Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilky v Česku mají našlápnuto k novému výrobnímu rekordu

Tuzemský autoprůmysl jede na plný plyn. Za půl roku se v Česku vyrobilo 719 495 vozů a pokud se něco nepokazí, měly by továrny na konci roku zaznamenat další výrobní rekord. Loni se v tuzemsku vyrobilo 1,3 milionu aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58e58t25r 52N88ě28m61e52c 4345442352957

výroba roste - špatná zpráva, výroba klesá - dobrá zpráva ???

0/0
8.8.2016 12:40

P21e95t62r 54B42ü32r78g75e34r 4927186747520

A jsme si jisti že je to až tak dobrá zpráva pro obyvatele české kotliny? (Takto chudé země zahraničních montoven). Bude to snad znamenat, že se platy lidí na linkách trochu přiblíží těm německým? Já se domnívám že je to jen další argument pro ČNB, aby dál za peníze daňových poplatníků (což jsou i ti zaměstnanci na výrobních linkách) uměle oslabovala korunu a udržovala tak stav, kdy je pro nás jen trochu kvalitnější německé a rakouské zboží drahé. Zůstávají snad zisky z tohoto odvětví v ČR a investují se do nových technologií a zkvalitnění školství? Vede snad tento rádobypříznivý stav k sbližování životní úrovně nás a našich sousedů? Domnívám se, že se naopak vzdalujeme a propadáme. A bude hůř - až nastoupí nová generace vychovaná současným inkluzivním školstvím, až zaniknou dobré návyky současných řemeslníků a techniků. Na jejich místa totiž nenastoupí magistři andragogiky a sociálních věd, kteří mají často - i s magisterským titulem - problém odhalit shodu podmětu s přísudkem.[>-]Rv

+2/0
8.8.2016 12:19

J44o48s11e85f 44D14r27d37a 6190909752126

O to víc to bude bolet, až to celé padne na držku...

+2/0
8.8.2016 11:58

J52a81n 22F55i70a27l78a 7894757165899

Jelikož celosvětově plocha silnic přibývá pomaleji, než přibývá aut, musí dojít ke kolapsu.

+2/0
8.8.2016 11:50

P69e75t31r 52R62e37m35e64š 5491505102

Přesně tak, v podobném smyslu jsem psal příspěvek níže. Ale holt většina lidí to nechce připustit

0/0
8.8.2016 11:57

J54a78n 60F66i89a39l17a 7684127145869

V Praze je horší, když použijete sousedovo parkovací místo, než když mu použijete manželku.

+1/0
8.8.2016 12:02

A51n89t49o66n30í62n 75S39v83o76b37o58d40a 3204223609642

Mně pěkně štvalo, když na firemním místě ( koupeném v podzemních garážích) stál Pražák :-(. Bylo mu líto dát 95000 za místo a tak parkoval na cizím, vlastnit auto je u nás levné proti parkovacímu místu, proto je u nás tolik starých aut

+2/0
8.8.2016 12:14

J98a83n 35D35o61b52r37o42v93o14l36n48ý 1820173142846

Úpadek :-D

0/0
8.8.2016 12:14

P81e33t41r 13N95ě17m71e88c 4205652322277

životnost aut klesá, takže výroba musí růst :)

0/0
8.8.2016 12:01

R30i29c56h76a78r52d 68N28o78c61a88r 7475227335362

Automobilky vyrábějí na hranici schopností a možností lidí, kteří padají na držku jen proto, aby vedení těchto firem mělo bonusy a plné břichy a mohly se chlubit čísly. Lidé ale auta stále jíst nebudou a až to celé spadne, tak to bude průser ;-€

+1/−5
8.8.2016 11:40

P58e48t89r 11N68ě32m72e58c 4855802572677

on někdo někoho nutí, aby padal na držku nebo jsou tam dobrovolne

0/−1
8.8.2016 11:42

R91a21d46i24m 95S29i20m22u73n56e58k 2690390476844

jasně, můžou jít padat na držku někam jinam.. tak to funguje tenhle systém, že vše je v podstatě dobrovolné a svobodné, ale nastaveno je to tak, aby 90% lidí nemohlo jinak, než chce systém...

+2/0
8.8.2016 11:45

P16e30t43r 93N89ě71m80e23c 4495302632637

můžeš jít dělat "sám na sebe"

0/−1
8.8.2016 11:49

R93a56d70i70m 95S30i83m76u17n41e46k 2920270126214

běžte do města a rozhlédněte se kolem.. většina krámů, provozoven už nepatří živnostníkovi, ale řetězci... už i zubaři nejedou často sami na sebe.. těch možností opravdu moc není, maximálně tak pro 10-20% lidí...

+1/0
8.8.2016 11:51

P61e11t89r 30N70ě30m46e66c 4385512852667

a v automobilce nepracuje určitě 10 - 20%

0/−1
8.8.2016 11:54

R94a21d96i95m 93S42i65m25u65n12e85k 2620480556704

ach jo.. nejde o tu automobilku, podmínky jsou všude podobné... je potřeba, aby si lidé více dupli...

a) zkrácení pracovní doby na 35 hodin

b) rozumné zvýšení mzdy

tohle je nutné koordinovat v rámci celé EU, aby průmysl nemohl vyhrožovat, že se přestěhuje do jiné země

+1/−1
8.8.2016 11:57

P77e73t83r 50R75e87m60e28š 5221595982

Bravo. Skvělá zpráva. Už teď jsou silnice přecpané plechovkami, o problémech s parkováním ani nemluvě. Když to tak půjde dál, tak ze silnic bude jedno velké parkoviště.

+2/−1
8.8.2016 11:36

R91a42d56i88m 42S28i19m62u87n65e19k 2440510606614

klídek, většina jde na vývoz, češi si je budou moci koupit tak za 10 let, až se k nám ojeté vrátí...

+5/−1
8.8.2016 11:37

P85e54t58r 24R36e80m25e59š 5671925542

Jasně, i kdyby to tak bylo, tak tím že se auta vyvezou se asi vypaří ne? Stačí se dívat na zprávy, každoroční čím dál větší problém se někam dostat autem na dovolenou, člověk tráví čím dál více času ve stojících kolonách. A nemusí se jít ni daleko, stačí se vypravit někam tady v ČR nebo SR, kolikrát už auta parkují i v zákazech, protože kapacity jsou už dávno vyčerpané. Ale kdo nechce vidět, tomu není pomoci.

0/0
8.8.2016 12:02

O11l20g77a 44B91o84c46k93o49v33a 4684752697663

Jak to tady chodilo po revoluci? Úvěry dávali každému na počkání. Krachlo tu 11 bank o vytunelovaných fondech ani nemluvě. Stát draze očistil úvěrové portofila bank a posléze je prodal zahraničním bankám za hubičku. ČS byla sanována za 40 miliard a prodána za polovinu. Problém komunistů byl, že nic nedávali na obnovu výrobního parku, ale po revoluci se do toho měli pustit. Měli se předložit strategie ohledně rozvíjení průmyslu - nové plány. Vláda měla lidi zasvětit a vysvětlit jim novou dobu kapitalismu. Vždyť lidi žili v době, kdy byla jistota práce, ceny se měnili jednou za několik let a teď stáli v situaci, kdy práce nebyla jistota, ceny se měnili jednou za týden apod. ČNB neintervenovala v 97 se stašlivě snížila úroveň obyvatel této země. Po revoluci byla velká chyba v tzv. nadšení obyvatel z nové doby. Reprezentace země měla edukovat a pracovat na rozvoji našeho průmyslu a ne že uvolnili úvěrovou politiku, kdy gauneři jako Stehlík zlikvidovali Poldi Steel, která byla konkurenceschopná jak v technologii, tak i v ceně anebo Soudek bývalý udavač KSČM, který se dostal do čela Škoda auto a tu firmu prostě dovedl na buben a museli klenot našeho průmyslu prodat Němcům, kteří tu firmu vybudovali a udělali z ní špičkovou firmu. Mohli jsme to dělat my...Lux a různí zrušili tehdy povinné potravinářské normy a naše trhy obsadili zahraniční řetězce a jejich pochutiny, které zdaleka kvalitou nedosahovali našich produktů.My Češi jsme chytrý a vynalézavý národ, akorát nám vždycky vládli zrůdy, zloději, rozkrádači a budižkničemu...

+1/−4
8.8.2016 11:30

R52a84d66o15v68a38n 41S89ý23k12o15r68a 6964325284760

Nechápu, kam chodíte na ty nesmysly.

+5/0
8.8.2016 11:33

O81l87g95a 87B27o98c83k53o72v33a 4974562207383

Argumentovat umíte? Napište a doložte v čem jsem napsala nesmysl

0/0
8.8.2016 11:35

J27a78n 88H57r83u94š57k54a 9984637227210

klenot průmyslu, jehož výrobky byly bez jakékoliv šance na úspěch a všude na západě pro smích...kdo asi měl oživit výrobu a za co?

0/−1
8.8.2016 11:37

O95l75g38a 33B87o24c75k71o50v79a 4784812497533

peníze tu byly, když se úvěrovalo o 106...

0/0
8.8.2016 11:38

J10a22n 41H45r40u83š78k83a 9844367787480

a kde by se v tehdejším čr sehnal někdo kdo by byl schopný restartovat automobilku? vývoj X desítek let pozadu ...bez západního know how to prostě nešlo...to nebylo o penězích

+4/0
8.8.2016 11:40
Foto

I48v33a28n 37K88o42p74t16a 5127182251497

O tom Saudkovi například už jsem Vám psal níže. A stejně tu blbost opakujete.

0/0
8.8.2016 11:38

A44n83t80o47n87í46n 98S17v17o39b93o44d23a 3634333389412

Škodu Mladou Boleslav prodal stát přímo VW, ta nebyla naštěstí privatizovaná Klausem v kupónovce

+1/0
8.8.2016 11:42
Foto

I21v89a11n 53K48o75p51t53a 5237892461167

Saudek NIKDY nebyl v čele ŠKODA AUTO. Pletete páté přes deváté.

ŠKODA AUTO byla přímo prodána VW, naštěstí, jinak by už na 99,9999999% neexistovala.

+3/0
8.8.2016 11:37

O43l51g91a 96B91o10c56k12o40v95a 4474372717413

máte pravdu, spletla jsem se

+1/0
8.8.2016 11:39

L18u38d82ě24k 35N18ě46m73e89c 5275231942944

Myslíte toho fotografa, nebo toho malíře?

0/0
8.8.2016 11:52
Foto

I17v39a93n 73K56o61p10t73a 5877122471307

Pardon, Soudek.

0/0
8.8.2016 12:02

L62u76d36ě11k 25N52ě73m80e17c 5665231692984

;-D Tak jo...

0/0
8.8.2016 12:04

J63o37s69e68f 60K73o82p95e14c48k72y 9454322905

Ano po revoluci sme se ucili kapitalismu a ne vzdy stastne. Chyby delali vsude... A konec vaseho prispevku je maximalne usmevny. Jsme narod nedocenenych geniu, kteremu vladnou zli a asi cizacti pitomci. No kdyz si to myslite... ;-)

0/0
8.8.2016 11:38

A74n70t67o29n36í45n 92S72v41o20b71o74d74a 3494233879492

Pletete plzeňskou Škodu a Škodu Mladou Boleslav dohromady :-)

0/0
8.8.2016 11:38

O25l34g74a 91B33o40c14k36o38v63a 4344582377623

máte pravdu spletla jsem se

0/0
8.8.2016 11:39

D64a91n60i97e20l 49P47a86n33e16k 6902951592950

Tak to plni petiletku dobre ne? Na 120% jedeme! ;-D

+2/0
8.8.2016 11:27

P85e97t43r 81N25ě97m56e21c 4575972502407

jsem nepochopil, jak je možné: "Škoda Auto zvýšila produkci o 11,9 procenta, Hyundai Nošovice o 12,5 procenta a TPCA Kolín rostla o 10,6 procenta. Domácí prodej se zvýšil o 8,9 procenta a export o 6,9 procenta."

Leda by byla výroba na sklad.

+1/−1
8.8.2016 11:25
Foto

I62v91a97n 81K68o23p13t56a 5167812231507

8,9 procenta a export o 6,9 procenta. mají poněkud jiné základy, to nejde sečíst aby vám to dalo ten celkový nárust.

např. 2015 vyrobíte 100aut 10 prodáte v ČR a 90 exportujete, 2016 vyrobíte 111 aut v čr prodáte 20 (nárust o 100%) export 91 (nárust 1%), ale celkový nárust je o 11%

+2/0
8.8.2016 11:34

P13e48t12r 38N10ě67m11e37c 4795172492397

stejně je to divné, když VSECHNY automobilky měli nárůst o víc než 10% a prodej je méně než 10%

0/0
8.8.2016 11:41
Foto

H30o51n42z39a 16T53r44u62s57i78n85a 9540870510476

Někteří lidi to v tomhle světě mají těžké, když nechápou naprosto banální a základní věci ani po tom, co se jim to velice ilustrativně a jednoduše vysvětlí. Bohužel Vám asi nezbývá než si to vysvětlení přečíst znova, neboť pastelkou Vám to tu nikdo nenamaluje...R^

0/−2
8.8.2016 11:49

P76e91t13r 88N14ě83m91e78c 4765942272207

Z příkladu je to jasné, ale tam je export zvednutý o 1%, což je méně než výroba, kdežto u automobilek u nás je export i domácí prodej pod procentem nárůstu výroby .... a to mi nejde do palice :(

0/0
8.8.2016 11:53
Foto

I88v95a23n 60K55o52p67t60a 5267802721497

Viz výše. Narust dokonce o 100%. Ach ta procenta. Domácí prodej a export proste mají jiné základy.

0/0
8.8.2016 12:03

P62e46t60r 92N34ě61m57e50c 4585302332447

Ivane, bohužel nic jsi nevysvětlil .... export je nad 10%, domácí prodej je nad 10%, výroba je pod 10% - prosím na číslech, jak je to možné !!!

0/0
8.8.2016 12:10

P76e27t45r 54N37ě71m64e44c 4885432552657

tedy obráceně - stejně mi to vysvětli na číslech

0/0
8.8.2016 12:11
Foto

H44o28n40z12a 30T89r30u95s28i62n36a 9670330980546

Dobrá, proč ne, modelový příklad 2: Automobilka A prodá 200 aut u nás (d) a 100 v zahraničí(f). Automobilka B prodává 500 aut v zahraničí (f) a 200 u nás (d). Automobilka A zvedne výrobu o 12% a všechny auta "navíc" prodá u nás. (F=100; D=236). B zvedne výrobu o 10% a prodá v zahraničí o 70 aut více. (F= 570, D=200). Celkem F=670, D = 436. Nárust F=11,6%, nárust D=9% i přesto, že nárůst výroby A byl 12% a B 10%. Voila, nárůst prodeje je nižší, než nárůst výroby, aniž by se navýšily skladové zásoby.R^

0/0
8.8.2016 12:17

P25e47t76r 61N67ě72m77e82c 4375172232337

Honzo, opět jsi nic nepochopil: v Čechách jsou VŠECHNY nárůsty prodeje menší (pod 10%) než VŠECHNY nárůsty výroby (nad 10%). U tebe v příkladu tomu tak není!!! Prosím ještě jeden příklad, kde by tato ZÁKLADNÍ podmínka byla splněna.

Až to dokážeš, tak klobouk dolu.

Díky

+1/0
8.8.2016 12:27
Foto

I54v25a38n 60K29o89p93t58a 5167302541307

vyrobili více zahraniční závody. tj. o export se nejedná. Do čr se s výjimkou CiTiGo nedováží.

0/0
8.8.2016 13:26

L67u10d37ě26k 23N89ě76m31e38c 5275491952214

Jenže tady je to, vážený pane obráceně. Když mají menší základy menší objemy růstu, nemůže mít společný základ vyšší objem růstu.

0/0
8.8.2016 11:59
Foto

H80o87n92z65a 44T13r94u16s66i74n79a 9880110170766

Společný základ ale nemá vyšší objem růstu... Dílčí základy jsou výroba (navýšení o 10-12%), společný základ je prodej (doma nebo v zahraničí), který je navýšen výrazně méně... Nechápu, kde vidíte problém.Rv

0/0
8.8.2016 12:24

L38u49d47ě93k 91N56ě92m66e44c 5615691462394

Společný základ je celková produkce. Dělí se na dvě základní části - domácí prodej a export. Pokud bychom zanedbali výše zmíněnou výrobu na sklad, mělo by být celkové zvýšení produkce váženým průměrem navýšení jednotlivých složek. Takže nikdy nemůže být vyšší, než je nejvyšší z navýšení složek. Ještě máte nějaké dotazy z počtů pro sedmou až osmou třídu?

0/0
8.8.2016 13:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.