Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Automobilky v Česku mají našlápnuto k novému výrobnímu rekordu

Tuzemský autoprůmysl jede na plný plyn. Za půl roku se v Česku vyrobilo 719 495 vozů a pokud se něco nepokazí, měly by továrny na konci roku zaznamenat další výrobní rekord. Loni se v tuzemsku vyrobilo 1,3 milionu aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P84e49t18r 85N17ě88m70e43c 4615292522537

výroba roste - špatná zpráva, výroba klesá - dobrá zpráva ???

0/0
8.8.2016 12:40

P65e20t15r 20B95ü59r97g74e76r 4417346827370

A jsme si jisti že je to až tak dobrá zpráva pro obyvatele české kotliny? (Takto chudé země zahraničních montoven). Bude to snad znamenat, že se platy lidí na linkách trochu přiblíží těm německým? Já se domnívám že je to jen další argument pro ČNB, aby dál za peníze daňových poplatníků (což jsou i ti zaměstnanci na výrobních linkách) uměle oslabovala korunu a udržovala tak stav, kdy je pro nás jen trochu kvalitnější německé a rakouské zboží drahé. Zůstávají snad zisky z tohoto odvětví v ČR a investují se do nových technologií a zkvalitnění školství? Vede snad tento rádobypříznivý stav k sbližování životní úrovně nás a našich sousedů? Domnívám se, že se naopak vzdalujeme a propadáme. A bude hůř - až nastoupí nová generace vychovaná současným inkluzivním školstvím, až zaniknou dobré návyky současných řemeslníků a techniků. Na jejich místa totiž nenastoupí magistři andragogiky a sociálních věd, kteří mají často - i s magisterským titulem - problém odhalit shodu podmětu s přísudkem.[>-]Rv

+2/0
8.8.2016 12:19

J97o55s74e91f 13D65r39d11a 6600399232896

O to víc to bude bolet, až to celé padne na držku...

+2/0
8.8.2016 11:58

J66a11n 58F31i34a33l85a 7334897585339

Jelikož celosvětově plocha silnic přibývá pomaleji, než přibývá aut, musí dojít ke kolapsu.

+2/0
8.8.2016 11:50

P55e89t23r 26R77e78m74e20š 5711755612

Přesně tak, v podobném smyslu jsem psal příspěvek níže. Ale holt většina lidí to nechce připustit

0/0
8.8.2016 11:57

J34a61n 72F86i85a37l48a 7874357185549

V Praze je horší, když použijete sousedovo parkovací místo, než když mu použijete manželku.

+1/0
8.8.2016 12:02

A80n81t69o41n72í28n 19S98v58o50b74o65d25a 3684573749262

Mně pěkně štvalo, když na firemním místě ( koupeném v podzemních garážích) stál Pražák :-(. Bylo mu líto dát 95000 za místo a tak parkoval na cizím, vlastnit auto je u nás levné proti parkovacímu místu, proto je u nás tolik starých aut

+2/0
8.8.2016 12:14

J84a81n 59D48o79b93r35o96v96o72l60n97ý 1460623192446

Úpadek :-D

0/0
8.8.2016 12:14

P29e81t67r 45N95ě19m43e47c 4535662612747

životnost aut klesá, takže výroba musí růst :)

0/0
8.8.2016 12:01

R20i96c31h69a67r90d 23N19o33c72a30r 7435887465472

Automobilky vyrábějí na hranici schopností a možností lidí, kteří padají na držku jen proto, aby vedení těchto firem mělo bonusy a plné břichy a mohly se chlubit čísly. Lidé ale auta stále jíst nebudou a až to celé spadne, tak to bude průser ;-€

+1/−5
8.8.2016 11:40

P30e21t36r 96N52ě37m13e16c 4335372922587

on někdo někoho nutí, aby padal na držku nebo jsou tam dobrovolne

0/−1
8.8.2016 11:42

R49a84d50i14m 42S50i67m45u31n61e62k 2760760936284

jasně, můžou jít padat na držku někam jinam.. tak to funguje tenhle systém, že vše je v podstatě dobrovolné a svobodné, ale nastaveno je to tak, aby 90% lidí nemohlo jinak, než chce systém...

+2/0
8.8.2016 11:45

P31e20t58r 93N25ě61m29e95c 4985322542347

můžeš jít dělat "sám na sebe"

0/−1
8.8.2016 11:49

R76a67d69i28m 63S44i62m30u59n82e86k 2780380566954

běžte do města a rozhlédněte se kolem.. většina krámů, provozoven už nepatří živnostníkovi, ale řetězci... už i zubaři nejedou často sami na sebe.. těch možností opravdu moc není, maximálně tak pro 10-20% lidí...

+1/0
8.8.2016 11:51

P78e84t89r 73N44ě74m60e19c 4865122272447

a v automobilce nepracuje určitě 10 - 20%

0/−1
8.8.2016 11:54

R63a34d33i30m 18S42i27m23u20n53e92k 2920570226584

ach jo.. nejde o tu automobilku, podmínky jsou všude podobné... je potřeba, aby si lidé více dupli...

a) zkrácení pracovní doby na 35 hodin

b) rozumné zvýšení mzdy

tohle je nutné koordinovat v rámci celé EU, aby průmysl nemohl vyhrožovat, že se přestěhuje do jiné země

+1/−1
8.8.2016 11:57

P64e10t59r 74R17e45m33e72š 5981305462

Bravo. Skvělá zpráva. Už teď jsou silnice přecpané plechovkami, o problémech s parkováním ani nemluvě. Když to tak půjde dál, tak ze silnic bude jedno velké parkoviště.

+2/−1
8.8.2016 11:36

R64a59d42i91m 18S19i75m42u45n85e95k 2580630576294

klídek, většina jde na vývoz, češi si je budou moci koupit tak za 10 let, až se k nám ojeté vrátí...

+5/−1
8.8.2016 11:37

P24e78t65r 74R45e79m50e27š 5481595312

Jasně, i kdyby to tak bylo, tak tím že se auta vyvezou se asi vypaří ne? Stačí se dívat na zprávy, každoroční čím dál větší problém se někam dostat autem na dovolenou, člověk tráví čím dál více času ve stojících kolonách. A nemusí se jít ni daleko, stačí se vypravit někam tady v ČR nebo SR, kolikrát už auta parkují i v zákazech, protože kapacity jsou už dávno vyčerpané. Ale kdo nechce vidět, tomu není pomoci.

0/0
8.8.2016 12:02

O11l66g68a 56B87o10c57k19o21v79a 4584592207113

Jak to tady chodilo po revoluci? Úvěry dávali každému na počkání. Krachlo tu 11 bank o vytunelovaných fondech ani nemluvě. Stát draze očistil úvěrové portofila bank a posléze je prodal zahraničním bankám za hubičku. ČS byla sanována za 40 miliard a prodána za polovinu. Problém komunistů byl, že nic nedávali na obnovu výrobního parku, ale po revoluci se do toho měli pustit. Měli se předložit strategie ohledně rozvíjení průmyslu - nové plány. Vláda měla lidi zasvětit a vysvětlit jim novou dobu kapitalismu. Vždyť lidi žili v době, kdy byla jistota práce, ceny se měnili jednou za několik let a teď stáli v situaci, kdy práce nebyla jistota, ceny se měnili jednou za týden apod. ČNB neintervenovala v 97 se stašlivě snížila úroveň obyvatel této země. Po revoluci byla velká chyba v tzv. nadšení obyvatel z nové doby. Reprezentace země měla edukovat a pracovat na rozvoji našeho průmyslu a ne že uvolnili úvěrovou politiku, kdy gauneři jako Stehlík zlikvidovali Poldi Steel, která byla konkurenceschopná jak v technologii, tak i v ceně anebo Soudek bývalý udavač KSČM, který se dostal do čela Škoda auto a tu firmu prostě dovedl na buben a museli klenot našeho průmyslu prodat Němcům, kteří tu firmu vybudovali a udělali z ní špičkovou firmu. Mohli jsme to dělat my...Lux a různí zrušili tehdy povinné potravinářské normy a naše trhy obsadili zahraniční řetězce a jejich pochutiny, které zdaleka kvalitou nedosahovali našich produktů.My Češi jsme chytrý a vynalézavý národ, akorát nám vždycky vládli zrůdy, zloději, rozkrádači a budižkničemu...

+1/−4
8.8.2016 11:30

R84a48d45o26v29a24n 63S26ý53k86o13r58a 6304635714280

Nechápu, kam chodíte na ty nesmysly.

+5/0
8.8.2016 11:33

O78l91g74a 69B58o54c41k77o26v49a 4694622107203

Argumentovat umíte? Napište a doložte v čem jsem napsala nesmysl

0/0
8.8.2016 11:35

J12a97n 17H25r34u78š65k77a 9124437127860

klenot průmyslu, jehož výrobky byly bez jakékoliv šance na úspěch a všude na západě pro smích...kdo asi měl oživit výrobu a za co?

0/−1
8.8.2016 11:37

O13l52g13a 11B96o98c87k56o18v39a 4794282357243

peníze tu byly, když se úvěrovalo o 106...

0/0
8.8.2016 11:38

J89a90n 83H50r96u24š56k89a 9864917557320

a kde by se v tehdejším čr sehnal někdo kdo by byl schopný restartovat automobilku? vývoj X desítek let pozadu ...bez západního know how to prostě nešlo...to nebylo o penězích

+4/0
8.8.2016 11:40
Foto

I56v55a92n 10K35o96p66t25a 5517532741737

O tom Saudkovi například už jsem Vám psal níže. A stejně tu blbost opakujete.

0/0
8.8.2016 11:38

A46n67t65o10n32í54n 88S76v44o15b53o50d87a 3204583609882

Škodu Mladou Boleslav prodal stát přímo VW, ta nebyla naštěstí privatizovaná Klausem v kupónovce

+1/0
8.8.2016 11:42
Foto

I88v95a22n 23K14o52p65t10a 5617462791927

Saudek NIKDY nebyl v čele ŠKODA AUTO. Pletete páté přes deváté.

ŠKODA AUTO byla přímo prodána VW, naštěstí, jinak by už na 99,9999999% neexistovala.

+3/0
8.8.2016 11:37

O38l56g74a 49B40o75c32k76o87v33a 4854692117423

máte pravdu, spletla jsem se

+1/0
8.8.2016 11:39

L78u21d86ě55k 83N19ě56m65e89c 5645851772334

Myslíte toho fotografa, nebo toho malíře?

0/0
8.8.2016 11:52
Foto

I54v60a56n 65K53o36p40t63a 5227242931227

Pardon, Soudek.

0/0
8.8.2016 12:02

L70u28d84ě65k 21N17ě88m36e44c 5515331312504

;-D Tak jo...

0/0
8.8.2016 12:04

J58o33s18e28f 10K18o58p74e88c54k53y 9434712385

Ano po revoluci sme se ucili kapitalismu a ne vzdy stastne. Chyby delali vsude... A konec vaseho prispevku je maximalne usmevny. Jsme narod nedocenenych geniu, kteremu vladnou zli a asi cizacti pitomci. No kdyz si to myslite... ;-)

0/0
8.8.2016 11:38

A56n16t47o56n73í41n 89S95v84o47b14o97d74a 3694433279262

Pletete plzeňskou Škodu a Škodu Mladou Boleslav dohromady :-)

0/0
8.8.2016 11:38

O15l42g32a 85B81o40c14k94o92v14a 4224522957213

máte pravdu spletla jsem se

0/0
8.8.2016 11:39

D66a73n26i96e40l 93P26a82n92e83k 6912281322250

Tak to plni petiletku dobre ne? Na 120% jedeme! ;-D

+2/0
8.8.2016 11:27

P70e53t76r 24N84ě19m25e55c 4335702342297

jsem nepochopil, jak je možné: "Škoda Auto zvýšila produkci o 11,9 procenta, Hyundai Nošovice o 12,5 procenta a TPCA Kolín rostla o 10,6 procenta. Domácí prodej se zvýšil o 8,9 procenta a export o 6,9 procenta."

Leda by byla výroba na sklad.

+1/−1
8.8.2016 11:25
Foto

I26v69a45n 95K91o71p93t18a 5867172941277

8,9 procenta a export o 6,9 procenta. mají poněkud jiné základy, to nejde sečíst aby vám to dalo ten celkový nárust.

např. 2015 vyrobíte 100aut 10 prodáte v ČR a 90 exportujete, 2016 vyrobíte 111 aut v čr prodáte 20 (nárust o 100%) export 91 (nárust 1%), ale celkový nárust je o 11%

+2/0
8.8.2016 11:34

P29e84t20r 25N49ě92m96e47c 4845722772427

stejně je to divné, když VSECHNY automobilky měli nárůst o víc než 10% a prodej je méně než 10%

0/0
8.8.2016 11:41
Foto

H67o75n80z36a 57T58r70u73s69i69n96a 9270750230566

Někteří lidi to v tomhle světě mají těžké, když nechápou naprosto banální a základní věci ani po tom, co se jim to velice ilustrativně a jednoduše vysvětlí. Bohužel Vám asi nezbývá než si to vysvětlení přečíst znova, neboť pastelkou Vám to tu nikdo nenamaluje...R^

0/−2
8.8.2016 11:49

P31e40t52r 76N45ě88m17e88c 4915952692227

Z příkladu je to jasné, ale tam je export zvednutý o 1%, což je méně než výroba, kdežto u automobilek u nás je export i domácí prodej pod procentem nárůstu výroby .... a to mi nejde do palice :(

0/0
8.8.2016 11:53
Foto

I55v84a36n 67K78o84p71t28a 5587142271367

Viz výše. Narust dokonce o 100%. Ach ta procenta. Domácí prodej a export proste mají jiné základy.

0/0
8.8.2016 12:03

P60e58t46r 55N54ě25m50e28c 4315262832907

Ivane, bohužel nic jsi nevysvětlil .... export je nad 10%, domácí prodej je nad 10%, výroba je pod 10% - prosím na číslech, jak je to možné !!!

0/0
8.8.2016 12:10

P62e42t34r 65N32ě86m73e46c 4645622102617

tedy obráceně - stejně mi to vysvětli na číslech

0/0
8.8.2016 12:11
Foto

H24o84n69z58a 96T38r83u13s80i48n58a 9180380570526

Dobrá, proč ne, modelový příklad 2: Automobilka A prodá 200 aut u nás (d) a 100 v zahraničí(f). Automobilka B prodává 500 aut v zahraničí (f) a 200 u nás (d). Automobilka A zvedne výrobu o 12% a všechny auta "navíc" prodá u nás. (F=100; D=236). B zvedne výrobu o 10% a prodá v zahraničí o 70 aut více. (F= 570, D=200). Celkem F=670, D = 436. Nárust F=11,6%, nárust D=9% i přesto, že nárůst výroby A byl 12% a B 10%. Voila, nárůst prodeje je nižší, než nárůst výroby, aniž by se navýšily skladové zásoby.R^

0/0
8.8.2016 12:17

P46e50t54r 71N36ě62m20e83c 4875312392927

Honzo, opět jsi nic nepochopil: v Čechách jsou VŠECHNY nárůsty prodeje menší (pod 10%) než VŠECHNY nárůsty výroby (nad 10%). U tebe v příkladu tomu tak není!!! Prosím ještě jeden příklad, kde by tato ZÁKLADNÍ podmínka byla splněna.

Až to dokážeš, tak klobouk dolu.

Díky

+1/0
8.8.2016 12:27
Foto

I91v81a40n 62K23o93p83t55a 5927112641577

vyrobili více zahraniční závody. tj. o export se nejedná. Do čr se s výjimkou CiTiGo nedováží.

0/0
8.8.2016 13:26

L72u29d55ě16k 59N60ě85m17e23c 5585251932284

Jenže tady je to, vážený pane obráceně. Když mají menší základy menší objemy růstu, nemůže mít společný základ vyšší objem růstu.

0/0
8.8.2016 11:59
Foto

H21o54n88z86a 32T59r74u18s16i54n20a 9880660270556

Společný základ ale nemá vyšší objem růstu... Dílčí základy jsou výroba (navýšení o 10-12%), společný základ je prodej (doma nebo v zahraničí), který je navýšen výrazně méně... Nechápu, kde vidíte problém.Rv

0/0
8.8.2016 12:24

L24u63d68ě90k 56N53ě16m77e88c 5895371802714

Společný základ je celková produkce. Dělí se na dvě základní části - domácí prodej a export. Pokud bychom zanedbali výše zmíněnou výrobu na sklad, mělo by být celkové zvýšení produkce váženým průměrem navýšení jednotlivých složek. Takže nikdy nemůže být vyšší, než je nejvyšší z navýšení složek. Ještě máte nějaké dotazy z počtů pro sedmou až osmou třídu?

0/0
8.8.2016 13:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.