- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Někdo tu zmiňuje FORD Nucleon.
To byl koncept z roku 1958 s nucleárním motorem !! Je v Dearbornu (MI) jako exponát ve známém muzeu Henry Forda. Palivem byl Uran. No jo..to byla historie a odvážná vynalézavost už tehdy a kde jinde než v Americe.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Nucleon#/media/File:Ford_Nucleon.jpg
Jezdil jsem asi měsíc s elektromobilem Ford Focus. Ten pocit kdy se upřeně díváte na přístroj který vám ukazuje kolik energie a na jakou vzdálenost vám ve vozidle zbývá, vás dělá velmi nervozní. Je to něco zcela jiného než že vám dochází benzín. Ten vezmete kdekoliv. Energii (ač všechny nabíjecí stanice pro elektromobily jsou v celé Americe ZDARMA). A jsou jich tisíce.
Podle mého názoru dnes už spolehlivé a levné palivové články budou pohánět (nejen) automobily. Zkoušky dopadly velmi dobře a jejich další vývoj ovlivnila cena ropy. Přímé spalování vodíku je technicky složité (tlakové nádrže) a u elektromobilů je problém cena a výdrž baterií. Záruka na 7 let jakou dává třeba GM na Chevy Volt je sice dostatečná ale baterie tak dlouho nevydrží.
Elektromobil není golfové vozítko a je to velmi složité zařízení které je tím i velmi drahé.
Průměrné rodinné auto je dnes v ceně kolem 35,000 dolarů. A má čím dál vyšší záruku (od předního po zadní nárazník) a tomu Tesla konkurovat nemůže. Navíc co Tesla vyrobí za rok, to jen GM vyrobí za týden. V USA se letos vyrobí přes 16 milionů aut. V Tesle 50,000.
Konečně se iDnes odvážilo k celé pravdě o "Božské" Tesle.
Na každém voze prodělává víc než 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč) a existuje jen z milodarů od sponzorů (hlavně bank). To celé v době, kdy litr benzínu stojí 12 Kč.
Ostatně !elektrickou" cestou z baterií se vývoj v automobilech nebude ubírat. Jsou daleko efektivnější a lacinější možnosti.
Tady ta diskuse je hooodně úsměvná. Většina se rozplývá nad "úspěchy" rozvoje elektromobilů. 1)K jakému zlepšení dojde, když se z celkové masové produkce osobních aut v relativně malé výrobě přejde k elektromobilům? 2)K čemu to bude, když si zatím pár zazobaných koupí elektromobil? V chudých zemích, kde si bude chtít auťák pořídit každý, si někdo pořídí drahý elektromobil? 3)Nikde není jednoznačně dokázáno, že za klimatické změny může člověk, potažmo používání stále většího počtu osobních vozů. 4)Používání spalovacích motorů v osobních autech vadí a strašná spousta nákladních vozů s dieslovými motory nevadí? A tam nemají elektrické motory tu nejmenší šanci. 5)I kdyby se nakrásně podařilo okamžitě přejít u všech osobních aut k elektromobilům, která elektrická síť by to i při nabíjení přes noc utáhla? V noci jsou FVE k ničemu a také málo fouká vítr.
Je sice velmi chvályhodné, že se někteří finančně silní jedinci pokoušejí posouvat vývoj kupředu, ale dokud nedojde k nějakému přelomovému velmi efektivnímu způsobu ukládání elektrické energie, je to zatím snaha dost marná. Je to podobný problém, jako miniaturizace transformátorů. Já bych si také přál, aby k něčemu takovému došlo, už kvůli tomu, že by se zhroutili ti hráči na trhu, kteří drží v šachu světové ekonomiky jen tím, že mají a produkují ropu.
Majitelé tuk tuků v Asii si budou masivně kupovat drahé elektromobily?
měl jsem teslu půjčenou na 3 dny a být z těch kdo si můžou finančně dovolit třeba ferrari, porsche... ač jsem fanda mototorů 3litr a výš dal bych přednost TESLA MODEL S.....ELON MUSK realně usměrnil svoje cíle.
Pravda je jako vždy někde uprostřed. Nemají ji ani extrémní obdivovatelé Muska, tak ani jeho extrémní odpůrci.
Osobně si myslím, že mu spíše všichni "klasici" hází klacky pod nohy. Nejvíce z něho musí být šílení petrolejáři. To by byl jejich definitvní konec během pár let a oni počítají ještě s desítkami let plundování Země. A Arabové. ti by na něho museli poslat nějakého Alláhu Akbar, protože by se z nich stali opět beduíni. Jenže oni už na velblouda ani neumí vylézt.
Ta jeho auta jsou již života schopna, poměrně dobře vyřešeny baterie, nezabírají prostor a jejich dobíjení ve slušném čase, slušný dojezd. Ale chce to velkovýrobu, jinak budou stále drahé a to ho zničí.
Já sice nejsem příznivce nějakých konspirativních teorií ale také si myslím, že se mu snaží někdo házet klacky pod nohy, možná Arabové a spol.
Když odhlednu od "ekologicnosti" elektromobilu aspol., tak bych mu snad i mel fandit, ale jeho soucasne podnikani mi silne pripomina našeho Burese - bez statni podpory by z toho mnoho nebylo.
V nějakém bodě musíme přejít na energeticky soběstačnou ekonomiku, jinak spálíme všechna fosilní paliva a civilizace zkolabuje
zkazky o tom, jak dojde ropa slyším.. no jářku od narození, a to je už nějaký ten pátek ...
panu Muskovi fandím, ale celé ekošílenství se "zelenou energií" mi vyvolává doslova husinu - jen pro zajímavost - víte jak složité (a energeticky a EKOLOGICKY náročné) je zpracovat lithium (pominu fakt, že největší naleziště jsou v Chile a v Bolívii, což nejsou z mého pohledu zrovna státy, které bych stavil na piedestal demokracie)? co reálná životnost baterií?
elektromobily mají sice vyšší účinnost, ale na druhou stranu při výrobě elektrické energie a hlavně její efektivní distribuci dostává matka příroda taky hezky na pr*del - za mě prostě ještě nedozrál čas ...
Pokud vyrábíte elektřinu z tepla, tak účinnost parní turbiny a spalovacího motoru nebude odlišná.