Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Automobilky v Česku mají našlápnuto k novému výrobnímu rekordu

Tuzemský autoprůmysl jede na plný plyn. Za půl roku se v Česku vyrobilo 719 495 vozů a pokud se něco nepokazí, měly by továrny na konci roku zaznamenat další výrobní rekord. Loni se v tuzemsku vyrobilo 1,3 milionu aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48e93t69r 82N32ě78m13e42c 4795592202137

výroba roste - špatná zpráva, výroba klesá - dobrá zpráva ???

0/0
8.8.2016 12:40

P23e98t93r 84B64ü69r34g78e30r 4737736847710

A jsme si jisti že je to až tak dobrá zpráva pro obyvatele české kotliny? (Takto chudé země zahraničních montoven). Bude to snad znamenat, že se platy lidí na linkách trochu přiblíží těm německým? Já se domnívám že je to jen další argument pro ČNB, aby dál za peníze daňových poplatníků (což jsou i ti zaměstnanci na výrobních linkách) uměle oslabovala korunu a udržovala tak stav, kdy je pro nás jen trochu kvalitnější německé a rakouské zboží drahé. Zůstávají snad zisky z tohoto odvětví v ČR a investují se do nových technologií a zkvalitnění školství? Vede snad tento rádobypříznivý stav k sbližování životní úrovně nás a našich sousedů? Domnívám se, že se naopak vzdalujeme a propadáme. A bude hůř - až nastoupí nová generace vychovaná současným inkluzivním školstvím, až zaniknou dobré návyky současných řemeslníků a techniků. Na jejich místa totiž nenastoupí magistři andragogiky a sociálních věd, kteří mají často - i s magisterským titulem - problém odhalit shodu podmětu s přísudkem.[>-]Rv

+2/0
8.8.2016 12:19

J84o41s95e31f 81D73r17d92a 6540879532946

O to víc to bude bolet, až to celé padne na držku...

+2/0
8.8.2016 11:58

J38a67n 74F59i41a28l31a 7914187615719

Jelikož celosvětově plocha silnic přibývá pomaleji, než přibývá aut, musí dojít ke kolapsu.

+2/0
8.8.2016 11:50

P92e28t42r 36R81e97m33e74š 5291835202

Přesně tak, v podobném smyslu jsem psal příspěvek níže. Ale holt většina lidí to nechce připustit

0/0
8.8.2016 11:57

J46a47n 16F21i96a84l12a 7194687215509

V Praze je horší, když použijete sousedovo parkovací místo, než když mu použijete manželku.

+1/0
8.8.2016 12:02

A88n35t12o59n28í87n 55S52v92o62b32o69d13a 3124493479352

Mně pěkně štvalo, když na firemním místě ( koupeném v podzemních garážích) stál Pražák :-(. Bylo mu líto dát 95000 za místo a tak parkoval na cizím, vlastnit auto je u nás levné proti parkovacímu místu, proto je u nás tolik starých aut

+2/0
8.8.2016 12:14

J94a30n 22D33o20b27r30o37v53o29l30n46ý 1880983922596

Úpadek :-D

0/0
8.8.2016 12:14

P51e38t16r 33N32ě78m44e29c 4765902572247

životnost aut klesá, takže výroba musí růst :)

0/0
8.8.2016 12:01

R76i12c18h57a46r76d 23N47o97c26a77r 7175807315742

Automobilky vyrábějí na hranici schopností a možností lidí, kteří padají na držku jen proto, aby vedení těchto firem mělo bonusy a plné břichy a mohly se chlubit čísly. Lidé ale auta stále jíst nebudou a až to celé spadne, tak to bude průser ;-€

+1/−5
8.8.2016 11:40

P68e34t15r 14N63ě38m19e60c 4725422232137

on někdo někoho nutí, aby padal na držku nebo jsou tam dobrovolne

0/−1
8.8.2016 11:42

R25a85d92i56m 29S69i15m59u50n21e71k 2980210846554

jasně, můžou jít padat na držku někam jinam.. tak to funguje tenhle systém, že vše je v podstatě dobrovolné a svobodné, ale nastaveno je to tak, aby 90% lidí nemohlo jinak, než chce systém...

+2/0
8.8.2016 11:45

P61e35t60r 97N52ě10m13e75c 4935702862927

můžeš jít dělat "sám na sebe"

0/−1
8.8.2016 11:49

R84a67d51i44m 25S33i73m96u61n14e69k 2580470746714

běžte do města a rozhlédněte se kolem.. většina krámů, provozoven už nepatří živnostníkovi, ale řetězci... už i zubaři nejedou často sami na sebe.. těch možností opravdu moc není, maximálně tak pro 10-20% lidí...

+1/0
8.8.2016 11:51

P34e57t61r 16N91ě78m82e57c 4355222432707

a v automobilce nepracuje určitě 10 - 20%

0/−1
8.8.2016 11:54

R12a22d19i98m 84S41i76m30u91n98e75k 2560740476864

ach jo.. nejde o tu automobilku, podmínky jsou všude podobné... je potřeba, aby si lidé více dupli...

a) zkrácení pracovní doby na 35 hodin

b) rozumné zvýšení mzdy

tohle je nutné koordinovat v rámci celé EU, aby průmysl nemohl vyhrožovat, že se přestěhuje do jiné země

+1/−1
8.8.2016 11:57

P93e56t65r 12R60e76m37e78š 5281415632

Bravo. Skvělá zpráva. Už teď jsou silnice přecpané plechovkami, o problémech s parkováním ani nemluvě. Když to tak půjde dál, tak ze silnic bude jedno velké parkoviště.

+2/−1
8.8.2016 11:36

R94a24d12i19m 25S32i81m61u70n84e51k 2150840266704

klídek, většina jde na vývoz, češi si je budou moci koupit tak za 10 let, až se k nám ojeté vrátí...

+5/−1
8.8.2016 11:37

P54e79t35r 80R15e41m53e90š 5881115682

Jasně, i kdyby to tak bylo, tak tím že se auta vyvezou se asi vypaří ne? Stačí se dívat na zprávy, každoroční čím dál větší problém se někam dostat autem na dovolenou, člověk tráví čím dál více času ve stojících kolonách. A nemusí se jít ni daleko, stačí se vypravit někam tady v ČR nebo SR, kolikrát už auta parkují i v zákazech, protože kapacity jsou už dávno vyčerpané. Ale kdo nechce vidět, tomu není pomoci.

0/0
8.8.2016 12:02

O20l81g93a 74B42o90c66k30o46v61a 4274812827523

Jak to tady chodilo po revoluci? Úvěry dávali každému na počkání. Krachlo tu 11 bank o vytunelovaných fondech ani nemluvě. Stát draze očistil úvěrové portofila bank a posléze je prodal zahraničním bankám za hubičku. ČS byla sanována za 40 miliard a prodána za polovinu. Problém komunistů byl, že nic nedávali na obnovu výrobního parku, ale po revoluci se do toho měli pustit. Měli se předložit strategie ohledně rozvíjení průmyslu - nové plány. Vláda měla lidi zasvětit a vysvětlit jim novou dobu kapitalismu. Vždyť lidi žili v době, kdy byla jistota práce, ceny se měnili jednou za několik let a teď stáli v situaci, kdy práce nebyla jistota, ceny se měnili jednou za týden apod. ČNB neintervenovala v 97 se stašlivě snížila úroveň obyvatel této země. Po revoluci byla velká chyba v tzv. nadšení obyvatel z nové doby. Reprezentace země měla edukovat a pracovat na rozvoji našeho průmyslu a ne že uvolnili úvěrovou politiku, kdy gauneři jako Stehlík zlikvidovali Poldi Steel, která byla konkurenceschopná jak v technologii, tak i v ceně anebo Soudek bývalý udavač KSČM, který se dostal do čela Škoda auto a tu firmu prostě dovedl na buben a museli klenot našeho průmyslu prodat Němcům, kteří tu firmu vybudovali a udělali z ní špičkovou firmu. Mohli jsme to dělat my...Lux a různí zrušili tehdy povinné potravinářské normy a naše trhy obsadili zahraniční řetězce a jejich pochutiny, které zdaleka kvalitou nedosahovali našich produktů.My Češi jsme chytrý a vynalézavý národ, akorát nám vždycky vládli zrůdy, zloději, rozkrádači a budižkničemu...

+1/−4
8.8.2016 11:30

R74a22d75o11v51a51n 80S84ý89k31o57r53a 6464365324500

Nechápu, kam chodíte na ty nesmysly.

+5/0
8.8.2016 11:33

O32l23g18a 55B22o98c67k95o52v60a 4474632787183

Argumentovat umíte? Napište a doložte v čem jsem napsala nesmysl

0/0
8.8.2016 11:35

J37a96n 51H38r39u28š77k89a 9464587877340

klenot průmyslu, jehož výrobky byly bez jakékoliv šance na úspěch a všude na západě pro smích...kdo asi měl oživit výrobu a za co?

0/−1
8.8.2016 11:37

O91l72g26a 88B53o39c96k95o39v13a 4724362407753

peníze tu byly, když se úvěrovalo o 106...

0/0
8.8.2016 11:38

J54a79n 58H89r13u26š16k81a 9934597117180

a kde by se v tehdejším čr sehnal někdo kdo by byl schopný restartovat automobilku? vývoj X desítek let pozadu ...bez západního know how to prostě nešlo...to nebylo o penězích

+4/0
8.8.2016 11:40
Foto

I96v14a72n 41K75o59p67t86a 5177942781637

O tom Saudkovi například už jsem Vám psal níže. A stejně tu blbost opakujete.

0/0
8.8.2016 11:38

A17n17t66o81n77í33n 34S25v96o63b72o96d41a 3564553719282

Škodu Mladou Boleslav prodal stát přímo VW, ta nebyla naštěstí privatizovaná Klausem v kupónovce

+1/0
8.8.2016 11:42
Foto

I19v78a66n 86K45o42p92t33a 5967362231687

Saudek NIKDY nebyl v čele ŠKODA AUTO. Pletete páté přes deváté.

ŠKODA AUTO byla přímo prodána VW, naštěstí, jinak by už na 99,9999999% neexistovala.

+3/0
8.8.2016 11:37

O52l67g59a 10B93o82c94k59o33v13a 4694342857203

máte pravdu, spletla jsem se

+1/0
8.8.2016 11:39

L42u40d74ě10k 29N13ě94m68e96c 5265221752714

Myslíte toho fotografa, nebo toho malíře?

0/0
8.8.2016 11:52
Foto

I73v72a58n 79K95o21p55t53a 5947222951467

Pardon, Soudek.

0/0
8.8.2016 12:02

L72u59d21ě93k 15N18ě41m11e34c 5105611572954

;-D Tak jo...

0/0
8.8.2016 12:04

J17o19s72e82f 70K43o87p28e21c30k85y 9744322735

Ano po revoluci sme se ucili kapitalismu a ne vzdy stastne. Chyby delali vsude... A konec vaseho prispevku je maximalne usmevny. Jsme narod nedocenenych geniu, kteremu vladnou zli a asi cizacti pitomci. No kdyz si to myslite... ;-)

0/0
8.8.2016 11:38

A23n39t65o46n28í77n 63S56v52o82b74o90d17a 3794733479732

Pletete plzeňskou Škodu a Škodu Mladou Boleslav dohromady :-)

0/0
8.8.2016 11:38

O21l10g82a 88B11o82c70k34o78v18a 4274612397353

máte pravdu spletla jsem se

0/0
8.8.2016 11:39

D29a81n43i27e71l 67P62a42n78e42k 6592661892180

Tak to plni petiletku dobre ne? Na 120% jedeme! ;-D

+2/0
8.8.2016 11:27

P78e35t17r 54N72ě56m73e73c 4495832222567

jsem nepochopil, jak je možné: "Škoda Auto zvýšila produkci o 11,9 procenta, Hyundai Nošovice o 12,5 procenta a TPCA Kolín rostla o 10,6 procenta. Domácí prodej se zvýšil o 8,9 procenta a export o 6,9 procenta."

Leda by byla výroba na sklad.

+1/−1
8.8.2016 11:25
Foto

I94v21a48n 69K45o93p23t57a 5557182721627

8,9 procenta a export o 6,9 procenta. mají poněkud jiné základy, to nejde sečíst aby vám to dalo ten celkový nárust.

např. 2015 vyrobíte 100aut 10 prodáte v ČR a 90 exportujete, 2016 vyrobíte 111 aut v čr prodáte 20 (nárust o 100%) export 91 (nárust 1%), ale celkový nárust je o 11%

+2/0
8.8.2016 11:34

P11e78t20r 77N30ě50m38e44c 4925612552527

stejně je to divné, když VSECHNY automobilky měli nárůst o víc než 10% a prodej je méně než 10%

0/0
8.8.2016 11:41
Foto

H10o72n87z81a 60T54r42u59s15i25n71a 9500920190966

Někteří lidi to v tomhle světě mají těžké, když nechápou naprosto banální a základní věci ani po tom, co se jim to velice ilustrativně a jednoduše vysvětlí. Bohužel Vám asi nezbývá než si to vysvětlení přečíst znova, neboť pastelkou Vám to tu nikdo nenamaluje...R^

0/−2
8.8.2016 11:49

P65e52t41r 62N69ě61m54e52c 4935452942537

Z příkladu je to jasné, ale tam je export zvednutý o 1%, což je méně než výroba, kdežto u automobilek u nás je export i domácí prodej pod procentem nárůstu výroby .... a to mi nejde do palice :(

0/0
8.8.2016 11:53
Foto

I97v55a76n 62K43o65p95t68a 5717152401957

Viz výše. Narust dokonce o 100%. Ach ta procenta. Domácí prodej a export proste mají jiné základy.

0/0
8.8.2016 12:03

P10e75t23r 56N84ě17m68e83c 4215522712917

Ivane, bohužel nic jsi nevysvětlil .... export je nad 10%, domácí prodej je nad 10%, výroba je pod 10% - prosím na číslech, jak je to možné !!!

0/0
8.8.2016 12:10

P89e55t29r 93N46ě64m11e43c 4135382612387

tedy obráceně - stejně mi to vysvětli na číslech

0/0
8.8.2016 12:11
Foto

H84o96n49z34a 60T21r45u61s93i48n97a 9670860750216

Dobrá, proč ne, modelový příklad 2: Automobilka A prodá 200 aut u nás (d) a 100 v zahraničí(f). Automobilka B prodává 500 aut v zahraničí (f) a 200 u nás (d). Automobilka A zvedne výrobu o 12% a všechny auta "navíc" prodá u nás. (F=100; D=236). B zvedne výrobu o 10% a prodá v zahraničí o 70 aut více. (F= 570, D=200). Celkem F=670, D = 436. Nárust F=11,6%, nárust D=9% i přesto, že nárůst výroby A byl 12% a B 10%. Voila, nárůst prodeje je nižší, než nárůst výroby, aniž by se navýšily skladové zásoby.R^

0/0
8.8.2016 12:17

P41e55t82r 84N12ě43m80e15c 4235522202937

Honzo, opět jsi nic nepochopil: v Čechách jsou VŠECHNY nárůsty prodeje menší (pod 10%) než VŠECHNY nárůsty výroby (nad 10%). U tebe v příkladu tomu tak není!!! Prosím ještě jeden příklad, kde by tato ZÁKLADNÍ podmínka byla splněna.

Až to dokážeš, tak klobouk dolu.

Díky

+1/0
8.8.2016 12:27
Foto

I40v98a41n 20K28o32p77t83a 5867702271217

vyrobili více zahraniční závody. tj. o export se nejedná. Do čr se s výjimkou CiTiGo nedováží.

0/0
8.8.2016 13:26

L79u24d47ě90k 51N56ě61m17e69c 5535681872304

Jenže tady je to, vážený pane obráceně. Když mají menší základy menší objemy růstu, nemůže mít společný základ vyšší objem růstu.

0/0
8.8.2016 11:59
Foto

H52o59n93z14a 90T35r81u49s27i15n61a 9620380790446

Společný základ ale nemá vyšší objem růstu... Dílčí základy jsou výroba (navýšení o 10-12%), společný základ je prodej (doma nebo v zahraničí), který je navýšen výrazně méně... Nechápu, kde vidíte problém.Rv

0/0
8.8.2016 12:24

L18u90d33ě69k 37N70ě15m86e95c 5885631652904

Společný základ je celková produkce. Dělí se na dvě základní části - domácí prodej a export. Pokud bychom zanedbali výše zmíněnou výrobu na sklad, mělo by být celkové zvýšení produkce váženým průměrem navýšení jednotlivých složek. Takže nikdy nemůže být vyšší, než je nejvyšší z navýšení složek. Ještě máte nějaké dotazy z počtů pro sedmou až osmou třídu?

0/0
8.8.2016 13:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.