři mají pro dnešek splněno.

+13/−1
doporučit
7.8.2016 9:52

P59a10v74e56l 43Š55e64v70č16í86k 6790655699400

I když Elonovi držím palce, čemu věřím, je moje kalkulačka. A ta mne prakticky vždy velmi důrazně varuje, pokud si chci vyrábět zelenou energii, či pořídit "zelený" dopravní prostředek. Problematiku dlouhodobě sleduji, průběžně se objevuji úžasné vize, píše se o revolučních objevech, realita je ale zatím bohužel jiná. Zázrak se zatím nekoná a pochybuji, že se jej někdy dožiji. Tedy jsem starý jako kamenné uhlí, tak to stejně nebude dlouho, jenže o různých vizích čtu již od mládí. Spousta technologií a možností se sice pohybuje velmi rychle vpřed, v jistých oblastech jsou limity velmi obtížně překonatelné. Elektromobil sériově vyráběný měli v Americe více než před sto lety. Kupovali nadšení vizionářští boháči, podobně jako nyní. Takže se raději nechám překvapit.

Co tedy funguje, tak energii nespotřebovávat, tedy šetřit. Zateplení, úsporné spotřebiče, skromnost. Abych koupil Teslu za 800k, musel bych pro získání prostředku pro její pořízení, vyvinout velké množství úsilí a svou práci bych již s předstihem spotřeboval velké množství energie, prakticky ať bych dělal cokoliv, tedy mimo podvodů či čerpání dotací, co je svým způsobem také podvod. Takže nejlépe prospěji planetě, když ten zázrak nekoupím a jezdím na malé motorce která má pidispotřebu, poloprázdným vlakem, šálinou, či si věci organizuji od PC. Přijde mi absurdní, když mne vytrvale masírují nutnosti se chovat šetrně k planetě, a pak letí věncokladové z celé planety na její opačnou stranu, aby si potřásli rukou s jiným věncokladem a jejich letecké speciály pálí statisíce tun kerosenu. Teď mají slet v Rio, včetně našeho populisty.

A oceány se valí statisíce obrovských kontejnerových lidí hnaných nejhorším humusem, aby převáželi křížem krážem neskutečné hromady spotřebního šrotu včetně předražené Tesly. Na jedné straně budu šetřit energii a jinde se staví kilometrové baráky které na vybudování a provoz spotřebují energie, že se nám o ni nezdá.

+10/0
doporučit
7.8.2016 13:07

J46a49n71o 28G30e87r54l43a51c72h 4131297369

Aha! Takže celý problém Tesly je jednoducho v tom, že nestíha vyrábať.

Tak černě bych to zas nevidel ;-)

+7/0
doporučit
7.8.2016 10:41

P56a81v27e61l 58O92b22d65r94ž22á90l76e24k 6906924948952

V téhle diskusi mě fascinuje pár věcí:

Především slovo "dotace" používané ve smyslu "peníze odněkud z nebe". Pokud má stát něco dotovat, musí ty peníze někde sebrat. Buď přestane platit něco jiného, nebo sebere víc všem lidem.

Druhá věc infrastruktura - představa, že se tu najednou začne vytvářet masivní infrastruktura pro dobíjení (u každého paneláku 40+ nabíječek), když leckde je dnes problém udržet funkční i veřejné osvětlení ... je docela zvláštní. Nemluvě o tom, kdo by to platil (viz výše).

+8/−1
doporučit
7.8.2016 11:50

J13i30ř56í 84S26c16h61m90i48d79t 5450263584115

Celá ta technologie stojí a padá s vývojem baterií, již drahnou řadu let čtu, že už se brzy podaří vyrobit levnou suprbaterii, která půjde nabít rychle, bude mít velkou kapacitu a bude levná, ale realita je taková, že se pořád neblýská na lepší časy a tedy i na větší zastoupení elektromobilů na naterie.

Dokud se nepovede vyrobit elektromobil někde kolem 300 000kč, s 10 letou životností a reálným dojezdem za každých klimatických podmínek 300 km, tak to zůstane stále jen okrajovou záležitostí a bude jezdit jen tam, kde se ekoteroristům podaří pro to urvat nemalé dotace:-/

+9/−2
doporučit
7.8.2016 11:45

M53a24r28t17i87n 88Š34n30o71b56r 8730502376809

Budu Elonovi držet palce, jeho plány na to stojí. Četl jsem si o něm knížku a myslím, že se z toho nějak vymotá. Protože on se z těhle podobných situacích vymotával v životě již hodněkrát. :-)

+6/0
doporučit
7.8.2016 9:35

S51t15a96n61i48s55l69a82v 72R50o40s74e64c70k20ý 9235759481469

Celá společenská objednávka kolem elektromobilů a FVE mi připomíná ono slavné patláma, patláma .... z Císařova pekaře, kdy z toho "badatelé" měli dobré živobytí bez jakýchkoliv výsledků.

+12/−6
doporučit
7.8.2016 11:06

A20n46t62o94n82í14n 15S70v81o57b98o20d75a 3784803489422

Vykupujeme drahou elektřinu ze solárů a levnou nabijíme dotované elektromobily, vykupujeme předražený sajrajt z řepky a dáváme ho do nafty, vykoupíme drahý líh a ředíme jím benzín, již vím kde končí moje daně :-(

+6/−1
doporučit
7.8.2016 13:39

L82i83b77o13r 41F70o51l77t76ý23n34e62k 2206585807344

Sdílení aut? Ano, pro někoho to může být zajímavé, ale osobně si to neumím představit. Už proto, že mě asi nikdy nepřestane překvapovat, jaká jsou někteří lidi prasata (hygiena). Představa, že po někom, kdo se týden nemyl, sedím v autě, je mně fakt příjemná :\ Tohle snad ještě může fungovat v menších skupinách, kde by podobného otrapu snad rychle spacifikovali, ale ne ve stylu, že mně přijede víceméně náhodné auto.

+6/−1
doporučit
7.8.2016 6:40

M14i26r43o88s19l23a57v 42M83e86d 3344726

Můj názor je takový, že elektromobily v dohledné době nemohou konkurovat autům se spalovacími motory. V podstatě proti nim nic nemám - líbí se mi, že jsou v principu jednoduché (elektromotor je oproti spalovacímu velmi kompaktní a prakticky bezúdržbový, odpadá převodovka a další věci, které spalovací motor potřebuje atd.) a jako vozítko na dojíždění do práce a po nákupech bych elektromobil bral - pokud by ovšem nestál dvojnásobek toho, kolik stojí srovnatelné auto se spalovacím motorem. Elektrifikace automobilů nebude dle mého názoru ekologická a ani ekonomická - pokud by měla dosáhnout většího měřítka, znamenalo by to nutnost nových zdrojů energie, zásadní přebudování sítí, velké zvýšení výroby baterií (a mnohem větší těžbu surovin pro tuto výrobu). Pokud by vzrostla poptávka po el. energii, zákonitě by i vzrostla její cena (tak už to v kapitalismu bývá) a stát by místo dotování spíš hledal způsob, jak zaplácnout díru ve financích po výpadku příjmů ze zdanění PHM, takže by nejspíš na energie narouboval vyšší daň, zavedl nové silniční daně a nebo by byla "vynalezena" nějaká daň úplně nová. Zmíním známý fakt, že elektromobily jsou nesrovnatelně dražší než klasická auta, drahá baterie nemá životnost auta, nebude asi moc elektromobilů které mají dojezd srovnatelný s klasickým autem (na jedno nabití/natankování) a dobíjení trvá mnohem déle, než natankování. Elektromobil je dnes spíš pěknou hračkou pro nadšence a obdivovatele nových technologií a nebo pro ty, kteří chtějí ukázat, že na to mají a pokud nebudou elektromobily nějak direktivně vnuceny, dlouho to i tak zůstane.

+10/−6
doporučit
7.8.2016 9:53

J39a63n 94Z83e32m76a39n 6916707431771

Osobne oslavne nazory na tuto technologii nesdilim. Elektroauto na baterie je dle meho skromneho nazoru slepa ulicka diky neprekonatelnemu vysledku zakladni energeticke rovnice tj. nizke kapacite/vysoke cene baterii. Vozit s sebou porad stovky kilogramu baterek, do kterych se vejde elektrina na maximalne stovky ujetych kilometru, ktera stejne predtim musela byt vyrobena prevazne spalovanim fosilnich paliv, protoze zatim skutecne neexistuje jejich nahrada, je zejmena z ekonomickeho hlediska tak absurdni idea, ze kdyby ji lide skutecne rozumneli, pak by jejiho puvodce nejspis predali dr. Chocholouskovi. A propojeni se solarem, ktery trpi stejnymy a dalsimy nevylecitelnymi neduhy a vyroba solarniho clanku vesmes stoji vice energie, nez kterou kdy vyrobi, tomu jen nasazuje korunu.

Bez obligatniho ekologistickeho straseni, tucnych dotaci a de fakto vice ci mene legalizovaneho podvadeni a okradani spotrebitele se Tesla se svym paradigmatem dle meho nazoru nikdy neobejde.

Tisickrat se muze rikat, ze to je jen propaganda ostatnich vyrobcu aut, nicmene zakladni problem - tedy nahradu fosilnich paliv, technologie Tesla neresi ani byt okrajove, jen jeste pridava problemy dalsi. Dle meho nazoru je to jen hracka pro bohatsi, aby se citili in, dokud tento vymysl definitivne neprevalcuje ona tvrda realita. Vyrabeti zlato vyfukovanim tabakoveho koure do vody nelze.

Jestli podle meho nazoru necemu patri budoucnost v oblasti elektromobilu jsou to palivove clanky + zejmena synteticka paliva pro ne vyrabena za pomoci vyuzii energie 4. Gen JE. I tak si ale myslim, ze vyuziti takto vyrobene energie bude v automobilovem prumyslu dominovat sektor pokrocilych spalovacich motoru diky pomeru cena/ vykon a jen pripadne konverze syntetickych paliv za pomoci palivovych clanku protoze dava uto lepsi jizdni vlastnosti, ale rozhodne ne elektromobily na baterky.

+8/−4
doporučit
7.8.2016 11:24

S75t20a27n15i89s80l17a71v 98R28o84s71e61c46k58ý 9335689351459

Kdyby Tesla vyráběla ekologické dodávky pro znečíštěná města, tak bych to uvítal, ale neekologicky vrábět předražené hračky pro ty, kteří na to mají, kteří si to zaplatí, je tak trochu mimo.

+6/−2
doporučit
7.8.2016 11:03

J28i54ř45í 78J47e23z27d49i40n42s28k87ý 8638702483669

Tady se zas nekdo podival na celkova cisla kdy se prohloubila ztrata. Mozna byste se mohli podivat i proc. Vyroba byla nad plan, zisk by byl kdyby neinvestovali do rozvoje. A pokud si jiste pamatujete tak Musk kdysi rekl investorum at neocekavaji zisk drive jak 2020. Ale lidi se porad divi, ze je ztratova... Mozna proto ze stavi nekvetsi sit nabijecek? Jednu z nejvetsich tovaren na svete? Koupili Solarcity? Rozsiruji tovarnu na 10x puvodni kapacity? Porad tedy ocekavate zisky?

+6/−2
doporučit
7.8.2016 9:44

J77a90n 18P66a60v76e24l 8343532548916

Je to srandovní paradox, jak dotace, které zavádí levicové vlády, většinou jdou do kapes bohatších lidí. Tesla je typickým příkladem, kdy prachy, které se vyberou mezi celou společností, jdou do aut, které si koupí jen bohatí a vyšší střední třída :-P

+5/−1
doporučit
7.8.2016 10:27

P43e46t72r 53N69o65v34á24k 1335407412795

Budoucnost motorismu bude nejspíš ve spojení elektřiny a vodíku.

+4/0
doporučit
7.8.2016 13:07

M91i71c40h76a39l 79J40a31r10o23š 7784800412605

Tohle není pro mě, já čekám na vrtulník na baterky.

+4/0
doporučit
7.8.2016 8:48

F67i83l51i40p 20Č34e92r30ň83a13n67s87k57ý 3313381556241

Neříkám, že je jejich koncept špatný, ALE. Tesla má dojezd 300 km, což mám ujeté za 3 dny a bydlím v paneláku, takže nabíjení nikde. Dejte mi důvod koupit si Teslu.

+6/−3
doporučit
7.8.2016 9:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.